Welk nummer om je setje te testen...

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 29.213 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Ik zie in dit forum echt hele mooie AV setjes langs komen, maar ik vroeg mij af als jullie muziek gaan luisteren (of je setje demonstreren), welk nummer vinden jullie dan prachtig om door je "zoveel.1" setje te horen?

Zeg maar om de verschillende "effecten" te horen, gegenereerd door je setje.

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:49
Ik pak altijd wat nummers Van Dire straits en wat met een toongenerator spelen is ook wel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:33
Door kieskes - Monday 10 February 2003 19:10

Ik pak altijd wat nummers Van Dire straits en wat met een toongenerator spelen is ook wel leuk

mee eens :D

Dire Straits - Money for Nothing natuurlijk

[ Voor 90% gewijzigd door D3LTA op 10-02-2003 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22680

Sinead O' Connor - Universal mother
Emma shepplin - Carmine meo
Massive attack - Mezzanine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

De Moby - Play cd is voor rustige muziek altijd een aanrader.. voor de rest heb ik een cd volgestompt met THX - Bass - Frequency testjes ..
Klassieke muziek doet het ook altijd goed .. en dan hevigere muziek zoals Children of Bodom ( het begin van Somebody put something in my drink heeft een zalige drum ) ... enzovoort :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik doe altijd eigenlijk maar 2 grotendeels

Pat Metheny - In the heat of the sun
Hierin kan je het stereobeeld, diepte, drums en de "lucht" (ook toewel de bijkomende karakterstieken van een instrument, zoals de resonerende trillingen van een viool etc etc)

Alison Krauss - Forget about it
Voor de vrouwenstem. Het is een heel droog nummer met weinig FX eigenlijk. De opnames zijn dus niet "verneukt" om heteven bot te zeggen

Seal - Kiss from a rose
Gewoon omdat het een geweldig nummer is ik gewoon MOET horen op bijna ieder set :P

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 19:39

Adonias

Oe! Buttons :9

Even uit de oude doos:
Ideale Test-CD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26731

Tool - Lateralus
Massive Attack - Mezzanine
The Chameleons - Script Of The Bridge
Aphex Twin - Druqks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Mark Knopfler
Sarah McLachlan
Conversations with Duke Ellington - Jean Yves Thibaudet (piano)
Rachmaninov 2de pianoconcert (wel een recente opname)

En U2... als dat lekker klinkt heb je een goede set, want die CDs zijn waardeloos opgenomen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17288

TomSwinnen schreef op 10 februari 2003 @ 19:33:
Klassieke muziek doet het ook altijd goed .. en dan hevigere muziek zoals Children of Bodom ( het begin van Somebody put something in my drink heeft een zalige drum ) ... enzovoort :)
Somebody put something in my drink van CoB ? denk eerder The Ramones ... ga je schamen :)

Maar om ff wat nuttigs toe te voegen ... : Dire Straids - Planet of New Orleans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

s_roubos schreef op 10 februari 2003 @ 20:25:

En U2... als dat lekker klinkt heb je een goede set, want die CDs zijn waardeloos opgenomen.

En de platen nog rotter ja :(
Evenals CD's/platen van Renaissance, wat een baggergeluid

testnummers, tja, hetgene wat je zelf het meeste luistert moet goed klinken. Dat lijkt mij het belangrijkste...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

final countdown van europe. zitten zo ongeveer alle dingen in: lage trillingen, bassen, geschreeuw, zang, hoge tonen, stereo in tegen en meefase, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Simpel, muziek waar je graag naar luistert als dat maar goed klinkt. Wat boeit het als iets goed klinkt als je er nooit naar luisterd. In mijn geval zijn het complexe mid-bas / hoog passages als dat maar oke klinkt. (De meeste amps trekken dat niet :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

petalwing , weetek ook , maar de versie van CoB heeft een heerlijke drum..

Ow en nogiets , de nieuwe cd van Empyrium ( Weiland heet ie ) is ook prachtig om je setje te testen ..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

De mensen die een ruime muzieksmaak hebben, hebben eigenlijk bijna altijd pech :P
Of je moet meerdere sets gaan aanschaffen, maar dat vind ik voor mezelf wat ver gezocht. Zo audiofiel ben ik toch niet, helemaal niet zo. Zolang het maar niet écht rot klinkt.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

10 kleine bassdrums van warmduscher, maar das meer om de bassboxen te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:19

JWO

dat heeft toch echt met je eigen muziek smaak te maken, iemand die graag naar klassieke muziek luisterd heeft toch echt een heel andere richtpunten dan iemand die house/techno luisterd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 00:38
Anoniem: 17288 schreef op 10 februari 2003 @ 20:31:
[...]

Somebody put something in my drink van CoB ? denk eerder The Ramones ... ga je schamen :)
O, de "somebody put something in my drink" die ik hier heb liggen, is zeker geen exemplaar van the ramones ;)

En ik geloof ook niet dat het een cover is :)

[edit]

|:( tis wel een cover gloof ik ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Solomon op 10-02-2003 20:58 ]

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik had toen ik mijn stereo-geval-dinges ging uitzoeken meegenomen: Nightwish, Ten Foot Pole, Get Up Kids, No Use For A Name en Bad Astronaut.

Gewoon een paar dingen, zodat ik een bit een beeld heb van hoe de muziek die ik luister klinkt :)
En zolang je een beetje muziek uit t zelfde muziek luistert dan zit dat wel goed :)

De specifieke nummers weet ik niet, ik speelde er gewoon een bit doorheen, stukjes uit nummer beluisterend :)

Als ik iets demonstreer is dat (afhankelijk van t publiek :P) Choke van Lagwagon, Bodom after Midnight van Children of Bodom of A Plain Morning van Dashboard Confessional.
Zoiets denk ik, maar eik klinkt alles goed :P

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63512

ktest met hardcore, terror en tekno. zo pak je het meteen het hardst aan:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09

JT

VETAK y0

Tsja, eigenlijk alle muziek die ik mooi vind, maar daarvan alleen de goede opnames. Das van hardcore tot klassiek tot black metal.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
K test met System of A Down - F*ck the system en Innervision ... Zit wel wat in

www.retroforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Alles wat tot nu toe voorbij is gekomen is meestal stereo. Ik dacht dat de topicstarter aan multichannel opnames dacht. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

oh , tele , er bestaan eel mooie multichannel test-dvd's / cd's ..
Eb op een digipak van Star One ( Space Metal ) een prologic versie van Starchild staan , staat zo bij ( Mixed in dolby prologic ) .. hoor je ook wel :)

en nogeens , petalwing , de versie van de ramones vinnek eigenlijk wel wat leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:38

Tacoos

i am i

Dream Theater - Six degrees of inner turbulance (bijv. nr 3: misunderstood, met rustig begin, stevige bass en een kickdrum die echt een trap in je maag is)

Ayreon - into the electric castle : van rustig tot heftig

Klinkt ook lekker op m'n Klipsch Promedia 2.1

Misschien is die CD van Blof iets voor een multichannel setje?
Op de VAd draaiden ze veel Diana Krall's "live in paris" op de multichannel sets

[ Voor 4% gewijzigd door Tacoos op 10-02-2003 21:15 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

retro, en hele lage bass: Tag Team - Whoop There It Is 8)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34818

gewoon veel dead en trash metal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

s_roubos schreef op 10 februari 2003 @ 20:25:
Mark Knopfler
Sarah McLachlan
Conversations with Duke Ellington - Jean Yves Thibaudet (piano)
Rachmaninov 2de pianoconcert (wel een recente opname)

Ten eerste: ik zou niet testen met Mark Knopfler. Het is niet superdynamisch enzo, dus speciaal daarmee testen is niet zo handig IMO.. Wel mooie muziek BTW (heb kaarten voor concert in juni :) )

En daarnaast: met een goede set klinken waardeloze opname's het best? Wat klopt hier niet :? :o

Ik test meestal met Dire Straights (esp. On Every Street (live), Brothers in Arms, Private Investigations) Dit is hele dynamische muziek, en geeft goed weer wat een set in huis heeft.
Daarnaast neem ik meestal een CD'tje van Pink Floyd mee (The Wall, en dan in het bijz. Hey You en Comfortably Numb), en wat Blof..

Ik heb het hier wel over 2.0 sets, multichannel moet je IMO niet met muziek testen. Ev. SACD/DVD-A, maar geen stereo..

offtopic:
s_roubos, jij zult, gezien je muzieksmaak - voor zover die op te maken is - Pink Floyd ook wel wat vinden denk ik. Ooit wat van gehoord?

Edit: En bijna vergeten: Roger Waters :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 35417 op 10-02-2003 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55191

Volgens mij was Eagles - Hotel California (Live) de meest gebruikte track om sets te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gewoon pink floyd, waar veel instrumenten in gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55191 schreef op 10 February 2003 @ 21:52:
Volgens mij was Eagles - Hotel California (Live) de meest gebruikte track om sets te testen...
Mja, IMO moet je oppassen met live-tracks. De kwaliteit kan een stuk minder zijn, en vaak zijn tonen niet zo zuiver een netjes. Dit kan je oordeel beïnvloeden. Maar over de live-opnames van de Dire Straits kan ik maar één ding zeggen: Top! Ze zijn echt heel goed geremasterd, ook oudere studio-opnames. Bijv. Communiqué, heel zuiver en gedetailleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Hoe zit het dan met multichannel DVD's/CD's, waar kun je die dingen dan kopen?

Trouwens dit nummer klinkt ook goed op je setje (vind ik dan):

Vangelis - Conquest of Paradise

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17288

TomSwinnen schreef op 10 februari 2003 @ 20:58:
en nogeens , petalwing , de versie van de ramones vinnek eigenlijk wel wat leuker :)
Hmm hier ff me collectie langsgegaan en ik moet helaas bekennen dat dit nummer daar niet toe behoord :(

Maar nog een goede suggestie : Madonna - Frozen of de power of good-bye ... leuk voor de wat lagere tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55191

Anoniem: 35417 schreef op 10 February 2003 @ 22:03:
[...]

Mja, IMO moet je oppassen met live-tracks. De kwaliteit kan een stuk minder zijn, en vaak zijn tonen niet zo zuiver een netjes. Dit kan je oordeel beïnvloeden. Maar over de live-opnames van de Dire Straits kan ik maar één ding zeggen: Top! Ze zijn echt heel goed geremasterd, ook oudere studio-opnames. Bijv. Communiqué, heel zuiver en gedetailleerd..
Die Eagles track is een van de beste live tracks ooit opgenomen (technisch gezien). Is van de CD Hell Freezes Over trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Barbapapa Tune,

Verder probeer ik juist alle soorten muziek uit.
Ook wil de tonengenerator wel eens vertellen op welke freq. m'n kast meetrilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Anoniem: 55191 schreef op 10 February 2003 @ 23:16:
[...]

Die Eagles track is een van de beste live tracks ooit opgenomen (technisch gezien). Is van de CD Hell Freezes Over trouwens.
idd deze dvd heeft een zeer mooi zuiver geluidje.
en een mooie bas ook. de pcm track vindt ik persoonlijk mooier als de DTS track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Die Six Degrees of Inner Turbulence klinkt inderdaad erg goed, maar ik luister ook vaak 6:00 AM, 1e nummer van Awake van DT, die drum intro klinkt erg strak en clean, wel een beetje plastisch, maar goed om het hoog van de hihat te horen, het stereobeeld van de toms en de punch van kick&snare. Verder voor mooi ruimtelijk beeld inderdaad Planet of New Orleans van Dire Straits of Brothers in Arms.
Voor het mooie, warme geluid luister ik graag naar Jeff Buckley, bij voorkeur Hallelujah.
Verder goed klinkende harde cd's vind ik de latere cd's van Paradise Lost (Draconian Times en One Second) en Mutter van Rammstein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ten eerste: ik zou niet testen met Mark Knopfler. Het is niet superdynamisch enzo, dus speciaal daarmee testen is niet zo handig IMO.. Wel mooie muziek BTW (heb kaarten voor concert in juni )

En daarnaast: met een goede set klinken waardeloze opname's het best? Wat klopt hier niet

Ik test meestal met Dire Straights (esp. On Every Street (live), Brothers in Arms, Private Investigations) Dit is hele dynamische muziek, en geeft goed weer wat een set in huis heeft.
Daarnaast neem ik meestal een CD'tje van Pink Floyd mee (The Wall, en dan in het bijz. Hey You en Comfortably Numb), en wat Blof..

Ik heb het hier wel over 2.0 sets, multichannel moet je IMO niet met muziek testen. Ev. SACD/DVD-A, maar geen stereo..

offtopic:

s_roubos, jij zult, gezien je muzieksmaak - voor zover die op te maken is - Pink Floyd ook wel wat vinden denk ik. Ooit wat van gehoord?
Knopfler is idd niet erg dynamisch, maar ik vind de CD goed om de basweergave te testen, die is nogal een probleem geweest bij mij (opgelost met hele mooie LS kabels).

En toevalligerwijs heb ik vorige week Pink Floyd geKazaad. Ik moest ergens beginnen, dus werd, je raadt het, Dark Side of the Moon. Ga de CD wel halen denk ik :)

Oh ja, natuurlijk mag Brothers in Arms niet ontbreken. Mijn favoriet is de versie op On the Night (heb er inmiddels vier geloof ik :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Pianomuziek en klassiek, als dat goed klinkt zit het wel goed, las ik ooit ergens.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

s_roubos schreef op 10 February 2003 @ 20:25:

lijkt me toch dat er iets goed mis is met je set, als het "beter" klinkt als dat het op genomen is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Om het laag te testen: Philip Glass - Koyaanisqatsi (da's het eerste nummer van de gelijknamige plaat). Geen goedkope setjes mee testen, dat gaat niet goed :P

Om het hoog te testen: de rest van die plaat :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 21:59

RMYuma

The disguise is complete!

Capella - U Got 2 Let the Music (1994 dacht ik...)

edit:

En dan bedoel ik specifiek de "Coffee-mix"

[ Voor 39% gewijzigd door RMYuma op 18-07-2013 23:13 ]

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
hmm....

Peter Gabriel.. In your eyes..de live versie dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTrucIs
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09-2019
Iets met veel dynamiek, ikzelf gebruik voor het testen van audio ICs nogal eens Peter Gabriel's OVO. Moet daarbij wel zeggen dat ik daarmee al heel wat versterkers heb opgeblazen, maar het nummer heeft veel in zich, hard/zacht, hoog/laag, zodat het gehele bereik van je setje grondig wordt getest. Na enkele honderden versterkers hiermee te hebben opgeblazen, ben ik nu het nummer wel behoorlijk zat >:-<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 12:26
Is het niet veel handiger om met een video/muziek DVD te testen ? Dan kan je pas goed horen of het mooi klinkt.

Persoonlijk, mooiste om mee te testen vind ik Gladiator en dan ook de intro's (van DTS enzo, zo'n gekke piano).

Kwa muziek zou ik ook kiezen voor Dire Straits...vooral dat ene nummer wat zo lekker opbouwt in het begin... Money for nothing dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Tracy Chapman's eerste CD
Kwalitatie erg goed opgenomen en mooie ruimtelijke verdeling in stem en instrumenten, geen electronische bullshit

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Salt 'n Pepa - Push It _/-\o_

Therion - Wine of Aluqah _/-\o_

Nightwish - Wishmaster _/-\o_

Tool - Triad _/-\o_

Beastie Boys - Sabotage _/-\o_

I rest my case 8)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28145

Ik heb destijds de cd Van Halen - Balance gebruikt. Deze CD is wel zó strak geproduceerd.

Zeer wijds en open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19425

Andreas Vollenweider - Eolian Minstrel !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:40

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Ik zou ook een cd'tje van mike oldfield meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Ook wat leuke die wat minder vaak genoemd worden.
Ian Boddy - The Deep
Orbital - Middle of nowhere (Insides is ook een goede, zeker The Box Part 1 & 2)

evt.
Ambeon - Fate of a dreamer
Jarre - Chronologie

Voor de rest sluit ik me aan bij Dire Straits/Moby/Pink Floyd/Oldfield/Aphex Twin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
  • Laatst online: 02-06 10:42
Midnight Choir - Mercy of Maria

Een heel mooi en rustig nummer, waar je heel duidelijk en goed in kan horen hoe stemmen klinken, en ook 'echte' muziek met veel dynamiek. :)

Schitterende muziek overigens, jammer dat hun CD's zo slecht te verkrijgen zijn buiten Noorwegen :(

[ Voor 8% gewijzigd door Astra op 11-02-2003 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30621

dzja, kweenie of ik het helemaal goed schrijf (ben het hoesje kwijt) maar ik gebruik altijd die kaliber P.A. Test cd, en wat dacht je ervan om het geluid van de dvd van the fast en the furious over je setje te gooien, dan krijg je wel een redelijke indruk van de geluidskwaliteit van je systeempje. verder heb ik nog een dvd'tje van Era liggen die ook wel in de smaak valt op me setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77629

Het is een heel oud nummer, maar er zit alles in:

Tears for Fears - The seeds of love.

Niet perse een goed nummer, maar bevat alles: zangstem man, zangstem vrouw (hoog/laag), alle instrumenten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 09:47

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik neem meestal het nummer:

Stratevarius - Inifnity

Zit erg veel in, vooral veel hoge tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Laatst online: 21-07-2019
Zang vind ik erg belangrijk en dan met name de klassiek geörienteerde zangeressen. Aangezien (black) metal mijn favoriete genre is gaan cd's van Nightwish (nummers: Sleeping Sun, Swanheart en Bless the Child) en After Forever mee. Sarah Brightman's 'Who Wants to Live Forever' doet het ook erg goed.

Voor het 'hardere' en vooral snellere werk Limbonic Art (heftige geluidsmuur). Om de bassen te testen een paar oldschool (hardcore) nummers: Marshall Masters' Don't Touch that Stereo en wat nummers van G-Town Madness. })

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Laatst online: 07-06 09:10

JeroenT

hoi!

Rataplan schreef op 11 February 2003 @ 02:56:
Om het laag te testen: Philip Glass - Koyaanisqatsi (da's het eerste nummer van de gelijknamige plaat). Geen goedkope setjes mee testen, dat gaat niet goed :P

Om het hoog te testen: de rest van die plaat :)
Idd :9 , Daar valt een menige sony echt zwaar door de mand >:)

Super mooie cd imho ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gewoon voor elk gedeelte van je setje een ander nummer :?
Ook een idee :)

Dus DE WOOFER : Iets met veel bass
DE MIDDEN speaker : iets waar veel wordt gepraat enz....
DE REST (SURROUND) : Rustige muziek

Toch :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Niks mis met de set hoor :)

Het is gewoon erg moeilijk om die CDs een beetje goed over te laten komen... de opname is niet bijzonder ruimtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klubbheads schreef op 11 February 2003 @ 12:26:
[...]

Idd :9 , Daar valt een menige sony echt zwaar door de mand >:)

Super mooie cd imho ;)
Ik heb het nummer even gedownload, klinkt leuk ! beetje wazig maar ik heb de rest van de cd niet gehoord dus ik weet niet of het gewoon een intro is die bij de cd past... maar mijn speakers hadden er geen problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 12:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Rammstein - Ich Will.
Lekker heftig, en er zitten allerlei geluidjes op de achtergrond. Bij een matige installatie hoor je die nauwelijks.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexe_Gozer
  • Laatst online: 21-05-2024

Flexe_Gozer

Allez Flex??

Faithless - God is a DJ
Heerlijke bass...
Vanwege dat nummer weet ik dat de buren me niet meer zo aardig vonden nadat ik me boxxensetje gekocht had >:)

AMD 939 3000+, A8N-SLI Deluxe, 2GB mem, dvd fikkertje en voor 2TB aan space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

The_Prince_of_Mu schreef op 11 February 2003 @ 03:57:
Capella - U Got 2 Let the Music (1994 dacht ik...)
Da's idd 1994 :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muttley
  • Laatst online: 30-04 17:21
Bijvoorbeeld:
Roger Waters - 4:20 AM van cd Pros & Cons of Hitch Hiking. (hij spuugt in de microfoon.....)
Dire Straits - Private Investigations
Enya - Watermark
After Forever - verschillende van cd Deceipher
Therion - verschillende van cd Secret of the Runes
Enigma - Sadeness

[ Voor 12% gewijzigd door Muttley op 11-02-2003 13:44 ]

An 11 is a 10 that swallows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78388

Om het dts gedeelte te testen zou ik Lord of the rings 1e deel (wel de extended DVD versie ivm DTS) nemen. En dan in het bijzonder het gedeelte waar ze de bulrog (?) horen aankomen. Hele lage frequenties, bijna niet hoorbaar, maar wel voelbaar met een goede sub. Daarna hele dynamische stukjes met pijlen die links en rechts overvliegen en inslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Muttley schreef op 11 februari 2003 @ 13:39:
Bijvoorbeeld:
Roger Waters - 4:20 AM van cd Pros & Cons of Hitch Hiking. (hij spuugt in de microfoon.....)
Enya - Watermark
Enigma - Sadeness
KIJK Jij snap het! roger waters! Probeer is dit nummer:

Roger Waters - Amused to death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78388 schreef op 11 februari 2003 @ 13:41:
Om het dts gedeelte te testen zou ik Lord of the rings 1e deel (wel de extended DVD versie ivm DTS) nemen. En dan in het bijzonder het gedeelte waar ze de bulrog (?) horen aankomen. Hele lage frequenties, bijna niet hoorbaar, maar wel voelbaar met een goede sub. Daarna hele dynamische stukjes met pijlen die links en rechts overvliegen en inslaan.
Niet echt redelijk een cd met 5 sporen vergelijken met een 2 sporig muziek cdtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14687

Wat bas betreft, gebruik ik Smack my... van The Prodigy. Als je tussen de bas de muziek nog zuiver krijgt (dus zonder dat die als 't ware veel stiller wordt), heb je al een behoorlijke set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 00:38
Die tonengenerator klopt geloof ik weinig van :?

Ik heb dat ding eens op 25.000 herz gezet, en je kon de toon duidelijk horen (m'n zusje hoorde hem ook :) ) doet wel pijn aan je kop man :P

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Wad dachten jullie van Queen - Greatest Video Hits 1 (dat is de nieuwe dvd die ze geremixt hebben in DTS, 2 nummers zelfs in DTS 96/24!)

Klinkt heel strak, vind vooral de surround effecten mooi gedaan, is nog es wat anders dan alleen maar links-rechts.

[ Voor 31% gewijzigd door wagenveld op 11-02-2003 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 00:17
Smooth criminal van wacko jacko is ook erg aardig als proef cd. Het voordeel is bovendien dat ik hem in de 8cm uivoering heb, dus makkelijk mee te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69881

En hoe denken jullie dan over muziek om PA's mee in te regelen. Zelf doe ik er meestal een rustig nummertje van nightwish in en ga dan beetje met eq spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:59

BeaM-R

Powerrrrr

Anoniem: 14687 schreef op 11 February 2003 @ 15:07:
Wat bas betreft, gebruik ik Smack my... van The Prodigy. Als je tussen de bas de muziek nog zuiver krijgt (dus zonder dat die als 't ware veel stiller wordt), heb je al een behoorlijke set.
ook leuk om je bass te testen: Bass Outlaws - Illegal Bass

Naja de naam zegt het eigenlijk al, zou hem niet meteen vol open zetten, deze gaat onder de 20Hz 8)7

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63623

Mr Oizo - Flat beat

Dat nummer word bij mij meteen gedraaid om alle bassen it te proberen.
of soortgelijke nummers zoals :

Jay-Z - Hard knock life
Marco V - Simulated
Floorfiller - Le delire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Laatst online: 14-05 07:58

Talon

Booooom !

Anoniem: 14687 schreef op 11 February 2003 @ 15:07:
Dacht ff dat ik de enige was ....
maar inderdaad ... er zijn weinig setjes die de muziek duidelijk laten tussen de enorme bas door.
Heb er ook al menig subwoofertje mee naar de set-hemel gestuurd. Is ook errug leuk om grote PA's mee te testen ( let op, niet te gebruiken met een eigenwijze domme collega die nu nog alleen maar piepjes hoort ;) (8> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Laatst online: 23:19

JWO

persoonlijk, Røyksopp - Eple (van die ene reclame jah :) ) veel hoog, en veel bass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

s_roubos schreef op 11 February 2003 @ 00:06:
Knopfler is idd niet erg dynamisch, maar ik vind de CD goed om de basweergave te testen, die is nogal een probleem geweest bij mij (opgelost met hele mooie LS kabels).
Mja, das waar, zeker op z'n eerste CD (Golden Heart) het eerste nummer. Na die keltische intro lekkere beginklap. Heel netjes..
En toevalligerwijs heb ik vorige week Pink Floyd geKazaad. Ik moest ergens beginnen, dus werd, je raadt het, Dark Side of the Moon. Ga de CD wel halen denk ik :)
Zeker doen, die CD is idd goed, maar kan een beetje ouderwets en vlak klinken. Een beetje 'dof' als je snapt wat ik bedoel..
Om een goed beeld te vormen van de laatste jaren van Pink Floyd - met Roger Waters, het Gilmour-tijdperk is minder briljant - is The Wall een hele goede. En als je van live houdt is "The Delicate Sound of Thunder" - met David Gilmour - een hele goede.
Pink Floyd is echt heel erg goed :9
Oh ja, natuurlijk mag Brothers in Arms niet ontbreken. Mijn favoriet is de versie op On the Night (heb er inmiddels vier geloof ik :) ).
Hmm, ik heb er ook 4 versies van geloof ik, ik vind de live-versie van "The Limited Edition" het mooist. Heb de CD alleen niet :{ Maar die versie verschilt niet veel van de "On The Night"-versie. Ik vind de studioversie op o.a. "Sultans of Swing" heel erg tegenvallen. Misschien mede omdat ik de live-versie als eerste hoorde..
Anoniem: 19425 schreef op 11 February 2003 @ 13:49:
[...]

KIJK Jij snap het! roger waters! Probeer is dit nummer:

Roger Waters - Amused to death
Erg goed nummer, het hele album eigenlijk. Maar voor testen zou ik idd ook "The Pro's and Cons of Hitchhiking" kiezen.
Iemand "In the Flesh" (live)? Erg goed concert, en goed opgenomen CD..

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 35417 op 11-02-2003 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Video killed the Radio star :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Muttley schreef op 11 February 2003 @ 13:39:
Bijvoorbeeld:
Enya - Watermark
Enigma - Sadeness
kan het beter?
Secret of the runes is trouwens zalig ceedeetje .. heb ze ook live gezien , die mannen , enorm zalig concert !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

BeaM-R schreef op 11 februari 2003 @ 15:34:
[...]

ook leuk om je bass te testen: Bass Outlaws - Illegal Bass

Naja de naam zegt het eigenlijk al, zou hem niet meteen vol open zetten, deze gaat onder de 20Hz 8)7
dan gebruik ik liever de "sine wave - 20 khz to 20-hz test" ofzow ..
gaat van 20 Khz => 20 hz
kan je ook ff horen wat je setje aankan ;)
maar die illegal bass is ook wel laag inderdaad .. maar vindem meer iets voor Car-Audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Laatst online: 06-06 23:09

Dommel

Professioneel Software Sloper

Voor een leuke basstest kun je ook hier kijken. Geluid stukje opdraaien en voel de bass :P

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

ChristuS schreef op 11 februari 2003 @ 17:40:
Voor een leuke basstest kun je ook hier kijken. Geluid stukje opdraaien en voel de bass :P
jeezes , mijn pc speakertjes doen nogal raar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

the prodigy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16876

Prodigy - Music for the jilted generation (1994)
Prodigy - The fat of the land (1997)
Faitless - Revence
Renaissance Worldwide Disc 1 (Mixed by David Morales)
Saint Germain - Tourist
Stephane Pompougnac - Hotel Costes

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 16876 op 11-02-2003 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 31-05 13:53
ChristuS schreef op 11 February 2003 @ 17:40:
Wow vet! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 21:53

-Stef-

Slainthe!

s_roubos schreef op 11 februari 2003 @ 00:06:
[...]
En dan te bedenken dat 24 maart a.s. de SACD versie van DSotM uitkomt. :9 Overigens moet je die CD natuurlijk in je collectie hebben staan.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Hm... aangezien ik waarschijnlijk de Philips 963SA ga kopen binnenkort (voor de trouwe lezers - ik heb mijn mening herzien, toch wel een erg mooi apparaat), lijkt me dat dan een mooie eerste SACD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

aha , nog cd's gevonden in men collectie , de finntroll cd's.. allé , de instrumentale nummers .. prachtige details en vééél geluidjes :)
en qua scary intro , kan de demo van Endor tellen ( die eigenlijk voor een demo hééél goed is opgenomen , en op een goede set enorm eng overkomt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70957

enya - a day without rain... diverse jazz nrs, en de dire straits.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60477

Misschien iets van Frans Bauer , als ie dat trekt heb je een goed setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
Rustig:

Soundtrack Titanic (Music from the motion picture, door James Horner).
Een aantal tracks hebben enorm zachte, maar zeer diepe bassen. Echt wreed op hoger volume.

Enigma ook handig, vrij ruimtelijk geluid.

Verder het echte beukwerk gooi ik er hardstyle/hardcore door.

04_hard_sl_-_hardstyle_suckaz-sq.mp3 -> die roeleerd atm bestwel, massive bass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Dan is die van mij zwaar kl*te, als ik er Frans Bauer inleg spuugt ie hem uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

led zeppelin - In My Time of Dying

11 minuut bruut gitaar spel van Jimmy Page _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

jazeker _/-\o_ , maar om nou te zeggen dat dat ultiem hifi is, nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 16:02

megaleo

Special member

Je moet gewoon een nummer of cd pakken die je zelf goed kent. ;) Waarvan je goed weet hoe die moet klinken. En het moet geen gebrande cd zijn dan!! 8)7 Dan kun je precies bepalen of het klinkt zoals JIJ het wil horen. Als jij het goed vind klinken dan is het goed anders gewoon ff verder zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Laatst online: 08-06 08:29
Ik pak altijd een CD van Muse en/of Radiohead uit mijn kast! :9~

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

s_roubos schreef op 11 February 2003 @ 21:19:
Hm... aangezien ik waarschijnlijk de Philips 963SA ga kopen binnenkort (voor de trouwe lezers - ik heb mijn mening herzien, toch wel een erg mooi apparaat), lijkt me dat dan een mooie eerste SACD :)
Toch maar wel :)
Mja, ik vind de meerwaarde van SACD erg tegenvallen. Weinig titels, en ik heb sowieso een tweekanaals set..
Maar veel plezier ermee, en ik kan me voorstellen dat Pink Floyd op SACD-geremasterd erg mooi zat zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73878

Ik heb meerdere cd's altijd bij me, en niet specifiek 1 nummer. De cd's die ik altijd bij me heb zijn:

Enigma - Love, Devotion, Sensuality (LSD) --> Lekker new-age cdtje
Enya
Shockers --> Voor wat zware techno sounds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

Anoniem: 60477 schreef op 11 February 2003 @ 22:11:
in feite heb je gelijk , in dat soort muziek zit een grote dynamiek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64211

Hmmm ik gebruik voor het testen:

SlipKnoT - Eyeless
SlipKnoT - Surfacing
Otep - Blood Pigs

Ik denk dat je het beste je eigen smaak muziek meej kunt nemen om te laten testen :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.