Miki schreef op 17 February 2003 @ 23:23:
[...]
En waarom dan wel??? mijn onderbouwing klopt gewoon wel! De Radeon kaarten zijn veel nieuwer kwa architectuur. Hyper Z, enz....
In zwaardere 3d toepassing heeft dat zijn voordelen. De "oude" gf4-> opgevoerde gf3 heeft dat soort snufjes niet. Vandaar scoort de gf4 serie zo slecht in mijn ogen.
Een Radeon 9500PRO blaast met AA en FSAA aan ook een Ti4600 weg... en hoe zou dat nou komen
Denk dat jij het gewoon weg niet kan hebben of dat jij het gewoon weg niet snapt. EN ik wil graag het onderbouwd zien als je een mening voert, want dit is gewoon slap ge*** van je.
jij heb wel deels gelijk,
maar wat jij zegt vin ik echt grote onzin. WAT bedoel je met nieuwe effecten?? Het komt door vertexshader2.0.
Nu lijkt het net of 3Dmark2003 is gebouwd voor ATI kaarten en niet voor Nvidia.
Het zit m in DirectX9.0, en Vertexshader 1.4/2.0.
De radeon 9500/9700 series ondersteunen DX9.0 dus ook vertexshader 1.4/2.0.
Daarom haalt de Radeon kaarten hogere frames bij game 2 en 3.
Want bij game 1 haalt zowel GF4 en Radeon hoge frame rates. (DX8.1)
De GF FX scoort 500 punten hoger dan R300 (zie tomshardwareguide).
Dat komt omdat GF FX ook DX9.0 ondersteunt en vertexshader 2.0 etc.
En nog iets, GF FX is "nog" geen flop, het is nog NIET EENS UIT IN DE WINKEL. dus hoe kan het nou een flop zijn?

Als de GF GX goedkoper wordt dan R300, wordt het misschien nog een aantrekkelijke kaart, wie weet..
Dus NVidia is NIET zwaar aan het prutsen, 9500/9700 is ook nieuwer dan TI4200. ATI is gewoon een product cycle voor nvidia.
Maar ik geef je groot gelijk, er is teveel promotie voor de NV30 terwijl de kaart niet veel sneller presteerd dan R300. Technisch is de NV30 een super super super kaart.
Nvidia heeft GF FX gelanceerd, die moet het opnemen tegen R300.
En straks NV35 vs R350...NV40 vs R400 en ga zomaar door
[
Voor 24% gewijzigd door
Kakaroto op 17-02-2003 23:57
]