Toon posts:

Baldur's Gate II: Shadows of Amn - Deel 2

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 26.490 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:08
Mmm... heb vandaag even de Hammer of Thunderbolts gehaald bij die Mindflayers, speel nu in Chapter 6 maar die kutbeesten zijn echt irritant. Had wel de Greenstone Amulet zodat ik immuun was voor de Psionics en ook Charm Protection maar ging iedere keer dood door de Intelligence Drain. Uiteindelijk maar m'n Intelligence opgeschroeft met een potion en toch hun butt gekicked. Iemand een makkelijkere manier om die beesten te verslaan?

BTW: had niet meer van die potions uit de Mindflayer Dungeon in the Underdark... helaas, want die zijn wel enorm handig!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03 06:07

spaceboy

Op grote hoogte

Amras schreef op 19 februari 2003 @ 22:09:
Mmm... heb vandaag even de Hammer of Thunderbolts gehaald bij die Mindflayers, speel nu in Chapter 6 maar die kutbeesten zijn echt irritant. Had wel de Greenstone Amulet zodat ik immuun was voor de Psionics en ook Charm Protection maar ging iedere keer dood door de Intelligence Drain. Uiteindelijk maar m'n Intelligence opgeschroeft met een potion en toch hun butt gekicked. Iemand een makkelijkere manier om die beesten te verslaan?

BTW: had niet meer van die potions uit de Mindflayer Dungeon in the Underdark... helaas, want die zijn wel enorm handig!
Summoning is the keyword... :)
(paar invisible stalkers, fire elementals en evt. hogere beesten als je dat kunt de kamer insturen en ze lekker laten vechten)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Amras
Dat wou niet echt werken... had wat mountain bears eropaf gestuurd maar die werden gelijk door die Psionics geraakt en binnen no-time dood.

Anoniem: 27316

Amras schreef op 19 February 2003 @ 22:33:
Dat wou niet echt werken... had wat mountain bears eropaf gestuurd maar die werden gelijk door die Psionics geraakt en binnen no-time dood.
Veel protection spells gebruiken zoals negative plane protection en chaotic commands dan is het een heel eind te doen en niet zo heel moeilijk meer. ;)

• Amras
Negative Plane Protection werkt niet tegen de Intelligence Drain van Mind Flayers, heb dit ook al geprobeerd. Chaotic Commands is idd handig, maar veel van mijn partymembers hadden al Charm Protection van sommige items.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Amras schreef op 19 February 2003 @ 22:33:
Hmm... ik zou flauw kunnen doen door te zeggen: gebruik Time Stop gevolgd door Dragon Breath, maar ik vermoed dat jouw party-members nog niet zover zijn. :)

Het zijn inderdaad 1 van de vervelendste beesten die mind flayers. In elk geval is Haste erg belangrijk en zo snel mogelijk hakken. Met summonen bedoelde ik ook eigenlijk niet die beren, die zijn niet zo sterk. Je kunt vast wel een invisible stalker toch? (of 4) :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03 13:01
ff een paar vraagjes; :)
Waar kan je de bag of holding vinden :?
En heb je items dat als je het om hebt je contistution omhoog schroeft :?

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 18:25
Bag of holding= Assylum
Const 18 belt heeft Gaal om, als je de quest van the Unseeying Eye opgelost hebt direct naar de cult terug gaan en dan kan je Gaal doden voor de belt, die geeft 1*dag 18const voor 8 uur.

• Icingdeath
corpseflayer schreef op 20 februari 2003 @ 11:22:
Bag of holding= Assylum
Const 18 belt heeft Gaal om, als je de quest van the Unseeying Eye opgelost hebt direct naar de cult terug gaan en dan kan je Gaal doden voor de belt, die geeft 1*dag 18const voor 8 uur.
Geweldig mijn fighter heeft namelijk wel een erg lage cons van 12 :)
Assylum dat licht toch in waukins promenade?

[Voor 6% gewijzigd door Icingdeath op 20-02-2003 11:41]

• Marruk
  • Laatst online: 23-01-2022
JelleStoel schreef op 20 February 2003 @ 11:34:
[...]

Geweldig mijn fighter heeft namelijk wel een erg lage cons van 12 :)
Assylum dat licht toch in waukins promenade?
Asylum = spellhold

Daar kom je later in het spel, zoek in een kamer ten noordoosten waar bodhi je vaarwel wenste.

(en licht is met een g)

[Voor 4% gewijzigd door Marruk op 20-02-2003 12:11]

TMAXTINT

• Amras
spaceboy schreef op 20 februari 2003 @ 07:39:
[...]

Hmm... ik zou flauw kunnen doen door te zeggen: gebruik Time Stop gevolgd door Dragon Breath, maar ik vermoed dat jouw party-members nog niet zover zijn. :)

Het zijn inderdaad 1 van de vervelendste beesten die mind flayers. In elk geval is Haste erg belangrijk en zo snel mogelijk hakken. Met summonen bedoelde ik ook eigenlijk niet die beren, die zijn niet zo sterk. Je kunt vast wel een invisible stalker toch? (of 4) :)
Heb nog geen Time Stop en Dragon Breath maar Invisible Stalkers zat... Die heb ik ook nog geprobeerd maar dat werd ook niks, nouja ben er nu voorbij. Verder is de Unseeing Eye quest in Chapter 6 wel erg makkelijk, vooral met die Cloak of Mirroring die alle Beholder attacks terugkaatst... :9

[Voor 1% gewijzigd door Amras op 20-02-2003 13:10. Reden: typo]

• Icingdeath
Marruk schreef op 20 februari 2003 @ 12:08:
[...]

Asylum = spellhold

Daar kom je later in het spel, zoek in een kamer ten noordoosten waar bodhi je vaarwel wenste.

(en licht is met een g)
bedankt :)

Waarom moet je nou letten op mijn spel fouten :(
[expresmode]nederlands was vroeger mijn goedste vak ;) [/expresmode]

• Icingdeath
Waar kan je al die onderdelen van kangaxx vinden ik heb al de torse gevonden bij die lich in de bridge district. :?

• Amras
De 'arms and legs' liggen in de sewers onder het Temple District...

• Icingdeath
Die lige in de bridge district is echt makkelijk ik deed me daystart een zoon flits en hij was dood.

Anoniem: 52332

Amras schreef op 19 February 2003 @ 22:09:

Als je de spreuk Mordenkaiden's sword hebt kun je alles behalve Bosses en dragons wel aan, dus dat is een manier. (wel beetje kazig eigenlijk).

Verder kun je het beste een fighter eropaf sturen die een beetje hoog level is, want ze moeten een critical hit maken om hun instant kill skill te gebruiken. Tegen intel drain kun je aardig wat doen, die potions zijn een manier, maar verder heb je er als je al je fighters op de flayers focust niet zoveel last van...tenminste...had ik niet en ik heb beide mind flayer lairs gedaan. Heb je Alhoon kunnen verslaan? Hij klinkt cool hè, als een ogre! :D

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

JelleStoel schreef op 20 February 2003 @ 10:20:
ff een paar vraagjes; :)
Waar kan je de bag of holding vinden :?
En heb je items dat als je het om hebt je contistution omhoog schroeft :?
Er is NOG een bag of holding. Volgens mij pas in Throne of Bhaal (ergens bovenin Watcher's Keep als ik me niet vergis), maar ik heb er ondertussen inderdaad 2. Reuze handig. Eentje voor belangrijke zooi en eentje voor spullen voor de verkoop. :)

• Amras
spaceboy schreef op 20 februari 2003 @ 17:44:
[...]

Er is NOG een bag of holding. Volgens mij pas in Throne of Bhaal (ergens bovenin Watcher's Keep als ik me niet vergis), maar ik heb er ondertussen inderdaad 2. Reuze handig. Eentje voor belangrijke zooi en eentje voor spullen voor de verkoop. :)
Dat is idd wel handig, heb zojuist gemerkt dat die bag of holding ook vol kan... :( Moet dus eens wat troep gaan verkopen, of bij Watcher's Keep de tweede bag zoeken en nog meer troep opsparen :9

• Marruk
Ik geloof dat er ook ergens een bag of holding in een winkel te koop was. Dit was geloof ik wel in ToB maar ik ben er niet helemaal zeker van.

TMAXTINT

• Icingdeath
Ik heb eindelijk ook Tob :) heeft tob ook wat te bieden kwa nieuwe wapens?
Maar ik kan helaas geen multiplayer meer doen tegen mensen zonder tob :|

[Voor 36% gewijzigd door Icingdeath op 21-02-2003 12:22]

• Amras
Nieuwe wapens genoeg waarschijnlijk, heb nog niet gespiekt met Infinity Explorer want anders is de spanning eraf... 8)

JelleStoel schreef op 21 februari 2003 @ 12:20:
Ik heb eindelijk ook Tob :) heeft tob ook wat te bieden kwa nieuwe wapens?
Maar ik kan helaas geen multiplayer meer doen tegen mensen zonder tob :|
Er zijn zat nieuwe wapens, als je hem legaal hebt staan er geloof ik ook al een aantal in het boekje vermeld, alleen staat er niet bij wat die wapens kunnen... :P

• Marruk
Amras schreef op 21 February 2003 @ 12:33:
Nieuwe wapens genoeg waarschijnlijk, heb nog niet gespiekt met Infinity Explorer want anders is de spanning eraf... 8)
Waarschijnlijk? Zeker weten :)
Alles komt bijna standaard met +3 maar het meest fijne wapen vind ik nog wel Gram the Sword of Grief +5

Target must make save vs death or lose one level 8)

En daarbij heb je nog bendes high level abilities zoals de mage/sorc spell : wish (überhandig! als je een mage/sorc hebt zorg ervoor dat je i.i.g. een hoge wisdom hebt zodat je deze kunt gebruiken) en nog een bende andere spells waarbij ik ook nog handig vind : 'summon planetar'

Maar dat zie je vanzelf wel als je het speelt.

[Voor 29% gewijzigd door Marruk op 21-02-2003 14:39]

TMAXTINT

• Icingdeath
Anoniem: 27316 schreef op 21 February 2003 @ 13:16:
[...]

Er zijn zat nieuwe wapens, als je hem legaal hebt staan er geloof ik ook al een aantal in het boekje vermeld, alleen staat er niet bij wat die wapens kunnen... :P
Helaas is hij bij en omgeving niet meer te krijgen dus moest hem wel op de niet legale manier krijgen, Anders had ik hem wel gekocht als er een versie met boekje nog was te verkijgen :/

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Marruk schreef op 21 February 2003 @ 14:35:
[...]

Waarschijnlijk? Zeker weten :)
Alles komt bijna standaard met +3 maar het meest fijne wapen vind ik nog wel Gram the Sword of Grief +5

Target must make save vs death or lose one level 8)

En daarbij heb je nog bendes high level abilities zoals de mage/sorc spell : wish (überhandig! als je een mage/sorc hebt zorg ervoor dat je i.i.g. een hoge wisdom hebt zodat je deze kunt gebruiken) en nog een bende andere spells waarbij ik ook nog handig vind : 'summon planetar'

Maar dat zie je vanzelf wel als je het speelt.
Ik zal verder niet spoilen, maar ik heb Gram of Grief +5 zojuist verkocht. :) Ik zweer nog steeds bij Carsomyr +6 (extra +6 tegen chaotic evil en 50% magic resistance!)...

Voor de rest: ToB is een hele mooie uitbreiding met massa's hele mooie wapens. Maar goed, ik mot maar 's verder, heb 'm volgens mij nu wel ongeveer bijna uitgespeeld.

• Icingdeath
Vaag ik heb net tob geinstalleerd en als ik verder ga met mijn savegame word ik meteen getransporteerd naar een vage erea en word ik aangesproken zie ik helemaal geen text :?
Iemand ervaring met dit probleem? Ik wil graag weer verder namelijk ;)

[Voor 9% gewijzigd door Icingdeath op 21-02-2003 17:49]

JelleStoel schreef op 21 February 2003 @ 17:41:
Vaag ik heb net tob geinstalleerd en als ik verder ga met mijn savegame word ik meteen getransporteerd naar een vage erea en word ik aangesproken zie ik helemaal geen text :?
Uhh nee nog nooit last van gehad... Misschien wil een reinstall helpen... :)

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

JelleStoel schreef op 21 februari 2003 @ 17:41:
T.O.B. begint wel in een stukje waar de "GUI" onzichtbaar is en er een steen ofzo tegen je begint te praten. Misschien per ongeluk op "H" gedrukt? En van wanneer is die savegame? Ik heb S.o.A. + T.o.B. eerst beiden geinstalleerd, vervolgens eerst S.o.A. uitgespeeld (+ stukje Watcher's Keep voor de goodies) :) en toen T.o.B. dus wellicht is het dan anders.

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Moet je de originele kopen :+

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Zegguh, zonder al te veel te spoilen: kan iemand in vredesnaam wat tips geven voor de "eindbaas" van Throne of Bhaal? Ik ben gemiddeld level 28/29, maar dit is echt niet te doen zeg. Ik was er trots op dat ik tot hier was gekomen, maar ik neig nu bijna naar cheaten, dit is niet te doen man... :( :( :(

• Icingdeath
spaceboy schreef op 21 februari 2003 @ 19:51:
[...]

T.O.B. begint wel in een stukje waar de "GUI" onzichtbaar is en er een steen ofzo tegen je begint te praten. Misschien per ongeluk op "H" gedrukt? En van wanneer is die savegame? Ik heb S.o.A. + T.o.B. eerst beiden geinstalleerd, vervolgens eerst S.o.A. uitgespeeld (+ stukje Watcher's Keep voor de goodies) :) en toen T.o.B. dus wellicht is het dan anders.
Laat maar de patch voor tob loste het probleem op :)

Anoniem: 45284

spaceboy schreef op 21 februari 2003 @ 21:13:
Zegguh, zonder al te veel te spoilen: kan iemand in vredesnaam wat tips geven voor de "eindbaas" van Throne of Bhaal? Ik ben gemiddeld level 28/29, maar dit is echt niet te doen zeg. Ik was er trots op dat ik tot hier was gekomen, maar ik neig nu bijna naar cheaten, dit is niet te doen man... :( :( :(
Concentreer je op die eindbaas zelf, de beesten die zij oproept zullen vanzelf verdwijnen als je is verslagen. Ik zou je ook aanraden om allerlei beschermspells te gebruiken, met name de groene zijn erg handig. Protection from Cold, bijvoorbeeld.

En je zou ook wat meer informatie kunnen geven, wie zit er in je party, welke wapens en welk level (dat hangt per karaketer af.)?

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Anoniem: 45284 schreef op 21 February 2003 @ 21:33:
[...]

Concentreer je op die eindbaas zelf, de beesten die zij oproept zullen vanzelf verdwijnen als je is verslagen. Ik zou je ook aanraden om allerlei beschermspells te gebruiken, met name de groene zijn erg handig. Protection from Cold, bijvoorbeeld.

En je zou ook wat meer informatie kunnen geven, wie zit er in je party, welke wapens en welk level (dat hangt per karaketer af.)?
Voor veel spells heb ik geen tijd (heb gelijk een Shadow Slayer op m'n dak ofzo). Time Stop werkt niet. Mijn party:

- Myself = Paladin level 29 (wapen: Carsomyr +6)
- Minsc = Ranger level 29 (wapen: Axe of the Unyielding +5)
- Valygar = Stalker level 27 (wapen: Short Sword of the Mask +5)
- Aerie = Cleric level 21 / Mage level 17 (wapen: Sling of Everard +5)
- Jaheira = Fighter level 20 / Druid level 16 (wapen: Erinne Sling +5)
- Imoen = Mage level 24 / Thief level 7 (wapen: Staff of the Ram +6)

Na nog twee pogingen: echt knudde. Ik krijg Melissan nauwelijks 1x te grazen. :( Ben ik te laag qua levels ofzo?

spaceboy schreef op 21 February 2003 @ 21:42:
Voor veel spells heb ik geen tijd (heb gelijk een Shadow Slayer op m'n dak ofzo). Time Stop werkt niet. Mijn party:

- Myself = Paladin level 29 (wapen: Carsomyr +6)
- Minsc = Ranger level 29 (wapen: Axe of the Unyielding +5)
- Valygar = Stalker level 27 (wapen: Short Sword of the Mask +5)
- Aerie = Cleric level 21 / Mage level 17 (wapen: Sling of Everard +5)
- Jaheira = Fighter level 20 / Druid level 16 (wapen: Erinne Sling +5)
- Imoen = Mage level 24 / Thief level 7 (wapen: Staff of the Ram +6)

Na nog twee pogingen: echt knudde. Ik krijg Melissan nauwelijks 1x te grazen. :( Ben ik te laag qua levels ofzo?
Cast die spells voordat je je Pocket Plane verlaat. Dan denk ik aan spells als Chaotic Commands, Protection from Fire of Cold, Stoneskin, Protection from Magical Weapons, Defensive Harmony, Protection from Evil, Improved Haste. Vergeet niet Aerie en Imoen de spell Wish (Level 9) te laten memorizen, met die spell kun je alle spells die je gecast hebt weer herinneren.

Je hebt twee +6 wapens, dat betekent dus dat je geen problemen zult hebben met het afmaken van Melissan zelf, volgens mij gebruikt ze namelijk niet Protection from Magical Weapons, maar een andere spell. Gebruik de nieuwe uitbreidingsmogelijkheden die je hebt gekregen na 3 miljoen experience, bijvoorbeeld Greater Whirlwind Attack en Critical Hit (doe dit pas als haar Stoneskin weg is). Ik zou het je aanraden om je mages buiten het gevecht te houden, laat ze aan de kant staan. Aerie kan Animate Dead (Cleric Level 3) casten, en gebruik de Wand of Monster Summoning, als je die hebt.

Niet te vergeten: summon een Planetar en een Deva.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Anoniem: 45284 schreef op 21 February 2003 @ 23:05:
[...]

Cast die spells voordat je je Pocket Plane verlaat. Dan denk ik aan spells als Chaotic Commands, Protection from Fire of Cold, Stoneskin, Protection from Magical Weapons, Defensive Harmony, Protection from Evil, Improved Haste. Vergeet niet Aerie en Imoen de spell Wish (Level 9) te laten memorizen, met die spell kun je alle spells die je gecast hebt weer herinneren.

Je hebt twee +6 wapens, dat betekent dus dat je geen problemen zult hebben met het afmaken van Melissan zelf, volgens mij gebruikt ze namelijk niet Protection from Magical Weapons, maar een andere spell. Gebruik de nieuwe uitbreidingsmogelijkheden die je hebt gekregen na 3 miljoen experience, bijvoorbeeld Greater Whirlwind Attack en Critical Hit (doe dit pas als haar Stoneskin weg is). Ik zou het je aanraden om je mages buiten het gevecht te houden, laat ze aan de kant staan. Aerie kan Animate Dead (Cleric Level 3) casten, en gebruik de Wand of Monster Summoning, als je die hebt.

Niet te vergeten: summon een Planetar en een Deva.
AAAAARGH! Ik word helemaal gek van Melissan!!! :( :( :( Zo leuk als ik het tot nu vond, zo frustrerend is dit. Ik heb werkelijk ALLE protectie spells gebruikt (m'n character-photo's zitten helemaal vol icoontjes) :) maar dan.... De eerste keer krijg ik haar vrij snel "weg". En dan? Maakt het uit hoe snel je naar die eerste "pool" gaat? De tweede keer ben ik gewoon zwaar de klos, dan slaat ze eerst iedereen bewusteloos, knalt er een timestop overheen en killt een party-member. Tel daar 3 bone fiends en een beholder ofzo bij op en het feest is compleet.

Dit is toch niet leuk meer? Zo simpel als Balthezar was, zo ontzaglijk kut is dit. :( :(

Je geeft als tip om m'n sorcerers buiten het gevecht te houden? HOE!?? Als ik wegren komt gewoon een van die bonefiends erachter aan... Ik probeer het nog een keer, dan ga ik slapen. Lukt het morgen nog niet dan ga ik cheaten. :(

[final-edit]
YES! Feliciteer me! :*) Die tip van de Wish spreuk was steengoed. En ik wist niet dat je wel kon saven bij Melissan. Thanks. Ik kan rustig slapen. And they lived happily ever after...
[/final-edit]

[Voor 7% gewijzigd door spaceboy op 22-02-2003 02:42]

• Icingdeath
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/drowbgIIamror.JPG
En ik dacht dat de red dragon armor zo goed was. Een drow in de underdark had deze aan.
oh hij werkt alleen in de underdark zie ik net. :(

[Voor 15% gewijzigd door Icingdeath op 23-02-2003 15:47]

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

JelleStoel schreef op 22 February 2003 @ 18:01:
[afbeelding]
En ik dacht dat de red dragon armor zo goed was. Een drow in de underdark had deze aan.
oh hij werkt alleen in de underdark zie ik net.
Hehe... ja, da's de pest he? Kom je weer in het zonlicht, zit je opgescheept met een hoopje Amandite dust. :) Toch maar weer je Plate of Balduran aandoen dus...

• Icingdeath
Ik heb ff een server gestart , throne of the bhaal met de nieuwste patch benodigd om te joinen :)
Ipadress: 212.387.159.177
Password: got
Ben nu bezig in de underdark,klote mind flayers :(

[Voor 10% gewijzigd door Icingdeath op 22-02-2003 21:29]

• Icingdeath
Jezus wat zijn de beholders klote iedere keer als ik binnen kom doet meteen zoon beholder flesh to stone en dan kan ik die character niet meer terug halen. :(
Cloak of reflection heb ik wel maar mijn andere characters zijn niet beschermt tijdens het binnen komen

iemand tips?

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

JelleStoel schreef op 23 February 2003 @ 12:10:
Jezus wat zijn de beholders klote iedere keer als ik binnen kom doet meteen zoon beholder flesh to stone en dan kan ik die character niet meer terug halen. :(
Cloak of reflection heb ik wel maar mijn andere characters zijn niet beschermt tijdens het binnen komen

iemand tips?
Eh, Flesh to stone kun je toch wel terughalen? (karakter verdwijnt wel van je scherm, maar blijft wel als standbeeld staan... dan gewoon Stone to Flesh spreuk en klaar). Bij beholders gebruikte ik ook altijd de Shield of Balduran (volgens mij in Adventurers Market te koop bij dat vrouwtje boven). Als je trouwens die Cloak die je hebt aan je voorste karakter geeft en daarmee als de sodemieter naar voren rent heb je kans dat de beholders zich richten op die persoon en blijft de rest buiten schot. :?

• Icingdeath
spaceboy schreef op 23 February 2003 @ 12:13:
[...]

Eh, Flesh to stone kun je toch wel terughalen? (karakter verdwijnt wel van je scherm, maar blijft wel als standbeeld staan... dan gewoon Stone to Flesh spreuk en klaar). Bij beholders gebruikte ik ook altijd de Shield of Balduran (volgens mij in Adventurers Market te koop bij dat vrouwtje boven). Als je trouwens die Cloak die je hebt aan je voorste karakter geeft en daarmee als de sodemieter naar voren rent heb je kans dat de beholders zich richten op die persoon en blijft de rest buiten schot. :?
Bedankt ik zal het eens uit proberen.

• Amras
Beetje jammer dat ze die cloak hebben gefixed in Throne of Bhaal, eerste weerkaatste die hun attacks terug en killde je in je eentje hele groepen Beholders, Elder Orbs en Gauths tegelijk. })

• Icingdeath
ja inderdaad, Wat helpen mountain bears goed tegen mind flayers en die verbeterde mind flayers(weet de naam er niet meer van) Je geeft die mountain bears improved haste en de mind flayers zijn zo dood :)

• Icingdeath
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/bgIIikzitweervast.JPG
Ik weet niet waar ik nu heen moet ik heb die missie voor die stad als gedaan en die met die mind flayers en die met de beholders. Waar nu nog heen te gaan :? drown city ja hoe kom ik daar?

Ik wil niet lullig overkomen maar kunnen jullie snel andwoorden want ik wil verder ;)

[Voor 16% gewijzigd door Icingdeath op 23-02-2003 15:44]

• Icingdeath
spaceboy schreef op 22 February 2003 @ 18:47:
[...]

Hehe... ja, da's de pest he? Kom je weer in het zonlicht, zit je opgescheept met een hoopje Amandite dust. :) Toch maar weer je Plate of Balduran aandoen dus...
Waar kan je die plate of balduran vinden :?

Ik blijf maar vragen stellen :X

[Voor 4% gewijzigd door Icingdeath op 23-02-2003 16:08]

• Amras
JelleStoel schreef op 23 February 2003 @ 15:25:
[afbeelding]
Ik weet niet waar ik nu heen moet ik heb die missie voor die stad als gedaan en die met die mind flayers en die met de beholders. Waar nu nog heen te gaan :? drown city ja hoe kom ik daar?

Ik wil niet lullig overkomen maar kunnen jullie snel andwoorden want ik wil verder ;)
Om de Drow City in te kunnen moet je met de Adalon gaan praten, je vindt haar in een grot rechtsboven op de kaart (brug over, linker pad => rechter gaat naar Drow City maar daar kun je niet in voordat je met Adalon hebt gesproken).

[Voor 5% gewijzigd door Amras op 23-02-2003 16:28]

• Icingdeath
Damn it ik had die quest dat je de dochter van iemand moest redden van de mindflayers al gedaan voordat ik die quest op kreeg dus ik kan nu die dochter niet vinden :(

• Marruk
JelleStoel schreef op 23 februari 2003 @ 18:53:
Damn it ik had die quest dat je de dochter van iemand moest redden van de mindflayers al gedaan voordat ik die quest op kreeg dus ik kan nu die dochter niet vinden :(
Voor de ilithid ingang moest je dan ff kijken dacht ik? Zuid oost is mijn gok.

TMAXTINT

• Icingdeath
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/vasttussendemindflayers.JPG
Want waar hoort ze te zijn want ik heb alles al uit gemoord hier voor ik deze quest kreeg :?

• Icingdeath
Als ik hem aanspreek zegt hij het volgende http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/siksdf.JPG
Ik heb helaas geen vorige savegames meer :(

[Voor 17% gewijzigd door Icingdeath op 23-02-2003 19:42]

JelleStoel schreef op 23 februari 2003 @ 13:36:
ja inderdaad, Wat helpen mountain bears goed tegen mind flayers en die verbeterde mind flayers(weet de naam er niet meer van) Je geeft die mountain bears improved haste en de mind flayers zijn zo dood :)
Ik denk dat je Ulitharid bedoelt(wel andere spelling volgens mij). Die zijn niet eens zoveel machtiger, ze hebben een heal spel erbij en maken ietsje sneller critical hit (= death to you >:)) maar verder zie ik geen verschil.

• Amras
JelleStoel schreef op 23 februari 2003 @ 19:08:
[afbeelding]
Want waar hoort ze te zijn want ik heb alles al uit gemoord hier voor ik deze quest kreeg :?
Je vindt haar niet in de Mindflayer Dungeon maar ervoor, je ontmoet daar Solafein en als je met hem praat verschijnen de Mindflayers en als je ze verslaat ook dat vrouwtje. Je moet dus helemaal rechtsonder naar de map gaan, dan moet het lukken.

• Amras
Anoniem: 52332 schreef op 23 February 2003 @ 19:45:
[...]

Ik denk dat je Ulitharid bedoelt(wel andere spelling volgens mij). Die zijn niet eens zoveel machtiger, ze hebben een heal spel erbij en maken ietsje sneller critical hit (= death to you >:)) maar verder zie ik geen verschil.
Het enige verschil dat ik met Infinity Explorer kan vinden is dat de Ulitharid (ja je spelling is goed!) ook Boots of Speed dragen (wel andere als normaal waarschijnlijk want ze laten ze niet achter). Verder hebben ze natuurlijk andere resistances, AC, THAC0 etc. maar dat spreekt voor zich.

• Icingdeath
Amras schreef op 23 February 2003 @ 20:10:
[...]

Het enige verschil dat ik met Infinity Explorer kan vinden is dat de Ulitharid (ja je spelling is goed!) ook Boots of Speed dragen (wel andere als normaal waarschijnlijk want ze laten ze niet achter). Verder hebben ze natuurlijk andere resistances, AC, THAC0 etc. maar dat spreekt voor zich.
Een Ulitharid leverd 20000 exp op en een gewone mindflayer 9000.

• Amras
Dat komt waarschijnlijk omdat ze iets taaier zijn ;)

• Marruk
JelleStoel schreef op 23 February 2003 @ 19:41:
Als ik hem aanspreek zegt hij het volgende [afbeelding]
Ik heb helaas geen vorige savegames meer :(
Moord dan maar elke drow uit in de drow city, krijg je ook nog lekker een bende experience.

TMAXTINT

• Icingdeath
Bedankt ik ben uit de underdark eindelijk :).

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-03 20:42
Toch maar eens serieus begonnen met een human fighter(18/95,17,17,17,9,7 ofzo ongeveer). Loop nog door de eerste dungeon door (ja ben echt nog maar net bezig). Net die stone voor die golem gedaan. Maar even wat vragen:
1. bij een battle doe ik pause en laat dan jahiera spells casten op minsc en mij, armer, bless etc. Kan jij nou tijdens zo'n pause meerdere spells laten casten? Of moet je pause, cast, pause, cast etc doen?
2. Hoe krijg ik het voor elkaar dat de npcs mij/minsc aanvallen en niet steeds imoen met haar aardappelschilmesje(moet ze echt zo nutteloos zijn in combat?) Ik heb rechtsboven imoen al naar onder gesleept, verandert dit de battle order?
3. Na elke goblin 'battle' doe ik maar een rest, maak dit uit hoevaak je rest? of is het alleen maar voordelig dit vaak te doen?

tot zover, mijn dank is groot.

• Icingdeath
Nou ik uit de underdark ben en body definitief heb verslagen heb ik geen zin om nog verder te gaan op de jacht naar Irenicus.

Maar ik ben vanplan om watcherskeep te beginnen maar het schijnt dat je daarna niet meer terug kan naar athkatla, dus ik ben benieuwd of mijn party wel sterk genoeg er voor is, het bestaat uit de volgende personen.

1. (ik) Level 15 sorcerer bijna level 16.
2. Level 15 beserker bijna 16.
Longsword ++++
flail +++
Weapon and shield style ++
uitgerust met de volgende wapens:
Aquilizer(weet niet hoe je het goed spel)
Daystar
3. Fighter level 15 ook bijna level 16:
shortsword +++++
Twoweapons style +++
Met de volgende wapens uitgerust:
Shortsword +4
Shortsword of backstabing +3
Shortsword +4 (dual wield)
4. Mage level 15 ook bijna level 16
5.Thief/fighter level 14 thief level 11 fighter
shortbow ++
warhammer ++
dagger ++
En nog wat weet niet uit me hoofd
uitgerust met gesen bow
6 Cleric level 15 bijna 16.

[Voor 5% gewijzigd door Icingdeath op 25-02-2003 13:03]

Marruk schreef op 23 February 2003 @ 22:15:
[...]

Moord dan maar elke drow uit in de drow city, krijg je ook nog lekker een bende experience.
Of gebruik de CLUAconsole om een nieuwe Solafein te maken (of ga resten tot je rest succesful hebt gekregen, dat helpt volgens mij ook).

Als je daar uit de drow city (Ust Natha?) komt wordt je dan aangevallen door een groepje lui die je dood willen maken? Zonee dan moet je eerst effe teruggaan.

Als dat ook niet lukt zou ik net als Marc zegt alles uit gaan moorden (inclusief de Silver Dragon Adalon). Je kunt daar de underdark uit door de west liggende grotten.

Tip: als je je spullen wilt bewaren (drow equipment) nadat je de underdark uit bent, dan druk je zodra je boven bent op pauze en dump je alles op de grond terwijl je nog op pauze staat. Nadat je dan bent uitgesproken met Elhan, kun je gewoon alles weer ophalen. Oh, dit is wel valsspelen.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

mca2 schreef op 24 February 2003 @ 10:28:
Toch maar eens serieus begonnen met een human fighter(18/95,17,17,17,9,7 ofzo ongeveer). Loop nog door de eerste dungeon door (ja ben echt nog maar net bezig). Net die stone voor die golem gedaan. Maar even wat vragen:
1. bij een battle doe ik pause en laat dan jahiera spells casten op minsc en mij, armer, bless etc. Kan jij nou tijdens zo'n pause meerdere spells laten casten? Of moet je pause, cast, pause, cast etc doen?
2. Hoe krijg ik het voor elkaar dat de npcs mij/minsc aanvallen en niet steeds imoen met haar aardappelschilmesje(moet ze echt zo nutteloos zijn in combat?) Ik heb rechtsboven imoen al naar onder gesleept, verandert dit de battle order?
3. Na elke goblin 'battle' doe ik maar een rest, maak dit uit hoevaak je rest? of is het alleen maar voordelig dit vaak te doen?

tot zover, mijn dank is groot.
1. Nee, pause is echt gewoon PAUSE, dus 1 spell casten en dan UNPAUSE en afwachten wat er gebeurt, en dan weer pauze.
2. De battle order kun je apart instellen. Staan knoppen onderin je beeld met "puntjes" (soort dobbelstenen, piramidevorm enzo)
3. Maakt volgens mij niet uit, maar de echte bikkels spelen het spel + throne of bhaal uit onder de 30 dagen... :) (ik had 120 dagen nodig)

• Icingdeath
Anoniem: 52332 schreef op 24 February 2003 @ 12:03:
[...]

