The birds turned into The Flying Dutchmen!
Is er iemand die de xcard op dit moment succesvol gebruikt in dit apparaatje? Ben wel benieuwd naar de ervaringen en of het goed loopt op een 200 mhz ipv de aangeraden 233
btw de processor wordt wel érg heet als de dvb-kaart + analoge module erboven op zit. Ik heb er maar een 80 mm fan in de plaats gezet.
www.hetbsg.nl
tot een half jaar terug draaide ik ook met een K6III-400 op mijn "main" computer. Het is 1 van de beste socket-7 processoren, alles draaide super soepel onder WinXP, alleen DivX wou maar niet goed lukken.Jarno schreef op 28 mei 2003 @ 13:15:
Ik heb er nu die K6-3 @ 400 inzitten, en ik moet zeggen, het scheelt toch wel! Alles loopt weer net een tikkie soepeler, net even wat sneller. Toch grappig dat die 256K cache zoveel uitmaakt dan.
K6-2 400 mhz.....merk je echt verschil? En alles nog steeds onder W95.?Gutteguttegut schreef op 27 mei 2003 @ 12:07:
Wow dit topic leeft nog
Ik heb 1 systeem aan mn tv hangen en die draait winamp/shoutcast.
Mn 2e systeempje ben ik mee aan het rotzooien, heb er nu een k6-2 400 in zitten en een TNT2-M64 32mb en een PCTVpro kaartje, erg grappig. Ik kan zelf video opnemen met die tv kaart (25fps VCD resolutie) wel ongecomprimeerd helaas (3 minuten film 1 GB aan data)
Maar je begrijpt dat de standaard 2,1GB harddisk dan zo vol zit
Ik ben "druk" bezig om een front-end voor winamp te schrijven zodat wimamp fullscreen op TV gebruikt kan worden. (Nee niet zo als WinampOnTV ofzo....)
Het display van de inkoopactie ( [rml][ IA] LCDs 8 * 24 *afhandeling* deel II[/rml] ) werkt al voor het grootste deel.... Nog ff een mooi standaardje maken en dan is het een echt MP3 machine.
Jammer dat ie net niet in het MMI boxje past.
* MrDry vraagt zich af of Gutteguttegut nog over het kassie voor het display heeft nagedacht.....
Quod licet lovi, non licet bovi
Hij staat nu zo ingesteld:

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Wil er namelijk heel graag één hebben. Is er ergens een winkel die die dingen verkoopt???
Of weet iemand een adres waar die dingen te krijgen zijn???
Verwijderd
Ehhh, ik heb nog wel een versie van het prototype/voorloper van het genoemdebrombeer schreef op 04 June 2003 @ 03:22:
Wie kan mij aan zo'n boxje helpen.
Wil er namelijk heel graag één hebben. Is er ergens een winkel die die dingen verkoopt???
Of weet iemand een adres waar die dingen te krijgen zijn???
kastje liggen (foto's zijn door Jarno eerder in dit topic gepost). Maar die is toch wel
anders qua specs, Dimms, processor enzo. Maar of je er echt wat aan hebt...
tja...
Ik hoop dat ik het snel binnen heb want dan kan ik aan de gang gaan met het TV-gebeuren
linkje voor desbetreffende geheugen:
http://www.interngeheugen...zoekprijstot=&rowlimit=25
www.hetbsg.nl
Is het btw al gelukt met die kabel die je aan het solderen was?
www.hetbsg.nl
nou zeker 20 meter kabel zit er tussen de kabel aansluiting en de versterken en dan nog 10 meter na de versterker naar de PC...Beelzebub888 schreef op 09 June 2003 @ 22:08:
Hoeveel meter zit je nu vanaf het punt waar de kabel binnen komt?
Is het btw al gelukt met die kabel die je aan het solderen was?
Ik heb dat Rainbow runner schema met losse draadjes geprobeerd, maar krijg geen beeld
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 00:43 ]
Verwijderd
Dan moet je eens een lagere resolutie proberen, ik had hetzelfde, maar toen ik hem op 640x480 had draaien, toen deed hij het prima.Beelzebub888 schreef op 28 May 2003 @ 18:30:
Ik wilde net mijn box aansluiten op de tv via de scartkabel maar dan wil ie niet doorstarten. Ik krijg het scherm van win98 te zien maar daar blijft het bij. In veilige modus werkt het wel.
btw de processor wordt wel érg heet als de dvb-kaart + analoge module erboven op zit. Ik heb er maar een 80 mm fan in de plaats gezet.
En hoe doe ik dat op de TV?Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 02:34:
[...]
Dan moet je eens een lagere resolutie proberen, ik had hetzelfde, maar toen ik hem op 640x480 had draaien, toen deed hij het prima.
www.hetbsg.nl
Verwijderd
Rechtermuisknop op bureaublad -> Eigenschappen -> enz
www.hetbsg.nl
*kan er een PCI WiFi kaartje in?
*is ie inderdaad sterk genoeg om video van MPG files enzo af te spelen?
*is ie een beetje stil? Mijn huidige PC is een beetje luidruchtig nl...
Ik laat het ding het liefst continue aan staan zodat ik niet steeds hoeft te booten. Vandaar dat ie dus wel een beetje stil moet zijn.
Is 640x480 de max resolutie voor TV-out? Mijn huidige videokaart heeft dat nl, en het is nèt een beetje te weinig. Kan die Siemens hoger? En is het dan nog steeds in kleur?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
hij kan 800x600 maar dat is in combo met de dvb kaart (die versterkt de TV-out van de matrox volgens mij) niet altijd mooimphilipp schreef op 13 June 2003 @ 16:44:
Dit is een bloedgeil kassie! Ik heb thuis een NetJuke server staan , een mp3/multimedia server. Bij de stereo heb ik nu een klein pc'tje staan met WiFi kaartje die via de browser de NetJuke benaderd en via WinAmp/MS Media player afspeelt. Aangezien die Siemens beter geschikt lijkt om videoclips af te spelen door de MPEG hardware wil ik die wel hebben. Alles wat ik nodig heb zit erin zo te zien. Mijn vragen aan de xperts:
*kan er een PCI WiFi kaartje in?
yep 1 pci slot nog vrij
*is ie inderdaad sterk genoeg om video van MPG files enzo af te spelen?
MPEG1 wel, hardware is aanwezig; mpeg2/DVD niet
*is ie een beetje stil? Mijn huidige PC is een beetje luidruchtig nl...
hij heeft een fanloze voeding, wel een klein papst fannetje en processorfan maar is inderdaad vrij stil, niet geruisloos
Ik laat het ding het liefst continue aan staan zodat ik niet steeds hoeft te booten. Vandaar dat ie dus wel een beetje stil moet zijn.
Is 640x480 de max resolutie voor TV-out? Mijn huidige videokaart heeft dat nl, en het is nèt een beetje te weinig. Kan die Siemens hoger? En is het dan nog steeds in kleur?
Weet iemand overigens of de BIOS setting audio-out en dan de stand amplifier lever/speaker level te maken heeft met hoe je 'm aansluit? Ik heb 'm dus op mijn receiver aangesloten. Zou ik 'm dan beter op amplifier level kunnen zetten? Iemand al mee geëxperimenteerd?
Mijn Philips Pronto (universele AB) heb ik al geprogrammeerd om WinAmp te bedienen zodat ik de TV uit kan zetten en niet steeds het keyboard nodig heb om iets te doen - en dus toch nog steeds maar 1 ab op tafel. Misschien maak ik er nog wel eens een keer een 'nood-keyboard' in en een muiscursor. Just for the geekness of it...
[ Voor 24% gewijzigd door mphilipp op 15-06-2003 01:59 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
waar vandaan als ik vragen mag?mphilipp schreef op 15 juni 2003 @ 01:57:
Zo dan! Ik heb de mijn vanmiddag opgehaald...
Gewoon particulier, dus geen valse hoop krijgen op een nieuwe voorraad...
Of is het kastje hier te traag voor
Misschien dat iemand de temp van de videokaart kan meten want ik denk wel dat het een beetje warmer wordt binnenin...
[ Voor 9% gewijzigd door mphilipp op 20-06-2003 13:37 ]
Nu heb ik de orginele schijf eruit gegooid, en een nieuwe 40 Gb schijf erin gepropt.
Win98 SE geinstalleerd en alles werkt prima.
Heb eigenlijk nog twee vraagjes waar jullie me misschien mee kunnen helpen
Ik zou graag nog de analoge module voor de DVB kaart willen hebben
Heeft iemand van jullie er één over
Wat betreft de cardreader ik heb jammer genoeg geen chipcards bij de box gekregen
Heeft iemand die siemens kaarten ? of kan ik een kommarkaart of iets gebruiken ?
Hoop dat iemand een antwoord heeft op mijn vraagjes
Alvast bedankt weer
overigens heb ik mijn box voor 20 euro te pakken gekregen :P:)
In de handleiding van het Kingston geheugen vond ik dit:
"if only a portion of the kingston memory is recognized, your system is probaply incompatible with this memory module. Your system may have an older chipset that is unable to read the Kingstong memroy module properly."
maar als het bij anderen wel werkt? vaag....
ps bij het booten zegt ie 128 mb te vinden, statbar zegt ook 128 mb en 'systeem' zegt ook 128 mb, dus zal het wel echt 128 mb zijn
Dit geheugen heb ik dus gebruikt.Dutch_guy schreef op 20 February 2003 @ 00:01:
Heb even het doosje erbij gepakt van de geheugenmodule:
Merk: Kingston
Type: KVR133x72c3/256
PC133 ECC Dimm CL3
Zie ook: http://www.valueram.com/datasheets/KVR133X72C3_256.pdf
edit:
Ik heb de chipnummers opgeschreven en die in google ingetikt. daarbij kwam ik hierop uit:
http://www.supermicro.com...emory/PC133_ServerSet.htm
Module Size 256MB
DRAM chip vendor (Reg. ECC) Samsung
Chip Part Number K4S560832D-TC75
FSB 133
Part number AR32V72Q8S8GAS
PCB Module Low Profile 9 chips on single side
Manufacturer PI74AVC 16834K 0233A0C ATP
Dit klopt allemaal voor zover ik kan nagaan behalve het stukje met low profile. het is namelijk niet low profile, de 32 mb module is een stukje lager dan het kingston geheugen. hebben jullie low profile geheugen gekocht en zou dat iets uit maken?
er zitten trouwens wel 9 chips aan 1 zijde op.
[ Voor 25% gewijzigd door Beelzebub op 21-06-2003 22:08 . Reden: updateje ]
www.hetbsg.nl
hmm interessant. ik ga even powerstrip downloaden en kijken of ik er iets van kan maken.mphilipp schreef op 20 June 2003 @ 13:35:
Gisteravond effe zitten prutsen met video. Ik heb nu de org.proc erin en 256Mb (Win98SE) en heb gewoon Divx geïnstalleerd (ondanks de proc, gewoon gedaan). Als ik dan een videoclip afspeel gaat dat op zich redelijk, afhankelijk van de bitrate. Bepaalde clips heeft ie meer moeite mee en hakkelt ie wat. Toen heb ik dus in een ingeving eens PowerStrip geprobeerd. PS is een tooltje waarmee je dus allerlei tweaks aan je videokaart kan doen. Je kunt er onder meer je video/videogeheugenklok mee opschroeven. Zo uit mijn hoofd draait ie standaard op 66Mhz en ik heb 'm naar 85 gezet (in het rood dus) en toen ging het ineens een stuk beter. Bijna geen hakkelingen meer bij de clip met de hoogste bitrate. Nu is 85Mhz teveel om continue op te draaien, en hoger liep ie op een gegeven moment mee vast (90Mhz). Ik denk dat 75Mhz een leuke is. Daarbij ging het video afspelen al aanzienlijk sneller. In combinatie met een snellere CPU misschien wel de sleutel tot goed DivX afspelen onder Windows. Ik krijg binnenkort mijn K6-2 400 binnen en zal dan nog eens berichten hoe dat loopt.
Misschien dat iemand de temp van de videokaart kan meten want ik denk wel dat het een beetje warmer wordt binnenin...
heeft iemand een divx voor me waarmee ik kan testen? 5mb moet genoeg zijn denk ik.
weet iemand toevallig welke klok generator er op het moederbord zit? als we dat weten kunnen we misschien de cpu nog verder overklokken
[ Voor 8% gewijzigd door Beelzebub op 21-06-2003 17:10 ]
www.hetbsg.nl
Verwijderd
Ja, ik heb nog wel een analoog module liggen. Per ongeluk een teveel gekocht.brombeer schreef op 21 June 2003 @ 13:55:
Eindelijk vorige week een boxje opgehaald in Groningen, woon zelf in Den Haag
Nu heb ik de orginele schijf eruit gegooid, en een nieuwe 40 Gb schijf erin gepropt.
Win98 SE geinstalleerd en alles werkt prima.
Heb eigenlijk nog twee vraagjes waar jullie me misschien mee kunnen helpen
Ik zou graag nog de analoge module voor de DVB kaart willen hebben
Heeft iemand van jullie er één overof weet iemand waar ie te krijgen is
Wat betreft de cardreader ik heb jammer genoeg geen chipcards bij de box gekregen
Heeft iemand die siemens kaarten ? of kan ik een kommarkaart of iets gebruiken ?
Hoop dat iemand een antwoord heeft op mijn vraagjes
Alvast bedankt weer
overigens heb ik mijn box voor 20 euro te pakken gekregen :P:)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 22:01 ]
V4.06 Release 1.09.1025 en V4.06 Release 1.08.1025-TV03. Deze laatste zat er bij mij al in, maar die eerste is nieuwer. Echter...de TV03 release is blijkbaar voor de Rainbow Runner module. Dillemma...toch maar gewoon geprobeerd en just in case beide images klaargehouden. Reden om de nieuwste te willen hebben is aan de ene kant gewoon de ziekelijke drang om altijd met de nieuwste versies te werken ;-) maar ook vanwege deze zinsnede in de changes.txt (ja...ik ben zo'n gek die eerst docjes leest...):
* Added support for AMD K6-2 (330, 366 and 400 MHz)
Betekent dit dat je deze versie wel moet hebben om met een K6-2 400 te werken? Ik krijg er zo een en het flessen is gelukt en alles werkt, dus op zich geen probleem. Ik vroeg me alleen af of degenen met een K6-2 400 dit hebben moeten doen om het te laten werken.
En...what't the big deal met de TV03 versie? Ik heb gewoon tv-output, dus het werkt gewoon.
Volgens mij verklapt Powerstrip dat, anders Wcpuid wel. Tenminste, 1 van de twee vertelt zowat alles wat je te weten kunt komen over het systeem en de componenten.Beelzebub888 schreef op 21 juni 2003 @ 16:22:
[...]
weet iemand toevallig welke klok generator er op het moederbord zit? als we dat weten kunnen we misschien de cpu nog verder overklokken
ik heb een amd k6-2 400 erin zitten zonder de BIOS te hoeven flashen. zou je een link willen posten met wat er nog meer veranderd is?mphilipp schreef op 22 June 2003 @ 01:41:
Ik heb vandaag ook nog effe de bios geflest en toen ik de nieuwe versie wilde ophalen kon ik kiezen uit twee versies:
V4.06 Release 1.09.1025 en V4.06 Release 1.08.1025-TV03. Deze laatste zat er bij mij al in, maar die eerste is nieuwer. Echter...de TV03 release is blijkbaar voor de Rainbow Runner module. Dillemma...toch maar gewoon geprobeerd en just in case beide images klaargehouden. Reden om de nieuwste te willen hebben is aan de ene kant gewoon de ziekelijke drang om altijd met de nieuwste versies te werken ;-) maar ook vanwege deze zinsnede in de changes.txt (ja...ik ben zo'n gek die eerst docjes leest...):
* Added support for AMD K6-2 (330, 366 and 400 MHz)
Betekent dit dat je deze versie wel moet hebben om met een K6-2 400 te werken? Ik krijg er zo een en het flessen is gelukt en alles werkt, dus op zich geen probleem. Ik vroeg me alleen af of degenen met een K6-2 400 dit hebben moeten doen om het te laten werken.
En...what't the big deal met de TV03 versie? Ik heb gewoon tv-output, dus het werkt gewoon.
www.hetbsg.nl
En waar heb je die ' nieuwere' BIOS vandaan ? Ik heb ook zo'n K2-400 maar die wordt nu ' herkend' als een 300.mphilipp schreef op 22 June 2003 @ 01:41:
Ik heb vandaag ook nog effe de bios geflest en toen ik de nieuwe versie wilde ophalen kon ik kiezen uit twee versies:
V4.06 Release 1.09.1025 en V4.06 Release 1.08.1025-TV03. Deze laatste zat er bij mij al in, maar die eerste is nieuwer. <knip> En...what't the big deal met de TV03 versie? Ik heb gewoon tv-output, dus het werkt gewoon.
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Gewoon gedowngeload van de Siemens website:Rincewind schreef op 22 juni 2003 @ 12:04:
[...]
En waar heb je die ' nieuwere' BIOS vandaan ? Ik heb ook zo'n K2-400 maar die wordt nu ' herkend' als een 300.
http://support.fujitsu-si...ktion=Assistent/Start.asp
en dan:
Produkt: SCENIC PRO Net
Identnummer: YBQL011953
Ingeven en onder het kopje BIOS kun je beide versies zien. In de zips zit een file CHANGES.TXT met de wijzigingen.
Hmmm.. daar heb ik vandaag ook gekeken maar de d1025_tv.exe is corrupt...mphilipp schreef op 22 juni 2003 @ 12:48:
[...]Gewoon gedowngeload van de Siemens website:
http://support.fujitsu-si...ktion=Assistent/Start.asp
en dan:
Produkt: SCENIC PRO Net
Identnummer: YBQL011953
Ingeven en onder het kopje BIOS kun je beide versies zien. In de zips zit een file CHANGES.TXT met de wijzigingen.
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Anders ga ik een P233 proberen te vinden want ik vind hem nu erg langzaam
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Tijdens het prutsen aan m'n boxje (o.a. door er een 8x24 LCD in te proppen, wat trouwens gelukt is) is er ergens kortsluiting ontstaan en begon de PCIset chip gigantisch te roken. Die is nu dus kapoet, en daarmee het hele mobo... Zo, dat wou ik ff kwijt... Misschien dat ik es ga proberen om er een ander mobo in te zetten, hopen dat dat past.
Bij mij staat het nu dus zo:
SW 1/2 (FSB) op ON/OFF = 66Mhz
SW 3/4 (Multiplier) op ON/OFF = 2x
De Vcore jumper moet op 1-2 staan (2,9V)
Volgens WCPUID draait ie inderdaad op 399 en een beetje Mhz. Voor mij goed genoeg. Daarna de proef op de som genomen met wat Divx clips. De clip van Lil' Kim gaat prima zonder hakkelen. Een héél enkel keertje zag ik iets in het beeld springen of 'haken' maar niet storend. Uiteraard zegt dat helemaal niets, want je moet bitrates weten. Die weet ik dus ook niet. Naast de videoclip heb ik ook effe een aflevering van Enterprise geprobeerd. Dat ging al een stuk minder. Duidelijk zwaardere kost. Vooral in het begin (1ste 30-40 sec) veel hakkelen. Daarna ging het re-de-lijk. Vrij regelmatig effe haken. Toen maar weer eens Powerstrip ingeschakeld en de GPU op 75Mhz gezet. Dat ging meteen een stuk beter. Op zich was het nu best om aan te zien. Misschien kun je nog verder gaan met Powerstrip, maar ik denk dan dat je daar een tijdelijk profiel voor moet aanmaken die je dan alleen activeert voor video. Of een andere videokaart erin die een stuk krachtiger is. Het is volgens mij wel bewezen dat dat dus een hoop kan schelen.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan.
Wil je het geheugen ook los verkopen? want op het geheugen dat ik nu heb wordt maar 128 mb herkend en het is single sided.Jarno schreef op 25 June 2003 @ 08:40:
Sorry voor de schaamteloze plug, maar ik ben bang dat een hoop mensen dit anders gaan missen. Ik wil m'n box wel weer kwijt, ben er mee uitgespeeld. Zie hier!
Ik zie net dat er ook low profile geheugen van kingston is. moet ik dat geheugen dan gebruiken, want het geheugen dat ik nu heb is een stukje hoger dan het standaard geheugen. dat standaard geheugen is low-profile neem ik aan?
[ Voor 22% gewijzigd door Beelzebub op 25-06-2003 11:59 ]
www.hetbsg.nl
misschien weet ik nog wel iemand die hem wil. ik zal hem vandaag wel even bellen.
Nou, dat geheugen dat ik heb gekocht werkt dus niet 100% en ik ben te laat om het om te ruilen
Nu raadt de winkel me Dane-Elec 256 MB DIMM PC100 16MX8 CL2 geheugen aan. maar dat vind ik te duur worden, iemand een alternatief?
Ik heb dit in gedachten: Kingston 256MB PC133 CL3 Low Profile DIMM
KVR133X64C3L/256, 256MB 133 MHz CL3 Low Profile
Jarno: jij hebt je geheugen toch gekocht bij interngeheugen.com? Is het double sided geheugen? heb je misschien een link voor me op die site naar desbetreffende geheugen.
[ Voor 60% gewijzigd door Beelzebub op 26-06-2003 12:42 ]
www.hetbsg.nl
Verwijderd
Heb al even door dit topic gesurft , maar kan niet vinden wat ik zoek.
Ik wil namelijk graag een Maxtor 80GB DiamondPlus 9 in m'n bakje proppen.
Gaat dat qua biosinstellingen lukken?
Verwijderd
jep iemand anders heeft er ook al een 80GB HD in zittenVerwijderd schreef op 28 juni 2003 @ 00:19:
He guys,
www.hetbsg.nl
Misschien wel te hoog maar hij werkt. Ik zou zeggen probeer die 450 maar en kijk of het werktVerwijderd schreef op 28 June 2003 @ 09:31:
Is 2.9 volt niet te hoog voor een AMD K6-400? Ik heb nog een 450, kan ik die er zo inrpikken?
www.hetbsg.nl
ja, je kunt met een tooltje als maxblast elke bios voor de gek houden, is dus geen probleemVerwijderd schreef op 28 June 2003 @ 00:19:
He guys,
80GB Seagate barracude er in geen probleem en je hoeft ook geen progies te draaien!arjandijk schreef op 28 June 2003 @ 12:47:
[...]
ja, je kunt met een tooltje als maxblast elke bios voor de gek houden, is dus geen probleem
Tevens er een AMD K6-500 inzitten (draait op 400MHx) die ik voor $24,- op Ebay heb gekocht.
ik heb wel tv out maar mijn divx bak ( p1 ) (nog) niet. kan je die kabels ook los kopen, of verkoopt iemand hem?
deze bedoel ik

[ Voor 15% gewijzigd door Theelepel88 op 28-06-2003 15:57 ]
lees de draad voordat je blaat
dat is niet de vga-poort. het is een grotere aansluiting, welke weet ik niet.X-pert_Dreamer schreef op 28 June 2003 @ 15:46:
ik heb ff zitten lezen in dit topic, nu zie ik dat er een scart stekker bij zit die op de vga poort gaatduys geen tv out nodig?
ik heb wel tv out maar mijn divx bak ( p1 ) (nog) niet. kan je die kabels ook los kopen, of verkoopt iemand hem?
deze bedoel ik
[afbeelding]
www.hetbsg.nl
dat denk ik dus ook maar heb pics gezien van die case en zit niet echt zo'n aansluiting op, of ben ik te scheel?X-pert_Dreamer schreef op 28 June 2003 @ 15:46:
ik heb ff zitten lezen in dit topic, nu zie ik dat er een scart stekker bij zit die op de vga poort gaatduys geen tv out nodig?
deze bedoel ik
[afbeelding]
EDIT: ik keek dus scheel, zit wel aan de tegenovergestelde kant van de vga poort
en als ik nu wel goed heb gekeken, zit er tulp bij......woot zo'n kaartje/ pc wil ik ook
[ Voor 15% gewijzigd door Theelepel88 op 28-06-2003 19:37 ]
zo'n pc is te koop. kijk ff boven je. stuk of 10 postsX-pert_Dreamer schreef op 28 June 2003 @ 19:35:
[...]
dat denk ik dus ook maar heb pics gezien van die case en zit niet echt zo'n aansluiting op, of ben ik te scheel?
EDIT: ik keek dus scheel, zit wel aan de tegenovergestelde kant van de vga poort![]()
en als ik nu wel goed heb gekeken, zit er tulp bij......woot zo'n kaartje/ pc wil ik ook
www.hetbsg.nl
weet ik heb al mailtje gestuurd, maar wat ik nog liever heb is dat je zo'n kaartje ( met die aansluiten enz. ) los kan kopen dan kan ik hem nml in mijn p1 stoppen ( die ik net klaar heb hoef alleen nog window te zagen )Beelzebub schreef op 28 June 2003 @ 21:11:
[...]
zo'n pc is te koop. kijk ff boven je. stuk of 10 posts
De DVB-kaart bedoel je? Die zijn vast wle ergens los te koopX-pert_Dreamer schreef op 28 June 2003 @ 22:37:
[...]
weet ik heb al mailtje gestuurd, maar wat ik nog liever heb is dat je zo'n kaartje ( met die aansluiten enz. ) los kan kopen dan kan ik hem nml in mijn p1 stoppen ( die ik net klaar heb hoef alleen nog window te zagen )
www.hetbsg.nl
mischien stom van me maar ik weet niet hoe die kaart heetBeelzebub schreef op 28 juni 2003 @ 23:44:
[...]
De DVB-kaart bedoel je? Die zijn vast wle ergens los te koop

wat ik wel weet is dat je met die kaart dus via een scart kabel je pc op je tv aansluit.... als het goedkoper is dan een gforcve 4 mmx met tv out is het altijd beter, low budget word die kast namenlijk.
Ja dat is de DVB-kaart. aan die kaart zit een connector waaraan je die kabel die jij bedoelt kan aansluiten.X-pert_Dreamer schreef op 29 juni 2003 @ 13:24:
[...]
mischien stom van me maar ik weet niet hoe die kaart heet![]()
wat ik wel weet is dat je met die kaart dus via een scart kabel je pc op je tv aansluit.... als het goedkoper is dan een gforcve 4 mmx met tv out is het altijd beter, low budget word die kast namenlijk.
Ik denk zelf dat je beter een oude videokaart met TV-out kan zoeken dan deze DVB-kaart
www.hetbsg.nl
-er kan dus een snellere proc in. een k6-2 400 heb ik gehoord, of met een powerleap adapter een k6-3 400. Of zou je er ook 500 mhz in kunnen stoppen? Welke procs werken allemaal? ow wacht ik zie hierboven dat een k6-2 500 er in kan maar dan op 400 draait....500 is dus nevernooit mogenlijk?
-Er is nu een schema voor het doorlussen vanaf de matrox kaart naar de tv-out en in, zonder de DVB-c kaart dus. Werkt dit goed?
-er is dus een add-on voor voor normale analoge televisie, een dvb-b kaart? hoe is de qualiteit en zijn die makkelijk verkrijgbaar?
[ Voor 9% gewijzigd door maratropa op 29-06-2003 14:54 ]
een DVB kaart puur voor de tv-out is schieten met een kanon op een mug. Deze kaarten doen nog rustig richting 100 euro nieuw dus een goedkoop geforce 2/4MX je lijkt me beter..X-pert_Dreamer schreef op 29 June 2003 @ 13:24:
[...]
mischien stom van me maar ik weet niet hoe die kaart heet![]()
Ik zou er eventueel een K6/3+ 500MHz in kunnen stoppen maar ik denk dat je niet veel verder komt dan 400 met een FSB van 66 en een MP van 6. Bovendien is die K6 500 een mobile versie dus ik weet niet of dat wel goed gaat met voltages enzo, deze 400MHz draait nu ook al op 2,9 ipv 2,2gladiool schreef op 29 juni 2003 @ 14:53:
ik heb zon siemens hier staan, maar al lang niet meer deze topics gevolgd, ik hoorde wel wat dingen, maar als iemand mij zou willen aanvullen etc:
-er kan dus een snellere proc in. een k6-2 400 heb ik gehoord, of met een powerleap adapter een k6-3 400. Of zou je er ook 500 mhz in kunnen stoppen? Welke procs werken allemaal? ow wacht ik zie hierboven dat een k6-2 500 er in kan maar dan op 400 draait....500 is dus nevernooit mogenlijk?

400MHz is dus het maximum, tenzij je de FSB in windows kunt verhogen en het nog stabiel is.
je bent op zoek naar een tvout voor je pentium1 divxbak. Ik denk sowieso dat deze geen divx gaat trekken en je daarom beter naar een realmagic xcard kunt kijken, dan heb je een tvout en een divx/mpeg/dvd decoder ineen die ook nog eens over een super tvout beschikt, betere oplossing dan een gforce denk ikX-pert_Dreamer schreef op 28 June 2003 @ 15:46:
deze bedoel ik
[afbeelding]
Verwijderd
http://www.plasma-online....ixes/fix_socket7_bf2.html
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 00:55 ]
www.hetbsg.nl
Origineel + 128mb Ram, daarom is de minimumverkoopprijs 70 EURO.
Got Leden krijgen voorang
De afstandsbediening hou ik liefst voor mezelf, maar daar valt over te praten
Ik denk er nu pas aan dat ik beter eerst toesteming had gevraagd om de fotos te gebruiken die ik uit dit topic heb. Als de eigenaars van de fotos liever hebben dat ik ze verwijder, mail dan naar mijn e-amil in mijn profiel.
[ Voor 10% gewijzigd door The Dud3 op 04-07-2003 17:34 ]
The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.
Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar er zijn toch al mensen die hun bakje werkend hebben gekregen @ 400 Mhz met een AMD K6-2? Of moet hij nog sneller kunnen?Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 00:48:
ik kwam tijdens het surfen deze info tegen over het hoger zetten van de fsb.is het niet iets om onze siemens sneller te krijgen??
http://www.plasma-online....ixes/fix_socket7_bf2.html
/▌
Verwijderd
het probleem is dat de mobo maar 66mhz fsb is..maar mischien lukt het nu wel om de volle processor speed te krijgen..
mijn AMD K6-2 400 wordt juist heel erg warm. Ik ben een manier aan het zoeken om er nog een extra fan in te plaatsen.
Jij hebt er toch een AMD k6-3 inzitten? scheelt dat echt zoveel in warmte dan?
www.hetbsg.nl
heb jij de dvb-kaart erin zitten? als ik die erin zet dan komt de heatsink tegen de DVB kaart aan en wordt de processor heel slecht gekoeldVerwijderd schreef op 04 July 2003 @ 20:20:
nee.. ik heb er een k6-2 500 in...
www.hetbsg.nl
Verwijderd
voordeel= de pc doet het nog
nadeel=het werkte niet.
waarschijnlijk omdat ik een k6-2 cxt erin heb zitten..jammer
Verwijderd
Verwijderd
Moet je dat draadje in de socket doen? en wat wordt er bedoel met 'no isolation'??How to
BF2 permanent connection:
- Use a short tiny wire (no isolation !) of approx. 1cm and stick both ends into the holes W33 and V36 depicted above. Insert CPU. Ready
en wat gebeurt er als je het draadje in een verkeerd gat doet? gaat ie dan kapot?
[ Voor 16% gewijzigd door Beelzebub op 07-07-2003 00:00 ]
www.hetbsg.nl
Blijft hij wel stabiel? Wil er namelijk ook een K6-2 @ 400 inproppen maar ik gebruik hem als server. Ik vind stabiliteit dan ook nog net ietsje belangrijker dan snelheid, al heb ik hem ook graag wat sneller voor wat zwaardere php-pagina's.Beelzebub schreef op 04 July 2003 @ 19:33:
[...]
mijn AMD K6-2 400 wordt juist heel erg warm. Ik ben een manier aan het zoeken om er nog een extra fan in te plaatsen.
Jij hebt er toch een AMD k6-3 inzitten? scheelt dat echt zoveel in warmte dan?
[ Voor 20% gewijzigd door Marzman op 07-07-2003 00:17 ]
/▌
Verwijderd
ik heb een k6-2 500 erin zitten.hij wordt dus niet warm en is stabiel.heb nog geen problemen met mijn bakkie gehad.maar ja,als je een processor onderklokt dan kan hij ook niet echt heet worden want dan hoeft hij niet zo hard te werken.
@beelzebub
je moet wel met zekerheid hardware veranderen .als je niet zeker weet wat je doet dan raad ik je het met klem af.duw je dat draadje in het verkeerde gat dan kan je idd je systeem vorgoed naar de eeuwige jachtvelden sturen.ikzelf heb niet zitten klooien met een draadje tussen de proc en socket te zetten maar ik heb dat draadje onder op het mobo gesoldeerd.maar het werkte dus niet.had te maken met het feit dat ik een k6-2 cxt heb. ook een k6-3 zou dus niet zo werken volgens de site..
mijn proc (AMD K6-2 400) wordt heet als ie 1 a 2 uur aanstaat. langer heb ik niet getest.
Ik ben aan het kijken of er nog een kleine fan bij past. misschien past er aan de zijkant een vlakbij de proc voor wat meer verschuiving.
@matchless
zal het ook werken met eem AMD k6 200? Die heb ik namelijk nog eentje liggen. ik heb btw en normale k6-2. ik kan in ieder geval niks vinden op de core wt met cxt te maken heeft
Ik heb net de DVB-kaart geprobeerd in mijn andere pc. Ik kan nu digitaal en analoog beeld ontvangen maar het is niet zo duidelijk. Ik krijg eerst aan de rechterkant een paar verticale strepen die langzaam verbeterd worden maar die komen weer terug als het beeld verandert. Verder ook veel ruis, misschien omdat de kabel nogal lang is met wat splitters ertussen (geen versterker)
screens:
http://members.home.nl/chielvanbrunschot/dvb1.JPG
http://members.home.nl/chielvanbrunschot/dvb2.JPG
[ Voor 5% gewijzigd door Beelzebub op 07-07-2003 00:58 ]
www.hetbsg.nl
Ik heb alleen analoog beeld, en had in eerste instantie ook veel ruis in beeld. handmatig de frequenties opzoeken en invoeren hielp al wat (de kaart zoekt zelf niet de + en - kanalen af terwijl vrijwel alles in mijn gebied op zo'n kanaal zit) en het ertussen zetten van een signaal splitter versterker gaf me ineens veel beter beeld!Beelzebub schreef op 07 juli 2003 @ 00:49:
...
Ik heb net de DVB-kaart geprobeerd in mijn andere pc. Ik kan nu digitaal en analoog beeld ontvangen maar het is niet zo duidelijk. Ik krijg eerst aan de rechterkant een paar verticale strepen die langzaam verbeterd worden maar die komen weer terug als het beeld verandert. Verder ook veel ruis, misschien omdat de kabel nogal lang is met wat splitters ertussen (geen versterker)
screens:
Wel is de DVB software niet alles, mijn hele systeem hangt er soms van (win2k, DVB 1.65)
Weet iemand nog een winkel of site waar ze te koop zijn?
Is het trouwens nodig om de virtuele netwerkadapter te installeren om TV te kijken met de DVB-kaart?
[ Voor 46% gewijzigd door Beelzebub op 07-07-2003 14:45 ]
www.hetbsg.nl
Hoe kan ik die kaart er uit halen zonder dat ik het signaal van de videokaart onderbreek? Misschien is de oplossing al gegeven in een van de 3 topics maar ik kon hem niet vinden (is ook lastig zoeken trouwens).
mensen die hem als server gebruiken die 24/7 aan staat adviseer ik hem eens open te maken. Er komt me toch een partij warmte uit als je hem open maakt, heb hem nu maar even zonder omhulsel staan.
[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 13-07-2003 16:55 ]
/▌
Hoezo je videokaart doet het niet meer? wat doet ie dan niet?Marzman schreef op 13 July 2003 @ 16:50:
Ik wil de dvb-c kaart er uit halen omdat daar alle warmte in blijft hangen (en omdat hij zoveel plaats inneemt en niet gebruikt wordt), maar als ik hem er uit haal werkt mijn videokaart niet meer.
Hoe kan ik die kaart er uit halen zonder dat ik het signaal van de videokaart onderbreek? Misschien is de oplossing al gegeven in een van de 3 topics maar ik kon hem niet vinden (is ook lastig zoeken trouwens).
edit:
mensen die hem als server gebruiken die 24/7 aan staat adviseer ik hem eens open te maken. Er komt me toch een partij warmte uit als je hem open maakt, heb hem nu maar even zonder omhulsel staan.
www.hetbsg.nl
Als ik die dvb-c kaart er uit haal en alle kabels die er aan verbonden zitten doet hij helemaal niks. Hij start niet eens op, vandaar dat ik denk dat ik nog iets moet doen met de videokaart.Beelzebub schreef op 13 July 2003 @ 21:37:
[...]
Hoezo je videokaart doet het niet meer? wat doet ie dan niet?
/▌
www.hetbsg.nl
Dan werkt het weer perfect. Ik denk echt dat ik iets vergeet. Moet er geen kabeltje naar de videokaart dat eerst in de dvb-c kaart zat?Beelzebub schreef op 13 juli 2003 @ 22:42:
hmmm raar hoor. En als je de DVB kaart er terug in zet, doet ie het dan weer wel?
/▌
hmm raar. gaat de cpu fan ook niet draaien?Marzman schreef op 14 July 2003 @ 08:04:
[...]
Dan werkt het weer perfect. Ik denk echt dat ik iets vergeet. Moet er geen kabeltje naar de videokaart dat eerst in de dvb-c kaart zat?
www.hetbsg.nl
CPU-fan durf ik niet te zeggen wat die doet. Groene ledje aan de voorkant gaat wel gewoon aan. Zit nu op een andere locatie.
Ik moet in ieder geval nog iets doen met die kabels die in die dvb-c kaart zitten. Als ik de kaart uit de pci sleuf haal, maar de andere kabels er gewoon in laat zitten werkt hij wel.
Heeft er trouwens iemand een foto van hoe de switches op het moederbord moeten staan als er een k6-2 @ 400 in moet. Heb gisteren een K6-je binnengekregen
[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 16-07-2003 07:00 ]
/▌
Als je de kast eruit haalt kan je toch zo zien of de cpu fan draaitMarzman schreef op 16 July 2003 @ 06:58:
[...]
CPU-fan durf ik niet te zeggen wat die doet. Groene ledje aan de voorkant gaat wel gewoon aan. Zit nu op een andere locatie.
Ik moet in ieder geval nog iets doen met die kabels die in die dvb-c kaart zitten. Als ik de kaart uit de pci sleuf haal, maar de andere kabels er gewoon in laat zitten werkt hij wel.
Heeft er trouwens iemand een foto van hoe de switches op het moederbord moeten staan als er een k6-2 @ 400 in moet. Heb gisteren een K6-je binnengekregen
die switches weet ik zo niet uit mijn hoofd. moet je ff in topic rondkijken. volgens mij aan het begin ergens
www.hetbsg.nl
ma ik eens vragen ? moet je da ngewoon die pci/isa kaaer in een andere pc steke ? en coax kabel aansluiten ? (welke drivers / programma's gebruik jé ?)Beelzebub schreef op 07 July 2003 @ 00:49:
screens:
als programma heb ik DVB PCI TV gebruikt. drivers weet ik niet uit mijn hoofd. op de site van siemens staan ze ergens, ik zal even zoeken.
edit:
Daar staan ze dusfreddifish schreef op 17 May 2003 @ 13:25:
[...]
de siemens dvb drivers 1.65 (van april 2003) die ik van www.fsc-pc.de heb afgehaald. (volltext suche op DVB) 1.63 niet geprobeerd nog
Overigens heb ik ook de technotrend drivers geprobeerd maar die werken niet lekker. krijg die heel moeilijk weg helaas, hij blijft ze maar uit de drivercache plukken
[ Voor 44% gewijzigd door Beelzebub op 16-07-2003 18:41 ]
www.hetbsg.nl
http://h30121.www3.hp.com...5&CG=pca%20boards&CGID=17 je moet presario en 2200 selecteren. Ik heb nog niets besteld maar misschien hebben jullie er wat aan.. Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn bovenstaande vraag.
Dat is wel heel erg veel geld voor een K6-je. Kun je beter op ebay kijken of een oproep plaatsen op vraag en aanbod.nickvd schreef op 16 July 2003 @ 19:46:
Voor degenen die nog een AMD k6 processor zoeken kun je hier terecht:
http://h30121.www3.hp.com...5&CG=pca%20boards&CGID=17 je moet presario en 2200 selecteren. Ik heb nog niets besteld maar misschien hebben jullie er wat aan.. Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn bovenstaande vraag.
Antwoord op je vraag weet ik niet. Ik gebruik de connector op het mobo vlak bij de processor. Is die bij jou kapot?
Helpt een extra fan eigenlijk in dat bakje? Ruimte voor airflow is er namelijk helemaal niet. En de harddisk die wat extra koeling waarschijnlijk het hardste nodig heeft heeft er al helemaal niks aan die zit helemaal ingebouwd.
[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 16-07-2003 19:58 ]
/▌
www.hetbsg.nl
Verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 16:18 ]
Verwijderd
Hoe heb je dat rooie kruisje zo mooi gekregen? Lasercut of dremel?Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 23:14:
dit heb ik van mijn siemens gemaakt... is wel nog niet af
[afbeelding]
Wel zonde van de originele behuizing. Die had wel wat.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 10:34 ]
Wat kan ie allemaal en werkt de LCD ook?Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 23:14:
dit heb ik van mijn siemens gemaakt... is wel nog niet af
[afbeelding]
www.hetbsg.nl
Dit topic is gesloten.