je hebt dus een xp2400?? gooi dan eerst de mp eens wat lager.. en je fsb een stuk omhoog en als je nu bijv. pc2700 mem hebt zet dan gewoon de mem async dan kom je zeker wel verder dan deze oc. ik heb nu een fsb van 192x12,5 2400mhz. zonder vddmod. de max fsb die ik stabiel heb kunnen draaien is 215mhz geweest maar dat was een hele lage mp. dus ik zou nog ff verder rommelen er zit vast meer in..aKra schreef op 08 March 2003 @ 17:32:
Nu we het toch weer over overklokken hebben
Ik lees dat mensen inderdaad hun processoren op 166FSB+ hebben draaien, maar welke settings gebruiken ze precies, want ik zie er zoveel, zoals xxx% snelheid van je geheugen etc.
En m'n geheugenscore valt zowieso al tegen, in DUAL DDR maar 2200Mb/s terwijl ik hier 3000Mb/s+ zie...
[afbeelding]
Dus op AUTO zetten en op SYNC dan zou je performance krijgen?
Maar ook goed om te overclocken dan?
Ja, dat heb ik geprobeerd maar ik kan niet eens de specificaties van het geheugen behalen, 166MHz dus (PC2700). En dat dan op een HELE lage MP...Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 21:30:
[...]
je hebt dus een xp2400?? gooi dan eerst de mp eens wat lager.. en je fsb een stuk omhoog en als je nu bijv. pc2700 mem hebt zet dan gewoon de mem async dan kom je zeker wel verder dan deze oc. ik heb nu een fsb van 192x12,5 2400mhz. zonder vddmod. de max fsb die ik stabiel heb kunnen draaien is 215mhz geweest maar dat was een hele lage mp. dus ik zou nog ff verder rommelen er zit vast meer in..

[ Voor 77% gewijzigd door aKra op 08-03-2003 21:32 ]
Intentionally left blank.
Verwijderd
aKra schreef op 08 maart 2003 @ 21:31:
Dus op AUTO zetten en op SYNC dan zou je performance krijgen?
[...]
Ja, dat heb ik geprobeerd maar ik kan niet eens de specificaties van het geheugen behalen, 166MHz dus (PC2700). En dat dan op een HELE lage MP...
ik had dit dus gepost zat onder de naam van een maat van mij (foutje) maaruh wat voor mem heb je dan precies? en dan bedoel ik gewoon het merk...Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 21:30:
[...]
je hebt dus een xp2400?? gooi dan eerst de mp eens wat lager.. en je fsb een stuk omhoog en als je nu bijv. pc2700 mem hebt zet dan gewoon de mem async dan kom je zeker wel verder dan deze oc. ik heb nu een fsb van 192x12,5 2400mhz. zonder vddmod. de max fsb die ik stabiel heb kunnen draaien is 215mhz geweest maar dat was een hele lage mp. dus ik zou nog ff verder rommelen er zit vast meer in..
Nanya, Dane-Elec dus 
Maar krijg me TwinMOS PC3500 - Maandag, als ik het ophaal van het postkantoor...
Met OCZ PC3500 kom ik ook niet ver...
Maar krijg me TwinMOS PC3500 - Maandag, als ik het ophaal van het postkantoor...
[ Voor 8% gewijzigd door aKra op 08-03-2003 21:55 ]
Verwijderd
wat was daar je resultaat mee?aKra schreef op 08 March 2003 @ 21:55:
Nanya, Dane-Elec dus
yup, als je memory op 100% draait (is hetzelfde als Auto of insynch), dan loopt je geheugen net zo snel als je FSB = 100% performance.
je kan natuurlijk ook hoge +200 FSB lopen, maar je geheugen op 166 om een hogere OC te halen, maare..daar heb je je dure DDR 3500 niet voor gehaald dacht ik.
ik draai zelf nu op 12x190 synch
hopelijk wat hoger nog als ik m'n vantec iceberg binnenheb.
je kan natuurlijk ook hoge +200 FSB lopen, maar je geheugen op 166 om een hogere OC te halen, maare..daar heb je je dure DDR 3500 niet voor gehaald dacht ik.
ik draai zelf nu op 12x190 synch
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Oke, zoals beloofd wat resultaten, na anderhalve dag testen is de lol er wel vanaf.
Voorlopig
Eerst even de specs:
AMD Athlon XP 1800+ TBred
256 MB Kinston HyperX KHX3500
Epox 8RDA+
Point of View Geforce 4 Ti4200 @ 310/605
Spire Whisperrock III aircooling
Okay, hier eerst even wat tests van 3DMark2001SE @ 640*480:

EDIT: Net nog wat hoger: http://service.futuremark.com/compare?2k1=6116917
Dan nog wat SiSoft scores:

Hij wilde net niet draaien op 200*10
Nog wat geheugenspecs:

EDIT: Timings staan een bietje verkeerd. De laatste is CAS
Dat was het dan.
Conclusie:
Ik krijg sync de FSB niet boven de 200 MHz.
Async krijg ik het geheugen tot maximaal 217 MHz
Max overclock stabiel 3dmark: 2 GHz @ 2,075v
Max overclock, instabiel: 2,1 GHz
Voorlopig
Eerst even de specs:
Epox 8RDA+
Spire Whisperrock III aircooling

EDIT: Net nog wat hoger: http://service.futuremark.com/compare?2k1=6116917

Nog wat geheugenspecs:

Dat was het dan.
Conclusie:
[ Voor 12% gewijzigd door Exigence op 09-03-2003 12:40 ]
Verwijderd
die 3dmarks heb je daar de on-line link voor?? want ik vind het wel ernstig veel voor zo'n kaartje... lamaar vind je het gek op 640x480 hahaha dan pers ik er wel 18k uit LOLerik9287nl schreef op 08 March 2003 @ 23:10:
Oke, zoals beloofd wat resultaten, na anderhalve dag testen is de lol er wel vanaf.
Voorlopig![]()
Eerst even de specs:
Epox 8RDA+
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog wat geheugenspecs:
[afbeelding]
Dat was het dan.
Conclusie:
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 23:17 ]
Ik zit nu inmiddels op 10x200 (1,85V), meer loopt niet lekker. Ik kan op de een of andere manier mijn geheugen niet fatsoenlijk sync krijgen op dit soort snelheden, terwijl ik toch hyperx pc3500 heb, die tot 433 ofzo moet kunnen. Ik draai nu dus met geheugen lager en dan ook nog niet eens aggressive of turbo. bv. 180*11 sync draait wel met mijn geheugen maar nu zit ik dus op 10*200 en dan met geheugen op 166 ofzo... hoe zit dat, heeft iemand anders ook Kingston HyperX pc3500?? ervaringen graag, want goedkoop is anders en ik heb dat spul gekocht voor de performance. Enne er staat op 2,5V maar dan werkt het echt belabberd hij zit op 2,65 effectief 2,6 (Aopen 300W voeding
)
[ Voor 10% gewijzigd door Luiaard op 08-03-2003 23:20 ]
Import van EVs
zou ik ook niet doen, 2v is te hoog voor luchtkoeling. kan je beter kiezen voor lagere FSB, maar net zo hoge OC.
