Baldur's Gate II: Shadows of Amn - Deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 27.303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 20:15
OMG, dit spel ruled zo enorm. _/-\o_ :D

Erg leuk dat deze weer gekickt wordt! Zag het in de Active Topics list staan en moest gelijk even kijken/posten. De games in de Baldur's Gate serie blijven m'n favoriete games!

Ook voor mij is het alweer een tijd geleden dat ik dit spel gespeeld heb, maar het wordt inderdaad weer eens tijd. Ik zit te denken om het hele verhaal eens door te spelen, dus BG1, TotSC, SoA en ToB. Dat heb ik nog nooit gedaan en ik heb eerlijk gezegd Durlag's Tower in TotSC en Watcher's Keep in ToB nooit uitgespeeld. ToB zelf moet ik ook nog een keer geheel uitspelen, weet niet waar ik ben blijven hangen de vorige keer.

Dit spel zouden ze uit moeten blijven breiden, hoe geweldig zou het zijn om dit spel in multiplayer te doen en dan door heel Faerun te kunnen reizen. Jammer dat dat helaas een droom blijft.

* Amras gaat eens wat cds opzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ok, ik ga het een keer solo proberen als monk. Geen idee of het lukt, ik weet weinig meer van BGII :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUP_A_SOUP
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-03-2024

CUP_A_SOUP

Is het al 4 uur?

IceStorm schreef op 12 juni 2004 @ 13:30:
Ok, ik ga het een keer solo proberen als monk. Geen idee of het lukt, ik weet weinig meer van BGII :P
Ik denk dat je het als Monk solo in het begin ERG moeilijk krijgt, Monks worden in mijn ogen pas bruikbaar later in de game wanneer hun natural armor class omhoog is gegaan.
Ik denk dat Solo alleen te doen is met een mage of een cleric, kan me geen ander type character voorstellen die alle battles van BG2 en ToB aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Kensai/Mage heb ik een keer solo gedaan, ga eerst als kensai door het leven heen en dan als je lvl 10 of zo bent of 11 dual classen naar mage. Kensai mogen geen armor aan hebben en hebben dus al een natural AC 0 of zo geloof ik als je lvl 10/11 bent.

En als je dan uiteindelijk lvl 10/11 mage bent ben je wweer een volle kensai EN niet meer te stoppen :)

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Zoow, de Baldur's Gate 1 + TotSC cds opgezocht en geinstalleerd. Even een character gemaakt die het zou moeten doen tot einde Throne of Bhaal:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Name:      Luthien
Race:      Human
Class:     Fighter
Alignment: Lawful good

STR: 17
DEX: 18
CON: 17
INT: 18
WIS:  3
CHA: 11

Ja, ik had wat geluk met het rollen van de stats. In het eerste deel heb je ook nog van die boeken die je stats verhogen, dus als ik met Shadow's of Amn begin dan heb ik nog betere stats.

Opmerkingen of tips, iemand? :)
edit:
Toch een aantal dingen gewijzigd, geen Fighter/Mage maar Fighter en dualclassen naar Mage later in het spel (of zelfs pas in BG2)

[ Voor 15% gewijzigd door Amras op 12-06-2004 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

CUP_A_SOUP schreef op 12 juni 2004 @ 13:43:
Ik denk dat je het als Monk solo in het begin ERG moeilijk krijgt, Monks worden in mijn ogen pas bruikbaar later in de game wanneer hun natural armor class omhoog is gegaan.
Ik denk dat Solo alleen te doen is met een mage of een cleric, kan me geen ander type character voorstellen die alle battles van BG2 en ToB aankan.
Vriend van me is het gelukt dus ik ga gewoon een poging wagen :P Diezelfde persoon heeft het overigens ook met een Barbarian gepresteerd (alleen Demogorgon lukte niet ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Oei, eigenlijk kan ik niet achterblijven bij je Amras, ik denk dat ik ook maar gewoon bij baldur's gate moet beginnen. Even d.j. spelen en die cd's weer opzoeken :)

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook maar weer bg2 uit de kast pakken om me te vermaken 8). Weet iemand hier nog leuke mods?

/edit
Mischien is het een leuk idee om met ze allen hier bg2 multiplayer te gaan doen?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 15:32:
Ik ga ook maar weer bg2 uit de kast pakken om me te vermaken 8). Weet iemand hier nog leuke mods?

/edit
Mischien is het een leuk idee om met ze allen hier bg2 multiplayer te gaan doen?
bg2 multiplayer zou heel erg leuk zijn :) , hmm ik zit er nu ook aan te denken bg2 weer te installen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de rest hier ook zin heeft in een potje bg2 kunnen we een x beginnen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amras schreef op 12 juni 2004 @ 13:09:
OMG, dit spel ruled zo enorm. _/-\o_ :D

Erg leuk dat deze weer gekickt wordt! Zag het in de Active Topics list staan en moest gelijk even kijken/posten. De games in de Baldur's Gate serie blijven m'n favoriete games!

Ook voor mij is het alweer een tijd geleden dat ik dit spel gespeeld heb, maar het wordt inderdaad weer eens tijd. Ik zit te denken om het hele verhaal eens door te spelen, dus BG1, TotSC, SoA en ToB. Dat heb ik nog nooit gedaan en ik heb eerlijk gezegd Durlag's Tower in TotSC en Watcher's Keep in ToB nooit uitgespeeld. ToB zelf moet ik ook nog een keer geheel uitspelen, weet niet waar ik ben blijven hangen de vorige keer.

Dit spel zouden ze uit moeten blijven breiden, hoe geweldig zou het zijn om dit spel in multiplayer te doen en dan door heel Faerun te kunnen reizen. Jammer dat dat helaas een droom blijft.

* Amras gaat eens wat cds opzoeken ;)
Ik ben pas geleden ook weer begonnen met BG1 als begin, maar ik heb de BIG PICTURE MOD daarvoor geinstalleerd en moet zeggen dat ruled echt de pan uit! :9~

Je speelt Baldurs Gate en TotSC ook in de BG2 engine en dus als een spel achter elkaar door, tevens zitten er ook nog een heleboel mods in verwerkt.

Hier een mirror voor de files die je nodig hebt. Het is wel ff downloaden en installeren kan ook een paar keer mis gaan, maar met behulp van de forums van teambg en plagued moet het toch wel lukken en als het eenmaal gelukt is dan heb je ook wat 8) Aan het begin had het nog wel een aardig aantal bugs maar inmiddels is dat ook redelijk verholpen >:)

Zeker de moeite waard om een keer te proberen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu net vóór Cloackwood in BG1. Met die char ga ik ook verder in BG2.

Ziek... een spel uit eind 1998, en eentje uit sept. 2004, en ze worden beiden nog veel gespeeld. Dat mag toch getuigen van de gameplay, replay value, en kwaliteit in het algemeen dacht ik zo. Nog steeds geweldige spellen, maar je moet er de tijd voor hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook maar dan bg1 uit de kast halen, alleen kan je in bg1 ook met een monk spelen? Is er ook een mogelijkheid om je wapens etc te behouden van bg1 naar bg 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 01:17:
Ik zit nu net vóór Cloackwood in BG1. Met die char ga ik ook verder in BG2.

Ziek... een spel uit eind 1998, en eentje uit sept. 2004, en ze worden beiden nog veel gespeeld. Dat mag toch getuigen van de gameplay, replay value, en kwaliteit in het algemeen dacht ik zo. Nog steeds geweldige spellen, maar je moet er de tijd voor hebben. :)
September 2004?? :) Komt er dan een BG3 uit wat wij nog niet weten?
Maar je hebt gelijk. Bij het gekickt worden van dit oude topic sta ik ook weer op het punt om BG1,2 en de expansions te installeren. Maar nee, ik wacht er nog een jaartje mee, dan doe ik 'm wel weer.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Is het niet tijd om eens gezamelijk dat spel multiplayer te spelen ;)
Is wel lastig natuurlijk, want voor een spel dat zoveel tijd kost is het lastig om tijd te vinden dat iedereen kan spelen. Aan de andere kant heb je wel weer veel tools voor bijv. BG2 om als je even niet meegedaan hebt je XP weer op het juiste niveau te brengen.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat idee had ik ook al :), alleen moeten we dan niet allemaal dezelfde mods enzo hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
Oeps B) Ik had iets beter moeten lezen B) :+
alleen moeten we dan niet allemaal dezelfde mods enzo hebben?
Als je ervoor kiest om bijv. BGII SoA + ToB te doen, dan kunnen de mensen met een BGI character dat gewoon gebruiken, daarvoor hoeven de anderen geen speciale dingen te installeren. Eventueel zou je wel online te downloaden mods kunnen afspreken.

De vraag is verder alleen wat je doet met speciale items, zoals de gloves of ogre power bijv. Geef je dat item aan het character dat dat item het meeste nodig heeft, of sta je toe dat anderen die dat item ook willen hebben, deze dupliceren?

En als er een mage in de party zit, vraag ik me alleen af of de party vaker dood gaat door monsters of door een lightning/fireball ongelukje _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Infinitive op 13-06-2004 10:31 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Laatst online: 19-05 15:21
Amras schreef op 12 juni 2004 @ 14:14:
Zoow, de Baldur's Gate 1 + TotSC cds opgezocht en geinstalleerd. Even een character gemaakt die het zou moeten doen tot einde Throne of Bhaal:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Name:      Luthien
Race:      Human
Class:     Fighter
Alignment: Lawful good

STR: 17
DEX: 18
CON: 17
INT: 18
WIS:  3
CHA: 11

Ja, ik had wat geluk met het rollen van de stats. In het eerste deel heb je ook nog van die boeken die je stats verhogen, dus als ik met Shadow's of Amn begin dan heb ik nog betere stats.

Opmerkingen of tips, iemand? :)
edit:
Toch een aantal dingen gewijzigd, geen Fighter/Mage maar Fighter en dualclassen naar Mage later in het spel (of zelfs pas in BG2)
Mijn laatste char had
10/18/18/18/18/10
Een wizard was dat :)
Heeft me wel een uurtje stats rollen gekost maar goed. :D
En met de ring of human influence + girdle of giant strength had ik 19/18/18/18/18/18 _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door peke op 13-06-2004 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zijn jullie in om een potje bg2 multiplayer te gaan spelen }). Ik wil graag een monk zijn of een druid/fighter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 01:03:
[...]

Ik ben pas geleden ook weer begonnen met BG1 als begin, maar ik heb de BIG PICTURE MOD daarvoor geinstalleerd en moet zeggen dat ruled echt de pan uit! :9~

Je speelt Baldurs Gate en TotSC ook in de BG2 engine en dus als een spel achter elkaar door, tevens zitten er ook nog een heleboel mods in verwerkt.

Hier een mirror voor de files die je nodig hebt. Het is wel ff downloaden en installeren kan ook een paar keer mis gaan, maar met behulp van de forums van teambg en plagued moet het toch wel lukken en als het eenmaal gelukt is dan heb je ook wat 8) Aan het begin had het nog wel een aardig aantal bugs maar inmiddels is dat ook redelijk verholpen >:)

Zeker de moeite waard om een keer te proberen! :D
Ik zal er eens naar kijken, opzich ook wel leuk omdat ik veel van die MODs nog niet gespeeld heb. Het was ook wel even wennen de eerste 10min, 640x480 is toch niet de meest lekkere resolutie. :P
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 08:08:
Ik ga ook maar dan bg1 uit de kast halen, alleen kan je in bg1 ook met een monk spelen? Is er ook een mogelijkheid om je wapens etc te behouden van bg1 naar bg 2?
Nee je kunt dan niet met een Monk spelen. BG1 kent alleen de klassen: Fighter, Ranger, Paladin, Druid, Cleric, Mage, Thief, Bard. Ook kent BG1 geen kits. Het behouden van je inventory kan niet zonder te cheaten en al zou je dat doen lijkt het me niet zo spannend, want ik denk dat het veel te makkelijk wordt voor je aan het begin.
Infinitive schreef op 13 juni 2004 @ 09:49:
Is het niet tijd om eens gezamelijk dat spel multiplayer te spelen ;)
Is wel lastig natuurlijk, want voor een spel dat zoveel tijd kost is het lastig om tijd te vinden dat iedereen kan spelen. Aan de andere kant heb je wel weer veel tools voor bijv. BG2 om als je even niet meegedaan hebt je XP weer op het juiste niveau te brengen.
Het lijkt me opzich wel leuk om te doen, maar wat je zegt: iedereen moet wel tijd hebben en dan ook nog voor minstens een uur. Ik denk ook dat het multiplayen met zes man zeker een chaos wordt, of je moet voor ieder gevecht een duidelijk tactiek afspreken (jij pakt hem, jij hem, etc... pas op voor mn fireball) dan is het misschien nog te doen. Maakt het opzich ook wel leuk, al ben je wel veel langer bezig.
corpseflayer schreef op 13 juni 2004 @ 10:29:
[...]

Mijn laatste char had
10/18/18/18/18/10
Een wizard was dat :)
Heeft me wel een uurtje stats rollen gekost maar goed. :D
En met de ring of human influence + girdle of giant strength had ik 19/18/18/18/18/18 _/-\o_
Damn, dat zijn helemaal ruige stats ja. Ik kan alleen m'n strength niet laag houden, in BG1 vind je pas heel laat de Gauntlets of Ogre Power en om nou tot die tijd met een strength van 10 te lopen is voor een Fighter niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er genoeg mensen het willen doen kunnen we teamspeak gebruiken om het een beetje goed te laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 11:21:
Maar zijn jullie in om een potje bg2 multiplayer te gaan spelen }). Ik wil graag een monk zijn of een druid/fighter.
Count me in met een cleric!
('k denk dat het zo wie zo wel handig is om niet al te veel mage's te hebben... bovendien lijkt het me ook dat we het aantal pauzes moeten minimaliseren. Rusten in BG2 gaat supersnel, dus daar heb ik op zich geen problemen mee).
Teamspeak2 RC2 client installed.

Op zich heb ik niet super veel tijd (tentamens over een paar weken), maar een paar uurtjes kan ik vast wel vrijmaken.

Maar wie willen er allemaal meedoen? Wanneer gaan we spelen? (wat mij betreft vandaag al een testje om te kijken of het uberhaupt met een paar mensen mogelijk is). Maar dan moet ik eerst wat ruimte op m'n harddisk vrijmaken om BG2 te installeren...

offtopic:
BG2 multiplayer zal wel chaotisch worden, maar erger dan dit zal het vast niet zijn: http://www.nuklearpower.com/daily.php?date=040612.

[ Voor 22% gewijzigd door Infinitive op 13-06-2004 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dan wel als monk of een andere fighter. Nog andere mensen hier die interese hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amras schreef op 13 juni 2004 @ 11:21:
[...]

Ik zal er eens naar kijken, opzich ook wel leuk omdat ik veel van die MODs nog niet gespeeld heb. Het was ook wel even wennen de eerste 10min, 640x480 is toch niet de meest lekkere resolutie. :P
Nee idd, ik speel nu alles in 1024x768 :) Er zijn ook wel wat aanpassingen gemaakt, sommige stukken zijn nu veel moeilijker dan voorheen en je kan dus als alle soorten klassen en nog een stuk meer die er bij gevoegd zijn door de verschillende mods beginnen in BG.

En alle voordelen van BG2 zoals op tab drukken om alle chests e.d. te zien werken ook :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 14:59:
[...]

En alle voordelen van BG2 zoals op tab drukken om alle chests e.d. te zien werken ook :*)
Dat is wel enorm handig ja, net namelijk nog een tijdje moeten zoeken naar het secret Ankheg Armor in Nashkel. Dat is geen probleem meer dan. :)

Ik ga BG2 installeren en kijken of ik het aan de praat kan krijgen! :9

edit:
Leuk zeg, moet een berg downloaden hiervoor. :P :/
En Shadows over Soubar is alleen via FilePlanet beschikbaar Heb um al!

[ Voor 16% gewijzigd door Amras op 13-06-2004 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op 13 juni 2004 @ 08:37:
[...]

September 2004?? :) Komt er dan een BG3 uit wat wij nog niet weten?
Maar je hebt gelijk. Bij het gekickt worden van dit oude topic sta ik ook weer op het punt om BG1,2 en de expansions te installeren. Maar nee, ik wacht er nog een jaartje mee, dan doe ik 'm wel weer.
Sorry, voor BG2 is dat september 2000 natuurlijk. Foutje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het best voor een paladin? 2 handed swords gaan gebruiken of sword/blunt + shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amras schreef op 13 juni 2004 @ 15:03:
[...]

Dat is wel enorm handig ja, net namelijk nog een tijdje moeten zoeken naar het secret Ankheg Armor in Nashkel. Dat is geen probleem meer dan. :)

Ik ga BG2 installeren en kijken of ik het aan de praat kan krijgen! :9

edit:
Leuk zeg, moet een berg downloaden hiervoor. :P :/
En Shadows over Soubar is alleen via FilePlanet beschikbaar Heb um al!
Haha, ja ik zei al dat wel ff downloaden was... Maar als je iets niet kan vinden moet je het maar ff aangeven, dan kunnen we misschien wat regelen, ik heb alles op me pc staan ;)

En je moet dus wel BG, BG totsc, BG2 en Throne of Bhaal geinstalleerd en gepatcht hebben, voordat je kan beginnen met hem te installeren... Ergens in een van die forums is ook een proggie te vinden, welke aangeeft of je alle mods e.d. op de goede plaats in de BG2 folder hebt staan. Het neemt ook echt een hele berg ruimte in beslag, mijn map van BG2 is nu 8 GB groot en voor de installatie zelf heb je nog wel een paar gig meer nodig dus hou daar ff rekening mee :P

Naderhand kan je wel BG verwijderen, want die files zet die allemaal over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 15:43:
Wat is het best voor een paladin? 2 handed swords gaan gebruiken of sword/blunt + shield?
Wat wil je?

Voordelen 2handed sword:
Meer damage

Nadelen:
Traag
Minder protection zonder shield.

Voordelen Shield + 1handed sword:
Snel
Damage is goed (8 voor 1handed, 10 voor 2handed)
Protection door schild mogelijk

Nadelen:
Toch minder damage dan het 2handed sword...

Ik kies zelf meestal voor 1handed + shield, en een dot in 2handed sword, zodat ik ook het 2handed sword kan gebruiken. Soms maakt een extra +1 op je AC niks uit, maar de extra +2 of de special abilities van net dat bepaalde zwaard (Holy Avenger +5, anyone?) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 15:49:
Naderhand kan je wel BG verwijderen, want die files zet die allemaal over.
Is dit net zoiets als BGTuTu? (BG Totally Through)
Deze combineert BG1 en 2 ook tot 1 spel.

Kijk hier eens.

Ik heb er lang over gedacht of ik deze mod zou gebruiken. Ik heb het ook geprobeerd, en hij werkt geweldig. Ik doe het echter niet, omdat er toch nog een paar vette bugs inzitten. (De laatste keer dat ik hem bekeken heb dan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus opnieuw begonnen met bg2 en Tob, maar me main char is nu al lv 16 dat klopt toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 16:29:
[...]

Is dit net zoiets als BGTuTu? (BG Totally Through)
Deze combineert BG1 en 2 ook tot 1 spel.

Kijk hier eens.

Ik heb er lang over gedacht of ik deze mod zou gebruiken. Ik heb het ook geprobeerd, en hij werkt geweldig. Ik doe het echter niet, omdat er toch nog een paar vette bugs inzitten. (De laatste keer dat ik hem bekeken heb dan.)
Ja dat is net zoiets, het is eigenlijk hetzelfde als de mod Baldur's Gate Trilogy. Die zit bij Big Picture erin. Het verschil is dat bij Big Picture ook nog een heel groot aantal mods er bij in verwerkt zijn zoals Shadow over Soubar, The Darkest Day, Tortured Souls en nog een heel aantal kleinere mods. Aan het begin zaten hier ook vele bugs in, maar inmiddels valt dat heel erg mee en ze zijn nog steeds bezig de laatste kleine bugs te fixen zodat die afgerond wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Ondertussen ben ik maar even doorgegaan met m'n nieuwe BG1 game, het downloaden duurt een beetje te lang en je moet wat doen. ;)

Nog niet echt ver, Chapter 2 en nu in Nashkel, maar m'n partykeuze al zo'n beetje gemaakt. Een keertje geen Minsc, Khalid of Jaheira en wel wat evil characters:
  • Luthien - Fighter
  • Kagain - Fighter (heeft CON=20 -> Regeneration!)
  • Kivan - Ranger (kan eventueel later vervangen worden door Coran)
  • Branwen - Cleric (moet ik nog halen, misschien Viconia een optie?)
  • Imoen - Thief
  • Edwin - Conjurer
Ik twijfel nog een beetje of ik voor een melee of ranged weapon party ga, opzich is ranged wel enorm relaxed in BG1 (in BG2 een stuk minder). Luthien heeft iig 2 slots in Bow proficiency en Kagain kan later met een Throwing Axe +2 gaan gooien oid. Kivan en Imoen hebben standaard een boog en voor Edwin en Branwen valt er ook wel wat te verzinnen (Sling oid).

Iemand nog commentaar op deze party?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUP_A_SOUP
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-03-2024

CUP_A_SOUP

Is het al 4 uur?

Marruk schreef op 12 juni 2004 @ 14:10:
Kensai/Mage heb ik een keer solo gedaan, ga eerst als kensai door het leven heen en dan als je lvl 10 of zo bent of 11 dual classen naar mage. Kensai mogen geen armor aan hebben en hebben dus al een natural AC 0 of zo geloof ik als je lvl 10/11 bent.

En als je dan uiteindelijk lvl 10/11 mage bent ben je wweer een volle kensai EN niet meer te stoppen :)
Ik heb een keer samen met mijn broer gespeed, ik een Kensai/Mage en hij een Thief/Mage en verder geen NPC's. Dat is behoorlijk stoer! We hebben met zijn tweeen het hele spel rond gespeeld.
Vooral de Kensai/Mage is niet te stoppen! Lekker beuken en spells casten. Ik had rob of venca om, lekker snel spells casten. Mijn broer had de staff of the magi dan ben je de hele tijd onzichtbaar en daarbij de cloak of non-detect zodat ze je niet zichtbaar kunnen maken met true sight. We waren best wel een sterk team, zeker toen we boven de level 30 kwamen. Al moet ik wel zeggen dat als je level 30+ je wel onzinnig sterk aan het worden bent :)

1 probleem van de Kensai/Mage is dat als je bij level 11 naar Mage gaat je pas je kensai krachten terug krijgt als je mage level 12 (of 11) wordt. Als je solo gaat moet je dus een beetje rekenen en de quest met veel XP en die niet te moeilijk zijn overlaten. Anders heb je echt een probleem als level 2 mage tussen te sterke mannetjes :)

Oh voor de mensen die opnieuw willen beginnen is de dungeon be gone mod wel leuk. Ik werd er iig helemaal leip van dat ik elke keer als ik opnieuw begon die klote dungeon van Irenicus moest spelen. Deze mod laat je de eerste dungeon overslaan.
http://www.pocketplane.ne...gcategory&id=98&Itemid=79

Er is trouwens ook een mod die ervoor zorgt dat je op de pocketplane allemaal nieuwe bhaal krachten krijgt. Oorspronkelijk zat deze feature er gewoon in maar ze hebben hem eruit gehaald omdat ze dachten dat alle extra bhaal krachten te ingewikkelt zouden worden. Ook leuk voor de mensen die het hele spel nog eens willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amras schreef op 13 juni 2004 @ 17:10:
Ondertussen ben ik maar even doorgegaan met m'n nieuwe BG1 game, het downloaden duurt een beetje te lang en je moet wat doen. ;)

Nog niet echt ver, Chapter 2 en nu in Nashkel, maar m'n partykeuze al zo'n beetje gemaakt. Een keertje geen Minsc, Khalid of Jaheira en wel wat evil characters:
  • Luthien - Fighter
  • Kagain - Fighter (heeft CON=20 -> Regeneration!)
  • Kivan - Ranger (kan eventueel later vervangen worden door Coran)
  • Branwen - Cleric (moet ik nog halen, misschien Viconia een optie?)
  • Imoen - Thief
  • Edwin - Conjurer
Ik twijfel nog een beetje of ik voor een melee of ranged weapon party ga, opzich is ranged wel enorm relaxed in BG1 (in BG2 een stuk minder). Luthien heeft iig 2 slots in Bow proficiency en Kagain kan later met een Throwing Axe +2 gaan gooien oid. Kivan en Imoen hebben standaard een boog en voor Edwin en Branwen valt er ook wel wat te verzinnen (Sling oid).

Iemand nog commentaar op deze party?
Hehe klopt, ik was ook maar gewoon begonnen en wel ondertussen alles gedownload. En uiteindelijk toch maar is geprobeerd en nou ja je weet hoe ik erover denk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Hmm, het vlot nog niet echt hier, ik heb nu net dynaheir opgehaald. Party bestaat uit

Fighter
Jaheira
Khalid
Minsc
Dynaheir
Imoen

Straks de Nashkel Mines maar even een bezoekje brengen :)

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Laatst online: 23:14

Boekster

Naimoholic

Lol! Baldurs Gate heb ik al heel lang niet gespeeld. BGII heb ik nog geen maand geleden weer een keer totaal over gedaan. BGI is ook klite als je gaat kijken hoeveel nutteloze areas daar in zitten. Dat wordt gewoon irritant. En als je als level 2 character tussen de Ankhegs komt :@ .

Maar BII ken ik nu wel aardig uit m'n hoofd. Ik speel eigenlijk altijd met een Pally, een Cavalier. Eigenlijk omdatik een vette munchkin player ben :X . Maar die heeft in BGII SOA de Crom Faeyr en een Baxe +# Frostreaver. In TOB de Axe of the Unyielding +5 en de Crom Faeyr. Waarom geen Holy Avenger? Die heeft Pally no. 2 natuurlijk! Verder ook een fighter met halberd erbij (Wave en de Ravager zijn verschrikkelijk goed!) en een Fighter/thief met de Celsetial Fury en iets van een simpel short sword in SOA, in ToB Angurvadal en Foebane. Dan een Cleric Mage om te kunnen healen en magische ondersteuning (breachen, magic missiles) en een echte sorcerer voor het vuile werk (die pierced iets voor de breachende cleric). Samen gaat een vijnadige party er vrij snel aan :) . Eigenlijk gewoon te sterk, maar qua opzet weinig verschillend dan hoe ik met een party NPC speelde. Dat was met De Cavalier, Keldorn, Valygar, Jan, Aerie (ook voor de romance :P ) en hier stiekem weer de sorcerer. In ToB had ik ook Sarevok ipv Keldorn, Sarevok is zo verschrikkelijk goed met de Ravager :D . Ook dat ging wel geolied. Als je eenmaal snel kunt piercen en breachen zijn mages zo weg, en met veel fighters maak je alles zo af. Nadeel is dat je weinig healing spells hebt, maar daar vind je zat potions voor en healen kan later ook met pally's en clerics.

Ik heb het echter net weer allemaal achter de rug, maar ik blijf wel volgen voor wat tips weer :) . Misschien weet ik zelfs nog wel wat van BG1 ! Daar gebruikte ik eigenlijk geen mages in, die zijn daar bijna niet nodig. Alleen Xan nam ik altijd mee, voor het geval dat (ik had prot. from petr. nodig voor basilisks :P ). Verder Branwen, Ajantis, Coran en Kivan. Character was weer een Paladin :p . Ik heb ook ooit een keer gezorgd dat AL m'n characters 25 con hadden, door middel van tomes halen. Dat gaat erg makkelijk met een char van level 8 en boots of speed. Gewoon een korte sprint elke keer naar de lighthouse area en de nymphs voorbij crossen :P , export en klaar :) . Kostte wat tijd, maar wel legaal. Ook volledig zinloos achteraf :P . Ben toen alle chars kwijtgeraakt.

Ook is de wild mage best de moeite waard om een keer te nemen. Erg leuke effecten zitten erbij! Wel vervelend omdat het altijd op cruciale momenten gebeurd :P .

Tot zover deze rant!

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Ik ben nu flink bezig met Baldur's Gate 1 opnieuw door te spelen, maar kwam wat dingetjes tegen die mij wat irritant waren. Dit komt vooral omdat ik veel Baldur's Gate 2 gespeeld hebt en het anders gewend ben nu. Wat mij irriteert:
  • Arrows met max 20 in stack
  • Betere healing spell pas level 4
In Baldur's Gate 2 kun je je arrows stacken tot 40 en omdat ik iedere keer arrows moest gaan kopen heb ik maar even wat modtools gepakt en dit veranderd. Ook heb ik de spell Cure Medium Wounds toegevoegd, een level 3 spell die 14 healthpoints healt (deze heb ik zelfs goed in het priest spellbook gekregen).

Dit waren tot nu toe de enige dingen die mij zijn opgevallen, iemand nog meer dingen die aangepast zouden kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Amras schreef op 16 juni 2004 @ 15:51:
Ik ben nu flink bezig met Baldur's Gate 1 opnieuw door te spelen, maar kwam wat dingetjes tegen die mij wat irritant waren. Dit komt vooral omdat ik veel Baldur's Gate 2 gespeeld hebt en het anders gewend ben nu. Wat mij irriteert:
  • Arrows met max 20 in stack
  • Betere healing spell pas level 4
In Baldur's Gate 2 kun je je arrows stacken tot 40 en omdat ik iedere keer arrows moest gaan kopen heb ik maar even wat modtools gepakt en dit veranderd. Ook heb ik de spell Cure Medium Wounds toegevoegd, een level 3 spell die 14 healthpoints healt (deze heb ik zelfs goed in het priest spellbook gekregen).

Dit waren tot nu toe de enige dingen die mij zijn opgevallen, iemand nog meer dingen die aangepast zouden kunnen worden?
Met welke modtool heb je dat gedaan? Zou ook wel handig voor mij zijn.

En wat verder nog handig zou zijn is om de TAB functie in bg2 te implanteren in bg1. Scheelt veel zoeken.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus een bug ontdekt in het spel om eigenlijk vals te spelen. Je start bg2-tob op en maakt daar een char aan, nu save je en start je bg2-soa op nu importeert je je bg2-tob char. en voila een lekker hoog level char :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is geen bug; het is een export-import loop die al in BG1 werkte, en al begin 1999 ontdekt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 17:55:
Dat is geen bug; het is een export-import loop die al in BG1 werkte, en al begin 1999 ontdekt is.
Tja of het geen bug is weet ik niet, het lijkt me toch ook niet de bedoeling dat je het doet. ;) Ik zou het eerder een bug noemen die allang bekend is maar waar ze niks aan hebben gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam er perongeluk achter toen ik tob had gedaan ipv soa dus ik drukte op import en ik had opeens een lv 17 char :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word echt niet goed van de eindbaas van BG2:SoA. Een zooi van die demonen én Irenicus die nog eens 2x respawned is echt te veel van het goede :(
Ik heb al 30 traps rond die luitjes gezet maar dat helpt helaas ook maar half. Soms kan ik daar een of twee demonen mee doden of zwaar verwonden, maar dan houdt het ook op.

Welke tactieken hebben jullie toegepast daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:34
Woei wat zie ik hier, een bg 2 topic :)

Zal binnekort ook maar weer eens Bg 2 + Tob installen, heb hem uit eindelijk nooit helemaal uitgespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Ik blijf het geweldig vinden. De BG topics worden om de zoveel tijd weer gekickt, en elke keer zie je dezelfde mensen terug. Van NWN hoor je relatief weinig; het is wel een grote community, maar klaarblijkelijk niet zo geliefd als BG1 en 2. Zelfs de andere Infinity spellen zoals IWD1 en 2 en PS:T hebben nooit aan het succes van BG kunnen tippen. Deze twee spellen speel ik over 10 jaar nog, volgens mij...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 20:00:
Ik word echt niet goed van de eindbaas van BG2:SoA. Een zooi van die demonen én Irenicus die nog eens 2x respawned is echt te veel van het goede :(
Ik heb al 30 traps rond die luitjes gezet maar dat helpt helaas ook maar half. Soms kan ik daar een of twee demonen mee doden of zwaar verwonden, maar dan houdt het ook op.

Ik heb uitgerekend waar de demonen spawen.. en dan zette ik altijd gesumonde beesten naast de demonen.

Dan trok ik snel terug en schoot ik ze via ranged af. Death finger wil ook goed helpen :)

Igg heel je arsenaal op de demonen los laten. En dan pas irenicus...

Lukt altijd hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 20:05:
[..] Van NWN hoor je relatief weinig; het is wel een grote community, maar klaarblijkelijk niet zo geliefd als BG1 en 2. Zelfs de andere Infinity spellen zoals IWD1 en 2 en PS:T hebben nooit aan het succes van BG kunnen tippen. Deze twee spellen speel ik over 10 jaar nog, volgens mij...)
Idd, ik heb NWN gekocht met de hoge verwachtingen gewekt door BG2 en ik ben behoorlijk teleurgesteld. Heel de charme van het aansturen van meerdere NPC en het casten van spells is overboord gegooid, waardoor het een soort Diablo wordt. Jammer.
RS_003 schreef op 16 juni 2004 @ 20:06:
[...]

Ik heb uitgerekend waar de demonen spawen.. en dan zette ik altijd gesumonde beesten naast de demonen.

Dan trok ik snel terug en schoot ik ze via ranged af. Death finger wil ook goed helpen :)

Igg heel je arsenaal op de demonen los laten. En dan pas irenicus...

Lukt altijd hier :)
Cool, kan ik ook eens proberen. Dan zet ik die traps wel een eind verder, kan ik evt overgebleven enemies daar altijd naar toe lokken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Marruk schreef op 16 juni 2004 @ 17:18:
[...]

Met welke modtool heb je dat gedaan? Zou ook wel handig voor mij zijn.

En wat verder nog handig zou zijn is om de TAB functie in bg2 te implanteren in bg1. Scheelt veel zoeken.
Ik heb de nodige files uit de bif packages gehaald met een of andere extract tool, daarna met de item editor de stack count omhoog gegooid van 20 naar 40. De heal spell was iets meer werk, heb ook icoontjes aangepast en het duurde even voordat ik voor elkaar had dat hij ook echt in het priest spell book terecht kwam. Kan effe zo gauw niet zeggen hoe, maar als ik nog wat items toegevoegd heb en misschien nog wat wijzigingen gedaan heb zal ik er wel een klein 'modje' van maken dat makkelijk te installeren is.
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 20:00:

Aantal (3/4) keer Finger of Death gebruiken, ben je er sowieso 2 kwijt (kans is niet 100% dat ze neer gaan). Daarna hou je er 2 over die dan wel neer te halen zijn. Daarna Irenicus aanpakken. Ik vond hem overigens makkelijker dan het gevecht tegen Sarevok in BG1, al is dat gevecht ook erg makkelijk als je de Monster Summoning wand gebruikt.
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 20:05:
(Ik blijf het geweldig vinden. De BG topics worden om de zoveel tijd weer gekickt, en elke keer zie je dezelfde mensen terug. Van NWN hoor je relatief weinig; het is wel een grote community, maar klaarblijkelijk niet zo geliefd als BG1 en 2. Zelfs de andere Infinity spellen zoals IWD1 en 2 en PS:T hebben nooit aan het succes van BG kunnen tippen. Deze twee spellen speel ik over 10 jaar nog, volgens mij...)
Super he, vind het ook geweldig! Ik was echt blij toen dit topic weer gekickt werd, gelijk m'n cd's gezocht en gaan spelen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik ga morgen ook maar weer eens aan BG 2 beginnen :9~

De muziek is zooooo mooi.

Ik zit btw met een probleem... ik hoor geen muziek in het 3e level van the watchers keep, tenminste als ik een gevecht heb hoor ik niks meer. Zou dat kunnen komen omdat ik de de muziek bestanden heb geript met een progje zodat ik ze ook buiten bg kon afspelen? (de muziek is ook zo mooi)

Btw ik zit vast in dat rot level ik kan de laatste kamer niet vinden ik heb al 2 onderdelen van het boek (geloof dat ik een boek moest zoeken, maar het is meer dan 3 maanden geleden dat ik ben gestopt dus ik weet het niet meer zeker)

edit:
Ik zal eens de specs posten van mijn Fighter :)

[ Voor 6% gewijzigd door Roberto op 17-06-2004 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

INderdaad erg leuk een levend BG2 topic na al die jaren. Ben er tijden aan verslaafd geweest. Inderdad NWN gekocht met de grootste verwachtingen maar NWN heeft dat nooit waar kunnen maken.

Wat mij betreft moet er een BG3 komen _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 22:11:
INderdaad erg leuk een levend BG2 topic na al die jaren. Ben er tijden aan verslaafd geweest. Inderdad NWN gekocht met de grootste verwachtingen maar NWN heeft dat nooit waar kunnen maken.

Wat mij betreft moet er een BG3 komen _/-\o_ _/-\o_
Maar die komt er niet :(

Teminste, niet met de zelfde char als de gene waarmee je ToB speelde. Nu heb ik zelf ToB nog nooit uitgespeeld. Maar ik weet dat je op het einde een god kan worden dus helaas.

Weetje wat ik graag zou willen zien? Een film over BG 1 + Totsc
En dan later BG 2 + Tob.

De forgotenrealms zijn zoveel mooier dan het lotr gebeuren :9~

* Roberto zou zelfs in de film willen spelen 8) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003....

Forgotten Realsm is zwáár gebaseerd op LOTR.

Suldanesselar alleen al is afgeleid van Lothlórien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 22:48:
RS_003....

Forgotten Realsm is zwáár gebaseerd op LOTR.

Suldanesselar alleen al is afgeleid van Lothlórien.
Ja echt? Nou ik vind het er anders niet echt op lijken, ik heb hier maps van bv the sword coast maar ik kan dat niet direct op de lotr maps terug vinden.

Maar als jij het zegt zal het wel zij zo zijn…
Mijn fout dus :)

Maar als er ooit een game komt over lotr blijf ik toch bg2 spelen.

Ik ga vandaag dus maar eens bg2 + Tob weer eens installeren, iemand zin in een multi player?(nog nooit gespeeld :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben wel voor multiplayer, maar heb het eik ook nog nooit geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 10:56:
ik ben wel voor multiplayer, maar heb het eik ook nog nooit geprobeerd :)
Ik ad je wel ff @ msn. Dan kunnen we het samen eens proberen :)

Ben wel benieuwd hoe het is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 18 juni 2004 @ 11:13:
[...]

Ik ad je wel ff @ msn. Dan kunnen we het samen eens proberen :)

Ben wel benieuwd hoe het is :*)
sgoed! ik heb dit weekend wel tijd denk ik, vriendin moet toch werken :P
Nu ben ik zelf nog aan 't werk, dus ff geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 11:19:
[...]

sgoed! ik heb dit weekend wel tijd denk ik, vriendin moet toch werken :P
Nu ben ik zelf nog aan 't werk, dus ff geduld :)
Is goed, dan ga ik nu alvast ff mijn game weer updaten en patchen en mijn oude save game terug zetten 8) (Was lv 39 fighter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
RS_003 schreef op 17 juni 2004 @ 22:14:
[...]

Maar die komt er niet :(

Teminste, niet met de zelfde char als de gene waarmee je ToB speelde. Nu heb ik zelf ToB nog nooit uitgespeeld. Maar ik weet dat je op het einde een god kan worden dus helaas.

Weetje wat ik graag zou willen zien? Een film over BG 1 + Totsc
En dan later BG 2 + Tob.

De forgotenrealms zijn zoveel mooier dan het lotr gebeuren :9~

* Marruk zou zelfs in de film willen spelen 8) :*)
Klopt, dat KUN je worden, maar het hoeft niet! Hetgeen dat ruimte genoeg open laat voor een eventueel vervolg.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Marruk schreef op 18 juni 2004 @ 14:29:
[...]

Klopt, dat KUN je worden, maar het hoeft niet! Hetgeen dat ruimte genoeg open laat voor een eventueel vervolg.
Niet erg waarschijnlijk helaas. Ik keek regelmatig op het forum van Interplay om op de hoogte te blijven van hun games, daar heb ik vele threads gelezen over de D&D rechten die Interplay is kwijtgeraakt waardoor ze dus geen vervolg kunnen maken op Baldur's Gate 2. Al zou dit vervolg er komen zou het waarschijnlijk een nieuw verhaal krijgen, dit omdat je in Throne of Bhaal al tot een enorm hoog level kunt komen (tot level 40 zelfs, Elminster is een level 20 Wizard). Nu wou ik pas nog eens op de site van Interplay kijken, maar deze bleek down. Vandaag, twee weken later ofzo, is de site nogsteeds down en ik heb even opgegoogled hoe dat zat. Wat blijkt: Interplay is hartstikke failliet!!

Helaas dus geen Baldur's Gate 3, al was die hoop allang vervlogen bij mij. Nu hopen dat er in de toekomst ooit nog eens een game met dezelfde klasse als Baldur's Gate in de Forgotten Realms setting wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amras schreef op 18 juni 2004 @ 14:52:
[...]

Niet erg waarschijnlijk helaas. Ik keek regelmatig op het forum van Interplay om op de hoogte te blijven van hun games, daar heb ik vele threads gelezen over de D&D rechten die Interplay is kwijtgeraakt waardoor ze dus geen vervolg kunnen maken op Baldur's Gate 2. Al zou dit vervolg er komen zou het waarschijnlijk een nieuw verhaal krijgen, dit omdat je in Throne of Bhaal al tot een enorm hoog level kunt komen (tot level 40 zelfs, Elminster is een level 20 Wizard). Nu wou ik pas nog eens op de site van Interplay kijken, maar deze bleek down. Vandaag, twee weken later ofzo, is de site nogsteeds down en ik heb even opgegoogled hoe dat zat. Wat blijkt: Interplay is hartstikke failliet!!

Helaas dus geen Baldur's Gate 3, al was die hoop allang vervlogen bij mij. Nu hopen dat er in de toekomst ooit nog eens een game met dezelfde klasse als Baldur's Gate in de Forgotten Realms setting wordt gemaakt.
Interplay is nog niet helemaal failliet, het hangt er beetje om geloof ik. Maar als ik het goed herinner (t's alweer een tijdje geleden) gingen ze de rechten van Baldur's Gate e.d. wel proberen te verkopen... Dus wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 16:19:
[...]

Interplay is nog niet helemaal failliet, het hangt er beetje om geloof ik. Maar als ik het goed herinner (t's alweer een tijdje geleden) gingen ze de rechten van Baldur's Gate e.d. wel proberen te verkopen... Dus wie weet :)
Er gaat niks meer gebeuren rond Baldur's Gate op de pc. Dat heeft zowat iedere ontwikkelaar en uitgever die op het wijlen Interplay-forum kwam al 100 keer aangegeven.

En Interplay is inderdaad bezig met een doorstart maar of ze dat gaat lukken betwijfel ik gezien het personeel al een tijd geen salaris meer heeft ontvangen. Zonder personeel ben je nergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik wil btw The Darkest Day downloade, en ik zit atm in de watchers keep lv 4 in ToB

Is het dan nog wel slim om hem te downen? (heb nog nooit eerder een mod gebruikt)
quote: TDD Site
The Darkest Day" is an unofficial game modification made for BG2:SoA which began development long prior to the release of ToB, thus it is designed for BG2:SoA. Plans are to create and upgrade patch that will be downloadable within weeks (could be many weeks, as the goal is to iron out bugs in the BG2:SoA first) after the initial release to add some features as well as make it ToB compatible.
Nee dus :(

[ Voor 58% gewijzigd door Roberto op 18-06-2004 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 18 juni 2004 @ 16:53:
Ik wil btw The Darkest Day downloade, en ik zit atm in de watchers keep lv 4 in ToB

Is het dan nog wel slim om hem te downen? (heb nog nooit eerder een mod gebruikt)

[...]

Nee dus :(
The darkest day werkt inmiddels allang voor zowel SoA als ToB of bedoel je dat je misschien niet vanuit ToB naar de area's uit the darkest day kunt? Volgens mij moet dat wel lukken, maar zeker weten doe ik het niet want dat heb ik nog nooit geprobeerd :P

Ik weet niet of je hem van de officiele site wilde downloaden, maar die is nogal verouderd en volgens mij werken die links niet echt lekker meer. In ieder geval toen ik het probeerde, ongeveer een half jaar geleden, werkte dat niet echt meer. Als je nog een link nodig hebt moet je het maar ff zeggen, zal ik ff voor je opzoeken waar ik hem vandaan heb. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 17:20:
[...]

The darkest day werkt inmiddels allang voor zowel SoA als ToB of bedoel je dat je misschien niet vanuit ToB naar de area's uit the darkest day kunt? Volgens mij moet dat wel lukken, maar zeker weten doe ik het niet want dat heb ik nog nooit geprobeerd :P

Ik weet niet of je hem van de officiele site wilde downloaden, maar die is nogal verouderd en volgens mij werken die links niet echt lekker meer. In ieder geval toen ik het probeerde, ongeveer een half jaar geleden, werkte dat niet echt meer. Als je nog een link nodig hebt moet je het maar ff zeggen, zal ik ff voor je opzoeken waar ik hem vandaan heb. :)
Maw ik wil eerst eens samen met iemand multiplayeren :)

Dan kies ik eens voor de Wild Mage class 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
Een Wild Mage is een erg stoere class. Nadeel is alleen bij multiplayer dat je daarmee ook een potentieel gevaar voor je party bent. De effecten van wild magic beperken zich namelijk niet alleen tot jouwzelf, maar ook op de andere party leden...

... maar toch is wild mage leuk. Zo caste ik in de eerste dungeon een magic missile op een kobolt. Maar in plaats van een magic missile moest ik 4 wild-surge rolls doen. Daardoor raakte ik doof, stom, maar veranderde ik ook in een of andere killer animal die uit zich zelf op het groepje kobols afrende en ze met één klap per stuk afmaakte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Infinitive schreef op 18 juni 2004 @ 18:28:
Een Wild Mage is een erg stoere class. Nadeel is alleen bij multiplayer dat je daarmee ook een potentieel gevaar voor je party bent. De effecten van wild magic beperken zich namelijk niet alleen tot jouwzelf, maar ook op de andere party leden...

... maar toch is wild mage leuk. Zo caste ik in de eerste dungeon een magic missile op een kobolt. Maar in plaats van een magic missile moest ik 4 wild-surge rolls doen. Daardoor raakte ik doof, stom, maar veranderde ik ook in een of andere killer animal die uit zich zelf op het groepje kobols afrende en ze met één klap per stuk afmaakte :)
Klinkt leuk :)

Het zou me 1e keer mage zijn :)
Heb alleen in Bg1 tot lv 2 mage gespeeld.

Heeft iemand dan zin in een potje BG 2 + Tob? Ik wil nml wel eens spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe dan ook wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gisteren mijn password veranderd (moet elke maand op mijn laptop), en vandaag ben ik 'm ... kwijt :( :(
Ben nu dus bezig dat password te recoveren vanaf de laptop van mijn vriendin.
Ik hoop dat het snel lukt, maar kan nu even niet MSN-en ofzow :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 16:19:

Volgens mij kunnen ze dat niet.

Baldur's Gate is een Forgotten Realms term, en de FR rechten zijn in handen van Atari. (Infogrames (nu Atari) heeft Hasbro opgekocht, die weer Wizards of the Coast opgekocht heeft, die weer TSR heeft opgekocht....)

De Infinity Engine is van Bioware.

Interplay was altijd mijn meest geliefde publisher. "It's done when it's done." Ze gaven de ontwikkelaars genoeg tijd; daarom zie je in spellen door Interplay werden geproduceerd erg weinig bugs. (BG1 en BG2 hebben beiden maar 2 patches gehad; fenomenaal weinig voor een spel van die omvang. En je kunt er nu bijna volledig bugvrij doorheenspelen, op hier en daar een scriptfoutje na.)

Interplay failliet. Klote. :(
De grote producenten zoals Atari, Ubi-soft en EA komen qua kwaliteit niet half zo ver, omdat ze hun ontwikkelaars pushen... veel ontwikkelaars en publishers zijn door hen ook opgekocht.

We zullen nooit meer een RPG als BG1/2 zien. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
En hoe moeten wij dan contact zoeken? :+

Van de andere 2 heb ik hun msn ;)

Nja, morgen ga ik dus proberen te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fjieuw, mijn password weer teruggevonden in een helder moment :*)

FirePower: Da's triest nieuws, daar houden wij niet zo van op GoT :(

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nouw met bioware? Die waren mede verantwoordelijk voor bg2 en bg1 ( toch?). Mischien zijn sommige van Interplay naar bioware verhuist om daar verder aan de slag te gaan, mischien is er dan nog hoop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bioware heeft de Infinity Engine geprogrammeerd, en BG1 en 2 (en expansions) gemaakt. Interplay was slechts publisher.

Interplay heeft echter ook een licentie genomen op de Infinity Engine, en heeft er Icewind Dale 1, 2, en PlaneScape Torment op gebouwd. (Of beter gezegd, Black Isle, Interplay's eigen RPG ontwikkelafdeling heeft dat gedaan.)

Klotezooi dat het beste altijd verdwijnt. Interplay was de enige spelpublisher aan wie ik nog van harte geld uitgaf. Nu zitten de betere ontwikkelhuizen bij Atari of EA, beiden ruk-publishers met hun gepush "nu uitbrengen, deadline, uitbrengen!" Zie Temple of Elemental Evil van Troika... echt een GEWELDIGE game. (Kruising tussen NWN en BG qua gameplay; BG uiterlijk, NWN bediening.) Echter, omdat Atari heeft lopen pushen, is het spel máánden te vroeg uitgebracht. Patch1 (en de enige), maakt het enigszins speelbaar.... een beetje.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 00:09:
Hoe zit het nouw met bioware? Die waren mede verantwoordelijk voor bg2 en bg1 ( toch?). Mischien zijn sommige van Interplay naar bioware verhuist om daar verder aan de slag te gaan, mischien is er dan nog hoop :).
Ze zijn wel met wat bezig, het zou een spel moeten zijn dat net zo goed is als Baldur's Gate, namelijk Dragon Age. Ze hebben geen rechten om de Forgotten Realms setting te gebruiken en hebben dus hun eigen setting geschreven. Er is veel contact met de toekomstige spelers van het spel via een forum, wat dus een goed teken is. Het spel is nog in ontwikkeling en er is eigenlijk nog niet veel informatie over bekend, de beschikbare informatie vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens kijken.

Jade Empire leek me ook geweldig trouwens, maar dat is niet voor de PC.

Edit: qua visuals lijkt het mij weer een geweldig mooi spel te worden. Als die uitkomt, moet ik misschien nog aan nieuwe grafische kaart :P (Als ik het ga kopen.)

Ik vind het alleen een beetje vreemd dat ze wéér een nieuwe engine schrijven, en niet die van NWN gebruiken... maar misschien is die anno 2002 al "oud". (Mensen klaagden al over de gfx van NWN toen het spel net uit was. De gfx ervan vind ik eigenlijk heel mooi, al was de camerahack voor een wat lager standpunt welkom... dan kon je ook je ranged weapons gebruiken.)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
RS_003 schreef op 18 juni 2004 @ 21:23:Nja, morgen ga ik dus proberen te beginnen.
Dus als het goed is gaan we vandaag BG2 spelen?

1) Wanneer? Vanavond is er wel een wedstrijd van het nederlandse 11 tal, maar dat hoef ik niet per sé te zien. De uitslag hoor ik toch wel realtime. Maar eventueel kunnen we ook wel na die voetbalwedstrijd beginnen (maakt mij niet uit).

2) Wie? Ik doe mee, RS_003 kende daarnaast nog iemand die misschien mee zou doen. Misschien dat Irenicus ook mee wilt doen? In dat geval is het handig als je even am(at)case.to aan je msn contacten lijstje toevoegd, zodat we van te voren kunnen overleggen. Als je liever geen vreemden in je lijstje wilt, kan je me naderhand gewoon deleten, blocken whatever.

3) Hoe?

(o) Eén iemand zal de game moeten hosten, met bijvoorbeeld de volgende settings: alle spelers moeten hun eigen locale character kunnen importeren en eventueel het spel kunnen pauzeren. Aan het eind van de sessie slaan we het spel op en mailen we de multiplayer save naar al de spellers, zodat in een eventuele toekomstige sessie je niet van de eerste hoster afhankelijk bent.
Ik wil op zich het spel wel hosten. Ik heb dat al eens eerder gedaan.

(o) Verder lijkt me voice chat wel aan te raden voor communicatie. Als een van de spelers dat niet heeft, dan lijkt het me socialer om alleen de chat-functie te gebruiken, dat is best goed in het spel verwerkt is (zelfs vanuit een trade scherm kan je chatten _/-\o_ ).
Maar voice chat lijkt me het handigst. Daarbij lijkt het me ook verstandig als iemand anders de voice chat sessie host.

(o) Ik heb zelf alleen BG2 + ToB met de laatste patch van bioware geïnstalleerd staan. Als we daarnaast nog andere mods gaan gebruiken, laat het even weten, dan kan ik dat nog downloaden :+

(o) Party alignment: maakt mij niet uit. Verder lijkt het me handig als we met characters van ongeveer hetzelfde level beginnen. In mijn geval betekent dat dus of met een nieuw BG2 character, of met een nieuw ToB character.

(o) Nog iets vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik moet nog even op zoek naar mijn BG2 cd's, zijn tijdens de verhuizing -ergens- ingepakt. Maar ik heb dus geen voiche-chat (of is dat snel te fixen??). Ik heb alleen SoA nee, niet EEN soa

Ik heb trouwens voorkeur voor een chaotic-good alignment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
Ik heb alleen SoA
Dat is aan de ene kant wel jammer, want dan zijn speciale kits zoals "Wild Mage" niet meer te kiezen. Bovendien weet ik niet dat wanneer wij samen willen spelen, of ik dan ToB moet uninstallen of SoA overnieuw installeren?

Maar goed, terugswitchen naar alleen SoA is niet zo'n heel erg probleem. Ik moet het dan alleen wel even een half uurjte van te voren weten :)
Maar ik heb dus geen voiche-chat (of is dat snel te fixen??).
Ik bedoel daarmee via spraak communiceren. Dus dat is snel te fixen als je ergens een microfoon vandaan kan halen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Infinitive op 19-06-2004 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Infinitive schreef op 19 juni 2004 @ 19:40:
[...]

Dat is aan de ene kant wel jammer, want dan zijn speciale kits zoals "Wild Mage" niet meer te kiezen. Bovendien weet ik niet dat wanneer wij samen willen spelen, of ik dan ToB moet uninstallen of SoA overnieuw installeren?

Het zou het mooiste zijn als je op een of andere manier ergens het ToB CD-tje vandaan kan toveren (zit nml geen cd-key check op). Omdat het spel zo oud is lijkt het me dat het lastig te downloaden is en met mijn max upload van 30 kbyte kan ik je daarbij niet echt helpen.

Maar goed, terugswitchen naar alleen SoA is niet zo'n heel erg probleem. Ik moet het dan alleen wel even een half uurjte van te voren weten :)

[...]

Ik bedoel daarmee via spraak communiceren. Dus dat is snel te fixen als je ergens een microfoon vandaan kan halen ;)
Ik vind wel dat je ToB moet hebben, anders mis je toch wel een hoop dingen. Nja, paar dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, maar ToB kan ik echt niet zo snel aankomen (microfoon wel ;)). Anders moeten jullie het maar een keer zonder mij doen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 21:14:
sorry, maar ToB kan ik echt niet zo snel aankomen (microfoon wel ;)). Anders moeten jullie het maar een keer zonder mij doen :'(
Nja ik kan gewoon niet wachten. Ik wil het nu gewoon eens 1x proberen Tob of niet!

De 1e die kan begin ik mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn god, die SoA cd ligt dus echt in de berging. Achterin natuurlijk, ga zo toch ff zoeken maar ws kan ik er dus niet bij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
Is er al iemand aan het spelen? :+
offtopic:
(om 20:30 was er niemand online, dus ik dacht dat iedereen voetbal aan het kijken was. Zelf ook maar gekeken, maar achteraf had ik liever BG2 gespeeld :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik nog niet. En voorlopig kan ik niet bij die cd's vrees ik, dusse.... helaas moet ik afhaken. NWN online, anyone? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
Hee Patrickje, je woont minder dan 10 kilometer van mij vandaan!
Niet meer dus :)
offtopic:
Meer specifiek kan ik niet gaan zonder policies te overtreden :) Maar ik denk dat je het wel snapt ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Infinitive op 20-06-2004 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Infinitive schreef op 19 juni 2004 @ 23:23:
offtopic:
Meer specifiek kan ik niet gaan zonder policies te overtreden :) Maar ik denk dat je het wel snapt ;)
Wehe...

Ik doe dat zelf ook, "van te voren kopiëren".

Toen Icewind Dale uitkwam in Amerika, moesten we hier nog 4 maanden wachten, omdat alle vertalingen eerst af moesten. Doei... ik heb het spel gedownload, en gespeeld, en toen het 4 maanden later hier in de winkel verscheen, heb ik het gekocht.

Als Patrickje gewoon lief op zoek gaat naar ToB en die koopt, is er met het kopiëren niks aan de hand. (En ga het kopen, want Interplay is al kapot. Bioware hoeft er niet achteraan. :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
... dus wij tweakers zijn niet de enigen die nog interesse in dit spel hebben ;)

Mijn lvl 7 cleric staat trouwens klaar om een multiplayer game te spelen. Zijn er nog belangrijke dingen waar je op moet letten met een Cleric? Ik heb er met BG2 nog nooit mee gespeeld.

[ Voor 81% gewijzigd door Infinitive op 20-06-2004 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel oudere zut gevonden via eMule....

Ik weet niet of ToB nog los te krijgen is. Maar hij kostte me 30 euro, en nu krijg je BG2 Gold met BG + ToB voor 24 euro bij www.dynabyte.nl. Niet zeuren, en gewoon kopen, dan geef je je dubbele BG2 maar weg :+ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Infinitive, helaas ben ik net verhuist naar Zeist ;) Maare, ik heb je aan MSN toegevoegt, ik neem morgen wel ff contact met je op.
Ik ga nu slapen :z

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Weet iemand welke poort open moet voor een internet game? Het lukt namelijk niet om een vriend van me te laten connecten en andersom.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-03 14:03
Hallo een ieder.

Even een vraagje, voor iemand die nog niet gespeeld heeft met Baldur's Gate.
Is het raadzaam om eerst deel 1 te spelen, of kun je beter gewoon met deel 2 beginnen?
Omdat ik las dat deel 2 verder gaat daar waar deel 1 ophoudt.

Omdat deel 2 groter, mooier, uitgebreider e.d. is, wilde ik maar gewoon met deel 2 beginnnen...

Groet,

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-09 11:43
Zelf heb ik nooit BG1 gespeeld, maar wel BG2 een paar keer uitgespeeld; ik vond het erg leuk, ondanks dat ik BG1 nooit heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik raad je echt aan om eerst deel 1 te gaan spelen... Grafish mag het dan wel minder zijn, het is en blijft een geweldig spel, met een geweldig verhaal, en verassende ontknoping...
Aangezien er in deel 2 veel referenties en zelfs NPC's uit deel 1 terugkomen mis je volgens mij aardig wat.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
Wow, wat een activiteit ineens. Jammer dat een jaar of wat geleden van onze voorgenomen BG2 activiteiten niet veel gekomen is :)
Marruk schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 00:40:
Weet iemand welke poort open moet voor een internet game? Het lukt namelijk niet om een vriend van me te laten connecten en andersom.
Je kunt in de readme in je baldur's gate directory vinden welke poorten er open moeten. Het gaat voornamelijk om een directx poort die open moet. Als je een router hebt die upnp ondersteund, zou dat automatisch al moeten gaan, hoewel ik over dat automatische mijn twijfels heb :)

Wat ik wel gemerkt hebt is dat ondanks het openzetten van de juiste poorten, het met de ene persoon wel en met de andere persoon niet lukt. Zoek maar in SPV naar een BG2 topic van mij, waarin ik het probleem ook aankaart en daar heb ik nooit een oplossing op gevonden. Het enige antwoord van bioware hierop is dat officieel nat-routers niet ondersteund worden.
sarinsarin schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 10:01:
Is het raadzaam om eerst deel 1 te spelen, of kun je beter gewoon met deel 2 beginnen?
Ik heb deel 1 nooit gespeeld en zou niet weten wat ik mis... laat ik het zo zeggen: in deel 2 heb je af en toe verwijzingen naar deel 1, maar meestal is dat in context, zodat je op zich wel weet waar het over gaat. Bovendien heb ik gehoord dat deel 1 toch een stuk saaier is om te spelen: vrij grote afstanden lopen zonder dat er al teveel gebeurt.

[ Voor 26% gewijzigd door Infinitive op 21-12-2004 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
Nyarlathotep schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 11:28:
Ik raad je echt aan om eerst deel 1 te gaan spelen... Grafish mag het dan wel minder zijn, het is en blijft een geweldig spel, met een geweldig verhaal, en verassende ontknoping...
Aangezien er in deel 2 veel referenties en zelfs NPC's uit deel 1 terugkomen mis je volgens mij aardig wat.
Oh ok.

wat is zo ongeveer heel globaal de speeltijd van BG I?

Heb gelezen dat BGII zo'n 100 uur grof gezegd gameplay heeft.

Heb trouwens BG op de xbox die ik even te leen had gespeeld, die viel toch zwaar tegen zeg.
Maar naar verluidt is dat toch een heel verschil met de PC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Laatst online: 23:14

Boekster

Naimoholic

Qua verhaal is BGI wel een must, maar BGI is nog minder lineair dan BGII. Als je bepaalde monsters niet dood krijgt, dan moet je ergens anders gaan zoeken, anders wordt je he-le-maal gestoord. Ankhegs op lvl 2 zijn niet te doen. Dan leg je het binnen een round af. Je hele party that is. Problem is dat je die dus wel tegen kunt komen. De balans in het spel is minder dan in BGII. Je bent ook nog eens echt low-level, dus je bent zo dood. Je gaat je tab-knop ook echt missen als je BGII al een keer hebt gespeeld :P . Je moet area's eerst vinden voordat je er naartoe mag. En er zijn heel veel area's. Zo'n beetje elke area heeft een verrassing. Van ettercaps tot basilisks, van Hobgoblins tot Wyverns :) (Drizzt! \o/ ).

Maar het verhaal is erg cool en BGII bouwt daar echt op voort. Het is wel doorzetten, mijn inziens de moeite waard. :)
Gameplay is echt heel lang als je alle areas wilt hebben gehad (en dat is zeker een aanrader :) ), daar je ze eerst allemaal moet vinden. Party zoeken is ook een leuke bezigheid, het zijn er een heel stuk meer dan in BGII, maar daar zit dan weer character interaction bij, dus het is wat dat betreft wel wat 'saaier' . Gelukkig hebben we Minsc ook in BGI :Y) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
Boekster schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 12:40:
Party zoeken is ook een leuke bezigheid, het zijn er een heel stuk meer dan in BGII, maar daar zit dan weer character interaction bij, dus het is wat dat betreft wel wat 'saaier' . Gelukkig hebben we Minsc ook in BGI :Y) .
Dus als ik het goed begrijp is er in BG1 geen character interaction??
Dus geen dwerg die een elf loopt af te zeiken bv?
Dat sprak me juist wel aan in alle postings over BGII hier.

Maar bedankt iig voor de uitleg, ik begin gewoon aan BG1 en dan zien we wel waar t schip strandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

sarinsarin schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 10:01:
Hallo een ieder.

Omdat deel 2 groter, mooier, uitgebreider e.d. is, wilde ik maar gewoon met deel 2 beginnnen...

Groet,

Mark
En daar komt bij, persoonlijk vond ik het ook veel gaver worden met allebei de originele game-extensies. (voor BG1 is dat Tales of the Sword Coast en voor BG2 is dat Throne of Bhaal) Gewoon net iets uitgebreider, en meer minuten Baldurs Gate is alleen maar goed. Wereldgame. Gewoon lekker met BG1 beginnen dus. Effe door de gfx heenbijten.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik neem aan dat het niet erg is dat ik dit topic omhoog kick, is immers al veel vaker gebeurd ;)

Reden ervan is dat ik weer met BG ben begonnen. Deel 1 that is. Ik wilde eerst weer aan 2 beginnen, maar ik was mn savegame kwijt (door dit topic te lezen kwam ik erachter dat ik ergens in Brynnlaw gestrand was). Ik vond het gewoon irritant om voor de zoveelste keer weer Irenicus` Dungeon uit te moeten, weer naar d'Arnise Keep etc etc. :{

Daarom ben ik maar met BG 1 begonnen, ben maar fighter geworden. Heb het eerste questje (Nashkel Mines) gehaald, dus ben nog maar bij het begin. Wel gelijk maar Edwin bij mn party betrokken, die vond ik in 2 ook al zo geniaal :D

Wat ik las van BG 1 hier klopt wel. Soms kom je echt te moeilijke tegenstanders voor je level tegen. Bijvoorbeeld tijdens de "Iron Shortage-Bandit" - quest, waar ik nu mee bezig ben, kom je af en toe archers tegen die je hele party met 6 pijlen omleggen. Dat is af en toe even doorbijten. Maar het is, afgezien van de graphics, net zo vet als BG 2 mijns inziens.
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste