Hi
Ik heb een P4 @4Ghz, maar deze wil niet echt stabiel lopen. Zodra de CPU erg belast wordt dan loopt mijn PC vast of wordt gereset. Ik denk zelf dat dit aan de voeding komt. Momenteel gebruik ik een Chiftech voeding van 340 WATT
5V=30A, 3.3V=28A en 12V=15A
Vcore heb ik in bios ingesteld op 1.7V.
De 5V lijn blijft idle en stressed op 5V
Bij Idle is mijn Vcore 1.79V en stressed is deze 1.68-1.75V (wordt dus lager)
De 12V lijn is Idle 11.23V en stressed 10.88-11.00V. Dit is dus erg laag!!
Er zitten pot meters in de voeding die de 12V lijn kan regelen, maar ik heb deze nu al op max staan en nog steeds lage 12V lijn
Te zwakke voeding zal je dus zeggen
Nu heb ik gisteren bij computerland een Topower 520Watt voeding gekocht
Spec zijn:
5V=58A 3.3V=28A en 12V=30A
Prima spec volgens mij, maar deze is nog SLECHTER dan mijn Chieftech 340Watt voeding. Waarde liggen nu nog lager
Dit voor een 520Watt voeding die toch redelijke spec heeft.
Ik heb deze bij computerland gekocht omdat ik deze zonder problemen kan ruilen.
Nu wil ik dus een Enermax 460-550Watt gaan proberen, maar hier in de buurt verkopen ze die niet
Ga deze dus Online kopen. Weet iemand een shop met: Niet tevreden, geld terug binnen 8 dagen garantie??
Wil dus niet mee maken dat deze ook zo slecht zal zijn dan de Topower. Of dat het niet aan mijn voeding ligt maar aan moederbord ofzo
De lage waarde ligt denk ik toch aan de voeding
Iemand tips??
Ik heb een P4 @4Ghz, maar deze wil niet echt stabiel lopen. Zodra de CPU erg belast wordt dan loopt mijn PC vast of wordt gereset. Ik denk zelf dat dit aan de voeding komt. Momenteel gebruik ik een Chiftech voeding van 340 WATT
5V=30A, 3.3V=28A en 12V=15A
Vcore heb ik in bios ingesteld op 1.7V.
De 5V lijn blijft idle en stressed op 5V
Bij Idle is mijn Vcore 1.79V en stressed is deze 1.68-1.75V (wordt dus lager)
De 12V lijn is Idle 11.23V en stressed 10.88-11.00V. Dit is dus erg laag!!
Er zitten pot meters in de voeding die de 12V lijn kan regelen, maar ik heb deze nu al op max staan en nog steeds lage 12V lijn
Te zwakke voeding zal je dus zeggen
Nu heb ik gisteren bij computerland een Topower 520Watt voeding gekocht
Spec zijn:
5V=58A 3.3V=28A en 12V=30A
Prima spec volgens mij, maar deze is nog SLECHTER dan mijn Chieftech 340Watt voeding. Waarde liggen nu nog lager
Dit voor een 520Watt voeding die toch redelijke spec heeft.
Ik heb deze bij computerland gekocht omdat ik deze zonder problemen kan ruilen.
Nu wil ik dus een Enermax 460-550Watt gaan proberen, maar hier in de buurt verkopen ze die niet
Ga deze dus Online kopen. Weet iemand een shop met: Niet tevreden, geld terug binnen 8 dagen garantie??
Wil dus niet mee maken dat deze ook zo slecht zal zijn dan de Topower. Of dat het niet aan mijn voeding ligt maar aan moederbord ofzo
De lage waarde ligt denk ik toch aan de voeding
Iemand tips??
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L