Ik heb net BG1 + TotSC weer geïnstalleerd. Daarna heb ik een leuk portrait opgezocht voor mijn character. Deze keer gaat het een half-elf male fighter/mage worden, met de naam Elvarion. Zijn stats e.d. zal ik posten als ik die character heb gemaakt.
Daar gaat-ie dan... na ruim 1.5 jaar geen enkel spel gespeeld te hebben, begin ik weer opnieuw. Deze character moet door BG1, TotSC, BG2 en ToB heen. Dat wordt me een lekkere quest van een jaartje of zo. Dan heb ik nog IWD1 + HoW + Trials liggen, en IWD2. Als die uit zijn wil ik Neverwinter Nights herstarten. Tja, zo blijf je bezig. BTW, alle spellen origineel... ook Torment Planescape moet ik nog eens spelen.
Voor de RPG geïnteresseerden: MediaMarkt, in Heerlen althans, verkoopt Arcanum voor 4 euro, inclusief een handleiding van 200 pagina's... ik heb 'm maar meegenomen voor als ik alle BIOWARE RPG's uit heb... Arcanum is uit 2001... misschien kom ik er tegen 2005 á 2006 aan toe.
Te gekke spellen gewoon, de BG en IWD serie. De Infinity Engine is het beste wat de RPG wereld ooit heeft kunnen gebeuren. Ik speel deze spellen nog steeds liever dan het nieuwere NWN. NWN is niet slecht, maar de Inf Eng. spellen "hebben wat" dat NWN mist. Wat dat is weet ik niet, maar de Inf Eng. spellen geven een ander gevoel.
Edit voor de geïnteresseerden:
Mijn character is af. Het is een roleplay/powerplay mix. Ik heb niet gerold voor de hoogste scores. Deze zijn gehaald met mijn tweede roll, maar de scores zijn wel strategisch neergezet, omdat ik toch wel voorkennis heb.
Name: Elvarion
Race: Half-Elf
Class: Fighter/Mage
STR: 14
DEX: 14
CON: 12
INT: 17
WIS: 12
CHA: 12
Weapons:
Longsword ++
Bow ++
Hij loopt nu rond met een longsword en een Composite Longbow.
Wat betreft het strategisch kiezen van de nummers: er zit een verhoging van +1 voor elke stat in het spel, behalve WIS, die kan er +3 krijgen. Als ik alles vind, dan is het uiteindelijke resultaat:
STR: 15
DEX: 15
CON: 13
INT: 18
WIS: 15
CHA: 13
In BG1 gebruik ik Imoen + een cloack, of Ajantis als "koop"persoon met een hoog charisma, in BG2 vind ik wel ergens een ring. (Ja, ik weet waar...

) Met de stat-boosters in BG2 die me zo effe te binnen schieten, zou dit mijn character kunnen worden:
STR: 21 (een belt of ???Giant Strength)
DEX: 15 (er is hier een buckler voor, maar ik weet niet waar)
CON: 12 (ken geen item... -1 omdat je ergens een statpunt moet opofferen)
INT: 18 (ken geen item...)
WIS: 18 (+3 ergens in ToB)
CHA: 20 (Een ring + cloack)
Da's zeker lekker... In BG1 begin ik qua stats als een enigszins bovengemiddelde normale persoon, en ik eindig in BG2 als een halve god. (Misschien letterlijk...)
[Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 04-04-2003 16:30]