Voeding voor P4 3.06@4Ghz

Pagina: 1
Acties:

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024
Hi

Ik heb een P4 @4Ghz, maar deze wil niet echt stabiel lopen. Zodra de CPU erg belast wordt dan loopt mijn PC vast of wordt gereset. Ik denk zelf dat dit aan de voeding komt. Momenteel gebruik ik een Chiftech voeding van 340 WATT
5V=30A, 3.3V=28A en 12V=15A
Vcore heb ik in bios ingesteld op 1.7V.
De 5V lijn blijft idle en stressed op 5V
Bij Idle is mijn Vcore 1.79V en stressed is deze 1.68-1.75V (wordt dus lager)
De 12V lijn is Idle 11.23V en stressed 10.88-11.00V. Dit is dus erg laag!!
Er zitten pot meters in de voeding die de 12V lijn kan regelen, maar ik heb deze nu al op max staan en nog steeds lage 12V lijn :(
Te zwakke voeding zal je dus zeggen

Nu heb ik gisteren bij computerland een Topower 520Watt voeding gekocht
Spec zijn:
5V=58A 3.3V=28A en 12V=30A
Prima spec volgens mij, maar deze is nog SLECHTER dan mijn Chieftech 340Watt voeding. Waarde liggen nu nog lager
Dit voor een 520Watt voeding die toch redelijke spec heeft.
Ik heb deze bij computerland gekocht omdat ik deze zonder problemen kan ruilen.
Nu wil ik dus een Enermax 460-550Watt gaan proberen, maar hier in de buurt verkopen ze die niet :(
Ga deze dus Online kopen. Weet iemand een shop met: Niet tevreden, geld terug binnen 8 dagen garantie??
Wil dus niet mee maken dat deze ook zo slecht zal zijn dan de Topower. Of dat het niet aan mijn voeding ligt maar aan moederbord ofzo :?

De lage waarde ligt denk ik toch aan de voeding

Iemand tips??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Shop maakt niet uit volgens mij, bij iedere online winkel moet je je artikel binnen 8 dagen zonder opgave van reden terug kunnen brengen d8 ik (pin me er niet op vast!).

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Dat kost je dan wel verzendkosten heen, en als je pech hebt terug ook.

Toch vreemd .. 58A op de 5-volt lijn .. zou je zeggen dat dat genoeg moet zijn. 30A op de 12 volt .. ook niet slecht. Je hebt toch wel de 4-pin P4 stekker aangesloten hé op het mobo?

Helaas zijn de meeste waardes die je op no-name voedingen tegenkomt zeer discutabel. En zelfs op merk spul komt het voor dat het zeg maar 'creatief' is berekend.

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

ik zou ff een voltmod plegen op je enermax als je 'm binnen hebt, helpt altijd! :)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 21:36:
Dat kost je dan wel verzendkosten heen, en als je pech hebt terug ook.

Toch vreemd .. 58A op de 5-volt lijn .. zou je zeggen dat dat genoeg moet zijn. 30A op de 12 volt .. ook niet slecht. Je hebt toch wel de 4-pin P4 stekker aangesloten hé op het mobo?

Helaas zijn de meeste waardes die je op no-name voedingen tegenkomt zeer discutabel. En zelfs op merk spul komt het voor dat het zeg maar 'creatief' is berekend.
ja, zo zijn bij enermax de 5 en 3.3 lijn apart in de specs gezet, maar de 3.3 zit direct op de 5, dus die waarde wordt gewoon verdubbelt!
zo staat er op m'n 450W enermax: 3.3 = 35A en 5 = 35A, maar sat moet zijn: 3.3/5 = 35A, dan pas is het echt zo!

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• ken
Verzendkosten maken mij niet veel uit
Ik heb vandaag een paar shops gemaild en gevraagt of ik de voeding terug kon sturen als deze niet beter is dan mijn 340Watt maar dat mocht dus niet :( (Was bij Informatique)
Dus ik moet een shop vinden waar ik de voeding gewoon terug kan brengen als deze niet voldoet
Appart vierkant stekker heb ik uiteraad ook erin gestoken :)

Verwijderd

Ik heb een Topower 420W en die is super stabiel, erg fijne voeding.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:26

Convoy

g44p

ik zou voor een enermax gaan. heb er zelf ook 1 met 5v mod, werkt prima:P

• Norbert
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 08:34
Het ligt niet aan je voeding maar aan de 2 phase voeding van Asus.
Misschien dat Rick het verhaal nog eens wil uitleggen, die weet er meer over.

Lees dit maar even:
Rick2001 in "Het Northwood Overclock resultaten topic"

[ Voor 25% gewijzigd door Norbert op 13-02-2003 02:55 ]

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-02 19:33
Hoe Enermax EG465AX-VE 5/12volt mod. Dit topic is van A.P.Versteeg en gaat over de 12V en 5V lijn, bij hem loopt het nu lekker

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Ow, is de 12V van m'n Q-tec 400W dan toch niet zo brak als ik dacht :D

Zit namelijk ook steeds op 10.8-11.3. De 5V en 3.3V zijn perfect.

[ Voor 41% gewijzigd door Steve op 13-02-2003 07:57 ]

Verwijderd

ik heb een 550W qtec voeding en die haalt 11.99 op de +12v lijn en 5.01 op de +5v

en dit in een dual 2000+ server en full load.

zonder een mod ofzo

ik weet niet of ze allemaal goed zijn maar ik weet wel dat mijne perfect werkt.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als ik me niet vergis gebruikt de P4 stroom van de 12volt lijn. En aangezien jij vast wel wat HD's, fans en etc op je 12volt hebt zou ik me doelen op de 12volt lijn. Dus een voeding met een redelijk hoge wattage en die ook een hoge aantal(meer dan gemiddeld) amperes kan leveren. Dit zou hopelijk jouw ondervoltage moeten verminderen.

Zelf heb ik ook een chieftec 340watt voeding met een P4. Mijn +5v lijn staat op een mooie 5.24v. Als ik mijn load verhoog schiet mijn vcore ongeveer .03v naarbeneden, maar mijn +5 blijft een nette 5.24v. Dus ik neem aan dat de P4 de +5v lijn niet gebruikt.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Kan het gewoon niet zijn dat je tever hebt overgeclockt en dat ie daarom niet stabiel wil lopen?

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2025

zyberteq

nou, dat dus

wat Djelte zegt. volgens mij is dat het gewoon hoor.
En probeer voor de zekerheid toch wat ReseT zegt.

In mijn sys hangen nu 4 HD's en natuurlijk de rest (P3, GF4MX440, cdrom, brander, enzo) op een 300W voeding en alle waardes zitten gigantisch dicht tegen de gewenste waardes aan. hoogstens 0.1 volt ernaast. Vcore is perfect.
Maar misschien komt dat ook omdat ik een AOpen mobo heb en het monitor proggie van AOpen gebruik B) MBM werkt namelijk niet ;(

[ Voor 26% gewijzigd door zyberteq op 13-02-2003 17:11 ]

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-02 17:27

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 16:50:
Kan het gewoon niet zijn dat je tever hebt overgeclockt en dat ie daarom niet stabiel wil lopen?
Dat zou ook kunnen maar de waardes van zijn voeding zijn sowiezo niet goed dus een nieuwe voeding lijkt mij eerder het probleem

[specs]

• ken
Ik weet bijna zeker dat dit een voedingsprobleem is
Ik krijgt volgende week een Enermax die ik kan testen. Dan zie ik wel hoeveel hoger ik kan (Hopelijk :))

Pagina: 1