-=Het grote EPoX 8RDA+ topic, Deel 3=-

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.071 views sinds 30-01-2008

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Waterlelie schreef op 27 February 2003 @ 16:14:
Hellup!! (2de keer)

ik wil de nieuwe drivers erop zetten (2.03) en heb de oude wegegooit
als ik van 1 vd 2(2.00 - 2.03) "setup.exe" start zie ik de "installatiewizard" even voorbij komen
en daarna gebeurt er niks!

die 2.00 versie heeft als een keer gewerkt, opnieuw opstarten helpt niet
keb alles al op default gezet in het bios
ik weet het echt niet meer, als iemand iets weet, zeg het
je zou ff kunnen kijken of er iets van "wowexec" in je process list staat. (als je "ctlr+alt+del" in drukt en dan taskmanager selecteren, daar zie je een aantal tab-bladen waarvan de tweede "processes" heet o.i.d.)
als dat zo is die ff killen, mocht dat niet het geval zijn kun je nog ff checken of er niet 2x (of zelfs meer) "msiexec" of "install" runt, if so dan die allemaal ff killen en nog eens proberen.

(het zou kunnen zijn dat de boven genoemde processen "*.dll"'s zijn, maar dat weet ik niet meer zeker.)

weet er hier trouwens iemand wat die "wowexec" is, of waar die vandaan komt?
heb er zelf af en toe last van, maar kan niet achterhalen waar het vandaan komt of wat het doet. (behalve dingen weerhouden van normaal runnen dan)

een andere mogelijkheid zou misschien zijn om een restorepunt terug te zetten van een moment waarvan jij denkt dat dit probleem nog niet aanwezeig was.
(mits je deze optie niet uitgezet hebt of onnodige restorepunten hebt laten verwijderen.)

edit:
eeuuhmmm, srry, ik ben er ff vanuit gegaan dat je windows xp draait, als dit niet het geval is heb je helemaal niks aan deze opties. (behalve restorepunten, die zitten ook in win me(lol),win 2000 en geloof ook win nt4.0)

[ Voor 34% gewijzigd door _Droopy op 27-02-2003 18:03 . Reden: aanvullinkie restorepunten. ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 12:50
@Terryb47 : Dat is inderdaad een goed (maar l*llig) plan :)

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

leip plan, maar ik heb net een zogenaamde: "repair-install" gedaan :P

maar toch erg lekkere info, zak ik zeker in de toekomst gebruik van maken

eeh......zelf uitgeprobeert?

[ Voor 69% gewijzigd door Waterlelie op 27-02-2003 20:06 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01

Smarron

The bend

Hmm, keb nu mijn northbridge actief gekoeld en nieuw Kingston HyperX PC3000 erin gezet. Alleen doet mijn beeld erg vreemd. Het knippert om de haverklap.

Ik heb het geheugen nu op 4-3-3-2, het voltage op 2,63. FSB op 185 (wat standaard is toch) en de multiplier op 12. Vcore op 1,85. Ik had het voltage van het geheugen al op 2,9volt gezet, maar dit werkte ook niet.

Met mijn vorige geheugen had ik dit niet. 3DMark wilt amper opstarten enzo. Echt heel weird. Meteen maar memtest doen ofzo :? ?? Hiervoor heb ik het niet gekocht natuurlijk. |:(

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:02
Denk niet dat dat aan het HyperX geheugen zal liggen.

Draai zelf op 212 sync (3-2-2-2) met hetzelfde HyperX 3000 geheugen. Zelfs zonder vdd-mod wat wel relaxt is :)

• Smarron

Smarron

The bend

Nu draait hij op dezelfde specs als tijdens mijn vorige geheugen (12*175) en dat gaat tot nu toe met Prime95 wel goed.

Verder:
vcore: 1.75
dimm: 2.9
agp: 1.5
mem settings van boven naar beneden: 4-3-3-2
apg: 67Mhz

Dat geheugen doet gewoon gek! Wilt amper hoger :( CPU is een XP1700+ JIUGB 0251.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[b]Smarron schreef op 27 February 2003 @ 22:27:

dimm: 2.9
mem settings van boven naar beneden: 4-3-3-2
Misschien geef je je mem momenteel wel iets teveel volts... je geheugen draait immers nog ruim binnen de specs.

Edit: En probeer eens 5-2-2-2 ipv 4-3-3-2?

[ Voor 18% gewijzigd door warp op 27-02-2003 22:36 ]

• Smarron

Smarron

The bend

warp schreef op 27 February 2003 @ 22:34:
Misschien geef je je mem momenteel wel iets teveel volts... je geheugen draait immers nog ruim binnen de specs.

Edit: En probeer eens 5-2-2-2 ipv 4-3-3-2?
Dus een logische stap zou zijn 12*185 en dan op normale voltage (2.63 ofzo?). Dat werkt dus al niet eens. Ik geloof ook niet dat ik al op het maximum van de cpu zit, 2300Mhz zou moeten kunnen. Of is dan de vcore van 1,9 al te weinig dan? Dat lijkt me dan de enige mogelijkheid. Tis wel balen dan, want ik zat net zo lekker onder de 45 graden stressed. Moet ik toch maar eens H2O-koeling gaan overwegen.

Ik zet het geheugen zo even op 5-2-2-2.

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
tja, ik had die FAQ op aoaforums gelezen over dat vdimm 2.9v goed was voor je geheugen. ik dus van 2.77 naar 2.9, nou in Prime95 krijg nu scrolling errors. ik terug naar 2.77: nou mooi niet, krijg nu ook dezelfde errors. echt om ziek van te worden, na weken lang burnin/torturetes en stabiel op 12x186, vcore 1.85v, 2.77vdimm. is m'n systeem opeens instabiel? snap er echt niks meer van, vooral omdat er verder niks is veranderd.

grolle: niks lullig, als je iets besteld wil je het snel binnenkrijgen, (vooral als je vooraf betaald) en niet dat vage gedoe van: "Meneer, we weten niet wanneer"

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• _Droopy

_Droopy

Waterlelie schreef op 27 February 2003 @ 20:04:
[...]

leip plan, maar ik heb net een zogenaamde: "repair-install" gedaan :P

maar toch erg lekkere info, zak ik zeker in de toekomst gebruik van maken

eeh......zelf uitgeprobeert?
uiteraard, anders zou ik het niet zo kunnen uitleggen hoor.
die msiexec en install kunnen wel eens actief blijven terwijl het niet (zichtbaar) uitgevoerd wordt.
zelfs opnieuw opstarten heeft bij mij al een paar keer niet geholpen, toen ik die processen ff na liep bleek install er b.v. 3 keer in te staan en msiexec er zelfs vijf keer in te staan. 8)7
over die wowexec heb ik helaas geen verdere info, die lijkt zo nu en dan eens de kop op te steken als het daar zelf zin in heeft. :?

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

van die msiexec wist ik niet zeker, iig stond er geen setup.exe of iets met nVidia erin
en zeker geen items 3/5 keer

wat ik volgende keer wel moet doen is dezelde naam nemen met die repair-install, nou is er een spookaccount onstaan |:(

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 15:36
Sinds kort ook een rev. 1.1. ik kon het nergens terugvinden maar is er iets bekend over incompatibiliteit met Radeons? Met mijn 9500 erin blijft de pc dood. Als ik dat extra voedingssnoertje van de kaart afhaal wil hij wel aan, maar gaat hij vervelende POST-codes doorpiepen... Nu maar tijdelijk even mijn GF3 terug erin...

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Mijn 9500np werkt vlekkeloos op mijn 1.1

Maar ik heb een ander probleem.
Op mijn unlockte Palomino kan ik geen Multiplier van 10 meer kiezen. Lukte eerst wel na veel klooien, nu weer niet.. ik krijg dan 8..

Hoe kan dat? flash me al een slag in de rondte... dus daar ligt het niet aan.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grolle schreef op 27 februari 2003 @ 17:36:
Weet iemand hoe het met de levertijd zit van de 8rda+ rev 1.1
Ik heb hem een week in bestelling staan en er gaat een gerucht dat ie slecht leverbaar is. :(

is er iemand die dit kan bevestigen/ontkennen??
www.alternate.nl heeft em op voorraad en is nog redelijk geprijst ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Damn, ik zit nog steeds met bootproblemen :(

Ik heb memtest86 gedraaid, 0 errors. Was wel te verwachten, want ik denk niet dat het aan het HyperX geheugen ligt, maar stiekem ook weer wel. :? Hij draait nu 11 uur en 13 minuten foutloos.

Ik wilde booten en had opeens een corrupt bestand en het kon alleen via de CD opgelost worden met een recovery. Laat ik weten welke HD hij moet recoveren, slaat de PC vast.

Het probleem is dat ik niet eens meer een schone XP-installatie erop kan zetten. Booten via CD, als ik dan op F8 moet drukken om te agree-en met de gebruikersovereenkomst gaat hij kijken of er al een installatie op de HD staat. Vanaf dat moment doet niks het meer.

Het enige wat ik zo ga proberen is het oude geheugen terug te stoppen en dan kijken of hij het doet. Mocht dit zo zijn, betekent het dan dit mijn plankje geen HyperX accepteert ?! Ik had 1 dimm van 512MB in het 1e slot van het HyperX.

Ik had wel een andere koeler op de northbridge gezet, zou deze dan niet goed bevestigd zijn, waardoor hij te warm wordt ??

Hier pics:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~whatsupdoc/GoT/NB01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~whatsupdoc/GoT/NB02.jpg

Het vreemde is dat hij zelfs op 11*133 niet meer wilde booten en de bios had ik ook al gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Smarron schreef op 28 February 2003 @ 17:49:
Damn, ik zit nog steeds met bootproblemen :(

Ik heb memtest86 gedraaid, 0 errors. Was wel te verwachten, want ik denk niet dat het aan het HyperX geheugen ligt, maar stiekem ook weer wel. :? Hij draait nu 11 uur en 13 minuten foutloos.

Ik wilde booten en had opeens een corrupt bestand en het kon alleen via de CD opgelost worden met een recovery. Laat ik weten welke HD hij moet recoveren, slaat de PC vast.

Het probleem is dat ik niet eens meer een schone XP-installatie erop kan zetten. Booten via CD, als ik dan op F8 moet drukken om te agree-en met de gebruikersovereenkomst gaat hij kijken of er al een installatie op de HD staat. Vanaf dat moment doet niks het meer.

Het enige wat ik zo ga proberen is het oude geheugen terug te stoppen en dan kijken of hij het doet. Mocht dit zo zijn, betekent het dan dit mijn plankje geen HyperX accepteert ?! Ik had 1 dimm van 512MB in het 1e slot van het HyperX.

Ik had wel een andere koeler op de northbridge gezet, zou deze dan niet goed bevestigd zijn, waardoor hij te warm wordt ??

Hier pics:

[afbeelding]

[afbeelding]

Het vreemde is dat hij zelfs op 11*133 niet meer wilde booten en de bios had ik ook al gereset.
Dit is erg vreemd ik kan zelfs op 200 fsb perfect windows installeren 8)7

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

SmokeyTheBandit schreef op 28 February 2003 @ 18:43:
Dit is erg vreemd ik kan zelfs op 200 fsb perfect windows installeren 8)7
Ik verdenk nu mijn kabels of HDD van het niet-functioneren. Als een repair wordt uitgevoerd via de Windows-CD zoekt hij naar een HD welke je wilt recoveren, daar slaat hij vast, oftewel hij heeft geen HD-access. Evenals een fresh install gaat hij kijken naar reeds geinstalleerde Windows-installaties. Ook daar vindt hij niks en slaat hij vast. In de bios worden beide HDD's wel gewoon herkend. Ik ga maar even een tool van de WD-site halen en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

If you are having problems getting your board to detect your hard drive (especially western digital drives), you might want to try this trick. If you are using a standard old style ata cable (40 conductor) Find the wire that goes to pin 1 on your ide cable and cut it. If you are using a newer ide cable like the one that ships with the 8RDA+, you will need to cut both wires going to pin 1 (should be wires 1 and 2 on the cable.). This has been said to solve this problem on multiple boards, and is a not so well known trick that has been used for a couple years according to a western digital support forum. I have not tested this method and cannot vouch for it personally as of yet, but I felt it was worthy of posting due to the number of success stories related to it. As always this type of modification is done at your own risk, although the most it will probably cost you is an ide cable if you fail. I will be adding a diagram and possibly some pics soon.

meschien iets van waarde ,succes ieder geval !
Wat een vreemd raar bruin plekje daar links onder in die core van de CPU :?

[ Voor 4% gewijzigd door Speedy-J op 28-02-2003 19:22 ]

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Speedy-J schreef op 28 February 2003 @ 19:19:
If you are having problems getting your board to detect your hard drive (especially western digital drives), you might want to try this trick. If you are using a standard old style ata cable (40 conductor) Find the wire that goes to pin 1 on your ide cable and cut it. If you are using a newer ide cable like the one that ships with the 8RDA+, you will need to cut both wires going to pin 1 (should be wires 1 and 2 on the cable.). This has been said to solve this problem on multiple boards, and is a not so well known trick that has been used for a couple years according to a western digital support forum. I have not tested this method and cannot vouch for it personally as of yet, but I felt it was worthy of posting due to the number of success stories related to it. As always this type of modification is done at your own risk, although the most it will probably cost you is an ide cable if you fail. I will be adding a diagram and possibly some pics soon.

meschien iets van waarde ,succes ieder geval !
Wat een vreemd raar bruin plekje daar links onder in die core van de CPU :?
Hmm, keb wel 2 WD's. Maar hij doet het al bijna een maand perfect en nu opeens niet meer? :?

Nooit opgevallen dat plekje eigenlijk. Volgens mij is de CPU wel in orde, hij kan uren in DOS blijven draaien zeg maar. Temps zitten tussen de 35 en 40 graden. Vanochtend tot vanavond ruim 11 uur achter elkaar een memtest gedraaid. Net trouwens de WD op fouten gechecked na een lange test en geen errors. Ik snap er nu niks meer van! 8)7

Ik probeer het wel even met een oude IDE-kabel, want die rounded cables vind ik nog iets te mooi om te verknippen, mocht dat later het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik hoop voor je dat het die kabel is ,anders verdenk ik toch die CPU .Het hoord er niet te zitten en mocht je het weg kunnen vegen is er ook niets aan de hand.
Als het plekje niet weg te krijgen is zou ik toch maar es lettlelijk de neus op die CPU leggen om iets gefrituurds te ruiken cq gesmolte silicum oid..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Kan ook heel goed aan het merk HDs liggen hoor ik had 3 ibms (allemaal binnen paar maande kaduuk ;) ) en die wouden geen hoge fsbs trekken ;( .
Nu 3 Maxtors en super no probs what so ever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Yo, was ik weer. Nou ik heb het op weten te lossen. Ik heb via FDisk maar de partitie verwijderd en weer toegevoegd enzo. CD erin, XP laden en het werkte! :?

Dus heb er even een schone installatie opgezet meteen de image teruggezet van een paar dagen geleden en draait nu keurig op 12*175 @ 1.75vcore. temps zijn dik in orde (35 graden stressed, wel case open en raam open. Zal rond de 40 zijn met alles dicht.)

Ik begrijp het gewoon niet. Ik kan er geen logica van inzien. Maar goed. Zometeen maar weer verder OC-en. Ik zie wel tot waar ik kom, maar 12*185 zou toch moeten kunnen? Geheugen is er voor gemaakt en deze JIUGB zou het easy aan moeten kunnen toch?

Ik vond die mosfets opzich wel erg warm worden, daar ga ik nog een 80mm fan tegenaan laten blazen. Wordt wel krap daarzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Dat moet zeker kunnen ,die meuk is toch PCI locked ! :? ,Nice dat het weer werkt btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

herkent detonator destroyer bij jullie wél de mee-geinstaleerde video-driver? (2.03)
bij mij wordt het denk k regclean weer gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 28 februari 2003 @ 21:36:
Yo, was ik weer. Nou ik heb het op weten te lossen. Ik heb via FDisk maar de partitie verwijderd en weer toegevoegd enzo. CD erin, XP laden en het werkte! :?

Dus heb er even een schone installatie opgezet meteen de image teruggezet van een paar dagen geleden en draait nu keurig op 12*175 @ 1.75vcore. temps zijn dik in orde (35 graden stressed, wel case open en raam open. Zal rond de 40 zijn met alles dicht.)

Ik begrijp het gewoon niet. Ik kan er geen logica van inzien. Maar goed. Zometeen maar weer verder OC-en. Ik zie wel tot waar ik kom, maar 12*185 zou toch moeten kunnen? Geheugen is er voor gemaakt en deze JIUGB zou het easy aan moeten kunnen toch?

Ik vond die mosfets opzich wel erg warm worden, daar ga ik nog een 80mm fan tegenaan laten blazen. Wordt wel krap daarzo.

Mijn plank is al aardig bruin geworden aan de achterkant en ik kan je vertellen dat het met standaard voltage ook bloedheet wordt. Er moet gewoon altijd minstens een fan op en liever nog heatsinks erbij. Dus wacht daar niet te lang mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 01:27:
Mijn plank is al aardig bruin geworden aan de achterkant en ik kan je vertellen dat het met standaard voltage ook bloedheet wordt. Er moet gewoon altijd minstens een fan op en liever nog heatsinks erbij. Dus wacht daar niet te lang mee ;)
Ik las het al dat het bij jou en volgens mij Speedy-J al bruin was. Ik heb de achterkant ook even bekeken en bij mij was er gelukkig nog niks te bekennen. Moet hem maar wat hoger krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
SmokeyTheBandit schreef op 28 February 2003 @ 21:24:
Kan ook heel goed aan het merk HDs liggen hoor ik had 3 ibms (allemaal binnen paar maande kaduuk ;) ) en die wouden geen hoge fsbs trekken ;( .
Nu 3 Maxtors en super no probs what so ever :)
grappig ...ik had 2 maxtor schijven>kaduk hoge bus 40 :X
nu heb ik al 3/4 jr 3 ibm's die probleemloos 40 draaien :?

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Performance: Because the system is designed from the same quality parts we’d put in our own machines, it performs on par with any system in our lab. It is worth noting though, that the system builders at PC Progress do need to ensure their systems ship pre-configured for maximum performance. That is, if it is a known fact that an nForce2 system runs better at DDR333, don’t use DDR400 settings.
Wat is dat eigenlijk voor onzin? Lees het op firingsquad.com. Zeker omdat ie cas op 3 zet ofzo... ? Wat een no-brainer die gast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 01:27:

[...]

Ik vraag me af of je niet onderlagen in het bord daar kapot maakt door de grote hitte, of lopen er geen extra banen onder?

Ik las ergens, dat iemand z'n mosfets had vervangen door andere exemplaren. Die werden dan minder heet ofzow. Weet iemand daar wat meer van? Het is wel lekker dat die dingen op standaard voltage al zo heet worden. Misschien iets om naar te kijken voor Epox. Ik ga een stukje koper halen voor dat bord, en daar ff gat door boren en zo die mosfets watercoolen :) en anders een paar heatsinks erop en een fan. Ik vraag me alleen af; op die mosfets zit op de achterkant zo'n ijzer plaatje. Ik geloof dat die officieel zijn om koelelementen tegen aan te zetten :? Voor de die-hard overclocker: Losmaken die dingen en rechtop zetten met een heatsink. Alleen weet ik niet of die korte pootjes misschien te slap zijn daarvoor...

Nou ik ga ergens deze week dit bord kopen met een 1700+ AIUHB. M'n 1800+ ben ik alweer kwijt. (was maar een JIUCB :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 10:49:
[...]

lol lees je nou wat je zelf zegt, als je hem TEver overklokt.
dan gaat alles makkelijk stuk ja, of je moet geluk hebben.
er gaat zoveel stuk omdat er een hoop noobs mods doen, vegeten of tedom zijn die onderdelen dan genoeg te coolen, er zeer veel van die bordjes in de omloop zijn, dus hoor je vaak alleen maar de neg. dingen of je word om hulp gevraagt wat voor mem. enz.
Maar als je het maximale uit je hardware wilt halen moet je hem toch een keer te ver geklokt hebben? Anders weet je niet waar de grens is.

Ik heb zelf al overclock-ervaring (PIII450@540 en nu Duron 700@980) en ik ken de symptomen als je te ver clockt (niet posten, bsod, corrupted data).

Maar ik was dus bang dat wanneer je met epox in dit stadium zit, hij er de brui aan geeft vanwege het ontbreken van een beveiliging (!?).

Maar dit is dus niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

damn, heb ik gisteren een 8rda+ revisie 1.1 gehaald met Twinmos 256mb DDR400 geheugen draait hij niet hoger dan 150fsb 8)7 en de Vcore staat in mn bios als je hem op standaard zet op 1,52 terwijl dat bij een Tbred toch 1,65 zou moeten zijn?

Mjah op 11,5x150 zwaar instabiel ,12x150 nix, op12,5x144 nix alleen op 11,5x133t\m147.... lekker is dat :( Een simpele 11,5x150 zou het toch gewoon moeten doen of niet? en met dat nix bedoel ik dat hij crashed na de post.

ik heb de bios van 01/17/03 en de drivers van de cd dat zullen niet de nieuwste zijn maar dan nog. dit alles in combo met een XP1800+ Tbred en een TI4200 128mb.
/me Acid gaat weer verder treuren

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Burning_acid schreef op 01 maart 2003 @ 11:54:
damn, heb ik gisteren een 8rda+ revisie 1.1 gehaald met Twinmos 256mb DDR400 geheugen draait hij niet hoger dan 150fsb 8)7 en de Vcore staat in mn bios als je hem op standaard zet op 1,52 terwijl dat bij een Tbred toch 1,65 zou moeten zijn?

Mjah op 11,5x150 zwaar instabiel ,12x150 nix, op12,5x144 nix alleen op 11,5x133t\m147.... lekker is dat :( Een simpele 11,5x150 zou het toch gewoon moeten doen of niet? en met dat nix bedoel ik dat hij crashed na de post.

ik heb de bios van 01/17/03 en de drivers van de cd dat zullen niet de nieuwste zijn maar dan nog. dit alles in combo met een XP1800+ Tbred en een TI4200 128mb.
/me Acid gaat weer verder treuren
TBred draait standaard op 1,5volt. Zet die vcore maar eens op 1,75 ofzo. Wellicht boot hij dan wel gewoon op 12*150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 01 maart 2003 @ 13:39:
[...]
TBred draait standaard op 1,5volt. Zet die vcore maar eens op 1,75 ofzo. Wellicht boot hij dan wel gewoon op 12*150.

ff mierenneuken:
Tbred A = 1,5V
Tbred B = 1,65V

En die 1,65 is volgens mij ook nog bij de hogere B's (2400+ en verder). De lagere draaien op 1,6V..geloof ik.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

ow oke dan,
Maar sisoftsandra zegt dat mijn core voltage op 1,57 staat en speedfan geeft VCOREA:1,57 en VCOREB: 1,52 :? en ik heb hem in mijn bios op default gezet. Nouja ik heb net op 12x140 geprobeert en dat loopt prima maar 12x150 post niet eens :/ mn geheugen staat op [By SPD] dus dat is synchroon neem ik aan?
heb ook Vcore op 1,575 gezet maar ook dan geen boot op 11,5/12x150.
en is V1,75 niet gelijk een beetje veel Smarron?
Ik weet niet hoe het komt maar ik heb altijd ruzie met nieuwe spullen :(

Ik probeer zo wel even memtest misschien dat mn geheugen verrot is, want hij moet toch met gemak een FSB van 150 aankunnen?

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[nohtml]
Burning_acid schreef op 01 maart 2003 @ 14:06:
ow oke dan,
Maar sisoftsandra zegt dat mijn core voltage op 1,57 staat en speedfan geeft VCOREA:1,57 en VCOREB: 1,52 :?
VcoreA = Vdd
VcoreB = Vcore

Kijk ook eens in de bios bij PC Health voor de gein ;)
en ik heb hem in mijn bios op default gezet. Nouja ik heb net op 12x140 geprobeert en dat loopt prima maar 12x150 post niet eens :/
Hoe zou dat nou komen dan? Tweaken zonder Vcore verhogen gaat niet ;)
mn geheugen staat op [By SPD] dus dat is synchroon neem ik aan?
je mem draait dan op de standaard settings. Je moet de mem op 100% zetten. Lees je wel eens een handleiding? :+
heb ook Vcore op 1,575 gezet maar ook dan geen boot op 11,5/12x150.
en is V1,75 niet gelijk een beetje veel Smarron?
Ik weet niet hoe het komt maar ik heb altijd ruzie met nieuwe spullen :(
12x140 = 1680MHz
12x150 = 1800Mhz

Vind je niet dat 120MHz een beetje veel is? Als je nou eens wat kleinere stapjes neemt en wanneer hij niet meer boot geef je hem wat meer voltage (terwijl je de temps in de gaten houd). Zo kom je wel wat verder denk ik. Succes. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
Ik zal ook weer eens van me laten horen hier.

Ik heb een Rev 1.0 en wat me nu opvalt is dat Rev 1.1 ook andere Mosfets heeft. Ik heb nu al heel wat plaatjes voorbij zien komen en nu viel het me ineens op

Fewture je zegt dat je plank nu al bruin is ;) :?. Ik draai nu al 2 maanden deze Rev 1.0 plank en er is nog niks bruin. Ik draai altijd rond de 1,95V en heb mn Mosfets niet gekoeld met Sinks en ik heb ook geen stabieliteitsproblemen met mn CPU wat betreft voltage.

Wat me ook opvalt hier is de hele discussie over geheugen. Iedereen heeft hier duur Corsair of Kingston Hyper X of Twinmos geheugen.

Ik las dus ergens terug in dit topic een quote van een hardware site dat Corsair wordt afgeraden en de rest wel okey is, maar dat hij vanwege slechte produkten in het verleden bepaalde merken o.a. Samsung niet aanraad, maar hij heeft er op dit moment geen ervaring mee dus dat is niet echt geloofwaardig :? !

Ik draai op mn Samsung/Samsung PC2700 2,5CL van 5 maanden oud met gemak 210Mhz FSB/DDR. Timings zijn 6-3-3-2,5 op 2,9V. :D Zonder dat deze extra gekoeld zijn met Sinks. Sisoft score hiermee:
RAM Int Buffered: 3078MB/s
RAM Float Buffered: 2878MB/s
@ de timings van hierboven met CPU @ 10,5*200
offtopic:
Heb de geheugendiscussie een beetje gevolgd vanwege het feit dat ik mijn twee reepjes 256 eruit doe [Te koop ;)] voor twee keer 512. En ik weet zeker dat ik echt weer voor Samsung ga! De -CTL type geheugen schijnen erg vet te overklokken. En het wordt gewoon weer PC2700 :D

Wat ik ook wel leuk vind om te lezen hier zijn al die mensen (Die net hun 8RDA+ binnen hebben en hier een draad over OC'en hebben gelezen, terwijl ze volgens mij nog nooit eerder hebben geOC'ed) met hun problemen, met hun FSB die niet hoger wil dan 150 terwijl ze PC3200 Hyper X hebben en een leuke Tbred of mensen waarbij hun Sisoft Score niet wil lukken.
No Offence natuurlijk ;)

Voor die mensen: Het is gewoon een kwestie van proberen en doen. Als je Hyper X hebt gaat het bijv echt wel tot 200+ Mhz! En je CPU wil dat ook wel! Blijf gewoon proberen.
Wil je Sisoft score niet en kun je niet hoger klokken dan een bepaald aantal Mhz dan staat er iets niet goed in je BIOS qua timings of voltages.

Maar je kunt natuurlijk altijd terecht op de GoT :P met je vragen! :+

[ Voor 4% gewijzigd door Stinger666 op 01-03-2003 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

true true, ik zal alles nog eens op mn gemak gaan doen, ik was een beetje enthousiast dus dan wil je alles snel. iig bedankt voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger666 schreef op 01 maart 2003 @ 14:36:
Ik zal ook weer eens van me laten horen hier.

Ik heb een Rev 1.0 en wat me nu opvalt is dat Rev 1.1 ook andere Mosfets heeft. Ik heb nu al heel wat plaatjes voorbij zien komen en nu viel het me ineens op

Fewture je zegt dat je plank nu al bruin is ;) :?. Ik draai nu al 2 maanden deze Rev 1.0 plank en er is nog niks bruin. Ik draai altijd rond de 1,95V en heb mn Mosfets niet gekoeld met Sinks en ik heb ook geen stabieliteitsproblemen met mn CPU wat betreft voltage.

Ja, ik had eerst alleen een fan erop en das dus te weinig. Ik heb trouwens geen problemen met de Vcore of wat dan ook het is alleen dat die plank wegsmelt bij die mosfets. Ook klokt er niets hoger met of zonder koeling. Verder alles ok op de nodige bootproblemen na dan.. Steeds de meest vage post codes en telkens ook andere :D En natuurlijk de sirene. Ik heb de speaker er maar afgehaald want ik kan dat geluid niet meer aanhoren :+

Burning_acid schreef op 01 March 2003 @ 14:52:
[...]

true true, ik zal alles nog eens op mn gemak gaan doen, ik was een beetje enthousiast dus dan wil je alles snel. iig bedankt voor de tips :)

geen dank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Stinger666 schreef op 01 March 2003 @ 14:36:
Wat ik ook wel leuk vind om te lezen hier zijn al die mensen (Die net hun 8RDA+ binnen hebben en hier een draad over OC'en hebben gelezen, terwijl ze volgens mij nog nooit eerder hebben geOC'ed) met hun problemen, met hun FSB die niet hoger wil dan 150 terwijl ze PC3200 Hyper X hebben en een leuke Tbred of mensen waarbij hun Sisoft Score niet wil lukken.
No Offence natuurlijk ;)

Voor die mensen: Het is gewoon een kwestie van proberen en doen. Als je Hyper X hebt gaat het bijv echt wel tot 200+ Mhz! En je CPU wil dat ook wel! Blijf gewoon proberen.
Wil je Sisoft score niet en kun je niet hoger klokken dan een bepaald aantal Mhz dan staat er iets niet goed in je BIOS qua timings of voltages.

Maar je kunt natuurlijk altijd terecht op de GoT :P met je vragen! :+
Ik voel me deels wel aangesproken ;)

En ook ik heb problemen met mijn nieuwe geheugen die niet hoog wil. Ik zou niet weten waar het aan zou moeten liggen. Het nieuwe HyperX PC3000 wil amper op dezelfde settings draaien als mijn vorige PC2700! Hoe is dat dan te verklaren ?? Ik wordt er een beetje gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 12-09 11:01
Smarron schreef op 01 maart 2003 @ 17:06:
[...]
Ik voel me deels wel aangesproken ;)

En ook ik heb problemen met mijn nieuwe geheugen die niet hoog wil. Ik zou niet weten waar het aan zou moeten liggen. Het nieuwe HyperX PC3000 wil amper op dezelfde settings draaien als mijn vorige PC2700! Hoe is dat dan te verklaren ?? Ik wordt er een beetje gek van.
Wie zegt dat je geheugen niet hoger wil :? Als je niet op een fsb van 200 kun draaien oid, wil het nog niet zeggen dat je geheugen gaar is!

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Laatst online: 11-09 10:36

Knal127

Een raar geval...

[quote]Stinger666 schreef op 01 March 2003 @ 14:36:

Wat me ook opvalt hier is de hele discussie over geheugen. Iedereen heeft hier duur Corsair of Kingston Hyper X of Twinmos geheugen.

Ik las dus ergens terug in dit topic een quote van een hardware site dat Corsair wordt afgeraden en de rest wel okey is, maar dat hij vanwege slechte produkten in het verleden bepaalde merken o.a. Samsung niet aanraad, maar hij heeft er op dit moment geen ervaring mee dus dat is niet echt geloofwaardig :? !
[quote]

Dat Corsair het niet (goed) zou doen lijkt me stug; diegene die dit zei zal misschien een slecht geheugenmodule gehad hebben ofzow? :? want ik zit hier met luchtkoeling en pc3200 van Corsair en kom toch met gemak tot een stabiele 190 Mhz synchroom en timings van 5-2-2-2....

Maar ff iets anders; ik heb eerder al eens een post gedaan over een XP2100+ (AIRCA0238) die het niet doet in mijn 8RDA+1.1; ik krijg steeds de code "26" terwijl ik niets overgeklokt heb op het moment dat ik van mn 1800+ (AIUGA0241) naar die 2100+ switch...ik krijg die 2100+ maar niet aan de praat en heb deze inmiddels maar doorverkocht, maar ik wil graag een 2100+ (T-Bred dus) maar wil niet weer tegen dezelfde problemen aanlopen, weet iemand hier een verklaring voor waarom die 2100+ het bij mij niet doet???
(in ander systeem doet de processor het wel en ik heb al diverse malen BIOS gecleard)

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~murat/shit/problem.jpg

Dit probleem heb ik dus :/, heb al een topic erover geopend, maar ik werd hiernaartoe verwijst :) heeft iemand dit ook gehad? Alle onboard dingen staan uit in de bios, deze heb ik ook al geupdated. Ik laat windows automatisch zoeken naar stuurprogrammas op de CD en Inet, maar hij blijft zeggen dat de meest in de buurt komende drivers al geinstalleerd zijn, en vind dus niets anders..

Zoals ik al heb gezegd in mijn topic, heb ik ook problemen met branden, het gaat erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strider schreef op 01 March 2003 @ 17:33:
[...]

Wie zegt dat je geheugen niet hoger wil :? Als je niet op een fsb van 200 kun draaien oid, wil het nog niet zeggen dat je geheugen gaar is!

Nee, maar zn vorige reep wilde wel |:( je wisseld vervolgens het geheugen om voor beter mem en het draait niet..is toch vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

nog een vraagje over dat bord, nadat ik de Nforce 2 drivers heb geinstalleerd is de optie om DMA/UDMA aan te zetten in je hardware tabel (zie post van Executor16) verdwenen. Is dit normaal en staat alles dan wel optimaal ingesteld? Wamt ik ondervind weleens haperingen die er voorheen niet waren met mn oude mobo. En de handleiding die ik vandaag helemaal door heb gelezen (op verzoek van Fewture :P ) gaf ook geen oplossing.
Weten jullie dat misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 12:17
Mwa , Ik ben zeer tevreden over dit bordje
goede prestatie's enzow.

Heeft ook wel een leuke Look :

Klik hier , Een paar mooie foto's van de mobo in mijn kast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Strider schreef op 01 maart 2003 @ 17:33:
Hoort eigenlijk in DOC, maar goed.

Ik heb het volgende geprobeerd met dit (naar mijn mening brakke) geheugen.

11*200, 5-2-2-2, vcore van 1.75 tot 1.95, vdimm van 2.63 tot 2.90. Boot niet.
10*200 en idem boven. Boot niet. |:(
9*200. Boot niet! |:(
8*200. Boot niet! |:(
cas settings nog versoepeld zelfs tot cas3 en de andere timings allemaal lager.
Boot niet! :( :(

Bij al de bovenstaande settings blijft de PC hangen nadat het geheugen zeg maar is geteld. IDE-drives zou hij hierna moeten detecten, maar dat gebeurt dus niet.

Mijn conclusie: Hij wilt gewoon niet op een FSB van 200! Wat zie ik over het hoofd?!
Ik kon met mijn vorige PC333 geheugen op 12*175 goed draaien. Dat doet dit geheugen ook, maar 12*185 gaat dus ook al niet, ook niet met alle verschillende settings die ik hierboven met de 200FSB setting heb gedaan! Vind het echt niet meer leuk :'(

Of is het zo dat ik met een 200fsb al mijn vcore boven de 2 volt moet zetten? Met het vorige geheugen ging het async (66%) goed tot 215Mhz, met een vcore van 1.75 !!

Hoop dat iemand één of andere oplossing heeft, want ik vind dit een beetje jammer. Logica op dit plankje :?
Ver te vinden jammer genoeg. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:48
Oh jij vind het gewoon niet normaal dat je niet op een FSB van 200 kan lopen?
Mijn PC wil ook niet op een FSB van 200 lopen, althans niet stabiel, sisoft trekt hij nog maar spelen en 3dMark daar gaat hij onderuit, maar dat zal aan VDD liggen en niet aan iets anders :)
Dus als je perse FSB200 of boven wilt moet je wel een VDD mod doen.
En loopt je gehele systeem(dus met nieuw geheugen) ook niet als je FSB 215 zet en async of wel?

EN nog effe over Corsair, heb hier het PC3500 geheugen van hun en draait hier super, bij FSB 195 draait het gewoon 3-2-2-2. (loopt ook op FSB 200 maar dan krijg ik na een tijd dat beeldscherm aan en uit gaat dus moet VDD-en :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burning_acid schreef op 01 March 2003 @ 19:34:
nog een vraagje over dat bord, nadat ik de Nforce 2 drivers heb geinstalleerd is de optie om DMA/UDMA aan te zetten in je hardware tabel (zie post van Executor16) verdwenen. Is dit normaal en staat alles dan wel optimaal ingesteld? Wamt ik ondervind weleens haperingen die er voorheen niet waren met mn oude mobo. En de handleiding die ik vandaag helemaal door heb gelezen (op verzoek van Fewture :P ) gaf ook geen oplossing.
Weten jullie dat misschien?

Je moet de normale nForce IDE driver installen en niet de SW driver. Zie Systeem>apparaatbeheer. En daar de driver wijzigen. En als je de SW driver niet hebt staan....dan weet ik het niet :+

Edit:
genoten van de handleiding? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 01 March 2003 @ 20:49:
[...]
Hoort eigenlijk in DOC, maar goed.

Ik heb het volgende geprobeerd met dit (naar mijn mening brakke) geheugen.

11*200, 5-2-2-2, vcore van 1.75 tot 1.95, vdimm van 2.63 tot 2.90. Boot niet.
10*200 en idem boven. Boot niet. |:(
9*200. Boot niet! |:(
8*200. Boot niet! |:(
cas settings nog versoepeld zelfs tot cas3 en de andere timings allemaal lager.
Boot niet! :( :(

Bij al de bovenstaande settings blijft de PC hangen nadat het geheugen zeg maar is geteld. IDE-drives zou hij hierna moeten detecten, maar dat gebeurt dus niet.

Mijn conclusie: Hij wilt gewoon niet op een FSB van 200! Wat zie ik over het hoofd?!
Ik kon met mijn vorige PC333 geheugen op 12*175 goed draaien. Dat doet dit geheugen ook, maar 12*185 gaat dus ook al niet, ook niet met alle verschillende settings die ik hierboven met de 200FSB setting heb gedaan! Vind het echt niet meer leuk :'(

Of is het zo dat ik met een 200fsb al mijn vcore boven de 2 volt moet zetten? Met het vorige geheugen ging het async (66%) goed tot 215Mhz, met een vcore van 1.75 !!

Hoop dat iemand één of andere oplossing heeft, want ik vind dit een beetje jammer. Logica op dit plankje :?
Ver te vinden jammer genoeg. :(

Hey maar wacht is even..... Je hebt dus met je vorige mem niet 200MHz gedraaid? Als dat zo is dan ben je natuurlijk niet slim bezig he. Ik dacht dat je met dit mem niet de settings van je vorige mem kon draaien..klopt dat?

Edit:
Damn weer een dubbelpost! :( wat is dat toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 21:10:

[...]

Hey maar wacht is even..... Je hebt dus met je vorige mem niet 200MHz gedraaid? Als dat zo is dan ben je natuurlijk niet slim bezig he. Ik dacht dat je met dit mem niet de settings van je vorige mem kon draaien..klopt dat?

Edit:
Damn weer een dubbelpost! :( wat is dat toch..
En dat noemt zich litemod :+ :P

Wil deze week eigenlijk toch echt mijn VDD mod gaan doen, maar als we dan toch bezig zijn wil ik ook effe mijn GF3 modden alleen kan er nauwelijks iets over vinden :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 21:10:
Ja, sorry. Ben ff dom bezig. Ik zat te vergelijken met iemand anders, die had de fsb wel boven de 200, maar het geheugen liep async |:(

Niks gezegd dus :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

sjit nu draai ik max 12,5x155 (1940Mhz) met mn XP1800+ O-)
AGP op 66, Vcore op 1,75, AGP 1,5 , MEM 2,63. vcore opschroeven helpt niet om op 12,5x160 of 12x160 te komen. Die AGP hoef je verder toch niet aan te komen als je hem op 66Mhz heb gezet? temp zijn nog perfect dus dat is het ook niet.
geheugen staat op 7-3-3-3-2,5 en als ik die op 8-4-4-4-3 zet ook geen resultaat.
Wat zou het dan nog kunnen zijn? niet dat ik als redelijke leek nog niet tevreden ben maar ik wil die 2000Mhz halen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ik weer gister me mp op 11,5 en me fsb op 200mhz. in 3dmark2001se zag ik
af ent oe een zwarte dikke streep door beeld vliegen dus dat gaat niet
helemaal zoals het hoort.. ik vraag me nu ff af met welk bios je nou alle
mp's kan kiezen.. voorlopig heeft me mem ook wat problemen op 193mhz sync.
de timings zijn 4-3-3-3-2,5 dit vind ik wel vreemd aangezien dit toch in de
specs van me mem staat (pc3500 ocz dualchannel 256mb) iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
pfffffffff got doet echt fucked met replyen.....soms krijg je posts gewoon niet te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:05

Shunt

Boe

ok ik draai nu dus 100 % stabiel @ 2.1 ghz @ 1.9 Vcore
182 mhz fsb 11.5 mp
@ cas 3 2 2 2 niet echt slecht voor cheap ass twinmos mem 512 pc 2700
maar ik gaat volgende week ergens 2x 256 mb pc 3200 twinmos halen met winbound chippies (schijnen ook lekker te lopen)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 00:42:
ik vraag me nu ff af met welk bios je nou alle
mp's kan kiezen..
Ik geloof dat iedereen zich dat afvraagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 02 maart 2003 @ 09:16:
[...]

Ik geloof dat iedereen zich dat afvraagd...
ja want ik mis er toch een paar het schijnt dus met een van die beta's te kunnen maar welke?? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:33

aKra

Intentionally left blank.

Hmmm... Weet iemand al meer over het "NON-DUAL DDR" verhaal van mij?

(Wel in goede sockets, maar geen dual ddr score? (2200Mb/s))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Shunt schreef op 02 March 2003 @ 01:36:
ok ik draai nu dus 100 % stabiel @ 2.1 ghz @ 1.9 Vcore
182 mhz fsb 11.5 mp
@ cas 3 2 2 2 niet echt slecht voor cheap ass twinmos mem 512 pc 2700
maar ik gaat volgende week ergens 2x 256 mb pc 3200 twinmos halen met winbound chippies (schijnen ook lekker te lopen)
waarom op 1,9 volt? ik draai dat stabiel op 1,725 volt.. en die twinmos pc3200 lopen idd lekker heb em zelf ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op 02 maart 2003 @ 11:42:
Hmmm... Weet iemand al meer over het "NON-DUAL DDR" verhaal van mij?

(Wel in goede sockets, maar geen dual ddr score? (2200Mb/s))
Wat waren je specs ook alweer? En op hoeveel FSB draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

133MHz FSB, AMD XP 2800+, 2 x 512Mb PC2700. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op 02 maart 2003 @ 11:54:
133MHz FSB, AMD XP 2800+, 2 x 512Mb PC2700. :)
Als je geheugen ook op 133 FSB loopt, dan zijn het prima resultaten. Voor betere resultaten moet je het geheugen natuurlijk op 166mzh FSB laten lopen. Liefts in sync met je cpu, dus je mp verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ik zie geen optie "SYNC" in BIOS...

En dual DDR zou toch:

2 x 2100Mb/s moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://8rda.com/upload/8rda_vdd_chip.jpg

ik zit dit net nog ff te bekijken maar is er niet genoeg ruimte om gewoon die draadjes onder de pootjes te stoppen??? als ze nou goed klem blijven zitten onder de pootjes heb je een goed werkende vddmod en je houd je garantie...

Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_1076.jpg

btw ik heb me max bereikt 193mhz fsb geen vddmod geen xtra koeling (moet ik van de week nog ff doen) met een mp van 12 levert me 2316 mhz.. alles boven de 193 gaat me agp fucked doen... zie allemaal gekke zwarte strepen door beeld vliegen in 3dmark. hetzelfde gebeurd als ik gewoon me fsb op 193 laat en me agp naar 70mhz. zet dan krijg ik ook allemaal gekke dingen in 3dmark.. me geheugen loopt nu sync dus 193mhz met timings van 6-3-3-3-2

Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_1075.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
aKra schreef op 02 March 2003 @ 12:01:

En dual DDR zou toch:

Tja dat mocht je willen :p

En idd als je maar op een FSB van 133 draait moet je niet zo "zeuren" dat je zo "laag" komt :)
En dacht dat standaard al op sync stond. :)
Dus FSB op 166 en als CPU niet trekt effe MP onlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op 02 maart 2003 @ 12:01:

En dual DDR zou toch:

Na wat lezen kom je erachter dat dat dus niet zo is. Er is wel zoveel bandbreedte, maar een Athlon gebruikt dat helemaal niet en dus zie je het ook niet in Sandra. Je proc gebruikt maar 16x133MHz = 2128MB/s. Je kan er dan wel 32x133MHz tegenaan gooien (dual dus), maar dat heeft weinig nut.

Als je nou memscores ziet van anderen met dual...gaat er dan niet een belletje rinkelen ofzo :?

Edit: Dual kun je dus niet instellen..dat staat hij dus nu omdat je 2 repen hebt in de goede sloten.
Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 12:35:
KNIP
zie allemaal gekke zwarte strepen door beeld vliegen in 3dmark. hetzelfde gebeurd als ik gewoon me fsb op 193 laat en me agp naar 70mhz. zet dan krijg ik ook allemaal gekke dingen in 3dmark.. me geheugen loopt nu sync dus 193mhz met timings van 6-3-3-3-2

[afbeelding]

Dan zet je de agp toch op 66MHz?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op 02 March 2003 @ 12:01:
Dan moet je in je bios de memorysettings op "100%" zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 14:35:

[...]

Na wat lezen kom je erachter dat dat dus niet zo is. Er is wel zoveel bandbreedte, maar een Athlon gebruikt dat helemaal niet en dus zie je het ook niet in Sandra. Je proc gebruikt maar 16x133MHz = 2128MB/s. Je kan er dan wel 32x133MHz tegenaan gooien (dual dus), maar dat heeft weinig nut.

Als je nou memscores ziet van anderen met dual...gaat er dan niet een belletje rinkelen ofzo :?

Edit: Dual kun je dus niet instellen..dat staat hij dus nu omdat je 2 repen hebt in de goede sloten.

[...]

Dan zet je de agp toch op 66MHz?
staat ie nu ook maar dat probleem deed zich boven 193fsb ook voor als de agp op 66mhz. staat.... dus of daar nou een vddmod voor nodig is weet ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 16:33:
[...]
staat ie nu ook maar dat probleem deed zich boven 193fsb ook voor als de agp op 66mhz. staat.... dus of daar nou een vddmod voor nodig is weet ik niet..
waarschijnlijk wel ja, mits je wel al active koeling op je NB hebt.
deze problemen heb ik ook maar dan vanaf 198MHz (197MHz loopt ie wel stabiel)
dus aan het eind van volgende week (als m'n rekeningen van m'n rekening af zijn) ga ik ook spullen inslaan voor m'n vdd-mod.
'tis niet zo heel duur maar, m'n stufi is niet zo breed.
offtopic:
het wordt tijd dat de werkgevers in de jeugdhulpverlening eens af stappen van het idee dat een (sph-)scholier alleen maar vanaf het derde jaar welkom is om onbetaalde stage te komen lopen.
Ik heb waarschijnlijk meer residentiele ervaring dan de gemiddelde werknemer daar, maar...... :X als je dat aangeeft kijken ze je zo de deur uit en hoef je ook niet meer te w88 op een evt. telefoontje. :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 12:17
Ik draai Nu op dit bord : Amd Xp 1800+ (auiga 0248) @ xp 2600+ (2,09 Ghz)
167*12.5@2,1 V
Geheugen : Apacer 512 mb Pc 2100 Cas 2,5
Het geheugen loopt dus nu op pc 2700 en dan 7 3 3 2,5!! (2,9 V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Droopy schreef op 02 March 2003 @ 17:06:
[...]

waarschijnlijk wel ja, mits je wel al active koeling op je NB hebt.
deze problemen heb ik ook maar dan vanaf 198MHz (197MHz loopt ie wel stabiel)
dus aan het eind van volgende week (als m'n rekeningen van m'n rekening af zijn) ga ik ook spullen inslaan voor m'n vdd-mod.
'tis niet zo heel duur maar, m'n stufi is niet zo breed.
offtopic:
het wordt tijd dat de werkgevers in de jeugdhulpverlening eens af stappen van het idee dat een (sph-)scholier alleen maar vanaf het derde jaar welkom is om onbetaalde stage te komen lopen.
Ik heb waarschijnlijk meer residentiele ervaring dan de gemiddelde werknemer daar, maar...... :X als je dat aangeeft kijken ze je zo de deur uit en hoef je ook niet meer te w88 op een evt. telefoontje. :( )
pffff ik zie er echt tegen op om die vddmod te doen man 1foutje en mobo is dood... misschien ga ik het toch maar met die smdgrabbers proberen.. kijken hoe dat uitpakt en je houd je garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 19:46:
[...]

pffff ik zie er echt tegen op om die vddmod te doen man 1foutje en mobo is dood... misschien ga ik het toch maar met die smdgrabbers proberen.. kijken hoe dat uitpakt en je houd je garantie...
precies, zo ga ik dat dus ook doen he?
Ik mot echt niet aan m'n mobo gaan lopen solderen met m'n trillende handjes.
kijk, (woning-)stofferen kun je best aan mij overlaten, maar op zulke kleine dingetjes gaan zitten solderen moet ik gewoon echt niet doen.
ieder zo z'n eigen kwaliteiten en daar hoort voor mij geen solderen of schrijf-taal bij. :9

over die smd-grabbers heb ik alleen nog wel een ideetje, als ik die nou eens met een druppie loctide vast zou zetten, dan moet ik ook van het sluitings risico af zijn toch?
en dat beetje lijm is wel weer op te lossen met een doekie met thinner of neopreen mocht het geval zijn dat er iets flink fout gaat. (afgezien van een eigen fout door een te hoog voltage ofzo.)
edit:
als je er zo tegenop ziet, waarom zou je het dan doen?
het lijkt mij dat je je alleen aan dit soort dingen waagt als je:
1. een reserve bord hebt liggen.
2. genoeg geld achteruit hebt staan om een nieuwe te kopen als je hem verziekt.
3. als je nog een ander werkbare pc hebt staan om ff op terug te vallen.

[ Voor 15% gewijzigd door _Droopy op 02-03-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn ook goed die die mod hebben gedaan door het draadje er tegen aan te houden en een drup secondlijm erop te doen.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

hmm, er blijft toch iets raars aan de hand bij mij.
eerst kon ik niet over de 12,5x155 maar nadat ik mn AGP lock op 70 zette kon ik wel hoger.
Uiteindelijk ben ik verder gegaan maar hoger dan 1940Mhz kom ik niet. ik krijg hem met geen mogelijkheid op 12,5x160 of op 12x166 geheugen timings van 7-3-3-2,5 naar 8-4-4-3 en naar V2,77. Vcore op V1,8 (maar in de pcstats op 1,82) AGP lock tot 75Mhz geprobeerd en op V1,7. maar het lukt gewoon niet. ik krijg het laadbalkje van windows en dan gebeurd er 1 van deze dingen:

1. Het laadbalkje blijft oneindig doorgaan (8 minuuten gewacht en toen maar gereset :/ )
2. Muiscursor verschijnt maar achtergrond blijft helemaal zwart.
3. Hardeschijf tikt even en reboot.
4. Knipperend streepje links bovenin.
5. of hij geeft een BSOD, (onderandere IRQ_NOT_LES_OR_EQUAL en iets met PAGEFAULT)

zoals je ziet ruim keus :P . Alleen vraag ik me ten zeerste af waarom hij niet hoger wil? is het mobo slecht? Trekt m'n geheugen het niet (Twinmos 256mb pc3200 CL2,5)? Of heeft mijn hardeschijf geen zin (Maxtor 20gb 7200rpm)?
M'n 1800+ Tbred-a 0243 moet het toch aankunnen. Geheugen draait trouwens op 100%.

En ik wordt helemaal gek als ik de resultaten van de meeste hier zie, dat wil ik ook :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 20:41:
[...]

Er zijn ook goed die die mod hebben gedaan door het draadje er tegen aan te houden en een drup secondlijm erop te doen.
juist daar zat ik ook al aan te denken gewoon die draadjes eronder steken en dan een druppie lijm erop.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar hebben jullie die twinmos pc3200 mem gehaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burning_acid schreef op 02 March 2003 @ 21:20:
eerst kon ik niet over de 12,5x155 maar nadat ik mn AGP lock op 70 zette kon ik wel hoger.
Uiteindelijk ben ik verder gegaan maar hoger dan 1940Mhz kom ik niet. ik krijg hem met geen mogelijkheid op 12,5x160 of op 12x166 geheugen timings van 7-3-3-2,5 naar 8-4-4-3 en naar V2,77. Vcore op V1,8 (maar in de pcstats op 1,82) AGP lock tot 75Mhz geprobeerd en op V1,7. maar het lukt gewoon niet. ik krijg het laadbalkje van windows en dan gebeurd er 1 van deze dingen:

1. Het laadbalkje blijft oneindig doorgaan (8 minuuten gewacht en toen maar gereset :/ )
5. of hij geeft een BSOD, (onderandere IRQ_NOT_LES_OR_EQUAL en iets met PAGEFAULT)

zoals je ziet ruim keus :P . Alleen vraag ik me ten zeerste af waarom hij niet hoger wil? is het mobo slecht? Trekt m'n geheugen het niet (Twinmos 256mb pc3200 CL2,5)? Of heeft mijn hardeschijf geen zin (Maxtor 20gb 7200rpm)?
M'n 1800+ Tbred-a 0243 moet het toch aankunnen. Geheugen draait trouwens op 100%.

En ik wordt helemaal gek als ik de resultaten van de meeste hier zie, dat wil ik ook :'(
ik had eerst hetzelfde prob... gooi gewoon die mp errug laag en laat je timings ff met rust zet ze wel op sync en gooi dan je fsb eens op 166mhz. ff kijken wat ie dan doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 21:31:
Waar hebben jullie die twinmos pc3200 mem gehaalt?
www.efgee.nl €65 maar hij staat ook gewoon in de PriceWatch voor €60
Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 21:47:
[...]

ik had eerst hetzelfde prob... gooi gewoon die mp errug laag en laat je timings ff met rust zet ze wel op sync en gooi dan je fsb eens op 166mhz. ff kijken wat ie dan doet....
oke zal ik proberen, tnx.

[ Voor 3% gewijzigd door Burning_acid op 02-03-2003 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 19:46:
[...]

Ik heb zojuist op het bord van Littleguy een VDD mod gesoldeerd. Gaat er makkelijk, het hecht zo op de pootjes. Hij is nog met z'n mod bezig dus we hebben het bord nog niet getest :P maar ik ga ervanuit dat het werkt. Ik had SMD grabbers met hem gekocht, maar die zijn volgens mij veel te groot om eronder te krijgen. Vandaar gesoldeerd. Hij had z'n norhtbridge al gevlakt duz voor garantie hoef je het niet te doen :)

Ik wacht maar ff met zo'n mod, m'n budget is niet zo groot. Het bord moet voorlopig ff heel blijven. Als ik geld heb voor een nieuw bord wil ik m'n garantie wel verliezen :)

Nou littleguy ff opschieten en douw die kasten op elkaar, ik wil wel weten hoe hoog je komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik ga morgen waarschijnlijk geheugen bij Computerland hiero in Eindhoven halen, als het goed is moet dat Twinmos zijn. Maar weet er hier ook iemand of dat met Winbond 5ns chippies is, want anders moet ik het bij MyCom ertegenover halen, en daar is het €89,-- tegenover de €71,-- van Computerland...

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
--MeAngry-- schreef op 02 March 2003 @ 22:43:
Ik ga morgen waarschijnlijk geheugen bij Computerland hiero in Eindhoven halen, als het goed is moet dat Twinmos zijn. Maar weet er hier ook iemand of dat met Winbond 5ns chippies is, want anders moet ik het bij MyCom ertegenover halen, en daar is het €89,-- tegenover de €71,-- van Computerland...
Ik heb mn twinmos van MaxPC, zitten ook winbond 5ns chippies op.. maar k weet niet of ze die altijd leveren, je kan ze mailen.. ze zijn €69 bij maxpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Idd bij mijcom hebben ze Twinmos PC3200 voor 80 euro (met 5ns chipjes) weet alleen niet of t winbond is anders is t zeker niet duur.

want twinmos/winbond is toch beter dan twinmos/twinmos ??

ik zit nu nog met samsung 2700 en dat draait neit echt super ( zonder mods 200MHz sync losse timings 2900 MB/sec )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_1096.jpg

hehe een p4 2,6ghz. killer en een xp2600+ ook nog eens...

Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_1097.jpg

alleen de bandbreedte dat zit me tegen ik heb stervens duur geheugen en de prestaties vallen me wel ff tegen :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

Burning_acid schreef op 02 maart 2003 @ 21:20:

die BSODkrijg ik ook wel eens als ik aan ut klokken ben.
core volts omhoog heeft dit bij mij altijd opgelost.
(Tbred-a --> max volts 2.1V ,.......toch jongens???)
let alleen wel ff op je voltages onder load, als die te ver terug zakken dan trekt je voeding het niet met plezier iig.
en vergeet uiteraard je temps niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Droopy schreef op 03 March 2003 @ 09:49:
[...]

die BSODkrijg ik ook wel eens als ik aan ut klokken ben.
core volts omhoog heeft dit bij mij altijd opgelost.
(Tbred-a --> max volts 2.1V ,.......toch jongens???)
let alleen wel ff op je voltages onder load, als die te ver terug zakken dan trekt je voeding het niet met plezier iig.
en vergeet uiteraard je temps niet.
pfffff was het maar zo ..... die van mij vond 2v. zeker niet tof zat 3dmark te draaien en poeffff systeem uit.....rebooten alleen fan gaat draaien..... F*CK toch niet weer een cpu vern**kt pffffffff....met zweethandjes kast opengemaakt stonk wel... bios geflasht en...........................BOOTEN :D :D :D :D dat is de laatste x dat die van mij 2v. heeft gehad.... het is iig niet goed voor je hart dit soort dingen ;) volgens mij gaan wij tweakers gemiddeld 10jaar eerder dood van de hartkwalen die onze pc's opleveren........of we bouwen juist een heel goed sterk hart op..... ROFLOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 09:56:
[...]

pfffff was het maar zo ..... die van mij vond 2v. zeker niet tof zat 3dmark te draaien en poeffff systeem uit.....rebooten alleen fan gaat draaien..... F*CK toch niet weer een cpu vern**kt pffffffff....met zweethandjes kast opengemaakt stonk wel... bios geflasht en...........................BOOTEN :D :D :D :D dat is de laatste x dat die van mij 2v. heeft gehad.... het is iig niet goed voor je hart dit soort dingen ;) volgens mij gaan wij tweakers gemiddeld 10jaar eerder dood van de hartkwalen die onze pc's opleveren........of we bouwen juist een heel goed sterk hart op..... ROFLOL
Heb je de mosfets gekoeld zo nee doe dat dan ff.
En volgende tip doe de OVP (Over Voltage Protection) mod.
Zonder die mod gaat het syteem erg vreemd werken boven 2. V en die symptonen die jij had komen overeen met die beveiliging. ;)
Als je hem weghaald is de Vcore ten 1e stabieler en ten 2e kan je hem wat hoger zetten. :) >:)

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:03
smokley hoe doe je die overvolt protection mod ?

de vdd mod werkt hier al . met een a2 220fsb!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuronDude
  • Laatst online: 08-07-2019

DuronDude

Crazy Belgian

SmokeyTheBandit schreef op 03 March 2003 @ 10:24:
[...]
En volgende tip doe de OVP (Over Voltage Protection) mod.
Zonder die mod gaat het syteem erg vreemd werken boven 2. V en die symptonen die jij had komen overeen met die beveiliging. ;)
Als je hem weghaald is de Vcore ten 1e stabieler en ten 2e kan je hem wat hoger zetten. :) >:)

Suc6
correctie, OCP mod (Over Current Protection)
Bij lage CPU snelheden is hoog voltage nl geen probleem, hoe hoger het verbruik van de CPU echter, des te sneller treden de problemen in actie. De pin in kwestie op de VC staat in de datasheets ook als OCP dus... sorry voor muggeziften

XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 09:28:
[afbeelding]

hehe een p4 2,6ghz. killer en een xp2600+ ook nog eens...

[afbeelding]

alleen de bandbreedte dat zit me tegen ik heb stervens duur geheugen en de prestaties vallen me wel ff tegen :(
Ligt aan je eigen als de prestaties tegenvallen....

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

DuronDude schreef op 03 March 2003 @ 12:00:
[...]

correctie, OCP mod (Over Current Protection)
Bij lage CPU snelheden is hoog voltage nl geen probleem, hoe hoger het verbruik van de CPU echter, des te sneller treden de problemen in actie. De pin in kwestie op de VC staat in de datasheets ook als OCP dus... sorry voor muggeziften
Hoe moet die OCP mod precies? Heb je een plaatje of een link?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu had die mod gedaan toch? Hielp niet echt geloof ik, maar daar waat Astennu wel meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strider schreef op 03 March 2003 @ 12:54:
[...]

Ligt aan je eigen als de prestaties tegenvallen....
echt?? vind je dit goed dan voor pc3500?? ik vind et nie maar kan aan mij liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demoniac schreef op 03 March 2003 @ 15:39:
[...]
Hoe moet die OCP mod precies? Heb je een plaatje of een link?
Kijk hier, staat een hoop interessants over de 8RDA(+) ook die OCP-mod. http://www.8rdafaq.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 17:58:
[...]

echt?? vind je dit goed dan voor pc3500?? ik vind et nie maar kan aan mij liggen...
Tja de vraag is natuurlijk op welke FSB dit is. Lees de nieuwe mem faq maar eens door over de Nforce2. In synthetische benchmarks levert dual channel niet zo heel veel op, in real-life wat meer, maar geen dubbele snelheid zoals iedereen verwacht. Komt niet door je mem, maar door het ontwerp van de nForce2:

nForce2 Dual channel en synchroniteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 17:58:
[...]

PC3500 wil alleen zeggen dat hij daar op kan draaien, het wil niet zeggen dat hij er automatisch op draait ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strider schreef op 03 March 2003 @ 20:23:
[...]

PC3500 wil alleen zeggen dat hij daar op kan draaien, het wil niet zeggen dat hij er automatisch op draait ;)
jaja dat weet ik wel maaruh staat op 193mhz... 6-3-3-3-2 en is 256mb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm. heb geen zin om dit topic nog een x door te gaan lezen. Maar bij die voedings connector bij de 8rda+ zit nog zo'n vierkant gevalletje die voor om iets van je voeding in te steken. mijne voeding heedt dat niet. is dat erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 01-07 08:31
HELP HELP HELP HELP

Mensen ik heb snel hulp nodig:

Ik heb namelijk een biosupdate gemaakt naar versie: 3129.bin

ALT+F2 metode want de awdflash niet lukte!

bij het updaten heb ik een balk gezien met :

Write OK! wit balk ---- Not Wtiten (of zoiets) blauw balk ----- en Fail witen rood balk

ales was goed tot de balk ( 2 segmenten) blauw waren , en voor de rest Write ok!

is dat nu goed geflasht of niet- ik durf mijn PC niet uitzetten !!!!!!!!!!

( wie kan me uitlegen wie ik met de awdflash kan de bios updaten !? )

na boten van de diskette tip ik: awdflash8RDA3129.bin/sn/py/cc/ of awdflash.8rda3129.bin/sn/py/cc/ maar ik krijg van DOS bad command :?

[ Voor 34% gewijzigd door SlowikPL op 03-03-2003 21:37 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
SlowikPL schreef op 03 March 2003 @ 21:25:
HELP HELP HELP HELP

Mensen ik heb snel hulp nodig:

Ik heb namelijk een biosupdate gemaakt naar versie: 3129.bin

ALT+F2 metode want de awdflash niet lukte!

bij het updaten heb ik een balk gezien met :

Write OK! Not Wtiten (of zoiets) en Fail witen

ales was goed tot de balk ( 2 segmenten) blauw waren , en voor de rest Write ok!

is dat nu goed geflasht of niet- ik durf mijn PC niet uitzetten !!!!!!!!!!

( wie kan me uitlegen wie ik met de awdflash kan de bios updaten !? )

na boten van de diskette tip ik: awdflash8RDA3129.bin/sn/py/cc/ of awdflash.8rda3129.bin/sn/py/cc/ maar ik krijg van DOS bad command :?
Bij alle biossen die ik flashte zijn er lege plekjes. Als er failed staat moet je je zorgen maken. En als je hem opnieuw flasht, krijg je dan hetzelfde? Ja idd, doetie het weer ;) start maar gewoon opnieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 01-07 08:31
pierre-oord schreef op 03 March 2003 @ 21:37:
[...]

Bij alle biossen die ik flashte zijn er lege plekjes. Als er failed staat moet je je zorgen maken. En als je hem opnieuw flasht, krijg je dan hetzelfde? Ja idd, doetie het weer ;) start maar gewoon opnieuw :)
idd. steeds hetzelfde 2 blauwe balkjes bij op nieuw flashen !
blauw = lege plekjes?? (die niet nodig zijn)

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.