eMule opensource eDonkey, deel 4

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.012 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:23
Dat eMule erg populair is, blijkt al wel uit het aantal posts hier, deel 4 dus maar om in verder te gaan :7

Het irc kanaal bestaat ook nog steeds trouwens, irc://irc.tweakers.net/emule :P

>>> LEES DIT VOORDAT JE POST! <<<

Ik quote mezelf eerst even:
Alleereerst is het misschien goed om te weten dat eMule NIET bedoeld is voor mensen die ff snel een filmpje/muziekje/spelletje willen downloaden. Bij eMule staat kwaliteit boven kwantiteit, in tegenstelling tot andere P2P programma's zoals Kazaa/iMesh/enz. Je kan dus heel veel vinden met eMule, maar vooral in het begin moet je wel eerst wat opbouwen. Naarmate je eMule langer gebruikt (denk toch wel minimaal een week a 2), krijg je een mooie serverlijst, "ken" je veel mensen, en gaat het downloaden dus lekker snel. Je hebt dan een pracht van een downloadprogramma :) Nu is aan jou de keus om er even wat energie in te steken, en dan een prachtprogramma te hebben, of verder gaan met crappy Kazaa enzow... :Y)
Dan.. de FAQ :)

Ik ben op dit moment bezig met het maken van een FAQ/Manual, waar alle onderdelen van eMule in behandeld worden. Je kan hem vinden op
- www.dutchemulefaq.tk of
- http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/index.htm (als .tk plat ligt ;) )

Klaar is ie nog niet, helaas moet ik ook examen doen dit jaar, dus ik zit een beetje krap bij tijd, maar probeer hem zo snel mogelijk af te maken. Wat je er in kan verwachten is het volgende (vetgedrukt is al aanwezig):

Laatste update
-Start
-Beginnershandleiding
-AlgemeenIconen
Kleuren
QR
ID
Sources

Rating & Score
15-03-2003
15-03-2003
.
11-03-2003
.
.
-InstellingenGeneral
Display
Connection
Server
Directories
Files
Notifications
Statistics
IRC
Webserver
Security
Extended Settings
16-03-2003
16-03-2003
.
16-03-2003
.
16-03-2003
.
.
.
23-03-2003
16-03-2003
23-03-2003
-Poorten, Firewalls & RoutersPoorten
Firewalls
Routers
23-03-2003
.
12-02-2003
-ServersServerlijst Updaten
Serverlijsten
08-02-2003
.
-FeaturesCredit Systeem
Client ban
Sources uitwisselen
Preview van films
Online signature
Vrienden
IRC
Compressie
File rating
IP Filtering
IP Lijst
Categorieën
Webserver
11-02-2003
11-02-2003
23-02-2003
23-02-2003
23-02-2003
23-02-2003
23-02-2003
23-02-2003
23-02-2003
23-02-2003
04-03-2003
15-03-2003
23-03-2003
-Errors
-Downloads23-03-2003

Verder kan je de oude FAQ ook nog bekijken in 1 van de oude topics:
Deel 1: Emule opensource donkey
Deel 2: Emule opensource edonkey, deel 2
Deel 3: Emule opensource edonkey, deel 3

Oh, en nog 1 laatste ding.. de poll bestaat nog steeds, je kan m hier invullen :)

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=70

Dan rest mij niet meer dan jullie veel plezier te wensen met eMule, en nog voor de laatste keer te vragen of je _asjeblieft_ eerst de FAQ/Manual/Topics door te lezen, voordat je een vraag stelt. Dat kan een hoop ergernis van andere tweakers voorkomen ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Zoefff op 23-03-2003 20:38 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Mooie openingspost!

Ik gebruik trouwens nogsteeds Tarod.16d en ben er tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-03 15:48

Dark4ever

Huh?

idd Tarod 16d werkt hier ook super goed... al vraag ik me toch wel af wat we van Plus kunnen gaan verw88 aangezien het wel heel land duurt voor dat we iets van hun nieuwste mod gaan zien... iemand er toevallig nog meer info over? want op hun forum staat ook niet echt veel vernieuwend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Tsja, allereerst zijn ze bezig met het implementeren van de 25b code in de plus versie, is wel ff wat extra werk...

En het enige wat ik op de site kan vinden waar ze mee bezig zijn, is dit
- A quick-help system for preferences settings
- An improved system tray menu
- And as always bug fixes and code optimization
Gewoon afwachten wat het word dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:12

Sport_Life

Solvitur ambulando

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

Zoefff schreef op 02 February 2003 @ 12:00:
Tsja, allereerst zijn ze bezig met het implementeren van de 25b code in de plus versie, is wel ff wat extra werk...

En het enige wat ik op de site kan vinden waar ze mee bezig zijn, is dit

[...]

Gewoon afwachten wat het word dus :p
nou... dat implementeren van 25b code is niet echt zo veel werk... kijk maar naar anderen mods bijv. Tarod.. die was ook binnen x aantal dagen daar mee klaar... en dan die anderen dingen die ze doen... lijkt nou ook niet echt zo veel werk... dus ik verw8 iets onverw8st :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Weet je wat ik denk.. ik denk eigenlijk dat het ook gewoon mensen zijn, die naar school/werk ed moeten, net zoals jij en ik ;) Maarja, misschien hebben ze iets leuks voor ons in petto 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:57

Zym0tiC

^_^

het niets vinden bij het zoeken is opgelost. ik heb gewoon eMule 25b opnieuw geïnstalleerd. Maar nu resten me nog 2 vragen:

1) Ik ben nu 2 iso's aan het downen. Als ik eMule opnieuw opstart moet ik dan met dezelfde server connecten???
2) Klopt het dat eMule na verloop van tijd een "ideale" server lijst aanmaakt door slechte servers eruit te gooien???

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Zym0tiC schreef op 02 February 2003 @ 13:33:
het niets vinden bij het zoeken is opgelost. ik heb gewoon eMule 25b opnieuw geïnstalleerd. Maar nu resten me nog 2 vragen:

1) Ik ben nu 2 iso's aan het downen. Als ik eMule opnieuw opstart moet ik dan met dezelfde server connecten???
2) Klopt het dat eMule na verloop van tijd een "ideale" server lijst aanmaakt door slechte servers eruit te gooien???
1) Nee, dat hoeft absoluut niet. Het eMule netwerk zit zo in elkaar, dat als je op zoek gaat naar sources, je in principe alle servers en alle users afzoekt. Sterker nog, je zal waarschijnlijk geen verschil vinden als je op een andere server connect dan waar je nu verbonden mee bent.

2) Ja, in principe wel. Als je instelt dat eMule na 3 pogingen een dode server verwijderd, dan creeert ie idd een serverlijst van alleen de beste servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

Zoefff schreef op 02 February 2003 @ 13:19:
Weet je wat ik denk.. ik denk eigenlijk dat het ook gewoon mensen zijn, die naar school/werk ed moeten, net zoals jij en ik ;) Maarja, misschien hebben ze iets leuks voor ons in petto 8)
wel gek dat ze bij de vorige verzies sneller waren... naja laten we hopen dat ze binnen kort iets uitbregen... dan zien we het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50968

dark4ever schreef op 02 February 2003 @ 13:51:
[...]

wel gek dat ze bij de vorige verzies sneller waren... naja laten we hopen dat ze binnen kort iets uitbregen... dan zien we het wel :P
Het beta testen van de volgende versie van emule plus is eergisteren begonnen, en er waren wel nog een paar vervelende bugs(mem leaks, 100% cpu,...) in, zal toch nog wel een paar dagen duren (eerder een weekje, maar wie weet)eerdat de publieke versie komt. Ik zal jullie op de hoogte houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:40

backupdevice

Boeh!

dark4ever schreef op 02 februari 2003 @ 13:51:
[...]

Ik heb alle mods getest, en ben tot de conclusie gekomen dat alleen de orginele versie lekker loopt. Consante downloads/uploads.

Files met 20 sources komen gewoon binnen, ik mis de load sources niet eens
eMAeRCe schreef op 02 februari 2003 @ 12:45:
[...]

He tnx dat is het idd :D
(8>

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Hoeveel geheugen neemt eMule Plus bij jullie in??
Bij mij 12 MB onder Win2k Pro. Is dit niet iets te veel??
Ik heb alle mods getest, en ben tot de conclusie gekomen dat alleen de orginele versie lekker loopt. Consante downloads/uploads.
Dus het heeft ook nog invloed welke versie/mod van eMule je gebruikt op je download en upload???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Zym0tiC schreef op 02 februari 2003 @ 18:15:
Hoeveel geheugen neemt eMule Plus bij jullie in??
Bij mij 12 MB onder Win2k Pro. Is dit niet iets te veel??

Nou 12 Mb valt toch wel mee? IK gebruik de gewone versie en ik zit meestal tussen de 15 en de 20 (op het moment van schrijven 18,3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

Anoniem: 50968 schreef op 02 februari 2003 @ 15:11:
[...]

Het beta testen van de volgende versie van emule plus is eergisteren begonnen, en er waren wel nog een paar vervelende bugs(mem leaks, 100% cpu,...) in, zal toch nog wel een paar dagen duren (eerder een weekje, maar wie weet)eerdat de publieke versie komt. Ik zal jullie op de hoogte houden :)
thnx... en jij was toch beta tester he??? welke nieuwe dingen zijn er bij deze verzie er bij gezet?
IceStorm schreef op 02 February 2003 @ 18:26:

[...]

Nou 12 Mb valt toch wel mee? IK gebruik de gewone versie en ik zit meestal tussen de 15 en de 20 (op het moment van schrijven 18,3).
bij mij loopt ie ook tussen de 15 en 20...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50968

Belangrijkste nieuwe features zijn proxy support en natuurlijk de omschakeling naar versie 0.25,max connections voor NT kernels gaat nu tot 200,get first/last chunk kan nu per bestand worden ingesteld. Dat zijn de belangrijkste, natuurlijk zijn er nog veel meer, ook een hele hoop bugfixes, ook een paar memory , cpu, download-upload optimalisaties(moeilijk te teste maarja het lijkt te werken). En de socket code zou in de volgende versie helemaal herschreven moeten zijn, kijke wat dat geeft qua stabiliteit van upload en download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Bij Emule Plus kun je opgeven dat je bij iedere start opnieuw naar servers zoekt. Is het beter om dit aan te zetten??
Lijkt me van niet want je krijgt dan zo een inmens grote server list. En volgens mij zitten er ook een hoop slechte servers bij.

Of vergis ik me nu ernstig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54938

Volgensmij hoef je maar 1 keer die serverlijst op te halen, als je dat hebt gedaan heb je genoeg servers. En ik geloof dat je ook weer servers krijgt als je connectie maakt met andere gebruikers. Dus denk niet dat het hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45255

voor het vernieuwen van je serverlijst heb je de plusmod niet nodig hoor.. dat kan ook met de normale mule.. en omdat die serverlijst steeds vernieuwd wordt (dus de oude wordt vervangen door een nieuwe) wordt het geen immens grote lijst... En wat Balthasar zegt is ook waar.. je hoeft het eik niet te doen, omdat je ook servers uitwisselt met andere servers en gebruikers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H_Indewarrie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
een aantal vragen waar ik mee zit (deels copy van irc)

wat is een geschikte methode om files die door velen incompleet geshared worden en slechts hier en daar volledig binnen te krijgen?
ik snap weinig van het credit systeem; waar kan ik daarover uitleg vinden?
ik heb afgelopen week 10 gig geupload, maar het lijkt erop dat dat niet alleen een rol speelt (upload qeueu length, # shared files?)
[23:35] <Zoefff> credit systeem heb ik nog niet uitgelegd in de faq, nog niet aan toe gekomen
[23:35] <Zoefff> maar je kan het wel vinden in de engelse, officiele faq
[23:35] <Zoefff> www.emule-project.net/faq

begrijp ik het goed dat uploaden naar mensen die dezelfde file vragen als ik dus geen nut heeft voor files die maar bij een enkeling compleet aanwezig zijn?
het beste zou het dus zijn als de aanbieder van het schaarse deel van de file iets bij mij zou downloaden

het verschil tussen SF ratio (~=score?) en RF ratio (~=rating) en hun invloed op de plek in de qeueu is me nog niet duidelijk
de invloed van het wijzigen van de priority zou ik ook graag willen weten
heeft de hoeveelheid (aantal files/aantal MB's) die je shared invloed op je downloadmogelijkheden en/of heeft het aantal wachtenden in je qeueu invloed? (ik share nu vaak weinig om sneller te kunnen downloaden)
niet dat ik geen hoge snelheid haal, maar een aantal files blijft steken als het aankomt op een zeldzaam deel
Heeft iemand enig id wat het vormen van een community opleverd (emule plus)?
ik vind het irritant dat m'n upload qeueu volzit met een file, die vrijwel niemand compleet krijgt
ik vrees dat als ik priority omlaag doe (dit werkt enigszins), mijn kans op downen van missende deel kleiner wordt

Ik upload veel meer dan ik download (emule draait ook als ik zelf niets zoek), maar vind dat ik te weinig invloed heb op wat ik upload (sommige dingen share ik liever dan andere) en ik zou graag weten hoe ik het vele uploaden in mijn voordeel kan gebruiken

Heeft iemand enig id wat het vormen van een community opleverd (emule plus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H_Indewarrie
  • Niet online
toch maar ff geregistreerd bij emule-project.net forum
iig antwoord op de laatste vraag:

If you enable it [community sharing] and enter for example "emule" there, then every user who has "emule" string in their nickcname gets a 2x modifier boost and he goes through your queue twice as fast.

ik gebruik nu community "GoT"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H_Indewarrie
  • Niet online
leuk forum
er kleven duidelijk nog wat nadelen aan het huidige credits system

sorry, ik ontdekte de edit-knop wat laat

[ Voor 22% gewijzigd door H_Indewarrie op 03-02-2003 01:24 . Reden: ontdekking edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:22

GeekK

Rag Mama Rag

[b]Zoefff schreef op 02 February 2003 @ 11:05Dan.. de FAQ :)

Ik ben op dit moment bezig met het maken van een FAQ/Manual, waar alle onderdelen van eMule in behandeld worden. Je kan hem vinden op
- www.dutchemulefaq.tk of
- http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/index.htm (als .tk plat ligt ;) )
'k wou even zeggen dat ie er erg mooi uitziet. Vind hem overzichtelijker en (op termijn) vollediger dan de standaard eMule-faq. Helder uitleg, prettige layout - complimenten! _/-\o_

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-03 14:41

Tachyon

pop the glock

Wat kan ik hieraan doen:

edit:
Plaatje verwijderd, niet meer relevant.

Ik krijg de laatste 1% maar niet gedownload...

[ Voor 33% gewijzigd door Tachyon op 17-02-2003 12:36 ]

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67814

ja harde schijf opruimen en defragmenteren iig hielp dit bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 20:00

PoweRoy

funky!

Tachyon schreef op 03 February 2003 @ 13:26:
Wat kan ik hieraan doen:

[afbeelding]

Ik krijg de laatste 1% maar niet gedownload...
misschien de bestandsnaam soepen ;)

ik denk dat je moet wachten, zelf heb ik het nog nooit gehad :)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Laatst online: 01-03 14:41

Tachyon

pop the glock

PoweRoy schreef op 03 February 2003 @ 13:54:
[...]

misschien de bestandsnaam soepen ;)

ik denk dat je moet wachten, zelf heb ik het nog nooit gehad :)
Mmhh... ja, misschien maar beter wel ja.. :+
Over dat wachten; ik wacht al uren op die laatste 1%. Hij haalt dat stukje wel binnen, maar als de 100% bijna bereikt is valt hij weer terug naar 99,64% oid.
Mijn schijf is gedefragmenteerd en heeft vrije ruimte genoeg :?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Als ik bestanden wil downloaden krijg ik niet meer dan 1,3 kb/s, ook al staat emule uren achter elkaar aan, en genoeg upload heb (10kb/s). Het aantal bronnen is 455/528(2). Het gaat mij dus absoluut niet om snel bestanden binnen te krijgen, maar 1,3 kb/s is toch wel een beetje veel van het goede. De bestanden die ik binnen probeer te halen zijn niet echt onbekende files, en van de bekende zoeksites...Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

en je krijgt geen message dat ie corrupt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
simsi000 schreef op 03 February 2003 @ 18:12:
Als ik bestanden wil downloaden krijg ik niet meer dan 1,3 kb/s, ook al staat emule uren achter elkaar aan, en genoeg upload heb (10kb/s). Het aantal bronnen is 455/528(2). Het gaat mij dus absoluut niet om snel bestanden binnen te krijgen, maar 1,3 kb/s is toch wel een beetje veel van het goede. De bestanden die ik binnen probeer te halen zijn niet echt onbekende files, en van de bekende zoeksites...Anyone?
Je hebt waarschijnlijk een LOWID. Check even de faqs. Het gaat erom dat je de goeie poorten openzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Illumination schreef op 03 February 2003 @ 18:31:
[...]

Je hebt waarschijnlijk een LOWID. Check even de faqs. Het gaat erom dat je de goeie poorten openzet.
Id is 10 nummer groot, en heb groene pijltjes, dus id moet goed zijn.
Instellingen : verzenden 10 kb/s, ontvangen 0 kb/s, max bronnen:1000, max.verbindingen:3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Laatst online: 05-05 20:15
simsi000 schreef op 03 February 2003 @ 18:44:
[...]

Id is 10 nummer groot, en heb groene pijltjes, dus id moet goed zijn.
Instellingen : verzenden 10 kb/s, ontvangen 0 kb/s, max bronnen:1000, max.verbindingen:3000.
Kan zijn dat er heel veel mensen proberen dat te downloaden en de qeues vol zitten zodat jij maar een heel klein beetje kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

kun je ook ergens je eigen stats opvragen?? En dan bedoel ik je score, waardering, SF en RF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:59
Over dat wachten; ik wacht al uren op die laatste 1%.
heb een keer 3 dagen gedaan over de laaste 10kb, dus is helemaal zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
Zym0tiC schreef op 03 February 2003 @ 19:18:
kun je ook ergens je eigen stats opvragen?? En dan bedoel ik je score, waardering, SF en RF
Dit heeft geen vaste waarde. Dit is altijd bij elke source anders en verschilt zelfs per bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:51
Wat heeft iedereen eigenlijk zo'n beetje als 'max bronnen per bestand'? Ikzelf heb hem momenteel op 2000 staan, met kabelfoon super btw. (1.5Mbit down/256Kbit up)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 09:10

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

Voor mensen die ook last hebben van kapotte met files:
Op http://www.crackman.soft-ware.de/ staat een proggie dat het doet !
MetMedic staat onder downloads, en bij mij werkt ie wel, dit itt donkeydocotor en recovermet.

[ Voor 28% gewijzigd door jvhaarst op 03-02-2003 20:35 ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Ik gebruik zelf een combinatie van eDonkey, eDonkeyBot. Wat zouden de voordelen zijn om over te stappen op eMule? Wat is er beter aan bijvoorbeeld?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45255

donkey bots worden vaak gebanned door emule gebruikers omdat ze te vaak vragen "of ze al aan de beurt zijn"... (wat dus slechts is voor het netwerk)
Alleen daarom kan je dus al overstappen op emule.. wordt je minder gebanned :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Ik gebruik al een maandje of anderhalf eMule en het werkt echt toppie, krijg veel betere results dan op Kazaa ( :r :+ ).

Alleen zelfs als ze bij me uploaden met in totaal 5kB/s (voorbeeld) dan is heel me internetverbinding letterlijk slomer dan een normale 28k8 verbinding.
Komt dit doordat er veel bij me queuen of requesten :?

Ik kom er iig op het moment niet uit. En nee het ligt niet aan de ISP, als ik het uitzet loopt alles als een treintje :)

edit:
Client: eMule 0.25b
ISP: @Home Tilburg

[ Voor 6% gewijzigd door Vinnie op 03-02-2003 22:33 ]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56977

bij mij draait emule nou echt zwaar brak. De download komt niet boven de drie Kb uit ook al staat hij een paar uur aan :( .
Ik gebruik emule al een tijdje en het werkte ook altijd goed maar de laatste tijd wil de hij niet echt meer. Ik heb de upload op 10Kb staan en die wordt ook gebruikt.
Bij bekende gebruikers heb ik 6788 staan. Mijn ID is ook gewoon in de zoveel miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Laatst online: 05-05 20:15
Anoniem: 56977 schreef op 03 februari 2003 @ 22:37:
bij mij draait emule nou echt zwaar brak. De download komt niet boven de drie Kb uit ook al staat hij een paar uur aan :( .
Ik gebruik emule al een tijdje en het werkte ook altijd goed maar de laatste tijd wil de hij niet echt meer. Ik heb de upload op 10Kb staan en die wordt ook gebruikt.
Bij bekende gebruikers heb ik 6788 staan. Mijn ID is ook gewoon in de zoveel miljoen.
voor zoveelste keer, hangt er dus vanaf welke files je download, of het bv net gereleased is en iedereen het wil helpen (unreal2 bvb, schiet bij mij ook niet op). Heb je wel genoeg bronnen?? ach ja met bv unreal heb ik ook 700 bronnen en dl komt ook niet echt boven 5-7 kb maar hij komt wel binnen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

maartena schreef op 03 February 2003 @ 21:49:
Ik gebruik zelf een combinatie van eDonkey, eDonkeyBot. Wat zouden de voordelen zijn om over te stappen op eMule? Wat is er beter aan bijvoorbeeld?
Ik had gisteren ook zo'n grapjas met een bot. Die heeft in 2 uur tijd 137 keer gevraagd of hij al aan de beurt was. NIET dus. Die had na 3 minuten een ban en krijgt dus nooit meer wat. Gewoon op je beurt wachten en niet voordringen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ortep schreef op 04 February 2003 @ 09:33:
Die had na 3 minuten een ban en krijgt dus nooit meer wat. Gewoon op je beurt wachten en niet voordringen

Na 5 uur (of het hangt van de mod af) wordt je banlist weer gecleard ;) Dus helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
maartena schreef op 03 februari 2003 @ 21:49:
Ah, dus jij bent er zoeentje die het eDonkey netwerk bijna om zeep heeft geholpen?! Sorry hoor, maar denk nou eerst ff goed na, voordat je die bot gaat gebruiken. Die zorgt voor zo'n grote belasting van het netwerk, dat servers geen connecties meer kunnen aannemen enzo. Bovendien worden ze allemaal geblokt...

Waarom gebruik je die bot? Zodat je sneller kan downloaden dan de rest!? Dat is dus niet de bedoeling, doe gewoon ff sociaal man...

Voor jou zeker voordelen om over te stappen op eMule. Die bot gebruik je om meer sources te vinden, eMule vind gegarandeerd meer sources dan jou bot... (mits je alle poorten ed goed ingesteld hebt). Stap óf over op eMule, of stop met het gebruiken van je bot, het is gewoon echt niet sociaal, en het helpt het netwerk naar de klote ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

IceStorm schreef op 04 februari 2003 @ 09:38:
Na 5 uur (of het hangt van de mod af) wordt je banlist weer gecleard ;) Dus helaas :)
Hij wordt wel cleared, maar als je 2 keer per minuut vraagt kom je er gelijk weer op. Dat clearen is alleen voor mensen die bv even problemen hebben met opstarten waardoor er in 10 minuten meer dan 3 keer gevraagd wordt. Bot gebruikers gaan direkt weer in de ban

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ik heb nog een vraagje over iets van eMule wat ik niet helemaal begrijp...

Achter een download zie je QR met daar een waarde achter staan. (natuurlijk) weet ik wat dat is :P

Die waarde echter, gaat maar tot de 2000. Daarna komt er te staan "Queue Full". Ik snap ook wel dat er dan meer dan 2000 clients in de queue staan. Maar wat gebeurt er nou precies mee?

Telt ie stiekem wel door, verder dan 2000, en heb je het gewoon niet in de gaten, maar zodra ie onder de 2000 komt, sta je gewoon in de queue list?
Of betekent het dat als een queue list groter dan 2000 is, dat je er dan niet meer in komt te staan, en dus een source voor je file verliest? Of kom je er eerst niet in te staan, maar blijft eMule proberen, totdat de queue list kleiner dan 2000 is?!

* Zoefff weet het niet hoor, jullie wel?!

Ik kon het overigens niet vinden in de officiele FAQ, en ook in mn eigen FAQ kon ik het niet vinden :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 20:00

PoweRoy

funky!

Zoefff schreef op 04 februari 2003 @ 13:38:
Ik heb nog een vraagje over iets van eMule wat ik niet helemaal begrijp...

Achter een download zie je QR met daar een waarde achter staan. (natuurlijk) weet ik wat dat is :P

Die waarde echter, gaat maar tot de 2000. Daarna komt er te staan "Queue Full". Ik snap ook wel dat er dan meer dan 2000 clients in de queue staan. Maar wat gebeurt er nou precies mee?

Telt ie stiekem wel door, verder dan 2000, en heb je het gewoon niet in de gaten, maar zodra ie onder de 2000 komt, sta je gewoon in de queue list?
Of betekent het dat als een queue list groter dan 2000 is, dat je er dan niet meer in komt te staan, en dus een source voor je file verliest? Of kom je er eerst niet in te staan, maar blijft eMule proberen, totdat de queue list kleiner dan 2000 is?!

* Zoefff weet het niet hoor, jullie wel?!

Ik kon het overigens niet vinden in de officiele FAQ, en ook in mn eigen FAQ kon ik het niet vinden :? :+
dit lijkt mij :)
meestal kom ik er toch in na een nachtje :P

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

ik denk gewoon dat ie die source onthoud en om de zoveel min weer gaat vragen offie er dan wel in kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Laatst online: 21:54

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Ik gebruik Kerio firewall. Heeft iemand een mooie ruleset voor gebruik met eMule? Ik heb geen zin om alles open te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23487

26a is uit!

Changelog:
Ornis: fixed reset serverlog crash
Unk: Fixed security hole. (beef2k)Unk: Created a new algorithm to smooth out the spikeing TCP connections. This will help several things..
1) Spiking CPU & Bandwidth when many sources are added or reasked.
2) Help with conflicts between Source Exchange and UDP file reasks allowing UDP to be used more lowering the need for TCP and overhead.
Unk: Irc: Fixed another bug that could cause a crash when you close a channel.
Unk: Queue size is now adjustable.. (FYI: Contrary to belief, queue size has NOTHING to do with the amount of bandwidth overhead..)
Unk: File buffer size is now adjustable. If you are one of them people that is having problems with the buffer, try lowering it.
Unk: Download file priorities are now usable for rechecking sources.
Unk: Some clients may be reporting completed file status. Did some changes to hopefully stop this.
Unk: Added queue rank of Hybrid eDonkey clients.
Unk: Fixed protocol to allow eMule to stay in the Hybrid's queue.
Unk: Changing IP shouldn't force you to move to the end of the queue anymore.
Unk: Redid sorting of Download list one more time.
Unk: Sources with a full queue is now treated the same as noneededparts..
Unk: Fixed a bug that displayed eDonkey & eMule versions incorrectly.
Unk: We now detect eDonkey Hybrid Clients and Added Stats in Statistics.
Ornis: Filecompletion in seperate thread [Lord KiRon]
Ornis: added moified socket reading [by Jordy]
Ornis: support for Opcode 0x48 (OP_FILEREQANSNOFILE) of the protocol. [references: DoubleT,eMule+/Tarod]
Ornis: used videoplayer is now selectable
Unk: Did a complete rewrite with the Update functions in Queue and Upload list to speed things up.. You should now be able to turn on the Queue Auto update feature without CPU load..
Unk: Redid the Overhead meter. (I no longer try to estimate the TCP and UDP headers) Also added some Overhead statistics.
Ornis: optimized internal sources-handling, for reduced cpu-load
Ornis: various runtime optimization for reduced cpu-load (statstree, tray&maindlg, GUI) [coop. with EseJuani]
Ornis: Shared files list now supports more multiselect-commands
Ornis: versioncheck at startup (optional) or manually
Ornis: full customizable Web Services for files
Ozon: Fixed crash when trying to access statusbar before it was created (AddLogLine)
Unk: Added protcol to allow you to see what chunks a uploader has of the file.
Ornis: indicate files with ratings/comments by an icon in front of the filename (green/red,rating dependend)
Ornis: downloadlist: added sources-viewfiltering using modifier keys (see faq or help for usage!) [xrmb+Ese Juani]
Unk: IRC:Reconnect crash should be fixed.
Unk: Small change to downloadlist..
Unk: A client's server is now added with you first connect to him, Now, all client's servers you connect to are added to the server list.
Ornis: languages in selectionbox now labeled in local-language [pooz]
Ornis: fixed Toolbarbuttons always growing when changing languages [pooz]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

heeft iemand Emule 26a al gebruikt?

[ Voor 255% gewijzigd door Dark4ever op 04-02-2003 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
dark4ever schreef op 04 February 2003 @ 17:11:
heeft iemand Emule 26a al gebruikt?
Hehe..snel editen he ;) Jaja, ik zag het wel, je was ook al aan het posten dat 26a uit was... ;)

Ben nu echter net lekker aan het downloaden met 25b, morgen doe ik 26a wel ff aan ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ach morgen weer eens proberen ;) Is een tijdje geleden dat ze een update hebben uitgebracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

is nog maar een alpha verzie:
The 0.26a is now available for tests (alpha status). If you like to test and explore the new version, feel free to download the files at http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=53489. Who does not like to test can stay at previous version until v0.26b arrives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StruvusMaximus
  • Laatst online: 03-01 20:37
ik heb met mijn e-tech adsl modem/router (isdn versie) steeds met emule dat hij na circa 1-2 uur de router helemaal laat vastlopen, ligt dit aan emule of aan de router van e-tech? Het maakt torouwens niet uit wat ik invoer bij aantal connections.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

markoh schreef op 04 februari 2003 @ 18:30:
ik heb met mijn e-tech adsl modem/router (isdn versie) steeds met emule dat hij na circa 1-2 uur de router helemaal laat vastlopen, ligt dit aan emule of aan de router van e-tech? Het maakt torouwens niet uit wat ik invoer bij aantal connections.
aangezien het niet gebeurt bij mij router denk ik dat het aan jou router ligt...

btw hier werkt 16a super... ben benieuwt wanneer tarod met zijn verzie uit komt...

wat zijn jullie ervaringen met 16a?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mijn ervaringen zijn tot nu toe wel positief met v 0.26a. Connecten ging erg snel (a la Tarod), crashen doet hij niet (a la standaard) en er zitten wat extra opties bij, oa geinformeerd worden bij updates :).

Het downloaden gaat niet zo super nu (na half uur draaien; 1,8 kb/s) maar dat komt ook omdat ik een nieuwe install had gedaan, dus mn krediet file is leeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

eMAeRCe schreef op 04 February 2003 @ 19:56:
maar dat komt ook omdat ik een nieuwe install had gedaan, dus mn krediet file is leeg :)
Jij heb wat met die known en credit files he >:)
Waarom bewaar je die niet gewoon ipv steeds opnieuw te beginnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Iemand een idee wat hier mee aan de hand is :? Het is al heel de dag zo :(
Soms krijg ik wel uns wat activiteit, bv. 1.6kB/s en duurt dan nog 30sec, maar na een paar seconden krijg ik weer het onderstaande :?

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~geste069/eMule1.gif
Thumbnailed

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~geste069/eMule2.gif

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~geste069/eMule3.gif

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 23:45
26a draait hier best aardig, al moet het veel sneller kunnen.
Beetje vreemd trouwens: Unreal2 download voor geen meter, en the tuxido als een raket (met evenveel sources)

edit:
Goed punt Ortep. Ik vondt het alleen wat vreemd omdat Unreal2 eerder gereleased was. Maar ach, binnenkomen doet-ie toch wel. Volgende week heb ik weer school, zal ik 'm 's powersharen :)

[ Voor 41% gewijzigd door sig69 op 04-02-2003 22:23 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

sig69 schreef op 04 February 2003 @ 22:07:
Beetje vreemd trouwens: Unreal2 download voor geen meter, en the tuxido als een raket (met evenveel sources)
Dat is absoluut niet vreemd. Het aantal sources is niet direct van belang. Het aantal complete sources wel. Als je met 2000 mensen aan het vechten bent om dezelfde release hab je een probleem. Vooral als die mensen ook nog eens 1000 files per persoon sharen. Dan moet je nl ook wachten op mensen die die andere 999 files willen hebben. Je kan met 20 sources die maar één ding sharen wel eens sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42402

26a Time up 4 min. crach :(
Maar nu al langere tijd smooth.

Over snelheden, ik heb soms een file en die pakt die gelijk op met 100/120, en dan dagen niets meer. :/

Unreal2 Cd 1 zit een boel zooi tussen, al dagen bezig en zit al op 990 MB, dat is 250 meer dan nodig. :O Geduld is een schone zaak heren. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Gisteren overgestapt van eDonkey+eDonkey bot naar eMule 0.26a

Ik heb een legale licentie van Windows XP en Office XP maar wou graag de met Service Packs geintegreerde versies hebben dus ik zetten eMule aan de slag: Kreeg binnen 10 minuten na de search een snelheid van 130 kbyte/s (eentje +/- 60, de ander +/- 70).... de volgende ochtend was alles binnen >:) VEEL sneller dan eDonkey.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

MarElo schreef op 04 February 2003 @ 21:56:
[...]

Jij heb wat met die known en credit files he >:)
Waarom bewaar je die niet gewoon ipv steeds opnieuw te beginnen ?
Dat deed ik eerst ook steeds, maar op de een of andere manier liep eMule dan voor mijn gevoel minder... (crashte vaak ed)

En ik ben nogal van dat type 'schoonbeginnen' zegmaar :P (heb ook een originele upgrade van win xp weggegooid en een volledige versie gedownload :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzuki1200
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023
Wat is eigenlijk het beste:

Een hoog ID bij een server met weinig gebruikers

OF

een lager ID bij een server met veel gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:34

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

suzuki1200 schreef op 05 February 2003 @ 11:33:
Wat is eigenlijk het beste:

Een hoog ID bij een server met weinig gebruikers

OF

een lager ID bij een server met veel gebruikers?
Doe me een plezier, en lees nou de eerste post van dit topic heel aandachtig, en daarna de rest. Daar staat wel 10 keer in vermeldt wat beter is, en daarom meld ik het hier ook niet!

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Laatst online: 06-04 22:19

Millennium

Bug free !!!

ligt het aan mij, of zorgt emule v25b er voor dat je windows niet afsluit :? en zo ja, is dat opgelost in versie 26a (zie het niet staan in de change log)

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Millennium schreef op 05 February 2003 @ 11:46:
ligt het aan mij, of zorgt emule v25b er voor dat je windows niet afsluit :? en zo ja, is dat opgelost in versie 26a (zie het niet staan in de change log)
Ik denk dat het aan jou ligt, nooit last van gehad. Maar je zou in ieder geval 26a kunnen proberen, werkt bij mij ook perfect

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Klimaks-
  • Laatst online: 16:51
Huh, heb hier 2x dezelfde user in de lijst staan, bij hetzelfde bestand, met dezelde userhash. Wel verschillende plaatsen in zijn queue 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/emule.GIF

[ Voor 37% gewijzigd door -Klimaks- op 05-02-2003 12:20 . Reden: screenshot bijgevoegd ]

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Laatst online: 04-05 09:10

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

Is het wel dezelfde user, of heeft iemand de naam van een ander ?

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:30
die 26a is wel een aanrader aantal voordelen

1. in notime veel bronnen
2. begon niet gauw erna met downlaoden
3. de download rate interval tijd is iets van 3 a 4x per seconde (overgins niet erg boeieng)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Klimaks-
  • Laatst online: 16:51
-Klimaks- schreef op 05 februari 2003 @ 12:14:
Huh, heb hier 2x dezelfde user in de lijst staan, bij hetzelfde bestand, met dezelde userhash. Wel verschillende plaatsen in zijn queue 8)7
jvhaarst schreef op 05 februari 2003 @ 12:49:
Is het wel dezelfde user, of heeft iemand de naam van een ander ?
Lezen is ook een vak apart :+

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

-Klimaks- schreef op 05 February 2003 @ 12:14:

[afbeelding]
Ik heb mezelf er een keer 2 x in zien staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eranum
  • Laatst online: 07-05 10:55

Eranum

geek!

Ben zojuist van 26a weer terug gegaan naar 25b. De 26a crashte binnen 1 dag wel drie keer, en das iets te veel van het goede :). Verder was ie wel leuk, vooral de 'popup' wanneer een download enzo compleet is vond ik wel handig. Nu dus maar hopen dat 26b snel uitkomt :)

tää on taas niin tätä

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
ThePartyBorg schreef op 05 februari 2003 @ 17:51:
Ben zojuist van 26a weer terug gegaan naar 25b. De 26a crashte binnen 1 dag wel drie keer, en das iets te veel van het goede :). Verder was ie wel leuk, vooral de 'popup' wanneer een download enzo compleet is vond ik wel handig. Nu dus maar hopen dat 26b snel uitkomt :)
Die popup wanneer een download klaar is zit ook al in versie 25b hoor ;) In de FAQ staat beschreven hoe je dat aan moet zetten >:)

Bij mij is 26b inderdaad ook een aantal keer gecrasht, gaat gewoon spontaan uit :? Ik heb er nog nooit last van gehad met andere clients, maarja, ze hadden al gewaarschuwd dat ie alpha was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ik heb nog nergens last van :) Ik ben er alleen niet zo'n fan van dat ie mijn 12 kb/sec die eMule mag hebben nu in 6x2 verdeeld ipv 5x2,4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

IceStorm schreef op 05 februari 2003 @ 18:51:
Ik heb nog nergens last van :) Ik ben er alleen niet zo'n fan van dat ie mijn 12 kb/sec die eMule mag hebben nu in 6x2 verdeeld ipv 5x2,4.
wa maakt da nou weer uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 11:24

Halfkakkende

Vandring

Ik denk de snelheid dat je chunks zich verspreiden.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Ik heb nu ook iets vaags. (25b/tarod 16c overigens)

Een bepaalde file; veel users (500+) die zo'n driekwart van de file hebben
net als ik,en maar 1 of 2 die de file kompleet hebben.

Nu heb ik het eens een tijdje zitten volgen,en bij die ene user die de file
kompleet heeft sta ik al bijna 2 dagen in de queue.

Ik krijg helemaal niks van die user,ik heb al 3x op 1 gestaan in z'n queue,
maar steeds als ik denk dat ik aan de beurt ben,sta ik opeens weer op
nummer 1123 in z'n queue :X

Hoe kan dat nou ?

Voor de rest werkt het wel zo als het hoort.
UL is altijd meer dan DL,en heb iets van 14 (niet al te grote) files in de
share staan,waar veel animo voor is.

{edit}
Overigens leuk om te zien welke server de meeste users aankan.
Silent-Bob staat nu op 2,met 77776 users (max 77777)

En op 1 staat met stip S.E.D.G met 87443 users (max 100000) _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door MarElo op 05-02-2003 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
Ik gebruik nu .26a en ben er zeer tevreden over. Maar ik zie niet echt baanbrekend veel verschillen ofzo, misschien ietsje sneller.

Wat me wel opviel was de nieuwe optie in het right-click menu genaamd "Webservices", die je overigens zelf kunt aanmaken onder de preferences tab. Heeft iemand hier al iets leuks/nuttigs mee gedaan? Ik heb geen idee wat voor codes ik daar dan neer zou moeten zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Halfkakkende schreef op 05 February 2003 @ 20:11:
Ik denk de snelheid dat je chunks zich verspreiden.
Klopt, ik geef liever wat minder mensen tegelijk meer snelheid dan meer mensen minder :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eranum
  • Laatst online: 07-05 10:55

Eranum

geek!

Zoefff schreef op 05 February 2003 @ 18:06:
[...]

Die popup wanneer een download klaar is zit ook al in versie 25b hoor ;) In de FAQ staat beschreven hoe je dat aan moet zetten >:)
Die popup had ik dus nog nooit gezien toen ik 25b gebruikte, maar nu ik van 26a terug ben gegaan naar 25b, heb ik de popup wel. Beetje vreemd :)

tää on taas niin tätä

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

IceStorm schreef op 05 February 2003 @ 21:33:

[...]

[...]

Klopt, ik geef liever wat minder mensen tegelijk meer snelheid dan meer mensen minder :+.
Mja als iedereen 6 kb/s up had, dan zou het allemaal een stuk rapper gaan. Ik heb iig vaak 3/4 bronnen en dan per bron enkele kb/s :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
ThePartyBorg schreef op 05 February 2003 @ 21:36:
[...]

Die popup had ik dus nog nooit gezien toen ik 25b gebruikte, maar nu ik van 26a terug ben gegaan naar 25b, heb ik de popup wel. Beetje vreemd :)
Helemaal niet vreemd ;)

26a heeft blijkbaar die popup standaard aanstaan, en heeft dat dus in je preferences.met gezet.

Jij bent teruggegaan naar 25b, maar de preferences.met is nog bewaard, waarin staat dat die popup aan moet staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Nono
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 20:44

Dr.Nono

Hello there!

Hahah.. dit is echt vreemd.
Met eMule 26a haal ik met een ADSL standaard(!) verbinding opeens 300 kb download ?? 8)7 _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/o.stokvis/Emule.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Dr.Nono op 05-02-2003 23:05 ]

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16195

Gewoon een bugje, ik heb ook wel eens dik over de 500 gehaald volgens eMule terwijl dat helemaal niet kan :Z 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Klopt, heb ik ook gehad.

F*ck, emule crashed gewoon hier, heeft-ie al maanden niet gedaan. Nou ja, hopen dat 26b snel komt, de b versies zijn altijd wat stabieler...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
sig69 schreef op 05 February 2003 @ 23:16:
Klopt, heb ik ook gehad.

F*ck, emule crashed gewoon hier, heeft-ie al maanden niet gedaan. Nou ja, hopen dat 26b snel komt, de b versies zijn altijd wat stabieler...
Yup, hij crasht inderdaad veel.. Gelukkig dat ie iig niet heel windows meeneemt ;)

Trouwens, ik heb er al een aantal vragen over gekregen, wanneer ik de FAQ nou eens af maak ;)

Nou, ik heb nu tentamenweek, maar aanstaande zaterdag ben ik van plan om em helemaal af te maken, en de nieuwe features uit de .26 client erin te stoppen... tot dan zullen jullie t hier mee moeten doen, of met de engelse FAQ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hmm bij mij loopt v0.26a best wel lekker qua stabiliteit... De downloads vallen eigenlijk best wel tegen, maar af en toe wil ie wel es voor een paar minuten rond de 30 kb/s gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 19:44
Net als Kazaa en eDonkey zuigt Emule CPU resources, niet normaal. Als je een download start loopt het rustigaan (na zo'n 15 seconden) gewoon vast, de w2k debugger wil dan nog eend kijken maar helpen doet dat natuurlijk niet.

Wat kan er nou mis zijn?

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
MarElo schreef op 05 February 2003 @ 20:46:
Ik heb nu ook iets vaags. (25b/tarod 16c overigens)

Een bepaalde file; veel users (500+) die zo'n driekwart van de file hebben
net als ik,en maar 1 of 2 die de file kompleet hebben.

Nu heb ik het eens een tijdje zitten volgen,en bij die ene user die de file
kompleet heeft sta ik al bijna 2 dagen in de queue.

Ik krijg helemaal niks van die user,ik heb al 3x op 1 gestaan in z'n queue,
maar steeds als ik denk dat ik aan de beurt ben,sta ik opeens weer op
nummer 1123 in z'n queue :X

Hoe kan dat nou ?
mensen die wat geupload hebben naar hem gaan harder ophoog in de queue.
als de mensen die nu aan het dl zijn bij hem een gedeelte af hebben kan jij daar weer dl. je moet dus gewoon maar wachten.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegeronimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-01-2024

thegeronimo

Ich bun ut mer....

ZeRoXcOoL schreef op 05 February 2003 @ 23:47:
Net als Kazaa en eDonkey zuigt Emule CPU resources, niet normaal. Als je een download start loopt het rustigaan (na zo'n 15 seconden) gewoon vast, de w2k debugger wil dan nog eend kijken maar helpen doet dat natuurlijk niet.

Wat kan er nou mis zijn?
Wat je kunt doen is in de windows taskmanager het proces "emule.exe" een priority belownormal geven.
Kans is dat ie dan niet crashed.

The only thing to fear is fear itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2090

ZeRoXcOoL schreef op 05 February 2003 @ 23:47:

Wat kan er nou mis zijn?
IDD op mijn w2k pc met 300 mhz cpu gebruikt emule zo'n 30 a 40% cpuutil. En als ik met remote admin probeer te besturen dan staat die cpu op 100% waardoor ik eigenlijk amper op afstand kan besturen :D

[ Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 2090 op 06-02-2003 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

ZeRoXcOoL schreef op 05 februari 2003 @ 23:47:
Net als Kazaa en eDonkey zuigt Emule CPU resources, niet normaal.

Wat kan er nou mis zijn?
Wat er mis is? Je hebt een veel te kleine PC. Bij mij is de belasting tussen de 1-5% en die 5% heb ik slechts één keer gezien meestal zie ik hem schommelen tussen de 2-3 %. Ik heb een P4 1600, dat is dik beneden het instap modelletje wat je vandaag de dag in de winkel haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Ik heb een vreemd probleem. Ik heb net een nieuwe computer, en ben daar natuurlijk erg blij mee :P Dus ik heb daar ook eMule 25b op geïnstalleerd. Ik draai WinXP SP1 en ik ben verbonden op een Vigor 2200E. Op mn router heb ik de porten 4661-4662 opengezet voor mijn interne ip. Bij al mn andere computers werkte dat, maar nu heb ik een laag id omdat ie denkt dat mn port niet reachable is. Ik dacht laat ik mn firmware ns upgraden, maar ook dat heeft niet mogen bate :( Ik heb al mn bestandjes uit mn eMule map van mn laptop gekopieerd naar mn nieuwe computer, omdat ik zo mn serverlijst enzo dacht te behouden. Op zich werkt dat wel, maar kan het zijn dat dat het probleem is?!

edit:
ik heb emule opnieuw geïnstalleerd zonder mn oude .met bestanden etc erover heen te gooien, maar maakt niks uit...

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 39835 op 06-02-2003 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46765

Als je kijkt onder Servers in eMule dan zal je zien dat er tegenwoordig ook veel zijn die poort 4242 gebruiken. Als je die poort toevoegt in je router en even in eMule Disconnect en weer Connect dan zal je Id wel weer hoog worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok, ga ik proberen, ik vind het alleen zo raar dat ik met andere computers dit probleem niet heb :? instellingen zijn zowel op computer als op router hetzelfde..

Geprobeerd, maar mn id blijft laag :( Ik snap hier echt niks van. Ik heb in windows de firewall uitstaan. Verder weet ik ook niet wat het probleem kan zijn. Op de router klopt het gewoon lijkt me, want met mn andere computers kan ik rustig downloaden. Ik heb nu het ip van mn nieuwe computer toegevoegd op de router, met 4661-4662 open, maar op een een of andere manier wil het niet helpen..

dit kreeg ik als ik 4662 ging testen op edonkey site:

timeout : timeout on ip *********** (6 sec)

this means, that we even did not receive a
RESET signal; maybe due to a 'stealth' firewall

Lijkt erop dat mn firewall toch die porten niet heeft open gezet :(

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 39835 op 06-02-2003 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

probleem is opgelost, ik heb mn computer hoger in het rijtje gezet op de router, blijkbaar helpt het. raar, maar waar :?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 39835 op 06-02-2003 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Mwa, ik kom op mijn XP 2400+ zelden boven de 1% uit. Nu ik aan het hashen ben doet ie zo heel af en toe even 2%, that's it :P.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.