C&C Generals, wat missen jullie??

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 580 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis de muren, of ben ik nou blind :?
Ik mis buildings options, en ik mis de ultrahandige interface. Die gare bar onderaan m'n scherm, daar zit ik nou niet bepaald op te wachten :/
Verder is de IA op normal dom, terwijl ie op hard dan weer vrij lastig is... Niet goed gebalanceerd dus. Maar misschien moet ik gewoon nog ff wennen aan deze game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 18:56:
Ik weet niet of die er wel inzit maar een chat functie als je aan het multiplayen bent zou wel leuk zijn.... beetje tactisch overleg is nooit weg.. weet iemand hoe dit moet???
Backspace voor tegen allies praten. Enter voor tegen everyone...

Zeker geen handleiding :? ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 12:41:
[...]
Backspace voor tegen allies praten. Enter voor tegen everyone...

Zeker geen handleiding :? ;)...
Ja ben mijn handleiding kwijtgeraakt :P maar iig thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft een leuk spel, Generals, maar met C&C heeft het weinig tot nix meer te maken, afgezien van de titel... ;(
Waarom? Omdat EA alle goede en unieke punten van C&C heeft weten uit te knijpen en te verdelgen alsof het puisten waren. De interface, die al zo lang ik me kan herrinerren zo was, weg. Het concept dat je iets aanklikte, het gebouwd werd, en dat je het dan kon neerzetten, weg. Je hebt nu van die kuttige bulldozers...
Engineers die nodig zijn om een tech building over te nemen, weg. De heerlijke simpele fog of war is weg, nu is het AOE stijl geworden... Je kan alles al zien, maar je moet een unit in het gebied hebben om het up-to-date te houden. Nee, geef mij maar de oude stijl, dat je, als je het eenmaal gezien had, ook altijd kon zien, en verder helemaal zwart, zodat je niet al van te voren weet waar alle tech buildings precies staan.
Ook zijn er veel te weinig units/building options. En alleen maar zodat je niet hoefde te scrollen in die belachelijk grote balk onderin... Het is gewoon geen C&C meer. Begrijp me niet verkeerd, het blijft een hele leuke game, maar C&C, nee.
Verder is de game ongebalanceerd. China bijvoorbeeld heeft een infinite money hack, die schuilgaat onder de naam 'Hacker'. Als je 20 van die ventjes hebt, zit je nooit meer om geld verlegen. Wat wel leuk is tegen een brutal enemy, hij gooit z'n nukes altijd op je hackers als ze dicht bijelkaar staan :P
Oja, nog een groot minpunt, je kan superweapons niet uitzetten... Dat deed ik altijd bij RA2 namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 16:31

bAdmuTs

mAzE

Verwijderd schreef op 24 februari 2003 @ 10:36:
. China bijvoorbeeld heeft een infinite money hack, die schuilgaat onder de naam 'Hacker'. Als je 20 van die ventjes hebt, zit je nooit meer om geld verlegen.
De GLA heeft daar die black-market voor en de USA die dropzones :P, allebei infinite ;)

[ Voor 3% gewijzigd door bAdmuTs op 24-02-2003 10:48 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:09
Het bouwen is op deze manier wel realistischer geworden, inplaats van dat zodra je gebouw af was het pas neerzette, word het nu ook daadwerkelijk gebouwd.

De map is ook realistischer, denk je nou echt dat een modern leger helemaal niets van het gebied weet voordat ze daar beginnen met vechten? Ik dacht het niet, die hebben kaarten en sateliet foto's, dus dan is het best logisch dat je ook meteen weet waar de tech buildings staan.

Het bouwen is even wennen, maar op deze manier kan je met twee war factory's dus ook twee tanks tegelijk bouwen, wat met C&C nooit kon, vond ik eigenlijk nooit echt logisch.

En wat dat infinite money hack betreft, de USA heeft daarvoor droppoints en de GLA de blackmarket, en allemaal kan je ze vernietigen met wapens, een fuel air bomb van de Amerikanen op de hackers doet het goed ;)

De AI kan idd een stuk beter, want voor zover ik het heb kunnen zien is die niet zoveel verschillend van de AI in voorgaande C&C's. Hij bouwt een paar units en valt ermee aan, bij hard bouwt die meer units, en wil hij nog wel gebruik maken van specials en op brutal bouwt die verdomt snel, en gebruikt tie alle specials die hij maar kan bouwen.

1vs1 heb ik de brutal AI nog niet kunnen verslaan trouwens, terwijl een hard AI wel te verslaan is, in het begin kost het een beetje moeite om zijn aanvallen af te slaan, maar op een gegeven moment heb ik het overwicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfensteijn schreef op 24 February 2003 @ 10:53:
En wat dat infinite money hack betreft, de USA heeft daarvoor droppoints en de GLA de blackmarket, en allemaal kan je ze vernietigen met wapens, een fuel air bomb van de Amerikanen op de hackers doet het goed ;)
Een GLA Anthrax bomb of SCUDS geladen met Anthrax doen het ook wel lekker hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:02
Overigens wat ik wel erg mis is carpet bombing. In de intro hebben ze het erover, in 1 van de chinese missies kan je ze oproepen maar bij skirmish niet! Das wel een beetje vreemd. Ik ga es effe de ini files doorpluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Verwijderd schreef op 24 February 2003 @ 11:01:
Een GLA Anthrax bomb of SCUDS geladen met Anthrax doen het ook wel lekker hoor :P
Dat wil ik wel geloven, maar ik ben een USA speler ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Wolfensteijn op 24-02-2003 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Het bouwen is op deze manier wel realistischer geworden, inplaats van dat zodra je gebouw af was het pas neerzette, word het nu ook daadwerkelijk gebouwd.

De map is ook realistischer, denk je nou echt dat een modern leger helemaal niets van het gebied weet voordat ze daar beginnen met vechten? Ik dacht het niet, die hebben kaarten en sateliet foto's, dus dan is het best logisch dat je ook meteen weet waar de tech buildings staan.

Het bouwen is even wennen, maar op deze manier kan je met twee war factory's dus ook twee tanks tegelijk bouwen, wat met C&C nooit kon, vond ik eigenlijk nooit echt logisch.

De AI kan idd een stuk beter, want voor zover ik het heb kunnen zien is die niet zoveel verschillend van de AI in voorgaande C&C's. Hij bouwt een paar units en valt ermee aan, bij hard bouwt die meer units, en wil hij nog wel gebruik maken van specials en op brutal bouwt die verdomt snel, en gebruikt tie alle specials die hij maar kan bouwen.

1vs1 heb ik de brutal AI nog niet kunnen verslaan trouwens, terwijl een hard AI wel te verslaan is, in het begin kost het een beetje moeite om zijn aanvallen af te slaan, maar op een gegeven moment heb ik het overwicht.
Ben ik het allemaal mee eens :).

