jahoor, maar je maar geen zorgenSlowikPL schreef op 03 March 2003 @ 21:39:
[...]
idd. steeds hetzelfde 2 blauwe balkjes bij op nieuw flashen !
blauw = lege plekjes?? (die niet nodig zijn)
bij de atx-connector zit geen 4-polige connector om een 12Volt plug in te steken.Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 21:16:
mm. heb geen zin om dit topic nog een x door te gaan lezen. Maar bij die voedings connector bij de 8rda+ zit nog zo'n vierkant gevalletje die voor om iets van je voeding in te steken. mijne voeding heedt dat niet. is dat erg?
dit is wel het geval bij een EPoX 8RGA+.
Of je die verplicht bent om te gebruiken zou ik je niet durven zeggen.
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Dan is de score heel normaal.Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 20:38:
[...]
jaja dat weet ik wel maaruh staat op 193mhz... 6-3-3-3-2 en is 256mb..
BlaBlaBla
Verwijderd
hoe zit het eigenlijk met de 8RGA???? enige datums al bekend?
hoe zou het daarmee zijn??? zit je daar misschien ook weer met het probleem dat de 1e revisie weer niet extreem hoog wil OC'en...
krijg mn 1.0 revisie niet over de 200 heen...
hoe zou het daarmee zijn??? zit je daar misschien ook weer met het probleem dat de 1e revisie weer niet extreem hoog wil OC'en...
die 8RGA+ wordt op de CEbit officieel aangekondigd.Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 23:03:
het lijkt me dus vrij waarschijnlijk dat hij daarna wat breder los zal komen.
hij staat als wel in de pricewatch als je de landen settings op eurolanden zet.
norskit en 2 duitse bedrijven hebben um op de lijst staan, of ze um ook werkelijk kunnen leveren kunnen alleen hun je vertellen denk ik.
Op zeker dat ik de mijne ook inwissel voor een 8RGA+.
zodra informatique um heeft ga ik um halen.
ook gedaan met deze 8DRA+. (een rev 1.0 die helaas zonder mods niet boven de 197MHz FSB wil komen, gekocht op 13 Dec. 2002, inmiddels al een oud beesje vergeleken met vele van de borden die hier worden besproken.
[ Voor 19% gewijzigd door _Droopy op 04-03-2003 00:16 ]
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Verwijderd
heeft er nou hier iemad gef*ck met die memslots gehad?? die stukken van kaarten afbraken??
ennuh welk slot is nou het beste als je maar 1reepje gebruikt?
Ik heb m'n OCZ Geheugen verkocht (of althans, ze zijn bijna weg...) 
Alleen, welk geheugen nu? OCZ was toch iets te duur, PC3200 TwinMos met 5ns chippies van Winbond?
Alleen, welk geheugen nu? OCZ was toch iets te duur, PC3200 TwinMos met 5ns chippies van Winbond?
[ Voor 4% gewijzigd door aKra op 04-03-2003 00:21 ]
Intentionally left blank.
dat maakt volgens mij geen h*l uit.Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 00:15:
heeft er nou hier iemad gef*ck met die memslots gehad?? die stukken van kaarten afbraken??
de linker 2 hebben een identieke memory controler als de meest rechtse. (diegene die los staat.)
toen ik dat (uiteraard) ook uitprobeerde zag ik 1MB/s verschil in te mem-test van SISoft sandra 2003.
da's dus nog ruim binnen de foutmarge van het programma.
offtopic:
maar ik zou geen tweaker zijn als ik mijn enkele broodje niet in het slot geschoven had dat die ene MB meer liet zien in die test.
(die losse dus
)
maar ik zou geen tweaker zijn als ik mijn enkele broodje niet in het slot geschoven had dat die ene MB meer liet zien in die test.

Verwijderd
daar zit de mijne ook in_Droopy schreef op 04 March 2003 @ 00:22:
[...]
dat maakt volgens mij geen h*l uit.
de linker 2 hebben een identieke memory controler als de meest rechtse. (diegene die los staat.)
toen ik dat (uiteraard) ook uitprobeerde zag ik 1MB/s verschil in te mem-test van SISoft sandra 2003.
da's dus nog ruim binnen de foutmarge van het programma.
offtopic:
maar ik zou geen tweaker zijn als ik mijn enkele broodje niet in het slot geschoven had dat die ene MB meer liet zien in die test.(die losse dus
)
ik zit er ook zwaar aan te denken om een schakelaartje voor het clearen van het bios te maken....steeds kast open jumpertje omzetten (kan er amper bij want me pomp zit ervoor)
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 00:37 ]
Verwijderd
spaties ! En die laatste / snap ik niena boten van de diskette tip ik: awdflash8RDA3129.bin/sn/py/cc/ of awdflash.8rda3129.bin/sn/py/cc/ maar ik krijg van DOS bad command
awdflash 8RDA3129.bin /sn/py/cc
ik heb trouwens /cc/cp/cd/R gebruikt (ergens gevonden)
Ik heb hem ook gedaan, is best makkelijk alleen maar een weerstandje weghalenVerwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 16:03:
Astennu had die mod gedaan toch? Hielp niet echt geloof ik, maar daar waat Astennu wel meer van.
Turn it off and on again.
No problemo m8DuronDude schreef op 03 March 2003 @ 12:00:
[...]
correctie, OCP mod (Over Current Protection)
Bij lage CPU snelheden is hoog voltage nl geen probleem, hoe hoger het verbruik van de CPU echter, des te sneller treden de problemen in actie. De pin in kwestie op de VC staat in de datasheets ook als OCP dus... sorry voor muggeziften
I dacht echt dat het zo heette maarja.

Verwijderd
Dat schijnt stabieler te zijn. Hebben ze ook niet voor niks gemaakt hé._Droopy schreef op 03 maart 2003 @ 22:06:
[...]
bij de atx-connector zit geen 4-polige connector om een 12Volt plug in te steken.
dit is wel het geval bij een EPoX 8RGA+.
Of je die verplicht bent om te gebruiken zou ik je niet durven zeggen.
Verwijderd
Is sinds gisteren verkrijgbaar bij Alternate voor Euro159Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 23:03:
Nee, ik werk er niet.
Verwijderd
Eindelijk nieuwe bios binnen, heb em nu weer op 200*11.5 lopen, alles prima zover.. tenminste ik heb een irritant performance probleem met me vgakaart;
wat ik ook doe, 5 verschillende drivers, elke bios optie aan/uit, met en zonder service pack, met/zonder nforce drivers, en vsync AA en Aniso filtering uit, blijf ik enorm onderscoren op bv 3dmark en chameleon mark. Met kr7a+xp2000 en gf4 op 315core had ik 105 fps bij de glass benchmark, nu met 8rda+2300mhz en gf4 weer op 315core heb ik soms 60 fps en soms tot de 85 fps.
Cpu benchmarks halen gewoon xp2800+ speed dus het is duidelijk iets met dit bord en me Point of view geforce 4200. Kent iemand dit probleem toevallig?
wat ik ook doe, 5 verschillende drivers, elke bios optie aan/uit, met en zonder service pack, met/zonder nforce drivers, en vsync AA en Aniso filtering uit, blijf ik enorm onderscoren op bv 3dmark en chameleon mark. Met kr7a+xp2000 en gf4 op 315core had ik 105 fps bij de glass benchmark, nu met 8rda+2300mhz en gf4 weer op 315core heb ik soms 60 fps en soms tot de 85 fps.
Cpu benchmarks halen gewoon xp2800+ speed dus het is duidelijk iets met dit bord en me Point of view geforce 4200. Kent iemand dit probleem toevallig?
Strange, ik haal 185MHz FSB Sync op 3-2-2-2 memory timings. Indien ik hem hoger zet dan 185MHz hangt de boel, ook op relaxe timings (9-6-6-2.5).
Het ligt niet aan het geheugen (Corsair 3200XMS CAS2) aangezien het niet sync stabiel kan draaien op DDR400 CAS2. Heb trouwens het voltage ook ens proberen aanpassen van het geheugen maar helpt nix.
Ligt ook niet aan CPU, heb men MP naar beneden gedaan :-)
Is dit niet lager dan anderen zonder vvd mod?
Op de chipsets staat btw een crome orb (NB) en gemodde heatsink (SB)
Het ligt niet aan het geheugen (Corsair 3200XMS CAS2) aangezien het niet sync stabiel kan draaien op DDR400 CAS2. Heb trouwens het voltage ook ens proberen aanpassen van het geheugen maar helpt nix.
Ligt ook niet aan CPU, heb men MP naar beneden gedaan :-)
Is dit niet lager dan anderen zonder vvd mod?
Op de chipsets staat btw een crome orb (NB) en gemodde heatsink (SB)
[ Voor 8% gewijzigd door poing op 04-03-2003 14:49 ]
Na dit topic doorgelezen te hebben en gezien te hebben dat er hier meer mensen zijn met Twinmos Pc2700 geheugen, kan ik dan toch maar met mijn vraag.
Ik kan mijn timings niet lager krijgen dan 6 3 3 2,5 (bios volgorde)
Ik heb alle voltage's nog standaard staan. Enige dat veranderd is, is de mp en fsb
Draai een XP2400 @ 2182 Mhz --> mp@13, fsb@168
Iemand suggesties hoe ik mijn timings lager kan krijgen? Als ik ze nu namelijk lager zet, dan start hij niet meer op en moet ik weer in mijn kast kruipen om de CMOS te clearen
Ik kan mijn timings niet lager krijgen dan 6 3 3 2,5 (bios volgorde)
Ik heb alle voltage's nog standaard staan. Enige dat veranderd is, is de mp en fsb
Draai een XP2400 @ 2182 Mhz --> mp@13, fsb@168
Iemand suggesties hoe ik mijn timings lager kan krijgen? Als ik ze nu namelijk lager zet, dan start hij niet meer op en moet ik weer in mijn kast kruipen om de CMOS te clearen
Verwijderd
Enige wat je kan doen lijkt me is je voltage omhoog gooien. Wat voor chips zitten er op?
Of mp ietsje omhoog en je fsb naar beneden en dan strakke timings draaien?
OOOHWWYEAH!!!!Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 11:55:
[...]
Is sinds gisteren verkrijgbaar bij Alternate voor Euro159![]()
Nee, ik werk er niet.
* _Droopy kijkt in z'n portoknip en concludeert dat het tijd is om de betaling voor z'n oude 8k3a,1000MHz Duron morgan en 768MB pc2100 cas 2,5 te gaan vragen aan z'n pa.
offtopic:
iemand een idee wat ik hiervoor kan vragen? alles werkt naar behoren en zowel op de cpu, mobo als op 512MB ram zit nog garantie.
ondertussen check ik ook gelijk vraag en aanbod ff omdat het topic "hoeveel is dit nog waard" voor voorlopig gesloten is.
iemand een idee wat ik hiervoor kan vragen? alles werkt naar behoren en zowel op de cpu, mobo als op 512MB ram zit nog garantie.
ondertussen check ik ook gelijk vraag en aanbod ff omdat het topic "hoeveel is dit nog waard" voor voorlopig gesloten is.
Ja, pfff... hangt er vanaf hoeveel geld je je pa wilt aftroggelen.
Ik bedoel, zou je evenveel aan ja pa vragen als dat je aan iemand anders (geen familielid/vriend) zou vragen?
Ik zat ook al een tijdje te kwijlend naar dit bord te kijken, maar heb niet zo heel lang geleden een ASUS A7V8X gekocht. Misschien dat ik die ook doorschuif naar m'n ouders/broertje, net als m'n oudere Slot-A Athlon 550 systeem.
Daar had ik trouwens 150 euro voor gevraagd. Superstabiel systeem en snel ook, alleen niet meer voor de nieuwste spellen (MOHAA ging er nog goed op).
Als ik wat geld heb, zie ik dit bordje wel zitten, maar wat ik hierover wil vragen is of de 8RDA (zonder plus) net zo goed (overklokbaar) is. Ik heb geen zin in RAID, dus hoef ik dat ook niet op m'n mobo te hebben. Dus is de 8RDA een mindere keuze, of net zo goed als je geen RAID gebruikt?
Ik zat ook al een tijdje te kwijlend naar dit bord te kijken, maar heb niet zo heel lang geleden een ASUS A7V8X gekocht. Misschien dat ik die ook doorschuif naar m'n ouders/broertje, net als m'n oudere Slot-A Athlon 550 systeem.
Als ik wat geld heb, zie ik dit bordje wel zitten, maar wat ik hierover wil vragen is of de 8RDA (zonder plus) net zo goed (overklokbaar) is. Ik heb geen zin in RAID, dus hoef ik dat ook niet op m'n mobo te hebben. Dus is de 8RDA een mindere keuze, of net zo goed als je geen RAID gebruikt?
Verwijderd
Woei, was een beetje laat met het kijken naar dit topic, eindelijk de 17 pagina's door gelezen. Hoe meer ik hier lees hoe meer ik over Epox en overclocken geintreseerd ben. Ik ga ff flink wat geld sparen en dan dit mamaplankje kopen met ik denk Corsair geheugen, wat is nu beter? Twee dezelfde type 256 voor die Dual Channel of 1 reepje 512??
Verwijderd
Ben er achter, aperture size op 256mb, and fast writes aan. Lijkt ie weer op normaal niveau te draaienVerwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 14:11:
Eindelijk nieuwe bios binnen, heb em nu weer op 200*11.5 lopen, alles prima zover.. tenminste ik heb een irritant performance probleem met me vgakaart;
Ik heb nu zelf de 8RDA+ al (sinds dec.2002) en kan je vertellen dat daar geen RAID op zit, het grootste verschil tussen de + en non+ zit um in de SouthBridge.Aham brahmasmi schreef op 04 March 2003 @ 16:52:
Ja, pfff... hangt er vanaf hoeveel geld je je pa wilt aftroggelen.Ik bedoel, zou je evenveel aan ja pa vragen als dat je aan iemand anders (geen familielid/vriend) zou vragen?
Ik zat ook al een tijdje te kwijlend naar dit bord te kijken, maar heb niet zo heel lang geleden een ASUS A7V8X gekocht. Misschien dat ik die ook doorschuif naar m'n ouders/broertje, net als m'n oudere Slot-A Athlon 550 systeem.Daar had ik trouwens 150 euro voor gevraagd. Superstabiel systeem en snel ook, alleen niet meer voor de nieuwste spellen (MOHAA ging er nog goed op).
