Deze topic betreft het 6-Channel sound van de EPoX 8RDA ( NON-PLUS! )
Het veel voorkomende probleem;
Het 6-Channel geluid van dit moederbord kan niet worden enabled.
Na heel wat geprobeerd te hebben, heb ik contact gezocht met de technische dienst van Epox zelf. In het begin draaide dat ook nergens op uit, totdat ik het volgende deed:
Ga naar de volgende site:
http://www.realtek.com.tw...px?series=8&Software=True
Download de drivers die bij jouw OS horen. Installeer deze ( zorg dat de bestanden nog wel even op je hardeschijf staan ), reboot en de-installeer deze weer.
Vervolgens gooi je er weer een reboot tegen aan
Dan ga je in je configuratie scherm naar hardware detecteren en dan moet ie als het goed is een hardware device van je "sound" vinden. Vervolgens kies je dat je ZELF een driver locatie wilt aangeven, en verwijs je naar de map waar je de bestanden hebt neergezet.
Hij zal deze accepten en dan nog 1 laatste keer rebooten.
Het kan zijn dat je rechtsonderin al een nieuw geluidsicoontje hebt, mocht dit niet het geval zijn; Dan ga je naar je configuratie scherm en daar zou je dan de "Sound Effects Manager" tegen moeten komen. Hiermee kan je je 6-Channel geluid enablen !

Misschien is het een idee om dit in een of andere documentatie op te nemen op GoT, aangezien wel meerdere mensen dit probleem hebben.
Het veel voorkomende probleem;
Het 6-Channel geluid van dit moederbord kan niet worden enabled.
Na heel wat geprobeerd te hebben, heb ik contact gezocht met de technische dienst van Epox zelf. In het begin draaide dat ook nergens op uit, totdat ik het volgende deed:
Ga naar de volgende site:
http://www.realtek.com.tw...px?series=8&Software=True
Download de drivers die bij jouw OS horen. Installeer deze ( zorg dat de bestanden nog wel even op je hardeschijf staan ), reboot en de-installeer deze weer.
Vervolgens gooi je er weer een reboot tegen aan
Hij zal deze accepten en dan nog 1 laatste keer rebooten.
Het kan zijn dat je rechtsonderin al een nieuw geluidsicoontje hebt, mocht dit niet het geval zijn; Dan ga je naar je configuratie scherm en daar zou je dan de "Sound Effects Manager" tegen moeten komen. Hiermee kan je je 6-Channel geluid enablen !

Misschien is het een idee om dit in een of andere documentatie op te nemen op GoT, aangezien wel meerdere mensen dit probleem hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 15:32 ]