Dat dit topic wegzakt is niet meer dan normaal. De Infinity Engine spellen zijn goed, maar het nieuwste is toch al een jaar oud. (Icewind Dale II)
Koninkrijken komen op en vergaan weer. Bioware heeft met hun BG serie een onsterfelijke reeks spellen uitgebracht, en Black Isle heeft voor een mooie afleiding gezorgd in de vorm van Icewind Dale 1 en 2, en qua verhaal hebben ze (Black Isle) met Torment ongekende hoogten bereikt.
De Infinity Engine spellen worden zelfs nu nog gemod. Het mag niet volgens de gebruikersovereenkomst, maar Bioware laat het gewoon toe. Het enige wat ze wel zeggen is dat zij alleen ondersteuning geven op ongemodde games, wat ook logisch is.
De glorie van de Infinity Engine is tanende. Er zal nooit meer een spel uitkomen, ondanks dat het de beste RPG-engine is die ooit is gemaakt, zelfs met zijn tekortkomingen, zoals in multiplayer. Persoonlijk vind ik qua RPG-enigine de Infinity Engine béter dan Solstice. (Solstice, "zonnewende", is de engine van Neverwinter Nights. De toolset heet Aurora, oftewel "Noorderlicht". Het zou kunnen dat dit precies andersom is, maar dat weet ik niet zeker.)
En voor wie het weten wil: Ja, ik speel nu op het moment Icewind Dale 1 + Heart of Winter, + Trials of the Luremaster. Daarna komt Icewind Dale 2, waarna ik met een nieuw character weer aan BG1/ToSC begin. BG1 heb ik maar 1 keer uitgespeeld, en dat is al 3 jaar geleden. Met dat character ga ik dan verder in BG2 en ToB.
Daarna komt PS:T nog een keer. Super verhaal, maar die heb ik eind 2001/begin 2002 nog uitgespeeld met een wizard, en ik kan me het verhaal nog te goed herinneren. Die ga ik dus pas als laatste weer spelen.
Als ik het zo zie, verwacht ik dat ik midden 2006 wel weer door alle spellen heen ben. (Op dat moment is Baldur's Gate 1 dus bijna 8 jaar oud.)
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 15-10-2003 17:10
]