Verwijderd
was het iemand al opgevallen dat dat laatste nieuwe bios nergens meer te vinden is....nadat iemand hier zijn lan chip heeft opgeblazen..
Verwijderd
nee maar ik was toch niet van plan mijn 3117 weg te doen, die 0,03 extra Vcore die het me geeft bevalt me veel te goed.Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 23:27:
was het iemand al opgevallen dat dat laatste nieuwe bios nergens meer te vinden is....nadat iemand hier zijn lan chip heeft opgeblazen..
verder ook geen last vanC1 (afkloppen) maar 1 x gehad en dat was nog wel op standaard speed nu aan het OCen en nog nergens last van gehad, dit met corsair pc3500 platinum (2x256mb)
het enige is dat hij al 2x zijn mac. adres spontaan kwijt was en het me meerdere malen kosten voordat hij hem daadwerkelijk opsloeg.
Verwijderd
pffff mazzelpik....zit hier net ff een beetje te rommelen met me ocz ik d8 van 223mhz moet het wel aankunnen....en ja hoor C1 op het display.....voor mij zou een fix daarvoor niet slecht zijn het enige wat wel werkte was een 180mhz fsb en dan een mem bus van 217mhz.. dit is dus letterlijk ddr433 wat mijn geheugen dus is maar de meeste reviews over dit geheugen beschrijven toch dat zij ver boven de ddr433 speed konden komen.. dus ik vind het maar errug vreemd....iig voor mij zou een nieuwe bios die dat C1 probleem fixt geen kwaad kunnen.
Ik heb het gekocht om te overklokken, achteraf gaat dat niet zo lekker...
Maar op een MP van 11,5 kreeg ik de FSB niet hoger dan 149FSB en dan crash/niet booten...
Ik weet het niet meer hoor?
(VCore van 1.95V)
Maar op een MP van 11,5 kreeg ik de FSB niet hoger dan 149FSB en dan crash/niet booten...
(VCore van 1.95V)
Oh, als mensen denken dat de SB koelen overbodig is... feast your eyes on this 
http://homepage.ntlworld....thbridge/southbridge.html
http://homepage.ntlworld....thbridge/southbridge.html
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
Hehe Tijgert... T'is wel degelijk nodig om je SB te koelen ja 
Toen ik net m'n Epoxje 8RDA binnen had ging ik voor de gein ook eens voelen, doet gewoon pijn aan je handen
Zit nu een simpel heatsinkje van m'n MSI mobo'tje op, alleen deze gaat binnenkort ook weer vervangen worden
Toen ik net m'n Epoxje 8RDA binnen had ging ik voor de gein ook eens voelen, doet gewoon pijn aan je handen
Zit nu een simpel heatsinkje van m'n MSI mobo'tje op, alleen deze gaat binnenkort ook weer vervangen worden
Verwijderd
heb je msn?? voeg me maar toe dan lult et wat makkelijker..msn staat in me profile..aKra schreef op 09 maart 2003 @ 01:10:
Ik heb het gekocht om te overklokken, achteraf gaat dat niet zo lekker...
(VCore van 1.95V)
Over al die hoge fsb-instellingen en PC3000/3200/3500.
Volgens mij is het gewoon noodzakelijk om een vddmod te doen om zulke hoge fsb-speeds te draaien. Een paar kunnen het zonder, maar ik denk dat die mensen mazzel hebben.
Mijn geheugen wilt ook niet lekker werken boven een fsb van 180, in combinatie met geen enkele mp. Het gaat om Kingston HyperX PC3000.
Volgens mij is het gewoon noodzakelijk om een vddmod te doen om zulke hoge fsb-speeds te draaien. Een paar kunnen het zonder, maar ik denk dat die mensen mazzel hebben.
Mijn geheugen wilt ook niet lekker werken boven een fsb van 180, in combinatie met geen enkele mp. Het gaat om Kingston HyperX PC3000.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
idd maarja als je die laat fixen zit je gelijk met een mobo die slechter (schijnt) te OCen en niet te vergeten de nic deed het bij velen niet meer.Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 23:56:
pffff mazzelpik....zit hier net ff een beetje te rommelen met me ocz ik d8 van 223mhz moet het wel aankunnen....en ja hoor C1 op het display.....voor mij zou een fix daarvoor niet slecht zijn het enige wat wel werkte was een 180mhz fsb en dan een mem bus van 217mhz.. dit is dus letterlijk ddr433 wat mijn geheugen dus is maar de meeste reviews over dit geheugen beschrijven toch dat zij ver boven de ddr433 speed konden komen.. dus ik vind het maar errug vreemd....iig voor mij zou een nieuwe bios die dat C1 probleem fixt geen kwaad kunnen.
EDIT: met fixen bedoel ik dus een van de 2 nieuwste biossen erop zetten waarin het C1 probleem opelost zou zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 12:08 . Reden: voor de duidelijkheid ]
dag mensen,
Vdd-mod is inmiddels gedaan, en gelukt!
NB is een A3, hij trekt 220 fsb op 1,96V stabiel (kan sisoften en gamen wat ik wil) lager Vdd begint mijn gf4 enorm te trippen (glitches).
Geheugen is 2x OCZ 256mb pc-3500 EL Dual channel (net zo rap als gewoon, is gewoon bull****).
Heb de MOSFET's tijdje gekoeld gehad met grote heatsinks en fragtape maar dit hielp gewoonweg geen bal, mosfets worden zonder heatsinks onder load zo'n 50-60 graden en dat is IMHO nog redelijk binnen de temp. curve. (fragtape begon ook lost te laten na een week
)
Sisoft membenches zitten zo om en nabij de 3300/3200 mb/sec (bovenste en onderste balkje, post soon wel plaatje).
totaal plaatje specs
XP2400+ (2,0) week 48 2002 @ 2,4 ghz @ 1,82Vcore beestje topt af op 2600 mhz op 2,10V
Epox 8rda+ met A3 Northbridge @ 200 mhz fsb Vdd 1,82V . max is 220 mhz @ 1,96Vdd (homemad 50x50x40mm nb coolertje)
2x 256mb OCZ pc-3500 EL C 2.0/2/2/4 @ 400 (200 real) mhz ddr (max is 440 mhz @ 2,83 Vdimm)
dat was het zo wel weer nu de problemen (ja die zijn er ook, en vrij ernstig
)
Mijn floppy drive weigert steevast op A: te werken, op B: werkt ie wel, gebruik een lange rounded floppy kabel. een standaard floppy kabel past gewoonweg niet op het mobo ivm de dooie pin (afgesloten) in de kabel.
mijn Vdimm is standaard 0,07V lager waardoor het max 2,83V is (sinds bios update naar 310103)
5 volt lijn is zorgwekkend laag (4,78) en dat met een 431W enermax psu (volgens digidoc is de 5V 5,05), de 12 volt lijn is dan weer iets te hoog (12,5).
done.
