Aangezien alle andere topics over Utopia oud zijn, hier een nieuwe 

Allemaal leuk en aardig, maar wat houd het nou allemaal precies in
Utopia is een webbased online game. Je speelt als Elf, Orc, Avian, Faery, Undead of Human (later meer over de races). Naast je race kun je ook je personality kiezen.
Je bent ruler van een province, en de bedoeling is (wat anders
) de grootste, sterkste, beste whatever te worden. Je zit samen met ong. 20 anderen in een Kingdom. Mensen in een Kingdom (KD) werken nauw met elkaar samen, het is dus een soort natuurlijke alliantie.
Door anderen aan te vallen, of door met je hele KD een war te voeren tegen een ander KD, kun je snel groeien. Of juist niet, als de ander sterker blijkt te zijn
Ook kun je sneaky aanvallen mbv Thieves, of je mages vuurballen op je vijand laten gooien
Let wel, het is allemaal text based, dus voor de graphics hoef je het niet te doen
Wat zijn nou eigenlijk de verschillen tussen die races
En hoe zit het me de personalitys 
hier kan je meer vinden over de races en de personality's
allemaal leuk en aardig, maar wat moet ik nou precies bouwen
hier zijn ontelbare strategies voor alle races te vinden. Let wel op dat je het goede race te pakken hebt
let ook op dat je zo'n strategie pakt vóór je op eigen initatief iets bouwt, van velen zijn zeer in-depth, en vereisen dat je er direct mee begint voor optimaal resultaat 
nog handige links
Jazker, en wel:
Utopia Temple
Utopia Angel --> vitaal voor elke speler, deze tool bevat oa een Thievery/Military/Buildings Calculator, de mogelijkheid tot het opslaan van informatie over andere spelers, etc.
DPA, TPA, MPA, WPA?? Ik snap er nix van
De afkorting PA staat voor Per Acre. De letter ervoor geeft aan wát per acre.
D= Defense
T= Thieves
M= Mages, voor MPA wordt ook WPA (Wizards) gebruikt.
Helaas is de server op dit moment overbelast, waardoor inloggen al de hele dag niet mogelijk is
Allemaal leuk en aardig, maar wat houd het nou allemaal precies in
Utopia is een webbased online game. Je speelt als Elf, Orc, Avian, Faery, Undead of Human (later meer over de races). Naast je race kun je ook je personality kiezen.
Je bent ruler van een province, en de bedoeling is (wat anders
Door anderen aan te vallen, of door met je hele KD een war te voeren tegen een ander KD, kun je snel groeien. Of juist niet, als de ander sterker blijkt te zijn
Ook kun je sneaky aanvallen mbv Thieves, of je mages vuurballen op je vijand laten gooien
Let wel, het is allemaal text based, dus voor de graphics hoef je het niet te doen
Wat zijn nou eigenlijk de verschillen tussen die races
hier kan je meer vinden over de races en de personality's
allemaal leuk en aardig, maar wat moet ik nou precies bouwen
hier zijn ontelbare strategies voor alle races te vinden. Let wel op dat je het goede race te pakken hebt
nog handige links
Jazker, en wel:
Utopia Temple
Utopia Angel --> vitaal voor elke speler, deze tool bevat oa een Thievery/Military/Buildings Calculator, de mogelijkheid tot het opslaan van informatie over andere spelers, etc.
DPA, TPA, MPA, WPA?? Ik snap er nix van
De afkorting PA staat voor Per Acre. De letter ervoor geeft aan wát per acre.
D= Defense
T= Thieves
M= Mages, voor MPA wordt ook WPA (Wizards) gebruikt.
Helaas is de server op dit moment overbelast, waardoor inloggen al de hele dag niet mogelijk is