ik heb ook Twinmos latje 1 exemplaar maar, wat zijn hiervoor de beste settings? ik gebruik geen mods of zo ik wil em origineel houdenDuronDude schreef op 13 March 2003 @ 13:36:
Heb nu al op 2 bordjes de Vddr mod gedaan... niet so simpel!
Je moet de grote trace cutten die naar de Vsense pin gaat op de Vddr controller, die "meet" als het ware het voltage dat het overeenkomt met de ingestelde waarde. Je cut dus die trace, dan soldeer je een weerstand op die trace naar het + been van de mosfet die Vddr voorziet (maw, het begin van de trace). Je begint met weerstand 0, als je iets meer weerstand geeft (50 ohm bv) meet de controller een "daling" van Vddr en verhoogt om te compenserenEnige probleempje is dat je het resultaat van het ddr voltage niet kan zien in de BIOS, want je houdt je sensor eigenlijk voor de gek... ik heb nu ingesteld dat ik op de 2.77V setting 3.05V krijg, en op 2.90 krijg ik 3.20.
Hierdoor kan ik m'n Twinmos latjes nog een stuk verder pushen, steeds op 3-2-2-2 timings... dit is wel met een 'single' lat want m'n achterste mem slot overklokt een pak minder en houdt de zaak tegen in dual channel![]()
![]()
memory kan nog hoger, de NB kon niet meer
[afbeelding]
M'n eerste Vddr mod duurde 3 kwartier ... waarvan 40 minuten trace cutting... zeer tricky want er loopt een andere trace dichtbij, en zo'n koperen trace is best wel weerspannig... en je moet oppassen dat je niet te diep cut want dat raak je een onderliggende layer...
De tweede keer was het op 10 minuutjes geklaard, toen wist ik wel hoe voorzichtig ik moest zijn.
Uiteraard is deze mod ook 100% warranty voidingop eigen risico...
Verwijderd
ai ai ai kom op zeg een beetje nadenken....Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 18:10:
[...]
thx! nu die handleiding daar werd ik ook niet zoveel wijzer uit, waarschijnlijk heb ik niet grondig genoeg gelezen. wordt het geheugen dan ook aangegeven als 400mhz ipv 266mhz als alles op expert staat?
edit:
ik ben is gaan kijken (ik heb 400mhz ddr staafje van 256mb erin zitten) en bij expert kant je wel je mhz ongeveer kiezen tot 200% maar dan geraak je nog niet aan 400mhz voor het geheugen... iemand een oplossing? bij het opstarten geeft de pc ook aan memory: ddr(266)
Verwijderd
Mijn geluid kraakt tijdens het spelen van een game,(beluisteren van mp3s gaat wel goed) elke beweging die ik met de muis doet hoor ik een krakend vervelend geluid. Wat zou dit kunnen zijn en hoe is het optelossen?
Verwijderd
werk toevallig bij de karwei bouwmarkt, en heb bij onze ijzerwaren leverrancier een Weller 12W soldeerbout gekocht..Ik moet ook nog steeds eens een goede soldeerbout hebben, maar heb er evengeen geld voor. Ik denk dat je het beste ook bij die elektroboer kijkt wat ze hebben
deze heeft een 2,4 mm kop, en werkte heel erg goed bij het doen van de VDD mod..
prijs was iets van 25 euro ofzo, maar Weller is een heel goed merk, dus ben er erg blij mee
Ik vandaag even gekeken naar de potentiaal met overklokken van een Barton XP 2500+, waterkoeling
resultaten:
memory syn.
11x200 OK
11.5x 200 OK
11.5x205 Shit
12x200 Shit
12x195 OK
12.5x200 Shit
12.5x195 Shit
12.5x190 OK
12.5x193 OK = 2412Mhz = XP3600+
Vcore=1.950 (meest stabiel)
temps:
core 39C
system 25C
3DMark 2001SE ver.330 = 17.326 3DMarks
VGA R300 9700Pro niet overklokt ! standard 326Mhz-310Mhz
binnenkort wel aparte watersysteem voor VGA
resultaten:
memory syn.
11x200 OK
11.5x 200 OK
11.5x205 Shit
12x200 Shit
12x195 OK
12.5x200 Shit
12.5x195 Shit
12.5x190 OK
12.5x193 OK = 2412Mhz = XP3600+
Vcore=1.950 (meest stabiel)
temps:
core 39C
system 25C
3DMark 2001SE ver.330 = 17.326 3DMarks
VGA R300 9700Pro niet overklokt ! standard 326Mhz-310Mhz
binnenkort wel aparte watersysteem voor VGA
[ Voor 26% gewijzigd door SlowikPL op 13-03-2003 20:28 ]
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Verwijderd
Ligt het niet aan een brak kabeltje ? Dat lijk mij het meest logisch. Welk bord heb je de 8rda+ of de 8rda?Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 18:43:
Mijn geluid kraakt tijdens het spelen van een game,(beluisteren van mp3s gaat wel goed) elke beweging die ik met de muis doet hoor ik een krakend vervelend geluid. Wat zou dit kunnen zijn en hoe is het optelossen?
Verwijderd
offtopic: ff topic active makuh . valt meer op hehe
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 21:21 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
Dit is dus niet de bedoeling van got. Je mag een topic pas na 24 uur kicke. Als iedereen dat ging doen werd het een mooi zooitje. Wrom zou ie dan meer opvallen omdat ie hoger staat?? Net alsof niemand door de hele lijst kijkt.
Joepie sickeddy kan morgen zijn 2e epox 8rda+ ophalen bij het postkantoor.
Leven yorcom dinsdag besteld en vanochtend de postbode met pakketje
Maar ik was er niet
TWINMOS modules met WINBOND BH-5 chipjes zijn ook via [NOSPAM] te verkrijgen.
Er moeten dus echt WINBOND BH-5 chips opzitten om zo'n overclock potentiaal te hebben. De goedkopere modules hebben of TWINMOS chipjes of MTEC chips en gaan zeker niet zover als de WINBOND chips.
Er moeten dus echt WINBOND BH-5 chips opzitten om zo'n overclock potentiaal te hebben. De goedkopere modules hebben of TWINMOS chipjes of MTEC chips en gaan zeker niet zover als de WINBOND chips.
[ Voor 4% gewijzigd door AcouSE op 14-03-2003 13:42 . Reden: Spam niet toegestaan! ]
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB
over hoe veel modules hebben wij het hier ?Rick2001 schreef op 13 maart 2003 @ 22:07:
TWINMOS modules met WINBOND BH-5 chipjes zijn ook via mij te verkrijgen.
en naar wat voor prijs kijken we dan ?
btw ad me maar ffe op msn of zo
klaas_334_jan_van_doremalen@hotmail.com
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
You've GoT mail!Rick2001 schreef op 13 maart 2003 @ 22:07:
Verwijderd
Ben er al achter, heb mn pc wat lager geklokt, want de northbridge werd erg warm en daardoor ging het geluid ook happeren.Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 20:25:
[...]
Ligt het niet aan een brak kabeltje ? Dat lijk mij het meest logisch. Welk bord heb je de 8rda+ of de 8rda?
Keb ook wel interesse!Rick2001 schreef op 13 March 2003 @ 22:07:
Mail is onderweg!
Ja ik ook
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
lol, mijn temps kloppen, case 27 (geeft termometer ook aan)Species5618 schreef op 12 March 2003 @ 20:37:
[...]
Mijn sensor 1 geeft 127C aanDing (=MBM5) liet meteen allerlei sirenes afgaan toen ik em voor het eerst opstartte. (hartaanval met 5.1 boxen die redelijk hard staan
)
cpu 8 graden, klopt niet maar dat heeft met het vriespunt te maken (prometeia)
toen ik nog op lucht zat deed hij het wel goed, 45C en als ik meer Vcore gaf 55 en 60 stressed.
en die ander is me een raadsel, staat 16/17C.
bij mij haperderde hij alleen met CS ook NON oc en WC cooled.Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 23:28:
[...]
Ben er al achter, heb mn pc wat lager geklokt, want de northbridge werd erg warm en daardoor ging het geluid ook happeren.
heb nu audigy2 en hijs echt zijn geld waard (gewoon player, platinum is niks anders als extra aansluitingen)
die onboard ben ik nu dus kwijt, was niet slecht maar kan zeker niet tegen de audigy2 op.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 23:57 ]
Rick2001: ik ben ook wel geintreseerd. Mailtje is onderweg.
klinkt leuk en als ik zo die reply's zie dan kun je een leuk centje verdienen.Rick2001 schreef op 13 March 2003 @ 22:07:
ik heb ook wel intresse, laat hier ff openbaar je prijs weten en hoogstwaarschijnlijk bestel ik er ook 4 stuks.
offtopic:
rick?..?? scitso-rick uit rijswijk??
rick?..?? scitso-rick uit rijswijk??
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Mensen, er zijn echt zoveel merken een smaken qua geheigen
Ik wil strx wel weer 1gb ddr en wil eiglijk ook gaan Ocen op me 8rda+ , nu heb je wel goedkope Dane Elec reepjes 154 euro voor 1gb pc2700 excl P&P ( via t.net memshop ) maar zijn die beetje goed Ocbaar ?
Andere merken zijn wel een stuk duurder maar mischien op lange duur beter ? Er komt na een ijdje een 2600+ op ( ivm fsb 333). Tot die tijd moet mn 2000+ het nog wel doen
In het verleden heb ik uitstekende resultatenbehaald met Infineon Gehegen , welliswaar SDram maar OC was goed genoeg imho
draaide Echt rock stable ( 1600+ btw)

Andere merken zijn wel een stuk duurder maar mischien op lange duur beter ? Er komt na een ijdje een 2600+ op ( ivm fsb 333). Tot die tijd moet mn 2000+ het nog wel doen
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
heb jij die 8RGA+ ook onder een prommy gehad?Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 20:06:
![]()
![]()
![]()
de 8RGA+
heeft in de bios : fsb 250mhz
CPU tot 2,2volt
Dim tot 2,9volt
>>>>>>>>>VDD instelbaar op 1,6, 1,8 of 2.0volt.
![]()
bij dit alles is er niet alleen een ATX stekker op het moederbord maar ook nog eens eenvierkante viepolige 2x massa en 2x 12volt stekker
aansluiting voor de nodige extra power.
De 8RDA+ heeft eigenlijk ook VGA in de N-force chip alleen is deze disabled maar op de 8RGA+ is deze enabled zodat je ook de keuze hebt om met onboard vga te draaien.
if so; leest die wel netjes de temps uit? of is het nog steeds onnauwkeurig en boven nul graden celcius?
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
wat zijn de precies verschillen van 8rga+ met 8rda+ (behalve bios instellingen zoals hierboven beschreven)? Sata, Raid, layout mobo?
Verschil zit hem alleen in de onboard video (en dus andere northbridge)
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Waarom zijn er zoveel posters die zo'n ding willen hebben? Onboard video.. tja.. vroegere nforce chipsets had het ook al.. maar ik pas er wel voor..JdeBruijn schreef op 14 maart 2003 @ 12:09:
Verschil zit hem alleen in de onboard video (en dus andere northbridge)
Verwijderd
Tweakers, enkele tips gewenst:
Ik heb nu mijn 8RDA+ en mijn XP2100+ op 190x12,5 draaien = 2375 Mhz.
VCore: 1,950
VMem: 2,77
Mem: 8-4-4-2,5
AGP: 66 Mhz en op 1,6 Volt
Geheugen: 2x 256 Corsair PC3500 Cas 2
Af en toe klapt het systeem eruit, (winxp) met een blauwscherm met de info dat ik caching en shadowing uit moet zetten in de bios
en dat ik het geheugen moet testen en evt. de beeldscherm adapter moet vervangen. Nu weet ik ook wel dat dit komt door de OC. Maar er kan vast nog wel wat aangepast worden in de bios om deze FSB/MP combi te waarborgen.
Wie heeft tips?
Af en toe klapt het systeem eruit, (winxp) met een blauwscherm met de info dat ik caching en shadowing uit moet zetten in de bios
Wie heeft tips?
gooi eens overal wat meer Vtjes over heenVerwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 13:18:
Af en toe klapt het systeem eruit, (winxp) met een blauwscherm met de info dat ik caching en shadowing uit moet zetten in de biosen dat ik het geheugen moet testen en evt. de beeldscherm adapter moet vervangen. Nu weet ik ook wel dat dit komt door de OC. Maar er kan vast nog wel wat aangepast worden in de bios om deze FSB/MP combi te waarborgen.
Wie heeft tips?
en zet je mem timings eens wat strakker
de epox 8RDA+ heeft het niet zo op slappe timings
[ Voor 11% gewijzigd door Shunt op 14-03-2003 13:22 ]
Game PC
Verwijderd
Dus de VCore NOG hoger? 1,975?Shunt schreef op 14 March 2003 @ 13:21:
[...]
gooi eens overal wat meer Vtjes over heen
en zet je mem timings eens wat strakker
de epox 8RDA+ heeft het niet zo op slappe timings
De AGP naar 1,7 (standaart gekoelt) ?
De VMem op 2,90 Volt
De Cas naar: 6-3-3-2 ??
Verwijderd
Vcore op 2 ofzow agp hoef je niet te verhogen of je moet je videokaart over willen klokken en vmem kan je gerust op 2.9 V zettenVerwijderd schreef op 14 March 2003 @ 13:32:
[...]
Dus de VCore NOG hoger? 1,975?
De AGP naar 1,7 (standaart gekoelt) ?
De VMem op 2,90 Volt
De Cas naar: 6-3-3-2 ??
Ik had eigenlijk het zelfde.. alles al gedaan. (alles opgeschroefd aan voltages... Voltage mod ga ik niet aan beginnen)...Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 13:18:
Af en toe klapt het systeem eruit, (winxp) met een blauwscherm met de info dat ik caching en shadowing uit moet zetten in de biosen dat ik het geheugen moet testen en evt. de beeldscherm adapter moet vervangen. Nu weet ik ook wel dat dit komt door de OC. Maar er kan vast nog wel wat aangepast worden in de bios om deze FSB/MP combi te waarborgen.
Wie heeft tips?
Waarborgen van mp en fsb.. .. tja.. gaat niet lukken tenzij betere koeling dussum...
Ik heb dus de boel nu gewoon wat lager gezet zoals nu in de sig staat...
probeer eerst je cas timings eens op 7 2 2 2 te zetten of 3 2 2 2 zonder iets te verhogen behave het voltage van je geheguen
Game PC
Verwijderd
Ik heb watercooling...henkleerssen schreef op 14 March 2003 @ 13:50:
[...]
Ik had eigenlijk het zelfde.. alles al gedaan. (alles opgeschroefd aan voltages... Voltage mod ga ik niet aan beginnen)...
Waarborgen van mp en fsb.. .. tja.. gaat niet lukken tenzij betere koeling dussum...
Ik heb dus de boel nu gewoon wat lager gezet zoals nu in de sig staat...
Verwijderd
Geheugen Vmem staat op 2,90Shunt schreef op 14 March 2003 @ 14:01:
probeer eerst je cas timings eens op 7 2 2 2 te zetten of 3 2 2 2 zonder iets te verhogen behave het voltage van je geheguen
Cas op 4-2-2-2
Kan de kloksnelheid nu ook omhoog?
Ja, hier ben ik ook erg benieuwd naar (ff geen zin om manual van meer dan 11 meg te downloaden). Weet iemand of deze, of welke andere mobo's een USB Boot Device ondersteunen? Ik heb namelijk een paar mensen horen zeggen dat je met zo'n USB PenDrive kunt booten. Ik ben geïnteresseerd in zo'n USB 2.0 PenDrive, maar er staat op de site dat je (vooralsnog) niet kunt booten met die dingen... dus iemand ervaring met booten met USB??Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 09:03:
Effe een wat algemener vraagje... Ik wil nl. dit moederbord gaan kopen,maar wil graag weten of dit moederbord, met het laatste BIOS, ook USB Boot ondersteund.
[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 14-03-2003 14:37 ]
Verwijderd
You gonna tell me that you can boot from a USB pen ???Aham brahmasmi schreef op 14 maart 2003 @ 14:36:
[...]
Ja, hier ben ik ook erg benieuwd naar (ff geen zin om manual van meer dan 11 meg te downloaden). Weet iemand of deze, of welke andere mobo's een USB Boot Device ondersteunen? Ik heb namelijk een paar mensen horen zeggen dat je met zo'n USB PenDrive kunt booten. Ik ben geïnteresseerd in zo'n USB 2.0 PenDrive, maar er staat op de site dat je (vooralsnog) niet kunt booten met die dingen... dus iemand ervaring met booten met USB??
Mannn dat klinkt stoer!
ja dus? .... wc system mischien checken of de boel wel genoeg koelt.. fan meer power geven anders misschien helpt dat?
Verwijderd
Tja.. ik heb die BlackIce radiator..henkleerssen schreef op 14 March 2003 @ 15:21:
[...]
ja dus? .... wc system mischien checken of de boel wel genoeg koelt.. fan meer power geven anders misschien helpt dat?
Temps nu 47 graden op 100% load
Hé jongens, Ik heb net mijn 8RDA+ ingebouwd, maar krijg EF op mijn displays.. Deze melding staat niet in de handleiding. Wat kan dit zijn
Verwijderd
Is het niet CF ?? Want dan is het de jumper van de bios die op RESET staat.philippi14 schreef op 14 March 2003 @ 15:46:
Hé jongens, Ik heb net mijn 8RDA+ ingebouwd, maar krijg EF op mijn displays.. Deze melding staat niet in de handleiding. Wat kan dit zijn
Als het EF is dan ken ik em niet, en ik heb er al veel gehad

Nee, het is niet CF.. Dat is idd als je het bios cleared. Dat was meteen het eerste wat ik probeerde.Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 15:59:
[...]
Is het niet CF ?? Want dan is het de jumper van de bios die op RESET staat.
Als het EF is dan ken ik em niet, en ik heb er al veel gehad
Ik heb nu zo'n beetje alles weer los gehad en gechecked, behalve de cpu... Wat voor error krijg je eigenlijk als hij geen toeren van de CPU fan kan lezen? Want dat zit nogal raar bij de Vulcano 7+
[ Voor 22% gewijzigd door Harrie op 14-03-2003 16:03 ]
Verwijderd
Ik heb watercooling, dus geen FANS op mobo aan gesloten. Mobo zegt er niks van...philippi14 schreef op 14 maart 2003 @ 16:01:
[...]
Nee, het is niet CF.. Dat is idd als je het bios cleared. Dat was meteen het eerste wat ik probeerde.
Ik heb nu zo'n beetje alles weer los gehad en gechecked, behalve de cpu... Wat voor error krijg je eigenlijk als hij geen toeren van de CPU fan kan lezen? Want dat zit nogal raar bij de Vulcano 7+
Maar met EF, start ie wel op?
Nee, helemaal niets. Ik heb er een pci video kaart inzitten, maar dat mag toch ook niet uitmaken? Ik kan helemaal niet in het bios komen om te selecteren...Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 16:05:
[...]
Ik heb watercooling, dus geen FANS op mobo aan gesloten. Mobo zegt er niks van...
Maar met EF, start ie wel op?
Is er geen optie dan voor AGP/PCI init first ofzo? Dan kijkt je BIOS eerst of er een PCI-videokaart in zit, of juist een AGP-kaart. Waarschijnlijk staat 'ie dan standaard op PCI... ik weet 't ook niet. Heb je geen AGP-kaartje ergens waarmee je je pc kunt testen/BIOS instellen?
Ik heb 1 AGP kaart liggen, maar die past niet in dat slot. Is nog een hele oude AGP kaart, heeft vast met voltages van AGP te maken.Aham brahmasmi schreef op 14 March 2003 @ 16:13:
Is er geen optie dan voor AGP/PCI init first ofzo? Dan kijkt je BIOS eerst of er een PCI-videokaart in zit, of juist een AGP-kaart. Waarschijnlijk staat 'ie dan standaard op PCI... ik weet 't ook niet. Heb je geen AGP-kaartje ergens waarmee je je pc kunt testen/BIOS instellen?
Die optie zit dus in het bios, maar daar kom ik dus niet in.
a.p.versteeg schreef:
De 8RDA+ heeft eigenlijk ook VGA in de N-force chip alleen is deze disabled maar op de 8RGA+ is deze enabled zodat je ook de keuze hebt om met onboard vga te draaien.
Is 't mogelijk om via een mod de onboard-VGA op de 8RDA+ te enablen?
Verwijderd
Neej want als je de plaatjes bekijkt dan zie je er een extra chip opzitten (8grda+)tussen de north en southbridgelordsnow schreef op 14 March 2003 @ 16:20:
a.p.versteeg schreef:
mijn ondrstaand systeem draait op 1,7 vcoreVerwijderd schreef op 14 March 2003 @ 13:18:
Wie heeft tips?
Heb je dat echt nodig??
Het lijkt wel of hij knippert tussen EF en FF, want het onderste dwars pootje van de E brandt minder fel. Wordt hij dan constant gereset? Of trekt mijn 300W voeding het niet?
Nu toch nog ff een Geforce2 Pro AGP erin gestopt, nog steeds hetzelfde...
Nu toch nog ff een Geforce2 Pro AGP erin gestopt, nog steeds hetzelfde...
[ Voor 19% gewijzigd door Harrie op 14-03-2003 16:57 ]
Het rare is, zodra ik mijn VGA kabel op de pc doe, maakt niet uit of de pc aan of uit staat, springt mijn monitor van No signal naar stand-by...
Edit: Dat lijkt normaal, doet hij bij mijn laptop ook...
Is er niemand die de melding EFh op zijn 8RDA+ heeft gehad?
Is er niemand die de melding EFh op zijn 8RDA+ heeft gehad?
[ Voor 30% gewijzigd door Harrie op 14-03-2003 17:24 ]
Rick2001 je hebt mail 
Wel jammer eik dat de 8RDA+ geen S-ATA heeft, maar daar is de prijs ook naar
Wel jammer eik dat de 8RDA+ geen S-ATA heeft, maar daar is de prijs ook naar
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Spanningen lijken bij mij ook goed. 12V = 12,43V 5V=5,13V. Dus voeding lijkt ook wel oke.
Toch raar dat hij geen beeld geeft. En die EF... Dat kan dus ook knipperen zijn tussen FF en CF... Dat zou betekenen dat hij telkens gereset wordt??
Edit: Ik krijg het vermoeden dat het bios op de chip corrupt is. Zijn er meer gevallen bekend waar dit het geval was?
Toch raar dat hij geen beeld geeft. En die EF... Dat kan dus ook knipperen zijn tussen FF en CF... Dat zou betekenen dat hij telkens gereset wordt??
Edit: Ik krijg het vermoeden dat het bios op de chip corrupt is. Zijn er meer gevallen bekend waar dit het geval was?
[ Voor 21% gewijzigd door Harrie op 14-03-2003 18:20 ]
Is idd normaal. Je monitor ziet gewoon een weerstand of juist kortsluiting ofzo, en springt dan naar standby (ipv no signal).philippi14 schreef op 14 March 2003 @ 17:22:
Het rare is, zodra ik mijn VGA kabel op de pc doe, maakt niet uit of de pc aan of uit staat, springt mijn monitor van No signal naar stand-by...
Hoort zo'n ding niet te gaan piepen als er geen RAM inzit? Dat doet hij ook niet. Het is dus of de processor die dood is, of het mobo. Ik denk het laatste, proc is ook niet gecrunshed of iets dergelijks.
Je zou die cpu echt even moeten testen anders bij iemand. Dan weet je waar het aan ligt.
Zou idd mooi zijn, maar ik ken niet zo veel mensen met een XP, en die laten mij niet zo maar ff een CPU-tje testen in hun systeem....Smarron schreef op 14 March 2003 @ 18:39:
Je zou die cpu echt even moeten testen anders bij iemand. Dan weet je waar het aan ligt.
Dus, zijn er nog tweakers in de omgeving van Culemborg die even mijn proc. zouden willen testen?
Nou ik heb m'n mobo 8dra+ en processor gekregen. De processor is een 1700+ JIUHB 0309, dus een aardig nieuwe 
Maar nu het probleem: Ik krijg hem niet oc-ed. Zodra ik het voltage op 1,7 volt zet gaat m'n mobo na enkele seconden uit. Als je stil bent hoor je dan een heel kleine "sirene' uit je bord komen. Ben ik nou genoodzaakt die High Vcore Shutoff Fix te doen? Ik houd liever nog even garantie op het bord, iig de eerst week / 2 weken, maar is dit het probleem? Of kan het ook aan andere dingen liggen?
Ik heb trouwens m'n fsb met standaard epox sink ff op 200 gezet, dat ging natuurlijk niet
prime gaf foutmelding. Op 180 lijkt het te werken, 5 minuten getest niet lang duz 
Andere instellingen nog niet gedaan. Ik ga nu zo ff kloten. Ik laat alles iig de eerste 2 weken standaard, om zeker te weten dat ik niet een een of andere FF "error" krijg dat m'n bios gaar is. Ik heb bij Tha Mafkees een waterblokje besteld voor op de NB, dus nog ff wachten daarop. Ow ja, ik hem m'n sys dus watergecooled. Er staat pal voor de mosfets een 80mm fan gericht. Er zitten nog geen sinks op de mosfets, over 2 weken pas
De mosfets zijn echt koud, ik kan m'n vinger er tijden op leggen (dagen al zou het moeten
)
Ik hoop dat iemand iets kan bevestigen / probleem kan oplossen
edit:
Hoe zit het eigenlijk met de correctheid van de temps? M'n watercooling temps zijn met strak blok volgens epox temp meet proggel 47 graden! M'n computer staat nu enkele uren aan, soms stress testing. Ik vind deze temps voor WC wel hoog. Hij begon rond de 30 graden net in bios, liep toen op naar tegen de 40. Op de lange duur naar 47 dus. Is dit normaal? Ik heb een grote koperen rad met 120mm fan en sicce nova pomp en innovatec waterblok flatflow. Beetje slechte performance. Rad is echt warm ofzo, slangen ook niet. Ik gebruik een klein reservoir. Ik denk dat de meters niet helemaal fijn zijn. Of wel? Ik gebruik goedkope witte koelprut, misschien dat as3 nog wat uitmaakt? Nou ja daar kom ik wel achter op de duur
Maar nu het probleem: Ik krijg hem niet oc-ed. Zodra ik het voltage op 1,7 volt zet gaat m'n mobo na enkele seconden uit. Als je stil bent hoor je dan een heel kleine "sirene' uit je bord komen. Ben ik nou genoodzaakt die High Vcore Shutoff Fix te doen? Ik houd liever nog even garantie op het bord, iig de eerst week / 2 weken, maar is dit het probleem? Of kan het ook aan andere dingen liggen?
