[EPoX 8RDA(non-plus)] 6-Channel sound

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze topic betreft het 6-Channel sound van de EPoX 8RDA ( NON-PLUS! )

Het veel voorkomende probleem;
Het 6-Channel geluid van dit moederbord kan niet worden enabled.

Na heel wat geprobeerd te hebben, heb ik contact gezocht met de technische dienst van Epox zelf. In het begin draaide dat ook nergens op uit, totdat ik het volgende deed:

Ga naar de volgende site:
http://www.realtek.com.tw...px?series=8&Software=True
Download de drivers die bij jouw OS horen. Installeer deze ( zorg dat de bestanden nog wel even op je hardeschijf staan ), reboot en de-installeer deze weer.
Vervolgens gooi je er weer een reboot tegen aan :) Dan ga je in je configuratie scherm naar hardware detecteren en dan moet ie als het goed is een hardware device van je "sound" vinden. Vervolgens kies je dat je ZELF een driver locatie wilt aangeven, en verwijs je naar de map waar je de bestanden hebt neergezet.
Hij zal deze accepten en dan nog 1 laatste keer rebooten.
Het kan zijn dat je rechtsonderin al een nieuw geluidsicoontje hebt, mocht dit niet het geval zijn; Dan ga je naar je configuratie scherm en daar zou je dan de "Sound Effects Manager" tegen moeten komen. Hiermee kan je je 6-Channel geluid enablen !

Afbeeldingslocatie: http://www.exsilium.com/_non-site.related/ac97.jpg

Misschien is het een idee om dit in een of andere documentatie op te nemen op GoT, aangezien wel meerdere mensen dit probleem hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

dur staat ook max fsb 333

dur staat nog steeds geen soundstorm

lijkt me wel leuk als het idd zo is

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waterlelie wees eens duidelijk ?? Want ik snap je niet echt :)
En de 8RDA heeft GEEN Soundstorm chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

je heb nu enkel je ac97 sound chip ge istaleerd :D
dit is dus niet waar die + voor staat :D de + versie heeft totaal andere soundkaart er op zitten
de soundstorm chip ;)
en die 6 chanel ondersteuning dat is gewoon standaart ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze topic is gewoon bedoelt voor de mensen die problemen hebben om het 6-Channel geluid te enablen... Aangezien dit VAAK voorkomt.
Dus ik snap jouw reply ook niet echt Shunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 13:42

Xtinction

el cheapo gamer

Je bent een stap in de goede richting gegaan, maar soundstorm (ofwel DIGITAAL 5.1, bijkomend voordeel dat er een geintegreerde ac97 encoder op zit(dacht ik tenminste) waardoor bijna alle geluid omgezet word naar 5.1) zal je niet kunnen bereiken. Ik betwijfel bijvoorbeeld of er een spdif out op de 8RDA zit...

Keb zowiezo nooit begrepen, je hebt front, back en center.... dat is 5.0 Waar haak je je subwoofer in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 01:39:
Deze topic is gewoon bedoelt voor de mensen die problemen hebben om het 6-Channel geluid te enablen... Aangezien dit VAAK voorkomt.
Dus ik snap jouw reply ook niet echt Shunt :)
sorry ik had je topic verkeerd begrepen
ik dacht dat je bedoelde dat je een manier had gevonden om de 2 chanel sound storm te enabelen op een non + :D

my bad

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whehehe Shunt :P :P

D'r zit wel SPDIF out op de 8RD. En voor de rest snap ik ook XTinction weer niet :) Zet eens wat zinnigs hier neer man ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtinction schreef op 08 maart 2003 @ 12:13:
Je bent een stap in de goede richting gegaan, maar soundstorm (ofwel DIGITAAL 5.1, bijkomend voordeel dat er een geintegreerde ac97 encoder op zit(dacht ik tenminste) waardoor bijna alle geluid omgezet word naar 5.1) zal je niet kunnen bereiken. Ik betwijfel bijvoorbeeld of er een spdif out op de 8RDA zit...

Keb zowiezo nooit begrepen, je hebt front, back en center.... dat is 5.0 Waar haak je je subwoofer in dan?
Op mijn DDT 2200 5.1 zitten ook alleen maar 3 aansluitingen hoor. front, back en center. dat hoort zo . de center box en subwover werken volgens mij samen ofzoiets.

Je hebt nu wel 6 channel maar als het geen echte 5.1 is heb je er ook niet veel aan he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik dan toevallig wel een ECHTE 5.1 set hebben...

Dus ik heb er wel wat aan HE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Anyway, ik heb een Leadtek nforce2 mobo met AC97 sound, en krijg ook op geen enkele manier meer dan stereogeluid over alleen het frontkanaal aan de praat. Volgens mij is dit de oplossing daarvoor dus dat ga ik proberen

Als je een soundstorm chipset hebt moet je daarvoor de drivers van nvidia.com downloaden, je krijgt er dan ook een uitgebreide controlpanel bij (iets als de bovenstaande maar dan veel geavanceerder).

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 11-03-2003 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Ik heb dit nu geinstalleerd, maar ik merk er helemaal niets van :'(

edit: nu wel :) tnx voor de tip, eindelijk geluid over mijn 4.1 setje :) Ik had de beschreven procedure niet helemaal gevolgd :)

[ Voor 58% gewijzigd door Stefke op 15-04-2003 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben blij dat er meerdere mensen wat aan hebben :)
Nogmaals, misschien kan deze procedure op een of andere manier in een "officiele" documentatie oid opgenomen worden van GoT/Tweakers.net ?
Pagina: 1