FPS tactical shooters - Your personal needs

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.659 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 18:46:
[...]

OMG! Thanks!!!! Keigoede ideeen!

- Staan, bukken en liggen: liggen zal ws niet worden ingevoerd, vermits politie en/of swat teams dat nooit (of iig heeeel zelden) doen.

- Breathing systeem: das een héél goed idee! Ik was van plan om een soort van conditiesysteem in te bouwen (speler wordt moe na een tijdje te lopen), dat kan ik dan koppelen aan het breathing systeem.

- voetjes: DUH :p

- om de hoek kijken: maybe :) 't is iig niet moeilijk te programmeren

- conefire zal niet worden gebruikt (indien mogelijk)

- een wind systeem zal veel cpu usage eisen, dus ws geen optie. de gebruiker zou hiermee moeten rekening houden tijdens het richten en dat zou de gameplay niet echt leuker maken.

- weapon collision: was ik van plan (iig boxed weapon collision of dmv cirkel)

-"maak de scoped weapons zo dat je ingezoomed en scherp ziet door de scope en dat het beeld om de scope geblurred wordt als je aimed." -> dat zal ik proberen, maar kweet niet of ik dat ga kunnen programmeren

-Massa traagheid: maybe :)
Uhm je ziet SWAT units toch regelmatig gehurkt staan om ergens op te richten en SWAT snipers liggen natuurlijk, ik vind het toch wel een must hoor liggen en kruipen/hurken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een realistisch spel wilt hebben moet je er toch op een bepaalde manier snelle actie in zitten. Cs is bijv. een realistisch en ook sloom spel, maar je moet toch echt snel handelen op een gegeven moment.
"maak de scoped weapons zo dat je ingezoomed en scherp ziet door de scope en dat het beeld om de scope geblurred wordt als je aimed."
Dat vind ik niets. Dat zie je ook bij army operations. In het echt als je erdoorheen kijkt wordt het idd vaag, maar op je beeldscherm is dat heel raar aangezien je dan simpelweg het hele scherm kunt bekijken.
Gebruik geen conefire: laat alle kogels recht uit de loop komen, maar laat het wapen reageren op de recoil.
Dan wordt het unbalanced. Misschien is bullet spread wel vervelend, je kunt het ook op een andere manier programeren wat mij beter lijkt dan bullet spread.

De kogels komen gewoon aan waar je schiet, maar als je bijv. springt gaat de damage die de kogels verrichten door de helft inplaats van de aim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
Volgens mij heeft er nog niemand in dit topic http://www.americasarmy.com gezien.
Een GRATIS te downloaden fps , en die is erg realistisch met alles erop en eraan.
-ademhaling.
-eerst stormbaan doen voordat je aan de opleiding mag beginnen.
-langzaam lopen rennen al je gewond bent.
-enkels breken bij verkeerde landing met paracute.
-eerst naar de verschillende trainingen voordat je op missie kan gaan.

Of misschien kunnen jullie die modden.

[ Voor 38% gewijzigd door makkie op 02-03-2003 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keb nog een idee voor [Verwijderde gebruiker]

als je door de knieen wordt heengeschoten dan zak je automatisch (zal je merken in positie kruipen) en word sloom...

maar alvast veel suc6, kga hem zeker testen :)

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 08:06 . Reden: anonimisatieverzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 22:17

QuestGamer

Questje

Erg cool initiatief, ik heb dit topic en je site ff gebookmaked. Ik ben erg benieuwd of het wat wordt.
Ik vind ook dat de spellen tegenwoordig te veel op graphics zijn gericht. En als ik dan al die ideeen hier lees over dingen die in de gameplay komen zoals invloed van het gewicht van je uitrusting, wind, etc... erg cool allemaal

Succes! :)

Ik ben BTW zelf een fanatiek UT-speler ;)
Niet bepaald een realitisch spel maar wel erg cool :P

[ Voor 13% gewijzigd door QuestGamer op 02-03-2003 23:40 ]

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:44

Tys

Wat eigenlijk het beste is voor games van nu zijn graphics en wapens, iedereeen kwijlt nu al op DoomIII, zelfs mensen die demo niet hebben gespeeld, ik ben zelf bezig met een mod, heb ook een wapentje gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tolevel/Weapon.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Tys op 02-03-2003 23:45 ]

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestGamer
  • Laatst online: 11-09 22:17

QuestGamer

Questje

Thiaz schreef op 02 maart 2003 @ 23:44:
Wat eigenlijk het beste is voor games van nu zijn graphics en wapens
En daar walg ik dus op :)
Maak nou es een game met goeie gameplay, en daarom ben ik zo benieuwd naar deze game. Het moet geen Quake4,Doom4,UT2004 worden :)

Gameplay > Graphics !!!

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:06
makkie schreef op 02 maart 2003 @ 22:52:
Volgens mij heeft er nog niemand in dit topic http://www.americasarmy.com gezien.
Een GRATIS te downloaden fps , en die is erg realistisch met alles erop en eraan.
-ademhaling.

ik heb die al vanaf de eerste maand gespeeld :)
Maar we vragen niet om andere games ;)
QuestGamer schreef op 03 March 2003 @ 17:29:
[...]

Maak nou es een game met goeie gameplay, en daarom ben ik zo benieuwd naar deze game. Het moet geen Quake4,Doom4,UT2004 worden :)

Gameplay > Graphics !!!
eens :)
Gameplay maakt een spel, of verpest het...

[ Voor 22% gewijzigd door Schuey op 03-03-2003 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
QuestGamer schreef op 03 March 2003 @ 17:29:
[...]

Gameplay > Graphics !!!
Bijna helemaal mee eens...
ben het alleen niet eens met je Nederlands :)
Je kunt ergens van walgen, ergens op walgen kan niet

Wapens:
Het is een van de dingen waar je het meest van ziet / op zult letten. Je hebt steeds een wapen in je hand, dus het valt goed op.
Zorg dat ze niet TE lelijk zijn, maar supermooi ( en erg veel tijd er aan besteden) hoeft niet.

Graphics:
Dat kun je overal wel halen, als je Unreal 2 en CS vergelijkt wint Unreal 2 qua graphics. Qua gameplay is het andersom.
Wat is nou het betere spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Mjah, ik heb ff dit topic zitten doorkijken, want had het nog niet gezien :P (ik heb ban van paar weken gehad, dus dat zal niet raar zijn :+)

Iig, wat ik ongeveer graag wil zien is al gezegd :)
Als je de engine af hebt en de game begint te maken zou ik je GRAAG mee willen helpen met bijv. de wapens :D, of iets anders als bijv de skins (coden ken ik nog niet :()

Btw, welke Content Manager gebruik je voor je site, of is ie zelf gemaakt?

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

*schopt topic* (daar ging me voet dus weer :+)

Ik weet niet zogauw wie het zei, maar iets over door de muren schieten
Ik vind ook dat je door de hoeken van muren kunt schieten, en door smalle muurtjes en door houten dingen (deur bijv.) en ofcourse glas :)

Ik heb er gister avond/nacht (ik kon niet slapen :P) heb ik er over nagedacht, ik zou wel graag maps willen maken, want ik heb een paar hele mooie ideeën voor levels
Alleen zoals al in me vorige post staat kan ik niet met codes werken (nog niet helaas :() dus ik zat te denken of iemand zoiets kon maken als GTKRadiant (simpel te overzien, en het belangrijkste, makkelijk te gebruiken) om levels te maken voor de game
Die je natuurlijk nog niet commercieel moet uitgeven, maar alleen voor de makers :)

En reageer ook nog ff op me vorige post :P

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
[Verwijderde gebruiker] zit nu bij zijn vriendin deze week dus zal ik maar even reageren.

Als je wilt mappen moet je in de loop van volgende week ken even contacteren.

We willen idd door muren enzo heen kunnen schieten, als map editor gebruiken we gewoon GTK radiant, aangezien we het .bsp map formaat gebruiken in de engine :)

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 08:06 . Reden: anonimisatieverzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:16
dr Dk kan mooi levels voor je maken :), hij heeft geen keus trouwens, moet gewoon niet zeuren :P, en wij zijn als GoTters gewoon weer betatesters, en we geven ideeen...
Persoonlijk vind ik het trouwens altijd wel belangrijk dat je kan bukken en liggen (in cs kan je bv niet liggen :( ), en dat je door kratten kan schieten en zoveel mogelijk interactie met de omgeving. En als uitrusting is een infrarood camera wel chill, en het vastpakken van mensen is ook cool (zoals in splinter cell). Maja dit wordt natuurlijk al weer erg complex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
bukken en zitten kan je zowieso :)

maar idd mensen vastpakken zou wel leuk zijn, alleen erg moeilijk te maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Schuey schreef op 04 March 2003 @ 15:48:
kenvh zit nu bij zijn vriendin deze week dus zal ik maar even reageren.

We willen idd door muren enzo heen kunnen schieten, als map editor gebruiken we gewoon GTK radiant, aangezien we het .bsp map formaat gebruiken in de engine :)
Dat zal ik dan zeker gaan doen :D
Ik heb net (gister :P) in Devschuur gevraagd voor een mooi progje, en nu heeft iemand gereageerd op m'n post, en heeft me wat links gegeven, en 1 van die links, stond een progje om je eigen characters te maken :D
Dus ik zal kijken of het kan begrijpen, maarja, eerst maar eens bekijken wat ik allemaal zou willen doen :P

En kun je door alle muren heen schieten? Dus ook door dik beton?

En dit is btw de laatste dag van me vakantie, moet morgen dus weer naar school :(, dus ik zal wel iets minder bezig zijn, maar dat maakt denk ik niet zoveel uit :P

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Blade_V schreef op 04 March 2003 @ 16:04:
[...]

Dat zal ik dan zeker gaan doen :D
Ik heb net (gister :P) in Devschuur gevraagd voor een mooi progje, en nu heeft iemand gereageerd op m'n post, en heeft me wat links gegeven, en 1 van die links, stond een progje om je eigen characters te maken :D
Dus ik zal kijken of het kan begrijpen, maarja, eerst maar eens bekijken wat ik allemaal zou willen doen :P

En kun je door alle muren heen schieten? Dus ook door dik beton?

En dit is btw de laatste dag van me vakantie, moet morgen dus weer naar school :(, dus ik zal wel iets minder bezig zijn, maar dat maakt denk ik niet zoveel uit :P
Het id nu is gewoon door hout, met een kogel kom je niet door dik beton heen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Schuey schreef op 04 March 2003 @ 16:05:
[...]

Het id nu is gewoon door hout, met een kogel kom je niet door dik beton heen hoor ;)
Dat weet ik ook wel hoor, maar in cs bijv. kun je gewoon door muren heen schieten, en aan de ene kant is dat helemaal niet leuk (ofcourse wel als je iemand anders doodschiet door de muur :P)

Btw, is zijn mail adres die op de site staat ook z'n msn of trillian?

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
ja maar wij zijn cs niet, het gaat erom dat we een realistische game neerzetten, niet dat cs niet realistisch is, maar dit soort dingen willen we voorkomen.

msn of trilian maakt nix uit dacht ik, maar msn iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Nee, daarom zeg ik het ook :P

Maar moet ik gewoon de Q3RTCW.exe van GTKRadiant nemen?

Ik zou het eigenlijk niet weten :P
Ik heb btw wel ervaring met mappen, maar dat was alleen voor Quake 3 :P
Nee, iig, ik heb hele mooie ideeën voor wat maps, alleen 1tje zal nogal moeilijk worden als ik er nogal wat details in wil zetten, en die zal dan ook groot worden, maarja :)

[ Voor 70% gewijzigd door Bleet op 04-03-2003 16:23 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
we gaan bestaande plaatsen als maps gebruiken, dus die id-en gaan denk ikm niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Euhm, die ideeën zijn niet fantasie hoor, maar die bestaan echt :D

Maar maakt het nou nog wat uit of het de Q3RTCW.exe is of een andere?

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

*schopt Schuey (en het topic ook meteen :P)* Ik had een vraag hoor... :) Plz respond

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schoppen mag pas na 24 uur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

*zucht* :/
Je begrijpt me wel

iig, ik wil nu vast beginnen, dan kan ik nog meerdere dingen uitwerken :)
En ik heb nu ff geen zin om Quake 3 te installen :/

[ Voor 69% gewijzigd door Bleet op 04-03-2003 19:39 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik ben op iets gekomen dat vast iedereen wil in zo'n nieuwe Tactical Shooter. :*)

KEYBINDS

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Woepjes, dubbelpost :P
GoT houd niet van mijn Back knop (op m'n muis wel te verstaan! :P)

[ Voor 76% gewijzigd door Bleet op 04-03-2003 22:01 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ja!
En net zoals in Americas Army, van HOOAH,
of Roger that,
Negative,
Squad, Check You're flanks!

En al die dingen :D

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Blade_V schreef op 04 March 2003 @ 22:00:
Ja!
En net zoals in Americas Army, van HOOAH,
of Roger that,
Negative,
Squad, Check You're flanks!

En al die dingen :D
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif Gebruik die ook eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 16:16

Sport_Life

Solvitur ambulando

makkie schreef op 02 March 2003 @ 22:52:
-ademhaling.

Kijk eens hier: America's Army: Operations - Deel 3 en er gaat een wereld voor je open ;)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Ten eerste ff kudoes, een complete engine in je eentje ontwikkelen is niet zomaar iets. Normaal moeten wij GoTters een beetje lachen als er weer zo'n tjappie is die roept dat ie wel eens ff een spel wil gaan maken, maar jij geeft ons voorlopig het nakijken :)

* GTOfire delete het lange verhaal waar ie mee bezig was, ik kan het ook nooit kort houden.
* GTOfire tiept alsnog een lang verhaal :)

- gijzelmissies: stealth mode. Je gaat ervan uit dat de Ts niet weten dat er CTs aankomen, maar aan het wachten zijn tot de vluchtauto komt (na pakweg 5 mins, liggend aan de snelheid van het uiteindelijke spel) Hun objective aan het begin: wacht 5 mins.
Wat kunnen ze niet: naar buiten rennen. Simpelweg uit te leggen met het feit dat het gebouw omsingeld is met politie en ME.
De CTs komen natuurlijk toch en dat weten de Ts heel goed, maar bare with me here :)
De maps moeten zo gebouwd zijn dat de CTs een groot voordeel hebben om naar binnen te komen en de Ts te overrompelen. Terroristen hebben nu eenmaal niet vaak flashbangs of mini-camera's of snipers in een naburig gebouw, SWAT wel. Als je in het echt kijkt, zijn de gijzelaars de enige reden dat SWAT niet keihard naar binnen komt stormen. Zo ook hier:
Ziet een T een CT, dan wordt het objective van ALLEEN die T 'schiet de gijzelaars dood en houdt stand voor de rest van de 5 mins'.

Logisch toch, als je gijzeling mislukt en je wordt aangevallen dan ga je niet hopen dat ze je misschien toch geld gaan geven als ze eenmaal binnen staan. Dan houdt je je aan je woord en knal je de gijzelaars overhoop?

Het is dus zaak voor de CTs om de Ts te overrompelen. Hierom is map-building zo belangrijk, omdat de Ts zo'n groot voordeel hebben dat ze alleen maar de gijzelaars neer hoeven te knallen als ze een CT gezien hebben, moeten de CTs een groot voordeel hebben om dat te voorkomen. betere uitrusting, gunstige aanvalspositie, you name it.
------

snipers evt. met thermische scope. Voor het tactische voordeel in missies die snel over moeten zijn. De CTs kunnen dan zien waar de Ts ongeveer zijn, daar hun aanval op afstemmen en vervolgens aanvallen. Geeft dit de Ts niet een groot nadeel? nee, want er hoeft er maar 1tje de hossie-room te bereiken als de CTs aanvallen en de CTs verliezen.

discussie-punt: de laatste T schiet de gijzelaars overhoop en krijgt vervolgens zelf een kogel. CTs verliezen omdat de gijzelaars dood zijn, maar winnen de Ts eigenlijk wel?

-------
waar ik kruishaar zeg bedoel ik dus daadwerkelijk de sniper crosshair in de scope. Dat is onrealistisch bij een ander wapen, maar een scope heeft in het echt een crosshair.

realistisch snipen - aantal puntjes:
- variabel zoomen (liefst vloeiend, anders in zo klein mogelijke stappen)
- afstand instellen noodzakelijk. (muiswiel is zoomen, afstand staat onderin je HUD, + en - toetsen zijn afstand variëren bijv.) Voor elke 10 meter die je ingestelde afstand afwijkt van de afstand komt je kogel een stukje lager dan je kruishaar.
- door je scoop kijken betekent dat je echt door je wapen heen kijkt, je scope is de middenste 15 cm van je scherm, daarbuiten zie je de rand van de scope, daarbuiten gewoon ongezoomed de omgeving. Zo weet je tenminste nog waar je heen zit te kijken, maar is het scoop gedeelte wel kleiner dan bij de meeste spellen. (als je ingezoomed zit te kijken hoor je gewoon minder breed te kunnen zien, maar de meeste spellen vergeten dat)
- ademhaling en hartslag beinvloeden je kruishaar
- kogeltraject. een kogel doet er 1 seconde over om een kilometer te overbruggen. Als in die seconde je doelwit 30 centimeter verplaatst, mis je dus gewoon.
- No shirt, no shoes, no assault rifle, no service. Met een sniper rifle mag je het gebouw niet in. Een SWAT sniper zal echt niet in een flatgebouw rondwandelen met zn geweer. Als ie al meedoet in de aanval in non-sniper capacity pakt ie iig een normaal wapen.
- Splinter Cell-type knop om je adem in te houden. Je gaat zowiezo als je stilzit rustiger ademen, maar je kan korte tijd even je adem helemaal inhouden. Doe je dit bijv. 3 secs, no prob. Doe je dit 10 secs dan moet je even op adem komen.

als belangrijkste misschien wel:
- Alle invloeden op precisie worden doorgevoerd op de crosshair, niet op de kogelbaan. Een geweer schiet altijd op de plek van de crosshair (met uitzondering van afstand instelling) Het probleem zit em juist in het richten met die crosshair. Je crosshair beweegt als een gek als je net hebt gerend of staat o.i.d. Gaat ritmisch op en neer in rukjes met hartslag en in langere halen met ademhaling. Je kogel komt dus wel op de plek van je crosshair, maar het is juist moeilijk om die op de juiste plek te krijgen.

----

ik had dacht ik nog meer maar dat komt me ooit nog wel te binnen schieten.
Wie helemaal tot hier heeft gelezen: had je niks beters te doen? heh, ik maak altijd een lang verhaal van uitleg, meestal delete ik het dan helemaal en begin ik opnieuw, maar het bleef net zo lang. :)

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

Schuey schreef op 04 March 2003 @ 15:48:
E-mail? maar dit wordt dus een complete nieuwe game neem ik aan, maar dat betekent dat we dus moeten gaan mappen op een engine die (nog) niemand kent?, ik heb ervaring met het mappen in Unreal/UTournamen/U2/Ut2k3, volleerd mapper dus, maargoed, stel dat jullie een nieuwe engine bouwen, compleet nieuw, zijn de mappers die er dan komen niet een tijd bezig met het leren ervan? nouja, iig, ik wil dus best wel meehelpen, lijkt me zeer leuk, maargoed, zie het wel hier...

[ Voor 2% gewijzigd door Tys op 05-03-2003 11:52 . Reden: /-z0r vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
makkie schreef op 02 maart 2003 @ 22:52:
-ademhaling.

dat spel heb ik ook gedownload .. ooit ..
een paar maand geleden probeerde ik het nog es te installeren maar het kon niet meer verbinden met de hoofdserver waardoor ik niet naar het tweede level geraakte.
trouwens dit spel is gebaseerd op de UT engine. en AlterNova heeft z'n eigen engine. een licensie van bijvoorbeeld de quake 3 engine kost 250.000 dollar :s modding is ook geen optie want dan zijn er te veel beperkingen. de bedoeling van ons team is om ons zelf te bewijzen en te laten zien waar we toe in staat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blade_V schreef op 04 March 2003 @ 15:45:
*schopt topic* (daar ging me voet dus weer :+)

Ik weet niet zogauw wie het zei, maar iets over door de muren schieten
Ik vind ook dat je door de hoeken van muren kunt schieten, en door smalle muurtjes en door houten dingen (deur bijv.) en ofcourse glas :)

Ik heb er gister avond/nacht (ik kon niet slapen :P) heb ik er over nagedacht, ik zou wel graag maps willen maken, want ik heb een paar hele mooie ideeën voor levels
Alleen zoals al in me vorige post staat kan ik niet met codes werken (nog niet helaas :() dus ik zat te denken of iemand zoiets kon maken als GTKRadiant (simpel te overzien, en het belangrijkste, makkelijk te gebruiken) om levels te maken voor de game
Die je natuurlijk nog niet commercieel moet uitgeven, maar alleen voor de makers :)

En reageer ook nog ff op me vorige post :P
Hehe, het is je geluksdag: GtkRadiant is DE editor die wordt gebruikt voor het spel. Ik spreek je zondag als ik van vakantie terug ben. Aan je toewijding te zien is er 99 procent kans dat je bij het team komt hoor, dus je kan op beide oren slapen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thiaz schreef op 05 March 2003 @ 11:52:
[...]

E-mail? maar dit wordt dus een complete nieuwe game neem ik aan, maar dat betekent dat we dus moeten gaan mappen op een engine die (nog) niemand kent?, ik heb ervaring met het mappen in Unreal/UTournamen/U2/Ut2k3, volleerd mapper dus, maargoed, stel dat jullie een nieuwe engine bouwen, compleet nieuw, zijn de mappers die er dan komen niet een tijd bezig met het leren ervan? nouja, iig, ik wil dus best wel meehelpen, lijkt me zeer leuk, maargoed, zie het wel hier...
<op verzoek verwijderd> is mijn msn. je kan me emails sturen naar <op verzoek verwijderd>, want die kijk ik eerder na. mappen maken voor deze engine is geen probleem vermits de GtkRadiant editor wordt gebruikt. GtkRadiant heeft tutorials en helpfiles met hopen dus dat gaat geen probs geven. Leuk dat je wil helpen! Contacteer me als ik terug ben van vakantie (deze zondag zoals eerder is gezegd). Greetz!

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 07:58 . Reden: anonimisatieverzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een nieuwtje tussen door voor de gotters die de ontwikkeling van deze game nauw volgen 8) :

ik werk al een tijdje mee aan de ontwikkeling en ga voornamelijk over het moddellen van de wapens. Samen met Schuey nemen wij de ideeen op van jullie en verwerken we misschien wel in de gameplay.

O. a. bespreken we ook welke wapens erin moeten komen en ik kan zeggen dat we een vrij breed arsenaal hebben opgezet met typische wapens voor de 'Ts' en de 'CTs'. Welke wapens dit allemaal zijn mag ik nog niet zeggen van 'baas' Ken, geloof ik :+ :9 ;)

Schuey heeft al een pic laten zien van de m4 die er in zal komen en zo mooi zullen alle wapens er ongeveer uitkomen te zien.

voor vragen en ideeen kun je vanaf nu ook bij mij zijn :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Zo, ff wat oude, en nieuwe Quotes doen :)
zmn schreef op 04 maart 2003 @ 22:15:
[...]

[afbeelding] Gebruik die ook eens ;)
Denk je dat ik dat na 900 post nog niet weet? :P
Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 11:46:
Ga je een compleet spel maken of een mod?

Overigens lijkt een paintball-sim mij wel relaxed :)
Met oranje en groene verfkogels >:)
Lijkt mij ook wel leuk ja :D Misschien kan iemand er ooit wel een mod voor maken :)

Btw, ik heb Quake 3 maar weer eens geinstald, en GtkRadiant :)
Zit net achter me pc, dus maar ff beginnen :)

Btw, hoe kun je textures toevoegen?
Want anders komt het niet realistisch over met het echt :(

Ow ja, ik ga het Gemeentehuis van Oldenzaal namaken :D (woon ik ook :))
Alleen dan moet ik de kerk er wel bijmaken, dus wel wat werk, maarja... (moet je ervoor over hebben)
De locatie is ook heel mooi, want de T's beginnen gewoon binnen, en de CT begint buiten op de parkeerplaats :)
iig, het zal hopelijk heel mooi worden :D
En dan nog niets (*zucht* :P) Ik wil graag ramen, maar ik ben er nog niet achter hoe ik dat moet maken :(
Maarja, als ik deze map af heb zal ik wel meer ervaring erbij hebben

[ Voor 3% gewijzigd door Bleet op 05-03-2003 16:41 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 16:30:
even een nieuwtje tussen door voor de gotters die de ontwikkeling van deze game nauw volgen 8) :

ik werk al een tijdje mee aan de ontwikkeling en ga voornamelijk over het moddellen van de wapens. Samen met Schuey nemen wij de ideeen op van jullie en verwerken we misschien wel in de gameplay.

O. a. bespreken we ook welke wapens erin moeten komen en ik kan zeggen dat we een vrij breed arsenaal hebben opgezet met typische wapens voor de 'Ts' en de 'CTs'. Welke wapens dit allemaal zijn mag ik nog niet zeggen van 'baas' Ken, geloof ik :+ :9 ;)

Schuey heeft al een pic laten zien van de m4 die er in zal komen en zo mooi zullen alle wapens er ongeveer uitkomen te zien.

voor vragen en ideeen kun je vanaf nu ook bij mij zijn :+
Mooi zo :D
Als ik dus in het team zit kan ik dat ook zien }) (ff laten leaken :+ :P)

Mjah, ik denk dat ik even met de digicam naar het gemeentehuis zelf ga, want ik kan nu echt niet beginnen (ik kom eigenlijk nooit in het gemeentehuis, dus dat gaat wel een beetje moeilijk om dan een map te maken :P)

[ Voor 16% gewijzigd door Bleet op 05-03-2003 17:04 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ow ja, een HELE belangrijke Quote vergeten :P

Ow ja, en Vrotogel: (Die heeft mij dus net een mail gestuurd dat ik dit topic teveel zat te kicken), deze kick moet even
Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 15:49:
[...]

Hehe, het is je geluksdag: GtkRadiant is DE editor die wordt gebruikt voor het spel. Ik spreek je zondag als ik van vakantie terug ben. Aan je toewijding te zien is er 99 procent kans dat je bij het team komt hoor, dus je kan op beide oren slapen ;)
Hey, thanks! :D
Natuurlijk wil ik dit graag doen (Ik wil namelijk in de Credits Page staan :+)
Nee, ik vind het ook wel leuk om te mappen, maar het leukste is dan natuurlijk dat het in een echte game komt, een standaart map! :D
En ik ga denk ik zo naar het Gemeentehuis hier, tenzij iemand hier de camera meeneemt ofcourse :P, maar dan laat ik je de foto's wel zien van het gemeentehuis, en wat ik wil maken :) (van de buitenkant word het nu denk ik alleen genomen, maar maybe ga ik nog ff naar binnen om daar nog wat pics te maken :D)

Hope 2 speak you soon :)

Nah, het is al te laat vind ik
Moet zo nog eten, en dan is het al donker :( En dan is het nogal moeilijk om de pics makkelijk te overzien :(
Denk dat ik het morgen gewoon doen :)

En hier dan NOG een edit :P:

Mijn Pa en Ma zijn weg, en hebben de digicam dus meegenomen, dus nou word het zekers morgen (hopen dat het dan goed weer is :P)

[ Voor 18% gewijzigd door Bleet op 05-03-2003 17:48 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTOfire schreef op 05 maart 2003 @ 01:25:
- gijzelmissies: stealth mode. Je gaat ervan uit dat de Ts niet weten dat er CTs aankomen, maar aan het wachten zijn tot de vluchtauto komt (na pakweg 5 mins, liggend aan de snelheid van het uiteindelijke spel) Hun objective aan het begin: wacht 5 mins.
Wat kunnen ze niet: naar buiten rennen. Simpelweg uit te leggen met het feit dat het gebouw omsingeld is met politie en ME.
De CTs komen natuurlijk toch en dat weten de Ts heel goed, maar bare with me here :)
De maps moeten zo gebouwd zijn dat de CTs een groot voordeel hebben om naar binnen te komen en de Ts te overrompelen. Terroristen hebben nu eenmaal niet vaak flashbangs of mini-camera's of snipers in een naburig gebouw, SWAT wel. Als je in het echt kijkt, zijn de gijzelaars de enige reden dat SWAT niet keihard naar binnen komt stormen. Zo ook hier:
Ziet een T een CT, dan wordt het objective van ALLEEN die T 'schiet de gijzelaars dood en houdt stand voor de rest van de 5 mins'.

Logisch toch, als je gijzeling mislukt en je wordt aangevallen dan ga je niet hopen dat ze je misschien toch geld gaan geven als ze eenmaal binnen staan. Dan houdt je je aan je woord en knal je de gijzelaars overhoop?

Het is dus zaak voor de CTs om de Ts te overrompelen. Hierom is map-building zo belangrijk, omdat de Ts zo'n groot voordeel hebben dat ze alleen maar de gijzelaars neer hoeven te knallen als ze een CT gezien hebben, moeten de CTs een groot voordeel hebben om dat te voorkomen. betere uitrusting, gunstige aanvalspositie, you name it.
------
verschillende missies / scenes komen er sowieso in, uiteraard mounts, gadgets en andere items ook. Waar je gelijk in hebt is dat de maps zeker goed uitgebalanseerd moeten worden voor het T en CT-team. Dus Blade V je weet wat je te doen staat ;). En het snipen wordt ook goed uitgewerkt alleen hoe dat precies allemaal gaat gebeuren is nog niet duidelijk. Maar je LANGE verhaal geeft zeker goede tips om op te nemen in het project 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Mjah, ik was al van plan om meerdere wegen te maken :)
Alleen wel 1 nadeel: De map zal wel groot worden als ik um op ware groote maak :) (dacht ik zo :P)

Mjah, ik ben alvast aan het proberen om de kerk te maken :)

Maareuhm, hoe gaat de game nou eigenlijk heten?
Tactical Movements ofzo? :P

[ Voor 39% gewijzigd door Bleet op 05-03-2003 19:13 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 15:54:
[...]

<op verzoek verwijderd> is mijn msn. je kan me emails sturen naar <op verzoek verwijderd>, want die kijk ik eerder na. mappen maken voor deze engine is geen probleem vermits de GtkRadiant editor wordt gebruikt. GtkRadiant heeft tutorials en helpfiles met hopen dus dat gaat geen probs geven. Leuk dat je wil helpen! Contacteer me als ik terug ben van vakantie (deze zondag zoals eerder is gezegd). Greetz!
Ok, ik had je geloof ik gemailed op je hotmail-adres, voordat je dit poste, geen probleem, ik zal eens kijken naar die editor in combinatie met quake3, komt goed uit dat je tot zondag weg bent, want ik zit hier nu tijdelijk met een 2mb videokaart die uiteraard geen OpelGL (ook geen Direct3d) support heeft, hoop eind deze week een nieuwe te hebben, tot die tijd wacht ik zelf ook af... en kon ik toch vrijwel niks doen, maargoed, fijne vakantie :)

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 07:58 . Reden: anonimisatieverzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ff een wapensuggestie:
politie snipers zul je echt niet met een dikke high-powered bolt action geweer zien wandelen. Een politie sniper heeft voor zover mijn gelimiteerde kennis reikt wapens als de Heckler & Koch PSG-1 (is dacht ik wel bolt action maar goed :) ) En wapens als de Sig 550-P1 sniper zijn ideal voor 'korte' afstand. De Sig 550 is er speciaal op gemaakt om in korte tijd een aantal schoten op een klein gebied te krijgen. Een sniper rifle dat ook op wat kortere afstand nog goed te gebruiken is.
(Dit wapen zit trouwens ook in Counter-Strike, nummer 4-8, dus NIET de Commando)

Op echt gigantische maps van een kilometer doorsnee zouden politie snipers wel single shot rifles met enige geloofwaardigheid kunnen gebruiken.

Dat ga ik me dus nu ook afvragen, is de engine geschikt voor hele grote afstanden? Mist om de afstand te verkorten is wel zooo irritant als je een beetje probeert te snipen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind dat er ook wel een Barrett M82A1 in mag voor de lange afstanden, dat is pas een kanon :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTOfire schreef op 05 March 2003 @ 20:39:
ff een wapensuggestie:
politie snipers zul je echt niet met een dikke high-powered bolt action geweer zien wandelen. Een politie sniper heeft voor zover mijn gelimiteerde kennis reikt wapens als de Heckler & Koch PSG-1 (is dacht ik wel bolt action maar goed :) ) En wapens als de Sig 550-P1 sniper zijn ideal voor 'korte' afstand. De Sig 550 is er speciaal op gemaakt om in korte tijd een aantal schoten op een klein gebied te krijgen. Een sniper rifle dat ook op wat kortere afstand nog goed te gebruiken is.
(Dit wapen zit trouwens ook in Counter-Strike, nummer 4-8, dus NIET de Commando)

Op echt gigantische maps van een kilometer doorsnee zouden politie snipers wel single shot rifles met enige geloofwaardigheid kunnen gebruiken.

Dat ga ik me dus nu ook afvragen, is de engine geschikt voor hele grote afstanden? Mist om de afstand te verkorten is wel zooo irritant als je een beetje probeert te snipen :)
'politie-snipers' gebruiken inderdaad o.a. psg1 die overigens niet bolt action is maar semi-auto (om je gelimiteerde kennis iets uit te breiden ;) ) en om je alvast iets te verklappen psg1 stond op ons lijstje :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

GTOfire schreef op 05 maart 2003 @ 20:39:
ff een wapensuggestie:

Ik hoop dat de Engine dat kan ja, en anders sleutelt Ken er nog wel ff wat aan
Is vooral nodig, want ik ben ff een beetje gaan klooien geweest met GtkRadiant, en heb geprobeert de kerk na te maken (iig, een kerk proberen te maken :P) Maar dat werd nogal aardig groot :P

Alleen dur is wel 1 probleem: Ik heb al een hele tijd niet meer aan het mappen geweest, dus ik ben vergeten hoe ik een zelfgemaakt level moet openen met Quake 3 :o :X
En ik ben vergeten wat ik er ook allemaal weer moet inzetten om het te kunnen spelen :(
Voor de rest weet ik het nog allemaal wel :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bleet op 05-03-2003 21:43 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

hmmm, weten we dat ook weer :)

maar die Sig erin vind ik veel belangrijker, dat is echt de mooiste proppenschieter ooit, en een van de meest precieze geweren die er bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blade_V schreef op 05 maart 2003 @ 21:39:
[...]

Ik hoop dat de Engine dat kan ja, en anders sleutelt Ken er nog wel ff wat aan
Is vooral nodig, want ik ben ff een beetje gaan klooien geweest met GtkRadiant, en heb geprobeert de kerk na te maken (iig, een kerk proberen te maken :P) Maar dat werd nogal aardig groot :P

Alleen dur is wel 1 probleem: Ik heb al een hele tijd niet meer aan het mappen geweest, dus ik ben vergeten hoe ik een zelfgemaakt level moet openen met Quake 3 :o :X
En ik ben vergeten wat ik er ook allemaal weer moet inzetten om het te kunnen spelen :(
Voor de rest weet ik het nog allemaal wel :)
Bsp maps laten grote maps toe. Bsp staat voor binary space partitioning, wat wil zeggen dat de map in delen is verdeeld zodat enkel de delen worden gerenderd die zichtbaar zijn voor de camera. Als je constant de hele map zou willen renderen dan zou dat te zwaar zijn, zelfs voor een Geforce4. Een oplossing is een CLOD (continuous level of detail) dat ervoor zorgt dat het detail van de verre objecten minder is dan die van de objecten dichtbij. Maw: het detail van alle objecten wordt continue aangepast. Dit is - spijtig genoeg- niet mogelijk voor bsp maps. hetgene ik wel zou kunnen doen - maar wat onwaarschijnlijk is - is een terrain rendering systeem te maken dat het renderen van grote terreins op zich neemt. We'll see. 't Is niet de bedoeling dat het een sniping game wordt. Elkaar afknallen op 2km afstand is wel kewl voor diegen die schiet, maar het is irritant voor de gamer die onverwachts ineens omvervalt. Gameplay=all, das ons motto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ivm de wapens: you'll see ... and you'll be surprised :) De modellers zijn proff. bezig en doen hun werk goed. Als ze verder doen zoals ze nu bezig zijn ziet de toekomst voor AlterNova er rooskleurig uit. Kben ook blij dat er een paar mappers nu ook interesse hebben in de game, want ik was eerst wat bang dat ik geen gemotiveerde mappers zou vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 00:34:
Ivm de wapens: you'll see ... and you'll be surprised :) De modellers zijn proff. bezig en doen hun werk goed. Als ze verder doen zoals ze nu bezig zijn ziet de toekomst voor AlterNova er rooskleurig uit. Kben ook blij dat er een paar mappers nu ook interesse hebben in de game, want ik was eerst wat bang dat ik geen gemotiveerde mappers zou vinden.
Enig idee waar de textures vandaan komen, of moet ik gewoon zelf wat inelkaar flansen met PSP ?
* Tys wacht met ongeduld op zijn videokaart die wel OpenGL ondersteund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 00:34:
dat zullen we dan maar opvatten als een compliment :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op 06 March 2003 @ 10:22:
[...]

dat zullen we dan maar opvatten als een compliment :D
precies, ik had dus goed gegokt dat ik nog niets mochten zeggen over welke wapens er in kwamen, maar wat ik wel kan zeggen is dat het goed lukt en dat het aardig vlot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thiaz schreef op 06 March 2003 @ 10:13:
[...]

Enig idee waar de textures vandaan komen, of moet ik gewoon zelf wat inelkaar flansen met PSP ?
/me wacht met ongeduld op zijn videokaart die wel OpenGL ondersteund...
Je moet foto's zoeken op internet en die gebruiken als texture! We hebben dit ondertussen reeds getest en het resultaat is heel realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Maar euhm, ff over GtkRadiant, hoe moet ik textures toevoegen? :+
En het regent hier btw, dus de foto's kun je wel vergeten

Btw, met die foto's wou ik de muren dus ook uitknippen, en gebruiken als texture, dan komt het realistischer over met het echt :D

[ Voor 37% gewijzigd door Bleet op 06-03-2003 15:04 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit topic is toegevoed aan me favorieten...
klinkt zeer belovend!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 00:32:
[...]
't Is niet de bedoeling dat het een sniping game wordt. Elkaar afknallen op 2km afstand is wel kewl voor diegen die schiet, maar het is irritant voor de gamer die onverwachts ineens omvervalt. Gameplay=all, das ons motto :)
Hier zit een fout in de redenering die eigenlijk bijna iedereen die nooit heeft gesnipet maakt. Een sniper HOORT uber te zijn zeg maar. Als je em op 1 km afstand tegenkomt en hij wil je dood hebben, ben je dat zonder dat je uberhaubt weet waar het vandaan kwam. Daar zijn de meesten het wel over eens. Maar om dat in het spel te verwezenlijken is dan weer uit den boze omdat snipers dan niet af te schieten zijn? Wel duh, dat klopt toch ook? Als een SWAT team (stormers en snipers) een missie voltooien lopen de SWAT mensen kans geraakt te worden. De sniper zal nog het minste risico lopen van allemaal tenzij het echt grandioos fout gaat. Er zijn maar weinig politie-snipers waar op geschoten word in vergelijking met de mensen die naar binnen rennen.

Okay, dus volgens mij zouden snipers moeilijk te zien moeten zijn, accuraat kunnen schieten met krachtige wapens? Ja.
Maakt dat ze niet onoverwinnelijk? precies
Is dat dan niet ongebalanceerd? Nee, omdat er ook een hele grote keerzijde aanzit.

Neem een gijzelmissie. De sniper ligt buiten in de kerktoren te wachten op toestemming om een gast voor het raam af te knallen. Krijgt ie niet, wacht tot SWAT de gijzelaars in handen heeft. Okay, SWAT gaat naar binnen, de terroristen houden stand. SWAT team dood of zwaar gewond, unable to continue.

Daar zit je dan als sniper, alleen, buiten op 400 meter afstand. Binnenin liggen je teammates dood te gaan/wezen en heb je een aantal pissige terroristen met gijzelaars die ze niet al te aardig meer vinden. Dag gijzelaars, missie over.

Een sniper is zo uber omdat ie in verhouding eigenlijk maar weinig kan. Hij is onmisbaar als verkenningsapparaat en ongeloofelijk waardevol om mensen op grote afstand uit te schakelen als er geen risico voor friendly gewonden mag zijn. Maar zonder zn team is ie nutteloos. Als de terroristen niet voor de ramen staan is ie nutteloos.

Maak niet dezelfde fout die alle spellen maken: snipers krijgen een geweer en mogen rondlopen en rushen wat ze willen. Nee, snipers zijn voor observatie en eliminatie, niet om aan te vallen. Zet voor mijn part een daadwerkelijke onzichtbare muur neer om het gebouw waar snipers niet doorheen kunnen. Zolang de maps dan maar wel ramen e.d. hebben zodat een sniper niet volstrekt nutteloos is in elke ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed idee... sniper zijn uit hun verband gerukt in de meeste games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

GTOfire schreef op 06 March 2003 @ 15:46:
[...]

Hier zit een fout in de redenering die eigenlijk bijna iedereen die nooit heeft gesnipet maakt. Een sniper HOORT uber te zijn zeg maar. Als je em op 1 km afstand tegenkomt en hij wil je dood hebben, ben je dat zonder dat je uberhaubt weet waar het vandaan kwam. Daar zijn de meesten het wel over eens. Maar om dat in het spel te verwezenlijken is dan weer uit den boze omdat snipers dan niet af te schieten zijn? Wel duh, dat klopt toch ook? Als een SWAT team (stormers en snipers) een missie voltooien lopen de SWAT mensen kans geraakt te worden. De sniper zal nog het minste risico lopen van allemaal tenzij het echt grandioos fout gaat. Er zijn maar weinig politie-snipers waar op geschoten word in vergelijking met de mensen die naar binnen rennen.

Okay, dus volgens mij zouden snipers moeilijk te zien moeten zijn, accuraat kunnen schieten met krachtige wapens? Ja.
Maakt dat ze niet onoverwinnelijk? precies
Is dat dan niet ongebalanceerd? Nee, omdat er ook een hele grote keerzijde aanzit.

Neem een gijzelmissie. De sniper ligt buiten in de kerktoren te wachten op toestemming om een gast voor het raam af te knallen. Krijgt ie niet, wacht tot SWAT de gijzelaars in handen heeft. Okay, SWAT gaat naar binnen, de terroristen houden stand. SWAT team dood of zwaar gewond, unable to continue.

Daar zit je dan als sniper, alleen, buiten op 400 meter afstand. Binnenin liggen je teammates dood te gaan/wezen en heb je een aantal pissige terroristen met gijzelaars die ze niet al te aardig meer vinden. Dag gijzelaars, missie over.

Een sniper is zo uber omdat ie in verhouding eigenlijk maar weinig kan. Hij is onmisbaar als verkenningsapparaat en ongeloofelijk waardevol om mensen op grote afstand uit te schakelen als er geen risico voor friendly gewonden mag zijn. Maar zonder zn team is ie nutteloos. Als de terroristen niet voor de ramen staan is ie nutteloos.

Maak niet dezelfde fout die alle spellen maken: snipers krijgen een geweer en mogen rondlopen en rushen wat ze willen. Nee, snipers zijn voor observatie en eliminatie, niet om aan te vallen. Zet voor mijn part een daadwerkelijke onzichtbare muur neer om het gebouw waar snipers niet doorheen kunnen. Zolang de maps dan maar wel ramen e.d. hebben zodat een sniper niet volstrekt nutteloos is in elke ronde.
Daar heb je dan weer GROOT gelijk in, alleen dat kerktoren idee vind ik iets minder Want als ik de kerktoren toegangbaar maak, en dat ze dan naar de top kunnen is niet zo erg, maar dan hebben de snipers een groot overzicht van de stad (bij de onze kun je zelfs tot in Duitsland kijken) dus dat word nogal veel werk :(

iig, ik ga nu ff naar de stad snel wat pics schieten :) ook al regent het hier
En als iemand me nu ff zegt hoe ik textures moet toevoegen heb ik het helemaal top :)

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
blade_v check je msn, dan handelen we het daar wel verder af, anders wordt het zo een slow-chat topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blade_V schreef op 06 March 2003 @ 15:01:
Maar euhm, ff over GtkRadiant, hoe moet ik textures toevoegen? :+
En het regent hier btw, dus de foto's kun je wel vergeten

Btw, met die foto's wou ik de muren dus ook uitknippen, en gebruiken als texture, dan komt het realistischer over met het echt :D
Als ik zondag thuiskom dan stuur ik de test texture package die ik maakte voor alternova. Het is in pk3 formaat dus redelijk eenvoudig toe te voegen in de editor.Kheb ook een hele reeks sites met gratis fototextures, dat stuur ik je dan ook wel. Just be patient ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ben ik ook wel hoor :P
Maar ik wil graag me eigen textures hebben :)

Btw, ik ben Schuey de pics aan het laten zien :) (maar ik moet ze eerst nog ff uppen :P) (me breezeland accountje is ff sloom :()

[ Voor 52% gewijzigd door Bleet op 06-03-2003 17:59 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@gtofire:
snipers toelaten heeft idd voordelen en nadelen, maar of het in het spel wordt gevoegd is nog niet zeker, vermits het een extra dimensie vergt in de engine (niet letterlijk:p). voorlopig wordt het nog niet aan de optielijst toegevoegd, maar we houden het idee zeker in het achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switch schreef op 16 February 2003 @ 22:29:
Ik heb de screenies eventjes bekeken: Dat ziujn nog niet een Quake 1 Graphics ;). Ik zou het niet beter kunnen maar iets beter mag wel ;).
Deze was ik in m'n vorige reply vergeten: 8)7
en: |:(
en oh ja, deze ook: :X
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 17:58:
@gtofire:
snipers toelaten heeft idd voordelen en nadelen, maar of het in het spel wordt gevoegd is nog niet zeker, vermits het een extra dimensie vergt in de engine (niet letterlijk:p). voorlopig wordt het nog niet aan de optielijst toegevoegd, maar we houden het idee zeker in het achterhoofd.
De sniper hoort er gewoon in ;)

Maar we moeten gewoon kijken wat er allemaal aan kunnen doen om snipen echt snipen te laten zijn, als je begrijpt wat ik bedoel :P

uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een heel lang wapen, sniper dus, erg onhandelbaar is in kleine omgevingen. kunnen we bijv. iets maken dat je met die sniper in kleinere gangetjes heel de tijd achter muren blijft steken ed, hoe dat moet weet ik ook nog niet. Snipers zijn over het algemeen ook een stuk zwaarder dus zal er met een sniper in de hand ook een stuk langzamer gelopen worden. Er is natuurlijk ook nog de dat als je met een sniper met vaak een nogal grote scope een ruimte binnenloopt en je raakt in een vuurgevecht, je scope eraf geschoten wordt door een verdwaalde kogel. Allemaal kleine dingen die het net niet de moeite waard zijn om "indoor" te gaan snipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolo_konijn
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 23:20

lolo_konijn

huppel de huppel

...uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een heel lang wapen, sniper dus, erg onhandelbaar is in kleine omgevingen. kunnen we bijv. iets maken dat je met die sniper in kleinere gangetjes heel de tijd achter muren blijft steken ed, hoe dat moet weet ik ook nog niet...
Dat bedoelde ik dus met weapon collision.

BTW dit is niet bedoelt als spam voor een andere game, maar bekijk de mod infiltration voor UT eens. Jullie kunnen er heel veel dingen uithalen die ook in jullie spel nuttig zijn. Ik noem een paar dingen: Breathing systeem, ademhaling controleren (om scherp te kunnen richten), weapon collision, free aiming etc...
In 2.9 die dus binnen kort uit komt hebben ze ook een vernieuwend scope richt systeem bedacht: lijkt me erg gaaf.
Infiltration 2.9 Preview

MSI K8N Neo, A64 3000+, 1024 400, 20 GB maxtor, 160 GB hitachi, radeon 9800, dvd brander, tv kaart, geluidskaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

allen goede ideeën Schuey. Zorg dat een sniper binnen niks kan doen en buiten puur kan functioneren als teamlid, niet als deathmatcher. Dan houd je alleen nog de snipers over die echt goed bezig zijn, geduldig etc. De wannabes gaan met een machinegeweer naar binnen rennen.

En Blade, ik noem de kerktoren maar ff als voorbeeld. Het zou kunnen om een map te maken met die kerk waar je in de top kunt, het gijzelhuis, en de rest als achtergrond plaatje. Hell, ga in de kerktoren staan, schiet een paar panorama foto's en je hebt een achtergrond. Je hoeft niet overal heen te kunnen, zolang het er maar uit ziet alsof het er had moeten zijn :)

nieuw game-mode idee voor gijzelingsdrama:
ik heb eigenlijk geen tijd om er over na te denken, dus dat laat ik aan jullie over en als ikweer tijd heb aan mezelf: gijzelmissies in CS gaan erom: Ts houden stand, CTs bevrijden de gijzelaars. Maar kan het niet ook anders? Het doel van de Ts is helemaal niet het daar zitten en gijhzelaars bewaken. Ze zijn een middel tot een doel, bijv. maten uit de gevangenis of geld o.i.d. Misschien een game-mode met gijzelaars waarbij het doel van de Ts niet standhouden is, maar geld verzamelen o.i.d. hoe ze dat kunnen doen heb ik nog niet echt over na kunnen denken, maar dr zitten hier genoeg creatieve mensen bij elkaar, succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het ook leuk om als SWAT-team een bende terroristen te moeten oprollen, b.v. een cafe binnenvallen en ze dan uit te schakelen of om als terroristen een Bin Laden achtige figuur te beschermen die uitgeschakeld moet worden door een team spec-ops.

Het zou natuurlijk echt realistisch zijn als het niet altijd "ga daarheen en schiet ze overhoop" was en dat je de criminelen ook echt kunt arresteren maar dat is erg moeilijk realiseerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTOfire schreef op 06 March 2003 @ 21:52:
ik heb eigenlijk geen tijd om er over na te denken, dus dat laat ik aan jullie over en als ikweer tijd heb aan mezelf: gijzelmissies in CS gaan erom: Ts houden stand, CTs bevrijden de gijzelaars. Maar kan het niet ook anders? Het doel van de Ts is helemaal niet het daar zitten en gijhzelaars bewaken. Ze zijn een middel tot een doel, bijv. maten uit de gevangenis of geld o.i.d. Misschien een game-mode met gijzelaars waarbij het doel van de Ts niet standhouden is, maar geld verzamelen o.i.d. hoe ze dat kunnen doen heb ik nog niet echt over na kunnen denken, maar dr zitten hier genoeg creatieve mensen bij elkaar, succes ermee :)
goed idee van die maten uit de gevangenis bevrijden lijkt me best een leuke missie voor de Ts. Het is iig een orgineel idee en dat is 1 van de punten die we in dit spel willen hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schuey schreef op 06 March 2003 @ 18:20:
[...]

De sniper hoort er gewoon in ;)

Maar we moeten gewoon kijken wat er allemaal aan kunnen doen om snipen echt snipen te laten zijn, als je begrijpt wat ik bedoel :P

uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een heel lang wapen, sniper dus, erg onhandelbaar is in kleine omgevingen. kunnen we bijv. iets maken dat je met die sniper in kleinere gangetjes heel de tijd achter muren blijft steken ed, hoe dat moet weet ik ook nog niet. Snipers zijn over het algemeen ook een stuk zwaarder dus zal er met een sniper in de hand ook een stuk langzamer gelopen worden. Er is natuurlijk ook nog de dat als je met een sniper met vaak een nogal grote scope een ruimte binnenloopt en je raakt in een vuurgevecht, je scope eraf geschoten wordt door een verdwaalde kogel. Allemaal kleine dingen die het net niet de moeite waard zijn om "indoor" te gaan snipen.
Het blijven hangen in kleine steegjes met een sniper gaat geen probs geven om te programmeren, vermits het wapen een collisidetectiemodel zal krijgen. Ook het gebruik van gewicht en het gevolg op de conditie van de persoon zal worden geimplementeerd. Alleen zal het afschieten van een scope op een snipergeweer niet worden toegepast omdat het teveel programeerwerk en teveel cpu-kracht zou eisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

GTOfire schreef op 06 maart 2003 @ 21:52:
allen goede ideeën Schuey. Zorg dat een sniper binnen niks kan doen en buiten puur kan functioneren als teamlid, niet als deathmatcher. Dan houd je alleen nog de snipers over die echt goed bezig zijn, geduldig etc. De wannabes gaan met een machinegeweer naar binnen rennen.

En Blade, ik noem de kerktoren maar ff als voorbeeld. Het zou kunnen om een map te maken met die kerk waar je in de top kunt, het gijzelhuis, en de rest als achtergrond plaatje. Hell, ga in de kerktoren staan, schiet een paar panorama foto's en je hebt een achtergrond. Je hoeft niet overal heen te kunnen, zolang het er maar uit ziet alsof het er had moeten zijn :)

Mjah, kerktoren is nu geloof ik niet open, maar bedankt voor het idee! :D

En ik weet niet of het iemand nog deert, maar hier zijn de pics die ik vanmiddag ff snel heb genomen :)

http://bfc.breezeland.com/pics/1.JPG
http://bfc.breezeland.com/pics/2.JPG
http://bfc.breezeland.com/pics/3.JPG
http://bfc.breezeland.com/pics/4.JPG
http://bfc.breezeland.com/pics/5.JPG
http://bfc.breezeland.com/pics/6.JPG
http://bfc.breezeland.com/pics/7.JPG
http://bfc.breezeland.com/pics/8.JPG
http://bfc.breezeland.com/pics/9.JPG
http://bfc.breezeland.com/pics/10.JPG
http://bfc.breezeland.com/pics/11.JPG
http://bfc.breezeland.com/pics/12.JPG
http://bfc.breezeland.com/pics/13.JPG
http://bfc.breezeland.com/pics/14.JPG
http://bfc.breezeland.com/pics/15.JPG
http://bfc.breezeland.com/pics/16.JPG
http://bfc.breezeland.com/pics/17.JPG
http://bfc.breezeland.com/pics/18.JPG

K heb nog geprobeert om er een pagina van te maken, maar dat lukt niet bij me breezeland accountje :(
En al me andere ftp's zijn offline :( (vanwege upgrades enzow he :P)

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lolo_konijn schreef op 06 March 2003 @ 20:19:
[...]

Dat bedoelde ik dus met weapon collision.

BTW dit is niet bedoelt als spam voor een andere game, maar bekijk de mod infiltration voor UT eens. Jullie kunnen er heel veel dingen uithalen die ook in jullie spel nuttig zijn. Ik noem een paar dingen: Breathing systeem, ademhaling controleren (om scherp te kunnen richten), weapon collision, free aiming etc...
In 2.9 die dus binnen kort uit komt hebben ze ook een vernieuwend scope richt systeem bedacht: lijkt me erg gaaf.
Infiltration 2.9 Preview
Dat breathing system is een goed idee vind ik. Je vind het bvb ook terug in America's Army en het is relatief eenvoudig te programmeren. Weapon collision komt er ook in - zoals ik in vorige post reeds zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GTOfire schreef op 06 March 2003 @ 21:52:

Thanks, dat houden we in gedachten.
Een belangrijke nota: Er wordt ook een behoeftenanalyse gemaakt - die reeds 3 pagina's telt - waarin heel gedetailleerd staat vermeld hoe het spel zal worden gemaakt. Heel dat rapport is gebaseerd op de dingen die mensen hier vragen op het GoT forum. Ook de team-indeling en de doelstellingen staan erin uitgelegd. Misschien publiceer ik dat document later, louter als voorbeeld voor toekomstige game-bouwers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 22:17:
[...]

goed idee van die maten uit de gevangenis bevrijden lijkt me best een leuke missie voor de Ts. Het is iig een orgineel idee en dat is 1 van de punten die we in dit spel willen hebben. :+
Absoluut! Kben blij dat het team echt wel goed ziet wat we willen bereiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 22:27:
[...]

Ziet er heel goed uit! :7
Meur pieks wil bie kom :) :P

Weet niet of dat in België ook zo is, maar je kunt dus plattegronden vragen bij de gemeente, VAN ELK HUIS (gratis! :D)
Dus dat betekend dat ik binnenin ook kan namaken :D Ofcourse zal ik wel een keer vragen of ik binnenin pics mag schieten, om een beetje orientatie te krijgen :)

[ Voor 48% gewijzigd door Bleet op 06-03-2003 22:31 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blade_V schreef op 06 March 2003 @ 22:27:
[...]

Meur pieks wil bie kom :) :P

Weet niet of dat in België ook zo is, maar je kunt dus plattegronden vragen bij de gemeente, VAN ELK HUIS (gratis! :D)
Dus dat betekend dat ik binnenin ook kan namaken :D Ofcourse zal ik wel een keer vragen of ik binnenin pics mag schieten, om een beetje orientatie te krijgen :)
OMG, dat is heeeel nuttige info. Zo kunnen we info opvragen van bvb kerken, schoolgebouwen en nog veel meer. DAT zal echt realisme geven. Je zou in principe alles perfect kunnen namaken. Kga er es info over opvragen in onze gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
goede id=en allemaal :D bedankt daarvoor :)

zoals [Verwijderde gebruiker] al zei komt dit dus allemaal in een rapport te staan wat gemaakt wordt door ken en mij met alle id-en van de teamleden en van jullie, dus als je er iets in wil, zeg het gewoon zelfs als je denkt dat het een dom id is, het wordt zowieso wel besproken :)

Gaat lekker zo btw :P

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 08:07 . Reden: anonimisatieverzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Laatst online: 13-08 17:35
GTOfire schreef op 06 maart 2003 @ 21:52:
Ben benieuwd hoe je dat gevangenis dan in gedachten had.. Krijg je dan weer niet een zelfde missie als de hostages redden bij CS?? of bedoel je om echte spelers uit de gevangenis te halen en dat je dan extra players erbij krijgt?

Maar hoe komen ze dan aan hun wapens en krijg je dan niet een overwicht aan spelers? ik ben tegen NPC's omdat die gewoon zo stom zijn, net als die hossies in CS die overal blijven haken.

[ Voor 5% gewijzigd door .GoO op 07-03-2003 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Blade V gaat het druk krijgen :)

BTW, het idee van een missie om gevangenen te bevrijden is het jouwe Mr. Z (en een goede), niet het mijne. Mijn idee was om zoiets in een gijzelmissie te verwerken, aan de daadwerkelijke missie had ik zelf nog niet gedacht :)

ff voor de duidelijkheid over mijn idee: Stel de Ts hebben 10 gijzelaars in een bank. Hun doel is niet '5 min standhouden'. Hun doel is 'kraak de kluis'. De gijzelaars zijn er slechts om te voorkomen dat SWAT met 30 man binnen komt wandelen om hun zonder kans uit te schakelen. SWAT kan ze natuurlijk niet zomaar hun gang laten gaan dus hebben ze een klein team klaar staan dat naar binnen kan om de Ts uit te schakelen.

status aan het begin van het rondje: geen T mag gijzelaars afknallen, 'verdwaalde kogels' komen niet aan. Niet realistisch maar dat moet nu eenmaal om lamers te voorkomen.

Het vergt 2 minuten tijd om de kluis te kraken. Die tijd gaat pas in als er een T met een electronika kitje op zak bij de kluis op de USE knop ramt. Blijft hij zitten, niks aan de hand. Loopt ie weg, stopt de tijd (word echter niet gereset).

krijgt een T een CT in beeld, mag alleen hij net zoveel gijzelaars afknallen als hij verschillende CTs in beeld heeft gezien (uniek per rondje, dus niet ff 3 keer om het hoekje lopen en terug om er 3 te mogen doden).
Worden alle gijzelaars gedood, verliezen de CTs het rondje zowiezo. Het rondje is dan echter nog niet afgelopen, want de gijzelaars waren slechts een middel tot een ander doel. Om te zorgen dat OOK de Ts het rondje verliezen moeten ze voorkomen dat de kluis gekraakt word door de laatste Ts af te knallen, ofwel er moet een CT met een electronica kitje 10 seconden aan het werk om het werk van de T onmogelijk te maken.

Word de kluis gekraakt: Ts winnen, CTs verliezen
word de kluis niet gekraakt: Ts verliezen, CTs winnen net zoveel als dat er hossies in leven zijn.

-----

geinig ander idee. Als Ts kun je er ook voor kiezen om jezelf massaal over te geven. Je verliest dan minder als dat je allemaal afgeknald word, en de volgende missie is dan niet een nieuw rondje, maar je wisselt dan automatisch naar een gevangenis missie. Hoe ziet zo'n missie eruit?

Ts beginnen in een grote cel met daarin een aangebroken taart. In die taart zaten de zwakste handwapens die het spel heeft en een loper. De deur zit op slot en vergt 10 seconde loperwerk om open te peuteren. Aan het eind van de gang zit 1 CT met een middelmatig pistool als cipier. Er zijn meerdere cellen en het is voor hem niet te zien uit welke de Ts gaan komen, hij heeft echter wel een hoek vlakbij om weg te kunnen komen (hij kan pas weg als de deur opengaat).
De Ts breken door de deur en overmeesteren de cipier. Vervolgens kunnen ze naar een armoury gaan die een beetje uit de route ligt, of ze kunnen meteen door naar het ontsnappingspunt (een bakkerswagen voor de gein :) ).

de CTs beginnen aan het andere eind van de map met de wapens die ze willen hebben, de cipier moet eerst langs de armoury om een wapen te krijgen.

Dit is een soort escape scenario uit CS, maar dan net iets anders. als de cipier goed genoeg is met zn pistool kan ie de Ts wat vertragen zodat zijn team op tijd is om hem te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ander idee voor de gevangenis is dat de Ts gewoon voor de helft buiten en voor de helft binnen beginnen. De Ts smijten wat wapens door het celraampje plus een loper en zo valt T van beide kanten aan op het CT team dat een paar gangen verderop koffie zat te zuipen in de kantine.

In alle missies is het overigens mogelijk dat er na bijv 1 minuut versterking komt. In een gijzelmissie staan er tientallen agenten buiten. SWAT kan best meerdere teams ter plaatse hebben, waarvan er 1 naar binnen gaat: de spelers. Word het hele SWAT team gedood en is de kluis nog niet gekraakt, kan SWAT ervoor kiezen om nog een team naar binnen te sturen: spelers respawnen. Verliezen ze weer, verliezen ze extra punten. Winnen ze dit keer wel (weinig kans omdat de kluis-timer gewoon doorloopt) dan staan ze net quite (ze winnen niet omdat ze 6 dode SWAT leden hebben)
Ze kunnen er ook voor kiezen om te zeggen: nee wij sturen geen tweede team. Dan wint T automatisch en verliest CT maar 1 keer punten. Maakt T na deze beslissing nog een gijzelaar af verliezen ze wat punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Leuke ideeën.. Je kan de overval missie ook zo doen dat er een paar bewakers binnen zijn die de CTs van binnenuit kunnen helpen... (of helemaal omdraaien in een bankoverval) Die uitbraak gevangenis missie lijkt me ook leuk, alleen wil daar denk ik niemand cipier zijn..

[ Voor 9% gewijzigd door .GoO op 07-03-2003 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 23:04:
[...]

OMG, dat is heeeel nuttige info. Zo kunnen we info opvragen van bvb kerken, schoolgebouwen en nog veel meer. DAT zal echt realisme geven. Je zou in principe alles perfect kunnen namaken. Kga er es info over opvragen in onze gemeente.
Ik heb het hier in Tilburg nagevraagd, gratis is het niet, en ik moet aan de eigenaren van de huizen vragen of ik foto's mag maken :( ... ik schiet zo wel plaatjes, ik probeer overigens terein van UvT (Universiteit van Tilburg) te maken, maar al die mensen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Een level in de Hogeschool van Alkmaar lijkt me ook wel cool :) of ergens middenin een stad of gebouw ofzo idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ach, zelfde als de VIP bij Counter-Strike. Ik heb er nooit moeite mee om VIP te zijn, vond het zelfs nog veel vetter zonder die USP. Die cipier is overigens niet machteloos. Hij kan kiezen om zodra die mag bewegen zijn pistool te pakken en te schieten. De Ts zijn wel met meer, maar die hebben ook maar een pistooltje, en nog een slechtere ook.
Of hij kan het op een lopen zetten en een beter wapen halen om zich bij de rest van zn team te voegen.

Die dingen van overval en alles brengen me ook op het idee om 'logische' mapcycles te doen.
Je begint met een overvals missie op een bank. CTs beginnen met pistolen en lichte wapens in de bank met een armoury ergens anders achter slot en grendel met een willekeurige CT die de sleutel heeft. de Ts komen met zware wapens naar binnen stormen. Slagen de CTs erin om ze af te slaan, krijg je gewoon bijv 30 mins die map en wisselt ie naar de volgende.
Lukt het de Ts om binnen te komen en bij de grote kluisdeur te komen, dan wisselt de map naar een gijzelmissie in de bank zoals ik in mijn vorige posts beschreven heb.
Winnen de Ts, verhaaltje over, andere map, nog een rondje, boeit niet.
winnen de CTs, krijg je die gevangenis map.
als de Ts die gevangenis map winnen, verhaaltje over.
Winnen de CTs, dan kun je een map krijgen waar de helft van de Ts dus opgesloten zit en de andere helft met zware wapens ze komt bevrijden. (ofwel van binnenuit door CTs te killen, ofwel van buitenaf door een muur op te blazen ofzow)

vette roleplaying game word dit joh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet de bedoeling om mapwisselingen te doen en een rpg te maken. Persoonlijk vind ik rpg's niet zo leuk en het genre wordt - zoals reeds gezegd is - een tactical fps. Het laden van mappen tijdens het spel zelf is niet goed als je online speelt vermits users met een tragere pc dan veel meer tijd nodig hebben om naar het volgende deel in het level te gaan en dan zijn de teams dus niet meer mooi verdeeld voor een bepaalde tijd. De missies mogen creatief zijn, maar zeker niet te complex, want als je rpg-elementen plaatst dan moet ik een engine maken die een soort storyboard kan inlezen en das niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Thiaz schreef op 07 March 2003 @ 15:47:
[...]

Ik heb het hier in Tilburg nagevraagd, gratis is het niet, en ik moet aan de eigenaren van de huizen vragen of ik foto's mag maken :( ... ik schiet zo wel plaatjes, ik probeer overigens terein van UvT (Universiteit van Tilburg) te maken, maar al die mensen :/
Das balen :(
Ik weet niet of het hier wat kost, maar iig, zo hebben ze de ruimte van Boeskoollan 4 ook ingedeelt, dankzij die plattegrond :)
En hier mag het iig wel, zonder toestemming (dacht ik zo)

Yupz, k heb het aan me broer gevraagd, en het is gratis, en het mag zonder toestemming van de eigenaar :D

(Me broer zit in de org van boeskoollan, facilitair, dus hij heeft het ingedeelt samen met iemand anders :))

[ Voor 18% gewijzigd door Bleet op 07-03-2003 16:55 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rveldhuizen/DSC02505.jpg

Dat gebouw waar ik die cirkel omheen heb gezet kunnen we ook als sniper plaats gebruiken :)
De bieb ook wel, maar dan kun je niet op de parkeerplaats kijken (iig, niet helemaal :()

/edit, plaatje iets aangepast :)

[ Voor 60% gewijzigd door Bleet op 07-03-2003 17:46 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Damn, ik wil graag een begin maken, maar dat lukt met echt niet :(
Ik denk dat ik morgen (als het gemeetehuis tenminste los is :P) gewoon die plattegrond ophaal, en begin met het gemeentehuis :)
Als ik buiten begin worden de muren enzow misschien veels te groot :(

[ Voor 11% gewijzigd door Bleet op 07-03-2003 18:25 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Oeps, dat was de Quote knop :( |:(

[ Voor 96% gewijzigd door Bleet op 07-03-2003 18:25 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blade_V schreef op 07 maart 2003 @ 17:35:
[afbeelding]

Dat gebouw waar ik die cirkel omheen heb gezet kunnen we ook als sniper plaats gebruiken :)
De bieb ook wel, maar dan kun je niet op de parkeerplaats kijken (iig, niet helemaal :()

/edit, plaatje iets aangepast :)
het ziet er allemaal veel belovend uit en wordt volgens mij wel een vette map _/-\o_ alleen denk er aan dat het goed gebalanceerd moet worden voor de 2 teams ;) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

En denk eraan dat ik niet de beste mapper ben :P

[ Voor 8% gewijzigd door Bleet op 07-03-2003 18:52 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 16:21:
Het is niet de bedoeling om mapwisselingen te doen en een rpg te maken. Persoonlijk vind ik rpg's niet zo leuk en het genre wordt - zoals reeds gezegd is - een tactical fps. Het laden van mappen tijdens het spel zelf is niet goed als je online speelt vermits users met een tragere pc dan veel meer tijd nodig hebben om naar het volgende deel in het level te gaan en dan zijn de teams dus niet meer mooi verdeeld voor een bepaalde tijd. De missies mogen creatief zijn, maar zeker niet te complex, want als je rpg-elementen plaatst dan moet ik een engine maken die een soort storyboard kan inlezen en das niet de bedoeling.
eens, anders maken we ons zel het veel te moeilijk, en ik denk dat de toegankelijkheid voor nieuwe spelers er niet veel makkelijker op wordt met die dingen, terwijl de drempel tock al aardig hoog licht, lees: geen crosshair...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Schuey schreef op 07 March 2003 @ 19:00:
[...]

eens, anders maken we ons zel het veel te moeilijk, en ik denk dat de toegankelijkheid voor nieuwe spelers er niet veel makkelijker op wordt met die dingen, terwijl de drempel tock al aardig hoog licht, lees: geen crosshair...
Maar je kunt nog wel een soort van crosshair krijgen?
Bijv. bij Americas Army, als je op Z drukt (en dan ben ik dat woord ff vergeten :P)
Ik maak wel ff een screenshot :)

Afbeeldingslocatie: http://bfc.breezeland.com/pictures/AA_gun.JPG
Afbeeldingslocatie: http://bfc.breezeland.com/pictures/AA_gun2.JPG

Zo dus ongeveer :)

[ Voor 19% gewijzigd door Bleet op 07-03-2003 19:55 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
zo zou het bij ons dus ongeveer ook kunnen, tenminste dat eerste plaatke.

Daar gewoon het wapen op heuphoogte met een crosshaid dat onduidelijk is, zo een groot kruis net als bij meer spellen als je rent, om toch aan te geven en laten merken dat schieten vanuit de heup nog niet makkelijk is.

en ja richten door de sights is natuurlijk logisch |:( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 06:36
mensen
ik moet zeggen : BRAVO , BRAVO :)
ik heb het gevoel dat jullie der echt in gaan slagen , en vind het zeer goed..zoveel creatie;s , samen werk, overleg, alles erom heen !!! perfect

mijn idee was : om de Tc-ers telkens andere kleding aan te trekken
zodat de ene x het een beetje de bin laden clan is , en de andere x [ ligt er ook aan wat voor omgevening ] een moskou clan .. en dan weer gewone street gangsters
jullie bgrijpen wat ik bedoel ?

anders lijkt het nu of je 1 speciaal opgeleid team heb [ ct-ers ] om tegen 1 terrortische groepering te vechten [ tc-ers ]
maar het : SWAT , vecht tegen allerlei soorten mensen he ;-)

en ik bookmark alles ,

en kan der nu al een showtje vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

roy2001 schreef op 07 March 2003 @ 20:36:
mensen
ik moet zeggen : BRAVO , BRAVO :)
ik heb het gevoel dat jullie der echt in gaan slagen , en vind het zeer goed..zoveel creatie;s , samen werk, overleg, alles erom heen !!! perfect

mijn idee was : om de Tc-ers telkens andere kleding aan te trekken
zodat de ene x het een beetje de bin laden clan is , en de andere x [ ligt er ook aan wat voor omgevening ] een moskou clan .. en dan weer gewone street gangsters
jullie bgrijpen wat ik bedoel ?

anders lijkt het nu of je 1 speciaal opgeleid team heb [ ct-ers ] om tegen 1 terrortische groepering te vechten [ tc-ers ]
maar het : SWAT , vecht tegen allerlei soorten mensen he ;-)

en ik bookmark alles ,

en kan der nu al een showtje vanaf?
Moet je aan Ken vragen :) (site is: http://server1.blueyellow.biz/~novanet/alternova/)
Alleen ik heb nu wel zo mooi gezegd dat ik graag wil mappen, maar ik weet niet eens of ik alles wel kan :P
Het mooie is dan wel weer dat ik de plattegrond erbij kan krijgen, en dan zou dat dus veel makkelijker zijn, want de maten van de muren staan er ook bij enzow :Y)

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

heh, ik bedoelde dat RPG maar als grapje, omdat met die mapwisselingen die afhangen van de winnaar er een soort verhaallijn van 3 of 4 maps in komt. Dat kan overigens zowiezo door na 30 mins te kijken wie de meeste punten heeft en daarop de mapwissel te baseren, met als server optie om het volgens map-cycle te doen, anders volgens het verhaal en de map-cycle.
Ik bedoel dus geen echt verhaal, maar een soort van, omdat de volgorde: overval op bank, gijzeldrama op bank, gevangenis, uitbreken, een soort verhaal lijkt

ik bedoel dus helemaal GEEN RPG elementen erin. Dat lijkt me persoonlijk wel zwaar vet, maar goed, ik snap dat dat iets teveel gevraagd is voor een engine die je in je eentje aan het coden bent met een onofficieel team zonder budget e.d.
En dan wordt het ook een heel ander soort spel denk ik. FPS met skill systeem heb je zowiezo n00bs en veteranen, en dat is moeilijk te balanceren als de veteranen ook nog eens precieser kunnen knallen, zeg maar niet :)

vraagje: over een paar dagen heb ik mn huiswerk weer af en heb ik prolly wel wat tijd. Zijn er nog speciale dingen die ik moet weten als ik eens wat wil probeer te mappen? Ik kan het voor geen meter, maar ik heb al wel een beetje ervaring. Ik heb een keer een map gemaakt in UnrealEd, een clan-trainings-map in Worldcraft en een halve Sig 550 in Maya 4.5
Misschien dat ik Radiant ook ken, ik heb ook eens ooit een map gemaakt voor SiN, daar zaten de Sintools bij, en volgens mij was dat dezelfde map-editor als bij Quake 2, Radiant dus.

Er zat alleen een heel raar side-view bij, maar goed, kan het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ow BTW, je kan twee sniper plekken hebben, is in het echt ook vaak bij gebouwen waar meerdere ingangen aan zijn aan meerdere kanten. Bijv de kerk en het dak van de bieb. Je hoeft alleen maar de buitenkant te modellen van de bieb en een brandtrap waar alleen mensen met sniper rifle op mogen en je bent klaar :) (voor de kerk zou je haast wel een binnenkant moeten maken, omdat er geen brandtrappen aan zitten. Al zou ik het persoonlijk wel okay vinden om er een hijskraan neer te zetten. De pastoor was toevallig op vakantie dus hebben ze gewoon een SwiftLift op laten draven om die gozer in de toren te krijgen. Niet eens zo heel onwaarschijnlijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Daar heb je wel gelijk in :)
Alleen dan gebouw van net, wat ik had omcirkelt, daar kun je wel binnengaan (hoop ik :P)
Alleen met de kerk, ik weet nog niet zeker of ik dat ga doen.......

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 06:36
nog een idee !!!
deuren die gesloten zijn laten we maar zeggen [ waar dus je niet en dan nooit naar binnen kan ] moet je een teken geven ofzo , anders ben je uren aan het zoeken :p en dan is de spelronde al weer afgelopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

roy2001 schreef op 07 March 2003 @ 22:27:
nog een idee !!!
deuren die gesloten zijn laten we maar zeggen [ waar dus je niet en dan nooit naar binnen kan ] moet je een teken geven ofzo , anders ben je uren aan het zoeken :p en dan is de spelronde al weer afgelopen :D
Nou, UREN? :P
ZO groot word de map dan ook weer niet :)

Last.fm |

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.