Toon posts:

spookbeelden bij afspelen dvd's

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

als ik een DVD afspeel met mijn DVD speler (merk Medion) komen er af en toe lijnen voorbij, en teksten. Deze vallen nauwelijks op omdat ze min of meer transparant zijn, maar als je heeeeeeel goed kijkt zijn het volgens mij ondertitelingen of tekstdelen die langskomen, gewoon dwars door de film. Deze teksten zijn NIET de ondertitelingen van de DVD, maar wat wel??? Opvallend is dat als je de DVD op pause zet, de horizontale teksten en/of vertikale lijnen gewoon doorvliegen. Deze pauseren dus niet! Dit is bij alle DVD's.

Volgens mij zijn het gewoon ondertitelingen van een programma dat op dat moment ergens op TV is. Hoe is dit weg te zuiveren? Mijn DVD speler zit met scart aan de TV. Ook als ik de stekker in de 2e scartaansluiting van de TV doe zie ik het. Het is een gloednieuwe breedbeeld TV van Philips.

Spookt het hiero?

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
gebeurt dat bij elke dvd of alleen bij 1?

Verwijderd

Topicstarter
bij elke dvd.
alle regio dvd's, nieuw gekochte dvd's, gehuurde dvd's, etc...

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
zet de DvD = op een andere TV kan je kijken waar het aan ligt

Burp

Verwijderd

niet gekochte dvd's
Niet gekocht? Hoe kom je er dan aan? :? :P

Maar het spookt niet, het lijkt erop dat er een ander kanaal loopt te storen.
Ik heb bijv. de keuze om via kanaal 35- naar DVD's te kijken, of via de EXT1. En dat wil nog wel eens in kwaliteit schelen...

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-03 11:31
Is volgens mij een TV-zender, trek de COAX-kabel er is uit! (Heb ik ook wel vaker gehad) :P

en kijk dan of je die lijnen er nog zijn 8-)

[ Voor 4% gewijzigd door Klovan op 25-12-2002 20:00 . Reden: typo ]

• supreme tweaker
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 19:58:
[...]

Ik heb bijv. de keuze om via kanaal 35- naar DVD's te kijken, of via de EXT1. En dat wil nog wel eens in kwaliteit schelen...
bij een TV is scart toch altijf EXT1,EXT2, of AU

Burp

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 19:58:
[...]

waar quote jij dat??

Maar goed, ik dacht ook dat er een ander kanaal "lekte", maar raar dat alleen ondertiteling lekt, en geen andere beelden. Als ik een andere apparaat (videorecorder, PC, whatever) via scart eraan hang is het beeld haarzuiver. Alleen niet bij de DVD speler.

Verwijderd

bij een TV is scart toch altijf EXT1,EXT2, of AU
Op mijn ouwe TV wil kanaal 35- erg goed werken hoor :)
waar quote jij dat??
Niet :)

• supreme tweaker
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 20:02:
[...]

waar quote jij dat??

Maar goed, ik dacht ook dat er een ander kanaal "lekte", maar raar dat alleen ondertiteling lekt, en geen andere beelden. Als ik een andere apparaat (videorecorder, PC, whatever) via scart eraan hang is het beeld haarzuiver. Alleen niet bij de DVD speler.
Haarzuiver is een gedurfd woord.

Anyway probeer eens je DVD op pauze te zetten en kijk of het dan doorgaat (het spoken).
Je kan ook een zwart beeld opzoeken daarop freezen en kijken of er egt nix anders doorheen komt.
nog een tip: zet draadloze dingen uit. kan helpen

[ Voor 3% gewijzigd door supreme tweaker op 25-12-2002 20:08 ]

Burp

• supreme tweaker
[quote]Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 20:07:
[...]

Op mijn ouwe TV wil kanaal 35- erg goed werken hoor :)

Das optie nr. 3 :)

Burp

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03 21:50
da-dude schreef op 25 December 2002 @ 20:07:
[...]

Haarzuiver is een gedurfd woord.

Anyway probeer eens je DVD op pauze te zetten en kijk of het dan doorgaat (het spoken).
Je kan ook een zwart beeld opzoeken daarop freezen en kijken of er egt nix anders doorheen komt.
nog een tip: zet draadloze dingen uit. kan helpen
Ja het 'spoken' gaat gewoon door. Check maar z'n beginpost :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de coax kabel er ff uitgehaald en opnieuw ingeduwd, en tot zover heb ik de klacht nog niet gezien.

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

Heb je hier niet gewoon last van een aardlus ?
Voor oplossing zie de faq

Verwijderd

Blijkbaar heb je een tv van philips :|

Zet gewoon ff je kanaal op nix .... waar geen beeld is
schakel hem dan pas over na de dvd mode
en spookbeelden zijn weg :D

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 01:13:
Blijkbaar heb je een tv van philips :|

Zet gewoon ff je kanaal op nix .... waar geen beeld is
schakel hem dan pas over na de dvd mode
en spookbeelden zijn weg :D
Ik heb GEEN philipsTV maar heb er wel last van.

Ik heb het idee dat het ligt aan een combinatie van apparaten. Ik heb 2 VCR's en een DVD-speler aan de TV hangen. Het probleem is voor het eerst ontstaan toen voor het eerst 2 apparaten aangesloten had op de TV (2 videorecorders)

Verwijderd

geen rotte kabel ofzo?? rotte aansluiting op je dvd? eens kijken of dat dat ding aan de binnenkant wel goed op de plaat zit gesoldeert ofzo. Heb ik ook eens gehad met mijn philips video recorder. :) verder zou dat nix uit mogen maken dat je er 3 dingen op aan hebt gesloten, heb je daar een verdeeldoos tussen voor scart ofzo? of gewoon 3 scarts op je tv?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het eens goed bekeken. De "transparante spookbeelden" zijn teksten en logo's van het kanaal waar je het laatst naar gekeken hebt. Ze komen al dan niet gespiegeld langsscrollen over het beeld, van links vaan rechts. Dwars door je film. Zonder coaxkabel zijn ze er niet. Toch vreemd, dit lekje op een philips tv van 999 euro. Of het ligt aan de dvd-speler.

Verwijderd

hehe, of heb je een antenneversterker ofzo????

• no_useforaname
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-01 18:44
;( ik heb het zelfde probleem met mijn Medion DVD-speler. Spookbeelden en lijnen door het scherm als ik dvd's kijk. Zodra ik de Coax kabel eruit haal is het weg. Hier Scart aansluiten zorgt voor ruis :s nog een eerder topic van mij waarin iemand een oplossing geeft om niet steeds de coaxkabel eruit te hoeven halen.

Misschien is het wel een typische medion 'kwaal', eigenlijk zou ik eens moeten proberen of een andere dvd speler met coax-kabel geen artifacts geven.

And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37
Bij mijn ouders staat een ouwe Cyberhome die dit euvel ook vertoont...

Niet lullig bedoeld, maar ik ben bang dat dit weer een voorbeeld is van 'goedkoop is duurkoop'...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Matroxcool
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-03 13:51
Ik heb precies hetzelfde probleem bij een 55cm tv van Akai.
De laatste zender waar je naar heb gekeken zie je dan vaag er doorheen.
Wat ik altijd doe is eerst naar een stoorzender en dan zet ik bijv m'n PS2 aan.

Verwijderd

andere kabel proberen :?

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Volgens mij legt scart de beelden over een kanaal heen.
Zoek eens een "leeg" kanaal op. Ik had zelf last dat ik geluid hoorde van het onderliggende kanaal als ik het geluid hard zette :D

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Waarschijnlijk blijft het tv. tuner circuit het kabelsignaal verwerken, en wordt er op een hoger niveau via een switch de keuze gemaakt tussen kabelbeeld en scartbeeld, en dat functioneerd niet goed :(.

Hoe je vrij simpel kan zorgen dat het niet gebeurd is, eerst even de t.v. op video te zetten en dan op het dvd kanaal, of de kabel er uit trekken.

[ Voor 2% gewijzigd door djexplo op 16-01-2003 15:23 . Reden: typo ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 19:02
Het kan wezen dat de vorige beelden eventjes blijven staan door bepaalde digitale effecten die aanstaan in DVD speler of TV.
Philips TV's hebben meestal wel dit soort snufjes, bv. noise reduction (DNR)
Noise wordt dan wel minder, maar alles lijkt dan te ghosten zeg maar.
Pagina: 1