Ik zou idd willen dat de AI wat meer manieren/methodes gebruikt om iemand te verslaan. Dus dat ie bv een Black Lotus stuurt die sneaky wat power buildings inneemt en daarna via de andere kant aanvalt met een groep tanks die hij van te voren tactisch had opgesteld :). Of bv via 2 kanten aanvallen (soms doet de AI dat wel is). Of een AI die alleen verdedigd :P. Hierdoor krijg je verschillende soorten persoonlijkheden als tegenstander en lijkt het meer menselijk :).
Ik snap wel dat dit lastig is te programmeren, maar als ze zoiets zouden kunnen maken dan was dat echt onvergetelijk geweest.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 13:36

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Kaap schreef op 24 February 2003 @ 11:03:
Overigens wat ik wel erg mis is carpet bombing. In de intro hebben ze het erover, in 1 van de chinese missies kan je ze oproepen maar bij skirmish niet! Das wel een beetje vreemd. Ik ga es effe de ini files doorpluizen.
In die missie wordt er gezecht, dat ze de carpet bombing van de amerikanen mogen gebruiken. Misschien is die er in skirmish uitgehaald, omdat die te veel op de Fuel Air bomb leek :Y)

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Laatst online: 11-08-2021
Wat ik dan toch weer jammer vind (afgezien van het vele dat gewoon goed is!)

...is dat het realisme her en der toch weer ver te zoeken is;

- Een bulldozer bouwt een gebouw
- Tanks van USA hebben een of ander vaag vliegend robotje boven hun hoofd hangen
- GLA hebben snipers die de hele crew met een schot uit een tank weten te schieten
- Het uberhaubt bouwen van tanks wordt in moderne oorlog natuurlijk niet gedaan, die worden verscheept vanaf het "land van herkomst"
- Alsof een generaal bij een oorlog een budget krijg waarmee hij de oorlog moet voeren en dan zelfs nog terplaatse bij moet verdienen om de oorlog te kunnen winnen
- De vliegtuigen hebben in mijn ogen een wel heel korte landingsbaan en draaicircel.
- Weer kan een tank die met explosieven schiet op een "weerloos" mannetje deze pas doden na een schot of 10!!
- En als laatste is het jammer dat je een tank ALTIJD dezelfde aantal keren moet raken met shell's van een andere tank voordat deze kaduuk is....

Ze hadden het toch wat realistischer kunnen maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ye Greate'96 schreef op 25 February 2003 @ 09:13:

- Tanks van USA hebben een of ander vaag vliegend robotje boven hun hoofd hangen
- GLA hebben snipers die de hele crew met een schot uit een tank weten te schieten
- Het uberhaubt bouwen van tanks wordt in moderne oorlog natuurlijk niet gedaan, die worden verscheept vanaf het "land van herkomst"
- Alsof een generaal bij een oorlog een budget krijg waarmee hij de oorlog moet voeren en dan zelfs nog terplaatse bij moet verdienen om de oorlog te kunnen winnen
- De vliegtuigen hebben in mijn ogen een wel heel korte landingsbaan en draaicircel.
- Weer kan een tank die met explosieven schiet op een "weerloos" mannetje deze pas doden na een schot of 10!!
- En als laatste is het jammer dat je een tank ALTIJD dezelfde aantal keren moet raken met shell's van een andere tank voordat deze kaduuk is....

dat is nou eenmaal de 'feel' van de C&C serie... als jij het zo wil als je nu state, dan zou ik zeggen pak een spel als sudden strike erbij, dat zal je ongetwijfeld beter bevallen....

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ook echt cool dat als je die gare control bar onderaan naar beneden gooit dat je radar dan ook voor de helft verdwijnt! 8)7 Ze hadden hem op zijn minst transparant kunnen laten. De interface van emperor was stukken beter. ik begrijp dit echt niet.

Het maken van units werkt trouwens weer net zo als in dune2.

Wat ik ook spuugirritant vind in de singleplay is als je lekker zitten te spelen dat INEENS de controls worden overgenomen om iets te vertellen dat je toch al weet: "capture this bridge commandaaaah" of "these cicilian structures are of vital essence, you MUST capture them!!!" pleur op. Dat accent is ook stom.

De intro's kan je niet skippen!? :+

Verder is het natuurlijk een supergoede game :+ maar inderdaad heel jammer dat ze niet wat langer de tijd hebben genomen om ook de details uit te werken. :(

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Dinictus schreef op 25 February 2003 @ 09:38:

De intro's kan je niet skippen!? :+

(
de intro's in de missies niet, voor de game wel door de switch -novideo -nologo toe te passen....

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ja ik bedoel de in-game intro's.

Ik start trouwens op met -quickstart. Dan knalt hij meteen naar het menu.

Hebben jullie trouwens wel eens wat langer naar het gevecht dat plaatsvind achter het menu gekeken? Er gaat geen 1 blauwe tank kapot!! Ook niet na 20 minuten ofzo.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 09:24

Scighera

swim-bike-run

heeft iemand die de game van te voren gereserveert had en de kaart+bon opgestuurd heeft het collectors item al ontvangen :?
I'm still waiting here
Dinictus schreef op 25 februari 2003 @ 10:16:
Ja ik bedoel de in-game intro's.

Ik start trouwens op met -quickstart. Dan knalt hij meteen naar het menu.

Hebben jullie trouwens wel eens wat langer naar het gevecht dat plaatsvind achter het menu gekeken? Er gaat geen 1 blauwe tank kapot!! Ook niet na 20 minuten ofzo.
Propaganda van de US... 8)7

[ Voor 77% gewijzigd door Scighera op 25-02-2003 12:47 ]

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Niet online
Ik mis multiplayer / skirmish opties zoals "superweapons" "start credits" en dat soort meuk :p

Always outnumbered, never outgunned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Keizer schreef op 25 February 2003 @ 10:54:
Ik mis multiplayer / skirmish opties zoals "superweapons" "start credits" en dat soort meuk :p
dat zal ongetwijfeld nog komen.... en in MP kan je ook al afspreken wat je gaat doen ;) 10K creds is iig mooi zat IMO...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Je kan natuurlijk ook afspreken dat je geen superweapons bouwt. (net als in de echte wereld) en dan toch bouwen O-) O-) .... Echte simulatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

of onder een smoes van 'ik heb de upgrades nodig meer niet >:)'

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-10 20:38

Largo

Donderdraak

Dinictus schreef op 25 February 2003 @ 14:42:
Je kan natuurlijk ook afspreken dat je geen superweapons bouwt. (net als in de echte wereld) en dan toch bouwen O-) O-) .... Echte simulatie...
Als je het nog realistischer wil maken, dan zeg je dat alleen jijzelf de Superweapons mag bouwen, en alle andere partijen niet. En vervolgens bombardeer je ze plat als ze zich niet aan die "afspraak" houden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm, dan zal ik ook nog maar zeuren over generals zeker?

- Ik mis de muren ook, normaal bouw ik mijn basis helemaal in met muren...
- Geen Super-Wapen-uitzet-functie
- De Super-wapens zijn wel niet meer zo super :7 (dwz. ze doen niet meer zoveel damage
als bijvoorbeeld in Ra2).
- Nog steeds vind dat er te weinig keuze is aan tanks enz.
- De Terroristen hebben geen vliegtuigen... maar op 11 september hebben ze laten zien dat ze een oplossing weten dus ach ja...
- De computer vijanden zijn nou niet echt creatief met strategieën

er zal nog wel meer zijn, maar dit is alles wat me zo te binnenschiet... overigens, vind ik de terroristen het leukste leger (ik kijk meestal niet naar het "beste" maar het "leukste" leger).
Vroeger was ik altijd NOD en de Soviets.. ik heb iets met criminelen... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 16:55 . Reden: Ghammala Ghammala ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largow schreef op 25 februari 2003 @ 16:51:
[...]

Als je het nog realistischer wil maken, dan zeg je dat alleen jijzelf de Superweapons mag bouwen, en alle andere partijen niet. En vervolgens bombardeer je ze plat als ze zich niet aan die "afspraak" houden. 8)
WHEEEHEHEHEHEHEHEHE :D :) en dan noem je je: George Dubbel Joe Bush :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 16:57:
[...]

WHEEEHEHEHEHEHEHEHE :D :) en dan noem je je: George Dubbel Joe Bush :+
Wel lachen als je dat afspreekt, kijken of het lukt. leuk om met een groep te doen en als 1 dan wel een superweapon bouwt gaat de rest aanvallen etc...

echt "wereldje" spelen. LOL.
Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 16:54:
Hmmmm, dan zal ik ook nog maar zeuren over generals zeker?

- De Super-wapens zijn wel niet meer zo super :7 (dwz. ze doen niet meer zoveel damage als bijvoorbeeld in Ra2).
Zo ARG? heb je welleens een nuke op je basis gehad dan? Of een scud storm?
Echt wel redelijk heftig hoor! in ra2 kon je je er veel beter tegen verweren.

[ Voor 5% gewijzigd door Dinictus208 op 25-02-2003 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:50
KeeZ schreef op 25 February 2003 @ 14:56:
of onder een smoes van 'ik heb de upgrades nodig meer niet >:)'
Hahahahaha die is echt goed 8) Moet ik onthouden :o

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bAdmuTs schreef op 24 februari 2003 @ 10:48:
[...]

De GLA heeft daar die black-market voor en de USA die dropzones :P, allebei infinite ;)
Ervaring leert dat hackers veel meer cash opleveren, en ook regelmatig. Die dropzones is 1x in de zoveel tijd, als je 10 hackers hebt krijg je elke seconde 25 credits erbij... Of 50 als ze allemaal heroic zijn.

Over het realisme van de map en bouwen etc., wat ik al zei, hierdoor is de echte C&C feel weg. Ik zeg niet dat ik het slecht vind, ik zeg alleen dat het iets heeeel anders is dan in de oude C&C's.
En als we dan toch aan het zeuren zijn over realisme: als je een command centre overneemt van de USA als je zelf china speelt (black lotus), dan kun je met jouw China bulldozer geen US buildings maken. Als je dan een US dozer bouwt, dan kan je met die dozer dat wel, maar dan ook alleen US buildings... Voor units geld hetzelfde. Je moet dus alles gedwongen 2x gaan bouwen. Vrij onzinnig. Volgens mij is dat alleen maar gedaan zodat je niet hoeft te scrollen in dat lelijke grote ding onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Laatst online: 11-08-2021
Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 17:52:
[...]

Ervaring leert dat hackers veel meer cash opleveren, en ook regelmatig. Die dropzones is 1x in de zoveel tijd, als je 10 hackers hebt krijg je elke seconde 25 credits erbij... Of 50 als ze allemaal heroic zijn.
Hacker = $5
En fully promoted = $10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmuze
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10-2024

kingmuze

so don't fear

Ik vind ut nog steeds eens uper spel, vooral
over internet. Idd mis ik die sea units. Ik vind
ook de missies allemaal veeel te kort. Bij elk
maar 7 missies. Is toch veel te weinig. Verder
gameplay is gewoon super!

[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Ye Greate'96 schreef op 25 februari 2003 @ 09:13:

Okeej dus jij wilt:

-Eerst 10 bouwvakkers trainen, dan een fundering storten, kozijnen stellen, metselen, dak maken, dakpannen leggen, loodgieter, electricien, stukadoor en schilder zijn werk laten doen en dan is het ongeveer af (bij een normaal gebouw).

-Dat je tanks van 800 niet te reparen zijn (pas als ze 2 streepjes hebben)

-De tanks van je tegenstander niet in kunnen nemen/uit kunnen schakelen dmv een special unit die sloom werkt en duur is.

-Eerst een legermacht opzetten in je "land van herkomst" (dat houdt in een paar uur tanks bouwen en naar je beeldscherm staren met je fabriek in "land van herkomst" erop) en dan die tanks verschepen naar het battlefield wat ook nog enkele uren duurt.

-oneindig veel geld? Meteen bij het begin van je online game, zodat binnen 10 minuten elke speler 500 tanks heeft.

-Een landings baan van 5 keer je commandcenter lang en 2 keer je commandcenter breedt.

-Oke hier irriteer ik me ook heel erg aan :X

-Random damage? Zodat de ene keer je tank binnen 2 schoten kapot is en de andere keer na 8, leuk als je toevallig aanvalt met 20 tanks en hun hebben net geluk met die 2 schoten en heel je team wordt afgeschoten door 4 tanks.

Leuk spel zal het worden :O

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 17:52:

Over het realisme van de map en bouwen etc., wat ik al zei, hierdoor is de echte C&C feel weg. Ik zeg niet dat ik het slecht vind, ik zeg alleen dat het iets heeeel anders is dan in de oude C&C's.
In een intervieuw met Mark Skaggs heeft hij ook gezegt, dat ze met generals het RTS genre een nieuwe dimensie willen geven (en niet alleen visueel)

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Laatst online: 14:25
Tis echt kut dat Westwood op is gekocht en uit elkaar is geript. De naam C&C betekend nu veel minder.
Ik ben echt bang dat RA 3 en tibirium dawn zwaar gaan tegenvallen. Terwijl het zo goed zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Laatst online: 05-10 09:24

Scighera

swim-bike-run

DaMayan schreef op 25 February 2003 @ 19:43:
Tis echt kut dat Westwood op is gekocht en uit elkaar is geript. De naam C&C betekend nu veel minder.
Ik ben echt bang dat RA 3 en tibirium dawn zwaar gaan tegenvallen. Terwijl het zo goed zou kunnen zijn.
helemaal mee eens. Generals is mooi, maar geen echte C&C vind ik. (ik type btw nog steeds www.westwood.com in als url)

Ik mis het Westwood logo ook op de Generals box.... :/

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ye Greate'96 schreef op 25 February 2003 @ 18:23:
[...]

Hacker = $5
En fully promoted = $10
Dat zeg ik toch :? Een hacker krijgt elke 2 sec. geld binnen. Dus 10 hackers van $5/2 sec.: 10*5/2=25
10 hackers heroic: 10*10/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Cargo- schreef op 25 February 2003 @ 19:08:
[...]

Leuk spel zal het worden :O
Ach kom niet overdrijven.

Ik ben het er wel mee eens. Kijk in Z had je ook tanks die maar 2 á 3 schoten nodig hadden om infanterie te killen. Aan de andere kant had je ook rocketeers die dan weer slechts 3 schoten nodig hadden om een tank neer te halen. Dat zorgde er destijds voor dat je onmundig spannende gameplay kreeg omdat je niet graag die heavy tank wilde ontmoeten die wel 6 schoten kon verdragen.

Nu wil ik het concept van Generals ook niet vergelijken met dat van Z (kan niet) maar het is toch inderdaad wel een beetje belachelijk dat je 12x moet pompen met shells om een soldaat neer te krijgen. Het Z voorbeeld is er alleen maar om aan te geven dat het ook anders kan .

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 21:27
Ik mis de tussen films, die je altijd kreeg in de vorige C & C serie's (zoals RA, RA2 etc...)
nadat je een missie had op gelost

With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiek!

Vind spel er visueel geweldig uitzien.. (ook al kan m'n athlon 1000 het niet echt trekken :S)

Maar wat mij echt tegenvalt:

- slechts 7 missies per land :S
Dacht eerst dat ie het spel niet goed gesaved had ofzo, toen ik china na 7 missies al had uitgespeeld. (heb het laatste level nog 3x uitgespeelt om zeker te weten dat ik niet iets miste/verkeerd deed 8)7 )

- Geen verhaallijn.. (komt toch weer vergelijking met W3, maar die verhaallijn is geniaal.. )
Dus filmpjes erbij.. Verhaal erbij. Eerst met bijvoorbeeld china spelen en dan pas GLA en tenslotte Amerika bijvoorbeeld)

- Traag! (heb het gevoel dat alles heel traag gaat, bouwen, oorlog voeren etc.. Maar dat kan ook nog aan m'n pc liggen.. :'( )

Maar ik vind nog steeds de spellen die na Red Alert 2 zijn uitgekomen niet leuk meer. Ze zien er wel veel mooier uit.. Maar zijn lang niet zo leuk om te spelen. Ze vervelen veel sneller.. Heb Red Alert 1/2 dagen en nachten gespeelt. Maar alles wat daarna kwam was ik snel op uitgekeken..

Warcraft III heb ik wel weer dagen en nachten gespeeld. Puur omdat je wilt weten hoe het verhaal verder gaat. Bovendien is Warcraft veel uitgebreider! Meer missies, meer verschillende volken, etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

tsja... zo heeft ieder zijn/haar voorkeur en vergelijken tussen WC3/CCG kan gewoon niet... punt. verder blijft het toch aardig om online met vrienden / bekenden te spelen.

Wat wel vaag is... zonder gast op mn buddylist vind ik zijn game wel, met gast op mn buddylist niet |:(

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTops
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Voor de kleine aanpassingen in het spel kunnen mensen de INI files gebruiken.

Hier kan je ze downloaden: www.eaglered.net/download/generalsinis.zip

Als je ze plaatst in ..\Generals\Data\INI\ dan worden ze automatisch gelezen bij het opstarten. Je kan ze gewoon met Notepad openen en het meeste is gewoon in leesbaar engels neergezet dus moeilijk is het niet... :)

Het aanpassen van tank shells die soldaten WEL in 1 of 2 keer schieten kunnen doden doe je bijvoorbeeld in Armor.ini:

Armor HumanArmor
Armor = ARMOR_PIERCING 10% ;humans don't get hit by tank rounds.

Kwestie van percentage aanpassen en je bent klaar... :)

Let wel op dat je dir (INI) moet renamen als je online gaat spelen omdat je anders sync errors kan krijgen tijdens het potje. (als het ene spel zegt dat een Hacker 5 credits per 2 seconde genereert en het andere spel zegt 50 credits per 2 seconde, dan wil het wel eens fout gaan... >:))

Laatste punt, deze INI files zijn NIET illegaal. Ze zitten gewoon in INI.big file die in je Generals dir staat. Je moet alleen het juiste programma hebben om ze eruit te halen, dat heb ik alvast voor jullie gedaan.

Succes!

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 17:52:
[...]

pssst, Je kan meerdere dropzones bouwen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik mis in C&C Generals.. BOTEN!!! :'( ik mis ze echt heel erg :/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 22:27:
ik mis in C&C Generals.. BOTEN!!! :'( ik mis ze echt heel erg :/
Ik ook, Ook in WCIII ook naar dat je een unit limit in WCIII hebt, Die vliegtuigen hadden van mij niet zoveel gehoeven vaak kan je met vliegtuigen alles wel aan 8)7 Ook is het erg vervelent dat je vaak vast zit met tanks e.d. die gewoon een minuut later komen 8)7 Hoe kan je dan effectief je vijand uitschakelen als je niet alle tanks tegelijk kan laten aanvallen :/ overigens is het erg kort en makkelijk, Ik heb 1 missie overnieuw gedaan maar daarna heb ik em foutloos uitgespeeld :)
Ik ben benieuwt of china nog moeilijker gaat worden dan heb ik em compleet uitgespeeld, Binnen 2 dagen |:( Daag 55euro 8)7 misschien word langamen nog leuk maar daar koop je niet een compleet spel voor :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 22:40:
[...]

Ik ook, Ook in WCIII ook naar dat je een unit limit in WCIII hebt, Die vliegtuigen hadden van mij niet zoveel gehoeven vaak kan je met vliegtuigen alles wel aan 8)7 Ook is het erg vervelent dat je vaak vast zit met tanks e.d. die gewoon een minuut later komen 8)7 Hoe kan je dan effectief je vijand uitschakelen als je niet alle tanks tegelijk kan laten aanvallen :/ overigens is het erg kort en makkelijk, Ik heb 1 missie overnieuw gedaan maar daarna heb ik em foutloos uitgespeeld :)
Ik ben benieuwt of china nog moeilijker gaat worden dan heb ik em compleet uitgespeeld, Binnen 2 dagen |:( Daag 55euro 8)7 misschien word langamen nog leuk maar daar koop je niet een compleet spel voor :z
Speel hem maar is uit op hard/brutal.

En ik snap niet waarom iedereen die boten mist. Ik heb ook dag en nacht Red Alert gespeelt maar ik mis de boten geen seconde.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Wat ik mis is vooral de sfeer!! Het kan aan mij liggen natuurlijk, maar rond de eerste command en conquer was echt in het begin van opkomend internet enzo, mijn broer draaide dat nog op een 486 ofzo.... En dat was gewoon echt cool/nieuw! Maar nu is het allemaal zo uitgekauwd, er is absoluut geen verhaallijn, en dat vind ik echt bagger! Ik ben eigenlijk best teleurgesteld in dit spel. En wat betreft de graphics, ook die kunnen beter (mijn mening...)

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Voxie2 schreef op 27 February 2003 @ 08:33:
En wat betreft de graphics, ook die kunnen beter (mijn mening...)
compu upgraden... 8)7

voor de rest, gameplay is life..... generals = ultieme gameplay, f*ck die boten !!

Deze plek is te koop.

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 17:53

evaarties

Powerball @ 12.582

-Cargo- schreef op 26 February 2003 @ 22:51:
[...]

Speel hem maar is uit op hard/brutal.

En ik snap niet waarom iedereen die boten mist. Ik heb ook dag en nacht Red Alert gespeelt maar ik mis de boten geen seconde.
Ik speel op hard... maar wat een EASY game :'(.... waar is de tijd van C&C: TD..

Trouwens, dat oneindig geld vind ik ook maar #$%@. Nu is er geen run meer op resources.

Verwijderd

Wat ik het meest mis is de resources management, geen limieten.
Dit haalt veel tactiek en strategie uit het spel.

Verder vind ik dat er vrij weinig verschil is tussen de 3 "rassen"

Ja, verhaal kon ik ook niet echt vinden, iedere missie komt neer op hetzelfde:
Bouw zoveel mogelijk van je sterkste unit, val aan en win.

Zowieso is de balance tussen unit compleet weg.

• Noctilux
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-07 12:07
Het topic wordt gelukkig langzaam weer iets beter maar veel van de opmerkingen vind ik toch raar.
  • Er wordt veelal geklaagd over het realiteitsgehalte van het spel. Daar staat weer tegenover dat er gemopperd wordt op de "gameplay". Het een sluit namelijk veelal het andere uit.
  • Veel opmerkingen komen voort uit het feit dat 80% van de posters het spel illegaal hebben en dus geen handleiding hebben gelezen. (ik mis die en die toets...)
  • oh ja... en maar klagen dat het spel langzaam is, en ondertussen een computer hebben die bij lange na niet aan de specs voldoet. Voor de overige: zet de snelheid is op maximaal, is het nog steeds te langzaam?
  • en klagen over slechte graphics met een GeForce 1 ...
Tuurlijk, er zitten zeker goede opmerkingen tussen over de interface, ontbrekende elementen, verhaallijn, missies, etc... maar voor veel van de posts vind ik dat niet gelden. En tenslotte is dit de beste worldbuilder die ooit voor een C&C game is gemaakt, en nu zit hij er gewoon standaad bij!

Maar laat ik zelf ook nog iets bijdragen.

Een van mijn minnen is het beperkte overzicht omdat er niet verder uitgezoomd kan worden. Hier moet ik natuurlijk ook zelf bekennen dat hier een andere kant aan vast zit, want ja, ik heb de ini ook aangepast, maar ik doel op de orginele versie, die je dus ook online speelt, en ja ik begrijp ook dat het de systeem eisen nog enigszins binnen de perken houdt, en ja dit is een van de consequenties van het 3D aspect in het spel. Daarnaast moet ik heel erg wennen aan de de nieuwe interface, en het vaak moeten springen door het veld om sommige opties/wapens te activeren.

Vind daarentegen het opslaan van replay's heel erg goed! Degene die je kan downloaden van een aantal goede spelers zijn zeer leerzaam. En daarnaast is de handleiding een stuk beter en uitgebreider dan bij de meeste andere spellen. Tenslote vind ik de worldbuilder de beste die er ooit is geweest voor een C&C game. En hij zit nu gewoon standaard bij het spel!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:20

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ben nu ook een tijdje verder en ik blijf het gewoon een leuk spel vinden. Het enige waar ik me op dit moment echt aan irriteer is dat (voornamelijk) infantry echt ontzettend dom is. Heb je netjes ergens een groepje red guards staan en staat er net 1 rocketmannetje van de vijand buiten hun bereik, laten ze zich rustig afknallen |:(.

Voor de rest, over het geld, ik vind het eigenlijk wel prettig dat je niet als een gek naar de enige resources op de map hoeft te rennen.
En een groep hackers gaat met een fuel bomb heel mooi dood >:)

Verwijderd

Nog iets wat ik merkte, je vrachtwagens wachten niet tot bijv. de trein voorbij is, ze rijden er gewoon recht op in....Selfpreservation:0

• lak
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Generals is kick. Vooral dat general punten systeem is een aardige verbetering t.o.v. vorigen.. Jammer is alleen dat de superweapons niet uitgezet kunnen worden..

SysSpec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 13:41:
Nog iets wat ik merkte, je vrachtwagens wachten niet tot bijv. de trein voorbij is, ze rijden er gewoon recht op in....Selfpreservation:0
tsja om daar nu een alghoritme voor te schrijven lijkt me ook een beetje dubbelzinnig eigenlijk..... is jouw eigen schuld dat ze zichzelf te pletter rijden ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt de treinen idd ook een beetje nep plaats je 30 overlords op een rijtje... denkje onoverwinnelijk te zijn.. neej hoor komt er zo'n lompe trein aan rijden... boem... 30 tanks dood en wat is er met de trein??? Helemaal niets!!! :/ niet eens een enkel krasje... damn.. hadden ze wel een beetje anders kunnen maken als een trein tegen een tank aan zou rijden zou ik denken dat die trein toch wel zou ontsporen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 22:22:
Ik vindt de treinen idd ook een beetje nep plaats je 30 overlords op een rijtje... denkje onoverwinnelijk te zijn.. neej hoor komt er zo'n lompe trein aan rijden... boem... 30 tanks dood en wat is er met de trein??? Helemaal niets!!! :/ niet eens een enkel krasje... damn.. hadden ze wel een beetje anders kunnen maken als een trein tegen een tank aan zou rijden zou ik denken dat die trein toch wel zou ontsporen :?
zeg, knal dat ding dan naar de tering als je er last van hebt :+

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-10 13:14

Masselink

Voor de dorst

• mocht er ooit een opvolger komen,
• mocht er dan eens gekeken worden op het forum
• mocht er dan een versie komen, waar onze ideeen in verwerkt zijn

dan koopt nietmand hem, omdat het niet speelbaar is en TE realistisch.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 10:12
Welke flip parkeert er dan ook 30 overlords precies op het spoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die dat uitprobeerd?

In mijn geval waren de trucks resources aan het halen, dan ga je er niet constant op letten.....

Een no collision system zou handig zijn...Mannen die rechtstreeks tegen tanks aanlopen etc...

Verder vond ik de tanks die rustig stuk gaan als er op geschoten word, wel erg irreeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 12:44:

In mijn geval waren de trucks resources aan het halen, dan ga je er niet constant op letten.....

Een no collision system zou handig zijn...Mannen die rechtstreeks tegen tanks aanlopen etc...

Verder vond ik de tanks die rustig stuk gaan als er op geschoten word, wel erg irreeel.
Ik zorg er altijd voor dat m'n trucks en workers nooit over het spoor lopen.

BTW is irreel een goed nederlands of goed tweakers woord :?

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik mis net als een aantal andere hier ook boten!
ow wat chill zou dat zijn, kom je met een dik oorlogschip aanzetten (dna moet hij er wle zijn he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

U hebt gezocht op: irreeel

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

irreŽëel (bn.)

1 onwezenlijk, onwerkelijk
dus.... dat zegt genoeg ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
  • Laatst online: 25-05 21:55
Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 12:44:

Dit is dan ook een C&C spel...

Nog iets over die drones . sommige personen vinden dit onlrealistisch. Dat dacht ik eerst ook.
Maar op het Generals forum heeft eens posting gestaan met een link naar site waar foto's en informatie stond over drones prototypes. Ze waren nog wel een stuk groter dan in Generals, maar ze zijn er al aan bezig.

Ook iets wat je niet moet vergeten is dat de ongeveer 10 a 20 jaar in de toekomst zitten.

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Laatst online: 14:25
Het ergste blijft toch die camera standpunt. Dat je niet kunt uitzomen!

Grappig vind ik ook de verschillen met de beta test (mn neef zat er officieel in) vooral de flashbangs die hadden eerst een area effect. Dus dat de grond wit werd en iedereen damage kreeg als ze erin verkeerden. Maar er zijn wel meer kleine dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op 17 February 2003 @ 11:27:
- Sea units (geen boten, geen water ;( )
- Verhaallijn. Ik hou van een goed verhaal zoals Red Alert 1 met alle filmpjes van Stalin enzo, super gaaf.

2 belangrijkste punten
IK zou het ook schrijven, maar... ja als het er al staat hoef ik alleen maar te quoten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeeZ schreef op 27 February 2003 @ 09:29:
[...]

compu upgraden... 8)7

voor de rest, gameplay is life..... generals = ultieme gameplay, f*ck die boten !!
Dan vraag ik me toch echt af hoeveel andere RTS games jij gespeeld hebt... Laat ik het zo zeggen, ik ben het op z'n zachtst gezegd niet helemaal met je eens wat betreft die dikgedrukte zin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 15:53

aapelite

Do the kirby!

ik vind de gameplay meer tiberian sun style eigenlijk, doet me er iig erg aan denken. EN aangezien ik die lekker lang online gespeeld heb en ervan genoten heb vind ik die van generals helemaal niet gek, alleen het gaat soms wat te traag.
Waar ik me ook aan erger is dat de tanks nog altijd zo lomp rond rijden, elkaar in de weg zitten en er voor zorgen dat ze zichzelf wel kapot rijden.
EN idd ook het feit dat units zich vrolijk laten afknallen en niet trug schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 20:50:
[...]

Dan vraag ik me toch echt af hoeveel andere RTS games jij gespeeld hebt... Laat ik het zo zeggen, ik ben het op z'n zachtst gezegd niet helemaal met je eens wat betreft die dikgedrukte zin...
* KeeZ heeft genoeg RTS's gespeelt, ik speel generals op het moment al niet zoveel meer dus had ik het eigenlijk even weg moeten halen, maar dat terzijde 8)7 het kan me nu namelijk niet meer zoveel boeien, ik ben de beperkingen wat tegen het lijf gelopen, om dit nou ultieme gameplay te noemen was dus echt een beetje over-the-top...

Maar goed, het was en is blijft wel leuk om te spelen, voor een uurtje dan :+ @ Lan's zal ik wel weer meer spelen, as always :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-10 19:12
Wat ik nog het meest irritant vind is je radar / kaart.

Je ZIET gebouwtjes op het grote scherm, maar je radar laat geen puntjes / stipjes etc zien. Zet dan die dingen op je radar en update pas als ze weer in zicht komen.
En ook kun je gebouwtjes niet aanvallen als je ze nie1t ziet. Ik moet dus een vliegtuig erheen sturen, erbij blijven, en zodra dat vliegtuig in zicht is kan ik echt aanvallen, anders blijft hij dom rondjes vliegen en afgeschoten worden.

Wat wel lachen was met de single player missies: *Warning: nuke detected blabla* oid.. INCLUSIEF locatie 8)7 Okee, je paradropt wat mannetjes en ik had hem zo kapot (nul defences erbui) En denk dan niet dat hij hem rebuild of zo...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Laatst online: 13:21
Ik mis de mogelijkheid om gebouwen te repareren! :|
(Ja, ik weet dat dat met een worker kan, maar dat zuigt dus imho...)

Ook vind ik de ultiplayer maps ERG tegenvallen. Niet alleen erg weinig maps voor 6+ spelers, maar ook weinig fantasie en variatie in de maps!

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 11:49:
[...]

Ga jij even op het dak zitten :D ! ! ! Dune was de grondlegger maar als jij mij gaat vertellen dat de gameplay van WarCraft3 of Red Alert 2 slechter is dan van Dune 1, dan ben je niet realistisch.

Als een spel grondlegger is, kun je w88 op bulten games die de gameplay verbeteren/ perfectioneren en dat is natuurlijk ook gebeurd met Dune.

Overigens vond ik Tiberian Sun en Red Alert 2 ijzersterk in multiplayer maar het is blijkbaar 'in' tegenwoordig om te zeggen dat Westwood na Red alert alleen maar rotzooi heeft uitgebracht.

Wat ik ik ook vaak hoor, als mensen Wc3 vergelijken met Generals, is dat de interface en het pure overzicht (in de trend van: waar zijn mijn units, hoeveel damage doen ze, zijn ze geüpgrade) véél beter zijn bij Wc3. Dat is idd altijd het probleem met Westwood geweest: ze maken leuke games maar leggen het altijd af op dat soort vlakken.
ik ben het 100% met je eens Wc3 is veel duidelijker en overzichtelijker dan Generals.

En ik vind het zo irritant aan Generals, ze willen een realistisch oorlog spel maken lijkt mij.. en wat heb je dan... tanks die groene snot kotsen.. wow.. realistisch jongens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 12-10 14:11

Jumpiefox

Hoi ?

... het speelt zich ook af in de toekomst he? dan kan dat vast wel...hmm waarom zou dat nu niet kunnen ? :P een truck laden met chemische zooi en een lange slang? :P (blaat mode)

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Weet je wat je kan doen om te zorgen dat je units terug schieten? Ze een gebied laten guarden, ik wil wedden dat ze op elke tegenstander schieten die in range komt. Vooral die nuke cannons van China zijn dan erg prettig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Ohja, ik mis ook de ouderwetse guard van units (kon je op g drukken, dan stond die unit 'op guard'), nu kan je alleen een gebied guarden, dat werkt minder prettig imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Laatst online: 07-10 17:51

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Exar_Kunn schreef op 11 March 2003 @ 17:13:
Ohja, ik mis ook de ouderwetse guard van units (kon je op g drukken, dan stond die unit 'op guard'), nu kan je alleen een gebied guarden, dat werkt minder prettig imho...
Dat is toch t zelfde, alleen nu zie je t gebied wat geguard wordt :)

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 14:22
Al die oude C&C Games roeleerden echt, heb ik überlang op liggen spelen :) Generals vind ik iig wel meevallen, graphics zijn wel vet enzo maarjah ik mis toch wat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

De_Bastaard schreef op 11 March 2003 @ 17:52:
Al die oude C&C Games roeleerden echt, heb ik überlang op liggen spelen :) Generals vind ik iig wel meevallen, graphics zijn wel vet enzo maarjah ik mis toch wat :/
Het C&C\RA gevoel...
Ik hes het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:21

Booth

¯¯¯¯¯¯

Wolfensteijn schreef op 11 maart 2003 @ 17:09:
Weet je wat je kan doen om te zorgen dat je units terug schieten? Ze een gebied laten guarden, ik wil wedden dat ze op elke tegenstander schieten die in range komt. Vooral die nuke cannons van China zijn dan erg prettig :D
Idd ja :)
Wat ik wel kut vin, je hebt een gebouw vol met poppetjes, en er komt zo'n GLA-snotmobiel aangereden. Je poppetjes zijn er net niet vroeg genoeg bij, en die snotmobiel niest je building onder. Ik snap niet waarom al de poppetjes ook dood zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Booth schreef op 11 March 2003 @ 19:48:
[...]

Idd ja :)
Wat ik wel kut vin, je hebt een gebouw vol met poppetjes, en er komt zo'n GLA-snotmobiel aangereden. Je poppetjes zijn er net niet vroeg genoeg bij, en die snotmobiel niest je building onder. Ik snap niet waarom al de poppetjes ook dood zijn :?
Omdat die snotmobiel chemische zooi in het gebouw spuit en alle poppetjes daarin stikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:21

Booth

¯¯¯¯¯¯

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 20:29:
[...]

Omdat die snotmobiel chemische zooi in het gebouw spuit en alle poppetjes daarin stikken.
Dat duurt dan denk ik langer dan 1 seconde, en ze kunnen heus wel uit het raam springen met een touw tog? :P Najah, ik vin gewoon dat dat te snel gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zou Westwood met de updates die zo nu en dan uitkomen ook daaderkelijk elementen toevoegen/wijzigen?
BV de mogelijkheid tot het bouwen van muren. Want dat mis ik erg hard :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis de FMV's.... en ik mis Tanya, alleen heeft die nog nooit in C&C gezeten :(
Colonel Burton kan niet in gebouwen, dat mis ik ook wel (tenminste, hij kan niet combat drop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Laatst online: 13-12-2024
intro filmpje + muziek :+

dat mis ik :P

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Laatst online: 15:32

ErA

Ok hier mijn bericht dan:

1: De Drones
Ik las net even iets over drones. Dat het onrealistisch is enzo. De drones op tanks zijn enigzins vergegrepen maar bieden wel iets goed aan. Tevens is de drone ook datgene wat hidden units spot voor USA. De scout drone is best realistisch. Hij ziet er net zo uit als "de predator" wat een verkennings vliegtuig is van de USAF. werd gebruikt in afghanistan enzo.

2: Gameplay
1 woord. Subliem. Zeer goed gebalanceerde teams kan je ook zien aan de win stat bij GOL (generals online). GLA is enigzins zwakker maar heeft ook zijn goede kanten. Verder is het afkijken bij star-warcraft uitstekend gelukt want meerdere dingen tegelijk bouwen is veel vetter. ZEKER als je geld genoeg heb. (ik heb het over gebouwen).

3: Filmpjes
Tja das jammer maar neem ik op de koop toe

4: Muziek
Niet goed nee. Maar jah winamp aan en gaan. Verschikkelijk om telkens hetzelfde te horen bij china, usa en gla.

5: Single player
Zonde van me tijd. AI sux in iedere spel altijd en overal

6: Multiplayer
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) WREED. Te goed gewoon. Alleen beetje brakke netcode maar jah dat komt wel goed met updates. NOTE: Ea games is niet liev voor non-breedband gebruiker. Ze brengen wel erg vaak updates uit van 2 mb voor generals. En bij BF1942 moet je voor een update van 1.3 naar 1.31 gewoon weer de volle 50 mb downen. Tja dat kan beter

7: Conclusie
Een schot net naast het midden van de roos

[ Voor 6% gewijzigd door ErA op 12-03-2003 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 09:57
ErAdiCToR schreef op 12 March 2003 @ 00:01:
Ok hier mijn bericht dan:

1: De Drones
Ik las net even iets over drones. Dat het onrealistisch is enzo. De drones op tanks zijn enigzins vergegrepen maar bieden wel iets goed aan. Tevens is de drone ook datgene wat hidden units spot voor USA. De scout drone is best realistisch. Hij ziet er net zo uit als "de predator" wat een verkennings vliegtuig is van de USAF. werd gebruikt in afghanistan enzo.
mee eens
2: Gameplay
1 woord. Subliem. Zeer goed gebalanceerde teams kan je ook zien aan de win stat bij GOL (generals online). GLA is enigzins zwakker maar heeft ook zijn goede kanten. Verder is het afkijken bij star-warcraft uitstekend gelukt want meerdere dingen tegelijk bouwen is veel vetter. ZEKER als je geld genoeg heb. (ik heb het over gebouwen).
gedeeltelijk mee eens. GLA vind ik veel zwakker dan China en USA.
3: Filmpjes
Tja das jammer maar neem ik op de koop toe
Toch hadden ze de moeite kunnen nemen. Het voegt wat toe aan de singleplayer.
4: Muziek
Niet goed nee. Maar jah winamp aan en gaan. Verschikkelijk om telkens hetzelfde te horen bij china, usa en gla.
Mee eens, Wc 3 heeft dat ook
5: Single player
Zonde van me tijd. AI sux in iedere spel altijd en overal
Gedeeltelijk mee eens, sommige levels zijn wel leuk :)
6: Multiplayer
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) WREED. Te goed gewoon. Alleen beetje brakke netcode maar jah dat komt wel goed met updates. NOTE: Ea games is niet liev voor non-breedband gebruiker. Ze brengen wel erg vaak updates uit van 2 mb voor generals. En bij BF1942 moet je voor een update van 1.3 naar 1.31 gewoon weer de volle 50 mb downen. Tja dat kan beter
Mee eens

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Ik heb gisteravond een potje met China tegen een Brutal GLA gespeeld, ja ik heb gewonnen, maar de GLA kan zo verdomd snel in een ander hoekje weer een basis opbouwen. Zodra je denkt dat je hem hebt springt tie weer ergens anders op. Een goeie GLA speler kan erg irritant worden omdat je gewoonweg geen idee hebt waar die nu weer is begonnen met bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Glorificationer schreef op 11 March 2003 @ 17:36:
[...]

Dat is toch t zelfde, alleen nu zie je t gebied wat geguard wordt :)
Je moet ten eerste nu een gebied selecteren, alleen op g drukken is niet meer voldoende.
Te tweede blijven je units dan niet opgesteld zoals jij wil.... ik wil gewoon units neerzetten en niet dat ze daarna nog ff vaag rond gaan rijden als ik ze op guard zet... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
GLA zwakker?

Jullie zijn nog nooit getunnelrushed denk ik.

Als ik quickmatch speel ben ik altijd blij als ik tegen een niet-GLA speler ga. Tegen GLA moet je heel panisch de workers buiten je basis houden enzo.

(overigens weet ik wel waar ik het over heb, ik ben top50 en 90% win percentage)

Ik vind juist USA heel zwak. Ze hebben alleen goeie infantry maar zijn heel kwetsbaar voor Gatling Tanks in het begin en later hebben ze niet echt een antwoord op MiGs en Overlords.

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exar_Kunn schreef op 12 maart 2003 @ 10:10:
[...]
Je moet ten eerste nu een gebied selecteren, alleen op g drukken is niet meer voldoende.
Te tweede blijven je units dan niet opgesteld zoals jij wil.... ik wil gewoon units neerzetten en niet dat ze daarna nog ff vaag rond gaan rijden als ik ze op guard zet... :|
Ik vind de nieuwe guard functie een stuk beter dan de vorige games, omdat je nu ook kunt zien welk gebied ze guarden, waar nog bij komt dat je ze niet eerst neer hoeft te zetten waar je ze wilt laten guarden, ze rijden er gewoon naartoe als dat nodig is. Dat ze zich verplaatsen is juist positief omdat dat scheelt in mico-managing (en micro-managing = tijd verspillen die je hard nodig hebt tegen goede tegenstanders).
Die formatie kan voor zover ik weet nog steeds met de F-toets...maar dat zou ik eerst op moeten zoeken.

En nog ff reactie op het snotmobiel / flame tank gebruiken tegen infantry in gebouw:
Als je inderdaad gifgas inademt terwijl je nog in het gebouw zit heb je het al ingeademd en zou je nog dood gaan als je het overleeft om het gebouw te verlaten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

Countach schreef op 12 March 2003 @ 10:57:
GLA zwakker?

Jullie zijn nog nooit getunnelrushed denk ik.
Ik heb het niet over rushen. Als iedere speler gedurende 30 minuten een basis mag maken. Zonder aan te vallen enzo. en dan elkaar aanvallen. dan verliest GLA. china is het sterkste, dan usa en gla. Ligt eraan wie ermee speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErAdiCToR schreef op 12 March 2003 @ 13:42:
[...]

Ik heb het niet over rushen. Als iedere speler gedurende 30 minuten een basis mag maken. Zonder aan te vallen enzo. en dan elkaar aanvallen. dan verliest GLA. china is het sterkste, dan usa en gla. Ligt eraan wie ermee speelt.
Dan kan de gla makkelijk winnen als het een goede speler is. De balance van het spel is niet gelijk aan jouw ervaring met het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel het ondertussen al een paar weken, en blijf nieuwe dingen ontdekken.

Zoals die medic jeep van de USA, kan blijkbaar de neerslag van een atoombom in een paar seconden opruimen. Erg handig als je zo snel mogelijk in dat gebied weer wilt beginnen met opbouwen.

Voor het eerst van de week ook de laser lock gebruikt op rocket infanterie van de USA. Damn, dat is wel even een verschil !! Met een groepje van 4 schakel je in een paar sec. een Overlord tank uit.

Ik speel ook veel skirmish, en blijf me afvragen waarom de computer kost wat kost altijd mijn troop crawlers wil uitschakelen :/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klik in het spel eens op F9 dan is je mooie balkje weg. dan kun je je lekker concentreren op je battle. je kunt ook op dat andere (gave :/ ) knopje klikken dat je balk bijna helemaal weg is.

Gr. Shui _/-\o_

edit:/ met de chinooks van usa kun je ook stormen in gebouwen. alleen met de troopers van usa natuurlijk. druk maar op de c als je een chinook hebt aangeklikt en dan ergens in een gebouwtje, bv houten hutje. ze gaan er dan meteen in. tunnel rushen is wreed !! eerst met gla over de hele map verspreiden dan overal skut plekjes maken en een zooi zwarte markten en een BOEL TUNNELS !! stop daar tanken, buggy's en skuts in. de machinewagentjes zijn trouwens ook zeer wreed. ( die grote wel te verstaan >:) >:) >:)

en gla is misschien wel de moeilijkste maar ook zeker weten wel STERK !!. usa is de makkelijkste en bij china moet je het hebben van je hackers die geld stelen van i-net

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 13:52:
[...]

Dan kan de gla makkelijk winnen als het een goede speler is. De balance van het spel is niet gelijk aan jouw ervaring met het spel.
Statistisch gezien op generals online word er het meest gewonnen met. China, dan met usa en als laatste gla. respectievelijk 36%, 33% en 31% als ik het goed heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het een kut spel de grafics zijn wel oke maar het spel is ongelovelijk saai
en ten tweede het is niks aan :) conclusie EEN KUT SPEL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 15:03:
ik vind het een kut spel de grafics zijn wel oke maar het spel is ongelovelijk saai
Oooook.... daar hebben we wat aan, bedankt voor je waardevolle input! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar tis niet wat iedereen ervan vindt. tis wat je er persoonlijk van vind. persoonlijk wel lache spelletje. maar had meer iets redalert achtig gehoopt. kwa filmpjes en kwa gameplay. en de normal/hard & brutal enemy klopt niks van normal is easy hard is normal en brutal is hard. ik had toch wat meer verwacht van westwood. doe mij maar een moeilijker en meer realistisch spel, wat meer in de richting van een echt verhaalachtig.

ps de geluidjes zijn wel stoer. AK-47 4 everyone !!

en als je het beetje naast de huidige situatie legt:
GLA is saddam
china is koreau
en usa nou dat weten we wel ( bush)

USA verklaard gla de oorlog over 7 dagen. china maakt nucliare reatoren wat niet mag van usa en gla is bezig zelfmoord comando's te maken voor tegen USA. klinkt als een leuke verhouding die je eigenlijk zou moeten toepassen op C&C genarals >:) O-) })

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik speel C&C Generals nu toch weer een tijdje, maar ik moet zeggen dat RA2 me stiekum online toch wel meer boeit
Verder niks dan lof van mijn kant....

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
ik vind het een kut spel de grafics zijn wel oke maar het spel is ongelovelijk saai en ten tweede het is niks aan :) conclusie EEN KUT SPEL ;)
Leer eerst nederlands, en van je zinsopbouw klopt ook geen zak want volgensmij is ongelooflijk saai en niks aan in principe hetzelfde.
Maar hou deze onzinnige opmerkingen aub voor je. Net of het iemand hier boeit of jij het een kut spel vind? Dit topic gaat erover wat iemand mist aan CnC...moeilijk...lezen :X

ennuh welkom bij GoT :/

[ Voor 4% gewijzigd door OneUp op 12-03-2003 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 12-10 14:11

Jumpiefox

Hoi ?

hmm tomie hawks zijn erg effectief tegen overlords :D die dingen zijn zo traag dat je genoeg tijd hebt om ze zwaar te verzakken en het dan af te maken met 2 choppers of 5missle dudes met laser lock :)

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*sLiK* ik ben het hier mee eens B) Maar kan ook komen dat me pc te langzaam is dat ik er daardoor geen pret uithaal :).

En de muziek in Wc3 is niet hetzelfde bij elk ras :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 14:09

zyberteq

nou, dat dus

Wat ik mis in C&C Generals?
- vloeiende gameplay op mijn P3@728 384MB PC133 en GF4MX440 64MB DDR :P
- AI, serieus de AI van je manschappen is net zo groot als de AI van een doofstomme, gevoelloze koe zonder brains. snappu?

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste