[CM][EL] Wat doe jij met je Siemens Nixdorf mmbox - Deel 3

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.480 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:07

Falcon10

Hit it i would !

@jarno : gewoon, een 5400tr/min hd, je hebt ze ook in 120 Gb versies dus ;) eventu hd koeler kopen en bij onder je hd hangen ? mijn 80 gb schijf wordt niet banormaal warm, en toch is dit een 7200tr ding.

@nickvd : als je nu eens een gewoon toetsenbord er ff aanhangt, dan raak je wel aan je functietoetsen ;)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hmmmm, die 120GB van WD is idd een heethoofd volgens SR.com! Maar, vreemd genoeg, is de 7200rpm schijf van 80GB (en dan specifiek die met 8MB cache) een dikke 2 graden koeler dan de 5400rpm versie!!! Plus dat -ie amper luidruchtiger is. Vaaaag. Het enige wat ik kan bedenken is dat die 5400rpm schijf gebaseerd is op wat oudere technieken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Overigens heb ik deze gisteren besteld! Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:00
mijn box doet het weer :D :D ik wil alleen mij grote dvb kaart eruit laten.. maar dan werkt tv out niemeer... :( Iemand een oplossing???

De bios problemen zijn op te lossen door te resetten in de bios zelf :D.

@Jarno: waar haal je die k6-3 processor dan vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10
er staat bij dat het pakket al een processor bevat (zie links)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
De CPU zit er idd bij. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
wat voor processor krijg je dan btw? en zit er eigenlijk een koeler bij?

edit: ik vind 120 euro toch wel veel voor zoiets. Je kan er toch ook gewoon een AMD K6-2 400 mhz in gooien zonder zoiets te moeten kopen?

[ Voor 50% gewijzigd door heuker op 05-05-2003 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 04:25
er zit een IDT c6 200MHz in en er zit een minikoelertje op, wel lekker stil. Qua prestaties kan ie volgens mij niet tippen aan de Pentium.

Ik heb allebei mijn mmBoxen nog in doos liggen, wil er wel wat mee gaan doen, maar ben te lui om te installeren enzo :D heb ze al wel eens gestart en gekeken wat ze deden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
ik had het niet over de processor die er standaard inzit, maar die je bij het upgrade setje krijgt die jarno gaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ja, het is vrij duur. Maar een K6-3 is zo'n beetje onvindbaar, en het vakantiegeld moet ook uitgegeven worden he. :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
jarno gaat dat dan wel met de hoogte van de box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
nickvd schreef op 05 mei 2003 @ 15:53:
jarno gaat dat dan wel met de hoogte van de box?
De Powerleap voegt slechts enkele millimeters toe aan de hoogte, als ik zie hoeveel ik nu al over heb, zal dat best te doen zijn. Trouwens, mocht het niet bevallen dan kan -ie altijd retour. Heb wel vaker zaken gedaan met Powerleap, hebben een goede service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Demnit!

Heb ik toch single sided geheugen te pakken, ik snap het niet... Serienummer klopt wel, 't is hetzelfde latje als Dutch_Guy, maar er wordt toch maar 128MB herkend! Deze gaat dus terug, morgen even kijken voor 2x 128MB, daarbij schijnt het niet uit te maken of het single of double sided is...

:{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Jarno schreef op 05 mei 2003 @ 14:22:
Ja, het is vrij duur. Maar een K6-3 is zo'n beetje onvindbaar, en het vakantiegeld moet ook uitgegeven worden he. :P.
maar ja, de meeste mensen hier gooien er een k6 in voor divx, geeft een k6-3 dan zo'n enorme prestatieboost op dat gebied tov een k6-2? Want anders snap ik jou aanschaf niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
arjandijk schreef op 06 May 2003 @ 03:44:
[...]

maar ja, de meeste mensen hier gooien er een k6 in voor divx, geeft een k6-3 dan zo'n enorme prestatieboost op dat gebied tov een k6-2? Want anders snap ik jou aanschaf niet helemaal
Een K6-3 heeft in tegenstelling tot een K6-2 WEL cache, ik geloof zelfs 256kb. Dat scheelt best wel bij een systeem dat toch al op z'n tenen loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
ik geloof dat het sneller is, maar helpt het ook voor divx, want dat is denk ik toch een van de kritische punten. Daarmee heb je net wel, of net niet genoeg. Vooreen gewone applicatie maakt het niet zoveel uit als je even moet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 11:38
Jarno schreef op 05 May 2003 @ 11:44:
Ik heb mijn oog laten vallen op een WD van 80GB op 5400rpm. Volgens storagereview 1 van de stilste en koelste drives en hij is ook nog eens behoorlijk rap voor een 5400rpm schijf. Ja, of een Samsung Spinpoint ofzo, maar die hebben belabberde scores op storagereview.

