Baldur's Gate II: Shadows of Amn - Deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 27.305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt niet uit als officiele update omdat het teveel werk is een oud spel als BG1 op te waarderen. Ik weet niet of ik dit ga gebruiken... de TeamBG projecten staan bekend als zeer ambitieus, maar ook als zeer buggy.

Op de site van Westley Weimer (van WeiDu, en de Solaufein romance) is ook een "Icewind Gate" mod te vinden. Deze mod converteert de resources van BG1 naar de engine van Icewind Dale 1 of 2. Welke precies weet ik niet, dat zou je moeten opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stime
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:55
mwoch et is nu al de 3e versie van hun mod, enige wat ik tot nu toe merk is dat et beeld ff stilstaat als ik een nieuwe area in ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow :D Dit ga ik zeker uitproberen.Alleen gaat dit wel een dag ofzo duren totdat hij klaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Iemand enig idee waar baldurs gate 1 nog te koop is :? want deze mod ziet er aardig gelikt uit dus het lijkt me wel gaaf om in een keer door te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 20:15
Zal lastig zijn om die nog te vinden, hoop hem zelf ook ooit nog eens tegen te komen. Verder lijkt het me wel enorm relaxed om baldur's gate 1 op een 1024x786 resolutie te spelen, want die 640x480 is echt drie keer niks. Nu maar hopen dat de mod niet teveel bugs bevat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

JelleStoel schreef op 02 October 2003 @ 11:01:
Iemand enig idee waar baldurs gate 1 nog te koop is :? want deze mod ziet er aardig gelikt uit dus het lijkt me wel gaaf om in een keer door te spelen :)
Ik heb 't origineel nog wel te koop. Weet niet 100% zeker of ik het mapje nog heb waar de cd's inzitten, maar dus wel de 5 originele cd's. Wat bied je? :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Maar doet ie het ook? Want het heeft weinig zin om 12 cd's te installen en dan patch eroverheen en dat ie het dan niet doet :/

Dus ik hoor graag eerst van anderen of ie het doet :)

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JelleStoel: Baldur's Gate + Tales of the Sword Coast is nog te koop bij www.comcol.nl. De prijs is 16 euro, als ik het me goed herinner.

Zelfs zonder de hogere resoluties en nieuwere engine is het een mooi spel.
Er is nog een ander project dat hetzelfde doet, maar dat sneller geupdate wordt dan dat van TeamBG.

BG1TuTu Pakket

Deze lijkt mij (persoonlijk) betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stime
Marruk schreef op 02 oktober 2003 @ 12:47:
Maar doet ie het ook? Want het heeft weinig zin om 12 cd's te installen en dan patch eroverheen en dat ie het dan niet doet :/

Dus ik hoor graag eerst van anderen of ie het doet :)
dat zijn mijn eigen screens. Hij doet et dus gewoon jah. Alleen ik heb nog niet echt verder gespeeld dan tot het jaheira/ khalid gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb BG1+ Totsc en BG2, geen ToB :(

Ik wil eigenlijk alleen BG1 op hogere res spelen, is hier een aparte kleine mod voor misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmm Me thinks this coulds bees interesting! Yeeeeees.

Die TeamBG projecten zitten in het begin inderdaad vol met insecten normaal gesproken, maar dat maken ze later weer allemaal...hoewel die andere site ook interessant lijkt.

Ik ga voor die tutu binnenkort...maar dat wordt pas in de herfstvakantie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stime
da_rippah schreef op 02 October 2003 @ 16:48:

Ik wil eigenlijk alleen BG1 op hogere res spelen, is hier een aparte kleine mod voor misschien?
denk het niet. Je speelt bg1 op de bg2 engine dus zal je bg2+tob wel moeten hebben geinstalleerd. Ik had vorige week nog een mooie bg2 set gehaald voor 29,95 (ouwe was kwijt/kapot :( ) dat was bg2, tob en de bonus cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
da_rippah schreef op 02 October 2003 @ 16:48:

Je zou je eigenlijk moeten schamen omdat je nog geen ToB hebt :(

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 13:56:
JelleStoel: Baldur's Gate + Tales of the Sword Coast is nog te koop bij www.comcol.nl. De prijs is 16 euro, als ik het me goed herinner.
Nee dat is alleen Baldur's Gate zonder Tales of the Sword Coast :( en die moet ik nu juist hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Volgens mij is de versie MET totsc dan pas verwijderd, toen FirePower dit schreef heb ik ook gekeken en toen stond ie er nog wel. Nu jammergenoeg niet meer :(

Edit:

Hier staat ie nog wel bij... alleen wel veel te duur (29 Euro) :'(
http://www.dpluss.nl/rpg.htm

Edit nr2 :9 :

En hier hebben ze hem nog voor ~17 Euro. Alleen hopen dat die zaak niet zo kansloos is als de site >:) (wel vooruit betalen... :( )
http://www.gamergames.nl/index.html

[ Voor 59% gewijzigd door Amras op 13-10-2003 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Amras schreef op 13 October 2003 @ 13:09:

En hier hebben ze hem nog voor ~17 Euro. Alleen hopen dat die zaak niet zo kansloos is als de site >:) (wel vooruit betalen... :( )
Damn, dat ziet er inderdaad behoorlijk kansloos uit.

Heeft iemand trouwens ook nog info over de nieuwe fallout?

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baldur's Gate + Tales of the Sword Coast is inderdaad verwijderd van www.comcol.nl. Daar stond pasgeleden nog een doublepack, waar ze beiden in zaten. Nu staat er alleen nog voor 14.90 een white-label BG1 op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Wat wel vreemd is dat ze bij de white-label BG1 aangeven dat ie uit 6 cds bestaat... zal wel een tikfout zijn (moet 5 zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amras schreef op 13 October 2003 @ 13:09:

Damn idd wel super kansloos :( als ik op bestel druk krijg ik dit:

Microsoft JET Database Engine error '80040e21'

The field is too small to accept the amount of data you attempted to add. Try inserting or pasting less data.

/voegtoeaanbestelling.asp, line 33

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 17-09 11:34
Ik heb nog Totsc orgineel :)

Mail me ff anders :)

Ik zoek btw de baldurs 2 expansion nog.

Als iemand die heeft wil ik hem wel graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 16:43:
[...]

Damn idd wel super kansloos :( als ik op bestel druk krijg ik dit:

Microsoft JET Database Engine error '80040e21'

The field is too small to accept the amount of data you attempted to add. Try inserting or pasting less data.

/voegtoeaanbestelling.asp, line 33

:P
Tja, je zou je webwinkel moeten testen zeg voordat je hem online zet... dat zou een werk zijn }:O

Maar ik zou mn spullen er niet eens durven te bestellen, ook nog eens vooraf betalen... het straalt nou niet echt vertrouwen uit. :r

Ik denk zelf dat ik die white-label editie van baldur's gate maar bestel binnenkort, dan heb ik iig vast wat. Of er moeten snel andere winkels komen die het totale pakket verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Waar was de Watcher's Keep igg?

Volgens mij heb ik hem gemist in mijn quest tot het uit spelen van iedere opdracht in bg 2

Ook zoek ik btw nog ToB :)

Als iemand me daar aan kan helpen zou ik heel blij zijn.

Er zijn nog maar 2 shops, maar die vragen 40 tot 50 euro :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Watcher's Keep zit in ToB, dus grote kans dat je hem hebt gemist als je die niet hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Amras schreef op 14 October 2003 @ 16:48:
Watcher's Keep zit in ToB, dus grote kans dat je hem hebt gemist als je die niet hebt ;)
Ik dacht al :P

Ze hadden het pas over bg 2 en vooral over Watcher's keep :P

En ik maar denken hé, heb ik dan toch niet iedere quests gedaan ? :(

FF beter formuleren: Iemand die bij toeval Zijn Tob CD kwijt wil ?

:)

[ Voor 23% gewijzigd door Roberto op 14-10-2003 17:08 . Reden: Wil geen ow dus ff edit ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToB CD kwijt wil? Grapjurk. Voor deze spellen houd ik tot in de eeuwigheid een aparte computer, als nieuwere Windows versies de spellen niet meer zouden draaien.

Voor degenen die nog op zoek zijn naar deze spellen:

Baldur's Gate + Tales of the Sword Coast --> Zoek naar "Baldur's Gate: The Original Saga". Dit zijn 3 CD's, omdat het spel gecomprimeerd is volgens de nieuwe techneik van BG2. (Die zou op de Baldur's Gate 1 manier 8 CD's groot zijn.)

Baldur's Gate II + Throne of Bhaal --> Zoek naar het zogenaamde DoublePack of naar Baldur's Gate II Gold.

Icewind Dale + Heart of Winter --> Icewind Dale DoublePack, of Icewind Dale Gold.

Icewind Dale 2 is nog gewoon te krijgen.

Torment: White Label, dus niet meer in originele doos te krijgen, behalve bij winkels die hem nog hebben liggen.

Voor diegenen die expansions nog los willen kopen: veel succes met de zoektocht naar deze relekwieën. Het is waarschijnlijk goedkoper om een combo met het originele spel erbij te kopen. Dan kun je je "oude" spel doorverkopen voor een prijsje, en heb je toch alles origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irritableskillz
  • Niet online
De hele Icewind Dale serie is opnieuw uitgebracht in de Icewind Dale Ultimate Collection, daar zit alles in (IWD 1, HoW, IWD 2 en nog een hele zooi collecters items). Bij Amazon is dit alles te krijgen voor een zeer schappelijk prijsje van $19.99. Zelfs met de verzendkosten er bij ben je nog goedkoper uit dan bij winkels als bol.com.

Ik ga het in ieder geval kopen aangezien ik de hele serie nog niet gespeeld heb (ja ik weet het, ik schaam me diep O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je hebt de hele serie niet?

Het zijn leuke spellen, maar qua verhaal geen Baldur's Gate natuurlijk; bij Torment komen ze niet eens in de buurt. Wil je echter een AD&D spel waar het verhaal gebruikt wordt je van de ene plaats naar de andere te sturen, met lekker veel gevechten, dan is Icewind Dale een mooie serie. Het is een mooie afleiding van Baldur's Gate (2), terwijl hij toch zeer in dezelfde stijl blijft.

Icewind Dale is oud. Baldur's Gate 1 is nog veel ouder. Toch worden beiden nog verkocht. De Infinity Engine is tijdloos, waarmee hij zijn naam aandoet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stime
Icewind Gate II nu ook al in de maak. Baldurs Gate II op de IWD2 engine.
http://weidu.org/iwg2/

-Uses IWD2's spell system (no more Time Stop, Chain Contingency, etc.). Don't worry, mages will remain difficult foes.

-All converted items are automatically given descriptions based on their actual abilities, so no matter what the BG2 designers or my converter were smoking you'll know what is going on.

-Item damage and feat requirements are taken from 3E (so warhammers do 1d8 base damage, katanas use the bastard sword feat, etc.).

-All monsters are converted to 76 + (level/3) stat-point characters. Feats are chosen (using the same rules you would use, etc.) based on classes, spell memorization tables are filled out.

-IWD2's "scaled experience" thingy is employed, so if you're 20th level you don't get XP for killing kobolds. (If you're one of the few people who prefer it the old way, it's easy enough to mod MONCRATE.2DA so that you get the same reward for killing a CR X for regardless of your level.)

-IWD2 skills like Hide, Spellcraft, Arcane Lore and Concentration work correctly. Both your characters and enemy creatures have them.

-Trap, lock, hide and lore (etc.) difficulties are converted from BG2's 1-100 scale to IWD2's 1-40(ish) scale.

-Still leaves IWD2 completely playable, if for some reason you want to :-). New strings are appended to dialog.tlk, converted resources are put in their own namespace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 17:17:

Voor diegenen die expansions nog los willen kopen: veel succes met de zoektocht naar deze relekwieën. Het is waarschijnlijk goedkoper om een combo met het originele spel erbij te kopen. Dan kun je je "oude" spel doorverkopen voor een prijsje, en heb je toch alles origineel.
En dat wil ik dus :Y)

Want ik heb hier alle bioware games al liggen ( lionheart heb ik igg nog niet gespeeld maar wel hier liggen :) )

Alleen ik mis de Tob cd thats it.

Anders was mijn collectie compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stime
Waarom haal je niet gewoon de collectors edition die nu in de winkels ligt, voor 29,95 is dat niet duur. Mooie kartonnen verpakking + bonus cd. had de mijne bij www.nedgame.nl opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 15 October 2003 @ 14:38:
[...]

En dat wil ik dus :Y)

Want ik heb hier alle bioware games al liggen ( lionheart heb ik igg nog niet gespeeld maar wel hier liggen :) )

Alleen ik mis de Tob cd thats it.

Anders was mijn collectie compleet.
Heb je dan ook de oude games Murder Death Kill I en II, en Shattered Steel? Die heb ik nooit gespeeld. Het zijn, volgens mij, geen RPG's.

Ik heb ToB wel, en jij lekker niet. Na-nana-na-na >:)

PS: Je bent ruim 2 jaar te laat. Alléén de expansion zul je waarschijnlijk niet vinden tegen een lage prijs. Je vindt hem hoogstens nog tegen de introductieprijs van 29 euro (oftwel 65 gulden).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 15:15:
[...]
Ik heb ToB wel, en jij lekker niet. Na-nana-na-na >:)
Ik lekker ook :9 (alleen nog niet uitgespeeld)

Is er trouwens nog iemand bezig met het spelen van 1 van de games? Misschien moeten we iets doen om dit topic wat op te fleuren, tis nu alleen maar: 'waar koop ik deze game nog?' etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Amras op 15-10-2003 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dit topic wegzakt is niet meer dan normaal. De Infinity Engine spellen zijn goed, maar het nieuwste is toch al een jaar oud. (Icewind Dale II)

Koninkrijken komen op en vergaan weer. Bioware heeft met hun BG serie een onsterfelijke reeks spellen uitgebracht, en Black Isle heeft voor een mooie afleiding gezorgd in de vorm van Icewind Dale 1 en 2, en qua verhaal hebben ze (Black Isle) met Torment ongekende hoogten bereikt.

De Infinity Engine spellen worden zelfs nu nog gemod. Het mag niet volgens de gebruikersovereenkomst, maar Bioware laat het gewoon toe. Het enige wat ze wel zeggen is dat zij alleen ondersteuning geven op ongemodde games, wat ook logisch is.

De glorie van de Infinity Engine is tanende. Er zal nooit meer een spel uitkomen, ondanks dat het de beste RPG-engine is die ooit is gemaakt, zelfs met zijn tekortkomingen, zoals in multiplayer. Persoonlijk vind ik qua RPG-enigine de Infinity Engine béter dan Solstice. (Solstice, "zonnewende", is de engine van Neverwinter Nights. De toolset heet Aurora, oftewel "Noorderlicht". Het zou kunnen dat dit precies andersom is, maar dat weet ik niet zeker.)

En voor wie het weten wil: Ja, ik speel nu op het moment Icewind Dale 1 + Heart of Winter, + Trials of the Luremaster. Daarna komt Icewind Dale 2, waarna ik met een nieuw character weer aan BG1/ToSC begin. BG1 heb ik maar 1 keer uitgespeeld, en dat is al 3 jaar geleden. Met dat character ga ik dan verder in BG2 en ToB.

Daarna komt PS:T nog een keer. Super verhaal, maar die heb ik eind 2001/begin 2002 nog uitgespeeld met een wizard, en ik kan me het verhaal nog te goed herinneren. Die ga ik dus pas als laatste weer spelen.

Als ik het zo zie, verwacht ik dat ik midden 2006 wel weer door alle spellen heen ben. (Op dat moment is Baldur's Gate 1 dus bijna 8 jaar oud.)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
stime schreef op 15 oktober 2003 @ 14:43:
Waarom haal je niet gewoon de collectors edition die nu in de winkels ligt, voor 29,95 is dat niet duur. Mooie kartonnen verpakking + bonus cd. had de mijne bij www.nedgame.nl opgehaald.
Omdat ik geen zin heb om 60+ gulden tebetalen voor een spel wat ik al heel lang in mijn bezit heb.

Neej, ik ga maar eens kijken of iemand hem 2e hands aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 15 October 2003 @ 17:27:
[...]

Omdat ik geen zin heb om 60+ gulden tebetalen voor een spel wat ik al heel lang in mijn bezit heb.

Neej, ik ga maar eens kijken of iemand hem 2e hands aanbied.
Dan moet je wel kijken dat je er alles bijkrijgt, zoals het boekje, een ongekraste CD, en de shortcut-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 17:41:
[...]
Dan moet je wel kijken dat je er alles bijkrijgt, zoals het boekje, een ongekraste CD, en de shortcut-kaart.
Ik ben al blij met een lege cd.

Ik heb de Baldursgate reeks nu zovaak gespeeld dat ik wel eens wil weten hoe het afloopt ;)

edit:
Een cd met het spel er op dus 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Roberto op 15-10-2003 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat verlangen zal niet bevredigd worden met een lege CD... die kun je voor 50 eurocent in de winkel krijgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 19:14:
Dat verlangen zal niet bevredigd worden met een lege CD... die kun je voor 50 eurocent in de winkel krijgen. :P
Zie edit :P

Maakt een typ fout.

Ik bedoelde dus dat ik al blij ben met alleen de CD :)
Als ik maar weet hoe het afloopt.

[ Voor 21% gewijzigd door Roberto op 15-10-2003 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we deze thread niet beter omdopen naar "Thread der Infinity Engine Spellen" of iets dergelijks? Dan kan er ook nog gepraat worden over Icewind Dale en Torment. Het is toch allemaal hetzelfde, bij wijze van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister Baldur's Gate Trilogy geinstalleerd en het ziet er allemaal geweldig uit, maar weet iemand hoe het zit, als je mensen in je party neemt die niet in BG 2 voorkwamen, kun je daar dan wel gewoon in BG 2 mee verder gaan? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baldur's Gate Trilogy?

Bedoel je dat je gewoon alles hebt geïnstalleerd, of is dat een mod die BG1 + TotSC + BG2 + ToB samenvoegt in één spel?

In het eerste geval: Als je in BG1 mensen in je party neemt die niet im BG2 voorkomen, dan kun je er ook niet mee verder spelen. Sommige personen uit BG1 komen terug in BG2, maar lang niet allemaal. (Het merendeel niet.)

In het tweede geval: ik zou het niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 17:06:
Ik heb gister Baldur's Gate Trilogy geinstalleerd en het ziet er allemaal geweldig uit, maar weet iemand hoe het zit, als je mensen in je party neemt die niet in BG 2 voorkwamen, kun je daar dan wel gewoon in BG 2 mee verder gaan? 8)
Ik ga ervan uit dat je ze gewoon mee kunt nemen, maar verwacht geen interactie met je party of met andere NPC's in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 17:17:
Baldur's Gate Trilogy?

Bedoel je dat je gewoon alles hebt geïnstalleerd, of is dat een mod die BG1 + TotSC + BG2 + ToB samenvoegt in één spel?

In het eerste geval: Als je in BG1 mensen in je party neemt die niet im BG2 voorkomen, dan kun je er ook niet mee verder spelen. Sommige personen uit BG1 komen terug in BG2, maar lang niet allemaal. (Het merendeel niet.)

In het tweede geval: ik zou het niet weten...
Dat is een mod die BG1 en Totsc toevoegt aan BG2 en ToB zodat je het als 1 spel kunt spelen inderdaad op de engine van BG2, ziet er geweldig uit als ik eerlijk ben >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 18:09:
[...]

Dat is een mod die BG1 en Totsc toevoegt aan BG2 en ToB zodat je het als 1 spel kunt spelen inderdaad op de engine van BG2, ziet er geweldig uit als ik eerlijk ben >:)
Ik hoop het snel te kunnen gaan beleven, heb net Baldur's Gate 1 bij comcol.nl besteld. Zal in de loop van volgende week wel binnen zijn dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amras schreef op 17 oktober 2003 @ 18:17:
[...]

Ik hoop het snel te kunnen gaan beleven, heb net Baldur's Gate 1 bij comcol.nl besteld. Zal in de loop van volgende week wel binnen zijn dus :P
Heb je Totsc dan? volgens mij niet... Anders had ik hem daar ook nog wel bestelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amras schreef op 17 October 2003 @ 18:17:
[...]

Zoals KID-ICARUS ook al vraagt: heb je de versie mét of zónder TotSC? Indien je die zonder TotSC hebt, dan heb je een miskoop gedaan; dan had ik nog verder gezocht op andere plaatsen, omdat er al voor 16 euro combopakketten worden verkocht. Comcol.nl heeft die ook (gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Ik heb TotSC al. Wel op een minder legale manier verkregen maar ik heb ooit het combopack al eens gekocht, maar uitgeleend en nooit meer teruggekregen. Dus ik koop nu Baldur's Gate voor 15 euro bij een zaak die er nog een beetje betrouwbaar uitziet (wat ik van de rest niet kan zeggen) en ik vind het dus wel prima. Alleen zit er waarschijnlijk geen boekje bij een white label versie zeker? Dat zou wel jammer zijn, want die had ik er dus bij uitgeleend.

Bij deze wil ik degene die mijn cds ooit heeft geleend hartelijk bedanken! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Comcol.nl (computercollectief.nl) is heel betrouwbaar gebleken bij mij. Ik heb daar verschillende keren iets besteld, en het werd altijd geleverd binnen 3 werkdagen, met een acceptgiro als betaalmiddel. Met 4 euro zijn de verzendkosten ook redelijk, wat van de meeste anderen niet gezegd kan worden.

Misschien zie je Tales of the Sword Coast ooit nog ergens liggen voor een paar euro.

Er staat wel bij de comcol.nl White Label versie dat het 6 CD's zijn... het hebben en bundelen van TotSC is zo gemeengoed geworden, dat TotSC misschien niet genoemd wordt. BG1 is 5 cd's... het is óf een typfout, óf je hebt TotSC erbij zitten. Hopelijk voor jouw het tweede. Ik heb trouwens al White Label spellen gekocht mét een boekje (Star Trek: 25th Anniversary en Star Trek: Judgement Rites), dus ook daarop is nog kans. Er staat minstens een .pdf op de CD, die je misschien ergens kunt laten uitprinten.

Ik ben nog even op zoek geweest naar de losse TotSC.
Deze zaak heeft hem nog: LINK
Er is alleen een klein nadeeltje aan verbonden: Hij is voor de Apple Mac blijkbaar, en ... DE EXPANSION KOST 50 EURO! Dat is zo'n belachelijke prijs dat het gewoon lachwekkend is... Bij de introductie in 1999 kostte deze expansion 59 GULDEN.

Deze (slecht uitziende) site heeft een White Label BG1+TotSC versie van 14.90 euro.

Amazon.com heeft The Original Saga, de 3 cd versie, maar de prijs is 18 POND. Oftwel 30 euro

The Original Saga, voor 16 dollar

Baldur's Gate II + Throne of Bhaal, 28.90 euro

Een losse TotSC is niet meer uit te halen ben ik bang... ik zou het graag horen als je TotSC bij je White Label versie hebt zitten. (Ik vraag me sowieso af waarom The Original Saga niet de White Label versie is. Dat bespaart 3 CD's.)

PS: Weet je nog wie jouw CD's heeft geleend? Dit is precies de reden waarom ikzelf NOOIT CD's uitleen. Ik ga nog liever het spel zelf installeren met een no-cd patch als iemand het wil proberen, en voor 14-16 euro koopt men het zelf maar. Ik heb tenslotte in 1999 de volle klap betaald. Aan zo'n 15 euro val je je niet dood.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Ik hoop idd dat TotSC er bij zit, zo niet dan is het pech en gebruik ik de minder legale versie gewoon (nogmaals: ik heb deze game in mn bezit gehad dus ik heb er voor betaald :)). Dat boekje print ik anders nog wel uit en anders staat het meeste ook nog wel in het boekje van BG2 dat ik nog wel heb.

Verder heb ik die cds al anderhalf jaar geleden uitgeleend (wou hem enthousiast maken voor de game) en ik zie die gast nooit meer, dus... Blijkbaar heb ik hem iets te enthousiast gemaakt, daar houden we dus ook mee op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nog weet wie het is, dan zou ik de CD's gewoon terug halen.

Al waren er 5 jaar overheen gegaan...

Als je wilt, verkoop ik mijn BG1 + TotSC wel ...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... voor 15.000 euro >:)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu dus weer met Baldur's Gate 1 bezig als figther en gespecialiseerd in Long Swords, maar na 2 of 3 gevechten, gaat elke keer me long sword kapot :( Shattered.... nu al 3x gebeurd... Was dit normaal in BG 1? Al zolang niet meer gespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 12:25:
Ik ben nu dus weer met Baldur's Gate 1 bezig als figther en gespecialiseerd in Long Swords, maar na 2 of 3 gevechten, gaat elke keer me long sword kapot :( Shattered.... nu al 3x gebeurd... Was dit normaal in BG 1? Al zolang niet meer gespeeld :)
Yep. Heel normaal. :) Volgens mij was je van het gedonder af als je een speciaal zwaard (long sword +1 en beter) hebt. Voordeel is dat ook werkelijk elke gek die je neerhoekt in BG1 ongeveer een wapen laat liggen. En dan nog, voor 3 gold ofzo koop je een nieuwe. :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Verwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 01:09:
Als je nog weet wie het is, dan zou ik de CD's gewoon terug halen.

Al waren er 5 jaar overheen gegaan...

Als je wilt, verkoop ik mijn BG1 + TotSC wel ...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... voor 15,00 euro >:)
Das een koopje!

:+

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 12:25:
Lees je de dialogen wel? In het verhaal is er een ijzertekort in het land en ook is het huidige ijzererts vergiftigd, wat als gevolg heeft dat wapens kapot gaan. Vandaar. Je kan wel magische long swords gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 14:18:
[...]

Lees je de dialogen wel? In het verhaal is er een ijzertekort in het land en ook is het huidige ijzererts vergiftigd, wat als gevolg heeft dat wapens kapot gaan. Vandaar. Je kan wel magische long swords gebruiken.
Hehe lol nee zo goed lees ik de dialogen deze keer niet... Ooit wel gedaan, maar nu ga ik er redelijk snel overheen, maar klopt ja nu je het zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me toch wel handig als je in een RPG het verhaal leest... dan weet je tenminste wat je moet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 15:20:
Lijkt me toch wel handig als je in een RPG het verhaal leest... dan weet je tenminste wat je moet doen :)
Vaak wel, anders is het zo moeilijk om het verhaal te volgen.

Of weten waarom je zwaarden kapot gaan :)

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
"The Glory of Istar" (Dragonlance Total Conversion) Demo is uit! Ik heb hem vandaag gedownload en net even gespeeld en het ziet er zeker goed uit!!

Algemene Informatie
Men is al meer dan een jaar bezig met de ontwikkeling van de MOD en eindelijk is er een demo uit. The Glory of Istar is een total conversion en heeft dus niks meer te maken met het verhaal van Shadows of Amn en Throne of Bhaal. Ook de setting van het spel is veranderd, in plaats van Fearun speelt de MOD zich af in de Dragonlance TC setting. Het nieuwe verhaal komt met nieuwe NPC's, nieuwe gerenderde area's en een hoop nieuwe features (zie onder). Hier nog wat informatie van de site:
The Glory of Istar takes place shortly before the Cataclysm when Krynn is at its highest point of civilization. At the center of this civilization is Istar. The player finds himself in a world where the good and evil is clear to most. Yet, the line between the two extremes is not entirely lucid for him. The player must struggle against his own torn conscience to decide what is best for himself and the world.

This game is meant to be around the size of Baldur's Gate: SoA to start out. In addition to large quests, many of the traditional rules and systems used in the game are being changed as well to provide a fresher roleplaying experience (you can take a glimpse at a few in the Features section). Weak points will be improved or dropped, and strong points will be enhanced. All this is intended to create a much "newer" game than any on the Infinity Engine yet. We plan to, once the core is finished, expand on it with other large quests and open it up to modding by others.

To play this game, you must already own and have installed Baldur's Gate II: Throne of Bhaal along with the patch version 26498. See the FAQ for more information.
Website: http://www.dragonlancetc.com
Download location: http://www.teambg.net/dltc/dltc.php

Features
- Start from Level 1
- Feats (climbing, swimming etc.)
- Subraces
- Disarming (ontwapenen van vijand tijdens gevecht)
- Multi-caster Spells
- God Worship
- Wizard Spell System (Including Lunar Cycles and Phases)

De download is ongeveer 80mb, maar is het zeker waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn en ik was net met Baldur's Gate Trilogy begonnen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Ik heb hem alweer uit... tis maar een demo helaas. Het zag er wel goed uit, soms wat teveel "haal-dit-voor-me-en-krijg-dit"-quests, maar vooral de areas waren erg mooi! Alleen jammer dat ze hier een jaar over hebben gedaan en dat ze denken dat het uiteindelijke spel net zo groot zal zijn als SoA, het zal dus nog wel een paar jaar duren voordat die uit is dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Vandaag mijn Baldur's Gate whitelabel binnengehad... Helaas: geen TotSC en ook geen boekje, jammer maar beiden boeien me om eerdergenoemde redenen weinig... Die zesde cd die erbij zit is een cd met patches etc. en deze bevat ook de digitale versie van de handleiding. Thumbs up voor Comcol, heb hem zaterdagavond besteld en hij is vandaag al binnen! Vanavond maar weer eens achter Sarevok aan, superkicke... haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmm, ik ben twee weken geleden maar weer eens opnieuw begonnen met BGII-SoA. Was bij mijn tweede poging vastgelopen in Chpt 4 of 5 met Die @#%$ Balor in BG2 en mijn party was gewoon niet goed ge-equipeerd ;) Tot nu toe gaat het vlotjes :) Blijft een gaaf spel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amras schreef op 21 October 2003 @ 14:11:
Vandaag mijn Baldur's Gate whitelabel binnengehad... Helaas: geen TotSC en ook geen boekje, jammer maar beiden boeien me om eerdergenoemde redenen weinig... Die zesde cd die erbij zit is een cd met patches etc. en deze bevat ook de digitale versie van de handleiding. Thumbs up voor Comcol, heb hem zaterdagavond besteld en hij is vandaag al binnen! Vanavond maar weer eens achter Sarevok aan, superkicke... haha
Wel zonde dat je dan BG: Trilogy niet kan proberen... Echt zo goed gedaan en ook lekker makkelijk, op tab drukken en alles kunnen zien enzo en alle classes uit BG 2 in BG kunnen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 17:21:
[...]

Wel zonde dat je dan BG: Trilogy niet kan proberen... Echt zo goed gedaan en ook lekker makkelijk, op tab drukken en alles kunnen zien enzo en alle classes uit BG 2 in BG kunnen spelen :)
Hij kan BG Trilogy wel spelen, omdat hij TotSC heeft, al is het niet op een originele CD. Is dat project "bugvrij", als in "het breekt het spel niet" ?

Voor de resolutie hoef ik het niet te doen... ik speel alles nog in 640x480 omdat ik daaraan gewend ben... :X

Waar heb jij die MK3 distro vandaan? De server, ftp://193.14.202.21 die in het BGT forum wordt genoemd, accepteert de user/pass bgt/bgt niet (meer). Via eMule wil ik hem eigenlijk niet...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Ik kan BG Trilogy wel spelen, maar wil het spel eerst nog eens op de normale (nostalgische) manier doorspelen. Heerlijk 640x480, het vreemde is: ik stoor me er niet eens echt aan. Het spel kwam vanmiddag binnen en ik ben nu al druk bezig in hoofdstuk 3, beetje rondstruinen door al die wildernis areas wat ik persoonlijk het leukste vind in om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Druk bezig in hoofdstuk 3?!

Dus je hebt de Nashkel mines en dergelijke al gedaan?

Ik was al met een aantal characters level 3 voordat ik de Nashkel Mines inging :X

Ik speel zelf die spellen ook nog op 640x480, ook BG2 en ToB, gewoon omdat ik dat altijd al gedaan heb.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 17:35:
[...]

Hij kan BG Trilogy wel spelen, omdat hij TotSC heeft, al is het niet op een originele CD. Is dat project "bugvrij", als in "het breekt het spel niet" ?

Voor de resolutie hoef ik het niet te doen... ik speel alles nog in 640x480 omdat ik daaraan gewend ben... :X

Waar heb jij die MK3 distro vandaan? De server, ftp://193.14.202.21 die in het BGT forum wordt genoemd, accepteert de user/pass bgt/bgt niet (meer). Via eMule wil ik hem eigenlijk niet...
Ik heb hem idd gewoon van ftp://193.14.202.21 vandaan en ik heb nu net nog ff ingelogd en kan nog gewoon hoor met die user en pass, maar je moet het niet met internet explorer doen dat werkt niet, wel met ftp proggie's zoals flash fxp. Maar ik heb wel het mapje MK3 in case of crc gedaan, omdat die met de volledige file elke keer overnieuw begon na iets van 500 MB :(

En ik heb ook nog wel een paar probleempjes met instaleren gehad, maar in dat forum staan de oplossingen gelukkig ;) Het duurde ook wel een 45 - 60 min volgens mij voordat die geinstalleerd was en ik heb een athlon xp 2600+ met 512 MB geheugen...

En BG 2 in 640x480... Ik speel het altijd in een window op 1024x768 ziet er echt stukken beter uit en vind ik ook veel prettiger spelen... Maar ja iedereen zijn smaak, maar zou het toch een keer proberen als ik jullie was :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 19:25:
Druk bezig in hoofdstuk 3?!

Dus je hebt de Nashkel mines en dergelijke al gedaan?

Ik was al met een aantal characters level 3 voordat ik de Nashkel Mines inging :X

Ik speel zelf die spellen ook nog op 640x480, ook BG2 en ToB, gewoon omdat ik dat altijd al gedaan heb.
Ik was zelf nog level 1 toen ik de Naskhel mines in ging, met Amras (Elven Fighter/Mage) en Kivan met een boog vallen die kobolds als rijpe appels >:) En Mulahey is ook het probleem niet omdat die arrows zijn spells onderbreken, geen probleem dus en het levert gelijk flink wat op. Nu ook Bassilus gekilled (5000gp beloning en een Warhammer +2!) en het gaat allemaal nog erg makkelijk, nog maar 1 keer hoeven herladen. Bogen regeren in BG1, vooral omdat enemies niet immuun zijn voor arrows wat in BG2 vaak wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 19:37:
En BG 2 in 640x480... Ik speel het altijd in een window op 1024x768 ziet er echt stukken beter uit en vind ik ook veel prettiger spelen... Maar ja iedereen zijn smaak, maar zou het toch een keer proberen als ik jullie was :P
OK, ik zal eens op die FTP kijken met een FTP proggel. Dan maak ik een 2de BG installatie, en dan test ik de zut eens uit. (Ik ben nooit zo'n grote fan geweest van zulke enorme modprojecten op spellen die er niet voor gemaakt zijn... vaak meer fouten dan wat anders.)

Betreffende die resolutie: Ik zou graag in 800x600 spelen, maar er is 1 ding dat mij mateloos irriteert. Als je van het hoofdscherm naar een subscherm gaat, zoals een winkel, dan verspringen de knopjes naar het midden van het scherm. Daaromheen komt dan een graphic te staan. Dat gebeurt omdat dingen zoals winkels voor 640x480 zijn gerendered, en die kunnen niet uitgerekt worden. Het verspringen van die knoppen vind ik vreselijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net iets ondekt... na een hele lange tijd :)

Baldur's Gate I draait alleen in 640x480
Baldur's Gate II gaat hoger, maar op 800x600 en 1024x768 maakt het spel een rand om vensters die voor 640x480 zijn ontworpen. Zet je het nóg hoger, dan probeert het spel de interface te re-renderen, waardoor deze weer schermvullend wordt. De figuurtjes op het scherm zijn dan wel extreem klein. Het front-scherm (waar je Play, Quit en dergelijk vindt) is echter boven de 800x600 helemaal naar de knoppen.
Voor Icewind Dale + Heart of Winter en Icewind Dale II geldt hetzelfde als voor Baldur's Gate II, alleen renderen zij hun hoofdscherm wel steeds goed. Het te klein zijn van de figuurtjes blijft natuurlijk bestaan.

Ik blijf dus alle spellen gewoon spelen in de resolutie waarvoor ze zijn ontworpen: 640x480 voor BGI, II, en Icewind Dale I, 800x600 voor Icewind Dale II, en 640x480 voor Torment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had even een vraagje over Baldur's Gate 1: Welke chars kan je het beste in je party nemen en waarom, oftewel wat is voor jullie de ideale party voor BG1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek eens in de topic. Daarover heb ik volgens mij al eens een uitgebreide post geschreven. De zogenaamde "standaard party", waar de meeste mensen BG1 de eerste keer mee uitspelen, is aardig gebalanceerd:

Jij: Wat je wilt
Minsc (Ranger)
Dynaheir (Invoker mage)
Branwen (Cleric)
Jaheira (Druid) (Laat Khalid doodgaan om haar alleen over te houden >:)
Imoen (Thief)

Je kunt ook Jaheira nog welaten en dan Kivan of Coran nemen (Ranger en Fighter/Thief). Het ligt er een beetje aan wat je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Ik ben momenteel zelf ook bezig, ik heb nu de volgende party:

- Ajantis
- Branwen
- Amras (Fighter/Mage, met boog)
- Kivan
- Imoen
- Dynaheir

Waarom geen Minsc? Nou ik speel zelf een Fighter/Mage en moest dus naast een hoge STR, DEX en CON ook een hoge INT hebben en ik had dus geen punten meer om aan mn CHA te besteden, vandaar dat ik Ajantis heb gekozen als partyleader. Verder zou mijn party nog op 2 plekken kunnen wijzigen, misschien gooi ik later Branwen eruit en neem Yeslick mee en gaat Kivan er misschien uit voor Coran. Ben er bij beide keuzes nog niet uit, ze hebben allebei voor en nadelen.

Mocht je nog moeite hebben met je keuze van partymembers, neem iig Kivan of Coran mee met een boog, die maken echt reteveel kills (Amras en Kivan nemen in totaal ongeveer 60% van de kills voor hun rekening met CPL en CPL +1). Ik heb persoonlijk maar eens besloten om iets meer van de standaardparty af te wijken, dus dag Khalid, Jaheira en Minsc :9 Misschien ooit voor het leuke eens een evil party spelen (Kagain kickt volgens mij echt enorm butt en hij heeft nog regeneration ook!) want dat heb ik nog nooit gedaan, maakt het wel wat lastiger omdat BG eigenlijk niet gemaakt is voor evil aligned party's maar ok. Zoow, dat was mijn verhaal wel weer.... ;)
Jaheira (Druid) (Laat Khalid doodgaan om haar alleen over te houden)
Haha, das lache ja... zo heb je van die gasten (zitten bij Interplay forum) die bij BG2 Aerie in hun party meenemen om haar te kunnen offeren aan de Demogorgon })

[ Voor 13% gewijzigd door Amras op 23-10-2003 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf zit toch meer aan een party te denken van:

- Smyth (Fighter)
- Imoen (die ik bij lvl 7 of 8 wil duallen naar een mage)
- Minsc
- Dynaheir
- Kivan
- Yeslick

Alleen zit ik te twijfelen of ik Jaheira zal houden, want ik weet niet hoe het werkt als die overgaat van BG 1 in BG 2, want straks heeft ze nog amper experience en wil haar toch wel weer erbij nemen in BG 2 mede voor haar side quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In BG2 begint iedereen (Jij, Minsc en Jaheira) met minimaal 89.000 XP als je importeert vanuit een BG1 game, en met minimaal 161.000 als je importeert vanuit TotSC. Reken er wel op dat in BG2 de Weapon Proficiencies anders zijn voor Minsc en Jaheira. Ik zet altijd met Shadowkeeper de XP gelijk aan die wat ik in BG1+TotSC heb verdiend (als je hoger dan 161.000 hebt, dan verlaagt BG2 je XP), en ook de weapon profs pas ik aan. Ik vind dat geen cheaten: ik heb recht op de XP die ik heb verdiend, en ik wil de weapon profs hebben die ik gekozen heb voor die chars. (Als ik ze meeneem, heet dat.) Ik heb die weapon profs niet voor Jan LnL gekozen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Amras schreef op 23 oktober 2003 @ 22:42:
Haha, das lache ja... zo heb je van die gasten (zitten bij Interplay forum) die bij BG2 Aerie in hun party meenemen om haar te kunnen offeren aan de Demogorgon })
AARGH!!! :( :( Do NOT fuck around with Aerie! Da's een schat!! Heb BG2 nu twee keer uitgespeeld en ik kon het zelfs de tweede keer niet over m'n hart verkrijgen om het spel niet uit te spelen met Aerie als "geliefde" aan mijn zijde... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 23:42:
In BG2 begint iedereen (Jij, Minsc en Jaheira) met minimaal 89.000 XP als je importeert vanuit een BG1 game, en met minimaal 161.000 als je importeert vanuit TotSC. Reken er wel op dat in BG2 de Weapon Proficiencies anders zijn voor Minsc en Jaheira. Ik zet altijd met Shadowkeeper de XP gelijk aan die wat ik in BG1+TotSC heb verdiend (als je hoger dan 161.000 hebt, dan verlaagt BG2 je XP), en ook de weapon profs pas ik aan. Ik vind dat geen cheaten: ik heb recht op de XP die ik heb verdiend, en ik wil de weapon profs hebben die ik gekozen heb voor die chars. (Als ik ze meeneem, heet dat.) Ik heb die weapon profs niet voor Jan LnL gekozen...
Maar ik had al eerder in het topic gezet dat ik nu dus bezig ben met BG Trilogy oftewel BG 1, Totsc, BG 2 en ToB in een spel op de engine van BG 2. Dus waarschijnlijk gaat dat nu iets anders lopen en kan ik dus ook al hoger dan 161.000 xp in BG 1 + Totsc en vandaar dat ik dus zit te twijfelen of ik Jaheira zal meenemen omdat die dan misschien nog amper experience heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eeehhh.... als de characters van BG1 in die Trilogy kunnen "overlopen" van BG1 naar BG2, dan zit je daar dus aan het begin met 2 verschillende Jaheira's... of ze zouden die van BG2 eruit moeten hebben gehaald, en Minsc en Jaheira moeten overnemen uit BG1. Hierbij kan ik je niet helpen.

Ik ben zelf nu bezig met Icewind Dale, in zit op Level 3 van de grote tombe, in de Vale of Shadows. Het schiet me opeens weer te binnen wat ik zo haatte aan deze spellen (1 ding): soms MOET je weten wat er komt. Je doet heel voorzichtig, maar opeens: BOEM! 2 Imbued Wights, vuren samen 6 Magic Missiles af op het eerste party-lid dat ze zien => dood. (Tja, is pas level 3.) Je moet daar echt naartoe lopen met een Wizard die Shield heeft gecast, wan het character dat zonder bescherming wordt geraakt, verliest 24 hitpoints. Mijn lead character had er op dat moment 21... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 00:30

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik ben nu net begonnen aan The Temple of Elemental Evil. Is gebasseerd op de D&D 3.5 rules set. En is een kruising tussen Baldur's Gate en Neverwinter Nights qua speelstijl.

Ik had er nog niet eerder van gehoord, maar ik zag hij bij de Mediamarkt staan. Hier staat meer info: http://www.greyhawkgame.com/

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woei ik ben ook maar weer eens begonnen, moest nog throne of bhaal uitspelen(al een jaar lang geen zin in gehad)

als iemand nog iets moet weten over een item uit bgII ik heb hier nog ergens een guide liggen daar kan ik alles in opzoeken. (koste meer om um hier heen te halen dan de eigen prijs)

btw waar moeten die bestandjes van de bonus cd komen te staan?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bestanden van de bonus CD moeten in de \override map worden gezet. Ze zullen daar bestaande bestanden vervangen.

Kijk een sop www.gamefaqs.com. Daar staan guides en walkthroughs op die meer info bevatten dan welke gameguide dan ook, omdat er ook nu nog info aan wordt toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Verwijderd schreef op 25 oktober 2003 @ 18:01:
woei ik ben ook maar weer eens begonnen, moest nog throne of bhaal uitspelen(al een jaar lang geen zin in gehad)

als iemand nog iets moet weten over een item uit bgII ik heb hier nog ergens een guide liggen daar kan ik alles in opzoeken. (koste meer om um hier heen te halen dan de eigen prijs)

btw waar moeten die bestandjes van de bonus cd komen te staan?
Heel got is een guide :)
Vraag je vraag hier en je krijgt heel snel antwoord, en het kost nog eens niks ook :)

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee had dat ding bestelt uit amerika omdat ik geen een quest wilde missen. maar dat was toen bgII net uit was, toen waren er lang nog niet zoveel forums, enzo boek is tog handiger dan de heletijd de tab knop te gebruiken en dan iets op te gaan zoeken.

maar ik heb gelukkig nog de savegame nog uds kan meteen de demogorgon slayen. op de juiste manier > praten met hem > naar de gast boven > en hem dan weer redden.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik geen time stop!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conan, verraad het nou niet. Ik de nk dat ik wel weet wat je bedoelt, maar Callandor mag er zelf achter komen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik een zeer vervelende bug als ik inventory druk crasht de game, iemand ervaring/oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Infinity Engine is bijna bugvrij. :)

Interplay heeft Bioware de tijd gegeven om BG1, en later BG2 te ontwikkelen, waardoor er nooit showstoppende bugs in zijn geslopen... behalve één :/

Als BG1/BG2 PS:T, IWD1/IWD2 altijd bij dezelfde handeling crashed, dan heeft hij waarschijnlijk een probleem met de tempfiles. Dit komt regelmatig voor. Ga naar je BG map, en verwijder alle files uit de mappen \temp en \chache.

Heb je misschien mods geïnstalleerd? Het is goed mogelijk dat er items in die mods zitten die bugs introduceren die BG(1/2) normaal niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei heb uhm al dood ging makkelijker dan ik dacht:

nalia meteen met spellstrike
dan spelltrigger met magic arrow

anomen met flamestrike erop, aerie ook

dan erop timmeren
Callandor(ik) met holy carsomyr
Sarevok met Silver Sword (is leuk zwaardje ckrs tegen bodhi in shadows of amn op utt einde)
anomen met Crom Fyear(egt wel l33t dingetje 25 strengt _/-o_ )
nalia met short bow of gesen spells disrupten
dan heb je dit:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=439077

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 22:03:
Jaheira (Druid) (Laat Khalid doodgaan om haar alleen over te houden >:)
Nou dat heb ik dus gedaan Khalid laten doodgaan om alleen Jaheira over te houden, maar bij mij wordt ze dan boos en gaat er alsnog vandoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*schop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Zo, ik heb nu eindelijk TOB in mijn bezit, maar deze sukkkkkkkeel :X :X :X heeft zijn Savegame weg gegooid :'(

En ik moet gewoon heel bg2 dus weer gaan spelen voor ik mijn compleet ge tweakte char terug krijg :( :( :(

Iemand nog tips, de vorige keer heb ik volgens mij echt alles gezien en gedaan behalven bhodi haar kant te kiezen, is die wel te doen?

Dus niet dat ik imoen verlies omdat zij boos wordt enzo?

En aangezien ik straks Tob ga spelen, nog tips van waar ik in moet optimizen, ik ben nu zwaard en schild 2+ ( Dat rode draken schild ), lang zwaard 5+ (Equalizer ) , Flail 3+ ( Flail of ages ).

Excuse mijn brakke taal gebruik maar ik ben ff beetje van de kaart :Y) en moe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Schop het topic een beetje omhoog :Y)

Iemand tips van hoe mijn party formen?

Ik wil romancen met jahiera, maar ik hoorde dat ze je in TOB verliet, verder heb ik minsc ( wil ik toch vanaf denk ik ) en nalia.

Ik zelf ben atm een lv9 fighter met 300.241 xp

En iemand nog tips welke quests te doen, de vorige keer heb ik het hele spel uitgespeeld via de pcgp bg2 guide, en waar in optimizen, ik hoorde dat schilden in tob bijna niet meer belangrijk zijn, terwijl ik zwaard en schild 2+ ben en lang zwaard 5+

Toch maar ergens anders die punten in doen ? :)

[ Voor 37% gewijzigd door Roberto op 23-11-2003 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eeehhhh.... RPG ?

Role Playing Game.

Probeer eens wat, leef met je beslissingen en maak er het beste van. :) Dan blijf je in de geest van het spel. Als je tot ToB bent gekomen, dan weet je ondertussen wel wat wél en níet werkt.

Daarnaast kan ik je weinig tips geven, omdat ik ToB nog niet heb uitgespeeld vanwege tijdgebrek :X

Frappant detail: ToB komt ook op de MAC uit. Hier

De Macintosh is toch zóóóó up-to-date op het gebied van spellen; wij op de PC hebben het al 2½ jaar! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 23 november 2003 @ 13:20:
Schop het topic een beetje omhoog :Y)

Iemand tips van hoe mijn party formen?

Ik wil romancen met jahiera, maar ik hoorde dat ze je in TOB verliet, verder heb ik minsc ( wil ik toch vanaf denk ik ) en nalia.

Ik zelf ben atm een lv9 fighter met 300.241 xp

En iemand nog tips welke quests te doen, de vorige keer heb ik het hele spel uitgespeeld via de pcgp bg2 guide, en waar in optimizen, ik hoorde dat schilden in tob bijna niet meer belangrijk zijn, terwijl ik zwaard en schild 2+ ben en lang zwaard 5+

Toch maar ergens anders die punten in doen ? :)
Er zijn zat guides e.d. om je te helpen met party formen e.d. Ook voor het hele spel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Jah, doh :P ik heb bg 1 + expansion al 2x uit gespeeld, en bg 2 ook 2x

Maar ervaringen, tips, dat zoek ik want ik ben dus nu bg2 overnieuw aan het doen (zonder Arie, maar ik hoorde dat je haar ergens kon offeren :? >:)) en helemaal onderaan staat de watchers keep, maar hoorde die niet in de map die je pas in expansion te zien krijgt?

Want ik heb heel even de expansion gedaan, maar die map was heel andere dan de originele bg2 map

Owjah: Ik heb nu de bonus cd ipv de zip met bonus verkopers er in, maar ik merk er niks van, bij de adventures mart staat die extra verkooptster niet, terwijl in de copper cornet de extra verkoper er wel staat :? :? 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Roberto op 23-11-2003 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Afbeeldingslocatie: http://www.be-tackle.com/outdoor.index/accessory/schop/schop.jpg
SCHOP!!!

Daar gaan we weer, het is weer een flinke tijd geleden dat we met zijna allen aan de baldur's gate 2 zijn geweest heb ik zo het idee en gisteren ben ik weer opnieuw begonnen.

Main Character : Paladin/Cavalier
Stats

Strength : 15
Dexterity : 15
Constitution : 16
Intelligence : 10
Wisdom : 15
Charisma 17

Wel redelijk verdeeld dacht ik zo, ik had strength wel wat hoger kunnen doen maar later krijg je toch belts die je strength raisen naar 18 en in throne of bhaal 21, dus daar zat ik niet al te erg over in.

Het is dus uiteraard een Lawful Good character en dus ben ik van plan er geen evil gasten in te doen. Ik zat zo te denken aan

-Minsc, beetje verplichte char als je goed bent

-Jaheira, cleric spells zijn altijd handig

-Aerie of Jan, ik weet het nog niet. Wie kan mij indoctrineren om wie te nemen?

-Yoshimo die ik wat later inruil voor imoen.

Enne, waar lag die Gesen bowstring oook alweer? Bij die illithid in de underdark toch of denk ik nu verkeerd?

Welkom terug in Faerun trouwens :)

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hmmm, misschien ga ik hem ook maar weer eens een keer spelen ;) Misschien dat ik zelfs wel een solo-tour aan durf :D

Waarom je Charisma eigenlijk op 17? Waarom niet gewoon laag, meer con en dex en die ring meenemen :)?

[ Voor 32% gewijzigd door IceStorm op 12-06-2004 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
IceStorm schreef op 12 juni 2004 @ 12:40:
Hmmm, misschien ga ik hem ook maar weer eens een keer spelen ;) Misschien dat ik zelfs wel een solo-tour aan durf :D

Waarom je Charisma eigenlijk op 17? Waarom niet gewoon laag, meer con en dex en die ring meenemen :)?
Charisma MOET bij de paladin op minimaal 17 staan, anders had ik hem op 3 gezet en de human influance ring uiteraard gebruikt :)

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Marruk schreef op 12 juni 2004 @ 12:47:
Charisma MOET bij de paladin op minimaal 17 staan, anders had ik hem op 3 gezet en de human influance ring uiteraard gebruikt :)
Zucht, ik ben echt nog niet wakker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
IceStorm schreef op 12 juni 2004 @ 12:48:
[...]

Zucht, ik ben echt nog niet wakker :+
www.kanisengunnik.nl :P

TMAXTINT

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste