mèèèèèèèè`

Verwijderd
Wie, ik?Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 18:57:
heb je een fullversie ?
Verwijderd
Verwijderd
chromatische abberatieVerwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 19:05:
Je hebt last van... Hoe noem je dat ook alweer? Dat er van die paarse randen om witte dingen zitten? Open die full versie maar ens, en kijk linksboven...
Verwijderd
Verwijderd
Vaak is dit inderdaad chromatische abberatie, in dit geval echter niet, hier is het een gevalletje overmatige gaussian blurVerwijderd schreef op 18 February 2003 @ 19:05:
Je hebt last van... Hoe noem je dat ook alweer? Dat er van die paarse randen om witte dingen zitten? Open die full versie maar ens, en kijk linksboven...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 19:25 ]
Verwijderd
Verwijderd
mnee een rouwkader is hier wel gepastVerwijderd schreef op 18 February 2003 @ 19:34:
[afbeelding]
Of zou hier een wit kader toch mooier zijn?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 19:35 ]
Verwijderd
Het blijft een 'budget' camera zo'n casio, dus uiteraart is 'ie niet helemaal vrij van chroma, alleen schijnt 'ie volgens de meeste tests minder chroma te hebben dan de meeste andere camera's in z'n klasse.Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 19:34:
[...]
mnee een rouwkader is hier wel gepast
je moet er alleen wel een beetje op letten dan aan alle kanten teminste de witte lijn overal even dik is... het komt nu een beejte slordig over...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 19:42 ]
Verwijderd
Verraderlijk hoor dat Vernieuwde Photosite van jevanDaal schreef op 18 februari 2003 @ 19:42:
Hmm... gisteren met m'n dronken kop in het verkeerde topic gepost
Paar fotootjes van gisteren nog:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
zozo niet slecht hoor ! die tweede vind ik erg mooivanDaal schreef op 18 February 2003 @ 19:42:
Hmm... gisteren met m'n dronken kop in het verkeerde topic gepost
Paar fotootjes van gisteren nog:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Er komen wel steeds nieuwe foto's op, dus het is wel degelijk vernieuwd
Wow, die 2de en 4de vind ik erg mooi! Wat een verschrikkelijk gave gezichtsuitdrukking heeft dat aapje!Erry G schreef op 18 February 2003 @ 20:16:
Veel mooie pics vandaag!
Ik doe ook een poging. Zonder randjes, dat komt nog wel.
Oh ja, ik was in de dierentuin vandaag!
Verwijderd
Lekker weer gezoomd, Erry?Erry G schreef op 18 februari 2003 @ 20:16:
Veel mooie pics vandaag!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Merlijn_merlin op 18-02-2003 20:37 ]
Verwijderd
Verwijderd
de schaduwen en het lullige (NOFI) tapijt maken het een flutfotoVerwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 20:43:
Erry! Dat aapje is een winnaar voor PhotoSIG hoor!!!!!
Wat vinden jullie hiervan? Is het wat of niks?
[afbeelding]
Verwijderd
Het tapijt dat hier ligt is NOG lulliger. Dit is een dekenVerwijderd schreef op 18 February 2003 @ 20:46:
[...]
de schaduwen en het lullige (NOFI) tapijt maken het een flutfoto. Kan beter Marco! Misschien zou een lichte toning in PS ook werken...
Verwijderd
Hij is niet bijzonder genoeg voor een gewone foto, en niet artistiek genoeg voor een kunstfotoVerwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 20:47:
[...]
Het tapijt dat hier ligt is NOG lulliger. Dit is een deken
Ik moet eigenlijk een lap zwart fluweel ofzo kopen voor dit soort shots.
Over toning: dit IS de toning.
Maar goed het is niks dus?
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 21:05 ]
Ik vind em mooiVerwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 21:02:
Als eerste wil ik men respect tonen aan mensen die zulke mooie foto's kunnen maken. Ik ben zelf nog een n00b op dit gebied, maar ik wil er wel graag een hobby van maken. Om ff een voorproefje te geven heb ik 1 van eerste foto's gepost.
[afbeelding]
Laat me ff weten wat jullie er van vinde en vooral waar ik de volgende keer beter op moet letten.
