heh, vandaag (eigenlijk gister als ik zo naar de klok kijk.) bij conrad de spullen voor de vdd-mod besteld.
is met 5-6 werkdagen binnen volgens de order bevestiging.
dus als jullie niks meer van me horen de komende tijd dan hebbik m'n bord om zeep geholpen.
goed, ff wat anders.
als ik het allemaal goed bergijp is het dus zo dat op de 8RGA+ die 12V connector wordt gestoken om de voltages stabieler te krijgen.
en ik meen me te herrinneren dat iemand hier zei dat het voltage voor de CPU van de 12V lijn voorzien wordt van stroom.
aangezien het zo is dat het voltage van de CPU op de 8RDA+ van de 5V lijn onttrokken wordt vraag ik me af of er misschien een manier is om het voltage op de 5V lijn stabieler te maken.
zeker aangezien ik al op 2,05Volt zit (@ 12,5x198FSB) en het voltage een jojo effect maakt van 4,813 naar 4,479!!!
laat staan dat ik straks met m'n vdd-mod zit te spelen waardoor m'n voltages NOG instabieler worden.
offtopic:
ik heb dus al ivm dit probleem m'n oude voeding (Q-tec 450W dual fan) vervangen heb met een 550W dual fan van Q-tec. waarvan men zei dat deze een stuk stabieler zou zijn qua voltages.
ik heb dus ook gelijk een smd-soldeerboutje besteld bij conrad dus kom maar met een goed beschreven stukkie voor een (5)volt mod en ik zal deze mogelijk uitproberen.
uiteraard zal ik deze mod dan verslaan dmv een aantal foto's en een geschreven verslagje over hoe het mij verging en waar ik tegenaan liep.