| Specs Aurora24 | My music |
Peter Gabriel.. In your eyes..de live versie dan
Persoonlijk, mooiste om mee te testen vind ik Gladiator en dan ook de intro's (van DTS enzo, zo'n gekke piano).
Kwa muziek zou ik ook kiezen voor Dire Straits...vooral dat ene nummer wat zo lekker opbouwt in het begin... Money for nothing dacht ik.
Kwalitatie erg goed opgenomen en mooie ruimtelijke verdeling in stem en instrumenten, geen electronische bullshit
"Grandma was slow, but she was old....!!"
Verwijderd
Zeer wijds en open.
Ian Boddy - The Deep
Orbital - Middle of nowhere (Insides is ook een goede, zeker The Box Part 1 & 2)
evt.
Ambeon - Fate of a dreamer
Jarre - Chronologie
Voor de rest sluit ik me aan bij Dire Straits/Moby/Pink Floyd/Oldfield/Aphex Twin
Een heel mooi en rustig nummer, waar je heel duidelijk en goed in kan horen hoe stemmen klinken, en ook 'echte' muziek met veel dynamiek.
Schitterende muziek overigens, jammer dat hun CD's zo slecht te verkrijgen zijn buiten Noorwegen
[ Voor 8% gewijzigd door Astra op 11-02-2003 11:02 ]
Verwijderd
Verwijderd
Tears for Fears - The seeds of love.
Niet perse een goed nummer, maar bevat alles: zangstem man, zangstem vrouw (hoog/laag), alle instrumenten.....
Stratevarius - Inifnity
Zit erg veel in, vooral veel hoge tonen.
Verwijderd
Voor het 'hardere' en vooral snellere werk Limbonic Art (heftige geluidsmuur). Om de bassen te testen een paar oldschool (hardcore) nummers: Marshall Masters' Don't Touch that Stereo en wat nummers van G-Town Madness.
IddRataplan schreef op 11 February 2003 @ 02:56:
Om het laag te testen: Philip Glass - Koyaanisqatsi (da's het eerste nummer van de gelijknamige plaat). Geen goedkope setjes mee testen, dat gaat niet goed![]()
Om het hoog te testen: de rest van die plaat
Super mooie cd imho
Ook een idee
Dus DE WOOFER : Iets met veel bass
DE MIDDEN speaker : iets waar veel wordt gepraat enz....
DE REST (SURROUND) : Rustige muziek
Toch
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Het is gewoon erg moeilijk om die CDs een beetje goed over te laten komen... de opname is niet bijzonder ruimtelijk.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
Ik heb het nummer even gedownload, klinkt leuk ! beetje wazig maar ik heb de rest van de cd niet gehoord dus ik weet niet of het gewoon een intro is die bij de cd past... maar mijn speakers hadden er geen problemen mee...Klubbheads schreef op 11 February 2003 @ 12:26:
[...]
Idd, Daar valt een menige sony echt zwaar door de mand
![]()
Super mooie cd imho
Lekker heftig, en er zitten allerlei geluidjes op de achtergrond. Bij een matige installatie hoor je die nauwelijks.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Heerlijke bass...
Vanwege dat nummer weet ik dat de buren me niet meer zo aardig vonden nadat ik me boxxensetje gekocht had
AMD 939 3000+, A8N-SLI Deluxe, 2GB mem, dvd fikkertje en voor 2TB aan space
Da's idd 1994The_Prince_of_Mu schreef op 11 February 2003 @ 03:57:
Capella - U Got 2 Let the Music (1994 dacht ik...)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Roger Waters - 4:20 AM van cd Pros & Cons of Hitch Hiking. (hij spuugt in de microfoon.....)
Dire Straits - Private Investigations
Enya - Watermark
After Forever - verschillende van cd Deceipher
Therion - verschillende van cd Secret of the Runes
Enigma - Sadeness
[ Voor 12% gewijzigd door Muttley op 11-02-2003 13:44 ]
An 11 is a 10 that swallows
Verwijderd
Verwijderd
KIJK Jij snap het! roger waters! Probeer is dit nummer:Muttley schreef op 11 februari 2003 @ 13:39:
Bijvoorbeeld:
Roger Waters - 4:20 AM van cd Pros & Cons of Hitch Hiking. (hij spuugt in de microfoon.....)
Enya - Watermark
Enigma - Sadeness
Roger Waters - Amused to death
Verwijderd
Niet echt redelijk een cd met 5 sporen vergelijken met een 2 sporig muziek cdtjeVerwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 13:41:
Om het dts gedeelte te testen zou ik Lord of the rings 1e deel (wel de extended DVD versie ivm DTS) nemen. En dan in het bijzonder het gedeelte waar ze de bulrog (?) horen aankomen. Hele lage frequenties, bijna niet hoorbaar, maar wel voelbaar met een goede sub. Daarna hele dynamische stukjes met pijlen die links en rechts overvliegen en inslaan.
Verwijderd
Ik heb dat ding eens op 25.000 herz gezet, en je kon de toon duidelijk horen (m'n zusje hoorde hem ook
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Klinkt heel strak, vind vooral de surround effecten mooi gedaan, is nog es wat anders dan alleen maar links-rechts.
[ Voor 31% gewijzigd door wagenveld op 11-02-2003 15:24 ]
Verwijderd
ook leuk om je bass te testen: Bass Outlaws - Illegal BassVerwijderd schreef op 11 February 2003 @ 15:07:
Wat bas betreft, gebruik ik Smack my... van The Prodigy. Als je tussen de bas de muziek nog zuiver krijgt (dus zonder dat die als 't ware veel stiller wordt), heb je al een behoorlijke set.
Naja de naam zegt het eigenlijk al, zou hem niet meteen vol open zetten, deze gaat onder de 20Hz
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Verwijderd
Dat nummer word bij mij meteen gedraaid om alle bassen it te proberen.
of soortgelijke nummers zoals :
Jay-Z - Hard knock life
Marco V - Simulated
Floorfiller - Le delire
Dacht ff dat ik de enige was ....Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 15:07:
Wat bas betreft, gebruik ik Smack my... van The Prodigy. Als je tussen de bas de muziek nog zuiver krijgt (dus zonder dat die als 't ware veel stiller wordt), heb je al een behoorlijke set.
maar inderdaad ... er zijn weinig setjes die de muziek duidelijk laten tussen de enorme bas door.
Heb er ook al menig subwoofertje mee naar de set-hemel gestuurd. Is ook errug leuk om grote PA's mee te testen ( let op, niet te gebruiken met een eigenwijze domme collega die nu nog alleen maar piepjes hoort
Verwijderd
Mja, das waar, zeker op z'n eerste CD (Golden Heart) het eerste nummer. Na die keltische intro lekkere beginklap. Heel netjes..s_roubos schreef op 11 February 2003 @ 00:06:
Knopfler is idd niet erg dynamisch, maar ik vind de CD goed om de basweergave te testen, die is nogal een probleem geweest bij mij (opgelost met hele mooie LS kabels).
Zeker doen, die CD is idd goed, maar kan een beetje ouderwets en vlak klinken. Een beetje 'dof' als je snapt wat ik bedoel..En toevalligerwijs heb ik vorige week Pink Floyd geKazaad. Ik moest ergens beginnen, dus werd, je raadt het, Dark Side of the Moon. Ga de CD wel halen denk ik
Om een goed beeld te vormen van de laatste jaren van Pink Floyd - met Roger Waters, het Gilmour-tijdperk is minder briljant - is The Wall een hele goede. En als je van live houdt is "The Delicate Sound of Thunder" - met David Gilmour - een hele goede.
Pink Floyd is echt heel erg goed
Hmm, ik heb er ook 4 versies van geloof ik, ik vind de live-versie van "The Limited Edition" het mooist. Heb de CD alleen nietOh ja, natuurlijk mag Brothers in Arms niet ontbreken. Mijn favoriet is de versie op On the Night (heb er inmiddels vier geloof ik).
Erg goed nummer, het hele album eigenlijk. Maar voor testen zou ik idd ook "The Pro's and Cons of Hitchhiking" kiezen.Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 13:49:
[...]
KIJK Jij snap het! roger waters! Probeer is dit nummer:
Roger Waters - Amused to death
Iemand "In the Flesh" (live)? Erg goed concert, en goed opgenomen CD..
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 16:14 ]
kan het beter?Muttley schreef op 11 February 2003 @ 13:39:
Bijvoorbeeld:
Enya - Watermark
Enigma - Sadeness
Secret of the runes is trouwens zalig ceedeetje .. heb ze ook live gezien , die mannen , enorm zalig concert !
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
dan gebruik ik liever de "sine wave - 20 khz to 20-hz test" ofzow ..BeaM-R schreef op 11 februari 2003 @ 15:34:
[...]
ook leuk om je bass te testen: Bass Outlaws - Illegal Bass
Naja de naam zegt het eigenlijk al, zou hem niet meteen vol open zetten, deze gaat onder de 20Hz
gaat van 20 Khz => 20 hz
kan je ook ff horen wat je setje aankan
maar die illegal bass is ook wel laag inderdaad .. maar vindem meer iets voor Car-Audio
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
jeezes , mijn pc speakertjes doen nogal raarChristuS schreef op 11 februari 2003 @ 17:40:
Voor een leuke basstest kun je ook hier kijken. Geluid stukje opdraaien en voel de bass
Verwijderd
Prodigy - The fat of the land (1997)
Faitless - Revence
Renaissance Worldwide Disc 1 (Mixed by David Morales)
Saint Germain - Tourist
Stephane Pompougnac - Hotel Costes
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 17:55 ]
Wow vet!ChristuS schreef op 11 February 2003 @ 17:40:
Voor een leuke basstest kun je ook hier kijken. Geluid stukje opdraaien en voel de bass
En dan te bedenken dat 24 maart a.s. de SACD versie van DSotM uitkomt.s_roubos schreef op 11 februari 2003 @ 00:06:
[...]
En toevalligerwijs heb ik vorige week Pink Floyd geKazaad. Ik moest ergens beginnen, dus werd, je raadt het, Dark Side of the Moon. Ga de CD wel halen denk ik
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
en qua scary intro , kan de demo van Endor tellen ( die eigenlijk voor een demo hééél goed is opgenomen , en op een goede set enorm eng overkomt )
Soundtrack Titanic (Music from the motion picture, door James Horner).
Een aantal tracks hebben enorm zachte, maar zeer diepe bassen. Echt wreed op hoger volume.
Enigma ook handig, vrij ruimtelijk geluid.
Verder het echte beukwerk gooi ik er hardstyle/hardcore door.
04_hard_sl_-_hardstyle_suckaz-sq.mp3 -> die roeleerd atm bestwel, massive bass...
Dan is die van mij zwaar kl*te, als ik er Frans Bauer inleg spuugt ie hem uitMisschien iets van Frans Bauer , als ie dat trekt heb je een goed setje.
Mijn Flickr; Sony A7iii
Verwijderd
Toch maar wels_roubos schreef op 11 February 2003 @ 21:19:
Hm... aangezien ik waarschijnlijk de Philips 963SA ga kopen binnenkort (voor de trouwe lezers - ik heb mijn mening herzien, toch wel een erg mooi apparaat), lijkt me dat dan een mooie eerste SACD
Mja, ik vind de meerwaarde van SACD erg tegenvallen. Weinig titels, en ik heb sowieso een tweekanaals set..
Maar veel plezier ermee, en ik kan me voorstellen dat Pink Floyd op SACD-geremasterd erg mooi zat zijn!
Verwijderd
Enigma - Love, Devotion, Sensuality (LSD) --> Lekker new-age cdtje
Enya
Shockers --> Voor wat zware techno sounds.
Verwijderd
in feite heb je gelijk , in dat soort muziek zit een grote dynamiek!Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 22:11:
Misschien iets van Frans Bauer , als ie dat trekt heb je een goed setje.
Verwijderd
SlipKnoT - Eyeless
SlipKnoT - Surfacing
Otep - Blood Pigs
Ik denk dat je het beste je eigen smaak muziek meej kunt nemen om te laten testen
Verwijderd
Hehe, ja ik neem in iig niet jouw smaak muziek mee.Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 21:23:
Hmmm ik gebruik voor het testen:
SlipKnoT - Eyeless
SlipKnoT - Surfacing
Otep - Blood Pigs
Ik denk dat je het beste je eigen smaak muziek meej kunt nemen om te laten testen
Verwijderd
Dus een home cinemaset valt hier ook onder.
Als je een home cinema set hebt, dan kun je bijvoorbeeld een DVD afspelen van de Eagles.
Daar staat een nummer op in DTS. Het heet "Seven Bridges Road". Hierdoor kun je echt heel mooi je 5.1 set testen.
Als je het dan goed ingesteld hebt, dan moet je dus door elke box, een andere zanger horen. Dat klinkt echt heel mooi. Al ben ik geen fan van de eagles.
Deze dvd is echt het luisteren waard. Zelfs als je geen fan bent
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 21:43 ]
En al het (nieuwere) werk van Coil voor de rest van de tonen. Benieuwd of je er alle tonen uithaalt
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Verwijderd
Kate Ryan - Breathless
Kate Ryan - Mon Coeur Résiste Encore.
Zit een hele strakke bass in en redelijk hoge tonen. Ik gebruik hem om de volheid van het geluid te testen. Laat me ff weten wat jullie er van vinden.
Edit: heb ff het franse nummer toegevoegd (waarvan ik denk dat het de orginele is
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 23:32 . Reden: Nummer toegevoegd ]
Ik kan wel honderden nummers opnoemen die ik goed vind, maar of je daarmee goed een set mee kunt beluisteren... neuh, niet echt.
Ik heb een aantal cd's voor dit soort dingen gebrand op enkele snelheid, met nummers van Tracy Chapman, LFO, Tasmin Archer, Bjork, Dire straits, Rammstein, Pink Floyd en dergelijke. Geen nummers waar ik dagelijks naar wil luisteren, maar wel nummers waarvan ik precies weet hoe ze moeten klinken imo, en waar goeie details of speciale effecten inzitten.
PA's regel ik meestal in met behulp van het album LiveWire van Sjako!; dat heb ik een beetje overgenomen van een bevriende geluidstechneut.
Verwijderd
Om te luisteren neem ik Symphony X's V, Liquid Tension Experiment #2, Best of van Deep Purple (Highway Star!) en Hollenthon's With Vilest of Worms to Dwell mee. Of 't opnametechisch wel helemaal ethisch verantwoord is zal me een biet zijn; deze muziek is heel erg representatief voor de muziek die ik doorgaans luister. Als dat perfect is ben ik een tevreden mens. Als de strijkers in Rachmaninov's IV (ik noem maar wat) later niet zo los blijken te komen is dat heel jammer. Die ene keer dat ik Rachmaninov luister weegt niet op tegen hoe vaak ik eerstgenoemde muziek luister
Whoooooooot !!!!!!! thnxChristuS schreef op 11 February 2003 @ 17:40:
Verwijderd
Ik vind dat de platen van Pinkfloyd ook altijd duidelijk laten merken naar wat voor kwaliteit set je aan het luisteren bent. Met name dsotm, Momentary lapse of reason, devision bell.
Wie de schoen past...
Verwijderd
Verwijderd
- Madonna - Frozen
- Madonna - The Power Of Goodbey (zeer moeilijk laag om weer te geven voor speakers)
- CD van Herman van Veen (zeer goed om de spraakweergave te testen)
- CD van Clouseau
- CD Celtic Mist 3
- CD Lord Of The Ring deel 1 (The fellowship of the ring)
- CD Shockers 2
Verder vraag ik de verkoper altijd of hij nog leuke cd's heeft om te beluisteren.
zuivere hoge tonen en lage tonen.
Test ik elk speaker setje mee
dire straits - diverse nummers
seal - kiss from a rose
en nog veel meer, maar deze gerbuik ik het meest
get rich or die try'in
Verwijderd
Maar ik neem aan dat je niet blind op S&M afgaat, of wel? Lijkt me erg link om veel van een live-opname af te laten hangen. Ik gebruik ook live, maar zeker minder dan studio-opnamen.Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 07:31:
Persoolijke keuze om het te testen is S&M van metallica meenemen... zit harde muziek in maar ook rustige klassieke stukken... verder nightwish en Cradle of Filth(moet zeker weten dat ie dat aan kan) en soms nog iets van joe satriani.. en prodigy neem ik dan ook nog mee mja voordeel als je meerdere soorten muziek luistert(eigenlijk alle
)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Aan te raden is om evt een originel en een goede cd-r meenemen.
Als de set goed is Hoor je het verschil
Ervaarde dit net zelf. Had nog nooit het verschil tussen een cd-r en een Cd egehoord. Dacht dat het gelul was.
Nou sorry, maar het is wel waar. Je hoor dus wel verschil mits je goede apperatuur heb.
eagles - hotel california
dire straits - diverse nummers
sniff and the tears - drivers seat
doen het ook wel lekker bij mij om speakers te testen
/edit
ik geloof dat dit dubbel is
/edit
[ Voor 15% gewijzigd door ModmaN op 19-02-2003 20:25 ]
get rich or die try'in
Verwijderd
PAS OP: kan je boxen verneuken!
Prodigy - The Trick
Zuid oost posse - Sterf (niet veel subs trekken dat nummer)
Rustig:
Royskopp - In space
Royskopp - A higher place
Vocal:
Within Temptation
Ruis:
Willekeurige Trash Metal cd
Ik ga dit weekend kijken voor een 2de hands AV-set van Cambridge (5.1 receiver en DVD-speler). Ik was nog aan het denken welke cd's/dvd's ik mee zou nemen om te te testen, maar dit topic heeft weer wat cd's in de aandacht gebracht bij mij. Vooral grappig dat de muziek van Arjen Anthony Lucassen (o.a. Ayreon, Star One en Stream of Passion) hier zo vaak genoemd worden, het is nu niet echt main-stream muziek. Ik heb zelf (nog steeds) geen cd's van hem, maar alles op mp3 rechtstreeks van cd's van een hele goede vriendin. Maar eens kijken of ik de originelen (van Into the electric castle, The universal migrator 1 en 2 en The human equation) voor dit weekend nog te pakken kan krijgen.
Vooral het intro van van The universal migrator part 2 (Choas) is geweldig om je speakers te testen. Er zitten waanzinnige drumpartijen, met veel lage tom's en bassdrums, die echt het uiterste vergen van de woofers én stabiliteit van de versterker. Samen met een overstuurde Hamond maakt dit een tricky nummer, wat snel in een brij van geluid strand als de set het niet aan kan. Kan de set het wel aan, dan komt er echt een muur van geluid op je af waarin alle instrumenten, aanslagen en details te horen zullen zijn.
Daarnaast kan ik (als je daar tenminste van houdt) lichte jazz ala Norah Jones erg aanraden als test muziek. Deze muziek is dermate licht van klank dat om een goede set kleine details als ademhaling echt hoorbaar worden. Naarmate een set beter is, lijkt het steeds meer alsof miss Jones voor je in de kamer staat te zingen.
Sinds vorige week heb ik ook de nieuwe cd van Gare du nord (Sex'n'Jazz) thuis liggen. In mijn ogen ook een cd die zeer intiem gaat klinken op een goede set.
Verder is Röyksopp volgens mij een aanrader, vanwege de lage synth bass in So Easy.
Voor wat extremer (surround) gemixte muziek is Aero van Jean-Michel Jarre een aanrader. De muziek-dvd van dit album is in volledig Dolby Digital 5.1 (448kb/s) en DTS (1509 kb/s), waarbij alles surround registers worden opengetrokken (je hoort o.a. een tafeltennis spel door je hele kamer, en er loopt vrouw op naaldhakken rond). Ook de live-registratie van zijn concert in China is in mijn ogen een aanrader.
Beide DVD's ademen namelijk het perfectionisme van Jean-Michel Jarre, waarbij het surround niet storend is, maar juist een onderdeel van de hele belevenis. Als een set goed is ingeregeld en in balans is, zal je je in het geluid waden, ipv dat elke speaker een stukje voor z'n rekening neemt.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Verwijderd
Sting - Fragile
BT - The Internal Locus
Colplay - Clocks
Prodigy - Smack My Bitch Up
Coldplay - Whisper
Deep Dish - Say Hello
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 14:14 ]
Misschien is het ook handig om te melden waarom deze nummers zo goed zijn in jouw ogen... Bepaalde nummers lenen zich er echt voor om bepaalde tekortkomingen aan het licht te brengen, zonder dat het direct je eigen smaak hoeft te zijn.Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:14:
KT Tunstall - Silent Sea
Sting - Fragile
BT - The Internal Locus
Colplay - Clocks
Prodigy - Smack My Bitch Up
Coldplay - Whisper
Deep Dish - Say Hello
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Verwijderd
komt voor elkaar ;):deepbass909 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:27:
[...]
Misschien is het ook handig om te melden waarom deze nummers zo goed zijn in jouw ogen... Bepaalde nummers lenen zich er echt voor om bepaalde tekortkomingen aan het licht te brengen, zonder dat het direct je eigen smaak hoeft te zijn.
KT Tunstall - Silent Sea lekker rustig nummer waardoor je de prachtige vrouwenstem goed kan beluisteren
Sting - Fragile dit nummer heeft geweldige diepe bassen
BT - The Internal Locus beetje science fiction achtige film muziek die goed laat horen of een set ook geschikt is voor ht. Eigenlijk is de hele dvd BT - This Binary Universe perfect voor het testen van het beeld en geluid van een HT. Hier de trailer om even een beeld te krijgen: http://stage6.divx.com/BT...Binary-Universe---Trailer
Colplay - Clocks dit vind ik zelf een erg mooi nummer vanwege de lekkere volle soundstage die je over je heen krijgt
Prodigy - Smack My Bitch Up echt een bass nummer
Coldplay - Whisper en/of Amsterdam beetje hetzelfde verhaals als bij KT Tunstall met dan met een mannenstem en wat meer drums en gitaren
Deep Dish - Say Hello een goede set moet natuurlijk ook kunnen omgaan met wat snellere electronische muziek en voor de mensen die daarvoor het liefst geen snoei harde muziek gebruiken is dit een goed rustig alternatief
Sorry voor de wat brakke omschrijvingen. Kan bij de meeste nummers niet zo goed uitleggen waarom ik die juist geschikt vind, het is meer dat je ze gewoon moet horen
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 16:03 ]
Verwijderd
De gitaar aanslagen zijn heerlijk fel en krachtig. Ik heb hem maar ik weet niet van welk album. Ik heb al 8 verschillende wonderwall versies beluisterd en alle pagina's op youtube, maar ik vind hem maar niet.Helaas dat ik de rest van de nummers niet heb.
Verwijderd
Dik 18 jaar oud, maar de combinatie van Rachel Morrison's hese stem en de hoge saxpartij laat zonder mededogen horen of de stereoset goed om kan gaan met mid en hoog.
En 't is ook nog 's een prachtig nummer dat bij luistersessies in een hifi zaak de aandacht van verkopers en klanten blijkt te trekken...
lol grappig om je eigen topic na 4 jaar gekicked te zien worden
I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...
En waarom dan?
- zeer subtiele geluidjes (zoals bijv. het breken van glas op de achtergrond)
- enorme dynamiekverschillen
- nog steeds een prachtig nummer
Eigenlijk iets minder geschikt om "een setje" te testen ("setje" klinkt toch een beetje lowbudget..),
maar om een goede geluidsinstallatie te testen een geweldig nummer!
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Waarom ? Een beetje vanalles zit erin. Violen, drums, gitaren, bass, synths, ... Heerlijk
Porcupine Tree - Anesthetize
Waarom ?
Dromerig, met lichte drumslagen en met het getinkel van belletjes vertrekt dit muzikale gevaarte mijn kamer in. Om mij heen ontstaat een broeierige sfeer, die wordt versterkt wanneer Steven Wilson zijn lange, hoge uithalen over de muziek heen legt. Op de achtergrond maakt John Wesley met zijn achtergrondzang het geluid nog voller en warmer. Een scheurende, distortion gitaar vliegt voorbij; duister, onheilspellend en zwaar. Voordat de donkere sfeer de overhand krijgt, mengt Alex Lifeson (Rush) zich nog even in het geheel met een prachtige, emotionele gitaarsolo. Dan breekt het nummer snoeihard open met ruig gitaarwerk en een verpletterende drumexplosie van Gavin Harrison. Een progmetaleruptie van ongekende hardheid, die nog een paar keer met vlagen Tool en Opeth terugkeert. Zo plotseling als de storm opkwam, gaat hij weer liggen. Het laatste deel van Anesthetize is langzaam en emotioneel, melancholisch met zijn haast tragische keyboardklanken en wonderschoon door de hoge zang in a-capella. Anesthetize is een muzikale tijdreis langs alle facetten die Porcupine Tree rijk is.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Heb je ook Live Forever, live akoestisch? Ik heb hier heeeeel lang naar gezocht naar de juiste versie, deze heb ik ooit gezien op MTV, met z'n 2en in de studie daar, heerlijk. Zit er nu net maar weer eens naar te luisteren, was oasis op hun hoogtepunt.Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 17:01:
Zelf gebruik ik een versie van wonderwall. Gezongen door noel gallagher in het tempo van de originele, maar dan alleen met gitaar en vocaal. De mooiste live opname die ik ooit heb gehoord. De normale versie vind ik niet zo geweldig, maar deze wel!
De gitaar aanslagen zijn heerlijk fel en krachtig. Ik heb hem maar ik weet niet van welk album. Ik heb al 8 verschillende wonderwall versies beluisterd en alle pagina's op youtube, maar ik vind hem maar niet.Helaas dat ik de rest van de nummers niet heb.
Hocus Pocus, Sylvia, Man in the rain.....toch wel nummers die een breed klanken spectrum opentrekken en ook nogeens (naar mijn mening), muziekaal bepaald niet beroerd klinken.
Kunnen bass maar ook zeker de vaak ondergewaardeerde hoge klanken volop in beoordeeld worden.....niet te vergeten de "volheid/romigheid" van de lagere toonhoogte's.
Inhoudelijk: Focus mag dan veel klanken bevatten, als je het baggermuziek vind ga je dr echt niet lang naar luisteren. En dat is juist waarom je je eigen muziek draait. Dus als jij met Ficus wilt testen: be my guest. Maar mij maak je er niet warm mee.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dit topic is gesloten.
![]()