Verwijderd
Verwijderd
ExcusesVrieskist schreef op 18 February 2003 @ 21:11:
kijk maar eens wat pagina's terugik heb er al een stuk of 10 / 15 gepost dacht ik
Verwijderd
Verwijderd
Mooie foto's, die kon zo uit 1 van hun brochures komen. Ten minste dat vind ik (de n00b).Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 21:28:
Orgineel:
[afbeelding]
Gesoept:
[afbeelding]
Sommige plekken zijn niet helemaal goed gegaan
detail: je moet de ondertitel lezen met een koma na just
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 21:31 . Reden: typelfout ]
Bladeren vind ik erg mooi!
[ Voor 11% gewijzigd door Erry op 18-02-2003 21:48 . Reden: Gevonden! ]
Verwijderd
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 21:47 ]
Verwijderd
en je had zo'n mooie link gepost naar een cursus voor het fotograferen van schaalmodellen! Meer DOF was the bottemline daarvan
Verwijderd
Veel DOF hoeft niet beter te zijn hoor (De Olympus E10 heeft een gigantische DOF, soms handig,soms niet gewenst). Cursussen zijn een leidraad maar waak ervoor dat je niet "volgens het boekje" gaat werken......Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 21:47:
[...]
en je had zo'n mooie link gepost naar een cursus voor het fotograferen van schaalmodellen! Meer DOF was the bottemline daarvan, gebruik dat dan ook!
Verwijderd
Nee maar het gaat erom dat het nu duidelijk een schaalmodel is, maar je dat kan voorkomen door meer DOF. En dat was nou juist het leuke, toch?Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 21:50:
[...]
Veel DOF hoeft niet beter te zijn hoor (De Olympus E10 heeft een gigantische DOF, soms handig,soms niet gewenst). Cursussen zijn een leidraad maar waak ervoor dat je niet "volgens het boekje" gaat werken......
Verwijderd
Hoe krijg je het spiegelbeeld zo scherp?
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Verwijderd
Hij stond op een plateu van zwart natuursteen dus was makkelijk......freddyathlon schreef op 18 februari 2003 @ 21:56:
[...]
Hoe krijg je het spiegelbeeld zo scherp?
Ik ben vanavond ook even aan stunten geweest, maar lukt me niet.
En hoe kan ik met Paint Shop Pro hem in zo'n zwarte achtergrond zetten???
Sorry, ik ben leek op bewerkgebied enzo, dus alsjeblieft, help me...
Verwijderd
Die zomerfoto heeft wel errug veel Sony-groenVerwijderd schreef op 18 February 2003 @ 21:56:
[afbeelding]
Vond vanmiddag nog een zomer foto na zomerse regebui, en ik had ook nog zo'n zelfde winter foto
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Ja, dat komt door het weer denk ik, het was ook voor dat het donker werdt en er was ook nog onweer geloof ik
Verwijderd
Ik kan er wel ff onweer in maken hoor, zie de bewerkte foto van FirecowVerwijderd schreef op 18 February 2003 @ 22:29:
[...]
Ja, dat komt door het weer denk ik, het was ook voor dat het donker werdt en er was ook nog onweer geloof ik
[ Voor 6% gewijzigd door sjroorda op 18-02-2003 22:40 ]
[ Voor 69% gewijzigd door Puck op 18-02-2003 22:39 ]
Arrived anxious, left bored
Verwijderd
Nee, was geen Xenofex, deze is van Photoimpact 8. De foto's van Sjoorda zijn idd geslaagd. Die Rotterdamse Skyline blijft een mooi iets....PuCK schreef op 18 February 2003 @ 22:36:
Wie kan dat nou niet, onweer makenFilter > Xenofex > Lightning
Heel erg mooie foto's sjroorda!
Een overzicht van een aantal foto's? Heb ze volgens mij al eens eerder gezien namelijkMoet wel even opmerken dat je JPG compressie wel erg hoog staat volgens mij, ik zie bij de meeste foto's heel erg veel artifacts bij de randen
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 22:43 ]
Thx! JPG-compressie is juist hoog (kijk maar naar filesize). Misschien idd iets te veel gesharpend, zal er in het vervolg op letten!PuCK schreef op 18 February 2003 @ 22:36:
Wie kan dat nou niet, onweer makenFilter > Xenofex > Lightning
Heel erg mooie foto's sjroorda!
Een overzicht van een aantal foto's? Heb ze volgens mij al eens eerder gezien namelijkMoet wel even opmerken dat je JPG compressie wel erg hoog staat volgens mij, ik zie bij de meeste foto's heel erg veel artifacts bij de randen
Erry G schreef op 18 February 2003 @ 20:16:
Veel mooie pics vandaag!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Loeibaar.nl
Allereest mijn complimenten voor de foto's. Die zijn welhaast als gebruikelijk weer erg mooi!sjroorda schreef op 18 February 2003 @ 22:36:
Doe ook maar even met de randjes-rage mee, en ik moet zeggen: veelal komen de foto's er wel beter uit. Alleen het is zo'n rotwerk om dat met alle foto's te doen...
Hieronder dan maar een greep uit degene die ik wel heb gedaan; sommige zullen al bekend zijn, andere niet. Let niet op de namen eronder: ben allesbehalve origineel. Originelen zijn op mijn homepage (zie sig) te bekijken voor de geinteresseerden (wel beter zeggen).
De twee foto's van Kinderdijk: de eerste is reëler, de tweede vind ik zelf wel wat artistieks hebben doordat de foto naar recht 'uitfade' in het zonlicht (is niet gesoept, was al zo op het origineel). Helaas doet hier juist het kader wat minder recht aan de foto... Wat vinden jullie ervan?
Oh ja, en als jullie liever de kleine fotootjes zoals ik ze eerst postte willen omwille van bandbreedte, overzichtelijkheid of wat dan ook, moet je even roepen...
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
De laag die je een schaduw wilt geven > rechtermuisklik op laag > Layer Style > Drop Shadow. Hier kan je een aantal dingen instellen...wokmaster schreef op 19 February 2003 @ 01:26:
[...]
Maar nu heb ik een vraag voor je. Hoe krijg je die mooie kaders met die schaduw om je foto's? Ik krijg het wel voor elkaar om een wit of zwart kader te maken, ook wel een kader met een randje er weer in, maar het gaat me dus om die schaduw. dat wil me niet lukken. Als je me hiermee op weg wilt helpen: graag! k ben behoorlijk n00b met Photoshop (heb 6.0) dus niet teveel met moeilijke termen smijten als het kan. Mijn dank is (heel erg) groot!
Verwijderd
Verwijderd
Hmm ik vind het vage precies goed eigenlijk.. het moest als een soort geestverschijning zijn, dat was het idee in ieder geval.PuCK schreef op 19 February 2003 @ 09:57:
Erg goed Marco!!
Ik vind het een erg gaaf effect, alleen sta je er mischien net iets te vaag op.
Hoe stel je dat in, een flits aan het eind? Ik weet niet of de Fuji S602Zoom dat kan.
Verwijderd
Ziet er vet uit manVerwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 09:53:
Een experiment!!!
16 seconden sluitertijd met een flits aan het eind. Ik ben snel net voor de after-flash op een barkruk gaan zitten. Wat vinden jullie van dit idee?
[afbeelding]
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 10:12 ]
Verwijderd
Het was 39 euro nieuw.Verwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 10:09:
[...]
Ziet er vet uit man
Edit> Ik wou vanddag ff gaan kijken voor een statief maar weet niet of het wel gepast is met een ixus v
Die Giottos RT1000 lijkt me wel iets, is die prijs (€39) de nieuwprijs of 2de hands?
Verwijderd
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
Verwijderd
het is ook een onscherpe foto, dat zegt ie netFirecow schreef op 19 February 2003 @ 12:21:
hmm zal welkomt voor mijn in ieder geval als een onscherpe foto over
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Verwijderd
Foto Combi Strik toevallig? Daar komt de mijne namelijk ook vandaanMerlijn_merlin schreef op 19 February 2003 @ 12:33:
Prachtige foto's weer vandaag!![]()
Vooral dat van de lange sluitertijd experiment....
Hé wat toevallig! Ik heb ook zo'n Giotto RT 1000 statiefje... Tenminste als we diezelfde bedoelen. Ik heb hem gekocht omdat ie licht is en in mijn rugzakje kan. Al meer dan een maand tot volle tevredenheid in mijn bezit. In Hilversum gekocht bij een fotospeciaalzaak.
ja weet ik wel maar dat bedoelde ik niet...Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 12:23:
[...]
het is ook een onscherpe foto, dat zegt ie net
Dat zijn dingen die ik nou graag hoor!PuCK schreef op 19 February 2003 @ 09:10:
[...]
De laag die je een schaduw wilt geven > rechtermuisklik op laag > Layer Style > Drop Shadow. Hier kan je een aantal dingen instellen...
