Ik was ook weer een keer begonnen. Met een Paladin en een Sorceress (vrouwelijke sorcerer dus

). Is erg leuk

. Zeker als je eenmaal weet welke items je moet gebruiken, en de makkelijkste quest volgorde weet. Dan gaat het allemaal heerlijk simpel en ben je rond level 12 als je richting Brynlaw vertrekt.
Mijn Party bestaat uit:
Paladin, dual Axe in het begin, en met de Crom Faeyr op het einde ben je invincible

.
Minsc (Go for the Eyes Boo!) Vorpal sword, leuk ding.
Valygar (heerlijke dual wielder) Celestial Fury en nog een andere (even de naam kwijt)
Jan Janssen (gewelidge NPC interactions

) Gewoon een simpel shortsword +4 geloof ik, is een backstab back-up.
Imoen, mage back-up. Sling of Everard.
Sorceress, Echt ongelofelijk goed vooral later. Spell keuze is makkelijk en met een staff of the magi en een Robe of Vecna erg snel en dodelijk.
In TOB wordt het nog een stapje mooier

.
Paladin Axe of Unyielding - Crom Faeyr combo. Killer!
Sarevok - Ravager +6 10% instant death, no save. Moord draken alsof het vliegjes zijn

.
Valygar - Angurvadal +5 en Foebane +5. Kan je weer een belt weggeven aan een andere char en je bent imune voor level draining.
Jan - Short Sword of the Mask +5 Waarom? Hij is + 5
Imoen - Sling of Everard.
Sorceress - Nog steeds die Staff of the Magi. Gewoon erg goed, en met Dragons Brath en Summon Planetar in je keuze rij gaat het zo makkelijk

.
Alle characters hadden een AC van -2 of lager. Als je eenmaal verder bent in TOB gebruik je toch geen shields meer omdat ze je toch wel raken. Dan maar dual wielden, heb je weer wat bonussen van wapens en een extra attack.
Ik gebruik trouwens geen ranged (op de sling na, maar die doet eigenlijk niks

) maar gewoon melee met mage back-up. Magic Missile is gewoon goed, ook op level 20. Disruption en geen save

. En als melee gewoon whirlwind (is echt cool met 3 fighter class units

en 2 instant kill wapens

). Jan is gewoon nodig als lock picker, trap cleaner en trap legger. Als je weet dat units ergens spawnen leg je toch een paar spike traps neer?
Bovendien ben ik nu voor de 3e keer bezig, en heb ik de 2 units uit SOA vanaf het einde weer in de eerste dungeon gezet, met items en XP (ja, ik ben wel eens lui). Dat is ook leuk, met een planetar de eerste dungeon schoonvegen

. Maar de items die ik dus als bij me had (Carsomyr, Staff of the Magi, Robe of Vecna, Ring of Gaxx, Full Plate, Crom Faeyr, Ring of the Ram, Ring of Prtection +2, Boots of Speed) heb je dan wel een keer dubbel. Maar ik speel dus nog een keer, om te kijken hoe de Romance van Aerie is in TOB, want de eerste keer loosde ik Aerie in Spellhold voor Imoen. Ook heb ik in plaats van Minsc Keldorn bij me, voor de Carsomyr, want die miste ik met Minsc. Maar ik moet weer eens verder (zit nu in Brynlaw weer, level 22 ofzo, met de rest op lvl 15) en heb dus ook al high level abilities. Zal wel leuk worden straks in the Underdark

. Ik neem trouwens wel Sarevok weer mee in TOB, want hij is echt té goed.