? weet jij wat.
LET OP! VOOR DEZE MODS ZIJN GOEDE SOLDEERSKILLZ EEN VEREISTE!
Download eerst de nieuwe BIOS, ik denk dat dit nodig is, of niet?!
Voltage mod voor 2,2V CPU:

Het is verstandig eerst de core voltage mod te doen, deze is simpeler en zorgt ervoor dat je proc lekker koel blijft en dan bedoel ik ook echt koel!
Clock select mod:

Stap 1: Haal de 3 weerstandjes weg, maak de pads schoon (met desoldeerlitze) zodat er geen kortsluiting is.
Stap 2: Soldeer (van die dunne wire wrap) draadjes van ongeveer 8 a 12cm aan de chip op de 5 aangegeven punten, let hier ook goed op kortsluitingen, meet dit na!!!
Stap 3: Maak een 3 * een 10k weerstandje aan 3 losse 2 standen schakelaars, gebruik het middencontact. Verbind de ene kant van de schakelaar met de VCC en de andere kant met GND (lus dit voor alle 3 de schakelaars door).
Zo dus, dit 3x doen voor FS0, FS1 en FS2

Stap 4: Plak de schakelaars op het mobo met smeltlijm oid. Zorg dat geen metaal van de schakelaar of weerstand het mobo raakt.
Stap 5: Check de schakelaars op goede werking (multimeter op laagohmig, normaal zit er een weerstand van ong. 90 Ohm tussen VCC en GND). Weet wat welke stand is, 1 of 0 en schrijf dit erop met watervaste stift oid. En schrijf erbij om welk FS bit het gaat (0,1,2).
Stap 6: Verbind de andere kant van de 10k weerstand met de 3 FS draden. Netjes in een logische volgorde. Lijm de draadjes vast met smeltlijm zodat ze niet los kunnen trillen of ergens achter kunnen blijven hangen.
Als het goed is zijn nu alle draden angesloten. De switches kunnen ingesteld worden.
Speedsettings: (Volgorde = speed, FS2, FS1, FS0)
50, 0, 0, 0
60, 0, 0, 1
66, 0, 1, 0
07, 0, 1, 1 <- Werkt niet! Maar ook niet nodig.
55, 1, 0, 0
75, 1, 0, 1
83, 1, 1, 0
00, 1, 1, 1 <- Werkt ook niet.
Tijdens het opstarten zie je nog geen verschil (behalve dan dat de box duidelijk sneller is). De BIOS denkt nog steeds dat het 400MHz is. Maar met programma's als wcpuid, Sisoft Sandra en dat soort zooi kun je het dus wel zien!
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, als je het niet snapt, probeer dan zo duidelijk mogelijk aan te geven wat je niet snapt...
[ Voor 44% gewijzigd door Benadski op 03-02-2004 10:14 . Reden: plaatjes erbij enzo... ]
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Verwijderd
Waar is 'hier' ? Stuur me anders even een PM...Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 16:21:
ik wil dat wel voor je doen(voor nop).je moet alleen zelf zorgen dat je de boel hier krijgt.je kan er zelfs op w8 want veel werk is het niet..
Verwijderd
Ik heb die MMIbox nu al een tijdje in gebruik als MP3-speler voor in de auto, eerst op de aanstekeraansluiting met een laptopvoedingconverter.
Ik heb vervolgens gekozen om de box naast m'n sub te zetten in de kofferbak. Nu gebruik ik dezelfde laptopvoeding, maar nu gaat alle spanning van de box wanneer ik de auto uitschakel (op aanstekeraansluiting bleef eerst altijd spanning staan).
Nu is in de bios standaard een aantal fabrieksinstellingen gezet. Zo is de aanwezigheid van een diskettestation aangevinkt en de "halt on all errors".
Ik heb geen behoefte aan o.a. deze instellingen, omdat hij anders in het POST-scherm blijft hangen (geen fdd geinstalleerd).
Wanneer de auto dus uit is, moeten de alternatieve instellingen van de bios in het geheugen blijven staan, met behulp van het knoopbatterijtje....
En nu komt het: Die is dus binnen 3 dagen leeg...

Is het mogelijk om alternatieve "fabrieksinstellingen" in de bios te flashen? en zo ja hoe? Kan ik dat batterijtje er namelijk uit laten.
Verwijderd
ik woon in heerlen.ik wilde je een PM sturen maar die kan ik niet vinden
waar is die button op het board?
Nee, een paar posts hierboven leg ik uit hoe je het mobo kan voltmodden en overklokken zodat een K6-2 ook op 500MHz kan lopen zonder warm te worden!Newjersey schreef op 04 februari 2004 @ 15:04:
is het nou zo dat er maximaal een AMD k6-2 400 MHz in kan?
EDIT: Is er eigenlijk nog een apart forum voor de boxjes actief?!?
[ Voor 22% gewijzigd door Benadski op 04-02-2004 15:21 ]
www.hetbsg.nl
Verwijderd
Benadski schreef op 04 februari 2004 @ 12:58:
Als je nou eens twee penlites neemt in plaats van die 3V knoopcel... Even solderen en het moet veeeel langer meegaan!

Anyway, dit moet zeker de settings langer bewaren.
/me gaat zijn box dit weekend weer naast de sub zetten met batterypackje!
Verwijderd
wel valt mij op dat die chip bij het jumperblok erg heet wordt.siemens nixdorf b7376.wie weet wat voor chip dat is??
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 01:33 ]
Is het bakje bij jou ook nog goed stabiel onder XP eigenlijk?
Verwijderd
Voordat ik dit ga doen wil ik even een aantal dingen controleren. Niet alles is op dit moment even duidelijk. Ik denk dat anderen daar ook wat aan kunnen hebben.
Hieronder dus wat vragen:
-Om de VCore op 2.2V te krijgen word er gezgt dan de weerstand aan pin5 van dat icje veranderd moet worden in 4k3. Op de foto die er van gemaakt is, wordt echter niet de weerstand die aan pin5 zit veranderd. Die aan pin5 zit er rechtsboven (die zwarte). Is de foto echt 100% goed gefotosoept?
-Als ik het goed hebt, loopt de bus dus straks op 41,7MHz? Die 32MHz kon niet.
-Hoe heb je de overige jumpers staan op het mobo? Kun je daar een plaatje van posten?
-Heeft iemand deze mod al 24/7 draaien zonder problemen? De mijn gaat dienst doen als server, en ik wil hem zeker 24/7 draaien.
-Als je de VCore na wilt meten, kun je dan in een plaatje aangeven waar je je multimeter of scope op moet zetten?
-Waarom moeten eigenlijk die 3 weerstandjes er af en komen er 3 nieuwe jumpers/schakelaars? Het is toch in principe genoeg om FS2 door te verbinden met VCC? Of zie ik dat verkeerd?
Ik denk dat een antwoord op deze vragen voor veel mensen veel zal verduidelijken.
Ik ga er overigens geen schakelaartjes op zetten maar gewone jumpertjes. Klein printje dat ik gewoon ergens op het mainboard ga bevestigen.
Ja, dat klopt de bus is staks 81,33 / 2 MHz. Geen probleem voor de hardware die erin zit voor zover ik heb gemerkt! 32MHz kan niet omdat de chipset dat niet ondersteunt.
Er wordt niets warm (behalve de chip hierboven genoemd en de chipset), ik heb een tweetal uur gebenchmarked en geen problemen ondervonden! De warme chips worden niet extreem heet, maar een klein koelblokje neemt wat onzekerheden wel weg.
Meten doe je op het vlak NA de spoel van de converter (da's de dikke op de ronde kern) en op een groundpunt (bij een schroefje oid.)
De multiplierjumpers en busspeed jumpers staan zoals voor de K6-2 400. De speedjumpers zijn trouwens niet meer van toepassing. Als de multiplier op 2x staat is het goed! (Da's ook 6x namelijk)
Doorverbinden gaat niet goed, het zijn namelijk shared lijntjes! Voor het opstarten worden de switches uitgelezen, daarna zijn het clock out lijnen voor de proc! Direct aan VCC of ground betekent dus waarschijnlijk een d00d mobo of in het minste geval een d0013 clock chip!
Hopend uw vraagstukken voldoende beantwoord te hebben groet ik u!
EDIT: Oja, ikzelf heb het met dipswitches gedaan, kan ook op deze manier met jumpers! Het schema staat hieronder!

[ Voor 9% gewijzigd door Benadski op 06-02-2004 14:30 . Reden: schema voor jumpers/dipsw toegevoegd ]
Verwijderd
Bedankt namens iedereen die in de toekomst deze mod gaat uitvoeren.Benadski schreef op 06 februari 2004 @ 14:13:
De multiplierjumpers en busspeed jumpers staan zoals voor de K6-2 400. De speedjumpers zijn trouwens niet meer van toepassing. Als de multiplier op 2x staat is het goed! (Da's ook 6x namelijk)
Misschien is het nog handig om even de settings voor de K6-2 400 hieronder te herhalen.
correct me if I am wrong:
- Speed dipswitch -> iedere stand is prima, maakt niet uit
- Multiplier -> 2x dat is ......... (heb geen info bij de hand)
- Busspeed -> met nieuwe schakelaars/jumpers, oude mogen op alle mogelijke standen staan. De nieuwe dus op 1,1,0 (fs2,fs1,fs0).
Misschien handig om iets met een fototje te soepen. Ik heb op mijn werk hier geen siemensbox. Dus dat wordt het weekend even (indien tijd). Of heeft iemand toevallig iets bij de hand?
SW 1/2 (FSB) op ON/OFF = 66Mhz <-Maakt dus niet meer uit!Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 15:09:
[...]
Bedankt namens iedereen die in de toekomst deze mod gaat uitvoeren.
Misschien is het nog handig om even de settings voor de K6-2 400 hieronder te herhalen.
correct me if I am wrong:
- Speed dipswitch -> iedere stand is prima, maakt niet uit
- Multiplier -> 2x dat is ......... (heb geen info bij de hand)
SW 3/4 (Multiplier) op ON/OFF = 2x
Speedsettings: (Volgorde = speed, FS2, FS1, FS0)- Busspeed -> met nieuwe schakelaars/jumpers, oude mogen op alle mogelijke standen staan. De nieuwe dus op 1,1,0 (fs2,fs1,fs0).
50, 0, 0, 0
60, 0, 0, 1
66, 0, 1, 0
07, 0, 1, 1 <- Werkt niet! Maar ook niet nodig.
55, 1, 0, 0
75, 1, 0, 1
83, 1, 1, 0
00, 1, 1, 1 <- Werkt ook niet.
Gaat dat zo ook lukken? Ja toch!Misschien handig om iets met een fototje te soepen. Ik heb op mijn werk hier geen siemensbox. Dus dat wordt het weekend even (indien tijd). Of heeft iemand toevallig iets bij de hand?
Verwijderd
Ja, en als je denkt van niet, dan moet je er gewoon niet aanbeginnen!
Ik was in de veronderstelling dat er verschillende jumpers op ons mobo zitten. Maar het is inderdaad maar 1 block dipswitches. Now I remember! Waarvan de eerste 4 voor de CPU waren (nu dus alleen nog 3 en 4). Alleen de VCore jumper is appart.
Ik ga die VCore mod met 2 SMD weerstandjes doen. In tent opstelling. Ik post wel een plaatje (van mijn verbrande vingers) als het gelukt is.
Voor de nieuwe FSB settings komt er een nieuw jumper blokje op een klein stukje gaatjesprint. Ook een fototje als het gelukt is.
Als het niet lukt dan komen de foto's in het topic over mislukte mods.
Verwijderd
Verwijderd
Als ik zonder vcore jumper de spanning meet dan is dat met de c6 processor 3.5V. Onbelast is het ook 3.5V, maar als ik de K6-2-500 er in zet is ie 2.2V......
Rara hoe kan dat? Dus zonder dat ik dat weerstandje vervangen heb.
Verwijderd
Zonder VCore jumper staat hij eigenlijk op 'intel', wat ze daar mee bedoelen is niet duidelijk. lekker die gebruiksvriendelijke handleiding.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 14:28 ]
Verwijderd
Ik wist niet dat de fan temperatuur geregeld werd. Lachen. Op zich wel logisch natuurlijk want zo'n settopbox moet natuurlijk weinig geluid maken.
Ik denk dat ik toch de Vcore mod nog even uitstel totdat er een verklaring is waarom ik nu al 2.2V meet. Dus als iemand dit kan verklaren, graag!
Ik ga zo eerst de multiplier aanpassen, dan zullen we eens zien wat hij op 500MHz doet. Moet ook de bios nog upgraden denk ik, had een floppy gemaakt maar dat wil niet op die voedingsstekker..... Ik zet het wel op de HD via een andere PC.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 15:21 ]
Verwijderd
Ik heb de FB jumpers er op gesoldeerd en op 83MHz gezet.
VCore heb ik niet aangepast. Die loopt zonder jumper op 2.2V dus dat lijkt me prima.
Bios heb ik ook nog niet geupgrade. Dus die geeft K6-300MHz aan.
Vanavond ga ik zo'n programmatje er op zetten om te meten hoe snel hij nu echt draait. Ik zal dan ook wat foto's van een uitgevoerde mod posten.
Overigens blijft de processor lekker koel. De fan stopt er geregeld even compleet mee. Dus helemaal geen enkel probleem. Ook wordt dat chipje bij die HIP6006, die kleine vierkante met siemens opdruk, totaal niet warm. Zou dit komen omdat ik de VCore mod niet gedaan heb?
Verwijderd
Poll: Hoe snel draait jouw siemens momenteel?
• Originele snelheid
• Intel 200 (mmx)
• 233 Mhz
• 300 Mhz
• 400 Mhz
• 450 Mhz
• 500 Mhz
• Meer dan 500Mhz
• Andere snelheid
Ook een poll maken? Klik hier
Het kan zijn dat zonder de vcore jumper de proc de vcore bepaalt. Er zit namelijk een transistortje (of FETje oid.) in het circuit wat als regelbare weerstand fungeert zag ik gister.
Verwijderd
Zonder bios update is het alleen zo dat hij als k6 300 word weergegeven toch? Hij loopt dan toch gewoon op 6x 83?
Anyhow, ik hang de box vanavond aan mijn netwerk, dan kan ik er een proggie opzetten om de echte snelheid te bepalen. Ik verwacht gewoon 500 te zien, alle jumpers staan immers goed.
Ik wil trouwens mijn TV-Out ook gebruiken, maar zonder dat de DVB kaart er in zit. Weet iemand hoe ik de TV-Out dan moet aansluiten?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 12:06 ]
Verwijderd
Het loopt dus extreem soepel op 500Mhz.
Ik heb zojuist wcpuid gedraait en bevestiging gehad dat hij echt op 500Mhz draait. Ik heb een screendump die ik later vanavond even zal posten. (is nog bmp en heb ook geen ftp gegevens bij dehand nu).
Gedaan dus zonder VCore mod en ook zonder bios uppgrade. Bios geeft aan 300Mhz K6. (of heb ik die bios upgrade nou lang geleden al eens gedaan? zou kunnen).
Ik moet wel zeggen dat de rainbowrunner behoorlijk warm wordt, die van jullie ook? Ook de grote chip op het mobo die half onder de rainbowrunner zit is toch best wel warm. Wie heeft hem al vele uren achterelkaar aangehad op 500?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 20:39 ]
Verwijderd
En dan nu wat pics:

't printje met de jumpers moet ik nog even met dubbelzijdige tape vast zetten in de kast. De foto van de draadjes aan die chip is wat matig van kwaliteit, het was eigenlijk te donker (gemaakt met videocamera). De draadjes zitten met een tie-rapje vast aan een metalen beugeltje dat aan het schroefje van het mobo zit.
Verwijderd
En die chip op het mobo die er half onder zit dan?DrNizeGuy schreef op 09 februari 2004 @ 23:35:
Die rainbowrunner word hier idd ook heel erg warm, maar dat heeft niets met deze OC te maken (die van mij draaid standaard 200).
Verwijderd
edit: gevonden. Ik kreeg een mailtje van pietproem.

of http://members.lycos.nl/pietproem/PinOut%20kleur.htm
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 10:56 ]
Verwijderd
Ja ik :-) Ik zou er eentje maken voor 'algemeen gebruik' maar door andere projecten (huis-wlan aanleggenVerwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 21:49:
Weet iemand hoe het zit met die driver CD?
of hier....
Verwijderd
Verwijderd
Mmm, dat kreeg ik zo snel niet voor elkaar. Maar ik heb dan ook alleen maar de grafische kaart en de TV-out. Die andere kaart was er door de vorige eigenaar eruit gehaald. Had nog een vraagje, in het manual staat er niet wat de maximum grootte van de harde schijf mag zijn. Is dit een van die moederborden die niet meer dan 7 GB aankan?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 12:38 ]
Verwijderd
Verwijderd
Het kan dus wel.
Of je dit red met alleen een bios-update, weet ik niet, maar geef je weinig kans.
Fun while it lasted: World Community Grid!
Verwijderd
1. Wat was de oorspronkelijke processor precies? Ik dacht een Cyrix, maar als WCPUID herkent hem als een Winchip C6.
2. Kun je chipcardreader als floppy of iets dergelijks gebruiken. Zo ja, hoe? Ik draai windows 2000. Op de site van Siemens kon ik geen drivers vinden.
3. Ik heb een Maxtor 40GB harde schijf gekocht. Met Norton Ghost de inhoud van mijn vorige harde schijf gekopieerd en er ingezet. Het BIOS herkent hem wel, maar je zit gewoon een knipperend streepje. LBA staat aan en ik heb de settings gereset. Ik ga die Maxblast software uitproberen, maar hoort dit zo?
4. Is er echt geen manier om die tv-out werkend te krijgen met Win2000? heb de links hierboven geprobeerd.
puntje 4: in windows 2000 gaat tv-out VIA de DVB kaart wel, zonder DVB kaart niet dacht ik
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Verwijderd
punt 2 = ook nee,tis een speciale cardreader.wil je kaarten beschrijven zal de kaartlezer minimaal in de phoenix stand moeten kunnen werken.
Dat kan die dus niet..
punt 4 = kan wel zonder DVB kaart.ik heb het werkend gehad met win98.
Op 2000 weet ik het niet..
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 01:19 ]
Kun je mij uitleggen hoe je dat met win98 heb gedaan?Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 01:17:
punt 4 = kan wel zonder DVB kaart.ik heb het werkend gehad met win98.
Op 2000 weet ik het niet..
Ik wil hm upgraden van win95 naar 98.....maar wil wel de tv out behouden....zonder de DVB kaart.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
Win98 lukt wel, voor Win2000 zijn simpelweg geen drivers. (tenzij hier iemand een oplossing heeft)Gutteguttegut schreef op 26 februari 2004 @ 11:49:
[...]
Kun je mij uitleggen hoe je dat met win98 heb gedaan?
Ik wil hm upgraden van win95 naar 98.....maar wil wel de tv out behouden....zonder de DVB kaart.
www.hetbsg.nl
Verwijderd
Helaas heb ik nu te weinig tijd om nog eens naar die box te kijken.Maar als ik een gaatje vindt zal ik nog eens meten..
Een pagina terug staat een plaatje van HasseM over de pinout van de RainBow runner voor TV-out zonder dvbVerwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 23:24:
Waar de pin-out precies zit weet ik niet meer.Maar als je de kabel van tv-out die op je dvb kaart hoort terug gaat meten kom je op de video kaart uit.
Helaas heb ik nu te weinig tijd om nog eens naar die box te kijken.Maar als ik een gaatje vindt zal ik nog eens meten..
ja die heb ik ook geprobeerd (met krokodilleklemmen) maar nooit beeld gezien. Als iemand een bevestigde layout met pinnummers kan geven, graag !PietProem schreef op 27 februari 2004 @ 10:41:
[...]
Een pagina terug staat een plaatje van HasseM over de pinout van de RainBow runner voor TV-out zonder dvb
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
www.hetbsg.nl
Verwijderd
Verwijderd
Imand schreef in dit topic ooit dat voor de vcore mod er een smd weerstand 'vervangen' moest worden. Dit is echter ontzettend priegelwerk.
Ik heb denk ik een oplossing gevonden heb zonder solderen op het mainboard, namelijk ipv de jumper (vcore 1) tussen pin 1 en 2 doe je hier de weerstand tussen zodat de totale weerstand hoger wordt, 4,5k ipv 2,8k, tussen pootje 5 ic en de ground.
Dit heeft volgens mij Benadski ooit uitgerekend.
Weet iemand zo of dit inderdaad werkt en ik niet iets over het hoofd zie??
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 23:17 ]
Verwijderd
Even terug lezen! De mijne draait 500MHz zonder dat ik maar iets aan de vcore heb gedaan! Dus niets solderen aan de vcore alleen 3 losse jumpers voor de FSB gemaakt. De vcore staat dan op 'de intel stand' en kennelijk gaat hij dan automatisch naar 2,2V. Ik heb dat nagemeten en het is 2,2.Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 23:08:
Even een technisch vraagje:
Imand schreef in dit topic ooit dat voor de vcore mod er een smd weerstand 'vervangen' moest worden. Dit is echter ontzettend priegelwerk.
Ik heb denk ik een oplossing gevonden heb zonder solderen op het mainboard, namelijk ipv de jumper (vcore 1) tussen pin 1 en 2 doe je hier de weerstand tussen zodat de totale weerstand hoger wordt, 4,5k ipv 2,8k, tussen pootje 5 ic en de ground.
Dit heeft volgens mij Benadski ooit uitgerekend.
Weet iemand zo of dit inderdaad werkt en ik niet iets over het hoofd zie??
Hmmm, ben je hier nog mee bezig geweest? Is nu alweer 2 maanden geleden, een kleine statusupdate zou leuk zijnRincewind schreef op 27 januari 2004 @ 11:43:
[...]
Nope. Ik ben er nog mee bezig. Eigenlijk wil ik ook een copie van het forum erop zetten maar dat lukt denk ik niet. Afhankelijk van mijn beperkte vrije tijd (ik zit nu ook te spelen met een oude SGI Indy) zal de cd ergens in de komende weken wel eens afgemaakt worden. Maar pin me er niet op vast: it's ready when it's ready
Verder ga ik binnenkort ook een k6-2 in m'n boxje prikken en kijken of ik Mythpc een beetje goed aan het werk ermee krijg.
Verwijderd
- Als ik in XP de opdracht 'restart' geef, dan sluit hij af en blijft hij met een zwart scherm staan ipv opnieuw te starten. Ik moet echt fysiek de aan/uit knop gebruiken. Dit is erg lastig omdat mijn box server gaat spelen in mijn meterkast.
- TV-Out onder XP zonder DVB kaart. Ik heb op de rainbow runner de composite out gebruikt om aan te sluiten op de video-in van de tv. Echter het beeld op de TV is onbruikbaar. Het ziet er uit alsof je een monitor hebt die de resolutie/frequentie niet aan kan. Ik draai 640x480 op 60Hz. Lagere instellingen heb ik niet.
Oh ja, wat wel leuk is om te weten: Ik ga de TV-out op mijn kabel signaal moduleren als TV zender. Ik heb een stereo modulator hiervoor van marktplaats gehaald. Kan ik overal in huis via de TV MP3's luisteren of de TV gids bekijken. et.c etc.
Wat ook leuk is om te weten: Als je met remote dekstop (terminal services) naar een XP doos gaat. Dat zijn je acties niet zichtbaar op het beeld van de siemensbox. Deze blijft (of gaat er naar toe) op het login scherm staan en de screensaver gaat zelfs aan. Als ik nu de software die ik op mijn siemens voor de TV-out wil draaien als screensaver in stel. Dan kan ik gewoon via remote desktop de PC gebruiken terwijl het beeld op de TV's het beeld blijft weergeven dat ik daar op wil hebben (TV-Gids, mp3's, etc.etc.).
Dit komt door het WinXP energie beheer..als je in de bios niet alles aanzet dan installeerd XP niet alles wat nodig is...het nadeeel is dat je het alleen goed krijgt bij een schone installatie.Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 09:15:
Ik draai nu XP (pro) op mijn box. Dit loopt heel soepel. Maar heb enkele kleine issues. Mogelijk zijn jullie die al eens tegengekomen, zo ja, dan graag wat advies.
- Als ik in XP de opdracht 'restart' geef, dan sluit hij af en blijft hij met een zwart scherm staan ipv opnieuw te starten. Ik moet echt fysiek de aan/uit knop gebruiken. Dit is erg lastig omdat mijn box server gaat spelen in mijn meterkast.
Dus opnieuw aanzetten heeft geen nut.
Verwijderd
Ik ben gisteren weer de hele avond bezig geweest met de TV-out (dus rechtstreeks op de RR, zonder DVB kaart). Ik gebruik de composite-out pin (6 en 8 ). Het beeld op de TV is niet te zien zo verstoord als het is. Eigenlijk net alsof de TV de resolutie/frequentie niet aan kan. Wel is het zo dat het wel de informatie bevat die ook op mijn monitor staat. Bij een grote verandering op de monitor zie ik iets op de TV. Het beeld van bij de BIOS setup is beter, echter deze is zwart/wit en zeer sterk vervormd.... (geen doel om de bios te kunnen zien op de TV, maar ter informatie).
Ik denk dat het een kwestie is van de juiste frequentie en resolutie. Ik heb dus al een hoop geprobeerd maar tot nu toe nada resultaat. TVTool werkt alleen bij NVIdia chips, dus daar heb ik niets aan. Wie weet a) welke resolutie/frequentie zou juist moeten zijn en b ) hoe kan ik die instellen (tools?)?
Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat ik hem hardware matig verkeerd aangesloten heb natuurlijk. Hebben jullie ook pin 6 en 8?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 10:49 ]
Verwijderd
Kennelijk is er toch wel wat tegen te doen: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;810903Gutteguttegut schreef op 28 april 2004 @ 10:26:
[...]
Dit komt door het WinXP energie beheer..als je in de bios niet alles aanzet dan installeerd XP niet alles wat nodig is...het nadeeel is dat je het alleen goed krijgt bij een schone installatie.
Dus opnieuw aanzetten heeft geen nut.
Ik ga daar komend weekend eens mee stoeien.
Hier houd het bij mij al op..die heb ik nl niet..2 Click the APM tab.
Note If you are using multiple monitors, the APM tab may not be available.
Verwijderd
-reboot werkte niet en shutdown ging ook niet automatisch.
wat heb ik gedaan:
- via apparaatbeheer, show, hidden, de NT APM/Lagacy Interface Node op ENABLED gezet. Er kwam wel een geel uitroep ding maar ok.
reboot deed het toen goed. Shutdown moest nog steeds hansmatig.
toen in de registry gezocht naar 'PowerDownAfterShutDown' en deze waarde van 0 in 1 veranderd.
helaas, nog niet.
Toen in bios power managent, APM op Enabled gezet.
gele uitroepteken is nu weg!
YES het werkt nu helemaal! shutdown gaat nu ook automatisch.
overigens: APM stond in de bios aan tijdens installatie XP..... heb ik pas uitgezet toen het niet werkte (bij wijze van test). Doe hier je voordeel mee.
Nu nog het TV-Out probleem.
Oh ja, ik heb met tV-Out ook een electrisch probleem. Als mijn aangesloten TV uit staat boot mijn box niet. Pas als ik de tv-out loskoppel of de tv aan zet gaat het goed.....
Verwijderd
Ik heb mijn doel (tv out onder XP) opgesplitst in 2 stappen.
1. TV out in DOS / BIOS
2. TV out in XP.
Stap 1 is me ook nog niet gelukt. Het beeld is wel deels zichtbaar, maar is zwart/wit en vervormd.
Ik ben even met de scope bezig gegaan om te zien hoe het composite signaal er uit ziet. Het leek wel een digitaal signaal! Ik heb dat even vergeleken met het signaal van een camera, en dat zag er toch wel heeeel anders uit. Hier kon ik dus weinig mee.
Mocht iemand nog tips/ideeen hebben dan graag.
www.hetbsg.nl
Verwijderd
Nu wilde ik de video-in gaan gebruiken icm een videorecorder/camcorder.
Dus ik pak de composite-tulp (die gele) en stop die in de video-in van de MMBox.
Daarna start ik PCR-remote op en selecteer de line-in. Het beeld is dus zwart, terwijl alle apparatuur aan staat en ik toch beeld verwacht.
Ook de Quick-setup voor de video-in (waar je de composite-in of S-VHS-in moet selecteren geeft alsmaar een zwart beeld.
Voor de rest:
Alle originele drivers zijn geinstalleerd (alsmede de DVB-C).
Ik draai Win98SE
De matrox-test geeft bij het opstarten aan dat er geen of een oude directX versie is geinstalleerd. Terwijl ik net directX 9 erop heb gezet.
Zou een van jullie dit eens willen proberen?
Zelf zit ik een beetje te denken dat de video_in niet werkt omdat de DVB-C ertussen gelust zit. Zou dit waar kunnen zijn?
@Beelzebub: Die drivers gaan niet werken. Deze drivers zijn specifiek voor de Marvel G400 en de Rainbow Runner G (Das dus de opvolger van de Rainbow Runner in de mmbox).
Verwijderd
Heeft iemand het zonder DVB-C al aan de praat gekregen?
Ik krijg zelf met het schema van PietProem helemaal geen Composite-in op de RR namelijk... (als ik dus VCR-remote gebruik).
Toch de pin-out maar eens verder bekijken...
Kastje fungeert nu alweer een tijdje als stille web en fileserver.. wel lekker stabiel met win2k
Is bij mij nooit anders geweest hoor....ik heb ook niet het gevoel dat dit een probleem is. De software zal gewoon versie 6 ofzo als nieuwste zien en heeft niet door dat er veel nieuwere versies zijn....Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 16:45:
De matrox-test geeft bij het opstarten aan dat er geen of een oude directX versie is geinstalleerd. Terwijl ik net directX 9 erop heb gezet.
Zou een van jullie dit eens willen proberen?
Quod licet lovi, non licet bovi
Volledig origineel, alleen met een P233 erin (en 256 mem dacht ik.
Verwijderd
Geinterresseerd, probeerde je al te malen maar je adres is niet beschikbaar, mail me aub even op bzeemeijer@hotmail.comFire69 schreef op 07 juli 2004 @ 12:44:
Nogal een redelijke kick, maar moesten er nog mensen zijn die niet aan een boxje geraakt zijn, ik wil de mijne graag kwijt.
Volledig origineel, alleen met een P233 erin (en 256 mem dacht ik.) . Eventueel met een groter schijfje indien gewenst.
Euh, ik had nu vanop mijn werk gemailed, compleet andere server dus. Zeker van dat het probleem niet bij jou ligt? Check eens in je spambox.Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 15:20:
[...]
Gedaan, zie niks binnenkomen
Kun je nogmaals je reactie sturen?

[edit]
Beetje aan de drank gezeten of zo vandaag? Als je niks hebt zien binnenkomen, hoe heb je me dan een reply kunnen sturen deze namiddag?
[ Voor 18% gewijzigd door Fire69 op 09-07-2004 22:43 ]
Euh, kan diegene waarmee ik aan het onderhandelen was even zijn laatste mailtje opnieuw sturen, want het is verloren gegaan voor ik het heb kunnen lezen.
En ik weet niet wie het was eigenlijk. Was jij dat ToXiC-82?
[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 14-07-2004 11:21 ]
Verwijderd
graag eff reageren op mij hotmail

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 21:44:
ik wil er ook 1 heeft er iemand nog 1tje die hem wil verkopen![]()
graag eff reageren op mij hotmaildj__mark@hotmail.com
alvast bedankt
Check je mail
Verwijderd
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Verwijderd
Ik zal het dit weekend even uitwerken en hier posten (niet dichtgooien modjes
@Fire69: Maak ff een nieuw hotmail-account aan en zet je MMI op V&A.
Hou 'm AUB nog even open. zo nu en dan wordt er echt wel iets relevants gepostm-m schreef op 15 juli 2004 @ 21:54:
ICQ, MSN, mogelijkheden zat. Als dit topic verder verzand in een slowchatten, zal hij toch echt dicht moeten. Dus bij deze: ontopic graag.
Met wat extra geheugen en een 40 GB hd erbij (op de plaats van de DBC kaart) doet hij nu al maanden dienst als file-/ web- en printserver
De DBC kaart heb ik overgezet naar een andere PC en met een analoge module erbij kijk ik hier zo nu en dan TV mee.
Enkel de chipkaart lezer heb ik nog niks mee gedaan. Kwam laatst de meegeleverde lege chipkaart weer tegen. Is deze niet over te zetten naar een andere PC om er "iets leuks" mee te doen. Is er iemand die hier uberhaupt iets mee gedaan heeft ?
www.hetbsg.nl
Ik heb nog wel een DBC kaart liggen, doe er niks mee want ik gebruik mijn MMBox als firewall/router. 5 euro + verzendkosten?
"The generation of random numbers is too important to be left to chance." - Robert Coveyou
Verwijderd
Ik krijg vandaag eindelijk mijn RF afstandsbediening binnen. Marmitek PC Control met USB RF ontvanger en IR om de TV mee te bedienen. Ik heb de TV-out aan een UHF modulator hangen dus overal in huis heb ik op iedere TV het beeld van mijn siemens staan. Straks dus ook overal te bedienen!
Overigens loopt de TV-out via een VGA-TV convertor. Als iemand onder XP de echte TV-Out aan de gang weet te krijgen dan hoor ik het graag!
Dit topic is gesloten.