Of gebruik de CLUAconsole om een nieuwe Solafein te maken (of ga resten tot je rest succesful hebt gekregen, dat helpt volgens mij ook).

Als je daar uit de drow city (Ust Natha?) komt wordt je dan aangevallen door een groepje lui die je dood willen maken? Zonee dan moet je eerst effe teruggaan.

Als dat ook niet lukt zou ik net als Marc zegt alles uit gaan moorden (inclusief de Silver Dragon Adalon). Je kunt daar de underdark uit door de west liggende grotten.

Tip: als je je spullen wilt bewaren (drow equipment) nadat je de underdark uit bent, dan druk je zodra je boven bent op pauze en dump je alles op de grond terwijl je nog op pauze staat. Nadat je dan bent uitgesproken met Elhan, kun je gewoon alles weer ophalen. Oh, dit is wel valsspelen.
Ik heb het helaas zo gedaan de white dragon egs via clua console opgevraagd, Ik vind dit echt jammer dat ik dit moest doen nou ben ik een cheater, hoewel ik ben er niet beter op geworden want ik heb wel experience gemist.

• Icingdeath
Weer ff een vraagje van mij want haastig op zoek naar een spell voor protection tegen imprisoment, Weet iemand of die bestaan of waar je ze kan krijgen :?

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
JelleStoel schreef op 24 February 2003 @ 11:19:
Nou ik uit de underdark ben en body definitief heb verslagen heb ik geen zin om nog verder te gaan op de jacht naar Irenicus.

Maar ik ben vanplan om watcherskeep te beginnen maar het schijnt dat je daarna niet meer terug kan naar athkatla, dus ik ben benieuwd of mijn party wel sterk genoeg er voor is, het bestaat uit de volgende personen.

1. (ik) Level 15 sorcerer bijna level 16.
2. Level 15 beserker bijna 16.
Longsword ++++
flail +++
Weapon and shield style ++
uitgerust met de volgende wapens:
Aquilizer(weet niet hoe je het goed spel)
Daystar
3. Fighter level 15 ook bijna level 16:
shortsword +++++
Twoweapons style +++
Met de volgende wapens uitgerust:
Shortsword +4
Shortsword of backstabing +3
4. Mage level 15 ook bijna level 16
5.Thief/fighter level 14 thief level 11 fighter
shortbow ++
warhammer ++
dagger ++
En nog wat weet niet uit me hoofd
uitgerust met gesen bow
6 Cleric level 15 bijna 16.
Wat moet die fighter met dat zwaard? Kun je die niet beter aan je thief geven? Heb ik ook nl.

• Icingdeath
da_rippah schreef op 25 February 2003 @ 12:33:
[...]

Wat moet die fighter met dat zwaard? Kun je die niet beter aan je thief geven? Heb ik ook nl.
Omdat mijn thief niet gespecialiseerd is in short swords hoewel ik gebruik dat zwaard niet meer dus ik kan wel beginnen met mijn thief er in specialiseren.

• Icingdeath
edit: drukte perongeluk op quote |:(
Kan een Modje dit bericht verwijderen.

[Voor 141% gewijzigd door Icingdeath op 25-02-2003 13:04]

Anoniem: 29882

*domme vraag tussendoorstel*

na een lange tijd niet gespeeld te hebben, weet ik niet meer welke knop ookalweer detecteert waar alle bruikbare items liggen :P

ik dacht dat dit alt was,maar blijkbaar toch niet :(

Anoniem: 19718

Anoniem: 29882 schreef op 25 februari 2003 @ 14:56:
*domme vraag tussendoorstel*

na een lange tijd niet gespeeld te hebben, weet ik niet meer welke knop ookalweer detecteert waar alle bruikbare items liggen :P

ik dacht dat dit alt was,maar blijkbaar toch niet :(
Volgens mij kan dat met Tab, maar dan moet je wel Throne of Bhaal geinstalleerd hebben.

JelleStoel schreef op 25 februari 2003 @ 09:44:
Weer ff een vraagje van mij want haastig op zoek naar een spell voor protection tegen imprisoment, Weet iemand of die bestaan of waar je ze kan krijgen :?
Groene "Protection from Magic"-scrolls, en Spell Immunity: Abjuration beschermen je daartegen. Ook de Berserker-rage kan helpen.

Anoniem: 19718 schreef op 25 February 2003 @ 15:15:
[...]

Volgens mij kan dat met Tab, maar dan moet je wel Throne of Bhaal geinstalleerd hebben.
dan zie ik alleen de hp van mijn party members, hm, vreemd, ik dacht dat je zonder ToB ook met tab items kon oplichten.

en mijn tob cd is natuurlijk kaduuk :(

• Amras
da_rippah schreef op 25 February 2003 @ 12:33:
[...]

Maakt niks uit, het zwaard heeft geen extra thief abilities en kan dus net zo goed door een fighter gebruikt worden. De naam doet echter vermoeden dat hij ideaal is voor thiefs, maar het is eigenlijk gewoon een short sword +3.

• Amras
Anoniem: 29882 schreef op 25 February 2003 @ 15:39:
[...]

dan zie ik alleen de hp van mijn party members, hm, vreemd, ik dacht dat je zonder ToB ook met tab items kon oplichten.

en mijn tob cd is natuurlijk kaduuk :(
Is helaas niet mogelijk... Het is wel een uitvinding zeg!! :9

Heb ook gemerkt dat bij Mirror Image de Images rondom de caster staan en niet meer in een lijn ernaast. Wel grappig maar ff wennen, dat andere stond ook wel leuk. Kan nu bijna met ToB beginnen, ben nu in Chapter 7.

"IRENICUS, HERE I COME (FOR THE SECOND TIME :P ) !!!!"

• mca2
Nog even tussen door:
1. THAC0 en AC zijn me duidelijk, maar de wapens kan ik even niet vinden, wat is 1D8 en is dit slechter dan 2D4 en hoe staat 1D8+1 in deze rangorde?
2. Is er in die eerste dungeon alleen maar eq voor fighters? voor jahiera en imoen is er geen fijne armour ofzo, allemaal anti mage of druid

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

mca2 schreef op 26 februari 2003 @ 14:08:
Nog even tussen door:
1. THAC0 en AC zijn me duidelijk, maar de wapens kan ik even niet vinden, wat is 1D8 en is dit slechter dan 2D4 en hoe staat 1D8+1 in deze rangorde?
2. Is er in die eerste dungeon alleen maar eq voor fighters? voor jahiera en imoen is er geen fijne armour ofzo, allemaal anti mage of druid
1. 1D8 = 1 dobbelsteen van 8. Als je daarmee gooit krijg je dus 1,2,3,4,5,6,7 of 8. Een 2D4 zijn 2 dobbelstenen van 4. Je gooit hier dus 2 t/m 8 mee. Is dus ietsje beter dan 1D8. 1D8+1 geeft 2 t/m 9, dus da's net weer een stapje beter. :)

2. Spulletjes voor druids/mages zijn in 't begin wat schaarser ja. Toen ik speelde heeft Imoen een paar dagen "naakt" rondgelopen. :) Gewoon achterin je groep zetten...

mca2 schreef op 26 February 2003 @ 14:08:
Nog even tussen door:
http://db.gamefaqs.com/co..._dungeons_and_dragons.txt ;)

Verdomme:

Ik heb ALLES geprobeerd, maar ik kan het spel hier gewoon niet spelen. Eerst met een illegale versie, toen kwam hij met install problemen, maar door mijn verschrikkelijke drank naar dit spel heb ik hem overgekocht van een vriend (legaal dus)

nou, de recommended en de full install deden het ook niet, toen dus maar de small install, die ik manually heb geupgrade naar recommended (full wilde al weer niet lukken :( )

alles goed en wel, totdat ik bij de slums kwam, en meeging met het koo-mannetje, even met hem gepraat, en toen kreeg ik het 'verhalenscherm' met wat mijn doel was.

1.....2...... plop. hij ligt er gewoon uit, terug in windhoos, geen foutmelding oid. dus ik verdomme overnieuw eraf gooien en maar de "friggin" small install doen, KRIJG IK &*#!@# EEN ERROR DAT EEN FILE NIET (^#)!@# GOED IS

wat ik dus wilde vragen, heeft iemand suggesties of ideeen om om zo'n pijnlijk mogelijke wijze een eind te maken aan deze cd's en aan het bedrijf 'bioware'?

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

ReV3rEnD: je hebt denk ik pech met de cd's. Een vriend van mij kon 'm trouwens ook niet spelen, lag waarschijnlijk aan z'n hardware. Spel crashte op alle mogelijke momenten. Hij had mijn cd's, die 't bij mij dus wel deden. Misschien AMD probleem?

• Amras
spaceboy schreef op 26 februari 2003 @ 14:13:
[...]
2. Spulletjes voor druids/mages zijn in 't begin wat schaarser ja. Toen ik speelde heeft Imoen een paar dagen "naakt" rondgelopen. :) Gewoon achterin je groep zetten...
Voor mages is het lastig armour vinden in het begin, maar ik zie het probleem niet voor Jaheira. Jaheira kan gewoon alles dragen wat een fighter ook kan en loopt bij mij altijd vrolijk rond in een Full Plate Mail.

• Marruk
Amras schreef op 27 februari 2003 @ 12:42:
[...]

Voor mages is het lastig armour vinden in het begin, maar ik zie het probleem niet voor Jaheira. Jaheira kan gewoon alles dragen wat een fighter ook kan en loopt bij mij altijd vrolijk rond in een Full Plate Mail.
Maar dan moet je wel een belt of giant strength hebben ;)

TMAXTINT

• Amras
Dat is me nooit opgevallen eigenlijk, ze draagt zo'n belt en Full Plate Mail. Nooit geprobeerd of het ook zonder belt kan.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Marruk schreef op 27 February 2003 @ 12:53:
[...]

Danoontje POWERRRRRRRR! :)
Inderdaad nadeel van Jaheira is dat ze niet sterk is. Imoen is nog erger. Als zij 15 potions en een paar pijlen bij zich heeft is 't al bijna teveel. Het zwakke geslacht, zelfs digitaal... ;)

• Amras
Hehe... maar Jaheira kickt nu zeker ass bij mij, ze heeft een strength van 19 door zo'n belt en slaat met een Quarterstaff +4 (Staff of Rynn). Die clay golems vallen als bosjes door haar ;)

Marruk schreef op 27 February 2003 @ 12:53:
[...]

Nou ik heb Jaheira nog nooit zo'n belt gegeven en ze loopt toch echt vrolijk rond met een Full Plate Mail of wat voor Armor ook 8)7 Ik geef toe ze is snel overbeladen, maar dan geef ik haar gewoon veel pijlen, bolts, darts e.d. Items die niks of niet veel wegen. Zwaardere items kan ik wel bij andere chars kwijt ;)

En ReV3rEnD misschien een beetje een mindere oplossing, maar windows opnieuw instaleren wil ook nog wel is helpen, als je BG 2 heel vaak instaleert en verwijdert blijft er ook altijd wat achter in het register en daardoor kan het de keer erop weer fout gaan... ;( Het heeft bij mij wel gewerkt... :)

En dat het aan AMD zou liggen lijkt me nogal onzin, ik heb ook een AMD en bij mij draait die nu ook prima.

[Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 27316 op 27-02-2003 13:12]

• mca2

Nou ik heb Jaheira nog nooit zo'n belt gegeven en ze loopt toch echt vrolijk rond met een Full Plate Mail of wat voor Armor ook 8)7 Ik geef toe ze is snel overbeladen, maar dan geef ik haar gewoon veel pijlen, bolts, darts e.d. Items die niks of niet veel wegen. Zwaardere items kan ik wel bij andere chars kwijt ;)
Die bolts, darts en pijlen donder ik altijd maar weg. Of is zo'n (cross)bow wel handig? Je komt al zoveel meuk tegen in die eerste dungeon, kan niet alles meesleuren. Kan je nog eens wat zooi ergens verkopen? Of sleep ik die necklaces en gems voor niks mee?

mca2 schreef op 27 February 2003 @ 13:11:
[...]

Die bolts, darts en pijlen donder ik altijd maar weg. Of is zo'n (cross)bow wel handig? Je komt al zoveel meuk tegen in die eerste dungeon, kan niet alles meesleuren. Kan je nog eens wat zooi ergens verkopen? Of sleep ik die necklaces en gems voor niks mee?
Ja als je de dungeon uit bent heb je zat plekken waar je je zooi kunt verkopen :9 Maar in de eerste dungeon vind je ook alleen standaard pijlen, darts e.d. Later vind je veel anderen, die het ook waard zijn om te verkopen ;) En pijlen vind ik altijd wel handig, ook in de eerste dungeon voor Minsc of Imoen.

• Amras
Ik heb altijd Nalia en Imoen in m'n party, beide met bow. In het begin hebben ze dan beide arrows nodig, nu niet meer met Tansharon Bow en Gesen Bow. Verder heeft mijn main char lange tijd met een composite long bow gelopen maar die wordt aan het einde van het spel wat minder handig omdat veel creatures dan immuun zijn voor ranged attacks. Tegen wat minder sterke tegenstanders is zo'n bow onwijs handig, ook tegen mages om spells te interrupten.

• Marruk
Imoen gaat dan nog wel maar wat moet je met Nalia? Das toch wel een van de meest nutteloze characters van het hele spel. Een slechte mage en een slechte thief (en laat het nou net een dual classed mage/thief zijn)

Dan kun je beter jan jansen hebben :)

TMAXTINT

• Amras
Waarom is Nalia een slechte mage? Ze heeft een intelligence van 17 wat evenhoog is als dat van Imoen. Zie het probleem niet zo, ze cast bij mij nu rustig level 9 spells e.d.

Anoniem: 52728

[verkeerde account]

[Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 52728 op 27-02-2003 13:35]

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

mca2 schreef op 27 februari 2003 @ 13:11:
[...]

Ik deed dat ook altijd (slings zijn altijd handiger omdat 't one-handed is), maar had Imoen wel altijd met pijl en boog. Want ze kan toch geen schild dragen en er zijn wel handige pijlen (dispel magic pijlen, arrow of piercing, dat soort meuk).

• Marruk
Amras schreef op 27 February 2003 @ 13:33:
Waarom is Nalia een slechte mage? Ze heeft een intelligence van 17 wat evenhoog is als dat van Imoen. Zie het probleem niet zo, ze cast bij mij nu rustig level 9 spells e.d.
Och ja das waar. herinner me dat nu ook weer. Maar ze is een waardeloze thief (lvl 4 uit mijn hoofd?)

TMAXTINT

• Amras
Marruk schreef op 27 February 2003 @ 14:21:
[...]

Och ja das waar. herinner me dat nu ook weer. Maar ze is een waardeloze thief (lvl 4 uit mijn hoofd?)
Dat is waar, maar daar heb ik Imoen ook voor ;) Die is net iets minder waardeloos (lvl 7 uit mijn hoofd). Maar voldoende om alle traps onschadelijk te maken :9

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Amras schreef op 27 februari 2003 @ 17:19:
[...]

Dat is waar, maar daar heb ik Imoen ook voor ;) Die is net iets minder waardeloos (lvl 7 uit mijn hoofd). Maar voldoende om alle traps onschadelijk te maken :9
Ik heb een tijdje met Yoshimo rondgelopen (ter compensatie voor Imoen), die is ook thief genoeg. Maar inderdaad, behalve voor traps en het unlocken van kistjes heb je niets aan die gasten. Tuig is het! :) Of hakken jullie gesloten kisten en deuren open?

Heeft iemand al een keer 'The limited Wish Adventure' gedaan? Is geloof ik de enige quest die ik nog nooit gespeeld heb, afgezien van behoorlijk wat stronghold quests 8)7

Ik maak telkens die mercenaries in Delosar's Inn al af voordat ik er aan denk... :/

• Icingdeath
Anoniem: 27316 schreef op 27 February 2003 @ 18:03:
Heeft iemand al een keer 'The limited Wish Adventure' gedaan? Is geloof ik de enige quest die ik nog nooit gespeeld heb, afgezien van behoorlijk wat stronghold quests 8)7

Ik maak telkens die mercenaries in Delosar's Inn al af voordat ik er aan denk... :/
Hoe doe je die the limited Wish Adventure dan :?

• Amras
spaceboy schreef op 27 February 2003 @ 17:30:
[...]

Ik heb een tijdje met Yoshimo rondgelopen (ter compensatie voor Imoen), die is ook thief genoeg. Maar inderdaad, behalve voor traps en het unlocken van kistjes heb je niets aan die gasten. Tuig is het! :) Of hakken jullie gesloten kisten en deuren open?
Openhakken lukt niet al te vaak, zelfs mijn fighter met strength 21 slaat niet alles open. Imoen met haar lockpicking skills heeft hier duidelijk minder moeite mee en mocht zelfs dat niet lukken kan ze altijd nog een Knock spell casten. Een thief heeft ook handige skills als Stealth + Backstab en Stealing, ik gebruik de eerste ook niet echt veel maar toch moet dit vrij handig zijn vooral tegen mages. Deze hebben meestal een laag aantal hitpoints en met je Quadruple damage ram je hem zowat in 1 keer dood. Stealing is ook handig, winkelen zonder geld is natuurlijk altijd leuk >:) (Natuurlijk doe ik dit alleen in het spel :P )

[Voor 1% gewijzigd door Amras op 27-02-2003 18:45. Reden: Typo]

Anoniem: 79508

ugh, thieves zijn geweldig imho :/ die x5 damage of assassin met x7 damage.
knock is btw zonde van je spell slot of sorc spell :/
en pickpocketing is een must om l33t items te krijgen. ring of regeneration, heel handig zo vroeg in het spel. ring of the ram, ook heel handig vroeg in het spel. blackrazor, superl33t wapen.

sowieso is het heel handig om items die je in het begin nog niet kan kopen gewoon te pickpocketen. kan je met het geld naar ribald, joluv of deidre :/

JelleStoel schreef op 27 February 2003 @ 18:11:
[...]

Hoe doe je die the limited Wish Adventure dan :?
Als je bij die Mercenaries in Delosar's Inn bent moet je de spell Limited Wish casten, dan komt er als het goed is een scroll voor je voeten te liggen en daar staat geloof ik in wat je moet doen 8)7

Hier de walkthrought waarin die helemaal beschreven staat. Dit is trouwens de meest uitgebreide walkthrough die ik ooit voor een game gezien heb. :*)

Het is alleen niet zo leuk deze te gebruiken als je de eerste keer BG 2 en ToB speelt. :)

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 27316 op 27-02-2003 19:21]

• Marruk
spaceboy schreef op 27 februari 2003 @ 17:30:
[...]

Belt of frost giant strength = :9~

TMAXTINT

Deuren open hakken...hoe werkt dat eigenlijk? Nog nooit echt geprobeerd eigenlijk :D?
Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee