Toon posts:

Spookbeelden bij apparaten aangesloten op TV

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Deze klassieker krijg ik maar niet opgelost.

De kwestie is als volgt:
Als ik een videoband of dvd afspeel schijnen er bepaalde transparante beelden (veelal teksten en logo's) dwars door de film. En ook als ik de PC naar mijn TV link (al dan niet via de videorecorder) dwarrelen er af en toe wat gekke dingen door het beeld. Niet superhinderlijk, maar perfect is het niet. Ben nou eenmaal een perfectionist >:). De meesten beweren dat het een aardlus is. Maar dan wel een niet-oplosbare!

Na wat research blijkt:
Als ik de coaxkabel (die via de videorecorder naar de TV loopt) uit de TV ruk is het weg. Conclusie: er lekken kanalen!
Een tweede ontdekking is dat het meestal NIET gebeurt als je de TV eerst op een leeg beeld zet (bv. RBTF1 of TRT, die zenders hebben wij niet, of FRONT) en DAN het betreffende apparaat laat spelen.
Echter als je gewoon TV zit te kijken, en je zet je video op play dan springt de TV vanzelf op het videokanaal, en dan is het weer raak met die spookbeelden.

Ik heb het truckje met de condensatortjes ook al gedaan, maar dat helpt ook niet, sterker nog, dat maakt het nog erger: TV Out + Geluid

Weet iemand wat er aan de hand is?

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kunt het 'video kanaal' waarop de video 'uitzend' vaak achterop de video veranderen door aan een schroefje te draaien. Daarna uiteraard ook de TV op deze nieuwe frequentie zetten. Heeft bij mij ook een keer geholpen. De video zit dan 'te dicht' op een andere zender in de frequentieband.
Waarom sluit je de video trouwens niet via de scart aan als je zo'n perfectionist bent ? Dat geeft een beter beeld dan via de coax.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 10:28
Dat het niet meer is als je de antenne (video naar tv coax) uittrekt zou inderdaad wel eens op een aardlek kunnen wijzen :P
masaman schreef op 30 januari 2003 @ 19:44:Waarom sluit je de video trouwens niet via de scart aan als je zo'n perfectionist bent ? Dat geeft een beter beeld dan via de coax.
Scart is toch maar 1 kanaal dat je dan overzend, terwijl de coax het ganse frequentiebereik van je kabel doorgeeft?

[ Voor 60% gewijzigd door witchdoc op 30-01-2003 19:52 ]

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 22:25

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Of je hebt een coax kabel die een andere impendatie heeft dan de aansluiting op je videorecorder. Heb je ook een beetje last van dubbele teksten, bv met ondertiteling?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:22

megaleo

Special member

Wis je videokanaal op je TV. Zodat je alleen video hebt via de scart.

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik had er ook last van, bij mij was het opgelost toen ik de standaard scart kabels verving door goeie s-vhs kabels.
Denk dat je dus eens kunt kijken naar je kabels

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Je mag best je oude topic omhoog kicken als de oplossing nog niet gevonden is ;) (is net 2 weken oud)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.