ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 3

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.875 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Milenco schreef op 14 March 2003 @ 11:31:
[...]

Je bent nogal onduidelijk :+
Hoe zit het geheugen bij beide kaarten? 4x1 of 2x2? Kan je misschien een paar foto's maken"?

Er zijn idd 2 verschillende Sapphire's, een rode en een zwarte. Als ik me niet vergis kan je de zwarte niet meer modden, maar de rode wel (naar een 9700 dan).

quote]
Beide beide kaarten zijn zwart, beide kaarten hebben 4 x 1 geheugen, maar het geheugen is van andere fabrikant. Kaarten zijn ook verschillend van afmeting. Beide kaarten niet om te zetten naar 9700, wel naar 9500 Pro. Maar de latere (?) kaart lijkt minder (geen) artifacts te hebben en is sneller!

Iemand al ervaring met het gebruik van de 9500 - 9800 gepatchte drivers, snelheids winst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mhhh, mooi balen, de patch wil het niet doen.
GLinfo ziet een 9700, en met 3dmark krijg ik ook verdubbelde fillrates.

Als tie echter in 3d-mode schiet krijg ik een zwart scherm, en verder niks meer. Ik hoor nog dat er een errormessage komt, maar omdat ik een zwart scherm heb kan ik alleen nog maar rebooten. Dit zowel met de gehackte 3.1 als met de gehackte 3.2 driver.

met de normale drivers doet ie het gewoon, dus de kaart is niet kapot...
iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Ik heb mijn bestelling bij ConlineS maar geannuleerd na één maand.

Vind het toch iets te zot om nog langer te wachten op de Connect-3D Radeon 9500 128MB DDR/TV...

Nu de nieuwe videokaarten van ATi geïntroduceerd zijn, zal het niet lang meer duren voordat de 9700 en 9700 Pro drastisch in prijs zullen dalen.

Dan heb ik toch liever een echte 9700 (Pro) dan een gemodde, aangezien je zeker bent welke prestaties je kan verwachten zonder enige artifacts of checkerboards.

Toch jammer, want je bent en blijft een Tweaker die 'goedkope' hardware tot zijn uiterste limiet (of verder) wilt pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
[quote]Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 14:20:
Milenco schreef op 14 March 2003 @ 11:31:
[...]

Je bent nogal onduidelijk :+
Hoe zit het geheugen bij beide kaarten? 4x1 of 2x2? Kan je misschien een paar foto's maken"?

Er zijn idd 2 verschillende Sapphire's, een rode en een zwarte. Als ik me niet vergis kan je de zwarte niet meer modden, maar de rode wel (naar een 9700 dan).

quote]
Beide beide kaarten zijn zwart, beide kaarten hebben 4 x 1 geheugen, maar het geheugen is van andere fabrikant. Kaarten zijn ook verschillend van afmeting. Beide kaarten niet om te zetten naar 9700, wel naar 9500 Pro. Maar de latere (?) kaart lijkt minder (geen) artifacts te hebben en is sneller!

Iemand al ervaring met het gebruik van de 9500 - 9800 gepatchte drivers, snelheids winst?
Jij hebt de de nieuwe versie van de Sapphire kaarten, die alleen nog maar te modden zijn naar een 9500pro. Het is idd vreemd dat die ene kaart artifacts krijgt als een 9500pro, normaal heb je dan nergens last van. Misschien dat die hem om kan ruilen :?

Ik ben BTW ook wel nieuwsgierig naar de performance winst van 9500 -> 9700 kaarten met 3.2 drivers.
Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 14:55:

Als tie echter in 3d-mode schiet krijg ik een zwart scherm, en verder niks meer. Ik hoor nog dat er een errormessage komt, maar omdat ik een zwart scherm heb kan ik alleen nog maar rebooten. Dit zowel met de gehackte 3.1 als met de gehackte 3.2 driver.

Dan heb je dus een kaart die waarschijnlijk brak geheugen heeft, maar wel met dat geheugen goed loopt op 9500-snelheden. Pech :|. Heb je BTW wel een herinstall gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Laatst online: 07-07-2024
Nou, zoals gewoonlijk heb ik weer pech. Sapphire 9500 blijkt zwarte editie en dus schaakborden.

Wat me nu nog steeds onduidelijk is: moet je nou persé een hacked bios hebben om te kunnen overclocken? Want ik kan volgens mij gewoon overclocken met radeonator. M'n 3dm03 score wordt er ook hoger van... of is dat dan toch iets anders?
Ik draai hem overigens op core 360, mem 310 dus da's very nice dacht ik zo :)
Alleen mijn score is dan 2800 in 3dm03, is dat normaal voor een non-modded 9500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11-2005

Relix

Aerith Gainsborough - Cetra

Heb speciaal Radeon 9500 Sapphire vanuit canada laten overvliegen, ze hadden daar in http://www.memoryexpress.com nog 1 over met rode PCB :) (een vriend van me die daar woont heeft daar naartoe gebeld), komt dinsdag aan en begin april zouden alle onderdelen van m'n nieuwe PC toegekomen moeten zijn, dus dan zal ik ook eens proberen te patchen :p

If you come here... you'll find me... I promise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relix schreef op 15 March 2003 @ 00:12:
Heb speciaal Radeon 9500 Sapphire vanuit canada laten overvliegen, ze hadden daar in http://www.memoryexpress.com nog 1 over met rode PCB :) (een vriend van me die daar woont heeft daar naartoe gebeld), komt dinsdag aan en begin april zouden alle onderdelen van m'n nieuwe PC toegekomen moeten zijn, dus dan zal ik ook eens proberen te patchen :p
Nou, ik ben benieuwt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. download radeonator en zet je Z-buffer op 16-bit vast en gebruik FSAA 6x

2. Verhoog AGP voltage naar 1.7 volt (kan niet op alle mobo's - let wel op de temp van de GPU!!!!

3. Zet in je BIOS Agp op 4x of lager en tevens in het driver panel

4. Forceer Fast-writes off in BIOS en driver panel

5. probeer verschillende resoluties in games

6. kloksnelheid lager zetten (core/mem) (schijnt toch te helpen bij sommige artifacts)
1. Kan iemand wellicht met behulp vaan een screenshot aangeven waar ik die instellingen kan vinden? Ik kan namenlijk nergens de FSAA vinden en het 16 bit verhaal kan ik juist weer op meerdere plekken vinden. Dus als er iemand is die mij concreet kan vertellen waar ik dit kan instellen ben ik heel dankbaar.

2. Hoe en waar kun je dat doen? En hoe weet je of je mobo dit aankan? Heeft dit een negatieve invloed op de OC van je processor?

3. Welke bios en hoe kom ik daar? Moet ik dan eerst mijn bios flashen? Zo ja, met welke bios moet ik mijn kaart dan flashen en wat zijn de risico's?

4. Zie 3

5. Bij mij maakt dat niets uit.

6. Lager dan wat? Lager dan de default waardes van een 9500 128mb non pro? Of lager dan de default waarde van een 9700?

7. Als ik de drivers uitpak en installeer, welke *.inf moet ik dan voor XP gebruiken? De C2_ of de CX_ ? (ik neem aan de CX_, maar dit weet ik niet zeker).

8. Als ik de patchscript van RivaTuner 2.0 gebruik, welke moet ik dan voor winxp gebruiken? De "SoftR9x00 w2k.rts" of de "SoftR9x00 w9x.rts"? Ik dacht in eerste instantie de 9x versie (X van XP zoals bij punt 7) maar die wil "ati2vxag.vxd" patchen en die staat niet op mijn pc.

9. Als je de kaart wil OC'en, moet je dan eerst de bios flashen? Zo ja, met welke bios? En met welke tool kun je het best OC'en (en tevens FSAA en Z-16 bit e.d instellen).

Zoals je kunt zien, het één en ander is niet helemaal duidelijk. Zowel voor mij en waarschijnlijk ook voor anderen zou het zeer nuttig zijn als er m.b.t bovenstaande punten meer info komt. Dus kun je één van bovenstaande vragen beantwoorden, go ahead :)

Overigens heb ik ondertussen al het volgende geprobeerd:

1. Met Riva Tuner 2.0 en Catalyst driver versie 3.0a. (let op, na uitvoeren van patchscript moet je opniew de driver installeren. Deze info staat bijna nergens. Dus je voert patch uit op c:/Ati/....sys en installeerd dan opnieuw de driver. Je moet dus niet de driver in system32 patchen). Voor iemand, zoals ik, die voor het eerst een ATI kaart heeft is het zeer onduidelijk dat je deze procedure moet volgen.

2. Met Catalyst 3.1 en de patched sys van http://www.maxdownloads.com/~ian/wizzard/

3. Met Catalyst 3.2 en de patched sys van http://www.maxdownloads.com/~ian/wizzard/

Helaas met alle drie de geteste opties heel erg veel last van artifacts. Zelf mijn desktop en explorer e.d zitten bomvol met blokjes.

Alle info en help is welkom :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 04:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dik kut, ik heb vandaag Connect 3d binnen, ik testen 3dmark2001 = 10018 score zonder
mod of oc, met een Xp2000+ 512pc2700 non-oc. Ik 3dmark 2003 = 2000 score

met mod OVERAL BLOKJES, 50 procent van het beeld is blokjes(zwart) er zit een vast patroon in, dus ik begin te vermoeden dat dit een beveiliging is en niet een
kapotte pipeline... anyway, na mod

3dmark 2003 = 4050
dus wel meer dan verdubbeling, maar onspeelbaar dus.... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 14:55:

Precies hetzelfde probleem als ik met mijn kaart heb!! hij doet het wel als je hem "ver"terugklokt maar dan is de performance zodanig dat je beter als 9500 kan draaien.
Denk ook dat het aan brak geheugen ligt, heb je een oplossing laat het dan weten ;)

heb de meeste dingen al geprobeerd maar niets mocht helpen alleen een lage klok dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen die bij maxpc hebben besteld: voornamelijk retail versie, zit alles los? ik bedoel kaart simpel in een plastic zak en gekopierde cd als driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens zijn jullie kaarten rustig of juist lawaaiig? zelf heb ik alpha koeler (super stil), maar die kaart maakt me koppijn van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kripppo
  • Laatst online: 18-01 17:01

Kripppo

Heb vandaag een RODE sapphire 9500 nonpro binnen gehad, vorige week zaterdag besteld, woensdag wastie al binnen (databyte). Het is een rode PCB en dus een 2 x 2 geheugchips.... Ik zal de resultaten nog posten, maar ziet er goed uit.... ik dacht echt dat ze al uitgestroven waren in Nederland deze kaartjes, ha bij maxpert al 5 weken gewacht op bestelling, maar die annuleer ik wel ff...

Asus A7V, TB 1000 MHZ, 384 MB , SB1024, 3 x 30 GB , Asus V6800 Deluxe,3COM netwerkkaartje, Tv-kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kripppo schreef op 15 March 2003 @ 23:49:
Heb vandaag een RODE sapphire 9500 nonpro binnen gehad, vorige week zaterdag besteld, woensdag wastie al binnen (databyte). Het is een rode PCB en dus een 2 x 2 geheugchips.... Ik zal de resultaten nog posten, maar ziet er goed uit.... ik dacht echt dat ze al uitgestroven waren in Nederland deze kaartjes, ha bij maxpert al 5 weken gewacht op bestelling, maar die annuleer ik wel ff...
huh??? maar ik zie geen radeon 9500 tussen de prijslijst staan
waar heb je het gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kripppo
  • Laatst online: 18-01 17:01

Kripppo

Het staat inderdaad niet op de website, maar ze kunnen de kaart wel leveren omdat de leverancier het wel heeft.... Ik denk dat een telefoontje wonderen doet. Als ze van niets weten moet je zeggen dat hij bij BAS te bestellen is :P Daar hebben ze de mijne vandaan...

Asus A7V, TB 1000 MHZ, 384 MB , SB1024, 3 x 30 GB , Asus V6800 Deluxe,3COM netwerkkaartje, Tv-kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kripppo schreef op 16 maart 2003 @ 14:23:
Het staat inderdaad niet op de website, maar ze kunnen de kaart wel leveren omdat de leverancier het wel heeft.... Ik denk dat een telefoontje wonderen doet. Als ze van niets weten moet je zeggen dat hij bij BAS te bestellen is :P Daar hebben ze de mijne vandaan...
Werkt de MOD ook goed bij jou en hoe duur was het plankie bij hun??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:41

aKra

Intentionally left blank.

Kan ik mijn 9700 non-pro hacken naar een "Pro", en wat voor extra's heeft 'n Pro dan?

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Ik krijg m'n Connect3D 9500np niet aan de gang (lees mod) met de 3.2 drivers en de gehackte bestanden. Ik heb eerst gewoon 3.2 geinstalled, toen het ati2m ding vervangen (met de hack) in c:\ati\blaat, en toen de drivers opnieuw geinstalled (dus die setup draaien die in de uitgepakte folder staat). Het mocht niet baten, met GLInfo blijf ik een 9500 houden :(. Ik heb zowel de "(9500 -> 9800)" versie als de "(unified -> 9800)" versie. Eerst werkte mijn manier die hierboven staat beschreven wel (eerst = met 3.1 drivers).

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Read my words....

Eerst de catalyst 3.2 drivers uitpakken en in een willekeurige map plaatsen.
Dan het bestandje ati2m vervangen door de aangepaste, en daarna pas de drivers INSTALLEREN....kinderspel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op 16 March 2003 @ 17:58:
Kan ik mijn 9700 non-pro hacken naar een "Pro", en wat voor extra's heeft 'n Pro dan?
Lees eerste post van deze topic.... luilak }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 19:26:
[...]

Precies hetzelfde probleem als ik met mijn kaart heb!! hij doet het wel als je hem "ver"terugklokt maar dan is de performance zodanig dat je beter als 9500 kan draaien.
Denk ook dat het aan brak geheugen ligt, heb je een oplossing laat het dan weten ;)

heb de meeste dingen al geprobeerd maar niets mocht helpen alleen een lage klok dus..
Het is mijn vermoeden dat probleem is dat er "hyrix" 3,6 ns geheugen op zit, terwijl de originele 9700 allemaal "samsung" 2.6 ns geheugen hebben. Dat Hyrix geheugen is gewoon te traag om op de hoge 9700 snelheid te werken. (je chips beginnen met de code HYxxxx)

Mijn kaard is trouwens van Club 3D, maar er staat nergens een merknaam op de kaart en de kaart die ik heb staat niet eens op de website van club3d, dus ik denk dat ze gewoon een sapphire hebben ingepakt.

zie ook deze pagina:
http://www.bench-house.co...id=249&oliver=330&quale=3

Is er iemand die dat kan bevestigen?
zo ja; is er wat aan te doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

op mijn club 3d rad9700 zitten 3.3ns infineons maar die gaan niet hoger als 317mhz daarna allemaal vage artifacts. core gaat met gemak standaard naar de 400. 3.3ns moet toch veel sneller kunen. op mijn oude rad9500 van club 3d zaten 3.6ns hynix chips die gingen met gemak op 335mhz.

ik heb er torouwens al een gehackte bios op geflashd van warp

[ Voor 11% gewijzigd door Sayko op 16-03-2003 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 23:18:
mensen die bij maxpc hebben besteld: voornamelijk retail versie, zit alles los? ik bedoel kaart simpel in een plastic zak en gekopierde cd als driver?
Kaart bij maxpc is retail. fucking 25 euro duurder dan gwone en er zit een doos omheen met een driver cd ( gewoon een cdr) en kabeltjes, verder niets... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 18:52:
Read my words....

Eerst de catalyst 3.2 drivers uitpakken en in een willekeurige map plaatsen.
Dan het bestandje ati2m vervangen door de aangepaste, en daarna pas de drivers INSTALLEREN....kinderspel...
Duh ;). Dat heb ik ook gedaan. Eerst orgineel om te testen, daarna met patched bestand, maar hij blijft hem herkennen als 9500. Ook zijn de artifacts die ik in bepaalde stukken in 3dmark heb met een gemodde 9700 er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoodlum2000 schreef op 16 maart 2003 @ 19:12:
op mijn club 3d rad9700 zitten 3.3ns infineons maar die gaan niet hoger als 3.3ns moet toch veel sneller kunen. op mijn oude rad9500 van club 3d zaten 3.6ns hynix chips die gingen met gemak op 335mhz.

ik heb er trouwens al een gehackte bios op geflashd van warp
Ik heb ook die Club3D 9500 nonpro.
rode pcb, hyrix 3,6ns chips
Werkte bij jou de hack om m naar 9700 te krijgen? heb je daar AGP 8x voor nodig? Of heb je daar voor eerst de gehackte bios moeten flashen oid. Dat heb ik namelijk niet gedaan.

Ik heb mijn Club 3D kunnen oc-en naar 330/303
hoger dan 303 werd mijn core instabiel. geheugen hoger dan 330 kreeg ik ook artefacts. Dit geeft trouwens weinig echte verbetering (1% in 3dmark2001)

Maar nou vraag ik me dus nog steeds af:
komt het door die 3,6 ns hyrix-chips dat de hack niet lijkt te werken, of komt het door iets anders (bijvoorbeeld bios oid.) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duh ;). Dat heb ik ook gedaan. Eerst orgineel om te testen, daarna met patched bestand, maar hij blijft hem herkennen als 9500. Ook zijn de artifacts die ik in bepaalde stukken in 3dmark heb met een gemodde 9700 er niet.
probeer eens de xxxxx.sys - hackfile te renamen naar xxxxxx.sy_ dat moet wel gaan (je moet dan wel het origineel eerst verwijderen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 21:37

icecreamfarmer

en het is

ik heb hem ook gehackt met nieuwe 3.2 drivers is gelukt maar kreeg checkers
bij mohaa in het server connect scherm krijg oplichtende vlauwe druppels (zo zien ze eruit) en bij de map france (enigste geprobeert checkers overal waar schaduw hoort te zijn.
ik denk dat het softewarematig is bij directx 7 games of minder krijg ik wel checkers
maar bij bf niet en op mijn desktop ook niet

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 20:09:
[...]

Ik heb ook die Club3D 9500 nonpro.
rode pcb, hyrix 3,6ns chips
Werkte bij jou de hack om m naar 9700 te krijgen? heb je daar AGP 8x voor nodig? Of heb je daar voor eerst de gehackte bios moeten flashen oid. Dat heb ik namelijk niet gedaan.

Ik heb mijn Club 3D kunnen oc-en naar 330/303
hoger dan 303 werd mijn core instabiel. geheugen hoger dan 330 kreeg ik ook artefacts. Dit geeft trouwens weinig echte verbetering (1% in 3dmark2001)

Maar nou vraag ik me dus nog steeds af:
komt het door die 3,6 ns hyrix-chips dat de hack niet lijkt te werken, of komt het door iets anders (bijvoorbeeld bios oid.) :?
Hmm ik heb de connect 3d 9500np, heb er al een keer een 9700 (hercules bios) op gezet maar nog steeds het probleem..
mijn geheugen wordt trouwens al onstabiel bij > 300Mhz

iemand een andere bios geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 20:11:
[...]

probeer eens de xxxxx.sys - hackfile te renamen naar xxxxxx.sy_ dat moet wel gaan (je moet dan wel het origineel eerst verwijderen!)
Heb ik ook al geprobeerd. Ik heb hem als .sys en als .sy_ proberen te installen (niet tegelijk natuurlijk ;)), maar niets heeft geholpen :? Ik heb idd wel eerst die oude ati2mtag verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4rlock
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-12-2014
Hmm al bij verschillende bedrijven een radeon 9500 np besteld.. alleen nog maar te horen te kregen dattie niet leverbaar is.

Ik denk dat ik maar ga wachten op de radeon 9600... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
W4rlock schreef op 17 March 2003 @ 11:41:
Hmm al bij verschillende bedrijven een radeon 9500 np besteld.. alleen nog maar te horen te kregen dattie niet leverbaar is.
De Sapphire zou nu in ieder geval leverbaar moeten zijn, doch wel in beperkte aantallen.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobsnl schreef op 17 maart 2003 @ 12:10:
[...]
De Sapphire zou nu in ieder geval leverbaar moeten zijn, doch wel in beperkte aantallen.
Ik heb m'n Club3d bij Digiworld gehaald.
Het hacken is alleen niet gelukt... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Zijn er nog mensen die kortgeleden een connect3d 9500 non-pro besteld en geleverd gekregen hebben, en em gehacked hebben?

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikke, ik kreeg hem zaterdag.. na softmod overal checkers (in windows) in alles... ik denk dat er vanaf nu niet veel succesvolle softmods zullen zijn... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Milenco schreef op 17 March 2003 @ 06:58:
[...]

Heb ik ook al geprobeerd. Ik heb hem als .sys en als .sy_ proberen te installen (niet tegelijk natuurlijk ;)), maar niets heeft geholpen :? Ik heb idd wel eerst die oude ati2mtag verwijderd.
Sorry hoor, maar nadat je de driver hack hebt gebruikt is de kaart nog steeds een Radeon 9500 np alleen dan met extra pipelines en een bredere geheugenbus ingeschakeld. Als je wilt dat je kaart ook als Radeon 9700 wordt herkent moet je het bios flashen. Als je dan een gehacked bios flasht kun je zelfs nog flink oc'en.
Om te kijken of de driverhack gelukt is kijk je dus niet naar de naam die de kaart heeft maar naar de fillrate die 3DMark oplevert.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 00:48:
[...]

Hmm ik heb de connect 3d 9500np, heb er al een keer een 9700 (hercules bios) op gezet maar nog steeds het probleem..
mijn geheugen wordt trouwens al onstabiel bij > 300Mhz

iemand een andere bios geprobeerd?
Hynix geheugen is altijd beter oc'baar als Infineon. Zelfs als het infineon geheugen lagere latency-tijden heeft zul je er nooit zo hoog mee komen als Hynix geheugen dat kan.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Hoe komt dat dan? heeft ATI de kaarten veranderd?

Is het nog slim om bij gistron een 9500 np te kopen? of ergens anders

[ Voor 34% gewijzigd door HyperMan op 17-03-2003 17:59 ]

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Mensen die klagen dat ze hun geheugen niet hoger krijgen:
Om te weten voor welke frequentie het geheugen gemaakt is: 1000MHz / aantal ns = frequentie. Dus 3,3 ns is gemaakt voor 300 MHz. En jah, ook hier geldt weer: sommige hebben geluk en komen veel verder dan standaard en sommige hebben pech

Trouwens ook hallo! Ik heb er vorige week ook 1 besteld bij MaxPC, zal dus nog wel ff wachten worden. Maar ik join de club :P

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

--MeAngry-- schreef op 17 maart 2003 @ 17:07:
[...]

Hynix geheugen is altijd beter oc'baar als Infineon. Zelfs als het infineon geheugen lagere latency-tijden heeft zul je er nooit zo hoog mee komen als Hynix geheugen dat kan.
zal hynix niet hoger komen omdat het hogere latency tijden heeft als infineon en dat infineon beter presteerd door juist de lagere timings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij helpen!!. Ik wil graag de bios van mijn hercules 9700 non pro flashen naar een pro en de softwarehack gebruiken, maar ik weet niet waar ik deze moet downloaden. alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 22:02:
kan iemand mij helpen!!. Ik wil graag de bios van mijn hercules 9700 non pro flashen naar een pro en de softwarehack gebruiken, maar ik weet niet waar ik deze moet downloaden. alvast bedankt.
:( :( anders lees je ff de Faq...

kijk hier maar eens:
http://www.3dchipset.com/bios/ati/warp11/index.php

/edit:
:D oeps, volgens mij staat er geen pro-bios....
maar is de pro niet gewoon een overklokte nonpro (9700 dan he...)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de site, weet je ook nog hoe ik dat bin bestand naar de bios kan flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie een club3d 9500 128mb NP in de pricewatch staan, is deze ook te modden?
iedereen heeft nu zowat alleen maar over de connect3d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Zijn er nog mensen geweest die iets gehoord hebben van MaxPC? Wanneer zijn de laatste geleverd, en om de hoeveel tijd krijgen ze ze binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lord_Asswipe schreef op 18 March 2003 @ 12:54:
Zijn er nog mensen geweest die iets gehoord hebben van MaxPC? Wanneer zijn de laatste geleverd, en om de hoeveel tijd krijgen ze ze binnen?
Gisteren contact gehad, wilde er een bestellen maar heb eerst gemaild hoe lang de levertijd was.
"Levertijd onbekend".

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Ik volg het topic al een tijdje niet meer, maar er schijnt een nieuwe versie van Rivatuner te zijn:
* Added ATI RV280 and R350 graphics processors support.

* Extended diagnostic possibilities for ATI R300 and R350 graphics processors. Now RivaTuner is the only tool that can correctly detect and display the number of currently active pixel pipelines for these GPUs. Please don't bother us with reports about inconsistencies between memory bus type and number of pixel pipelines detected by RivaTuner and AIDA32. AIDA32 seems to display hardwired PCI DeviceID based information. It's a bit incorrect approach which won't work with software modded boards or 256-bit RADEON 9500 which doesn't conform to regular RADEON 9500 specifications. We strictly recommend not to rely on information detected by AIDA32 until the developers will rewrite memory bus type detection and pixel pipeline number detection code.

* Updated SoftR9x00 scripts for both Windows 9x / ME and Windows 2000/XP. Now the scripts are tested and certified for use with Catalyst 2.0 - 3.2 (both beta and release versions) and allow you to force RADEON 9800PRO PCI DeviceID as well as RADEON 9500 and RADEON 9700PRO PCI DeviceIDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 08:46
Met welke Nvidia kaart is een Ati Radeon 9500 128MB Non pro(kwa snelheid directx 8 ) mee te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Ik heb net nog contact gehad met MaxPC en die zeiden dat er nog 15 wachtenden voor mij zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Sharkys schreef op 18 maart 2003 @ 17:38:
Met welke Nvidia kaart is een Ati Radeon 9500 128MB Non pro(kwa snelheid directx 8 ) mee te vergelijken?
Ik dacht dat ie iets minder snel is dan een Ti4200, maar een 9500 heeft wel DX9 en das ook wat waard

[ Voor 9% gewijzigd door MightyMauz op 18-03-2003 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharkys schreef op 18 March 2003 @ 17:38:
de TI4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 08:46
Is het misschien niet slim een poll te maken, als je van een 9500 np 128MB een werkende 9700 hebt gemaakt het merk door te geven. Zo wordt namelijk duidelijk wat voor merk het meeste kans geeft op succes 8) !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES!!!! gelukt. ik heb vandaag de bios van mijn Hercules 3d prophet 9700 (non pro) geflashed. De nieuwe catalist 3.2 geinstalleerd. En het werkt. Hij geeft nu aan radeon 9700 pro. Daarna met powerstrip overgeclockt naar een pro, en daait super. Eerst eerst 3641 pnt. in 3dmark03, en nu 4312 pnt.

Weet iemand of in nu veilig verder kan overclocken en tot hoever? en is er een mogelijkheid om softwarematig te kijken hoe warm ie wordt. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milkboy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11-2024
Kheb een 9500np connect3d geprobeerd te softmodden met catalyst 3.2 drivers, rare is eerst had ik geen checkers in windows, maar wel in 3dmark, dus heb ik geprobeerd met oudere catalyst drivers (3.1), en toen kreeg ik wel checkers in windows. en nu probeer ik terug catalust 3.2, maar de checkers blijven er deze wel op. ik zal al de drivers moeten wissen van de HD denk, is er een programma iom dat makkelijk te doen?

lijkt precies wel iets met software te maken ipv hardware?
iemand anders dit ook al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb beide kaarten en deze zitten in 2 bijna identieke XP 2000+ pc's.
Neem maar van mij aan dat de onaangepaste ATI 9500 nonpro naarmate de beeldbelasting toeneemt (hogere res. + 32 bits kleuren) het dik wint.
Het verschil is al duidelijk waar te nemen bij 1024x768x32.

Het verschil in framerate valt vooral op bij C&C generals en Splinter Cell.

PS: in 9700 pro softmod blijft er natuurlijk helemaal geen spaan meer heel van het TI-tje _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c3d Radeon 9500 geeft allemaal rare blokjes tijdens spelen, zonder softmod dan..
met mod allemaal schaakborden :(
weet iemand waarom die blokjes er zitten..?
niet mooi. als het niet te fixen is stuur ik mijn connec-3d trug naar Maxpc.. :(

2maanden zitten wachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand zin om mijn c3d over tekopen? lawaai maakt dat ding. mocht niet es ruilen naar een andere kaart k*t maxpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 15:59:
iemand zin om mijn c3d over tekopen? lawaai maakt dat ding. mocht niet es ruilen naar een andere kaart k*t maxpc
Is ie te modden ? Naar een 9700 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD lover schreef op 19 March 2003 @ 16:30:
[...]

Is ie te modden ? Naar een 9700 ?
wat denk je zelf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik denk t niet.
Het kan zowel een Connect 3d als een Club 3d zijn.

De eerste is modbaar, de tweede niet.

Ook denk ik niet dat hij een perfecte modbare 9500 verkoopt.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Asswipe schreef op 18 March 2003 @ 18:26:
Ik heb net nog contact gehad met MaxPC en die zeiden dat er nog 15 wachtenden voor mij zijn
14 nu, ik heb die van mij maar geannuleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 15:59:
Je hebt 'm telefonisch of via ineternet gekocht toch??

Je mag mag AL je aankopen dan binnen 7 dagen terug draaien. Dat is een recht die je als consument hebt. Bij Maxpc moeten ze dus zowieso niet moeilijk doen als je je kaartje wilt ruilen.

Maarja... snap Maxpc wel... op die manier kunnen ze aan de gang blijven gaan, want dan stuurt iedereen hun niet te modden radeon 9500 terug.

Maar dat is hun probleem, gewoon bellen en zeggen dat je in je recht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 20:02:
[...]

Je mag mag AL je aankopen dan binnen 7 dagen terug draaien. Dat is een recht die je als consument hebt. Bij Maxpc moeten ze dus zowieso niet moeilijk doen als je je kaartje wilt ruilen.

Maarja... snap Maxpc wel... op die manier kunnen ze aan de gang blijven gaan, want dan stuurt iedereen hun niet te modden radeon 9500 terug.

Kijk dat is weer de spirit. Eerst lopen zeiken, dat alles zo lang duurt, terwijl maxpc tot nu toe, iedereen zo goed mogelijk heeft geïnformeerd (zover ik weet). Dan lukt de goedkope truuk niet die men zo graag wilt, gaan we vervolgens enorm afgeven op de desbetreffende toko, en gaat vervolgens een ander nog verhaaltjes houden over het consumentenrecht, terwijl dit hier in dit geval zeker niet op zijn plaats is.

Goede instelling voor diegene, die echt van het recht gebruik moeten maken, maar door dit soort akties met een kluitje in het riet worden gestuurd.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffie22
  • Laatst online: 04-06 09:24
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 12:01:
ik zie een club3d 9500 128mb NP in de pricewatch staan, is deze ook te modden?
iedereen heeft nu zowat alleen maar over de connect3d...
JA, goed nieuws , ik heb een CLUB3D radeon 9500 non pro 128 mb succesvol gemod naar 9700 en daarna naar 9700pro (core en ram clock) GEEN SCHAAKBORD!! (ik ben echt blij).
IK heb de rivatuner methode gebruikt maar met de softR9700 voor W98.
Ik heb een Asus A7N8X MoBo met AMD xp2400+ en 512Mb kingston HyperX pc3500(435Mhz).
3DMark 2001se score: 9500 original>10725, na mod: 9700>13233. 9700pro>14023.
Fillrate van 891,4 naar 1610,6 en van 1091,8 naar 2370,6.
3DMark 2003 scores: 9500 original> 2744, na mod: 9700>4203.
9700Pro>4381.
Ik heb hierna nog een 2de nieuwe Club 3D Radeon9500 np 128 mb er in gedaan met de mod actief, en kreeg gelijk SCHAAKBORD! dus dat het aan het systheem zou liggen of de mod slaagt of niet trek ik hierbij in twijfel.
Wel kan ik me voorstellen dat sommige systhemen het beter aankunnen dan andere.
en 4424 met 330, 315 core mem, nog geen artifacts en schroef hem nu naar 340 320.....

Eens kijken waar ik kan komen...

laterrrr
>:) ;) :P 8) :D :+ :) >:) :7 O+

Stoffie Stof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 15:59:
Jij mocht 'm niet ruilen?
Ik heb ze 2 weken geleden een mailtje gestuurd naar MaxPC, waarover ik zij dat ik de softmod ging doen en of ik 'm mag ruilen als het niet werkt. (wie ni waagt, die ni wint)
En toen kreeg ik een mail terug: Je kunt de kaart altijd binnen 8 dagen ruilen zonder opgave van reden.
Dus lijkt me wel dat jij 'm moet kunnen ruilen, want je hebt zelfs een goeie reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marco899 schreef op 19 maart 2003 @ 20:59:
[...]

........en gaat vervolgens een ander nog verhaaltjes houden over het consumentenrecht, terwijl dit hier in dit geval zeker niet op zijn plaats is.....

Goede instelling voor diegene, die echt van het recht gebruik moeten maken, maar door dit soort akties met een kluitje in het riet worden gestuurd.
He ik gaf toch ook al aan dat ik Maxpc wel kan begrijpen, maar het is nou eenmaal de recht die elke klant heeft.

Ik heb zelf ook bij Maxpc dat kaartje gekocht, en kreeg ook allemaal problemen na het modden. Ik heb 'm niet terug gestuurd, maar kon 'm 2e hands voor een goede prijs weer verkopen. En ik heb de koper van te voren verteld dat het kaartje niet goed te modden was.

Begrijp me goed, ik vind Maxpc een prima winkel met super service, dus ik probeer Maxpc niet in een slecht daglicht te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond laat ik mijn Connect 3d 9500 NP even inbouwen in de pc van een collega van mij. Zijn Connect kaart is perfect te softmodden naar 9700.
Ik ben benieuwd naar het resultaat, als mijn kaart in zijn pc geen checkers geeft, dan ligt het misschien niet aan de videokaart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 19:59:
YES!!!! gelukt. ik heb vandaag de bios van mijn Hercules 3d prophet 9700 (non pro) geflashed. De nieuwe catalist 3.2 geinstalleerd. En het werkt. Hij geeft nu aan radeon 9700 pro.

Waar heb je die bios gedownload?, ik had met rivatuner mijn hercules 9700 non pro overgeclocked naar pro snelheid, alleen na het rebooten moet ik constant de snelheid weer aanpassen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand dit artikel gelezen: http://www.digital-daily.com/video/ati9500pro/index02.htm

Staat een aardig stukje in over het leuke chessboard effect als je de 9500 np mod en de 4 extra pipelines aanzet.

Is het iemand gelukt om de HyperZ uit te zetten? Heb het geprobeerd met Radeonator 2.0, maar heb het idee dat die app de reg keys niet echt aanpast! Heb alle advanced opties aan en uit gevinkt en gereboot, zag geen enkel verschil. Zelfs niet in 3DMark2001, zou je toch wel performance verschillen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga maar eens kijken of mijn kaartje met "Driver updates / ATi Radeon Omega 2.4.07a" wel te modden is. Zal wel niet...
Added the 9500/9700 to 9800 hack, now the 9800 pipeline is enabled by default in the drivers, there is going to be a BIG speed increase in D3D for these cards.
-update-
Nope, ook met deze drivers van die 'leuke' blokjes (waarvan het lijkt alsof ze er doelbewust met een vast patroon worden neergezet)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens bovenstaand artikel begrijp ik ( ik heb het even vluchtig doorgelezen)
dat er 2 soorten "kapotte" radeon 9500`s zijn, 1 met 4 kapotte pipelines en 1 met een "kapotte" Hierarchial Z chip.

ik heb nu 2 kaarten met checkers gezien, 1 met allemaal blokjes patronen
en 1 met allemaal "ruis" (net of je slecht ontvangst heb) volgens mij heeft de 1ne dus kapotte pipelines en de andere een kapotte chip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Bij mij waren de checkers weg door alleen maar die Radeonator te installen en te runnen.
Ik heb niks veranderd, alleen gerunned... weg blokjes...
Kostte me 5% performance, toch niet gek.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 20:02:
[...]

mja dat weet ik wil, ik heb maar wezen emailen, wachtte op antwoord, ik werd gewoon genegeerd. dus werd buiten 7 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op 20 March 2003 @ 17:07:
Bij mij waren de checkers weg door alleen maar die Radeonator te installen en te runnen.
Ik heb niks veranderd, alleen gerunned... weg blokjes...
Kostte me 5% performance, toch niet gek.
was dat? waar ken ik die vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij gebeurt er helemaal niks als ik in radeonator iets verandert, niet eens een scherm reload of driver initialisation niks, volgens mij doet het proggie niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook het idee dat redeonator niet alle goede reg keys veranderd, heb met die opties aan en uit gezet, en toen met regedit gekeken, was wel iets omgezet. Maar nergens die encrypted reg keys. Iemand al met rage tweak geprobeerd? (www.rage3d.com)?

Heb ook die blokjes, zelfs in 2D. Lijken heel doelbewust. Met de ene screen refresh zijn ze weg, met de volgende weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Ik vind het allemaal een beetje lang duren (ik heb gewoon weinig geduld :)), misschien ga ik mijn bestelling maar eens overzetten naar een Club3D, want daar staat wel een levertijd bij. Die heeft toch ook de goede lay-out? Ik kan er geen plaatjes van vinden. En is hij niet te luidruchtig? Wat voor geheugen zit erop? En natuurlijk: is de mod al bij iemand gelukt?
Ik beloof meteen een kleine review te schrijven als ik een 9500 heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een sapphire 9500 np, black PCB, 4x mem chip op 1 lijn. De versie dus die niet naar 9700 np te overclocken is. Probeer hem nu naar 9500 pro te modden. Maar heb het chessboard effect als ik dat doe. Probeer daar nu een oplossing voor te vinden. Met rivatuner heb ik chessboard alleen in 3D, met wizzards gehackte drivers zowel in 2d als 3d.

De 9500 np, nieuwe layout is identiek aan de 9500 pro..........zou dus makkelijk te modden moeten zijn. Hij overclocked in ieder geval simpel naar 324/310 Mhz..........de 9700 Pro snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check this out from a post at guru3d forums posted by someone:

A friend of mine has tried the SoftR9700 script on his 9500 Pro (I told him not to, but he just doesn't listen) Guess what happened ? Arti****ts!!! (artifacts)

!!!!!!!!!!!!!!!!

IF ALL 8 PIPELINES WERE ALREADY ENABLED THEN THE DRIVERS WOULD DO NOTHING OUT OF THE ORDINARY SO WHY DOES HE GET ARTFIACTS?

Maakt het allemaal nog vreemder, een 9500 pro, heeft al 8 werkende pipelines standaard! Waarom dan toch dat chessboard probleem??

Iemand al een verklaring hier voor?

Heb ook ergens gelezen dat het installeren van Catalyst 2.5 drivers, en dan http://www.maxdownloads.com/~ian/wizzard/ati2mtag.cat25.zip gebruiken het voor hem oploste.

Een andere patched helemaal niks, maar forceerd het installeren van de standaard Catalyst 3.2 drivers voor de Radeon 9800!! En dat loste ook alles op.

Snap het allemaal niet zo meer. Is er IEMAND op dit board die het checkerboard probleem heeft opgelost?? Bedoel niet de overclock artifacts, maar echt schaakboard in 3D games.

Heb zelf zo'n beetje alles geprobeerd zonder effect, ga eerst windows maar eens opnieuw installeren, is er niet stabieler op geworden na al dat gekloot! Misschien werkend de oude nvidia drivers van mijn Gforce3 nog tegen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Eeyz, lees ik het nu goed, dat hier ineens een paar mensen gillen dat hun Club3D Radeon 9500 np 128mb ook goed te softmodden is??? Welke boardlayout heeft de kaart dan? En hoeveel is de fillrate in 3DMark gestegen?
Dit topic begint namelijk steeds meer een blaattopic te worden. Waar in het begin nog nuttige reacties geplaatst worden komen nu alleen reacties van luitjes te staan die gillen dat hun kaart wel of niet werkt, maar vermelden er vervolgens niet bij wat ze gedaan hebben en hoe hun fillrate eruitziet in 3DMark.

Nuttig lijkt me dan ook om een systeem in te voeren om het voor iedereen duidelijk te houden:

Gebruikte kaart: Zet hier de exacte naam van de kaart die je gekocht hebt.
Board-layout: 2 x 2 memchips / 4 x 1 memchips.
De kaart is modbaar naar: Niet succesvol modbaar / Radeon 9700 / Radeon 9500 Pro / ...
Oude fillrate score (ongemod): Vul hier de oude fillrate in.
Nieuwe fillrate score (gemod): Vul hier de nieuwe fillrate in.
Gebruikte Catalyst driverversie: Hier je Catalystversie.
Gebruikte methode: W1zzards methode / SoftRadeon patch van RivaTuner / ...
Core-snelheid: Hier je gpu-mhz'en.
Mem-snelheid: En hier die van je mem.

Zeg het maar als er nog iets aan dit lijstje ontbreekt :)
Ik was overigens eerst nog van plaan met GvE een website te maken over het modden van de Radeon 9500 naar 9700. Dit hadden we echter gestaakt omdat de layout van nieuwe kaarten niet meer geschikt is. Maar als de nieuwe Club3D kaarten idd modbaar zijn is het misschien toch weer de moeite waard om zo'n site te beginnen.

[ Voor 16% gewijzigd door --MeAngry-- op 21-03-2003 17:35 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Ja, het wordt ook een beetje een blaattopic, maar voordat ik bruikbare info kan geven, moet ik natuurlijk wel een kaart hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ja, natuurlijk, maar wij w88 alvast geduldig op jouw resultaten. ;) Maar ik heb ook een maand op die Connect3D kaart gew88 en toen heb ik em maar gecancelled omdat ze vaak niet modbaar meer bleken, of dat het onduidelijk was. Op deze manier hoop ik weer een beetje duidelijkheid te scheppen zodat er in een evt. volgend topic of zelfs een website een mooi tabelletje kan worden gemaakt. :Y)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikte kaart: Sapphire 128MB Npro, Black PCB
Board-layout: 4 x 1 memchips
De kaart is modbaar naar: Niet succesvol modbaar naar Radeon 9500 Pro
Oude fillrate score (ongemod): nvt
Nieuwe fillrate score (gemod): nvt
Gebruikte Catalyst driverversie: 3.1, 3.2
Gebruikte methodes: W1zzards methode
Gebruikte methodes: SoftRadeon patch van RivaTuner
Gebruikte methodes: omega drivers

Checkerboard effect bij unlocken extra 4 pipes. Alle genoemde methodes werken om dit te bereiken.

Mijn vraag nogmaals: Is er iemand die erin geslaagd is dit op te lossen. (HyperZ, hierarchal Z uitschakelen etc.) Krijg bij gebruik omega drivers trouwens geen checkerboard in 2D en bij Wizzard's methode wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Board-layout: 2 x 2 memchips
De kaart is modbaar naar: Radeon 9700
Oude fillrate score (ongemod): rond de 1000
Nieuwe fillrate score (gemod): rond de 2000
Gebruikte Catalyst driverversie: 3.2
Gebruikte methode: weetnie...

Werkt perfect

Alleen mijn cpu lijkt hem tegen te houden
3dmark2003 is 4500 ofzo en 3dmark2001 in de 12000

core loopt op 330mhz
memory loopt op 324mhz

kan misschien nog verder maar vind het wel best zo moet eerst maar eens aan mijn cpu gaan werken.
Voor zover ik kan zien nog geen artifacts... Heb al verschillende 3d spellen gespeeld geen problemen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dit ziet er al heel netjes uit, hopelijk reageren er nu weer wat meer mensen :).
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 17:10:
Mijn vraag nogmaals: Is er iemand die erin geslaagd is dit op te lossen. (HyperZ, hierarchal Z uitschakelen etc.) Krijg bij gebruik omega drivers trouwens geen checkerboard in 2D en bij Wizzard's methode wel.
Moet kunnen met RivaTuner. Ik geloof op het tabblad Advanced, anders kan het ook met Radeonator maar daar heb ik het ook vaak mee meegemaakt dat gedane wijzigingen het helemaal niet doen.
Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 17:29:
Board-layout: 2 x 2 memchips
De kaart is modbaar naar: Radeon 9700
Oude fillrate score (ongemod): rond de 1000
Nieuwe fillrate score (gemod): rond de 2000
Gebruikte Catalyst driverversie: 3.2
Gebruikte methode: weetnie...
Heb je je kaart gesoftmod door de drivers te wijzigen? Dan heb je W1zzards methode gebruikt.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Laatst online: 23-08 17:17
Kun je eigenlijk ook een (club3D) 9700 pro modden, want er staat iets van 9700 pro --> 9800, maar is dat egt wat, want ik heb nog niemand het zien doen.

LAterz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jilvoos schreef op 21 March 2003 @ 17:50:
Kun je eigenlijk ook een (club3D) 9700 pro modden, want er staat iets van 9700 pro --> 9800, maar is dat egt wat, want ik heb nog niemand het zien doen.

LAterz
Nee, wel een 9800 driver erop doen, maar daar schiet je verder niets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuttig lijkt me dan ook om een systeem in te voeren om het voor iedereen duidelijk te houden:
Volgens mij begint het nu ook erg nuttig te worden om ervaringen te horen van mensen die in eerste instantie last hadden van checkers en dit hebben weten op te lossen.

Alle opsommingen van succesvolle mods en met welke kaart en welke methoden ken ik nou wel. Al die ervaringen van mensen waarbij het gelukt is komen allemaal op hetzelfde neer. Kaart X met standaard mod Y en het werkt. Persoonlijk kan ik daar niets (meer) mee. Ondertussen weten wel wel dat het of wel in één keer lukt of niet in één keer lukt. Laten we nu eens verder kijken en eens zien wat men kan doen als de 'default' mod niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffie22
Stoffie22 schreef op 20 March 2003 @ 00:47:
[...]

JA, goed nieuws , ik heb een CLUB3D radeon 9500 non pro 128 mb succesvol gemod naar 9700 en daarna naar 9700pro (core en ram clock) GEEN SCHAAKBORD!! (ik ben echt blij).
IK heb de rivatuner methode gebruikt maar met de softR9700 voor W98.
Ik heb een Asus A7N8X MoBo met AMD xp2400+ en 512Mb kingston HyperX pc3500(435Mhz).
3DMark 2001se score: 9500 original>10725, na mod: 9700>13233. 9700pro>14023.
Fillrate van 891,4 naar 1610,6 en van 1091,8 naar 2370,6.
3DMark 2003 scores: 9500 original> 2744, na mod: 9700>4203.
9700Pro>4381.
Ik heb hierna nog een 2de nieuwe Club 3D Radeon9500 np 128 mb er in gedaan met de mod actief, en kreeg gelijk SCHAAKBORD! dus dat het aan het systheem zou liggen of de mod slaagt of niet trek ik hierbij in twijfel.
Wel kan ik me voorstellen dat sommige systhemen het beter aankunnen dan andere.
en 4424 met 330, 315 core mem, nog geen artifacts en schroef hem nu naar 340 320.....

Eens kijken waar ik kan komen...

laterrrr
>:) ;) :P 8) :D :+ :) >:) :7 O+
Ik dacht dat dit toch wel duidelijk was!

Nog wat aanvullingen bij 340-320 score 4492. bij hogere clockspeeds beginnen artifacts te ontstaan.
De CLUB3D Radeon 9500 128 mb heeft exact de zelfde board lay-out als de saffire en is ook rood! 2x 2 mem chips enz..
3,6ns mem.
Heb catalyst 3,2 drivers gebruikt.

JA Ja JA JA ja JA ja JA DE CLUB 3D is ook SOFTMODBAAR!!

})

[ Voor 5% gewijzigd door Stoffie22 op 22-03-2003 17:01 ]

Stoffie Stof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Stoffie22 schreef op 21 March 2003 @ 20:06:
[Heel veel goed nieuws!!! :) ]
* --MeAngry-- gaat heel snel een Club3D Radeon 9500 np 128 mb bestellen :D :D :D
Ow ow, waar heb je die kaart trouwens besteld? Ik wil wel cker zijn namelijk ;)

[ Voor 22% gewijzigd door --MeAngry-- op 21-03-2003 23:45 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffie22
--MeAngry-- schreef op 21 March 2003 @ 23:42:
[...]

* --MeAngry-- gaat heel snel een Club3D Radeon 9500 np 128 mb bestellen :D :D :D
Ow ow, waar heb je die kaart trouwens besteld? Ik wil wel cker zijn namelijk ;)
Die heb ik bestelt bij digiworldbv.nl
was direct leverbaar(vorge week altans)

Stoffie Stof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat moet nou eigenlijk precies rood zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de plank zelf natuurlijk |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand die drivers van de radeon 9700 niet aanpassen dat je zeg maar zelf kan kiezen hoeveel en welke xtra pipelines je activeert, dit lijkt mij toch wel mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 19:42:
kan iemand die drivers van de radeon 9700 niet aanpassen dat je zeg maar zelf kan kiezen hoeveel en welke xtra pipelines je activeert, dit lijkt mij toch wel mogelijk
Hmmz, stuur een mailtje naar W1zzard zou ik zeggen :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op 22 March 2003 @ 19:58:
[...]

Hmmz, stuur een mailtje naar W1zzard zou ik zeggen :)
Was dat sarcasme???.......... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Sarcamse? Nee... :? Waarom zou ik sarcastisch zijn :P
Dit is zijn e-mailadres in ieder geval, je kunt het allicht proberen te vragen. Nee heb je immers, ja kun je krijgen :)
w1zzard@gmx.net

[ Voor 5% gewijzigd door --MeAngry-- op 22-03-2003 20:13 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 19:42:
lijkt me niet mogelijk, want door de driver hack, wordt je kaart herkend als radeon 9700 -> dus alle functies van de 9700(dus 8 pielines)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stel ik koop een
Sapphire atllantis radeon 9500 128MB Npro, met een rode PCB
betekent hett dan ook dat deze kaart 8 pipelines heeft?
en dus gewoon goed te "rebuilden" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Verwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 21:16:
stel ik koop een
Sapphire atllantis radeon 9500 128MB Npro, met een rode PCB
betekent hett dan ook dat deze kaart 8 pipelines heeft?
en dus gewoon goed te "rebuilden" is?
Nou nee, dat wil zeggen dat het kan zijn dat het een 9500 is geworden, omdat er iets mis is met de pipelines of HyperZ en ATi 'm niet heeft weggegooid en er maar verkoopt als een 9500.
Of het wil zeggen dat het een 9700 is waar niks mis mee is, maar omdat de vraag naar 9500 groter is dan naar 9700, verkocht wordt als 9500. Alleen in dit geval is de kaart goed te modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoffie22 schreef op 22 maart 2003 @ 11:29:
[...]
Die heb ik bestelt bij digiworldbv.nl
was direct leverbaar(vorge week altans)
Ik heb mijn Club3d ook besteld bij digiworld, maar de mijne wil niet modden. Ik krijg geen checkers, maar gewoon een zwart scherm. Ik heb de getweakte catalyst gebruikt.
Begrijp ik nou van jou dat je met rivatuner gewoon de 4 extra pipes kan "aanschakelen", dus zonder de getweakte drivers?

welke driver gebruik jij trouwens? en heb je W9x of WinXP (of een ander os...)

Mijn Club3d komt ook van digiworld. Heeft ook de goede layout, dus rode pcb, 2x2 chips. precies zoals de 9700 dus... en is te overklokken naar 345/310

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 21:26 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.