Vdd-mod is inmiddels gedaan, en gelukt!
NB is een A3, hij trekt 220 fsb op 1,96V stabiel (kan sisoften en gamen wat ik wil) lager Vdd begint mijn gf4 enorm te trippen (glitches).
Geheugen is 2x OCZ 256mb pc-3500 EL Dual channel (net zo rap als gewoon, is gewoon bull****).
Heb de MOSFET's tijdje gekoeld gehad met grote heatsinks en fragtape maar dit hielp gewoonweg geen bal, mosfets worden zonder heatsinks onder load zo'n 50-60 graden en dat is IMHO nog redelijk binnen de temp. curve. (fragtape begon ook lost te laten na een week
Sisoft membenches zitten zo om en nabij de 3300/3200 mb/sec (bovenste en onderste balkje, post soon wel plaatje).
totaal plaatje specs
XP2400+ (2,0) week 48 2002 @ 2,4 ghz @ 1,82Vcore beestje topt af op 2600 mhz op 2,10V
Epox 8rda+ met A3 Northbridge @ 200 mhz fsb Vdd 1,82V . max is 220 mhz @ 1,96Vdd (homemad 50x50x40mm nb coolertje)
2x 256mb OCZ pc-3500 EL C 2.0/2/2/4 @ 400 (200 real) mhz ddr (max is 440 mhz @ 2,83 Vdimm)
dat was het zo wel weer nu de problemen (ja die zijn er ook, en vrij ernstig
Mijn floppy drive weigert steevast op A: te werken, op B: werkt ie wel, gebruik een lange rounded floppy kabel. een standaard floppy kabel past gewoonweg niet op het mobo ivm de dooie pin (afgesloten) in de kabel.
mijn Vdimm is standaard 0,07V lager waardoor het max 2,83V is (sinds bios update naar 310103)
5 volt lijn is zorgwekkend laag (4,78) en dat met een 431W enermax psu (volgens digidoc is de 5V 5,05), de 12 volt lijn is dan weer iets te hoog (12,5).
done.
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Hoe kom je nou de stepping van je NB te weten? Ik zie zogauw ik Sandra niets staan.
Staat op de NB zelf, als op het eind de code A3 staat is het een a3 core, anders staat er a2 he
Verwijderd
gebruik cpu-z daar kan je je stepping mee zienSyzzer schreef op 09 March 2003 @ 14:46:
Hoe kom je nou de stepping van je NB te weten? Ik zie zogauw ik Sandra niets staan.
[img]theforumisdown.com file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/cpuz22.jpg[/img]
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 15:12 ]
Dat is onzin, die zegt altijd Rev. a2 doet wcpuid ook. Je moet gewoon op de NB zelf kijken.
Moet er eigenlijk precies dezelfde reepjes gebruikt worden in dual-ddr opstelling ??
vet domme vraag waarschijnlijk
vet domme vraag waarschijnlijk

Owkee, ik ben al verder...
13.5 x 170FSB...
Maar dit is nog met PC2700 geheugen, stap nu op de fiets om naar m'n moeders winkel te gaan... Daar was 'n pakketje gekomen, hoop dat dit me geheugen is!
13.5 x 170FSB...
Maar dit is nog met PC2700 geheugen, stap nu op de fiets om naar m'n moeders winkel te gaan... Daar was 'n pakketje gekomen, hoop dat dit me geheugen is!
het hoeft nietBartjuh schreef op 09 March 2003 @ 16:16:
Moet er eigenlijk precies dezelfde reepjes gebruikt worden in dual-ddr opstelling ??
vet domme vraag waarschijnlijk![]()
MAAR als je wil gaan ocen is dat wel het beste omdat dan bijde plankjes ongeveer het zelfde aan kunnen
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
hehe ik heb zojuist mijn 8rda+ op de een of andere manier gedood...ik vond de northbridge al steeds enorm warm worden en vandaag tijdens het gamen ging het systeem uit en niet meer aan.....nu vraag ik me af als je processor dood is dan gaat het bord toch gewoon piepen? maar bij mij doet ie helemaal nix. fans gaan niet draaien..voeding is wel in orde ik zie namelijk wel de onboard lan lampjes branden...maar voor de rest is hij echt r.i.p.
ik Madtraxx heb dit bericht gepost onder azona foutje.....
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 21:49 ]
Verwijderd
En als je de bios reset, wat doet hij dan ?
wel vaag dat het lampje van de lan gaat branden.
Verwijderd
same shit maakt niet uit.....mobo start nog steeds niet op... voeding al los gehad en poosje laten rusten maar nog steeds nix.. bios aantal maal gereset ook nix..
Moet er meer te halen zijn uit mijn config? Zie sig.. ik heb nog default Vcore staan (1,65)...
Dat had ik ook, alleen was bij mij me VGA dood. Hoor je bij het opstarten wel je hdd ratelen ed? Of spint hij alleen op?Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 21:44:
hehe ik heb zojuist mijn 8rda+ op de een of andere manier gedood...ik vond de northbridge al steeds enorm warm worden en vandaag tijdens het gamen ging het systeem uit en niet meer aan.....nu vraag ik me af als je processor dood is dan gaat het bord toch gewoon piepen? maar bij mij doet ie helemaal nix. fans gaan niet draaien..voeding is wel in orde ik zie namelijk wel de onboard lan lampjes branden...maar voor de rest is hij echt r.i.p.
Ik denk het wel he! Gooi die fsb omhoog! Moet makkelijk kunnen met jouw specs!henkleerssen schreef op 09 March 2003 @ 22:12:
Moet er meer te halen zijn uit mijn config? Zie sig.. ik heb nog default Vcore staan (1,65)...
Verwijderd
helemaal nopes nergens komt geluid uit en ook nergens komt stroom op...allemaal errug vaag..Syzzer schreef op 09 March 2003 @ 22:14:
[...]
Dat had ik ook, alleen was bij mij me VGA dood. Hoor je bij het opstarten wel je hdd ratelen ed? Of spint hij alleen op?
eeuh nou.. heb ik al gedaan he.. ik heb geheugen asynch (209 Mhz of zo) lopen.. dan maar in synch zetten?Smarron schreef op 09 March 2003 @ 22:15:
[...]
Ik denk het wel he! Gooi die fsb omhoog! Moet makkelijk kunnen met jouw specs!
Ja, sync. Probeer de 190 eens te halen.
