Volgens mij was er nou wel bekend dat het een SW probleem was van de telefoon, maar volgens mij lopen er ook wel mensen rond die na een update nog steeds het probleem hebben.....
\edit
uit een link van frontpage "nieuwtje":
nieuws: Sony Ericsson T68i krijgt geen toegang tot GSM-netwerk
google groupT Mobile heeft PPCCH aangezet om efficienter met het netwerk om te gaan.
Dit is een van de redenen dat Orange heel voorzichtig was met lanceren
van bepaalde toestellen en GPRS zelf. Uit testen met PPCCH in Libanon
(enige Orange vestiging met een compleet Ericsson netwerk) bleek dat
aanzetten van PPCH voor oudere toestellen die dit niet ondersteunen
allerlei problemen gaven, van wegvallen van gesprekken via
onvoorspelbaar gedrag van het toestel tot totaal vastlopen van het
toestel. Oplossing hangt af of PPCH ondersteuning wel/niet in software
update zit. Zo ja, dan werkt een update zo niet dan is toestelomruil de
enige optie.
Wil je zeker weten of dit het probleem is, probeer dan een O2 sim. Als
je daar ook problemen mee hebt, dan is dit het probleem.
Succes!
Hmmm wat ik dan nog steeds niet snap is dat ze blijkbaar nog steeds niet kunnen achterhalen of het probleem nou SW of HW matig is....
Ze moeten bij SE toch ook wel weten of PPCH ondersteuning in de SW zit of niet, en als het dan toch een HW probleem blijkt te zijn is het ook wel erg vreemd dat het een relatief klein aantal telefoons betreft. En het treft ook zeker niet alleen oude of nieuwe telefoons, het lijkt erop dat er dan gewoon in een bepaalde batch een rot onderdeeltje terecht is gekomen. Dit lijkt me dan zeker gewoon een geval van gelijk omruilen.....
Er was al eerder gespeculeerd dat het een rotte module van het 1800 netwerk zou zijn. Dit blijkt het dus niet te zijn, maar misschien wel iets soortgelijks...
Geen idee wat PPCCH eigenlijk doet (behalve "efficienter met het netwerk omgaan") iemand een idee???
[
Voor 85% gewijzigd door
Prulleman op 09-04-2003 11:53
]