1. download radeonator en zet je Z-buffer op 16-bit vast en gebruik FSAA 6x
2. Verhoog AGP voltage naar 1.7 volt (kan niet op alle mobo's - let wel op de temp van de GPU!!!!
3. Zet in je BIOS Agp op 4x of lager en tevens in het driver panel
4. Forceer Fast-writes off in BIOS en driver panel
5. probeer verschillende resoluties in games
6. kloksnelheid lager zetten (core/mem) (schijnt toch te helpen bij sommige artifacts)
1. Kan iemand wellicht met behulp vaan een screenshot aangeven waar ik die instellingen kan vinden? Ik kan namenlijk nergens de FSAA vinden en het 16 bit verhaal kan ik juist weer op meerdere plekken vinden. Dus als er iemand is die mij concreet kan vertellen waar ik dit kan instellen ben ik heel dankbaar.
2. Hoe en waar kun je dat doen? En hoe weet je of je mobo dit aankan? Heeft dit een negatieve invloed op de OC van je processor?
3. Welke bios en hoe kom ik daar? Moet ik dan eerst mijn bios flashen? Zo ja, met welke bios moet ik mijn kaart dan flashen en wat zijn de risico's?
4. Zie 3
5. Bij mij maakt dat niets uit.
6. Lager dan wat? Lager dan de default waardes van een 9500 128mb non pro? Of lager dan de default waarde van een 9700?
7. Als ik de drivers uitpak en installeer, welke *.inf moet ik dan voor XP gebruiken? De C2_ of de CX_ ? (ik neem aan de CX_, maar dit weet ik niet zeker).
8. Als ik de patchscript van RivaTuner 2.0 gebruik, welke moet ik dan voor winxp gebruiken? De "SoftR9x00 w2k.rts" of de "SoftR9x00 w9x.rts"? Ik dacht in eerste instantie de 9x versie (X van XP zoals bij punt 7) maar die wil "ati2vxag.vxd" patchen en die staat niet op mijn pc.
9. Als je de kaart wil OC'en, moet je dan eerst de bios flashen? Zo ja, met welke bios? En met welke tool kun je het best OC'en (en tevens FSAA en Z-16 bit e.d instellen).
Zoals je kunt zien, het één en ander is niet helemaal duidelijk. Zowel voor mij en waarschijnlijk ook voor anderen zou het zeer nuttig zijn als er m.b.t bovenstaande punten meer info komt. Dus kun je één van bovenstaande vragen beantwoorden, go ahead
Overigens heb ik ondertussen al het volgende geprobeerd:
1. Met Riva Tuner 2.0 en Catalyst driver versie 3.0a. (let op, na uitvoeren van patchscript moet je opniew de driver installeren. Deze info staat bijna nergens. Dus je voert patch uit op c:/Ati/....sys en installeerd dan opnieuw de driver. Je moet dus niet de driver in system32 patchen). Voor iemand, zoals ik, die voor het eerst een ATI kaart heeft is het zeer onduidelijk dat je deze procedure moet volgen.
2. Met Catalyst 3.1 en de patched sys van
http://www.maxdownloads.com/~ian/wizzard/
3. Met Catalyst 3.2 en de patched sys van
http://www.maxdownloads.com/~ian/wizzard/
Helaas met alle drie de geteste opties heel erg veel last van artifacts. Zelf mijn desktop en explorer e.d zitten bomvol met blokjes.
Alle info en help is welkom
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 15-03-2003 04:36
]