WhiteDog schreef op 21 May 2003 @ 00:34:
"En terecht" zeg je... hoe kan IK als consument zien of het import is of niet? Het is niet mijn fout als de verkoper het niet netjes speelt. Ik mag daar niet het slachtoffer van zijn.
Ik weet niet precies de tekst, maar de normale europese staat dat in ieder geval niet aan de binnenkant.
Terecht dat jij naar de winkel toestapt als er problemen zijn. Ben alleen bang voor je dat het lang gaat duren voordat ie gerepareerd is en helaas kunnen winkels geen voorraad houden voor klanten die een defect hebben.
Hij moet dus teruggezonden worden naar USA en dat duurt wel even denk ik.
Jij mag er niet de dupe van worden, maar dat zal zeker gebeuren als ie defect raakt.
Dit is ook de reden waarom ik als bedrijf niet aan import doen. Bedrijven die import doen willen of haantje de eerste zijn of zoveel mogelijk marge maken en schijt hebben aan de service. Kijk nou naar de digitale camera's. Bij de oostenburen zijn deze stukken goedkoper en dan kijk je in de pricewatch en dan zie je een gat. Welke zouden dan aan import doen?
Mensen weten dit niet en gaan tegen 'eerlijke' winkels zeiken dat ze te duur zijn in verhouding met dat andere winkeltje. Dan moet je weer als winkel uitleggen dat het niet aan jou ligt, maar aan dat andere bedrijf dat aan import doet en zelfs dan krijg je de consument niet overtuigd, want "jaja, je wilt gewoon meer marge maken dan dat andere bedrijf". Totdat ze met het product thuis komen en zien dat wij toch gelijk hebben gehad.
Bah... is gewoon slecht voor je image als bedrijf. Consumenten kijken alleen maar puur naar de prijs en dan moet je je producten onder de inkoopprijs zien te verkopen.
Hoe bedoel je, wij verzieken de nederlandse markt. Het geld verdwijnt naar het buitenland. Wij moeten meer aan export doen, niet import.
Het is logisch nadenken of iets geïmporteerd is als er een gat is te vinden in de pricewatch tussen lage en hoge prijzen.