Ik heb trouwens m'n fsb met standaard epox sink ff op 200 gezet, dat ging natuurlijk niet
Andere instellingen nog niet gedaan. Ik ga nu zo ff kloten. Ik laat alles iig de eerste 2 weken standaard, om zeker te weten dat ik niet een een of andere FF "error" krijg dat m'n bios gaar is. Ik heb bij Tha Mafkees een waterblokje besteld voor op de NB, dus nog ff wachten daarop. Ow ja, ik hem m'n sys dus watergecooled. Er staat pal voor de mosfets een 80mm fan gericht. Er zitten nog geen sinks op de mosfets, over 2 weken pas
De mosfets zijn echt koud, ik kan m'n vinger er tijden op leggen (dagen al zou het moeten
edit:
Hoe zit het eigenlijk met de correctheid van de temps? M'n watercooling temps zijn met strak blok volgens epox temp meet proggel 47 graden! M'n computer staat nu enkele uren aan, soms stress testing. Ik vind deze temps voor WC wel hoog. Hij begon rond de 30 graden net in bios, liep toen op naar tegen de 40. Op de lange duur naar 47 dus. Is dit normaal? Ik heb een grote koperen rad met 120mm fan en sicce nova pomp en innovatec waterblok flatflow. Beetje slechte performance. Rad is echt warm ofzo, slangen ook niet. Ik gebruik een klein reservoir. Ik denk dat de meters niet helemaal fijn zijn. Of wel? Ik gebruik goedkope witte koelprut, misschien dat as3 nog wat uitmaakt? Nou ja daar kom ik wel achter op de duur
[ Voor 24% gewijzigd door pierre-oord op 14-03-2003 22:22 ]
Verwijderd
ja zo zat ik dus ook even te denken, maar waar wil je de monitor dan op aansluiten???Is 't mogelijk om via een mod de onboard-VGA op de 8RDA+ te enablen?

Verwijderd
vaag, maar ik weet nog dat je temps @ andere mobo ook hoog waren en de oc nieteens zo super was.pierre-oord schreef op 14 March 2003 @ 19:39:
De mosfets zijn echt koud, ik kan m'n vinger er tijden op leggen (dagen al zou het moeten)
edit:
meschien toch tijd voor een beter blokje.
verder waarom hij uitslaat weet ik niet, zou de INTERNE (diode) meter kunnen zijn die TEwarm word en het systeem uitschakeld.
probeer het anders is ff met een gewone CPU cooler al kan ik begrijpen dat je dit niet leuk vind i.v.m. je WC systeem.
Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 23:00:
okee, aangezien mn XP2400 dood is ben ik dus op zoek naar een andere...
heb nu een XP1700 gezien met de volgende code:
JIUHB 0308/9
heeft iemand deze core code ook, en kan die me vertellen of ie goed OC'ed..
heb de code ook al bij google ingevoerd, maar daar staat ook bar weinig..
pierre-oord schreef op 14 March 2003 @ 19:39:
Nou ik heb m'n mobo 8dra+ en processor gekregen. De processor is een 1700+ JIUHB 0309, dus een aardig nieuwe
Ik heb trouwens m'n fsb met standaard epox sink ff op 200 gezet, dat ging natuurlijk nietprime gaf foutmelding. Op 180 lijkt het te werken, 5 minuten getest niet lang duz
Andere instellingen nog niet gedaan. Ik ga nu zo ff kloten. [...]
Ik heb een 3R poseidon setje, ook met goedkope koelprut (AS3 in bestelling) en ik kom niet boven de 39 graden uit na veelvuldig stressen met Peim95. Ik denk dus dat of je blok er niet goed op zit, of je setup niet goed is.pierre-oord schreef op 14 March 2003 @ 19:39:
...
edit:
Ik zal zo snel mogelijk posten, maar pas over 2 weken hoor je hetVerwijderd schreef op 14 March 2003 @ 23:09:
OMFG![]()
damn... nou pierre wacht nog wel ff jouw bevindingen af...

Dan schop ik hem wel ff hoog
Verwijderd
heb ik niet veel aan... morgen bestel ik hem denk ik al.... moet een nieuwe CPU hebben.... Durondude had zo'n vette XP2100 die superhoog wou....
kan alleen niet achterkomen waar die wegkomt..
weet iemand nog andere webshops die cpu codes bij hun producten hebben staan??? alleen bij maxpert kon ik bij de XP1700 de code zien
EDIT:
heb dit nu ook al eens eerder gevraagd, maar nooit kon iemand mij er een antwoord opgeven, op de Asus nforce2 borden heb je de ''uberbios'' daarmee kan je blijkbaar het V instellen van de NB...
waarom is er nu nog nooit eens zon bios uitgekomen voor de Epox? toch bijna hetzelfde bord?????
kan alleen niet achterkomen waar die wegkomt..
weet iemand nog andere webshops die cpu codes bij hun producten hebben staan??? alleen bij maxpert kon ik bij de XP1700 de code zien
EDIT:
heb dit nu ook al eens eerder gevraagd, maar nooit kon iemand mij er een antwoord opgeven, op de Asus nforce2 borden heb je de ''uberbios'' daarmee kan je blijkbaar het V instellen van de NB...
waarom is er nu nog nooit eens zon bios uitgekomen voor de Epox? toch bijna hetzelfde bord?????
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 01:18 ]
Ik heb nu mijn 8RDA+ en mijn Barton XP2500+ op 192x12,5 draaien = 2400 Mhz.
met Waterkoeling
VMem: 2,90
Mem: 7-3-3-2
AGP: Default en op 1,6 Volt
Geheugen: 2x 256 OCZ PC3500 Cas 2
Bios 3117 - 3303
Als ik probeer 12x200 dan krij ik problemen met spelen (spontane rebot) na enkele min.
Vcore verhogen heeft geen nut.
Kijk hier voor de temps en voltages
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/XP3600.JPG
Wie heeft tips?
met Waterkoeling
Bios 3117 - 3303
Als ik probeer 12x200 dan krij ik problemen met spelen (spontane rebot) na enkele min.
Wie heeft tips?
[ Voor 6% gewijzigd door SlowikPL op 15-03-2003 04:13 ]
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Wat is je Voltage voor je CPU?SlowikPL schreef op 15 maart 2003 @ 03:50:
met Waterkoeling
Bios 3117 - 3303
Wie heeft tips?
Misschien V-mod voor je geheugen?
Lucky Goldstar
Zeer netjes de Barton kan ook niet op een hoog voltage draaien, heb ik al op mee fora gelezen hij slikt gewoon niet zoveel als de TbredSlowikPL schreef op 15 maart 2003 @ 03:50:
met Waterkoeling
Bios 3117 - 3303
Wie heeft tips?
De koeling daarintegen is weer wel belangrijk
Turn it off and on again.
dus als ik het goed begrijp kom je gewoon in windows op een synced FSB van 200MHz??pierre-oord schreef op 14 maart 2003 @ 19:39:
Ik heb trouwens m'n fsb met standaard epox sink ff op 200 gezet, dat ging natuurlijk nietprime gaf foutmelding. Op 180 lijkt het te werken, 5 minuten getest niet lang duz
De mosfets zijn echt koud, ik kan m'n vinger er tijden op leggen (dagen al zou het moeten)
edit:
alleen was het robleem dan dat je prime95 errors krijgt?
GAUW weer terug naar 200 m8!!
alleen dan je v-core voltage omhoog gooien.
als je screen flashes krijgt en spontane reboots dan moet je aan een voltmod gaan denken.
en als je bang bent je garantie te verliezen dan plak je toch gewoon een andere cooler op je NB en laat je die heatsink die daar vanaf komt gewoon in de doos liggen (niet verzagen dus om op je SB te zetten.) dan kun je die gewoon weer terug zetten als het nodig mocht zijn.
daar is volgens mij niks op aan te merken.
en die sirene die je hoort is volgens mij de temp alarm (of temp shutdown) functie die in het bios gewoon uit te zetten is. (die nekte mij ook steeds, ookal had ik um op 90Graden celcius staan.

Verwijderd
Ik heb gisteren een XP1700 JIUHB 0309 gehaald bij Informatique. Ik ben nog een beetje aan het uitproberen. Ik heb hem nu op 216X7 en ben nog bezig met BURNK7, memtest etc. Zodra ik de max FSB weet gaat de MP omhoog, kijken hoever hij komt. Het ziet er in ieder geval hoopvol uitVerwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 23:00:
okee, aangezien mn XP2400 dood is ben ik dus op zoek naar een andere...
heb nu een XP1700 gezien met de volgende code:
JIUHB 0308/9
heeft iemand deze core code ook, en kan die me vertellen of ie goed OC'ed..
heb de code ook al bij google ingevoerd, maar daar staat ook bar weinig..
Meer features dus, maar in overclockability maakt het dus geen verschil neem ik aanquote: Syzzerquote:
--------------------------------------------------------------------------------
Magnum390 schreef op 24 January 2003 @ 12:53:
Even snel een vraagje... Ik kan op het Internet niet snel vinden wat het verschil is tussen de EP-8RDA en de EP-8RDA+... Wie kan mij dat vertellen ?
--------------------------------------------------------------------------------
De + is met de betere southbridge, dus met 1394, betere audio, enz.
Iemand al enig idee wat bios checksum errors geeft?
Heel raar krijg die bijna altijd nadat ik PC geheel heb losgekoppeld en effe naar TV heb versleept om DIVX-je te bekijken, dan als ik eerste keer opstart BIOS checksum error, effe bios resetten en dan loopt het wel allemaal weer ok, zet ik PC weer terug naar monitor en start weer eerste keer op weer BIOS checksum error

Erg vaag.
Heel raar krijg die bijna altijd nadat ik PC geheel heb losgekoppeld en effe naar TV heb versleept om DIVX-je te bekijken, dan als ik eerste keer opstart BIOS checksum error, effe bios resetten en dan loopt het wel allemaal weer ok, zet ik PC weer terug naar monitor en start weer eerste keer op weer BIOS checksum error
Erg vaag.
Verwijderd
hij heeft een auto radiator maar deze heeft zo weinig ruimte tussen de coolvinnen in dat we morgen ff mijn black ice pro 2 gaan proberen om te kijken of het beter gaat._Droopy schreef op 15 maart 2003 @ 10:07:
[...]
dus als ik het goed begrijp kom je gewoon in windows op een synced FSB van 200MHz??
alleen was het robleem dan dat je prime95 errors krijgt?
GAUW weer terug naar 200 m8!!
alleen dan je v-core voltage omhoog gooien.
als je screen flashes krijgt en spontane reboots dan moet je aan een voltmod gaan denken.
en als je bang bent je garantie te verliezen dan plak je toch gewoon een andere cooler op je NB en laat je die heatsink die daar vanaf komt gewoon in de doos liggen (niet verzagen dus om op je SB te zetten.) dan kun je die gewoon weer terug zetten als het nodig mocht zijn.
daar is volgens mij niks op aan te merken.![]()
)
trouwens die fouten hoeven echt niet percee @ cpu voltages te komen hoor ik was zonder VDD niet stabiel boven 194 maar op 200 kwam hij rustig windows in, maar dan 3DMARKE lukte niet echt, vrijwel gelijk een hang, en op 195 na 3 filmpies ongeveer, en prime gaf idd ook snel errors.
en hij kan zijn Vcore op een of andere manier niet verhogen, dus word morgen hard kijken en hopen dat het idd zijn radiator is, op zijn oude comp was zijn cpu ook warm, maar die tempsensor was ook fucked op dus d8en dat het daar aan lag, maar waarscheinlijk ook gewoon zijn radiator.
en die sirene die je hoort is volgens mij de temp alarm (of temp shutdown) functie die in het bios gewoon uit te zetten is. (die nekte mij ook steeds, ookal had ik um op 90Graden celcius staan.
Ik heb het al gevonden:SmokeyTheBandit schreef op 15 March 2003 @ 05:34:
[...]
Zeer netjes de Barton kan ook niet op een hoog voltage draaien, heb ik al op mee fora gelezen hij slikt gewoon niet zoveel als de Tbred![]()
De koeling daarintegen is weer wel belangrijk
MIjn Vdd spanning was te hoog afgezien dat er zalman en fan op aangesloten waren. Nu heb ik mijn spanning ipv. 1.82v naar 1.76v gedaan en kon nu stabiel draaien op 12X205=2460Mhz= XP3700+
verder ben ik van plan een plaiter element binnenkort kopen en aasluiten + aparte waterkoeling voor de VGA en chipset
mijn bevindingen zaal ik zsm. even hier posten!
Hoe kan die te hoog zijn, die Vdd spanning ? Om hoge fsb-en te draaien is het toch hoe hoger, hoe beter ? Ik snap het ff niet. Ik heb namelijk een Vdd spanning van 1.60. Daar ga ik komende week een mod voor doen, om een hogere fsb te draaien.SlowikPL schreef op 15 March 2003 @ 13:55:
Ik heb het al gevonden:
MIjn Vdd spanning was te hoog afgezien dat er zalman en fan op aangesloten waren. Nu heb ik mijn spanning ipv. 1.82v naar 1.76v gedaan en kon nu stabiel draaien op 12X205=2460Mhz= XP3700+
verder ben ik van plan een plaiter element binnenkort kopen en aasluiten + aparte waterkoeling voor de VGA en chipset
mijn bevindingen zaal ik zsm. even hier posten!
Ik denk dat de nForce2 te heet wordSmarron schreef op 15 maart 2003 @ 13:59:
[...]
Hoe kan die te hoog zijn, die Vdd spanning ? Om hoge fsb-en te draaien is het toch hoe hoger, hoe beter ? Ik snap het ff niet. Ik heb namelijk een Vdd spanning van 1.60. Daar ga ik komende week een mod voor doen, om een hogere fsb te draaien.
Nou die shutdown temps staat allemaal uit hoorVerwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 13:39:
[...]
hij heeft een auto radiator maar deze heeft zo weinig ruimte tussen de coolvinnen in dat we morgen ff mijn black ice pro 2 gaan proberen om te kijken of het beter gaat.
trouwens die fouten hoeven echt niet percee @ cpu voltages te komen hoor ik was zonder VDD niet stabiel boven 194 maar op 200 kwam hij rustig windows in, maar dan 3DMARKE lukte niet echt, vrijwel gelijk een hang, en op 195 na 3 filmpies ongeveer, en prime gaf idd ook snel errors.
en hij kan zijn Vcore op een of andere manier niet verhogen, dus word morgen hard kijken en hopen dat het idd zijn radiator is, op zijn oude comp was zijn cpu ook warm, maar die tempsensor was ook fucked op dus d8en dat het daar aan lag, maar waarscheinlijk ook gewoon zijn radiator.

De northbridge wordt actief gekoeld dmv. een P1 koeler, de southbridge passief gekoeld dmv. een Zalman koelblok.
Het lijkt erop dat mijn bios corrupt is, terwijl het moederbord net nieuw uit de doos komt. Is dit een bekend probleem bij de 8RDA+?
Ik kan dit nergens vinden in mijn handleiding... Kan iemand ff kort uitleggen hoe dit werkt?ach, bij de 8rda+ kan het niet echt heel fout gaan.. zit zo'n leuke beveiliging op, dat als je bios corrupt is, je met een floppy met enkel je bios rom toch nog kan booten.. dat werkt prima..
Verwijderd
Geeft ie gelijk FF aan ?philippi14 schreef op 15 March 2003 @ 14:45:
Het lijkt erop dat mijn bios corrupt is, terwijl het moederbord net nieuw uit de doos komt. Is dit een bekend probleem bij de 8RDA+?
ik had mijn 8rda+ net uit doos . testen en gelijk FF .
ik denk ook dat dit probleem dan ook best wel vaak voorkomt
Hij doet heel vreemd, als hij aangaat staat er kort FF, en daarna EF, wat ik alleen zou kunnen lezen als een wisseling tussen CF en FFVerwijderd schreef op 15 March 2003 @ 15:08:
[...]
Geeft ie gelijk FF aan ?
ik had mijn 8rda+ net uit doos . testen en gelijk FF .
ik denk ook dat dit probleem dan ook best wel vaak voorkomt
CF en FF zijn beide errors van het bios, en dit is al zo vanaf het moment dat ik hem uit de doos haalde.
gamepad, hoe hebt jij het opgelost? gewoon een RMA-tje? Of heb je er het goede bios in weten te krijgen?
[ Voor 10% gewijzigd door Harrie op 15-03-2003 15:13 ]
Verwijderd
kheb een probleempje met mn net aangekochte RAM voor mn pctje
IK heb OCZ PC 3500 dual channel Cas 2 DDR RAM gekocht
enige probleem is dat mn mobo deze latjes soms helemaal niet herkent en enkel op trage timings kan werken ermee... beste timings zonder reboot en zo = 4-3-3-2.5
Bestaat een bios update specifiek voor dit probleem?
IK heb OCZ PC 3500 dual channel Cas 2 DDR RAM gekocht
enige probleem is dat mn mobo deze latjes soms helemaal niet herkent en enkel op trage timings kan werken ermee... beste timings zonder reboot en zo = 4-3-3-2.5
Bestaat een bios update specifiek voor dit probleem?
Verwijderd
Ik had heb bij sallandautomatisering vandaan. ik had hem vrijdag op de post( terug gestuurt)gedaan.philippi14 schreef op 15 maart 2003 @ 15:12:
[...]
Hij doet heel vreemd, als hij aangaat staat er kort FF, en daarna EF, wat ik alleen zou kunnen lezen als een wisseling tussen CF en FF.
CF en FF zijn beide errors van het bios, en dit is al zo vanaf het moment dat ik hem uit de doos haalde.
gamepad, hoe hebt jij het opgelost? gewoon een RMA-tje? Of heb je er het goede bios in weten te krijgen?
ik had hem getest zonder cpu , geheugen enz.. maar nix.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 17:21 ]
heb je het 3117 BIOS geprobeerd?Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 16:52:
IK kan dus mijn OCZ PC 3500 dual chan Cas2 niet gebruiken zonder er samsung pc2700 bij te stoppen....
Bedoeling is om enkel het OCZ geheugen te gebruiken uiteraard
Weet iemand nieuwe Bios ofzo staan?
Kheb de allerlaatste versie net geflashed: versie 3305
Ik heb wel meer vreemde problemen langs zien komen op diverse forums die onder dit BIOS tevoorschijn kwamen.
Ik moet er wel ff bij melden dat ik zelf geen ervaringen heb met dit bios.
Jah die is gweoon de beste._Droopy schreef op 15 March 2003 @ 17:14:
[...]
heb je het 3117 BIOS geprobeerd?
Ik heb wel meer vreemde problemen langs zien komen op diverse forums die onder dit BIOS tevoorschijn kwamen.
Ik moet er wel ff bij melden dat ik zelf geen ervaringen heb met dit bios.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Nog een keer de verkorte versie van m'n vraag: Als ik de Vcore van standaard (1,6) naar 1,7 zet dan start de eerste keer m'n pc net op om daarna uit zichzelf weer uit te gaan. Onder heel lage vcore. CPU temp is 37 op dat moment. [m'n WC rad is niet helemaal fijn loopt op naar 47 dan stabiel k*t rad]
Moet ik dit nou maken door zo'n pootje los te solderen zoals op 8rdafaq.com staat onder high vcore shutoff fix? Het is niet echt een "high" vcore vind ik zelf... Of kan dit ook aan andere dingen liggen? Het gaat om een 8rda+ bord rev. 1.1 met een 1700+ JIUHB uit week 9 jaar 2003. Op m'n northbridge zit nog standaard sink. Morgen doe er ik andere geleidingspasta tussen, hierna nog ff wachten op waterblok van Mafkees. Maar weet iemand of deze mod zin heeft? Anders verlies ik m'n garantie voor niets
Moet ik dit nou maken door zo'n pootje los te solderen zoals op 8rdafaq.com staat onder high vcore shutoff fix? Het is niet echt een "high" vcore vind ik zelf... Of kan dit ook aan andere dingen liggen? Het gaat om een 8rda+ bord rev. 1.1 met een 1700+ JIUHB uit week 9 jaar 2003. Op m'n northbridge zit nog standaard sink. Morgen doe er ik andere geleidingspasta tussen, hierna nog ff wachten op waterblok van Mafkees. Maar weet iemand of deze mod zin heeft? Anders verlies ik m'n garantie voor niets

Ik denk niet dat dit gaat helpen bij jouw.pierre-oord schreef op 15 March 2003 @ 18:12:
Nog een keer de verkorte versie van m'n vraag: Als ik de Vcore van standaard (1,6) naar 1,7 zet dan start de eerste keer m'n pc net op om daarna uit zichzelf weer uit te gaan. Onder heel lage vcore. CPU temp is 37 op dat moment. [m'n WC rad is niet helemaal fijn loopt op naar 47 dan stabiel k*t rad]
BlaBlaBla
Verwijderd
zal ff 3117 installen en kijken wat dat geeft.
Het is echt wel idioot om OCZ pc 3700 te hebben en dat maar kunnen draaien aan 7-3-3-2.5
Het is echt wel idioot om OCZ pc 3700 te hebben en dat maar kunnen draaien aan 7-3-3-2.5
Heb zelf m'n 8RDA+ nu ruim een weekje en bevalt me prima. Athlon XP 2600+ erop geprikt (333 FSB) met Coolermaster HAC-V81 en 2 casefans, 2x256 MB PC2700 Samsung mem. Atm op 189 mhz FSB (CPU @ 2361mhz) en ik denk dat ik er nog wel iets bij op kan krijgen
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Verwijderd
Nope, het lukt me maar niet om bios te flashen.
Via Alt+F2 krijg ik dat venstertje, en dan erin zie ik:
"Bios image file check sum error
!!You can't update this image file!!
Check to see if FDD & HDD error occured
Please download again yout source file"
Hoe kan ik dan wel bios flashen?
Het is de originele 3177 Bios file...
Via Alt+F2 krijg ik dat venstertje, en dan erin zie ik:
"Bios image file check sum error
!!You can't update this image file!!
Check to see if FDD & HDD error occured
Please download again yout source file"
Hoe kan ik dan wel bios flashen?
Het is de originele 3177 Bios file...
naar mijn mening is de 3305 het beste ik kom er iig het verste mee ,
groeten bio
Verwijderd
Blijkbaar wel.. Ik snap het ook niet, wat zijn jou temps? En wat voor WC systeem heb je.?T-Blizzard schreef op 14 March 2003 @ 16:38:
[...]
mijn ondrstaand systeem draait op 1,7 vcore..
Heb je dat echt nodig??
Waarom niet? Het lijkt het probleem te zijn, alleen gaat het eerder in
same here, maar dat wist je alGipsy King schreef op 15 March 2003 @ 19:46:
[...]
naar mijn mening is de 3305 het beste ik kom er iig het verste mee ,
groeten bio
Verwijderd
hmm en de 3129 in vergelijking met de 3117?
Welke is dan de beste?
PS. ik prefereer toch wel de 3117 voor PC 3500 modules
Welke is dan de beste?
PS. ik prefereer toch wel de 3117 voor PC 3500 modules
3129 is echt super brak, moet je niet nemen.. dan zou ik de 3117 nemen ja
[ Voor 4% gewijzigd door Intronic op 15-03-2003 22:21 ]
Verwijderd
het is eigenlijk omdat er voor de 3129 een corsair mod bestaat, waarschijnlijk dus een gemodde bios die zou toelaten corair latjes en dergelijke te gebruiken...
Nogmaals, ik krijg nu mijn latjes 256Mb OCZ PC3500 Dual Channel Cl 2 niet hoger dan 6-3-3-2 ....
Nogmaals, ik krijg nu mijn latjes 256Mb OCZ PC3500 Dual Channel Cl 2 niet hoger dan 6-3-3-2 ....
Ik heb een Antec AMG660 kast met voorop een aansluiting voor USB en FireWire. Nu wil ik deze gebruiken met mijn 8rda+ borje.
USB aansluiten wordt keurig beschreven in de manual van Epox. Over FireWire staat geen enkele informatie in de manual en ook op het moederbord zelf staat niets over de pin-layout
.
Weet iemand de pin-layout van de FireWire aansluiting op de 8rda+?
USB aansluiten wordt keurig beschreven in de manual van Epox. Over FireWire staat geen enkele informatie in de manual en ook op het moederbord zelf staat niets over de pin-layout
Weet iemand de pin-layout van de FireWire aansluiting op de 8rda+?
Jongens goed nieuws !!!!!
Op de cebit had ik gehoord van Chris dat de 8rda3+ ongeveer op een termijn van 2-3 weken gereleased word
Op de cebit had ik gehoord van Chris dat de 8rda3+ ongeveer op een termijn van 2-3 weken gereleased word
Turn it off and on again.
Dit topic is gesloten.