En hoe zit het met de toekomst, is het al wat duidelijker wanneer er wat te verwachten is.
Ps: heb na vandaag weer een behoorlijk pc, wil ook wel beta testen.
Ps: heb na vandaag weer een behoorlijk pc, wil ook wel beta testen.
[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 08:03 . Reden: anonimisatieverzoek ]
Verwijderd
dat is de l85 barret, dit is een sniperwapen voor afstanden ver boven de 1 kilometer en schiet geloof ik max. 10 kilometer. Dit is in bijvoorbeeld een woestijn heel erg handig, maar in een stedelijke omgeving is het juist onhandig. Het wapen is erg groot, zwaar en een 'normale' sniper gun is net zo goed op de redelijk korte afstanden in deze omgevinggp500 schreef op 15 October 2003 @ 11:13:
ik zie hier niet veel nieuws meer komen maar als ik goed heb gekeken op de site is er wel wat progressie of heb ik het fout.
Is er al een datum voor een eerste (singel-player)demo.
Ps: mag deze er ook in..
[ Voor 4% gewijzigd door Schuey op 16-10-2003 16:45 ]
Verwijderd
daar vergis je je helemaal inVerwijderd schreef op 18 October 2003 @ 19:51:
Hoe begin je nu aan zoiets?
Volgens mij toch niet door die DirectX/OpenGL boeken te lezen, of vergis ik me ?
Verwijderd
Je wordt helaas niet op een morgen wakker, merkende dat je alle benodigde kennis plotseling in je hoofd hebt zitten. Je zult het dus ergens van moeten leren en boeken lezen is een manier.Verwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 19:51:
Hoe begin je nu aan zoiets?
Volgens mij toch niet door die DirectX/OpenGL boeken te lezen, of vergis ik me ?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Parsing line: TestFunc("blaat", 0, test); Noob(you); EmptyOne();;;bad; Checking multiple lines... 1) TestFunc("blaat", 0, test) 2) Noob(you) 3) EmptyOne() 4) bad Analyzing each line... 1) name: TestFunc argument count: 3 argument 0: "blaat" argument 1: 0 argument 2: test 2) name: Noob argument count: 1 argument 0: you 3) name: EmptyOne argument count: 0 4) [error] |
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 19:17 ]
*hint* Cylinder *hint*Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 19:16:
Vandaag ben ik aan het eerst deel van de C-Parser begonnen. Hij kan nu een tekstlijn analyseren en nakijken of er meerdere codelijnen instaan.
Dit is geen programmeercode, maar met de code-tag behield ik de opmaak
*code lijn maar ff weggehaald*
[ Voor 50% gewijzigd door Bleet op 22-10-2003 20:25 ]
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Init(); TestFunc(); SmallFunc(); SmallFunc() { Blaat(); } SmallFunc2() { Blaat(); } TestFunc() { test1(); test2(); // mekker TestFunc(\"blaat\", 0, test); Noob(you); EmptyOne(); test3(); // test } |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
| Script file loaded! Block 1 type: function EXECUTION descriptor: Init Block 2 type: function EXECUTION descriptor: TestFunc Block 3 type: function EXECUTION descriptor: SmallFunc Block 4 type: function DECLARATION descriptor: SmallFunc text: Blaat(); Checking multiple lines... 1) Blaat() Analyzing each line... 1) name: Blaat argument count: 0 Block 5 type: function DECLARATION descriptor: SmallFunc2 text: Blaat(); Checking multiple lines... 1) Blaat() Analyzing each line... 1) name: Blaat argument count: 0 Block 6 type: function DECLARATION descriptor: TestFunc text: test1();test2();TestFunc(\"blaat\", 0, test); Noob(you); EmptyOne();te st3(); Checking multiple lines... 1) test1() 2) test2() 3) TestFunc(\"blaat\", 0, test) 4) Noob(you) 5) EmptyOne() 6) test3() Analyzing each line... 1) name: test1 argument count: 0 2) name: test2 argument count: 0 3) name: TestFunc argument count: 3 argument 0: \"blaat\" argument 1: 0 argument 2: test 4) name: Noob argument count: 1 argument 0: you 5) name: EmptyOne argument count: 0 6) name: test3 argument count: 0 |
met een hamer past alles
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 19:55 ]
Misschien het logo linksbovenaan en een grotere banner (groter plaatje in de bovenkant ofzo)Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 21:04:
Heeft er iemand suggesties om de website wat aantrekkelijker te maken? Er is maar 1 voorwaarde: het mag niet druk overkomen.
Alvast bedankt!
http://www.alternova.be/
Als accuracy beter wordt, hoe lang denk je dan dat het zal duren voor iemand met een OpenGL crosshair patch komt?Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 15:39:
[...]
Interesting, die crosshair is idd onrealistisch! Het vergt veel meer concentratie bij het mikken en de accuraatheidsfactor van het wapen zou zonder dat ding minder voorgeprogrammeerd moeten worden vermits het op die manier voor de gebruiker zélf moeilijker is om te blijven richten op iemand.
Verwijderd
Grafisch programmeren is voor mij een totaal andere wereld... ik ben meer bezig met DB programming: XML, Java, 4GL e.d..Verwijderd schreef op 19 oktober 2003 @ 20:56:
[...]
Je wordt helaas niet op een morgen wakker, merkende dat je alle benodigde kennis plotseling in je hoofd hebt zitten. Je zult het dus ergens van moeten leren en boeken lezen is een manier.
Maar ik zou ten eerste beginnen met het leren van een programmeertaal, anders heb je aan DirectX/OpenGL boeken ook niet zo veel.
Verwijderd
Ik denk niet dat iemand de polymorfe exe encryptie, de debug tracer, etc. gaat hacken dus patches worden uitgeslotenracoontje schreef op 03 november 2003 @ 12:25:
[...]
Als accuracy beter wordt, hoe lang denk je dan dat het zal duren voor iemand met een OpenGL crosshair patch komt?
Inderdaad, zoiets is cool, maar vergt veel meer programmeerwerk. Een gewoon 3ds of md3 model kan geen "hitzones" bevatten, maar dat is misschien iets voor AlterNova2 als die ooit zou uitkomen. Je idee is reeds besproken en we houden dat zeker in het achterhoofd hoor.Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 18:17:
wat mij cool lijkt is dat je als je in je hand wordt geraakt je ook echt bloed en een gat in je hand ziet, of als je in je arm wordt geschoten je een stuk spier of zo uit je arm ziet steken, gewoon gruwelijk realistisch niet sof 2 style maar meer een americas army game maar dan ook super realistsch bloed enzo.
Als de half-life2 engine te koop was en als iemand ons even een kwart of half miljoen dollar wil sponsoren om hem te kopen dan zou ik gerust die engine willen gebruiken hoorduncanvdlinden schreef op 03 november 2003 @ 18:33:
Heb niet het gehele topic doorgelezen, maar het zou wel mooi zijn als je het spel zou maken op de halflife 2 engine, hier kun je niet alleen mooiere graphics uit behalen het beeld loopt ook wat soepeler met huidige pc's. dit merk ik vooral met halflife1 op de halflife2 engine, dit loopt veel smoother. ook cs 1.6 loopt super op de halflife 2 engine(niet helemaal legaal om met de halflife 2 engine aan de gang te gaan, maargoed)
met een hamer past alles
Oeps! Das een doordat de fmod dll er niet bij zitPunksmurf schreef op 06 november 2003 @ 20:09:
soz broertje maar ik krijg een weinig behulpzame fout: error while loading a dll
helaas
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 22:55 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Schuey op 08-11-2003 10:36 ]
Last.fm |
tuurlijkgp500 schreef op 20 november 2003 @ 11:54:
betekent dit allemaal dat we het spel nooit dus gaan spelen,
't Is de DNS server die platligt, want de site zelf is nog online:
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 15:06 ]
met een hamer past alles
[ Voor 47% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 07:50 . Reden: anonimisatieverzoek ]
- A new page about the AlterNova tools and the 3rd party tools that are used:
http://alternova.be/index.php?page=tools
- "Objectives" page temporarily disabled:
http://alternova.be/index.php?page=objectives
Last.fm |
Omdat ik die nog niet getest heb. Gebruik jij die versie? En werkt de gecompilede bsp map dan met AlterNova?Blade_V schreef op 20 december 2003 @ 21:39:
1 opmerking, waarom gtk 1.2.1?
1.2.9 lijkt me het meest voor de hand liggende
Niet dat het veel uitmaakt, maargoed...
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 21:13 ]
[ Voor 5% gewijzigd door gp500 op 07-01-2004 19:07 ]
Last.fm |
met een hamer past alles
Last.fm |
met een hamer past alles
met een hamer past alles
Verwijderd
met een hamer past alles
I've got a feeling...
met een hamer past alles
/me hidesVerwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 16:37:
een public beta lijkt me nog niet echt zo n goed idee rekening houdend met het stadium dat we nu nog maar zijn, maar idd een teambespreking kan geen kwaadkunnen we gelijk ook nog ff bij praten over andere progress
[ Voor 15% gewijzigd door Bleet op 08-01-2004 17:49 ]
Last.fm |
Last.fm |
met een hamer past alles
met een hamer past alles
Ik wil gerust de beta van de oude versiereeks even public zetten hoor, die wordt toch niet meer gebruikt/ontwikkeld.Punksmurf schreef op 08 januari 2004 @ 22:12:
ik verwacht helemaal nix
ik zeg alleen dat ik denk dat veel mensen het leuk zouden vinden als ze iets kunnen downloaden met hoe het er tot nu toe uitziet, dan zien ze ook wat vordering
en als ik webspace daarvoor aanbied en vich en zijn managementteam zijn het ermee eens, is dat toch geen enkel probleem?
met een hamer past alles
Wat bandwith betreft, voor alternova is er alijd genoegVerwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 22:36:
[...]
Ik wil gerust de beta van de oude versiereeks even public zetten hoor, die wordt toch niet meer gebruikt/ontwikkeld.
My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)
Wiiiii twee downloadlocatiesThiaz schreef op 12 januari 2004 @ 14:19:
[...]
Wat bandwith betreft, voor alternova is er alijd genoeg![]()
Mail me maar voor meer als je vragen hebt (of forum), ik besteed mn tijd zoveel mogelijk offline ivm mijn concentratie ..
daar komen we wel, en zeker als ik zeg dat je aan dit model de graphics ingame kunt afleidenVerwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 14:35:
[...]
Wiiiii twee downloadlocaties
Btw: het nieuwe topic wordt gelanceerd op de 1ste verjaardag van AlterNova. Dat is binnen een paar weken. Hopelijk raken we hier ondertussen nog aan 1024 posts ^^.
en jij dacht dus dat die er nog niet allang wasVerwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 15:34:
voor die tijd kunnen we nog mooi een goeie en pakkende startpost bespreken
met een hamer past alles
Verwijderd
eh .... die is er nog niet nee.
[ Voor 27% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 08:16 . Reden: anonimisatieverzoek ]
met een hamer past alles
Verwijderd
Nou een "verlopige" daarom kunnen we nog verder bespreken wat er perse in moet. Je gebrijp?Punksmurf schreef op 13 januari 2004 @ 20:19:
daarom heeft kenvh me de voorlopige topicstart vast al laten lezen
met een hamer past alles
Verwijderd
Dat kan ik ook niet helpen. Misschien de boel iets actiever proberen te houden of iets in die geestPunksmurf schreef op 13 januari 2004 @ 22:56:
mja als die aandacht maar niet heel kortstondig is... =(
maja voor de doorsnee GoTter is de ontwikkeling van een engine niet zo bijster interessant en verder komt hier ook vrij weinig langs de laatste tijd
[ Voor 1% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 08:17 . Reden: anonimisatieverzoek ]
met een hamer past alles
Last.fm |
[ Voor 2% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 08:17 . Reden: anonimisatieverzoek ]
met een hamer past alles
modellers en mappers zijn er genoeg, waar het aan schort zijn coders. Dat gaat gewoon te langzaam (sorry ken maar het is gewoon zoBlade_V schreef op 14 januari 2004 @ 21:44:
We moeten eigenlijk in W&G gaan promoten ofzo, OpenFrag heeft meer members dan ons
Niet dat het wat uitmaakt, maar ik wil ermee zeggen dat daar meer moddelers en/of mappers komen
we hadden ook eerst een goede engine, doel is nu om hem nog beter te makenPunksmurf schreef op 14 januari 2004 @ 22:06:
dan wij
openfrag heeft al een werkende engine
xou eerst zorgen dat die afkomt
mss kan kenvh, als zijn opzet eenmaal af is, ook stukken code door anderen laten doen
kweet niet in hoeverre zijn flexibele opzet daarin toe staat, en hoeveel hij zelf uit handen wil geven (zou ik zelf niet zo gauw doen, omdat je dan gauw je overzicht kwijt bent, en niet meer precies weet hoe wat werkt, maar met linux gaat het ook goed), maar het is misschien het proberen waard.
[ Voor 30% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 08:17 . Reden: anonimisatieverzoek ]
Verwijderd
No shitPunksmurf schreef op 14 januari 2004 @ 21:41:
Maak van het nieuwe topic een leuke lokker, laat zien wat je hebt, en maak mensen enthousiast. Zo krijg je misschien nog een paar mensen die wat toe te voegen hebben bij je team, en dat is natuurlijk het allerbelangrijkste als je een mooi spel wilt afleveren.
zover mijn €0.02
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 19:03 ]
met een hamer past alles
Verwijderd
je hoeft ook niets te zeggen, je moet het alleen maar snappen maar dat deed je dus nietPunksmurf schreef op 15 januari 2004 @ 17:58:
ik zeg ook niet dat jij dat niet probeerde
en wat goeoeoed zeg dat jij dat na een jaar al door hebt * Punksmurf geeft applaus :P:P
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 19:11 ]
ik dacht dat de smileys wel duidelijk maakten dat ik je niet aan het flamen was maar gewoon een geintje maakte?Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 19:10:
[...]
je hoeft ook niets te zeggen, je moet het alleen maar snappen maar dat deed je dus niet![]()
en na een jaar werk ben je daar getuigen van en merk je dat soort dingen vrij snel en dat is gewoon logisch maar ja dat jij daar nou als een oeoe-en-weet-ik-veel-wat-gast op moeten replyen slaat alleen maar op een paar gemiste lessen nederlands en je snapt het zinsverband ook nog niet eens
wat betreft de engine heb je mss wel gelijk ja. alleen het geeft ook een beeld van de maps en de looks van het spel, en voor de speler is dat belangrijker dan de techniek die erachter steektMagoed terug op het onderwerp. Als ken het nou zelf als een niet "goede" engine ziet, waarom zou je het dan nog releasen. Ondanks dat je er met koeienletters bij zet dat het niet de final is krijgen sommige toch een verkeerd beeld. En ik denk dat je er niet veel meer aandacht mee trekt om eerlijk te zijn. Maar ik had het er al met ken over gehad en die wou het toch releasen, dus we zien wel of het helpt/ zin heeft
[ Voor 9% gewijzigd door Punksmurf op 15-01-2004 19:26 ]
met een hamer past alles
Verwijderd
met een hamer past alles
Verwijderd
dat komt omdat er geen hol aan is daarom lach ik nietPunksmurf schreef op 15 januari 2004 @ 19:35:
van mij hoef je ook niet te lachen ofzo hoor?
en je zegt nu zelf ook dat het om de looks gaat ipv de engine, en dat 'ze' er op die manier een aardig idee van krijgen
waarom denk je dat dat niet zo goed opgevangen wordt? ik denk juist van wel, omdat mensen nou eenmaal graag iets tastbaarders zien dan technisch gepraat over engines (as i said), maar ik ben wel benieuwd naar jouw argumenten
omdat het in de nieuwe versie beter is? das toch juist goed dan.. dan kan je zeggen, dat het alleen maar beter wordt! koekje, koekje, zoethouden! En door af en toe ook wat van je beloftes waar te maken, houd je het interessant. simple as that. Een beetje commercieel denken mag ook wel hoor, ook al wil je er geen geld mee verdienen!
als ik altijd zou zeggen dat ik niet lach, omdat iets niet leuk genoeg is om om te lachen, zou ik dat vrijwel voortdurend moeten doen. ik hoop voor jou dat dit echt zo bijzonder was, dat je het het vermelden waard vond, want dan lach je veel. en da's nou eenmaal goed voor de mens, nietwaar?Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 19:48:
[...]
dat komt omdat er geen hol aan is daarom lach ik niet
ik zeg ook niet dat het JOU daarom gaatIk zeg helemaal niet dat het mij om de graphics gaat,
maar wel dat je dat bedoelde. jezus, hoe precies moet ik het opschrijven voor je dat had begrepen zegbij een community of andere geintereseerden gaat het nou juist vaak om de graphics, kan er ook niets aan doen.
gameplay is idd belangrijk, maar je bent wel een ezel als je aan die demo niet kan merken dat juist daar nog amper aan is gewerkt...Het maakt mij niet veel uit, vind gameplay eigenlijk even belangrijk of nog belangrijker. En je had toch zogenaamd een zo n realistisch idee over het geheel dan zou je dus ook door moeten hebben dat er ook bij kunnen zijn die het vanwege die graphics juist niet goed opvatten en/of er niets aan vinden.
meneer punksmurf voor jou(uiteraard probeer ik hier niets af te kraken maar punko wil zo graag realistisch zijn)
met een hamer past alles
Verwijderd
je persoonlijke problemen heb ik geen boodschap aan en ja het was bijzonder genoeg om te vermelden want het was een doelloze opmerking PUNTPunksmurf schreef op 15 januari 2004 @ 19:59:
als ik altijd zou zeggen dat ik niet lach, omdat iets niet leuk genoeg is om om te lachen, zou ik dat vrijwel voortdurend moeten doen. ik hoop voor jou dat dit echt zo bijzonder was, dat je het het vermelden waard vond, want dan lach je veel. en da's nou eenmaal goed voor de mens, nietwaar?
"en je zegt nu zelf ook dat het om de looks gaat ipv de engine"ik zeg ook niet dat het JOU daarom gaat
wat je nu allemaal brabbeld weet ik niet, het probleem is iig dat jij niet vat hoe het zit en dat je er net zo lang over door blijft gaan tot jou mening een zogenaamd feit zou moeten wordenmaar wel dat je dat bedoelde. jezus, hoe precies moet ik het opschrijven voor je dat had begrepen zeg
nee zoals ik al uitgelegd heb heb ik geen negatief beeld , ik bereid alleen maar menig persoon hier voor op een negatief beeld van een eventuele "ze"gameplay is idd belangrijk, maar je bent wel een ezel als je aan die demo niet kan merken dat juist daar nog amper aan is gewerkt...
en natuurlijk zullen er mensen zijn die de graphics niks vinden, andersom zal je ook hebben, maar heb jij zo'n negatief beeld van je eigen product dat je bang bent dat je meer mensen wegjaagd dan aantrekt?
wat erg, ik noemde je punko ja dat is inderdaad een grote misdaad in werkelijkheid alleen te lui om de rest van de letters af te maken. Hier wou ik het eigenlijk wel bij laten. Kan eeuwig door gaan maar je mening blijft een meningmeneer punksmurf voor jou
ik wil ook niks afkraken, ik probeer jullie te helpen maar het is duidelijk dat dat niet gewaardeerd wordt. de enige reden dat alternova mij interesseert, is omdat het wordt gemaakt door een bijzonder goede vriend van mij, want, honestly, fps interesseert mij verder geen ene fuck. ik denk dat dat dan ook misschien mijn goede bedoelingen aangeeft.
smaken verschillen, meningen ook, maar ik zou het tof vinden als je probeerde te discussiëren zonder te gaan flamen. ik heb geen zin een report voor juist dít topic aan te moeten vragen.
note the f*ckin' smileyVerwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 20:40:
wat erg, ik noemde je punko ja dat is inderdaad een grote misdaad in werkelijkheid alleen te lui om de rest van de letters af te maken.
best hoorHier wou ik het eigenlijk wel bij laten. Kan eeuwig door gaan maar je mening blijft een mening
einde discussie lijkt me
met een hamer past alles
Verwijderd
the f*cking smiley staat niet bij het woord flamen wat ik dus zogenaamd zou doen magoed ik bedoel dus niets negatiefs en ja je zit er al de hele tijd naastPunksmurf schreef op 15 januari 2004 @ 20:45:
[...]
note the f*ckin' smiley
en ja, ik merk ook wel dat je dit sarcastisch bedoeld, maar ik proef hier wel in de negatieve zin.. maar dat kan ik natuurlijk ook fout hebben
[...]
best hoor
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 20:54 ]
nee, maar wel achter het 'meneer punksmurf voor jou' wat jij aanhaalde met een paar letters van een woord weglaten..?Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 20:51:
[...]
the f*cking smiley staat niet bij het woord flamen
woeimagoed ik bedoel dus niets negatiefs en ja je zit er al de hele tijd naast
áls ik het al ga hebben over dingen die ik in een map wil zien, past dat ab-so-luut niet bij alternova, aangezien ik meer fan ben van rpg's en fantasy, ipv realismeMisschien kunnen we het nog eens hebben over wat voor ideeen je in een map wil zien of zoMet voorkeur naar details aangezien er al een aantal maps in grote lijnen zijn
met een hamer past alles
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Punksmurf op 15-01-2004 21:07 ]
met een hamer past alles
Verwijderd
een typo danPunksmurf schreef op 15 januari 2004 @ 21:06:
je hebt het over 'je' dus dan ga ik er toch vanuit dat je het tegen mij hebt, aangezien wij dit topic nogal geclaimt hebben vanavond
en omdat duidelijk te maken, reply is dus nóg maar eens
[ Voor 92% gewijzigd door Punksmurf op 15-01-2004 21:12 ]
met een hamer past alles
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq