Toon posts:

Baldur's Gate II: Shadows of Amn - Deel 2

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 26.491 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Anoniem: 27316

Anoniem: 52332 schreef op 27 februari 2003 @ 19:54:
Deuren open hakken...hoe werkt dat eigenlijk? Nog nooit echt geprobeerd eigenlijk :D?
Ik ook eigenlijk niet ik wil altijd de experience voor het unlocken... :9~ Dat krijg je vast niet als je hem openhakt... :?

Heeft iemand Yoshimo eigenlijk wel is gedualled (lekker woord... 8)7) naar een fighter? Dat lijkt me wel zo'n slechte combinatie.. :r

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03 13:01
Anoniem: 27316 schreef op 27 februari 2003 @ 19:11:
[...]

Als je bij die Mercenaries in Delosar's Inn bent moet je de spell Limited Wish casten, dan komt er als het goed is een scroll voor je voeten te liggen en daar staat geloof ik in wat je moet doen 8)7

Hier de walkthrought waarin die helemaal beschreven staat. Dit is trouwens de meest uitgebreide walkthrough die ik ooit voor een game gezien heb. :*)

Het is alleen niet zo leuk deze te gebruiken als je de eerste keer BG 2 en ToB speelt. :)
Bedankt ik heb alleen die gasten al afgemaakt.

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:08
Anoniem: 52332 schreef op 27 februari 2003 @ 19:54:
Deuren open hakken...hoe werkt dat eigenlijk? Nog nooit echt geprobeerd eigenlijk :D?
Zijn meestal kistjes enzo, gewoon dat zwaardje onderin selecteren en dan op het kistje drukken...

• Amras
Anoniem: 27316 schreef op 27 February 2003 @ 20:12:
[...]

Ik ook eigenlijk niet ik wil altijd de experience voor het unlocken... :9~ Dat krijg je vast niet als je hem openhakt... :?

Heeft iemand Yoshimo eigenlijk wel is gedualled (lekker woord... 8)7) naar een fighter? Dat lijkt me wel zo'n slechte combinatie.. :r
Heb het bij 1 van mijn eerste pogingen gedaan, was niet zo'n groot succes. Heb hem rond laten lopen met 2 axes, frostreaver en stonefire, maar heb betere chars gehad ;) Als single-class thief is ie wel goed btw...

Amras schreef op 27 februari 2003 @ 21:41:
[...]

Heb het bij 1 van mijn eerste pogingen gedaan, was niet zo'n groot succes. Heb hem rond laten lopen met 2 axes, frostreaver en stonefire, maar heb betere chars gehad ;) Als single-class thief is ie wel goed btw...
Ja nogal logisch dat die goed is als single-class thief, hij is de enige single-class thief B) (als je main character geen thief is...) Lijkt me nogal sterk dat een dual-class beter is als een single-class... :D Afgezonderd van een mage dan... :+

offtopic:
Je kan ook 2 quotes in 1 post zetten, hoef je niet 2x achter elkaar te posten ;)

• Amras
Anoniem: 27316 schreef op 27 February 2003 @ 22:14:
[...]

Ja nogal logisch dat die goed is als single-class thief, hij is de enige single-class thief B) (als je main character geen thief is...) Lijkt me nogal sterk dat een dual-class beter is als een single-class... :D Afgezonderd van een mage dan... :+
Ik bedoelde dat hij een goede single-class thief is voor een single-class thief. Hij is al gauw de beste als hij alleen is... ;) Dual classing kan ook best handig zijn, neem bijvoorbeeld een mage, dual classen als hij Stoneskin etc. kan tot fighter...
offtopic:
Je kan ook 2 quotes in 1 post zetten, hoef je niet 2x achter elkaar te posten ;)
offtopic:
Klinkt handig... :9

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-01-2022
Amras schreef op 27 February 2003 @ 22:24:
[...]

Ik bedoelde dat hij een goede single-class thief is voor een single-class thief. Hij is al gauw de beste als hij alleen is... ;) Dual classing kan ook best handig zijn, neem bijvoorbeeld een mage, dual classen als hij Stoneskin etc. kan tot fighter...
Neeeej, een fighter juist dual classen naar een mage. Kensai/mage is de beste :)
Als ie lvl 12/13 of zo is met soa dan dual classen naar mage of als je tob hebt dan is het iets verstandiger om bij een nog hoger level te dual classen. 16 of zo? Maar dan moet je wel veel geduld hebben :)

TMAXTINT

• Icingdeath
Marruk schreef op 28 februari 2003 @ 11:14:
[...]

Neeeej, een fighter juist dual classen naar een mage. Kensai/mage is de beste :)
Als ie lvl 12/13 of zo is met soa dan dual classen naar mage of als je tob hebt dan is het iets verstandiger om bij een nog hoger level te dual classen. 16 of zo? Maar dan moet je wel veel geduld hebben :)
Word het dan een mage uiteindelijk die gewoon heel hard kan kicken?

Als iemand zin heeft in een potje bgII contact me op ICQ of MSN voor ip zie zig
Tob benodigd met laatste patch.

• Amras
Mmm... lastige keuze: Minsc of Sarevok? Iets zegt me dat ik Sarevok mee moet nemen en hij heeft goede stats. Is Sarevok de moeite waard? Graag een antwoord hierop zonder spoilers, dit is namelijk de eerste keer dat ik ToB speel en anders kan ik hem gelijk wel weggooien.

Marruk schreef op 28 February 2003 @ 11:14:
[...]

Ben ik niet met je eens, ik vind een berserker/mage persoonlijk wat beter, kan je tenminste ook elk armor dragen als je ff lekker wilt hakken ipv met spells lopen te gooien en je kunt ook berserk gaan. ;)

En Amras, ik heb nog nooit met Sarevok gespeeld, ik ga altijd gewoon door met de party die ik uit Shadows of Amn heb meegenomen... >:)

• Marruk
Anoniem: 27316 schreef op 28 February 2003 @ 12:51:
[...]

Ben ik niet met je eens, ik vind een berserker/mage persoonlijk wat beter, kan je tenminste ook elk armor dragen als je ff lekker wilt hakken ipv met spells lopen te gooien en je kunt ook berserk gaan. ;)

En Amras, ik heb nog nooit met Sarevok gespeeld, ik ga altijd gewoon door met de party die ik uit Shadows of Amn heb meegenomen... >:)
* Marruk = niet eens

Als je een berserker namelijk naar een mage dualled dan kan je char geen armor meer dragen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar als je armor hebt die je kunt dragen kun je geen spells meer casten.

Kensai hebben als ze een behoorlijk hoog lvl zijn een redelijk hoge AC wat hun dus een betere man maakt voor dual classen van fighter naar mage. B)

TMAXTINT

• Marruk
Amras schreef op 28 februari 2003 @ 11:52:
Mmm... lastige keuze: Minsc of Sarevok? Iets zegt me dat ik Sarevok mee moet nemen en hij heeft goede stats. Is Sarevok de moeite waard? Graag een antwoord hierop zonder spoilers, dit is namelijk de eerste keer dat ik ToB speel en anders kan ik hem gelijk wel weggooien.
SAREVOK!!

Hij is niet zo irritant als minsc en daarbij kan hij goed worden (als je zelf ook goed bent natuurlijk). Moet je er wel voor zorgen dat hij geen eed zweert in de pocket plane.

TMAXTINT

Anoniem: 29882

Minsc is niet irritant, minsc is harstikke cewl :)

• Icingdeath
Damn ik zit nog te twijvelen wie ik weg doe zodat ik corgan er in de plaats voor kan nemen, vraag me niet waarom. Als ik Soa uit heb en naar TOB worden characters met een exp onder de 2.5 miljoen toch automatisch naar 2.5 miljoen gebracht. :)

Sorcerer - Kan niet weg main character
Beserker - Longsword ++++ [Daystar][Aquelizer] - Flail +++ [Flail of ages] Shield and weapons style ++
Fighter - Shorsword +++++ [twee short swords +4] Two weapons style +++
Mage -
Thief/fighter,[Weaponskills zijn van alles en nog wat] Doe ik ook niet liever weg want dan heb ik geen thief meer
Cleric - Handig voor gate en mountain bears dus doe ik ook niet liever weg

De meeste zijn rond level 17/18/19
:)

• Icingdeath
Anoniem: 29882 schreef op 28 February 2003 @ 14:25:
Minsc is niet irritant, minsc is harstikke cewl :)
[BLAATMODE]
Nee je zegt het verkeert BOO is kewl ;)
[/BLAADMODE]

[Voor 6% gewijzigd door Icingdeath op 28-02-2003 14:30]

• Amras
JelleStoel schreef op 28 februari 2003 @ 14:27:
Damn ik zit nog te twijvelen wie ik weg doe zodat ik corgan er in de plaats voor kan nemen, vraag me niet waarom. Als ik Soa uit heb en naar TOB worden characters met een exp onder de 2.5 miljoen toch automatisch naar 2.5 miljoen gebracht. :)

Sorcerer - Kan niet weg main character
Beserker - Longsword ++++ [Daystar][Aquelizer] - Flail +++ [Flail of ages] Shield and weapons style ++
Fighter - Shorsword +++++ [twee short swords +4] Two weapons style +++
Mage -
Thief/fighter,[Weaponskills zijn van alles en nog wat] Doe ik ook niet liever weg want dan heb ik geen thief meer
Cleric - Handig voor gate en mountain bears dus doe ik ook niet liever weg

De meeste zijn rond level 17/18/19
:)
Is een lastige keuze, het meest logisch is om een fighter te verwisselen voor een fighter maar dan nog is het lastig. Als je Korgan met z'n axe laat komen voor je Berserker houd je twee fighters met verschillende soorten damage (slashing en piercing) wat erg handig is als je creatures tegenkomt die bijv. voor slashing damage immuun zijn. Toch zijn er redenen om je Berserker te houden omdat hij goed is met Long Swords en daar zijn er nu juist een hoop van in het spel. Korgan heeft proficiencies voor Axe en daar zijn er wat minder van in het spel. Je moet zelf maar uitzoeken wat jij het belangrijkste vindt. ;)

[Voor 2% gewijzigd door Amras op 28-02-2003 14:45. Reden: Typo]

• Amras
Ben zojuist dus begonnen met Throne of Bhaal en heb de volgende characters:

Amras (Elven Fighter - Level 21)
Dual wielding longswords: Equalizer en Daystar
Most powerful vanquished: Firkraag >:)

Sarevok (Human Fighter - Level 19)
Two-Handed Sword: Warblade +4
Most powerful vanquished: Il-Khan Soldier (Hij zit er net bij) >:)

Jaheira (Half-Elven Fighter/Druid - Level 14/14)
Quarterstaff: Staff of Rynn +4
Most powerful vanquished: Adamantite Golem >:)

Anomen (Human Fighter/Cleric - Level 7/22)
Warhammer: Hammer of Thunderbolts +3
Most powerful vanquished: Balor >:)

Nalia (Human Thief/Mage - Level 4/18)
Short bow: Tansheron's Bow +3
Most powerful vanquished: Chromatic Demon >:)

Imoen (Human Thief/Mage - Level 7/17)
Short bow: Short Bow of Gesen
Most powerful vanquished: Adamantite Golem >:)

Hij gaat best lekker, heb in Saradush ook nog niet echt problemen ofzo. Alleen die rondvliegende vuurballen nogal pijnlijk :P

• Icingdeath
Amras schreef op 28 februari 2003 @ 14:44:
[...]

Is een lastige keuze, het meest logisch is om een fighter te verwisselen voor een fighter maar dan nog is het lastig. Als je Korgan met z'n axe laat komen voor je Berserker houd je twee fighters met verschillende soorten damage (slashing en piercing) wat erg handig is als je creatures tegenkomt die bijv. voor slashing damage immuun zijn. Toch zijn er redenen om je Berserker te houden omdat hij goed is met Long Swords en daar zijn er nu juist een hoop van in het spel. Korgan heeft proficiencies voor Axe en daar zijn er wat minder van in het spel. Je moet zelf maar uitzoeken wat jij het belangrijkste vindt. ;)
Tja maar geen van mijn fighters kan met warhammers(crom feyr) omgaan en ik wel zo graag een character hebben dat goed met warhammers kan omgaan dus ik neem korgan maar, tja of ik kan telkens als twee levels omhoog ben gegaan een + bij warhammer zetten maar dan ben ik 6levels verder voor hij kan raak slaan.

Marruk schreef op 28 februari 2003 @ 13:22:
[...]

* Marruk = niet eens

Als je een berserker namelijk naar een mage dualled dan kan je char geen armor meer dragen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar als je armor hebt die je kunt dragen kun je geen spells meer casten.

Kensai hebben als ze een behoorlijk hoog lvl zijn een redelijk hoge AC wat hun dus een betere man maakt voor dual classen van fighter naar mage. B)
Als je een berserker/mage dualled kan je alle armors nog dragen en dan ben je echt mega sterk. Eerst alle protection spells dan armor aan, berserk en hoppa een char die haast niet geraakt kan worden 8)

Ach ieder zijn eigen voorkeur laten we maar zeggen :Y)

• Icingdeath
Vaag ik zit vast in de 3e stronghold quest, ik ben door een messenger naar binnen gestuurd maar als ik die aanspreek dan blaat ie wat niks bijzonders en dan gebeurt er niks, iemand enig idee?

JelleStoel schreef op 28 February 2003 @ 17:28:
Vaag ik zit vast in de 3e stronghold quest, ik ben door een messenger naar binnen gestuurd maar als ik die aanspreek dan blaat ie wat niks bijzonders en dan gebeurt er niks, iemand enig idee?
Wat voor character class is je main char en misschien heb je dat al gezegd, maar kan het zo snel ff niet terugvinden... 8)7

• Icingdeath
Anoniem: 27316 schreef op 28 February 2003 @ 18:25:
[...]

