LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Uhm okeey. Ik heb een 431 watt das wat krap maar okeey. Verder ik heb H2O staat in mijn system specs. Ik cool mijn Radeon nu gewoon Air Maar Air + TEC is beter. Kan nu qua clock speeds niet verder. Maar ik heb niet veel zin om mijn hele h2o uit elkaar te slopen maar okeey als ik daar door mijn vga tot 10 a 20 kan coolen wil ik dat wel doenVerwijderd schreef op 13 February 2003 @ 15:22:
nog een paar dingen:heb je al een voeding voor je TEC? zo ja vergeet de rest van mijn repley als je geen wc hebt zou ik er een luchtkoeling opzetten als je ff goed zoekt zal je zien dat er genoeg stille coolers zijn (tec is eigenlijk niet nodig)
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
aahaa okeey dus het wordt het waterblokje maar toch wat voor een pelt zit aan onder want er zit er als het goed is een bij. er staat ook een pdf file maar daar kan ik nix over de watt'svan de pelt vindensalvador4 schreef op 13 februari 2003 @ 16:05:
je hebt dus wel hele brute luchtkoeling nodig. ik heb wel eens een 50 watt peltje aan een coolermaster sink gehangen met een delta hp60 er op, dat ding kon de warmte net af voeren. temperaturen lagen rond de -5 / -10 maar zat dus nog niet op een videokaart. als dat er nog bij zou komen zou ie het denk ik niet trekken. 60 watt of 80 watt pelt op een radeon 9700 zou ik je niet aanraden icm lucht, je wordt zowieso gek van 't geluid wat je ook niet ff zachter kan draaien en de resultaten zullen niet denderent zijn. Die pelt had ik overigens aan een enermax 431 watt hangen wat nog goed draaide inc mijn systeem.
http://www.3dxtreme.org/swiftechgpup1.shtml
80 watt dus =]
conclusie: haal je waterkoeling maar uit elkaar
Waarschijnlijk werkt dat ding op 12V. 80 / 12 = 6A. Dus je moet 6A vrij hebben op de 12V-lijn.. Zal je huidige voeding waarschijnlijk niet trekken.
ik hou het morgen wel bij me h2o blokje
succes
Jah dat moet dus een nieuwe voeding wordenJupiler schreef op 13 februari 2003 @ 18:06:
Wat betreft voeding..
Waarschijnlijk werkt dat ding op 12V. 80 / 12 = 6A. Dus je moet 6A vrij hebben op de 12V-lijn.. Zal je huidige voeding waarschijnlijk niet trekken.
Verwijderd
helemaal waarVerwijderd schreef op 13 February 2003 @ 22:08:
voor de voeding hang er gewoon een at voeding naast die treken 6 A makelijk.
k heb een AT voeding voor me 27mc prut
Mmm wel raar dat een 431 wat dat er niet ff bij kan trekken. en zonde van het geld.Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 22:18:
[...]
helemaal waaren die kan je in de regel nog gratis (of voor 5 pleuros) halen bij de dumpen
k heb een AT voeding voor me 27mc prutmaar das offtopic
Verwijderd
Is dat niet link zo blokje met een Peltier , dan bedoel ik vooral met condens vorming !!
Of zeg ik nou iets heel doms , toch frank veel succes er mee !
Verwijderd
wat ik gezien en begrepen heb uit reviews is dat dit blokje al heel wat isolotie met zich meebrenkt.Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 22:40:
Haha wat is die astennu toch een maffe goser he !!![]()
Is dat niet link zo blokje met een Peltier , dan bedoel ik vooral met condens vorming !!
Of zeg ik nou iets heel doms , toch frank veel succes er mee !
gewoon nog ff wat vasaline smeren rondom de core en ik denk dat je nergens last van hebt.
ik wou eerst ook dit ding halen, maar was bang dat het water dan TEheet zou worden om mijn NB nog voldoende te kunnen koelen @ 1.9Vdd.
maarja heb nu 2 rads dus had het meschien wel gekunt.
ik w8 nu eerst even de ervaring af en wat de watertemp hierop doet.
Tja dus wordt zo i zo duurder dan die 60 euroJupiler schreef op:
Niet raar.. Je CPU en HDD's zuipen stroom van de 12V, redelijk logisch dus.
Verwijderd
Heb je niet ergens nog een oude AT voeding liggen ofzo.Astennu schreef op 14 februari 2003 @ 13:33:
[...]
Tja dus wordt zo i zo duurder dan die 60 euromaar dan ga ik toch liever ff verder zoekken naar andere oplossingen die beter zijn adn een coolermaster v62.
Daar kan je dan gewoon die peltier mee voeden. (kost niet veel.
Een review over de MCW50-T™: ipkonfig.com
De website van Swifttech : swiftnets.com
Resultaten zijn best goed

Stock Heatsink (324Mhz - stock)
Room: 19-21°C
Idle: 41.5°C
Load: 49.5°C
MCW50-T Block (420Mhz - overclocked)
Idle: 5.8°C
Load: 10.5°C (using Unreal Tournament 2003 / 3 Hours Play)
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 16:08 ]
lul niet, de gemiddelde proc verstookt ongeveer hetzelfde, en er zijn zat blokken die dat wel aankunnen, dus leef je uitEpsilon schreef op 13 February 2003 @ 18:02:
80 watt is erg veel voor een luchtkoeler
conclusie: haal je waterkoeling maar uit elkaar
Verwijderd
Prestaties en geluids productie zullen niet hetzelfde zijn denkcasemodderpoel schreef op 14 February 2003 @ 16:25:
[...]
lul niet, de gemiddelde proc verstookt ongeveer hetzelfde, en er zijn zat blokken die dat wel aankunnen, dus leef je uit
Verwijderd
420 en dat haalde ze zonder Vmod he.Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 15:58:
[...]
MCW50-T Block (420Mhz - overclocked)
Idle: 5.8°C
Load: 10.5°C (using Unreal Tournament 2003 / 3 Hours Play)
denk dat ik mijn volgende investering gevonden heb.
alleen ff kijken hoe ik dat wil doen kwa voeding.
hoezo niet? hitte is hitte en koeling is koeling, wat maakt het dan uit?Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 16:38:
[...]
Prestaties en geluids productie zullen niet hetzelfde zijn denk
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Jaah daar zat ik ook aan te denken mijn T-Bred b @ 2300 MHz 1.9 volt werd 60c maar de fan draaide niet eens max ( toen ik op die air cooler draaide om ff snel te testen) Dus zou het toch moeten kunnen.casemodderpoel schreef op 14 februari 2003 @ 16:25:
[...]
lul niet, de gemiddelde proc verstookt ongeveer hetzelfde, en er zijn zat blokken die dat wel aankunnen, dus leef je uit
Tja met die cpu zat i op 3k3 rpm kan 7k en op 5k begin ik em pas te horen.Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 16:38:
[...]
Prestaties en geluids productie zullen niet hetzelfde zijn denk
Maar waar ik aan moet denken is dat mijn cpu wel 5c of meer warmer wordt als die pelt in het syteem er bij komt.
Waarom niet ? ik heb geen zin dat mijn cpu oc instort omdat de temp ineens 7 c hoger isC@SP schreef op 14 February 2003 @ 17:30:
Het koelen van een pelt dmv lucht is al vaker ter sprake geweest. Volgens mij heeft het geen zin om een pelt te koelen met lucht.
laat het maar horen als je em hebtHalo_Master schreef op 14 februari 2003 @ 20:20:
Ik heb er net eentje binnen uit Amerika, in de loop van volgende week ga ik hem proberen.
Wat voor Radeon 9700 heb je
En wat voor mods heb je er op gedaan? Heb je trouwens ook je nieuwe nforce 2 bordje binnen ? Zoja doet die cpu het nu beter? Want jij moet 2600mhz halen!
BlaBlaBla
Ik heb een Club 3D 9700 Pro met V-Gpu en V-Mem Air cooled doet i nu 425-400 met 1.92 en 3.34 volt. Jah de gpu is wel erg hoog. En ik krijg morgen mijn nieuwe Nforce binnen en een JIUHB 0302 dus ik kijk wel of de AIUHB 0250 of de JIUHB harder gaat. Aleen wil ik mijn vga over de 450 mhz core krijgen.Strider schreef op 14 februari 2003 @ 21:27:
Astennu:
Wat voor Radeon 9700 heb je
En wat voor mods heb je er op gedaan? Heb je trouwens ook je nieuwe nforce 2 bordje binnen ? Zoja doet die cpu het nu beter? Want jij moet 2600mhz halen!
