Het Utopia Topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien alle andere topics over Utopia oud zijn, hier een nieuwe :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/utopia2.JPG

Allemaal leuk en aardig, maar wat houd het nou allemaal precies in :?
Utopia is een webbased online game. Je speelt als Elf, Orc, Avian, Faery, Undead of Human (later meer over de races). Naast je race kun je ook je personality kiezen.
Je bent ruler van een province, en de bedoeling is (wat anders :) ) de grootste, sterkste, beste whatever te worden. Je zit samen met ong. 20 anderen in een Kingdom. Mensen in een Kingdom (KD) werken nauw met elkaar samen, het is dus een soort natuurlijke alliantie.
Door anderen aan te vallen, of door met je hele KD een war te voeren tegen een ander KD, kun je snel groeien. Of juist niet, als de ander sterker blijkt te zijn :)
Ook kun je sneaky aanvallen mbv Thieves, of je mages vuurballen op je vijand laten gooien :P
Let wel, het is allemaal text based, dus voor de graphics hoef je het niet te doen :)

Wat zijn nou eigenlijk de verschillen tussen die races :? En hoe zit het me de personalitys :?
hier kan je meer vinden over de races en de personality's :)

allemaal leuk en aardig, maar wat moet ik nou precies bouwen :?
hier zijn ontelbare strategies voor alle races te vinden. Let wel op dat je het goede race te pakken hebt ;) let ook op dat je zo'n strategie pakt vóór je op eigen initatief iets bouwt, van velen zijn zeer in-depth, en vereisen dat je er direct mee begint voor optimaal resultaat :)

nog handige links :?
Jazker, en wel:
Utopia Temple
Utopia Angel --> vitaal voor elke speler, deze tool bevat oa een Thievery/Military/Buildings Calculator, de mogelijkheid tot het opslaan van informatie over andere spelers, etc.

DPA, TPA, MPA, WPA?? Ik snap er nix van :?
De afkorting PA staat voor Per Acre. De letter ervoor geeft aan wát per acre.
D= Defense
T= Thieves
M= Mages, voor MPA wordt ook WPA (Wizards) gebruikt.

Helaas is de server op dit moment overbelast, waardoor inloggen al de hele dag niet mogelijk is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Laat ik deze maar weer eens omhoog schoppen! :)

Ik heb me net ook weer maar eens aangemeld voor het spel... 2 jaar geleden ofzo heb ik een paar ronden meegespeeld, van ronde 2 t/m 5 als ik me niet vergis.

Deze Elf Attacker strat gebruik ik:

200 Acres - 300 Acres:
# Mines: 10%
# Farms: 10%
# Armouries: 20%
# Forts: 10%
# Banks: 10%
# Guilds: 20%
# Towers: 10%
# Watchtowers: 10%
Build up the defence and attack and explore land.

(http://utopiatemple.com/strategies.php?id=4849)

Zijn er echt zo weinig mensen hier die Utopia spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Je vergeet Halfling ;)

Ik speel btw deze age als Undead op BattleField, stond nummer #1, krijgen we war. Daar gaat me plaats, 200k networth over nog :(

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow, ik speel op World of Utopia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
Je vergeet Halfling ;)

Ik speel btw deze age als Undead op BattleField, stond nummer #1, krijgen we war. Daar gaat me plaats, 200k networth over nog :(
GerbenW schreef op 23 February 2003 @ 04:29:

Deze Elf Attacker strat gebruik ik:

200 Acres - 300 Acres:
# Mines: 10%
# Farms: 10%
# Armouries: 20%
# Forts: 10%
# Banks: 10%
# Guilds: 20%
# Towers: 10%
# Watchtowers: 10%
Build up the defence and attack and explore land.
Farms - 10%
Banks - 40%
Guilds - 20%
Towers - 10%
Libraries - 20%

Ja ik speel ook utopia ;) Nu al sinds age 3..

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Die is wel lekker simpel, slechts 5 gebouwen... Hoge tpa gok ik? (omdat je geen watchtowers hebt)

Waar vind ik trouwens de formulepagina? Vroeger was er altijd zo'n mooie pagina waar alle formules opgesomd stonden maar ik kan em niet meer vinden... Zelfs niet op Utopiatemple... er staat wel een stukje in het forum om over formules te discussieren maar er staat geen lijstje oid.

[ Voor 66% gewijzigd door Bergen op 23-02-2003 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er die in WoU spelen? Geef dan is jullie provinces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 21:40
GerbenW schreef op 23 February 2003 @ 14:36:
Die is wel lekker simpel, slechts 5 gebouwen... Hoge tpa gok ik? (omdat je geen watchtowers hebt)

Waar vind ik trouwens de formulepagina? Vroeger was er altijd zo'n mooie pagina waar alle formules opgesomd stonden maar ik kan em niet meer vinden... Zelfs niet op Utopiatemple... er staat wel een stukje in het forum om over formules te discussieren maar er staat geen lijstje oid.
:)

Ik heb al een jaar of wat geen utopia meer gespeeld (sinds age 11 ofzo :o), maar utopiatemple heeft wel een link naar die formules:
http://home.world-online.no/punar/Utopia/

Punar!
Let op, die site is al ééuwen niet meer geupdate ;)

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel ook gewoon world of legends...
Echt kut, ik had 2000 honor. Krijgen we war, valt zo'n gast die 80k meer heeft dan ik (ik had 130k) me 3x aan. Weg honor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ik ben net een paar uur uit protection en ik heb nu al 25 dpa! Lekker hoor :)

[edit]
En m'n eerste aanval net gedaan. 32 acres mwhauahahah >:)

[ Voor 31% gewijzigd door Bergen op 24-02-2003 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmzz ik heb ongeveer 5 a 6 ages meegedaan... was altijd best wel goed maar ik was Elf... lekker veel paradisen dus geen aanvallers nodig... dus extra hoge dpa... en als iemand me probeert aan te vallen dan krijgt ie +-100 fireballs op zen kop en veel land lust:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:12
en nu ligt de server nog steeds te kreperen van een DoS attack.. Grmbl..

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellaagarion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 19:50

Pellaagarion

Jeroen D

ik speel ook al te lang utopia
ben een elf
ik heb nu ongeveer 9500 wizard _/-\o_

farms : 10 %
homes: 18%
guilds:25%
towers:35%
forts: 10%
banks: 1%
mines: 1%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
Swirve is down :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jah idd... Al vanaf vanochtend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 19:37:
Jah idd... Al vanaf vanochtend :(
Paar dagen al volgens mij... Stomme Denial Service attacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

As many of you may have noticed, the Swirve.com Network has experienced significant downtime over the course of the last several days. This has been caused by a user (or group of users) with malicious intent attempting to bring our network down by flooding it with requests.

We are currently working on resolving the situation both in the near and long terms with a number of technical improvements. In addition, we will be pursuing a criminal investigation into the source of the problem and taking appropriate action where possible. The FBI has been notified and both Swirve.com and our ISP have requested a priority investigation. If you have any information on this crime, please forward it to swirve@corp.swirve.com.

In the meantime, we apologize for the intermittent downtime and our technical people are doing all they can keep the site online and functional.

Thank you for your patience,
Mehul Patel
Swirve.com, Inc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:09
Hoe lame en sneu etc. snap ik echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:50
Ook een tijdje gespeeld
undead,dwarf,human en elf geweest maar elf beviel me wel t beste
maar dat kan ook komen doordat we een goed amenwerkend kingdom hadden :D toen ik elf was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
ff omhoog schoppen (heel ver omhoog schoppen ;))

Wie speelt het nog, en waar zit je?

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
ff een vraagje, ik ben een dwarf, maar ik vraag me af hoe hoog ik de draft rate moet zetten ongeveer? Ik heb hem nu op 50% gezet, maar geen idee of dat ok is.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
ligt aan je sci............

ik heb als elf T/M max sci en 27.5% schools en ik draai zo'n 47% draft rate zodat ik precies genoeg peassies heb voor m'n eco tijdens het pumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Funny, ik speelde het ook ..toen je nog boven de 1 mil NW kon komen zonder door alliances gegangbanged te worden. Ik heb wel van maten begrepen dat de server deze age meer down als up was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
nee was vorige age, deze age loopt alles prima server-wise.

Enne boven de 1M lukt wel zonder gangbangs maar je moet wel bescherming hebben van een goed kd met grote attackers anders pakken mensen je gewoon omdat ze dan minste kans hebben op retals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
ik HEB het gedaan, maar toen was ik deleted :( ... niet meer bij mijn kingdom mates .. en daarna alleen maar bij n00b kingdoms terecht gekomen :/ .. was wel altijd 'n stoer spel .... vette thief zijn, uberharde undead attacker of mage >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
undead zuigt best wel :P

orc owned deze age..........ben zelf elfje, mja die heb je nodig voor de self spells en de anderen wilden zo graag orcje gaan dat ik me maar heb opgeofferd met als voorwaarde dat ik volgende age weer attacker mocht :)

nu ist gewoon intra-kd rapen met patriotism/animate dead :P

enne dan trade je toch gewoon terug naar je oude kd? Zo moeilijk is dat niet :P

[ Voor 13% gewijzigd door shuogg op 27-04-2003 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
Ik ben nu orc, was 2500 acres.. Hoppa, hostile..

Down to 1300 nu ... Ga nog maar ff 200 exploren er 200 grabben. Dan zit ik zo weer op normal size..

Orc pwnz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
yeah orc is wel geinig, gorash gaat er ook wel lekker mee (maar dat wist jij natuurlijk al keesr :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Laatst online: 13-09 21:40
Ik was Faerie deze age. Bijna altijd Halfling geweest. Halflings rulen. >:)

Ik ben gestopt; het kostte me veel te veel tijd :(

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
ik was 'toen' undead general .... als je een goede kingdom samenstelling hebt/had was undead best wel ownage, ik praat btw over een paar ages terug hè ... kan zijn dat die undeads alweer verder generft zijn :/ ... ze waren sterk imo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in welke province spelen jullie nu eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
speel op de WoL........volgende age zijn we wel weer terug op de bikkelvelden met meer getrade NL'ers.......tegen die tijd 17 ofzo :P

KiwiNoLikeWoL (8:29)

dat ben ik..............ben zo piepklein omdat ik gewoon rond de size van de gemiddelde attacker in m'n kd wil blijven en ben maar baron omdat we nog maar 2 wars hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey leuk dat mijn topic weer gekicked wordt :)
Ik zit deze province weer in m'n KD van vorige age, ik heb het niet slecht getroffen moet ik zeggen. We zijn no. 48 of 49 van de world, en ik heb nu 375k networth, als T/M.
CHILD OF GAIA (42:15)
Jammerlijk hebben we pas 1 war gehad, daarom ben ik nog maar knight ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
wel grappig kdtje...........maar niet wereldschokkend :P
En zeer irriterende theme imho. Haat caps.

Niet dat wij zo goed gaan...........maar volgende age gaan we rocken :) Totdat mehul langskomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we gewoon ffe vaststellen...
Utopia roeleert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
maar das duidelijk :P

maarruh waar zit de rest nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
shuogg schreef op 27 april 2003 @ 20:25:
speel op de WoL........volgende age zijn we wel weer terug op de bikkelvelden met meer getrade NL'ers.......tegen die tijd 17 ofzo :P

KiwiNoLikeWoL (8:29)

dat ben ik..............ben zo piepklein omdat ik gewoon rond de size van de gemiddelde attacker in m'n kd wil blijven en ben maar baron omdat we nog maar 2 wars hebben gehad.
KiWi pwnz :)

RobinHoodStoleMyKiwi (18:5) -> BF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
ojah, feary, rogue is ook vette fun >:) .. als je hele kingdom honor raped is dat vet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
volgens mij zijn wij de enige 2 hier die bij kiwi zitten Keesr :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
shuogg schreef op 28 April 2003 @ 07:31:
wel grappig kdtje...........maar niet wereldschokkend :P
En zeer irriterende theme imho. Haat caps.

Niet dat wij zo goed gaan...........maar volgende age gaan we rocken :) Totdat mehul langskomt :P
Ik vond het ook nogal lame maarja... Onze king zuigt ook echt hard :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
hehe wij gewoon easy way out gedaan, geen theme. Nergens voor nodig en iedereen kan tag erin gooien. Nja volgende age gaat het 99% zeker lijken alsof we kiwi theme hebben door alle kiwi members die we hebben ingetrade :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
4e Age, WoL->BF->WoL->WoL. Niet echt een n00b KD, alleen wat weinig continuiteit (harde kern van 10 man oid). Dat betekent eigenlijk tussen elke war wel een inactive eruitmikken. Ik kan ze niet al te hard ongelijk geven, de laatste twee ages was de performance ver, ver onder de maat. Dan kun je wel over DNS problemen en CPU load zeuren, maar dat is geen hard excuus. Beter programmeren.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
locatie MSalters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Joepie het Utopia-topic weer in de lucht! :)
King Gerb van Brown Gerb (3:12) op de BF. 3 wars gehad tot nu toe, waarvan 1 verloren en 2 peace. Dikke poep dus deze ronde. Elke keer als we een beetje recoveren en een wartarget zoeken worden we weer hostile verklaard, de laatste keer door een veel te groot kingdom: zij 3 miljoen, wij 2,5 miljoen. Wartargets uitzoeken schiet ook niet op, veel te veel inactive lui. Een paar doen dus een voorstel en vervolgens geeft niemand z'n mening erover. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GerbenW schreef op 28 April 2003 @ 22:31:
Joepie het Utopia-topic weer in de lucht! :)
King Gerb van Brown Gerb (3:12) op de BF. 3 wars gehad tot nu toe, waarvan 1 verloren en 2 peace. Dikke poep dus deze ronde. Elke keer als we een beetje recoveren en een wartarget zoeken worden we weer hostile verklaard, de laatste keer door een veel te groot kingdom: zij 3 miljoen, wij 2,5 miljoen. Wartargets uitzoeken schiet ook niet op, veel te veel inactive lui. Een paar doen dus een voorstel en vervolgens geeft niemand z'n mening erover. Heerlijk.
Das kut jah, heb het ook gehad. Ik was geen king, had maar gedefect. Kwam in het kd waar ik nu in zit, we hebben nu op WoL 5,8M networth. Wel lekker, no 47 vd world. MSS kunnen we volgende age naar de BF getransferred worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:03
Kspeel ook :), Shadow of the Dragon, 17:31 maar gaat niet zo goed meer, kheb ook niet meer zon zin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
hehe geen topspelers op GoT? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
damn, mijn kd is echt zwaar landfat ohm. Gelukkig zijn over paar uur meeste attackers weer operationeel, begon al een war met #5 kd te vrezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na niet echt, ik heb/had 400k networth, tot ik 5 min. geleden voor 370 acres werd gegrabbed :| :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
yeah dat doet best wel pijn. Gast in m'n kd heeft ook grappige grab gemaakt gisteren.
J
uly 12th, YR4 The NL Loving KIWI (8:29) captured 469 acres of land from River of Matricies (17:35).

die gast had ons al 2x gehit..........dat kon natuurlijk niet :P

ben zelf nu 420k op 2500 akkers. Maar ben aan het elite pumpen, tegen de tijd dat ik klaar ben zit ik ruim over de 500k en dan ga ik qua acres gelijk boomen naar 3500 ondertussen nog wat extra specs trainen natuurlijk. Daar ff een wizzie/thief pump. Dan nog ff 500 akkertjes groeien. Laatste elite pump met genoeg elites om all-elite te zijn op 5k met veilige def. En dan ga ik op 5k akkers static :)

als de age dan nog niet afgelopen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
shuogg schreef op 30 April 2003 @ 09:07:
yeah dat doet best wel pijn. Gast in m'n kd heeft ook grappige grab gemaakt gisteren.
J
uly 12th, YR4 The NL Loving KIWI (8:29) captured 469 acres of land from River of Matricies (17:35).

die gast had ons al 2x gehit..........dat kon natuurlijk niet :P

ben zelf nu 420k op 2500 akkers. Maar ben aan het elite pumpen, tegen de tijd dat ik klaar ben zit ik ruim over de 500k en dan ga ik qua acres gelijk boomen naar 3500 ondertussen nog wat extra specs trainen natuurlijk. Daar ff een wizzie/thief pump. Dan nog ff 500 akkertjes groeien. Laatste elite pump met genoeg elites om all-elite te zijn op 5k met veilige def. En dan ga ik op 5k akkers static :)

als de age dan nog niet afgelopen is ;)
Damn dat kd waarin die gast zat heeft ons hostile verklaard, goed geplanned. We hebben 901 acres verloren, 0 gewonnen in 2 uur :| Dat waren de eerste 2 uur :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
dat gaat pijn doen dus :P
wij gainen meestal 3k+ in uur 1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
shuogg schreef op 30 April 2003 @ 15:01:
dat gaat pijn doen dus :P
wij gainen meestal 3k+ in uur 1 :P
Aha... Leuk. Ons kd was 6m networth, nu nog 5,7 :X Heb al 600 van de 2500 acres die ik heb/had verloren :X Ik heb vacation mode maar geactiveerd, onze king is er ook niet als je m nodig hebt :X Kunnen we ook geen peace declaren en in een fake war gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lort Gob
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05-2024
shuogg schreef op 28 april 2003 @ 12:32:
volgens mij zijn wij de enige 2 hier die bij kiwi zitten Keesr :)
Valt wel mee hoor jongetjes...Lort Gob waant hier ook nog rond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
gobbie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
GOBBIE!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
bah KeesR ik ben totaal nog niet klaar en die broer van je moet gelijk weer warren hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nota
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 08:52
na een ontzettend fijne kick :) in [rml][ BC3] Utopia tha game! :P[/rml] hier nogmaals:

Ik probeer me aan te melden voor Utopia, maar krijg elke keer een melding dat het vol is. Weet iemand hoe laat ik het moet proberen? Dus wanneer de inactives verwijderd zijn... kan er niks over vinden op het forum

edit: ik ben een prutser dus daarom even geedit

[ Voor 9% gewijzigd door nota op 20-05-2003 16:22 ]

If you think sex is a pain in the ass, try different position

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nota schreef op 20 May 2003 @ 16:21:
na een ontzettend fijne kick :) in [rml][ BC3] Utopia tha game! :P[/rml] hier nogmaals:

Ik probeer me aan te melden voor Utopia, maar krijg elke keer een melding dat het vol is. Weet iemand hoe laat ik het moet proberen? Dus wanneer de inactives verwijderd zijn... kan er niks over vinden op het forum

edit: ik ben een prutser dus daarom even geedit
Waar heb je geprobeerd je in te schrijven? Alleen de World of Legends of ook de Battlefields? Als het vol zit, moet je gewoon elke 2 dagen ofzo blijven proberen, er valt niks te zeggen over wanneer het wel of niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nota
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 08:52
jammer...ik ben al een week bezig, maar het schiet zo niet op. En ik begin een beetje ziek te worden van het steeds opnieuw invoeren van mijn gegevens. Belachelijke sign up procedure, maak dan een wachtlijst ofzo

If you think sex is a pain in the ass, try different position

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Oeps net iemand afgemaakt :) (MindYourAction (11:8) op de BF) Hij was 250K ofzo... Hun nw is wel lekker gedropped van 3,8 naar 3,55 miljoen!

[ Voor 40% gewijzigd door Bergen op 25-05-2003 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

uh bf of wol

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit ik had een nieuw topic over de nieuwe age geopend ik wist niet dat hier al een topic over bestond. Anyways, nieuwe age! :D 8)

Mijn korte mening over deze age: volgens mij is deze age goed gebalanceerd. Gelukkig zijn Undeads sterker geworden.

Links:

Utopia (hier kun je je aanmelden)
Announcements
Guide
UtopiaTemple (populaire, inofficiele, external link met o.a: nieuws, guides, strategies, een calculator genaamd Angel en een simulator genaamd Prophet)
Undead analyse

ik heb nog geen idee wat ik ga worden. T/M is wel fijn ivm. IRL drukte maar met rax slechter kun je ook wel voor 1-day-attacker gaan.

PS: waarom posten jullie locaties vinden jullie dat niet een beeeeeeeeeetje onethisch?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

WoL = Worlds of Utopia, voor de beginners zeg maar, nofi ;) Als je kingdom goed genoeg is wordt 'ie bij de agewissel verplaatst naar de BF-server.
BF = The Battlefields, voor de echte mannen 8)
Gen = Genesis, de testserver

Anyway, we zitten op de BF. We zijn zowieso van doel om ergens in de top 50 te komen. Lekker stabiel kingdom, allemaal hele goeie spelers, veel discussieren over strats op irc.

[ Voor 12% gewijzigd door Bergen op 01-07-2003 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05 13:01
ik speel al een paar ages niet meer omdat vele accounts in mijn kingdom gedeleted werden, ik mis dat gangbangen wel >:)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

LOL ja we hebben in de laatste war gewoon 3 provincies gepeasantkilled, komisch was dat... en nog wilden ze zich niet overgeven. Toch maar vrede gesloten toen. :P

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:22
* BeZaX doet de GoT kastdeur open en haalt een oude doos met de text "Het Vtooia Tooi" eruit...

BeZaX blaast en poetst eens flink met zijn mouw over om het stof beter te verwijderen en ziet tot zijn verbazig dat er niet "Het Vtooia Tooi" opstaat maar "Het Utopia Topic"!

Kort gezegt deze topic iz weer actief! ;)

[ Voor 22% gewijzigd door BeZaX op 24-09-2003 12:24 ]

• shuogg
joepie :)
btw heb je hulp nodig met de game, ICQ/MSN me dan maar ff :)

• BeZaX
shuogg schreef op 24 September 2003 @ 12:24:
joepie :)
btw heb je hulp nodig met de game, ICQ/MSN me dan maar ff :)
Ja iz goed... ik voeg je wel ff toe alz ik weer thuis ben, want ik zie door de bomen het bos niet meer met Utopia! :|

• shuogg
haha tja toen ik begon was het nog stukkie simpeler maar das inmiddels ook alweer meer dan 3 jaar geleden :P

• BeZaX
Wat iz het best om mee te beginnen (volk etc)

• shuogg
als attacker orc shepherd
als thief halfling rogue
als mage elf mystic

al is het misschien beter om als attacker toch human shepherd te gaan want orc is wat moeilijker om mee te spelen dan human.......

enne nog iets, bouw niet van alles wat ;)
en zet je draft rate (bij military) gelijk ff op 50% oid
goeie building strat help ik je wel mee via IM

[ Voor 27% gewijzigd door shuogg op 24-09-2003 12:37 ]

• BeZaX
duz welke moet ik kiezuh? Elf > Mystic

[ Voor 18% gewijzigd door BeZaX op 24-09-2003 12:39 ]

• shuogg
elf mystic is beste als je mage wil zijn ja, zou dus in het begin alleen archers, thieves (Voor bescherming tegen andere thieves) trainen. En behoorlijk aantal guilds wel ~20% en towers ook zo'n 15-20% bouwen. Een paar libraries voor de science (zo'n 15-20% is ook altijd handig) verder natuurlijk 10% farms voor food en de rest mag je zelf invullen......

[ Voor 80% gewijzigd door shuogg op 24-09-2003 13:15 ]

• BeZaX
ok ik zit nu op de eerste server als Elf > Mystic:

Momenteel ben ik dit aan het bouwen:
Guilds 20
Libraries 10
Training Grounds 15
Towers 10
Hospitals 10

En ik heb draft op 50% gezet... Ik kweet ook nie wat ik doe hoor ik klik maar wat... ;)

En dittuh: Our men are currently already exploring 40 acres of new lands.

[ Voor 14% gewijzigd door BeZaX op 24-09-2003 13:24 ]

• shuogg
ik zou m'n land gewoon in percentages doen :P
dus 20% van je land in guilds, 10% in libraries, training grounds zijn slecht als je geen elites hebt (bouw banks instead!) etc.

hospitals in begin is goede zet overigens :)
start je sneller :) 10% hosps helpt ff, maar laat ze langzaam wegfaden na protection.

• Keesr
Wiew.

Ben nu 1400 acres en 9500 ogres :d

Mjah, heb er wel al 1000 verloren in 2 dagen :(

• shuogg
hey kees, what's shaking in paradox? :)
nog een beetje zicht op top 10?

Iedereen zeker al lekker gefeed door protje en robert of niet? :P

[ Voor 31% gewijzigd door shuogg op 24-09-2003 17:36 ]

Verwijderd

Utopia is pas leuk als je in een goed Kingdom zit.
Ik heb tot nu toe in een uberbagger Kingdoms gezeten waarbij 3/4 inactive was. Ook al "verhuis" je naar een andere Kingdom pcies het zelfde verhaal

• shuogg
not true, ik speel op WoL nu ook in een ghettootje voor de lol. Heb er prima fun :)

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 08:39
Wij zijn inmiddels aan de 3e war begonnen. 2 gewonnen op BF.

we gaan voor 8 dit keer :)

• BeZaX
Vet leuk spel! Ik heb mijn eerste contacten al gemaakt met mijn provincies van mijn kingdom... Je wordt met open armen ontvangen! ;)

• Pellaagarion

Pellaagarion

Jeroen D

Ik ben nu Dwarf _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

heb nu
9% Farms (beetje te weinig voor een dwarf ik weet het |:( )
20% Barracks
29% armories
34% Banks
4% guilds
4% towers

en over 12 uutjes weer 130 akkers erbij :9~ :9~
en we hebben bijna onze 2e war win binnen 8)

• BeZaX
Pellaagarion schreef op 25 September 2003 @ 09:06:
Ik ben nu Dwarf _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

heb nu
9% Farms (beetje te weinig voor een dwarf ik weet het |:( )
20% Barracks
29% armories
34% Banks
4% guilds
4% towers

en over 12 uutjes weer 130 akkers erbij :9~ :9~
en we hebben bijna onze 2e war win binnen 8)
Wat is jouw naam met utopia?

• Pellaagarion

Pellaagarion

Jeroen D

immortal Pelly
The Humble Sir Pellaagarion

ik zit in de World

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 18:27
Ik ben niet zo lang geleden begonnen, maar ik vraag me af hoe je nou precies met je draftrate om moet gaan...?

• BeZaX
Ja, voor een beginner als mij snap er nix van van al die opties.... iz er ook een nederlands faq ofzo?

• Pellaagarion

Pellaagarion

Jeroen D

MaZe schreef op 25 September 2003 @ 10:03:
Ik ben niet zo lang geleden begonnen, maar ik vraag me af hoe je nou precies met je draftrate om moet gaan...?
nou ik ben een hard attacker ik heb mij draft rate nu op 60% staan maar toen de age net begon is 20% zelfs genoeg want dan is heb belangerijk dat je je science vol gooit en dus ook genoeg geld verdiend. toen had ik hem op 50% gezet ik verdiende nog steeds redelijk geld en kom goed door groeien en nu ik echt actief aan het aanvallen ben staat ie dus op 60% en dat blijft zo want je heb een goed groot leger nodig dus 60% is goed misschien 65% maar daar doe ik niet aan

als je een mage bent is 50% genoeg want je moet genoeg Peasants over houden voor je wizzard training

• shuogg
mja de draft rate is gewoon een balanstruc, gewoon proberen af te stellen zodat je happiness/income een beetje op peil blijft.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Yay het Utopia-topic weer in de lucht :)

Ik probeer de draft altijd zo af te regelen dat er net zoveel peasants als jobs zijn. Daardoor hou je constant het bericht "The people are happy with your general economic policies". Altijd excited dus! :)

De cijfers over de happinessberichtjes:
http://www.mostworld.com/ttg/happinessresearch.html

[ Voor 19% gewijzigd door Bergen op 25-09-2003 13:13 ]

• BeZaX
GerbenW schreef op 25 September 2003 @ 13:11:
Yay het Utopia-topic weer in de lucht :)
Als mensen nix te doen hebben krijg je van zelf van dit soort dingen... :P

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

BeZaX schreef op 25 September 2003 @ 13:13:
[...]

Als mensen nix te doen hebben krijg je van zelf van dit soort dingen... :P
:X

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Ik ben nu ook alweer een dag bezig ben avian :X, en speel nu genesis. Kon geen ras kiezen stond op random dus tjaa, maar tjaa lukt wel, m'n waarde is nu 25k, nog erugh weinig maar ja 24 uur :P

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Avian... lekker dan...! :) Ik ben attacking orc op de BF. Onze derde war-win zit eraan te komen! \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
IK ben elf > mystic.... weet ik veel ik heb gewoon wat gekozen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Goeie keuze als je een sterke wizard wilt worden. Als je de even de tijd neemt om de guide te lezen zie je bij Elf staan: "+40% Magic Effectiveness, Cast Self Spells" en bij Mystic zie je staan: "+1 Mana per Hour, All Guilds are twice as effective".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook zo'n enorme hekel aan het soort pumped all orc kingdom op precies de grens van hun declaratierange dat precies declared op het moment dat je al in een moeilijke hostile zit? Gauw hostile declared op een ander kd en dus begint zometeen onze derde war... Maar na deze oorlog ga ik eens fijn een GB organiseren tegen dat orc kingdom. Moet lukken, ons huidige war target doet ook mee :P

Oh btw, ik ben Marauder Alchemist (10:50) op de BF... Full elite dwarf freak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Nouja zo'n kingdom hoeft niet eens all orc te zijn, declaren zodra je *net* binnen de grens komt is zowieso al lame. Wij zijn gewoon stoer, wij declaren alleen maar op kingdoms die groter (en uiteraard fatter) zijn dan wij. De derde warwin is inmiddels binnen!

Ik ben GerbBreedsBloemkool (17:21) op de BF, attacking orc (daar hebben we er 10 van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Ik ben avian, euh tjaa wat ik ben : 8)7 Ik zou het niet weten, maar ga best aardig 1600 def mannetjes en 300 Heroes, gaat volgens mij best aardig, en een daily income van 25k, dat is best netjes dacht ik :)
Pagina: 1 2 3 Laatste