Dat prog heet Motherboard Monitor, of kortweg MBM.Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 11:16:
Ja maar ik zie dat veel mensen met dit moederboard gebruik maken van moederboard monitor en dat zou ik dus ook willen, vandaar is mijn vraag hoe moet ik moederboard monitor instellen, want mijn sensor chip kan ik er niet in terug vinden (Zie vorige posts boven voor het gehele verhaal)
Begreep wel dat oudere verder kwamen?
Intentionally left blank.
Wat is verder dan volgens jou? hogere FSB's en MP's .. wat wil je nog meer dan mp's van 24 en fsb's van .. eeuh 250 Mhz geloof ik?aKra schreef op 11 maart 2003 @ 13:51:
Begreep wel dat oudere verder kwamen?
al 2 weken .. dus? .. eeuh ik moet niet overdrijven.. het is blijkbaar al per 5 maart (maar ik dacht toch alweer eerder)..
[ Voor 22% gewijzigd door henkleerssen op 11-03-2003 16:35 ]
Bios is idd al iets langer uit, maar hij is iig super stabiel. Ik draai nu zelfde snelheid (11,5x182) @ 1,925 (hiervoor 1,975)
Ik draai 12*175 op dit moment en maar 1,75 nodig. Dit is nog de standaardbios die er al op zat toen ik hem kocht. Kweet niet eens welke het is btw.Intronic15 schreef op 11 March 2003 @ 16:58:
Bios is idd al iets langer uit, maar hij is iig super stabiel. Ik draai nu zelfde snelheid (11,5x182) @ 1,925 (hiervoor 1,975)
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Heb je al meer bericht?Triple X schreef op 09 March 2003 @ 23:50:
voor de komende IA op laupro heb je nog wel een maand de tijd gok ik zo, vandaag hebben we het eerste mailtje naar maXpert gestuurd en we gaan kijken wat ze terugschrijven
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Vandaag mijn in januari gekochte RDA+ bordje omgeruild voor een nieuwe. Dit aangezien er een storing in het geluid zat. Had eerst naar Alternate gebeld en daar zeiden ze dat het 3 dagen ging duren ivm testen enzo. Dus ik er heen en bij de TD gevraagd of hij niet gelijk omgeruild kon worden en DIT KON :)!!!!!!!
Hulde aan Alternate voor deze service en nu kan ik tenminste weer normaal werken met mijn bordje :):):)
Hulde aan Alternate voor deze service en nu kan ik tenminste weer normaal werken met mijn bordje :):):)
damn, m'n computer reboot net zomaar spontaan (nou ja, niet helemaal spontaan, 12x190 en Prime was amper 3 minuten bezig): rara welke bios? 3305 
dit is de 2de keer dat ik het een kans geef, omdat zoveel mensen het toejuichen.
nou mooi niet voor mij, nu gebruik ik 3303. die geef ik ook een week, anders ga ik toch weer 3117 gebruiken, want die gaf mij hoogste OC.

dit is de 2de keer dat ik het een kans geef, omdat zoveel mensen het toejuichen.
nou mooi niet voor mij, nu gebruik ik 3303. die geef ik ook een week, anders ga ik toch weer 3117 gebruiken, want die gaf mij hoogste OC.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Hoeveel denken jullie dat noname DDR PC2700 geheugen met dir bordje is over te clocken?
Ligt meer aan het geheugen dan aan het bordje, ik denk dat je met no-name niet ver komt ...ND schreef op 11 March 2003 @ 18:04:
Hoeveel denken jullie dat noname DDR PC2700 geheugen met dir bordje is over te clocken?
Verwijderd
Ik heb vandaag Mijn 8RDA+ binnengekegen
.
maar hij geeft niks anders dan " FF " aan op de Post Code.
Had hem bij Salland bestelt samen met Kingston HyperX pc 3000 512mb geheugen.
Morgen word alles terug gestuurt
maar hij geeft niks anders dan " FF " aan op de Post Code.
FF is de standaard post code, er is dus niets mis mee hoor.
[ Voor 59% gewijzigd door Intronic op 11-03-2003 18:57 ]
Soms geeft ie ook FF aan als ie helemaal niks doet.. ergens in de 8RDA+ topics staat geloof ik wel wat daar de aanleiding en oplossing voor is.Intronic15 schreef op 11 March 2003 @ 18:57:
FF is de standaard post code, er is dus niets mis mee hoor.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Als ie alleen FF geeft en verder dood blijft is ie vrijwel zeker fucked...
Ik heb gisteren 3305 geflashed en niets dan lof! eerst kon ik niet veel hoger als 1600 mhz komen, nu draai ik echter Prime stable 9.5*200 (4-2-2-2.0) @ 2.77v = 1900 Mhz @ 1.8v met mn Tbred Atje
Ik heb gisteren 3305 geflashed en niets dan lof! eerst kon ik niet veel hoger als 1600 mhz komen, nu draai ik echter Prime stable 9.5*200 (4-2-2-2.0) @ 2.77v = 1900 Mhz @ 1.8v met mn Tbred Atje
heb je nog een andere cpu of mem liggen om te testen? je weet maar nooit.Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 18:52:
Ik heb vandaag Mijn 8RDA+ binnengekegen.
maar hij geeft niks anders dan " FF " aan op de Post Code.![]()
![]()
Dat bedoel ik, dus gewoon 3117 eens downloaden en testenTerryb47 schreef op 11 March 2003 @ 17:34:
damn, m'n computer reboot net zomaar spontaan (nou ja, niet helemaal spontaan, 12x190 en Prime was amper 3 minuten bezig): rara welke bios? 3305
Intentionally left blank.
Verwijderd
heb nog een Athlon Thunderbird getest maar deed het zelfde .
in de manual staat het volgende .
Postcode Problem
FFh or CFh. 1. Bios chip
inserted incorect
2. incorrect Bios update
version
3 Mainbord Problem
4. Add-on card inserted incorectlyt
Alles Fans draaien wel.
Ik heb hem getest met voeding , CPU , Kingston HyperX pc 3000 512mb. voor de
rest kaal. geen harddisk enzz
voor de rest doet ie nix. geeft alleen FF aan
in de manual staat het volgende .
Postcode Problem
FFh or CFh. 1. Bios chip
inserted incorect
2. incorrect Bios update
version
3 Mainbord Problem
4. Add-on card inserted incorectlyt
Alles Fans draaien wel.
Ik heb hem getest met voeding , CPU , Kingston HyperX pc 3000 512mb. voor de
rest kaal. geen harddisk enzz
voor de rest doet ie nix. geeft alleen FF aan
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 19:35 ]
Verwijderd
ik zie hier dat iedereen verschillende resultaten haald met het nieuwe bios 3305 maar dat je je cpu ineens hoger krijgt enz. slaat helemaal nergens op, dit staat namelijk los van je mobo.
het enige wat je zou kunnen merken is de FSB speed aangezien dit een onderdeel van het mobo zelf is.
uit het vorige topic bleek dat 3117 beter was als 3303 en nu dus eigenlijk ook als 3305 zoals ik bij de meeste zie.
ik hem met 3117 geen enkel probleem en ga het risico niet nemen om het nieuwe erop te zetten.
nadat mark dit had gedaan ineens zijn OC niet meer haalbaar, oude bios terug en nogsteeds zijn oude OC niet meer haalbaar, oftewel een paar MHZ verloren door die stomme biossen.
het enige wat je zou kunnen merken is de FSB speed aangezien dit een onderdeel van het mobo zelf is.
uit het vorige topic bleek dat 3117 beter was als 3303 en nu dus eigenlijk ook als 3305 zoals ik bij de meeste zie.
ik hem met 3117 geen enkel probleem en ga het risico niet nemen om het nieuwe erop te zetten.
nadat mark dit had gedaan ineens zijn OC niet meer haalbaar, oude bios terug en nogsteeds zijn oude OC niet meer haalbaar, oftewel een paar MHZ verloren door die stomme biossen.
Hellemaal vers uit de doos
ep-8rda+ rev 1.1
Athlon 2100+ (boxed, dus standaard koeling)
12,5*167=2088@1,58Volt
Word herkend als een 2600+
Hij word 44 graden...
* grolle is best tevreden met z'n eerste AMD, EPOX, HyperX
ep-8rda+ rev 1.1
Athlon 2100+ (boxed, dus standaard koeling)
12,5*167=2088@1,58Volt
Word herkend als een 2600+
Hij word 44 graden...
* grolle is best tevreden met z'n eerste AMD, EPOX, HyperX
Verwijderd
Graag een duidelijkere omschrijving van het probleem, en liefst een omschrijving van je config.Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 20:05:
he help eens ff . zie 2e post hierboven
Ik heb die ff ook gehad de eerste dag.
Probeer je bios te resetten (hardwarematig)
zorg ervoor dat je geheugen op de goede plek zit (bij mij rechts met 1 reepje corsair).
In het begin zijn er vaker problemen met dit moederbord
p.s. weet iemand of een disk error kan ontstaan te gevolge van dit mobo????
zie mijn topic disk error voor meer info
geeft "disk error" aan bij boot
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 20:16 ]
Verwijderd
mijn config kun je bij specs zien. alleen is de K7t turbo en 265mb sram nu vervangen daar een 8rda+ en kingston HyperX pc 3000 512mb ram
maar ik heb hem helmaal kaal getest. moederbord , geheugen , cpu koeler.
]
maar ik heb hem helmaal kaal getest. moederbord , geheugen , cpu koeler.
]
Verwijderd
maar kan het ermischien aan liggen dat ik maar een 235watt voeding gebruik. in de manual staat dat ik een 250ww minimaal nodig heb.
maar dan zou mijn mobo evengoed toch wel iets doen, hij boot niet eens.
Ligt dit dus echt aan mijn voeding???
offtopic: ( eerste ff douchuh . ik stink hahah) be nover 15 a 20 minuten terug
maar dan zou mijn mobo evengoed toch wel iets doen, hij boot niet eens.
Ligt dit dus echt aan mijn voeding???
offtopic: ( eerste ff douchuh . ik stink hahah) be nover 15 a 20 minuten terug
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 20:36 ]
Verwijderd
(XP2400) R.I.P
op de een of andere manier is ie gewoon kapot... niet eens ver OC'ed trouwens... FSB 200 en MP 10,5....
vanmiddag rig aan, niks aan de hand, temps waren goed bij boot...
in windows ook alles goed, echter ineens poef.... alles uit....
ow jee, had net nieuwe bios geflashed gister, en wist al dat er troubles mee waren, dus ff gekeken, want ik begreep dat er problemen waren met de onboard NIC oid... niets daar... wou opnieuw booten, niks, en ook helemaal niks!!
heb CPU in ander systeem gedaan, ook niet goed, helemaal geen reactie.... andere CPU in de Epox gedaan, en alles draaide weer.....
nu moet ik dus ff een nieuwe hebben, liefst een OC monster
weet iemand waar ik een beetje goeie XP2000/2100 steppings kan krijgen???
heb ook al ff bij de XP2500 barton nagedacht, maar das direct wel weer een lekkere aanslag voor de beurs.....
heeft iemand een leuk adresje die mijn Epox weer nieuw leven in kan blazen, want de duron 1200 die er nu inzit is ook niet echt je van het

op de een of andere manier is ie gewoon kapot... niet eens ver OC'ed trouwens... FSB 200 en MP 10,5....
ow jee, had net nieuwe bios geflashed gister, en wist al dat er troubles mee waren, dus ff gekeken, want ik begreep dat er problemen waren met de onboard NIC oid... niets daar... wou opnieuw booten, niks, en ook helemaal niks!!
heb CPU in ander systeem gedaan, ook niet goed, helemaal geen reactie.... andere CPU in de Epox gedaan, en alles draaide weer.....
nu moet ik dus ff een nieuwe hebben, liefst een OC monster
heb ook al ff bij de XP2500 barton nagedacht, maar das direct wel weer een lekkere aanslag voor de beurs.....
heeft iemand een leuk adresje die mijn Epox weer nieuw leven in kan blazen, want de duron 1200 die er nu inzit is ook niet echt je van het

Verwijderd
is vast al langs geweest, maar duurt me te lang om die 28 andere pagina`s door te lezen (ik volg die 3-delige radeon 9500 softmod topic ook al
) maar goed :
als ik Xp2400+ 266fsb op 8rda+ plak, is deze dan unlocked ( oftewel kan ik mp`s boven de 15 kiezen in bios? )
als ik Xp2400+ 266fsb op 8rda+ plak, is deze dan unlocked ( oftewel kan ik mp`s boven de 15 kiezen in bios? )
Ik ga ook een EPoX 8RDA+ kopen voor mijn oc systeempje
Ik kan van een vriend al een AMD XP 2000+ TBred overkopen. Nu alleen nog 2x 256MB PC3200, en een ATi Radeon 9200
Word een vet ding
Verwijderd
ja, en ja.... maar MP 15Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 20:38:
Verwijderd
mine boot niet
.
denk dat een 235 watt niet genoeg is. klote zooi.
krijg Post code FF en doet voor de rest nix meer
. blijft zo uren staan 
maar uh? / ligt dit echt aan de voeding?
ik druk pwerknop in. fans gaan draaien. . maar moederbord boor gewoon niet.
krijg FF te zien. . is het echt de voeding want anders stuur ik hem dadelijk voor nix terug voor garantie. ik moet dat gewoon weten
kan iemand dat niet testen ofzo
denk dat een 235 watt niet genoeg is. klote zooi.
krijg Post code FF en doet voor de rest nix meer
krijg FF te zien. . is het echt de voeding want anders stuur ik hem dadelijk voor nix terug voor garantie. ik moet dat gewoon weten
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 21:22 ]
Snap niet dat zoveel mensen problemen hebben/ mobo mollen. Eerste wat ik had gedaan was BIOS 3117 erop zetten, en merkte snel genoeg bij FSB 190 (zonder extra koeling op NB) dat er VDD mod nodig was, met extra koeling nu gewoon super stabiel op 190x12.5.
Verwijderd
heb je het over mij?Albinoraptor schreef op 11 March 2003 @ 21:16:
Snap niet dat zoveel mensen problemen hebben/ mobo mollen. Eerste wat ik had gedaan was BIOS 3117 erop zetten, en merkte snel genoeg bij FSB 190 (zonder extra koeling op NB) dat er VDD mod nodig was, met extra koeling nu gewoon super stabiel op 190x12.5.
komt gewoon door voeding maar weet ik niet zekerzz
Verwijderd
Erhmm... ff rekenen... Xp2400= 2,0 ghz 133mhz DDR=266 fsb. 2000mhz / 15 = 133Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 20:41:
[...]
ja, en ja.... maar MP 15standaard is ie 12 d8 ik.... wat ga je doen dan??? MP OC'en ofzo??
als ie standaard 12 is word het 1596mhz??? volgens mij klopt jou berederening niet....

Verwijderd
ha leuk om gelijk te hebbenVerwijderd schreef op 11 March 2003 @ 21:52:
whoopsie... idd even een verkeerde benadering van mijn wiskunde knobbel
maar uit welke mp`s kun je kiezen dan? (ja je kunt ook oc`en door mp te verhogen!!)
Verwijderd
23 of 24 is de maximale MP uit mn hoofd.....
maar uhh, je kan beter de MP wat lager doen en de FSB omhoog knallen.... of zie jij meer voordeel soms in het alleen omhoog gooien van de MP??
maar uhh, je kan beter de MP wat lager doen en de FSB omhoog knallen.... of zie jij meer voordeel soms in het alleen omhoog gooien van de MP??

Hi
Ik heb 2 geheugen latjes (2x256mb Corsair PC3200LL)
In dual channel herkent de computer maar 256mb (bank 1 en 3). Als ik het geheugen in bank 1 en 2 stopt dan post die wel gewoon met 512mb geheugen.
Heb ook beide geheugen los getest en beide doet het perfect
Iemand een idee??
In dual channel herkent de computer maar 256mb (bank 1 en 3). Als ik het geheugen in bank 1 en 2 stopt dan post die wel gewoon met 512mb geheugen.
Iemand een idee??
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Verwijderd
en als je het dan test in 2 en 3...
anders kan het zijn dat de vrijstaande bank (das 1 geloof ik) kapot is, dat zou mooi sjit zijn, kan je niet eens Dual DDR draaien.....
anders kan het zijn dat de vrijstaande bank (das 1 geloof ik) kapot is, dat zou mooi sjit zijn, kan je niet eens Dual DDR draaien.....
heeft er iemand n bench van dual tegen single channel op hoge fsb? ik heb nu single channel 200Mhz FSB 2-2-2-5, maar dit is langzamer (zo'n 300 punten) in 3dmark dan 185Mhz dual channel 2-2-2-6 (wel 2x512Mb tov nu 1x512Mb)
Verwijderd
hij geeft dus meteen FF aan zonder dat hij eerst de andere codes test?Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 21:06:
mine boot niet.
denk dat een 235 watt niet genoeg is. klote zooi.![]()
krijg Post code FF en doet voor de rest nix meer. blijft zo uren staan
als hij namelijk METEEN FF gaat, daar op bijft staan, zwart beeld houd en fans gaan wel aan zou ik bijna 100% zeker durven te zeggen dat je een doorgebrande bios-chip hebt.
IDD bij mij doet 3117 het ook super en ga nieteens proberen latere versies erop te zetten totdat er is een update komt zonder bugs en slechte OC.Albinoraptor schreef op 11 March 2003 @ 21:16:
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 23:35 ]
Verwijderd
hij geeft dus meteen FF aan zonder dat hij eerst de andere codes test?Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 21:06:
mine boot niet.
denk dat een 235 watt niet genoeg is. klote zooi.![]()
krijg Post code FF en doet voor de rest nix meer. blijft zo uren staan
als hij namelijk METEEN FF gaat, daar op bijft staan, zwart beeld houd en fans gaan wel aan zou ik bijna 100% zeker durven te zeggen dat je een doorgebrande bios-chip hebt.
IDD bij mij is 3117 ook super stabiel, ik probeer nieteens een latere versie totdat er is een GOEDE update komt zonder extra bugs en slechte OC prestaties.Albinoraptor schreef op 11 March 2003 @ 21:16:
Als ik mij niet vergis (mijn Duits is k*t) staat hier dat de 8RDA3+ gereleased wordt op CeBit: http://www.elito-epox.com.../nl-03-03-EPoX-German.pdf
Geheugen in bank 2 en 3 ook geen resultaat (geeft maar 256 aan)ken schreef op 11 maart 2003 @ 22:23:
Hi
Iemand een idee??
zou die geheugenbank dan toch kapot zijn??
[ Voor 5% gewijzigd door ken op 12-03-2003 00:14 ]
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Verwijderd
hier ook zo'n vaag verhaal hoop alleeb dat het toch mijn epox is....die is namelijk voor rma......madtraxx kijkt naar zijn xp2400 en hoopt dat die niet het probleem is..Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 20:35:
(XP2400) R.I.P![]()
nu moet ik dus ff een nieuwe hebben, liefst een OC monster![]()
Verwijderd
ligt het dus echt aan de bios of kan het ook aan de voeding liggen 235 watt dus..Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 23:36:
[...]
hij geeft dus meteen FF aan zonder dat hij eerst de andere codes test?
[...]
IDD bij mij is 3117 ook super stabiel, ik probeer nieteens een latere versie totdat er is een GOEDE update komt zonder extra bugs en slechte OC prestaties.
ik moet dat dus 100% zeker weten.
anders stuur ik hem dadelijk terug en dan zeggen ze dat ie het gewoon doet.
maar als die bios chip idd kapot is moet ie dan een bepaalt geurtje hebben ofzo.
EDIT: ik heb hem mijn 8rda+ nu getest zonder geheugen en cpu , en geeft weer gelijk FF aan. ik denk dus dat ie toch wel echt kapot is
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 09:04 ]
Ghehehe je weet wat ik zei over die cpu heGo0s schreef op 11 March 2003 @ 20:40:
Ik ga ook een EPoX 8RDA+ kopen voor mijn oc systeempjeIk kan van een vriend al een AMD XP 2000+ TBred overkopen. Nu alleen nog 2x 256MB PC3200, en een ATi Radeon 9200
Word een vet ding
Wil je 100% op 2 ghz + gokken koop dan een 1700+ Tbred B (verschilt veel van de Tbred A
En je bent nog goedkoper uit ook
Oh trouwens heb je al gekeken naar me stickers
Turn it off and on again.
Misschien dat het ergens in die vele honderden pagina's staat hoor, maar ik ga er niet voor zoeken 
Ik zoek dus het EP-8RDA bordje... dus zonder de + want al die onboard fratsen hoef ik toch niet..
Alleen in de pricewatch staat ie niet
Kan iemand me vertellen waar deze te bestellen is??
Ik zoek dus het EP-8RDA bordje... dus zonder de + want al die onboard fratsen hoef ik toch niet..
Verwijderd
Alternate, zet m meteen zelf in de pricewatchIk zoek dus het EP-8RDA bordje... dus zonder de + want al die onboard fratsen hoef ik toch niet..
100% en gokken ; )SmokeyTheBandit schreef op 12 March 2003 @ 08:04:
[...]
Ghehehe je weet wat ik zei over die cpu he
Wil je 100% op 2 ghz + gokken koop dan een 1700+ Tbred B (verschilt veel van de Tbred A) dan zit het absoluut goed
En je bent nog goedkoper uit ook
Oh trouwens heb je al gekeken naar me stickers![]()
maar idd, met zo'n B ben je beter af.
Verwijderd
Dus nogmaals .. .. dus als mijn 8rda+ gelijk FF zonder iets anders aangeeft is dus de Bios chip kapot.?
ik heb hem ook getest zonder cpu en geheugen maar hij geeft de gelijk weer FF.
Deze is de ECHT kapot dan?
Gehehe dit is dubbelop mocht ie de 1e hint niet begrijpensalvador4 schreef op 12 March 2003 @ 11:39:
[...]
100% en gokken ; )
maar idd, met zo'n B ben je beter af.
Thnx..
Salland heeft 'm ook trouwens..
Maar klopt het dat enigste wat de niet + versie heeft, is onboard LAN en Firewire?
Dat is idd een hardware mankement dit is dus een RMA gevalVerwijderd schreef op 12 March 2003 @ 12:09:
Dus nogmaals .. .. dus als mijn 8rda+ gelijk FF zonder iets anders aangeeft is dus de Bios chip kapot.?
WAt vinden jullie van de 3305 bios ? ik heb em getest en heb alleen maar problemen gehad. oc die ik eers had 224x10 ( tijdelijke air cooling omdat prom er aan komt ) en dat draaide met de 3117 wel en me de 3305 niet meer
iemand anders ook dat soort ervaringen ?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Die bios is echt waardeloos Frank ,volgens mij is hij niet eens meer te leechen van de EPoX ftp site..
Ik heb die 3303 geprobeerd en me fsb kwam niet eens hoger als 135

Normaal zo tot de 197fsb met bios 3117 en dan houd het op...
Ik heb die 3303 geprobeerd en me fsb kwam niet eens hoger als 135

Normaal zo tot de 197fsb met bios 3117 en dan houd het op...
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Nou dan zal ik wel de enige zijn, maar bij mij loopt hij als een tiet.... een lopende tiet dan.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
en nog een klein dingetjeConan schreef op 12 March 2003 @ 12:11:
[...]
Thnx..
Salland heeft 'm ook trouwens..
Maar klopt het dat enigste wat de niet + versie heeft, is onboard LAN en Firewire?
een onboard sound kaart die ongeveer vergelijkbaar is met de augy 2
nvidia's sound storm
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Floppy drive probleem is inmiddels opgelost
le truc special:
zet in je bios beide floppy's aan, in advanced options swap floppy drive op enabled,
f1 je jezelf dan met tegenzin door de floppy drive error heen
kijk in windows of je idd 2 flops heb (a en b, duh). verwijder dan je B en klaar is kees.
Vanz: 2600 mhz stabiel.... ja en neen... ja: op 2,15 Volt neen: op 55 graden stressed....
is me iets te gortig ik draai nu even tijdelijk op 2530 @ 1,95 om te kijken of ik dan kan slapen bij de benodigde koeling om em < 48 graden te houden... en anders wordt het "gewoon" weer 2,0 @ 2,43 @ 1,85Vcore.
le truc special:
zet in je bios beide floppy's aan, in advanced options swap floppy drive op enabled,
f1 je jezelf dan met tegenzin door de floppy drive error heen
kijk in windows of je idd 2 flops heb (a en b, duh). verwijder dan je B en klaar is kees.
Vanz: 2600 mhz stabiel.... ja en neen... ja: op 2,15 Volt neen: op 55 graden stressed....
is me iets te gortig ik draai nu even tijdelijk op 2530 @ 1,95 om te kijken of ik dan kan slapen bij de benodigde koeling om em < 48 graden te houden... en anders wordt het "gewoon" weer 2,0 @ 2,43 @ 1,85Vcore.
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Verwijderd
Als je Fsb omhoog gooit dan gaat je gehele systeem sneller, maar je Agp bus en Pci bus hebben ook een limiet...... daarom mp omhoog om alleen proc te oc`enVerwijderd schreef op 11 March 2003 @ 22:10:
23 of 24 is de maximale MP uit mn hoofd.....
(of kun agp en pci locken in bios?)
Verwijderd
maar je kan je agp en pci toch ook handmatig instellen. weet niet zeker want mijne 8rda+ was al kapot toen ik hem kreeg van de tnt/tgp?
dat scheelt toch wel ook in snelheid
Klopt, da's juist een van de grootste voordelen aan de 8RDA+Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 16:06:
maar je kan je agp en pci toch ook handmatig instellen. weet niet zeker want mijne 8rda+ was al kapot toen ik hem kreeg van de tnt/tgp?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Waar zitten de temperatuur sensors op een 8rda+
MBM geeft de volgende keuze mogelijkheden weerweer:
Winbond 2 zit die op de proc of op het mobo onder de proc?
MBM geeft de volgende keuze mogelijkheden weerweer:
- WinBond 1
- WinBond 1 2n3904
- WinBond 1 Diode
- WinBond 2
- WinBond 2 2n3904
- WinBond 2 Diode
- WinBond 3
- WinBond 3 2n3904
- WinBond 3 Diode
- Winbond 1 Diode @ -46ºC
- Winbond 2 @ 43º C
- Winbond 3 @ 26 ºC
Ok, vanwege die major geheugenproblemen heb ik toch maar besloten om een voltmod uit te voeren. Ik denk volgende week. Nu heb ik nog een paar vragen. Welke resistor heb ik precies nodig? Ik zag dit in de openingspost:
1k ohm resistor = 1.75v-1.80v
820 ohm resistor = 1.80-1.85v
680 ohm resistor =1.85-1.90v
Ik neem aan dat de 680 de beste is natuurlijk is voor OC-en ? Ik heb trouwens nu een vdd voltage van 1,60. Verklaart dit zowieso waarom ik niet hoger dan een fsb van 175 kom ?
Ik neem aan dat de 680 de beste is natuurlijk is voor OC-en ? Ik heb trouwens nu een vdd voltage van 1,60. Verklaart dit zowieso waarom ik niet hoger dan een fsb van 175 kom ?
Verwijderd
-46, deze tempsensors kunnen geen temps. onder het vriespunt lezen, hoe ingodsnaam wel bij jou?grolle schreef op 12 March 2003 @ 18:36:
Waar zitten de temperatuur sensors op een 8rda+
MBM geeft de volgende keuze mogelijkheden weerweer:Ik heb ze allemaal geprobeerd en alleen deze werken:
- WinBond 1
- WinBond 1 2n3904
- WinBond 1 Diode
- WinBond 2
- WinBond 2 2n3904
- WinBond 2 Diode
- WinBond 3
- WinBond 3 2n3904
- WinBond 3 Diode
Alle andere mogelijk heden worden meteen terug gezet naar none
- Winbond 1 Diode @ -46ºC
- Winbond 2 @ 43º C
- Winbond 3 @ 26 ºC
en als dit idd wel klopt waar cool jij mee dan -46 kan mijn prom niet aan tippen;)
Denk dat hij bedoelt, deze geven iig een temp aan, rest nietVerwijderd schreef op 12 March 2003 @ 18:54:
[...]
-46, deze tempsensors kunnen geen temps. onder het vriespunt lezen, hoe ingodsnaam wel bij jou?
en als dit idd wel klopt waar cool jij mee dan -46 kan mijn prom niet aan tippen;)
Juiste sensors zijn dus Sensor 2 (CPU) en 3 (system)
Maar het staat er toch echt...Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 18:54:
[...]
-46, deze tempsensors kunnen geen temps. onder het vriespunt lezen, hoe ingodsnaam wel bij jou?
Zal wel een foutje wezen, ziet er trouwens wel kwel uit het display van MBM. Die sensor staat ook op z'n kop en in plaats van rood is het maximale blauw
Dat zal wel niet lukken met de standaard boxed heatsink en cooller
Ik draai overgens op dit moment m'n XP 2100+ @ 2700+
13*167.9=2182.4Mhz @ 1.584V
Met kast open en standaard koeling 43graden
2 reepjes hyperx PC 3000 5 2 2 2.5
[edit]
Yeb, Albinoraptor, dat bedoel ik
Maar zit sensor 2 op het mobo of ingebakken in de proc?
[ Voor 8% gewijzigd door grolle op 12-03-2003 19:09 ]
Het beste kun je een 1K potmeter nemen, dan kun je eenvoudig het voltage veranderen.Smarron schreef op 12 March 2003 @ 18:42:
Ok, vanwege die major geheugenproblemen heb ik toch maar besloten om een voltmod uit te voeren. Ik denk volgende week. Nu heb ik nog een paar vragen. Welke resistor heb ik precies nodig? Ik zag dit in de openingspost:
Verwijderd
d8 algrolle schreef op 12 March 2003 @ 19:07:
[...]
Maar het staat er toch echt...
Zal wel een foutje wezen, ziet er trouwens wel kwel uit het display van MBM. Die sensor staat ook op z'n kop en in plaats van rood is het maximale blauw
Dat zal wel niet lukken met de standaard boxed heatsink en cooller
Ik draai overgens op dit moment m'n XP 2100+ @ 2700+
13*167.9=2182.4Mhz @ 1.584V
Met kast open en standaard koeling 43graden
2 reepjes hyperx PC 3000 5 2 2 2.5
[edit]
Yeb, Albinoraptor, dat bedoel ik
Maar zit sensor 2 op het mobo of ingebakken in de proc?
Verwijderd
bij mij welhier ook zo'n vaag verhaal hoop alleeb dat het toch mijn epox is....die is namelijk voor rma......madtraxx kijkt naar zijn xp2400 en hoopt dat die niet het probleem is..
heb een XP1800 van een maat van mij geleend, en het is 100% mn mobo niet, of het moet een CPU sloper zijn....
wie heeft er laatst nog een nieuwe XP2000 of iets om en nabij die rating gehaald, en was een OC monster..
deze XP2400 was echt niet lekker om te OC'en... misschien is er iets in mij die wel blij is dat ie stuk is
any1? of moet ik op de goeie gok gewoon eentje bestellen?
Mijn sensor 1 geeft 127C aanVerwijderd schreef op 12 March 2003 @ 18:54:
[...]
|| Vierkant voor Wiskunde ||
De 1700+ TBredB's schijnen echte overclockmonsters te zijn die tot over de 2,5 GHz lopen.Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 20:19:
[...]
bij mij welhelemaal dood.... als een pier.... snap er geen ruk van, zomaar ineens de geest geven....
heb een XP1800 van een maat van mij geleend, en het is 100% mn mobo niet, of het moet een CPU sloper zijn....
wie heeft er laatst nog een nieuwe XP2000 of iets om en nabij die rating gehaald, en was een OC monster..
deze XP2400 was echt niet lekker om te OC'en... misschien is er iets in mij die wel blij is dat ie stuk is![]()
Verwijderd
deed jij pc ook helemaal nix meer? als je op de aanknop drukte? geen fans die gaan draaien of hdd die gaat draaien?Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 20:19:
[...]
bij mij welhelemaal dood.... als een pier.... snap er geen ruk van, zomaar ineens de geest geven....
deze XP2400 was echt niet lekker om te OC'en... misschien is er iets in mij die wel blij is dat ie stuk is![]()
Verwijderd
hij deed gewoon ineens niks meer... startte op.... alles ging ok, zou OE openen om mail te checken, en ineens poef......
power on.. niks.... jumper om geprobeerd, hielp ook niet....
alles geprobeerd, maar niks was verdacht, op de CPU na dan... die vervangen, en ja hoor, hij begon zo weer spontaan te draaien...
heb eens naar mn XP gekeken, maar kon ook helemaal niets vinden wat wees op verbranding oid....
alles geprobeerd, maar niks was verdacht, op de CPU na dan... die vervangen, en ja hoor, hij begon zo weer spontaan te draaien...
heb eens naar mn XP gekeken, maar kon ook helemaal niets vinden wat wees op verbranding oid....
Verwijderd
bij mij zie ik ook nix aan mijn xp2400 maar als het idd het probleem is gaat ie mooi trug en wil ik een nieuweVerwijderd schreef op 12 March 2003 @ 23:41:
hij deed gewoon ineens niks meer... startte op.... alles ging ok, zou OE openen om mail te checken, en ineens poef......
Weer onze MB is de overclocking king 
AMD XP 3000+ @ 3600
http://www.chip.de/artikel/c_artikel_9651540.html
Vandaag krijg ik binnen Barton XP 2500+ en ook 2x NB/SB Cooler van zalman
Verder heb ik een vragje :
heeft iemand met Zalman, 2 componenten pasta gewerkt?? Ik heb wat over deus wil ik wel gebruiken om de spaningtoevoer met alu-koelelement gaan koelen. Kan men met dit spul gelijmde onderdelen ook straks demonteren?
AMD XP 3000+ @ 3600
heeft iemand met Zalman, 2 componenten pasta gewerkt?? Ik heb wat over deus wil ik wel gebruiken om de spaningtoevoer met alu-koelelement gaan koelen. Kan men met dit spul gelijmde onderdelen ook straks demonteren?
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
ik vind dit tog een mooire oc met een epox 8rda+SlowikPL schreef op 13 maart 2003 @ 08:34:
Weer onze MB is de overclocking king
AMD XP 3000+ @ 3600
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Effe weer een probleempje:
Mijn 'readings' kloppen niet helemaal.
Ik heb een vcore van .1775 ingesteld, maar CPUcool zegt 1.81.
Bij elke instelling is hij steevast 0,04v hoger of meer...
Als ik mijn fsb instel op 181, krijg ik volgens alle programma's 182...
En mijn voltages kloppen ook al niet.
Mijn 12v is te hoog, 12,34v.
Mijn -5v en -12v zijn te laag, -5,2v en -12,4v.
Mijn 5v is nu 4,89v.
Maar, en dit is de kicker, mijn 3,3v is nu 2,62v!! Dit kan toch gewoon niet, dan hoort hij helemaal niet te lopen denk ik.
De voeding is een 300W silent ding, zo een die je bij die zogenaamde super stille kast krijgt.
Mijn nieuwe Enermax komt er aan, wellicht dat het daar anders mee is... maar dit is zo te gek...
Mijn 5v is nu 4,89v.
Maar, en dit is de kicker, mijn 3,3v is nu 2,62v!! Dit kan toch gewoon niet, dan hoort hij helemaal niet te lopen denk ik.
De voeding is een 300W silent ding, zo een die je bij die zogenaamde super stille kast krijgt.
Mijn nieuwe Enermax komt er aan, wellicht dat het daar anders mee is... maar dit is zo te gek...
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
Effe een wat algemener vraagje... Ik wil nl. dit moederbord gaan kopen,maar wil graag weten of dit moederbord, met het laatste BIOS, ook USB Boot ondersteund.
DIe readings tja... gebruik nou eens gewoon dat progje met de cd meegeleverd.. dezelfde rare readings? .. Ik hecht er niet zoveel waarde aan... ik ben er allang van overtuigt dat het meer een schatting is dan wat anders... een richtlijn... meer niet. dussum.Tijgert schreef op 13 March 2003 @ 08:59:
Mijn 5v is nu 4,89v.
misschien is het handig om te weten dat die 3,3V lijn het voltage dat door je mem loopt aangeeft.Tijgert schreef op 13 March 2003 @ 08:59:
Mijn 5v is nu 4,89v.
verder ben ik het uiteraard wel met je eens dat de sensor chip nogal wat vreemde trekjes heeft/laat zien.
zo is mijn prometeia cooled 1700+ +19 graden celcius met raam dicht en +17Graden met raam open overdag. (@12,5x197, 2.0v.
offtopic:
hoe tover ik dat "graden symbooltje" tevoorschijn?
hoe tover ik dat "graden symbooltje" tevoorschijn?
maar ook als ik defaults draai dan geeft ie me 1 of 2 graden boven 0 aan.
daarnaast heeft de chip ook moeite met het uitlezen van voltages idd.
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Die anderen geven toch een veel hoger voltage ? Ik snap het ff niet.Syzzer schreef op 12 March 2003 @ 19:16:
Het beste kun je een 1K potmeter nemen, dan kun je eenvoudig het voltage veranderen.
Een 1K potmeter is een variabele weerstand tussen de 0 en 1000 Ohm. Je kunt dan dus dmv het bijstellen van de potmeter het voltage over je NB aanpassen.
En dat kan met die anderen dus niet neem ik aan. Ok, dan neem ik die wel.
offtopic:
Toevallig een idee waar ze goeie soldeerboutjes verkopen? Ik kan er wel 1 lenen, maar in de toekomst zal ik denk ik vaker solderen.
Toevallig een idee waar ze goeie soldeerboutjes verkopen? Ik kan er wel 1 lenen, maar in de toekomst zal ik denk ik vaker solderen.
Die andere zijn vaste weerstanden, waarmee je dus ook maar een vast voltage hebt.Smarron schreef op 13 maart 2003 @ 10:42:
En dat kan met die anderen dus niet neem ik aan. Ok, dan neem ik die wel.
offtopic:
offtopic:
Ik moet ook nog steeds eens een goede soldeerbout hebben, maar heb er evengeen geld voor. Ik denk dat je het beste ook bij die elektroboer kijkt wat ze hebben
Ik moet ook nog steeds eens een goede soldeerbout hebben, maar heb er evengeen geld voor. Ik denk dat je het beste ook bij die elektroboer kijkt wat ze hebben
Thnx. Volgende week denk ik maar ff solderen dan. Ik zag op die plaatjes dat die potmeter vast op het mobo zat, maar daar kun je toch een willekeurige plek voor kiezen ?Syzzer schreef op 13 maart 2003 @ 11:06:
Die andere zijn vaste weerstanden, waarmee je dus ook maar een vast voltage hebt.
offtopic:
Ja, gewoon via draadjes de potmeter aan de chip-pootjes solderen en dan de potmeter op een geschikte plaats wegwerken. En heel belangrijk: controleer ongeveer 400x of de potmeter wel op 1000 Ohm staat voordat je opstart, anders blaas je je NB op.Smarron schreef op 13 maart 2003 @ 11:39:
[...]
Thnx. Volgende week denk ik maar ff solderen dan. Ik zag op die plaatjes dat die potmeter vast op het mobo zat, maar daar kun je toch een willekeurige plek voor kiezen ?
Heb nu al op 2 bordjes de Vddr mod gedaan... niet so simpel!
Je moet de grote trace cutten die naar de Vsense pin gaat op de Vddr controller, die "meet" als het ware het voltage dat het overeenkomt met de ingestelde waarde. Je cut dus die trace, dan soldeer je een weerstand op die trace naar het + been van de mosfet die Vddr voorziet (maw, het begin van de trace). Je begint met weerstand 0, als je iets meer weerstand geeft (50 ohm bv) meet de controller een "daling" van Vddr en verhoogt om te compenseren
Enige probleempje is dat je het resultaat van het ddr voltage niet kan zien in de BIOS, want je houdt je sensor eigenlijk voor de gek... ik heb nu ingesteld dat ik op de 2.77V setting 3.05V krijg, en op 2.90 krijg ik 3.20.
Hierdoor kan ik m'n Twinmos latjes nog een stuk verder pushen, steeds op 3-2-2-2 timings... dit is wel met een 'single' lat want m'n achterste mem slot overklokt een pak minder en houdt de zaak tegen in dual channel

memory kan nog hoger, de NB kon niet meer

M'n eerste Vddr mod duurde 3 kwartier ... waarvan 40 minuten trace cutting... zeer tricky want er loopt een andere trace dichtbij, en zo'n koperen trace is best wel weerspannig... en je moet oppassen dat je niet te diep cut want dat raak je een onderliggende layer...
De tweede keer was het op 10 minuutjes geklaard, toen wist ik wel hoe voorzichtig ik moest zijn.
Uiteraard is deze mod ook 100% warranty voiding
op eigen risico...
Je moet de grote trace cutten die naar de Vsense pin gaat op de Vddr controller, die "meet" als het ware het voltage dat het overeenkomt met de ingestelde waarde. Je cut dus die trace, dan soldeer je een weerstand op die trace naar het + been van de mosfet die Vddr voorziet (maw, het begin van de trace). Je begint met weerstand 0, als je iets meer weerstand geeft (50 ohm bv) meet de controller een "daling" van Vddr en verhoogt om te compenseren
Hierdoor kan ik m'n Twinmos latjes nog een stuk verder pushen, steeds op 3-2-2-2 timings... dit is wel met een 'single' lat want m'n achterste mem slot overklokt een pak minder en houdt de zaak tegen in dual channel
memory kan nog hoger, de NB kon niet meer
M'n eerste Vddr mod duurde 3 kwartier ... waarvan 40 minuten trace cutting... zeer tricky want er loopt een andere trace dichtbij, en zo'n koperen trace is best wel weerspannig... en je moet oppassen dat je niet te diep cut want dat raak je een onderliggende layer...
De tweede keer was het op 10 minuutjes geklaard, toen wist ik wel hoe voorzichtig ik moest zijn.
Uiteraard is deze mod ook 100% warranty voiding
[ Voor 22% gewijzigd door DuronDude op 13-03-2003 13:38 ]
XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia
Damn! Dat zijn lekkere reepjes! Waar heb je die vandaan?DuronDude schreef op 13 maart 2003 @ 13:36:
Een heel verhaal...
als je er maar genoeg volt door heen jaagd willen ze meestal nog wel wat verder... twinmos is altijd al goed, winbond chippies. heb hier ook twinmos geheugen en dat clockt lekker doorSyzzer schreef op 13 March 2003 @ 13:40:
[...]
Damn! Dat zijn lekkere reepjes! Waar heb je die vandaan?
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Jah, maar ik moet een zaak weten waar ik zeker weten TwinMOS met Winbond chips krijg en geen M-tech trash. vandaar. Ik had onlangs nl bijna TwinMOS met M-tech chips gekocht.DAMAGE schreef op 13 maart 2003 @ 13:48:
[...]
als je er maar genoeg volt door heen jaagd willen ze meestal nog wel wat verder... twinmos is altijd al goed, winbond chippies. heb hier ook twinmos geheugen en dat clockt lekker door
deze heb ik via-via van komplett.de besteld
XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia
Verwijderd
ik snap hier iets niet . ik wil mijn 8rda+ terug sturen naar salland.
eerst moest je dat RMA formulier downloaden. oke , gedaan.
dat RMA formulier moest je samen met het verkoop factuur mailen naar de RMA afdeling.
maar nu staat er in een mail die ik heb gekregen het volgende : Uw pakket wordt altijd geweigerd wanneer: - het pakket niet voldoende gefrankeerd is - niet voorzien is van een RMA nummer - er geen garantiebon is meegezonden of reeds gefaxt/ gemaild (de garantiebon is met uw factuur afgegeven bij de bestelling) We ...................
maar nu hebben ze het over garantie-bon.
ik heb maar 1 factuur van hun gekregen. dat is dat verkoop factuur.
maar is dat nau ook gelijk die garantie bon?
.
ik snap het ff niet meer
Edit: meer mensen met dit probleem?
dat RMA formulier moest je samen met het verkoop factuur mailen naar de RMA afdeling.
maar nu staat er in een mail die ik heb gekregen het volgende : Uw pakket wordt altijd geweigerd wanneer: - het pakket niet voldoende gefrankeerd is - niet voorzien is van een RMA nummer - er geen garantiebon is meegezonden of reeds gefaxt/ gemaild (de garantiebon is met uw factuur afgegeven bij de bestelling) We ...................
maar is dat nau ook gelijk die garantie bon?
ik snap het ff niet meer
Edit: meer mensen met dit probleem?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 15:10 ]
Verwijderd
daar kon ik ook ff niet achter komen maar ik ga er toch van uit dat dat het idd isVerwijderd schreef op 13 March 2003 @ 14:48:
ik snap hier iets niet . ik wil mijn 8rda+ terug sturen naar salland.
maar is dat nau ook gelijk die garantie bon .
ik snap het ff niet meer
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 15:05 ]
Syzzer schreef op 13 March 2003 @ 11:06:
[...]
offtopic:
offtopic:
Moet je ff kijken op de site van conrad daar verkopen ze soldeerbouten en als ik me niet vergis zijn deze ook gewoon te laten bezorgen
Moet je ff kijken op de site van conrad daar verkopen ze soldeerbouten en als ik me niet vergis zijn deze ook gewoon te laten bezorgen
Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg
Nog even een vraag. Binnenkort ga ik ook m'n epox gebruiken. Heb m'n twinmos chippies 2*256 PC3200 cas 2.5 al binnengekregen, maar op elke chip staat twinmos gedrukt. Welk type geheugen is dit nou; winbond, m-tech of iets anders? Bij degenen die winbond hebben, staat daar dan ook winbond op elke chip?DAMAGE schreef op 13 maart 2003 @ 13:48:
[...]
als je er maar genoeg volt door heen jaagd willen ze meestal nog wel wat verder... twinmos is altijd al goed, winbond chippies. heb hier ook twinmos geheugen en dat clockt lekker door
Hoeveel scheelt het dan (een Winbound) tegenover een M-tech?
Damn ik wil heel graag dit bordje, maar net geld tekort
Epox8RDA+ & Twinmos 256 PC2700 & XP1800 (of 1700) lijkt me wel een goede combo (of ipv Twinmos Kingston Hyper-X), aaarg ik kan niet wachten...
Damn ik wil heel graag dit bordje, maar net geld tekort
Epox8RDA+ & Twinmos 256 PC2700 & XP1800 (of 1700) lijkt me wel een goede combo (of ipv Twinmos Kingston Hyper-X), aaarg ik kan niet wachten...
Als er twinmos op staat is het twinmos heBar_en_boos schreef op 13 March 2003 @ 16:12:
[...]
Nog even een vraag. Binnenkort ga ik ook m'n epox gebruiken. Heb m'n twinmos chippies 2*256 PC3200 cas 2.5 al binnengekregen, maar op elke chip staat twinmos gedrukt. Welk type geheugen is dit nou; winbond, m-tech of iets anders? Bij degenen die winbond hebben, staat daar dan ook winbond op elke chip?
Ik heb net de AMD XP 2500+ ontvangen en heb 2 vragen:
1. Is de stepping van mijn AXDA25000DKV4D AQUCA goed???
2. als de L1 en L3 brugen orgineel verbonden zijn krijg ik de Multiplayer vrijgeschakeld??
1. Is de stepping van mijn AXDA25000DKV4D AQUCA goed???
2. als de L1 en L3 brugen orgineel verbonden zijn krijg ik de Multiplayer vrijgeschakeld??
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Verwijderd
thx! nu die handleiding daar werd ik ook niet zoveel wijzer uit, waarschijnlijk heb ik niet grondig genoeg gelezen. wordt het geheugen dan ook aangegeven als 400mhz ipv 266mhz als alles op expert staat?Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 23:37:
[...]
dingen op expert zetten dan kan je het zelf allemaal kiezensuc6 (btw zit een handleiding bij een mobo he
)
edit:
ik ben is gaan kijken (ik heb 400mhz ddr staafje van 256mb erin zitten) en bij expert kant je wel je mhz ongeveer kiezen tot 200% maar dan geraak je nog niet aan 400mhz voor het geheugen... iemand een oplossing? bij het opstarten geeft de pc ook aan memory: ddr(266)
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 18:18 ]
Kan je ook wat sandra benchmarks laten zien??DuronDude schreef op 13 maart 2003 @ 13:36:
verhaaltje
Dit topic is gesloten.