Sennheiser ervaringen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 965 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik ben mijn sony oordopjes een beetje zat en vond het toch maar us tijd om een goede koptelefoon te kopen.

Dus ben ik opzoek gegaan naar reviews, maar die zijn er gewoon praktisch niet? De pricewatch zelf heeft ook geen Hoofdtelefoons er in staan, dus is het voor mij nogal een moeilijke keuze.

Na wat gezocht te hebben met de search hier kwam ik wat aardige topics tegen, en daar kwam sennheiser altijd wel goed uit. Er worden verschillende modellen genoemd en aangeraden. En eigenlijk is het ook iets van eigen smaak, je moet het eigenlijk in een zaak gaan beluisteren. Helaas is er geen 1 winkel in mijn omgeving die ze voor testen heeft. :(.

Dus vertrouw ik op de verschillende topics hier en kom ik uit op 2 modellen. Probleem is alleen dat ik erg twijfel tussen deze twee omdat er 1 draadloos is en de andere met draad.

Draadloos is natuurlijk erg lekker voor thuis, zo'n draadje over je keyboard heen lijkt me niet bepaald lekker werken. Uiteraard is dit wel weg te werken, maar ik denk dat draadloos altijd wel iets comfortabler zal zijn. Maar hoe zit het dan met de kwaliteit? Zijn de huidige draadloze hoofdtelefoons goed genoeg om achter in je stoel te genieten van een lekker trance nummer? Of een dvdtje te bekijken, waar zich vele explosies voor doen?

Ik zit op het moment tussen deze twee te twijfelen :

Sennheiser RS65 draadloze hoofdtelefoon
Sennheiser HD590 hoofdtelefoon

Mijn budget ligt zo rond de 200 euro, je kunt beter gewoon gelijk wat goeds aanschaffen zodat je er later geen spijt van krijgt. Ik hoop dat jullie mij wat raad kunnen geven, want ik ben niet van plan om er 2 te kopen ;).

Mijn V&A

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik heb die RS65 en hij is echt super, het geluid is ook nog perfect als ik 50 meter verderop in de tuin zit en dat is altijd handig :)
Ik heb overigens ook altijd een draadje gehad maar daar reed ik nogal eens met mn burostoel over en dan was dat ook weer kapot :/

Hij is dan wel duur maar de service van Senngheiser is ook perfect, ik was erop gaan zitten en wou um laten repareren omdat er geen garantie meer op zat maar ik kreeg gewoon een nieuwe headset en dat nog gratis ook :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

IK heb de sennheiser HD580 en die is echt niet meer normaal ik zou echt met draad pakken want het geluidskwaliteit is dan toch echt een stuk beter, en ik neem aan dat je toch 8ter je pc zit. "t is natuurlijk wel makkelijk maar ga je echt in de tuin staan???? Die hd590 heeft een 100% zuurstogvrije 99,9% zuiver kristal OFC snoer met vergulde plug en reken maar dat die gigantich blaast voral de bass super mooi

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Keb een RS40 en ik ben er enorm tevreden over . Alleen als je em voor je PC gebruikt kan het wel zijn dat iet (zoals mij nvdr) vrij veel storing krijgt als je dicht bij je scherm zit . Kweetni hoe het zit met de duurdere en nieuwere RS-versies

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:41
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 12:28:
IK heb de sennheiser HD580 en die is echt niet meer normaal ik zou echt met draad pakken want het geluidskwaliteit is dan toch echt een stuk beter, en ik neem aan dat je toch 8ter je pc zit. "t is natuurlijk wel makkelijk maar ga je echt in de tuin staan???? Die hd590 heeft een 100% zuurstogvrije 99,9% zuiver kristal OFC snoer met vergulde plug en reken maar dat die gigantich blaast voral de bass super mooi
En als je iets goedkoper zoekt, Ik heb de HD495, zal waarschijnlijk iets minder klinken als weet ik niet of je dat hoort, maar het is wel een stuk goedkoper.

Enig nadeel, het draad dat er bij zit is iets fragieler dan de duurdere versies, maar toch niet kapot te krijgen. Hij heeft namelijk tussen deuren gezeten, overreden door stoelen, dubbel geknikt, en nog klinkt hij perfect.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29

GaMeOvEr

Is een hork.

Nadeel van draadloos blijf ik vinden dat die dingen eeuwig ruisen.

Dat is voor een reden om er geen te kopen.

Aannames zijn fataal.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

GaMeOvEr schreef op 09 February 2003 @ 12:47:
Nadeel van draadloos blijf ik vinden dat die dingen eeuwig ruisen.

Dat is voor een reden om er geen te kopen.
Die HDR65 doet het erg goed qua ruis.
Hij wil weleens een keertje ruisen maar dan moet je ff het knopje op de headset indrukken zodat hij het basisstation opnieuw opzoekt :)

Alle proemn in n drek

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

zonder reviews durf ik zo te beweren dat met draad in ieder geval niet slechter is.

ik heb een oude 560, en hij klinkt nog steeds goed

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Ik heb een HD 455 en 477 en ze klinken allebei super, alleen die 455 begint een beetje rot te doen, mn broertje trok heel hard aan 1 van die draadjes die in de oordopjes zitten en nu doet 1 speakertje een beetje maf :( trouwens goeie bass :9

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:07
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 12:28:
Agreed 8)
Ik heb de HD-590
En over dat snoertje hoef je je ook niet druk te maken. Sloop je hem ooit is een keer (draadbreuk oid), dan koop je gewoon een nieuwe. Hij zit gewoon met een stekkertje aan je koptelefoon vast. Heeft als bijkoment voordeel, dat mocht je snoertje klem zitten onder je stoel of zo en je staat op, dat het draadje los schiet en er niks kapot is. Is mij al meerdere malen overkomen. :7
En die HD-590 rulez echt _/-\o_

• Workaholic
  • Niet online
Het klinkt allemaal erg positief, maar is er hier niemand die zowel de draadloze als de met draad getest heeft?

Als er niet veel kwaliteitsverschil tussen de draadloos/metdraad zit kies ik toch liever voor de vrijheid van zonder draad.

Is die met draad nou zoveel beter?

Mijn V&A

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29

GaMeOvEr

Is een hork.

Als je in dezelfde prijsklasse gaat kijken, zal die met draad altijd beter klinken.

et ontvangstgedeelte en de zender kosten ook geld, het moet ergens vandaan komen. ;)

Kortom als je 100€ te besteden hebt, zal eentje met draad van 100€ beter klinken dan eentje zonder draad van 100€. :)

Aannames zijn fataal.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

^^^ precies :)

hd 580 (ouder model) is een van de beste in het "goedkopere" segment, anders kom je zeker over het 3 dubbele voor iets betere kwaliteit.

draadloos is zeker lekker, en de rs 30 / rs40 klinken allebei zeker goed, maar met draad is het idd simpelweg beter dan draadloze in dezelfde prijscatogerie

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

ik heb hier en philips sbc hc8305 en die werkt perfect hoor, signaal gaat door muren en bijna alles heen, dus overal goed ontvangst en niet te duur zoals sennheiser.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 20:28:
ik heb hier en philips sbc hc8305 en die werkt perfect hoor, signaal gaat door muren en bijna alles heen, dus overal goed ontvangst en niet te duur zoals sennheiser.
klopt er zijn een nieuwe stel philips koptelefoons uit die zelfs nog beter dan de sennheissers zijn..de exacte zijn deze :

Philips HP890 (€90) Philips HP910 (€110)

• Workaholic
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op 09 februari 2003 @ 20:13:
Als je in dezelfde prijsklasse gaat kijken, zal die met draad altijd beter klinken.

et ontvangstgedeelte en de zender kosten ook geld, het moet ergens vandaan komen. ;)

Kortom als je 100€ te besteden hebt, zal eentje met draad van 100€ beter klinken dan eentje zonder draad van 100€. :)
Budget ligt zo rond de 200 euro ;).

Valt niet mee de keuze, ik ben bang dat ik me te veel ga ergeren aan dat draad. En als ik voor draadloos ga dat ik straks met een low quality ding zit opgeschept, waar ik + - 400 (ja euro's lijken zo weinig ;)) gulden voor neer gelegd heb :Z

[ Voor 22% gewijzigd door Workaholic op 09-02-2003 20:34 ]

Mijn V&A

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

luister eens naar die philips... schijnen erg goed te zijn

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik kan maar 1 ding zeggen, de Sennheiser HD580 _/-\o_ .

Die is overigens ook beter dan de HD590 !!, de 580 is uit de 600 serie en de 590 uit de 500 serie, sommige mensen beweren van niet maar het is echt zo.

Enige verschil tussen de 580 en de 600 is dat de units handgeselecteerd zijn en het uiterlijk is iets anders.

• caspergt
  • Laatst online: 21-04-2025
Fairy schreef op 09 February 2003 @ 21:06:

Enige verschil tussen de 580 en de 600 is dat de units handgeselecteerd zijn en het uiterlijk is iets anders.
WTF ? dus ze gaan ff 100000 speakertjes met de handselecteren ?
ff aansluiten, luisteren, afkoppelen en doorlaten gaan ?
Kom op man dat zijn fabeltjes, dat kan nooit, heb je in een fabriek machines gaan ze luisteren welke naar welke serie mogen :?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Workaholic
  • Niet online
Fairy schreef op 09 februari 2003 @ 21:06:

Die is overigens ook beter dan de HD590 !!, de 580 is uit de 600 serie en de 590 uit de 500 serie, sommige mensen beweren van niet maar het is echt zo.

Heb je hier bronnen van? Hoe kan een lager model nr nou beter zijn :)?

Mijn V&A

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

OC-Addict schreef op 10 February 2003 @ 15:12:
[...]

Marantz PM-14 of Marantz PM-5800 :Y)
ik weet et wel :D

• Workaholic
  • Niet online
Gitaarwerk schreef op 10 February 2003 @ 15:24:
[...]

Marantz PM-14 of Marantz PM-5800 :Y)
ik weet et wel :D
Laten we het houden op de sennheiser model nr's ;)

Mijn V&A

Verwijderd

mooit topic

iemand ook alternatieven voor sennheiser, want die opgeblazen bass ben ik niet echt over te spreken :(

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 16:26:
mooit topic

iemand ook alternatieven voor sennheiser, want die opgeblazen bass ben ik niet echt over te spreken :(
zie mijn post hierboven ;)

Verwijderd

OC-Addict schreef op 10 februari 2003 @ 15:12:
[...]

Het is toch echt zo. Vroeger toen Sennheiser nog een andere site had, hadden ze alle koptelefoons ingedeeld in product series. Toen hoorde de 580 en de 600 idd bij de 600 serie en alle andere modellen (560,570,590) bij de 500 serie. Je kunt het nu nog steeds wel terugzoeken op de Sennheiser site. De specificaties van beide modellen zijn nagenoeg hetzelfde. Allebei een nom. impedantie van 300 Ohm, eenzelfde gevoeligheid, zelfde frequentiebereik etc. etc. Wat zit er dan voor verschil in? Nou, de HD600 is van andere materialen gemaakt. Ik heb ze trouwens allebei in de handen gehad (580 en 600) en de 600 ziet er misschien wel wat mooier uit maar kwa geluidskwaliteit maakt het geen zak uit. Dus het prijsverschil is voor mij niet te compenseren met een beter uiterlijk. Ik heb dus uiteindelijk lekker de 580 gekocht en die klinkt stukken beter dan een draadloos model.

Bij een draadloos model blijf je altijd zitten met batterijen die je op moet laden, nooit helemaal ruisvrij, en als je dan gebruik maakt van je grotere rijkwijdte krijg je nog meer ruis. Ook schijnen andere elektromagnetische bronnen (gsm, monitor) er veel invloed op te hebben.

Het lijkt mij dus duidelijk, als je mee achter je computer zit gewoon eentje met draad kopen. :)

• Workaholic
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 18:09:
[...]

Het is toch echt zo. Vroeger toen Sennheiser nog een andere site had, hadden ze alle koptelefoons ingedeeld in product series. Toen hoorde de 580 en de 600 idd bij de 600 serie en alle andere modellen (560,570,590) bij de 500 serie. Je kunt het nu nog steeds wel terugzoeken op de Sennheiser site. De specificaties van beide modellen zijn nagenoeg hetzelfde. Allebei een nom. impedantie van 300 Ohm, eenzelfde gevoeligheid, zelfde frequentiebereik etc. etc. Wat zit er dan voor verschil in? Nou, de HD600 is van andere materialen gemaakt. Ik heb ze trouwens allebei in de handen gehad (580 en 600) en de 600 ziet er misschien wel wat mooier uit maar kwa geluidskwaliteit maakt het geen zak uit. Dus het prijsverschil is voor mij niet te compenseren met een beter uiterlijk. Ik heb dus uiteindelijk lekker de 580 gekocht en die klinkt stukken beter dan een draadloos model.

Bij een draadloos model blijf je altijd zitten met batterijen die je op moet laden, nooit helemaal ruisvrij, en als je dan gebruik maakt van je grotere rijkwijdte krijg je nog meer ruis. Ook schijnen andere elektromagnetische bronnen (gsm, monitor) er veel invloed op te hebben.

Het lijkt mij dus duidelijk, als je mee achter je computer zit gewoon eentje met draad kopen. :)
Erg helder, bedankt :). Maar je zegt dat je het draadloos model ook beluisterd hebt? Kun je me vertellen welke?

Ik weet nu toch bijna zeker dat ik voor draadloos wil gaan aangezien ik hem ook bij de tv wil gebruiken, en met draad schiet dat niet zo op :). Bovendien heeft die met draad zo'n oorwarmer vorm :P. Dat lijkt me nou niet echt bepaald lekker in de zomer en na vele uren :).

Wat de batterij betreft, hij gaat zo'n 10 a 11 uur mee. En zo'n diehard ben ik niet :) dus ik mag al blij zijn als ik 3 a 4 uur haal :P.

Wat het opladen betreft, die modellen zet je gewoon in de cradle(standaardje) en dan laad hij zich zelf op.

Maar nogmaals als het geluidskwaliteit nou veel beter is met draad voor het beluisteren van een mp3tje en het spelen van een potje counter-strike (meer doe ik eigenlijk niet waarbij geluid van toepassing komt)dan ga ik zeker voor draad.

Mischien dat ik jullie hiermee wat meer help kwa keuze advies. Ik ben geen dj of dergelijke :).

Tijdens de dag gaat me 5.1 setje aan en ik gebruik mijn kopteloon eigenlijk alleen bij :

Serieuze Counter-strike potjes, wedstrijden (Geluid is erg van belang)
's avonds laat bij mp3's/internetten.

Mijn V&A

Verwijderd

OC-Addict schreef op 10 February 2003 @ 19:24:
[...]

Erg helder, bedankt :). Maar je zegt dat je het draadloos model ook beluisterd hebt? Kun je me vertellen welke?
Dat was volgens mij de rs45. Ook heb ik wat goedkopere modellen van Philips beluisterd. (Ik heb ze nooit met elkaar kunnen vergelijken, ik ga af op mijn herinneringen.)
Ik weet nu toch bijna zeker dat ik voor draadloos wil gaan aangezien ik hem ook bij de tv wil gebruiken, en met draad schiet dat niet zo op :). Bovendien heeft die met draad zo'n oorwarmer vorm :P. Dat lijkt me nou niet echt bepaald lekker in de zomer en na vele uren :).
De rs65 zit ook compleet om je oor heen. Of zoals de Duitsers het zo mooi zeggen: "offenen, ohrumschließenden, dynamischen Hifi-Stereo-Funkkopfhörer."
Wat de batterij betreft, hij gaat zo'n 10 a 11 uur mee. En zo'n diehard ben ik niet :) dus ik mag al blij zijn als ik 3 a 4 uur haal :P.
Ik weet niet waar je die info vandaan haalt, de Sennheiser site zegt ca. 4 uur met een volle accu.
[..]
Maar nogmaals als het geluidskwaliteit nou veel beter is met draad voor het beluisteren van een mp3tje en het spelen van een potje counter-strike (meer doe ik eigenlijk niet waarbij geluid van toepassing komt)dan ga ik zeker voor draad.
Bij redelijke tot goede mp3's zul je zeker verschil horen. Als je alleen maar crap van Kazaa download dan zal het wel meevallen. ;)
Mischien dat ik jullie hiermee wat meer help kwa keuze advies. Ik ben geen dj of dergelijke :).

Tijdens de dag gaat me 5.1 setje aan en ik gebruik mijn kopteloon eigenlijk alleen bij :

Serieuze Counter-strike potjes, wedstrijden (Geluid is erg van belang)
's avonds laat bij mp3's/internetten.
Wij kunnen de keuze niet voor je maken, je zal toch echt zelf ergens moeten gaan luisteren. Trek er gewoon een dag voor uit, neem wat favo cd's mee en ga lekker luisteren in een winkel waar ze ze wel "te testen" hebben.

Succes!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Ga zelf luisteren want het is heel persoonlijk wat je goed en lekker vindt klinken. Ik persoonlijk heb het absoluut niet zo op Sennheiser terwijl veel mensen er gek van zijn. Alleen jijzelf kan bepalen wat geschikt is voor jou.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Workaholic
  • Niet online
Exirion schreef op 10 februari 2003 @ 20:14:
Ga zelf luisteren want het is heel persoonlijk wat je goed en lekker vindt klinken. Ik persoonlijk heb het absoluut niet zo op Sennheiser terwijl veel mensen er gek van zijn. Alleen jijzelf kan bepalen wat geschikt is voor jou.
Jullie hebben volkomen gelijk, ik baal er van dat zelfs in Nijmegen er geen één winkel zit die ook maar die kopteloons op vooraad heeft :|

Dan maar wat verder weg ;). Topic mag van mij opslot. Allemaal bedankt.

Mijn V&A

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Bij de RS65 zitten trouwens 2 accu's en ik heb er nog eentje bijgekocht voor 10 euro, dus je hebt altijd muziek :)

Alle proemn in n drek

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

caspergt schreef op 09 February 2003 @ 21:40:
[...]

WTF ? dus ze gaan ff 100000 speakertjes met de handselecteren ?
ff aansluiten, luisteren, afkoppelen en doorlaten gaan ?
Kom op man dat zijn fabeltjes, dat kan nooit, heb je in een fabriek machines gaan ze luisteren welke naar welke serie mogen :?
Je neemt het te letterlijk. Ze worden niet met de hand geselecteerd, ze worden gemeten op frequentiebereik e.d. en de beste worden in de HD600 gestopt en de rest in HD580, maar ook die van de beste komen zonder prob's in de HD580 terecht. Uiteindelijk zo goed als dezelfde koptelefoon voor minder geld.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Exirion schreef op 10 February 2003 @ 20:14:
Ik een paar jaar geleden ook niet, maar dat kwam omdat een verkoper zo slim was om het ding op een zony setje aan te sluiten met een halve stereo naar nepsurround filter erop en ik denken dat die Senn's blikkerig als hel zijn, maar die Senn's zijn gewoon helemaal TOP. Je moet ze alleen wel op goeie apparatuur beluisteren en dus niet op een portable of op een minisetje, want dan klinkt het bagger want een Senn heeft nu eenmaal iets meer vermogen nodig dan oordoppies (maar dat is met bijna elke hoge kwaliteitskoptelefoon).

Verwijderd

ik heb een hdr 40 met t40 station (gratis van sennheiser toen pappa 8 x ew500 zendermicrofoons kocht ) oh jah sennheiser heeft actie wie nu microfoon koop krijgt gratis horloge bij kado zag vandaag weer een doosie binnenkomen op de zaak

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Fairy schreef op 10 February 2003 @ 23:30:
Ik een paar jaar geleden ook niet, maar dat kwam omdat een verkoper zo slim was om het ding op een zony setje aan te sluiten met een halve stereo naar nepsurround filter erop en ik denken dat die Senn's blikkerig als hel zijn
Geloof mij nou maar als ik zeg dat ik een goeie versterker heb staan ;) Beter dan wat je voor een paar duizend euro in de winkel kunt krijgen.
maar die Senn's zijn gewoon helemaal TOP.
Dat vind ik dus niet. Maar zoals gezegd, Sennheiser ligt bij veel mensen goed in het gehoor omdat ze een 'mooie volle bass' hebben en een gepiekt hoog. Zo tussen 8KHz en 16KHz zitten er hoge pieken in het de response van bijna alle Sennheisers.
Je moet ze alleen wel op goeie apparatuur beluisteren en dus niet op een portable of op een minisetje, want dan klinkt het bagger want een Senn heeft nu eenmaal iets meer vermogen nodig dan oordoppies (maar dat is met bijna elke hoge kwaliteitskoptelefoon).
Vertel mij wat ;) Ik heb een AKG studiehoofdtelefoon met 600 Ohm impedantie die heel goed aangestuurd moet worden. Toch blijft ik van mening dat Sennheisers niet het beste zijn, en dat zijn ze ook niet. Het is natuurlijk ook geen toeval dat praktisch alle _echte_ audiofreaks voor merkens zoals Grado, Beyer Dynamic, AKG en noem maar op kiezen. Sennheiser is populair merk met een populair geluid, maar niet mijn geluid. Ik zweer bij AKG en vind Beyer ook goed klinken.

Ik wil een zo neutraal mogelijk geluid zonder een bass die harder klinkt dan dat ie opgenomen is, en ook geen gepiekt hoog. AKG is wat dat betreft ijzersterk en hij (K240 serie) wordt ook niet voor niks al 20 jaar in enorm veel studio's gebruikt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• SoeperKees
  • Laatst online: 04-10-2025
Ik heb dus de HD570 echt geweldig geluid dat daar in zit. Ik heb ze bij Mediamarkt kunnen testen. Vond de HD600 het beste maar was ook meteen weer een stuk duurder...deze van mij is 119 Euro....best veel maar dat komt wel overeen met de kwaliteit van de Sennheiser. Ze zien er ook nog leuk uit ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.happymedium.com/hd570.gif

Draadloos......NEE! BAH :P
Nee ik vind draadloos nix....ik ga ook wel vaak naar lan's en heb wel mee gemaakt dat iemand het geluid van iemand anders ontving.....dus ik zit te cs'en en ik hoor leuk en aardig een film doorheen.....lijkt me niet dat je dat wil :D

Advies: Ga voor Sennheiser MET draad, betaal een keer een beste prijs voor en je hoeft 2jaar niet meer een nieuwe te kopen.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

SoeperKees schreef op 11 February 2003 @ 10:17:
Advies: Ga voor Sennheiser MET draad, betaal een keer een beste prijs voor en je hoeft 2jaar niet meer een nieuwe te kopen.
Euh... 2 jaar? :? Een goeie hoofdtelefoon kan zo 20 jaar mee.

• Workaholic
  • Niet online
Bierkameel schreef op 10 February 2003 @ 23:19:
Bij de RS65 zitten trouwens 2 accu's en ik heb er nog eentje bijgekocht voor 10 euro, dus je hebt altijd muziek :)
Ik kom er net achter dat er dus meedere 65 versies zijn..

HDR 65-8

RS 65-8

De RS65 normaal zie ik er niet bij staan.. en de het verschil tussen de bovenstaande kan ik niet zo 1,2,3 zien? De HDR heeft geen info?

Mijn V&A

Verwijderd

OC-Addict schreef op 11 February 2003 @ 22:06:
[...]

Ik kom er net achter dat er dus meedere 65 versies zijn..

HDR 65-8

RS 65-8

De RS65 normaal zie ik er niet bij staan.. en de het verschil tussen de bovenstaande kan ik niet zo 1,2,3 zien? De HDR heeft geen info?
De HDR 65 -* is een extra koptelefoon zonder basisstation. Als je koptelefoon kapot is en je basisstation niet kun je dus een aparte koptelefoon kopen. Het getaal achter het streepje geeft aan welke variant het is. In dit geval (8\) dus een 863MHz variant.

Voor de RS 65-8 geldt hetzelfde, deze is dus MET basisstation en het is de 863MHz versie. Soms staat er ook nog een andere code achter, dit heeft te maken met op hoeveel Volt het basisstation werkt en welke stekkeraansluiting het basisstation heeft.

• Workaholic
  • Niet online
Sorry dat ik het topic weer omhoog schop, maar een nieuw topic was nogal overbodig.

Ik heb nu de RS 65 (Wireless, SRS Suround)

Echt een heerlijke koptelefoon, geluid is perfect en het bereik is ook prima. Maar nu een vraag aan andere Sennheiser (RS 40? RS 65?) gebruikers, bij mij blijft het charge lampje branden ook al heb ik hem er niet in staan? Klopt dit?

De surround functie is echt een verbetering, klinkt allemaal stukken beter dus hij is het zeker waard tegen over een lager model. Ik kan het uit en aan zetten voor de duidelijkheid, met de conclusie dat het stukken mooier is als hij ingeschakeld staat.

Voor de mensen die twijfelen aan de kwaliteit van draadloos, niet doen beluister het zelf in een zaak en je zult verbaast zijn. Geluid is uitstekent, en bass is mooi en helder.

[ Voor 39% gewijzigd door Workaholic op 23-02-2003 10:28 ]

Mijn V&A

Verwijderd

Bierkameel schreef op 09 February 2003 @ 12:16:
Ik heb die RS65 en hij is echt super, het geluid is ook nog perfect als ik 50 meter verderop in de tuin zit en dat is altijd handig :)
Ik heb overigens ook altijd een draadje gehad maar daar reed ik nogal eens met mn burostoel over en dan was dat ook weer kapot :/

Hij is dan wel duur maar de service van Senngheiser is ook perfect, ik was erop gaan zitten en wou um laten repareren omdat er geen garantie meer op zat maar ik kreeg gewoon een nieuwe headset en dat nog gratis ook :)
Helemaal mee eens. Het enigste wat ik wat minder vind aan draadloze koptelefoons is dat je wat minder hard kan draaien, omdat je anders het signaal laat clippen doordat de ingebouwde versterker het dan niet meer trekt :)
Maar daar zit weer een voordeel aan, want gehoorschade komt nu minder snel voor :)

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-02 19:48
Fairy schreef op 09 februari 2003 @ 21:06:

Ik heb destijds de HD570, HD580 en HD590 uitgebreid beluisterd. De HD590 vond ik duidelijk beter dan de HD580. De HD580 heeft een wat kill geluid, waar ik niet van houd. De HD590 daarentegen heeft een goed laag en warm midden; het hoog is wat te aanwezig. Ik zou daarom bij een volgende aanschaf waarschijnlijk voor een Grado gaan.

Overigens is ook de muzieksoort van belang. Zelf luister ik met name naar klassiek. De HD590 komt daarbij goed tot z'n recht. De HD580 doet het beter met moderne muziek met een strakke beat.

Naast de audio gebeuren vind ik de HD590 comfortabeler zitten dan de HD590. Niet alleen is de hoofdtelefoon lichter, maar ook het gebruikte materiaal voelt prettig aan op je hoofd. Ook niet onbelangrijk: De HD590 heeft een veel lagere ingangsimpedantie (120ohm) dan de HD580 (300ohm). Hierdoor kun je de hoofdtelefoon aan te sturen met een gewone versterker of geluidskaart.

Voor een goede hoofdtelefoon voor niet al te veel geld zou je eens kunnen kijken naar een Grado SR80 (zie: http://www.audioreview.com/PRD_117832_2750crx.aspx) of voor nog minder de Grado SR60. Persoonlijk zou ik niet voor draadloos gaan door de continue ruis als gevolg van storing.

• Workaholic
  • Niet online
Ik heb de modjes gevraagt om van dit topic een algemeen sennheiser topic te maken aangezien ik al mijn sennheiser heb aangeschaft en dus al de keuze heb gemaakt.

Ik zit dus nogmaals alleen met de vraag of iemand de RS65 heeft en mij kan vertellen of zijn charge lampje altijd brand ook al staat de koptelefoon niet in de lader?

Mijn V&A

• -RenE-
  • Laatst online: 09-02 19:48
Misschien is het wel aardig om een review topic te maken. Dus alleen met reviews van hoofdtelefoons en hoofdtelefoonversterkers; zonder reacties? Net zoals de Linux op Desktop reviews...

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:54
(titelfix, en zet gerust je ervaringen neer)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Ugh, ik adviseer met draad. Ik gebruik speakers als ik in mijn gehele kamer wil luisteren en de kwalie van draad overheerst de bewegingsvrijheid van draadloos imho.

Ik zelf heb een HD580. Hiervoor had ik HD490. En hij bevalt me uitmunted.
Ik kan hem iedereen aanraden maar daar heb je niet veel aan, wat ik wel kan doen is zeggen:
ga naar een audiozaak met je fav cd en beluister alle headphones!!!!

desnoods kijk je niet naar prijs en model in het begin, maak dan een lijstje en ga strepen. Koop niet iets omdat iemand anders het heeft, voor het zelfde geld is hij/zij een klassiek liefhebber met een Hd570 en luister jij alleen naar R&B waarbij in dat geval de hele bass wegvalt etc etc....koop iets wat voor jou goed klinkt en niet voor een ander. Advies kan/moet je natuurlijk altijd meenemen

just my 0,2€

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Exirion schreef op 11 February 2003 @ 09:59:
[...]

Geloof mij nou maar als ik zeg dat ik een goeie versterker heb staan ;) Beter dan wat je voor een paar duizend euro in de winkel kunt krijgen.

[...]
woei, wat voor zelfbouwversterker is dat? Of heb je 1tje gewonnen :).

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 24 February 2003 @ 12:09:
woei, wat voor zelfbouwversterker is dat? Of heb je 1tje gewonnen :).
Een eigen ontwerp van m'n vader. Die houdt zich al een jaar of 30/35 bezig met het ontwerpen en bouwen van versterkers en speakers, vooral high-end audio. Handig voor mij dus :P

Verwijderd

Heb zelf ook een sennheiser koptelefoon, maar dan uit het segment van de dj-sectie. Heb de Sennheiser HD-25 En ben er uiterst tevreden over.

Specs hd-25:

Nominal impedance 70 Ohm
Load rating 0.2 W
Contact pressure ca. 2.5 N
Weight w/o cable ca. 140 g
Jack plug 3,5/6,3 mm stereo
Transducer principle dynamic, closed
Ear coupling supraaural
Cable length 1,5 m
Sound pressure level (SPL) 120 dB(SPL)
THD, total harmonic distortion < 0,3 %
Frequency response (headphones) 16.....22000 Hz

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-02 10:18

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

ik heb zelf de hd 580, super ding, maar door de hoge impedantie niet overal optimaal voor , zeker met mn minidisk sharp mts mt 15 heeft ie wat moeite,

mede hierom ga ik een aparte koptelefoon versterker bouwen, een klasse a :) die in ieder geval voldoende vermogen in huis heeft om dat beest aan te sturen,

de 590 heeft hier geen last van omdat de impedantie van dat ding een stuk lager is en dus voor je minidisk/diskman een stuk makkelijker is om aan te sturen

blabla

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 12:28:
Bijjna elke senheisser heb deze kabel. De eh2200 had deze ook. Is niet speciaal. Geluid is belangrijker dan de kabel.

>Systeemspecs<

Verwijderd

ik heb de RS 30-88 en die werkt ook prima, mooi geluid en heel ver bereik, zit alleen wat minder op je hoofd en is zeker niet moeders mooiste, geluid is mooi en dat oplaadbare accu systeem werkt erg goed, alleen dan kom je bij het grootste nadeel, hij gaat maar 4 uur mee ofzo, daarom heb ik me zusjes batterij ook maar gejat :P

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 13:45:
daarom heb ik me zusjes batterij ook maar gejat :P
Nou heeft ze 's avonds in bed geen.... nah ja, never mind.... :+

[/hk mode]

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Exirion schreef op 25 February 2003 @ 09:56:
[...]

Een eigen ontwerp van m'n vader. Die houdt zich al een jaar of 30/35 bezig met het ontwerpen en bouwen van versterkers en speakers, vooral high-end audio. Handig voor mij dus :P
Buizending ofzo? :)

Maar ik vraag me af wat voor koptelefoon jij aanraadt voor portable dingen.. :)

Kheb nu een Sennheiser HD 490 gekocht, geluid is imo ERG acceptabel voor voor het geld (30 euro). Maar khad even iets nodig om m'n nieuwe iPod te proberen en ik dacht dat dit wel handig was om te kijken (beter dan niets, he ;))
Maar idd is de bass een beetje zwaar en ze vallen te makkelijk te overladen (wat is de gode term hiervoor? :P (deel van het geluid wordt zachter om plaats te maken voor gebonk, als het ware)) (door de bass (volgens mij))

Haakjes-overkill ;)

Maar ik wil graag een puur geluid > zoveel mogelijk de zelfde hardheid op alle toonhoogtes.
Enig id wat dan handig is, icm de iPod, dus? :)

Btw, mijn ervaringen met de HD 490 zijn erg positief, voor het geld, hoor!
Dus als je 30 euro wil uitgeven aan een leuke koptelefoon voor niet-audiofielen is het aardig :)
Maar verwacht er zeker niet teveel van!
(Ik vind ze ieg niet goed genoeg (als ik niet kijk naar de prijs), maar ik ben nog al zeurderig :P)

[ Voor 20% gewijzigd door Okyah op 03-09-2003 14:11 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Nou heeft ze 's avonds in bed geen.... nah ja, never mind....

haha, nee..ze is 12 :p, maar zij heeft dezelfde koptelefoon, in het begin trouwens wel problemen met frequenties maar dat is nu prima opgelost...
ik heb haar batterij :D, maar goede koptelefoon hoor.En als je tog een groter budget hebt, die van 200 is nog beter

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik heb zelf een HDR 65 en ben er niet helemaal blij mee.
Het geluid is prima, maar hard gaat hij niet. Het kijkt wel of hij het volume knijpt. Stel je hebt het volume zacht staan, je zet het harder (of er komt een nummer met meer volume, dan gaat hij in eens zachter klinken. Ook in het nummer. Versterker is het probleem niet (wel waarchijnlijk de versterker van de koptelefoon zelf). Vervorming van geluid heb ik nog niet gehoord.

Is dit aan te passen, en zo ja hoe ?.

Do as I say, don't do as I do.

• CherandarGuard
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik heb de Sennheiser HD570, die is redelijk geprijsd, goede prijs/kwaliteit verhouding (kwaliteit is naar mijn idee erg goed).

Ik heb ook de HD590 getest, maar ik vond het verschil in kwaliteit niet opwegen tegen het grote verschil in prijs tussen de twee.

Met de andere modellen heb ik geen ervaring, dus daarover kan ik niets zeggen. Wel heb ik gemerkt dat Sennheiser duidelijk de allerbeste prijs/kwaliteit verhouding heeft van alle koptelefoons. In tegenstelling tot Philips, die was duur en slecht :P

Verwijderd

Mmm, ik zit er ook over te denken om een HD-500 of een HD-570 te kopen, ik moet nog gaan luisteren, maar hier in de buurt is daar nergens de mogenlijkheid voor :(.

Kan iemand misschien + en - 's opnoemen van de bijde ?

• MillZ
  • Laatst online: 22-02 11:22
Ik verkoop de HD590, als je intresse heb hotmillz@hotmail.com

Sennhesier HD590 voor 130 euries

Op de wind van gister kan je niet zeilen

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Domme vraag misschien maar als je 200 euro hebt waarom neem je dan SH en geen AKG? Da's echt tien keer zo goed (IMO)

• LangTall
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Ik heb de afgelopen jaren naar volle tevredenheid gebruik gemaakt van een HD-200, en sinds een paar weken heb ik de beschikking over een HD-25 _/-\o_

Beter afsluitend en beter klinkend heb ik 'm nog niet gehad. Alhoewel de overbekende Pioneer 450 in de buurt kwam, die is indertijd alleen maar vervangen omdat ie een beetje triest aan z'n einde was gekomen.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Danster schreef op 03 September 2003 @ 13:10:
Domme vraag misschien maar als je 200 euro hebt waarom neem je dan SH en geen AKG? Da's echt tien keer zo goed (IMO)
Die discussie ben ik al met vele Sennie liefhebbers aangegaan, maar je kunt het beter meteen opgeven ;) Sennheiser is enorm bekend en populair (veel mensen kennen geen eens een ander gespecialiseerd headphone merk) dus 'het beste'.

Zelf heb ik een AKG K-240DF studio reference headphone die voor minder geld een stuk beter klinkt dan de HD600 van Sennie, maar daar zijn de meningen verdeeld over.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

* CyBeR kent ook wel andere merken, maar maakt zelf naar volle tevredenheid gebruik van een Senn HD 590 :)

Mischien wordt m'n assortiment *kuch* nog eens uitgebreid met een Beyer-Dynamics. Die wordt dan wel meteen gemod, want dat curly snoer is bagger natuurlijk.

edit:
alhoewel ik trouwens die Philips SBC-HP890 er wel lekker lomp uit vind zien ;) Mischien als ik eens wat geld over heb.. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 03-09-2003 13:43 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

CyBeR schreef op 03 September 2003 @ 13:40:
Mischien wordt m'n assortiment *kuch* nog eens uitgebreid met een Beyer-Dynamics. Die wordt dan wel meteen gemod, want dat curly snoer is bagger natuurlijk.
Ik gok dat je die Sennie dan nooit mee gebruikt ;) Ik heb een HD590 een paar dagen gehad (ja, goed laten inspelen enzo maar helaas...) en heb nu ruim een jaar een AKG die veel beter klinkt. HD590 was 399 gulden en de AKG 160 euro... Voor de kwaliteit die ze leveren vind ik Sennie's te duur. Je betaalt voor een deel echt voor de naamsbekendheid en marketing van het merk.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Exirion schreef op 03 September 2003 @ 13:45:
[...]

Ik gok dat je die Sennie dan nooit mee gebruikt ;) Ik heb een HD590 een paar dagen gehad (ja, goed laten inspelen enzo maar helaas...) en heb nu ruim een jaar een AKG die veel beter klinkt. HD590 was 399 gulden en de AKG 160 euro... Voor de kwaliteit die ze leveren vind ik Sennie's te duur. Je betaalt voor een deel echt voor de naamsbekendheid en marketing van het merk.
Ik las dat jij er niet al te tevreden over was idd ;) Echter heb ik gelezen van andere mensen die 'em langer hadden dan jij dat ze 'em helemaal geweldig vinden. Het lijkt er op dat mensen die em niet lang hebben gehad er ontevreden over zijn, en mensen die er meer dan zeg een week naar geluisterd hebben er verliefd op zijn.

Overigens had ik em voor EUR 149. (Correct rotterdam, 51 euro goedkoper dan de mediamarkt bij de ArenA, waar ie dus 200 euro kostte.)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

CyBeR schreef op 03 September 2003 @ 13:49:
Ik las dat jij er niet al te tevreden over was idd ;) Echter heb ik gelezen van andere mensen die 'em langer hadden dan jij dat ze 'em helemaal geweldig vinden. Het lijkt er op dat mensen die em niet lang hebben gehad er ontevreden over zijn, en mensen die er meer dan zeg een week naar geluisterd hebben er verliefd op zijn.
Ik heb ook HD600's gehoord die al maanden gebruikt werden, en Sennie is gewoon niet mijn sound. Te populair gekleurd qua geluid. Voor veel mensen lekker in het gehoor, maar als je serieus met audio bezig bent wil je wat neutralers en dan moet je IMHO bij andere merken zijn :)

• JvS
  • Laatst online: 21:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Exirion schreef op 03 September 2003 @ 13:45:
[...]
HD590 was 399 gulden en de AKG 160 euro... Voor de kwaliteit die ze leveren vind ik Sennie's te duur. Je betaalt voor een deel echt voor de naamsbekendheid en marketing van het merk.
Dat scheelt 10% en niet meer dan 100% zoals je met die gulden euro grap wel laat lijken :P.

Overigens vind ik een hd580 best een mooie hoofdtelefoon, al heb ik laatst voor m'n broertje een HT voor 100 euro moeten uitzoeken en dat is inderdaad een Beyer Dynamics geworden, de senheissers waren allemaal van die bas-boemdingen of het was gewoon niet rustig klinkend.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JvS schreef op 03 september 2003 @ 14:03:
Dat scheelt 10% en niet meer dan 100% zoals je met die gulden euro grap wel laat lijken :P.
Ik ga er vanuit dat iedereen hier kan rekenen ;) Alles wat ik wil zeggen is dat het goedkoper is en beter klinkt.
de senheissers waren allemaal van die bas-boemdingen of het was gewoon niet rustig klinkend.
:)

• JvS
  • Laatst online: 21:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja dat in tegenstelling dus tot de hd580 he? Ik heb het over de "goedkopere" modellen. De DTT311 heeft overigens een bijzonder laag rendement. Niet dat dat heel erg is.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JvS schreef op 03 September 2003 @ 14:08:
De DTT311 heeft overigens een bijzonder laag rendement. Niet dat dat heel erg is.
De meest verkochte versterkers met headphone uitgang zijn voor 16/32Ohm bedoeld met een redelijk rendement. Jouw HD580 met z'n 300Ohm (rendement weet ik niet) moet ook wel redelijk aangestuurd worden lijkt me. AKG's met 600 Ohm zijn nog wat moeilijker aan te sturen, en van de K240 is het rendement vrij laag.

Voordeel van hoogohmige headphones is dat je ze zonder problemen aan de speaker uitgang van een eindversterker kunt hangen, eventueel parallel geschakeld voor in een studio.

Da's trouwens ook wel een afweging: wat wil je ermee. Als je dat ding aan je walkman of PC wilt hangen dan moet je geen dure headphone kopen. 9 van de 10 werken gewoon enorm brak op een simpele headphone uitgang. Zonde van je geld. Ik ben nogsteeds wel benieuwd hoe de AKG K240-S klinkt.. een 55 Ohm uitvoering met een wat hoger rendement.

Verwijderd

Ondertussen heb ik de hd500 goedkoop kunnen krijgen en heb hem nu 1 dag ofzo. Ik kan niet zo heel veel zeggen over hoe hij klinkt, omdat ik niet zoveel referentie heb ;). Maar ik vind hem iig wel erg ruimtelijk klinken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 17:58 ]

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik dus net de HD 570 voor 79 eurotjes :D
Kon ik niet laten liggen hoor :P
Ik vind hier ook al een heel goed geluid in zitten.

IdieAloth

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb gekozen voor een hoofdtelefoon met draad omdat je véél beter geluid krijgt voor je geld en ik gebruik 'm ook alleen achter de PC of op mijn kamer. Doorgaans heb je ook veel meer problemen met een draadloze hoofdtelefoon. Ikzelf gebruik de HD570 in combinatie met een losse hoofdtelefoonversterkertje. Dit hoofdtelefoonversterkertje bestaat simpelweg uit een opampje (OPA2134), maar geeft in combinatie met mijn HD570 heerlijk geluid.

Een goede zelfbouwversterker kost tussen de €20,- en €100,- en dan ligt het er maar net aan hoe luxe je hem uitvoert.

[ Voor 13% gewijzigd door -DarkShadow- op 03-09-2003 19:09 ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

NakedOne_NL30 schreef op 03 September 2003 @ 18:04:
Ik dus net de HD 570 voor 79 eurotjes :D
Kon ik niet laten liggen hoor :P
Ik vind hier ook al een heel goed geluid in zitten.
Daar heb ik ook ff naar geluisterd, maar ik vond em zelf beduidend minder klinken dan de 590 en 600 die er onder hingen. Nou is hier vast eenzelfde verhaaltje op toepasbaar als wat ik zei over de 590, maar dat was mijn 1e impressie ;)

Een andere reden kan zijn dat de amp die er achter zat _zoog_. Bij de 590 kreeg ik eerst een of ander bewerkt signaal waar het de bedoeling was dat de stemmen er uit gefilterd werden. Gelukkig heeft ie een detachable koord, en kon ik dus toch fatsoenlijk er naar luisteren.

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-02 14:52
Fairy schreef op 09 February 2003 @ 21:06:

Ah, vandaaaaaaaaaar dat ik echt geen verschil kon horen tussen de 600 en de 580. Heb zelf de 580, en die is echt perfect. Scheelde errug veel geld kan ik je vertellen (+/- 300 vs. 600 gulden).
Verwacht bij een cd-speler zonder tussenkomst van equalizer e.d. geen zware/overdreven bas, maar wel een retestrakke. Sommige vinden dat een teleurstelling.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ErrieR schreef op 03 September 2003 @ 20:06:
[...]

Verwacht bij een cd-speler zonder tussenkomst van equalizer e.d. geen zware/overdreven bas, maar wel een retestrakke. Sommige vinden dat een teleurstelling.
Dan moeten ze een Sony DJ model nemen. Die stikken van de bass geloof ik ;)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hmm, ik was vandaag weer eens bij de MediaMarkt bij de ArenA (om LotR te kopen, overigens). Ik dacht kom, laat ik eens luisteren naar wat andere hoofdtelefoons. Dat was dus weer huilen met de pet op. Ten eerste kon ik ze bij de ingang al horen (en daar staan ze best een stukje vandaan). Op dat moment had ik nog niets door, want het zijn best een aantal ph0nes en die produceren dus best veel geluid, zo samen. Toen kwam ik dichterbij en hoorde ik wat licht gekraak. Bleek dat ze _allemaal_ dusdanig hard stonden dat ze gewoon ontzettend distortten. De een meer dan de ander, maar bij allemaal hoorde je gekraak vandaan komen. En dat was zonder er een op te zetten. Toen ik dat deed heb ik 'em uit angst voor mijn gehoor maar snel afgezet :/ IMO is dit _niet_ goed voor de verkoop. Mensen krijgen zo een slecht beeld van wat die ph0nes kunnen, plus dat ze mogelijk gehoorsbeschadiging oplopen (ik heb een iemand best lang zien staan luisteren)

Btw, ik heb wat AKG's opgeprobeerd (tijdens een zacht stukje muziek ;)), en ik vond dat ze bagger zaten eigenlijk. Senn's HD-590 is denk ik toch wel de koning wat dat betreft, alhoewel ik goede dingen heb gehoord over de Orpheus. Maar die hadden ze niet :+ De Philips SBC-HP890 komt er wel aardig dicht bij in de buurt.
Toen ik naar de metro terug liep zag ik trouwens buiten iemand met zo'n bakbeest (die philipsen zijn heel erg lomp ;)) op z'n hoofd lopen. Von'k toch best grappig ;)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

CyBeR schreef op 05 September 2003 @ 19:50:
Btw, ik heb wat AKG's opgeprobeerd (tijdens een zacht stukje muziek ;))
Media Markt heeft alleen de 'populaire' modellen van AKG staan die ook verkocht worden als zijnde voor klassiek of pop e.d., dus die moet je niet hebben. Een paar voorbeelden zijn de K301, K401 en K501.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Exirion schreef op 05 September 2003 @ 19:55:
[...]

Media Markt heeft alleen de 'populaire' modellen van AKG staan die ook verkocht worden als zijnde voor klassiek of pop e.d., dus die moet je niet hebben. Een paar voorbeelden zijn de K301, K401 en K501.
Die moet ik dus wel of nie hebben? Want die hingen er, en ik vond ze niet lekker zitten. Veel te harde rand die absoluut niet goed op je hoofd aansluit. Over het geluid kan ik niet zeggen, kon er niet goed naar luisteren :/

edit: d.w.z K301 en K501 hingen er geloof ik.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 05-09-2003 21:02 ]

Verwijderd

Als je een van de betere merken wil zou ik toch eens een BEYERDYNAMIC proberen.
Dat klinkt als een klok,ik gebruik hem al heel wat jaren.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

CyBeR schreef op 05 September 2003 @ 20:52:
Die moet ik dus wel of nie hebben?
Niet. Ze hebben een beetje populair gekleurd geluid (eigenlijk a la veel Sennheisers :+) dat bij bepaalde muziekstijlen voor veel mensen lekker klinkt. De K501 wordt in het algemeen wel goed gereviewed.
edit: d.w.z K301 en K501 hingen er geloof ik.
Klopt, dat was vorig jaar ook al zo :) De K240 modellen zijn in de reguliere handel nergens te vinden. RAF kan ze bestellen, maar ik meen me te herinneren dat de K240DF dan op 180 euro uitkwam. Uiteindelijk heb ik via de Importeur een speciaalzaak gevonden die 'm voor 165 euro kon leveren, maar om een of andere reden (ik kwam 'm afhalen en betaalde met PIN) kreeg ik 'm voor 160 euro mee. Binnen 3 dagen na bestelling was ie binnen _/-\o_

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
Sennheiser HD580 hier.... echt super geluid, en het zit zo rilaxt op je hoofd, je voelt hem gewoon niet meer zitten na een tijdje :)
heb ook mx400 oordopjes, klinkt ook goed alleen je hoort gewoon zo goed het verschil als je een mooi mp3tje op 192kbit of hoger luistert..

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Exirion schreef op 05 September 2003 @ 21:13:
[...]

Niet. Ze hebben een beetje populair gekleurd geluid (eigenlijk a la veel Sennheisers :+) dat bij bepaalde muziekstijlen voor veel mensen lekker klinkt. De K501 wordt in het algemeen wel goed gereviewed.
Hmm. Als ze blijkbaar voor het grote publiek gemaakt zijn zoals jij volgens mij zegt, vind ik het wel raar dat ze zo'n kloterand hebben. Ik vond ze voor een halve minuut al niet comfortabel zitten, laat staan als ik echt muziek ga luisteren.
Klopt, dat was vorig jaar ook al zo :) De K240 modellen zijn in de reguliere handel nergens te vinden. RAF kan ze bestellen, maar ik meen me te herinneren dat de K240DF dan op 180 euro uitkwam. Uiteindelijk heb ik via de Importeur een speciaalzaak gevonden die 'm voor 165 euro kon leveren, maar om een of andere reden (ik kwam 'm afhalen en betaalde met PIN) kreeg ik 'm voor 160 euro mee. Binnen 3 dagen na bestelling was ie binnen _/-\o_
Mja d'r zitten inderdaad _flinke_ verschillen in prijzen van die dingen, afhankelijk van waar je 'em haalt. Mijn HD590 ben ik voor allerlei prijzen tegengekomen van 200 euro (Mediamarkt) tot 149 euro (Correct.) Jammer alleen dat Correct in Rotterdam zit en ik in Haarlem ;) (Hobo hifi heeft em ook, maar daar was ie EUR 169). Nou ben ik student, dus ik zoek de goedkoopste uit, en als bijkomend voordeel heb ik een OV-Studentenkaart. Dus ik reis gratuit naar Rotterdam en heb dus de volledige 51 euro voordeel. Kreeg er nog een horloge bij ook ;) (heb ik bij MM niet gezien)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

CyBeR schreef op 05 September 2003 @ 21:26:
Hmm. Als ze blijkbaar voor het grote publiek gemaakt zijn zoals jij volgens mij zegt, vind ik het wel raar dat ze zo'n kloterand hebben. Ik vond ze voor een halve minuut al niet comfortabel zitten, laat staan als ik echt muziek ga luisteren.
Ik kan het me niet meer echt herinneren hoe die K501 zat, maar de K240 modellen hebben zachte leren kussens die goed op je hoofd aansluiten zonder dat het gaat zweten/kriebelen/irriteren. Ze zijn dan ook bedoeld voor intensief gebruik in studio's, en je kunt ze uren op hebben zonder dat je er last van hebt.

• AxiMaxi
  • Laatst online: 06-10-2025
Niet echt een zinvolle opmerking in deze discussie, maar ik zie mezelf graag terug in forums 8)7 dus euh... ik heb een Sennheiser HD435 en zou 'm iedere dag inruilen voor wat beters.

Wat zit dat ding waardeloos! :|

edit:
Het geluid bevalt me overigens wel, hoor.

[ Voor 14% gewijzigd door AxiMaxi op 06-09-2003 10:51 ]

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

AxiMaxi schreef op 05 September 2003 @ 21:40:
Niet echt een zinvolle opmerking in deze discussie, maar ik zie mezelf graag terug in forums 8)7 dus euh... ik heb een Sennheiser HD435 en zou 'm iedere dag inruilen voor wat beters.

Wat zit dat ding waardeloos! :|
Zoals ik al zei, de HD590 is de (betaalbare!) comfort-king ;)
* CyBeR moet iemand met een Orpheus vinden om die ff op te proberen. Volgens sommigen zit die nog lekkerder.
Exirion schreef op 05 September 2003 @ 21:33:
[...]

Ik kan het me niet meer echt herinneren hoe die K501 zat, maar de K240 modellen hebben zachte leren kussens die goed op je hoofd aansluiten zonder dat het gaat zweten/kriebelen/irriteren. Ze zijn dan ook bedoeld voor intensief gebruik in studio's, en je kunt ze uren op hebben zonder dat je er last van hebt.
Yeah ik heb van die stoffen kussens. Heb je ook niet het probleem dat ze gaan plakken ofzo, zoals je vaker hebt bij die nepleren dingen. (En bij echt leer ook, maar ik ga er van uit dat ze dat niet gebruikt hebben ;))

Verwijderd

Zoals ik al zei, de HD590 is de (betaalbare!) comfort-king ;)
* CyBeR moet iemand met een Orpheus vinden om die ff op te proberen. Volgens sommigen zit die nog lekkerder.
Succes met je zoektocht :)... Ik heb mijn hd 500 nu een paar dagen, en hij bevalt me nog erg goed. De lage tonen zijn er wel een beetje op vooruit gegaan nadat ik hem een paar dagen gebruikt had. Net iets strakker maar geen werelden van verschil (zoals velen altijd wel denken te horen...). Wat vonden jullie btw van de hd 500?

Btw over het comfort, dat zit wel goed, ik heb ook die gesloten modellen wel eens op gehad maar dat is bij de meeste een ramp, net alsof je dussen een bankschroef zit. Niet echt comfortabel.... Maar ik vind mijn hd 500 wel makkelijk zitten, niet te strak niet te los, en red. licht.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 21:59 ]

• Bajoran
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Ik heb zelf al zo'n 14 jaar een HD430. Alleen de oorkussens waren een jaar of 3 geleden helemaal verteerd. Voor 10,- (gulden) kon ik die nieuw bestellen.
Het geluid is nog steeds super en hij zit nog steeds erg goed in elkaar.

Waarom vertel ik dit? Om aan te geven dat je met Sennheiser gewoon een megagoed produkt koopt wat echt jaren meegaat.

Zoiets heb ik nog niet gehoord van Sony of Philips, een hoofdtelefoon die al 14 jaar oud is en nog steeds perfect, bassen, middengebied, hoge tonen, helemaal super.

:) :)

Overigens: deze hoofdtelefoon koste mij indertijd 250,- gulden en is zijn geld dubbel en dwars waard.

[ Voor 11% gewijzigd door Bajoran op 05-09-2003 22:05 ]

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Verwijderd

Exirion schreef op 03 september 2003 @ 14:16:
[...]

Da's trouwens ook wel een afweging: wat wil je ermee. Als je dat ding aan je walkman of PC wilt hangen dan moet je geen dure headphone kopen. 9 van de 10 werken gewoon enorm brak op een simpele headphone uitgang. Zonde van je geld. .
goed ik was er dus van overtuigt en stond op het punt om de sennheiser HD580
toen ik dit las .. ik wou hem alleen gebruiken voor een pc. dus aansluiten op audigy 2

goede keuze of zonde van mijn geld???

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 23:06:
Ik zou het niet eens proberen :) Dat ding is 300Ohm en moet echt op een fatsoenlijke versterker aangesloten worden. Als het uberhaupt al werkt dan is het absoluut niet optimaal, dus zonde van je geld.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 23:06:
[...]

goed ik was er dus van overtuigt en stond op het punt om de sennheiser HD580
toen ik dit las .. ik wou hem alleen gebruiken voor een pc. dus aansluiten op audigy 2

Als je van plan bent later nog een headphone amp te kopen (eigenlijk noodzakelijk bij hoogohmige hoofdtelefoons) kun je dat best doen. Zo niet zou ik er een nemen met een lagere impedantie. 32Ohm is vrij normaal voor dergelijke hoofdtelefoons.
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 21:57:
[...]

Succes met je zoektocht :)... Ik heb mijn hd 500 nu een paar dagen, en hij bevalt me nog erg goed. De lage tonen zijn er wel een beetje op vooruit gegaan nadat ik hem een paar dagen gebruikt had. Net iets strakker maar geen werelden van verschil (zoals velen altijd wel denken te horen...). Wat vonden jullie btw van de hd 500?

Btw over het comfort, dat zit wel goed, ik heb ook die gesloten modellen wel eens op gehad maar dat is bij de meeste een ramp, net alsof je dussen een bankschroef zit. Niet echt comfortabel.... Maar ik vind mijn hd 500 wel makkelijk zitten, niet te strak niet te los, en red. licht.
Ik heb 'em wel opgehad, maar vond em niet lekker zitten. De binnenkant kwam tegen m'n oren aan enzo. Nou was dit een winkelmodel, dus mischien niet representatief. Of mischien heb jij iets plattere oren dan ik ;)

Comfort is wel een belangrijk punt voor mij. Ik wil niet tussen elk liedje dat ik luister m'n hoofdtelefoon af moeten zetten omdat ik verga van de pijn ;) Dat had ik met m'n vorige namelijk, dat was een vivanco :r ding dat op m'n oren klemde (supra-aural). Klonk kut, zat kut, niet naar teruggekeken. Wat wel weer handig was van die vivanco was dat er een nepleren zakje bij zat. Makkelijk om in je tas mee te nemen.

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Bajoran schreef op 05 September 2003 @ 22:04:
Ik heb zelf al zo'n 14 jaar een HD430. Alleen de oorkussens waren een jaar of 3 geleden helemaal verteerd. Voor 10,- (gulden) kon ik die nieuw bestellen.
Het geluid is nog steeds super en hij zit nog steeds erg goed in elkaar.

Waarom vertel ik dit? Om aan te geven dat je met Sennheiser gewoon een megagoed produkt koopt wat echt jaren meegaat.
Misschien een heel voor de hand liggend antwoord, maar toen maakten ze ook vrijwel enkel goede hoofdtelefoons. Zeker de laatste 5 jaar zijn de goedkopere hoofdtelefoons van Sennheiser naar mijn mening geen enkel bedrag waard, alles dat je betaalt is teveel. Ik heb een paar van die dingen op m'n hoofd gehad en naast het feit dat het beroerd klinkt zat het ook nog eens voor geen meter en was het plastic troep. En dat kost dan 50-60 euro!

Sennheiser is niet heilig en dat geldt net zo goed voor AKG en BD en Koss en nog veel meer merken. Als je niet al teveel wil uitgeven dan is het met iedere hoofdtelefoon wel iets. Een goedkope AKG vind ik vaak niet klinken, een goedkope BD wel maar die zit weer ontzettend klote, Sennheiser heb ik hierboven al beargumenteerd en een merk als Koss vind ik in die prijsklasse misschien dan nog aanvaardbaar.

Ik heb in Frankfurt tijdens de Musik Messe een aantal hele mooie hoofdtelefoons van BD opgehad en die ga ik dan ook een aanschaffen. Een 990 denk ik, het is echt een genot om daar muziek mee te luisteren en dat zeg ik echt niet snel.

Heeft er iemand tips voor een hoofdtelefoonversterker eigenlijk? Die kom ik namelijk nauwelijks tegen.

Verwijderd

Ik heb in het verleden al heel wat sennheisers gehad ,was er altijd dik tevreden mee (Hd25sp,Hd570,Hd590 en nog een 4tal oudere types waarvan ik de nummer niet meer kan vinden.

Laatst had ik een leuke cdspeler gekocht een hybride cd speler Buizen+Transistoren met koptelefoon uitgang.

daarop heb ik natuurlijk al die sennheisers getest.
daarbij kwam de 590 als mooiste naar voren deze klonk duidelijk helderder en met het (grootste) geluidsbeeld.(kan overgens nog niet tippen aan mijn stereo geluidsbeeld)

Eigelijk ben ik niet meer zo te spreken over Sennheiser mijn toekomstige koptelefoon wordt dan ook geen sennheiser meer.

Een mooie Klasse A , Fets of Buizen koptelefoon versterker is volgensmij een must met een goede koptelefoon,anders kan je de beperkingen van je cdspeler,geluidskaart,mengpaneel.... Genadeloos horen.

Ik vroeg mij ook af welke andere koptelefoons het geluidsbeeld nog beter kunnen neerzetten dan die 590.

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Yeah mooi topic dit zeg.
Veel over de Sennheisers te weten gekomen.
Nu wil ik zelf een Sennheiser kopen, puur voor gamen in de late uurtjes en op LAN's.

Nu heb ik een Plantronics .audio90 met MIC.
Maar die vind ik echt zwaar klote zitten. na een uurtje gamen doen mijn oren pijn.

Dus ik zit te kijken naar een andere. De HD500, HD570 of de HD590.
maar de 500 kom ik tegen voor zo een 87,-
570 = 114,-
590 = 176,-

Vind ik nogal een prijsverschilletje.
Nu heb ik niet de kans om te gaan luisteren. Zit hier in een gat en geen zaak in de beurt waar ik dus kan gaan luisteren.

De headphone moet dus op een geluidskaart aangesloten worden.
Dus de HD580 lukt dan lijkt mij niet.

Waar zou ik goedkoop een van de phones ONLINE kunnen kopen?
Met google kom ik het een en ander tegen. Maar allemaal best duur. Hier in het topic kom ik ze veel goedkoper tegen.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Xavier schreef op 09 September 2003 @ 13:30:
Yeah mooi topic dit zeg.
Veel over de Sennheisers te weten gekomen.
Nu wil ik zelf een Sennheiser kopen, puur voor gamen in de late uurtjes en op LAN's.

Nu heb ik een Plantronics .audio90 met MIC.
Maar die vind ik echt zwaar klote zitten. na een uurtje gamen doen mijn oren pijn.

Dus ik zit te kijken naar een andere. De HD500, HD570 of de HD590.
maar de 500 kom ik tegen voor zo een 87,-
570 = 114,-
590 = 176,-

Vind ik nogal een prijsverschilletje.
Nu heb ik niet de kans om te gaan luisteren. Zit hier in een gat en geen zaak in de beurt waar ik dus kan gaan luisteren.

De headphone moet dus op een geluidskaart aangesloten worden.
Dus de HD580 lukt dan lijkt mij niet.

Waar zou ik goedkoop een van de phones ONLINE kunnen kopen?
Met google kom ik het een en ander tegen. Maar allemaal best duur. Hier in het topic kom ik ze veel goedkoper tegen.
Afgaande puur op de impedantie zou je de HD-570 nemen. Die heeft een impedantie van 64 Ohm, de 590 heeft een impedantie van 120 Ohm. Beide zitten als het goed is comfortabel (mijn 590 kan ik letterlijk de hele dag ophebben.)

Voor minder geld is er de Philips SBC-HP890, die zit voor zover ik heb kunnen beoordelen ook lekker. Anyway, als je eens bij de mediamarkt in de buurt bent, daar hebben ze er wel een aantal hangen.

• Xavier
  • Niet online
CyBeR schreef op 09 September 2003 @ 14:38:
[...]

Afgaande puur op de impedantie zou je de HD-570 nemen. Die heeft een impedantie van 64 Ohm, de 590 heeft een impedantie van 120 Ohm. Beide zitten als het goed is comfortabel (mijn 590 kan ik letterlijk de hele dag ophebben.)

Voor minder geld is er de Philips SBC-HP890, die zit voor zover ik heb kunnen beoordelen ook lekker. Anyway, als je eens bij de mediamarkt in de buurt bent, daar hebben ze er wel een aantal hangen.
Ik woon vlakbij Haarlem. Waar jij dus woont.
En niet echt tijd om even naar Rotterdam ofzo te gaan.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Xavier schreef op 09 September 2003 @ 15:26:
[...]

Ik woon vlakbij Haarlem. Waar jij dus woont.
En niet echt tijd om even naar Rotterdam ofzo te gaan.
Mediamarkt ArenA. Maar daar zijn ze wel duurder dan bij de Correct in Rotterdam. Hobo Hifi zit ook in Haarlem (ergens achter de st. bavo).

Volgens je profile ben je student, dus vanaf haarlem kun je naar Amsterdam centraal (stoptrein/sneltrein/ic), en vanaf daar met de metro naar Amsterdam Bijlmer (komt na Strandvliet/ArenA). Correct neem je de trein naar rotterdam noord, vanaf daar is het een stukje lopen en bordjes volgen. Ik neem hierbij dus aan dat je gewoon je OV studentenkaart ter beschikking hebt ;)

[ Voor 33% gewijzigd door CyBeR op 09-09-2003 16:28 ]

• Xavier
  • Niet online
owja die heb ik tot beschikking.
Maar zit elke dag tot 16:00 op school en dan pas om 17:00 thuis.

• rvm
  • Niet online

rvm

CyBeR schreef op 09 September 2003 @ 14:38:
Ik heb zelf de Sennheiser 565 (ouder model) ook met een impedantie van 120 Ohm. Die sluit ik wel eens aan op een Sony Discman... gaat prima. Als je 'm op een geluidskaart wil aansluiten zal het er wellicht ook van afhangen of er een klein versterkertje op de geluidskaart zit.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

rvm schreef op 09 September 2003 @ 20:15:
[...]
Ik heb zelf de Sennheiser 565 (ouder model) ook met een impedantie van 120 Ohm. Die sluit ik wel eens aan op een Sony Discman... gaat prima. Als je 'm op een geluidskaart wil aansluiten zal het er wellicht ook van afhangen of er een klein versterkertje op de geluidskaart zit.
Juustem. En dat is meestal niet het geval, vandaar. Ik zie namelijk het topic 'hoe volume sennheiser omhoog te krijgen' al in de lijst staan anders ;)

Verwijderd

@ triplem, kijk eens op headwize.com. Daar heb je veel verschillende ontwerpen, ook staan er links van somige van de ontwerpers waar je online een versterker kan bestellen. Ik ben zelf van plan het aleph ht versterker ontwerp s te maken :)
Pagina: 1 2 Laatste