in de + variant zit namelijk de uitgebreidere SB met soundstorm (6CH.audio) en firewire.
bij mijn weten klokken de 8rda en de 8rda+ even goed, maar moet daar bij melden dat ik dit uitsluitend op de vergelijking van de spec's baseer.
ik heb ze niet naast elkaar gehad en het uitgeprobeerd.
daarnaast zie ik de o/c resultaten van de 8rda bezitters niet overduidelijk gemeld in dit topic of de voorgaande delen. (kan een aantal postings vergeten zijn natuurlijk, ik ken de topics niet uit m'n hoofd.
die spullen die ik in m'n pa's server heb gestoken wil ik uiteraard niet voor de hoofdprijs wegdoen, maar uiteraard wil ik het ook weer niet letterlijk weg geven. ik ben maar een arme student die sinds de studie weer terug bij z'n folks moest gaan wonen om het financieel een beetje houdbaar te maken.
offtopic:
en dat nadat ik sinds 7,5 jaar oud uit huis ben.(LMAO)
en dat nadat ik sinds 7,5 jaar oud uit huis ben.(LMAO)
edit:
[quote]Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 17:13:
Woei, was een beetje laat met het kijken naar dit topic, eindelijk de 17 pagina's door gelezen. Hoe meer ik hier lees hoe meer ik over Epox en overclocken geintreseerd ben. Ik ga ff flink wat geld sparen en dan dit mamaplankje kopen met ik denk Corsair geheugen, wat is nu beter? Twee dezelfde type 256 voor die Dual Channel of 1 reepje 512??[/quote]
2x 256MB geeft op dit bord dual channel ram zoals je zelf al zegt, dit geeft een flinke theoretische boost en een kleine praktische boost.
zodra er echt software komt die er goed gebruik van gaat maken zal dat hoogstwaarschijnlijk meer worden.
ook wordt er nog verwacht (en vanuit gegaan) dat er in bios updates nog performance gain te halen valt.
[quote]Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 17:13:
Woei, was een beetje laat met het kijken naar dit topic, eindelijk de 17 pagina's door gelezen. Hoe meer ik hier lees hoe meer ik over Epox en overclocken geintreseerd ben. Ik ga ff flink wat geld sparen en dan dit mamaplankje kopen met ik denk Corsair geheugen, wat is nu beter? Twee dezelfde type 256 voor die Dual Channel of 1 reepje 512??[/quote]
2x 256MB geeft op dit bord dual channel ram zoals je zelf al zegt, dit geeft een flinke theoretische boost en een kleine praktische boost.
zodra er echt software komt die er goed gebruik van gaat maken zal dat hoogstwaarschijnlijk meer worden.
ook wordt er nog verwacht (en vanuit gegaan) dat er in bios updates nog performance gain te halen valt.
[ Voor 18% gewijzigd door _Droopy op 04-03-2003 17:29 ]
Verwijderd
Met een reepje kan je geen dual channel draaien, ik zou 2* twinmos pc3200 256mb met winbond chips nemen, cheap en loopt meestal net zo hard als corsair 3200/3500.Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 17:13:
Woei, was een beetje laat met het kijken naar dit topic, eindelijk de 17 pagina's door gelezen. Hoe meer ik hier lees hoe meer ik over Epox en overclocken geintreseerd ben. Ik ga ff flink wat geld sparen en dan dit mamaplankje kopen met ik denk Corsair geheugen, wat is nu beter? Twee dezelfde type 256 voor die Dual Channel of 1 reepje 512??
Ik heb het uitgetest met twee dezelfde reepjes en het scheelde ongeveer 5%. Twee reepjes in bank 1 en 3 dan spreek je de dual memory controller aan (is de snelste optie), en twee reepjes in bank 1 en 2 dan werken ze via 1 memory controller. Als ik nu weer voor de keus stond dan kocht ik 1 reep 512Mb zodat ik later (lees nodig en goedkoper) alsnog een 512 reep erbij koop en dan dual gaan draaien.Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 17:13:
heh, da's dus hoe ik geredeneerd heb.running man schreef op 04 March 2003 @ 17:26:
[...]
Ik heb het uitgetest met twee dezelfde reepjes en het scheelde ongeveer 5%. Twee reepjes in bank 1 en 3 dan spreek je de dual memory controller aan (is de snelste optie), en twee reepjes in bank 1 en 2 dan werken ze via 1 memory controller. Als ik nu weer voor de keus stond dan kocht ik 1 reep 512Mb zodat ik later (lees nodig en goedkoper) alsnog een 512 reep erbij koop en dan dual gaan draaien.
je wilt niet weten hoevaak ik er aan loop te denken om toch maar dat 2e stukkie erbij te halen.
zitten winbond chips op.Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 15:26:
Enige wat je kan doen lijkt me is je voltage omhoog gooien. Wat voor chips zitten er op?
Wil mijn fsb graag op 166 houden ivm 333Mhz geheugen, als ik lager ga dan draait geheugen toch ook langzamer? (draai sync)
Verwijderd
Oh man, nu weet ik het totaal niet meer, ik dacht dat Corsair HET overclock geheugen was maar ik zie steeds meer mensen met Twinmos en Kingston. Maar Twinmos is speciaal omdat het winbond chips heeft? Ben een complete noob op OC gebied en snapt nog niet alles over dit soort termen - sync, async, winbond, dual channel -. Ik ga wat rondneuzen en kijken wat ik nou het beste kan doen geld/prestatie wijze
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 17:41 ]
die winbond chips die je vaak ziet langs komen, zijn de zelfde als die op het corsair geheugen zit, vandaar dat er steeds meer mensen voor twinmos/winbond geheugen gaan, gezien dit een stuk goedkoper is.Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 17:39:
Oh man, nu weet ik het totaal niet meer, ik dacht dat Corsair HET overclock geheugen was maar ik zie steeds meer mensen met Twinmos en Kingston. Maar Twinmos is speciaal omdat het winbond chips heeft? Ben een complete noob op OC gebied en snapt nog niet alles over dit soort termen - sync, async, winbond, dual channel -. Ik ga wat rondneuzen en kijken wat ik nou het beste kan doen geld/prestatie wijze
verder is het misschien aan te raden om de [DOC] faq eens door te lezen, daar is een hoop info te vinden die je een stuk wijzer kan maken op o/c gebied.
[ Voor 15% gewijzigd door _Droopy op 04-03-2003 17:45 ]
Verwijderd
Nou, nu hier mijn vraag maar.
Ik heb de EPoX 8RDA. Niet de plus versie dus.
Op dit bordje zit ook 6ch sound, echter niet de soundstorm chip. Maar nu is mijn vraag, hoe enable ik in godsnaam het surround geluid ? Als ik bij geluidsvolume schermpje kijk, kan ik wel bij Advanced options van m'n Master Volume aanvinken dat het "rear geluid" uit m'n line in moet komen. Echter werkt dit dus voor geen reet
Is er iemand die ook de 8RDA heeft, ( NIET DE PLUS ! ) en die wel surround geluid heeft ?!
K'ben d'r na een klein weekje nog steeds niet uit
P.S. K'heb de laatste nForce drivers al.
Op dit bordje zit ook 6ch sound, echter niet de soundstorm chip. Maar nu is mijn vraag, hoe enable ik in godsnaam het surround geluid ? Als ik bij geluidsvolume schermpje kijk, kan ik wel bij Advanced options van m'n Master Volume aanvinken dat het "rear geluid" uit m'n line in moet komen. Echter werkt dit dus voor geen reet
Is er iemand die ook de 8RDA heeft, ( NIET DE PLUS ! ) en die wel surround geluid heeft ?!
heb je je speakers analog of digital staan? die moet je dan aanpassen naar analog in de Nvdia sound pannel.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Ik heb vandaag mn 8RDA ingebouwt en geinstalleerd.Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 19:28:
Nou, nu hier mijn vraag maar.
Ik wilde ook 6 kanaals geluid krijgen, maar tot dus ver is dat niet gelukt.
Volgens mij werkt het gewoon niet echt op de 8RDA, op de 8RDA+ werkt het prima, maar daar zit ook een andere soundchip bij.
Aan het begin van dit topic zie ik 4 linkjes naar beta biossen staan, welke bios kan ik nou het beste gaan gebruiken? Ik werk nu met de laatste bios van de epox site.
Welke beta bios raden jullie mij aan en waar kan ik die donwloaden?
Dan nog een groot probleem: Ik heb dus een 2400+, en 2x 256 mb pc2700.
Mijn proc draait standaard @ 133 MHz FSB, maar ik wil graag 166 MHz FSB draaien.
Nu heb ik dus al geprobeert op in plaats van 15x133=2000 te kiezen voor 12x 166=2000. Als ik dit doe wil mijn PC echter niet meer opstarten....
Eerder zeiden mensen in dit topic dat het gewoon zou moeten kunnen volgens mij, wat doe ik fout? Bij wie werkt het wel goed?
Ik hoop op wat snelle (en natuurlijke goede) reacties
Alvast bedankt!
Verwijderd
Controllers
Sound Realtek ALC650E 6-channel full-duplex integrated sound
Wel degelijk een 6ch chip dus. Mja, geen succes dus nog
Repoman, als jij je FSB op 166 zet, hoe snel staat je geheugen dan... Kan zijn dat dat gewoon te hoog schiet... Zet die eens lager.
OF
Je cas timings ietsje hoger zetten... ( Als het probleem bij het geheugen ligt dan )
Wel degelijk een 6ch chip dus. Mja, geen succes dus nog
Repoman, als jij je FSB op 166 zet, hoe snel staat je geheugen dan... Kan zijn dat dat gewoon te hoog schiet... Zet die eens lager.
OF
Je cas timings ietsje hoger zetten... ( Als het probleem bij het geheugen ligt dan )
@repoman
als je wat uitgebreiderre info verstrekt over memtimings, voltage settings en eventuele andere relevante dingen kunnen we een wat beter beeld proberen te krijgen over je settings en een mogelijke relatie met je problemen.
over die bios kan ik vrij kort zijn;
8RD13129.BIN (7C00) is de laatste bios en die is op http://www.epox.org te vinden.
kijk daar ff in de nieuws lijst, daar zal je een post vinden met als topic new nforce2 bios.
als je wat uitgebreiderre info verstrekt over memtimings, voltage settings en eventuele andere relevante dingen kunnen we een wat beter beeld proberen te krijgen over je settings en een mogelijke relatie met je problemen.
8RD13129.BIN (7C00) is de laatste bios en die is op http://www.epox.org te vinden.
kijk daar ff in de nieuws lijst, daar zal je een post vinden met als topic new nforce2 bios.
Verwijderd
En Terryb47:
Het punt is dus dat er geen soundstorm chip op het mobo zit. Dit zorgt ervoor dat ik het NVIDIA nForce control panel NIET kan gebruiken
Da's het hele probleem ook :(:(
Het punt is dus dat er geen soundstorm chip op het mobo zit. Dit zorgt ervoor dat ik het NVIDIA nForce control panel NIET kan gebruiken
Als ik mijn FSB op 166 MHz zet, gaat mijn geheugen ook op 166 MHz. De memtimings staan standaard, ik kan ze namelijk niet handmatig instellen!?_Droopy schreef op 04 maart 2003 @ 20:37:
@repoman
Als ik het geheugen trager zet wil hij ook niet booten. Net gaf ie ook een keer een blue screen met iets over ACPI ofzo toen ik hem @ 166 MHz FSB probeerde.
Verder staan de voltages allemaal standaard. CPU temp ligt rond de 36 graden op dit moment, dus volgens mij kan dat het niet zijn.
Die bios had ik al in mijn moederbord gegooit vanmiddag, maar ik d8 dat er misschien nog beta biossen waren ofzo?! Zijn die beta biosjes aan het begin van dit topic ook allemaal ouder dan die 7C00 versie?
IK hoop dat jullie nog iets weten wat ik kan proberen.....
Ook krijg ik mijn audigy niet meer aan de praat sinds ik die soundstrom zooi heb geinstalled
Maarja hopelijk komt alles nog goed.......;)
Nokken met dat geblaat ,je had gewoon uit je doppen moeten kijken met het kopen !Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 20:50:
IK WIL GEWOON DAT MIJN 6CH SOUNDS HET DOET ! :@:@:@:@:@ Kutding
Er zit geen 6ch geluid op !! en geen LAN !!
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Ok ff verder op mijn berichtje hierboven:
Mijn SB Audigy 1 draait inmiddels weer goed.
Mn processor draait nu op 166 MHz FSB en mijn geheugen op 133 MHz en dan de instellingen voor het geheugen op "optimal".
IK heb net ook geprobeert mijn geheugen op 166 MHz te zetten en de instellignen dan als volgt (van boven naar beneden) 6-3-3-3. Hiermee komt mijn PC net tot in windows maar reboot dan
.
Ik snap er niets van dat mijn geheugen dus blijkbaar niet @ 166 MHz wil, het is nieuw PC2700 Samsung geheugen.
Klopt het nu dat je de meeste snelheid haald als je je geheugen snelheid en FSB gelijk houd? En op welke snelheid kan ik de AGP poort het beste zetten?
Nog een laatste vraagje dan: IS het nou beter om ACPI aan of uit te zetten in de bios? En als je hem aan moet zetten, op welke mode moet ie dan? S1 of S3?
Kan iemand verder nog iets vertellen over misschien een beta bios die nieuwer en beter is dan de hierboven genoemde bios?
Wie helpt mij verder.............
Alvast bedankt weer!
Mijn SB Audigy 1 draait inmiddels weer goed.
Mn processor draait nu op 166 MHz FSB en mijn geheugen op 133 MHz en dan de instellingen voor het geheugen op "optimal".
IK heb net ook geprobeert mijn geheugen op 166 MHz te zetten en de instellignen dan als volgt (van boven naar beneden) 6-3-3-3. Hiermee komt mijn PC net tot in windows maar reboot dan
Ik snap er niets van dat mijn geheugen dus blijkbaar niet @ 166 MHz wil, het is nieuw PC2700 Samsung geheugen.
Klopt het nu dat je de meeste snelheid haald als je je geheugen snelheid en FSB gelijk houd? En op welke snelheid kan ik de AGP poort het beste zetten?
Nog een laatste vraagje dan: IS het nou beter om ACPI aan of uit te zetten in de bios? En als je hem aan moet zetten, op welke mode moet ie dan? S1 of S3?
Kan iemand verder nog iets vertellen over misschien een beta bios die nieuwer en beter is dan de hierboven genoemde bios?
Wie helpt mij verder.............
Alvast bedankt weer!
[ Voor 19% gewijzigd door RepoMan op 04-03-2003 21:07 ]
Verwijderd
Speedy-J: Check dit dan maar :
Specifications
Processor AMD Athlon, Athlon XP, Duron
Core Logic nforce2 Platform Processor Chipset
BIOS Award/Phoenix BIOS v6.0
Max. FSB 333MHz
Memory 3 x DDR SDRAM PC3200, 3GB max.
Form Factor ATX
Expansion Slots
AGP 1, 8x
PCI 6, 32-bit
Ports
PS/2 1 mouse, 1 keyboard.
Serial 2
Parallel 1
USB 4 onboard, 2 optional. USB 2.0
Floppy 2 drives max.
IDE 2 x E/IDE Ultra DMA/133, 4 drives max.
Controllers
Dit lijkt mij toch duidelijk 6ch support ?????
Specifications
Max. FSB 333MHz
Form Factor ATX
Expansion Slots
AGP 1, 8x
PCI 6, 32-bit
Ports
Serial 2
Parallel 1
Floppy 2 drives max.
Controllers
Denk het niet he, ik bedoel er staat toch duidelijk 2chVerwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 21:06:
Speedy-J: Check dit dan maar :
Specifications
Max. FSB 333MHz
Form Factor ATX
Expansion Slots
AGP 1, 8x
PCI 6, 32-bit
Ports
Serial 2
Parallel 1
Floppy 2 drives max.
Controllers
EP-8RDA:
• Socket A for AMD Athlon™, Duron™, Athlon™ XP CPU. Supports 266/333 FSB
• Nvidia Nforce2 SPP Chipset + Nvidia Nforce2 MCP-T
• 1 Floppy drive controller - 2 serial ports - 1 parallel port
• 6 PCI slots - 1 AGP (AGP 8X)
• 2 x E/IDE Ultra DMA/133, 4 drives max.
• 3 x DDR SDRAM PC3200, 3GB max.
• 4 USB 2.0 ports, 2 extra by optional USB back-panel cable
• Realtek ALC650E Dual channel full-duplex integrated sound, with NForce Dolby level decode
• Standard ATX format
You lose
http://www.epox.nl/english/products/motherboard/8rda.htm

Succes met het installen van je DUAL channel sound
Hehehe nooit geweten dat DUAL 6 betekende
• Socket A for AMD Athlon™, Duron™, Athlon™ XP CPU. Supports 266/333 FSB
• Nvidia Nforce2 SPP Chipset + Nvidia Nforce2 MCP-T
• 1 Floppy drive controller - 2 serial ports - 1 parallel port
• 6 PCI slots - 1 AGP (AGP 8X)
• 2 x E/IDE Ultra DMA/133, 4 drives max.
• 3 x DDR SDRAM PC3200, 3GB max.
• 4 USB 2.0 ports, 2 extra by optional USB back-panel cable
• Realtek ALC650E Dual channel full-duplex integrated sound, with NForce Dolby level decode
• Standard ATX format
You lose
http://www.epox.nl/english/products/motherboard/8rda.htm
Ik trek toch aan het langste eindje...

[ Voor 30% gewijzigd door Speedy-J op 04-03-2003 21:35 ]
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
lol, er zit geen 6 channel sound op de 8RDA? waarom kopen jullie die mobo dan.. is toch niet zoveel goedkoper (dacht ik?)

Thanks, dat klopt! alles OK!pierre-oord schreef op 03 March 2003 @ 21:47:
[...]
jahoor, maar je maar geen zorgenAls je failed zijn dan zou ik me pas zorgen maken
druk die resetbutton nou maar in
Nu heb ik tweede vragje :
ik heb mijn CPU unlockt en kan helaats de devider niet tussen 8,5 en 10,5 zetten ( ale ik het wel probeer dan springt die automatisch op 8,5
[ Voor 7% gewijzigd door SlowikPL op 04-03-2003 22:33 ]
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Het duurt trouwens ff voordat er weer een nieuwe bios uitkomt zeg jeetje zijn al 1.5 maand verder en nog steeds geen oplossing voor het snelle ram probleem bij bios reset

Heb al met m8s @ EpoX gemailed maar die hebben nog niet eens een beta bios dus volgens mij staat er voorlopig niks op het programma wat ik erg vreemd vind.......

Heb al met m8s @ EpoX gemailed maar die hebben nog niet eens een beta bios dus volgens mij staat er voorlopig niks op het programma wat ik erg vreemd vind.......
Verwijderd
Ik snap dat dan niet he. Op alle sites wordt duidelijk aangegeven dat de 8RDA 6CH sound heeft. Er zit ook een 6CH chip ( Realtek ding ) op. En in je volume eigenschappen kan je ook instellen dat de rear boxjes aangesloten kunnen worden op je "line in" ( maar dit werkt tot zover nog niet dus
).
Vaag hoor
Vaag hoor
Mensen ik neem aan dat jullie allemaal zeer tevreden Epox gebruikers zijn
Ik ga binnekort mijn Epox 8kha+ met 1gb ddr maar es vervangen door een Epox 8RDA+ en iets leuks qua mem en cpu.
Heb nu wel eerst en vraagje, watvoor mem gebruiken jullie allemaal ? Ik zie iemand met GeiL , nu weet ik wel dat die slabs echt uber vet zijn , hand picked 4ns
maar de prijs is om van te huilen 
Wat gebruiken jullie voor dual channel ? en klopt het dat je bank 1 en bank3 moet gebruiken wil je iets aan dual channel hebben ?
en tot hoever klopt dit ?
Heb nu wel eerst en vraagje, watvoor mem gebruiken jullie allemaal ? Ik zie iemand met GeiL , nu weet ik wel dat die slabs echt uber vet zijn , hand picked 4ns

Wat gebruiken jullie voor dual channel ? en klopt het dat je bank 1 en bank3 moet gebruiken wil je iets aan dual channel hebben ?
en tot hoever klopt dit ?
CPU Unlocking
This has been a hot topic recently and I think it needs to be addressed as clearly as possible. The 8RDA+ automatically unlocks all thoroughbred core processors. It does not unlock tbirds, durons, or palaminos.
[ Voor 21% gewijzigd door Mary Wana op 05-03-2003 10:43 ]
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Veel gebruiken PC2700 nog van verscheidene merken. Anderen PC3000 van Kingston, PC3200 van Twinmos etc. Alles wordt dus nog veel gebruikt.Mary Wana schreef op 05 March 2003 @ 10:17:
Mensen ik neem aan dat jullie allemaal zeer tevreden Epox gebruikers zijnIk ga binnekort mijn Epox 8kha+ met 1gb ddr maar es vervangen door een Epox 8RDA+ en iets leuks qua mem en cpu.
Heb nu wel eerst en vraagje, watvoor mem gebruiken jullie allemaal ? Ik zie iemand met GeiL , nu weet ik wel dat die slabs echt uber vet zijn , hand picked 4nsmaar de prijs is om van te huilen
Wil je goedkoop geheugen? Twinmos PC3200 of Kingston HyperX PC3000.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Epox zelf geeft toch duidelijk aan dat het DUAL channel is (dus 2 kanalen).Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 09:41:
Ik snap dat dan niet he. Op alle sites wordt duidelijk aangegeven dat de 8RDA 6CH sound heeft.
Wie weet het nu beter? Epox zelf of die vage sites waar jij je info vandaan haalt?
Die 6 channel Realtek chip geeft alleen 6 kanaals geluid als er ook een soundstorm chip op het mobo zit... en die zit dus NIET op de 8RDA. Alleen op de 8RDA+.Er zit ook een 6CH chip ( Realtek ding ) op. En in je volume eigenschappen kan je ook instellen dat de rear boxjes aangesloten kunnen worden op je "line in" ( maar dit werkt tot zover nog niet dus).
Vaag hoor
Is dit nu echt zo moeilijk om te begrijpen?
Verwijderd
misschien is dit al eens eerder voorbij gekomen, maar kan het me zo niet 123 herinneren..
maar als je nu de Asus A7n8X hebt he, daar is een hacked bios voor uitgekomen waar je de voltage op de chipset in kan stellen...
nu heb ik al een VDD mod gedaan, maar uhh, waarom ist die er niet voor de Epox dan? het zijn toch verder haast precies dezelfde bordjes met haast zelfde bios en chipset...
of kijk ik iets over het hoofd soms?
anders die kerel maar eens mailen dat ie die ook wel eens had moeten maken voor de Epox (had ik tenminste nog garantie gehad
)
maar als je nu de Asus A7n8X hebt he, daar is een hacked bios voor uitgekomen waar je de voltage op de chipset in kan stellen...
nu heb ik al een VDD mod gedaan, maar uhh, waarom ist die er niet voor de Epox dan? het zijn toch verder haast precies dezelfde bordjes met haast zelfde bios en chipset...
of kijk ik iets over het hoofd soms?
anders die kerel maar eens mailen dat ie die ook wel eens had moeten maken voor de Epox (had ik tenminste nog garantie gehad

Verwijderd
nou few. zoals je al zei mijn fsb word helemaal nix.
wou dat ik mijn oude 1.0 nog had die zonder VDD al 202 24/7 3DMark stable was.
nu nieteens 210@1.87VDD:S
dan mijn radeon die ook nie hoger wil als 405mhz core
mijn geheugen durf ik nieteens te noemen.
met de mcw-50T hoop ik de core op 430 ofzo te krijgen.
en dan maar een jaartje nix upgrade totdat ik rijbewijs en auto heb en dan maar weer is een super oc gaan vormen met alle krackt van 2004
mijn southbrige kwam trouwens uit taiwan, mijn nb is gevlakt dus die weet ik niet, zal denk wel hetzelfde zijn.
en dan maar een jaartje nix upgrade totdat ik rijbewijs en auto heb en dan maar weer is een super oc gaan vormen met alle krackt van 2004
mijn southbrige kwam trouwens uit taiwan, mijn nb is gevlakt dus die weet ik niet, zal denk wel hetzelfde zijn.
Zit je sys eindelijk in elkaarVerwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 11:19:
nou few. zoals je al zei mijn fsb word helemaal nix.
heeft dat Dual Channel niet met je geheugen te maken?warp schreef op 05 March 2003 @ 10:46:
[...]
Epox zelf geeft toch duidelijk aan dat het DUAL channel is (dus 2 kanalen).
Wie weet het nu beter? Epox zelf of die vage sites waar jij je info vandaan haalt?
Ook ,maar het gaat dit keer om de onboard geluids meuk van de DRA non + ,dat is DUAL channel right ?AgoNitE schreef op 05 March 2003 @ 12:36:
[...]
heeft dat Dual Channel niet met je geheugen te maken?
Ik heb ook een vaag probleem met me sound.
ik kan namenlijk niet in het nvidea sound control pannel (ofzow) komen.
toch heb ik wel 6ch audio (op me mobo maar ik krijg t niet aan).
als ik de drivers instaleer doet ie wel een beetje vaag maar hij zegt gewoon dat de instal gelukt is. De sound doet het dan ook wel maar ik kan er neits aan regelen.
ik draai btw win 98 (
)
ik kan namenlijk niet in het nvidea sound control pannel (ofzow) komen.
toch heb ik wel 6ch audio (op me mobo maar ik krijg t niet aan).
als ik de drivers instaleer doet ie wel een beetje vaag maar hij zegt gewoon dat de instal gelukt is. De sound doet het dan ook wel maar ik kan er neits aan regelen.
ik draai btw win 98 (
weet iemand hoe het zit met de onboard videokaart van de 8rga+? hoeveel mb die is en of het gedeeld word met het ram? ik heb wel gezocht maar ik kon nix vinden ook niet op de site van epox.
[ Voor 6% gewijzigd door 3p0x op 05-03-2003 14:49 ]
Verwijderd
Ik heb ook de 1.1 en Corsair PC3500 geheugen.Strider schreef op 18 februari 2003 @ 19:24:
[...]
Ja, genoeg.
Meeste mensen hebben revisie 1.1 die dat kunnen. Ik doe zelf ongeveer 211 zonder mod.
Ik haal max 184 bus. Zou het door de videokaart kunnen komen dat ik niet hoger haal ?
Als windows opstart en als ik dan de CPU load op 100% gooi, klapt ie eruit met een blauw scherm.
Zogauw ik kan lezen staat er ook iets over, vervang beeldscherm adapter.
Ik heb wel een VDD MOD
Ik heb sinds kort ook dit plankje.... en heb dit topic wel bij gehouden maar of er in stond wat ik nu heb heb ik nog nie gelezen 
Ik heb dus het probleem dat ik waterkoeling heb
....
zodra ik daar leuk een 8cm enermax op de cpufan pinnen aansluit... dat hij 1 sec aanvloept en dan meteen weer uit....
zodra ik de fans harder liet lopen starte hij normaal....
maar das leuk een enermax @ 3000 rpm das nog een tering herrie.... is dit niet uit tezetten erges?....
Ik heb dus het probleem dat ik waterkoeling heb
zodra ik daar leuk een 8cm enermax op de cpufan pinnen aansluit... dat hij 1 sec aanvloept en dan meteen weer uit....
zodra ik de fans harder liet lopen starte hij normaal....
maar das leuk een enermax @ 3000 rpm das nog een tering herrie.... is dit niet uit tezetten erges?....
/quote zodra ik daar leuk een 8cm enermax op de cpufan pinnen aansluit... dat hij 1 sec aanvloept en dan meteen weer uit....
/quote
Beiliging van het mobo
Ik heb ook dit bordje en ik ben er zeer tevreden over! Meteen 3000 punten hoger 3dmarks
Maar als ik mijn 2000+ op 2200 zet heeft hij nogal de neiging niets te doen in games
terwijl de temperatuur amper 50° bedraagt, kan ik dat vastlopen verhelpen door wat maar stroom erdoor te jagen? Zoja, hoeveel aub? thanks
/quote
Beiliging van het mobo
Ik heb ook dit bordje en ik ben er zeer tevreden over! Meteen 3000 punten hoger 3dmarks
Maar als ik mijn 2000+ op 2200 zet heeft hij nogal de neiging niets te doen in games
Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon
Verwijderd
Hogere VCore zorgt voor een stabielere CPU. Maar zorgt ook voor meer warmte.Outsync schreef op 05 March 2003 @ 15:07:
/quote zodra ik daar leuk een 8cm enermax op de cpufan pinnen aansluit... dat hij 1 sec aanvloept en dan meteen weer uit....
/quote
Beiliging van het mobo
Maar als ik mijn 2000+ op 2200 zet heeft hij nogal de neiging niets te doen in gamesterwijl de temperatuur amper 50° bedraagt, kan ik dat vastlopen verhelpen door wat maar stroom erdoor te jagen? Zoja, hoeveel aub? thanks
Zet hem eens op 1,825 volt. En probeer het nog eens.
kwil nou niet mierenneuken, maar toch wel ff zekerheid weten, kan dat gevaarlijk zijn?
Helaas staat er geen enkel 512 MB Twinmos PC3200 reepje in de pricewatch.Smarron schreef op 05 March 2003 @ 10:33:
Veel gebruiken PC2700 nog van verscheidene merken. Anderen PC3000 van Kingston, PC3200 van Twinmos etc. Alles wordt dus nog veel gebruikt.
Verwijderd
Neej valt wel mee.Outsync schreef op 05 March 2003 @ 15:29:
kwil nou niet mierenneuken, maar toch wel ff zekerheid weten, kan dat gevaarlijk zijn?
Hooguit fikt je proc door. Koop je een nieuwe so.

Whehhe. nee kan geen kwaad, probeer maar.
Hij staat ondertussen al op dat voltageVerwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 15:39:
[...]
Neej valt wel mee.
Hooguit fikt je proc door. Koop je een nieuwe so.
Whehhe. nee kan geen kwaad, probeer maar.

Nu gaan we dat FSB eens op 145 zetten
http://users.pandora.be/Outsync/cpuvolt.JPG
[ Voor 7% gewijzigd door Outsync op 05-03-2003 15:46 . Reden: fotoke ]
Verwijderd
Kijk !!!!Outsync schreef op 05 March 2003 @ 15:44:
[...]
Hij staat ondertussen al op dat voltageen het loopt goed
![]()
Nu gaan we dat FSB eens op 145 zetten![]()
http://users.pandora.be/Outsync/cpuvolt.JPG
Hij heeft de smaak tepakken, kijk maar uit, OC'en is verslavend.
Nu moet ik de mijne ook wel zoals die van jou kunnen krijgen hé
AMD XP2100+ overgeclocked naar AMD XP2800+
FSB: 166
MP: 13,5
CPU: 2255 Mhz
VCore: 1,925 Volt
Mem: 6-2-2 Cas 2
VDimm: 2,73 Volt
Verwijderd
denk dat het een gf4 mx met 64 mb is.amd_at_primus schreef op 05 maart 2003 @ 15:55:
heeft er niemand een antwoord op mijn vraag??
Verwijderd
Als de mijne ?Outsync schreef op 05 March 2003 @ 15:51:
Nu moet ik de mijne ook wel zoals die van jou kunnen krijgen hé
edit:
misschien beter als je iemand waar je op refereert even quote
misschien beter als je iemand waar je op refereert even quote
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 16:09 ]
Ja op die van jou 
Moet je me wel eens zeggen hoe je die zo hoog hebt gekregen...
Over die vmod nu, hij hapert niets meer in games ofzo thanks
Verwijderd
Vmod?? Nee je hebt de VCore vehoogt. Je hebt geen VMod.Outsync schreef op 05 March 2003 @ 16:14:
Ja op die van jou
Die van mij is echt niet spectaculair hoor. Tis juist de kunst om je FSB zo hoog mogelijk te krijgen. Daar word je PC snel van. Ik krijg me FSB nu op max 185. Maar er zijn hier luitjes (Astennu en Striker) die zijn er nog veel beter mee bezig, en komen ook hoger.
Ik heb btw wel een VDD (northbrigde) mod.
Je moet nu kijken hoe hoog je je FSB icm je MP kan krijgen. Probeer op 2200 mhz een zo hoog mogelijk FSB te krijgen en pas je MP daarop aan.
Probleem is dat ik een palomino heb en ik da ni kan unlocken
(dat doet er nu niet toe hé
)
De vcore is dus nu 1.825 zoals jij hebt gezegt en dat gaat stabiel, heb juist 3dmarks gedraaid en heb veel meer puntjes _kwijl_, ik wil nu extremer gaan en naar 150 FSB gaan, vcore terug wat verhogen?
De vcore is dus nu 1.825 zoals jij hebt gezegt en dat gaat stabiel, heb juist 3dmarks gedraaid en heb veel meer puntjes _kwijl_, ik wil nu extremer gaan en naar 150 FSB gaan, vcore terug wat verhogen?
Verwijderd
Palomino ?????????Outsync schreef op 05 March 2003 @ 16:24:
Probleem is dat ik een palomino heb en ik da ni kan unlocken(dat doet er nu niet toe hé
)
OMFG
Wat zijn je CPU temps?? Ik had ook een XP2000+ Palomino en die werd zonder OC (dus op 1667 mhz) met 100% load al 60 graden....

de mijne is 50 en daar blijft ie, als ik zie dat die +-3 graden stijgt dan versnel ik mijn Tt volcano 9 (coolmod) wat omhoog 
Als ik die Tt op 4800 toeren laat draaien (soms 5200 dat kan ie ook) krijg ik hem op 37° maar dan racet men pc weg)
Als ik die Tt op 4800 toeren laat draaien (soms 5200 dat kan ie ook) krijg ik hem op 37° maar dan racet men pc weg)
[ Voor 32% gewijzigd door Outsync op 05-03-2003 16:35 ]
Verwijderd
Ik d8 al, daar moet wel een stofzuiger koeler opzitten danOutsync schreef op 05 maart 2003 @ 16:32:
de mijne is 50 en daar blijft ie, als ik zie dat die +-3 graden stijgt dan versnel ik mijn Tt volcano 9 (coolmod) wat omhoog
Palomino core kunnen wel makkelijk 78 graden hebben... (eigen ervaring

Verwijderd
1,86/1,87 VDD.pierre-oord schreef op 05 March 2003 @ 12:14:
[...]
Zit je sys eindelijk in elkaarmaar doet die vdd mod het nou? Op hoeveel staat die dan nu en hoeveel haal je normaal
Meer info
ik ga in het weekend denk pas echt kijken wat hij aankan, al heb ik liever een 8rga+
De meeste mensen halen geen hogere resultaten door het voltage boven de 1,85 te zetten. Duz..............Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 16:41:
[...]
1,86/1,87 VDD.
ik ga in het weekend denk pas echt kijken wat hij aankan, al heb ik liever een 8rga+

Damn heb ik 2 weken geleden bij sallandautomatisering een 8rda+ en hyperx geheugen besteld was het niet op vooraad .
Krijg ik vandaag een mailtje dat ik een msi mobo plus geheugen heb besteld
Krijg ik vandaag een mailtje dat ik een msi mobo plus geheugen heb besteld
nou, ik heb een 1.1 8rda+, _met_ A3 NB en SB. en ik kom niet hoger dan 187FSB. (zonder enige mod of active cooling van NB, mosfets en etc.) hopelijk zal m'n vantec iceberg me verder helpen. (die is in bestelling)
Verwijderd
Warp... Doe aub niet zo beidehand als je niet weet waar je over praat kennelijk. Ik haal mijn informatie van epox.com : http://www.epox.com/html/...sp?product=EP-8RDA&lang=1
En daar staat duidelijk 6ch sound... Beidehandje
En ik heb net een mailtje van Sallandautomatisering teruggekregen, die zeggen dat er vaker dit soort problemen zijn en dat ik andere drivers moet proberen. Ik zal morgen te horen krijgen welke het zijn, zodat 6ch sound het wel doet...
Dus warp... stfu de volgende keer ?
En ik heb net een mailtje van Sallandautomatisering teruggekregen, die zeggen dat er vaker dit soort problemen zijn en dat ik andere drivers moet proberen. Ik zal morgen te horen krijgen welke het zijn, zodat 6ch sound het wel doet...
yo, nieuwe bios 3303 beschikbaar
argh, een nieuwe BIOS?
Dan moet ik alles weer op default zetten
Dan moet ik alles weer op default zetten
Verwijderd
Als er mensen zijn die er al goeie overklok resultaten mee hebben gehaald, beter als de 1337 versie.
Hoor ik het graag
Verwijderd
SmokeyTheBandit schreef op 05 March 2003 @ 08:30:
Het duurt trouwens ff voordat er weer een nieuwe bios uitkomt zeg jeetje zijn al 1.5 maand verder en nog steeds geen oplossing voor het snelle ram probleem bij bios reset![]()

Werd idd wel eens tijd...
De veranderingen zijn wel erg klein:
Updates in this version:
• Update BPL 2.89
• Change CPU frequency update method
Updates included from previous version:
• Updates ROMSIP & BPL to version 2.84
• Changed default AGP aperture size from 32 to 64 MB
• Solved issue from hanging during post "C1" when OC memory
• Added IDE DMA transfer fucntion support
• Memory timings setting fail issue solved
• Added Magic Health Support
• USB Keyboard support item default changed to Enabled
• Changed Athlon detection for new models and fixed ratio's
• F10 Save CMOS / hang up issue solved
BTW, wat is BPL?
[ Voor 6% gewijzigd door Syzzer op 05-03-2003 19:29 ]
ik heb eigenlijk niet zo'n zin om de nieuwe bios te proberen, ben net af van die coldboot errors (ik ben helemaal ziek van die alarm!) door terug te flashen van 3129 naar 3117. al dat geklooi met settings is idd vervelend. het zou mooi zijn als je biossettings kon opslaan..
edit: toch maar geflashed, so far so good...
edit: toch maar geflashed, so far so good...
[ Voor 10% gewijzigd door Terryb47 op 05-03-2003 20:10 ]
Nog een keer hetzelfde vraag :
warom kan ik mijn unlockte AMD XP 1700+ niet ratios veranderen tussen 8,5 en 10,5 ????
Ligt dat soms aan mijn unlocking
niet goed verbonden ??
Heeft wel iemand ratio staan tussen 8,5 tot 10,5
warom kan ik mijn unlockte AMD XP 1700+ niet ratios veranderen tussen 8,5 en 10,5 ????
Ligt dat soms aan mijn unlocking
[ Voor 13% gewijzigd door SlowikPL op 05-03-2003 20:02 ]
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Verwijderd
jij hebt de south-bridge met MCP-T ?? nee, dan heb je 2 ch.Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 18:40:
Warp... Doe aub niet zo beidehand als je niet weet waar je over praat kennelijk. Ik haal mijn informatie van epox.com : http://www.epox.com/html/...sp?product=EP-8RDA&lang=1
Je hebt wel een 6ch. chip maar die werkt alleen maar met de -T versie.
Sorry.
Verwijderd
Ten eerste het is: DEZELFDE vraagSlowikPL schreef op 05 March 2003 @ 19:57:
Nog een keer hetzelfde vraag :
Ligt dat soms aan mijn unlockingniet goed verbonden ??
Hoe zit het met je FSB ? Misschien is dat de bottle neck ?
Ik heb er geen last van omdat ik een 8rda+ ga kopen, maar is het niet handig om dit bijvoorbeeld op de epox site te zettenVerwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 20:21:
[...]
jij hebt de south-bridge met MCP-T ?? nee, dan heb je 2 ch.
Sorry.
Ja idd, wat is BPL?? Ik heb ff gegoogled, een een of andere site in taal X waarschijnlijk over die epox, en de site van epox zelf. Ook de Boston Public Libary maar ik geloof niet dat het daar iets mee te maken heeftSyzzer schreef op 05 March 2003 @ 19:29:
[...]
De veranderingen zijn wel erg klein:
Updates in this version:
• Update BPL 2.89
• Change CPU frequency update method
Updates included from previous version:
• Updates ROMSIP & BPL to version 2.84
• Changed default AGP aperture size from 32 to 64 MB
• Solved issue from hanging during post "C1" when OC memory
• Added IDE DMA transfer fucntion support
• Memory timings setting fail issue solved
• Added Magic Health Support
• USB Keyboard support item default changed to Enabled
• Changed Athlon detection for new models and fixed ratio's
• F10 Save CMOS / hang up issue solved
BTW, wat is BPL?
Verwijderd
hoop dat dit bios wel lekker OCed integenstelling tot de 29, die scheen echt bagger tezijn.
ik draai nu zelf op 17.
ik draai nu zelf op 17.
Jeetje die bios hebben jullie snel getest van de week had je nog niet eens de betaVerwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 20:21:
[...]
jij hebt de south-bridge met MCP-T ?? nee, dan heb je 2 ch.
Sorry.

wat is nou eiglijk het beste voor je centen ? je ziet zelfs van GEiL super reepjes mem maar tot hoever gebruikt een gemiddelde iemand zoals ik hetSmarron schreef op 05 March 2003 @ 10:33:
[...]
Veel gebruiken PC2700 nog van verscheidene merken. Anderen PC3000 van Kingston, PC3200 van Twinmos etc. Alles wordt dus nog veel gebruikt.

Iemand die beetje toelichting kan geven ? tis voor een 8rda+
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
even een vraagje (ik heb de laaste tijd niet echt meer actief mee gedaan met dit topic
)
is er nu al een fix dat als je een Tbred A hebt bvb 1800 geen mps boven de 12.5 kan kiezen ?
ja heb alle nieuwe biosjes al geprobeerd
is er nu al een fix dat als je een Tbred A hebt bvb 1800 geen mps boven de 12.5 kan kiezen ?
ja heb alle nieuwe biosjes al geprobeerd
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
Dit bios sucks bij mij. Mijn onboard lan geeft nu fouten. Ehh fouten zeg maar gewoon dat ie niet meer werkt.
Het enige goede tot nu toe is dat het bios bij het booten aangeeft dat je geheugen in dual channel mode loopt (handig voor de n00bs, nofi).
Dit topic is gesloten.