Verwijderd
Mee eens. Sync draaien boven de 200mhz zonder vdd mod is maar weinigen gegeven. Ik kom bv niet boven de 185mhz op standaard voltage maar met 1.89v 210mhz stabiel. En nogmaals; zorg voor goede koeling op alle onderdelen die heet worden. Hitte is zoiezo niet goed voor de levensduur en het bevorderd het overklokken uiteraard niet..Smarron schreef op 09 maart 2003 @ 03:23:
Over al die hoge fsb-instellingen en PC3000/3200/3500.
"Die-Hard Overclocking & Cooling"
Hmmm heb vandaag mijn MP eens wat omhoog zitten gooien, alleen als windows start, duurt het erg lang voordat programma's zich gaan openen.
Na 2 min gaat wel alles razend snel, iemand een idee?
Draaide eerst 11x185 (tja erg laag weet het, maar had geen zin om PC te restarten en te veranderen
) maar heb nu op 12.5 x 185 gezet en dan krijg ik het.
Oh ja koe(dus 100% load) draait en geen crash enzo.
(XP2400+)
Draaide eerst 11x185 (tja erg laag weet het, maar had geen zin om PC te restarten en te veranderen
(XP2400+)
uhm hiero.. nu stabiel 13*181 lopen.. vcore is nu 1,70... ik hou eigenlijk niet van hoge voltages.. toch doen? ..btw posten deed dit tot 187.. btw... alles bij synchroon lopend geheugen... niet zo agressieve timings btw.. tenslotte maar Cas3 reepjes (niet hyperx) ..
[ Voor 6% gewijzigd door henkleerssen op 09-03-2003 23:19 ]
Dat lang duren van booten.. ja heb ik ook.. ik den dat het dus komt omdat de devices niet snel (genoeg) worden herkent of zo... ik weet het ook niet precies...Albinoraptor schreef op 09 March 2003 @ 22:52:
Hmmm heb vandaag mijn MP eens wat omhoog zitten gooien, alleen als windows start, duurt het erg lang voordat programma's zich gaan openen.
Draaide eerst 11x185 (tja erg laag weet het, maar had geen zin om PC te restarten en te veranderen) maar heb nu op 12.5 x 185 gezet en dan krijg ik het.
(XP2400+)
Bij mij wilt 175 nog wel, hoger niet. Dan flipt mijn hele PC. Async overigens niet, dus het is een geheugenprobleem. Ik ga overwegen om maar een voltmod te doen.Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 22:44:
Mee eens. Sync draaien boven de 200mhz zonder vdd mod is maar weinigen gegeven. Ik kom bv niet boven de 185mhz op standaard voltage maar met 1.89v 210mhz stabiel. En nogmaals; zorg voor goede koeling op alle onderdelen die heet worden. Hitte is zoiezo niet goed voor de levensduur en het bevorderd het overklokken uiteraard niet..
"Die-Hard Overclocking & Cooling"
Koeling zit wel goed. NB is actief gekoeld, de mosfets worden wel warm, maar niet superheet.
hee smarron als je nu eens want minder aggressieve timings op je geheugen doet... (6,2,2...) kun je dan niet nog wat Mhz FSB eruit halen misschien? Verder mooie kast en zo!Smarron schreef op 09 March 2003 @ 23:21:
[...]
Bij mij wilt 175 nog wel, hoger niet. Dan flipt mijn hele PC. Async overigens niet, dus het is een geheugenprobleem. Ik ga overwegen om maar een voltmod te doen.
Koeling zit wel goed. NB is actief gekoeld, de mosfets worden wel warm, maar niet superheet.
Ik heb echt alles al geprobeerd. Timings varierend van 5-2-2-2 tot aan 8-6-6-2.5. Zelfs maar een keer op optimal gezet in de bios. Is hij zelfs 9- etc. Het werkt echt voor geen meter.henkleerssen schreef op 09 maart 2003 @ 23:25:
hee smarron als je nu eens want minder aggressieve timings op je geheugen doet... (6,2,2...) kun je dan niet nog wat Mhz FSB eruit halen misschien? Verder mooie kast en zo!
Nog iets vreemds: Met een cas latency van 3 wilt de PC niet booten en krijg ik een heerlijke piep uit mijn kast. Please give me some advice! Of is de enige mogelijkheid een mod te doen ?
Maar ik begrijp het niet. Het geheugen is PC3000 (185*2Mhz) certified, dus zou hij de aanbevolen timings op een normaal voltage moeten kunnen draaien toch. Of heb ik dat verkeerd ?
Ik zie trouwens in jouw sig dat je ook een "lage" fsb draait. Bij jou wilt hij ook niet op 190 ofzo?
[ Voor 6% gewijzigd door Smarron op 09-03-2003 23:34 ]
Damn dit is een leuk bordje man (zo te lezen
) op laupwo is er een animocheck voor een IA voor dit bordje. (net dat ik geen geld heb
) Die koelingprobz (northbrigde word snel warm etc) als je dat gaat koelen (met een fan erop, andere heatsink, of heatsink op de fets etc) verloopt je garantie dan niet?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
Dat zou idd moeten lukken met async 133/185 en zal waarschijnlijk ook wel werken maar async is foutSmarron schreef op 09 March 2003 @ 23:33:
[...]
Maar ik begrijp het niet. Het geheugen is PC3000 (185*2Mhz) certified, dus zou hij de aanbevolen timings op een normaal voltage moeten kunnen draaien toch. Of heb ik dat verkeerd ?
voor de komende IA op laupro heb je nog wel een maand de tijd gok ik zo, vandaag hebben we het eerste mailtje naar maXpert gestuurd en we gaan kijken wat ze terugschrijven
Okeey ik wacht afTriple X schreef op 09 maart 2003 @ 23:50:
voor de komende IA op laupro heb je nog wel een maand de tijd gok ik zo, vandaag hebben we het eerste mailtje naar maXpert gestuurd en we gaan kijken wat ze terugschrijven
* Nd bedenkt zich net dat die dan ook nieuwe DDR geheugen moet halen......en bookmarked dit topic ff
Het was niet het geheugen, naja... Dan maar even vandaag op het postkantoor afhalen, kan toch ook? 
Ik heb iniedergeval m'n hart vastgehouden toen ik de error kreeg: "NTOSKERNEL.EXE HAS BEEN DAMAGED, COULD NOT BOOT" aargh
Wat is de oplossing hiervoor? Had toch iets met de IDE controller te maken?
Ik heb iniedergeval m'n hart vastgehouden toen ik de error kreeg: "NTOSKERNEL.EXE HAS BEEN DAMAGED, COULD NOT BOOT" aargh
Wat is de oplossing hiervoor? Had toch iets met de IDE controller te maken?
Ik heb dezelfde error af en toe ook weleens, als ik de computer dan reset start hij wel gewoon weer door. Heel vreemd allemaal, ik denk dat het door die IDE-drivers van NIVDIA komt.
Tesla Model Y RWD (2024)
bij mij ook een heerlijke piep uit de kast wanneer ik de CAS op een ander zet dan oorspronkelijk (vroeger met SDRAM was het anders...)... staat nu gewoon op 3 (geen hyperx)...Smarron schreef op 09 maart 2003 @ 23:33:
[...]
Ik heb echt alles al geprobeerd. Timings varierend van 5-2-2-2 tot aan 8-6-6-2.5. Zelfs maar een keer op optimal gezet in de bios. Is hij zelfs 9- etc. Het werkt echt voor geen meter.
Nog iets vreemds: Met een cas latency van 3 wilt de PC niet booten en krijg ik een heerlijke piep uit mijn kast. Please give me some advice! Of is de enige mogelijkheid een mod te doen ?
Ik zie trouwens in jouw sig dat je ook een "lage" fsb draait. Bij jou wilt hij ook niet op 190 ofzo?
btw.. posten doet mijn pc prima bij 190*12,5... maar dan.. windows haalt die niet .. dus daarom heb ik zo"lage" FSB .... ik denk dat proc toch iets te warm wordt of zo.. met opstarten.. weet (nog) niet hoe het komt... btw async haalt mijn geheugen... iets van 210 Mhz.. nog wel respectabel... maar sync loopt het net allemaal wat lekkerder nu...
Verwijderd
Async is niet te vergelijken is ook totaal zinloos op een AMD systeem....henkleerssen schreef op 10 March 2003 @ 11:16:
[...]
bij mij ook een heerlijke piep uit de kast wanneer ik de CAS op een ander zet dan oorspronkelijk (vroeger met SDRAM was het anders...)... staat nu gewoon op 3 (geen hyperx)...
btw.. posten doet mijn pc prima bij 190*12,5... maar dan.. windows haalt die niet .. dus daarom heb ik zo"lage" FSB .... ik denk dat proc toch iets te warm wordt of zo.. met opstarten.. weet (nog) niet hoe het komt... btw async haalt mijn geheugen... iets van 210 Mhz.. nog wel respectabel... maar sync loopt het net allemaal wat lekkerder nu...
Je hebt hopelijk toch wel de V DDR op 2.9V staan?
Die staat nog gewoon op default waardes.. deze dan maar eens hoger zetten volgens jou? dat gaat schelen?Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 11:38:
[...]
Async is niet te vergelijken is ook totaal zinloos op een AMD systeem....
Ik heb het idee van niet namelijk... de bottleneck zit hem meer in de cpu... zoals hierboven al beschreven..
[ Voor 15% gewijzigd door henkleerssen op 10-03-2003 12:12 ]
Ik heb het PC3200 geheugen binnen, ben nu bezig met de beste overclock prestatie te zoeken, maar ik moet nu even fietsen om m'n waterblokje te fixen 
Dan kunnen we 'n stapje hoger gaan, want 60C idle tegenover de 45C van vroeger
Dan kunnen we 'n stapje hoger gaan, want 60C idle tegenover de 45C van vroeger

Vdimm had ik inderdaad al op 2,9 vdimm staan. Dat was het eerste waar ik aan dacht. Dat helpt dus niet.Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 11:38:
Async is niet te vergelijken is ook totaal zinloos op een AMD systeem....
Ik heb al gemaild met Informatique. Wellicht kan ik hem omruilen.
henkleerssen: 2.77 is aanbevolen en is safe, veel mensen (waaronder ikzelf) hebben m'n vdimm op 2.9 staan. zou niet hoger gaan, nergens voor nodig.
en nog maar een keer: altijd je geheugen in synch draaien = 100% of AUTO op een 8rda mobo
en nog maar een keer: altijd je geheugen in synch draaien = 100% of AUTO op een 8rda mobo

[ Voor 3% gewijzigd door Terryb47 op 10-03-2003 12:56 ]
en als ie nu gewoon werkt met de normale voltage? IK kan het wel ff proberen.. thuus (ben nu op het werk..).. maar nogmaals ik denk dat het echt niet de bottleneck nu is... jij draait nu dus 12,5*187?..Terryb47 schreef op 10 maart 2003 @ 12:55:
henkleerssen: 2.77 is aanbevolen en is safe, veel mensen (waaronder ikzelf) hebben m'n vdimm op 2.9 staan. zou niet hoger gaan, nergens voor nodig.
Ja, sync wil ik het liefst ook draaien, maar geen 175. Doe maar richting de 190 ofzo. Waarom gaat dat niet? En vanaf welke fsb zou een voltmod nodig zijn? Vdimm stond al op 2,9volt.Terryb47 schreef op 10 maart 2003 @ 12:55:
Owkee, ik haal nu 220FSB met dat TwinMOS geheugen, geen probleem... Maar m'n systeem blijft niet stabiel, ineens m'n monitor die uitgaat en weer aangaat en dan hele desktop verneukt... 
Ben bezig met m'n waterkoeling ga ik na Netgamez eens kijken of ik verder kom, en anders komen de Prometeia's aan de pas
Ben bezig met m'n waterkoeling ga ik na Netgamez eens kijken of ik verder kom, en anders komen de Prometeia's aan de pas
Ga vanavond eens checken of proc/geheugen wil draaien op 12*197 of 198... I'll keep you informed!Smarron schreef op 10 maart 2003 @ 13:32:
[...]
Ja, sync wil ik het liefst ook draaien, maar geen 175. Doe maar richting de 190 ofzo. Waarom gaat dat niet? En vanaf welke fsb zou een voltmod nodig zijn? Vdimm stond al op 2,9volt.
Weet iemand nog een redelijk goedkoop moederbord met Serial ATA, dual ddr en de nforce2 chipset ?
Ik kan er geen vinden, allemaal € 170+ en dat vind ik te duur.
Anders neem ik gewoon de 8rda+
Misschien even in het nForce2 topic kijken?
Zal wel een domme vraag zijn
Waarom niet aan te bevelen om asynch te laten lopen?
Owja, iemand al geprobeerd te o'clocken met noname-el cheaper geheugen in dir bordje?
Owja, iemand al geprobeerd te o'clocken met noname-el cheaper geheugen in dir bordje?
Omdat async zorgt voor extra wachttijden wanneer er iets van de proc naar het ram wordt gestuurd, hij moet zeg maar 133 megahertz naar 166 megahertz "vertalen" en dat duurt ietsje meer tijd, latencie dus.ND schreef op 10 March 2003 @ 15:08:
Zal wel een domme vraag zijnWaarom niet aan te bevelen om asynch te laten lopen?
Als het synchroon is kan de chipset het sneller afhandelen.
Die doet het bij mij altijd ook als pc uit staat. Was ook bij mijn kt 400 dat de lan lampjes bleven branden.Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 22:03:
En als je de bios reset, wat doet hij dan ?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
heeft iemand trouwens al een oplossing voor dat Diskette drive probleem?
(niet herkennen op A: en windows ziet em helemaal niet, ook niet op B:)
Zou er een probleem moeten zijn dan? 8RDA+ zeker weer?Dr.Q schreef op 10 March 2003 @ 16:06:
heeft iemand trouwens al een oplossing voor dat Diskette drive probleem?
Ik zie alleen maar problemen met de 8RDA+ versie.. Dan weer lan (realtek != 3com)niet goed.. dan weer iets anders..
Voor de gasten die nog twijfelen tussen 8rda+ en 8rda als je wilt overklokken..... 8RDA!!
nou jah, ik klaag niet over het bordje, het zijn geen onoverkombare problemen. Desalniettemin zijn het wel storende/frustrende problemen. Diskette drive gaat wel maar je Vdimm die standaard 0,07V te laag is (2,90 is 2,83) dan krab je toch wel even achter je oor.
Ik zit te wachten op een nieuw bios die die shit even oplost ofzow (problemen begonnen pas bij de 31/01/03 bios flash). Terugflashen doe ik niet omdat dan de hele machine zo traag als dikke stront bij -40 door een theezeefje wordt
.
done.
Ik zit te wachten op een nieuw bios die die shit even oplost ofzow (problemen begonnen pas bij de 31/01/03 bios flash). Terugflashen doe ik niet omdat dan de hele machine zo traag als dikke stront bij -40 door een theezeefje wordt
done.
Dat is exact hetzelfde probleem wat ik heb! Jammer genoeg alleen al op een fsb van 185.aKra schreef op 10 maart 2003 @ 13:41:
Owkee, ik haal nu 220FSB met dat TwinMOS geheugen, geen probleem... Maar m'n systeem blijft niet stabiel, ineens m'n monitor die uitgaat en weer aangaat en dan hele desktop verneukt...
Probeer eens 3DMark aan te zetten, die wilt wellicht niet lekker starten waarna je systeem vastloopt. Heeft dat wellicht te maken met de Southbridge ??
Verwijderd
Wat heeft terugflashen nou met je snelheid te makenDr.Q schreef op 10 March 2003 @ 17:03:
Terugflashen doe ik niet omdat dan de hele machine zo traag als dikke stront bij -40 door een theezeefje wordt.
done.
de IDE is dan echt traag, windows opstarten duurt dan 10 minuten ofzow.
Van die kleine dingetjes waar je bij vaak rebooten (OCen, max bepalen enzow) echt aan gaat ergeren.
Van die kleine dingetjes waar je bij vaak rebooten (OCen, max bepalen enzow) echt aan gaat ergeren.
Volgens mij is de Abit NF7-S de goedkoopste met Serial ATABartjuh schreef op 10 maart 2003 @ 14:24:
Weet iemand nog een redelijk goedkoop moederbord met Serial ATA, dual ddr en de nforce2 chipset ?
AIUCB0244 is toch een week 42 cpu ? Deze zijn toch goed te oc'en ?
btw is er niet ergens een lijstje oid met de weken ofzo die goed te zijn oc'en of moet je gewoon mazzel hebben dat je een goede hebt ?
Ik wacht nog op mijn 2x twinmos geheugen en dan ga ik eens kijken hoe ver ik echt kan komen. Ik heb een XP2400+ en draait met bagger pc2700 geheugen sync op 171 fsb stabiel. Heb nog niet hoger gezet maar mayb kan dat nu ook wel maar wil toch wachten op mijn nieuwe mem. vcore is nu 1.8.
Dit wilde ik ff zeggen maar het ging dus om de eerste 2 regels
btw is er niet ergens een lijstje oid met de weken ofzo die goed te zijn oc'en of moet je gewoon mazzel hebben dat je een goede hebt ?
Ik wacht nog op mijn 2x twinmos geheugen en dan ga ik eens kijken hoe ver ik echt kan komen. Ik heb een XP2400+ en draait met bagger pc2700 geheugen sync op 171 fsb stabiel. Heb nog niet hoger gezet maar mayb kan dat nu ook wel maar wil toch wachten op mijn nieuwe mem. vcore is nu 1.8.
Dit wilde ik ff zeggen maar het ging dus om de eerste 2 regels
..:: Specs ::..
Volgens mij ook jah ...Sc00t schreef op 10 March 2003 @ 17:47:
[...]
Volgens mij is de Abit NF7-S de goedkoopste met Serial ATA
Heeft dit mobo ook - System Bus Disconnect compatibility zoals de ASUS nForce2 rev. 1.4 ???
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Verwijderd
Heb eeb epox 8rda+ REV 1.1
Ik ben nu dus bezig met Motherboard monitor er staan verschillende chipsets in het proggie waarbij ik allemaal verschillende waarden krijg. Graag zou ik willen weten welke ik het beste kan kiezen?
code:
1
2
3
4
5
6
| ------Sensor Chip------- Main Sensor Chip : Winbond W83627HF SMB Address : $5100 Used Bus : ISA ISA Address : $0290 |
Ik ben nu dus bezig met Motherboard monitor er staan verschillende chipsets in het proggie waarbij ik allemaal verschillende waarden krijg. Graag zou ik willen weten welke ik het beste kan kiezen?
ik denk dat deze post genomineerd wordt voor domste post in dit topic: dus toch niet 
offtopic:
ECS L7VTA € 74,- 10-03
2 Epox EP-8K3A € 83,- 25-02
4 Epox EP-8K3A+ (raid) € 109,- 25-02
6 Epox EP-8K3AE € 96,- 10-03
7 Epox EP-8K5A € 79,- 05-03
8 Epox EP-8K5A2+ (USB2, RAID) € 123,- 25-02
5 Epox EP-8K5A2+B2 € 146,- 10-03
3 Epox EP-8K7A € 125,- 04-02
8 Epox EP-8K7A+ € 95,- 04-02
8 Epox EP-8K9A2 € 105,- 10-03
13 Epox EP-8K9A2+ € 136,- 10-03
3 Epox EP-8K9A3+ € 140,- 05-03
5 Epox EP-8KHA € 93,- 25-02
4 Epox EP-8KHA+ € 113,- 25-02
5 Epox EP-8KHAL € 108,- 12-08
1 EPoX EP-8KHAL+ € 83,- 15-01
1 Epox EP-8KHM € 98,- 15-01
5 Epox EP-8KMM+ € 95,- 25-02
6 Epox EP-8KTA3+ € 132,- 17-02
2 Epox EP-8KTA3+ pro € 130,- 25-02
5 Epox EP-8KTA3L+ € 78,- 05-03
1 EPoX EP-8KTM3 € 106,- 21-07
1 Epox EP-8RGA+ € 170,- 04-03
2 FIC AN11 € 80,- 13-02
Waarom staat de 8rda hier niet bij?
ECS L7VTA € 74,- 10-03
2 FIC AN11 € 80,- 13-02
StomHerr Muller schreef op 10 March 2003 @ 20:39:
ik denk dat deze post genomineerd wordt voor domste post in dit topic:offtopic:Waarom staat de 8rda hier niet bij?
ECS L7VTA € 74,- 10-03
2 FIC AN11 € 80,- 13-02

Ik weet zo wel een paar winkels waar je hem kan kopen:
www.gistron.com € 141,90
www.maxpert.nl € 128,50
www.sallandautomatisering.nl € 130,25
Edit:
Wat ziet mijn oog, er ontbreken een heleboel nForce 2 bordjes
Zoals de:
---------
Abit nf7-s
www.gistron.nl
---------
Soltek SL-75FRN-R
Kan geen winkel vinden
---------
MSI K7N2G-ILSR
www.gistron.nl
---------
Aopen AK79D Max
Kan geen winkel vinden
Weet iemand misschien waar ik de Aopen AK79D Max en/of de Soltek SL-75FRN-R kan vinden ?? Zou ik erg waarderen, ben namelijk al een tijdje op zoek naar die bordjes in nederland ...
[ Voor 16% gewijzigd door Bartjuh op 10-03-2003 20:55 ]
Heb daarnet de 8RGA+ even ingeplugd en ik ben onder de indruk... 221 FSB op default 1.6Vdd en standaard cooler er op ...
Ook zeer goed is dat de 12V lijn wordt gebruikt voor CPU, stuk stabielere voltages
Morgen meer testen
Ook zeer goed is dat de 12V lijn wordt gebruikt voor CPU, stuk stabielere voltages
Morgen meer testen
XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia
Volgens mij kan ik worden toegevoegd aan de lijst met mensen die hun bord hebben getoast. Ik was bezig met het opnieuw instellen van mn bios en had een magere OC ingesteld. Ik draai normaal 11*195, maar ik ging nu tijdelijk voor 12*166. Ik reboot de hele bubs en mn bios is dood
!
Stroom eraf, stekker eruit, voeding aan/uit. BIOS jumper-rest, batterij eruit.
Maar ik krijg soms een FF error terwijl hij niet eens boot. Maar meestal een 0d error.
Stop ik er een flop in met AWDFLASH, dan laad tie dat maar hij flash de bios niet. Hij begint er niet eens aan. Ik probeerde 8rda3305.bin gelijk maar te laden, maar dat doet tie dus ook niet.
Het BIOS eruit peuteren begin ik niet aan.
Peoples help :)! Nooit gedacht dat ik dit nog een ging zeggen hier
Tijgert, Madtraxx, jullie hebben dit zowieso gehad!
Volgens mij blijf ik DIE-HARD OC'er. (Zal het nooit leren, net als bij mn 2 getoaste AMD's
)
BTW:
Stroom eraf, stekker eruit, voeding aan/uit. BIOS jumper-rest, batterij eruit.
Maar ik krijg soms een FF error terwijl hij niet eens boot. Maar meestal een 0d error.
Stop ik er een flop in met AWDFLASH, dan laad tie dat maar hij flash de bios niet. Hij begint er niet eens aan. Ik probeerde 8rda3305.bin gelijk maar te laden, maar dat doet tie dus ook niet.
Het BIOS eruit peuteren begin ik niet aan.
Peoples help :)! Nooit gedacht dat ik dit nog een ging zeggen hier
Tijgert, Madtraxx, jullie hebben dit zowieso gehad!
Volgens mij blijf ik DIE-HARD OC'er. (Zal het nooit leren, net als bij mn 2 getoaste AMD's
BTW:
Waar heb je die vandaan? Ik wil die ook graag kopen. Mocht mn 8RDA+ echt dood zijn dan verwacht ik natuurlijk binnen de garantie (Ik heb niks gemod aan die plank) een nieuwe die ik dan gelijk verkoop.Heb daarnet de 8RGA+ even ingeplugd en ik ben onder de indruk... 221 FSB op default 1.6Vdd en standaard cooler er op ...
Morgen meer testen
[ Voor 25% gewijzigd door Stinger666 op 10-03-2003 22:23 ]
Verwijderd
damn das hard, 221 sync neem ik aan?DuronDude schreef op 10 maart 2003 @ 21:58:
Heb daarnet de 8RGA+ even ingeplugd en ik ben onder de indruk... 221 FSB op default 1.6Vdd en standaard cooler er op ...
Morgen meer testen
mooi bordje dan, maar ik ga niet WEER updaten.
al begint het hier wel te jeuken
voltages idd, ik heb nu 12,2V en 4,75V:(
maarja ff aan die potmeter draaien
Heb je chris nog de groeten gedaanDuronDude schreef op 10 maart 2003 @ 21:58:
Morgen meer testen
Een erg leuk boardje alleen imho ff te duur itt de NF7-S.
Turn it off and on again.
Verwijderd
DuronDude schreef op 10 March 2003 @ 21:58:
Morgen meer testen
Oh lekker zeg!!
Btw:
die 0d error krijg ik ook steeds..je moet flink schoppen en vloeken, dan boot hij nog wel eens.. ik zet mn pc niet meer uit, want ik wordt helemaal gek van dat ding. Hij draait nu..niks meer aan doen
waarom kan ik die epox EP-8RDA+ niet in de pricewatch terugvinden?
Omdat ze de pricewatch aan het restructureren zijn.
Er is een WONDERVerwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 23:05:
[...]
Oh lekker zeg!!hebbe hebbe!
![]()
Btw:
die 0d error krijg ik ook steeds..je moet flink schoppen en vloeken, dan boot hij nog wel eens.. ik zet mn pc niet meer uit, want ik wordt helemaal gek van dat ding. Hij draait nu..niks meer aan doen![]()
Op standaard snelheid niks aan de hand overigens. Volgende bordje is dus een 8RGA.
Stroom eraf, schroevendraaier eronder. Dan dat heerlijke krakende geluid van de chip. (Het zwarte zeg maar. De behuizing van de werkelijke BIOS) En ik had hem er niet eens uit, want dat lukte niet. Dus toen maar weer stevig erin gerost.
Stroom er weer op. Flop erin. Aanzetten. En toen ging tie AWDFlash laden, maar deze keer ging tie niet net als bij de 100 vorige keren het niet doen.

Hij flashte gewoon. Gelijk 3305 erop en hij doet het weer.
Wel herkende mn Windows een nieuw IE1394 Adapter

Ik had al gelijk weer serieus zitten kijken naar een nieuw Mobo.
De 8RGA+ kost bij Challange 170 Euro of iets dergelijks. Beetje duur.
Mn oog viel ook op het nForce2 broertje van Leadtek: de Leadtek K7NCR18D Pro.
Zelfde specs als de 8RDA+ alleen gaat de Vcore maar tot 2,0V en de Vddr tot 2,77 en de Vagp tot 1,7. Maar dit is waar ik normaal ook binnen zit. Dus meer dan dit heb ik niet nodig.
Ook de resultaten in de benchmarks waren erg lovend (net zo goed als de 8RDA+) en je kon er ook nog een flinke pot op OC'en.
Attn Stinger666:
Wat je kan proberen is met 2 piepkleine schroevennaaiers de bios eruit te wippen en 180 links of rechtsom te draaien.
Dan er weer in stoppen en de stroom aan.
LET OP! als je dit te lang duurt dan gaat het plastic opbollen van je bios en ruik je een brandlucht. Dat deed het bij mij dus.
Dan stroom er af en de bios er weer goedom in zetten en booten... dan is die zo verneukt dat er ook geen foutmeldingen meer komen en hij gewoon CRC error geeft en om de bios flop vraagt.
Althans, zo werkte het bij mij
Nu loopt hij super soepel en stabiel.... ook al is een 8RGA+ ook wel lekker hoor...
Wat je kan proberen is met 2 piepkleine schroevennaaiers de bios eruit te wippen en 180 links of rechtsom te draaien.
LET OP! als je dit te lang duurt dan gaat het plastic opbollen van je bios en ruik je een brandlucht. Dat deed het bij mij dus.
Dan stroom er af en de bios er weer goedom in zetten en booten... dan is die zo verneukt dat er ook geen foutmeldingen meer komen en hij gewoon CRC error geeft en om de bios flop vraagt.
Althans, zo werkte het bij mij
Nu loopt hij super soepel en stabiel.... ook al is een 8RGA+ ook wel lekker hoor...
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Hee Tijgert dat was ik dus van plan. Maar ik kreeg hem er niet helemaal uit. En nu is het toch gelukt door hem half eruit te halen. Had geen zin in een brandlucht in mn kamer.Tijgert schreef op 10 March 2003 @ 23:48:
Attn Stinger666:
Althans, zo werkte het bij mij![]()
In ieder geval bedankt voor de eerder weggemikte info hier
Verwijderd
Iemand die de juiste waarden heeft, want ik kreeg de hele tijd -48 op het beeldVerwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 20:19:
Heb eeb epox 8rda+ REV 1.1
code:
1 2 3 4 5 6 ------Sensor Chip------- Main Sensor Chip : Winbond W83627HF SMB Address : $5100 Used Bus : ISA ISA Address : $0290
Waarom pak je niet gewoon programma wat op CD staat?
Toch veel makkelijker
Toch veel makkelijker
Ik was gisteren aan het spelen met wat OC settings.... eerst dus zoals mijn sig staan..toen 11,5*205... prima posten en windows... maar al snel problems met grafische kaart in spellen (crash binnen 3 minuten).. vervolgens 12*196 .,..prima posten en windows weer. Maar weer de grafische kaart! Toen wat gespeeld met voltages Vcore naar 1,775 en Vdimm 2,9 .. en ook agp naar 1,8.. Maar niks hielp om de grafische kaart weer werkend te krijgen ... AGP fast writing disabled gezet.. hielp ook niet.. Toen maar weer de voltages teruggezet naar de default waarde (behalve Vcore 1,725)..
Iemand een idee wat te doen nu? Radeon drivers/DirectX opnieuw installeren of zo?
Weet iemand wat die AGP spread bios optie precies doet? Ben er nog niet over uit...
Iemand een idee wat te doen nu? Radeon drivers/DirectX opnieuw installeren of zo?
Weet iemand wat die AGP spread bios optie precies doet? Ben er nog niet over uit...
henkleersen: posten zegt niks. ik kom zo vaak in windows en kan benchies draaien, maar met Prime krijg ik errors = niet stabiel.
probeer eens je AGP op 66Mhz te locken ipv auto, verder geen voltages of settings veranderen voor AGP.
je Vcore kan/moet naar 1.8-1.85v, vdimm op 2.77 of 2.9v.
probeer eens je AGP op 66Mhz te locken ipv auto, verder geen voltages of settings veranderen voor AGP.
Om echt te testen gebruiken ik memtest86.. maar deze geeft bijna nooit fouten aan...(kon namelijk ook makkelijk 205*12 draaien volgens memtest86.. maar windows had dan geen zin meer)...Terryb47 schreef op 11 March 2003 @ 10:07:
henkleersen: posten zegt niks. ik kom zo vaak in windows en kan benchies draaien, maar met Prime krijg ik errors = niet stabiel.
Dus auto != (is niet) 66 Mhz? AGP spread.. weet iemand het nut hiervan?
Welke is nu het beste dan, ik gebruik nog 3117Terryb47 schreef op 07 maart 2003 @ 17:45:
ik gebruik nu 3303, daarvoor 3117 en 3129 gehad, maakt voor mij geen verschil.
inconclusive... er is geen beste.. volgens mij zijn er alleen wat default waardes veranderd als je bijvoorbeeld 3303 met 3305 vergelijkt..zie ook boven...dussum...
3305 loopt prima hier.
Maar even iets anders... wellicht een pietsie off-topic.
Ik las ergens iets over dat de Vdd mod de spanning 'aan beide kanten' zou verhogen ofzo? En dat dat dus niet zo goed is? Voor solderen ben ik niet bamng, maar het gaat me nu om de kwalitiet van de mod.
Is een 8RGA+ dan niet veel beter en stabieler?
Maar even iets anders... wellicht een pietsie off-topic.
Ik las ergens iets over dat de Vdd mod de spanning 'aan beide kanten' zou verhogen ofzo? En dat dat dus niet zo goed is? Voor solderen ben ik niet bamng, maar het gaat me nu om de kwalitiet van de mod.
Is een 8RGA+ dan niet veel beter en stabieler?
Verwijderd
Ja maar ik zie dat veel mensen met dit moederboard gebruik maken van moederboard monitor en dat zou ik dus ook willen, vandaar is mijn vraag hoe moet ik moederboard monitor instellen, want mijn sensor chip kan ik er niet in terug vinden (Zie vorige posts boven voor het gehele verhaal)Albinoraptor schreef op 11 March 2003 @ 01:37:
Waarom pak je niet gewoon programma wat op CD staat?
Toch veel makkelijker
Was er nou al een BIOS bestempeld waar je het beste mee kan overklokken?
Je kunt met alle bios versies die instellingen maken die jezelf wilt. Alleen vanaf 3303 geloof ik dat je niet zo snel meer een C1 error hebt (bij te hoge FSB's voor je ddr geheugen)...dussum.. nogmaals niet echt grote verschillen dus.aKra schreef op 11 maart 2003 @ 12:48:
Was er nou al een BIOS bestempeld waar je het beste mee kan overklokken?
Dit topic is gesloten.