Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OC] Radeon coolen met h2o/Air + Tec

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Astennu schreef op 29 mei 2003 @ 09:22:
[...]

Post het maar :) ben benieuwt wat voor een cooler is dat die delta T :? ik wil het gaan probeeren met een Coolermast V62 helemaal koper en fan kan max 7k5 k RPM halen. dan met een 70 watt pelt. alleen nog ff kijken hoe ik het met de voeding ga doen.
lol :D

De dT is het temp verschil tussen de warme kant en de koude kant van de pelt. Ik had met mijn TEC een dT van 59 graden..ik snap nog steeds niet waarom dat niet hoger wil worden aangezien de specs van een drift aangeven dat het ergens in de 60 graden regio moet zitten... :?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 10:38:
[...]

lol :D

De dT is het temp verschil tussen de warme kant en de koude kant van de pelt. Ik had met mijn TEC een dT van 59 graden..ik snap nog steeds niet waarom dat niet hoger wil worden aangezien de specs van een drift aangeven dat het ergens in de 60 graden regio moet zitten... :?
Yep, jij weet waar ik het over heb :)

Maar de kryoterm tecs hebben een delta T van 68 graden, overigens hebben vrijwel alle pelts dat (op cascade pelts na, want die hebben iets van 130 graden, maar dat zijn in principe gewoon 2 gestackte peltiers. Ze halen die 130 graden trouwens ook alleen maar als de hete kant 80 graden word. Dan in vacuüm en gaan met die banaan. Helaas zijn ze alleen te krijgen tot 10watt).

Je haalt nooit die max deltaT. Dit komt omdat de DeltaT linear afneemt als de load stijgt. Als je een 80watt load wil verwerken heeft het dus geen nut om een 80watt pelt te gebruiken. Want dan heb je alleen maar extra energie kosten en zelfs een hogere temp, omdat er altijd extra warmte weerstand ontstaat tussen coldplate en pelt.

Ik zal zeker een temperatuur geven als ik de boel geinstalleerd heb :). Heb geen digicam helaas. Dat is nog iets wat ik moet halen.

Verwijderd

Jupiler schreef op 15 februari 2003 @ 12:51:
Ik heb er zelf ook een CPU-koeler op gezet.. Koelt als een gek, ik ben wel 3 PCI-slots kwijt maar toch zijn al m'n slots bezet.. Gameport, SPDIF en inverter van m'n CCFL.. Dus kwijt ben ik de ruimte niet :)

Nog een picje (nog uit m'n oude kast = kabelzooi):

[afbeelding]
Wat ik me dus echt afvraag :D hoe te fuck krijg je zn ding erop? gaten in de koeling boren en dan vast "schroeven" ofzo?

Verwijderd

een stuk koper/cold plate die de peltier stevig drukt tegen de cpu cooler aan, door middel van schroeven ofzo. dan de zijkanten dicht kitten, of neopreen eromheen, dan nog de mobo onder kliederen met siliconen shit, en neopreen, and your done

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 01:24 ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-11 09:45
Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 01:24:
een stuk koper/cold plate die de peltier stevig drukt tegen de cpu cooler aan, door middel van schroeven ofzo. dan de zijkanten dicht kitten, of neopreen eromheen, dan nog de mobo onder kliederen met siliconen shit, en neopreen, and your done
Als je dat zou doen is dat dan ook weer te verwijderen ? of is dat onmogelijk.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Astennu schreef op 02 June 2003 @ 08:43:
[...]

Als je dat zou doen is dat dan ook weer te verwijderen ? of is dat onmogelijk.
sileconen kit is heel goed verwijderbaar. dat hecht nauwelijks op printplaat (die laklaag).

Ik ben bezig met een coltplate te maken voor een Radeon 9500pro (en 9700/9800 etc, zijn allemaal hetzelfde). Eentje die ik kan gebruiken zonder dat ik de spacer hoef te verwijderen :).

• Astennu
Epsilon schreef op 02 June 2003 @ 23:55:
[...]

sileconen kit is heel goed verwijderbaar. dat hecht nauwelijks op printplaat (die laklaag).

Ik ben bezig met een coltplate te maken voor een Radeon 9500pro (en 9700/9800 etc, zijn allemaal hetzelfde). Eentje die ik kan gebruiken zonder dat ik de spacer hoef te verwijderen :).
OOH laat maar horen hoe het gaat. Eventueel ga ik toch h2o gewbruiken maar ik ben er over aan het twijfelen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

uhh je had toch al H2o of ben je toch @ air gebleven frank?

• Astennu
Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 21:49:
uhh je had toch al H2o of ben je toch @ air gebleven frank?
Jep ik heb de spullen wel liggen maar geen idee wordt zo proppen en jah kan het ook verkopen en dan een 9900 halen :P

Pagina: 1 2 Laatste