Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 20:10:
Ik heb alle C&C's en RA's en Dune's origineel en ik vind persoonlijk Generals een mooie opvolger. Wat ik helaas wel mis is het volgende (wellicht al eerder gezegd).
- Grotere mappen, de huidige mappen zijn helaas te klein, zelfs de 8x
- Wat meer varieteit in base defences, ik had graag de GDI Advanced Guard Tower teruggezien of de NOd Obelisk Of Light
- De poison van een skudstorm, anthrax etc. vind ik maar irritant. Hij blijft te lang hangen
- Waar zijn mijn walls? Ik wil mooie bases bouwen netjes afgeschermd met walls.
- Als ik "hold the line" kies krijgt alleen mijn strategy center zandzakken, waarom de rest van de gebouwen ook niet?
- Zodra een gebied zichtbaar is gemaakt moet dit ook zichtbaar blijven, hoe kan ik anders aanvallen doen op andermans raptors/migs. Echt een fout wbt het air warfare gedeelte.
- Sea units hadden wat meer dynamiek kunnen brengen, zeker in combi met hovercrafts voor invasions
- De interface op de oude manier was stukken beter, veel sneller te hanteren. Ik moet nu telkens mijn particle cannon aanklikken (of binden met ctrl-1/0) om te vuren, dat is wacky
- De patriots zijn grappig, maar de oude samsites zagen er veel mooier uit op hun manier.
- Tiberium ... waar is de mooie groene gloed gebleven, alsmede het toffe verhaallijn daarmee
- Flame tank van China is echt belachelijk, had daar de C&C flame tank dan voor gebruikt in een modern jasje
- Waar zijn silo's? Silo's brachten altijd jat strategies met zich mee. Erg leuk was dat.
- Ouderwetse artillery en een nuke cannon dat je kan deployen (ipv dat die pas deployed op moment van enemey zien
- Waarom hebben ze geen combi van Generals en Renegade gemaakt? Gewoon met een button first person view van een unit hebben en de besturing overnemen

ik vind generals een goede game, maar hij had inderdaad wel wat uitgebreider mogen zijn.
maar jou argumenten slaan eigenlijk bijna nergens op, ik bedoel, bij de C&C serie had je twee verhaal lijnen, die van Redalert, en die van Tiberian Dawn. Jij hebt blijkbaar alleen maar Tiberian Dawn gepspeeld, want al je argumenten slaan alleen maar op C&C TD, en TS.
Je moet dit ook niet zien als een vervolg op een C&C serie, maar gewoon een hele nieuwe serie op zich, ik bedoel, de oude interface van red alert, was eigenlijk alleen maar voor Snel tanks pompen, op de manier van nu komt er veel meer strategie in te pas. Je kan nu bijv, twee basissen maken, zonder dat je 2 command centers nodig hebt, je kan offensive toweren, meerdere units tegelijker tijd maken. (wat eigenlijk ook wel veel logischer is dan alleen maar sneller units maken.)
ook dat je Fog of War hebt nu, vind ik ook een stuk beter, nu krijg je het element "scounting" iets wat de andere serie's helemaal niet hadden, je rende gewoon met een hondje naar de enemy, en je zag de hele game gewoon zijn basis. Niet echt logisch/realistisch.
en al die units die je graag wilt terug zien, mjah, maar dan hadden ze er gewoon Tiberian Night van moeten maken ofzo, deze serie leeft gewoon niet in dat tijdperk, je kan het eigenlijk gewoon beter een parralel universum noemen.
maar al met al, vind ik het wel een waardige opvolger voor de C&C serie, sommige dingen mis ik, bijv Single Player, en mooie filmpjes, en een betere buddy list.
maar dat word voor mij helemaal goed gemaakt door de fantastische modding mogelijkheden er in zitten, je kan gewoon weg alles modden, en het dan ook online zetten, scripts helaas nog niet, maar dat zal vast wel komen
Maar de rassen zijn goed uitgebalanceerd en spelen allemaal op hun eigen manier, petje af EAP!
Oh noes.. No more TreinTijden :(