In het effecten scherm kan je trouwens nog veel meer instellen maar dat zie je dan wel. Overigens zijn er genoeg basic tutorials te vinden over photoshop. ( even snel opgezocht voor je : http://bermangraphics.com/tips/photoshopds.htm )
Overigens moet ik even opmerken dat ik schaduw onder een foto heel erg lelijk en onproffesioneel vind ogen. De foto komt hierdoor te los in het kader te staan. Als je het strak wilt houden kun je beter een zwart lijntje om de foto af te sluiten, en een vlak daaromheen (met een kleur die ervoor zorgt dat de rest van de foto neutralere kleuren krijgt, meestal wit of zwart ).
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
vette foto...cool sfeertje..kleuren zijn ook relaxed, beetje creme tintenVerwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 20:43:
Erry! Dat aapje is een winnaar voor PhotoSIG hoor!!!!!
Wat vinden jullie hiervan? Is het wat of niks?
[afbeelding]
Verwijderd
<offtopic>Firecow schreef op 19 februari 2003 @ 13:02:
[...]
ja weet ik wel maar dat bedoelde ik niet...
hij komt voor mijn mislukt over gewoon
ach ik voel me ook niet aangevallen nu hoor en hoop dat jij dat ook niet voelt door mijn kritiek... ik gaf gewoon mijn mening wat ik van die 1 en 2e foto vondtVerwijderd schreef op 19 February 2003 @ 14:24:
[...]
<offtopic>
Och iedereen heeft recht op zijn eigen mening, alleen de een draagt hem wat sterker uit als de ander
Jammer dat alleen sommige (en ik bedoel niet specifiek Firecow) hier op tweakers vinden dat hun mening de ENIGSTE mening is. Beetje jammer die misplaatste arrogantie van medetweakers.
En even voor de duidelijk ik ben geen 16 jarig pubertje dat boos is omdat iemand kritiek heeft. In tegendeel zijn kritiek is terecht, alleen als ik uitleg dat ik het bewust zo heb gedaan zo het fijn zijn als dat gerespecteerd werd
Mischien moet ik eerst beroemd fotograaf worden om dit soort expirementen uit te voeren?? Want dan is het opeens superhot, vreemd he hoe meningen bij stellen als het artistiek verantwoord is.
Zo genoegt gezeikt, en nogmaals Firecow dit is niet 100% persoonlijk bedoelt, maar gewoon een algemene impressie van dingen die ik met enige regelmaat lees
</offtopic>
Verwijderd
zoals gewoonlijk weer magnifieke foto's !
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 20:51 . Reden: txt toegevoegd ]
Gave fotos....! Zegge...een scene met een vliegtuigcondensspoor is (c) majic he btw !!!!Merlijn_merlin schreef op 19 February 2003 @ 19:31:
Ook ik ben weer eens op uit geweest:
Langs het trimveldje:
[afbeelding]
In het overdekte winkelcentrum omhoog gekeken:
[afbeelding]
Buiten gekomen nog eens omhoog gekeken:
[afbeelding]
In het park de werd ik aangestaard:
[afbeelding]
en thuis is er koffie:
[afbeelding]
Pfff... het was me een dagje wel!
een trage pc met xp :) nu benk zeker niet meer koel :P
[ Voor 14% gewijzigd door Hangloozz op 19-02-2003 22:41 ]
DSLR kan ik je zeker aanraden...de s602 echter ook. T is maar net hoe serieus je wilt gaan knippen....ik had/heb gewoon enorme behoefte aan wide EN enorme tele bereiken.....en die vind je niet op normale cameras. Tele begint al aardig te komen..maar ook niet in het 600-800mm segment waar ik op zit te azen.Hangloozz schreef op 19 February 2003 @ 22:38:
majic: weer fraaie plaatjes bij as usual
Wat dat betreft ben je wel de vleesgeworden propaganda voor digitale SLR's...
Ik begin steeds meer te dubben of ik wel de s602 moet gaan nemen of toch maar doorsparen voor een (gebruikte) D30 of D60kan ik lekker de lenzen van m'n EOS 300 en EOS IX-7 gebruiken en de poort gaat wagenwijd open voor experimenten met lange sluitertijden waar ik een behoorlijk gefreakte fan van ben
Vroeger (vroegah..) stond de sluiter van m'n toenmalige Pratica vaker open dan dicht
Wat dat betreft wel jammer dat er geen "Post hier je analoge foto's"-topic is; heb nog wel een paar schoenendozen vol met experimenten met flits, macro, lange sluitertijden noem maar op.
