I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...
Ik pak altijd wat nummers Van Dire straits en wat met een toongenerator spelen is ook wel leuk
mee eens
Dire Straits - Money for Nothing natuurlijk
[ Voor 90% gewijzigd door D3LTA op 10-02-2003 19:14 ]
Anoniem: 22680
Emma shepplin - Carmine meo
Massive attack - Mezzanine
Klassieke muziek doet het ook altijd goed .. en dan hevigere muziek zoals Children of Bodom ( het begin van Somebody put something in my drink heeft een zalige drum ) ... enzovoort
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Pat Metheny - In the heat of the sun
Hierin kan je het stereobeeld, diepte, drums en de "lucht" (ook toewel de bijkomende karakterstieken van een instrument, zoals de resonerende trillingen van een viool etc etc)
Alison Krauss - Forget about it
Voor de vrouwenstem. Het is een heel droog nummer met weinig FX eigenlijk. De opnames zijn dus niet "verneukt" om heteven bot te zeggen
Seal - Kiss from a rose
Gewoon omdat het een geweldig nummer is ik gewoon MOET horen op bijna ieder set
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Ideale Test-CD
Anoniem: 26731
Massive Attack - Mezzanine
The Chameleons - Script Of The Bridge
Aphex Twin - Druqks
Sarah McLachlan
Conversations with Duke Ellington - Jean Yves Thibaudet (piano)
Rachmaninov 2de pianoconcert (wel een recente opname)
En U2... als dat lekker klinkt heb je een goede set, want die CDs zijn waardeloos opgenomen.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Anoniem: 17288
Somebody put something in my drink van CoB ? denk eerder The Ramones ... ga je schamenTomSwinnen schreef op 10 februari 2003 @ 19:33:
Klassieke muziek doet het ook altijd goed .. en dan hevigere muziek zoals Children of Bodom ( het begin van Somebody put something in my drink heeft een zalige drum ) ... enzovoort
Maar om ff wat nuttigs toe te voegen ... : Dire Straids - Planet of New Orleans
s_roubos schreef op 10 februari 2003 @ 20:25:
En U2... als dat lekker klinkt heb je een goede set, want die CDs zijn waardeloos opgenomen.
En de platen nog rotter ja
Evenals CD's/platen van Renaissance, wat een baggergeluid
testnummers, tja, hetgene wat je zelf het meeste luistert moet goed klinken. Dat lijkt mij het belangrijkste...
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Anoniem: 70162
Anoniem: 2111
Ow en nogiets , de nieuwe cd van Empyrium ( Weiland heet ie ) is ook prachtig om je setje te testen ..
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Of je moet meerdere sets gaan aanschaffen, maar dat vind ik voor mezelf wat ver gezocht. Zo audiofiel ben ik toch niet, helemaal niet zo. Zolang het maar niet écht rot klinkt.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
O, de "somebody put something in my drink" die ik hier heb liggen, is zeker geen exemplaar van the ramonesAnoniem: 17288 schreef op 10 februari 2003 @ 20:31:
[...]
Somebody put something in my drink van CoB ? denk eerder The Ramones ... ga je schamen
En ik geloof ook niet dat het een cover is
[edit]

[ Voor 8% gewijzigd door Solomon op 10-02-2003 20:58 ]
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Gewoon een paar dingen, zodat ik een bit een beeld heb van hoe de muziek die ik luister klinkt
En zolang je een beetje muziek uit t zelfde muziek luistert dan zit dat wel goed
De specifieke nummers weet ik niet, ik speelde er gewoon een bit doorheen, stukjes uit nummer beluisterend
Als ik iets demonstreer is dat (afhankelijk van t publiek
Zoiets denk ik, maar eik klinkt alles goed
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
www.retroforum.nl
Eb op een digipak van Star One ( Space Metal ) een prologic versie van Starchild staan , staat zo bij ( Mixed in dolby prologic ) .. hoor je ook wel
en nogeens , petalwing , de versie van de ramones vinnek eigenlijk wel wat leuker
Ayreon - into the electric castle : van rustig tot heftig
Klinkt ook lekker op m'n Klipsch Promedia 2.1
Misschien is die CD van Blof iets voor een multichannel setje?
Op de VAd draaiden ze veel Diana Krall's "live in paris" op de multichannel sets
[ Voor 4% gewijzigd door Tacoos op 10-02-2003 21:15 ]
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Anoniem: 35417
Ten eerste: ik zou niet testen met Mark Knopfler. Het is niet superdynamisch enzo, dus speciaal daarmee testen is niet zo handig IMO.. Wel mooie muziek BTW (heb kaarten voor concert in junis_roubos schreef op 10 februari 2003 @ 20:25:
Mark Knopfler
Sarah McLachlan
Conversations with Duke Ellington - Jean Yves Thibaudet (piano)
Rachmaninov 2de pianoconcert (wel een recente opname)
En daarnaast: met een goede set klinken waardeloze opname's het best? Wat klopt hier niet
Ik test meestal met Dire Straights (esp. On Every Street (live), Brothers in Arms, Private Investigations) Dit is hele dynamische muziek, en geeft goed weer wat een set in huis heeft.
Daarnaast neem ik meestal een CD'tje van Pink Floyd mee (The Wall, en dan in het bijz. Hey You en Comfortably Numb), en wat Blof..
Ik heb het hier wel over 2.0 sets, multichannel moet je IMO niet met muziek testen. Ev. SACD/DVD-A, maar geen stereo..
s_roubos, jij zult, gezien je muzieksmaak - voor zover die op te maken is - Pink Floyd ook wel wat vinden denk ik. Ooit wat van gehoord?
Edit: En bijna vergeten: Roger Waters
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 35417 op 10-02-2003 21:50 ]
Anoniem: 55191
Mja, IMO moet je oppassen met live-tracks. De kwaliteit kan een stuk minder zijn, en vaak zijn tonen niet zo zuiver een netjes. Dit kan je oordeel beïnvloeden. Maar over de live-opnames van de Dire Straits kan ik maar één ding zeggen: Top! Ze zijn echt heel goed geremasterd, ook oudere studio-opnames. Bijv. Communiqué, heel zuiver en gedetailleerd..Anoniem: 55191 schreef op 10 February 2003 @ 21:52:
Volgens mij was Eagles - Hotel California (Live) de meest gebruikte track om sets te testen...
Trouwens dit nummer klinkt ook goed op je setje (vind ik dan):
Vangelis - Conquest of Paradise
I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...
Anoniem: 17288
Hmm hier ff me collectie langsgegaan en ik moet helaas bekennen dat dit nummer daar niet toe behoordTomSwinnen schreef op 10 februari 2003 @ 20:58:
en nogeens , petalwing , de versie van de ramones vinnek eigenlijk wel wat leuker
Maar nog een goede suggestie : Madonna - Frozen of de power of good-bye ... leuk voor de wat lagere tonen.
Anoniem: 55191
Die Eagles track is een van de beste live tracks ooit opgenomen (technisch gezien). Is van de CD Hell Freezes Over trouwens.Anoniem: 35417 schreef op 10 February 2003 @ 22:03:
[...]
Mja, IMO moet je oppassen met live-tracks. De kwaliteit kan een stuk minder zijn, en vaak zijn tonen niet zo zuiver een netjes. Dit kan je oordeel beïnvloeden. Maar over de live-opnames van de Dire Straits kan ik maar één ding zeggen: Top! Ze zijn echt heel goed geremasterd, ook oudere studio-opnames. Bijv. Communiqué, heel zuiver en gedetailleerd..
Verder probeer ik juist alle soorten muziek uit.
Ook wil de tonengenerator wel eens vertellen op welke freq. m'n kast meetrilt.
idd deze dvd heeft een zeer mooi zuiver geluidje.Anoniem: 55191 schreef op 10 February 2003 @ 23:16:
[...]
Die Eagles track is een van de beste live tracks ooit opgenomen (technisch gezien). Is van de CD Hell Freezes Over trouwens.
en een mooie bas ook. de pcm track vindt ik persoonlijk mooier als de DTS track.
Voor het mooie, warme geluid luister ik graag naar Jeff Buckley, bij voorkeur Hallelujah.
Verder goed klinkende harde cd's vind ik de latere cd's van Paradise Lost (Draconian Times en One Second) en Mutter van Rammstein.
Knopfler is idd niet erg dynamisch, maar ik vind de CD goed om de basweergave te testen, die is nogal een probleem geweest bij mij (opgelost met hele mooie LS kabels).Ten eerste: ik zou niet testen met Mark Knopfler. Het is niet superdynamisch enzo, dus speciaal daarmee testen is niet zo handig IMO.. Wel mooie muziek BTW (heb kaarten voor concert in juni )
En daarnaast: met een goede set klinken waardeloze opname's het best? Wat klopt hier niet
Ik test meestal met Dire Straights (esp. On Every Street (live), Brothers in Arms, Private Investigations) Dit is hele dynamische muziek, en geeft goed weer wat een set in huis heeft.
Daarnaast neem ik meestal een CD'tje van Pink Floyd mee (The Wall, en dan in het bijz. Hey You en Comfortably Numb), en wat Blof..
Ik heb het hier wel over 2.0 sets, multichannel moet je IMO niet met muziek testen. Ev. SACD/DVD-A, maar geen stereo..
offtopic:
s_roubos, jij zult, gezien je muzieksmaak - voor zover die op te maken is - Pink Floyd ook wel wat vinden denk ik. Ooit wat van gehoord?
En toevalligerwijs heb ik vorige week Pink Floyd geKazaad. Ik moest ergens beginnen, dus werd, je raadt het, Dark Side of the Moon. Ga de CD wel halen denk ik
Oh ja, natuurlijk mag Brothers in Arms niet ontbreken. Mijn favoriet is de versie op On the Night (heb er inmiddels vier geloof ik
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Anoniem: 19680
lijkt me toch dat er iets goed mis is met je set, als het "beter" klinkt als dat het op genomen is....s_roubos schreef op 10 February 2003 @ 20:25:
Om het hoog te testen: de rest van die plaat
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
En dan bedoel ik specifiek de "Coffee-mix"
[ Voor 39% gewijzigd door RMYuma op 18-07-2013 23:13 ]
| Specs Aurora24 | My music |
Peter Gabriel.. In your eyes..de live versie dan
Persoonlijk, mooiste om mee te testen vind ik Gladiator en dan ook de intro's (van DTS enzo, zo'n gekke piano).
Kwa muziek zou ik ook kiezen voor Dire Straits...vooral dat ene nummer wat zo lekker opbouwt in het begin... Money for nothing dacht ik.
Kwalitatie erg goed opgenomen en mooie ruimtelijke verdeling in stem en instrumenten, geen electronische bullshit
"Grandma was slow, but she was old....!!"
Anoniem: 28145
Zeer wijds en open.
Ian Boddy - The Deep
Orbital - Middle of nowhere (Insides is ook een goede, zeker The Box Part 1 & 2)
evt.
Ambeon - Fate of a dreamer
Jarre - Chronologie
Voor de rest sluit ik me aan bij Dire Straits/Moby/Pink Floyd/Oldfield/Aphex Twin
Een heel mooi en rustig nummer, waar je heel duidelijk en goed in kan horen hoe stemmen klinken, en ook 'echte' muziek met veel dynamiek.
Schitterende muziek overigens, jammer dat hun CD's zo slecht te verkrijgen zijn buiten Noorwegen
[ Voor 8% gewijzigd door Astra op 11-02-2003 11:02 ]
Anoniem: 30621
Anoniem: 77629
Tears for Fears - The seeds of love.
Niet perse een goed nummer, maar bevat alles: zangstem man, zangstem vrouw (hoog/laag), alle instrumenten.....
Stratevarius - Inifnity
Zit erg veel in, vooral veel hoge tonen.
Voor het 'hardere' en vooral snellere werk Limbonic Art (heftige geluidsmuur). Om de bassen te testen een paar oldschool (hardcore) nummers: Marshall Masters' Don't Touch that Stereo en wat nummers van G-Town Madness.
Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases
IddRataplan schreef op 11 February 2003 @ 02:56:
Om het laag te testen: Philip Glass - Koyaanisqatsi (da's het eerste nummer van de gelijknamige plaat). Geen goedkope setjes mee testen, dat gaat niet goed![]()
Om het hoog te testen: de rest van die plaat
Super mooie cd imho
Ook een idee
Dus DE WOOFER : Iets met veel bass
DE MIDDEN speaker : iets waar veel wordt gepraat enz....
DE REST (SURROUND) : Rustige muziek
Toch
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Het is gewoon erg moeilijk om die CDs een beetje goed over te laten komen... de opname is niet bijzonder ruimtelijk.
Anoniem: 19425
Ik heb het nummer even gedownload, klinkt leuk ! beetje wazig maar ik heb de rest van de cd niet gehoord dus ik weet niet of het gewoon een intro is die bij de cd past... maar mijn speakers hadden er geen problemen mee...Klubbheads schreef op 11 February 2003 @ 12:26:
[...]
Idd, Daar valt een menige sony echt zwaar door de mand
![]()
Super mooie cd imho
Lekker heftig, en er zitten allerlei geluidjes op de achtergrond. Bij een matige installatie hoor je die nauwelijks.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Heerlijke bass...
Vanwege dat nummer weet ik dat de buren me niet meer zo aardig vonden nadat ik me boxxensetje gekocht had
AMD 939 3000+, A8N-SLI Deluxe, 2GB mem, dvd fikkertje en voor 2TB aan space
Da's idd 1994The_Prince_of_Mu schreef op 11 February 2003 @ 03:57:
Capella - U Got 2 Let the Music (1994 dacht ik...)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Roger Waters - 4:20 AM van cd Pros & Cons of Hitch Hiking. (hij spuugt in de microfoon.....)
Dire Straits - Private Investigations
Enya - Watermark
After Forever - verschillende van cd Deceipher
Therion - verschillende van cd Secret of the Runes
Enigma - Sadeness
[ Voor 12% gewijzigd door Muttley op 11-02-2003 13:44 ]
An 11 is a 10 that swallows
Anoniem: 78388
KIJK Jij snap het! roger waters! Probeer is dit nummer:Muttley schreef op 11 februari 2003 @ 13:39:
Bijvoorbeeld:
Roger Waters - 4:20 AM van cd Pros & Cons of Hitch Hiking. (hij spuugt in de microfoon.....)
Enya - Watermark
Enigma - Sadeness
Roger Waters - Amused to death
Niet echt redelijk een cd met 5 sporen vergelijken met een 2 sporig muziek cdtjeAnoniem: 78388 schreef op 11 februari 2003 @ 13:41:
Om het dts gedeelte te testen zou ik Lord of the rings 1e deel (wel de extended DVD versie ivm DTS) nemen. En dan in het bijzonder het gedeelte waar ze de bulrog (?) horen aankomen. Hele lage frequenties, bijna niet hoorbaar, maar wel voelbaar met een goede sub. Daarna hele dynamische stukjes met pijlen die links en rechts overvliegen en inslaan.
Anoniem: 14687
Ik heb dat ding eens op 25.000 herz gezet, en je kon de toon duidelijk horen (m'n zusje hoorde hem ook
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Klinkt heel strak, vind vooral de surround effecten mooi gedaan, is nog es wat anders dan alleen maar links-rechts.
[ Voor 31% gewijzigd door wagenveld op 11-02-2003 15:24 ]
Anoniem: 69881
ook leuk om je bass te testen: Bass Outlaws - Illegal BassAnoniem: 14687 schreef op 11 February 2003 @ 15:07:
Wat bas betreft, gebruik ik Smack my... van The Prodigy. Als je tussen de bas de muziek nog zuiver krijgt (dus zonder dat die als 't ware veel stiller wordt), heb je al een behoorlijke set.
Naja de naam zegt het eigenlijk al, zou hem niet meteen vol open zetten, deze gaat onder de 20Hz

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Anoniem: 63623
Dat nummer word bij mij meteen gedraaid om alle bassen it te proberen.
of soortgelijke nummers zoals :
Jay-Z - Hard knock life
Marco V - Simulated
Floorfiller - Le delire
Dacht ff dat ik de enige was ....Anoniem: 14687 schreef op 11 February 2003 @ 15:07:
Wat bas betreft, gebruik ik Smack my... van The Prodigy. Als je tussen de bas de muziek nog zuiver krijgt (dus zonder dat die als 't ware veel stiller wordt), heb je al een behoorlijke set.
maar inderdaad ... er zijn weinig setjes die de muziek duidelijk laten tussen de enorme bas door.
Heb er ook al menig subwoofertje mee naar de set-hemel gestuurd. Is ook errug leuk om grote PA's mee te testen ( let op, niet te gebruiken met een eigenwijze domme collega die nu nog alleen maar piepjes hoort
Mja, das waar, zeker op z'n eerste CD (Golden Heart) het eerste nummer. Na die keltische intro lekkere beginklap. Heel netjes..s_roubos schreef op 11 February 2003 @ 00:06:
Knopfler is idd niet erg dynamisch, maar ik vind de CD goed om de basweergave te testen, die is nogal een probleem geweest bij mij (opgelost met hele mooie LS kabels).
Zeker doen, die CD is idd goed, maar kan een beetje ouderwets en vlak klinken. Een beetje 'dof' als je snapt wat ik bedoel..En toevalligerwijs heb ik vorige week Pink Floyd geKazaad. Ik moest ergens beginnen, dus werd, je raadt het, Dark Side of the Moon. Ga de CD wel halen denk ik
Om een goed beeld te vormen van de laatste jaren van Pink Floyd - met Roger Waters, het Gilmour-tijdperk is minder briljant - is The Wall een hele goede. En als je van live houdt is "The Delicate Sound of Thunder" - met David Gilmour - een hele goede.
Pink Floyd is echt heel erg goed
Hmm, ik heb er ook 4 versies van geloof ik, ik vind de live-versie van "The Limited Edition" het mooist. Heb de CD alleen nietOh ja, natuurlijk mag Brothers in Arms niet ontbreken. Mijn favoriet is de versie op On the Night (heb er inmiddels vier geloof ik).

Erg goed nummer, het hele album eigenlijk. Maar voor testen zou ik idd ook "The Pro's and Cons of Hitchhiking" kiezen.Anoniem: 19425 schreef op 11 February 2003 @ 13:49:
[...]
KIJK Jij snap het! roger waters! Probeer is dit nummer:
Roger Waters - Amused to death
Iemand "In the Flesh" (live)? Erg goed concert, en goed opgenomen CD..
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 35417 op 11-02-2003 16:14 ]
kan het beter?Muttley schreef op 11 February 2003 @ 13:39:
Bijvoorbeeld:
Enya - Watermark
Enigma - Sadeness
Secret of the runes is trouwens zalig ceedeetje .. heb ze ook live gezien , die mannen , enorm zalig concert !
dan gebruik ik liever de "sine wave - 20 khz to 20-hz test" ofzow ..BeaM-R schreef op 11 februari 2003 @ 15:34:
[...]
ook leuk om je bass te testen: Bass Outlaws - Illegal Bass
Naja de naam zegt het eigenlijk al, zou hem niet meteen vol open zetten, deze gaat onder de 20Hz
gaat van 20 Khz => 20 hz
kan je ook ff horen wat je setje aankan
maar die illegal bass is ook wel laag inderdaad .. maar vindem meer iets voor Car-Audio
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
jeezes , mijn pc speakertjes doen nogal raarChristuS schreef op 11 februari 2003 @ 17:40:
Voor een leuke basstest kun je ook hier kijken. Geluid stukje opdraaien en voel de bass
Anoniem: 16876
Prodigy - The fat of the land (1997)
Faitless - Revence
Renaissance Worldwide Disc 1 (Mixed by David Morales)
Saint Germain - Tourist
Stephane Pompougnac - Hotel Costes
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 16876 op 11-02-2003 17:55 ]
Wow vet!ChristuS schreef op 11 February 2003 @ 17:40:
Voor een leuke basstest kun je ook hier kijken. Geluid stukje opdraaien en voel de bass
En dan te bedenken dat 24 maart a.s. de SACD versie van DSotM uitkomt.s_roubos schreef op 11 februari 2003 @ 00:06:
[...]
En toevalligerwijs heb ik vorige week Pink Floyd geKazaad. Ik moest ergens beginnen, dus werd, je raadt het, Dark Side of the Moon. Ga de CD wel halen denk ik
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
en qua scary intro , kan de demo van Endor tellen ( die eigenlijk voor een demo hééél goed is opgenomen , en op een goede set enorm eng overkomt )
Soundtrack Titanic (Music from the motion picture, door James Horner).
Een aantal tracks hebben enorm zachte, maar zeer diepe bassen. Echt wreed op hoger volume.
Enigma ook handig, vrij ruimtelijk geluid.
Verder het echte beukwerk gooi ik er hardstyle/hardcore door.
04_hard_sl_-_hardstyle_suckaz-sq.mp3 -> die roeleerd atm bestwel, massive bass...
Dan is die van mij zwaar kl*te, als ik er Frans Bauer inleg spuugt ie hem uitMisschien iets van Frans Bauer , als ie dat trekt heb je een goed setje.

Mijn Flickr; Sony A7iii
Toch maar wels_roubos schreef op 11 February 2003 @ 21:19:
Hm... aangezien ik waarschijnlijk de Philips 963SA ga kopen binnenkort (voor de trouwe lezers - ik heb mijn mening herzien, toch wel een erg mooi apparaat), lijkt me dat dan een mooie eerste SACD
Mja, ik vind de meerwaarde van SACD erg tegenvallen. Weinig titels, en ik heb sowieso een tweekanaals set..
Maar veel plezier ermee, en ik kan me voorstellen dat Pink Floyd op SACD-geremasterd erg mooi zat zijn!
Anoniem: 73878
Enigma - Love, Devotion, Sensuality (LSD) --> Lekker new-age cdtje
Enya
Shockers --> Voor wat zware techno sounds.
Anoniem: 51195
in feite heb je gelijk , in dat soort muziek zit een grote dynamiek!Anoniem: 60477 schreef op 11 February 2003 @ 22:11:
Misschien iets van Frans Bauer , als ie dat trekt heb je een goed setje.
Anoniem: 64211
SlipKnoT - Eyeless
SlipKnoT - Surfacing
Otep - Blood Pigs
Ik denk dat je het beste je eigen smaak muziek meej kunt nemen om te laten testen
Dit topic is gesloten.