Vreemd trouwens dat die Papst er mee nokt, dat is toch wel HET merk kwa fans.
Mocht je in de buurt van Aken wonen hebben ze bij dit bedrijf een Samsung 120 GB 5400 RPM schijf voor 99 euro. Zal denk ik wel die Spinpoint zijn, maar zou je daar echt zo veel van merken, want het bakje is eigenlijk ook niet echt up to date.
Zelf heb ik trouwens 2 x 40 GB Western Digital 400EB, is een 5400 RPM schijf die niet echt veel onderdoet voor mijn Maxtor 40 GB 7200 RPM, maar wel een stuk koeler blijft.

hier heb je trouwens de Western Digital 80 GB 5400 RPM voor 79 euro, mocht je in de buurt van Aken wonen.

[ Voor 8% gewijzigd door Toewan op 06-05-2003 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Bedankt voor de tip, maar ik heb al een 80GB WD op 7200rpm gehaald. De JB editie wordt volgens storagereview niet warmer dan de 5400rpm versie en maakt ook nog eens slechts iets meer lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
Jarno schreef op 06 May 2003 @ 16:09:
Bedankt voor de tip, maar ik heb al een 80GB WD op 7200rpm gehaald. De JB editie wordt volgens storagereview niet warmer dan de 5400rpm versie en maakt ook nog eens slechts iets meer lawaai.
Ok, dat zal ook wel werken, alleen opmerkelijk dat de 120 GB zo veel warmer wordt (zou dat misschien met het aantal platters te maken hebben ?).

Heeft iemand btw de composite out onder DOS al aan de gang toevallig ?? Mijn beeld gaat in DOS horizontaal scrollen, terwijl het in Windows wel gewoon goed werkt. S-Video gaat bij mij zwart-wit beeld geven vrees ik.
Ik wil namelijk ipv die DVB kaart een SCSI kaart erin zetten om er zo een externe cdrom speler aan te kunnen hangen (en er zit al een SoundBlaster AWE64 in). Want in DOS gaat het afspelen van DiVX'en wel goed namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Weet iemand waar ik een 60 mm fan met 2 pins aansluitng (zoals die er bij de voeding zit) kan kopen? Mijn lokale computerboer had dat niet :S die had alleen maar 80 mm fans. Verder wou ik vragen waarvoor die connector op de voeding zit.. dat is dus net zo´n ding als op je hd waar de dus die electraplug in duwd.

Wie kan mij de link in de pricewatch geven van die fan? Hij moet wel zo stil mogelijk zijn.. en als is het een ledfan het maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

op www.sunon.com hebbe ze kleine fans, 'k zou daar eens kijken, heb er daar eentje besteld voor de fan van een 3D Labs graka te vervange, koste wel 35 Euro, maar das toch voor de firma dus :p

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:38

scorpionv

This space for rent

Jarno schreef op 06 mei 2003 @ 16:09:
Ik heb 'm er ook inzitten, hij maakt best wat hitte, maar niet zo erg dat je kokende lucht uit je outtake Papst krijgt :)

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
scorpionv schreef op 06 mei 2003 @ 21:14:
[...]

Ik heb 'm er ook inzitten, hij maakt best wat hitte, maar niet zo erg dat je kokende lucht uit je outtake Papst krijgt :)
Gisteren W2K opnieuw geinstalleerd, en deze schijf lijkt idd een stuk koeler te blijven. Toch vreemd, ik denk dat het met het aantal platters te maken heeft ja. Overigens is er ZEER goed mee te werken, PC start op in minder dan 30s tot 't inlogscherm. Daarna loopt alles ook bijzonder soepel, prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Jup, Windows 2000 draait mooi op die Siemens bakjes.
Bij mij draait de server erop en doet ie dienst als domain controller/webserver/mailserver/remote login server en het opstarten duurt niet overdreven lang, draait zo stabiel als maar kan zijn.
Ben er heel tevreden van.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik wil er ook iets van een webserver van maken, die 65W die de voeding trekt lijkt me zuinig genoeg om lang achter elkaar aan te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Even sliiiiiightly off-topic: ik las op powerquest.com dat DriveImage 2003 geen floppy nodig heeft om images van de systeem-schijf te kunnen maken? Dat ze een soort van hidden boot-partitie gebruiken ofzo? Klopt dit, gebruikt iemand dit pakket? Ik wil graag op gezette tijden (eens per week 's nachts ofzo) images maken van de siemens, en volgens mij kan dit OF met Ghost 7.5 CE (wat nogal overkill is) of dus met dit pakket, mits een floppydrive dus niet noodzakelijk is. Ik heb alleen die HD in de Siemens hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:38

scorpionv

This space for rent

Ik heb de processor maar eens opgewaardeerd van P1-233 naar AMD K6-2 400. Draait wel iets sneller, maar het valt me eerlijk gezegd nog tegen. Het verschil tussen de IDT en de P1-233 was groter voor mijn gevoel. Wel blijft de AMD een stuk koeler, en dat is ook wat waard :)

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
scorpionv schreef op 07 May 2003 @ 14:47:
Ik heb de processor maar eens opgewaardeerd van P1-233 naar AMD K6-2 400. Draait wel iets sneller, maar het valt me eerlijk gezegd nog tegen. Het verschil tussen de IDT en de P1-233 was groter voor mijn gevoel. Wel blijft de AMD een stuk koeler, en dat is ook wat waard :)
Ah, ik ben van IDT naar K6-2 400 gegaan, was echt een vooruitgang. En ik had nog ergens een oud socket 7 koelblokje liggen waar dat papst fannetje van die IDT op paste, oftewel het bakje is nog steeds even stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Nou, ik weet niet of die Powerleap nog gaat lukken: geen orderbevestiging gekregen, er wordt niet gereageerd op m'n mail, etc. Dan niet, draait zo ook goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Falcon10 schreef op 07 mei 2003 @ 09:16:
Jup, Windows 2000 draait mooi op die Siemens bakjes.
Bij mij draait de server erop en doet ie dienst als domain controller/webserver/mailserver/remote login server en het opstarten duurt niet overdreven lang, draait zo stabiel als maar kan zijn.
Ben er heel tevreden van.
maar draait win2k ook soepeler dan 98 of alleen stabieler, en werkt je tv-out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

weet niet of het stabieler draait, vermoed van wel, heb direct 2000 server eropgezet dus :p Geen id of tv out werkt, heb ik allemaal niet getest eigenlijk, doet gewoon dienst als netwerkserver. Staat dag en nacht op, en dit al dikke maand, dus denk wel dat ie dan zo al stabiel genoemd mag worden.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn 333 @ 300 lopen... lukt nog niet echt om hem op 333 of 350 te laten lopen...
360 lukt wel maar loopt ie weer instabiel

Fout: MSHTML.DLL en dan loopt ie helemaal vast :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik ga 'm ook gebruiken als (web)servertje, dus alle tv-zooi heb ik d'r uit gesloopt. :D.

Kun je die kaart ook in je gewone pc gebruiken eigenlijk? Die DVB kaart dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 07:51
Jarno schreef op 09 May 2003 @ 08:44:
Kun je die kaart ook in je gewone pc gebruiken eigenlijk? Die DVB kaart dus?
Ja hoor, waarom niet :? :Y) hij is alleen wel ERG lang maar ja een beetje proppen kan geen kwaad, toch? ;)

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hmmm, ik zag dat Powerleap toch geld had afgeschreven, ben benieuwd of er deze week nog wat komt dan. Had voor een auto. incasso gekozen, tot hoe lang kun je die terugdraaien? Aangezien men ook niet reageert op mail, heb ik er niet veel vertrouwen in enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
Automatische incasso is meestal 30 dagen terug te draaien, weet dit niet zeker hoor...

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Oh, die 30 dagen wacht ik wel af dan. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow ik loop gewoon te kwijlen man weet iemand waar je deze dingen kan halen in Nederland. In de Pricewatch staan ze namelijk niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Verwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 17:39:
Wow ik loop gewoon te kwijlen man weet iemand waar je deze dingen kan halen in Nederland. In de Pricewatch staan ze namelijk niet :'(
welke dingen?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke denk je.... ?
Over wat voor een apparaat gaat dit Topic. Ik wil weten waar je zo een Siemens Nixdorf Mmbox kan halen natuurlijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

denk dat je ze nog amper zal vinden, tenzij van personen die de hunne verkopen.
al die boxen zijn gekocht geweest via een IA bij een firma die een lot had opgekocht van Center Parcs, die deze boxen niet gebruikten.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Is er al iemand die MBM5 aan de praat heeft gekregen op de box? Hij installeert wel prima enzo, maar ik krijg op geen enkele manier een read-out van wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjares
  • Laatst online: 11-09 09:42
Voor geintresseerden: ik wil mijn Siemens MM-box weg doen, want ik gebruik hem toch niet waarvoor ik hem gekocht had. De DVB-kaart zit er niet meer in, maar hij beschikt over 192 MB geheugen. Verder staat er Windows 98 op en is ie bijna niet gebruikt. Voo de rest zit alles er bij. Mail me als je intresse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Jarno schreef op 14 May 2003 @ 07:59:
Is er al iemand die MBM5 aan de praat heeft gekregen op de box? Hij installeert wel prima enzo, maar ik krijg op geen enkele manier een read-out van wat dan ook.
Ik denk dat het moederbord geen temp sensors heeft want het is al niet al te niew meer

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Beelzebub888 schreef op 14 May 2003 @ 10:06:
[...]

Ik denk dat het moederbord geen temp sensors heeft want het is al niet al te niew meer
Maar de CPU fan is wel temperatuur geschakeld, die komt alleen in actie als de boel te warm wordt. Dus er zal toch wel *iets* uit te lezen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Jarno schreef op 14 mei 2003 @ 10:38:
[...]

Maar de CPU fan is wel temperatuur geschakeld, die komt alleen in actie als de boel te warm wordt. Dus er zal toch wel *iets* uit te lezen zijn?
je kan bij MBM toch zelf alle sensors zelf instellen? Heb je ze allemaal geprobeerd? Als dat niet werkt zal het waarschijnlijk niet mogelijk zijn. Of probeer anders speedfan of een ander soort proggie

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Laatst online: 12-09 13:02

freddifish

schnappi !

net het analoge moduletje ontvangen (thanx dieFx !) ingeprikt en jawel 22 kanalen gevonden. Ik krijg wel geluid maar geen beeld! kent iemand dit ?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

freddifish schreef op 15 mei 2003 @ 19:47:
net het analoge moduletje ontvangen (thanx dieFx !) ingeprikt en jawel 22 kanalen gevonden. Ik krijg wel geluid maar geen beeld! kent iemand dit ?
np ;)
Met welk programma probeer je het?

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eej! Ik heb nu Win2k op mijn siemens staan.. maar welke drivers moet ik nou precies krijgen voor mijn Rainbow Runnerkaart dat ik TV kan krijgen?

MVG: Bart Pullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
freddifish schreef op 15 mei 2003 @ 19:47:
Ik heb nog niks ontvangen :(

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ook ik heb m'n analoge module binnen, en ik ga er zo eens mee bezig.

Ik heb er meteen een fototje van gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/rh.vandijk/got/siemens-dvb-analoog.jpg

Murphy was an optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 20:21:
Eej! Ik heb nu Win2k op mijn siemens staan.. maar welke drivers moet ik nou precies krijgen voor mijn Rainbow Runnerkaart dat ik TV kan krijgen?

MVG: Bart Pullen
er zijn GEEN win2k drivers voor de RR. Matrox is best eikelig wat dat betreft en wat betreft het vrijgeven van de specs en pinout etc...

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

dieFX schreef op 15 mei 2003 @ 20:09:
[...]

np ;)
Met welk programma probeer je het?
siemens DVBPCI 1.65

ik zal de oude 1.63 weer eens erover installeren... kan ook liggen aan de 'rotte' tussenkabel die zit er nog aan. Ik wil trouwens net mijn laupro status bijwerken maar dat is al gebeurd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 16:33
hmmm, ok ik heb m'n analoge module binnen, maar omdat ik er een p200 in heb zitten rust de analoge module nu op de koeler...

Toch maar eens kijken of ik daar nog iets aan kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat zag ik ook bij het monteren. Ik heb daar een klein rubber dopje op de koeler geplakt. Is dat ook niet de verklaring voor het probleem van freddifish ?!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

had ik over het hoofd gezien.. hoop dat de module niet RIP is...nu zit dat bijgeleverde plastic velletje ertussen gestopt. Maar ik krijg wel geluid maar geen beeld, alsof hij net naast de zender zit. misschien maar handmatig wat frequenties gaan invoeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Wieeeeeeeeeeee, ik heb hem net binnen gekregen. Maar op de kaart waar de module aan vast moet zitten 2 jumpers helemaal aan het uiteinde. Kan ik die er gewoon uithalen?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

in een van de PDF files die op de site van de faq staan van onze siemens bakjes, staat ergens hou je die analoge module moet installeren
best die ff volgen, is indeed dacht ik 2 jumpertjes dat je moest verwijderen, maar check ff voor zekerheid ;)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Ok ik zal even zoeken

edit: http://www.tweakpc.de/hardware/tests/graka/siemens/dvb_2.htm
dat is hem denk ik, maar het is duits :s . Ik zal ff gaan lezen en kijken of ik er iets van kan maken.

edit2: iemand een idee wat je hiermee kan doen? http://www.tweakpc.de/har...hot.htm?images/dvb-c2.jpg

[ Voor 107% gewijzigd door Beelzebub op 16-05-2003 15:54 ]

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

gewoon de jumpers eraf halen en de module erop.

heb nu de hele dvb zooi inc module uit de box gehaald en in mijn normale PC gezet en ontvang daar nu TV! wel audio kabeltje op een CD of aux ingang van je geluidskaart aansluiten. Beetje wazig beeld nog wel maar dat kan aan de tv kabel liggen.

tweede problem wordt straks de bekabeling voor video out op de box en video in op de TV kaart.. er is maar een kabel daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
freddifish schreef op 16 May 2003 @ 16:13:
gewoon de jumpers eraf halen en de module erop.

heb nu de hele dvb zooi inc module uit de box gehaald en in mijn normale PC gezet en ontvang daar nu TV! wel audio kabeltje op een CD of aux ingang van je geluidskaart aansluiten. Beetje wazig beeld nog wel maar dat kan aan de tv kabel liggen.

*knip*
Welk programma gebruik je? DVB PCI? Je kan ook Multidec gebruiken (versie 9 als ik me niet vergis)

/edit: Ik heb hem nu ook in mijn normale pc zitten maar daar staat windows xp op. daar zijn geen drivers voor toch?

[ Voor 18% gewijzigd door Beelzebub op 16-05-2003 17:22 . Reden: edit ]

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

ik draai inderdaad DVB PCI (1.65, daar had ik nog de install van staan) onder windows2000. misschien pakt XP ook wel de 2000 drivers ?
/edit ik heb hem nu idd onder xp draaien...nadeel van xp en 2k is dat de teletekst het niet doet

storend is een wat verschoven beeld. het allebovenste stukje beeld staat onderaan. VB:

Afbeeldingslocatie: http://137.224.153.1/natural/tmp/tv.jpg

is vast ergens in te stellen maar waar :?
verder streperig dus..

[ Voor 13% gewijzigd door freddifish op 17-05-2003 00:32 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Iemand ervaring met dit type van de mmbox? Kennelijk is het een soort van voorganger, de CPU die erop zit is een P133, met 32MB EDO RAM (jaja, in reepjes van 4x8!). Rond de socket zitten nog wat bizarre zaken zoals een stukje plastic (zie foto 2 onderaan) en een heatsink die echt loeiheet wordt, maar geen idee wat -ie nu precies koelt (foto 2 bovenaan). Ook op foto 2 te zien, rechts, een soort van geheugen in een bruin slotje. Cache geheugen?

Verder zit er geen netwerk on-board, ook geen matrox videokaart maar een Cirrus Logic kaartje onboard.

We hebben er een IDT 200 opgezet en een AMD K6-2 500Mhz (die gezien werd als een K5!). Beide leken wel te werken maar ik denk dat de snelheid blijft steken op 200Mhz op dit ding.

Iemand meer info, specs en aanwijzingen hoe we er het meeste uit kunnen halen qua upgrades? Er zijn geen handleidingen of wat dan ook van aanwezig, alleen de box en een voeding. :).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~keigave/pc1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~keigave/pc2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~keigave/pc3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Jarno schreef op 16 May 2003 @ 21:03:
Iemand ervaring met dit type van de mmbox? Kennelijk is het een soort van voorganger, de CPU die erop zit is een P133, met 32MB EDO RAM (jaja, in reepjes van 4x8!). Rond de socket zitten nog wat bizarre zaken zoals een stukje plastic (zie foto 2 onderaan) en een heatsink die echt loeiheet wordt, maar geen idee wat -ie nu precies koelt (foto 2 bovenaan). Ook op foto 2 te zien, rechts, een soort van geheugen in een bruin slotje. Cache geheugen?
Dat koelding dat loeiheet wordt is de koeling van je VRM (Voltage Regulating Module); dat die heet worden is heel normaal; hoef je je niet druk om te maken.
Het geheugen-ding heet een COAST en dat is inderdaad cache geheugen (COAST = Cache On A Stick)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
freddifish schreef op 16 mei 2003 @ 19:33:
ik draai inderdaad DVB PCI (1.65, daar had ik nog de install van staan) onder windows2000. misschien pakt XP ook wel de 2000 drivers ?
/edit ik heb hem nu idd onder xp draaien...nadeel van xp en 2k is dat de teletekst het niet doet

*knip*
Welke drivers gebruik je nou precies voor windows xp?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 16:33
Ik draai nog de 1.63 drivers, en op win98SE gaat dat perfect, alleen blijft het hitteprobleem van de heatsink/koeler die tegen de analoge module zit bestaan.

Opnemen is me nog niet gelukt, teletext ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Op het moederbord staat vast en zeker een nummer. Typ dat in bij google

Ik heb nu de nieuwste TT drivers geinstalleerd ( http://www.technotrend.de/english/download/download.html ) om MultiDec te gebruiken. Maar als ik dit opstart staat er rechtsbovenin een kabel-kastje met een rode streep erdoor. dus ik denk dat ie mijn aangesloten kabel niet kan vinden.
Ik ga nu proberen om DVB PCI TV aan de praat te krijgen want die werkte eerst niet.

[ Voor 51% gewijzigd door Beelzebub op 17-05-2003 11:59 . Reden: updeetje ]

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

Beelzebub888 schreef op 17 May 2003 @ 01:06:
[...]

Welke drivers gebruik je nou precies voor windows xp?
de siemens dvb drivers 1.65 (van april 2003) die ik van www.fsc-pc.de heb afgehaald. (volltext suche op DVB) 1.63 niet geprobeerd nog
Overigens heb ik ook de technotrend drivers geprobeerd maar die werken niet lekker. krijg die heel moeilijk weg helaas, hij blijft ze maar uit de drivercache plukken :(

in de windows dir worden allerlei .ini bestandjes neergezet waar nog het nodige aan te tweaken is volgens mij, o.a. 'wide stereo' only with analog module zag ik staan (default=disabled)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
freddifish schreef op 17 mei 2003 @ 13:25:
[...]

de siemens dvb drivers 1.65 (van april 2003) die ik van www.fsc-pc.de heb afgehaald. (volltext suche op DVB) 1.63 niet geprobeerd nog
Overigens heb ik ook de technotrend drivers geprobeerd maar die werken niet lekker. krijg die heel moeilijk weg helaas, hij blijft ze maar uit de drivercache plukken :(

in de windows dir worden allerlei .ini bestandjes neergezet waar nog het nodige aan te tweaken is volgens mij, o.a. 'wide stereo' only with analog module zag ik staan (default=disabled)
Ik zit nu op de site, dat zal wel lukken om ze te downloaden.*inmiddels gedownload, nu nog even DVB kaart er weer in zetten ;)*
Ik heb net een herstelpunt-ding gedaan. dus nu zullen al die drivers wel weg zijn hoop ik.
Toen ik v 1.63 wilde installeren ging windows xp een beetje raar doen, ik kreeg een paar schermpjes die niks met DVB te maken hadden en de software werd ook niet geinstalleerd. (dit komt dus omdat ik de virtual adapter niet heb geinstalleerd!)

edit: DVP PCI TV werkt nu maar ik kan maar 9 zenders gevonden krijgen met allemaal heel veel ruis en zwart wit. Ik denk dat dit komt omdat ik in essentgebied woon. Essent gebruikt plusjes en minnetjes achter de kanalen (bv. 6+ en 10- ). Ik ga nu Multidec 9.0 proberen. hopen dat ik dan wat beter beeld krijg

[ Voor 17% gewijzigd door Beelzebub op 17-05-2003 14:16 ]

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

ik heb ook die + en - kanalen maar je kunt zelf de frequenties ingeven/bijwerken en dan op change drukken. Ik heb op UPC.nl (ja ik heb upc kabel) even voor mijn woonplaats de tabel met goede frquenties opgezocht en zo ook ontbrekende zenders toegevoegd (op de s-band). Hij vind ook een paar kanalen die er officieel niet zijn maar die zijn ook wel ereg slecht. In totaal iets van 30.
Werkt multidec ook met de siemens drivers ?
na een reinstall (del 7416.ini) was ik ook dat verschoven beeld kwijt :) als ik mijn kabelmodem en filter ertussen uit haal heb ik ook beter beeld maar geen internet ... tsja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
freddifish schreef op 17 mei 2003 @ 15:39:
ik heb ook die + en - kanalen maar je kunt zelf de frequenties ingeven/bijwerken en dan op change drukken. Ik heb op UPC.nl (ja ik heb upc kabel) even voor mijn woonplaats de tabel met goede frquenties opgezocht en zo ook ontbrekende zenders toegevoegd (op de s-band). Hij vind ook een paar kanalen die er officieel niet zijn maar die zijn ook wel ereg slecht. In totaal iets van 30.
Werkt multidec ook met de siemens drivers ?
na een reinstall (del 7416.ini) was ik ook dat verschoven beeld kwijt :) als ik mijn kabelmodem en filter ertussen uit haal heb ik ook beter beeld maar geen internet ... tsja
multidec werkt niet met de siemens drivers. daar heb je de TechnoTrend drivers voor nodig (tt-pcline_premium-207.zip @ http://www.innovatix.nl/~jw/siemens/drivers/ ).

Ik zit nu best ver van de kabelmodem af (de plek waar de kabel dus binnen komt) dus daardoor heb ik waarschijnlijk zo'n slecht beeld.
ow ja, met Multidec 9.1 nl (duits kan ik nie goed lezen ;) ) heb ik hem laten scannen maar geen kanalen gevonden :(. ik laat hem vannacht ofzo wel ff zoeken >:)
dan ga ik maar weer de siemens drivers installeren 8)

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gele sticker zegt dat het een prototype is. Weet niet of je er wat mee kan, maar je mag er denk ik wel vanuit gaan dat je hier een collectors-item in handen hebt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

ff vraagje: de IR software van pilletje:

http://members.chello.nl/~r.kemp3/setup.zip (IR software) met dank aan pilletje

Is deze geschikt voor windows 2000 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Beun_de_Haas schreef op 18 May 2003 @ 15:05:
ff vraagje: de IR software van pilletje:

http://members.chello.nl/~r.kemp3/setup.zip (IR software) met dank aan pilletje

Is deze geschikt voor windows 2000 :?
Ik zou zeggen probeer het eens :D
Onder windows xp krijg ik hem goed geinstalleerd en hij start ook goed op (op mijn normale pc) maar of ie nou ook echt werkt weet ik niet

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

haha, ja zo kom je er ook achter. Ik vraag me alleen af of ik dan geen gedonder krijg met win 2000 als het voor een andere versie is gemaakt...

[edit] prog is goed geinstalleerd en muis op ab werkt! Voor de rest snap ik nog niet echt veel van het proggie :X

[ Voor 30% gewijzigd door Beun_de_Haas op 18-05-2003 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Beun_de_Haas schreef op 18 May 2003 @ 16:25:
haha, ja zo kom je er ook achter. Ik vraag me alleen af of ik dan geen gedonder krijg met win 2000 als het voor een andere versie is gemaakt...

[edit] prog is goed geinstalleerd en muis op ab werkt! Voor de rest snap ik nog niet echt veel van het proggie :X
In de 1e post staat een link naar een site waar je zelf bestanden naar kon uploaden. Tussen die bestanden staat volgens mij een bestand voor de commands.

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Thanx, gelijk proberen. Laat het wel ff weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze bak is dus van mij. Uit een stapel oude hardware gevist die verkocht werd
voor het goed doel hier op mijn werk. Mochten er mensen geinterresseerd zijn,
ik heb niet zoveel tijd om eraan te knutselen, dus ik wil hem wel kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

mijn siemens box staat nu 'uitgekleed' in een hoekje. nog een composite tv out kabeltje op de RR solderen en hij kan verder als mp3 box.
De DVB kaart met analoge module en bekabeling en pluggen heb ik overgezet naar een andere computer.
twee opmerkingen: 1) de video-in werkt inderdaad, even met mijn digicam gechecked.
2) die zwarte tussenkabel had ik er netjes tussengemonteerd en een antennestekker buiten de kast.. resultaat: waardeloos beeld. Die kabel is dus inderdaad slecht maar ik hou de constructie wel, even een andere kabel ertussen solderen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Kan ik de DVB kaart ook gebruiken om het beeld van mijn videorecorder op de pc te gebruiken? Ik lees hier in de post boven me iets over een composite kabeltje? Is dat voor de tv-in misschien :?

[ Voor 36% gewijzigd door Beelzebub op 19-05-2003 20:07 ]

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

da's inderdaad de composite VIDEO in. ook de Y/C in zou moeten werken met de analoge module :) Selecteer bij de siemens software bij 'source' dan niet TV maar video in. Zou je ook moeten kunnen capturen etc..
De MM box houdt nog de Rainbowrunner over en daar zit zelf al video in/out op (op de aanluitpinnen, moet zelf nog kabeltje ervoor solderen) Hier gaat het me vooral om de TV-out (composite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Zit de video in nou op de rainbowrunner kaart of op de DVB kaart :?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:23

QuasaR

One ring to rule them all

freddifish:

Heb jij nog gewoon de 32 mb in je box zitten of heb je er meer ingedaan?

Ik krijg het dvbpcitv programmatje namelijk niet aan de gang (dvb drivers 1.65)
Hij start die server op en sluit hm daarna direct af. Wat doe ik fout.

Ik heb er win98se op staan (over de 95 heen gezet)

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
freddifish schreef op 20 mei 2003 @ 12:29:
Selecteer bij de siemens software bij 'source' dan niet TV maar video in. Zou je ook moeten kunnen capturen etc..
Maar de enigste aansluiting op de DVB kaart is voor de kabel. Die kan je toch niet aan je videorecorder aansluiten? of wel? Ik heb trouwens een TV met ingebouwde videorecorder.

freddyfish: mag ik je email of wil jij mij even mailen? email staat in profiel

[ Voor 11% gewijzigd door Beelzebub op 20-05-2003 13:17 ]

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Overigens heb ik nog steeds niks ontvangen van Powerleap, en ik betwijfel of dit nog gaat gebeuren aangezien men niet op mails reageert. Als ik volgende week nog niks heb of gehoord heb, draai ik de auto-incasso terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

@Quasar: onder win98 op de MMI box draaide ik dvb1.63 met 32 en later met 96 MB. Maar ik heb nu de DVB kaart eruit gehaald, analoge module erop geprikt en de hele zaak in een andere PC gestopt. Daar draai ik win2k /xp met de 1.65 drivers (dualboot, maar werkt allebei). Moest wel exact de stappen uit de readme.txt opvolgen wat betreft de virtuele netwerkadapter etc.

@beelzebub (ik mail je vanavond even vanaf thuis):
Ik heb de kaart maar ook de bekabeling overgezet en ook de D plug waar die videostekker opzit uit de MM box gehaald (twee schroefjes) en meeverhuisd. Via die plug (waar ook de scart aanzit btw) kun je de video in benutten (en waarschijnlijk ook video out/ digital out etc, maar dan alleen van het TV beeld).

Wat resteert van de MMI box is de matrox rainbowrunner met het RR-DVB verbindingskabeltje. Ik wil daar met het schema van proempiet in elk geval de TV-out oppikken zodat ik een mp3 kastje met beeld op de TV eraan overhou.
ik post later nog wel wat pics van e.e.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
freddifish schreef op 20 mei 2003 @ 13:41:
@beelzebub (ik mail je vanavond even vanaf thuis):
Ik heb de kaart maar ook de bekabeling overgezet en ook de D plug waar die videostekker opzit uit de MM box gehaald (twee schroefjes) en meeverhuisd. Via die plug (waar ook de scart aanzit btw) kun je de video in benutten (en waarschijnlijk ook video out/ digital out etc, maar dan alleen van het TV beeld).

Wat resteert van de MMI box is de matrox rainbowrunner met het RR-DVB verbindingskabeltje. Ik wil daar met het schema van proempiet in elk geval de TV-out oppikken zodat ik een mp3 kastje met beeld op de TV eraan overhou.
ik post later nog wel wat pics van e.e.a.
aha, ik heb nu die 'rotte' kabel eruit gehaald maar ik krijg de ijzeren aansluiting niet van het plasticcen gedeelte af. tips?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

@beelzebub: zie mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 17:51

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ik heb vandaag op ebay de CI module op de kop getikt :) Nu heb ik dus de hele DVB-kaart compleet: analoog en CI :) Maarre.... iemand enig idee hoe ik die CI module nu kan gebruiken ? Je leest er wel wilde verhalen over maar kan iemand me op weg helpen ? Mocht het off-topic gaan, dan via de email.

[ Voor 2% gewijzigd door Rincewind op 20-05-2003 23:13 . Reden: typo's ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Rincewind schreef op 20 mei 2003 @ 23:12:
Ik heb vandaag op ebay de CI module op de kop getikt :) Nu heb ik dus de hele DVB-kaart compleet: analoog en CI :) Maarre.... iemand enig idee hoe ik die CI module nu kan gebruiken ? Je leest er wel wilde verhalen over maar kan iemand me op weg helpen ? Mocht het off-topic gaan, dan via de email.
Ik ken de common interface uit de DVB-S wereld (satelliet) dit is eigenlijk een PCMCIA slot waarin een CA-Module (Conditional Access) gestoken kan worden. Zo'n CA module is een hardware decoder voor een coderingssysteem, de meeste gebruiken een smart-card voor de "codes".

Murphy was an optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Helaas, het via ebay bestelde video-geheugen blijkt niet van het goede type te zijn! Connectoren zitten niet op de juiste plaats, achja, voor die 2 pond. :P. Het was ook een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Ik heb de rotte kabel tussen de 2 aansluitingen uitgehaald en daar nu een normale coax cabel tussen gedaan. Ik moet alleen nog testen of ie goed werkt.

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 19:02

Corn

Raar jongetje

Ik heb de analoge module van de IA inmiddels binnen, maar ik heb een vreemd probleem met geluid. Sommige zenders hoor ik totaal geen audiosignaal van, enkel ruis. Het beeld is perfect (coax direct in tuner geplugged) Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

check de gevonden frequentie met de frequentie opgegeven door je kabelmaatschapppij...de kaart zoekt op hele kanalen maar je kunt tussenliggende frequenties handmatig opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Vandaag toch een mail van Powerleap gehad, de upgrade-kit wordt vandaag bezorgd! :). Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR

QuasaR

Cornholio2001 schreef op 21 mei 2003 @ 23:02:
Ik heb de analoge module van de IA inmiddels binnen, maar ik heb een vreemd probleem met geluid. Sommige zenders hoor ik totaal geen audiosignaal van, enkel ruis. Het beeld is perfect (coax direct in tuner geplugged) Iemand een oplossing?
Dan ben jij verder dan mij.

Als ik dat tv proggie wil opstarten dan sluit het programma direct weer ?
Ik heb de dvb 1.63 en 1.65 drivers al geprobeerd, geen van beide werken.

Wat doe ik fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Wow dit topic leeft nog :)

Ik heb 1 systeem aan mn tv hangen en die draait winamp/shoutcast.

Mn 2e systeempje ben ik mee aan het rotzooien, heb er nu een k6-2 400 in zitten en een TNT2-M64 32mb en een PCTVpro kaartje, erg grappig. Ik kan zelf video opnemen met die tv kaart (25fps VCD resolutie) wel ongecomprimeerd helaas (3 minuten film 1 GB aan data |:( )
Maar je begrijpt dat de standaard 2,1GB harddisk dan zo vol zit :Y)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
QuasaR schreef op 27 mei 2003 @ 11:40:
[...]

Dan ben jij verder dan mij.

Als ik dat tv proggie wil opstarten dan sluit het programma direct weer ?
Ik heb de dvb 1.63 en 1.65 drivers al geprobeerd, geen van beide werken.

Wat doe ik fout.
heb je ook de virtuele netwerkadapter geinstalleerd en goed geconfigureerd? lees het readme bestand voor de instellingen.

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Gutteguttegut schreef op 27 May 2003 @ 12:07:
Wow dit topic leeft nog :)

Ik heb 1 systeem aan mn tv hangen en die draait winamp/shoutcast.

Mn 2e systeempje ben ik mee aan het rotzooien, heb er nu een k6-2 400 in zitten en een TNT2-M64 32mb en een PCTVpro kaartje, erg grappig. Ik kan zelf video opnemen met die tv kaart (25fps VCD resolutie) wel ongecomprimeerd helaas (3 minuten film 1 GB aan data |:( )
Maar je begrijpt dat de standaard 2,1GB harddisk dan zo vol zit :Y)
dan gebruik je toch de rainbow runner die aan boord zit, die codeerd hardwarematig naar mjpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR

QuasaR

Beelzebub888 schreef op 27 May 2003 @ 12:49:
[...]

heb je ook de virtuele netwerkadapter geinstalleerd en goed geconfigureerd? lees het readme bestand voor de instellingen.
Die heb ik helemaal nagelezen en ik heb de stappen gevolgd. Maar ik krijg het niet aan de gang.

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.