Maareh, hoeveel platen schiet je nou als 'draft' op zo'n dag?
[edit:]
Azrael: true, zeker omdat je de laatste niet meer met volle aandacht bekijkt. Druppelsgewijs posten geeft meer en beter response en verlichting voor de surfer
Hele mooie besjes!majic schreef op 19 February 2003 @ 14:00:
.. veel foto's ...
Die onderste paal is gaaf!blakez schreef op 19 February 2003 @ 17:04:
Nog zomaar een paar foto'tjes genomen van de week rond de haven hier..
Ik heb hier toch het donderbruine vermoeden dat Rob zijn dag niet zo had ...
Trimveldje en (in mindere mate) Boom springen er wat mij betreft uit!Merlijn_merlin schreef op 19 februari 2003 @ 19:31:
Ook ik ben weer eens op uit geweest:
Pfff... het was me een dagje wel!
Paal met Mos moet op photoSIG!Firecow schreef op 19 February 2003 @ 21:27:
ok nog wat -VEEL- pics van mij...
Ik vind het merendeel van de sfeerbeelden uit het bos gewoonweg fantastisch!majic schreef op 19 februari 2003 @ 21:29:
Heb mezelf vandaag een aantal opdrachten gegeven...vooral ook omdat ik enkele commentaren zag van jullie mede-fotografen dat niet alle fotos die ik laatst plaatse echt "Artistieke" waarde hadden.....vandaag dus veel werken met schaduwen, repeterende vormen, en "klassieke" stijlen fotos. Hopelijk zijn jullie dan weer wat contenter.
Verwijderd
Klopt helemaal, een digi is in het begin "te makkelijk". Je schiet er maar op los want het kost toch niets (althans, dat denk je want de prijs van een DSLR is aanzienlijk hoger dan een analoge reflex). Daardoor maak je dus een hoop brakke foto's.......na verloop van tijd wordt de fotograaf in je wakker en ga je meer op details letten, gevolg: nog steeds meer foto's dan dat je ooit met analoog hebt geschoten maar het merendeel slaagt (althans, in jouw ogen). Als ik hierzo rondkijk kunnen we een aardige tentoonstelling organiseren. Ik ben echter wel bang dat de "perfectie" hoogtij gaat vieren waardoor "standaard" foto's wat ondergesneeuwd raken. Heleboel foto's hier hadden eigenlijk in een "Digitale fotografie, een tandje hoger" forum geplaatst moeten worden.majic schreef op 19 February 2003 @ 22:55:
[...]
DSLR kan ik je zeker aanraden...de s602 echter ook. T is maar net hoe serieus je wilt gaan knippen....ik had/heb gewoon enorme behoefte aan wide EN enorme tele bereiken.....en die vind je niet op normale cameras. Tele begint al aardig te komen..maar ook niet in het 600-800mm segment waar ik op zit te azen.
De fotos die je nu ziet zijn een selectie...en van enkele "moeilijke" onderwerpen (qua belichting of compositie) maak ik er regelmatig 2 of 3. Ik kies dan thuis de beste uit. De hoeveelheid "shit" fotos verminded gelukkig met de dag..vroeger (jaar of anderhalf geleden) kon ik 75% weg gooien, 20% was "acceptabel" en 5% was mooi. (Weggooien door saai, blurry, verkeerd belicht, focus verkeerd, compositie verkeerd etc). Nu heb ik misschien 1/5de deel fotos die ik echt weg kan gooien...er zijn veel fotos die goed gelukt zijn, maar voor mezelf gewoon niet genoeg "umph" hebben om te posten.
Vandaag toch stuk of 200+ fotos geschoten. ...dat trek ik op de meeste dagen wel (200-350 fotos) . ...maar ik merk dat ik steeds minder fotos maak die achteraf shit blijken te zijn....t is meestal gewoon iets zien, foto maken, en me niet druk hoeven te maken of het er goed uit ziet ...achteraf kom ik niet zo vaak meer voor verassingen te staan gelukkig. (camera beheersing, compositiegevoel sterk verbeterd laatste tijd ....)
en ja..het zijn er veel..maar ben te lui om ze geleidelijk te posten. Ik laat gewoon zien wat ik in een dag geschoten heb..en vandaag toevallig wel wat veel ja sorrryyy
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq