[CM][EL] Wat doe jij met je Siemens Nixdorf mmbox - Deel 3

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.489 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op 16 juli 2003 @ 23:14:
dit heb ik van mijn siemens gemaakt... is wel nog niet af
Afbeeldingslocatie: http://schaap.wbn0046.concepts.nl/23.jpg
Even helpen :) (naar matchless.web1000.com kan je niet linken)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had m'n site ge-upt en daardoor de foto gewist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 09:38
Marzman schreef op 16 July 2003 @ 19:53:
[...]

Dat is wel heel erg veel geld voor een K6-je. Kun je beter op ebay kijken of een oproep plaatsen op vraag en aanbod.

Antwoord op je vraag weet ik niet. Ik gebruik de connector op het mobo vlak bij de processor. Is die bij jou kapot?

Helpt een extra fan eigenlijk in dat bakje? Ruimte voor airflow is er namelijk helemaal niet. En de harddisk die wat extra koeling waarschijnlijk het hardste nodig heeft heeft er al helemaal niks aan die zit helemaal ingebouwd.
De connector op de voeding is kapot.. De nieuwe fan draait daar dus niet. Ik moet dus een Splitter gebruiken zodat ik 2 fans op het mobo kan aansluiten. Maar kan dit? Want met 2 kapotte connectors kom ik ook niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:06

Dutch_guy

WYSIWYG

Boven de processor heb ik een tijdje geleden een gaatje geboord, voor wat extra lucht. Werkt goed moet ik zeggen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~uwsite/got/3.jpg

Tevens de voeding omhuld in een koeler jasje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~uwsite/got/5.jpg

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep beelzebub.. het display werkt ook deze moet ik echter nog vervangen omdat er geen backlight inzit.en wat hij kan...tja,alles wat de siemens van de andere hier ook kan.ik ben er nog mee bezig om MYhtp erop te zetten en de buttons te laten werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Sauron-XP schreef op 07 July 2003 @ 12:32:
Ik heb ff topicje door zitten lezen, en zo'n ding ziet er wel handig uit :)
Weet iemand nog een winkel of site waar ze te koop zijn?
Ik zit erover te denken om de mijne weg te doen omdat hij over compleet is (met k6-2 400, 128 mb, maar zonder dvb kaart en hd). Mail maar ff als je interesse hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
he he ik zit weer eens effe naar mijn topic te kijken maar hij loopt nog steeds ben al een hoop meer te weten gekomen bedankt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
heb net k6450 getest en werkt als 400, maar nu wil ik de standaard koeler er op zetten, dit ding zi nogal goed vastgelijmd, heb er al een mesje tussen gezet. Hoe hebben jullie dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
hoe zit dat ding eigenlijk vast? met lijm?

[ Voor 8% gewijzigd door arjandijk162 op 31-07-2003 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-01-2024

PietProem

n/a

arjandijk schreef op 31 July 2003 @ 03:46:
heb net k6450 getest en werkt als 400, maar nu wil ik de standaard koeler er op zetten, dit ding zi nogal goed vastgelijmd, heb er al een mesje tussen gezet. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Ergens heel ver terug riep iemand in de vriezer leggen en dan een schoevendraaier eronder. Ik heb een los tweedehands koelblokje gekocht en de fan van het oude koelblok gemonteerd. Mijn AMD K2-500Mhz wordt trouwens helemaal niet warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 08:05
Vandaag eindelijk een andere proc kunnen vinden voor mijn Siemens Boxje.
Een AMD K6 2 350 Mhz 2,2 Volt
Nu vraag ik me alleen af welke jumper settings ik moet maken voor de processor
Heeft iemand hier toevallig een 350 in zijn siemens zitten die even de settings door wil geven ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
volgens mij kan er met de multiplier weinig misgaan, gewoon ff wat proberen en zorgen dat de vcore goed staat en anders even naar bordjes kijken met de zelfde chipset die ook snelle amd ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:29

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Ik heb even het 1 en ander uit de doeken gedaan over de multiplier aangezien daar nog al wat misverstanden over bestaan. Om het overzicht te behouden heb ik dat allemaal op het forum geplaatst:
http://www.tijsje.net/sie...tion=display;threadid=112

Brombeer:
Die 350 MHz proc kun je niet op 350 MHz later draaien zonder het board te modificeren. Met een FSB van 66 MHz zou je hem maximaal op 233 MHz kunnen kijgen door een muliplier van 3,5x in te stellen. Als je proc een moderne core heeft, zou je een mulitplier van 6x kunnen proberen, maar dan doet'ie wel meteen 400 MHz. Check effe je core in mijn tabellen op het forum, want je voeding kan ook niet zoveel leveren, vooral niet als je gaat overklokken.

Zijn er overigens nog mensen geinteresseerd in een een gloednieuwe K6-III, 400MHz, 2.2Volt, 16Watt? Dit is het zwaarste wat in het de box past zonder rare truuks... Ik weet er nog een paar te koop: Inkoopactie?
.:modbreak:.
Daar is Vraag & Aanbod voor - Verder: Einde aan de Inkoopacties

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanpassingen kun je ook maken onder het socket en door wirebypasses te maken vanaf de voeding naar de regelaars op het mobo.

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Laatst online: 27-07 07:51
heb je daar misschien een tutorial voor? lijkt me wel wreed om de proc op 500 mhz of hoger te draaien >:)

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beelzebub: Hoe precies is afhankelijk van waar precies de beperkingen zitten bij je mobo. Dat verschilt sterk - en ik heb zelf geen MMBox...

Als een mobo geen dipinstellingen bevat voor specifieke multipliersettings, kun je ook met de CPU pinnen BF0/BF1/BF2 werken: Verwijderd in "(oude) 233 processor wil niet hoger dan " en Verwijderd in "Overclocking P166mmx :D"

Over bypass operaties bij moederborden: [rml]euss in "[ EL] 5 Volt op mobo solderen of PSU modd"[/rml] en anders de mosfets veranderen zodat er een zwaardere CPU gebruikt kan worden: http://www.twinelec.co.kr...l/To220%20To263/6030L.pdf (let dan wel op dat er geen hogere spanning op de overige onderdelen van het moederbord komt te staan en dat je voeding dit aankan!).

Let wel op bij K6-2+ CPU's. Je kan de bios patchen, of met initialisatietools werken (in Autoexec.bat) zodat de CPU tenminste goed aangestuurd wordt (in sommige gevallen wordt het nl. trager als een 486...) -> http://www-stud.uni-essen.de/~sw0729/amdk62plus/eindex.htm
Een K6-2+ kun je nog wel tot 2.2V gebruiken (en anders een voltmod door een weerstand te solderen) de normale range is 1.65-2.25V, let alleen wel op de koeling! Een K6-2+ trekt uit mijn hoofd gezegd zo'n 8A @ 2,1V bij full-load en wordt 27,9'C (idle) ~ 40,1'C (full-load) warm bij een kamertemperatuur van 22'C (althans zo werkte dat bij mij met passieve koeling).

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
gvd! Mijn CPU-fan is er net mee gestopt. hij was al raar aan het doen, hij stopte af en toe maar ging toch weer verder maar net stopte ie er ineens mee. toen heb ik de originele CPU-fan geprobeerd maar die doet het dus ook niet. de pc gaat vannacht uit en ik hoop dat de fan het morgenvroeg weer doet :s

www.hetbsg.nl

• Beelzebub
hmm vanmiddag mijn pc aan gezet en CPU-fan aangesloten en hij deed het weer. raar maar waar

www.hetbsg.nl

• Edwin78
Nadat de siemens een tijdje stof heeft staan happen hem weer eens uit de kast gehaald.
Dit keer met de bedoeling hem ook ergens voor in te zetten.
Namelijk als home entertainment set :)

Nu heb ik alleen een paar vraagjes nog.

Inmiddels heeft ie een amd k6-2 300Mhz processor en flink wat geheugen.
Nu wil ik dat ie windows 2000 Professional gaat draaien in combinatie met myHTPC.
Verder moet ie gewooon netwerkverbindingen gaan maken met mijn "gewone" computer die win XP Pro draait.

Nu zag ik dat ze op de site van Maxtor drivers hebben voor de rainbow runner voor windows 2000 iemand ervaringen met de drivers??
Zijn er verder problemen waar ik tegen aan kan lopen met de installatie van W2K Pro??

Iemand nog alternatieven voor myHTPC ??? die op windows draaien.

• freddifish
  • Laatst online: 12-09 13:02

freddifish

schnappi !

win2k pro draait prima hier, zonder speciale maxtor drivers maar ik gebruik ook geen tv-out of DVB. Er waren toch juist geen win2k rainbow runner drivers ?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

Ik gebruik de mijne als servertje\TV:

Software:
- Linux Slackware.
- Apache, php
- DNS server (die van @home doet het met grote regelmaat niet...)
- FTP

Extra hardware:
- Een hauppage TV kaart erin en een oude 21 inch monitor.
- IR receiver op seriele poort (www.lirc.org)

Owja, aan de LPT poort hangen nog wat relais om lichten, versterker en monitor aan en uit te schakelen.

Verwijderd

Die van mij staat ook al enkele maanden zwaar ondergestoft te wezen. Ik wilde hem eigenlijk inzetten als home entertainment system maar ik krijg de originele image er niet op, hij blijft maar klagen over een of ander corrupt bestand, iemand meer hier problemen mee?

Verwijderd

Mischien dat dit programma het wel wilt doen op de dvb kaart,
Hij speelt hardwar matig mpeg2 en pva bestanden af over de dvb kaart.
Ook kan die svcd's afspelen door de mpg bestand er mee te openen die op je svcd staat.

Ik heb een windows media player clone gevonden. Deze kan PVA, mpeg 2, pes en ander bestanden afspelen over je satelliet kaart :).

Om hem te instaleren moet je dit downloaden; DVB Media Player (Version 1.2).
Daarna; DVB Media Player 1.3, update.

Eerst instaleer je de Versie 1.2 en daarna de 1.3 update, dat doe je door het bestandje PVA Player.exe te vervangen in de map C:\Program Files\DVB Media Player.

Je moet nu het programma opstarten, klik dan in het menu op Affichange>Options..
Dan moet je bij Video "video out, RGB out" kiezen.
Ga dan naar Lecteur en vink Telecomando en active Osd aan. Nu is het programma klaar voor gebruik.

De Afstandbediening.
Vol- en Vol+ = Gelui zachter en harder.
Fulscreen = Voor het overschakellen van voledig scherm.
Mute = Geluid uit.
1 = Gaat naar 1/10 van de flim
2 = Gaat naar 2/10 van de flim
3 = Gaat naar 3/10 van de flim
4 = Gaat naar 4/10 van de flim
5 = Gaat naar de midde van flim
6 = Gaat naar 6/10 van de flim
7 = Gaat naar 7/10 van de flim
8 = Gaat naar 8/10 van de flim
9 = Gaat naar 9/10 van de flim
Reservered = Zet de flim op pause.
0 = Laat de flim weer afspelen.
Minimize = Door de flim vooruit spoelen. (Werkt niet helemaal goed :(.)

(Bron: http://www.ifrance.com/SnoopDoggyPop/dvbmediaplayer/ )
Nu nog alleen op zoek voor een progamma om divxjes af te spelen in windows over de sat kaart.

• Edwin78
freddifish schreef op 10 September 2003 @ 16:03:
win2k pro draait prima hier, zonder speciale maxtor drivers maar ik gebruik ook geen tv-out of DVB. Er waren toch juist geen win2k rainbow runner drivers ?
Dat klopt inderdaad, maar nu was ik van de week even aan het kijken bij Matrox en nu hebben ze er wel drivers voor.

Ik snap nog niet helemaal hoe je hier een link kan plaatsen.
Maar geloof dat nog niemand de drivers heeft geprobeerd.

Ik wil graag w2k pro draaien en wel gebruik maken van de TV out en als het kan ook de DVB functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 23:57:
Mischien dat dit programma het wel wilt doen op de dvb kaart,
Hij speelt hardwar matig mpeg2 en pva bestanden af over de dvb kaart.
Ook kan die svcd's afspelen door de mpg bestand er mee te openen die op je svcd staat.

Ik heb een windows media player clone gevonden. Deze kan PVA, mpeg 2, pes en ander bestanden afspelen over je satelliet kaart :).

Om hem te instaleren moet je dit downloaden; DVB Media Player (Version 1.2).
Daarna; DVB Media Player 1.3, update.

Eerst instaleer je de Versie 1.2 en daarna de 1.3 update, dat doe je door het bestandje PVA Player.exe te vervangen in de map C:\Program Files\DVB Media Player.

Je moet nu het programma opstarten, klik dan in het menu op Affichange>Options..
Dan moet je bij Video "video out, RGB out" kiezen.
Ga dan naar Lecteur en vink Telecomando en active Osd aan. Nu is het programma klaar voor gebruik.

De Afstandbediening.
Vol- en Vol+ = Gelui zachter en harder.
Fulscreen = Voor het overschakellen van voledig scherm.
Mute = Geluid uit.
1 = Gaat naar 1/10 van de flim
2 = Gaat naar 2/10 van de flim
3 = Gaat naar 3/10 van de flim
4 = Gaat naar 4/10 van de flim
5 = Gaat naar de midde van flim
6 = Gaat naar 6/10 van de flim
7 = Gaat naar 7/10 van de flim
8 = Gaat naar 8/10 van de flim
9 = Gaat naar 9/10 van de flim
Reservered = Zet de flim op pause.
0 = Laat de flim weer afspelen.
Minimize = Door de flim vooruit spoelen. (Werkt niet helemaal goed :(.)

(Bron: http://www.ifrance.com/SnoopDoggyPop/dvbmediaplayer/ )
Nu nog alleen op zoek voor een progamma om divxjes af te spelen in windows over de sat kaart.
Dit wil ik ook proberen, maar die versie 1.2 krijg ik alleen corrupt gedownload. Kun je hem even mirroren (of mailen, dan mirror ik hem wel)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen!

Ik heb de drie topics zo vluchtig even doorgebladerd, maar kon het zo nergens vinden (topics zijn groooot! :+ ). Nou was mijn vraag of ik een AMD K6-2 450Mhz met specs 2.4V Core, 3.3V I/O in de MMI kan bouwen.

Ik heb al een aantal gezien die een 400 of een k6-3 erin bouwden, maar deze proc verbruikt veel watts (28) en weet dus niet zeker of het systeem het aan kan als ik daar ook nog een XCard en een Terratec Xfire 1024 (sound) bijgooi. (Yups, dit word een HTPC).

Weten jullie daar wat van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 09:49:
Mensen!

Ik heb de drie topics zo vluchtig even doorgebladerd, maar kon het zo nergens vinden (topics zijn groooot! :+ ). Nou was mijn vraag of ik een AMD K6-2 450Mhz met specs 2.4V Core, 3.3V I/O in de MMI kan bouwen.

Ik heb al een aantal gezien die een 400 of een k6-3 erin bouwden, maar deze proc verbruikt veel watts (28) en weet dus niet zeker of het systeem het aan kan als ik daar ook nog een XCard en een Terratec Xfire 1024 (sound) bijgooi. (Yups, dit word een HTPC).

Weten jullie daar wat van?
Topic is idd nogal groot :)
maar voor deze vraag zou ik hier eens kijken: http://www.tijsje.net/siemens/index.php?board=6
ik dacht zelf dat 400mhz het maximum is misschien lukt downklokken..

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mijn boxje start niet meer op. Hij heeft een klap gehad waardoor ik dacht dat er iets was losgeschoten. Ik heb nu alles zo veel mogelijk losgetrokken behalve de videokaart, geheugen en processor. Het enige dat er gebeurd zijn de ventilators die aanslaan en het groene lampje aan de voorkant gaat branden.

Ander geheugen en andere procesor (AMD K6-2 met dipswitch core op 1-2)hielpen niet. Heb ook maar een pcspeakertje aangesloten, maar hij geeft niet eens piepjes. Zelfs niet als ik het geheugen of de videokaart er uit trek.

Iemand enig idee? Zou het moederbord kapot zijn? :(

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

Ik heb nog steeds 3 van deze kassies staan... 2 daarvan zijn ondertussen ZONDER DVB kaart.

de laatste is nog origineel.
Ik wil TOCH nog een keer proberen of ik er tv mee kan kijken.
Ik WEET dat er hier digitale zenders zitten. ik heb er al eens tv mee gekeken .. maar dat deed het @random wel/niet.

Zijn er hier al mensen die deze kastjes fulltime in gebruik hebben om tv mee te kijken? of word er nog steeds mee gekloot ?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
het zal ongetwijfeld eerder gevraagd zijn in éen van deze topics, maar ik vraag me af hoe je dat kastje open krijgt. Ben er wel een half uur mee an het kloten geweest, zou niet weten hoe dat systeem in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 00:18
Achteraan is een gaatje of zo, moet je iets insteken en dan aan het ringetje trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-08 11:11

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Dames en heren, ik heb nu ook zo'n machientje,.. echter de specs zijn iets anders en heb nu een probleem.

Processor is een K6-2-400 Mhz., geheugen is 128 MB en er zit een 6,4 GB harde schijf in. De DVB kaart is verwijderd en vervangen door een Ati Rage Pro PCI grafische kaart met TV-out.

Het probleem waar ik nu tegenaan loop is dat de computer de instellingen niet onthoud. Oftewel, hij stuurt standaard de harde schijf verkeerd aan (PTL ipv LBA). Ik denk dan ook dat de batterij niet meer goed is.

Heeft iemand een idee waar ik zo'n batterij kan halen ? Gaat het hier om zo'n standaard moederbord batterij, of is het een speciale ?

En voordat iemand het gaat vragen,... Nee, DivX draait hier niet goed op ;)

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm, ik heb de IDE controller van het bakkie opgeblazen....
Jammer genoeg wil die ook niet booten als ik er een andere IDE controller in pleur.
iemand enig idee om dit op te lossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien een oud type IDE:
> onboard uitschakelen, en de controller die je erin steekt instellen als primairy

Nieuw type, alla Promise:
> insteken en klaar

Mocht het in die gevallen nog niet lukken: check je harddisk jumpers / bekabeling, kijk even in de O&M Faq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Excuses, ik vond het antwoord op
http://www.tijsje.net/sie...ction=display;threadid=92
max geheugen = 256 mb

[ Voor 77% gewijzigd door xychix op 15-10-2003 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was er hier niet iemand die een ander mobo in z'n mmbox had gestopt? Ik zoek namelijk een mobo van een mmbox, die van mij is helaas overleden door kortsluiting. Dus als iemand er nog eentje over heeft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er mischien iemand die win98se audio drivers heeft die werken.
Of mischien een compleet werkende win98se image.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Mijn bakje gaat solaris 10 x86 draaien, zal zo even geheugen kopen om in te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Na een lange tijd ben ik weer bezig met mijn box.
Ik heb windows 98 er opnieuw opgezet, een netwerk gemaakt met mijn andere computer maar nu ben ik nog bezig om beeld te krijgen via de scart op mijn TV.
Ik heb al de topics nagelezen en ik had 'speciale' drivers nodig voor de matrox kaart. Die drivers kan ik niet meer vinden, ook niet op de matrox site.
Is er nog iemand die die drivers wel heeft?
deze dus: matrox mystique en rainbowrunner w9x driver pack.zip

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 20:05:
Is er mischien iemand die win98se audio drivers heeft die werken.
Of mischien een compleet werkende win98se image.
deze zou het moeten doen denk ik: http://www.fsc-pc.de/supp...=1204&LG=DE&Info=Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

Beelzebub schreef op 06 januari 2004 @ 20:13:
Na een lange tijd ben ik weer bezig met mijn box.
Ik heb windows 98 er opnieuw opgezet, een netwerk gemaakt met mijn andere computer maar nu ben ik nog bezig om beeld te krijgen via de scart op mijn TV.
Ik heb al de topics nagelezen en ik had 'speciale' drivers nodig voor de matrox kaart. Die drivers kan ik niet meer vinden, ook niet op de matrox site.
Is er nog iemand die die drivers wel heeft?
deze dus: matrox mystique en rainbowrunner w9x driver pack.zip
check mijn ftp :)

[ Voor 14% gewijzigd door freddifish op 06-01-2004 23:09 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Ow hartstikke bedankt.
Ik heb gisteren alle links uit de topics verzameld die nog nuttig zijn en die zal ik vanmiddag even posten, mischien heeft iemand er wat aan.

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
De box bevat toch ook een MPEG-encoder? Hoe kan je die gebruiken dan?
En nog een vraag, de tv laat nu het beeld goed zien maar ik heb er geen geluid bij. Is het mogelijk om geluid via de tv te krijgen of moet ik dan boxen aan de geluidskaart zetten?

Hier zijn wat links:
http://www.dvbmagic.de/
http://www.dvbtv.com/
http://www.uc3.de/modules...s&d_op=viewdownload&cid=1
http://www.fsc-pc.de/support/softwareassist_e.asp site van Siemens
http://www.happysat.org/ DVB Software
http://www.thoschgmbh.de/dvbsoft/ DVB Software
http://www.odsoft.de/ site van WinDVBLive
http://www.progdvb.com/ Progdvb
http://www.multimediaware.com/qv/ Multimediaplayer voor DOS
http://www.tijsje.net/siemens/index.php Siemens MMI Forum
http://www.squareeight.co...evelopment/musicbox.shtml Musicbox
http://www.topologika.co....co.uk/catalogue/mbox2.htm Musicbox
http://www.technotrend.de/english/download/download.html TechnoTrend (TT) drivers 2.16
http://www.de.tomshardwar...20011102/dvbcards-11.html DVB review
http://www.tweakpc.de/hardware/tests/graka/siemens/dvb_2.htm DVB Review
http://www.cadsoft.de/vdr/download.htm Video Disk Recorder
http://www.dvbforum.com/ Duits DVB Forum
http://www.dvbforum.com/u...collapsed&sb=5&o=&fpart=1 Onze DVB kaart op win2k/xp

[ Voor 20% gewijzigd door Beelzebub op 07-01-2004 16:51 ]

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

Beelzebub schreef op 07 januari 2004 @ 16:43:
De box bevat toch ook een MPEG-encoder? Hoe kan je die gebruiken dan?
En nog een vraag, de tv laat nu het beeld goed zien maar ik heb er geen geluid bij. Is het mogelijk om geluid via de tv te krijgen of moet ik dan boxen aan de geluidskaart zetten?
moet je dat koptelefoonstekkertje dat aan de kabel zit in de audio-out van de box stoppen, deze lust het door naar de scart stekker (dacht ik tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Laatst online: 07-09 13:37
Ik heb nu ook zo een kastje op de kop weten te tikken. Kwam alleen compleet beschadigd aan via de post, maar geld terug. Dus lekker goedkoop. Maar nou heb ik een aantal vraagjes, en di zullen waarschijnlijk al wel gesteld zijn. Maar vinden in die hele lange topics is niet alles.

Dus eerste vraagje Heeft er al iemand een FAQ over geschreven ? Zo ja waar ?

En ik heb er nu Win2000 op geinstaleerd, draait op zich best lekker op een 300 Mhz AMD K6, ik krijg nog een 400 versie van een collega. Maar welke drivers moet ik nu hebben voor de kaart met de Coax connector(PCI). Verder heb ik er een Soundblaster PCI 4.1 digital in gevrot(had ik nog liggen), en een groter koelblok met twee kleine fans erop gemonteerd.

Zol misschien nog wel meer vraagjes hebben, maar die moeten nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

fleppuhstein schreef op 07 januari 2004 @ 20:34:
Ik heb nu ook zo een kastje op de kop weten te tikken. Kwam alleen compleet beschadigd aan via de post, maar geld terug. Dus lekker goedkoop. Maar nou heb ik een aantal vraagjes, en di zullen waarschijnlijk al wel gesteld zijn. Maar vinden in die hele lange topics is niet alles.

Dus eerste vraagje Heeft er al iemand een FAQ over geschreven ? Zo ja waar ?

En ik heb er nu Win2000 op geinstaleerd, draait op zich best lekker op een 300 Mhz AMD K6, ik krijg nog een 400 versie van een collega. Maar welke drivers moet ik nu hebben voor de kaart met de Coax connector(PCI). Verder heb ik er een Soundblaster PCI 4.1 digital in gevrot(had ik nog liggen), en een groter koelblok met twee kleine fans erop gemonteerd.

Zol misschien nog wel meer vraagjes hebben, maar die moeten nog komen.
Ik neem aan dat je de DVB kaart bedoeld ? die heeft TV-kabel ingang op de kaart zelf (en via verleng naar connector op de box zelf)
de siemens DVB drivers (versie 1.63 was meegeleverd) moet je daarvoor hebben.
Let op onder win2k (draai ik zelf ook) kun je de rainbowrunner module niet gebruiken, geen drivers voor.

zoek op deze site naar "dvb" of D1025 voor drivers voor het kastje
http://www.fsc-pc.de/support/SoftwareAssist_e.asp

bv deze http://www.fsc-pc.de/support/Description.asp?drvid=21772

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Laatst online: 07-09 13:37
Nee het is geen DVB kaart die zat er bij deze niet bij. Ik begin nu te twijfelen of deze kaart er wel standaard in hoort ? Er staat oa lifeview op, en op de chip staat Bt878KHF. Eerst maar eens verder kijken hoe of wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Als het geen DVB kaart is dan zit ie er niet standaard in. Is de kaart heel erg lang? (komt ie ter hoogte van de processor? zo ja, dan is het waarschijnlijk wel de DVB kaart anders niet).
Om de drivers van die kaart te zoeken heb je wat nummers/text nodig die erop staan. die nummers/text voer je dan in in google en dan vindt je hopelijk wat.

Ikzelf heb ook nog een vraagje, er zit toch een MPEG encoder op de ?matrox/dvb? kaart? Hoe moet je die dan gebruiken?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 14:21

NoE

Que?

Bt878KHF???

in mijn haubpauge tv kaart word ook een bt878 chip gebruikt. dus het zal wel een analoge tv module zijn in plaats van een digitale (DVB)

We love the smell of innovation in the morning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Beelzebub schreef op 07 januari 2004 @ 22:29:
Ikzelf heb ook nog een vraagje, er zit toch een MPEG encoder op de ?matrox/dvb? kaart? Hoe moet je die dan gebruiken?
ALs je met media player een mpg file start gaat ie vanzelf aan de gang (bij mij althans onder win95). Nee er zit alleen een decoder op.
NoE schreef op 07 januari 2004 @ 22:35:
Bt878KHF???

in mijn haubpauge tv kaart word ook een bt878 chip gebruikt. dus het zal wel een analoge tv module zijn in plaats van een digitale (DVB)
M.a.w. een gewone tv kaart dus :)

[ Voor 5% gewijzigd door Gutteguttegut op 07-01-2004 23:16 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:05

Rincewind

Take me in your arms tonight

Dit topic leeft nog :) Ik heb mijn C-Box nu volledig uitgerust met alle toeters en bellen. Dus ook de DVB-C kaart volledig aangevuld met analoge module en card-reader. Ik wil een cd gaan maken met daarop alle software die voor die machine nog te krijgen is. Heeft iemand nog tips/links dan graag even posten in dit topic dan komt het op de cd. Een image zal t.z.t. aangeboden worden aan de liefhebbers :)

Mocht iemand nog zo'n boxje willen hebben: ik heb er nog 2 in de bubbeltjesfolie ;)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Laatst online: 15-09 12:06

Dutch_guy

WYSIWYG

Rincewind schreef op 08 januari 2004 @ 09:38:
Dit topic leeft nog :) Ik heb mijn C-Box nu volledig uitgerust met alle toeters en bellen. Dus ook de DVB-C kaart volledig aangevuld met analoge module en card-reader. Ik wil een cd gaan maken met daarop alle software die voor die machine nog te krijgen is. Heeft iemand nog tips/links dan graag even posten in dit topic dan komt het op de cd. Een image zal t.z.t. aangeboden worden aan de liefhebbers :)

Mocht iemand nog zo'n boxje willen hebben: ik heb er nog 2 in de bubbeltjesfolie ;)
Je hebt mail!

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In die image heb ik ook wel interesse, als je ftp ruimte nodig hebt, kun je me wel ff mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Nu online
ja lijkt me idd handig ja.. hij staat nu al een beetje weg te rotten omdat ik het DVB-C gebeuren niet aan de praat krijgt.

misschien zal die cd image wel wat helpen.. aangezien daar alles al is ingestelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Rincewind heeft het niet over een image maar over een CD. Een image met een werkende DVB met software zal ook erg fijn zijn (kan iemand daar aan komen). En misschien kunnen freddyfish en/of die image dan hosten.

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 14:21

NoE

Que?

Gutteguttegut schreef op 07 januari 2004 @ 23:15:
[...]
ALs je met media player een mpg file start gaat ie vanzelf aan de gang (bij mij althans onder win95). Nee er zit alleen een decoder op.

[...]
M.a.w. een gewone tv kaart dus :)
klinkt beter ;)

We love the smell of innovation in the morning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beelzebub schreef op 08 januari 2004 @ 15:26:
Rincewind heeft het niet over een image maar over een CD. Een image met een werkende DVB met software zal ook erg fijn zijn (kan iemand daar aan komen). En misschien kunnen freddyfish en/of die image dan hosten.
Die image is idd wel makkelijk, ik zoek hem namelijk ook nog, een cd met drivers is natuurlijk ook mooi. Dus als iemand deze heeft, ik kan ze wel op mn ftp zetten zodat anderen er ook bij kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59

Dus ook de DVB-C kaart volledig aangevuld met analoge module en card-reader. Ik wil een cd gaan maken met daarop alle software die voor die machine nog te krijgen is. Heeft iemand nog tips/links dan graag even posten in dit topic dan komt het op de cd. Een image zal t.z.t. aangeboden worden aan de liefhebbers :)
Ik heb ook zeker interesse voor zo'n driver CD altijd handig :) Waar heb je die cardreader voor die DVB kaart gekocht? Verder heb ik ook die analoge uitbreiding, maar het valt me op nu ik die P200MMx erin heb zitten dat de tv-addon op de koeler van de CPU rust, heb je daar misschien een ideetje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizard schreef op 08 januari 2004 @ 22:10:
[...]

Ik heb ook zeker interesse voor zo'n driver CD altijd handig :) Waar heb je die cardreader voor die DVB kaart gekocht? Verder heb ik ook die analoge uitbreiding, maar het valt me op nu ik die P200MMx erin heb zitten dat de tv-addon op de koeler van de CPU rust, heb je daar misschien een ideetje voor?
En waar hebben jullie die analoge uitbreiding vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Die hebben we van een inkoopactie heel lang geleden, ik ben bang dat je die niet zo makkelijk meer kan krijgen

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zijn er eigenlijk mensen die de dvb goed aan de praat hebben gekregen? Wat kan je er nu mee ontvangen?
(En hoe zit het met kanaal+? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Lizard schreef op 08 januari 2004 @ 22:10:
[...]

Ik heb ook zeker interesse voor zo'n driver CD altijd handig :) Waar heb je die cardreader voor die DVB kaart gekocht?
Een tijd geleden op ebay in Duitsland. Ik heb dat ding nu wel maar ik weet tot op heden nog steeds niet wat ik er mee kan doen. Ik wilde gewoon die DVB-C kaart volledig uitgerust hebben :9

Ik heb er ook een AMD K6-2 400 Mhz op geprikt (en nog eentje reserve in de kast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Beelzebub schreef op 07 januari 2004 @ 22:29:
Als het geen DVB kaart is dan zit ie er niet standaard in. Is de kaart heel erg lang? (komt ie ter hoogte van de processor? zo ja, dan is het waarschijnlijk wel de DVB kaart anders niet).
Om de drivers van die kaart te zoeken heb je wat nummers/text nodig die erop staan. die nummers/text voer je dan in in google en dan vindt je hopelijk wat.

Er zit een mjpeg-encoder op de matrox, moet je wel eerst wat speciale kabeltjes aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Weet jij toevallig welke kabeltjes dat zijn? Er zal vast wel wat informatie over staan op de matrox site maar als jij het al weet is dat handiger voor mij ;)

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WatchTVpro rulez, en weet niet op welke chip je dvb-c kaart is gebaseerd maar de kans ik groot het het gewoon werkt.

Neem anders eens een kijkje op happysat.de en http://multidec.host.sk/en/
Veder schijnt er erge leuke software te bestaan voor dvb kaarten onder linux, maar of het werkt met deze kaart moet je zelf uitvinden.
Zie [rml][ Linux]Red hat 9, Satelliet tv (Skystar 1) kaart instaleren.[/rml]/
Tja ik ga er pas 17jan er mee veder. Ik ben op dit moment nogal ziek en mag niet veel inspanneng van de dokter :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Ik heb wat linkjes gevonden voor de Rainbow Runner:
http://www.matrox.com/mga/products/upgrades/rr_gseries.cfm

Forum op matrox.com:
http://forum.matrox.com/mga/index.php?c=14
http://forum.matrox.com/mga/viewforum.php?f=11

Kan iemand al overweg met de MJPEG encoder? Ik heb geen flauw idee wat ik moet doen namelijk

[ Voor 18% gewijzigd door Beelzebub op 10-01-2004 19:00 ]

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand toevallig de afstandbediening (Compleet) in de aanbieding ?

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 12:08:
heeft iemand toevallig de afstandbediening (Compleet) in de aanbieding ?
Inclusief de ontvanger? Ja, ik gebruik 'm niet....

Jekunt me mailen op jos punt hendriks at zonnet punt nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Heb net een ps/2 usb verloopje gekregen. Hiermee wil ik mijn AB aan mn laptop hangen. Ik kan met girder allerlei commando's opnemen, maar het probleem is dat veel toetsen op de AB gewoon voor een normale toetsencombinatie staan, dus als ik een opdracht wil geven, gaat de computer ineens ook allerlei andere dingen doen.

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat de computer de officiele toetsenboardcommando's van de AB negeert en de Girder commando's accepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 16:26
Ik heb eindelijk een doel voor m'n tweede box. Ik ga er maar muziek op maken. :)

Het ouwe trouwe impulse tracker heb ik er maar eens opgezet. De stereo wav writer heb ik niet, maar winamp (die standaard impulse tracker ondersteunt) heeft ook aardige opties daarvoor. De interne geluidskaart van de box is alleen bagger, daarom gelijk maar een SBLive 1024 erin gezet, wel wat overkill, maar het klinkt in ieder geval wel goed. M'n ouwe 40GB harddisk doet het trouwens eindelijk goed op dat ding, ik had er eerst wat problemen mee (blijkt het een verkeerd ingestelde jumper te zijn... |:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al een driver cd of de originele image?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 15:20:
Heeft er iemand al een driver cd of de originele image?
Nope. Ik ben er nog mee bezig. Eigenlijk wil ik ook een copie van het forum erop zetten maar dat lukt denk ik niet. Afhankelijk van mijn beperkte vrije tijd (ik zit nu ook te spelen met een oude SGI Indy :9 ) zal de cd ergens in de komende weken wel eens afgemaakt worden. Maar pin me er niet op vast: it's ready when it's ready :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 11:38
Hehe, dat dit topic nog steeds loopt. :D
Zelf heb ik alleen m'n afstandsbediening in gebruik eigenlijk, bakje ligt nu (even) stof te happen. Weet ook zo 1,2,3 nog even niet wat ik er mee ga doen eigenlijk. Heb er nog niet echt een bestemming voor gevonden zeg maar.

[ Voor 26% gewijzigd door Toewan op 27-01-2004 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Nu online
Ik ben nu bezig om de siemens een fileserver te maken.. alleen stuit ik tegen het probleem dat ie de HDD niet als 60 gig herkend.. moet ik hiervoor de bios flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Probleempje...

Heb net mijn K6-2 500 binnen, kan dat ding er wel op?!? De vcore = 2,2V...

Met de jumper op 1-2 krijgt de proc 2,8V dat lijkt me veels te veel... Wie heeft er een oplossing voor gevonden? Ik kan het wel testen, maar dat doe ik liever niet omdat het bijna geen kans van slagen heeft. Ik wil graag mijn systeempje heel houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
Mijn K6-2 450 @ 400 krijgt ook 2,8V voor z'n kiezen. Nergens problemen mee, ik heb zelf een koelertje in elkaar geknutseld bestaande uit een socket 7 koelblok en de papstfan die op de IDT Winchip zit.

Ondanks z'n hoge voltage blijft de processor redelijk koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
dan moet je even het topic doorlezen en misschien nog wel het vorige topic daar staat wel in of het kan of niet.
maar de amd K6-2 400 die ik er nu in heb zitten loopt ook op een te hoog voltage maar dat gaat gewoon goed hoor hij wordt alleen een beetje warm maar ja.

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Laatst online: 31-08 19:02

Corn

Raar jongetje

Een nieuwe toepassing!!
Er zit een prima voeding in om in de auto te gebruiken. Ik heb er een P3-800 op aangesloten met een vrij klein bordje, en dat werkt perfect. Laptopautovoeding gehaald voor 30 euro en het werkt perfect. Een zeer goed alternatief voor die dure DC-DC voedingen die je los kunt kopen, en waarschijnlijk net zo krachtig. Koel het zaakje wel goed, anders gaatie er onderdoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Ik heb eens het mobo onderzocht, voor de voeding zit er een HIP6006 op. Volgens formules uit de datasheet moet de weerstand tussen pin5 van dit IC en massa ongeveer 4,5k zijn voor 2,2V.

De formule: Vout = 1,27 * (1 + (3,3k/R5->GND))

Nu is het dus een kwestie van één weerstandje vervangen! Veiliger voor proc, mobo en voeding dus! :)

EDIT: Ik heb een weerstandje vervangen (was 2,8k) voor een 3,9k en 390 Ohm in serie (4,3k ongeveer dus) en nu loopt de proc op exact 2,2V! :D

De formule klopt niet helemaal in deze setup, er zijn meerdere weerstanden die een rol spelen!

Als iemand me ff een macroshot van de onderdelen rond die chip mail markeer ik wel welke er vervangen moet worden. Dan kan iedereen z'n proc netjes op de juiste spanning modden! Scheelt een hele hoop warmte denk ik. Ik heb de proc vannacht lekker lame laten doen (MP3 encoden dus) en het blijft stabiel en wordt nauwelijks warm! Heel wat koeler dan de P200 MMX die ik er had ingeprakt. 8)

[ Voor 53% gewijzigd door Benadski op 29-01-2004 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Benadski schreef op 28 januari 2004 @ 18:51:
EDIT: Ik heb een weerstandje vervangen (was 2,8k) voor een 3,9k en 390 Ohm in serie (4,3k ongeveer dus) en nu loopt de proc op exact 2,2V! :D
En jij hebt er nu dus een 500Mhz AMD'tje op zitten ? Cool :9 me want one too... Laat ons even weten hoe en wat als je de pics gemaakt of gekregen hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
500Mhz doet hij toch niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Nu online
weet iemand al waar ik die bios kan vinden om de siemens te flashen? of kan het mobo überhaupt geen 60 gig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Rincewind schreef op 29 januari 2004 @ 14:25:
[...]
En jij hebt er nu dus een 500Mhz AMD'tje op zitten ? Cool :9 me want one too... Laat ons even weten hoe en wat als je de pics gemaakt of gekregen hebt ?
Ik heb er inderdaad een 500MHz K6-2 CPU (2,2V core) opzitten. Alleen loopt ie dus op 400MHz (na een bios flash). Gaat retesnel en blijft erg koel! Het enige wat er nodig was om m koel te houden is een weerstandje of 2. :)

Verder veranderd is:

-Geheugen (nu 96MB)
-Harddisk (40GB)
-3 high power LEDs achter de grill aan de voorkant
-SBLive! Player geluidskaart.

Het loopt heel erg soepel nu!

Ik heb trouwens GEEN cam! Dus als iemand een macroshot voor me kan maken graag! De onderdelen rond de HIP6006 moeten er op staan (2cm rondom ongeveer is meer dan zat). Dan photosoep ik wel een mooi rondje om het weerstandje en zet er bij hoe het gedaan moet worden!

EDIT: Bios updates zie hieronder!

Klik hier
en dan:
Produkt: SCENIC PRO Net
Identnummer: YBQL011953

Ingeven en onder het kopje BIOS kun je beide versies zien, neem niet de TV versie, daarmee werkt het niet dacht ik (als je de andere neemt doet de TV out het ook gewoon nog). In de zips zit een file CHANGES.TXT met de wijzigingen.

Wat ik met de nieuwe BIOS ook zie is dat het windows opstart beeld eindelijk goed op de monitor komt te staan! En na afsluiten naar DOS is het beeld ook goed.

[ Voor 29% gewijzigd door Benadski op 29-01-2004 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Newjersey schreef op 29 januari 2004 @ 15:04:
weet iemand al waar ik die bios kan vinden om de siemens te flashen? of kan het mobo überhaupt geen 60 gig aan?
Misschien werkt het wel met de nieuwe BIOS. maar heb je het topic al doorgekeken? Ik weet bijna zeker dat daar iets over in staat.

edit:

ja hoor, [rml]Falcon10 in "[ CM][ EL] Wat doe jij met je Siemens Nixd..."[/rml]

Er kan dus een 80 GB HD in en zelfs een 120 GB dus dat moet geen probleem zijn.

edit2:

Ik heb dus net het BIOS geflashed, allemaal goed gegaan enzo. maar nu wil ik de box weer via de scart aan mijn TV hangen maar ik krijg een zwart beeld. voor de flash werkte het wel goed. iemand een ideetje?

[ Voor 38% gewijzigd door Beelzebub op 29-01-2004 17:44 ]

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Geen idee... Maar misschien weet onderstaande poster er meer van. Je zou m ff moeten mailen denk ik. Veel mensen die alles precies op orde hebben zie je niet meer terug in dit topic.
mphilipp schreef op 22 juni 2003 @ 01:41:
Ik heb vandaag ook nog effe de bios geflest en toen ik de nieuwe versie wilde ophalen kon ik kiezen uit twee versies:
V4.06 Release 1.09.1025 en V4.06 Release 1.08.1025-TV03. Deze laatste zat er bij mij al in, maar die eerste is nieuwer. Echter...de TV03 release is blijkbaar voor de Rainbow Runner module. Dillemma...toch maar gewoon geprobeerd en just in case beide images klaargehouden. Reden om de nieuwste te willen hebben is aan de ene kant gewoon de ziekelijke drang om altijd met de nieuwste versies te werken ;-) maar ook vanwege deze zinsnede in de changes.txt (ja...ik ben zo'n gek die eerst docjes leest...):

* Added support for AMD K6-2 (330, 366 and 400 MHz)

Betekent dit dat je deze versie wel moet hebben om met een K6-2 400 te werken? Ik krijg er zo een en het flessen is gelukt en alles werkt, dus op zich geen probleem. Ik vroeg me alleen af of degenen met een K6-2 400 dit hebben moeten doen om het te laten werken.

En...what't the big deal met de TV03 versie? Ik heb gewoon tv-output, dus het werkt gewoon.
EDIT: Weet iemand nou al of het mobo verder nog te overklokken is? De bus draait nu op 66 MHz, maar die wil ik opkrikken naar 75 of 83MHz. De box en de voeding blijven nu erg koel, dus waarschijnlijk kan ik wel wat overklokken. De processor wordt niet veel warmer dan kamertemperatuur! :)

Moet ik dan eigenlijk ook chipsets e.d. gaan koelen? Waar moet ik op letten als ik ga overklokken?

Het enige wat er in dit topic te vinden is is dit...

[ Voor 20% gewijzigd door Benadski op 30-01-2004 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
Er zit een Intel 430TX chipset in het boxje, een beetje TX-chipset bord (zoals de Asus TX97) is over te klokken naar 75 MHz of 83 MHz. Maar je klokt met het verhogen van je busspeed ook je PCI-bus over, ipv 33 MHz draai je dan 37,5 en 41,5. Bij mijn Asus T2P4 hoefde ik de chipset nooit te koelen, alleen ben ik eigenlijk vrijwel niet hoger geweest dan 75 MHz busspeed.

Via de dipswitches zal het overklokken vrees ik niet lukken, volgens mij heeft iemand hier in het topic de combinaties geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
overklokken mbv switches kan niet nee maar iemand heeft wel een link gegeven om een andere socket oid erop te zetten of met solderen maar ik zal even zoeken.

edit:

[rml]arjandijk in "[ CM][ EL] Wat doe jij met je Siemens Nixd..."[/rml]
staat iets in voor een grote HD

http://www.plasma-online....ixes/fix_socket7_bf2.html
Hier wordt uitgelegd hoe je je socket kan modden maar ik kan het zelf niet omdat ik daar geen ervaring mee heb

[ Voor 57% gewijzigd door Beelzebub op 30-01-2004 18:26 ]

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
Die BF2 "jumper" in je socket is alleen maar om multipliers hoger dan 3,5 te krijgen (en lager dan 6). Heb deze truuk ook uitgehaald met mijn good old Asus T2P4 moederbordje om zo m'n K6-2 300 werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Werkt dat niet dan? Moet per se de FSB omhoog worden gezet en niet de multiplier?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
Beelzebub schreef op 30 januari 2004 @ 19:38:
Werkt dat niet dan? Moet per se de FSB omhoog worden gezet en niet de multiplier?
multiplier van 6 is maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Ik heb de clock chip gevonden! Het is een ICS 9169C-27. Hiermee kan de bussnelheid tot 83,33MHz worden ingesteld. Ik ga hier eens mee klooien. Ik post mijn resultaten binnen de kortste keren. Als dit gaat lukken dan loopt mijn Siemens straks als enige op 500MHz! :)

Maar ik geef de info natuurlijk wel vrij, dan kan je het zelf ook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woeps, volgens mij heb ik laatst zo'n soort ding helemaal in puin geramd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
GELUKT!!!!!!!!!!

Hij draait nu al 450MHz! (75 * 6) :D

De 83,33MHz haalt ie nog niet, dan wordt waarschijnlijk de PCI bus te snel voor de hardware. Maar daar is ook een oplossing voor. De klokchip kan namelijk bij 83,33 ook 32MHz op de PCI bus gooien in plaats van 41,7 (dat laatste trekt ie niet, normaal is het 33MHz namelijk). Als ik die mod heb uitgevoerd en het werkt vertel ik wel hoe het moet!

Maar daarvoor heb ik dus nodig: Macroshot rond de ICS9169CJ chip en een macroshot van rond de HIP6006. Wie helpt me hieraan?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
woei, mooi gedaan joh. ik heb geen digitale camera dus ik kan je niet helpen :(

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cool.. ik heb er zelf een 500mhz in zitten.ik zal morgen of overmorgen even de cam van mijn broertje lenen en wat foto's maken van die chips..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Op 450MHz gaat het allemaal nog goed voor zover ik heb kunnen testen. 500MHz redt ie niet. Ik heb geprobeerd de PCI bus op 32MHz te laten lopen, maar dat support de chipset helaas niet... Die moet namelijk "fully synchronous (p. 67)" lopen. :(

Ik denk dat de videokaart of de PIIX4 41,67MHz niet leuk meer vindt. Als het alleen de videokaart is dan werkt het misschien wel met een PCI video kaartje. Dat kan ik nog wel eens testen.

[ Voor 3% gewijzigd door Benadski op 02-02-2004 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 19:09

scorpionv

This space for rent

Als ik tijd heb maak ik vanavond of morgen wel ff een paar fotootjes van het mobo :) Ben wel geinteresseerd in een wat koelere K6-450 :)

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
En ik heb 'm nu op 500MHz!!! :D

Wel met extern videokaartje (Stealth II S220), maar volgens mij kan het ook wel zonder, ik had namelijk de 83,33 MHz instelling geprobeerd, dat werkte ook hier niet, maar een andere instelling zorgde wel voor de 83,33 MHz klok!

Di's de eerste PC die ik hardware heb getweaked, dus eindelijk mag ik mezelf tweaker noemen... :)

EDIT: Die instelling was dus wel gewoon 83,33MHz. Mijn schakelaars had ik niet genummerd en verkeerd om gelezen. Voor 66 en 75MHz maakt dit niets uit dus had ik het niet door! :P

[ Voor 22% gewijzigd door Benadski op 03-02-2004 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
wow lekker man. kan je nog testen of het ook zonder die videokaart kan? En kan ie ook nog hoger naar 550 misschien?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Hmm, die clockchip gaat niet hoger dan 83,33MHz. Dat betekent dat 500MHz echt het absolute maximum is (tenzij je heel het clockcircuit gaat vervangen of de multiplier op een of andere manier hoger kan zetten). Ook de chipset is al ver overgeklokt op dit moment en wordt heel wat warmer op 83,33MHz dan op 66,67MHz. Hier heb ik een kwart CPU koelblok opgelijmd met AS compound en nu blijft ie lekker koel. De rest van de chips op het mobo worden nauwelijks warm.

Ik heb een aantal benchmarks uitgevoerd en wat tests gedaan, het loopt stabiel, snel en nog steeds lekker koel! De CPU wordt nauwelijks warmer dan kamertemperatuur! :)

Oja, de onboard videokaart houdt het ook netjes bij!
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.