Verwijderd
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Verwijderd
apen-nootjes schreef op 02 februari 2003 @ 19:05:
Ik denk niet dat het veel verschil maakt... denk zelfs dat de koelprestatie's achteruit gaan.. je warmte moet weer een extra overgang maken van materiaal naar materiaal kan volgensmij nooit goed zijn...
Idd, het wordt alleen maar slechter.
Die plaat zilver kun je wel gebruiken als coldplate, maar dan wel met een pelt ertussen.
maar weet iemand dit zeker?Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 19:08:
[...]
Idd, het wordt alleen maar slechter.
Die plaat zilver kun je wel gebruiken als coldplate, maar dan wel met een pelt ertussen.
koper = 390 W per mK
zilver = 429 W per mK
Die 39 W extra verlies je makkelijk in dat kleine stukje, en aangezien je geen meter van dat spul heb...
Verwijderd

Dit dus als bovenzijde, terwijl het zilver juist een baseplate vormt. Een omgekeerd waterblok dus...
Elke materiaal overgang is efficientie verlies (CPU->Zilver->Koper->Water->Radiator->) door mijn optie zou het zilver ook in direct kontakt staan met het water - wat dit scheikundig gaat doen (koper+zilver van WC + aluminium van radiator etc) durf ik niet te zeggen. Zilver was wel een stuk minder reactief - al is het wel heel wat jaren geleden dat ik scheikunde heb gehad...
De waarden in BiNaS zijn natuurlijk wel de waarden van zuiver koper en zuiver zilver - in constructies worden meestal legeringen gebruikt ivm stevigheid. Het kleine verschil zoals die in BiNaS staat zou wel eens een stuk lager kunnen zijn ivm legeringen/onzuiverheden.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 20:11 ]
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Als radeon blokje zou je het kunnen gebruiken, heb je niet veel last van redox reactie, zit grote weerstand tussen, het water
[ Voor 15% gewijzigd door tmotd op 02-02-2003 20:29 ]
Verwijderd
Jep zekerweten.
P5ycho schreef op 02 February 2003 @ 20:02:
zilver geleidt helemaal niet zoveel beter dan koper, koper geleidt bijna dubbel zo goed dan aliminium, maar zilver maar iets van 5% beter dan koper. grote kans dat dat teniet wordt gedaan door de extra overgang zilver -> pasta -> koper. Ik zou de moeite niet nemen.
Psies.. En juist daarom is het wel geschikt als coldplate i.c.m. met een peltier. Nog best cool ook, een zilveren coldplate.
@TS
Die plaat zilver gebruiken als "deksel" op een waterblok is ook niet handig. Het stuk waar de banen inzitten moet op de proc, niet de deksel. De reden hiervoor is al gegeven. Warmte overdracht tussen deksel en het blok zelf.
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 20:47 ]
yup het enige wat nut heeft is dus gewoon je hele blok van zilver, anders moet je de moeite er niet voor doen. Koper is dan gewoon goed genoegVerwijderd schreef op 02 February 2003 @ 20:44:
[...]
Jep zekerweten.
[...]
Psies.. En juist daarom is het wel geschikt als coldplate i.c.m. met een peltier. Nog best cool ook, een zilveren coldplate.
@TS
Die plaat zilver gebruiken als "deksel" op een waterblok is ook niet handig. Het stuk waar de banen inzitten moet op de proc, niet de deksel. De reden hiervoor is al gegeven. Warmte overdracht tussen deksel en het blok zelf.
Zal zeker goed werken!
Het lijkt mij ook dat al zou je die zilveren plaat als coldplate gebruiken onder je koperen blok dan zou je hem nog steeds moeten polijsten voor het beste effect ...
Verwijderd
AaroN schreef op 02 February 2003 @ 21:22:
Wel chique een zilveren waterblok
Zal zeker goed werken!
Het lijkt mij ook dat al zou je die zilveren plaat als coldplate gebruiken onder je koperen blok dan zou je hem nog steeds moeten polijsten voor het beste effect ...
Een coldplate moet je _altijd_ polijsten. Welk metaal dan ook. Je blok ook trouwens.
Offtopic:
Ik heb een beetje zitten spieken bij DaBit. Alleen al het isoleren van de bouten waar de coldplate mee vast zit gaf een coldplate temp van maar liefst 10 graden (!!) lager. 2 boutjes..
owke, dus dat plaatje zilver kan ik beter niet gebruiken... iemand nog een idee wat ik er dan wel mee kanVerwijderd schreef op 02 February 2003 @ 22:09:
[...]
Een coldplate moet je _altijd_ polijsten. Welk metaal dan ook. Je blok ook trouwens.
Offtopic:
Ik heb een beetje zitten spieken bij DaBit. Alleen al het isoleren van de bouten waar de coldplate mee vast zit gaf een coldplate temp van maar liefst 10 graden (!!) lager. 2 boutjes..De warmte gaat van het blok door de bouten naar de coldplate en erg snel dus ook blijkt achteraf,
wie wil er een zilverplaat!
[ Voor 81% gewijzigd door Blord op 04-02-2003 16:22 ]
Verwijderd
casemodderpoel schreef op 03 February 2003 @ 10:18:
[...]
owke, dus dat plaatje zilver kan ik beter niet gebruiken... iemand nog een idee wat ik er dan wel mee kan
offtopic:
wie wil er een zilverplaat!
Ik wil em wel.. mail me maar (zie sig).
Verwijderd
http://217.172.178.216/onlineshop/cuplex.htm
het was een geintje, ik hou 'm nog even, tis namelijk wel 1337, zo'n plaatje zilver onder je koelblok, dus ik ga ff kijken of ik er niet iets leuks mee kan doen
Verwijderd
casemodderpoel schreef op 04 februari 2003 @ 17:56:
[...]
het was een geintje, ik hou 'm nog even, tis namelijk wel 1337, zo'n plaatje zilver onder je koelblok, dus ik ga ff kijken of ik er niet iets leuks mee kan doen
Sjonge
ja hehe, er staat toch ook een
maar als je toch zo'n plaat zilver wil hebben (en meteen de koeler) moet je ff bij gistron kijken...