Baldur's Gate II: Shadows of Amn - Deel 2

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 27.308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben laatst ook met BG1 begonnen (2ehands op de kop getikt). Het valt me ook tegen qua moeilijkheidsgraad. En de navigatie etc zijn ook een stapje terug vergeleken met BG2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

da_rippah schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 18:27:
Ik vond het gewoon irritant om voor de zoveelste keer weer Irenicus` Dungeon uit te moeten, weer naar d'Arnise Keep etc etc. :{
En voor dat eerste probleem is deze mod uitgevonden :P

http://www.pocketplane.ne...gcategory&id=98&Itemid=79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Ik heb nooit zoveel problemen met die Archers gehad.
Mja ik had ook al meteen dat frost 2+ longsword. En ook goede armor :)

1 Fighter. De rest mage + imoen als archer.
Cast slow of web en dan met m'n fighter er op af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 16:12
Met die archers bedoel je waarschijnlijk die Ice Arrow schietende archers in Larswood enzo? Die zijn aan het begin vrij lastig ja. Je moet wel een beetje weten waar je heen moet, want je kunt idd een map binnenlopen en veel te sterke vijanden tegenkomen. Ondertussen kan ik dat spel wel dromen, en heb daar dus totaal geen last meer van. :)

Ik raad je aan om niet gelijk de main quest te volgen, maar veel te exploren. Als je nog niet erg sterk bent (lvl 3/4 ofzo), kun je de hele onderkant van de kaart verkennen. Zo zul je veel xp krijgen en een hoop goede items, en zul je het steeds makkelijker krijgen tegen die archers.

* Amras twijfelt of ie ook weer eens start. Heb nog een party in ToB bij Abazigal staan, kreeg hem niet neer en ben toen genokt. ToB nog nooit uitgespeeld, misschien eens doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Hier ook.

10x BG 2 uitgespeeld.
Maar 1x met ToB gestopt, wil je daarna verder gaan ben je het hele verhaal kwijt. :(
Want in TOB krijg je alle questen in 1x op je dak. (imho)

Zit geloof nu in het laatste level van de watcherskeep.
Mja geen zin om BG 2 weer te installeren, dus m'n savegame blijft denk nog wel 1 jaar op ijs :P

[ Voor 7% gewijzigd door Roberto op 08-05-2005 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
RS_003 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:30:
Zit geloof nu in het laatste level van de watcherskeep.
Mja geen zin om BG 2 weer te installeren, dus m'n savegame blijft denk nog wel 1 jaar op ijs :P
Hehe... Watcher's Keep heb ik wel al uitgespeeld, zelfs de Demogorgon verslagen. :)

Vorige keer ben ik blijven steken bij The Ravager, die krijg je als het goed is net na je Sendai en Abazigal hebt verslagen. Zit er nu nog net voor dus, Sendai is neer maar Abazigal nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesticide
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-02 18:30

Pesticide

Competitief gamen is een sport

Ik heb onlangs alle BG games installed met een mod waardoor ik alles van bg1 in bg2 engine kan spele

BG trilogie mod ofzoiets

nu vroeg ik me af , kan ik dat ook co-op spele heel de bg 1 story ? ben namelijk niet zo een solo rpg fanboy

Manager International Partners @Electronic Sports League Europe @http://www.esl.eu/eu Linkedin Profile http://www.linkedin.com/in/pesticide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij niet maar waarom probeer je het niet gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
Hey, das nou es handig. :) Waar kom je dan precies terecht? Op Waukeen's Promenade neem ik aan?
Amras schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:23:
Met die archers bedoel je waarschijnlijk die Ice Arrow schietende archers in Larswood enzo? Die zijn aan het begin vrij lastig ja. Je moet wel een beetje weten waar je heen moet, want je kunt idd een map binnenlopen en veel te sterke vijanden tegenkomen. Ondertussen kan ik dat spel wel dromen, en heb daar dus totaal geen last meer van. :)

Ik raad je aan om niet gelijk de main quest te volgen, maar veel te exploren. Als je nog niet erg sterk bent (lvl 3/4 ofzo), kun je de hele onderkant van de kaart verkennen. Zo zul je veel xp krijgen en een hoop goede items, en zul je het steeds makkelijker krijgen tegen die archers.

* Amras twijfelt of ie ook weer eens start. Heb nog een party in ToB bij Abazigal staan, kreeg hem niet neer en ben toen genokt. ToB nog nooit uitgespeeld, misschien eens doen. :P
Ja, die Elite Talon's ofzo heten ze. Als ik eenmaal dichtbij kom en zij dus met melee wapens moeten vechten is het een eitje. Maar die frost arrows doen echt verrekte pijn :P Daarom probeer ik meestal zo snel mogelijk naar ze toe te lopen zodat ze switchen naar melee wapens.

Ik ben nu trouwens al een stuk verder, Tazok en zn mannen in de pan gehakt. Nu op weg naar Cloakwood. :) (Zit nu in dat gedeelte met al die spinnen, waar je naar het schijnt een "Spider Bane" zwaard kan vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:41

Japser

Jeej!

Misschien dat hier iemand het weet. Ik ben onlangs weer es begonnen met de BG reeks. BG1 + TotSC uitgespeeld, max level e.d. Nu ben ik begonnen in BG 2 en heb al wat questjes gedaan, zit nu rond leveltje 10-12 met mn chars. Nu wil ik twee characters vervangen omdat ik ze maar niks vind te weten Yoshimo en Minsc. Die dialog ken ik onderhand wel dus tijd voor wat nieuws. Ik wil dus een berserker en een nieuwe thief gaan maken. Die heb ik zelfs al gemaakt, maar omdat ik al even bezig ben komen ze binnen met een fikse achterstand in hun levels. Is er een manier om die levels ff gelijk te trekken met de rest van mn party???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Japser schreef op zondag 15 mei 2005 @ 11:17:
Misschien dat hier iemand het weet. Ik ben onlangs weer es begonnen met de BG reeks. BG1 + TotSC uitgespeeld, max level e.d. Nu ben ik begonnen in BG 2 en heb al wat questjes gedaan, zit nu rond leveltje 10-12 met mn chars. Nu wil ik twee characters vervangen omdat ik ze maar niks vind te weten Yoshimo en Minsc. Die dialog ken ik onderhand wel dus tijd voor wat nieuws. Ik wil dus een berserker en een nieuwe thief gaan maken. Die heb ik zelfs al gemaakt, maar omdat ik al even bezig ben komen ze binnen met een fikse achterstand in hun levels. Is er een manier om die levels ff gelijk te trekken met de rest van mn party???
Even onder "Game Options" in Baldur.ini deze regel toevoegen:
code:
1
Cheats=1

Dan in het spel CTRL+SPATIE ofzo (iig iets met CTRL) om een console te krijgen en dan dit intypen:
code:
1
CLUAConsole:SetCurrentXP(123456)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:41

Japser

Jeej!

Thx man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Dat spider bane zwaard heb ik maar een misc gegeven want ik had er als long sword fighter zelf niks aan. Maar er zijn wel betere wapens te vinden hoor :)

Longsword 2+ Met Ice dmg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Nog steeds BGII activity hier :D

Ikzelf heb het spel 3x uitgespeeld. (1x met ToB). Nu ben ik voor de vierde keer bezig met Mage (voor de eerste maal, speelde steeds met Paladin, Undead Hunter). Momenteel Watcher's keep aan het ontruimen. Ik gebruik nu overigens de "The Darkest Day" - mod.

Ik vraag me wel af hoe je het spel 10x uitspeelt in 5jaar? Dan doe je toch niets anders meer (als je steeds probeert alle quests te doen). Ikzelf doe er zo'n 3-4 tal maanden over om het spel uit te spelen (met ToB, 2-3u per werkdag, komt uit op zo'n 250u).

M'n mage begint wel een beetje een overkiller te worden :D.
- immuun tegen alle magic dmg
- permanent invisible
- permanent speed
- magic resistance 20
- regeneration 26hp / minute
- casting speed increased by 4 (permanently)
- AC -7 (beter dan Minsc met -4)

[ Voor 3% gewijzigd door Nick The Heazk op 19-05-2005 23:02 ]

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
wow nice specs @ die mage.

Welk level? en welke school?

Ik wil ook nog eens single mage spelen, lijkt me erg gaaf.
Mages zijn gewoon echt gaaf in BG 2.. in BG 1 zogen ze zwaar. Beste spell in bg 1 was imho de magic missile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

lvl 21 mage (no school). Momenteel moet ik nog eventjes bij Ethan binnenspringen om zijn Flask te bezorgen. Maar ja ik ruim liever eerst watchers keep op (niet zo eenvoudig met 5 mages en 1 ranger - Minsc)

Ik vermoed wel dat er een aantal items zijn die uit de The Darkest Day mod komen. Zo heb ik een Belt of Shimering (Wearer is - permanently - under the effects of blur, AC +3 Bonus :D) waarvan ik vermoed dat die niet in de orginele BG zit. Ook heb ik een gave staff die uit de mod komt. De specs weet ik niet zo vanbuiten maar het is een heel lijstje. Momenteel gebruik ik de Staff die je krijgt als je Tanner's Boss (een lich) gemold hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een jaar geleden ofzo had ik BG2 uitgespeeld, erg goede RPG. Daarna BG1 gekocht. Op de een of andere manier vind ik BG1 toch iets leuker dan BG2, misschien omdat je in BG2 erg vaak in die donkere, lelijke dungeons zit en in BG1 wat meer in het bos. Maar idd jammer dat er in BG1 geen party interaction zit, wat er in BG2 wel zat. Korgan en Aerie in dezelfde party gaf wel leuke dialogen, als ik het me kan herinneren.

In BG1 heb ik eerst alle buitengebieden gescout voordat ik aan de main quest begon in de Nashkel Mines. Zou had ik Dynahyr, die ene elf ranger waarvan ik zijn naam ben vergeten. Als je dan door het bos loopt waar ook van die bandits met ijspijltjes zitten te campen, laat je die elf of Minsc (met boots of stealth) stealthen en de omgeving verkennen. Komen ze zo'n groepje bandit archers tegen, dan worden zij niet gezien, en dan laat ik Dynahyr er ff een fireball op gooien vanaf veilige afstand >:) . Daarna loop ik er met de rest van de party op af ik knal ik de resterende bandits overhoop met mijn partyleden die kruisbogen of bogen gebruiken. Zij raken dan nauwelijks beschadigd omdat ze rond die tijd toch al plate mail armor hadden.

Ik hoop dat ze bij Bioware snel weer komen met een Baldur's Gate achtige RPG.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUP_A_SOUP
  • Laatst online: 04-03-2024

CUP_A_SOUP

Is het al 4 uur?

Heb het vorig jaar met mijn broer rond gespeeld in MP, ieder 1 char. en geen NPC's.
XP cap remover erop en we waren op het eind lvl 40 geworden.
Sommige stukken zijn super moeilijk als je alleen of met twee speelt vooral in het begin, maar hoe verder je komt hoe sterker je character wordt en hoe leuker imho.
Ik speelde met mage, super strak is de robe of Venca te koop op de promande. Ook de staff of the magi welke permantent inviseble maakt en nog veel meer leuke specs heeft. Deze kan je vinden door naar een gesloten deur ergens halverwege de bridge (ofzo?) tegaan met een roquestone. Mega vette battle binnen trouwens ;)
En als je dan de cloak of non-detect gebruikt welke je ergens aan het begin vind kunnen tegenstanders ook nog niet eens true sight ofzo gebruiken om je visable te maken.
Je bent dus als je niet cast onzichtbaar :) De robe of vecna zorgt ervoor dat je casting tijd super laag wordt en dus is het onzichtbaar, snel casten en hoppa weer onzichtbaar :)
Alle items zijn goed te vinden alleen de staff of the magi moet je toch wel hoog in lvl zijn wil je die kunnen krijgen. Als je eenmaal door de portal heenstapt moet je minimaal de beholder afmaken om er weer uit te komen. Pas wel op is een eenmalige quest, je kan niet meer terugkomen! De vrouwlijke mage heeft de staff bij zich trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Staff of Magi en Robe of Venca waren de namen die ik zocht (die heb ik dus) alsook de 'impressive' Ring of Gaxx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUP_A_SOUP
  • Laatst online: 04-03-2024

CUP_A_SOUP

Is het al 4 uur?

Ring of Gaxx is ook super handig!
Je kan nog een nasty truukje uithalen met die ring, als je Gaxx pick pocket als hij nog groen is dan heb je de ring 2 keer.
Beetje lame enzo maar het kan wel.
Gaxx is trouwens super goed te doen met protection from undead scroll of protection from magic. Die laatste zijn er maar een paar van in het spel. De Demi leech in watcherskeep kan je doen met protection from undead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Mijn uitstapje naar Watchers Keep voltooid. Moeilijkste vond ik de Seal Guardians (tje hoe noem je die ventjes dat bij de 3 seals zitten). Vermoedelijk omdat ik meet 1 fighter heb die de kloppen kan opvangen. Maar goed, met wat tactisch mezelf opsluiten in een kamer en met de rest een paar magische spells (ik telde: 9x Cloudkill (5?), 11x Web (3), 2x Stinking Cloud (3), 3x Abi Dalzim's Horror Wilting (8 ), 2 Firebreaths (10), 2x Storm of Vengeance (10), 1x Summon Deva (10), 2x Summon Djinn (7), 9x Ice Storm (5?) spelen op The Huntress en die succubus.
De lich die er zat viel goed mee, als je eerst de flaming skulls hebt gemold. Die willen soms nogal lastig doen met hun vuurballen waar Aerie, Imoen, Robbillard en Jan Jansen niet zo goed tegenkunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 23:14

Boekster

Naimoholic

Ik mis best wel een paar drogon's breaths :P . Als je ToB hebt kan die spell niet ontbreken. Overigens heb ik veel liever een sorcerer dan een mage, je kunt veel makkelijker aanpassen aan de situatie en er zijn veel spells die ik nooit gebruikte. Seal guardians gingen bij mij ook snel dood met spike traps. Die mikte ik eerst neer voordat ik ging summonnen. Werkt erg lekker, dan is de halve party daar al damaged of dood. Ook bij andere spawnable zooi gebruikte ik vaak spike traps, 4 van die dingen zijn echt moordend.

Overigens is BGI erg leuk, maar wel moeilijk als je BGII gewend bent. Ankhegs sucken op lvl 2 :P . De ranger in het spel heet Kivan, die had ik echt altijd bij me, die deed veel damage met een bow, echt ongezond. In BGII gebruikte ik niet eens meer ranged, behalve met mages. Die heb je gewoon nodig om te kunnen dispellen en af en toe eens lekker te damagen. De bovengenoemde Dragon's Breath is favoriet :P . Planetars zijn ook lief, die liet ik ook graag los.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Planetars zijn wel handig ja. De mijne heeft Irenicus eigenhandig in Hell gemold. Momenteel al aan ToB bezig, in Saradush. Robbillard (The Darkest Day) ingeruild voor Sarevoc. Goede fighter en je kunt later zijn alignment laten shiften. Uit ervaring weet ik dat je in ToB wat meer tanks nodig heb wil je overleven.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick The Heazk op 29-05-2005 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 15:09

scorpie

Supra Addict

Hmm nu jullie het weer over BGII hebben... wil ik ook weer playen, maar ik kom nou al tijd tekort :X

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 21:54
Ik speel nu voor het eerst BG1 en moet zeggen dat het wel een leuke afwisseling is op NWN.
Wel even wennen het ad&d systeem. Net nu ik het d&d van NWN onder de knie had moet ik weer helemaal opnieuw beginnen met de regels te leren.

Is BG1 trouwens alleen maar op een resolutie van 640x480 te spelen? Volgens mij had ik gelezen dat hij op 800x600 gespeeld kon worden, maar daar zie ik helemaal geen opties voor. In de .ini-file kon ik eigenlijk ook geen resolutie vinden welke ik eventueel aan zou kunnen passen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ik ben vorige week nog maar eens begonnen het BG2, ik zit nu halverwege kwa quests (90K gold, ring of the Gaxx, staff of the magi, celestial fury, ik heb bijna alles in Amn gedaan).
Ik had helaas in het begin vh spel al een magick license gekocht, nou las ik gisteren dat als je magick blijft casten zonder license en de wizards doodt er steeds sterkere wizards komen tot op het punt dat de hoogsten in de ranks vd cowled wizards je persoonlijk komen aanvallen.
Nu wil ik die license dus kwijt. :)
Blijkbaar kan dat niet want ik heb al magick gebruikt op guards en er gebeurt niets. Iemand enig idee hoe ik de license kan kwijtspelen? Een cheatcode/modje ofzo is ook goed als het niet meer ingame kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bateau
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-09 12:34
Freezer schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:45:
.....

Is BG1 trouwens alleen maar op een resolutie van 640x480 te spelen? Volgens mij had ik gelezen dat hij op 800x600 gespeeld kon worden, maar daar zie ik helemaal geen opties voor. In de .ini-file kon ik eigenlijk ook geen resolutie vinden welke ik eventueel aan zou kunnen passen.
Het kan wel, maar dan moet je ook BGII en BG1tutu installeren. Dit progje zorgt ervoor dat je BG1 in de BGII engine kan spelen. Dus ook op 800*600 (of hoger :9 als je een beetje snelle pc hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
corpseflayer schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:50:
Ik ben vorige week nog maar eens begonnen het BG2, ik zit nu halverwege kwa quests (90K gold, ring of the Gaxx, staff of the magi, celestial fury, ik heb bijna alles in Amn gedaan).
Ik had helaas in het begin vh spel al een magick license gekocht, nou las ik gisteren dat als je magick blijft casten zonder license en de wizards doodt er steeds sterkere wizards komen tot op het punt dat de hoogsten in de ranks vd cowled wizards je persoonlijk komen aanvallen.
Nu wil ik die license dus kwijt. :)
Blijkbaar kan dat niet want ik heb al magick gebruikt op guards en er gebeurt niets. Iemand enig idee hoe ik de license kan kwijtspelen? Een cheatcode/modje ofzo is ook goed als het niet meer ingame kan.
Heb even voor je gezocht met Infinity Explorer, en je moet de global variable 'BribedCowled' op 0 zetten. In de console gaat dat als volgt:
code:
1
CLUAConsole:SetGlobal("BribedCowled","LOCALS",0)

Ik heb het opgezocht, niet getest, maar het moet wel werken denk ik :)

[ Voor 4% gewijzigd door Amras op 23-06-2005 17:17 . Reden: verkeerde global variable ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
code:
1
CLUAConsole:SetGlobal("BribedCowled","GLOBAL",0)

Hiermee komt de wizard die je zegt dat magick verboden is maar als ik daarna spells cast geberut er niets meer, het moet dus een andere variabele zijn of mss een andere waarde voor bribedcowled als het geen boolean is tenminste.
Met LOCALS of LOCAL gebeurt er helemaal niets.
/e/
Werkt toch ...
Je moet alleen een dag ofzo wachten en daarna een spell of 3 casten. :)

[ Voor 115% gewijzigd door peke op 24-06-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Wou dit spel net installeren maar nu merk ik dat CD2 een beetje dood is..... onder de krasjes etc. :|
Heeft iemand dit spel nog ergens in de Budget bak zien liggen ?

Heb een maand terug nog BG1 uitgespeeld en dat smaakte wel naar meer, had deel 2 nog nooit uitgespeeld......maja, gaat moeilijk zo als je een fout melding krijgt als CD2 erin zit bij het installeren ;(

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Laatst online: 09-09-2023
Het is weer winter, dus een goede reden om voor mij baldur's gate weer uit de kast te trekken en andere mensen aan te steken. Direct ook een reden om weer hier even te vertoeven dus.

Menschen, ik zeg: installeer het weer want het weer is er naar.

Ik heb zelf nog nooit een bard gehad aangezien ik het kutcharacters vond, maar toch heb ik nog nooit de quest gehad van de bard's stronghold, ben nu wat levels aan het halen in de Umar Hills.

Zou ook wel leuk zijn als er wat screenshots gepost kunnen worden, kan nog niet aftrappen daarmee aangezien ik niet op de goeie comp zit.

Game on!

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Laatst online: 27-08 10:37
Terwijl ik Neverwinter nights 2 speelde had ik weer een enorm behoefte aan Baldur's Gate. Want het staat gewoon als een paal boven water dat er geen spel in dit genre is wat dit spel evenaart. Ik kon mijn BG cd's niet meer vinden en kwam tot de ontdekking dat er een half jaar terug een BG editie uitgebracht is met BG1, BG2 en de beide expansions, dus heb deze maar aangeschaft :)

Tot mijn verbazing wordt er nog steeds hard aan diverse mods gewerkt :) site1 site2
Vooral Unfinished Business lijkt me interessant om te proberen. Veel dingen die men tijdens de ontwikkeling van BGII heeft laten vallen zijn er weer ingezet :)
Unfinished Business ("UB") is designed to restore many of the cut items, quests, and encounters from the game's final release, as well as try to tie up some of the "loose ends."

Current components include:

* The Kidnapping of Boo, by Cliffette
* The Suna Seni/Valygar Relationship Restoration
* Kalah and What He Was Promised, by Andyr
* Cat and Mouse: Bodhi Hunts You in Spellhold, by Ghreyfain
* Gorje Hilldark and the Extended Illithium Quest
* The Pai'Na/Spider's Bane Quest
* Restored Crooked Crane
* Restored Encounters
* Artemis Entreri in Bodhi's Lair!!!! _/-\o_
* Corrected "Xzar's Creations"
* Restored Hell Minions, by SimDing0
* Gorf the Squisher Fix, by Gebhard Blucher
* Item Restorations
* Yoshimo's Original Portrait
* Anomen's Original Portrait
* NPC Portrait Restorations
* Corrected BAMs and Scripts
* Corrected Character Names
* Restored Minor Dialogs
* Restored Bhaalspawn Powers, by David Gaider
* Extended Throne of Bhaal Item Descriptions
* Throne of Bhaal Minor Restorations
* Justifier Kit, by Andyr
* Feralan Kit, by Andyr
* Sarevok's Remorse, by Sovran and Winterine
Zodra BG Compilation binnen enkele dagen in mijn brievenbus valt, ga ik waarschijnlijk weer vanaf BGI tot BGII:TOB spelen met behulp van de Baldurs Gate trilogy of tutu mod :)

[ Voor 3% gewijzigd door Icingdeath op 17-12-2006 16:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Herr Stuhl schreef op zondag 17 december 2006 @ 11:22:
Zodra BG Compilation binnen enkele dagen in mijn brievenbus valt, ga ik waarschijnlijk weer vanaf BGI tot BGII:TOB spelen met behulp van de Baldurs Gate trilogy of tutu mod :)
Wat doet die laatste mod :P?

[edit]AH damn, een BGI remake met de BG II engine? Pff... dat wil ik niet hoor, ben ik weer 2 maanden kwijt :P

[ Voor 15% gewijzigd door IceStorm op 17-12-2006 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Ja met Baldurs Gate trilogy kan je zorgen dat BG1 + Expansion onder de BGII engine draait en dat het perfect doorloopt naar BG2. Ik kan uit ervaring zeggen dat het een behoorlijk stabiele mod is :)

Veel mods voor Baldurs Gate werken tegenwoordig met een speciale installer (WeiDu) deze mods zijn vaak compatible met elkaar, zodat je ze dus naast elkaar kan gebruiken.

Maak trouwens voordat je mods installeert een backup van je BGII folder, het wil namelijk nog al eens misgaan en dan werkt BG dus niet meer ;)
edit: BG trilogy heb ik nooit gebruikt, enkel tutu

Dit is dus het verschil tussen tutu en trilogy:
Well, the basic difference is the transition from BG1 to BG2 BGT offers.

TUTU converts BG1 to the BG2 engine, yet keeps BG1 as a completely different game - you will be able to import your TUTU character manually into SOA as was possible before but nothing more. TUTU can be played whether you own TOTSC or not.

BGT converts BG1 to the BG2 engine and merges BG1, TOTSC (yes, TOTSC is required for BGT), SOA and TOB into one big game. This means:
- after Sarevok is defeated your main character will be automatically transferred to BG2 and the game will just continue as if BG1 and BG2 are just two chapters of one big game.
- at the start of BG2 the 'state' of your party-NPCs will be taken into account - this means:
1. if f.e. Minsc was killed during BG1, no Minsc in Irenicus' prison.
2. if you would have increased the stats of some of your NPCs (say raised Imoen's INT by one) these NPCs will reappear in BG2 with the stats (and weapon proficiencies,...) you gave them in BG1.
- with some other mods you will be allowed to transfer some more BG1 NPCs to Irenicus' dungeon (just like Imoen, Jaheira and Minsc before) with new BG2 dialogue and character - Shar-teel f.e. thanks to Vlad.
- because BG1 and BG2 are merged into one big game - you will be allowed to install some big BG2 mods on top of your BGT install - you could f.e. install TDD and thus enjoy all the TDD kits right from the start in BG1.

Some people might still claim TUTU or BGT runs smoother, is more error-free, is graphically better than its counterpart, but I think that's utter rubbish.

I hope this is somewhat clear

[ Voor 109% gewijzigd door Icingdeath op 17-12-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn ook al mensen bezig om de BG saga naar een NWN2 mod over te zetten. Dat is wel een monsterproject.

Ik ben het er trouwens mee eens dat de BG saga nog steeds *de* RPG is (en Planescape;Torment, maar die had ik pas veel later gekocht op aanraden (btw toch nog voor de volle mep, gierige Dixons :()). Ik heb daar hele goede herinneringen aan.
En ik heb nu nog steeds contact met een aantal mensen die ik ontmoet heb op de site baldursgatehaven (die nu al jaren uit de lucht is...)

Of er ooit nog een game zo goed als BG komt... laten we het hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:45:
Er zijn ook al mensen bezig om de BG saga naar een NWN2 mod over te zetten. Dat is wel een monsterproject.

Ik ben het er trouwens mee eens dat de BG saga nog steeds *de* RPG is (en Planescape;Torment, maar die had ik pas veel later gekocht op aanraden (btw toch nog voor de volle mep, gierige Dixons :()). Ik heb daar hele goede herinneringen aan.
En ik heb nu nog steeds contact met een aantal mensen die ik ontmoet heb op de site baldursgatehaven (die nu al jaren uit de lucht is...)

Of er ooit nog een game zo goed als BG komt... laten we het hopen.
Eerst nog maar zien, meestal lopen dit soort projecten vroegtijdig vast. Maar het zou geweldig zijn als het lukt _/-\o_

Hoewel ik vind dat de Infinity Engine ondanks haarleeftijd nog mooie graphics tevoorschijn kan toveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Gvd, nu moet ik het ook weer spelen...ben eigenlijk nooit toegekomen aan al die mods...kan iemand een paar must-haves aanraden? En je kunt ze gewoon spelen met je BGII character, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Haijo schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:03:
Gvd, nu moet ik het ook weer spelen...ben eigenlijk nooit toegekomen aan al die mods...kan iemand een paar must-haves aanraden? En je kunt ze gewoon spelen met je BGII character, right?
Wat ik je kan aanraden is: The big picture + Baldur's Gate Trilogy te installeren dan heb je alle grote mods:
The Big Picture
Want to play it all? Try BP! Combine The Darkest Day, Shadows Over Soubar, and Tortured Souls mega-mods. Includes many components of the Tactics mod plus Horred The Plague's excellent AI, bugfixes, and tweaks to the whole package.
BP + Baldur's Gate Trilogy
Thought BP offerred everything in one game? Try a combination of BP and the Baldur's Gate Trilogy. Play right from Candlekeep in BG1 to the TOB finale, with sidetrips through TDD, SOS, TS and a bundle of favorites. Add in the Never Ending Journey for the BP-BGT-NEJ adventure of a lifetime!
Speciaal topic Speciaal subforum Installatie instructies
Je moet er wel wat moeite voor doen, maar dan heb je ook wat :)

[ Voor 41% gewijzigd door Icingdeath op 17-12-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Yo, dank je! Precies wat ik zocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Persoonlijk vind ik de mods die nieuwe areas introduceren, zoals The Big Picture en The Darkest Day, minder goed. Ze introduceren namelijk areas van andere Infinity Engine games (Icewind Dale I&II, Baldur's Gate I). Een lijstje van de mods die ik heb geinstalleerd staan, kan ik momenteel niet voorzien (ze staan op een andere computer), maar ik zal ze zeker eens posten.

Baldur's Gate I Tutu is een echte aanrader. Niet alleen de graphics veranderen dan, maar ook de ruleset. Deze is dezelfde als in Baldur's Gate II (of ToB). Waardoor je dus ook met een Sorcerer aan de slag kunt in BGI :D.

Als algemene regel om mods te installeren geldt er:
0) Installeer BGI/TotSC/II/ToB en run minstens eenmaal (om de config-file aan te maken).
1) Installeer WeiDU (in de BG folder als ik me niet vergis)
2) Installeer alle non-WeiDU mods (let op, de meeste zijn niet onderling compatibel - zeker niet als ze de dialog.tlk aanpassen).
3) Installeer alle WeiDU mods. Deze zijn allemaal onderling compatibel.
4) Start een nieuw game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Niet WeiDU mods werken dus soms toch wel (icm. weidu mods) als je ze maar voor de WeiDU mods installeert?
Moet ik toch maar eens proberen :) Toch wel jammer dat het merendeel van de mods niet WeiDU is

[ Voor 61% gewijzigd door Icingdeath op 18-12-2006 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Wel ik heb net Icewind Dale uitgespeeld op Heart of Fury Mode.
De expansion Heart of Winter moet ik nog doen maar dat zal pas binnen een 2 tal maand kunnen.

Het leuke aan Haert of Fury is dat alles ongeloofelijk veel sterker is zowel naar hp als damage en tac0 toe.
Zo heb ik zeker een half uur nodig gehad om de eerste gobin dood te krijgen. :p
De xp reward is dan ook 21xx tov xx voor normal play waardoor je op het einde vd game uitkomt op lvl 26-28.

De uitdaging stijgt ondmiddellijk naar een ongekend niveau dankzij haert of fury mode.
Zou wel leuk zijn mocht men deze optie voor BG2 hebben in de vorm van een modje. :)
Zo ging een earth elemental van uninjured naar hurt na het ontvangen ve 105 dmg Otiluke's Freezing Sphere (3-6 / lvl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Ja Icewind Dale moet ik ook maar eens proberen, het lijkt me alleen wat minder dat je van te voren al je hele party moet maken en dat je in het spel geen nieuwe party members kan "recruiten" :)

Was het trouwens nog gelukt om Guenhwyvar van Drizzt Do'Urden te stelen? ;)
(paar jaar geleden in een multiplayer game van Baldurs Gate 2 probeerde jij meerdere keren dat beeltje van Drizzt en zijn party te stelen, snel voordat zij gesummoned werd >:) )

Ik heb Baldurs Gate nog niet eens op insane (altijd core rules gedaan) uitgespeeld. Mischien toch eens proberen :) Maar dat Heart of Fury Mode klinkt wel gaaf en daar ben je ook veel langer mee zoet natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Laatst online: 17-09 23:14

Boekster

Naimoholic

Dat dit topic nog leeft! :P

Ik heb BGI+TotSC, BGII+ToB pas aan een vriend van me gegeven om zich mee te gaan vermaken. :P We gaan waarschijnlijk ook een keer een D&D-campaign doen met de 3rd-edition rules. Lijkt me erg gaaf om te doen ook :) . Ik zou alleen nog niet weten wat ik dan voor class en race zou nemen :P . Ik heb zo veel lollige ideeën :D

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Herr Stuhl schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:27:
[...]

Ja Icewind Dale moet ik ook maar eens proberen, het lijkt me alleen wat minder dat je van te voren al je hele party moet maken en dat je in het spel geen nieuwe party members kan "recruiten" :)

Was het trouwens nog gelukt om Guenhwyvar van Drizzt Do'Urden te stelen? ;)
(paar jaar geleden in een multiplayer game van Baldurs Gate 2 probeerde jij meerdere keren dat beeltje van Drizzt en zijn party te stelen, snel voordat zij gesummoned werd >:) )

Ik heb Baldurs Gate nog niet eens op insane (altijd core rules gedaan) uitgespeeld. Mischien toch eens proberen :) Maar dat Heart of Fury Mode klinkt wel gaaf en daar ben je ook veel langer mee zoet natuurlijk :)
Dat heb ik ook al geprobeerd door eerst mass invisibility te casten en vervolgens te travellen en te stelen maar Drizzt heeft het beeldje niet op zak.
Heart of Fury is heel leuk maar je hebt er denk ik de expansion voor nodig.
Interactiviteit is wel wat minder dan BG2, er zijn ook zo goed als geen subquests.
De verhaallijn is echter ijzersterk.
Het spel begint echter pas na de Vale of Shadows vind ik.

Verwijderd

Goede herrinneringen aan de Baldur`s Gate serie, jammer dat ik niet zo veel tijd heb om te gamen anders ging ik wel voor een potje Big Picture + de Trilogy zoals hierboven aanbevolen :)

heb zelfs het eerste deel nooit helemaal uitgespeeld :X

Als die boel geinstalleerd is, kan je dan ook op 1024 spelen, of alleen op 800?
ben je dan helemaal klaar om te gaan, of zijn er NOG meer mods die er gewoon bij MOETEN om het helemaal ULTIEM compleet te maken?
draait het dan ook een beetje goed op een athlonxp 3000 met 1024ram en x800PE kaart?

vragen vragen vragen :P ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 13:35 ]

• Bateau
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-09 12:34
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:31:

ben je dan helemaal klaar om te gaan, of zijn er NOG meer mods die er gewoon bij MOETEN om het helemaal ULTIEM compleet te maken?
draait het dan ook een beetje goed op een athlonxp 3000 met 1024ram en x800PE kaart?
Ja, dat kan (zie mijn post een stukje hoger). Ik draai het op 1024x786 met een P4@2.8 en een 9800PRO, en dat gaat prima :)

• Icingdeath
Goede herrinneringen aan de Baldur`s Gate serie, jammer dat ik niet zo veel tijd heb om te gamen anders ging ik wel voor een potje Big Picture + de Trilogy zoals hierboven aanbevolen :)

heb zelfs het eerste deel nooit helemaal uitgespeeld :X

vragen vragen vragen :P ;)
Ja dat kan, Ik heb alleen het probleem dat hogere resoluties (1600 x 1200 etc.) alleen werken als ik 3d acceleration uitzet, waardoor de boel hier erg traag wordt.

maar, bij 1600 x 1200 wordt de boel wel erg klein, wat de sfeer nou niet echt ten goede komt :P

edit: te laat
corpseflayer schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:46:
[...]

Dat heb ik ook al geprobeerd door eerst mass invisibility te casten en vervolgens te travellen en te stelen maar Drizzt heeft het beeldje niet op zak.
Heart of Fury is heel leuk maar je hebt er denk ik de expansion voor nodig.
Interactiviteit is wel wat minder dan BG2, er zijn ook zo goed als geen subquests.
De verhaallijn is echter ijzersterk.
Het spel begint echter pas na de Vale of Shadows vind ik.
Ik heb de hele ID serie maar besteld :)

[ Voor 28% gewijzigd door Icingdeath op 21-12-2006 16:53 ]

Verwijderd

IWD is wel een leuke serie als je ervan houdt om zelf je party te maken. Dat heeft zo ook z'n charme (kan je bijvoorbeeld als een hele dwarf clan spelen ofzo ;)), alleen dus geen character interactie.
Ik heb IWD1 gespeeld en vond dat wel okay, IWD heb ik *bijna* uitgespeeld, maar vlak voor het eind kwam NWN uit en ben ik daar eerst mee begonnen.
Hoewel de IWD serie geheel lineair is, zitten er inderdaad erg goede stukken in met puzzels en what not (wat ik eigenlijk vond tegenvallen in NWN en tot nu toe ook mis in NWN2. BG1&2, SoU & HotU hebben dat allemaal meer).

Als ik NWN2 heb uitgespeeld ga ik misschien ook wel BG1&2 weer eens spelen (nooit met mods gedaan indertijd, maar als ik het nu lees lijkt me dat toch wel leuk om eens te proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig op 1024 als dat er een beetje goed uitziet op m'n 17" en niet te traag loopt, moet er nog een aanpassing in een INI gemaakt worden hiervoor of krijg je een optie ervoor in het menu?
Hier nog geen antwoord op, of IS hier geen antwoord op? :P
Bateau schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:43:
[...]

Ja, dat kan (zie mijn post een stukje hoger). Ik draai het op 1024x786 met een P4@2.8 en een 9800PRO, en dat gaat prima :)
Ik draai het standaard @2.2, hopenlijk maakt dat verschil niet al te veel uit :)

bedankt voor alle antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zag net bij de FRS :X BG1 + exp en BG2 + ToB samen voor 15 euro liggen. Waar gaat het heen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2006 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Gauw naar de FRS :P

Ik heb mijn BG1 + exp niet legaal :X 8)7 en moet die maar es gauw gaan kopen... En mijn BG2 (wel legaal) heb ik CD2 letterlijk kapot gespeeld, dus kan hem niet meer installeren >:) en wil de hele rattaplan wel eens spelen @ 1024x768 of 1280x1024 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killed-1 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 20:46:
[...]

Gauw naar de FRS :P

Ik heb mijn BG1 + exp niet legaal :X 8)7 en moet die maar es gauw gaan kopen... En mijn BG2 (wel legaal) heb ik CD2 letterlijk kapot gespeeld, dus kan hem niet meer installeren >:) en wil de hele rattaplan wel eens spelen @ 1024x768 of 1280x1024 :9
Heb het spel maar eens op de laptop gezet.. ideaal voor die tussenuren op school, of ff in de trein.. (of natuurlijk, laptop op bureau, en je enkele weken afzonderen..)

Moet wel ff weer wennen.. tijd niet gespeeld, en vooral bezig met NN2 geweest.. daar gelden toch iets andere regels... vind BG 2 moeilijker dan NN2 op het moment.. (ben trouwen nooit echt ver geweest met BG2.. alleen met walkthrough)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Grappig dat ik dit topic ineens weer tegenkom in de active topics list, ik ben toevallig een maand geleden begonnen om de hele trilogy weer eens door te spelen. Ik ben nu nog bezig in BG1 en ben met een evil party van 5 members Durlag's Tower aan het looten. Daarna alleen het werewolves island nog en dan Sarevok achterna in de Undercity.

Ik heb BG1 al 2 of 3x uitgespeeld en BG2 al 2x, maar de expansions (TotSC en ToB) allebei nog niet. Bij TotSC heb ik Durlag's Tower nooit afgerond, de rest wel. Bij ToB heb ik Watcher's Keep wel gedaan en de main quest gespeeld tot de Ravager. Nu hoop ik alles eens uit te spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 21:52:
[...]

Heb het spel maar eens op de laptop gezet.. ideaal voor die tussenuren op school, of ff in de trein.. (of natuurlijk, laptop op bureau, en je enkele weken afzonderen..)

Moet wel ff weer wennen.. tijd niet gespeeld, en vooral bezig met NN2 geweest.. daar gelden toch iets andere regels... vind BG 2 moeilijker dan NN2 op het moment.. (ben trouwen nooit echt ver geweest met BG2.. alleen met walkthrough)
Als je moeite hebt met de regels, kan je het beste dit lezen, hier staan de AD&D 2 regels in die dus onder andere van toepassing zijn op de BG reeks.
Amras schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 22:54:
Grappig dat ik dit topic ineens weer tegenkom in de active topics list, ik ben toevallig een maand geleden begonnen om de hele trilogy weer eens door te spelen. Ik ben nu nog bezig in BG1 en ben met een evil party van 5 members Durlag's Tower aan het looten. Daarna alleen het werewolves island nog en dan Sarevok achterna in de Undercity.

Ik heb BG1 al 2 of 3x uitgespeeld en BG2 al 2x, maar de expansions (TotSC en ToB) allebei nog niet. Bij TotSC heb ik Durlag's Tower nooit afgerond, de rest wel. Bij ToB heb ik Watcher's Keep wel gedaan en de main quest gespeeld tot de Ravager. Nu hoop ik alles eens uit te spelen. :)
Je moet alleen wel oppassen dat je niet te veel exp overhoud na BG1 + TOTSC, anders ben je dik overpowerd in BGII :D (dat had ik de vorige keer dus)

[ Voor 49% gewijzigd door Icingdeath op 23-12-2006 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Herr Stuhl schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 10:31:
Je moet alleen wel oppassen dat je niet te veel exp overhoud na BG1 + TOTSC, anders ben je dik overpowerd in BGII :D (dat had ik de vorige keer dus)
Hmmm... dat zou best wel eens kunnen gebeuren. Ik speel nu een Elven Fighter/Mage en heb in beide classes nu zo'n 60k experience. Verder zijn m'n stats ook vrij hoog door de tomes in BG1. Naja, als BG2 zometeen wel erg makkelijk wordt dan verlaag ik m'n experience wel ofzo. Of ik ga met een party van maar 3 of 4 characters ofzo. Ik zie het wel. Eerst Durlag's Tower eens uitspelen, maar daar zitten nog beste taaie monsters. Gisteravond even wat Greater Wyverns gesloopt, maar dat kostte me toch een keer herladen. Bijna 30 damage per hit, dat kon zelfs Korgan (99 hp :9) niet hebben. Tweede keer lukte het met wat summons wel gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Herr Stuhl schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:53:
Wat ik je kan aanraden is: The big picture + Baldur's Gate Trilogy te installeren dan heb je alle grote mods:
Speciaal topic Speciaal subforum Installatie instructies
Je moet er wel wat moeite voor doen, maar dan heb je ook wat :)
Ik denk dat ik dit maar eens ga proberen :) Volgens mij ben ik met installen wel even zoet maar dat gaat goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
IceStorm schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:40:
[...]

Ik denk dat ik dit maar eens ga proberen :) Volgens mij ben ik met installen wel even zoet maar dat gaat goed komen.
Ik heb vandaag ook die mega install gedaan, met al die mods van die url hierboven. Let er op dat je je exact aan de volgorde moet houden van de handleiding in dat derde linkje, ivm met mogelijk compatibility problemen. Verder kan je alle benodigde bestanden downloaden bij de aangegeven links in dat topic.

Het installeren van al die mods kan wel een paar uur in beslag nemen, mijn installatie was uiteindelijk 11GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Ik heb het niet zo op The Darkest Day en Shadows over Soubar (en dus ook niet op The Big Picture). Het nadeel aan al deze mods is ondermeer de hergebruikte areas, maar voornamelijk de ongebalanceerde en belachelijk goede items. Verder mag je ook op meer XP rekenen waardoor het geheel weer wat eenvoudiger wordt. De quests vind ik meestal ook niet zo spectaculair.

Hier is een lijstje van mods die ik gebruik:
  • Deeper Shadows of Amn. Deze maakt het spel wat uitdagende voor high-level characters; verbeterde Kangaxx, een extra draakje ...
  • Expanded Thief Stronghold. Leuke uitbreiding voor thieves. Er zijn meer quests (leuk, goed geintegreerd) voor de thieves guildhall.
  • Fallen Paladins. Anarg is wat sterker.
  • Improved Asylum. Zoals de naam suggereerd, wat moeilijke encounters in Spellhold.
  • Market Prizes. Een extra quest, leuk geintegreerd, maar biedt desondanks niet veel.
  • Unfinished Business. Een absolute must. Deze mod installeerd een aantal zaken die orgineel in BG II hadden moeten zitten. Zoals bijvbvoorbeeld Boo die gekindnaped is, extra Bhaalspawn powers bij het verslagen van elke challenge in de Pocket Plane en een hele reeks loose ends waar men een verklaring probeert voor te geven (Kalah and what he was promised).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Ik vraag me af of ze iets gedaan hebben aan de stronhold quest waar je Glacius tegenkomt en als Nalia in de buurt is. Dan zegt Nalia dat Glacius de trouwste guard van haar vader is en dat hij wss onder een charm spell staat. Bij het casten van eender wat, dispel, charm, domination, ... op Glacius gebeurt er echter niets, het enige wat je kan doen is Galcius afmaken of zijn items stelen als hij nog neutraal is met een onzichtbare thief om vervolgens snel te vluchten voor je thief terug zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Ik vind de meeste mods niet echt iets bijdragen aan dit spel. Vaak bevatten ze hergebruikte areas, kromme dialogen en overpowerde spells en items. The Darkest Day is hier wel een heel goed voorbeeld van. Ik zou graag nog een echt grote mod (dus meerdere areas met grote quests) zien die perfect geintegreerd is in het originele spel. De kans dat dit gebeurt is natuurlijk vrij klein omdat het spel al vrij oud is (weinig modders) en het een behoorlijk grote klus is. Het liefst zie ik nog een compleet nieuwe fantasy RPG (liefst in de zelfde setting, maar wel compleet los verhaal) geschreven op de Infinity Engine, maar die kans is nog kleiner denk ik. Ik kan maar niet wennen aan de nieuwe 3d RPGs. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Laatst online: 25-09-2023
Tja, ik zou wel eens een spel zoals Planescape: Tornment willen spelen, maar dan met moderne graphics (niet noodzakelijk 3D). Aan de andere kant heb ik daar nu misschien niet genoeg tijd meer voor, dus misschien iets tussen de hedendaagse NWN-style RPG's en Planescape: Tornment in; dus een soort van BG2 met moderne graphics :)

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk dat dit game nog gespeeld wordt. Naast half-life was BG 1 m'n eerste ooit gekochte pc game. Ik herinner me nog die zalige zomer. Ikzelf als 14-jarig nerdje met m'n engels woordenboek en veel te veel tijd, moeder die om de haverklap komt kutten over m'n groeiende verslaving. 3 volle maanden duurde 't tegen dat ik eindelijk bij sarevok raakte, met nog es een maand bij voor ToSC. Drie jaar later exact 'tzelfde verhaal bij BG2.

Geen enkele recentere RPG kan tippen aan de BG serie imo. NWN 1 & 2 blijven boeien zolang je 't speelt maar de replayability ervan is oneindig lager. Icewind dale was BG maar zwakker, en de elder scrolls reeks komt qua sfeer en spanning nog niet aan de enkels van BG.

Geen BG 3 is flink klote, ik hoop dat er ooit een diehard fan in de game-ontwikkeling gaat en nog es een likewise game maakt. Weg met die hele graphics hoererij, dat blijft toch niet boeien. BG nam zo'n 1,5 gig in op je harde schijf, en driekwart ervan was tekst.

Verwijderd

Say that again, Pine :)

• peke
Je snapt denk ik niet wat je zegt met "meer dan 3/4 vd 1.5GB is tekst".
Als 1 char 1 byte is en je hebt 1GB tekst heb je meer dan 1000 000 000 lettertjes voor je 1GB. Met een beetje compressie verdubbel je dit.
Edit maar ff snel jongen. ;)
/e/
Idd nulletje vergeten. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door peke op 28-12-2006 19:40 ]

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Gelukkig dat ik dit topic zag staan in de actieve topics lijst... heb ik weer wat te doen :P Er is geen enkel RPG van dit genre die ook maar in de buurt komt van BG. De nieuwe 3D RPG's zuigen wat mij betreft apeballen, ik vind gewoon niet leuk.

Ik ga even installeren :D

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 21:54
corpseflayer schreef op donderdag 28 december 2006 @ 18:47:
Je snapt denk ik niet wat je zegt met "meer dan 3/4 vd 1.5GB is tekst".
Als 1 char 1 byte is en je hebt 1GB tekst heb je 100 000 000 lettertjes voor je 1GB. Met een beetje compressie verdubbel je dit.
Edit maar ff snel jongen. ;)
Volgens mij heb je een 0 te weinig opgeschreven (afgezien van het feit dat bytes en dergelijke in 1024-tallen worden geteld).

Maar de games bevatten idd redelijk wat tekst. Lang niet zoveel als Planescape: Torment naar mijn idee, maar toch wel een stukje meer dan de NWN's.
Ook wel mooi dat er redelijk wat tekst in zit, je wordt dan in ieder geval in het verhaal getrokken. Wel vervelend als je hoopt op veel actie, maar ja daar zijn dan wel andere games voor.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ook BG1&2+alle expansies weer geïnstalleerd, is zo lang geleden dat ik denk dat ik weer blij verrast zal zijn :).

Nu ben ik dus ook op zoek naar een aantal mods enzo. Ik hou net als sommigen niet zo van die 'nieuwe area's' mods, maar wel van nieuwe NPC's, items en banter spul.

Nu heb ik 2 sites gevonden 'http://www.spellholdstudios.net/' en 'http://www.pocketplane.net/mambo/'. Maar daar zie ik dus 'Deeper Shadows of Amn', 'Improved Asylum' enzo niet tussenstaan. Zijn er nog meer prominente IE modsites?
En een tweede vraag; Ik zag ook wat staan over WeiDU, maar na zoeken bleek dat een andere naam te zijn voor de Trilogy mod? Kan je alle WeiDU mods (waar ik er ook maar een paar van gezien heb), zonder Trilogy spelen? Ook zeggen ze vaak 'install non-WeiDU mods before WeiDU mods', maar hoe kan ik nu zien of een mod nu WeiDU is of niet?
Als laatste stond er ook nog dat ik 'BG2 SoA-only mods in de Tutu folder' moest installeren, maar dan heeft dat toch alleen effect op Tutu (dus BG1 en niet BG2)? Dus als ik een nieuwe NPC voor BG2 wil installeren moet dat toch alsnog in de BG2 (en niet Tutu) folder?

Hier is mijn lijstje tot nu toe als het helpt;

Installed Mods;
===
* Alle games (BG1 3 cd’s)
* Patch voor ToB
===
*EasyTutu
*Degreenifyer
*Tutufixes17 (zonder speedmod)
===

En dit heb ik gedownload en wil ik in ieder nog installeren;

======
NPC’s
• Keito
• Indira
• Chloe (romance)
• Finch
EasyTuTu NPC Kits

NPC Flirtpack
Banterpack

ItemUpgrade
*Cespenar soundupgrade for 'ItemUpgrade'
Underrepresented Items
The Unusual Oddities Shop (AbyShop)
Sorceror's Place Items (weet niet of dit wel zo'n leuke mod is, weinig info over te krijgen)

Unfinished Business BG1
Unfinished Business BG2

BG2 Tweaks
========

Oh en dan nog 1 laatste gind; Ik kan me herinneren dat je als je de BG2 collector's edition had, je een aantal extra items kon krijgen (zoals Sling of Everard volgens mij). Nu kan ik me herinneren dat ik die ook had toen ik het spel 4 jaar geleden gespeeld heb, maar ik kan nu nergens meer vinden welke files je moet wijzigen om ook met de normale versie deze items te krijgen.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

De de facto standaard website voor alle Infinity Engine mods is deze van de Pocket Plane Group.

WeiDU is geen mod. WeiDU is eigenlijk een programmaatje dat toelaat dat meerdere mods die ervan gebruik maken per definitie compatibel zijn. Niet-WeiDU mods zijn over het algemeen niet compatibel met elkaar. WeiDU mods daarentegen zijn steeds onderling met elkaar compatibel. Bij het installeren is het zo dat je alle WeiDU mods na de niet-WeiDU mods moet installeren. Normaal staat er in de info van de mod vermeld of ie met WeiDU werkt.

WeiDU dien je zelf ook eerst te installeren in je BGII directory.

Normaal gezien is het bij TuTu wel zo dat je alle mods die je wilt gebruiken in de TuTu folder moet installeren. Dit komt omdat TuTu een groot deel van de bestanden van BGI en BGII aanpast en in zijn eigen map plaatst. Hier zit ook de override map bij, dewelke altijd gebruikt wordt door mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp is Tutu gewoon een soort 'remake' voor BG1, toch? Je BG2 verandert er niet door toch? Je speelt dan BG1 via Tutu en daarna BG2 via de normale BG2 installatie, of heb ik het mis?

En WeiDU hoef ik ook niet in Tutu te installeren neem ik aan? Alleen in BG2? (omdat ik volgens mij geen Tutu mods heb voor BG1, alleen Unfinished Business)

Edit;
====
Nou ik heb Unfinished Business voor BG1 geinstalleerd maar daar was al iets vaags mee aan de hand, want als ik hem in de BG1 dir installeerde, deed hij alle 27 veranderingen, maar in de tutu maar een aantal.

Toen de BG2 dingen geprobeerd te installeren, maar daar geven er ook al een boel errors en vage installaties. In ieder geval 2 NPC's per ongeluk in BG2 ipv tutu geinstalleerd (als ze dat nou bij de installatie zetten ipv in de readme die je pas krijgt als je het uitgepakt hebt en al verkeerd geinstalleerd...)

Beetje jammer dat hoewel de mods in een one-install package komen, ze nou niet echt zo gebruiksvriendelijk zijn als ze doen voorkomen.

Zo maar proberen op te starten, waarschijnlijk kan ik alles opnieuw installeren...

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Mods installeren voor TuTu is helaas niet zo eenvoudig neen. Je moet wel de readme's eens goed doornemen. Als ik het me goed herinner dien je eerste alle mods te installen, en dan als laatste TuTu (deze kopieert toch de Override).

Als alternatief kun je EasyTuTu installeren in plaats van BG1TuTu. Deze zou eenvoudiger te installeren zijn.

Ik weet dat ik zelf problemen had met BG1TuTu te installen. Ik heb toen een install zonder andere mods gedaan. Eens BGI uit was, een complete reinstall van alles, en dan gewoon BGII gespeeld met mods.

BGI in de engine van BGII spelen is overigens echt de moeite waard. Het zal in ieder geval veel frustratie besparen, want je kunt de moeilijkheidsgraad lager zetten dan in de orginele BGI mogelijk was.

[ Voor 55% gewijzigd door Nick The Heazk op 30-12-2006 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze guide gevonden; http://forums.gibberlings...ex.php?showtopic=8122&hl=
Die is erg behulpzaam. Het geeft aan in welke volgorde je moet installeren, en ook links naar de mods.

Let op, dit is dus voor Tutu en EasyTutu voor BG1, niet voor BG2.

Ik heb wat ik wilde met behulp van die thread geinstalleerd en ben nu BG1 aan het spelen. Erg leuk nu al de banterpack, dat je dus net als in BG2, ook in BG1 ineens door je partymember wordt aangesproken. Ook de resolutie bevalt me erg (1024x768).
Op naar de Nashkel Mines! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na dat ik dit spel in 2002 gekocht had, snapt ik nog niet veel van AD&D, en kon ik het maar niet vinden in dit spel... dus toen kwam neverwinter nights uit, en heb ik alles een beetje geleerd de regels enz, nu 5 jaar later nu ik alleen nog maar een laptop heb, heb ik nog maar eens een poging gedaan omdat het te spelen, maar zo wat is dit nu een leuk spel zeg nu ik het begrijp, ik was altijd te lui om alles te lezen maar daar heb ik nu gelukkig geduld voor....

Alleen is het wel ff switchen om van AD&D 3 naar 2 te gaan, zoals de attackbonus wordt anders aan gegeven, en de AC is het omgekeerde, vind het wel een vooruitgang AD&D 3 is wat begrijpelijker.

Maar weet trouwen iemand waar ik een palladin kan vinden voor mijn party?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In BG1 heb je Ajantis, die ergens Noord van de Friendly Arm in moet zijn.
In BG2 heb je Keldorn, die in de Sewers zit in het Temple District.

De nieuwe regels zijn inderdaad beter. Ik denk dat als ze een complete remake maken van het BG verhaal met de nieuwe engine, ze als warme broodjes over de toonbank gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Need help!

Ik heb de BG Trilogy geinstalleerd en ben recentelijk begonnen met spelen. Ik zit in chapter 3 geloof ik, na het punt dat ik de iron mine gecleaned heb en de verrader heb ontmaskerd in de Feldpost in in Beregost.

Ik heb ondertussen ook bij Bonehill de boel gecleaned en wat van de omgeving en wat onplezierings tegengekomen.

2 van mijn ventjes hebben de "leven drain" status, en ik krijg het niet weg. Ik heb de scrolls die ik eerder gevonden heb al gebruikt ondertussen. Temples zouden moeten kunnen helpen wordt er gezegd in de ingame tekst, maar daar is geen mogelijkheid om dat te doen, staat niet bij de diensten of kan geen scroll kopen of wat dan ook.

Is er een cheat om dit op te kunnen lossen of moet ik maar door blijven spelen in de hoop dat ik het OOIT nog opgelost krijg? En hoe zit het met m'n XP die ik ondertussen krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
laat maar

[ Voor 151% gewijzigd door Icingdeath op 05-02-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 13:47
Als het goed is zou je met een restoration scroll of in een temple dus restoration service kunnen kopen als je het char selecteert, dat zou het meoten verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Ik ga er vanuit dat je weet dat je een "Restoration" (Lesser of Greater) nodig hebt om een Level Drain te verwijderen? Als ik me niet vergis heeft de temple ten oosten van Beregost wel zulke scrolls.

Tha_Freak was me voor

[ Voor 9% gewijzigd door Nick The Heazk op 05-02-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 11:36:
Need help!

Ik heb de BG Trilogy geinstalleerd en ben recentelijk begonnen met spelen. Ik zit in chapter 3 geloof ik, na het punt dat ik de iron mine gecleaned heb en de verrader heb ontmaskerd in de Feldpost in in Beregost.

Ik heb ondertussen ook bij Bonehill de boel gecleaned en wat van de omgeving en wat onplezierings tegengekomen.

2 van mijn ventjes hebben de "leven drain" status, en ik krijg het niet weg. Ik heb de scrolls die ik eerder gevonden heb al gebruikt ondertussen. Temples zouden moeten kunnen helpen wordt er gezegd in de ingame tekst, maar daar is geen mogelijkheid om dat te doen, staat niet bij de diensten of kan geen scroll kopen of wat dan ook.

Is er een cheat om dit op te kunnen lossen of moet ik maar door blijven spelen in de hoop dat ik het OOIT nog opgelost krijg? En hoe zit het met m'n XP die ik ondertussen krijg?
Er is geen "remove level drain", dat heet "Restoration" en die moet je kopen, dat werkt gewoon. Daarna ff rusten, en je spells opnieuw toebedelen voor eventuele spellcasters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is juist de grap, die zijn niet te koop bij de Temple bij Begegost, ook niet Naskel, ook niet bij de Friendly Arm in, ook al lees ik overal dat het wel zou moeten kunnen. Zowel de scroll als de service niet.

;(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*schop* is er misschien een fix voor of zoiets?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:45:
*schop* is er misschien een fix voor of zoiets?
Als het niet anders kan, kan je waarschijnlijk als je cheats inschakeld, je characters met CTRL + R restoren.

Als het bovenstaande niet werkt kan je het volgende proberen:
CTRL + SPACE
en dan het onderstaande invoeren:
CLUAConsole:CreateItem("RESTORE")

of

CLUAConsole:CreateItem("SCRLSD")

Normaal gesproken zit er in Baldurs Gate 1 toch ook helemaal geen undead die aan level drain doet? :)
Dan vind ik het niet vreemd dat je daar geen Restoration scrolls kan vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Icingdeath op 12-02-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makhiel
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09-2023
Hallo mensen,

sinds kort volg ik dit topic vanwege hernieuwde interesse in het spel bg 2.
ergens in 2000 ben ik begonnen maar de overdaad aan regels en spreuken , moeilijkheidsgraad nekte me toen. Oefening in nwn2 bracht me terug bij dit spel en net als toen lig ik er nu ook weer wakker van (Letterlijk).

Ik heb een paar vragen:

wat is AC ik heb een armor of the dead gevonden van +2 maar heeft een ac van 0, wanner dit gedragen wordt verschijnt bij het schild icoontje een 0 iets zegt me dat dit goed is maar kan iemand me dit uitleggen.

Ook ben ik een Monk begonnen geen armor geen wapens help mn main slaat geen deuk in een pakje boter. Is dit normaal wat voor strategie moet ik toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BG2 gebruikt nog oude AD&D regels, die niet zo heel intuïtief zijn.

Zo is het het beste om een zo laag mogelijke Armor Class te hebben. Dus 5 is beter dan 10, 0 is beter dan 5 en -5 is beter dan 0 etc. De reden hiervoor is dat om aan te vallen, je de THAC0 neemt van de aanvaller en daarbij de armorclass van de verdediger aftrekt. THAC0 is een afkorting voor 'To Hit Armor Class 0'.
Dus stel een character heeft een THAC0 van 10 en de tegenstander heeft een Armor Class van 5, dan moet de aanvaller een 10 - 5= 5 of hoger gooien voor een hit.
Heeft de tegenstander ipv armor 5 nu een armorclass van -2, dan moet de aanvaller 5 - -2 = 7 gooien (min min is plus voor de slechte rekenaars onder ons ;)). Dus een lagere armorclass zorgt ervoor dat je tegenstander een hoger getal moet gooien en dus moeilijker te raken is.

Nog een klein stapje ingewikkelder; de bonussen op ringen/cloaks etc zijn altijd weergegeven als +1, +2 etc, die moet je juist niet aftrekken, maar optellen bij de THAC0 bij een attackroll. Maw hoe groter de bonus, hoe hoger hij moet gooien.
Dus voorbeeld; THAC0 van 10, Armor van 5 en overige bonussen van +3 (ringen, cloaks etc).
Om te raken moet de aanvaller dus nu 10 - 5 + 3 = 8 of hoger gooien.

NB;
Dit systeem is afgeschaft in D&D 3rd edition, vanaf toen is een hogere armor gewoon beter.
Op wiki pagina's kan je hier meer over vinden.

===
Ik heb zelf nooit een monk gespeeld, maar als het goed is kan je wel een aantal wapens gebruiken zoals de Kama. Je kan trouwens wel een aantal items aan, zoals Boots of the Sun Soul en verschillende robes en speciale gloves. Alleen moet je die zien te vinden waar die te koop/te vinden zijn.
Ook is het van belang dat je van je stats veel dex en wisdom hebt, want dex increased je dodge modifier (dus armorbonus, ook al draag je geen armor) en wisdom ook (speciaal de monk, geen andere class heeft dat), dan word je wat minder geraakt. Verder is het afwachten, een monk is in het begin niet zo heel goed, hij wordt later pas heel sterk omdat hij goede abilities erbij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:20:
BG2 gebruikt nog oude AD&D regels, die niet zo heel intuïtief zijn.

Zo is het het beste om een zo laag mogelijke Armor Class te hebben. Dus 5 is beter dan 10, 0 is beter dan 5 en -5 is beter dan 0 etc. De reden hiervoor is dat om aan te vallen, je de THAC0 neemt van de aanvaller en daarbij de armorclass van de verdediger optelt. THAC0 is een afkorting voor 'To Hit Armor Class 0'.
Dus stel een character heeft een THAC0 van 10 en de tegenstander heeft een Armor Class van 5, dan moet de aanvaller een 10 - 5= 5 of hoger gooien voor een hit.
Heeft de tegenstander ipv armor 5 nu een armorclass van -2, dan moet de aanvaller 5 - -2 = 7 gooien (min min is plus voor de slechte rekenaars onder ons ;)). Dus een lagere armorclass zorgt ervoor dat je tegenstander een hoger getal moet gooien en dus moeilijker te raken is.

Nog een klein stapje ingewikkelder; de bonussen op ringen/cloaks etc zijn altijd weergegeven als +1, +2 etc, die moet je juist niet aftrekken, maar optellen bij de THAC0 bij een attackroll. Maw hoe groter de bonus, hoe hoger hij moet gooien.
Dus voorbeeld; THAC0 van 10, Armor van 5 en overige bonussen van +3 (ringen, cloaks etc).
Om te raken moet de aanvaller dus nu 10 - 5 + 3 = 8 of hoger gooien.

NB;
Dit systeem is afgeschaft in D&D 3rd edition, vanaf toen is een hogere armor gewoon beter.
Op wiki pagina's kan je hier meer over vinden.

===
Ik heb zelf nooit een monk gespeeld, maar als het goed is kan je wel een aantal wapens gebruiken zoals de Kama. Je kan trouwens wel een aantal items aan, zoals Boots of the Sun Soul en verschillende robes en speciale gloves. Alleen moet je die zien te vinden waar die te koop/te vinden zijn.
Ook is het van belang dat je van je stats veel dex en wisdom hebt, want dex increased je dodge modifier (dus armorbonus, ook al draag je geen armor) en wisdom ook (speciaal de monk, geen andere class heeft dat), dan word je wat minder geraakt. Verder is het afwachten, een monk is in het begin niet zo heel goed, hij wordt later pas heel sterk omdat hij goede abilities erbij krijgt.
Je kan maar 1 keer een +x armor item hebben. Als je armor een +3 heeft het, dan kan je geen +1 ring dragen en ook geen +1 cape.

Overigens zijn er in ook items die je base AC op een nummer zetten, met name de gauntlets die base-AC op 3 zetten zijn heel erg goed. De base AC is de AC van het karakter zonder armor.

Maar het is nogal lang geleden dat ik speelde dus ik kan me vergissen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
makhiel schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:57:
Hallo mensen,

sinds kort volg ik dit topic vanwege hernieuwde interesse in het spel bg 2.
ergens in 2000 ben ik begonnen maar de overdaad aan regels en spreuken , moeilijkheidsgraad nekte me toen. Oefening in nwn2 bracht me terug bij dit spel en net als toen lig ik er nu ook weer wakker van (Letterlijk).

Ik heb een paar vragen:

wat is AC ik heb een armor of the dead gevonden van +2 maar heeft een ac van 0, wanner dit gedragen wordt verschijnt bij het schild icoontje een 0 iets zegt me dat dit goed is maar kan iemand me dit uitleggen.

Ook ben ik een Monk begonnen geen armor geen wapens help mn main slaat geen deuk in een pakje boter. Is dit normaal wat voor strategie moet ik toepassen?
Monk moet je idd voor wisdom en dexterity gaan.

+2 bonus is eigenlijk -2. Armor of the Dead is een type armor dat normaal AC 2 heeft, met -2 wordt dat 0. Dat klopt dus. Het is een beetje raar maar op wikepedia moet je wel wat kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makhiel
Dank je soulflame,

Ik ben nu begonnen in Bg 2maar voor de verhaallijn zou ik eigenlijk in bg 1 moeten beginnen.

Miscchien doe ik dat ook nog wel.

voor mn stats heb ik str14 dex 14 con 15 int 6 wis 16 en cha 16 mischein nog maar eens rerollen?
inieder geval ervoor gekozen voor str, dex en wis hoog te hebben.

ik ben nu aan het begin van act 2 en heb een party van 7 een daarvan zit thuis te wachten
en zoals ik het hier less staat me HEEL VEEL te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
makhiel schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:33:
Dank je soulflame,

Ik ben nu begonnen in Bg 2maar voor de verhaallijn zou ik eigenlijk in bg 1 moeten beginnen.

Miscchien doe ik dat ook nog wel.

voor mn stats heb ik str14 dex 14 con 15 int 6 wis 16 en cha 16 mischein nog maar eens rerollen?
inieder geval ervoor gekozen voor str, dex en wis hoog te hebben.

ik ben nu aan het begin van act 2 en heb een party van 7 een daarvan zit thuis te wachten
en zoals ik het hier less staat me HEEL VEEL te wachten.
Je moet je biografie even lezen. Staat in je stats screen. Die geeft een uitleg wat er in het eerste deel gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou sowieso geen stat onder de 10 nemen, iig niet Int, want dan kan je volgens D&D regels niet eens goed praten :p Ik weet niet of het ook in BG2 is verwerkt, maar in de games die erna komen is het heel moeilijk spelen omdat je gewoon geen gesprek kan voeren :p.
Ik zou charisma ook niet zo hoog doen, 10 is zat voor een monk (je kan in BG2 een ander character dan je eigen character de leider maken van de groep die alle gesprekken doet, dan gebruik je dus de Charisma van die persoon).
Iets van STR12, DEX16, CON14, INT10, WIS16, CHA10. Als je nog punten over hebt kunnen die in Strength/Dex/Wisdom/Con gestopt worden.
==

@Tweakernummer; je hebt gedeeltelijk gelijk. Inderdaad als je op je armor al een +x bonus hebt (staat er bij als 'armor bonus') doen de meeste +x ringen/cloaks niks meer (omdat die ook 'armor bonussen' zijn (staat erbij) en alleen de hoogste +x bonus werkt, armor bonussen stacken dus niet)...
Maar! Er zijn ook een aantal items die je *dodge armor class* aanpassen en die werken wel (bijvoorbeeld dus Boots of the Sun Soul) in combinatie met armor bonussen (en stacken zelf ook nog eens, dus je kan nooit genoeg items met Dodge AC aanhebben, want meer is beter).
Je tip voor Bracers of AC3 is trouwens een goeie, die zijn inderdaad heel goed voor monks (er zijn ook Bracers of AC4 en een van AC5 en volgens mij nog meer door de wereld verspreid die je kan zoeken, want die Bracers of AC3 zal je vast niet zo snel tegenkomen, misschien tegen het einde van het spel ofzo...).

===

Als je het hele verhaal wilt volgen is BG1 wel leuk, je herkent dan characters van BG1 en je houdt je statboosts (er zijn boeken in BG1 die bijvoorbeeld je Wisdom permanent 1 omhoog doen etc). Ik raad je dan wel aan BGTutu te installeren, dan kan je BG1 met de regels van BG2 spelen (want de regels van BG1 zijn weer iets ouder en anders) en dan kan je BG1 ook spelen in 800x640 (normaal kan dit niet, alleen in 640x480).
Er was hier een goede link die ik gebruikt heb waarbij je alles stap voor stap kan zien, maar helaas doet de webpage het op dit moment niet (hopelijk is dit maar tijdelijk); http://forums.gibberlings...ex.php?showtopic=8122&hl=
Totdat die site terugkomt kan je hier iig BGtutu krijgen; http://www.pocketplane.ne...on=com_frontpage&Itemid=1 al is deze site iets minder duidelijk..

En inderdaad, BG2 is een heel leuk, groot spel met een enorm sterk verhaal. Dus er staat je zeker nog wat te wachten! (ik vind het iig nog steeds het beste spel wat ik ooit heb gespeeld)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eqidna
  • Laatst online: 07-09 12:57

eqidna

Improvement in Progress

Ik zou met zulke stats inderdaad maar opnieuw rollen. Een totale roll van 85 ofzo geeft je al een pak meer opties en is wel te halen.
Monk is misschien wel niet het makkelijkste karakter om mee te starten, maar uiteindelijk kies je zelf wat je het liefst speelt :) Monks worden ook enorm krachtig vanaf level 14 als ik me niet vergis.

Zoals reeds gezegd: DEX en WIS zijn het belangrijkst voor een monk, neem dus 18 DEX en 16 of 17 WIS. Daarna 16 CON ofzo en 16 STR. CHA en INT zijn goed genoeg op 10 en 9 ofzo. Ik ben wel niet zeker of je als Monk rings kan dragen zodat je je CHA wat kan opkrikken. (Er is een ring die je CHA op 18 zet namelijk.) Dat zijn maar mijn persoonlijke bedenkingen natuurlijk.

Ik ben momenteel bezig met een solo run door BG2 als Inquisitor. Momenteel is hij level 34 en zit ik dus aan de levelcap van ToB. Ik ben nog niet eens uit The Underdark.
Stats: STR: 17 -- DEX: 16 -- CON: 18 -- INT: 9 -- WIS: 15 -- CHA: 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2003 @ 19:54:
Deuren open hakken...hoe werkt dat eigenlijk? Nog nooit echt geprobeerd eigenlijk :D?
Op het attack icoonte klikken en dan op een deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Ik herroll mij stats altijd tot ik 9x aan totale punten heb .
Dan heb ik altijd str, dex en con op 18 en dan nog wis, int of cha op 18 afh vd char.
Int kan je beter niet onder de 10 hebben omdat Illithid je int drainen en je sterft als een stat 0 of minder is.
Als je dus maar 3 int hebt ben je na 1 hit ve mind flayer dood.
Als je 18 int hebt zal dat pas na 3-4 hits zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eqidna
  • Laatst online: 07-09 12:57

eqidna

Improvement in Progress

peke schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:04:
Ik herroll mij stats altijd tot ik 9x aan totale punten heb .
Dan heb ik altijd str, dex en con op 18 en dan nog wis, int of cha op 18 afh vd char.
Int kan je beter niet onder de 10 hebben omdat Illithid je int drainen en je sterft als een stat 0 of minder is.
Als je dus maar 3 int hebt ben je na 1 hit ve mind flayer dood.
Als je 18 int hebt zal dat pas na 3-4 hits zijn.
Ze drainen 4 INT per keer, dus 9, 10 of 11 is geen verschil dacht ik. (Ben niet helemaal zeker)
Bij die Illithid heb ik dan ook wel de moeilijkste tijd gehad. Als je solo speelt krijg je echt alles op één char en dat doet dan wel even pijn. Verder heb ik in feite niet echt problemen gehad. Door wat items staat mijn STR momenteel op 19, WIS kan tot 23 dmv items alleen en DEX is ook op 18 atm. INT verhogen kan natuurlijk mbv potions enzo. Ik hoop snel Crom Faeyr te kunnen smeden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makhiel
ja je kan ringen dragen als monk; heb net die ring Cha raised naar 18 voor humans gevonden dus dus idd op cha hoef je minder punten kwijt

Maar met het rollen kun je met geluk en geduld dus max stats krijgen als ik het goed begrijp.

das dus al een avond spelen zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Max een half uurtje voor 92-96 stats.
96 bijna onmogelijk en 92 geduld en snel hoofdrekenen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook een editor gebruiken om de stats te maken zoals je wilt (scheelt tijd en frustratie), zoals Shadow Keeper (werkt op BG2, en op BG1Tutu). Hier is een linkje naar ShadowKeeper. Ik heb het in het verleden ook gebruikt en het heeft een makkelijke interface en werkt goed.
http://www.mud-master.com/shadowkeeper/ShadowKeeper.zip

Overigens is de site die ik in mijn vorige post noemde weer online, neem daar ook eens een kijkje zou ik zeggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
makhiel schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:57:
ja je kan ringen dragen als monk; heb net die ring Cha raised naar 18 voor humans gevonden dus dus idd op cha hoef je minder punten kwijt

Maar met het rollen kun je met geluk en geduld dus max stats krijgen als ik het goed begrijp.

das dus al een avond spelen zeg maar
Wat ik doe is (als ik met BG2 begin): niks in str en niks in cha en de rest in de overige stats. Voor str neem ik een belt zodat ik op 20+ str zit, en voor cha neem ik de ring. Die ring doe ik ook wel eens op andere chars zodat ik die kan laten praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 18:50:
Je kan ook een editor gebruiken om de stats te maken zoals je wilt (scheelt tijd en frustratie), zoals Shadow Keeper (werkt op BG2, en op BG1Tutu). Hier is een linkje naar ShadowKeeper. Ik heb het in het verleden ook gebruikt en het heeft een makkelijke interface en werkt goed.
http://www.mud-master.com/shadowkeeper/ShadowKeeper.zip

Overigens is de site die ik in mijn vorige post noemde weer online, neem daar ook eens een kijkje zou ik zeggen :).
Ja maar dan heb je de neiging om alles hoog te zetten. :P
Re-rollen is niet zo erg, laat ons zeggen dat het went. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Haha, na al die jaren EINDELIJK een workaround gevonden voor de Glacius bug. :D
Via deze pagina kwam ik te weten wat de bug precies inhoudt.
Je moet Glacius dus charmen, 1 seconde na de charm krijg je in de console "Glacius dispel effects" ofzo te zien. De bug is dat het script wordt uitgevoerd op het moment dat de npc onder jouw charm staat, dit mag echter niet!
Je moet dus charmen, onmiddellijk charm ongedaan maken en vervolgens wordt het script op de correcte manier uitgevoerd en kan je praten met Glacius.
De quote op de pagina suggereerd om te charmen en op hetzelfde moment een hit te doen om de charm ongedaan te maken, dit kreeg ik echter niet voor elkaar.
Tijdens een andere poging heb ik na de hostile dialoog het spel gepauseerd, Anomen charm laten doen en Jaheira dispel magic, unpause. Dispel magic komt net na de charm op die manier en het script w correct uitgevoerd waardoor je met Glacius kan praten!
Ik heb de volledige party inclusief Nalie vlakbij Glacius gezet door met een stealthed thief op dialoog met Glacius te klikken en dan af te breken (dit zorgt ervoor dat de npc een kleine 10 s blijft wachten tot jouw char ter plaatse is om de dialoog aan te gaan).
Vervolgens gesaved en bovengenoemde strategie toegepast.

Voor het gemak heb ik even de betreffende savegame geupload zodat mensen die het spel ooit nog zouden spelen deze workaround kunnen uittesten en met hun party kunnen doen. _/-\o_

Linkje naar de savegame

• irritableskillz
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
peke schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:03:
Haha, na al die jaren EINDELIJK een workaround gevonden voor de Glacius bug. :D
Via deze pagina kwam ik te weten wat de bug precies inhoudt.
Je moet Glacius dus charmen, 1 seconde na de charm krijg je in de console "Glacius dispel effects" ofzo te zien. De bug is dat het script wordt uitgevoerd op het moment dat de npc onder jouw charm staat, dit mag echter niet!
Je moet dus charmen, onmiddellijk charm ongedaan maken en vervolgens wordt het script op de correcte manier uitgevoerd en kan je praten met Glacius.
De quote op de pagina suggereerd om te charmen en op hetzelfde moment een hit te doen om de charm ongedaan te maken, dit kreeg ik echter niet voor elkaar.
Tijdens een andere poging heb ik na de hostile dialoog het spel gepauseerd, Anomen charm laten doen en Jaheira dispel magic, unpause. Dispel magic komt net na de charm op die manier en het script w correct uitgevoerd waardoor je met Glacius kan praten!
Ik heb de volledige party inclusief Nalie vlakbij Glacius gezet door met een stealthed thief op dialoog met Glacius te klikken en dan af te breken (dit zorgt ervoor dat de npc een kleine 10 s blijft wachten tot jouw char ter plaatse is om de dialoog aan te gaan).
Vervolgens gesaved en bovengenoemde strategie toegepast.

Voor het gemak heb ik even de betreffende savegame geupload zodat mensen die het spel ooit nog zouden spelen deze workaround kunnen uittesten en met hun party kunnen doen. _/-\o_

Linkje naar de savegame
Heb altijd al gedacht dat daar iets niet klopte, dat de enige optie was om hem te doden. :P

Maar blijkbaar zit er een fix (en vele andere die bioware vergeten is) in de nieuwste Unfinished Business mod.
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste