nou las ik daarnet een topic (zit nu dicht) over een 5 volt mod voor je voeding. leek mij wel handig dus ik heb ff de link gelezen:
en die is nou net bij mij 12.60V (m'n 5 volt lijntje is 4,84). is er niet een manier om dit tegen te gaan? is er zo'n zelfde soort mod te plegen voor je 12 volt lijntje
Nu de hamvraag:
kun je niet een systeempje solderen die zelf de 5 volt lijn in de gaten houd en doormiddel van diezelfde mod (met IC'tje of ook zo'n potmeter en corrigeerdt als dat nodig is
dat zou wel beter zijn, dan kun je je 5 volt ook echt alijd onder full load (en idle) op exact 5 volt houden.
Heeft iemand hier een schemaatje van ofzo?
nou leek mij dit wel handig, alleen je 12 volt lijntje gaat dan ook omhoogIn my EG 465 PSU resistor R 82 is located on the pcb just in front
of the outlet fan ( 80x80 mm ), "R 82" is printed to the board.
The value is 7.15 K Ohm, color code : violet/brown/green/brown/
gold , gold is tolerance.
I added an adjustment pot 1 K Ohm in series so my "new" R82
ranges from 7.15 to 8.15 K Ohm.
The +5 Volt supply now ranges from 4.9 V to 5.4 V under load,
but the +12 Volts are influenced ( increased to 12.60 ) too.
I glued the pot to the pcb using epoxyd-glue, with a little screwdriver it is easy to set from the outside through the fan,
stop rotation before ( I use a Q-Tip Cleaner ).
My settings : DMM on STX header 5.21 V idle and 5.17 V load,
MBM reading 5.08 idle and 5.00 load.
The PSU-mobo cables are shortened from 65 cm to 21 cm to re-duce the cable resistance.
E-Blitz

en die is nou net bij mij 12.60V (m'n 5 volt lijntje is 4,84). is er niet een manier om dit tegen te gaan? is er zo'n zelfde soort mod te plegen voor je 12 volt lijntje
Nu de hamvraag:
kun je niet een systeempje solderen die zelf de 5 volt lijn in de gaten houd en doormiddel van diezelfde mod (met IC'tje of ook zo'n potmeter en corrigeerdt als dat nodig is
dat zou wel beter zijn, dan kun je je 5 volt ook echt alijd onder full load (en idle) op exact 5 volt houden.
Heeft iemand hier een schemaatje van ofzo?