Het blijft een leuk spel, Generals, maar met C&C heeft het weinig tot nix meer te maken, afgezien van de titel...

Waarom? Omdat EA alle goede en unieke punten van C&C heeft weten uit te knijpen en te verdelgen alsof het puisten waren. De interface, die al zo lang ik me kan herrinerren zo was, weg. Het concept dat je iets aanklikte, het gebouwd werd, en dat je het dan kon neerzetten, weg. Je hebt nu van die kuttige bulldozers...
Engineers die nodig zijn om een tech building over te nemen, weg. De heerlijke simpele fog of war is weg, nu is het AOE stijl geworden... Je kan alles al zien, maar je moet een unit in het gebied hebben om het up-to-date te houden. Nee, geef mij maar de oude stijl, dat je, als je het eenmaal gezien had, ook altijd kon zien, en verder helemaal zwart, zodat je niet al van te voren weet waar alle tech buildings precies staan.
Ook zijn er veel te weinig units/building options. En alleen maar zodat je niet hoefde te scrollen in die belachelijk grote balk onderin... Het is gewoon geen C&C meer. Begrijp me niet verkeerd, het blijft een hele leuke game, maar C&C, nee.
Verder is de game ongebalanceerd. China bijvoorbeeld heeft een infinite money hack, die schuilgaat onder de naam 'Hacker'. Als je 20 van die ventjes hebt, zit je nooit meer om geld verlegen. Wat wel leuk is tegen een brutal enemy, hij gooit z'n nukes altijd op je hackers als ze dicht bijelkaar staan

Oja, nog een groot minpunt, je kan superweapons niet uitzetten... Dat deed ik altijd bij RA2 namelijk...