FPS tactical shooters - Your personal needs

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.657 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En hoe zit het met de toekomst, is het al wat duidelijker wanneer er wat te verwachten is.

Ps: heb na vandaag weer een behoorlijk pc, wil ook wel beta testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
't Is nog niet duidelijk wanneer er wat af zal zijn, das ook het leuke aan het project, door die deadlines heb je geen haastgevoel en stress.
Gelieve je pc-gegevens en gewenste login/pass even te mailen naar <op verzoek verwijderd>

[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 08:03 . Reden: anonimisatieverzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hierbij wil ik even meedelen aan het team dat ik geen betatester meer kan zijn. ik woon sinds een paar weken op kamers en heb een crappy PC. AN zal er nooit en te nimmer op draaien... Veel suc6 nog gewenst ik ik blijf op de hoogte...

(ken, ik hbe jou al gemeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:32
gp500 schreef op 15 October 2003 @ 11:13:
ik zie hier niet veel nieuws meer komen maar als ik goed heb gekeken op de site is er wel wat progressie of heb ik het fout.

Is er al een datum voor een eerste (singel-player)demo :9 .

Ps: mag deze er ook in. :o .
dat is de l85 barret, dit is een sniperwapen voor afstanden ver boven de 1 kilometer en schiet geloof ik max. 10 kilometer. Dit is in bijvoorbeeld een woestijn heel erg handig, maar in een stedelijke omgeving is het juist onhandig. Het wapen is erg groot, zwaar en een 'normale' sniper gun is net zo goed op de redelijk korte afstanden in deze omgeving :) Nee dus :P

[ Voor 4% gewijzigd door Schuey op 16-10-2003 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
:( :( :( :( :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe begin je nu aan zoiets?
Volgens mij toch niet door die DirectX/OpenGL boeken te lezen, of vergis ik me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 19:51:
Volgens mij toch niet door die DirectX/OpenGL boeken te lezen, of vergis ik me ?
daar vergis je je helemaal in :P Geloof dat ken begonnen is met zelfstudie, net als mr z en ik met 3dmax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 19:51:
Je wordt helaas niet op een morgen wakker, merkende dat je alle benodigde kennis plotseling in je hoofd hebt zitten. Je zult het dus ergens van moeten leren en boeken lezen is een manier.
Maar ik zou ten eerste beginnen met het leren van een programmeertaal, anders heb je aan DirectX/OpenGL boeken ook niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rei: wat Marjonijntje zegt klopt: kennis komt niet vanzelf. Dat wil niet speciaal zeggen dat je die kennis enkel uit boeken kan halen, maar je moet het in ieder geval wel érgens uithalen. Ikzelf heb nooit een OpenGL boek gelezen, maar wel veel naar tutorial websites zoals http://nehe.gamedev.net www.gametutorials.com en www.flipcode.com gegaan. Ook de forums daar zijn heel interessant om elke dag te volgen. Je leert het beste door dingen te doen. Lezen kan daarbij een hulpmiddel en verduidelijking zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag ben ik aan het eerst deel van de C-Parser begonnen. Hij kan nu een tekstlijn analyseren en nakijken of er meerdere codelijnen instaan.

Dit is geen programmeercode, maar met de code-tag behield ik de opmaak ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Parsing line:
TestFunc("blaat", 0, test); Noob(you); EmptyOne();;;bad;

Checking multiple lines...
        1) TestFunc("blaat", 0, test)
        2) Noob(you)
        3) EmptyOne()
        4) bad

Analyzing each line...
        1) name:                TestFunc
           argument count:      3
           argument 0: "blaat"
           argument 1: 0
           argument 2: test

2) name:                Noob
           argument count:      1
           argument 0: you

3) name:                EmptyOne
           argument count:      0

4) [error]

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 19:16:
Vandaag ben ik aan het eerst deel van de C-Parser begonnen. Hij kan nu een tekstlijn analyseren en nakijken of er meerdere codelijnen instaan.

Dit is geen programmeercode, maar met de code-tag behield ik de opmaak ;)

*code lijn maar ff weggehaald*
*hint* Cylinder *hint* ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Bleet op 22-10-2003 20:25 ]

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om even verder te gaan: momenteel werk ik dus nog steeds aan het scripting systeem. Het is een universeel scripting-systeem dat niet speciaal AlterNova-gebonden is, maar wel bedoeld is om met AlterNova voor de eerste maal toegepast te worden. De code kan momenteel een scriptbestand laden en volledig analyseren.

Dit is het geladen scriptbestand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Init();
TestFunc();
SmallFunc();

SmallFunc()
{
    Blaat();
}

SmallFunc2() { Blaat(); }

TestFunc()
{
    test1();
    test2();
    // mekker
    TestFunc(\"blaat\", 0, test); Noob(you); EmptyOne();
    test3(); // test
}

En dit is het resultaat van m'n parser:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
Script file loaded!
Block 1
    type: function EXECUTION
    descriptor: Init

Block 2
    descriptor: TestFunc

Block 3
    descriptor: SmallFunc

Block 4
    type: function DECLARATION
    descriptor: SmallFunc
    text: Blaat();
                1) Blaat()

Analyzing each line...
                1) name:                Blaat

Block 5
    descriptor: SmallFunc2
    text: Blaat();
                1) Blaat()

Analyzing each line...
                1) name:                Blaat

Block 6
    descriptor: TestFunc
    text: test1();test2();TestFunc(\"blaat\", 0, test); Noob(you); EmptyOne();te
st3();
                1) test1()
                2) test2()
                3) TestFunc(\"blaat\", 0, test)
                4) Noob(you)
                5) EmptyOne()
                6) test3()

Analyzing each line...
                1) name:                test1

2) name:                test2

3) name:                TestFunc
                   argument count:      3
                   argument 0: \"blaat\"
                   argument 1: 0
                   argument 2: test

4) name:                Noob
                   argument count:      1
                   argument 0: you

5) name:                EmptyOne

6) name:                test3

Later publiceer ik het programma zelf, zodat mensen de script-parser kunnen testen op eventuele bugs. Zoals je ziet is hij momenteel reeds redelijk flexibel.
'Het enige' wat hij momenteel dus kan is:
- een script laden en opdelen in verschillende blokken (functie opdrachten en functie beschrijvingen)
- dit opslaan in een slimme boomstructuur
- na het opslaan kan je eenvoudig alles analyseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
betrapt! jij ging slapen :P

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
offtopic! *gaat admin roepen* ... of toch maar niet:
lol idd, maar kmoest het opnieuw posten omdat de browser irritant deed en "pagina verlopen" gaf toen ik per ongeluk op backspace drukte :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier een TextureFx voorbeeld:
Standaard kan een Quake3 mapformaat enkel een texture en een shadow map (schaduw texture erboven) renderen. Door TextureFx toe te passen is hier in de screenshot een aanpassing gebeurd aan de shadow map:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kenvh/alternova/pics/texturefx1.jpg Klik om te vergroten

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand suggesties om de website wat aantrekkelijker te maken? Er is maar 1 voorwaarde: het mag niet druk overkomen.

Alvast bedankt!

http://www.alternova.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:55

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 21:04:
Heeft er iemand suggesties om de website wat aantrekkelijker te maken? Er is maar 1 voorwaarde: het mag niet druk overkomen.

Alvast bedankt!

http://www.alternova.be/
Misschien het logo linksbovenaan en een grotere banner (groter plaatje in de bovenkant ofzo) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Een beetje meer kleur licht blauw ofzo.

Screenshot: schaduwen zien er mooi uit.

puntjes:
. plafond verspringt aan het eind een beetje.

. Deze kamer doet wat onecht aan, komt dit door de slechte video-kaart of is het en lage kwaliteit textures/opbouw deze kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 15:39:
[...]

Interesting, die crosshair is idd onrealistisch! Het vergt veel meer concentratie bij het mikken en de accuraatheidsfactor van het wapen zou zonder dat ding minder voorgeprogrammeerd moeten worden vermits het op die manier voor de gebruiker zélf moeilijker is om te blijven richten op iemand.
Als accuracy beter wordt, hoe lang denk je dan dat het zal duren voor iemand met een OpenGL crosshair patch komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2003 @ 20:56:
[...]

Je wordt helaas niet op een morgen wakker, merkende dat je alle benodigde kennis plotseling in je hoofd hebt zitten. Je zult het dus ergens van moeten leren en boeken lezen is een manier.
Maar ik zou ten eerste beginnen met het leren van een programmeertaal, anders heb je aan DirectX/OpenGL boeken ook niet zo veel.
Grafisch programmeren is voor mij een totaal andere wereld... ik ben meer bezig met DB programming: XML, Java, 4GL e.d..
Net hetgeen ik vroeger zei dat ik nooit zou doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang je er maar plezier in hebt, toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat mij cool lijkt is dat je als je in je hand wordt geraakt je ook echt bloed en een gat in je hand ziet, of als je in je arm wordt geschoten je een stuk spier of zo uit je arm ziet steken, gewoon gruwelijk realistisch niet sof 2 style maar meer een americas army game maar dan ook super realistsch bloed enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Heb niet het gehele topic doorgelezen, maar het zou wel mooi zijn als je het spel zou maken op de halflife 2 engine, hier kun je niet alleen mooiere graphics uit behalen het beeld loopt ook wat soepeler met huidige pc's. dit merk ik vooral met halflife1 op de halflife2 engine, dit loopt veel smoother. ook cs 1.6 loopt super op de halflife 2 engine :p (niet helemaal legaal om met de halflife 2 engine aan de gang te gaan, maargoed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
racoontje schreef op 03 november 2003 @ 12:25:
[...]

Als accuracy beter wordt, hoe lang denk je dan dat het zal duren voor iemand met een OpenGL crosshair patch komt?
Ik denk niet dat iemand de polymorfe exe encryptie, de debug tracer, etc. gaat hacken dus patches worden uitgesloten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 18:17:
wat mij cool lijkt is dat je als je in je hand wordt geraakt je ook echt bloed en een gat in je hand ziet, of als je in je arm wordt geschoten je een stuk spier of zo uit je arm ziet steken, gewoon gruwelijk realistisch niet sof 2 style maar meer een americas army game maar dan ook super realistsch bloed enzo.
Inderdaad, zoiets is cool, maar vergt veel meer programmeerwerk. Een gewoon 3ds of md3 model kan geen "hitzones" bevatten, maar dat is misschien iets voor AlterNova2 als die ooit zou uitkomen. Je idee is reeds besproken en we houden dat zeker in het achterhoofd hoor.
duncanvdlinden schreef op 03 november 2003 @ 18:33:
Heb niet het gehele topic doorgelezen, maar het zou wel mooi zijn als je het spel zou maken op de halflife 2 engine, hier kun je niet alleen mooiere graphics uit behalen het beeld loopt ook wat soepeler met huidige pc's. dit merk ik vooral met halflife1 op de halflife2 engine, dit loopt veel smoother. ook cs 1.6 loopt super op de halflife 2 engine :p (niet helemaal legaal om met de halflife 2 engine aan de gang te gaan, maargoed)
Als de half-life2 engine te koop was en als iemand ons even een kwart of half miljoen dollar wil sponsoren om hem te kopen dan zou ik gerust die engine willen gebruiken hoor ;)
De reden waarom we een nieuwe engine maken is dat die engine dan door en door gekend is door mij (programmeur) en dat de engine echt ontworpen is voor het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de fans heb ik even een 3D screensaver gemaakt:
http://www.alternova.be/index.php?page=download

Dankzij het maken van dit programma heb ik een aantal bugs gevonden en gefixed in de engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Screen-saver is niet goed voor mijn DC-client :P

heb je ook een bureaubladje. (marmer ofzo :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
soz broertje maar ik krijg een weinig behulpzame fout: error while loading a dll

helaas :'(

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Punksmurf schreef op 06 november 2003 @ 20:09:
soz broertje maar ik krijg een weinig behulpzame fout: error while loading a dll

helaas :'(
Oeps! Das een doordat de fmod dll er niet bij zit :$
Ik pas het zometeen aan!

[edit] 't Is aangepast! De nieuwe setup is geupload en nu zou het moeten werken!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
binnenkort gaan we aan een uitgebreidde wapen texture test beginnen :) Heb een paar technieken geleerd, nu in de praktijk brengen :D Eerst een film project afronden ;)
Dan gaan de high poly beretta en m4 getextured worden. Deze zullen niet als zodanig in alternova verschijnen, maar een low poly versie van beide wapens.

stay tuned, 'cause alternova is alive :P
(aangezien ik de indruk dat een aantal mensen dachten dat het project dood was dat zinnetje er maar bij verzonnen :+ O-) )

[ Voor 15% gewijzigd door Schuey op 08-11-2003 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag programmeerde ik de basis voor de video capturing code, wat ervoor zorgt dat je alles in real-time op kan nemen in avi-formaat. Voorlopig slaat hij alle dat 'raw' op, zonder compressie om bij het afsluiten van AlterNova alle frames in jpeg formaat weg te schrijven. Maar behalve dat het in jpg in plaats van avi formaat is, werkt de routine perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan jullie meedelen dat ik toch maar met het ontwerp van de AlterNova2 engine begonnen ben, om deze in de huidige AlterNova versie toe te passen. Waarom? Da's heel eenvoudig: omdat de code heel ingewikkeld wordt en met deze goede structuur maak ik er een duidelijke brok van. Alles is supergestructureerd en wordt gemaakt met oog op cross-platform programmeren.
Het 'main' programma gedeelte bevat nu 3 programmaregels. Heel die soep zorgt ervoor dat alle achterliggende code in werking treed.
Later geef ik wel meer informatie vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het ontwikkelen verloopt heel vlot: vandaag heb ik meer bijgeleerd van C++ dan ik in maanden heb gedaan. Heel AlterNova wordt - zoals hierboven reeds gezegd is - opnieuw geprogrammeerd. Waarom? Om dus een duidelijker en flexibeler programma te krijgen (op programmeer-niveau).
Het systeem dat ik nu heb werkt heel eenvoudig omdat de achterliggende code heel abstract is. Ik bedoel hiermee bijvoorbeeld dat ik een 'device' kan aanmaken. Aan dit 'device' koppel ik dan een 'windows device' (later kan bvb ook linux eventueel), dat gebaseerd is op dat abstracte 'device' model.

Wat ik hierna moet bereiken:
Vanuit dit 'device' maak ik bijvoorbeeld een filesystem aan, waarop ik een "windows filesystem" ga baseren. Later kan ik bijvoorbeeld ook een pocketpc of linux filesystem aan het 'device' koppelen. Dan gaan we verder met het grafische deel: er zal een algemeen 'graphics3d' systeem worden ontwikkeld waruit ik bijvoorbeeld 'graphics3dopengl' kan maken. Enzoverder....

Natuurlijk ga ik niet alles moeten herschrijven, maar wel volledig herstructureren. Dit is veel werk, maar het is dat werk zeker waard! Op die manier kunnen we bijvoorbeel later licenties verkopen van de engine broncode, of dll plugins importeren zodat andere programmeurs eventueel stukjes van hun programma aan AlterNova kunnen koppelen.
Ook ga ik waarschijnlijk een scene-beheer-systeem maken, die alle objecten in de scene beheert.

• gp500
  • Niet online
betekent dit allemaal dat we het spel nooit dus gaan spelen, ;(

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Tuurlijk wel! :D
Maar Ken gaat gewoon de engine herschrijven zoals hij al zegt, en het kan dus maybe iets langer gaan duren voordat AN echt uitkomt

Last.fm |

• Schuey
gp500 schreef op 20 november 2003 @ 11:54:
betekent dit allemaal dat we het spel nooit dus gaan spelen, ;(
tuurlijk :D
Uiteindelijk zal het veel makkelijker en sneller aan te passen zijn :)
http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/m4texwip.jpg
* Schuey troost

Verwijderd

Topicstarter
In het vernieuwde project zitten momenteel al 3126 lijnen programmeercode. Het programmeren loopt redelijk vlot dus :) Momenteel is windows en opengl in m'n vrij abstracte code geimplementeerd en kan ik de basis opengl functionaliteiten al gebruiken: textures, materials, colors, lines, points, triangles, bepaalde features, ...

Het stelt niet veel voor maar hier heb je een screenshot:
http://users.pandora.be/k...ova/pics/alternova071.png

Verwijderd

de alternova site ligt plat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
't Is de DNS server die platligt, want de site zelf is nog online:
http://server1.blueyellow.biz/~novanet/alternova

[edit] Om de ene of andere technische reden zijn er problemen met de DNS server, dit wordt zo spoedig mogelijk opgelost.
[edit2] 't Is opgelost! De domeinnaam werkt weer.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
mooi ik had me al opgegeven als beta-tester, dit zal waarschijnlijk een paar weken duren voor dat dat kan, jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ik dacht dat er geen betas meer aangenomen werden voorlopig, maar voor details moet je bij vich zijn.

met een hamer past alles

Verwijderd

Topicstarter
De engine kan momenteel al in grote massa's scene-gegevens weergeven. In het voorbeeld hier onder zie je al 1 zo'n driehoek (omdat ik geen zin had om er nog een paar 1000 in te typen;)) met een texture en een lightmap texture erbovenop.
Ook is het nu al mogelijk om voor Linux te compileren, niet dat ik dat getest heb, maar ik ben er 100% zeker van (en nog veel meer OS'en, die ik hier niet ga vermelden omdat jullie dan gaan zeuren dat ik het daarvoor moet compileren, als je het echt wil weten moet je maar naar de www.libsdl.org website surfen).

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kenvh/alternova/pics/alternova071.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enkele voordelen van de nieuwe engine:

- een beetje duidelijker log-systeem
- stabieler (minder crashes zonder foutmeldingen)
- slim texture-beheer
- gestandaardiseerde programmacode
- sneller (moet nog bewezen worden)

(er komt natuurlijk nog meer)

[edit] Waarschijnlijk noem ik de eerste versie "0.1.0" ipv "0.7.1" ;)
Log voorbeeldje:
<link op verzoek verwijderd>

[edit2] Momenteel wordt Doxygen gebruikt om de broncode van uitleg te voorzien.

[ Voor 47% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 07:50 . Reden: anonimisatieverzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De website is geupdate!
Enkele veranderingen zijn:
- A new page about the AlterNova tools and the 3rd party tools that are used:
http://alternova.be/index.php?page=tools

- "Objectives" page temporarily disabled:
http://alternova.be/index.php?page=objectives

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

1 opmerking, waarom gtk 1.2.1?
1.2.9 lijkt me het meest voor de hand liggende :P
Niet dat het veel uitmaakt, maargoed... :)

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blade_V schreef op 20 december 2003 @ 21:39:
1 opmerking, waarom gtk 1.2.1?
1.2.9 lijkt me het meest voor de hand liggende :P
Niet dat het veel uitmaakt, maargoed... :)
Omdat ik die nog niet getest heb. Gebruik jij die versie? En werkt de gecompilede bsp map dan met AlterNova?

[edit] Ik heb het al aangepast.

Aan de mensen die niet kunnen volgen: Nieuwere versies, na 1.2.x hebben een andere compiler, die gebruikt wordt voor games na Quake3. De mapformaten hiervan zijn ingewikkelder, vandaar dat we GtkRadiant 1.2.x gebruiken.

[edit2] Stem voor ons!!
http://verkiezing.gatheri...w_categorie.php?cat_id=58

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje: Zal ik een AlterNova topic openen en dit topic laten voor wat het is?

Gisteren avond maakte ik het grootste deel van de texture manager. De texture manager is nu een stuk slimmer geworden:

Hij registreert enkel nieuwe textures als deze nog niet geregistreerd zijn. Als de texture al geregistreerd is, dan wordt de nieuwe 'gebruiker' van die texture toegevoegd aan de gebruikerslijst.
Bij elke registratie wordt zo'n 'gebruiker' vermeld. Een texture heeft minstens 1 eigenaar, zo niet, dan wordt de texture gewist.
Op deze manier wordt er voorkomen dat er meerdere keren dezelfde texture wordt geladen voor verschillende objecten. Stel dat je 2 wapens inlaadt die beiden dezelfde texture gebruiken, dan wordt die texture niet 2x geladen. Als 1 van de wapens uit het geheugen wordt gewist, dan wordt de texture niet gewist, maar gewoon het gebruikers-id van dat wapen uit de gebruikerslijst voor die texture gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
ja open maar een nieuw vers leuk topic, met een linkje naar deze

[ Voor 5% gewijzigd door gp500 op 07-01-2004 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
doe maar ja, zitten toch zo aan 1000 posts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

I'm fine, alleen dan moet het wel een beetje een spectaculaire startpost hebben ;)

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
met een paar kick-ass screens en een public beta :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Public? Was het maar waar ;)

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
k zal m straks wel ff overhalen ;)
...hoop ik :P

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een public beta?

Dat moet ik bespreken met het team. Het grootste probleem is website traffic... We hebben wel een host van Thiaz, maar zijn traffic is natuurlijk niet onbeperkt en de download is al meer dan 10MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
wat doe jij off-msn! :@ :P

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een public beta lijkt me nog niet echt zo n goed idee rekening houdend met het stadium dat we nu nog maar zijn, maar idd een teambespreking kan geen kwaad :+ kunnen we gelijk ook nog ff bij praten over andere progress })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ik bedoel het ook gewoon omdat mensen het leuk vinden
@vich, ik zal wel eens even zien of ik wat webspace voor je kan regelen, als je dat wilt

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 17:21

Wekkie

Yeah

Je kan het ook op een zwik lycos accounts mirroren O-)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
nee, dát is handig... elke keer als je de 200mb hit kan je weer naar een ander account verwijzen...
tuurlijk wel te doen met wat php enzo, maar goed, ik heb nog wel wat ruimte denk ik :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 16:37:
een public beta lijkt me nog niet echt zo n goed idee rekening houdend met het stadium dat we nu nog maar zijn, maar idd een teambespreking kan geen kwaad :+ kunnen we gelijk ook nog ff bij praten over andere progress })
/me hides :X
Btw, als nieuwe AN versie klaar is post ik wel wat screens opt member forum ofzo (like ik al heb gezegd)

[ Voor 15% gewijzigd door Bleet op 08-01-2004 17:49 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Punksmurf: thanks dat bespreken we wel :)

@ Mr. Z: Die team meeting moeten we inderdaad houden!
In't weekend van 3 april is er alweer een LAN, op dezelfde locatie als vorige keer. Zin om te komen? (en de rest van het team mag ook natuurlijk komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ik kom iig niet, veels te ver weg...
En als het goed is ga ik dit weekend naar clanlan in Ridderkerk, dus dat is ook weer een eind weg :/ (en dat betekend dat ik een tijdje ff niet wegmag ofzo :()

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
k heb er een beetje druk achter gezet, als het goed is is er ruimte binnen 24 uur >:)
en dan weten we nog niet eens of er wel een public beta/demo komt... ;)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Hmm, lets see, animations zijn nog niet af, wapens nog niet, netcode nog niet...
En dan verwacht je dat er een public beta komt?

[ Voor 24% gewijzigd door Bleet op 08-01-2004 21:56 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ik verwacht helemaal nix
ik zeg alleen dat ik denk dat veel mensen het leuk zouden vinden als ze iets kunnen downloaden met hoe het er tot nu toe uitziet, dan zien ze ook wat vordering
en als ik webspace daarvoor aanbied en vich en zijn managementteam zijn het ermee eens, is dat toch geen enkel probleem?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Punksmurf schreef op 08 januari 2004 @ 22:12:
ik verwacht helemaal nix
ik zeg alleen dat ik denk dat veel mensen het leuk zouden vinden als ze iets kunnen downloaden met hoe het er tot nu toe uitziet, dan zien ze ook wat vordering
en als ik webspace daarvoor aanbied en vich en zijn managementteam zijn het ermee eens, is dat toch geen enkel probleem?
Ik wil gerust de beta van de oude versiereeks even public zetten hoor, die wordt toch niet meer gebruikt/ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
tof! Dat vinden veel mensen volgens mij heel leuk :)

ik heb hem dus zelf wel, voor als dat bij sommigen mss niet duidelijk was

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:06

Tys

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 22:36:
[...]

Ik wil gerust de beta van de oude versiereeks even public zetten hoor, die wordt toch niet meer gebruikt/ontwikkeld.
Wat bandwith betreft, voor alternova is er alijd genoeg ;) :)
Mail me maar voor meer als je vragen hebt (of forum), ik besteed mn tijd zoveel mogelijk offline ivm mijn concentratie .. :)

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thiaz schreef op 12 januari 2004 @ 14:19:
[...]

Wat bandwith betreft, voor alternova is er alijd genoeg ;) :)
Mail me maar voor meer als je vragen hebt (of forum), ik besteed mn tijd zoveel mogelijk offline ivm mijn concentratie .. :)
Wiiiii twee downloadlocaties :D

Btw: het nieuwe topic wordt gelanceerd op de 1ste verjaardag van AlterNova. Dat is binnen een paar weken. Hopelijk raken we hier ondertussen nog aan 1024 posts ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor die tijd kunnen we nog mooi een goeie en pakkende startpost bespreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 14:35:
[...]

Wiiiii twee downloadlocaties :D

Btw: het nieuwe topic wordt gelanceerd op de 1ste verjaardag van AlterNova. Dat is binnen een paar weken. Hopelijk raken we hier ondertussen nog aan 1024 posts ^^.
daar komen we wel, en zeker als ik zeg dat je aan dit model de graphics ingame kunt afleiden :P
hetgeen dus niet zo is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 15:34:
voor die tijd kunnen we nog mooi een goeie en pakkende startpost bespreken :)
en jij dacht dus dat die er nog niet allang was :P

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punksmurf schreef op 13 januari 2004 @ 17:25:
[...]

en jij dacht dus dat die er nog niet allang was :P
eh .... die is er nog niet nee. 7(8)7 Er is nog geen nieuw topic, misschien wel iemand met ideeen wat we per se er in kunnen vermelden en zo maar verders nog niets gehoord daarom zei ik ook "bespreken" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
daarom heeft [Verwijderde gebruiker] me de voorlopige topicstart vast al laten lezen 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 08:16 . Reden: anonimisatieverzoek ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punksmurf schreef op 13 januari 2004 @ 20:19:
daarom heeft kenvh me de voorlopige topicstart vast al laten lezen 8)7
Nou een "verlopige" daarom kunnen we nog verder bespreken wat er perse in moet. Je gebrijp? :+ Lijkt me wel handig trekt misschien weer meer aandacht wie weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
mja als die aandacht maar niet heel kortstondig is... =(
maja voor de doorsnee GoTter is de ontwikkeling van een engine niet zo bijster interessant en verder komt hier ook vrij weinig langs de laatste tijd

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punksmurf schreef op 13 januari 2004 @ 22:56:
mja als die aandacht maar niet heel kortstondig is... =(
maja voor de doorsnee GoTter is de ontwikkeling van een engine niet zo bijster interessant en verder komt hier ook vrij weinig langs de laatste tijd
Dat kan ik ook niet helpen. Misschien de boel iets actiever proberen te houden of iets in die geest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
We zijn toch tweakers 't is voor ons toch net zo leuk als in de zandbak spelen. :+.
Maar jah dan ben je actief en wordt je bruin(er).
Dat willen we niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Niet iedere tweaker vind het developpen van een engine interessant hoor ;)
En gezien de drukte in dit topic denk ik dat dat het merendeel is :/
Tweakers moet je zoet houden met vette demo's, mooie screenies en lekkere vooruitzichten, niet met saaie verhalen over multitexture-ing en abstract gepraat over je nieuwe concept. Misschien iets minder als de doorsnee-consument, maar toch zijn dat gewoon de interessante dingen.
Het is het 'What's in it for me' - idee, of hoe die term nou ook mag heten. En datgene dat er voor je in zit moet je ook nog leuk vinden, zoals een vet spel, of dan iig mooie screenies (maar eigenlijk zou je het dan ook wel willen spelen!). Jij vind het misschien interessant als [Verwijderde gebruiker] verteld over zijn nieuwe texturing-technieken, maar de doorsnee tweaker zegt dat gewoon nix, die denkt, waar gáát dit over, en gaat weer weg. Mogelijk checkt hij het topic nog een paar keer, en de homepage nog iets vaker, maar als er niets nieuws is (waar hij wat aan heeft, dus, niet een feit dat er nu 6000 lijnen code zijn ipv 5500, maar mooie plaatjes, een demo, of in ieder geval de belofte daarvan in de nabije toekomst) gaat hij weg, en zal waarschijnlijk weg blijven.

Nee, het is niet mijn bedoeling met deze post het topic of de engine af te zeiken, maar gewoon om een (naar mijn mening) realistisch beeld te geven van wat mensen nou aan een topic kluistert. Er zijn gewoon weinig mensen die het op deze manier interessant vinden, zeker als er ook nog eens amper wat nieuws voorbij komt. Wederom, alle respect, ik weet hoe druk [Verwijderde gebruiker] het heeft, maar zo raakt men gewoon de interesse kwijt.

En nu zou je je ook nog eens af kunnen gaan vragen, wat je hebt aan mensen die alleen maar mooie plaatjes willen.. eigenlijk ook niets, die roepen alleen maar 'meer pics!!1!!11!' en voegen weinig toe.
Dus hoe erg vind je het?

Maak van het nieuwe topic een leuke lokker, laat zien wat je hebt, en maak mensen enthousiast. Zo krijg je misschien nog een paar mensen die wat toe te voegen hebben bij je team, en dat is natuurlijk het allerbelangrijkste als je een mooi spel wilt afleveren.

zover mijn €0.02

[ Voor 1% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 08:17 . Reden: anonimisatieverzoek ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

We moeten eigenlijk in W&G gaan promoten ofzo, OpenFrag heeft meer members dan ons
Niet dat het wat uitmaakt, maar ik wil ermee zeggen dat daar meer moddelers en/of mappers komen ;)

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
dan wij :P

openfrag heeft al een werkende engine
xou eerst zorgen dat die afkomt :P

mss kan [Verwijderde gebruiker], als zijn opzet eenmaal af is, ook stukken code door anderen laten doen
kweet niet in hoeverre zijn flexibele opzet daarin toe staat, en hoeveel hij zelf uit handen wil geven (zou ik zelf niet zo gauw doen, omdat je dan gauw je overzicht kwijt bent, en niet meer precies weet hoe wat werkt, maar met linux gaat het ook goed :) ), maar het is misschien het proberen waard.

[ Voor 2% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 08:17 . Reden: anonimisatieverzoek ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Blade_V schreef op 14 januari 2004 @ 21:44:
We moeten eigenlijk in W&G gaan promoten ofzo, OpenFrag heeft meer members dan ons
Niet dat het wat uitmaakt, maar ik wil ermee zeggen dat daar meer moddelers en/of mappers komen ;)
modellers en mappers zijn er genoeg, waar het aan schort zijn coders. Dat gaat gewoon te langzaam (sorry ken maar het is gewoon zo ;) ). Hij wil het zelf doen, zodat hij de volledige credits krijgt en dat is imo ook wel wjizer. Praktischer is het zeker niet, maar hij wil natuurljik ook denken aan de toekomst in de gamesindustrie, en de gamesindustrie is het doel van dit project.

Sterker nog, als je nog meer modellers en mappers gaat aannemen gaat [Verwijderde gebruiker] zich misschien opgejaagd voelen en wil mss te snel gaan werken-->meer bugs zijn het gevolg.
Punksmurf schreef op 14 januari 2004 @ 22:06:
dan wij :P

openfrag heeft al een werkende engine
xou eerst zorgen dat die afkomt :P

mss kan kenvh, als zijn opzet eenmaal af is, ook stukken code door anderen laten doen
kweet niet in hoeverre zijn flexibele opzet daarin toe staat, en hoeveel hij zelf uit handen wil geven (zou ik zelf niet zo gauw doen, omdat je dan gauw je overzicht kwijt bent, en niet meer precies weet hoe wat werkt, maar met linux gaat het ook goed :) ), maar het is misschien het proberen waard.
we hadden ook eerst een goede engine, doel is nu om hem nog beter te maken >:)

[ Voor 30% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 08:17 . Reden: anonimisatieverzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
William begrijpt de situatie volledig :)
Alhoewel ik persoonlijk de eerste engine niet als "goed" zou omschrijven :P (qua programmeerskills).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punksmurf schreef op 14 januari 2004 @ 21:41:

Maak van het nieuwe topic een leuke lokker, laat zien wat je hebt, en maak mensen enthousiast. Zo krijg je misschien nog een paar mensen die wat toe te voegen hebben bij je team, en dat is natuurlijk het allerbelangrijkste als je een mooi spel wilt afleveren.

zover mijn €0.02
No shit :+ dat probeer ik al de hele tijd uit te leggen dat je het pakkend en leuk moet maken maar ja....
En de reden dat het niet vaak druk is in dit topic had ik na een jaar eigenlijk al wel door ... :+ })

@Blade : We hebben echt niet meer modellers nodig, mappers eigenlijk ook niet, tenzij zij actiever zijn dan de huidige mappers :X ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ik zeg ook niet dat jij dat niet probeerde :+
en wat goeoeoed zeg dat jij dat na een jaar al door hebt * Punksmurf geeft applaus :P:P

@ken en schuey, wat ik gewoon bedoel is dat die gasten van openfrag een volledig werkende engine gebruiken, en dat jij m van scratch schrijft (*thumbs up*).. en okay, wat je engine moest doet deed ie, maar imho haalt hij het nog niet bij de engines van moderne spellen. k weet niet of die van openfrag dat wel doet, maar ik heb dar wel de indruk dat deze een stuk uitgebreider is dan de jouwe tot nu toe.
ik denk ook niet dat het haalbaar is om in je eentje een engine ala ut2k3 in elkaar te zetten, but i hope you will prove me wrong :9

openfrag is imho meer het maken van een mod, dan een nieuwe game.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punksmurf schreef op 15 januari 2004 @ 17:58:
ik zeg ook niet dat jij dat niet probeerde :+
en wat goeoeoed zeg dat jij dat na een jaar al door hebt * Punksmurf geeft applaus :P:P
je hoeft ook niets te zeggen, je moet het alleen maar snappen maar dat deed je dus niet :S
en na een jaar werk ben je daar getuigen van en merk je dat soort dingen vrij snel en dat is gewoon logisch maar ja dat jij daar nou als een oeoe-en-weet-ik-veel-wat-gast op moeten replyen slaat alleen maar op een paar gemiste lessen nederlands en je snapt het zinsverband ook nog niet eens :X

Magoed terug op het onderwerp. Als ken het nou zelf als een niet "goede" engine ziet, waarom zou je het dan nog releasen. Ondanks dat je er met koeienletters bij zet dat het niet de final is krijgen sommige toch een verkeerd beeld. En ik denk dat je er niet veel meer aandacht mee trekt om eerlijk te zijn. Maar ik had het er al met ken over gehad en die wou het toch releasen, dus we zien wel of het helpt/ zin heeft :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OpenFrag gebruikt de NeoEngine... na enig onderzoek op hun website zag ik de screenshotpagina, waarop blijkt dat het project nog even ver staat als aan het begin (een map laden en er in rondzweven kan ik ook maken in 5 minuten met de NeoEngine :O) Je ziet daar previews van de 3d engine, maar nergens spel-gerelateerde elementen zoals een hud, werkende menu's, etc... en dat allemaal na een 8-tal maanden werk :x

Op http://neoengine.sourceforge.net vond ik wat sample-code van NeoEngine projectjes en ik vind dit alles behalve 'mooie code' (structuur, manier van werken, etc). Wat toch een belangrijk aspect is bij het kiezen van een engine.

Ik ben wel benieuwd naar hun streefdoelen(details - die about pagina op hun website is nogal algemeen - en 'features', want die zijn niet echt te vinden op de website).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 19:10:
[...]

je hoeft ook niets te zeggen, je moet het alleen maar snappen maar dat deed je dus niet :S
en na een jaar werk ben je daar getuigen van en merk je dat soort dingen vrij snel en dat is gewoon logisch maar ja dat jij daar nou als een oeoe-en-weet-ik-veel-wat-gast op moeten replyen slaat alleen maar op een paar gemiste lessen nederlands en je snapt het zinsverband ook nog niet eens :X
ik dacht dat de smileys wel duidelijk maakten dat ik je niet aan het flamen was maar gewoon een geintje maakte?
Magoed terug op het onderwerp. Als ken het nou zelf als een niet "goede" engine ziet, waarom zou je het dan nog releasen. Ondanks dat je er met koeienletters bij zet dat het niet de final is krijgen sommige toch een verkeerd beeld. En ik denk dat je er niet veel meer aandacht mee trekt om eerlijk te zijn. Maar ik had het er al met ken over gehad en die wou het toch releasen, dus we zien wel of het helpt/ zin heeft :+
wat betreft de engine heb je mss wel gelijk ja. alleen het geeft ook een beeld van de maps en de looks van het spel, en voor de speler is dat belangrijker dan de techniek die erachter steekt

@ken, LOL, ja dat zal best (@dat het niet zo moeilijk is een map te laden en erin rond de dolen)
maar als dat een map is die ze zelf hebben gemaakt, respect! al blijft het stoerder een eigen engine te maken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Punksmurf op 15-01-2004 19:26 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lach niet ... wil je ff kietelen 8)7

maare het gaat bij de meeste nou net om de looks en diezelfde looks worden dus beter in nieuwe versie van de engine. :Y) Ze krijgen wel een aardig idee maar of het ook goed opgevangen wordt is een 2e, als de demo toch gereleased wordt dan zullen we gewoon maar af moeten wachten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
van mij hoef je ook niet te lachen ofzo hoor?

en je zegt nu zelf ook dat het om de looks gaat ipv de engine, en dat 'ze' er op die manier een aardig idee van krijgen
waarom denk je dat dat niet zo goed opgevangen wordt? ik denk juist van wel, omdat mensen nou eenmaal graag iets tastbaarders zien dan technisch gepraat over engines (as i said), maar ik ben wel benieuwd naar jouw argumenten
omdat het in de nieuwe versie beter is? das toch juist goed dan.. dan kan je zeggen, dat het alleen maar beter wordt! koekje, koekje, zoethouden! En door af en toe ook wat van je beloftes waar te maken, houd je het interessant. simple as that. Een beetje commercieel denken mag ook wel hoor, ook al wil je er geen geld mee verdienen!

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punksmurf schreef op 15 januari 2004 @ 19:35:
van mij hoef je ook niet te lachen ofzo hoor?

en je zegt nu zelf ook dat het om de looks gaat ipv de engine, en dat 'ze' er op die manier een aardig idee van krijgen
waarom denk je dat dat niet zo goed opgevangen wordt? ik denk juist van wel, omdat mensen nou eenmaal graag iets tastbaarders zien dan technisch gepraat over engines (as i said), maar ik ben wel benieuwd naar jouw argumenten
omdat het in de nieuwe versie beter is? das toch juist goed dan.. dan kan je zeggen, dat het alleen maar beter wordt! koekje, koekje, zoethouden! En door af en toe ook wat van je beloftes waar te maken, houd je het interessant. simple as that. Een beetje commercieel denken mag ook wel hoor, ook al wil je er geen geld mee verdienen!
dat komt omdat er geen hol aan is daarom lach ik niet ;)

Ik zeg helemaal niet dat het mij om de graphics gaat, bij een community of andere geintereseerden gaat het nou juist vaak om de graphics, kan er ook niets aan doen. Het maakt mij niet veel uit, vind gameplay eigenlijk even belangrijk of nog belangrijker. En je had toch zogenaamd een zo n realistisch idee over het geheel dan zou je dus ook door moeten hebben dat er ook bij kunnen zijn die het vanwege die graphics juist niet goed opvatten en/of er niets aan vinden ;). (uiteraard probeer ik hier niets af te kraken maar punko wil zo graag realistisch zijn :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 19:48:
[...]

dat komt omdat er geen hol aan is daarom lach ik niet ;)
als ik altijd zou zeggen dat ik niet lach, omdat iets niet leuk genoeg is om om te lachen, zou ik dat vrijwel voortdurend moeten doen. ik hoop voor jou dat dit echt zo bijzonder was, dat je het het vermelden waard vond, want dan lach je veel. en da's nou eenmaal goed voor de mens, nietwaar?
Ik zeg helemaal niet dat het mij om de graphics gaat,
ik zeg ook niet dat het JOU daarom gaat
bij een community of andere geintereseerden gaat het nou juist vaak om de graphics, kan er ook niets aan doen.
maar wel dat je dat bedoelde. jezus, hoe precies moet ik het opschrijven voor je dat had begrepen zeg :/
Het maakt mij niet veel uit, vind gameplay eigenlijk even belangrijk of nog belangrijker. En je had toch zogenaamd een zo n realistisch idee over het geheel dan zou je dus ook door moeten hebben dat er ook bij kunnen zijn die het vanwege die graphics juist niet goed opvatten en/of er niets aan vinden ;).
gameplay is idd belangrijk, maar je bent wel een ezel als je aan die demo niet kan merken dat juist daar nog amper aan is gewerkt...
en natuurlijk zullen er mensen zijn die de graphics niks vinden, andersom zal je ook hebben, maar heb jij zo'n negatief beeld van je eigen product dat je bang bent dat je meer mensen wegjaagd dan aantrekt?
(uiteraard probeer ik hier niets af te kraken maar punko wil zo graag realistisch zijn :X)
meneer punksmurf voor jou :P

ik wil ook niks afkraken, ik probeer jullie te helpen maar het is duidelijk dat dat niet gewaardeerd wordt. de enige reden dat alternova mij interesseert, is omdat het wordt gemaakt door een bijzonder goede vriend van mij, want, honestly, fps interesseert mij verder geen ene fuck. ik denk dat dat dan ook misschien mijn goede bedoelingen aangeeft.

smaken verschillen, meningen ook, maar ik zou het tof vinden als je probeerde te discussiëren zonder te gaan flamen. ik heb geen zin een report voor juist dít topic aan te moeten vragen.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punksmurf schreef op 15 januari 2004 @ 19:59:

als ik altijd zou zeggen dat ik niet lach, omdat iets niet leuk genoeg is om om te lachen, zou ik dat vrijwel voortdurend moeten doen. ik hoop voor jou dat dit echt zo bijzonder was, dat je het het vermelden waard vond, want dan lach je veel. en da's nou eenmaal goed voor de mens, nietwaar?
je persoonlijke problemen heb ik geen boodschap aan en ja het was bijzonder genoeg om te vermelden want het was een doelloze opmerking PUNT ;)
ik zeg ook niet dat het JOU daarom gaat
"en je zegt nu zelf ook dat het om de looks gaat ipv de engine"
jouw woorden mocht je wat anders bedoelt hebben formuleer het dan beter ;)
maar wel dat je dat bedoelde. jezus, hoe precies moet ik het opschrijven voor je dat had begrepen zeg :/
wat je nu allemaal brabbeld weet ik niet, het probleem is iig dat jij niet vat hoe het zit en dat je er net zo lang over door blijft gaan tot jou mening een zogenaamd feit zou moeten worden :+
gameplay is idd belangrijk, maar je bent wel een ezel als je aan die demo niet kan merken dat juist daar nog amper aan is gewerkt...
en natuurlijk zullen er mensen zijn die de graphics niks vinden, andersom zal je ook hebben, maar heb jij zo'n negatief beeld van je eigen product dat je bang bent dat je meer mensen wegjaagd dan aantrekt?
nee zoals ik al uitgelegd heb heb ik geen negatief beeld , ik bereid alleen maar menig persoon hier voor op een negatief beeld van een eventuele "ze"
meneer punksmurf voor jou :P

ik wil ook niks afkraken, ik probeer jullie te helpen maar het is duidelijk dat dat niet gewaardeerd wordt. de enige reden dat alternova mij interesseert, is omdat het wordt gemaakt door een bijzonder goede vriend van mij, want, honestly, fps interesseert mij verder geen ene fuck. ik denk dat dat dan ook misschien mijn goede bedoelingen aangeeft.

smaken verschillen, meningen ook, maar ik zou het tof vinden als je probeerde te discussiëren zonder te gaan flamen. ik heb geen zin een report voor juist dít topic aan te moeten vragen.
wat erg, ik noemde je punko ja dat is inderdaad een grote misdaad in werkelijkheid alleen te lui om de rest van de letters af te maken. Hier wou ik het eigenlijk wel bij laten. Kan eeuwig door gaan maar je mening blijft een mening ;)
einde discussie lijkt me :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 20:40:
wat erg, ik noemde je punko ja dat is inderdaad een grote misdaad in werkelijkheid alleen te lui om de rest van de letters af te maken.
note the f*ckin' smiley :/
en ja, ik merk ook wel dat je dit sarcastisch bedoeld, maar ik proef hier wel in de negatieve zin.. maar dat kan ik natuurlijk ook fout hebben
Hier wou ik het eigenlijk wel bij laten. Kan eeuwig door gaan maar je mening blijft een mening ;)
einde discussie lijkt me :z
best hoor

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punksmurf schreef op 15 januari 2004 @ 20:45:
[...]

note the f*ckin' smiley :/
en ja, ik merk ook wel dat je dit sarcastisch bedoeld, maar ik proef hier wel in de negatieve zin.. maar dat kan ik natuurlijk ook fout hebben

[...]

best hoor
the f*cking smiley staat niet bij het woord flamen wat ik dus zogenaamd zou doen magoed ik bedoel dus niets negatiefs en ja je zit er al de hele tijd naast ;) :+ })
}) j/k. Dit was het echte einde lol :P

Misschien kunnen we het nog eens hebben over wat voor ideeen je in een map wil zien of zo :P Met voorkeur naar details aangezien er al een aantal maps in grote lijnen zijn

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 20:51:
[...]

the f*cking smiley staat niet bij het woord flamen
nee, maar wel achter het 'meneer punksmurf voor jou' wat jij aanhaalde met een paar letters van een woord weglaten..?
magoed ik bedoel dus niets negatiefs en ja je zit er al de hele tijd naast
woei :D
Misschien kunnen we het nog eens hebben over wat voor ideeen je in een map wil zien of zo :P Met voorkeur naar details aangezien er al een aantal maps in grote lijnen zijn
áls ik het al ga hebben over dingen die ik in een map wil zien, past dat ab-so-luut niet bij alternova, aangezien ik meer fan ben van rpg's en fantasy, ipv realisme
ik denk niet dat dat zin gaat hebben, dus

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij hoeft ook niet steeds te replien is een algemene vraag eigenlijk dus hou je gemak maar ff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
je hebt het over 'je' dus dan ga ik er toch vanuit dat je het tegen mij hebt, aangezien wij dit topic nogal geclaimt hebben vanavond :P

en omdat duidelijk te maken, reply ik dus nóg maar eens

[ Voor 5% gewijzigd door Punksmurf op 15-01-2004 21:07 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punksmurf schreef op 15 januari 2004 @ 21:06:
je hebt het over 'je' dus dan ga ik er toch vanuit dat je het tegen mij hebt, aangezien wij dit topic nogal geclaimt hebben vanavond :P

en omdat duidelijk te maken, reply is dus nóg maar eens
een typo dan :X
zo komen "we" wel aan de 1000 posts B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ja deze gok ik :P

edit: shit, toch vertelt :(
of kan je dat ook ergens zien?

edit: met topicstart mee moet dit toch de 1000e zijn ;)

[ Voor 92% gewijzigd door Punksmurf op 15-01-2004 21:12 ]

met een hamer past alles

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.