Baldur's Gate II: Shadows of Amn - Deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 27.326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Boekster schreef op 22 July 2003 @ 11:09:
Ring of Free Action, die kende ik nog niet :) . Illithid lair heeft wel een aantal items die wel leuk zijn. En zij blijven vervelend met die intelligence draining. Ze raken toch af en toe nog wel eens (altijd 4x achter elkaar ofzo :( ).
Dan doe je toch lesser restoration ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
RS_003 schreef op 22 July 2003 @ 11:23:
[...]

Dan doe je toch lesser restoration ?
Uiteraard, maar dat neemt niet weg dat het irritant blijft. Zeker als het een wizard of een sorceror is die gedrained is, kun je al je spells weer opnieuw kiezen :(

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yay! de BGII topic is terug!

Als je alle quests al doet in episode II/III dan ben je meestal hoog genoeg level om alleen je fighters op die illithids af te sturen. Ik wel in elk geval, zeker toen ik de Crom Faer (of hoe je dat ook schrijft) erbij had... maar dat is wel als je ToB ook hebt, want anders heb je natuurlijk een level cap. Voordeel van de underdark is dat je daar uber armor krijgt :D

Illithids hebben trouwens de leuke eigenschap om een voor een uit een kamer te komen als je maar een char tegelijk op ze afstuurt en dan zodra ze je zien gelijk weg te rennen. Misschien ook een tip voor Alhoon, want daar zitten ze ook lekker met zn 5en op elkaar gepropt in kamers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 22 juli 2003 @ 13:44:
Yay! de BGII topic is terug!

Als je alle quests al doet in episode II/III dan ben je meestal hoog genoeg level om alleen je fighters op die illithids af te sturen. Ik wel in elk geval, zeker toen ik de Crom Faer (of hoe je dat ook schrijft) erbij had... maar dat is wel als je ToB ook hebt, want anders heb je natuurlijk een level cap. Voordeel van de underdark is dat je daar uber armor krijgt :D

Illithids hebben trouwens de leuke eigenschap om een voor een uit een kamer te komen als je maar een char tegelijk op ze afstuurt en dan zodra ze je zien gelijk weg te rennen. Misschien ook een tip voor Alhoon, want daar zitten ze ook lekker met zn 5en op elkaar gepropt in kamers...
Crom Faer is toch een war hammer ?

ik heb alleen 5+ in longsword en 1 + mace en 2 + sword and shield style :)

Kan wel een vampier met 2 hits killen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Crom Faer is een war hammer geloof k... Korgan had em bij mij en ik gebruikte eigenlijk vanaf dat moment alleen hem om de gevechten te regelen :D
De'Arnise was erg grappig toen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 17:08:
Ja, Crom Faer is een war hammer geloof k... Korgan had em bij mij en ik gebruikte eigenlijk vanaf dat moment alleen hem om de gevechten te regelen :D
De'Arnise was erg grappig toen...
Mja, ik ben vandaag en gister niet toe gekomen aan spelen :'(

Me Acer travelmate 800CLi moest voor de 2e keer in 1 week rma omdat ze bij acer hem helemaal niet hadden gemaakt :X 8)7

Maar overmorgen begin ik weer :) toch wel jammer dan van die crash bug met de boots of cheata pawn ( BG 2 crast nu toch wel vaak ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 22:24

Boekster

Naimoholic

Sowrd en shield heb je in TOB geen zak meer in. Je wordt toch wel gerakkt. Mij tip: Neem gewoon *** in 2 weapon style. Kun je van je secondary weapon de bonussen krijgen en nog een extra attack krijgen ook. Je wordt toch wel geraakt...

Maar Restoration gaat niet als ze je 'toevallig' 4x achter elkaar raken. Dan ben je gewoon dood... Het kan inderdaad wel op een gegeven moment, maar als ze je eenmaal stunnen ben je de lul. (kende dus de free action nog niet, maar nu wel :D . Ben nu ook level 20 ofzo, dus maak me daar ook niet zo druk om :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Boekster schreef op 23 July 2003 @ 01:04:
Sowrd en shield heb je in TOB geen zak meer in. Je wordt toch wel gerakkt. Mij tip: Neem gewoon *** in 2 weapon style. Kun je van je secondary weapon de bonussen krijgen en nog een extra attack krijgen ook. Je wordt toch wel geraakt...

Maar Restoration gaat niet als ze je 'toevallig' 4x achter elkaar raken. Dan ben je gewoon dood... Het kan inderdaad wel op een gegeven moment, maar als ze je eenmaal stunnen ben je de lul. (kende dus de free action nog niet, maar nu wel :D . Ben nu ook level 20 ofzo, dus maak me daar ook niet zo druk om :) .
Leuk ;(

Ik heb 2 zeer goede shields en nu zegje dat ze geen nut meer hebben :(

Ik blijf lekker toch sword and shield :Y)

Ik leer nu Flail ( Flail of ages is lekker tegen gollems )

edit:
Wat is de inner chambers ? dat is een deur op de zelfde map waar je die beholder moet killen in de sewers

Btw, De quest met de Fallen paladins, ik moet anarg killen in het bridge district maar hij is niet tevinden in 1 enkel huis ?

[ Voor 28% gewijzigd door Roberto op 23-07-2003 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
RS_003 schreef op 23 July 2003 @ 14:12:

edit:
Wat is de inner chambers ? dat is een deur op de zelfde map waar je die beholder moet killen in de sewers

Btw, De quest met de Fallen paladins, ik moet anarg killen in het bridge district maar hij is niet tevinden in 1 enkel huis ?
Ik gebruik nooit schild, harder maaien = beter :)

ik dacht dat die paladin als je bovenin binnenkomt, meteen naar rechts achter wat huizen staan.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
RS_003 schreef op 23 juli 2003 @ 14:12:
[...]

Leuk ;(

Ik heb 2 zeer goede shields en nu zegje dat ze geen nut meer hebben :(

Ik blijf lekker toch sword and shield :Y)

Ik leer nu Flail ( Flail of ages is lekker tegen gollems )

edit:

Rechts onder als ik het me goed herinner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleempje... Ik heb nu net Cernd er ff bijgenomen omdat ik zijn quest wil met zijn kind, maar als het goed is, komt er meteen een mannetje op je af lopen als je stad binnenkomt... Maar dat was bij mij niet zo :( Iemand anders hier ervaring mee? Want heb nu ook al poosje gewacht, maar er komt niemand en als ik naar ze huis ga gebeurd er ook niks ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Anarg zit rechts boven in in de bridge district.

Maar Flail of the Ages wordt pas weer nuttig in TOB, dan kan hij +5 worden. Tot dan is Crom Faeyr beter tegen golems. (kills in 1 hit, behalve iron en adamantine) Ook trools is 1 hit kill. Ettins ook, maar die kom je niet tegen nadat je de Crom Faeyr hebt.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb BG I gekocht :) Voor 5 euro welteverstaan :D

Maar ik zit te denken wat voor een char ik zal nemen... wat raden jullie aan? En ook welke ability points en weapon profincies

Ik zat zelf te denken aan een paladin, maar een mage ofzo is misschien ook wel leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Paladin is voor BG1 zeker het makkelijkst. En qua prficiencies: Bastard sword! Je vindt al heel snel een goede (BS +1 +1 cold). Als je level 2 bent ofzo :) . Ability points maakt niet zo veel uit, gewoon je primary op 18, en de rest een beetje verdelen.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Okay... ik zal het proberen. Trouwens wel tof om Imoen voor het eerst te ontmoeten en daarna ook Jaheira en Khalid :)

Ik snap alleen het verhaal niet zo goed, je moet vluchten uit Candlekeep en er staat een prijs op je hoofd... Daarna ontmoet je J/K in de Friendly Arm Inn en vervolgens struin je een beetje rond. Wat is je 'quest' dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
da_rippah schreef op 31 July 2003 @ 18:21:
Ik heb BG I gekocht :) Voor 5 euro welteverstaan :D

Maar ik zit te denken wat voor een char ik zal nemen... wat raden jullie aan? En ook welke ability points en weapon profincies

Ik zat zelf te denken aan een paladin, maar een mage ofzo is misschien ook wel leuk...
Ik heb BG 1 + expansion wel 4x uitgespeeld.

En ik was altijd een fighter, lv 8 5+ zwaard en 2+ bow ( hoewel ik als ik had geweten dat in bg 2 gollems zaten ik wel voor flails was gegaan )

Ik heb ook met een mage gespeeld, maar dat is dan best wel een stukmoeilijker vond ik.

Ik zelf als fighter ging per lv up precies 10hp er op vooruit.

Ook moet je goed zoeken naar 3 books of skil ofzo iets, ik zelf heb er 2 gevonden. 1+ strength en 1+ Wisdom

En de expansion is ook erg leuk, hoewel je pas de quests kan doen als je lv 7 / 8 bent, en ik dacht dat het eindgevecht ook anders was met de expansion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Zijn veel meer tomes in BG1, volgens 7. Voor elke stat 1, behalve wisdom 2. Die 2 die jij had zitten bijna op de route...

Maar een +5 sword?! Die heb ik gemist dan. En ik heb em vaak, heel vaak uitgespeeld.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Boekster schreef op 31 juli 2003 @ 18:31:
Zijn veel meer tomes in BG1, volgens 7. Voor elke stat 1, behalve wisdom 2. Die 2 die jij had zitten bijna op de route...

Maar een +5 sword?! Die heb ik gemist dan. En ik heb em vaak, heel vaak uitgespeeld.
Neej :)

Ik bedoelde kwa skilz.

Zover ik weet zijn er geen 5+ wapens in BG 1

Mijn zwaard was dat zwaard wat je kreeg na het killen van die merc die die kunstenaar moest killen omdat hij 2 dure gems had gestolen voor ze "masterpiece" dat was een 2+ longsword met cold dmg.
( in de buurt van Nashkell )

Ik zou bg 1 zo weer willen gaan spelen :) maar ik ken het nu al helemaal door en door.

Wat waren de locaties van die 7 tomes ?

Ik had er 1 gevonden bij het Gnol fort, en 1 in Baldursgate ( dacht ergens in de buurt van paar thieves in een groot huis )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Eh, 1 in Lighthouse, 1 in gnoll fortress, 3 onder Candlekeep, 2 in BG dacht ik. Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar het is te vinden op inet :) .

Maar dat zwaard bedoelde ik ja :) . Is dat een Longsword? (Niet dat het in BG1 uitmaakt als prof. ) En ik wist ook niet meer dat ie +2 was. Maar was het beste zwaard uit het spel :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Boekster schreef op 31 July 2003 @ 19:21:
Eh, 1 in Lighthouse, 1 in gnoll fortress, 3 onder Candlekeep, 2 in BG dacht ik. Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar het is te vinden op inet :) .

Maar dat zwaard bedoelde ik ja :) . Is dat een Longsword? (Niet dat het in BG1 uitmaakt als prof. ) En ik wist ook niet meer dat ie +2 was. Maar was het beste zwaard uit het spel :) .
Niet in het gnoll fortress hoor :) maar in een gangetje waar paar ghouls zaten dacht ik, teminste je moest naar boven in de zelfde map voor het gnoll fortress, en als je naar beneden ging kwam je op een grot uit en daar lag hij, maar de laatste keer heb ik het boek niet tepakken kunnen krijgen want BG 1 craste iedere keer als ik naar binnen wou, en dammzz dat ik die ene in het Lighthouse heb gemist, want daar ben ik toch echt binnen geweest |:( 8)

En ja, het was een Longsword 2+ + cold dmg :)

Geweldig tegen kobolds in de mines :) 1 hit 1 kill.

[ Voor 6% gewijzigd door Roberto op 31-07-2003 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Hehe, grappig ook dat je nu écht bij lvl 1 begint.. 11 hp :+ Exp: 97 8)7

Zover ik begrijp zijn er dus bepaalde boeken in het spel te vinden, die je ability points boosten? Dus bijvoorbeeld een boek dat van jouw wisdom ipv. 15 --> 16 maakt?
Waarom zijn die zo gewild dan, maakt 1 ability point hoger ergens in zóveel uit?

En als je begint ben je natuurlijk in Candlekeep, kun je dan ook al die boeken pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
da_rippah schreef op 31 July 2003 @ 19:50:
Hehe, grappig ook dat je nu écht bij lvl 1 begint.. 11 hp :+ Exp: 97 8)7

Zover ik begrijp zijn er dus bepaalde boeken in het spel te vinden, die je ability points boosten? Dus bijvoorbeeld een boek dat van jouw wisdom ipv. 15 --> 16 maakt?
Waarom zijn die zo gewild dan, maakt 1 ability point hoger ergens in zóveel uit?

En als je begint ben je natuurlijk in Candlekeep, kun je dan ook al die boeken pakken?
Nee, die kan je pas pakken in act 6, dan moet je door de dungeons van Candlekeep.

En ja tuurlijk maakt 1 punt wat uit, 19 cons ipv 18 = 2 hp meer per lv up als ik het goed heb, en more strengt = meer dmg enzz :)

De 1e die je kunt pakken is bij de gnolls in die cave in de map, en dat is een strengt tome.

[ Voor 7% gewijzigd door Roberto op 31-07-2003 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Nou ja, ik ben echt nét begonnen, dus ik ga eerst maar eens met Imoen op stap naar dat caféetje om Jaheira en Khalid op te zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
RS_003 schreef op 31 July 2003 @ 19:52:
[...]

Nee, die kan je pas pakken in act 6, dan moet je door de dungeons van Candlekeep.

En ja tuurlijk maakt 1 punt wat uit, 19 cons ipv 18 = 2 hp meer per lv up als ik het goed heb, en more strengt = meer dmg enzz :)

De 1e die je kunt pakken is bij de gnolls in die cave in de map, en dat is een strengt tome.
In het Gnoll Stronghold is het volgens mij een Charisma Tome... B)

Damn... ik wou dat ik dit spel nog had... :|

[ Voor 5% gewijzigd door Amras op 31-07-2003 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Amras schreef op 31 July 2003 @ 21:11:
[...]

In het Gnoll Stronghold is het volgens mij een Charisma Tome... B)
Echt ? dan zou die bij de dieven strengt moeten zijn ( dus wel laat in het spel, namelijk act 5 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
RS_003 schreef op 31 July 2003 @ 21:14:
[...]

Echt ? dan zou die bij de dieven strengt moeten zijn ( dus wel laat in het spel, namelijk act 5 )
Ik zou ff goed na moeten denken, ik heb het spel HELAAS zelf niet meer dus. Maar ik weet zeker dat er bij het Gnoll Stronghold een Charisma Tome lag.

Edit: Heb ff gezocht:

Tome of Strength - This can be found in the crypts of Candlekeep, in chapter six after you're framed for the murder.

[ Voor 17% gewijzigd door Amras op 31-07-2003 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Amras --> sommige Dynabyte's hebben hem nog op voorraad, ik heb hem 3 weken terug laten overkomen uit Eindhoven naar het Filiaal van Arnhem, en hem daar vervolgens voor € 4,95 gekocht :D

Weet iemand of de resolutie hoger kan in BG I? Misschien mbv. een patch ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
da_rippah schreef op 31 juli 2003 @ 21:32:
Amras --> sommige Dynabyte's hebben hem nog op voorraad, ik heb hem 3 weken terug laten overkomen uit Eindhoven naar het Filiaal van Arnhem, en hem daar vervolgens voor € 4,95 gekocht :D

Weet iemand of de resolutie hoger kan in BG I? Misschien mbv. een patch ofzo?
Hehe... ze waren wel blij met jou daar zeker :9

En BG1 kan niet op hogere resolutie gespeeld worden... er is ook geen patch of mod voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Con tome lag volgens mij vlak bij de lighthouse area (ergens aan zee, barste er van de sirens). Lastig te halen als je laag leven bent, je bent zo gecharmed, en arrows of biting zijn heel vervelend :\ .

Maar strength ligt in de crypts, net als intelligence. Dex is ergens in BG dacht ik, net als 2x wisdom.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Boekster schreef op 01 augustus 2003 @ 00:04:
Con tome lag volgens mij vlak bij de lighthouse area (ergens aan zee, barste er van de sirens). Lastig te halen als je laag leven bent, je bent zo gecharmed, en arrows of biting zijn heel vervelend :\ .

Maar strength ligt in de crypts, net als intelligence. Dex is ergens in BG dacht ik, net als 2x wisdom.
Lol dan zat ik er dus helemaal naast, nja het is ook meer dan 1 jaar geleden sinds de laatste keer dat ik bg 1 speelde :Y)

maar ik dacht echt dat ik strengt of cons had bij de 1e.

En die ik in bg vond was dacht wishdom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Ik zit zelf in chapter 2 in BGII, zonder ToB. Ik meen mij te herinneren dat er een nuttig zwaard ligt dat makkelijk bereikbaar is in het Bridge District. Ik weet niet meer hoe het ding heet, wat voor zwaard het is en waar het ligt.

Ik ben de wijk al redelijk doorgespit, ben nu met die lich bezig. Heeft hij dat zwaard of moet ik het ergens anders zoeken? Ik kom er met de itemlists van Iron Works en andere sites niet uit omdat ik niet meer weet hoe het zwaard heet.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Hoe heette het zwaard? Ik vond wel meerdere zwaarden nuttig die goed te verkrijgen waren, zoals Lilarcor (>:)), Sword of Chaos, Short sword of Backstabbing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tettie schreef op 01 August 2003 @ 09:55:
Ik zit zelf in chapter 2 in BGII, zonder ToB. Ik meen mij te herinneren dat er een nuttig zwaard ligt dat makkelijk bereikbaar is in het Bridge District. Ik weet niet meer hoe het ding heet, wat voor zwaard het is en waar het ligt.

Ik ben de wijk al redelijk doorgespit, ben nu met die lich bezig. Heeft hij dat zwaard of moet ik het ergens anders zoeken? Ik kom er met de itemlists van Iron Works en andere sites niet uit omdat ik niet meer weet hoe het zwaard heet.
Bedoel je niet die bij de Gates? In dat restaurant zit een geheime muur met daarachter een kamertje met een lich, maar als je het slim speelt (met improved invisibility) dan krijg je dat zwaart zonder te vechten. Day-nogiets ofzo, erg goed tegen vamps, ook door zijn ability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Daystar dacht ik inderdaad ook aan. Aardig zwaard, jammer dat hij bewaakt wordt door een lich :) . Vervelend als je low-level bent... Zeker omdat ze in BG2 achter je aan komen :D . In BG1 heb ik wel eens heel flauw detonation arrows in een véél te kleine ruimte geschoten, en ben dan weer naar buiten gerend. Gaat heel hard dood binnen :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Hij komt niet achter je aan als je het slim speelt ;) Je gaat naar binnen en wacht tot hij begint met het casten van een spel, dan ga je weer naar buiten voordat hij hem afgemaakt heeft. Zo ga je de hele tijd door totdat al zijn spells op zijn en dan kun je hem simpel doden. Daystar is idd een heel goed wapen, vooral omdat je hem in chapter 2 al kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amras, dat is lame ;) , ik pakte het altijd sneaky aan met Jan, die de cloak of non-detection droeg en een Improved Invidibility. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 13:42:
Amras, dat is lame ;) , ik pakte het altijd sneaky aan met Jan, die de cloak of non-detection droeg en een Improved Invidibility. :P
Een beetje wel he... maar het is ook niet aardig om die arme lich zn zwaard te jatten zonder dattie het door heeft, ofwel? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Amras schreef op 01 augustus 2003 @ 13:59:
[...]

Een beetje wel he... maar het is ook niet aardig om die arme lich zn zwaard te jatten zonder dattie het door heeft, ofwel? :9
Ben ik dan de enigste die hem meteen in act 1 heeft gekild ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irritableskillz
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
RS_003 schreef op 01 August 2003 @ 14:11:
[...]

Ben ik dan de enigste die hem meteen in act 1 heeft gekild ? 8)
In act 1 kan je alleen naar de slums afreizen, waarna act 2 begint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
irritableskillz schreef op 01 augustus 2003 @ 14:22:
[...]

Het kan wel ;) FF areacode opzoeken en dan CLUAConsole:MoveToArea(...). Niet echt tof maar het kan wel, maar zo kan iedereen hem in Act 1 killen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
irritableskillz schreef op 01 augustus 2003 @ 14:22:
[...]

Das waar, je praat dan met die shadow thief, hoewel je toch niet persee met hem moest praten ? ( nooit geprobeerd afcourse want ik wil niet aan de vampieren kantwerken. )

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 01-08-2003 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
RS_003 schreef op 01 August 2003 @ 16:53:
[...]

Das waar, je praat dan met die shadow thief, hoewel je toch niet persee met hem moest praten ? ( nooit geprobeerd afcourse want ik wil niet aan de vampieren kantwerken. )
Je komt na Irenicus' Dungeon uit in Waukeen's Promenade, vanuit daar kun je in eerste instantie alleen naar de slums reizen. Gelijk als je daar aankomt wordt je aangesproken door Gaelan Bayle en begint Chapter 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irritableskillz
  • Niet online
Amras schreef op 01 August 2003 @ 14:47:
[...]

Het kan wel ;) FF areacode opzoeken en dan CLUAConsole:MoveToArea(...). Niet echt tof maar het kan wel, maar zo kan iedereen hem in Act 1 killen natuurlijk ;)
Ok, daar had ik nog ff niet aan gedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
edit:
Was een fout van pcgp ik dacht al wat vreemd

En ik denk dat ik maar eens ToB ga kopen, maar ik hoorde dat shields dus geen nut hadden in tob, is dat zo omdat de vijanden zo sterk zijn dat ze je toch wel raken?
Ik ben maxed in sword and shield style, ik kan toch beter maar sword&shield style blijven gebruiken?

En wat vinden jullie van het schild van balduran, ik heb hem zelf niet gekocht ( heb zat geld om alle shops op te kopen :Y) ) maar hij reflect beholder rays, dat is wel handig in act 5 lijkt me, maar aan de andere kant moet je er 1 strengt voor in leveren, wat hebben jullie gedaan ?

[ Voor 94% gewijzigd door Roberto op 06-08-2003 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
In ToB hebben shields minder nut omdat de meeste vijanden je toch wel raken, hoe laag je AC ook is. Het is natuurlijk niet helemaal nutteloos, je wordt natuurlijk minder geraakt, maar als je gaat dualwielden met een ander +4/+5 wapen dan maak je weer veel meer schade. Je moet die dingen dus afwegen en in ToB kun je beter wat meer schade doen.

Dat Shield of Balduran kun je natuurlijk gewoon kopen en alleen gebruiken tegen beholders ivm strength penalty, het reflecten van beholder rays is natuurlijk meesterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
RS_003 schreef op 06 August 2003 @ 18:17:
( heb zat geld om alle shops op te kopen :Y) )
Gewoon 1 thief in je party die je specialiseerd in pick pockets en je hebt geen geld meer nodig :) Wel zorgen dat ie niet boven de 180 points komt anders reset bg het weer naar het minimum vanwege een bug.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Amras schreef op 06 August 2003 @ 20:42:
In ToB hebben shields minder nut omdat de meeste vijanden je toch wel raken, hoe laag je AC ook is. Het is natuurlijk niet helemaal nutteloos, je wordt natuurlijk minder geraakt, maar als je gaat dualwielden met een ander +4/+5 wapen dan maak je weer veel meer schade. Je moet die dingen dus afwegen en in ToB kun je beter wat meer schade doen.

Dat Shield of Balduran kun je natuurlijk gewoon kopen en alleen gebruiken tegen beholders ivm strength penalty, het reflecten van beholder rays is natuurlijk meesterlijk.
Ik zit nu al bijna in act 5 dus daar is het te laat voor, maar het is toch niet meer mogenlijk voor mij om 2 weapons te gaan?

Nu ben ik al grandmaster in zwaard en schild.
Of is het echt een heel groot verschil ? Want ik vind shield wel fijn, bv het dragonslayer set wat ik compleet heb op firkraag ze armor na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Dit is echt lachen :D ik ben nu in de beholder dungeon, maar ik kan alles aan met me zelf ( lv 17 fighter ) met cloak of mirroring en adjatha the drinker 2+ zwaard, met de cloak mirror ik al alle attacks ( leuk die versteen attacks >:) ) en met the drinker ben ik ook immuun voor de beholder rays.

Alleen een elder orb kan me killen met ze spreuk dat je in een gevangenis komt.

Wel leuk dit >:).
Zie ook de screen waarop 3 versteend zijn door me reflect :D
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/asaveur/pic/beholder.JPG

Ik had dus helemaal niet dat schild van balduran nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 07 augustus 2003 @ 21:03:
Ik had dus helemaal niet dat schild van balduran nodig :)
Nee klopt Shield of Balduran en Cloak of Mirroring doen hetzelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Mhz, zit nu in de kuo-toa dungeon in underdark en in die dungeon kwam ik paar drowns tegen, nu heb ik ze gekilled ( use in dungeons me party niet eens, alleen voor huge fights ) met me fighter en kom ik voor een deur, maar die is sealed met drown magic, en ik kan er dus niet door.

What to do :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Heb het net uitgespeeld, iemand een idee waar ik Tob kan kopen ? @ bol.com hadden ze hem niet meer, @ Freerecordshop online ook niet meer @ amazon was hij niet meer leverbaar enzz, maybe een game's shop in rotterdam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
nedgame of dimensionplus hebben vast nog wel wat liggen.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdomme, na lang nadenken heb ik baldur's gate overnieuw gekocht. En weer krijg ik die kloteerror bij het installeren met cd 2 :(

Ook al alle 'oplossingen' geprobeerd die op de site zelf staan, maar tevergeefs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Marruk schreef op 10 augustus 2003 @ 15:19:
nedgame of dimensionplus hebben vast nog wel wat liggen.
Dimensionplus heeft alleen de bg 2 + tob en die kost 29 euro ipv de 6.99 voor de expansion alleen en nedgame chek ik wel even ( www.nedgame.nl ? ) ook ben ik al @ nlstore.nl geweest maar ook alleen daar de combo.

edit:

U heeft gezocht op: 'Baldurs gate 2'

Uw zoekopdrachte heeft geen resultaat opgeleverd.
Probeer het nogmaals met andere zoekcriteria!
:( :(

[ Voor 18% gewijzigd door Roberto op 10-08-2003 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het héél moeilijk gaat worden om ToB nog los te krijgen. Veel mensen die nú ToB nog gaan kopen (Hij is gereleased in 2001, dus je bent nu al 2 jaar "te laat"), die hebben BG2 ook nog niet. De enige plaats waar ik hem los heb kunnen vinden is deze winkel voor 46 euro!

Bel anders eens met Dynabyte; die kunnen vaak oudere spullen nog steeds leveren. Ik heb daar in 2001 (2 jaar na release) PlaneScape: Torment gekocht, voor 17.50 gulden.

Waaah! www.nedgame.nl heeft het juist voor altijd bij mij verknoeid. Een automatisch schermvullende site! (Ik zou nu nog liever meer betalen bij een andere site.)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2003 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ik heb pas nog BG I gekocht, hoe oud is die al niet? Ik vind hem, ook al issie oud, nog steeds vet! En dat voor 5 euro :D

ToB ligt bij Dynabyte te koop voor 14,99 dacht ik, maar ik kan het mishebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da_rippah schreef op 10 August 2003 @ 18:18:
Ik heb pas nog BG I gekocht, hoe oud is die al niet? Ik vind hem, ook al issie oud, nog steeds vet! En dat voor 5 euro :D

ToB ligt bij Dynabyte te koop voor 14,99 dacht ik, maar ik kan het mishebben...
Heb je ook Tales of the Sword Coast erbij?
ToB lag inderdaad een paar weken geleden nog bij Dynabyte in Heerlen. Het spel staat echter niet meer op de site. (BG2 God, oftewel BG2+ToB, is wel nog te krijgen, voor 27 euro.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Jep, ook Tales of the Sword coast. Ik ben net in Nashkell aangekomen, en aldaar de plaatselijke storekeeper even beroofd van een Large Shield +1 en een Plate Mail Armor. Daar ga ik toch geen geld voor neertellen?? >:) (ik heb wel een good party O-))

[ Voor 4% gewijzigd door da_rippah op 10-08-2003 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Mhzz, nja ik ga morgen maybe naar rotterdam en daar ga ik wel ff alle games stores chekken.

Ik zal ook eens 2e hands site's chekken ( Hoewel ik ik hem igg orgineel wil :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Hehe, ik kan hem opzich wel in Arnhem voor je kopen en dan opsturen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
da_rippah schreef op 11 August 2003 @ 17:08:
Hehe, ik kan hem opzich wel in Arnhem voor je kopen en dan opsturen 8)7
kost ? :)

Nja, vandaag niet naar rotterdam geweest ivm "iets" en morgen opeens naar de tand arts 8)7

Maar dan moet het er woensdag maar eens van komen 8)

[ Voor 30% gewijzigd door Roberto op 11-08-2003 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003: ik wil best even voor je naar Dynabyte Heerlen bellen. Ze hebben daar vaker oudere spellen nog op voorraad, of kunnen er snel aankomen. Als zij het spel hebben, kun je het geld+verzendkosten naar mijn rekening overmaken, en dan stuur ik het op. Je hebt ook al een aanbod van da_rippah zie ik. Had ik toch wat eerder moeten zijn. Ik ga nu even bellen.

Edit: geen succes. Je zult hem echt ergens op voorraad in een magazijn moeten vinden. ToB los wordt niet meer geproduceerd. In oktober komt wel een nieuwe set uit: Baldur's Gate 2 Gold, voor 19.95 euro. Er zijn nu al comboversies te krijgen, voor 27.50, inclusief handleiding en dergelijke. De budgetversie van 19.95 heeft geen handleidingen, alleen PDF. Misschien kun je op die Gold versie wachten, of je BG2 verkopen, en het combopack halen... ToB los, én voor een lage prijs, gaat waarschijnlijk niet lukken. Dan ben je toch een paar maandjes te laat.

Edit 2: www.pcmedia.nl heeft hem nog los blijkbaar, maar wel voor de prijs van 28 euro, die het spel 2 jaar geleden ook kostte: http://www.pcmedia.nl/cdrom/8208.htm

(Ik wil Shadows of Undrentide voor Neverwinter Nights ook nog hebben, maar ik vind 30 euro nog wat veel... zó goed is het spel jammer genoeg niet. Ik moet echter wel op tijd zijn, voordat de losse expansion uitgefaseerd wordt, anders kom ik in hetzelfde schuitje als jij terecht.)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Grr... ik zit vast bij Baldurs Gate I. Zo vroeg al :X

Ik zit in de Nashkell mines en ik moet die half-orc Wizard (of wat is het?) verslaan. Als je hem aanspreekt summoned hij gelijk een legertje kobolds, en hij cast nogal irritante Hold Person spells :( Ik heb het al wel 20x geprobeerd, de ene keer dat ik heb doodkreeg had ik met Xan al Color Spray gecast, waardoor Jaheira ook unconsious raakte (:X) en later werd afgehakt door de paar kobolds die nog over waren.

Hoe moet ik deze battle winnen??? Het lukt me niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je Fireball? Toast dan de kobolds daarmee. Gebruik je close-range personen tegen de kobolds, en houd hen weg van de personen met bogen en slings. Val Mulahey aan met ranged weapons, en vooral Magic Missile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Heb nog maar een mage, net ontmoet; Xan. Die kan alleen Identify en Color Spray. Geen fireball dus... Verder is mijn party:

Arthalas (ikzelf): lvl 1 paladin met Battle Axe en Plate mail armor
(Cure light wounds, detect evil, prot. from evil, lay on hands)

Jaheira: lvl 2 fighter/druid (cure light wounds, entangle, remove fear)

Minsc: lvl 1 ranger met short bow/two handed sword (berserk)

Khalid: lvl 1 fighter met bastard sword (geen specials)

Xan: lvl 2 (dacht ik) Enchanter met Moonblade (gejat van Mulahey >:))

Imoen: lvl 1 thief met short bow/dagger +2 (geen specials)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het moonblade is van Xan. Hij is de enige die het gebruiken kan, en de enige wizard die een zwaard kan hanteren (al zij het alleen dat Moonblade). Hij is er overigens waardeloos mee in een gevecht.

Hoe heb je Xan in je party gekregen? Om hem te bereiken moet je toch normaal eerst Mulahey verslaan... of ben je langs hem gekomen op de een of andere manier, en heb je Xan kunnen aanspreken?

Strategievoorstel:
Jaheira: entangle de kobolds
Paladin: Maak kobolds af met zijn Battle Axe
Khalid: Maak kobolds af
Minsc en Imoen: schiet met boog op Mulahey
Xan: Magic Missile op Mulahey
Jaheira: na de Entangle inzetten tegen kobolds of Mulahey, al naargelang het beste uitkomt.

Edit: als Mulahey Hold Person kan casten, dan is hij minstens lvl5, want Hold Person is een lvl3 spreuk. Een lvl5 mage is een leipe tegenstander voor jouw party. Hoop erop dat hij geen fireball heeft die hij kan casten terwijl hijzelf buiten het bereik staat... waarschijnlijk is dan je hele party in 1 klap om zeep. (Ik weet niet meer zo uit het hoofd welke spreuken Mulahey ter beschikking heeft.)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Nou ik weet niet of het Hold person is, er staan iig wel een soort tralies bij de portraits van de characters. En ik heb Xan in mijn party gekregen door gewoon door te lopen, je bent dan nog gewoon buiten zicht :P En Xan kan (nog) geen Magic Missle :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
FirePower toch bedankt voor de moeite.

En da_rippah ik vond dat gevecht best makelijk, ik zorgde gewoon dat mijn opstelling er voor zorgt dat mijn fighters helemaal vooraanstaan en dan met imoen de spels disrupten met haar bow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da_rippah schreef op 11 augustus 2003 @ 20:31:
Nou ik weet niet of het Hold person is, er staan iig wel een soort tralies bij de portraits van de characters. En ik heb Xan in mijn party gekregen door gewoon door te lopen, je bent dan nog gewoon buiten zicht :P En Xan kan (nog) geen Magic Missle :(
Eh... schiet me net te binnen dat Xan volgens mij een Diviner class mage is, en die kunnen Magic Missle nooit leren, omdat Evocation/Invocation hun tegengestelde school is...

(Disclaimer: Ik moet dit even opzoeken, dus het kan veranderen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 20:40:
[...]
Eh... schiet me net te binnen dat Xan volgens mij een Diviner class mage is, en die kunnen Magic Missle nooit leren, omdat Evocation/Invocation hun tegengestelde school is...

(Disclaimer: Ik moet dit even opzoeken, dus het kan veranderen.)
Nee dat klopte volgens mij ja.

Daarom heb ik xan ook na act 1 gedumpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
RS_003 schreef op 11 August 2003 @ 20:36:
FirePower toch bedankt voor de moeite.

En da_rippah ik vond dat gevecht best makelijk, ik zorgde gewoon dat mijn opstelling er voor zorgt dat mijn fighters helemaal vooraanstaan en dan met imoen de spels disrupten met haar bow :)
Dat is idd de manier, nog handiger was het geweest om Kivan vast op te zoeken. Die schiet wat vaker raak dus dan mislukken zijn spells wat vaker. Verder kan Xan idd geen Magic Missile casten en dat maakt hem wat mij betreft waardeloos. Geef mij dan maar Dynaheir!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 11 August 2003 @ 20:51:
[...]

Nee dat klopte volgens mij ja.

Daarom heb ik xan ook na act 1 gedumpt :)
Act 1? ACT 1?! :X

DIT IS DIABLO2 NIET! :(

Baldur's Gate heeft chapters!

:+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 21:08:
[...]

Act 1? ACT 1?! :X

DIT IS DIABLO2 NIET! :(

Baldur's Gate heeft chapters!

:+ ;)
Wrijf het er maar in hoor, dit mag je niet vergelijken met Diablo... heeft niks met Diablo te maken... Maar zoiezo is Chapter (:P) 1 al afgelopen als je naskhel binnenloopt, dus het zal wel 2 zijn :D...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ik heb eindelijk die kerel verslagen, met een soort van tactiek die Firepower noemde. Xan is trouwens een Enchanter (of is Deviner hetzelfde?).

Nu krijg ik alleen gezeik van Minsc aan mijn hoofd, hij valt me op een gegeven moment zelfs aan. Ik heb nu een savegame, en als ik dan naar een andere plaats op de World Map ga wordt Minsc enemy en ben ik hem dus kwijt. Dit komt omdat ik Dynaheir nog niet gerescued heb, maar ik kan nog niet bij die Gnoll Stronghold komen!!! hoe los ik dit nou weer op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
da_rippah schreef op 11 August 2003 @ 21:14:
Ik heb eindelijk die kerel verslagen, met een soort van tactiek die Firepower noemde. Xan is trouwens een Enchanter (of is Deviner hetzelfde?).

Nu krijg ik alleen gezeik van Minsc aan mijn hoofd, hij valt me op een gegeven moment zelfs aan. Ik heb nu een savegame, en als ik dan naar een andere plaats op de World Map ga wordt Minsc enemy en ben ik hem dus kwijt. Dit komt omdat ik Dynaheir nog niet gerescued heb, maar ik kan nog niet bij die Gnoll Stronghold komen!!! hoe los ik dit nou weer op ?
Enchanter en Diviner zijn niet hetzelfde, maar de opposite school van Enchantment is Evocation/Invocation. Daardoor kan Xan dus geen Magic Missile casten. Voor het probleem met Minsc ken ik geen normale oplossing eigenlijk, je bent al te laat. Je zou wel kunnen cheaten door je naar het gnoll stronghold te laten verplaatsen, misschien dat ie dan niet boos wordt. Gebruik CLUAConsole:MoveToArea("<code>"), moet je alleen ff de areacode opzoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Grrr... kan ik niet Minsc uit mijn party dumpen, een paar quests doen en hem dan weer aannemen? Of gaat hij me ook aanvallen als ik hem uit mijn party haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Stom stom stom :) Gnol stronghold is helemaal links onder en je kunt er meteen na toe als het goed is.

Daar vind je ook je 1e tome ( was str )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
RS_003 schreef op 11 augustus 2003 @ 22:54:
Stom stom stom :) Gnol stronghold is helemaal links onder en je kunt er meteen na toe als het goed is.

Daar vind je ook je 1e tome ( was str )
Nee nee nee... dat was Charisma... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 10:26

spaceboy

Op grote hoogte

da_rippah schreef op 11 August 2003 @ 21:42:
Grrr... kan ik niet Minsc uit mijn party dumpen, een paar quests doen en hem dan weer aannemen? Of gaat hij me ook aanvallen als ik hem uit mijn party haal?
Was 't niet zo dat als je dat doet, dat Minsc EN die gekke Dynaheir meteen je party verlaten en zo pissig zijn dat ze nooit meer terugkomen?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
spaceboy schreef op 11 augustus 2003 @ 23:05:
[...]

Was 't niet zo dat als je dat doet, dat Minsc EN die gekke Dynaheir meteen je party verlaten en zo pissig zijn dat ze nooit meer terugkomen?
Neej, je moet zijn "witch" gaan redden, en ik heb het meteen gedaan.

Dynahier is wel een goede mage, en die heb ik ook tot het end in me party gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet Dynaheir binnen 1 week redden. (10 dagen, in Faerun is 1 week "A Tenday".) Doe je dat niet, dan keert Minsc zich tegen je. Hem uit je party gooien en Dynaheir halen gaan is niet mogelijk... volgens mij gaat ze alleen met je mee als je Minsc bij je hebt. Als je Minsc later weer in je party neemt, wordt hij kwaad dat je hem verlaten hebt, en dan valt hij je alsnog aan.

Er zijn écht veel mensen die BG1 met "de standaard party" uitspelen.

Speler
Imoen
Jaheira
Khalid
Minsc
Dynaheir

Je mist dan echter een goede cleric. Meestal raad ik mensen aan om Jaheira en Khalid te verlaten, en hen te vervangen door cleric Branwen en ranger Kivan (of Coran, Fighter/Thief dacht ik).

BG2 is jammer genoeg zo gebouwd dat je 20% van het spel mist, als je Jaheira niet in je party hebt zitten. Het is ook nog de enige echte goed uitgewerkte romance option; de andere twee zijn redelijk beperkt.

Daarnaast komt nog er in BG2 geen fatsoenlijke thiefs zitten, behalve Jan (rotvent), en Joshimo (ehh... wordt lastig). Bijna iedereen die een romance option schrijft maakt er een Wizard of een Sorceror van... er zijn al genoeg spellcasters in BG2. Bijna iedereen kan wel op de een of andere manier spells casten, behalve Fighters, Monks en Kensai; van alle 3 zaten er geen in BG2.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 16:04:
Je moet Dynaheir binnen 1 week redden. (10 dagen, in Faerun is 1 week "A Tenday".) Doe je dat niet, dan keert Minsc zich tegen je. Hem uit je party gooien en Dynaheir halen gaan is niet mogelijk... volgens mij gaat ze alleen met je mee als je Minsc bij je hebt. Als je Minsc later weer in je party neemt, wordt hij kwaad dat je hem verlaten hebt, en dan valt hij je alsnog aan.

Speler
Imoen
Jaheira
Khalid
Minsc
Dynaheir

Je mist dan echter een goede cleric. Meestal raad ik mensen aan om Jaheira en Khalid te verlaten, en hen te vervangen door cleric Branwen en ranger Kivan (of Coran, Fighter/Thief dacht ik).

BG2 is jammer genoeg zo gebouwd dat je 20% van het spel mist, als je Jaheira niet in je party hebt zitten. Het is ook nog de enige echte goed uitgewerkte romance option; de andere twee zijn redelijk beperkt.

Daarnaast komt nog er in BG2 geen fatsoenlijke thiefs zitten, behalve Jan (rotvent), en Joshimo (ehh... wordt lastig). Bijna iedereen die een romance option schrijft maakt er een Wizard of een Sorceror van... er zijn al genoeg spellcasters in BG2. Bijna iedereen kan wel op de een of andere manier spells casten, behalve Fighters, Monks en Kensai; van alle 3 zaten er geen in BG2.
"als" ik ooit nog de expansion vind, dan wil ik jaheira romancen, en niet die stomme aerie, wat een zeur wijf, ik dacht ik help haar gewoon een beetje, maar nee hoor opeens wou ze meteen sex :X 8)7

Vriendelijk nee gezegd en maar hopen dat jaheira weer begon maar nee :( en toen met die drown, ging ze ook zeuren ( nee, ik heb toen nixx gedaan ) any way, er was toch een code om jaheira weer te romancen?

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 12-08-2003 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 16:04:
BG2 is jammer genoeg zo gebouwd dat je 20% van het spel mist, als je Jaheira niet in je party hebt zitten.
De Harper Plots maken echt geen 20% van het spel uit hoor.
Daarnaast komt nog er in BG2 geen fatsoenlijke thiefs zitten, behalve Jan (rotvent)
Ach, Chaotic Neutral he? :P
Bijna iedereen die een romance option schrijft maakt er een Wizard of een Sorceror van... er zijn al genoeg spellcasters in BG2. Bijna iedereen kan wel op de een of andere manier spells casten, behalve Fighters, Monks en Kensai; van alle 3 zaten er geen in BG2.
Jawel, Sarevok in Throne of Bhaal.
En thieves kunnen natuurlijk ook geen spells casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 12 August 2003 @ 18:42:
[...]

"als" ik ooit nog de expansion vind, dan wil ik jaheira romancen, en niet die stomme aerie, wat een zeur wijf, ik dacht ik help haar gewoon een beetje, maar nee hoor opeens wou ze meteen sex :X 8)7
Dan raad ik je wel aan om de Baldurdash-patch te installeren, want in de Jaheria-romance zitten best veel bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 21:17:
Jawel, Sarevok in Throne of Bhaal.
En thieves kunnen natuurlijk ook geen spells casten.
Of het 5, 10 of 20% is, weet ik niet, maar als je Jaheira in je party hebt, is het een heel groot deel van het spel.

OK, Sarevok was ik even vergeten... die krijg je echter pas als je al héél lang aan het spelen bent.

Thieves kunnen geen spells casten? Think again. In het begin niet nee, maar als ze de high-level ability "Use any item" hebben, dan kun je ermee vanaf scrolls casten... heck, ze kunnen zelfs Carsomyr gebruiken! Een <class>/Thief met "Use any item" is gewoon überstrek, omdat deze ability veel beperkingen van de andere classes opheft.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 23:29:
Thieves kunnen geen spells casten? Think again. In het begin niet nee, maar als ze de high-level ability "Use any item" hebben, dan kun je ermee vanaf scrolls casten...
Scrolls, ja. Ik dacht dat we het hadden over spells.

Maar goed, zo kan ik het ook. Een Fighter krijgt na level 20 ook innate abilities als Whirlwind Attack, Critical Strike, Smite, etc.

Alleen zijn dat geen spells :P.
heck, ze kunnen zelfs Carsomyr gebruiken! Een <class>/Thief met "Use any item" is gewoon überstrek, omdat deze ability veel beperkingen van de andere classes opheft.
Daar ben ik het wel mee eens.

Een Level 25/25 (weet niet zeker of het mogelijk is, heb al een tijdje geen Baldur's Gate gespeeld) Kensai/Thief zou geweldig zijn 8-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speler
Imoen
Jaheira
Khalid
Minsc
Dynaheir
Haha, dat ken ik wel ja. Ik heb alleen Dynaheir nooit in mijn groep gehad omdat ik haar nog nóóít heb kunnen vinden in de stronghold (waar zit dat mens?) Ik weet niet meer wie ik in haar plaats had. Maar ik vond het altijd zo zielig om zo'n teamgenoot eruit te gooien; je krijgt toch een beetje een band met ze, hè. En dan blijf je inderdaad met de standaardgroep rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 12 augustus 2003 @ 21:18:
[...]

Dan raad ik je wel aan om de Baldurdash-patch te installeren, want in de Jaheria-romance zitten best veel bugs.
Heb bg 2 nu al uit gespeeld, en heb iedere mogenlijke quest gedaan dus ff niet ;)

edit:
En beer, ze zit in 1 van die pits, moet je ff naar beneden lopen, en chek ook de grot daar met die "charisma :P" tome.

[ Voor 17% gewijzigd door Roberto op 13-08-2003 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 23:55:
[...]

Haha, dat ken ik wel ja. Ik heb alleen Dynaheir nooit in mijn groep gehad omdat ik haar nog nóóít heb kunnen vinden in de stronghold (waar zit dat mens?) Ik weet niet meer wie ik in haar plaats had. Maar ik vond het altijd zo zielig om zo'n teamgenoot eruit te gooien; je krijgt toch een beetje een band met ze, hè. En dan blijf je inderdaad met de standaardgroep rondlopen.
Dynaheir zit ONDERIN een van de pits. Je kunt in die pits (kuilen) naar beneden lopen. Je moet gewoon kijken in welke je ze zit; van bovenaf zul je haar niet zien.

Het klopt inderdaad dat je een "band" krijgt met je teamgenoten, en je leert hun sterke en zwakke punten kennen. Tevens heb je de spelers zo opgebouwd als je zelf wilt... spells, proficiencies en dergelijke heb je allemaal kunnen kiezen vanaf het begin. Als je later echter iemand vervangt, dan heeft de nieuwe teamgenoot al levels gekregen van het spel (volgens mij zijn daar in BG1 een paar stages waarop je NPC's kunt vinden... hoe precies weet ik niet), en dan moet je het doen met de proficiencies en mogelijkheden die het spel heeft toegekend. Op zich is het wel goed roleplayen als je daarmee kunt omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmja, 't is al weer drie à vier jaar geleden dat ik het spel gespeeld heb, maar ik weet zeker dat ik daar toentertijd meerdere malen gezocht heb. Maar het geeft dus verder ook niet.

Ik vind het gewoon leuk om een beetje mee te kletsen over iets waar ik zelf niet meer mee bezig ben. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUP_A_SOUP
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-03-2024

CUP_A_SOUP

Is het al 4 uur?

Ik heb baldurs gate 2 + add on vorige week voor het laatst uitgespeeld.
Nu eens een keer samen met mijn broer ieder zijn eigen character en verder geen party.
Ik was begonnen als kensai en ben als level 12 kensai gedualclassed naar een mage. Mijn broer was multiclass thief/mage.
Het begin pas pittig ook toen ik van level 1 mage naar een level 13 mage moest, je krijgt pas de abilities van je vorig character terug als je er 1 level overheen bent.
Op het eind was het wel wat overdreven ik was net voor mellisan level 40 geworden :)
Mijn broer was level 39 Thief op het einde en level 28 (ofzo) mage.
Het was erg fijn,..........weer :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 13 August 2003 @ 01:03:
[...]

Heb bg 2 nu al uit gespeeld, en heb iedere mogenlijke quest gedaan dus ff niet ;)

edit:
En beer, ze zit in 1 van die pits, moet je ff naar beneden lopen, en chek ook de grot daar met die "charisma :P" tome.
Hoe weet je dat je iedere mogelijke quest heb gedaan... Geloof er weinig van :P of je moet met een walkthrough gespeeld hebben, wat wel heel leuk is na de eerste keer zonder imo :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Geinig die opmerking over die standaard party's in BG1 waar iedereen mee eindigt. Ik heb het spel zelf al een keer of vijf uitegespeeld, maar kom toch op het eind weer bij dezelfde characters terecht.

naast het eigen character zijn dat Minsc en Dynaheir, Coran, Branwen en Imoen.
Khalid en Jaheira zijn een koppel en Khalid ben ik niet kapot van. Ik wil ook wel eens Kivan ipv Coran hebben. Ik heb een keer de bard Carrick erbij gehad. Die had toch ook wel iets. Hoge lore, kruisboog, pick pockets en spellcasting. Nuttige kracht, zeker als je hem nog laat zingen (al dan niet in combi met een magisch muziekinstrument).

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 13:24:
[...]

Hoe weet je dat je iedere mogelijke quest heb gedaan... Geloof er weinig van :P of je moet met een walkthrough gespeeld hebben, wat wel heel leuk is na de eerste keer zonder imo :7
Natuurlijk kan ik zonder, maar af en toe ff chekken of ik niet iets vergat deed ik wel ja.

Ik wil natuurlijk alles uit het spel halen :)

En maybe dat iemand 2e hands Tob kan regelen? ( Eerst nog eens 1x echt goed zoeken :) Want dat spel is natuurlijk het geld waard 8) )

[ Voor 9% gewijzigd door Roberto op 13-08-2003 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 13 August 2003 @ 16:45:
[...]

Natuurlijk kan ik zonder, maar af en toe ff chekken of ik niet iets vergat deed ik wel ja.

Ik wil natuurlijk alles uit het spel halen :)

En maybe dat iemand 2e hands Tob kan regelen? ( Eerst nog eens 1x echt goed zoeken :) Want dat spel is natuurlijk het geld waard 8) )
Yup dat geld is het zeker waard ;) Maar welke walkthrough heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De walkthroughs van Dan Simpson op www.GameFaqs.com zijn volgens mij de beste van allemaal. Ik gebruikte die altijd als ik écht vast zat (lees... 3 dagen spelen, en niet verder komen), en deze boden vrijwel direct het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 20:03:
De walkthroughs van Dan Simpson op www.GameFaqs.com zijn volgens mij de beste van allemaal. Ik gebruikte die altijd als ik écht vast zat (lees... 3 dagen spelen, en niet verder komen), en deze boden vrijwel direct het antwoord.
Inderdaad die gebruikte ik ook, maar ik vroeg me af of die ook 'the limited wish' adventure heeft gedaan, want volgens mij zou je dat nooit uitvinden als je dat niet in zo'n walkthrough zou lezen... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 16:58:
[...]

Yup dat geld is het zeker waard ;) Maar welke walkthrough heb je gebruikt?
Pc gameplay, en ik zit nu op me laptop dus ik weet de url niet meer uit me hoofd van de site, maar die was iets like the ironworks ofzo.

Die was redelijk tot goed.
En de pcgp was gewoon het spel maar zeker niet veel info, en zaten paar fouten in.

Ik heb dus de guide's gebruikt omtekijken aan het end van een chapter of ik nog quests heb gemist, en die limited wish quest kon ik niet doen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stime
  • Laatst online: 17-09 18:55
* stime schopt dit topic nog weer even omhoog met een update:

Er is een nieuwe mod uit waarmee je baldurs gate 1+ToS & baldurs gate 2+ToB als een geheel kunt spelen.
Je speelt dus baldurs gate 1 op de baldurs gate 2 engine, dit houd dus in dat je in hogere resoluties kunt spelen, geen level cap in het baldurs gate1 gedeelte (tenzij je lvl 40 wordt dus duh (8> ), en de class specific kits kunt kiezen zoals die in bg2 waren.

Hun forum is hier: teambg
Voor algemene vragen stel ik voor dat je de readme leest.

Deze mod vereist dus dat je Baldurs gate 1 + Tales of sword coast en baldurs gate 2 + throne of baal als full of recommended geinstalleerd hebt. Daarna kun je de mod runnen. Nadat die geinstalleerd is kun je rustig Bg1 uninstallen zonder dat dat problemen geeft bij het spelen van de mod.

Downloaden van de file is nogal lastig, ik weet dat er een ftp is waar je hem kan downloaden. Deze staat wel op hun forum vermeld. Ikzelf heb hem via irc gedowned ( irc://irc.teambg.net/bgt ). Let wel; er is maar 1 fserver daar die maar 1 send tegelijk kan versturen. Dit is ook nog es niet al te snel met 12 a 14 Kb/s ben je al snel een dagdeel verder. Maar de echte fan laat zich hier natuurlijk niet door tegen houden he :P

Voor degenen die et niet zien zitten om 662 mb te downloaden; er is ook een 700k mod uit die het zelfde probeert te doen. Deze is echter vrij nieuw en buggy. Bij deze mod moet je itt "BGT" Baldurs Gate 1 geinstalleerd houden. Ook kun je hiermee niet direct doorgaan naar Baldurs Gate 2. Vrij veel gedoe eigenlijk, want je moet Baldurs Gate 1 converten met de mod en daarna terug converten als je aan Baldurs Gate 2 gaat beginnen. Meer info hier.

Het bestand waar je naar op zoek bent is bgt_mk3_112.exe
Verder heb je ook nog MK1-MK3_1.13-fixes.rar nodig die je hier kunt downloaden.

En tot slot nog enige screenies (1024x768 resolutie van bg1):

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~poste165/Baldr000.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~poste165/Baldr001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~poste165/Baldr002.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~poste165/Baldr003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~poste165/Baldr004.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~poste165/Baldr005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 10:26

spaceboy

Op grote hoogte

WOW! Dat is gaaf, stime. Ik vraag me alleen af waarom dit niet als officiele update zou kunnen. Ik ben altijd een beetje huiverig met het installeren van 3rd party mods.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste