Super! Posten maar op SIG!Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 17:58:
[...]
Hehe, leuke witte randjes Firecow....
speciaal voor jou deze nog![]()
[afbeelding]
Dankjewel voor de complimenten sowiesoVerwijderd schreef op 17 February 2003 @ 09:35:
[...]
Absoluut mee eens. Ik kijk vol bewondering naar je foto's Majic, omdat ik het ontzettend leuk vind om te zien hoe je op elke foto je eigen stempel zet. Maar het viel me bij deze serie op dat er ook wel wat foto's tussen zaten die ik ook had kunnen maken, blijkbaar zit die stempel niet zozeer in je foto's, maar wordt die vooral veroorzaakt door je geweldig subtiele presentatie.
Niets mis mee, maar na 3 close-ups van een graspol geloof ik het wel...Er zitten ook zeker wel andere leuke foto's tussen hoor, begrijp me niet verkeerd, zoals die met dat vliegtuigspoor en zo'n wijds uitzicht.
En ik ben iig ook heel erg jaloers op je mooie cam. Kon ik maar zulke kleine scherpte dieptes krijgen
. Wat dat betreft heb je een behoorlijk stapje voor op de meeste van ons...
Het er onder is puur omdat ik niet weet of ik in de toekomst serieuzer met fotografie bezig ga zijn....en stel dat het gebeurt, dan heb ik wellicht 1500 fotos op het internet zwerven waarvan ik niet kan aantonen dat ze van mij zijn - als ik een origineel op t net heb gezet met (c) is dat een kleine zorg minder. Functionaliteit boven looks dus ook hier, weer.
De geringe size zag ik ook ergens door iemand anders als voordeel genoemd.....ik krijg dat meestal (photosig!) als nadeel mee. Bij elke pic die ik post krijg ik wel 5-6x te horen dat ze te klein zijn. Ik wil een foto posten om de FOTO......de compositie, de kleuren, de ruwe vormen. Nagenoeg al mijn fotos draaien daar om...sommige komen idd beter tot hun recht op stel 800 * 600 of hoger. (draait dan om details er in). Als je foto er echter op klein formaat niet boeiend uit ziet...dan is hij in mijn ogen meestal spectaculair om het detail...maar fototechnisch gezien niet bijzonder. Hence het minieme formaat
Ik hoor op belgium digital heel vaak dat door het grote aantal pics en hun kleine formaat de presentatie ondermaats is, en ik beter de fotos stuk voor stuk en op grotere size kan posten. Dus onze belgische forummers zijn het niet eens met jullie opvatting dat meer=beter
Kleine persoonlijke ironische stab hier overigens

Ik maak mn fotos sowieso niet allemaal om "wwaaaauuuwww" te zijn...dat zijn ook niet de dingen die me meestal trekken ...ik hou van een vorm van soberheid in mijn plaatjes, het versimpelen van een scene is iets wat me trekt. Dingen reduceren tot een paar kleuren, vormen, schaduwen, soms tot op het niveau dat ik me volledig focus op 1 punt van een object. Zo kijk ik ook naar dingen....ik kan soms volledig gefascineerd zijn door een kleurencombinatie in de natuur, een paar contrasten..een vreemde textuur etc. Wat het object zelf is dat is niet voor al mijn fotos relevant. Uiteraard schiet ik ook, mede omdat ik het een uitdaging vind, in andere vormen van fotografie ....stylistischer.....of klassieke landschapsfotografie en andere "doorgewinterde" technieken. Als ik serieuzer fotografie als werk wil gaan beoefenen dan moet je soms ook "gewoon" een foto maken zoals hij algemeen geaccepteerd wordt.
Wat betreft de cam ......een DSLR nodigt uit tot andere vormen van fotografie....maar zeker niet "superieure" .....met een paar add-on lenzen voor je normale camera kom je een heel eind. Ook met mn s602 heb ik in het verleden veel fotos gemaakt met goede DOF .....ik kan niet zeggen dat het me zo opviel dat ik opeens veel meer DOF in mn plaatjes heb nu. Bij de s602 was het echter wel een aanpassing van mn schietstijl voor ik er achter kwam hoe dat te kunnen doen, en bij een DSLR geld dat idem ditto. Grote aperture, en zo ver mogelijk [b]IN[b/]zoomen als je kan (en dan je object pas framen). Alternatief is op macromode zetten en dan je object van zo dichtbij mogelijk pakken. Digicams bieden daar veel opties op dat gebied.
Prosumer digicams met hun F1.8 - F2.8 range zooms compenseren voor de mindere DOF ...op een DSLR is dit met een F3.5-F.5.7 ook al veel minder. M'n fuji S2 en een F2.8 lens uit de professionele serie van sigma/tamron of nikkor zou inderdaad voordelen gaan opleveren wat DOF betreft.
Verders aan alle mensen die mijn fotos mooi vonden : bedankt ! Vind ik erg leuk om te zien dat mensen t daadwerkelijk prettig vinden om naar te kijken..ik weet dat het niet allemaal bijzondere pics zijn...maar ik vind ze gewoon mooi om te zien, en ze zijn , ook voor mij, een vorm van "herinnering" ...een dagboek van alles waar mijn oog op viel en waar ik ZELF van genoot op dat moment. Dus dat verschilt natuurlijk van mens tot mens of dat mooi wordt gevonden of niet
Nog voor TheMarco : Ik vind de foto van de pleepot niet zo spetterend eerlijk gezegd..ook niet met randje. Het is toch ECHT de foto zelf die de boodschap uitdraagt...niet het randje! Dit is daar het ultieme voorbeeld van. However...het zorgt wel dat je gefocussed naar een foto kan kijken....zie schilderij in een lijst. Waarom denk je dat ze soms wel 15-20 cm witte rand om een foto van 20 * 30 hebben zitten ?:) En ja, dat zijn "kunst" fotos die ik bedoel. Die zitten zelden of nooit zonder rand in een lijst.
Ik ga iig van de week weer lekker in mn stijl fotos maken, met randje
[ Voor 2% gewijzigd door zeef op 10-04-2015 08:20 ]
Verwijderd
Nou volgens mij heeft het behoorlijk gespetterdmajic schreef op 17 februari 2003 @ 19:41:
[... een heel goed verhaal ...]
Nog voor TheMarco : Ik vind de foto van de pleepot niet zo spetterend eerlijk gezegd..ook niet met randje. Het is toch ECHT de foto zelf die de boodschap uitdraagt...niet het randje! Dit is daar het ultieme voorbeeld van. However...het zorgt wel dat je gefocussed naar een foto kan kijken....zie schilderij in een lijst. Waarom denk je dat ze soms wel 15-20 cm witte rand om een foto van 20 * 30 hebben zitten ?En ja, dat zijn "kunst" fotos die ik bedoel. Die zitten zelden of nooit zonder rand in een lijst.
Ik ga iig van de week weer lekker in mn stijl fotos maken, met randje
Maar serieus, je moet toegeven dat het meer lijkt dan het is, door dat randje. Ik bedoel niet dat het ineens een prachtige foto wordt maar het krijgt toch iets "serieus" ineens. Overigens, ik gebruik op SIG ook meestal kaders enzo hoor, het was zeker geen veroordeling. Het was meer een constatering dat je dingen er drastisch imponerender uit kunt laten zien door die kadrering, that's all.
Enneee.... blijven komen met die mooie platen!
Verwijderd
Mooi verhaal Majic
, kep het geboeid gelezen...
Ik ben het met je eens dat die foto van die drol wel een mooie statement was, maar niet het juiste resultaat behaalde, want het blijft nog een vreselijke foto
.
Maar blijf maar lekker in je eigen stijl posten hoor, mij val je d'r niet lastig mee
. Hé maar hoe zit het met je plan om professioneel te gaan? Gaat dat lukken?
Ik ben het met je eens dat die foto van die drol wel een mooie statement was, maar niet het juiste resultaat behaalde, want het blijft nog een vreselijke foto
Maar blijf maar lekker in je eigen stijl posten hoor, mij val je d'r niet lastig mee
Je heb wel een beetje gelijk over die kaders. Maar wat doe je met een mooie vergroting? Juist, inlijsten!!
Verwijderd
Hmmm... professioneel gaan... Doet me weer denken aan mijn collega die 15 jaar pers/reportagefotograaf geweest is. Ik heb zijn portfolio gezien. Echt INSANE goed werk. Hij zei dat het leuk was maar dat ie bijna geen droog brood te eten had. Hij kende ook een figuur die ooit eens de Zilveren Camera had gewonnen. Die vent leefde op net iets boven bijstandsniveau. En dan ben je een van de betere fotografen in Nederland. Ga er maar aan staan. Tenzij je een status a la Anton Corbijn bereikt is het beter om het erbij te blijven doen denk ik
ok nog een paar van vandaag...

jammer dat er weinig mooie natuur te vinden is in amsterdam.... zonder je zelf helemaal lam te betalen aan het openbaar vervoer

jammer dat er weinig mooie natuur te vinden is in amsterdam.... zonder je zelf helemaal lam te betalen aan het openbaar vervoer
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Laatste is mooi!Firecow schreef op 17 February 2003 @ 20:50:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Hey Aerodynamic,
Lijkt me een keer cool om productfoto's te maken met 1 van mijn studioflitser/softbox combo's.
Lijkt me een keer cool om productfoto's te maken met 1 van mijn studioflitser/softbox combo's.
Verwijderd
is het mn verbeelding, of begint je werk wel heel sterk te lijken op dat van Majic?Firecow schreef op 17 February 2003 @ 20:50:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Inderdaad... hij is ontzettend blurry!Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 21:05:
De Haagse reiger is ook niet meer wat ie geweest is
[afbeelding]
geen idee.... ik denk dat wij een beetje de zelfde smaak hebben qwa foto ?Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 20:59:
[...]
is het mn verbeelding, of begint je werk wel heel sterk te lijken op dat van Majic?
en dat van majic is 10 x mooier
Aantal photos met randjes:
Zo ging de zon onder vandaag in almere aan het gooimeer:

Tja phosig is overal:

Mooi hoor die nieuwe straatverlichting:

de groenteboer had weer wat om te proeven:

met bewerking:

misschien dat de laatste enorm gaat scoren op phostosig maar ik gok op de eerste....
--------------------------------------------------------------------------------
Zo ging de zon onder vandaag in almere aan het gooimeer:

Tja phosig is overal:

Mooi hoor die nieuwe straatverlichting:

de groenteboer had weer wat om te proeven:

met bewerking:

misschien dat de laatste enorm gaat scoren op phostosig maar ik gok op de eerste....
--------------------------------------------------------------------------------
Verwijderd
Volgens mij zit het 'm gewoon in de kaders. Die bepalen veel van die uitstraling. Ik vond mijn eigen foto's ook "majic-achtig" worden in dat kleinere formaat met dat kader.Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 20:59:
[...]
is het mn verbeelding, of begint je werk wel heel sterk te lijken op dat van Majic?
Verwijderd
Die bewerking is afgrijselijk. No offenseMerlijn_merlin schreef op 17 February 2003 @ 21:12:
De rest is overwegend ERG goed vind ik, maar: Wat voor camera gebruik jij? Ik vind de beeldkwaliteit een beetje so-so om eerlijk te zijn, in deze shots althans.
Verwijderd
Brakke Tamron lens op teveel afstand......is maar een cropje. Zo blurry is ie echter niet.....misschien moet je een nieuwe monitor kopen
Verwijderd
Hehehe, 'Geert Fotografeert' MeesterlijkMerlijn_merlin schreef op 17 februari 2003 @ 21:12:
Aantal photos met randjes:
[..]
Das je verbeeldingVerwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 20:59:
[...]
Nah...iedereen beinvloed iedereen.....zo werkt het iig bij mij wel...als ik fotos zie van jullie of van anderen op t net dan ga je automatisch meer op "die manier" of stijl letten, als je zelf ook buiten loopt. niet meer dan natuurlijk!. Moet gezegd worden dat ik de vliechtuigjes wel beetje overduidelijk "geleend" vond
Verwijderd
Hmm... ik heb een KRAAKhelder Apple Studio LCD scherm. Ik vrees dat het daar niet aan ligt ....Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 21:16:
[...]
Brakke Tamron lens op teveel afstand......is maar een cropje. Zo blurry is ie echter niet.....misschien moet je een nieuwe monitor kopen
Verwijderd
Dan moet je naar Hans AndersVerwijderd schreef op 17 February 2003 @ 21:35:
[...]
Hmm... ik heb een KRAAKhelder Apple Studio LCD scherm. Ik vrees dat het daar niet aan ligt ....
Verwijderd
patserVerwijderd schreef op 17 February 2003 @ 21:35:
[...]
Hmm... ik heb een KRAAKhelder Apple Studio LCD scherm. Ik vrees dat het daar niet aan ligt ....
[edit] wat zijn ze aardig daar bij dat belgiumdigital zeg
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 21:42 ]
Maar ik werk al lang met kaders... vanaf 1 januari al minstens en dat daarin liet ik me niet beïnvloeden door majic....!
Ik gebruik de Canon G3 en de shots zijn zo uit de hand geschoten meestal rond de 1/60 en een laag diafragma opening 2.0-2.8/3.6 vanwege het al mindere licht na 4 uur. Om met met mijn statief te sjouwen, daar had ik geen zin in....
De jpegjes zijn bij mij van mindere kwaliteit dan de orginele. Maar nog geen loei-scherpe afbeeldingen dat verder geef ik toe en het zijn ook artistiek en technisch gezien geen wereldfoto's.... Ik prefereer trouwens in algemeen een snapshot achtige impressie boven een perfecte technische foto.
Ik gebruik de Canon G3 en de shots zijn zo uit de hand geschoten meestal rond de 1/60 en een laag diafragma opening 2.0-2.8/3.6 vanwege het al mindere licht na 4 uur. Om met met mijn statief te sjouwen, daar had ik geen zin in....
De jpegjes zijn bij mij van mindere kwaliteit dan de orginele. Maar nog geen loei-scherpe afbeeldingen dat verder geef ik toe en het zijn ook artistiek en technisch gezien geen wereldfoto's.... Ik prefereer trouwens in algemeen een snapshot achtige impressie boven een perfecte technische foto.
joh gaattie daardoor ook zijn scherpte verliezen ?Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 21:05:
De Haagse reiger is ook niet meer wat ie geweest is
[afbeelding]
Verwijderd
As i said, brakke lens op volle zoom in slechte verlichting (niet vandaag) en dan gecropt en geresized....kortom slecht. Ik vind m alleen zo boos kijkenFirecow schreef op 17 February 2003 @ 21:46:
[...]
joh gaattie daardoor ook zijn scherpte verliezen ?
Op mijn 22" scherm (Diamontron NF) is ie redelijk scherp
Verwijderd
Nee ik denk juist dat de foto meer wordt wat hij eigenlijk is. Wat majic al zei: de foto wordt namelijk beïnvloed door het feit dat hij geplant wordt in een omgeving (in dit geval het tweakers forum) die niet is aangepast op het plaatsen van foto's. De vreemde paarse kleur, de letters, de plaatjes van de lay-out. Dus door een sobere witte kader te pakken, doe je de foto juist meer recht aan en ruim je het veld ... -en dan eindig ik mijn post met de zin waarmee ik ook deze post begonnen ben-... voor de foto om hem te laten zijn wat hij is...Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 19:59:
[...]
....Maar serieus, je moet toegeven dat het meer lijkt dan het is, door dat randje...
Aan de andere kant is het natuurlijk de indruk die de foto op jou maakt... en daar kan ik natuurlijk niet aan wrikken.
Dankjewel wel Aero voor de lof!
Maar onder ons gezegd en gezwegen: mijn inzendingen waren pogingen tot ironie met betrekking tot stijl en onderwerp.
Die bewerkte sinaasappelkist is bijv afschuwelijk. En de rest is niet meer dan wat ze zijn. Jammer ik had er graag nog wat extra willen toevoegen, een stemming een commentaar, een boodschap, kortom iets wat ons/mijn gemoed of verstand in beweging zou zetten...
Maar helaas.... maar niet getreurd, de flash-kaart is gewist, morgen zijn er nieuwe kansen!
bloempje... net gejat uit de buren hun tuin

nog 2 foto's uit de dierentuin die ik was vergeten 

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Gestolen goed gedijt dus wel.....Firecow schreef op 17 February 2003 @ 22:06:
bloempje... net gejat uit de buren hun tuin![]()
[afbeelding]
Gewoon gekocht:

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 22:14 ]
hehe die stokstaartjes zijn lache...Mooooody schreef op 17 February 2003 @ 22:08:
nog 2 foto's uit de dierentuin die ik was vergeten
[afbeelding]
[afbeelding]
ook in artis zitten ze altijd zo mooi op een rijtje lekker in de zon
Moody:
Als het eerste 'aapje' (?) ook erect had gestaan dan was het mooi rijtje geweest!
De tweede is erg schön!
Zou de gecropte versie op ongeveer 100% van die rode vogel weleens willen zien; want ik zie weinig detailwerking in het rood.... Schijnt ook een probleem te zijn van de G3......
Als het eerste 'aapje' (?) ook erect had gestaan dan was het mooi rijtje geweest!
De tweede is erg schön!
Zou de gecropte versie op ongeveer 100% van die rode vogel weleens willen zien; want ik zie weinig detailwerking in het rood.... Schijnt ook een probleem te zijn van de G3......
Soms denk je dat wereldshot gemaakt te hebben, blijkt thuis het NET niet zo te zijn.
Stom toevallig zit er ineens een roodborstje voor mijn lens; ik zat heel iets ander (ook mislukt) te fotograferen.

Jammer, allen zijn kop scherp!
Deze reiger vloog vanochtend vroeg ook zo mooi over (dacht ik...)

Jammer, nergens echt scherp!
Blijven oefenen dus!
Stom toevallig zit er ineens een roodborstje voor mijn lens; ik zat heel iets ander (ook mislukt) te fotograferen.

Blijven oefenen dus!
Verwijderd
Da's erg moeilijk om goed scherp te krijgen. Ik zit erover te denken om de Canon 75-300 USM IS te kopen, goed lensje voor dit soort dingen....Erry G schreef op 17 februari 2003 @ 22:25:
Soms denk je dat wereldshot gemaakt te hebben, blijkt thuis het NET niet zo te zijn.
[afbeelding]
[afbeelding]
Blijven oefenen dus!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 22:45 ]
Totdat ik een budget heb voor een 100-400 USM IS, ga ik ook voor die lens. Voor dat geld is er volgens mij niets beters te vinden.
Wat voor lenzen heb je? Zo te zien is dat ook een van de oorzaken van het "tegenvallen" van de pics..heb er veel zo, gemaakt met tamron 28-300 XR. Fotos later met 24-85 AF-S of 80-200D zagen er veel beter uit, zonder dat je daar ergens echt je vinger op kan wijzen. Meestal helpt aperture flink dicht gooien voor veel scherpte , en foetsjie weg chroma ook nog eensErry G schreef op 17 February 2003 @ 22:25:
[afbeelding]
[afbeelding]
Blijven oefenen dus!
Verwijderd
Ik heb ook ellende met mijn Sigma 28-70EX/2.8 maar dat komt omdat mijn AF sensoren niet optimaal staan, probleem met veel D30/60 Eossen. Pas vanaf f4.5 wordt het scherp. Als ik echter manual focus doe is het op f2.8 ook retescherp....majic schreef op 17 februari 2003 @ 22:33:
[...]
Wat voor lenzen heb je? Zo te zien is dat ook een van de oorzaken van het "tegenvallen" van de pics..heb er veel zo, gemaakt met tamron 28-300 XR. Fotos later met 24-85 AF-S of 80-200D zagen er veel beter uit, zonder dat je daar ergens echt je vinger op kan wijzen. Meestal helpt aperture flink dicht gooien voor veel scherpte , en foetsjie weg chroma ook nog eens
Deze zijn gemaakt met een 4-5,6/70-300 mm DL Makro Super ;goedkoop dingetje dus
Verwijderd
Die reiger en helikopter van mij met een Tamron 80-210 f4.5-5.6, oud model en ook goedkoop. Heb geen geld (over) voor een Canon L-lens (die ook kwaliteitsproblemen hebben als ik de forums op DPreview mag geloven)Erry G schreef op 17 februari 2003 @ 22:39:
Deze zijn gemaakt met een 4-5,6/70-300 mm DL Makro Super ;goedkoop dingetje dus
Verwijderd
Na een aantal dagen weer een paar foto's van mij, als iemand nog nuttige tips/opmerkingen heeft hoor ik dat graag!

Het zijn allemaal 'ruwe' foto's, ik neem me steeds voor om ze een keer door PS te halen, ook ik wel graag mooie passe partouts e.d.

Het zijn allemaal 'ruwe' foto's, ik neem me steeds voor om ze een keer door PS te halen, ook ik wel graag mooie passe partouts e.d.
Vind ik wel goed gelukt, de rest is net zoals mijn foto's, niet echt super speciaalVerwijderd schreef op 17 February 2003 @ 22:50:
Na een aantal dagen weer een paar foto's van mij, als iemand nog nuttige tips/opmerkingen heeft hoor ik dat graag!
Verwijderd
hmmm, dank je.......denk ik...Vrieskist schreef op 17 februari 2003 @ 22:53:
[...]
Vind ik wel goed gelukt, de rest is net zoals mijn foto's, niet echt super speciaal
Ik ben ook effe een weekendje weg geweest in de Schweiss... (Switserland dus
) en heb ook even een paar fototjes gemaakt... Foto's zijn geresized naar 640 x 480.
De orginele foto's staan hier: http://www.lemsters.net/foto/schweiss

Deze is gemaakt door een raampje, vandaar zo blurry

Foto's zijn gemaakt met een Finepix s602ZZoom
De orginele foto's staan hier: http://www.lemsters.net/foto/schweiss
Deze is gemaakt door een raampje, vandaar zo blurry
Foto's zijn gemaakt met een Finepix s602ZZoom
[ Voor 9% gewijzigd door PLeX op 17-02-2003 23:03 . Reden: code bende ]
Hoi.
Verwijderd
Heren,heren,
Dit is geen "je beste foto" topic hoor. Er wordt steeds meer afgekraakt ipv nuttige tips te geven. Lijkt een beetje op de jury van Idols. No flame maar zo zie ik het. Verder heeft iedereen een andere visie op een goede foto. Een foto kan voor iemand emotionele waarde hebben bijvoorbeeld, voor een buitenstaander kan het echter een slechte foto zijn.
Laten we het gezellig houden en vooral opbouwende kritiek geven......voordat onze GoT photoshoot dag een veldslag wordt
Dit is geen "je beste foto" topic hoor. Er wordt steeds meer afgekraakt ipv nuttige tips te geven. Lijkt een beetje op de jury van Idols. No flame maar zo zie ik het. Verder heeft iedereen een andere visie op een goede foto. Een foto kan voor iemand emotionele waarde hebben bijvoorbeeld, voor een buitenstaander kan het echter een slechte foto zijn.
Laten we het gezellig houden en vooral opbouwende kritiek geven......voordat onze GoT photoshoot dag een veldslag wordt
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 23:05 ]
Compleet met je eens... soms zie ik de complete sfeer van GoT wel een beetje zo worden, omdat iedereen ontiechelijk de grond in word getrapt door sommigen hier...Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 23:03:
Heren,heren,
Laten we het gezellig houden en vooral opbouwende kritiek geven......
Hoi.
Goeie foto's hoor, maar er zijn beteren
Ik kraak niet af? Iedereen geeft toch zijn mening?Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 23:03:
Heren,heren,
Laten we het gezellig houden en vooral opbouwende kritiek geven......
Verwijderd
Voor onze uberfotografen:PLeX schreef op 17 februari 2003 @ 23:04:
[...]
Compleet met je eens... soms zie ik de complete sfeer van GoT wel een beetje zo worden, omdat iedereen ontiechelijk de grond in word getrapt door sommigen hier...
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=696
Gaat over modellen en fotografen......daar wordt je ook niet vrolijk van, lijken wel een stel relnichten daar....Battlefield 2003
Verwijderd
Daar val ik je niet op aan maar doe het onderbouwd......Vrieskist schreef op 17 February 2003 @ 23:06:
[...]
Goeie foto's hoor, maar er zijn beteren
[...]
Ik kraak niet af? Iedereen geeft toch zijn mening?
Neem bijv. Aerodynamic, hij werkt veel met Photoshop en kan van een misschien nietszeggende foto een abstract iets maken. Da's een kunstvorm op zich.....
Verder vallen wij misschien meer onder beeldenmakers dan fotografen omdat we veel met beeldbewerking bezig zijn.
Eigenlijk zouden wij eens allemaal met een oude,handmatige spiegelreflex moeten werken en dan de foto's hier posten, geen Photoshop whatever.....dan zie je pas wie de "echte" fotografen zijn. Ik kan je zeggen dat er maar weinig zijn die echt goed zijn. Geen flame, integendeel, maar wij werken met "nieuwe" media en inzichten.....laten we elkaar waarderen en helpen. Verder zijn er zoveel vormen van fotografie, ik hou me meer bezig met fashion en glamour en een ander met abstracte vormen en/of produktfotografie. De 3e is goed in natuur, de 4e in macro etc. etc.
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 23:18 ]
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 23:07:
[...]
Voor onze uberfotografen:
Gaat over modellen en fotografen......daar wordt je ook niet vrolijk van, lijken wel een stel relnichten daar....Battlefield 2003

Hoi.
Verwijderd
Zo was het vroeger ook niet daar, laten we ervoor waken dat het hier ook niet zo wordt.....PLeX schreef op 17 februari 2003 @ 23:11:
[...]
Inderdaad... iedereen word daar ook niet al te vrolijk behandeld... maar zeg nou eerlijk, daar hangt ook niet zo'n sfeertje als hier @ GoT
Eeks wat een stelletje incestueuze chaggos daar..jezusVerwijderd schreef op 17 February 2003 @ 23:07:
[...]
Voor onze uberfotografen:
en het is ook nog eens een onoverzichtelijk forum
Verwijderd
Het zijn een stel kapsoneslijers daar, ze denken allemaal de superster te zijn. Er zitten goede fotografen/modellen tussen maar ze lopen alleen maar te trappen naar elkaar.......majic schreef op 17 February 2003 @ 23:21:
[...]
Eeks wat een stelletje incestueuze chaggos daar..jezus
Eeeeeuuuuhhhhhh, incestueus? Op mijn webshots staat Natascha....die is pas 14
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 23:27 ]
Thumbnail..

Gemaakt in Eurodisney Studio's, met m'n intussen gestolen Olympus C-100.. RIP
Vind 't wel een erg geslaagde foto voor een 1.3 Megapixel camera..

[ Voor 15% gewijzigd door Steve op 17-02-2003 23:29 ]
Het is ook wel een unieke foto, je woont zeker in een ruig straatje
Hier een voorzetje om lekker opbouwend op te kritieken:

Titel: New Old Stock.

Verwijderd
Ziet er goed uit, megapixels zeggen niets. Sommige fotografen kunnen meer met een 1.3Mpix dan een ander met een Canon 1Ds met L lens (kost bij elkaar een bedrag waar je een nieuwe auto voor koopt)Jupiler schreef op 17 February 2003 @ 23:28:
Thumbnail..
[afbeelding]
Verwijderd
Gaaf, de dreiging die er vanuit gaat.......Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 23:30:
Aankomende storm in Zuid-West Florida, Golf van Mexico, helaas beetje korrelig, maar vind hem wel aardig:
[afbeelding]
Verwijderd
Mijn gevoel bij die foto is tweeledig...Erry G schreef op 17 februari 2003 @ 23:31:
Hier een voorzetje om lekker opbouwend op te kritieken:
[afbeelding]
1: stille getuige van een verlaten plaats......
2: eigendom van iemand die zich voornam om te gaan sleutelen maar door omstandigheden hier niet toe kwam.......
Sond te koop op de Autotron dit weekeinde voor slechts 7500 euro......Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 23:34:
[...]
Mijn gevoel bij die foto is tweeledig...
1: stille getuige van een verlaten plaats......
2: eigendom van iemand die zich voornam om te gaan sleutelen maar door omstandigheden hier niet toe kwam.......
Verwijderd
Dan koop ik liever een EOS 1DsErry G schreef op 17 februari 2003 @ 23:37:
[...]
Sond te koop op de Autotron dit weekeinde voor slechts 7500 euro......
Ik ga voor de lenzen!
Verwijderd
Ok, een paar dikke L lenzenErry G schreef op 17 February 2003 @ 23:39:
Ik ga voor de lenzen!
ik voor een "fotografie voor dummies" boek
Verwijderd
Nah, dan wordt je zo'n geprogrammeerde plaatjesschieter. Basics over camera's uit een boekje oke maar je moet je eigen stijl ontwikkelen........en zolang je geen "pro" bent zijn de mooiste foto's diegenen die je zelf maakt....
Afkraken dat valt wel mee: de ergste kritiek die je hoort is dat de foto's 'niet speciaal' zijn of dat ze nodig moet wordeng gefotosoept... Soms wordt er wel erg nadrukkelijk om kritiek/commentaar gevraagd. En die kun je desgevraagd (soms na enig aandringen) krijgen!
Opbouwende kritiek is altijd welkom, tenminst bij mij. En van lange tenen heb ik niet zo'n last.
Maar laten we wel de sfeer hier goed houden; elkaar in de eerste plaats aanmoedigen. Want we zijn allemaal beginners; de een wat meer dan de ander.
Opbouwende kritiek is altijd welkom, tenminst bij mij. En van lange tenen heb ik niet zo'n last.
Maar laten we wel de sfeer hier goed houden; elkaar in de eerste plaats aanmoedigen. Want we zijn allemaal beginners; de een wat meer dan de ander.
rob van den broek
Gebruik ff dit knopje in het vervolg:
Gebruik ff dit knopje in het vervolg:

Verwijderd
die gebruik ik constant hoor....Phreak schreef op 17 februari 2003 @ 23:49:
rob van den broek
Gebruik ff dit knopje in het vervolg: [afbeelding]
Precies, helemaal gelijk.Merlijn_merlin schreef op 17 februari 2003 @ 23:49:
Verwijderd
mijn nederige excuses
Al met al moeten wij hier van elkaar leren, ideeen opdoen etc. Forums zijn een krachtig leermiddel, daar kan geen boek tegenop....
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 00:00 ]
Jupiter: mooi journalistiek foto! kan zo naar een webkrant o.i.d.
Fabio: mooie dreigende unieke lucht, ook een fraaie journalistieke bijdrage...
Erry: compostitie wel een rommeltje maar de foto heeft wel sfeer, mis wel een frame, maar ik denk dat ie nog niet helemaal af is.....
Fabio: mooie dreigende unieke lucht, ook een fraaie journalistieke bijdrage...
Erry: compostitie wel een rommeltje maar de foto heeft wel sfeer, mis wel een frame, maar ik denk dat ie nog niet helemaal af is.....
Verwijderd
Ik denk dat je daar geen echte compositie in kunt maken, het ademt verwaarlozing en verlatenheid uit.....my opinionMerlijn_merlin schreef op 17 February 2003 @ 23:59:
Inderdaad weinig compositie mogelijk. Gewoon oude op te knappen pickup:

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 00:02:
[...]
Ik denk dat je daar geen echte compositie in kunt maken, het ademt verwaarlozing en verlatenheid uit.....my opinion
Mwoah ik vind wel dat de compositie beter had gekund. Hij zit nu een stukkie tever naar rechts. A-symetrie kan soms goed zijn maar in dit geval is het wat minder goed uitgevoerd. Het zou denk ik mooier zijn geweest als de gehele achterkant er op kwam, of dat je er een verticale crop uithaalt.
Hier ook weer. De pickup heeft geen "ruimte" op de foto aan de zijkanten. Doe dan (in mijn opzicht) OF wel ruimte aan de zijkanten, OF juist voor een groot gedeelte niet. Hier is maar een klein stukje van de zijkant afgehaalt, jammer.Erry G schreef op 18 February 2003 @ 00:07:
Inderdaad weinig compositie mogelijk. Gewoon oude op te knappen pickup:
[afbeelding]
Mijn mening, zie maar wat je ermee doet
Bij de laatste juist expres de zaak krap gecropt, dat heeft m.i. ook zo zijn charmes.Phreak schreef op 18 February 2003 @ 00:25:
Hier ook weer. De pickup heeft geen "ruimte" op de foto aan de zijkanten. Doe dan (in mijn opzicht) OF wel ruimte aan de zijkanten, OF juist voor een groot gedeelte niet. Hier is maar een klein stukje van de zijkant afgehaalt, jammer.
Mijn mening, zie maar wat je ermee doet
Had best meer ruimte. Is kwestie van smaak (of het gebrek daar aan...).

Vind dat eerlijk gezegd een ERG slechte foto....verschrikkelijk gepositioneerd (is een crop) en met zijn lens/camera combi zijn daar veel mooiere plaatjes mee te schieten! Daar hoeven we dus niet voor te oefenen in iedergevalErry G schreef op 18 February 2003 @ 08:43:
[...]
Kijk hier maar eens!
http://www2.photosig.com/viewphoto.php?id=730069
Wij moeten nog veel oefenen!
Mooie foto Marco, vooral de kleuren van zilver naar oranje wat erg mooi overloopt (photoshop?). Alleen even letten op de moire bij het verkleinen van je foto?
[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 18-02-2003 10:30 ]
Arrived anxious, left bored
Gave foto...kleurovergang is cool....! metallic look helpt ook. Moeilijke compositie, redelijk goed uitgekomen
Volgens mij is het op te lossen door goed te verkleinen, met het juiste percentage, bijvoorbeeld 25 % Weet niet zeker hoor...Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 10:33:
Ik heb de moire gezien maar heb geen flauw idee wat ik daar aan moet doen. Iemand tips?
Arrived anxious, left bored
Dat gedeelte van de roltrap selecteren en gaussian blur toepassen..Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 10:33:
Ik heb de moire gezien maar heb geen flauw idee wat ik daar aan moet doen. Iemand tips?
Overigens een coolle photo!
Ja, stoere foto! Wat heb je nu precies gedaan qua bewerking? Ben wel benieuwd. Waarschijnlijk Photoshop? En wat precies?
Verwijderd
Ik heb grof het gedeelte waarin het gele licht was geselecteerd. Daarna Select->Feather op 75 pixels (let wel, dit was op het originele 5MPixel formaat. Als ie kleiner is moet dat dus met minder pixels).MauriX schreef op 18 February 2003 @ 11:05:
Ja, stoere foto! Wat heb je nu precies gedaan qua bewerking? Ben wel benieuwd. Waarschijnlijk Photoshop? En wat precies?
Daarna "select inverse doen".
Vervolgens een nieuwe Adjustment Layer toegevoegd voor Channel Mixer. Dan wordt niet alles aangepast maar alleen de geinverteerde selectie van daarnet.
Vervolgens heb ik de B/W channel mix preset van DigiDaan geladen, en wel de NC versie.
Dan een tweede adjustment layer maar dan over het hele image en de brightness/contrast nog wat getweaked.
Dat was hem wel!
Overigens, die DigiDaan B/W channelmixtures zijn een VETTE aanrader. Hij heeft drie versies, een Normal Contrast, een High Contrast en een B/W Orange Filter versie. Met deze presets krijg je veel mooiere zwartwit conversies dan met convert to grayscale of een gradient map.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 11:20 ]

Dan doe ik ook even mee aan de randjes rage
Cooke foto, maar ik kan nietzo goed zien wat het is. Het is volgens mij een rugtas oid? Alleen is het me onduidelijk wat hier precies tezien is, en waarom hij zo genomen is....
Leek me wel leuk om die tas vanuit die hoek op een foto te zetten.MauriX schreef op 18 februari 2003 @ 16:29:
Cooke foto, maar ik kan nietzo goed zien wat het is. Het is volgens mij een rugtas oid? Alleen is het me onduidelijk wat hier precies tezien is, en waarom hij zo genomen is....
ok mijn pics weer vandaag... kga zo ff zonsondergang meepikken hoop ik

Verwijderd
Nice pics, please visit my latest! Thanks! Regards, MarcoFirecow schreef op 18 februari 2003 @ 17:17:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jammer dat het onderste niet helemaal scherp is ... het is nu (van onder naar boven) wazig, scherp en dan weer wazigFirecow schreef op 18 februari 2003 @ 17:17:
[afbeelding]
Verwijderd
dat is denk ik ook het idee van de picVrieskist schreef op 18 February 2003 @ 17:35:
[...]
Jammer dat het onderste niet helemaal scherp is ... het is nu (van onder naar boven) wazig, scherp en dan weer wazigGoeie foto, maar een klein detail
haha ja het idee dus was dat...
Ik dacht meer dat het idee was: scherp .. en dan wazig
Verkeerd gedacht
Verwijderd
nvrmndVrieskist schreef op 18 February 2003 @ 18:08:
[...]
Ik dacht meer dat het idee was: scherp .. en dan wazig...
Verkeerd gedachtik hou me wel weer stil
Die DigiDaan filters zijn erg handig, bedankt 
Net ff iemands foto mee bewerkt, niet helemaal wat de vooringestelde filters bedoelen maar wel grappig imho.
Net ff iemands foto mee bewerkt, niet helemaal wat de vooringestelde filters bedoelen maar wel grappig imho.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Dit topic is gesloten.