Daar is ie weer
N.a.v. mijn vorige post in deze thread het volgende:
Ik had na het flashen van mijn bios een probleem met mijn onboard nic. Deze wilde ik via floppy terugflashen. Maar helaas was de meegeleverde floppy kabel te kort. Zodra ik andere floppy kabels gebruik blijft de compu hangen met de melding dat er een floppy disk error is (en ja ik heb de kabel er goed in zitten

)
De NIC lijkt gewoon te werken. Drivers goed geladen, geen fouten, IP toegekend en alles. Echter ik kan er niet mee verbinden naar mijn ADSL modem. Ik kan wel mezelf pingen, maar mijn modem niet. Vanaf mijn laptop in netwerk kan ik wel mijn modem pingen, maar niet de NIC op mijn Epox. Kabels al verwisseld, ander OS geprobeerd..... alles dus wel gechecked.
Deze avond maar weer eens verder gegaan hiermee:
Ik heb mijn floppydisk maar een paar treden lager in de kast geplaatst en aangesloten met de bijgeleverde kabel. Vervolgens in Windows een boot floppy gemaakt met daarop bios 3117.
Compu gereboot, defaults geladen, reboot en bios geflashed. Daarna defaults weer geladen en reboot. Maar dan gebeurt het. Kleine steekvlam boven de aansluitingen voor de Firewire bracket. Ik de compu uitgezet, vuurtje smeult wat door tot na de chip die daarboven zit.
Gevolg een grote zwarte plek en een nare geur:
De rode cirkel markeert het nu zwarte gedeelte!
Compu start wel nog gewoon op. NIC doet het nog steeds niet en firewire ook niet meer.
Vraagjes: waar dient die chip voor? Wie heeft een idee ivm de onboard NIC. Of zal ik het bord maar ter garantie aanbieden bij Salland? BTW niks overgeklokt. Wel heel even geweest, maar de laatste tijd niet. Dus alles standaard in het bios en geen mods enzo.