een paar dingen die ik mis = een opsomming van alles wat in dit topic is gezegd
- nazval units << idd dat lijkt de trend te zijn in trs spellen ook een reden wrom ik w3 vind zuigen boven w2
- goede 3d <<ik ben nog geen rts tegen gekomen die beter gebruik maakt van 3d dan warzone 2100 en dus bedoel ik dat dat nep 3d zoals in generals en w3 zuigt, de grapichs worden er wel mooi op maar ook heel zwaar voor de comp. en ik moet zeggen dat ik de gebouwen niet veel mooier vind dan de ra2 gebouwen, tijdens het spelen zie ik het '3d' eraan niet echt. als het 3d wil ik dat ik er omheen kan draaien en dat prima kijk allemaal maar in de bargainbak van intertoys voor warzone2100 en ze zult verbaast staan wat er al heel lang met 3d kan
- het centrale bouw menu moet terug << ik vind het erg jammer dat ze dat weg hebben gehaald, ondanks dat je gebouwen nu een nummer kan toewijzen vind ik toch dat ik het op de ra2 stijl prettiger vind
- te weinig verhaal, slechte filmpjes << ondanks dat de briefing filmpjes (jaha zijn nog net niet weg) nu geintegreerd zijn in het spel vond ik de orginele gespeelde dingen wel veel toffer, ook het verhaal is slecht, word wel een beetje goed gemaakt door de honors enzo en de bedoeling om het online te spelen.
- te kort << idd te weinig missies en nauwelijks aangepaste ai, je speelt gewoon de missies met de ai van de skirmish en dus ook de zelfde moeilijkheden, de moeilijkheids opbouw in de missies is er nauwelijks en komt vooral door de vijand voordelen te geven
- een aantal functies die in oude cnc titels werden uitgevonden en die nu weg gelaten zijn zoals waypoints, enz
-te weinig verschillende units, teveel generals promotieshit << ik vind dat er idd te weinig verdedigings gebouwen zijn en teveel superwapens (ik reken alles waar je niets of heel weinig tegen kan doen als superwapens)
- een ander minpunt vind ik de instelbaarheid van het spel << ik heb een goede comp dus ik krijg een continu filmpje te zien in het hoofdmenu (voor de mensne die alleen het plaatje zien ) , het kost alleen maar extra laad tijd en na 1 keer heb ik het wel gezien dus ik vind het jammer dat dat niet uit te schakelen is. en dat voor nog wat andere opties
wel moet men in de gaten houden dat het geen vervolg is maar een nieuwe sub serie in de cnc serie
namelijk ra + ra2 +yuri is een sub serie en de orginele cnc + tiberiansun + upgrade + renegade is een serie en generals word weer een nieuwe.
idd moeten we ook rekening houden met de verandereing qua dev teams bij westwood/ea pacific
dit betekend ook niet dat het meteen een bagger spel is. het betekend alleen dat de nieuwe cnc's niet meer de status van toonaangevend op rts gebied heeft
(afgezien van slechte punten, want yuri was als ik me niet vergis de eerste rts die niet meer met zee units werkte, wat ik een hele slechte voor uitgang vond )
en het betekend ook niet dat ik het niet meer speel want het blijft leuk om je tegenstander te ownen met één humvee + 3rpg +2 sniper (ja daar kan je de gla helemaal mee uitschakelen)
[
Voor 8% gewijzigd door
Spruit_elf op 24-03-2003 21:15
. Reden: nog een minpunt ]
Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.