[Ervaringen] Sony DRU-500A(X) DVD±RW brander

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 2.141 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deuce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 00:20
Een prima proggie om je (DVD) covers te printen is multicoverprint, te vinden op http://www.alien-aus.com/software
Het is nog gratis ook 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero
daar zit nero cover editor in. daar kies je voor het DVD hoes label en dan kan je tekstvakken aanmaken voor de titel.
ik heb een standaard dvdhoes gemaakt. dan zit er in dit programma een functie om de cd/dvd gegevens in te vullen. ik geef dan de titel op van de dvd en dan verandert hij automatisch de voorkant en de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

rival24 schreef op 26 March 2003 @ 15:44:
Heeft iemand een programma waarmee je dvd's fatsoenlijk kunt labelen? Dus niet plaatjes erop gooien want daar zijn tig programma's voor maar ik wil er gewoon wat text op hebben. Zijkant, voorkant, achterkant als het kan. Het gaat dus om dvd hoesjes.

[...]

1. Hij is wit... niet zomaar wit maar HEEL ERG WIT

2. Hij steekt uit :P

3. Het plastic van het laatje is lelijk :P
Ik zou hem dus ongeveer deze week moeten krijgen (hoop op morgen) dus zal ik eens zien of hij idd zo lelijk staat in mijn bak (heb een NEC DV5700A, en die is ook erg wit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selespeed
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 22:38
Voor diegenen die nog op zoek is naar een winkel met voorraad van de Sony ; vandaag vertelde de verkoper bij het hoofdkantoor van Paradigit in Eindhovendat ze deze op voorraad hebben. Ik weet niet exact wat de winkelprijs is maar schat zo rond de €400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[EDIT MODE]
ik kan tenminste wat DVD's gaan fikken...
Heb nu een Pioneer A05, het wachten is nu nog op de Sony. Maar ik kan vast gaan spelen met de A05. :)

BTW... er staat een artikel op tweakers waarom de levering van de DVD branders zo vertraagt is!
[EDIT MODE]

nieuws: Levering DVD-branders vertraagd door onderdelengebrek

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Waarom post je dit in godsnaam in het DRU-500A topic? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom post je dit in godsnaam in het DRU-500A topic?
Tja... wat moet ik hier op zeggen... beetje boel OFF TOPIC !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 07:36

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

tja kwa levertijd niet veel probleem mee gehad... :D

Dinsdag besteld bij Cdfreaks. en vadaag is hij binnenkomen met de post...

"Toppie"

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan het toch dat ze bij CDFreakz die Sony DRU-500A(X) binnen blijven krijgen.
In Nederland zijn die dingen nergerns te krijgen... Beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Dunnet in Rotterdam hebben ze er op dit moment ongeveer 18 op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het inderdaad... Maar je betaald daar wel €335 ex en dat is bijna €400 incl. pleuro's
Heb met My Electronics gebeld en die zeggen/hopen dat +_ over 3 weken ook de NEC 1300 binnen gaan komen... NEC wil namelijk hun brander net ff iets eerder op de markt gaan brengen voordat Sony weer de markt gaat overspoelen. Zou wel erg gunstig voor ons zijn.. gaat misschien de prijs ook weer wat naar beneden! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIsje
  • Laatst online: 07:26

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 17:12:
Ik zie het inderdaad... Maar je betaald daar wel €335 ex en dat is bijna €400 incl. pleuro's
Heb met My Electronics gebeld en die zeggen/hopen dat +_ over 3 weken ook de NEC 1300 binnen gaan komen... NEC wil namelijk hun brander net ff iets eerder op de markt gaan brengen voordat Sony weer de markt gaat overspoelen. Zou wel erg gunstig voor ons zijn.. gaat misschien de prijs ook weer wat naar beneden! :D
Hier wacht ik ook idd op de nec nd-1300 (en dan maar hopen dat ze er genoeg van hebben ;) )
Hoop dat hij in duitsland er eerder is besteld ik hem bij alternate.de en laat hem bij een kennis in duitsland afleveren.

Net gemaild naar nec wanneer hij uitkomt

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

stalker_90909 schreef op 27 March 2003 @ 13:00:
tja kwa levertijd niet veel probleem mee gehad... :D

Dinsdag besteld bij Cdfreaks. en vadaag is hij binnenkomen met de post...

"Toppie"
Ik had hem donderdag besteld en heb hem nu nog niet :(
zal wel weer fout gelopen zijn bij die klote bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 23:33

Rival24

I'll Be Back

Terw_Dan schreef op 27 March 2003 @ 17:40:
[...]

Ik had hem donderdag besteld en heb hem nu nog niet :(
zal wel weer fout gelopen zijn bij die klote bank.
Lijkt me wel, ik had m maandag besteld en woensdag in huis _/-\o_ .

offtopic:
postbank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

rival24 schreef op 27 March 2003 @ 18:06:
[...]

Lijkt me wel, ik had m maandag besteld en woensdag in huis _/-\o_ .

offtopic:
postbank?
Nee, ABN bank. Ik ga daar binnenkort weg als het zo doorgaat, er gaat daar zoveel fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:19

The Third Man

The Third Jellyfish

YES! Ik heb hem ook binnen! 10 maart bij Dunnet besteld, vandaag geleverd voor precies 400€ excl verzendkosten. Productiedatum 6 maart 2003, dus een jonkie :). Ik houd het voor gezien met dit topic, dus veel succes alle bijna-eigenaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:49

Nicap

Tsssk....

Ik heb m'n bestelling bij CP gecanceld. Ik heb nu maar een pioneer A105 beseld. Als die Sony over een tijd weer leverbaar is dan kijk ik wel of ik nog intresse heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Was het niet zo dat de DRU-500A ook 4x DVD+R kan branden door een simpel firmwareupdate? Dacht dat ik dat ooit ergens zag staan.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Alpha-sphere schreef op 28 March 2003 @ 18:25:
Was het niet zo dat de DRU-500A ook 4x DVD+R kan branden door een simpel firmwareupdate? Dacht dat ik dat ooit ergens zag staan.
Eh ja, dat staat ook op de firmware pagina van Sony zelf hoor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 19:22
Nou ik heb ook eindelijk mijn Sony DRU 500AX.

Bij Dunnet die had er nog een paar op voorraad.

Nou hopen dat alles goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 07:41
Ik moet zeggen dat het vinden van topkwaliteit schijfjes zout is, ik heb hier TX van Dynabyte liggen en die zouden 2 speed moeten kunnen doen, als ik dat doe dan is die DVD dus compleet onleesbaar.

Verder verkopen ze hier in de buurt geen andere merken, mischien tijd voor een -=Groot opslagmedia topic=- waarin je je brander post met een goed merk schijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Kaap schreef op 29 March 2003 @ 10:16:
Ik moet zeggen dat het vinden van topkwaliteit schijfjes zout is, ik heb hier TX van Dynabyte liggen en die zouden 2 speed moeten kunnen doen, als ik dat doe dan is die DVD dus compleet onleesbaar.

Verder verkopen ze hier in de buurt geen andere merken, mischien tijd voor een -=Groot opslagmedia topic=- waarin je je brander post met een goed merk schijfje.
Mja, maar een mod heeft dit topic op slot gegooid:
[rml][ Ervaringen] Het grote Sony DRU500A topic.[/rml]
Daar staat een hoop nuttige informatie in.

Ook in dit topic staan wel replies met een hoop suggesties e.d.

Mijn keus is gevallen op de schijfjes van Datawite omdat ze goedkoop zijn en omdat de ervaringen hier ook goed waren. De -r's zijn alleen 1x, en dat duurt vrij lang bij een volle dvd, maar ze worden goed gelezen door m'n standalone speler, terwijl die zich wel verslikt in that's write. Ook mijn +r schijfjes zijn van datawrite, die gaan gelukkig op 2,4x. Besteld bij opus overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaringen :
Goed :
Datawrite -R en +R zowel de 1x als 2x versie .
Philips 2.4x +R
Verbatim 2x -R en +R
Imation 2x -R
Naamloos printable 2x -R (heb je weinig aan maar ze werken)
Alles van Fuji
Alles van Sony natuurlijk

Problemen :
That's Write -R op 2x speed geeft bij mij problemen op sommige DVD spelers , ze lopen vast op skippen sommige stukjes film .
Na de nieuwe firmware upgrade brand ie ze nog op 1 x speed en zijn ze wel goed .
Nashua +R v1.0 zijn erg goedkoop maar geeft bij mij bij 4 van de 10 write errors .
Ik heb ze nog niet geprobeerd na de laatste firmware update dus misschien dat ie ze net als de That's Write nu wel goed brand .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik weet niet hoe ze het doen in een stand alone DVD speler maar ik kan wel zeggen dat de Princo's en Apple dvd-r's netjes op 2 speed branden.

EDIT: o ja, das met firmware 1.0f

[ Voor 16% gewijzigd door Alpha-sphere op 30-03-2003 00:16 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

:( heb hem nog niet. Terwijl cdfreaks het bedrag toch al binnen heeft... nouja, gelukkig duurt het weekend een uurtje korter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 23:47

Radeon

Today is a good day to die

Terw_Dan schreef op 30 maart 2003 @ 00:37:
:( heb hem nog niet. Terwijl cdfreaks het bedrag toch al binnen heeft... nouja, gelukkig duurt het weekend een uurtje korter :)
Nou dan ben jij de enigste die het niet erg vindt dat het weekend een uur korter duurd :P

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 14:23:
Mijn ervaringen :
Goed :
Datawrite -R en +R zowel de 1x als 2x versie .
Philips 2.4x +R
Verbatim 2x -R en +R
Imation 2x -R
Naamloos printable 2x -R (heb je weinig aan maar ze werken)
Alles van Fuji
Alles van Sony natuurlijk

Problemen :
That's Write -R op 2x speed geeft bij mij problemen op sommige DVD spelers , ze lopen vast op skippen sommige stukjes film .
Na de nieuwe firmware upgrade brand ie ze nog op 1 x speed en zijn ze wel goed .
Nashua +R v1.0 zijn erg goedkoop maar geeft bij mij bij 4 van de 10 write errors .
Ik heb ze nog niet geprobeerd na de laatste firmware update dus misschien dat ie ze net als de That's Write nu wel goed brand .
Mijn ervaringen met de DataWrite DVD+R is ook erg goed, en dat terwijl ze vrij goedkoop zijn. Verder Imation +R ook goed, en Verbatim natuurlijk +R 4x :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net wat media uitgetest met de sony burner.

-Nashua dvd+r werkt op 2.4x.
-Nashua dvd-r op 2x.
-Nashua dvd-rw werkt helemaal niet, media word niet herkend. Misschien ff me burner flashen naar de nieuwste versie

-Philips dvd+r op 2.4x
-Philips dvd+rw op 2.4x Deze leest de sony goed maar me pioneer 106s dvd speler ziet m niet. Laptop toshiba dvd speler ziet m wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 19:37:
Ik heb net wat media uitgetest met de sony burner.

-Nashua dvd+r werkt op 2.4x.
-Nashua dvd-r op 2x.
-Nashua dvd-rw werkt helemaal niet, media word niet herkend. Misschien ff me burner flashen naar de nieuwste versie

-Philips dvd+r op 2.4x
-Philips dvd+rw op 2.4x Deze leest de sony goed maar me pioneer 106s dvd speler ziet m niet. Laptop toshiba dvd speler ziet m wel
Waarom flash je dan niet je brander vóórdat je gaat testen? Die update bevast toch juist verbeteringen m.b.t. de ondersteuning van verschillende media?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Laatst online: 16-09 13:11
Ik heb nogal een n00b vraag maar wat is het verschil met dat +R -R +RW -RW etc. etc.?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

What is the difference between DVD-R/RW and DVD+R/RW?

The truth is that the two competing technologies use different formats. No single company "owns" DVD and both technologies have their "champions".

DVD-R/RW was developed by Pioneer. Based on CD-RW technology, it uses a similar pitch of the helix, mark length of the 'burn' for data, and rotation control. DVD-R/RW is supported by the DVD Forum, an industry-wide group of hardware and software developers, and computer peripheral manufacturers. The DVD-R format has been standardized in ECMA-279 by the Forum, but this is a private standard, not an 'industry' ISO standard like the CD-R/RW Red Book or Orange Book standard.

DVD+R/RW is also based on CD-RW technology. DVD+R/RW is supported by Sony, Philips, HP, Dell, Ricoh, Yamaha, and others, and has recently been endorsed by Microsoft. DVD+R/RW is not supported by the DVD Forum, but the Forum has no power to set industry standards, so it becomes a market-driven issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Laatst online: 16-09 13:11
Thnx, nu is het eindelijk helemaal duidelijk!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apereet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2021

apereet

Jajaja, stelletje prutsers

Gistron heeft de DWU10 op voorraad voor maar liefst 459 eurootjes, welke idioot wil dat er voor geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
  • Laatst online: 10-03 15:17
Mycom zojuist gebeld hoe zij dachten dat het met mijn bestelling stond (ongeveer 3 weken geleden geplaatst) en zij wisten mij te vertellen dat ze een redelijke partij hadden binnengekregen en dat ie naar alle waarschijnlijkheid morgen geleverd zou worden.

Hij had het er over dat mensen die al betaald hadden of creditcard betalingen hadden gedaan voorrang kregen op mensen die hem 'gewoon' besteld hadden (o.i.d.) Maar ik wacht dus rustig af.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

en * TERW_DAN heeft hem nog steeds niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Terw_Dan schreef op 01 April 2003 @ 13:39:
en * TERW_DAN heeft hem nog steeds niet :'(
Ik zou er toch achteraan gaan als ik jou was, aangezien jij eerder besteld had dan ik, en ik hem toch eerder heb....

Mocht je er nog ietsjes meer aan uit willen geven, probeer het dan bij gistron (Het is wel de bulk versie, maar afaik de zelfde specificaties). Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon

Radeon

Hopelijk heeft CP er ook wat binnen gekregen dan

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:33

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik heb Central Point van de week gemaild, om te vragen of er al nieuws was.

Krijg ik een mailtje terug dat zei al de BackOrders hebben geannuleerd. Omdat Sony zo achter blijft met leveren.

Vaag gedoe.

Toen hebben ze mijn bestelling ook geannuleerd.
Ik heb het maar meteen bevestigd en terug laten storten.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon

Radeon

Vreemd als ik kijk bij de order status zie ik dat me bestelling er nog wel instaat voor 30-4

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:33

the-spawn

.: Dark Storm :.

Bij mij was hij sinds 03-03-2003 niet meer aangepast. Dus ik heb ff gemailt en toen kwam men met de verklaring dat ze alle Backorders aan het annuleren waren.

Toen ik ook bij orderstatus keek, stond er Geannuleerd. :?
Ik heb hem zelf helemaal nooit geannuleerd.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes.. heb em nu ook.. en deze keer doet ie het :)

Nu nog mijn andere probleem:

Waar hebben ze momenteel 2x Princo op voorraad (10pack spindel)
Post je vindingen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Princo 2x? De Pioneer A05 verslikt zich nogal in deze DVD-R's.. durf je het met de Sony wel aan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me Ik wil even laten weten dat wij er morgen 4 binnen krijgen. Per stuk kosten ze 329 excl. BTW

Bestellen op de website. Sinds 10 maart leveren we producten alleen aan bedrijven, maar voor dit product kunnen jullie ook bestellen. Bij het invullen van de order vul je bij bedrijfsnaam gewoon "nvt" of iets dergelijks in.

PS. Morgen weten we of het A of AX versie is. We konden de leverancier na sluitingstijd niet meer bereiken.

edit:

Het is de AX versie

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij dynabite in den haag is hij weer in voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

rival24 schreef op 01 April 2003 @ 13:49:
[...]

Ik zou er toch achteraan gaan als ik jou was, aangezien jij eerder besteld had dan ik, en ik hem toch eerder heb....

Mocht je er nog ietsjes meer aan uit willen geven, probeer het dan bij gistron (Het is wel de bulk versie, maar afaik de zelfde specificaties). Succes.
Als ik morgen voor 12:00 nog geen TPG gastje heb gezien dat ga ik bellen. had al een mail gestuurd maar geen antwoord gekregen.

Geld is in elk geval afgeschreven van mijn rekening, dus dat zou bij CDfreaks verwerkt moeten zijn.

* TERW_DAN wil dat ding zo graag hebben.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 01 April 2003 @ 22:24:
[...]

Als ik morgen voor 12:00 nog geen TPG gastje heb gezien dat ga ik bellen. had al een mail gestuurd maar geen antwoord gekregen.

Geld is in elk geval afgeschreven van mijn rekening, dus dat zou bij CDfreaks verwerkt moeten zijn.

* TERW_DAN wil dat ding zo graag hebben.........
Op mailtjes reageren ze idd niet vlot. Ik kreeg pas mail toen ik de brander al had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 22:57:
[...]

Op mailtjes reageren ze idd niet vlot. Ik kreeg pas mail toen ik de brander al had.
Dat wordt dus bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Terw_Dan schreef op 01 April 2003 @ 22:59:
[...]

Dat wordt dus bellen...
:D, als je ze opbelt dan kun je lang wachten. In mijn mailtje dat ik van CDfreaks kreeg stond een ander telefoonnummer en ook een 06nummer. Ik heb het nummer niet meer helaas :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

rival24 schreef op 01 april 2003 @ 23:03:
[...]

:D, als je ze opbelt dan kun je lang wachten. In mijn mailtje dat ik van CDfreaks kreeg stond een ander telefoonnummer en ook een 06nummer. Ik heb het nummer niet meer helaas :( .
Nouja, dan verstuur ik toch iedere 3 minuten een email.... ik wil mijn fikker.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Net een mailtje gekregen van CDfreaks, ze waren nu bezig met het verwerken van de betaalopdrachten omdat er pas net 50 fikkers waren ontvangen.
Beetje vaag als er op de site staat "direct leverbaar"
maarja, betaling moet er in elk geval zijn, en levering is binnen 72 uur. dus ik moet hem dan zaterdag hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag besteld bij Dunnet, maandag ontvangen. Op de site stond DRU500A maar geleverd is een DRU500AX (prod. 6 maart). Voor 398 Eurootjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon

Radeon

Nou vandaag het emailtje van CP gekregen dat zij me sony hebben geannuleerd.
Nu maar naar CdFreaks of Dunnet. En helaas iets meer betalen :(.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lichte titelchange :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.maraex.com/images/DRU-510A_small.jpg

Aanklikbaar voor grote versie.

leverbaar in mei. (wordt beweerd door leverancier van Nederland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon

Radeon

Gisteren me DRU500AX bij dunnet besteld omdat CP hem gecanceld was. Kreeg vandaag een emailje van ze dat ze hem maandag komen brengen. Daar kan CP dus wel wat van lereen 4 maanden wachten en niks krijgen.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 15:16:
[afbeelding]

Aanklikbaar voor grote versie.

leverbaar in mei. (wordt beweerd door leverancier van Nederland)
En wat is er nieuw aan de DRU-510A :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op 04 April 2003 @ 17:00:
[...]

Jij als moderator zou toch moeten weten dat je eerst moet onderzoeken, voordat je vragen gaat stellen.

http://www.sonystyle.com/...7ca0sFhT&ContentItemPage=

Zoek de verschillen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vreemd .. google vondt toch echt geen enkel hit op dat type nummer :?

Die link van jou , gaat naar de frontpage van sony.
Een search geeft het volgende:

Your search for "dru510a" returned 0 results / Your search for "dru-510a" returned 0 results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Koffie schreef op 04 april 2003 @ 17:00:
[...]

Dat zie je toch aan de foto |:(, DVD+RW op 4x, DVD lezen op 12x, C'D's lezen op 32x, CD-RW schrijven op 16x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Lekkere Kwal schreef op 04 april 2003 @ 17:09:
[...]
Dat zie je toch aan de foto |:(, DVD+RW op 4x, DVD lezen op 12x, C'D's lezen op 32x, CD-RW schrijven op 16x.
Specs DRU-500AX

4X schrijven (DVD+RW/+R)
2X (max.) schrijven (DVD-RW)
4X (max.) schrijven (DVD-R)
8X (max.) lezen (DVD-ROM)
24X (max.) schrijven (CD-R)
32X (max.) lezen (CD)
10X (max.) schrijven (CD-RW)
32X (max.) lezen (CD)

Dus omdat een DVD Brander iets sneller een CD-RW kan schrijven, en ik dat niet meteen zie ben ik |:(

Sure ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Als dit model nou eens normaal leverbaar is vind ik alles best..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Koffie schreef op 04 April 2003 @ 17:16:
[...]

Specs DRU-500AX

4X schrijven (DVD+RW/+R)
2X (max.) schrijven (DVD-RW)
4X (max.) schrijven (DVD-R)
8X (max.) lezen (DVD-ROM)
24X (max.) schrijven (CD-R)
32X (max.) lezen (CD)
10X (max.) schrijven (CD-RW)
32X (max.) lezen (CD)

Dus omdat een DVD Brander iets sneller een CD-RW kan schrijven, en ik dat niet meteen zie ben ik |:(

Sure ...
Dit zijn de specs van Sony zelf:
Write (DVD-R) 1X, 2X, 4X** max.
Write (DVD-RW) 1X, 2X** max.
Write (DVD+R) 2.4X, 4X** max.
Write (DVD+RW) 2.4X max.
Write (CD-R) 4X, 12X, 16X, 24X Z–CLV max.
Write (CD-RW) 4X, 10X** max.
Read (DVD-ROM) 8X max.
Read (CD-ROM) 32X max

Dus wat is er anders?
1. DVD+RW op 4x i.p.v. 2,4X
2. CD-RW op 16x i.p.v. 10x
3. DVD lezen op 12X i.p.v.

Dat zijn welgeteld 3 verschillen en daarom ben je |:( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vindt het wel erg minimale verschillen.
Het enige echte verschil is dat je DVD+RW nu op 4 ipv 2.4 kunt fikken.
Zou bijna denken dat dat met een firmware ook wel kan :?

Al de andere opvoersnelheden vindt ik niet iets om een nieuw type voor te kopen.
Moet je met me eens zijn dat er amper verschil tussen zit en dat het dus maar moeilijk te zien is |:( ;)

Doe voor de gein eens een google op 510A , is nix over te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op 04 april 2003 @ 17:27:
Vindt het wel erg minimale verschillen.
Het enige echte verschil is dat je DVD+RW nu op 4 ipv 2.4 kunt fikken.
Zou bijna denken dat dat met een firmware ook wel kan :?

Al de andere opvoersnelheden vindt ik niet iets om een nieuw type voor te kopen.
Moet je met me eens zijn dat er amper verschil tussen zit en dat het dus maar moeilijk te zien is |:( ;)

Doe voor de gein eens een google op 510A , is nix over te vinden ;)
Ja of het is een late 1 april grap, maar daar ga ik niet vanuit want de leverancier kan niet fotosoepen. Zijn goed in verkoop, maar niet in tekenen.
Of Sony levert ze een 1 april grap, maar dat lijkt mij uitgesloten.

Inderdaad als dit voor DVD brander het enige verschil, verwacht je inderdaad een update in de firmware.
Maar aan de andere kant: CD-ROM / CD-RW zijn ook niet in de vorm van firmwares officieel te upgraden. Althans, je moest toch echt naar de winkel om van een 6x naar een 12x te gaan of naar 48x.
Philips heeft ook een reeks van CD-RW's met allemaal andere types met snelheidsaanduiding in de type (1240, 4840, 5240 ofzo)

Ik denk ook wel dat er wijzigingen zijn in de vorm van manuals, software, e.d. wat in de doos normaliter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Bij www.challengecomputers.nl staat een type van Sony: DVD+-RW+-R Sony DWU10A oem bulk, prijs 454 euro. Levertijd standaard. Wat dat nu weer is? Ook de 510?

Edit:
Even gezocht en het is waarschijnelijk de OEM van de 500, dus geen nieuwe maar wel duurder dan de retail?

[ Voor 28% gewijzigd door BigSurf op 04-04-2003 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Kan het ding morgen eindelijk ophalen op het postkantoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De Wehkamp heeft 'm weer op voorraad zo te zien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
  • Laatst online: 10-03 15:17
Zo, ik krijg hem morgen. Vriend van me heeft hem aangeschafd bij de Dynabyte in Bergen op Zoom. Ik woon in nijmegen en heb mijn order bij Mycom maar geannuleerd want eerst hadden ze gezegd dat ik er bij zat en later kreeg ik niks. Handig, dus.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Bij dynabyte groningen hadden ze er ook 1 voor me liggen.

T grote topicx is dicht, maar hoe kan t dat nero 5.5.9.0 mijn dru500ax niet ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Triple-D schreef op 05 April 2003 @ 00:32:
Bij dynabyte groningen hadden ze er ook 1 voor me liggen.

T grote topicx is dicht, maar hoe kan t dat nero 5.5.9.0 mijn dru500ax niet ziet?
http://www.ahead.de/en/content2/recorderS.html#SONY
Even updaten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 09:29
zo, donderdag had MediaMarkt Rotterdam er weer een aantal binnen gekregen, van de
vestiging in het centrum weet ik inmiddels dat ze er 10 hebben gekregen, ook niet echt veel
dus. Gelukkig heb ik bij de vorige zending, lees 5 weken geleden, er 1 besteld, en ben nu
een trotse bezitten van zo'n ding :) Productie datum 16 maart.

btw voor de mensen die er ook al 1 hebben, vinden jullie ook niet dat het laadje beetje
goedkoop overkomt, had toch minstens wel een aluminium la verwacht voor dat geld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

btw voor de mensen die er ook al 1 hebben, vinden jullie ook niet dat het laadje beetje
goedkoop overkomt, had toch minstens wel een aluminium la verwacht voor dat geld :P
Ja dat laatje is inderdaad een beetje brakjes uitgevoerd. Maarja.... het ding krijgt van mij een jaar om eraf te flikkeren :). Daarna mag het niet meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

rival24 schreef op 05 april 2003 @ 09:34:
[...]

Ja dat laatje is inderdaad een beetje brakjes uitgevoerd. Maarja.... het ding krijgt van mij een jaar om eraf te flikkeren :). Daarna mag het niet meer gebeuren.
Tja, dat viel me ook een beetje tegen, ziet er idd wat plastic uit (nu ben ik ook wel een plextor gewend).
Ik heb hem net opgehaald bij het postkantoor.
15 maart 2003 is die van mij gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon

Radeon

Maandag komt uiteindelijk me DRU-500AX ;)

Dank u Dunnet _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door Radeon op 05-04-2003 17:06 ]

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Terw_Dan schreef op 05 April 2003 @ 11:28:
(nu ben ik ook wel een plextor gewend).
_/-\o_

Nu iedereen bijna z'n apparaat heeft kunnen er mooi ervaringen worden gepost!

Mijn ervaringen:
Qua media werkt datawrite -r (1x) en +r (2,4x) tot nu toe perfect. HP +RW(2,4x) en Datatrack -RW(1x) ook.
Qua programma's gebruik ik DVD Decrypter, CopyToDvd, InstantCopy en Dvd2One (die laatste zo min mogelijk).

[ Voor 6% gewijzigd door Rival24 op 05-04-2003 17:47 . Reden: hp + datatrack added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ok, nu ik:
Tot nu toe alleen media (DVD+RW) van Imation gebruikt, werkt super op 2.4x.
Een raar geval is dat hij met elk soort DVD (DVD-ROM, DVD-Video en DVD+RW) in Nero CD Speed het volgende bij de Surface Scan geeft:
Afbeeldingslocatie: http://4ict.nl/~bastiaan/surface.jpg
(deze test-dvd is "The Making Of Volle Maan")

Erg raar, vooral omdat mijn DVD lezer (Sony DDU-1612S (= Lite-on 166s)) bij al die dvd'tjes geen enkele fout kan vinden. Maar ik gebruik hem dus toch niet om te rippen (traaaag), dus een probleem is het niet en hij vertoont dit gedrag niet bij CD's. Hij is overigens Sec Slave, met de DVD-lezer op Sec Master (dit gaf de beste prestaties voor de DVD-lezer). Ook op Sec Master geeft hij hetzelfde resultaat. Ik denk dat ik Sony er maar eens over ga mailen.

Ik heb trouwens firmware 2.0e en Nero CD-speed 1.02e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 23:14

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Net vandaag deze drive gekocht (DRU-500AX). :) Bij de MediaMarkt :X

Doet het verder prima. :D

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

/opsom :

Ik fik mijn +RW van het merk DataWrite op 2.4 speed, werkt perfect, geen problememn mee.
De -R zijn van That's Write , ook geen enkel probleem mee.

Waar ik wel een probleem mee heb, is dat zowel -R als CD-R (!!) niet als multisession gebrand kan worden :?
Volgens Nero komt dit door de brander.

Iemand ervaringen mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Koffie schreef op 05 April 2003 @ 18:29:
/opsom :

Ik fik mijn +RW van het merk DataWrite op 2.4 speed, werkt perfect, geen problememn mee.
De -R zijn van That's Write , ook geen enkel probleem mee.

Waar ik wel een probleem mee heb, is dat zowel -R als CD-R (!!) niet als multisession gebrand kan worden :?
Volgens Nero komt dit door de brander.

Iemand ervaringen mee ?
Nog niet geprobeerd, ik brand weinig multisessie. Alhoewel met DVD's zal het wel vaker voor gaan komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja , maar ik krijg per definitie een 'error' als ik op CD-R of DVD-R wil branden, dat mijn branden geen multisession aankan :?

Zal zo ff een screenie posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Koffie schreef op 05 april 2003 @ 18:52:
Mja , maar ik krijg per definitie een 'error' als ik op CD-R of DVD-R wil branden, dat mijn branden geen multisession aankan :?

Zal zo ff een screenie posten.
Wel al nieuwste firmware gedaan + nero 5.5.10.20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Firmware is gewoon de firmware die er default op zat , Nero = 5.5.10.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Koffie schreef op 05 April 2003 @ 19:50:
Firmware is gewoon de firmware die er default op zat , Nero = 5.5.10.0
Ja, sorry hoor, maar wat verwacht je dan? Je bent nota bene een mod en dan ga je niet eerst even de nieuwste software updates gebruiken? Bijna niet te geloven :o Ik zeg niet dat het probleem opgelost zal zijn als je nieuwere versies gebruikt, maar Nero is zeker bekend om zijn grote changelogs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Pfff .. Nero onderstuend die fikker toch :?
Waarom zou ik dan in godsnaam moeten upgraden :?

Anyway .. Nero 5.5.10.7, zelfde prob :

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/koffie/zooi/nero.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Koffie schreef op 06 april 2003 @ 16:04:
Pfff .. Nero onderstuend die fikker toch :?
Waarom zou ik dan in godsnaam moeten upgraden :?

Anyway .. Nero 5.5.10.7, zelfde prob :

[afbeelding]
Nou breekt mijn klomp.... daar staat toch helemaal niet dat hij geen multisessie kan branden :O

EDIT
Ik zal het even vertalen voor je:
Waarschuwing

U bent van plan om een multisessie bestandssysteem aan te maken op een eenmalig beschrijfbare DVD-schijf. De 2e en latere sessies zullen misschien niet leesbaar zijn op sommige DVD-stations en besturingssystemen ouder dan Windows XP.

Hoe wilt u verder gaan?

Brand hoedanook het multisessie bestandssysteem

Brand zonder multisessie bestandssysteem

Annuleren

[] Laat deze melding niet meer zien

[ Voor 37% gewijzigd door The Third Man op 06-04-2003 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dat komt doordat ik nu Nero 5.5.10.7 draai, onder Nero 5.5.10.0 was die melding net ff anders, en stond er duidelijk dattie het niet kan.

* Koffie zal Speciaal voor jouw nog eens downgraden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Koffie schreef op 06 April 2003 @ 16:09:
Dat komt doordat ik nu Nero 5.5.10.7 draai, onder Nero 5.5.10.0 was die melding net ff anders, en stond er duidelijk dattie het niet kan.

* Koffie zal Speciaal voor jouw nog eens downgraden :P
Ok, ik wacht af >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Eerst ff de DVD affikken , 44% 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ben net ook ff een multisessie aan het fikken, 1 gb, straks ff wat data toevoegen. ben benieuwd wat hij zegt. ik draai met nero 5.5.10.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Krijg je wel diezelfde melding, of ook niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Koffie schreef op 06 April 2003 @ 16:24:
Krijg je wel diezelfde melding, of ook niet ?
Geen melding gekregen. Multisessie werkt hier als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nero 5.5.10.0

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/koffie/zooi/nero5510.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Hoe zit het dan met nero 5.5.10.20? Die draait hier zonder problemen.

Valt hier te downloaden: ftp://ftp4.nero.com/Nero551020.exe

[ Voor 11% gewijzigd door SandsOfArrakis op 06-04-2003 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Je hebt DAO aanstaan :D tralalala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

:? Wie/wat/waar zet ik dat uit :?

* Koffie is een NT / PNS mod, geen Nero mod 8)7
Gebruik altijd de wizzard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik zou het met Nero Express doen, dan staat multisessie standaard aan en dan staat TAO geselecteerd i.p.v. DAO (die optie kan je dan vinden met de knop "More"). Wel 5.5.10.20 gebruiken, kan nooit kwaad en scheelt vaak wel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe wat "inside" info:
Bij de Media Markt in Heerlen hebben ze de DRU-500-AX nog op voorraad.
Nog +/- 10 stuks. Prijs: € 399,- incl. BTW
Snel zijn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 19:58:
Effe wat "inside" info:
Bij de Media Markt in Heerlen hebben ze de DRU-500-AX nog op voorraad.
Nog +/- 10 stuks. Prijs: � 399,- incl. BTW
Snel zijn!!!
Gisteren heb ik deze brander bij de Mediamarkt in Leeuwarden gehaald, die hadden er nog 2 staan. Volgens de verkoper daar zijn ze niet aan te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

MST_Morpheus schreef op 06 April 2003 @ 20:08:
[...]

Gisteren heb ik deze brander bij de Mediamarkt in Leeuwarden gehaald, die hadden er nog 2 staan. Volgens de verkoper daar zijn ze niet aan te slepen.
hehe .. waar wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Even een vraagje is de Sony DWU10A DVD -/+ writer dezelfde als de DRU-500AX ?
Want bij gistron verkopen ze deze.
Maar dan wel als bulk dus nog een vraagje met welk programma branden jullie de DVD's en zo.
En met welk merk van DVD-R of DVD+R ?
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.