-=Het grote EPoX 8RDA+ topic, Deel 3=-

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.078 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mary Wana schreef op 06 March 2003 @ 00:32:
[...]

wat is nou eiglijk het beste voor je centen ? je ziet zelfs van GEiL super reepjes mem maar tot hoever gebruikt een gemiddelde iemand zoals ik het :S Gewoon beetje kutten emt OC eb verder een rock stable systeem is enigste wat ikw il. Ik wil alleen GEEN OEM :/ Zelf zat ik naar Crucial te kijken , ik heb helemaal geen ervaring met hun.

Iemand die beetje toelichting kan geven ? tis voor een 8rda+ :)
Tja mag duidelijk zijn als je draadjes hebt doorgelezen dat je met Twinmos reepjes voor weinig geld, goede resultaten kan behalen. Zorg wel voor Twinmos reepjes met Winbonds 5ns chippies.

Zie ook bijvoorbeeld DuronDude: [rml][ OC] mooie OC met 330 euro.[/rml]

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 09:59:
Tja mag duidelijk zijn als je draadjes hebt doorgelezen dat je met Twinmos reepjes voor weinig geld, goede resultaten kan behalen. Zorg wel voor Twinmos reepjes met Winbonds 5ns chippies.

Zie ook bijvoorbeeld DuronDude: [rml][ OC] mooie OC met 330 euro.[/rml]
Is een goedkope en zeer goede OC-er. Ik had ook erg ergens gelezen, ik geloof in een reply van Fewture, dat het eigenlijk een beetje onzin is of je Winbond of Twinmos chippies erop hebt zitten. Met andere woorden, die Twinmos chippies vallen wel mee.

Het ligt er ook maar aan May Wana, hoe hoog je enzo wilt draaien met je fsb. Wil je dik boven de 200 zitten of niet. Hoe staat het met je koeling. Qua prijs/kwaliteit is Twinmos of Kingston aan te raden.

Hoe zit het btw met die nieuwe bios? Is de mp dan vrij in te stellen, dus hoger dan 13 ?

[ Voor 6% gewijzigd door Smarron op 06-03-2003 10:45 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 06 March 2003 @ 10:40:
[...]
Hoe zit het btw met die nieuwe bios? Is de mp dan vrij in te stellen, dus hoger dan 13 ?
Nog niet geprobeerd, probeer eerst maar eens mijn NIC aan het werk te krijgen :+

Wilde mijn bios eerst weer terugflashen, maar de ide kabel voor mijn floppy is te kort. Met een langere rounded cable geeft het bios bij het opstarten aan dat er een floppy disk error is. In windows werkt de A: ook niet. Iemand dit al gehad, of is dit wederom een bios probleem? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 11:04:
[...]

Nog niet geprobeerd, probeer eerst maar eens mijn NIC aan het werk te krijgen :+

Wilde mijn bios eerst weer terugflashen, maar de ide kabel voor mijn floppy is te kort. Met een langere rounded cable geeft het bios bij het opstarten aan dat er een floppy disk error is. In windows werkt de A: ook niet. Iemand dit al gehad, of is dit wederom een bios probleem? :(
Als het lampje van je floppydrive brand zit je kabel verkeerd om.

En wat het ook kan zijn: Je moet geen IDE kabel aansluiten op je floppydrive :+ die zijn er enkel voor HD's. Probeer een floppycable eens :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 06 March 2003 @ 12:02:
[...]

Als het lampje van je floppydrive brand zit je kabel verkeerd om.

En wat het ook kan zijn: Je moet geen IDE kabel aansluiten op je floppydrive :+ die zijn er enkel voor HD's. Probeer een floppycable eens :P :+
Ehmzz :? Een floppy kabel is kleiner/smaller dan een IDE kabel.

I think it won't fit anyway. Alhoewel, met een hamer past alles :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 12:05:
[...]

Ehmzz :? Een floppy kabel is kleiner/smaller dan een IDE kabel.

I think it won't fit anyway. Alhoewel, met een hamer past alles :+
Dûh, waarom denk je dat ik gebruik maak van :+ :+ :+ :+ smiliers :+

Maar zoals je zegt, met een beetje geweld past alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:38
Ik ben ook aan het kijken voor een Epox Nforce2 mobo, aangezien de 8RDA+ allemaal onnodige functies heeft die ik niet nodig heb (firewire, soundstorm) ben ik van plan de 8RDA (geen +) ;) te kopen, maar de laatste tijd raak ik steeds meer geinteresseerd in het overclock gebeuren >:) en nu zou ik dus graag willen weten: heeft de 8RDA (geen +) de zelfde overclock functies dan de 8RDA+? aangezien er geen reviews te vinden vraag ik het aan jullie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ff een vraagie, ik was net aan het benche @ 220FSB @ 2Vdd.
maar net voor het einde van 3DMark boem geen beeld :'(
als ik nu is 2.1V erop zet zou dit het probleem kunnen verhelpen of zit ik gewoon met een fucked up modo :S
nouwja ik ga weer verder aan mijn boekverslag, moet ook gebeuren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 06 maart 2003 @ 12:12:
[...]

Dûh, waarom denk je dat ik gebruik maak van :+ :+ :+ :+ smiliers :+

Maar zoals je zegt, met een beetje geweld past alles ;)
Ja sorry, het was nogal vroeg (net klaar met :Z ) dus dan kan je op zulke reply wachten :9 Hehe.

Ok nu weer ontopic 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Sc00t schreef op 06 maart 2003 @ 12:17:
Ik ben ook aan het kijken voor een Epox Nforce2 mobo, aangezien de 8RDA+ allemaal onnodige functies heeft die ik niet nodig heb (firewire, soundstorm) ben ik van plan de 8RDA (geen +) ;) te kopen, maar de laatste tijd raak ik steeds meer geinteresseerd in het overclock gebeuren >:) en nu zou ik dus graag willen weten: heeft de 8RDA (geen +) de zelfde overclock functies dan de 8RDA+? aangezien er geen reviews te vinden vraag ik het aan jullie ;)
Voor zover ik dit forum een beetje goed gevolgd heb zou dit wel het geval moeten zijn. De enige fysieke verschillen tussen de twee borden is dat er wat aansluitingen ontbreken (firewire dus) en dat er een MCP ipv een MCP-T op zit. Ik weet niet wat voor effect dat heeft op het overklokken...

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 12:25:
ok ff een vraagie, ik was net aan het benche @ 220FSB @ 2Vdd.
maar net voor het einde van 3DMark boem geen beeld :'(
als ik nu is 2.1V erop zet zou dit het probleem kunnen verhelpen of zit ik gewoon met een fucked up modo :S
nouwja ik ga weer verder aan mijn boekverslag, moet ook gebeuren :(
Je zei het zelf in een ander topic al: Zet een pelt op jouw NB! Kijken hoe die coolt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn 5V is erg laag, maar 4,7V terwijl mijn 12V netjes 12,10V is.
zou dit te verhelpen zijn met een grotere voeding, ik heb nu een 431W ENERMAX.
hoop dat het mobo wel genoeg krijgt, deze gebruikt geloof ik namelijk het meest van de 5V of heb ik dat nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

zit er niet een potmetertje in die enermax die je een beetje kunt "bijstellen"?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AARGH ik heb net mijn epox 8rda+ gemold :/:'(

Ik wou aan het potmetertje draaien van de vdd mod. en toen kwam een kaal stukje draad van de weerstandtegen mijn koelblokje op mijn southbridge. |:( |:( En nu doet ie niks meer.

Hij geeft de foutmelding FF.
Iemand mischien nog een tipje of ideetje om hem weer een beetje leven in te blazen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waterlelie schreef op 06 maart 2003 @ 16:22:
zit er niet een potmetertje in die enermax die je een beetje kunt "bijstellen"?
het probleem is de 12V die nu al 12,1V is.
zou ik deze verhogen zal deze op een erg hoge waarde komen voor de hd's, cd-romspelers, fans enz.
meschien maar ff extra fans aansluiten zodat de 12V zwaarder belast word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sc00t schreef op 06 March 2003 @ 12:17:
en nu zou ik dus graag willen weten: heeft de 8RDA (geen +) de zelfde overclock functies dan de 8RDA+? aangezien er geen reviews te vinden vraag ik het aan jullie ;)
Hij overclocked net zo goed als de 8RDA+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:38
Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 17:07:
[...]

Hij overclocked net zo goed als de 8RDA+ :)
Das mooi, dan word het de Epox 8RDA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 11:04:
[...]
Nog niet geprobeerd, probeer eerst maar eens mijn NIC aan het werk te krijgen :+ (
Om je onboard NIC weer aan het werk te krijgen kun je het volgende proberen(werkte bij mij) Start-uitvoeren-cmd-ipconfig/all. Je krijgt dan het MAC adres van je NIC. Dit zijn 12 digits. Noteer de eerste 6 digits. Start je bios en bij Lan Mac adres zet je die 6 digits in je bios. Opslaan en goeie kans dat je onboard NIC het weer doet. Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 16:43:
[...]

zou ik deze verhogen zal deze op een erg hoge waarde komen voor de hd's, cd-romspelers, fans enz.
Je hebt nog wel wat speling hoor. Tot 12.7v is alles veilig. Mijne zit nu rond de 12.8v en er is niks aan de hand.
/me heeft al aan zijn potmeterje gedraaid :)
AARGH ik heb net mijn epox 8rda+ gemold

Ik wou aan het potmetertje draaien van de vdd mod. en toen kwam een kaal stukje draad van de weerstandtegen mijn koelblokje op mijn southbridge. En nu doet ie niks meer.

Hij geeft de foutmelding FF.
Iemand mischien nog een tipje of ideetje om hem weer een beetje leven in te blazen?
Ney, die kan je begraven volgens mij. Door die aanraking kwam er veel meer weerstand en heeft je NB dus een flinke optater gehad.. Gecondoleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 17:26:
[...]

Je hebt nog wel wat speling hoor. Tot 12.7v is alles veilig. Mijne zit nu rond de 12.8v en er is niks aan de hand.
/me heeft al aan zijn potmeterje gedraaid :)
kun jij mij vertellen waar ik deze precies kan vinden, hopen dat ik de 5V haal zonder over de 12,7V te gaan, hoger ga ik echt niet.
Ney, die kan je begraven volgens mij. Door die aanraking kwam er veel meer weerstand en heeft je NB dus een flinke optater gehad.. Gecondoleerd.
meteen FF betekent bios-chip doorgebrand als je alle topics, site's enz. moet geloven.
vraag me alleen af hoe dit kan, was bij mij ook gebeurt, zonder mods enz.
en hij word nu nieteens warm @2,02Vdd vind het dus maar een vaag verhaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 19:11:
[...]

Als er mensen zijn die er al goeie overklok resultaten mee hebben gehaald, beter als de 1337 versie.

Hoor ik het graag :D
Dus versie 1337 is de beste, dat moet ik even weten voordat ik dit weekend ga overclocken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Waar kan ik die 1337 versie downloaden? wil die ook wel eens proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhmm, niet van het een of het ander, maar die 3303 bios is voor de ''gewone'' 8RDA, niet voor de + versie... zie een boel mensen er over vragen, maar ik zie toch duidelijk staan:

http:/BIOS/8RDA3303.zip"

en geen 8RDA+3303.zip

of loop ik nu echt uit mn nek te lullen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand op dit topic .: Het grote Kingston HyperX topic :.

Heeft een HyperX module gehaald met PC3500 maar ik dacht dat de 8RDA+ maar tot PC3200 kon. Geeft dit dan geen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 18:49:
uhmm, niet van het een of het ander, maar die 3303 bios is voor de ''gewone'' 8RDA, niet voor de + versie... zie een boel mensen er over vragen, maar ik zie toch duidelijk staan:

http:/BIOS/8RDA3303.zip"

en geen 8RDA+3303.zip

of loop ik nu echt uit mn nek te lullen??
Mainboard model name: 8RDA+
BIOS filename: 8RDA3303.BIN

Kidd_Genius: Geeft geen problemen, je kan er gewoon PC3500 op draaien.

[ Voor 30% gewijzigd door Intronic op 06-03-2003 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 18:49:
Iemand op dit topic .: Het grote Kingston HyperX topic :.

Heeft een HyperX module gehaald met PC3500 maar ik dacht dat de 8RDA+ maar tot PC3200 kon. Geeft dit dan geen problemen?
Ja, dat was ik :)
Het oude PC133 SDR geheugen werkte toch ook op moederborden die maar tot PC100 ondersteunden toch.
En overclocken kan toch ook, of ben ik nou dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaag, waarom geven ze dat (limiet?) dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik heb ook maar Epox8RDA+ gehaald. Nog niet overgeclockt vanwege brakke Dane Elec 2100 DDR van mij. Maar ik ben van plan Twinmos 2700 DDR gaan halen. Is het beetje goed te overclocken? iemand al ervaring?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 12-09 11:01
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 16:43:
[...]

HD's kunnen 14volt en meer hebben.

Mijn 12+ lijn is altijd rond de 12.9 volt oid.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Strider schreef op 06 March 2003 @ 20:11:
[...]

HD's kunnen 14volt en meer hebben.

Mijn 12+ lijn is altijd rond de 12.9 volt oid.
Klopt ik draai ook al jaren probleemloos op 12.90~13.23V op de molex via de digidoc gemeten..
Die software meuk in de bios geeft heel wat anders aan ,dus vertrouw het niet.. >:)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:45

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb TwinMOS PC3200 geheugen besteld bij MaxPC... :)

Eens kijken wat dat kan doen ;)

Heb nog 1 reepje OCZ 256Mb PC3500 in de aanbieding... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
aKra schreef op 06 maart 2003 @ 20:39:

Heb nog 1 reepje OCZ 256Mb PC3500 in de aanbieding... :+
Laat me raden.... bij salland?

Die houden je geld 2 maanden vast. Heb ik al gezet in de shop survey. Toen heb ik geld terug gevraagd. Duurde ook nog aardig wat dagen. Ze leven daar enkel van rente. En leveren: ho maar. Veel tweakers hebben problemen met die zaak. Lees m'n uitgebreide verhaal bij in de pricewatch. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-J schreef op 06 March 2003 @ 20:28:
[...]

Klopt ik draai ook al jaren probleemloos op 12.90~13.23V op de molex via de digidoc gemeten..
Die software meuk in de bios geeft heel wat anders aan ,dus vertrouw het niet.. >:)
en ik heb ze gelezen van 12,9 waarvan de fans doorbrande, dus jah ik heb daar iig geen zin in maar met 12,7V en de 5V op 5V (hoop ik dan) zou het wel moeten lukken, weet nou alleen nogsteeds niet welke potmeter ik moet aandraaien.
heb iig geen potmeter gezien toen ik hem open had liggen een maand geleden, alleen heb er toen ook niet op gelet moet ik eerlijk zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Een fannetje brand niet door op 12.9V ,ik heb maanden aan 1 stuk me fans op 15 volt laten draaien (Sunnons) met me rad buiten zodat ik het lawaai niet hoorde :)
Ik heb geen Enermax voeding oid dus ik ken je helaas niet helpen daarmee.. :/

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Voedingen en hardware mogen een tolerantie van 10% op de spanningslijnen hebben geloof ik. 13,2 V zou dus niet schadelijk mogen zijn voor je hardware.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Speedy-J schreef op 06 maart 2003 @ 21:18:
Een fannetje brand niet door op 12.9V ,ik heb maanden aan 1 stuk me fans op 15 volt laten draaien (Sunnons) met me rad buiten zodat ik het lawaai niet hoorde :)
Ik heb geen Enermax voeding oid dus ik ken je helaas niet helpen daarmee.. :/
Yep ik draai altijd zon beetje rond de 13.5 -14 V en nog nooit last gehad :)

Normaal gesproken mag je of 5 of 10 % afwijking hebben op je 5 en 12 V lijnen.

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

SmokeyTheBandit schreef op 06 March 2003 @ 21:24:
[...]

Yep ik draai altijd zon beetje rond de 13.5 -14 V en nog nooit last gehad :)

Normaal gesproken mag je of 5 of 10 % afwijking hebben op je 5 en 12 V lijnen.
Die 10% dat gaat alleen op met die 12+ lijn ,+5 mag echt niet meer als 5% zijn .
Ik heb een OVP in me voeding zitten ,die knalt uit op 5.25V.. :)
Dit is dus de absolute maximum voor je +5V in idle stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is ie weer :(

N.a.v. mijn vorige post in deze thread het volgende:

Ik had na het flashen van mijn bios een probleem met mijn onboard nic. Deze wilde ik via floppy terugflashen. Maar helaas was de meegeleverde floppy kabel te kort. Zodra ik andere floppy kabels gebruik blijft de compu hangen met de melding dat er een floppy disk error is (en ja ik heb de kabel er goed in zitten :+ )

De NIC lijkt gewoon te werken. Drivers goed geladen, geen fouten, IP toegekend en alles. Echter ik kan er niet mee verbinden naar mijn ADSL modem. Ik kan wel mezelf pingen, maar mijn modem niet. Vanaf mijn laptop in netwerk kan ik wel mijn modem pingen, maar niet de NIC op mijn Epox. Kabels al verwisseld, ander OS geprobeerd..... alles dus wel gechecked.
Deze avond maar weer eens verder gegaan hiermee:

Ik heb mijn floppydisk maar een paar treden lager in de kast geplaatst en aangesloten met de bijgeleverde kabel. Vervolgens in Windows een boot floppy gemaakt met daarop bios 3117.

Compu gereboot, defaults geladen, reboot en bios geflashed. Daarna defaults weer geladen en reboot. Maar dan gebeurt het. Kleine steekvlam boven de aansluitingen voor de Firewire bracket. Ik de compu uitgezet, vuurtje smeult wat door tot na de chip die daarboven zit.

Gevolg een grote zwarte plek en een nare geur:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acontini/board.jpg

De rode cirkel markeert het nu zwarte gedeelte!

Compu start wel nog gewoon op. NIC doet het nog steeds niet en firewire ook niet meer.

Vraagjes: waar dient die chip voor? Wie heeft een idee ivm de onboard NIC. Of zal ik het bord maar ter garantie aanbieden bij Salland? BTW niks overgeklokt. Wel heel even geweest, maar de laatste tijd niet. Dus alles standaard in het bios en geen mods enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

pierre-oord schreef op 06 maart 2003 @ 20:54:
[...]

Laat me raden.... bij salland?

Die houden je geld 2 maanden vast. Heb ik al gezet in de shop survey. Toen heb ik geld terug gevraagd. Duurde ook nog aardig wat dagen. Ze leven daar enkel van rente. En leveren: ho maar. Veel tweakers hebben problemen met die zaak. Lees m'n uitgebreide verhaal bij in de pricewatch. :/
Nee, bij Space Promotion...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op die chip staat :

realtek
rtl88091b
29098s1
245c taiwan

Die is dus van je nic.

hmm er zit nog een realtek chip op
Net iets onder de voeding ingang maar ja.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

f*ck

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Kleine steekvlam boven de aansluitingen voor de Firewire bracket
nuff said :)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm dus toch de chip voor de NIC! Mooi vervelend zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt mazzel jij hebt garantie.
Ik niet meer. >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-J schreef op 06 March 2003 @ 21:47:
[...]

Die 10% dat gaat alleen op met die 12+ lijn ,+5 mag echt niet meer als 5% zijn .
Ik heb een OVP in me voeding zitten ,die knalt uit op 5.25V.. :)
Dit is dus de absolute maximum voor je +5V in idle stand
nouwja word dan gewoon netjes 5V maar ik weet nogsteeds nie hoe, frank (astennu) wist het d8 ik maar is al een tijdje nie meer online en ONtipic :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 12-09 07:45
heb gister biosje geflashed naar 3303. ze hebben nog steeds het probleem niet opgelost met crosair twinx geheugen. krijg namelijk een 01 error op het display na gewoon succesvol flashen en rebooten. moest vandaag dus een ddr reepje extra halen om weer te kunnen booten en dan de settings handmatig in te stellen. daarna deed die het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is miss heeeeeeeeeeeeeeel dom van mij maar ik kan alleen maar de fsb op 100 133 en 166 zetten... hoe kan ik nu beginnen o/c'en met dit bord, heb het pas nieuw 8)7 8)7 en dan geeft hij ook nog aan in het bios dat er 266mhz ram inzit terwijl er pc3200 inzit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 23:18:
is miss heeeeeeeeeeeeeeel dom van mij maar ik kan alleen maar de fsb op 100 133 en 166 zetten... hoe kan ik nu beginnen o/c'en met dit bord, heb het pas nieuw 8)7 8)7 en dan geeft hij ook nog aan in het bios dat er 266mhz ram inzit terwijl er pc3200 inzit
dingen op expert zetten dan kan je het zelf allemaal kiezen ;) suc6 (btw zit een handleiding bij een mobo he ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 23:07:
[...]

nouwja word dan gewoon netjes 5V maar ik weet nogsteeds nie hoe, frank (astennu) wist het d8 ik maar is al een tijdje nie meer online en ONtipic :(
Even zoeken naar een klein rond cilinder vormig dingetje met een sleufje voor een schroevendraaier. Daar moest ik aan draaien iig. Ik heb een AOpen 300W voeding btw. (Computer in bios opstarten en dan voorzichtig draaien en kijken of de waardes hoger of lager worden).
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 23:18:
FAQ, boekje+topic lezen en je bent in een mum van tijd een expert :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zit de VGA aansluiting van de 8RGA+ ? Ik zie op de foto's geen verschil met de 8RDA versie B) . Zit ie mischien op een extra bracket of i.p.v. een serial poort of zo? :?

Ik overweeg deze binnenkort aan te schaffen, maar kijk nog ff een paar dagen rond voordat ik "the final descision" neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

In de PCM van Maart 2003 staat een leuke artikel over geheugen. Er word ook uitgelegd hoe het nou zit met Dual-Channel DDR per platform , dus AMD en Intel. Er stond iets bij amd dat het weinig zin had om gehiegen hoger dan pc2700 te gebruiken aangezien de bridge tussen cpu en mem maar 333(mhz?) was :? ieman die beetje toelichting kan geve ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd666
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 08:51

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

hi

hoe zetten jullie je bus op 200? ik kan alleen kkiezen tussen 100 133 en 166.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoerd666 schreef op 07 March 2003 @ 08:57:
hi

hoe zetten jullie je bus op 200? ik kan alleen kkiezen tussen 100 133 en 166.
Onder het mom van: "Lees de draad voor je vraagt": Verwijderd in "-=Het grote EPoX 8RDA+ topic, Deel 3=-"

Staat maar 5 posts boven je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Mary Wana schreef op 07 March 2003 @ 01:02:
In de PCM van Maart 2003 staat een leuke artikel over geheugen. Er word ook uitgelegd hoe het nou zit met Dual-Channel DDR per platform , dus AMD en Intel. Er stond iets bij amd dat het weinig zin had om gehiegen hoger dan pc2700 te gebruiken aangezien de bridge tussen cpu en mem maar 333(mhz?) was :? ieman die beetje toelichting kan geve ?
Ik denk dat ze bedoelen dat de FSB standaard niet hoger komt, ze houden vast geen rekening met overclockers die hun FSB over de 200 MHz pushen :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 21:55:
Daar is ie weer :(

N.a.v. mijn vorige post in deze thread het volgende:

Ik had na het flashen van mijn bios een probleem met mijn onboard nic. Deze wilde ik via floppy terugflashen. Maar helaas was de meegeleverde floppy kabel te kort. Zodra ik andere floppy kabels gebruik blijft de compu hangen met de melding dat er een floppy disk error is (en ja ik heb de kabel er goed in zitten :+ )

De NIC lijkt gewoon te werken. Drivers goed geladen, geen fouten, IP toegekend en alles. Echter ik kan er niet mee verbinden naar mijn ADSL modem. Ik kan wel mezelf pingen, maar mijn modem niet. Vanaf mijn laptop in netwerk kan ik wel mijn modem pingen, maar niet de NIC op mijn Epox. Kabels al verwisseld, ander OS geprobeerd..... alles dus wel gechecked.
Deze avond maar weer eens verder gegaan hiermee:

Ik heb mijn floppydisk maar een paar treden lager in de kast geplaatst en aangesloten met de bijgeleverde kabel. Vervolgens in Windows een boot floppy gemaakt met daarop bios 3117.

Compu gereboot, defaults geladen, reboot en bios geflashed. Daarna defaults weer geladen en reboot. Maar dan gebeurt het. Kleine steekvlam boven de aansluitingen voor de Firewire bracket. Ik de compu uitgezet, vuurtje smeult wat door tot na de chip die daarboven zit.

Gevolg een grote zwarte plek en een nare geur:

[afbeelding]

De rode cirkel markeert het nu zwarte gedeelte!

Compu start wel nog gewoon op. NIC doet het nog steeds niet en firewire ook niet meer.

Vraagjes: waar dient die chip voor? Wie heeft een idee ivm de onboard NIC. Of zal ik het bord maar ter garantie aanbieden bij Salland? BTW niks overgeklokt. Wel heel even geweest, maar de laatste tijd niet. Dus alles standaard in het bios en geen mods enzo.
Bij mij werkte de nic ineens ook niet meer 8)7
Idd wel ip enzo maar verbinding ho maar .......
Zal vanavond ff kijken voor de status van die plek ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Trouwens ik heb hier leuke biosen gevonden die het probleem zouden oplossen van corsair ram of het 100% werkt durf ik niet te zeggen 8)7

Iig een poging waard om te proberen :)

http://www.8rdafaq.com/bios.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 22:00:
op die chip staat :

hmm er zit nog een realtek chip op
Net iets onder de voeding ingang maar ja.
Dat zal denk de soundchip zijn, luister maar goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 14:47
Ik heb sinds de bios update naar 03/05/2003 geen onboard lan meer :( wel verbinding maar internetten ho maar :( ik de oude bios terug gezet maar het probleem is er nog steeds :( iemand ideeen wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

savale schreef op 07 maart 2003 @ 11:47:
Ik heb sinds de bios update naar 03/05/2003 geen onboard lan meer :( wel verbinding maar internetten ho maar :( ik de oude bios terug gezet maar het probleem is er nog steeds :( iemand ideeen wat dit kan zijn?
Tja had hetzelfde probleem. Totdat mijn mobo in vuur en vlam kwam te staan. Daarna was het probleem opgelost >:) (lees: mobo teruggestuurd onder garantie).

Tja ik weet het verder ook niet. Ik raad na deze ervaring niemand aan het nieuwe bios te flashen! Voor de duidelijkheid, mij gebeurde dit bij Bios 3303. Bios 3305 heb ik niet meer kunnen proberen.

BTW waar is A.P. Versteeg gebleven? Misschien kan hij hier melden of er al meerdere meldingen zijn van weigerende NIC's?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
hehe mijn nic stinkt nog niet maar hij doet t ook niet meer :( 3305 heb ik de problemen mee gekregen :( maja misschien lukt het iemand nog de boel te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 18:40:
Warp... Doe aub niet zo beidehand als je niet weet waar je over praat kennelijk. Ik haal mijn informatie van epox.com : http://www.epox.com/html/...sp?product=EP-8RDA&lang=1

En daar staat duidelijk 6ch sound... Beidehandje :)
En ik heb net een mailtje van Sallandautomatisering teruggekregen, die zeggen dat er vaker dit soort problemen zijn en dat ik andere drivers moet proberen. Ik zal morgen te horen krijgen welke het zijn, zodat 6ch sound het wel doet...

Dus warp... stfu de volgende keer ?
*zucht*

EP-8RDA
Nvidia Nforce2 SPP Chipset + Nvidia Nforce2 MCP
3 x DDR SDRAM PC3200, (DDR400) 3GB max DUAL CHANNEL
6 x PCI, 1 x AGP 8X
6x USB 2.0 , Dual Channel Audio , ATA-133

http://www.epox.nl/english/products/motherboard/a.htm

STFU zelf ff wijsneus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Als jullie allebei nou even STFU'en... ;) Jullie gebruiken allebei een andere bron. Misschien is die Realtek chip wel 6-kanaals, maar kan hier geen gebruik van worden gemaakt doordat de 8RDA (non plus) de MCP Southbridge heeft en niet de MCP-T (dit zei iemand anders ook al). Het lijkt er op dat de borden in NL/Europa met de MCP SB iig niet 6ch capable zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

savale schreef op 07 March 2003 @ 13:17:
hehe mijn nic stinkt nog niet maar hij doet t ook niet meer :( 3305 heb ik de problemen mee gekregen :( maja misschien lukt het iemand nog de boel te fixen?
Om je onboard NIC weer aan het werk te krijgen kun je het volgende proberen(werkte bij mij) Start-uitvoeren-cmd-ipconfig/all. Je krijgt dan het MAC adres van je NIC. Dit zijn 12 digits. Noteer de eerste 6 digits. Start je bios en bij Lan Mac adres zet je die 6 digits in je bios. Opslaan en goeie kans dat je onboard NIC het weer doet. Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:21
hmz ik ben van plan een 8RDA+ en Corsair TWINX 1024-2700LLPT 2x512MB 333MHZ te kopen binnenkort
nu lees ik dus dat er problemen zijn met Corsair reepjes? ja ik heb al wat gelezen maar is dit nog steeds een veilige koop? of ben ik beter af met andere reepjes?

[ Voor 4% gewijzigd door LordMithril op 07-03-2003 14:40 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Mithril schreef op 07 maart 2003 @ 14:40:
hmz ik ben van plan een 8RDA+ en Corsair TWINX 1024-2700LLPT 2x512MB 333MHZ te kopen binnenkort
nu lees ik dus dat er problemen zijn met Corsair reepjes? ja ik heb al wat gelezen maar is dit nog steeds een veilige koop? of ben ik beter af met andere reepjes?
Zover ik het weet waren er geen problemen met die corsair reepjes, en ze zijn gemaakt voor overklokken, dus zou volgens mij geen probleem zijn. Ik heb er zelf in ieder geval niets over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 18:55:
Vaag, waarom geven ze dat (limiet?) dan aan?
Omdat de 8RDA+ officieel maar tot PC3200 (DDR400) ondersteunt omdat je volgens mij de geheugensnelheid async 150% kunt laten lopen.
En 150% van 133 MHz = 200 MHz = 400 MHz DDR.
Volgens mij. :)

EDIT: Weet iemand trouwens al of het nieuwste bios ook sneller is dan versie 1337 (ofzo)?

[ Voor 90% gewijzigd door Exigence op 07-03-2003 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 13:59:
[...]

typisch je hebt gelijk het werkt weer :) ik draai nu overigens 3305 en ik merk verder niet zo veel nog eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 00:27:
[...]

Even zoeken naar een klein rond cilinder vormig dingetje met een sleufje voor een schroevendraaier. Daar moest ik aan draaien iig. Ik heb een AOpen 300W voeding btw. (Computer in bios opstarten en dan voorzichtig draaien en kijken of de waardes hoger of lager worden).
ik hoop dit weekend tijd te vinden om het te controleren, hopen dat het goed gaat :P
owja warp waarom ga jij altijd zo onwijs vel in op andere, we proberen hier gewoon elkaar te helpen hoor, geld ook voor andere, niet mee een ok maar we willen elkaar helpen anders posten we hier niet, dus peace O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die zo overtuigend zeiden dat de EPoX 8RDA ( non-plus ) geen 6-Channel geluid heeft:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/722228

Kijk maar eens.
0wned by jR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Mijn bord ontwaakt niet goed uit s3 stand

in het bios heb ik ingesteld "resume on usb" (maar ook zonder dit werkt het niet)
als ik op de aanknop druk "start" de computer wel maar het beeld blijft zwart
ik heb wel een beetje overklokt maar dit lijkt me het probleem niet
iemand>?

edit: os is xp met sp1 en alle updates

[ Voor 12% gewijzigd door Waterlelie op 07-03-2003 16:31 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Misschien levert de voeding te weinig ampères op de +5VSB (StandBy)? Ik denk dat mijn oude pc (Athlon 550) dat ook had; die kwam vaak niet meer uit standby, scherm bleef zwart maar hd spinde wel op.

Edit: het kan zijn dat je nog een jumper op enabled moet zetten; op mijn ASUS A7V8X is er een USB +5VSB jumper (en ook een voor PS/2) die bepaalt of je muis/toetsenbord aan USB of PS/2 standby spanning krijgen, zodat je pc uit standby kan komen of aangezet kan worden. Er loopt ergens ook een topic over iemand die klaagt dat de LED van zijn optische muis blijft branden als hij zijn pc heeft uitgezet -- die muis krijgt dus standby-spanning.

[ Voor 54% gewijzigd door Aham brahmasmi op 07-03-2003 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

warp schreef op 07 March 2003 @ 13:29:
[...]

STFU zelf ff wijsneus.
Kan je die termen ff voor je laten aub :X :r

Dit geld trouwens ook voor 1337_Jr

[ Voor 10% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 07-03-2003 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Laatst online: 08:29
:+ :+ 1 simpele vraag ,

wat is nou het beste OC bios??????????/

:O :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 13:09:
[...]

Tja had hetzelfde probleem. Totdat mijn mobo in vuur en vlam kwam te staan. Daarna was het probleem opgelost >:) (lees: mobo teruggestuurd onder garantie).

Tja ik weet het verder ook niet. Ik raad na deze ervaring niemand aan het nieuwe bios te flashen! Voor de duidelijkheid, mij gebeurde dit bij Bios 3303. Bios 3305 heb ik niet meer kunnen proberen.

BTW waar is A.P. Versteeg gebleven? Misschien kan hij hier melden of er al meerdere meldingen zijn van weigerende NIC's?
Heb vandaag met hem contact gehad hierover.

Hier kopie mail:
Hey Martijn,

Over de NIC, ik weet niet wat het kan zijn ik heb het er hier over gehad
maar we krijgen hier namenlijk wereldwijd geen meldingen over dus het is of
een OC kapot probleem of het gaat weer werken in de toekomst met een
nieuwere bios. Ik heb nu nog niks nieuws zien staan qwa bios in taiwan(heb
net gechecked) Maar zodra er iets nieuws is dan hoor je het.

Kind regards,

Epox Europe,
Support team,
Tom Versteeg
support@epox.nl
www.epox.nl
Dus ff afwachten Tom houd me op de hoogte dus ik zal zeker wat melden als ik wat weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessante vraag BioBlade :)
Nou jongens, vertel eens ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Hij gebruikte die term in reactie op 1337_jR, die het eerste deze 'term' tegen warp gebruikte. Dit is natuurlijk geen excuus, maar dan mag je dezelfde kritiek 1337_jR ook doen toekomen aangezien hij zich ook aan hetzelfde heeft schuldig gemaakt.
offtopic:
Waarschijnlijk ziet toch niet iedereen wat er met de afkorting bedoeld wordt. Nu we 't toch over afkortingen hebben, wat betekent "nofi" eigenlijk? Ik ken ze bijna allemaal, behalve deze.

[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 07-03-2003 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Gipsy King schreef op 07 March 2003 @ 17:16:
:+ :+ 1 simpele vraag ,

wat is nou het beste OC bios??????????/

:O :O
Ghehehe ff Rustig Dave 8)7

Ik heb zelf de voorkeur voor de 3117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Laatst online: 08:29
ok martijn bedankt , ik draai nu ook de 3117 , ik dacht maybe is de 3305 beter ,

greezt bio(dave) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
ik gebruik nu 3303, daarvoor 3117 en 3129 gehad, maakt voor mij geen verschil.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar is het Voltage van de Vbat voor?
deze schommeld bij mij nogal veel tussen 2.8 en 2.94V en soms zelfs nog lager en word dan rood, 1x in een min. ofzo.
vraag me dus af waar het voor staat en of er wat aan te doen is (5V verhogen bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Is voltage van je batterij. (voor klok enzo als je PC uitstaat) Niet echt iets om je zorgen over te maken dacht ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 07 March 2003 @ 17:19:
[...]

Heb vandaag met hem contact gehad hierover.

Hier kopie mail:

[...]

Dus ff afwachten Tom houd me op de hoogte dus ik zal zeker wat melden als ik wat weet.
Andermans post lezen schijnt soms moeilijk te zijn; dit stond enkele posts boven jouw bericht:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syzzer schreef op 07 March 2003 @ 18:53:
Is voltage van je batterij. (voor klok enzo als je PC uitstaat) Niet echt iets om je zorgen over te maken dacht ik zo...
idd die klok boeit me niet als het mijn OC maar niet hindert ;)
Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 20:11:
[...]

Andermans post lezen schijnt soms moeilijk te zijn; dit stond enkele posts boven jouw bericht:
ik kon eerst ook het netwerk niet op, nadat ik bios gereset had.
gewoon als mac adres 123456 in gevoerd en hij deed het, zou het beter werken als ik dus dit zou doen en deze eerste 6 letters ervoor zou invoeren?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

ffe een vraagje is er nu al iemand die een mp boven de 12.5 kan gebruiken ????
dan heb ik het dus over mensen die dus een amd xp hebben die standaart een mp van onder de 12.5 heeft he ;)
anders kan je namelijk in eens wel een mp van boven de 12.5 gebruiken :/

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 19:33
Lord_Mithril schreef op 07 March 2003 @ 14:40:
Corsair had ik ook , en moet wel zeggen dat het wel best irritant is om na een bios reset of update een andere soort gehugen moet instoppen voordat je de corsair kan aan lopen krijgen ! Ik heb ze teruggestuurd en verwacht morgen een OCZ PC 3500 Gehugen :)

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 19:33
Is de nieuwe BIOS EPoX EP-8RDA+ BIOS (8RDA3305.BIN) veel beter dan de (8RDA3303.BIN)
heeft iemand geflast?
http://www.planet3dnow.de/cgi-bin/file/get.pl?20030307122115

[ Voor 23% gewijzigd door SlowikPL op 07-03-2003 22:25 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:15
SlowikPL schreef op 07 March 2003 @ 22:18:
[...]

Corsair had ik ook , en moet wel zeggen dat het wel best irritant is om na een bios reset of update een andere soort gehugen moet instoppen voordat je de corsair kan aan lopen krijgen ! Ik heb ze teruggestuurd en verwacht morgen een OCZ PC 3500 Gehugen :)
Hmmm raar ik heb echt helemaal geen problemen met Corsair PC3500 XMS (en nog meer geblaat erachter :p)

Geen problemen als ik Bios heb gereset, enigste probleem wat ik tot nu toe heb gehad met dit mobo is dat hij bij FSB van 195 niet meer koud wou booten (en 2e probleem was dat ik me vinger aan de Mosfetschips heb verbrand, echt waar :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Laatst online: 10:17
er is een inkoop actie voor een 8rda+ @ laupro -> http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=207 (hoe meer mensen hoe goedkoper ut bord word :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Waterlelie
Door Waterlelie - 07-03-2003 16:29 quote

Mijn bord ontwaakt niet goed uit s3 stand

in het bios heb ik ingesteld "resume on usb" (maar ook zonder dit werkt het niet)
als ik op de aanknop druk "start" de computer wel maar het beeld blijft zwart
ik heb wel een beetje overklokt maar dit lijkt me het probleem niet
iemand>?

edit: os is xp met sp1 en alle updates
Aham brahmasmi schreef op 07 maart 2003 @ 17:11:
Misschien levert de voeding te weinig ampères op de +5VSB (StandBy)? Ik denk dat mijn oude pc (Athlon 550) dat ook had; die kwam vaak niet meer uit standby, scherm bleef zwart maar hd spinde wel op.

Edit: het kan zijn dat je nog een jumper op enabled moet zetten; op mijn ASUS A7V8X is er een USB +5VSB jumper (en ook een voor PS/2) die bepaalt of je muis/toetsenbord aan USB of PS/2 standby spanning krijgen, zodat je pc uit standby kan komen of aangezet kan worden. Er loopt ergens ook een topic over iemand die klaagt dat de LED van zijn optische muis blijft branden als hij zijn pc heeft uitgezet -- die muis krijgt dus standby-spanning.
5VSB is volgens speeddfan 5,59V
+5V is 4,87

Mischien ff die 7-volttrick disablen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Hmm.. heb net ff wat extra koeling aangebracht op mn epoxje :)

1. Dikke amd koeler + 80mm fan op de Northbridge (A3 NB).
2. De northbridge heatsink op de Southbridge geplaatst (A3 SB).
3. Heatsinkjes op de Mosfets geplaatst en fan erboven.
4. En waterkoeling weer erop gezet, 24 graden idle @ 1.650 volt.

Nu maar hopen dat ik lekker ver kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
ik heb gisteravond bios 3305 geprobeerd: kreeg 2 spontane reboots. terwijl ik niks aan het doen was.. heb em weer teruggeflashed (nieuw nederlands woord :p) naar 3303. daar kan ik wel gewoon 12x190 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
ow laat maar zit met mn slaperige kop in het verkeerde topic 8)7

[ Voor 88% gewijzigd door Intronic op 08-03-2003 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Hier staat 3305 erop, elke keer als ik boot krijg ik 'n rood schermpje met:

"BIOS FLASH DO NOT REBOOT OR TURN OFF THE COMPUTER NOW!"

... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

aKra schreef op 08 March 2003 @ 11:23:
Hier staat 3305 erop, elke keer als ik boot krijg ik 'n rood schermpje met:

"BIOS FLASH DO NOT REBOOT OR TURN OFF THE COMPUTER NOW!"

... :X
de bios flach disk uit je flop drive halen?
anders is je bios verkloot
en moet je even een oudere trug zetten ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Shunt schreef op 08 March 2003 @ 11:29:
[...]

de bios flach disk uit je flop drive halen?
anders is je bios verkloot
en moet je even een oudere trug zetten ;)
Ach, het stoort me niet... M'n PC gaat alleen uit voor reboots }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds vandaag een Epox 8rda mobo.. maar kan alleen in het bios de FSB settings.. @ 100/133/166/200 zetten en niets daar tussen in..

terwijl ik bij sommigen leesdat ze @ 190x12,5 runnen.....

waar kan ik de FSB in kleinere stapjes instellen?

ik gebruik overigens het laatste bios.. 3505

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 19:21
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:05:
ik heb sinds vandaag een Epox 8rda mobo.. maar kan alleen in het bios de FSB settings.. @ 100/133/166/200 zetten en niets daar tussen in..

terwijl ik bij sommigen leesdat ze @ 190x12,5 runnen.....

waar kan ik de FSB in kleinere stapjes instellen?

ik gebruik overigens het laatste bios.. 3505
expert settings ;) (staat stukkie terug)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Nu we het toch weer over overklokken hebben B)

Ik lees dat mensen inderdaad hun processoren op 166FSB+ hebben draaien, maar welke settings gebruiken ze precies, want ik zie er zoveel, zoals xxx% snelheid van je geheugen etc.

En m'n geheugenscore valt zowieso al tegen, in DUAL DDR maar 2200Mb/s terwijl ik hier 3000Mb/s+ zie...

Afbeeldingslocatie: http://www.getfragged.nl/~nander/wcpuid-xp2400-at-2236mhz.png

Afbeeldingslocatie: http://www.getfragged.nl/~nander/xp2400.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net kon in ineens weer opnieuw mijn mac adres invullen en deed het steeds niet, na weet ik niet hoeveelkeer het opnieuw ingevoerd te hebben deed hij het ineens weer, echt vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
akra: die warning met DO NOT REBOOT, krijg je met bios 3303 en 3305, ik schrok me rot toen ik het zag. ik zie nu dat je dat altijd krijgt als je bios settings veranderd hebt. (vage zooi, nergens voor nodig..)

altijd je memory op 100% of Auto draaien (in synch). anders ontstaat er een bottleneck, zonde.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.