Verwijderd
Neeh ik heb em gewoon maar ergens op gezetVerwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 21:41:
1.92V is idd hoog, velen komen niet meer hoger kwa OC na 1.75V heb jij dit ook wel is uitgezocht?
Ik heb op 1.85 volt gedraait maar dan heb ik in dx 8.1 games het zo gehete schaakboard efect niet heel zwaar maa toch. op 1.92 is dat in ut 2k3 bijna helemaal wel op een paar hle klijne uitzonderingen maar bij 3dmark 2k3 zit ik het nog wel duidelijk. in andere games en 3dmark 2k1 zie ik op 1.85 ook helemaal nix.
Maar je mem is wel nice, wat voor heatsinks heb je daar trouwens op zitten.
BlaBlaBla
gewone TT blauwe dingen en op de achterkand wat klijnere maar daar blaast wel een 12 cm die in de deur zit over heen en ze worden zie zo heet. Ik hoorde dat fewture en nostra en insane voltages op hun mem hadden staan 3.9 geloof ikStrider schreef op 14 februari 2003 @ 21:43:
Mja gpu is normaal met dat voltage..
Maar je mem is wel nice, wat voor heatsinks heb je daar trouwens op zitten.
Ik kan wel pic's uploaden maar dan moet ik wel web space hebben
[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 14-02-2003 21:47 ]
Ja ik heb ook 3.9 volt op mijn gf4 ti4400 gehad, tot dat ie @rip was
BlaBlaBla
KeeyStrider schreef op 14 februari 2003 @ 21:51:
Zo ie zo
Ja ik heb ook 3.9 volt op mijn gf4 ti4400 gehad, tot dat ie @rip was, maar het maakte geen klap uit, nog niet eens 1 mhz erbij...
Verwijderd
nog ff over je watertemp, meschien net als mij 2 radiators.Astennu schreef op 14 February 2003 @ 21:57:
[...]
Keeyik wil mischien dan die pelt er op gooien. 10c dan moet i toch wel over de 450 komen
kom je weer gewoon op je normale temp uit denk.
en anders denk maar 1 of 2 graden hoger met zeker 25mhz core winst.
denk eigenlijk wel meeer aangezien ze in dat revieuw 420mhz zonder V mods deden.
Tja heb ik plaats voor 2 van die lompe dingenVerwijderd schreef op 14 February 2003 @ 22:45:
[...]
nog ff over je watertemp, meschien net als mij 2 radiators.
kom je weer gewoon op je normale temp uit denk.
en anders denk maar 1 of 2 graden hoger met zeker 25mhz core winst.
denk eigenlijk wel meeer aangezien ze in dat revieuw 420mhz zonder V mods deden.![]()
[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 14-02-2003 23:03 ]
Verwijderd
toch weet ik zeker dat je overal performance VOORUIT gaan.Astennu schreef op 14 februari 2003 @ 23:03:
[...]
Tja heb ik plaats voor 2 van die lompe dingenneeh dus
hij moet ook nog vervoerbaar blijven.
iig na gpublok meteen radiator. (duh
Verwijderd
Ja............ slimme opmerkingcasemodderpoel schreef op 14 February 2003 @ 17:14:
[...]
hoezo niet? hitte is hitte en koeling is koeling, wat maakt het dan uit?
Verwijderd
kan wel, met een hele goede heatsink en straaljager fan.C@SP schreef op 14 February 2003 @ 17:30:
Het koelen van een pelt dmv lucht is al vaker ter sprake geweest. Volgens mij heeft het geen zin om een pelt te koelen met lucht.
En dan ook niet te veel watts aan de peltier geven met de C/GPU.
heb je niet nog een at voeding liggen dan? Ik heb er nog een kast van vol liggen, stuk of 10. En anders nog wel een paar ouwe 486 dingenVerwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 17:13:
[...]
420 en dat haalde ze zonder Vmod he.
denk dat ik mijn volgende investering gevonden heb.
alleen ff kijken hoe ik dat wil doen kwa voeding.
over 4 weken heb je hopelijk je sys wel aan de gang
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Verwijderd
K will do.
Je zou er natuurlijk gewoon een cpu HSF op kunnen zetten,
maar dit brengt wel meerdere nadelen met zich mee.
Namelijk:
- het niet meer kunnen gebruiken van 1, 2 of zelfs 3 pci sloten
- bevestiging is niet optimaal.
en dan bestaat nog altijd de kans de je videokaart te zwaar wordt,
of de cpu HSF eraf valt. (Wat ik wel eens in een topic voorbij heb zien komen.)
- niet elke cpu HSF past
- Waarom een cpu HSF kopen als je voor iets meer een waterblokje kan kopen voor je gpu
(als je toch al wc in je case hebt of wil gaan doen)
- de hsf zal voor meer geluidproductie zorgen.
Voordelen waterkoeling:
- Waterkoeling koelt meestal beter dan lucht koeling.
- Waterkoeling is meestal stiller dan luchtkoeling.
- Waterkoeling + tec koelt zeker beter dan lucht.
- gpu wc blokjes zijn beter te bevestigen dan cpu hsf op ene gpu.
ja ach zo kan ik nog wel dat dingen verzinnnen.
Dus hitte is hitte en koeling is koeling is imho een beetje een loze opmerking.
Omdat elke hitte verschillend is en elke koeling ook.
Het is maar net welke eisen men aan hun systeem stelt.
Nog een picje (nog uit m'n oude kast = kabelzooi):
[ Voor 10% gewijzigd door Steve op 15-02-2003 12:52 ]
Verwijderd
Niet echt slim imho om dat andere pci kaartje zo dicht tegen die fan te zetten.Jupiler schreef op 15 February 2003 @ 12:51:
Ik heb er zelf ook een CPU-koeler op gezet.. Koelt als een gek, ik ben wel 3 PCI-slots kwijt maar toch zijn al m'n slots bezet.. Gameport, SPDIF en inverter van m'n CCFL.. Dus kwijt ben ik de ruimte niet
Nog een picje (nog uit m'n oude kast = kabelzooi):
[afbeelding]
Of redden die elastiekjes het anders niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 13:06 ]
Er zat trouwens nog een 2-tal cm tussen... En het is een smal kaartje, zo'n standaard NIC. Die elastiekjes hielden 'm overigens erg strak vast.
Verwijderd
jah ok, maar dan is me case af en oogt hij gaaf.pierre-oord schreef op 15 February 2003 @ 11:54:
[...]
heb je niet nog een at voeding liggen dan? Ik heb er nog een kast van vol liggen, stuk of 10. En anders nog wel een paar ouwe 486 dingen. Kunnen vast een leuk deal maken.
offtopic:
over 4 weken heb je hopelijk je sys wel aan de gang, moeten we ff CS doen
zou niet weten waar ik die voeding kwijt moet.
is er geen mogelijkheid van 210V naar 12V te transformeren met een adaptor
zou veel werk schelen en zekers genoeg ampere
Verwijderd
iemand enig idee wat de kosten hiervoor zijn en de afmetingen?Jupiler schreef op 15 February 2003 @ 16:09:
Heb je wel nog een gelijkrichter nodig, en een condensator om de spanning enigszins stabiel te krijgen.. Dus een eigen voeding.
vind dat namelijk een veel berter oplossing als een 2e voeding.
op de HCC dagen verkocht iemand 150w mini ATX voedingen, die ga ik voor m'n TEC gebruiken!Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 16:16:
[...]
iemand enig idee wat de kosten hiervoor zijn en de afmetingen?
Verwijderd
Ik weet niet wat voor je case hebt.Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 15:17:
[...]
jah ok, maar dan is me case af en oogt hij gaaf.
zou niet weten waar ik die voeding kwijt moet.
is er geen mogelijkheid van 210V naar 12V te transformeren met een adaptor
zou veel werk schelen en zekers genoeg ampere
Maar als je een bigtower hebt kan je misschien die voeding trippen,
en gewoon in een bay fixen.
(wel de 2 voedingen aan elkaar koppelen zodat ze samen aan gaan.)
Lees hier hoe je 2 voedingen aan elkaar aansluit: The ModFathers.com
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 01:15 ]
Verwijderd
iig niet bij mij
zit wc in de weg
en een nog grotere kast zou echt overkill zijn.
heb er ook een 24,5cm hoge prom unit onder staan (teminste komt eronder)
Nou, veel kleiner dan een gewone voeding zal je niet zitten..Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 16:16:
[...]
iemand enig idee wat de kosten hiervoor zijn en de afmetingen?
Kosten schat ik op zo'n € 40 voor het geheel.
Verwijderd
het allermooiste lijkt me nogsteeds een transvormator en direct vanaf het stopcontact een stroomvoorziening voor mijn t.e.c. te hebben.Jupiler schreef op 16 February 2003 @ 14:20:
[...]
Nou, veel kleiner dan een gewone voeding zal je niet zitten..
Kosten schat ik op zo'n € 40 voor het geheel.
nee dat zou niet het mooiste zijn, je hebt nog altijd een gelijkrichter/ontstoorder/regulator nodig, en dat zit nou eenmaal allemaal in een voeding dus koop nou maar gewoon een tweede voeding!Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 18:57:
[...]
het allermooiste lijkt me nogsteeds een transvormator en direct vanaf het stopcontact een stroomvoorziening voor mijn t.e.c. te hebben.
Verwijderd
casemodderpoel schreef op 16 februari 2003 @ 19:12:
[...]
nee dat zou niet het mooiste zijn, je hebt nog altijd een gelijkrichter/ontstoorder/regulator nodig, en dat zit nou eenmaal allemaal in een voeding dus koop nou maar gewoon een tweede voeding!
bestaan er toevallig mini voedings, vast wel, die kleine kastjes enz. moeten ook voorzien worden van stroom.
Verwijderd
klinkt interessant.pierre-oord schreef op 16 februari 2003 @ 19:27:
Je kunt een AT voeding vast wel kleiner maken. Grootste ruimte nemen heatsinks en fan in
als ik bij jou ben bekijk ik ze wel ff.
hoop wel dat hij over voldoende A op de 12V beschikt.
iemand die dit weet?
pak een willekeurige voeding van 200 watt en kijk op de zijkant omg.Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 19:29:
[...]
klinkt interessant.
als ik bij jou ben bekijk ik ze wel ff.
hoop wel dat hij over voldoende A op de 12V beschikt.
iemand die dit weet?
Met gelijkstroom is het geloof ik: 9 x 12 = 108 watt klopt dat?
Die pelt op eerste post is 60 watt staat er. Dus dan zou je het moeten redden...
[disclaimer]
Ik stel mij niet aansprakelijk voor ontploffende en / of brandende voedingen
[/disclaimer]
[ Voor 25% gewijzigd door pierre-oord op 16-02-2003 20:14 ]
Verwijderd
uhhh was 80 wat jahpierre-oord schreef op 16 February 2003 @ 20:12:
Ik heb ze van 8 en 9 amperé op de 12V.
Met gelijkstroom is het geloof ik: 9 x 12 = 108 watt klopt dat?
Die pelt op eerste post is 60 watt staat er. Dus dan zou je het moeten redden...
[disclaimer]
Ik stel mij niet aansprakelijk voor ontploffende en / of brandende voedingen![]()
[/disclaimer]
ik heb ooit gelezen dat deze iets van 8 A nodig zou hebben, zou dan dus precies passen.
Hou er wel rekening mee dat de waarde aangegeven bij voedingen de piekwaarde is, terwijl het bij peltiers de gemiddelde waarde is.
Verwijderd
dit stond op de site van swifttech:Jupiler schreef op 16 February 2003 @ 20:27:
Owja, het gaat hier niet over de zwaarde CPU-peltiers
Hou er wel rekening mee dat de waarde aangegeven bij voedingen de piekwaarde is, terwijl het bij peltiers de gemiddelde waarde is.
The thermoeletric module pulls approximately 7.5A at 12 volts. When connecting the MCW50-T module to an existing power supply, users should verify their power supply current rating for the+12 volts line. The total amount of current required for system integration will depend on the number of devices already connected to the power supply. A 20A rating should amply suffice in most standard applications such as: single CPU, CDRrom (1 or 2), Floppy, hard drive (1 or 2) and PCI devices.
samengevat 7,5A gebruik van de 12V lijn, moeten die oude AT voedingen dus goed zijn
Als je dan je PC wilt aanzetten, moet je tower, monitor, AT-voeding en evt. pomp aanzetten
Verwijderd
denk dat ik met een beetje geluk z'n voeding boven de voeding die ik nu heb kan plaatsen.
zal wel krab zijn door mijn radiator maar als het past wel geniaal.
Jah dat heb ik nu dus een Coolermaster V62 Gewoon met 2 schroeven en 2 veertjes opgehangen.Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 12:47:
[...]
K will do.
Je zou er natuurlijk gewoon een cpu HSF op kunnen zetten,
maar dit brengt wel meerdere nadelen met zich mee.
Namelijk:
- het niet meer kunnen gebruiken van 1, 2 of zelfs 3 pci sloten
- bevestiging is niet optimaal.
en dan bestaat nog altijd de kans de je videokaart te zwaar wordt,
of de cpu HSF eraf valt. (Wat ik wel eens in een topic voorbij heb zien komen.)
- niet elke cpu HSF past
- Waarom een cpu HSF kopen als je voor iets meer een waterblokje kan kopen voor je gpu
(als je toch al wc in je case hebt of wil gaan doen)
- de hsf zal voor meer geluidproductie zorgen.
Voordelen waterkoeling:
- Waterkoeling koelt meestal beter dan lucht koeling.
- Waterkoeling is meestal stiller dan luchtkoeling.
- Waterkoeling + tec koelt zeker beter dan lucht.
- gpu wc blokjes zijn beter te bevestigen dan cpu hsf op ene gpu.
ja ach zo kan ik nog wel dat dingen verzinnnen.
Dus hitte is hitte en koeling is koeling is imho een beetje een loze opmerking.
Omdat elke hitte verschillend is en elke koeling ook.
Het is maar net welke eisen men aan hun systeem stelt.
Bij mij op stage hebben ze van die hele leuke klijne kasten waar een hle klijne PSU in zit. K zal eens kijken wat die dingen trekken.Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 20:32:
[...]
dit stond op de site van swifttech:
The thermoeletric module pulls approximately 7.5A at 12 volts. When connecting the MCW50-T module to an existing power supply, users should verify their power supply current rating for the+12 volts line. The total amount of current required for system integration will depend on the number of devices already connected to the power supply. A 20A rating should amply suffice in most standard applications such as: single CPU, CDRrom (1 or 2), Floppy, hard drive (1 or 2) and PCI devices.
samengevat 7,5A gebruik van de 12V lijn, moeten die oude AT voedingen dus goed zijn
Verwijderd
en is het nog wat geworden met die voeding?Astennu schreef op 16 February 2003 @ 20:49:
[...]
Bij mij op stage hebben ze van die hele leuke klijne kasten waar een hle klijne PSU in zit. K zal eens kijken wat die dingen trekken.
nu meschien een beetje offtopic maar frank (astennu) en ik hadden het idee om een inkoop actie (IA) te starten voor de swifttech blokkies die eraan zitten te komen.
meschien wel leuk om ff tezien of jullie daarin geinteresseerd zijn.
dus post meteen als jij baat hebt bij deze IA zodat we makkelijker toestemming krijgen om het te houden.
Turn it off and on again.
Dat is idd wel watVerwijderd schreef op 18 February 2003 @ 08:12:
[...]
en is het nog wat geworden met die voeding?
nu meschien een beetje offtopic maar frank (astennu) en ik hadden het idee om een inkoop actie (IA) te starten voor de swifttech blokkies die eraan zitten te komen.
meschien wel leuk om ff tezien of jullie daarin geinteresseerd zijn.
dus post meteen als jij baat hebt bij deze IA zodat we makkelijker toestemming krijgen om het te houden.
Maak eens een pic voor mijSmokeyTheBandit schreef op 18 februari 2003 @ 08:32:
Ik heb trouwens nog een meanwell 200 watt peltier voeding liggen
Ik heb gister nog met AP Versteeg gebeld en ik heb het dus over dit blokje gehad. wat dus het probleem is dat de water temp laag moet blijven anders is i maar iets beter dan gewone h2o. ook een probleem is dat i het water heel erg opwarmd in ik mijn cpu ook cool @ h2o. Dus wordt mijn cpu waarschijnlijk 7 c warmer waardoor die weer de 47 c gaat halen en niet meer wil oc'en. dus dat is ook nog eens een probleem. een 2e h2o cooling voor alleen de gpu gaat ook weer een beetje ver. Ik wil mijn kast nog wel kunnen vervoeren.
Dus ik ben nog erg aan het nadenken.
Verwijderd
Verwijderd
ik ben al met oc-shop aan het mailen.
maar ziet er helaas niet echt goed uit
dus hoemeer belangstelling er hier getoont word hoe meer kans, dus laat het weten jongens.
Is dat 12V x 15A of 24V x 8A?SmokeyTheBandit schreef op 18 February 2003 @ 08:32:
Ik heb trouwens nog een meanwell 200 watt peltier voeding liggen
En verkoop je 'm?
gehehehe ehmmm moment kijk ik ff 24v 8.4 A -> sp-200-24
Verwijderd
ff gewoon weer voor jullie allemaal.SmokeyTheBandit schreef op 18 februari 2003 @ 17:10:
[...]
gehehehe ehmmm moment kijk ik ff 24v 8.4 A -> sp-200-24
er kan waarscheinlijk een IA gehouden worden voor een heel aantal swifttech blokken.
vanaf de 15 stuks krijgen we al korting.
denken jullie dat er genoeg belangstelling voor zal komen?
Verwijderd
post een paar keer in veel topics en iedereen weet het zonder dat je last hebt van dat gezeur binnen got.
Verwijderd
als je die nu hebt lopen, en jij hetzelfde doet als ik wil doen, hoe kan het dan dat ik hierover niks terugvind in je specs?Jupiler schreef op 19 February 2003 @ 08:38:
Dat zou ik niet doen.. Heb op die manier zelf ook een actie lopen, en hij lokt maar weinig volk..
en als het goed is doet frank (astennu) hetzelfde omdat wij hem samen organiseren.
Mij bestVerwijderd schreef op 19 February 2003 @ 13:08:
[...]
als je die nu hebt lopen, en jij hetzelfde doet als ik wil doen, hoe kan het dan dat ik hierover niks terugvind in je specs?
en als het goed is doet frank (astennu) hetzelfde omdat wij hem samen organiseren.
Verwijderd
ik wil meschien de mcw-50t bestellen, zal wel niet veel gevolgend hebben voor mijn fsb speed, en mijn cpu is niet h2o maar prometeia cooled dus moet een lekkere combinatie zijn.Astennu schreef op 20 February 2003 @ 11:02:
[...]
Mij bester is hier nog plaats genoeg
ik zit nu te kijken of ik mijn h2o kan booste qua warmte afgifte zodat ik geen 5c extra cpu temps krijg.
Jah maar ik koel mijn cpu ook h2o dus ik heb dat probleem wel.Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 18:22:
[...]
ik wil meschien de mcw-50t bestellen, zal wel niet veel gevolgend hebben voor mijn fsb speed, en mijn cpu is niet h2o maar prometeia cooled dus moet een lekkere combinatie zijn.
Verwijderd
ik wacht denk eerst af wat de prijs is van dit blokje en de prijs van de nieuwe radeon.Astennu schreef op 21 February 2003 @ 10:29:
[...]
Jah maar ik koel mijn cpu ook h2o dus ik heb dat probleem wel.
Verwijderd
2C
Bio_Blade heeft ook met 70 tec gedraait maar daar was de 450 watt voeding te zwak dus dan wil ik die zelfde tec gebruiken maar dan op 7 of 5 volt zodat mijn 430 wat voeding het wel gaat halen. verder in combie met een Coolermaster V62 met een 7k5 RPM fan. de vraag is nu gaat er veel condens optreden ? De radeon verstookt toch ook gouw een wat of 40 tot 60 iemand die dat toevallig weet ?
Verwijderd
Je coldplate gaat koud worden..als je niet isoleerd is het gewoon vragen om problemen..die je dus ook zekers gaat krijgen.Astennu schreef op 27 May 2003 @ 12:55:
Ik ben hier maar weer gaan posten omdat ik het toch nog een poging wil gaan wagen.
Bio_Blade heeft ook met 70 tec gedraait maar daar was de 450 watt voeding te zwak dus dan wil ik die zelfde tec gebruiken maar dan op 7 of 5 volt zodat mijn 430 wat voeding het wel gaat halen. verder in combie met een Coolermaster V62 met een 7k5 RPM fan. de vraag is nu gaat er veel condens optreden ? De radeon verstookt toch ook gouw een wat of 40 tot 60 iemand die dat toevallig weet ?
Verwijderd
ik doe ook geen condens control met mijn vapo'sVerwijderd schreef op 27 May 2003 @ 14:56:
[...]
Je coldplate gaat koud worden..als je niet isoleerd is het gewoon vragen om problemen..die je dus ook zekers gaat krijgen.
Uhm okeey maar kun je die pelts wel @ lager voltage gebruiken ?Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 14:56:
[...]
Je coldplate gaat koud worden..als je niet isoleerd is het gewoon vragen om problemen..die je dus ook zekers gaat krijgen.
Verwijderd
neeeeheeeeeeee, zoals ik al via msn zei, eigenwijsAstennu schreef op 28 May 2003 @ 15:57:
[...]
Uhm okeey maar kun je die pelts wel @ lager voltage gebruiken ?
Verwijderd
uhm maar een 15v pelt ? want oc-shop heeft alleen de 68watt @ 15 v maar das te veel want de voeding van bio_blade is er aan overledenVerwijderd schreef op 28 May 2003 @ 16:14:
Je kan een pelt wel op een lager voltage gebruiken hoor, maar op een gegeven moment is de warmte overdracht natuurlijk niet meer wat je graag zou willen. Een 24V 172W tec kun je bijv wel op 20V gebruiken
Nu nog ff wachten op me fx5900 en dan testen maar
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
Ik draai nu Core: 360 / Mem: 320
(Zonder heatsinks op mem en met de standaard core heatsink + fan en zonder volt mods e.d.)
Alleen een andere bios.
Binnenkort ff inbouwen en testen.

Nu nog ff w88 en me Tweakmonster Ramsinks.
[ Voor 84% gewijzigd door pierre-oord op 28-05-2003 23:23 ]
Verwijderd
ziet er leuk uit, ben benieuwd naar je resulst en WC-tempVerwijderd schreef op 28 May 2003 @ 22:59:
Woei ik heb me swiftech binnen. ff een pic van me spullen.
Ik draai nu Core: 360 / Mem: 320
(Zonder heatsinks op mem en met de standaard core heatsink + fan en zonder volt mods e.d.)
Alleen een andere bios.
Binnenkort ff inbouwen en testen.![]()
[afbeelding]
Nu nog ff w88 en me Tweakmonster Ramsinks.
Ik wil hier ook een tec onder hangen (coltplate heb ik al gemaakt
2 tecs hier liggen
80watt
172watt
80watter heb ik laten draaien aan een 300watt aopen voeding.
het ijs zat zo op de coltplate iig
dit doordat ik een bak kraanwater gebruikte voor de testopstelling, wat een graad of 12 was.
een delta T van 40 graden is onbelast vrij normaal (naja, onbelast, als het onbelast zou zijn zou de deltaT iets van 65-70 graden zijn).
ik hoop sub-zero temps te gaan halen met die pelt
Post het maarEpsilon schreef op 28 mei 2003 @ 23:38:
Ik ben bezig met het modden van mn GF2 waterblokje van dangerden voor mn 9500pro. Heeft zelfde gaten
Ik wil hier ook een tec onder hangen (coltplate heb ik al gemaakt).
2 tecs hier liggen
80watt
172watt
80watter heb ik laten draaien aan een 300watt aopen voeding.
het ijs zat zo op de coltplate iig. Geen temps gemeten, ik schat een -20
dit doordat ik een bak kraanwater gebruikte voor de testopstelling, wat een graad of 12 was.
een delta T van 40 graden is onbelast vrij normaal (naja, onbelast, als het onbelast zou zijn zou de deltaT iets van 65-70 graden zijn).
ik hoop sub-zero temps te gaan halen met die pelt
Denk datie met delta T het temperatuur verschil bedoeltAstennu schreef op 29 mei 2003 @ 09:22:
[...]
Post het maarben benieuwt wat voor een cooler is dat die delta T
ik wil het gaan probeeren met een Coolermast V62 helemaal koper en fan kan max 7k5 k RPM halen. dan met een 70 watt pelt. alleen nog ff kijken hoe ik het met de voeding ga doen.