Wat voor character class is je main char en misschien heb je dat al gezegd, maar kan het zo snel ff niet terugvinden... 8)7
Sorcerer, Wizzard dus

Heb je die walkthrough al bekeken, waar ik die link van gaf, staat het allemaal in :*)

Maar als je die niet wilt gebruiken, wil ik ook alleen het stukje van de 3e event van de wizard stronghold geven, maar dat is dan natuurlijk wel een beetje een spoiler... :X

• Icingdeath
Anoniem: 27316 schreef op 28 February 2003 @ 23:30:
[...]

Heb je die walkthrough al bekeken, waar ik die link van gaf, staat het allemaal in :*)

Maar als je die niet wilt gebruiken, wil ik ook alleen het stukje van de 3e event van de wizard stronghold geven, maar dat is dan natuurlijk wel een beetje een spoiler... :X
JA ik heb al in die walkthrough gekeken.

• Shagura
  • Laatst online: 27-03 23:36
Ok, ik heb hier al een heeeeeele lange tijd bg2 staan en ik ben het nu maar eens uit de kast gehaald en ben het met veel plezier gaan spelen. Ga ik wat quests doen en heb op een gegeven moment zes kewle ventjes:
* Shagura - Sorcerer
Aerie - Cleric/Mage
Minsc - Fighter
Jaheira - Fighter/Druid
Cernd - Shapeshifter
Nalia - Thief/mage

Nou, ik loop dus even gaat Jaheira ineens weg met een een of andere harper. Boeiuh, denk ik, die komt toch wel weer terug. Twee seconden later wordt Nalia gevangen genomen door zo'n gast van adel en heb ik ineens nog maar 4 ventjes over. Ik ga daarna cernd's quest doen en gaat hij ook al weg met z'n kind! Nu heb ik ineens nog maar 3 ventjes over! :(

• Marruk
Anoniem: 27316 schreef op 28 February 2003 @ 16:08:
[...]

Als je een berserker/mage dualled kan je alle armors nog dragen en dan ben je echt mega sterk. Eerst alle protection spells dan armor aan, berserk en hoppa een char die haast niet geraakt kan worden 8)

Ach ieder zijn eigen voorkeur laten we maar zeggen :Y)
Dan moet je dat dus wel VOOR het gevecht doen wat reteirritant is aangezien je soms niet weet waar je wordt aangevallen. Anders krijg je zo'n leuk message van 'you cannot change your armor in combat'.

Ik blijf erbij, kensai/mage is de beste :)

TMAXTINT

Marruk schreef op 01 maart 2003 @ 11:58:
[...]

Dan moet je dat dus wel VOOR het gevecht doen wat reteirritant is aangezien je soms niet weet waar je wordt aangevallen. Anders krijg je zo'n leuk message van 'you cannot change your armor in combat'.

Ik blijf erbij, kensai/mage is de beste :)
Ik heb het spel nu al zo vaak gespeeld dat ik gelukkig wel weet wanneer ik ongeveer aangevallen ga worden... :P En zeker de gevechten waarvoor het echt nodig is dat je protection spells en armor draagt :)

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-03 20:42
Toch even benieuwd, in hoeverre is het verhaal van bg2 lineair? Kun je pas verder naar een volgende area na een vereist aantal quests? Maakt het uit in welke volgorde je quests doet?

En respawnen npcs (ja teveel mud gespeeld)? Of is dood dood?

bg2 heeft zoveel quests, maar er is eigenlijk maar een hoofdquest, de rest zijn allemaal bijquests die je niet hoeft te doen, maar als je dat niet doet mis je de hele essentie van het spel :)

• peke
  • Laatst online: 14-03 18:25
dood=dood

• Icingdeath
Het is wel verstandig om veel quests te doen voor de exp en items :) ,anders kom je het spel echt niet door.

[Voor 2% gewijzigd door Icingdeath op 01-03-2003 14:38. Reden: Spelling foutjes (meerfout)]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marruk
Maar je hebt wel resurrection spells daarentegen. Of stone to flesh.

TMAXTINT

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vertex|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
NPC's die bij je party kunnen komen kun je weer tot leven wekken met bepaalde spreuken. Bijv. met een raise dead of resurrection spell. Als je een NPC hebt afgemaakt die niet bij je party kan komen dan is die NPC over het algemeen voorgoed dood.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 52332

mca2 schreef op 01 March 2003 @ 14:32:
Toch even benieuwd, in hoeverre is het verhaal van bg2 lineair? Kun je pas verder naar een volgende area na een vereist aantal quests? Maakt het uit in welke volgorde je quests doet?

Nee, het spel is niet lineair, maar de main quest wel. Het maakt niet uit in welke volgorde je side quests doet, meestal sla je er wel een of 2 over en kom je er later achter dat je die nog kunt doen. . .

En ja, dood is toch echt dood. Als je een npc dood hebt gemaakt is de enige manier om hem/haar terug te krijgen valsspelen en dat wil je vast niet. . . hoewel dat wel heel leuk kan zijn >:)

Overigens: de meeste tegenstanders in de stad bieden niet echt veel weerstand, dus als je net zo evil bent als een van mijn chars was, kun je na het doen van alle quests redelijk gemakkelijk alle bewoners van athkatla uitmoorden (krijg je wel af en toe te maken met guards, maar die zijn best te doen als je in act 6 bent en alle quests hebt gedaan).

Vraagje: wat waren de namen van de cowled wizard elites ook al weer die achter je aankomen als je geen magic licence koopt? Ben ze vergeten...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amras
Anoniem: 52332 schreef op 02 maart 2003 @ 15:23:
[...]

Nee, het spel is niet lineair, maar de main quest wel. Het maakt niet uit in welke volgorde je side quests doet, meestal sla je er wel een of 2 over en kom je er later achter dat je die nog kunt doen. . .

En ja, dood is toch echt dood. Als je een npc dood hebt gemaakt is de enige manier om hem/haar terug te krijgen valsspelen en dat wil je vast niet. . . hoewel dat wel heel leuk kan zijn >:)

Overigens: de meeste tegenstanders in de stad bieden niet echt veel weerstand, dus als je net zo evil bent als een van mijn chars was, kun je na het doen van alle quests redelijk gemakkelijk alle bewoners van athkatla uitmoorden (krijg je wel af en toe te maken met guards, maar die zijn best te doen als je in act 6 bent en alle quests hebt gedaan).

Vraagje: wat waren de namen van de cowled wizard elites ook al weer die achter je aankomen als je geen magic licence koopt? Ben ze vergeten...
Hehe... het blijft leuk om met een paar mages en wat verwoestende spells huis te houden op wat onschuldige burgertjes. >:)

Anoniem: 56386

hoi, ik had een vraag nadat mijn bg2 was vastgelopen d.m.v een grote kras in de cd. weet iemand waar je in rotterdam bg2+expansion kan halen ik heb rond gekeken maar niks gevonden. het mag ook amsterdam zijn

alvast bedankt

Anoniem: 56386 schreef op 03 March 2003 @ 20:19:
hoi, ik had een vraag nadat mijn bg2 was vastgelopen d.m.v een grote kras in de cd. weet iemand waar je in rotterdam bg2+expansion kan halen ik heb rond gekeken maar niks gevonden. het mag ook amsterdam zijn

alvast bedankt
Kan je hem niet gewoon via internet bestellen, wordt die nog thuis bezorgd ook ;)

weet iemand waar je hem via internet kan bestellen? :P

ik heb gezocht op amazon maar daar hadden ze alleen 2e hands versies en daar had ik geen zin in. bij free record verkopen ze wel de uitbereiding van bg2

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 56386 op 03-03-2003 21:38]

• Marruk
Anoniem: 29882 schreef op 03 March 2003 @ 21:22:
weet iemand waar je hem via internet kan bestellen? :P
dimensionplus neem ik aan?

TMAXTINT

bedankt, die site is reuze handig hoef ik de deur niet meer uit

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-03 20:42
Net de eerste dungeon uit en de circus quest gedaan. Aerie er ook maar bij, ik heb toch een mage nodig.

Toch wat vragen:
1. waar/hoe stel je in dat als je rest dit doet totdat iedereen volledig gehealed is?

Ik vind bakken scrolls, deze kan ik een wizard/priest leren en alstie in z'n book staat kandie memorisen en dan na rest kentie hem toch?
2. Is er max aantal spells dat in je book past?
3. Is er een max aantal spells dat je kan memorisen?
4. Welke spells zijn handig? Tot nu toe gebruik ik vooral shield, strength, aid, bless, bear(?)skin, magic missile, lightning, stinking cloud.
5. Kom je sommige zovaak tegen in scrolls dat je ze beter van scroll kan lezen?
6. Moet ik investeren in Aerie (zeurkous) of kun je je scrolls beter opsparen voor een betere mage?

Jee een hoop vragen weer.

Anoniem: 26793

mca2 schreef op 04 maart 2003 @ 14:05:
Net de eerste dungeon uit en de circus quest gedaan. Aerie er ook maar bij, ik heb toch een mage nodig.

Toch wat vragen:
1. waar/hoe stel je in dat als je rest dit doet totdat iedereen volledig gehealed is?
Options

Ik vind bakken scrolls, deze kan ik een wizard/priest leren en alstie in z'n book staat kandie memorisen en dan na rest kentie hem toch?
2. Is er max aantal spells dat in je book past?
hangt van je int af
3. Is er een max aantal spells dat je kan memorisen?
zie 2
4. Welke spells zijn handig? Tot nu toe gebruik ik vooral shield, strength, aid, bless, bear(?)skin, magic missile, lightning, stinking cloud.
web, cloudkill, melfs minute meteorites, fireball
5. Kom je sommige zovaak tegen in scrolls dat je ze beter van scroll kan lezen?
alleen identify, maar later in het spel ook minder
6. Moet ik investeren in Aerie (zeurkous) of kun je je scrolls beter opsparen voor een betere mage?ik heb nooit met aeri gespeeld, omdat ik altijd evil speel, dan kun je beter edwin erbij nemen

Jee een hoop vragen weer.

Anoniem: 34030

6. Moet ik investeren in Aerie (zeurkous) of kun je je scrolls beter opsparen voor een betere mage?ik heb nooit met aeri gespeeld, omdat ik altijd evil speel, dan kun je beter edwin erbij nemen
Maar ik vind Aerie voor een good team wel een van de betere spellcasters omdat ze mage + cleric/priest spells kan casten :). Maar het ligt wel vooral aan de rest van je party...

Zijn de veranderingen van ToB pas merkbaar nadat je het verhaal van SoA hebt uitgespeeld of merk je daarvoor ook al dingen? En is het het ook wel waard om ToB nu nog te kopen? :) (heb SoA pas 1 keer uitgespeeld, toen die uitkwam, daarna bijna niet meer gespeeld, maar door dit topic speel ik weer :))

Ohwja, hoe krijg je zo'n admantite golem dood? :? Bij mij doet ongeveer precies elk wapen geen schade :(

[Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 34030 op 04-03-2003 16:38]

Anoniem: 34030 schreef op 04 March 2003 @ 16:05:
[...]
Ohwja, hoe krijg je zo'n admantite golem dood? :? Bij mij doet ongeveer precies elk wapen geen schade :(
Je moet minstens +3 wapens hebben om hem te kunnen raken, of je moet een paar keer lower magic resistance op hem casten en dan hem afmaken met een paar offensive spells :)

Anoniem: 27316 schreef op 04 March 2003 @ 17:35:
[...]

Je moet minstens +3 wapens hebben om hem te kunnen raken, of je moet een paar keer lower magic resistance op hem casten en dan hem afmaken met een paar offensive spells :)
Ja, ben der nu achter dat ik ook nog lower resistance spells heb :D. Die ff paar keer gecast, nog ff greater malison, toen was die zo dood 8).

En weet iemand nog ff een of ander leuk item voor Jaheira? Ze heeft nu nog steeds een gewone scimitar :? Liefst uit een of andere quest waar je wel heen kan in chapter 2 :).

• Amras
Anoniem: 34030 schreef op 04 March 2003 @ 18:25:
[...]

Ja, ben der nu achter dat ik ook nog lower resistance spells heb :D. Die ff paar keer gecast, nog ff greater malison, toen was die zo dood 8).

En weet iemand nog ff een of ander leuk item voor Jaheira? Ze heeft nu nog steeds een gewone scimitar :? Liefst uit een of andere quest waar je wel heen kan in chapter 2 :).
Bij mij loopt Jaheira rond met een Staff of Rynn +4, hij is te koop bij de Adventurer's Mart. Hij is wat prijzig, maar ze kan er aardig mee rammen.... >:)

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03 06:07

spaceboy

Op grote hoogte

Amras schreef op 04 March 2003 @ 18:39:
[...]

Bij mij loopt Jaheira rond met een Staff of Rynn +4, hij is te koop bij de Adventurer's Mart. Hij is wat prijzig, maar ze kan er aardig mee rammen.... >:)
Is een optie. Ik had Jaheira alleen op de achtergrond voor de healing en de beste sling die er te krijgen is met +3 of +4 bullets, zij kon bij mij als een van de beste gooien. Komt nog best aan, 5 a 15 damage per bullet. En dan kan ze tenminste een schild dragen.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Amras
spaceboy schreef op 04 March 2003 @ 19:07:
[...]

Is een optie. Ik had Jaheira alleen op de achtergrond voor de healing en de beste sling die er te krijgen is met +3 of +4 bullets, zij kon bij mij als een van de beste gooien. Komt nog best aan, 5 a 15 damage per bullet. En dan kan ze tenminste een schild dragen.
Kan ook, ik heb Jaheira een Girdle of Strength van 19 gegeven en hiermee schopt ze aardig kont. Verder draagt ze ook gewoon Full Plate Mail en haar AC is redelijk, vooral als je (veel) later de Staff of the Woodlands +4 vindt die ook nog eens een AC bonus geeft van +3.

Amras schreef op 04 March 2003 @ 20:01:
[...]

Kan ook, ik heb Jaheira een Girdle of Strength van 19 gegeven en hiermee schopt ze aardig kont. Verder draagt ze ook gewoon Full Plate Mail en haar AC is redelijk, vooral als je (veel) later de Staff of the Woodlands +4 vindt die ook nog eens een AC bonus geeft van +3.
Ik gebruik Jaheira juist voor monster summoning, fire en lightning elemental zijn best te gebruiken >:) (ik heb the darkest day geinstalleerd :7) En er is ook nog een spell Iron Skin, ongeveer hetzelfde als Stoneskin alleen nog wat beter geloof ik, voor druids of priests :) Daarmee heb je er al een stuk minder last van dat ze zo weinig hit points heeft :D

hij is binnen nogmaals bedankt voor die tip. en nu spelen

• Amras
Pfff... heb net Sendai afgemaakt, was nog wel lastig met al die klotestandbeelden zeg. Heeft me wel een paar keer herladen gekost maar ook zij is dood... hehe... ;)

• Marruk
Amras schreef op 05 March 2003 @ 16:54:
Pfff... heb net Sendai afgemaakt, was nog wel lastig met al die klotestandbeelden zeg. Heeft me wel een paar keer herladen gekost maar ook zij is dood... hehe... ;)
Ik weet waar je doorheen bent gegaan :)
Die standbeelden waren inderdaad irritant maar sendai spande de kroon. Je moest gewoon eerst ervoor zorgen dat je je beste spells overhoudt voor het laatst, wat wel lastig is omdat die standbeelden ook best hoog lvl zijn.

Maar uiteindelijk lukt het toch altijd :)

TMAXTINT

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Amras schreef op 05 March 2003 @ 16:54:
Congrats! Sendai vond ik ook ERG lastig. Qua moeilijkheidsgraad staat ze toch op een fraaie 2e plaats (na de "eindbaas"). Succes alvast daarmee. Je bent er bijna...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Marruk schreef op 05 maart 2003 @ 17:05:
[...]

Ik weet waar je doorheen bent gegaan :)
Die standbeelden waren inderdaad irritant maar sendai spande de kroon. Je moest gewoon eerst ervoor zorgen dat je je beste spells overhoudt voor het laatst, wat wel lastig is omdat die standbeelden ook best hoog lvl zijn.

Maar uiteindelijk lukt het toch altijd :)
Sendai viel op dat moment voor mij juist erg mee. Ik had eigenlijk niet eens zo'n goede party als je het bekijkt, maar ik had twee fighters aan de ene kant om fodder op te vangen, de main char (paladin) ging achter Sendai aan met Carsomyr (ik geloof op dat moment al +6 door die gem die je eerder in haar lair tegenkwam).

Draconis' zoon is een ander verhaal...dat heeft mij reloaden gekost...als hij niet zo dom was als mens had ik die naam onthouden samen met Thax en Nizi (= de coolste namen uit het hele spel :D). Was het niet Abazigal? Nee dat is iemand anders...

• Amras
Anoniem: 52332 schreef op 05 maart 2003 @ 23:17:
[...]

Sendai viel op dat moment voor mij juist erg mee. Ik had eigenlijk niet eens zo'n goede party als je het bekijkt, maar ik had twee fighters aan de ene kant om fodder op te vangen, de main char (paladin) ging achter Sendai aan met Carsomyr (ik geloof op dat moment al +6 door die gem die je eerder in haar lair tegenkwam).

Draconis' zoon is een ander verhaal...dat heeft mij reloaden gekost...als hij niet zo dom was als mens had ik die naam onthouden samen met Thax en Nizi (= de coolste namen uit het hele spel :D). Was het niet Abazigal? Nee dat is iemand anders...
Bij die gast ben ik nu, Draconis' zoon, ik heb hem 1 keer geprobeerd en dat viel vies tegen. Meestal ga ik de eerste keer gewoon vol voor een melee fight met wat haste en resist fear enzo, misschien toch wat meer magie gaan gebruiken tegen die gast. Moet wel te doen zijn denk ik, eens kijken of ik hem vanavond kan killen... >:)

weet iemand waar je magic lower resitance lv 5 kan kopen, heb overal gezocht maar niet gevonden wie kan me helpen _/-\o_

• Amras
Lower Resistance - Sold in the Adventurer's Mart in the Promenade, in Trademeet, and in Brynnlaw, Lazarus in Saradush (Search Google: < 2 min)

• Amras
Mmm.... kleine verrassing.... die gast verandert in een... ja het is een.... DRAAAKKK!!!! (Godver.... dacht dat viel alles mee, niet dus... :9 )

Zijn die Taxhall'sylia en Nizzidrimanii'yt (let niet op de spellign :P shadow dragon en red dragen) te verslaan in chapter 2? Of is dat eigenlijk niet te doen? :)

bedankt maar in de adventurer market had k hem niet zien staan zal nog een keer kijken. en in trademeet ben k nog niet wil eerst proberen die reddragon te verslaan. degene die de scrolls verkocht stond achterin de winkel daarom had ik haar niet gezien 8)7

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 56386 op 09-03-2003 00:01]

Anoniem: 34030 schreef op 08 March 2003 @ 20:47:
Zijn die Taxhall'sylia en Nizzidrimanii'yt (let niet op de spellign :P shadow dragon en red dragen) te verslaan in chapter 2? Of is dat eigenlijk niet te doen? :)
Is wel te doen, ik heb net de Shadow Dragon verslagen, maar je moet wel eerst veel andere quests doen voor veel experience ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

hoe hoog was jij dan qua levels

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 27316 schreef op 08 March 2003 @ 23:44:
[...]

Is wel te doen, ik heb net de Shadow Dragon verslagen, maar je moet wel eerst veel andere quests doen voor veel experience ;)
En items ;)

Maar idd, welk level??? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Icingdeath
Je kan de shadow dragon ook makkelijk killen met cloud kill maar dat is eigenlijk erg zwak en verpest de fun van het gevecht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amras
JelleStoel schreef op 09 March 2003 @ 10:30:
Je kan de shadow dragon ook makkelijk killen met cloud kill maar dat is eigenlijk erg zwak en verpest de fun van het gevecht.
Zo is ie makkelijk (maar niet zo spannend) te verslaan idd, maar probeer het niet bij Firkraag (Red Dragon) want die kan zich in 1 keer helemaal healen dus dat werkt niet. Verder is die Shadow Dragon niet zo heel lastig, Firkraag daarentegen is al een stukje lastiger, die heb ik dan ook pas in Chapter 6 (zij het dan vrij makkelijk) verslagen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

die shadow dragon was wel makkelijk ben in chapter 3 gewoon wat lower magic restitance. ray of enfeebelmet, doom, slow,miscast magic, posion dan wat haste en hakken maar

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb in chapter 2 alle quests gedaan. Op de een of andere manier heb ik het meeste moeite met Shangalar gehad. Kangaxx was koekie door korgan protection from magic te geven en met een +5 sling hem met 3 dmg per gooi te slopen (duurt wel ff ja :)).
Je kan ook 1000 traps voor bv Firkraag leggen en als hij dan naar je toeloopt is ie in 1x dood, maar natuurlijk ook geen leuke manier van spelen.
Ik had hem verslagen door allemaal protection op me party te gooien genoeg hakken, veel breach gebruiken en genoeg healing potions hebben.

specs

• Shagura
Ik heb een vaag probleem. Ik heb net bodhi de eerste keer 'gekilled', waarna ik de Korgan quest heb gedaan en de guarded compound in de temple district. Alles ging perfect, maar nu kijk ik ineens in mijn inventory en zijn mijn Robe of the good archmagi, een hele vette belt en een cloak of protection weg! Weten jullie of er itemjattende ventjes bestaan ofzo? Ik heb al die area's afgezogd, maar ik kan ze nergens meer vinden en mijn laatste savegame met die spullen is redelijk oud :'(

• Amras
Shagura schreef op 13 maart 2003 @ 20:28:
Ik heb een vaag probleem. Ik heb net bodhi de eerste keer 'gekilled', waarna ik de Korgan quest heb gedaan en de guarded compound in de temple district. Alles ging perfect, maar nu kijk ik ineens in mijn inventory en zijn mijn Robe of the good archmagi, een hele vette belt en een cloak of protection weg! Weten jullie of er itemjattende ventjes bestaan ofzo? Ik heb al die area's afgezogd, maar ik kan ze nergens meer vinden en mijn laatste savegame met die spullen is redelijk oud :'(
Vaag... er zijn zover ik weet geen itemjattende creatures in het spel. Niet iemand uit je party gekickt die die spullen droeg? Of als je quest-related items krijgt en de inventory van diegene die het krijgt is vol dan worden andere items op de grond gegooid om plaats te maken, misschien ben je ze zo kwijt geraakt... dit laatste kan natuurlijk niet gebeuren als je ze equiped had.

• Shagura
Amras schreef op 13 maart 2003 @ 21:36:
[...]

Vaag... er zijn zover ik weet geen itemjattende creatures in het spel. Niet iemand uit je party gekickt die die spullen droeg? Of als je quest-related items krijgt en de inventory van diegene die het krijgt is vol dan worden andere items op de grond gegooid om plaats te maken, misschien ben je ze zo kwijt geraakt... dit laatste kan natuurlijk niet gebeuren als je ze equiped had.
Ze waren 100% zeker geequipped, daarom vind ik het ook zo vaag. Er is wel die thief/mage uit mijn party gegaan, maar rond die plek waar ze wegging heb ik al 100x gezocht en ik heb haar ook al terug en ze draagt niks :(...

• Amras
Shagura schreef op 13 March 2003 @ 22:17:
[...]

Ze waren 100% zeker geequipped, daarom vind ik het ook zo vaag. Er is wel die thief/mage uit mijn party gegaan, maar rond die plek waar ze wegging heb ik al 100x gezocht en ik heb haar ook al terug en ze draagt niks :(...
Dan snap ik er niks van... heb nog nooit zoiets meegemaakt of gehoord ofzo... 8)7

Anoniem: 26793

Ik heb wel eens ervan gehoord dat iemand ook items kwijt was geraakt...
maar is het niet zo dat als iemand je party verlaat, en je hem later weer terug erin doet, dat hij dan zijn standaard equipment heeft?

was iemand niet doodgegaan en heeft ie zijn spullen laten liggen. en dat je de helft bent vergeten?

• peke
  • Laatst online: 14-03 18:25
Toevallig niet tegen een nishru of hakaeshar gevochten en dat met de unpatched versie (je moet de baldurdash fixpach installeren) van het spel? Zoja dan ben je slachtoffer van de bug waarbij nishru's of hakaeshars je gear opeten ipv alleen magickal items met charges of spells drainen.

• Amras
Grrr.... zit nu behoorlijk klem in ToB, kan nog twee kanten op: Abazigal's Lair en Watcher's Keep. Bij de eerste kom ik niet voorbij Draconis, dit is wel de meest irritante dragon in het hele spel (tot nu toe dan). En in Watcher's Keep zit ik (volgens mij) in het een na laatste level, waar je met 3 sleutels een seal van Helm moet verbreken. Ik heb hier alle sleutels en dan moet je ze omdraaien in die sloten, bij iedere omgedraaide sleutel krijg je een gevecht. Eentje is vrij makkelijk, een paar gastjes met halberds die redelijk snel vallen. De andere is met een lich en wat flaming skulls, die is me nog niet gelukt maar dat moet te doen zijn. Maar je hebt er nog een waar je een zooi verschillende vijanden krijgt en die zijn zwaar irritant: het begint met een soort van sirene die je halve party charmed en om een of andere vage reden werken charm protection items en spells er niet tegen. Verder loopt er nog een vaag beest rond, een Y'tossi ofzo die ook irritant sterk is, en een Hive Mother, een Drow Mage of Priest, een Huntress en een iemand met een chinees/japanse naam ofzo met twee paarse scimitars oid. Ik heb het al vele malen geprobeerd maar het is echt een ongelooflijk klotegevecht. Iemand wat tips?

Amras schreef op 14 maart 2003 @ 12:27:
Grrr.... zit nu behoorlijk klem in ToB, kan nog twee kanten op: Abazigal's Lair en Watcher's Keep. Bij de eerste kom ik niet voorbij Draconis, dit is wel de meest irritante dragon in het hele spel (tot nu toe dan). En in Watcher's Keep zit ik (volgens mij) in het een na laatste level, waar je met 3 sleutels een seal van Helm moet verbreken. Ik heb hier alle sleutels en dan moet je ze omdraaien in die sloten, bij iedere omgedraaide sleutel krijg je een gevecht. Eentje is vrij makkelijk, een paar gastjes met halberds die redelijk snel vallen. De andere is met een lich en wat flaming skulls, die is me nog niet gelukt maar dat moet te doen zijn. Maar je hebt er nog een waar je een zooi verschillende vijanden krijgt en die zijn zwaar irritant: het begint met een soort van sirene die je halve party charmed en om een of andere vage reden werken charm protection items en spells er niet tegen. Verder loopt er nog een vaag beest rond, een Y'tossi ofzo die ook irritant sterk is, en een Hive Mother, een Drow Mage of Priest, een Huntress en een iemand met een chinees/japanse naam ofzo met twee paarse scimitars oid. Ik heb het al vele malen geprobeerd maar het is echt een ongelooflijk klotegevecht. Iemand wat tips?
En dan heb je Demogorgon nog niet geprobeerd!

Die sirenes moet je inderdaad het eerst pakken, maar het is beter om nog niet naar watch keep te gaan...hoewel het er net aan ligt hoe hoog je party is.

Als je Draconis dood wilt hebben kun je het beste zorgen dat je een imprisonment spreuk hebt (of scroll) die je in Saradush kon kopen. Dan hoef je alleen maar time stop te casten en dan imprisonment...weg draconis en als je dan later hoog genoeg bent kun je freedom gaan casten om heb nog eens te proberen :D

• Amras
Anoniem: 52332 schreef op 14 maart 2003 @ 13:33:
[...]

En dan heb je Demogorgon nog niet geprobeerd!

Die sirenes moet je inderdaad het eerst pakken, maar het is beter om nog niet naar watch keep te gaan...hoewel het er net aan ligt hoe hoog je party is.

Als je Draconis dood wilt hebben kun je het beste zorgen dat je een imprisonment spreuk hebt (of scroll) die je in Saradush kon kopen. Dan hoef je alleen maar time stop te casten en dan imprisonment...weg draconis en als je dan later hoog genoeg bent kun je freedom gaan casten om heb nog eens te proberen :D
Mijn party:

Amras - Fighter level 27
Sarevok - Fighter level 25
Jaheira - Fighter/Druid level 17/14
Anomen - Fighter/Cleric level 7/29
Nalia - Thief/Mage level 4/23
Imoen - Thief/Mage level 7/21

De rest van Watcher's Keep was tot nu toe wel goed te doen, nouja dan Draconis maar effe Imprisonen en door dan maar... :)

• Shagura
corpseflayer schreef op 14 March 2003 @ 10:35:
Toevallig niet tegen een nishru of hakaeshar gevochten en dat met de unpatched versie (je moet de baldurdash fixpach installeren) van het spel? Zoja dan ben je slachtoffer van de bug waarbij nishru's of hakaeshars je gear opeten ipv alleen magickal items met charges of spells drainen.
Ik heb idd tegen een nishruu gevochten :( ff patch zoeken en stuk overnieuw doen dan maar... (Dan maar weer die klote shangalar gaan proberen :|)

edit:

waar kan ik trouwens die patch vinden, want op interplay kan ik hem niet vinden...

[Voor 10% gewijzigd door Shagura op 14-03-2003 17:04]

ik ben bijna lv 20 maar welke is beter whirlwind attack of deathblow? het is een fighter

• Anoniem: 49471
  • Niet online
Ik ben diehard diablo 2 speler maar ben ermee gestopt, omdat er niks meer te behalen valt voor mij. Nu luid mij vraag is baldurs gate wat voor mij? Hoe zit het in elkaar etc. Multiplayer goed?

• Marruk
Anoniem: 49471 schreef op 14 March 2003 @ 23:25:
Ik ben diehard diablo 2 speler maar ben ermee gestopt, omdat er niks meer te behalen valt voor mij. Nu luid mij vraag is baldurs gate wat voor mij? Hoe zit het in elkaar etc. Multiplayer goed?
Goh, we komen mekaar hier ook al tegen ;)

Baldurs gate 2 SoA en ToB is eigenlijk een single player spel. Je kunt het wel over internet doen maar dan is het het leukste als je het al een keer heb uitgespeeld (2 keer geprefereerd) en elkaar ook kent.

Het is een role playing game wat dus betekent dat je characters levelen net als in diablo2. Grote verschil is het gigantische verhaal erachter en de grootheid van het spel. Ik heb het al zo ontzettend vaak gespeeld maar je ziet altijd weer wel 1 dingetje nieuw (of een paar)

Enniewee, je begint dus ergens in een kerker in het stadje Athkatla waar je vast werd gehouden door een onbekende magier en jij moet achter hem aan omdat hij iets waardevols van je heeft gestolen. Lekker hakken en magie gebruiken dus tijdens je quest.

Ik raad je nog maar aan om de openingspost te lezen en morgen zo snel mogelijk naar de winkel te rennen om Baldur's gate 2 en de uitbreiding te halen want het is gauw zomer en dan wil je niet binnen zitten.

Engels is trouwens ook wel een vereiste.

TMAXTINT

• Anoniem: 41851
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Anoniem: 49471 schreef op 14 maart 2003 @ 23:25:
Houd je van een diepgaand verhaal?
Houd je van een extreem grote wereld?
Wil je party interaction?
Kun je/wil je strategisch met een party van 6 man omgaan?
Heb je geduld?
M.a.w. houd je van wat tragere RPG's?

Dan zijn BG1 en verder wel iets voor je.

Laat ik je één ding zeggen: IMHO, de Multiplayer van BG1 en 2 ZUIGT zwaar. Het is een fantastisch spel, (beiden trouwens, elk heeft voor- en nadelen), maar MP is niet goed. Je hebt dan één party leader, die alles zegt en beslist, en de rest loopt maar wat mee om in gevechten te helpen... in Neverwinter Nights is dit niet echt veranderd. NWN is ook een heel mooi spel, maar over de MP daarvan was ik wel teleurgesteld.

Als je meer een Diablo-style RPG wilt, maar dan in het AD&D Forgotten Realms Universe, kijk dan eens naar Icewind Dale 1 en 2. IWD1+Exp kun je nu bij de MediaMarkt voor 9 euro halen. IWD2 is duurder; een euro of 35, iod.

Hm... lezen van dit topic zorgt ervoor dat ik weer zin krijg om BG1+TotSC en BG2+ToB te spelen. :) Ik heb ook nog IWD1 en 2, en alle expansions liggen, en Neverwinter Nights. :) Het enige probleem is dat ik zo verdraaid weinig tijd heb... :(

• Amras
Anoniem: 41851 schreef op 14 March 2003 @ 23:44:
[...]

Houd je van een diepgaand verhaal?
Houd je van een extreem grote wereld?
Wil je party interaction?
Kun je/wil je strategisch met een party van 6 man omgaan?
Heb je geduld?
M.a.w. houd je van wat tragere RPG's?

Dan zijn BG1 en verder wel iets voor je.

Laat ik je één ding zeggen: IMHO, de Multiplayer van BG1 en 2 ZUIGT zwaar. Het is een fantastisch spel, (beiden trouwens, elk heeft voor- en nadelen), maar MP is niet goed. Je hebt dan één party leader, die alles zegt en beslist, en de rest loopt maar wat mee om in gevechten te helpen... in Neverwinter Nights is dit niet echt veranderd. NWN is ook een heel mooi spel, maar over de MP daarvan was ik wel teleurgesteld.

Als je meer een Diablo-style RPG wilt, maar dan in het AD&D Forgotten Realms Universe, kijk dan eens naar Icewind Dale 1 en 2. IWD1+Exp kun je nu bij de MediaMarkt voor 9 euro halen. IWD2 is duurder; een euro of 35, iod.

Hm... lezen van dit topic zorgt ervoor dat ik weer zin krijg om BG1+TotSC en BG2+ToB te spelen. :) Ik heb ook nog IWD1 en 2, en alle expansions liggen, en Neverwinter Nights. :) Het enige probleem is dat ik zo verdraaid weinig tijd heb... :(
Ja opzich moet ik ook BG1+TotSC nog eens spelen, kan het niet uitstaan dat ik Durlag's Tower nooit heb uitgespeeld. Nu is het alleen een beetje jammer dat 1 of andere mafkees mijn cds heeft geleend en nooit meer heeft teruggebracht. :(

• Anoniem: 49471
  • Niet online
Marruk schreef op 14 March 2003 @ 23:33:
[...]

Goh, we komen mekaar hier ook al tegen ;)

Baldurs gate 2 SoA en ToB is eigenlijk een single player spel. Je kunt het wel over internet doen maar dan is het het leukste als je het al een keer heb uitgespeeld (2 keer geprefereerd) en elkaar ook kent.

Het is een role playing game wat dus betekent dat je characters levelen net als in diablo2. Grote verschil is het gigantische verhaal erachter en de grootheid van het spel. Ik heb het al zo ontzettend vaak gespeeld maar je ziet altijd weer wel 1 dingetje nieuw (of een paar)

Enniewee, je begint dus ergens in een kerker in het stadje Athkatla waar je vast werd gehouden door een onbekende magier en jij moet achter hem aan omdat hij iets waardevols van je heeft gestolen. Lekker hakken en magie gebruiken dus tijdens je quest.

Ik raad je nog maar aan om de openingspost te lezen en morgen zo snel mogelijk naar de winkel te rennen om Baldur's gate 2 en de uitbreiding te halen want het is gauw zomer en dan wil je niet binnen zitten.

Engels is trouwens ook wel een vereiste.
:D

Sound good ik ga hem halen als ik in de buurt van de media ben:D

• Marruk
Anoniem: 49471 schreef op 15 March 2003 @ 10:45:
[...]

:D

Sound good ik ga hem halen als ik in de buurt van de media ben:D
Let wel dat je eerste character hoogstwaarschijnlijk mislukt, als je zover bent dat je hem gekocht heb zal ik wel (weer) een tutorialtje voor je maken.

TMAXTINT

• Marruk
ligt die site van teambg.net eruit of ligt het aan mij?

TMAXTINT

• Amras
Pfff.... Draconis is dood, wel op een ranzige manier maar anders kreeg ik hem niet neer. Onder ranzige manier versta ik: Timestop, 2x Lower Resistance en dan van afstand bekogelen met 5x Abi-Dalzim's Horrid Wilting. Had nog geluk dat Jaheira hem als eens had geraakt met haar staff die hem onder een afdak wierp waar die niet uit kon komen, kon hij me niet achterna komen. Vrij ranzig zei ik al, maar dood = dood... >:)

• Amras
Marruk schreef op 15 March 2003 @ 11:58:
Ligt niet aan jou... :+

• Niet online
Marruk schreef op 15 March 2003 @ 11:58:
De site van TeamBG ligt er meer dan 50% van de tijd uit. De mods die ze uitbrengen zijn vaak totale conversions. Supergrote projecten, die onhaalbaar zijn voor een klein team. Veel bugs. Wel hulde voor de utilities natuurlijk; die zijn fantastisch.

Een ding vraag ik me wel af: er steken echt overal nieuwe romance options de kop op, maar meestal zijn dat vrouwen (romances voor mannen dus). Er is slechts één goede romance mod voor vrouwen: Kelsey. Dat is een heel goed geschreven character, maar het is WEER EEN WIZARD! Ik speel zelf graag altijd een mage type, en er zitten er al tig en tig in BG2. Effe zo uit m'n kop:

Imoen
Nalia
Aerie
Jan

Deze kunnen allemaal magespells casten.

Er zitten geen goede dieven in:

Imoen (slechts lvl4)
Nalia (ook 4)
Yoshimo (Eeerm... vanaf een punt niet meer beschikbaar.)
Jan (wat een irri ventje !!)

Ik vraag me af wanneer iemand eens een goede thief of assasin schrijft voor BG2/ToB.

• Marruk
Anoniem: 41851 schreef op 15 March 2003 @ 15:54:
[...]

Imoen (slechts lvl4)

Jan (wat een irri ventje !!)
Imoen is lvl 7 en jan en ik kunnen het wel goed met elkaar vinden :)

TMAXTINT

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Je kunt natuurlijk ook ZELF als thief (of swashbuckler ofzo) gaan spelen. Ik heb thieving in mijn "Bioware-RPG-carriere" (hehe, 1x IWD, 2x BG1, 2x BG2, 1x ToB) nooit gewaardeerd. Het "moet" gewoon omdat je te vaak traps moet zoeken of kisten/deuren moet openen (10x knock uit je hoofd leren is niet stoer) :), maar als 't aan mij zou liggen zou ik 't spel zonder thief spelen. Als je 't ook puur "uit noodzaak" gebruikt is Imoen prima.

• Amras
spaceboy schreef op 15 maart 2003 @ 19:24:
Je kunt natuurlijk ook ZELF als thief (of swashbuckler ofzo) gaan spelen. Ik heb thieving in mijn "Bioware-RPG-carriere" (hehe, 1x IWD, 2x BG1, 2x BG2, 1x ToB) nooit gewaardeerd. Het "moet" gewoon omdat je te vaak traps moet zoeken of kisten/deuren moet openen (10x knock uit je hoofd leren is niet stoer) :), maar als 't aan mij zou liggen zou ik 't spel zonder thief spelen. Als je 't ook puur "uit noodzaak" gebruikt is Imoen prima.
Je hebt dan alleen nog die backstab die wel erg handig kan zijn, maar die kun je per gevecht eigenlijk maar 1 keer inzetten omdat je anders helemaal uit het gezichtsveld van de vijand moet zijn om in stealth mode te gaan. Toch kunnen vijandelijke thiefs het wel, vraag me toch af hoe die het doen... :(

• Niet online
Amras schreef op 15 maart 2003 @ 19:53:
[...]

Je hebt dan alleen nog die backstab die wel erg handig kan zijn, maar die kun je per gevecht eigenlijk maar 1 keer inzetten omdat je anders helemaal uit het gezichtsveld van de vijand moet zijn om in stealth mode te gaan. Toch kunnen vijandelijke thiefs het wel, vraag me toch af hoe die het doen... :(
1: 1x een goedgeplaatste backstab kan een vijandelijke mage in 1 klap uitschakelen. Het is een zeer krachtig wapen.
2: Soms speelt BG vals. Je kunt bijvoorbeeld sommige onzichtbare tegenstanders nooit detecteren, terwijl BG wel altijd jouw onzichtbare team kan opsporen, en je kunt daar niks tegen doen.
3: Irri eigenschap: mages die jij tegenkomt zijn veel hoger van level dan jijzelf. Tegen de tijd dat jij die spells kan casten, is zo ongeveer iedereen immuun ervoor. :( En bedenk, een level 20 fireball op een kobold is "nooit grappig".

• Marruk
Anoniem: 41851 schreef op 15 March 2003 @ 22:00:
[...]

En bedenk, een level 20 fireball op een kobold is "nooit grappig".
Voorgelogen worden dat je wat kobolds af moet maken is ook nooit grappig.

citaat : 'some kobolds are protecting it....or were it hive mothers?' 8)7

TMAXTINT

• Amras
Abazigal's Lair zit vol met draken, erg fijn maar hij Abazigal zelf is ook geen makkelijke. Dat zal nog wel een paar keer herladen worden vandaag... :(

• Marruk
Waar lag die gesen string ook alweer?

TMAXTINT

• Amras
Marruk schreef op 18 maart 2003 @ 09:47:
Waar lag die gesen string ook alweer?
In het Asylum, bovenste niveau van de dungeon waar Bodhi je loslaat (AR1514). Dan rechtsbovenin bij 3 golems. Infinity Explorer rocks!! :9

[Voor 8% gewijzigd door Amras op 18-03-2003 10:27]

• Shagura
Amras schreef op 18 March 2003 @ 10:26:
[...]

In het Asylum, bovenste niveau van de dungeon waar Bodhi je loslaat (AR1514). Dan rechtsbovenin bij 3 golems. Infinity Explorer rocks!! :9
Die ben ik dus vergeten kwam ik gisteren achter. Is er een manier om daar nog terug te komen :? (waarschijnlijk niet :'()
Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee