Niks, ze branden geen één van alle princo's op 4x
500A is het eerste model uitgebracht door Sony, deze is opgevolgd door de 500ax, maar wat er aan verbeterd is, is onbekend. De 510 is een OEM versie en ziet er ook anders uit dan de 500A(X). Die 510 heeft ook niet dezelfde firmware als de 500a(x).WhiteDog schreef op 17 May 2003 @ 22:37:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de 500A, 500AX en 510Ik heb paar weken geleden 510 besteld... zou maandag binnenkomen
Anoniem: 3361
WhiteDog waar heb jij de 510 besteld? Ik heb em ook besteld maar nog steeds geen bericht (my electronics). Hopelijk heeft die minder problemen met de DVD - media dan de 500 a(x).
Hm dat vind ik niet zo leuk, ik dacht dat de 510 een nieuwere versie wasRival24 schreef op 17 May 2003 @ 22:40:
[...]
500A is het eerste model uitgebracht door Sony, deze is opgevolgd door de 500ax, maar wat er aan verbeterd is, is onbekend. De 510 is een OEM versie en ziet er ook anders uit dan de 500A(X). Die 510 heeft ook niet dezelfde firmware als de 500a(x).
@ the_chosen_one: ik woon in België
Uhmzzz, 2.0f is de meest recente.....Anoniem: 32013 schreef op 16 May 2003 @ 21:19:
Hoe staat het met de compatibiliteit van de datawrite 4x dvd-r's en de sony dru ?
Ik heb hier een probleem met de 4x speed schijfjes van datawrite, m'n dru500ax brande ze tot ongeveer 3 kwart en gaf dan een foutmelding aan:
[afbeelding]
Verschillende programma's uitgeprobeerd (copytodvd, dvddecrypter), andere bronnen proberen te branden, nieuwste firmware erop gezet en aspi drivers geinstalleerd / deiinstalleerd, ide kabels 80 aderig zijn ook goed aangesloten en nog steeds de foutmelding.
Na 6 mislukte brand pogingen, brander terug naar mediamarkt gebracht en met 4 dagen zou horen of uit hun test zou komen of mijn brander wel of niet stuk zou zijn en opgestuurd zou moeten worden. Vandaag kreeg ik dus te horen dat ie ter reparatie opgestuurd moest worden, aangezien er 'iets' mis mee was, tester was er zelf niet dus daar heb ik niet meer info over. Ik heb toch voor elkaar gekregen een nieuwe dru500 mee te krijgen (firmware 2.0c). Nu geeft dit kreng
dezelfde error (zonder firmware update) Iemand enig idee hoe ik toch deze schijfjes aan de gang krijg of kan ik het kompleet schudden in combinatie met de dru500? Uit de search heb ik vernomen dat deze dvd-r's soms niet sneller dan 2x op de sony willen brander maar niet dat ze schrijf fouten geven.
edit:
specs: XP2400, 512DDR, SBLive 5.1, MSI KT4V, OS = winxp pro
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Anoniem: 51573
Terug gaan naar de winkel met die brander is idd wel een goed idee, maar mn pa heeft hem gekocht en hij zegt steeds dat dat zo hoort omdat het een hele nieuwe brander is en die stereo's al 4 jaar oud zijn (maar alle andere gebrande cd's die ik heb van andere mensen werken wel op alle stereo's). Dus eerst moet ik mn pa overtuigen dat ie er mee terug moet. Hij heeft hem trouwens al 2x terug gebracht, eerst deed de voeding het niet goed en daarna was de cdromspeler stuk
En als die hem niet wil terugbrengen dan koop ik zelf wel een gewone cdbrander van 100 euros
sinds dit weekend ins mijn dru500ax er mee opgehouden.
Iedere dvd meld ie weer een write error.
t zijn princo 1 speeds.
Maar de eerste 10 gingen perfect, later geen 1 meer goed gegaan.
Zelfs de rw die bij in het pakketje zat werkt al niet meer
Morgen maar terug
Iedere dvd meld ie weer een write error.
t zijn princo 1 speeds.
Maar de eerste 10 gingen perfect, later geen 1 meer goed gegaan.
Zelfs de rw die bij in het pakketje zat werkt al niet meer
Morgen maar terug
Heb net een officiële site gevonden voor de 510a:
http://sony.storagesupport.com/dvdrw/dru510a.htm
Het rare is dat hij NIET in het lijstje staat als je in het linkermenu op DVD klikt...
http://sony.storagesupport.com/dvdrw/dru510a.htm
Het rare is dat hij NIET in het lijstje staat als je in het linkermenu op DVD klikt...
Anoniem: 47210
Klopt het dat als ik zeg dat de Sony DWU10a de buk versie is van de 510??
Want wil die dwu10a maybe kope maar heb er verder nog weinig over gehoord qua reacties...
Want wil die dwu10a maybe kope maar heb er verder nog weinig over gehoord qua reacties...
Lees dit topic nou eens goed. Ik heb hier al meerdere keren uitspraak over gedaan dacht ik.Anoniem: 47210 schreef op 19 mei 2003 @ 11:35:
Klopt het dat als ik zeg dat de Sony DWU10a de buk versie is van de 510??
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
jij kan hier wel uitspraken over doen maar met al die sony modellen heb ik het echt niet meer op een rijtje 
Die dwu10a is dus volgens jou bulk van de 500ax en de 510 weer opvolger van de 500ax maar volgens mij is de dwu10 later in de verkoop gegaan dan de 500ax dus ik vin ut beetje vreemd...
Maargoed laat maar want echt duidelijk zijn die mensen bij sony ook nie echt
Die dwu10a is dus volgens jou bulk van de 500ax en de 510 weer opvolger van de 500ax maar volgens mij is de dwu10 later in de verkoop gegaan dan de 500ax dus ik vin ut beetje vreemd...
De DWU10A wordt overal als bulk voor de 500a(x) verkocht hier. Dat ie pas later verkrijgbaar is geworden als oem komt volgens mij alleen maar doordat het wachten was op nieuwe modellen van dell met dvd burner oid.Anoniem: 47210 schreef op 19 mei 2003 @ 13:36:
jij kan hier wel uitspraken over doen maar met al die sony modellen heb ik het echt niet meer op een rijtje
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Anoniem: 32013
Ik weet dat 2.0f de meest recente firmware is en daar lag het dus niet aan (zie verhaal), ook zonder de nieuwste firmware geeft ie schrijf fouten. Mediamarkt Groningen gekocht. Ik ga zo de brander op een andere ide aansluiting zetten. Ideeen zijn meer dan welkom.ck2000nl schreef op 18 mei 2003 @ 16:09:
[...]
Uhmzzz, 2.0f is de meest recente.....Welke Mediamarkt gekocht?
Probeer eens alleen de dvd fikker en harddisk aan te sluiten, elk aan een aparte IDE kabel.Anoniem: 32013 schreef op 19 mei 2003 @ 17:33:
[...]
Ik weet dat 2.0f de meest recente firmware is en daar lag het dus niet aan (zie verhaal), ook zonder de nieuwste firmware geeft ie schrijf fouten. Mediamarkt Groningen gekocht. Ik ga zo de brander op een andere ide aansluiting zetten. Ideeen zijn meer dan welkom.
Hij's nu aan't branden onder die configck2000nl schreef op 19 mei 2003 @ 18:08:
[...]
Probeer eens alleen de dvd fikker en harddisk aan te sluiten, elk aan een aparte IDE kabel.
heel fijnAnoniem: 32013 schreef op 19 May 2003 @ 18:12:
[...]
Hij's nu aan't branden onder die config43% fingers crossed
Op precies 69%

Anoniem: 28310
De 510A is NIET een bulk! Het is gewoon een retailversie en opvolger van de 500AX.Rival24 schreef op 17 May 2003 @ 22:40:
[...]
500A is het eerste model uitgebracht door Sony, deze is opgevolgd door de 500ax, maar wat er aan verbeterd is, is onbekend. De 510 is een OEM versie en ziet er ook anders uit dan de 500A(X). Die 510 heeft ook niet dezelfde firmware als de 500a(x).
Bekijk een aantal pagina's terug. Daar heb ik een foto gepost van de retailverpakking.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 28310 op 19-05-2003 19:28 ]
Heb je je dvd fikker op de Promise ATA (SCSI) of zo?
Eh, alle cd- en dvd-bakkers werken met ASPI, een soort tunnel van SCSI commando's over ATA. Er is juist een groot verschil tussen ATA en SCSI (ATA is gebaseerd op IDE hè), dus hoe je erbij komt dat die Promise Chip SCSI gebruikt is mij een raadsel.
Het GROTE verschil is dat de 510 ook DVD+ op 4x fikt... de 500 enkel op 2,7xAnoniem: 28310 schreef op 19 mei 2003 @ 19:27:
[...]
De 510A is NIET een bulk! Het is gewoon een retailversie en opvolger van de 500AX.
Bekijk een aantal pagina's terug. Daar heb ik een foto gepost van de retailverpakking.
dus inderdaad, NIET bulk!
is het een probleem om de fikker op een promise ata poort te zetten?
dat staat die van mij ook. Ging altijd goed, "totdat hij er ineens nix meer van bakte"
dat staat die van mij ook. Ging altijd goed, "totdat hij er ineens nix meer van bakte"
Ik heb het ooit gehad met m'n plextor 12x cd-rw... ging maanden goed en dan ineens hopen buffer-underruns, een blue screen,...Triple-D schreef op 20 mei 2003 @ 00:22:
is het een probleem om de fikker op een promise ata poort te zetten?
hang dat ding gewoon aan je moederbord, cd/dvd drives op een ata-controller hebben bij iedereen die ik ken al probs gegeven....
ik heb ook nog wel zon 33 vrij.
is dat snel genoeg?
misschien domme vraag
is dat snel genoeg?
misschien domme vraag
@ Triple-D: ata33 bedoel je? Dat is net snel genoeg denk ik... als je harde schijf niet te hard gefragmenteerd is ofzo...
Ik heb net men DRU-510A gaan halen!! Ben nu op het werk di-us kan hem pas vanavond testen

Enige dat ik niet leuk vond was de sticker aan de binnenkant van de doos:
FOR US CUSTOMERS ONLY
kheb dus een import gekocht... hoop dat hij dus niet stuk gaat
Ik heb net men DRU-510A gaan halen!! Ben nu op het werk di-us kan hem pas vanavond testen
FOR US CUSTOMERS ONLY
Als ik de specs vergelijk van de 500AX en de 510A, dan zie ik dat de 510 wat sneller is: 12x DVD lezen, 16x CDRW schrijven (i.p.v. 8x resp. 10x). En bij de package contents staat dat je bij de 500AX een DVD+RW disk krijgt. Die zit niet bij de 510A... Het lijkt er op dat de 510 een nieuwere revisie is van de 500.
http://sony.storagesuppor...0ax/DRU500AXdatasheet.pdf
http://sony.storagesuppor.../DRU510ADataSheetRev4.pdf
Er zit inderdaad geen DVD-R(W) in de doosJoker schreef op 20 May 2003 @ 14:06:
Als ik de specs vergelijk van de 500AX en de 510A, dan zie ik dat de 510 wat sneller is: 12x DVD lezen, 16x CDRW schrijven (i.p.v. 8x resp. 10x). En bij de package contents staat dat je bij de 500AX een DVD+RW disk krijgt. Die zit niet bij de 510A... Het lijkt er op dat de 510 een nieuwere revisie is van de 500.
Kreeg net telefoontje dat mijn vader's Sony DRU-510A binnen is. Morgen ff ophalen denk ik 
Ben benieuwd of het wat is
Ben benieuwd of het wat is
Anoniem: 54786
M'n DRU 500AX gaf vandaag ineens errors al direct bij de leadin track op 2x speed Ice White DVD-R's terwijl ik er al meer als 100 weggefikt heb zonder 1 probleem , m'n 1x speed Printables werkten nog wel .
Heb hem meegenomen naar een maat van me met ook een 500 AX en die Ice White werkten bij hem prima .
Ik heb mijn brander bij hem ingebouwd en gelijk weer errors ook direct bij de leadin .
Hij is nu terug bij Mediamarkt en het kan 3 tot 4 weken duren .
Scheisse
Oja ,
Bij Mediamarkt in Rotterdam Alexandrium verkopen ze alleen nog maar de 510 en ze hebben er zat in Voorraad !
Ik weet niet of dit betekend dat de 500AX er al uit gaat ?
Heb hem meegenomen naar een maat van me met ook een 500 AX en die Ice White werkten bij hem prima .
Ik heb mijn brander bij hem ingebouwd en gelijk weer errors ook direct bij de leadin .
Hij is nu terug bij Mediamarkt en het kan 3 tot 4 weken duren .
Scheisse
Oja ,
Bij Mediamarkt in Rotterdam Alexandrium verkopen ze alleen nog maar de 510 en ze hebben er zat in Voorraad !
Ik weet niet of dit betekend dat de 500AX er al uit gaat ?
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 54786 op 20-05-2003 17:04 ]
Net ff gebeld met Mediamarkt in Leeuwarden. Op dit moment niet op voorraard maar ze verwachten binnenkort de dvd brander binnen te krijgen. Mediamarkt kan niet aangeven hoe snel binnenkort is.........
Ik heb de mijne bij padeg gekocht (www.padeg.be) voor de mensen in België die hard op zoek zijn naar een sony 510a... ze hebben nog een beperkte voorraad dus eerst op voorhand bellen. ze zjn ze alvast niet goedkoop...
Ik wilde eerst een 2dehands dvd burner kopen maar zie daar van af wil nu een nieuwe nemen maar twijfel of ik nou de pioneer a05 zou nemen (ik heb in principe aan alleen - genoeg) of dat ik voor de nieuwere modellen van sony zou gaan die + en - ondersteunen.
Over het algemeen hoor ik hele goeie reacties over de pioneer en die nieuwe modellen van sony is natuurlijk maar afwachten...
Plus dat het in prijs nog wel scheelt dacht ik.
Over het algemeen hoor ik hele goeie reacties over de pioneer en die nieuwe modellen van sony is natuurlijk maar afwachten...
het verschil is 50 euro ongeveer... pioneer is ook geen slechte keus, maar persoonlijk geef ik liever iets meer aan een writer waar je gewoon meer mee kan... je zal binnen enkele maanden maar net een dvd speler kopen die alleen dvd+ speelt ofzo. Ik ga voor zekerheidAnoniem: 47210 schreef op 20 May 2003 @ 17:58:
Ik wilde eerst een 2dehands dvd burner kopen maar zie daar van af wil nu een nieuwe nemen maar twijfel of ik nou de pioneer a05 zou nemen (ik heb in principe aan alleen - genoeg) of dat ik voor de nieuwere modellen van sony zou gaan die + en - ondersteunen.
€ 50het verschil is 50 euro ongeveer...
Pricewatch:
Sony DRU500AX € 375
Pioneer DVR105 € 219
Heb ik toch geen rekenmachiene voor nodig om te zien dat dit meer als € 150 is

Zekerheid!Ik ga voor zekerheid
Koop dan een NEC1100 en een Pioneer DVR105 tesamen voor € 388.
Is € 13 duurder als een SonyDRU500AX.
Echter de compatibiliteit is 200% beter als de schijven die uit een SonyDRU komen.
En geloof me ik spreek uit ervaring
Anoniem: 54786
Voordat de mijne overleed
had ik helemaal niks te klagen over de compatibiliteit met m'n Sony , alles werkte op elke speler , en dat waren er nogal wat (50+) en ik spreek ook uit ervaring !
PS,
Lees het draadje over de NEC even goed door , nu er wat meer zijn verkocht komen ook de ervaringen los !
PS,
Lees het draadje over de NEC even goed door , nu er wat meer zijn verkocht komen ook de ervaringen los !
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 54786 op 20-05-2003 21:02 ]
Wat steken jullie toch uit dermee 
ik heb nu wel de 510a, hopelijk gaat deze minder snel dood
Iemand die al een kapotte 510a heeft gehad?
Kan ik trouwens ergens checken uit welk land men speler oorspronkelijk komt? Ik neem aan dat ik voor support steeds bij Sony Belgium terecht kan?
edit: joepie binnen 56 minuten ben ik thuis en kan ik hem eindelijk erin pleuren
ik heb nu wel de 510a, hopelijk gaat deze minder snel dood
Kan ik trouwens ergens checken uit welk land men speler oorspronkelijk komt? Ik neem aan dat ik voor support steeds bij Sony Belgium terecht kan?
edit: joepie binnen 56 minuten ben ik thuis en kan ik hem eindelijk erin pleuren
[ Voor 17% gewijzigd door WhiteDog op 20-05-2003 21:35 ]
Omdat de leverancier op de dag van levering van Sony niets krijgt te horen. Staan ze ineens met een vrachtwagen bij hun magazijn en dan zien ze pas het aantal dat binnen komt. Mediamarkt krijgt pas leveringen als er voldoende geleverd worden door Sony.Anoniem: 3361 schreef op 20 mei 2003 @ 17:16:
Net ff gebeld met Mediamarkt in Leeuwarden. Op dit moment niet op voorraard maar ze verwachten binnenkort de dvd brander binnen te krijgen. Mediamarkt kan niet aangeven hoe snel binnenkort is.........
De leverancier levert namelijk niet exclusief aan Mediamarkt. Als het een kleine zending is, dan krijgen de kleine resellers een aantal stuks en Mediamarkt niets. Beter meerdere resellers tevreden houden dan 1 grote pummel tevreden houden.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 28310 op 20-05-2003 23:01 ]
ALs je de doos opent zie je of er staat voor US CUSTOMERS ONLY. dan heb je dus een geimporteerde en kun je niet bij Sony Belgie terecht.... en terecht.WhiteDog schreef op 20 May 2003 @ 21:08:
Wat steken jullie toch uit dermee
ik heb nu wel de 510a, hopelijk gaat deze minder snel doodIemand die al een kapotte 510a heeft gehad?
edit: joepie binnen 56 minuten ben ik thuis en kan ik hem eindelijk erin pleuren![]()
er staat: FOR US CUSTOMER blablabla DO NOT RETURN TO THE STORE.Anoniem: 28310 schreef op 20 May 2003 @ 23:02:
ALs je de doos opent zie je of er staat voor US CUSTOMERS ONLY. dan heb je dus een geimporteerde en kun je niet bij Sony Belgie terecht.... en terecht.
er staat dus niet FOR US CUSTOMER ONLY.
Verder staat er ook een streepjescode voor "Europe" op de doos. En zelfs al is deze daadwerkelijk import, dat kan ik niet ruiken als ik hem koop. Ik claim dus gewoon garantie in de winkel waar ik hem gekocht heb.
"En terecht" zeg je... hoe kan IK als consument zien of het import is of niet? Het is niet mijn fout als de verkoper het niet netjes speelt. Ik mag daar niet het slachtoffer van zijn.
Enkele (brakke) pics van mijn sony + doos 
www.ispmonitor.be/sony/sony001.png
www.ispmonitor.be/sony/sony002.png
www.ispmonitor.be/sony/sony003.png
Ik weet niet precies de tekst, maar de normale europese staat dat in ieder geval niet aan de binnenkant.WhiteDog schreef op 21 May 2003 @ 00:34:
"En terecht" zeg je... hoe kan IK als consument zien of het import is of niet? Het is niet mijn fout als de verkoper het niet netjes speelt. Ik mag daar niet het slachtoffer van zijn.
Terecht dat jij naar de winkel toestapt als er problemen zijn. Ben alleen bang voor je dat het lang gaat duren voordat ie gerepareerd is en helaas kunnen winkels geen voorraad houden voor klanten die een defect hebben.
Hij moet dus teruggezonden worden naar USA en dat duurt wel even denk ik.
Jij mag er niet de dupe van worden, maar dat zal zeker gebeuren als ie defect raakt.
Dit is ook de reden waarom ik als bedrijf niet aan import doen. Bedrijven die import doen willen of haantje de eerste zijn of zoveel mogelijk marge maken en schijt hebben aan de service. Kijk nou naar de digitale camera's. Bij de oostenburen zijn deze stukken goedkoper en dan kijk je in de pricewatch en dan zie je een gat. Welke zouden dan aan import doen?
Mensen weten dit niet en gaan tegen 'eerlijke' winkels zeiken dat ze te duur zijn in verhouding met dat andere winkeltje. Dan moet je weer als winkel uitleggen dat het niet aan jou ligt, maar aan dat andere bedrijf dat aan import doet en zelfs dan krijg je de consument niet overtuigd, want "jaja, je wilt gewoon meer marge maken dan dat andere bedrijf". Totdat ze met het product thuis komen en zien dat wij toch gelijk hebben gehad.
Bah... is gewoon slecht voor je image als bedrijf. Consumenten kijken alleen maar puur naar de prijs en dan moet je je producten onder de inkoopprijs zien te verkopen.
Hoe bedoel je, wij verzieken de nederlandse markt. Het geld verdwijnt naar het buitenland. Wij moeten meer aan export doen, niet import.
Het is logisch nadenken of iets geïmporteerd is als er een gat is te vinden in de pricewatch tussen lage en hoge prijzen.
Ik kan je helaas geen 100% garantie geven, maar ik ga er toch wel vanuit dat het een geïmporteerde versie is. Ik kan je dit pas bevestigen als ik exemplaren binnenkrijg en van de klant de doos mag openen. Ik ga ze namelijk niet voordat ze verkocht worden openen, want dan verbreek ik de zegeling.WhiteDog schreef op 21 May 2003 @ 00:42:
Enkele (brakke) pics van mijn sony + doos
Je weet nu dat het import is. Je maakt mij niet wijs dat je hem niet terug gaat brengen.WhiteDog schreef op 21 May 2003 @ 00:34:
ik heb gister op opus.nl de pioneer 105 besteld voor 226
was op=op aanbieding en was nog optijd dus ik ben tevreden.
Had ook voor sony kunnen gaan kom je gauw rond de 360 uit scheelt toch een hoop.
Mijn xbox speelt - en me dvd speler ook dus wat is het probleem
Als + wordt kan ik altijd nog + kopen voor 226 bv ben je maybe iets duurder uit maar wat scheelt het voorlopig lijkt - me perfect.
Moet morgen of vandaag komen
Had ook voor sony kunnen gaan kom je gauw rond de 360 uit scheelt toch een hoop.
Mijn xbox speelt - en me dvd speler ook dus wat is het probleem
Als + wordt kan ik altijd nog + kopen voor 226 bv ben je maybe iets duurder uit maar wat scheelt het voorlopig lijkt - me perfect.
Moet morgen of vandaag komen
Awesdorp wanneer krijgen jullie de 510a binnen? Al bekend voor wat voor prijs.
Hopelijk is deze vraag binnen het kader van de GOT policy...
1. ik woon in BelgiëAnoniem: 28310 schreef op 21 May 2003 @ 10:14:
[...]
Hoe bedoel je, wij verzieken de nederlandse markt. Het geld verdwijnt naar het buitenland. Wij moeten meer aan export doen, niet import.
Het is logisch nadenken of iets geïmporteerd is als er een gat is te vinden in de pricewatch tussen lage en hoge prijzen.
2. Hij was 20 euro duurder dan in andere winkels (maar daar hebben ze er geen in voorraad). Die 20 euro maakt mij persoonlijk niets uit.
3. met de winkel in kwestie heb ik wel goede ervaringen ivm. omruilen. Als hij stuk gaat geven ze me gewoon een nieuwe en smijten ze de kapotte weg
Hier nog wat betere pics:

[ Voor 37% gewijzigd door WhiteDog op 21-05-2003 12:12 . Reden: pics ]
Leverancier heeft inmiddels een kleine aantal gekregen, maar niet wij (2 mans bedrijfje) omdat we nog de DRU500AX hadden liggen.Anoniem: 3361 schreef op 21 mei 2003 @ 10:37:
Awesdorp wanneer krijgen jullie de 510a binnen? Al bekend voor wat voor prijs.
De prijzen zullen naar zeggen iets zakken, maar ik heb nog geen precieze prijzen gehoord.
420 euroAnoniem: 47210 schreef op 22 May 2003 @ 13:16:
hebbie betaald voor die 510 WhiteDog ??
prijs boeit me verder niet, pleuros genoeg...
hij is elke euro waard hoor...
heb wel raar "probleem" met princo 4x:
3,7 Gb schrijven > 17 minuten
3,5 Gb schrijven > 20 minuten
4,1 Gb schrijven > 19 minuten
ik neem aan dat dit gewoon komt door fragmentatie op m'n HD ofzo?
Anoniem: 32393
Ik vraag me dus af of hij ook in nederland leverbaar is.
Dit lijkt me niet, want alle grote winkels leveren hem nog niet.
Dus als je er 1 kan kopen in Nederland, moet dit wel een geïmporteerde versie zijn.
Dan kan je dus naar je garantie fluiten binnen de EU.
Mits het bedrijf de brander terug neemt, maar deze zal hoogs waarschijnlijk hem dan naar Amerika terug sturen ter reparatie... en voor je hem dan terug hebt.......
Maar wat doet het verschrikkelijk lang voor Sony eindelijk die drives een keer fatsoenlijke gaan leveren... Gewoon te triest voor worden!
Dus als je er 1 kan kopen in Nederland, moet dit wel een geïmporteerde versie zijn.
Mits het bedrijf de brander terug neemt, maar deze zal hoogs waarschijnlijk hem dan naar Amerika terug sturen ter reparatie... en voor je hem dan terug hebt.......
Maar wat doet het verschrikkelijk lang voor Sony eindelijk die drives een keer fatsoenlijke gaan leveren... Gewoon te triest voor worden!
xxx3 volgens een bericht in dit forum is hij al te koop bij Media Markt Alexandrium (Rotterdam). Ik neem toch aan dat dit geen import is. Dus als we dat bericht mogen geloven is de dru-510a al in NL leverbaar. Ik vrees alleen dat de levering van de DRU-510a hetzelfde feest wordt als met de 500a(x)
In NL is ie al te verkrijgen. Mediamarkt heeft er een aantal gekregen van Retail Express. Wij zijn de volgende.Anoniem: 32393 schreef op 22 May 2003 @ 16:19:
Ik vraag me dus af of hij ook in nederland leverbaar is.
dat zeiden, ze van de 500 ook... 3 maanden geleden!Anoniem: 47210 schreef op 22 mei 2003 @ 16:47:
de 510 komt eind van de maand ongeveer in NL op voorraad volgende week dus ergens...
Net Sony België gebeld! Als ik een aankoop-bewijs heb van een winkel in België heb ik ook recht op support, waar hij ook vandaan komt! Dus niet RMA'en naar de US
Zozo Sony accepteert grijze import? Ik zou het bijna niet geloven. Bel even meerdere keren, met verschillende mensen, want als één medewerker zegt dat het kan, hoeft het nog niet zo te zijn.WhiteDog schreef op 22 mei 2003 @ 17:31:
Net Sony België gebeld! Als ik een aankoop-bewijs heb van een winkel in België heb ik ook recht op support, waar hij ook vandaan komt! Dus niet RMA'en naar de US
Jajaja, ik heb em besteld! Bij een bedrijf in Nederland!!!! Ze hadden nog maar 1-tje! Heb nog geen bevestiging binnen maar voor 99% zeker heb ik em morgen of maandag!
To be continued
To be continued
Order confirmed
Hartelijk dank voor uw bestelling. De Sony DRU510a wordt vandaag per post verzonden en zou dan inderdaad morgen bij u aangeboden moeten worden.
Hartelijk dank voor uw bestelling. De Sony DRU510a wordt vandaag per post verzonden en zou dan inderdaad morgen bij u aangeboden moeten worden.
wie zegt dat het import is? Dame vertelde me dat hij gewoon verdeeld word in België. Een toestel gekocht in België word hersteld in België.Anoniem: 28310 schreef op 23 mei 2003 @ 10:10:
[...]
Zozo Sony accepteert grijze import? Ik zou het bijna niet geloven. Bel even meerdere keren, met verschillende mensen, want als één medewerker zegt dat het kan, hoeft het nog niet zo te zijn.
WhiteDog schreef op 23 May 2003 @ 12:19:
[...]
wie zegt dat het import is? Dame vertelde me dat hij gewoon verdeeld word in België. Een toestel gekocht in België word hersteld in België.
WhiteDog schreef op 20 May 2003 @ 13:58:
@ Triple-D: ata33 bedoel je? Dat is net snel genoeg denk ik... als je harde schijf niet te hard gefragmenteerd is ofzo...
Ik heb net men DRU-510A gaan halen!! Ben nu op het werk di-us kan hem pas vanavond testen![]()
FOR US CUSTOMERS ONLY
Jij kan inkopen begrijp ik?Anoniem: 28310 schreef op 22 mei 2003 @ 17:10:
[...]
In NL is ie al te verkrijgen. Mediamarkt heeft er een aantal gekregen van Retail Express. Wij zijn de volgende.
Ik heb een tijdje geleden de 510 binnengekregen (dacht ik), besteld bij Item.
Edit: denk t niet, zal wel de DWU10A geweest zijn.
Die zie ik bij meerdere leveranciers.
Com4 trading had ze laatst ook in de aanbieding. Edit: ook de DWU10A

Wel OEM, dus geen doos.
[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 23-05-2003 21:10 ]
euhm ja zoals je zelf ziet op de pics staat er dus iets anders op de doos... de moment dat ik dat schreef had ik hem 5 minuten en was gewoon blij dat ik hem had
Eigen bedrijf.
Wat betreft de Sony DVD-branders doen wij alleen zaken met Retail-Express, die ook in beginsel alleen van Sony de drives kreeg.Ik heb een tijdje geleden de 510 binnengekregen (dacht ik), besteld bij Item.
Edit: denk t niet, zal wel de DWU10A geweest zijn.
Die zie ik bij meerdere leveranciers.
Com4 trading had ze laatst ook in de aanbieding. Edit: ook de DWU10A![]()
![]()
Wel OEM, dus geen doos.
Aangezien ik daar goede contacten mee heb, vertrouw ik op hun woord. (eigenlijk van 1 persoon) Ga ik bij andere leveranciers kijken, krijg ik de vaagste dingen te horen en ook leveranciers bestellen bij Retail-Express (waardoor de verkoopprijs van die andere leveranciers ook hoger ligt).
Ik weet dat Techdata ze ook heeft, maar die krijgt ze binnen van Techdata Belgie. Niet zoals het hoort te gaan.
Naar mijn weten staat er niets van een sticker over "US" in de doos als het geen grijze import is. Kan het mis hebben, want ik heb zo'n drive niet meer liggen om te kunnen controleren.WhiteDog schreef op 24 mei 2003 @ 02:38:
[...]
euhm ja zoals je zelf ziet op de pics staat er dus iets anders op de doos... de moment dat ik dat schreef had ik hem 5 minuten en was gewoon blij dat ik hem had
Wordt vervolgd...
Anoniem: 85543
------WhiteDog schreef op 22 mei 2003 @ 14:17:
[...]
hij is elke euro waard hoor...
heb wel raar "probleem" met princo 4x:
3,7 Gb schrijven > 17 minuten
3,5 Gb schrijven > 20 minuten
4,1 Gb schrijven > 19 minuten
ik neem aan dat dit gewoon komt door fragmentatie op m'n HD ofzo?
Zelf heb ik ook z'n probleem met die Princo (blank, zonder opdruk) DVD-R 4.7Gb 1x-4x
Bij mij duurd het 30min (4,3gb) met m'n DRU 510A.
Als ik een testwrite doe dan duurd dat 15min, en vervolgens met fikken 30min.
Weet iemand misschien hoe dat komt???
hd's zijn ata100 en alles is gedefragmenteerd.
denk dat het echt van de media afhangt... ik heb nu princo's in een witte rond spindel... een dezer dagen krijg ik dezelfde princo"s binnen in een "vierkante" zwarte spindel... ik hou nu al mijn hart vast of ze ook op 4x te writen zullen zijnAnoniem: 85543 schreef op 25 mei 2003 @ 22:21:
[...]
------
Zelf heb ik ook z'n probleem met die Princo (blank, zonder opdruk) DVD-R 4.7Gb 1x-4x
Bij mij duurd het 30min (4,3gb) met m'n DRU 510A.
Als ik een testwrite doe dan duurd dat 15min, en vervolgens met fikken 30min.
Weet iemand misschien hoe dat komt???
hd's zijn ata100 en alles is gedefragmenteerd.
Heb de DRU-510A en ben nu bezig met het branden van mijn 1e dvd-r.
Tis een witte 4x Princo gekocht bij Opus.nl
Hoewel het branden perfect gaat, duurt het bij mij ook 25 min. met die princo's....
Ervaringen met andere merken post ik later....
Hoewel het branden perfect gaat, duurt het bij mij ook 25 min. met die princo's....
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 3361 op 26-05-2003 13:43 ]
Ik heb de "Princo DVD-R 4.7Gb 1x-4x 10-pack spindel" (de duurste) en die schrijven toch op "4x". Nouja eerder 3,7x oid, het duurt telkens een paar minuten langer dan normaal...Anoniem: 3361 schreef op 26 May 2003 @ 13:39:
Heb de DRU-510A en ben nu bezig met het branden van mijn 1e dvd-r.
Ja die heb ik ook gekocht. Heb je dma settings wel ingeschakeld? (moet ik zelf ook nog naar kijken
) . Verder heb ik nog sentinels en verbatim, die zijn echter 2x certified. Betekent dat ze dus sowieso niet op 4x werken???

Anoniem: 85543
Ik zie dat de meeste dus ook bij opus.nl bestellen, dat heb ik dus ook gedaan.
Best raar dus als je Princo (blank, zonder opdruk) DVD-R 4.7Gb 1x-4x 25-pack spindel koopt
dat je dan NIET op 4x kan fikken. Je betaald er tenslotte wel voor!
Zou het ook niet aan de firmware van de schrijven kunnen liggen???
Dacht zelf ook nog om die "Princo DVD-R 4.7Gb 1x-4x 10-pack spindel" (de duurste) te kopen maar aangezien je voor bijna dezelfde prijs die blank, zonder opdruk heb, was mij keuze snel gemaakt.
Ik zie graag andere DVD-testen te gemoet die wel op 4x kunnen fikken.
Best raar dus als je Princo (blank, zonder opdruk) DVD-R 4.7Gb 1x-4x 25-pack spindel koopt
dat je dan NIET op 4x kan fikken. Je betaald er tenslotte wel voor!
Zou het ook niet aan de firmware van de schrijven kunnen liggen???
Dacht zelf ook nog om die "Princo DVD-R 4.7Gb 1x-4x 10-pack spindel" (de duurste) te kopen maar aangezien je voor bijna dezelfde prijs die blank, zonder opdruk heb, was mij keuze snel gemaakt.
Ik zie graag andere DVD-testen te gemoet die wel op 4x kunnen fikken.
Het spijt mij om te mededelen dat dit topic dicht gaat. Maar jullie mogen wel een nieuw topic starten, mits jullie de nieuwste sticky hebben doorgenomen:
Belangrijk: wijziging beleid t.o.v. "Grote topics"
Belangrijk: wijziging beleid t.o.v. "Grote topics"
Dit topic is gesloten.