MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB
Als ik zo de Acer 732 specs bekijk is die goedkoper, en beter (16 vs 25ms, 450 vs 350:1, en 260 vs 250cd/m2)
Denk dat ik maar ff m'n order annuleer.... Alleen die speakers erin.. wat moeten we daar nu mee? naja, da's dan jammer
Nou, luister maar eens naar die speakers dan.DJSmiley schreef op 16 maart 2003 @ 00:00:
mmm.. Ik heb een Hercules 920 DVI in bestelling staan, maar die is vooralsnog niet leverbaar....
Als ik zo de Acer 732 specs bekijk is die goedkoper, en beter (16 vs 25ms, 450 vs 350:1, en 260 vs 250cd/m2)
Denk dat ik maar ff m'n order annuleer.... Alleen die speakers erin.. wat moeten we daar nu mee? naja, da's dan jammer
Die klinken dus echt wel goed voor monitor speakers.
Er zit zelfs een bass en treble regeling op en een loudness mode.
Voor monitorspeakers absoluut niet verkeerd en zeker niet lelijk te noemen.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB
Naar specs moet je nooit teveel kijken, want zelfs met hetzelfde panel geven fabrikanten nog uiteenlopende specs op. Ik kan je echter uit ervaring zeggen dat de 16ms schermen beter zijn dan de Hercules 920.DJSmiley schreef op 16 March 2003 @ 00:00:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Das bijna roekeloosVerwijderd schreef op 15 March 2003 @ 22:11:
[...]
Agree !
[...]
doe eens wild:
neovo F215 (dus niet F15)
239 exclusief (da's 285 incl BTW) bij office center
duitse site heeft specs staan - nl site niet
http://www.neovo.de/produk/f215.htm
Dit is hem:

Tegen de belinea:

Acer heeft ook wat leuk geprijsde 15" tft's.. Iemand ervaring daarmee?
Ik zeg ook niet dat die speakers zuigen, ik heb m'n PC hier op de stereo. En dat klinkt gewoon gegarandeerd beter. Voo rmij zijn die speakers dus zoiezo onnodig.Rick2001 schreef op 16 March 2003 @ 00:02:
[...]
Nou, luister maar eens naar die speakers dan.
Die klinken dus echt wel goed voor monitor speakers.
Er zit zelfs een bass en treble regeling op en een loudness mode.
Voor monitorspeakers absoluut niet verkeerd en zeker niet lelijk te noemen.
Lelijk is het niet, alleen onnodige ruimte in mijn geval. Maar goed, dat zal zeker niet de beslissingsfactor zijn.
En wat geld besparen is wel handig, want m'n digicam moet ook vervangen worden....
Edit: deze is iig wel te leveren, TechData heeft er 82 op voorraad
[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 16-03-2003 00:23 ]
Nu had ik enkele "eisen":
- (liefst) zwart
- lage reactietijd
- moet 1280 x 1024 / 1280 x 960 aan kunnen
Nu vond ik de Hitachi CML174SXWB 17".
Erg leuk ding, en wat ik ver van gelezen heb in dit topic is bijna alleen maar positief.
Maar ik wil zeker weten waar ik aan begin, want 600 euro is niet niks... voor mij
Ik game ook aardig op m'n bak en grafisch ben ik ook nog wel eens bezig.
En 2 belangrijkste vragen die ik heb zijn hoe het zit met lagere resoluties dan 1280*1024.
Want nu al (specs in sig) draai ik sommige games op 1024*768 en alles op high.
Hoe zit het dan met het beeld, is het nog wel duidelijk met deze monitor ?
Pollewob had het erover dat het beeld dan nog wel eens erg onscherp en kartelig is.
En is ie wel een beetje geschikt voor grafisch werk ?
Tis niet de bedoeling dat als ik m'n hoofd 1cm meer naar links heb dat blauw dan paars is ofzo.
Ik heb hem voor mijn neus staanM@NIC schreef op 16 maart 2003 @ 01:11:
Hey luitjes, ik zit er ook heel sterk aan te denken om mijn Dell D1025HE na 7 jaar (ofzo) maar eens te vervangen voor een mooie TFT.
- (liefst) zwart
- lage reactietijd
Erg leuk ding, en wat ik ver van gelezen heb in dit topic is bijna alleen maar positief.
Maar ik wil zeker weten waar ik aan begin, want 600 euro is niet niks... voor mij
En 2 belangrijkste vragen die ik heb zijn hoe het zit met lagere resoluties dan 1280*1024.
Pollewob had het erover dat het beeld dan nog wel eens erg onscherp en kartelig is.
Tis niet de bedoeling dat als ik m'n hoofd 1cm meer naar links heb dat blauw dan paars is ofzo.
Als je veel games speelt met een donkere omgeving kun je moeilijk onderscheid maken tussen de verschilende zwarte en grijstinten.
Die resolutie 1024x768 kan dit scherm naar mijn mening redelijk goed weergeven.
kartelig wil ik het niet noemen eerder een beetje wollig,maar ik vind het niet storend om mee te spelen.
Maar de meeste spellen speel ik op de native resolutie.
Wat betreft het grafische gedeelte kan ik geen andwoord over geven,ik doe zelf geen grafisch werk.
je kunt je hoofd wel een beetje heen en weer bewegen,de kleuren veranderen dan niet ,aleen het contrast word dan minder vel.
Maar dat is mijn mening.
Al met al ben ik zeer gelukig met dit scherm.
Ik wil geen crt meer
[ Voor 8% gewijzigd door certefied op 16-03-2003 07:28 ]
IS een mooi goed scherm alleen zoals je al vroeg bij lagere resoluties is ie bagger.M@NIC schreef op 16 March 2003 @ 01:11:
Hey luitjes, ik zit er ook heel sterk aan te denken om mijn Dell D1025HE na 7 jaar (ofzo) maar eens te vervangen voor een mooie TFT.
- (liefst) zwart
- lage reactietijd
Ik heb hem zelf en als je hem lager zet vind ik het niet om aan tezien. Dat is echt een groot nadeel ik zit er zelf over te denken om een andere aan teschaften om deze reden.
yep it's me
Moet je geen tft meer nemen want deze hebben allemaal dat probleem.smashnl schreef op 16 March 2003 @ 08:32:
[...]
IS een mooi goed scherm alleen zoals je al vroeg bij lagere resoluties is ie bagger.
Ik heb hem zelf en als je hem lager zet vind ik het niet om aan tezien. Dat is echt een groot nadeel ik zit er zelf over te denken om een andere aan teschaften om deze reden.
http://www.belinea.nl/inc...achid=23&landid=23&lang=1
Ik ben met name geinteresseerd in hoe dit schermpje bevalt i.c.m. gamen en films bekijken.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Als je kleuregaliteit wilt moet je voor de Eizo L565 (zwarte uitvoering bestaat ook) die staat erom bekent de beste kleuregaliteit te hebben (en die heeft wel een responcetime van 30ms, maar er is in een eerdere post al aangegeven dat het bij gamen geen verschil maakt met de hitachi, die 16ms responcetijd heeft).M@NIC schreef op 16 maart 2003 @ 01:11:
- (liefst) zwart
- lage reactietijd
The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.
Verwijderd
what's wrong with that - beetje vent
anyway, Sranan gaat straks op Cebit in Hal 21 lekker tft'tjes kwijlen
Games zien er redelijk tot goed uit op geinterpoleerde resoluties. Beter zul je bij een TFT niet zo snel vinden, tenzij je er eentje hebt die het scherm gewoon 1 op 1 kan weergeven zonder te stretchen.M@NIC schreef op 16 March 2003 @ 01:11:
Ik doe zelf veel met Photoshop en vind er heel goed mee te werken. Zoals elke TFT vertekent de Hitachi natuurlijk ook wel, en een EIZO bijvoorbeeld is kleurechter dan de Hitachi. Je bent er echter zo snel aan gewend dat je na een tijdje je monitor 'kent'. Je kunt heel goed inschatten of je werk er uitziet zoals het moet en het beeld is gewoon heel strak en scherp, contrast is lekker en de kleuren zijn bij deze panels mooi verzadigd.
Dat is dus echt dikke onzin. De Hitachi heeft een van de betere interpolatie algoritmen, en als je dit probleem niet wilt dan moet je gewoon CRT kopen. Geen enkele TFT is echt geschikt om lagere resoluties voor desktop gebruik te draaien. Games zien er nog vrij goed uit met interpolatie.smashnl schreef op 16 March 2003 @ 08:32:
IS een mooi goed scherm alleen zoals je al vroeg bij lagere resoluties is ie bagger.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
certefied schreef op 16 March 2003 @ 07:24:
[...]
Ik heb hem voor mijn neus staan
Als je veel games speelt met een donkere omgeving kun je moeilijk onderscheid maken tussen de verschilende zwarte en grijstinten.
Die resolutie 1024x768 kan dit scherm naar mijn mening redelijk goed weergeven.
kartelig wil ik het niet noemen eerder een beetje wollig,maar ik vind het niet storend om mee te spelen.
Maar de meeste spellen speel ik op de native resolutie.
Wat betreft het grafische gedeelte kan ik geen andwoord over geven,ik doe zelf geen grafisch werk.
je kunt je hoofd wel een beetje heen en weer bewegen,de kleuren veranderen dan niet ,aleen het contrast word dan minder vel.
Maar dat is mijn mening.
Al met al ben ik zeer gelukig met dit scherm.![]()
Ik wil geen crt meer
Kun je, lijk me, toch oplossen door de brightness omhoog te zetten ?
Maar speel je zelf vrij veel games, dat gaat allemaal wel goed ?
[EDIT]
Zo, d'r zijn nogal wat mensen met deze TFT zo te lezen
Ik ben er zo goed als uit, bedankt mensen.
[ Voor 6% gewijzigd door M@NIC op 16-03-2003 13:59 ]
Ik heb een aantal vragen waar ik niet echt uitkom, en waar ik dus ook graag advies over zo willen krijgen van jullie.
Ik heb laatst op de Fp gelezen dat de output van schermen het komende jaar ongeveer een aantal keren zo groot zal worden(Samsung 5g fab. o.a), een goed gevolg van dit alles is dat de prijs natuurlijk zal zakken.
Deze link, daar vind je de bovenstaande info.
De schermen waar nu mijn intresse naar uitgaan zijn:Samsung T191(bijna net zo duur als T181, dus vandaar 19").(heeft ook dvi en rgb aansluiting)191N is goedkoper maar heeft alleen rgb aansluiting.
De Hitachi swxb17 black, mede door pixel garantie van huis uit en de refreshtijd van 16mS.(dvi en rgb aansluiting)
De samsung 151N(black), kost een stuk minder, maar heeft ook geen dvi.
aansluiting.
Bovenste optie kost €1000,- ongeveer, middelste €600,-, onderste €375,-
Mijn idee is om nu het 15"scherm te kopen( dan heb ik ook tft scherm)(vind mijn crt na al dat moois van jullie gezien te hebben ook groter worden
Ik kan natuurlijk ook gaan voor het beste van twee werelden, en nu de Hitachi aan schaffen.Maar die vind ik er personnlijk ook weer niet zo mooi uit zien als de samsung T en N serie.Vooral de erg dunne randen vindt ik erg mooi daarvan.Blijft wel dat deze €600,- kost en met €400,- erbij en pak weg jaar geduld heb dit dan twee schermen)
De Lg 1710B (geloof ik) heeft ook dunne randen, maar is ongeveer even duur als Hitachi(maar weer geen pixelgarantie(moet je er bijv. bij kopen)
Dus mede tweakers wat is wijsheid?..........................(verlos mij in deze moeilijke tijden
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
de brightnes omhoog gooien helpt niet.M@NIC schreef op 16 March 2003 @ 13:57:
[...]
Kun je, lijk me, toch oplossen door de brightness omhoog te zetten ?
Maar speel je zelf vrij veel games, dat gaat allemaal wel goed ?
[EDIT]
Zo, d'r zijn nogal wat mensen met deze TFT zo te lezen
Ik ben er zo goed als uit, bedankt mensen.
Het zit hem echt in de kleurweergave. De games die ik speel zijn allemaal goed.
BF 1942
GP4
quake arena
mohaa
Grandprix legend.
Verwijderd
Ik zou een 15" tft kopen om te kijken of je het het geld waard vind voor een 19" of dat je nog kan wachten tot de prijs daarvan pittig gezakt is... Die 15" kan je ook eventueel met weinig verlies weer verkopen...
In plaats van de Hitachi zou je de Acer AL732 kunnen nemen die ziet er mooier uit en de randen zijn 17,5mm breed (die van de Hitachi 16 en van de LG 15mm).Cybersijp schreef op 16 March 2003 @ 16:25:
Goed na heel wat keren dit topic( en ook deel 1 en 2) bekeken te hebben, omdat ook ik interesse heb in een tft scherm , moet het er maar eens van komen dat ik ook eens ga posten in dit topic:
Ik heb een aantal vragen waar ik niet echt uitkom, en waar ik dus ook graag advies over zo willen krijgen van jullie.
Ik heb laatst op de Fp gelezen dat de output van schermen het komende jaar ongeveer een aantal keren zo groot zal worden(Samsung 5g fab. o.a), een goed gevolg van dit alles is dat de prijs natuurlijk zal zakken.
Deze link, daar vind je de bovenstaande info.
De schermen waar nu mijn intresse naar uitgaan zijn:Samsung T191(bijna net zo duur als T181, dus vandaar 19").(heeft ook dvi en rgb aansluiting)191N is goedkoper maar heeft alleen rgb aansluiting.
De Hitachi swxb17 black, mede door pixel garantie van huis uit en de refreshtijd van 16mS.(dvi en rgb aansluiting)
De samsung 151N(black), kost een stuk minder, maar heeft ook geen dvi.
aansluiting.
Bovenste optie kost €1000,- ongeveer, middelste €600,-, onderste €375,-
Mijn idee is om nu het 15"scherm te kopen( dan heb ik ook tft scherm)(vind mijn crt na al dat moois van jullie gezien te hebben ook groter worden), en nog een jaar of zo te wachten met het kopen van een 19" scherm.Dat scherm is erg 1337 maar ook way expensive!!!De prijs van de 19"zal onder druk komen te staan de komende tijd(gok ik) zodat ik voor die €1000,- volgend jaar en een 15"heb staan en een 19".
Ik kan natuurlijk ook gaan voor het beste van twee werelden, en nu de Hitachi aan schaffen.Maar die vind ik er personnlijk ook weer niet zo mooi uit zien als de samsung T en N serie.Vooral de erg dunne randen vindt ik erg mooi daarvan.Blijft wel dat deze €600,- kost en met €400,- erbij en pak weg jaar geduld heb dit dan twee schermen)
De Lg 1710B (geloof ik) heeft ook dunne randen, maar is ongeveer even duur als Hitachi(maar weer geen pixelgarantie(moet je er bijv. bij kopen)
Dus mede tweakers wat is wijsheid?..........................(verlos mij in deze moeilijke tijden)
Jouw gedachte komt ongeveer overeen met wat ik dacht. In een jaar tijd zijn de prijzen van 17" schermen gehalveerd. En binnenkort zitten ze gewoon op dezelfde plaats als de 15" schermen. Gartner verwacht dus dat die trent zich zal doorzetten om zo prijs van 18/ 19 inch schermen ook op zo'n zelfde manier te zullen zien dalen. Als je goeie ogen hebt heeft het weinig zin om voor 18 of 19 inch te gaan aangezien 17" een evenhoge native res hebben. Koop dan liever 2 17" schermen heb je meer aan
Hoef je ook niet te wachten tot volgend jaar. Koop je voor het geld van de 19" nu 2 17" schermen en over een jaar een 20" OLED scherm erbij met een res van 1600x1200 (of hoger) voor in het midden. Dat is precies mijn idee
15" vind ik zelf niks, omdat ik gewent was te werken met een 21" CRT op een res van 1920x1440 en dat wel een veel te fors verschil vond
The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.
*kick*KillerBeeForEver schreef op 16 maart 2003 @ 12:36:
Heeft iemand ervaring met de Belinea 17" lcd, type 101741?
http://www.belinea.nl/inc...achid=23&landid=23&lang=1
Ik ben met name geinteresseerd in hoe dit schermpje bevalt i.c.m. gamen en films bekijken.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Verwijderd
Dan zou ik voor de 10 17 30 gaan:

Ziet er veel strakker uit met die dunne rand en heeft de zelfde specs.. 25ms, dig/ana, 3 jaar garantie etc... Die 10 17 41 heeft alleen een groter beeld; 17.4". Jammer dat zo weinig mensen de gok durven te wagen voor €487 en dat er geen reviews zijn.. Je weet het nooit met die specs
edit: zit trouwens een samsung scherm in..
edit2: je kan het scherm in verticale positie brengen, hoe heet dat ook alweer?
Geslijm natuurlijk maar klinkt goedThe short response time of 5/20 ms and the integrated loudspeakers make the Belinea 10 17 30 the ideal display for multimedia applications and high-speed video animations.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 10:14 ]
Ziet er goed uit moet ik eerlijk zeggen, ook een mooi design.Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 09:59:
[...]
Dan zou ik voor de 10 17 30 gaan:
[afbeelding]
Ziet er veel strakker uit met die dunne rand en heeft de zelfde specs.. 25ms, dig/ana, 3 jaar garantie etc... Die 10 17 41 heeft alleen een groter beeld; 17.4". Jammer dat zo weinig mensen de gok durven te wagen voor €487 en dat er geen reviews zijn.. Je weet het nooit met die specs. De reviews die er zijn van belinea tft's zijn positief maja.. Je kan het beste, zoals hier al zovaak gezegd is, eerst even kijken en testen in een winkel voor je een tft koopt..\
edit: zit trouwens een samsung scherm in..
edit2: je kan het scherm in verticale positie brengen, hoe heet dat ook alweer?
[...]
Geslijm natuurlijk maar klinkt goed. Ik vind het wel een
scherm..
"edit2: je kan het scherm in verticale positie brengen, hoe heet dat ook alweer?"
Pivot
Na enkele weken gisteren weer eens voor het eerst een FSP gespeelt met me TFT, maar toch zie ik echt geen tot amper ghosting.
Daarna heb ik voor de gein nog eens me oude 19" samsung crt eraan gehangen en het verschil is enorm merkbaar, danwel in de beeldweergave en kleurdiepte.
Verschil in ghosting merkte ik niet, kortom na maanden dat ik de Samsung 181T heb is het nog steeds een prachtig scherm en geniet er ook daadwerkelijk iederedag nog van.
Werkelijk elke cent waard geweest (destijds inc verzendkosten 1100 euro

39
die 101730 heeft trouwens een contrast ratio van 350:1, is dat verschil erg groot (of: merk je dat?) met de 400:1 van de 101741?
[ Voor 14% gewijzigd door KillerBee op 17-03-2003 13:19 ]
Verwijderd
Dan nog een andere vraag?
Iemand ervaringen met de ACER AL712 (Contrast ratio 500:1, Brightness 250 cd/m2, 25ms response (on+off))??
Verwijderd
Tom heeft de 10 17 20 gereviewed zie ik ja. Niet al te best nee maar de 10 15 35 waren ze weer wel erg over te spreken. Bijde zijn niet meer in productie dus ik weet het niet..KillerBeeForEver schreef op 17 March 2003 @ 13:01:
Bedankt Got, ik zal toch zeker es een keertje in de winkel kijken, om o.a. naar die Belinea en ook naar een Liyama te kijken. Ik hoopte erop dat iemand ervaring met de Belinea had, en mijn twijfeling weg kon nemen, want inderdaad: hij is vrij goedkoop en er zijn weinig tot geen reviews bekend (wel eentje gezien bij ome Tom, maar die was helaas vrij negatief), dus het is en blijft een gok. Als er alsnog iemand is die een Belinea TFT'tje heeft staan, dan hoor ik graag je visie op dit scherm
.
edit:
die 101730 heeft trouwens een contrast ratio van 350:1, is dat verschil erg groot (of: merk je dat?) met de 400:1 van de 101741?
Toevallig heb jij nu precies hetzelfde crt scherm als ik
Ik heb een veeg van 3.5cm achter die blokjes

Da's toevallig!Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 14:10:
[...]
Toevallig heb jij nu precies hetzelfde crt scherm als ik. De 109S. Ik draai 1600x1200x75hz en das best relaxed alleen volgens mij heb ik ook last van ghosting. Moet je eens die tft ghosting test doen: http://www.monitorsdirect.com/toolkit/
Ik heb een veeg van 3.5cm achter die blokjes...
Het is mij eigenlijk nog nooit opgevallen, maar ik zal vanavond die test eens doen (zit nu nl. op m'n werk

Verwijderd
Ik vind de lage resolutie met games totaal niet minder dan de normale, in Windows uiteraard wel, maar dat heeft elk TFT scherm zover ik weet. Ook vind ik het voor photoshop enzo ook erg goed werken, ook als je iets schuin gaat zitten, de 160 graden inkijkhoek is niet dat het 160 graden hetzlefde blijft, maar je kunt het nog goed zien, alleen verkleurd iets, al met al zou ik je zeker de Hitachi aanraden. En 600 euro is echt niet duur voor zo'n scherm met DVI en pixelgarantie etc.Nu vond ik de Hitachi CML174SXWB 17".
Verwijderd

Ff vlug wat pics, gekloot is dat er aan de linkerkant een heel groot raam zit, en ik krijg de flitser van m'n digicam niet uit
Zal vanavond nog even wat pics nemen, oja KLIK voor grote versie!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 17:33 ]
Verwijderd
Nice! En hoest met ghosting en dode pixels? Jammer dat ie geen digitale aansluiting heeft..Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 17:33:
Nog even wat pics van m'n LG Flatron L1510S
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ff vlug wat pics, gekloot is dat er aan de linkerkant een heel groot raam zit, en ik krijg de flitser van m'n digicam niet uitshit accu ook nog leeg
Zal vanavond nog even wat pics nemen, oja KLIK voor grote versie!
Nee, mij is het ook nooit opgevallen met spelletjes oid. Denk dat ik daarom niet zoveel problemen zal hebben met een beetje ghosting..KillerBeeForEver schreef op 17 March 2003 @ 14:21:
[...]
Da's toevallig!![]()
Het is mij eigenlijk nog nooit opgevallen, maar ik zal vanavond die test eens doen (zit nu nl. op m'n werk). Ik draai de mijne eigenlijk altijd 1024x768x85hz, zou uiteraard wel hoger kunnen, maar dan moet ik echt een brilletje hoor, hehe
.
Verwijderd
Geen dode pixels en geen ghosting, ik speel altijd RtCW en UT2003.Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 17:52:
[...]
Nice! En hoest met ghosting en dode pixels? Jammer dat ie geen digitale aansluiting heeft..
De analoge aansluiting is overigens met een goede videokaart net zo scherp als met DVI.
Nog een foto maar dan met alle troep er omheen

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 20:06 ]
Ben blij dat het eindelijk speelbaar is
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Dat is wel de eerste verbouwing waar ik van hoor waardoor iemand mínder ruimte heeft
[ Voor 5% gewijzigd door PowerFlower op 18-03-2003 10:46 ]
Ik heb nu sinds een maandje de Belinea 10 17 40 in gebruik en hij bevalt prima:

Schermrand is iets aan de dikke kant, maar dat moet ook wel (een beetje) want anders passen die boxen er niet in (kwaliteit is prima voor windows etc, maar voor films is een setje 'echte boxen' toch lekkerder.) Jammer dat er een externe power adapter aanhangt, maar goed, daar kan ik wel mee leven.
Ik had het scherm de eerste dagen alleen analoog aangesloten, maar nu sinds kort ook via DVI en dat ziet er toch wel mooier uit... Ik heb de kabels nu nog alle 2 tegelijk aangesloten gelaten (en wissel via OSD) omdat anders TVTool niet meer werkt
Grote inkijk hoek (170°) is erg lekker en ook de brightness is (standaard al) dik in orde. Ik heb hiervoor een van de 1e TFT's op m'n (Fujitsu) laptop gehad en dit is echt een wereld van verschil.
Verder heb ik het scherm via m'n werk aangeschaft, samen met nog 2 andere indetieke setup's en alle 3 de schermen hebben een dooie (always off) pixel. Bij mij zit ie recht in het midden (iets onder je crosshair zegmaar, af en toe best handig eigenlijk

Toch wel jammer dat je dit soort info zelf achteraf moet zoeken en dat ze het er niet gewoon zelf bij vermelden (een stickertje op de doos is voldoende).
Verder speel ik alleen Counterstrike, BF1942 en nog wat strategie games (AoM en Warcraft III) en dat ziet er allemaal zeer strak uit. Nadeeltje is alleen dat ik hiervoor die oude laptop gewend was en dat dus alles er op het moment voor mij nog zeer strak uit ziet
Ik heb weinig last van ghosting (al zie je het soms wel!) en bij alle games die ik tot nu toe heb bekeken werkten ook de lagere resoluties best goed (1024x768, 1280x960), maar natuurlijk is de max (1280x1024 @ 72Hz, WinXP) het lekkerst
Ik ben er zeer tevreden over, maar ik heb er dan ook geen 8 op een rij staan om mee te testen en vergelijken.. Succes bij het kiezen iig!
Wees consequent, maar niet altijd
echt veel ruimte op mn bureau nu tov tft+17"crt
oh en gewoon weer geen dode (sub)pixels
[ Voor 18% gewijzigd door bolleh op 18-03-2003 13:04 ]
Bedankt voor het melden van je ervaring over dit scherm!
Ik wil juist geen contact met Belinea want daar heb ik niets mee te maken, het gaat om de dealer!
Aha, sorrie, dat was me daarnet nog niet helemaal duidelijk.Ook schreef op 18 March 2003 @ 13:47:
Ik wil juist geen contact met Belinea want daar heb ik niets mee te maken, het gaat om de dealer!
Komt in het najaar uit dus ruim de tijd om de broodnodige Eurootjes te sparen..
Was er trouwens nog iemand die als vrijwilliger wil optreden een overzicht te maken van de populaire TFTtjes??
ik zit al een tijdje te kwijlen naar tft's en wil er eigenlijk best graag 1 hebben.
enige nadeel is dat ik weinig geld heb en er teveel voor wil hebben
ik begrijp dat 15.1" gelijk staat aan 17" crt?
die maat wil ik namelijk minimaal. nu zijn er idd erg veel mooie schermpjes en nog redelijk betaalbaar ook (450 euro max). maar welke zijn goed? ja ik weet het.. search, lees reviews.
ga ik ook wel doen maar hebben jullie bij voorbaat al een paar schermen waarvan je zegt daar moet je ff naar kijken of die moet je absoluut niet hebben?
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
Zelf opgemeten bij mij thuis
Verwijderd
Bij een bedrijf dat heet www.itwebwinkel.nl zie ik de Hitachi CML174 voor 569 pleuro, niet normaal, kent iemand itwebwinkel trouwens? Ik zie em voor het eerst. Staan wel veel reacties bij. Ziet bij er beter uit dan Digiworld, die heeft duimpie omlaag, zou ik nooit kopen.
Die ADI lijkt me trouwens ook wel gaaf, heeft iemand deze al?
15" Iiyama AX3817UTD € 379
15" Samsung 151S TFT Silver € 389
nu weet ik dat het beide wel goede merken zijn (al snapte ik dat de garantie regelaars van Iiyama niet goed waren?)
ik ga er gewoon mee gamen. dus kleur echtheid is niet echt een vereiste (al zie ik graag wel duidelijk verschil tussen rood en blauw in UT
Bier, Whiskey en Metal!!
Hmmm...54"SimonBenson schreef op 18 March 2003 @ 15:58:
Deze Samsung lijkt me ook wel leuk.
Komt in het najaar uit dus ruim de tijd om de broodnodige Eurootjes te sparen..
Was er trouwens nog iemand die als vrijwilliger wil optreden een overzicht te maken van de populaire TFTtjes??

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Ik ben ook van plan om een samsung 172T tekopen.Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 16:00:
ik wil NU een dvi-D kabel!!
weet iemand wat winkels ? internet... heb al heel veel gezocht maar hebben echt bijna nergens of ze hebben alleen dvi-i of ze kosten 45 euro
en heeft weet iemand of duallink/singlelink nog echt boeit.. (want vaak hebben ze alleen single link) /me heeft 172 T
Maar nu zag ik in een review dat dit TFT scherm last had van Streaking bij gebruik van de analoge aansluiting.
Wat is Streaking nu precies en heeft dit scherm ook last van ghosting
ik heb dus 2 van die samsung schermen(ivoor weliswaar)Lord_Mithril schreef op 18 March 2003 @ 18:49:
net ff wezen graven. en ik heb mn oog op deze 2 laten vallen verlopig.
15" Iiyama AX3817UTD € 379
15" Samsung 151S TFT Silver € 389
nu weet ik dat het beide wel goede merken zijn (al snapte ik dat de garantie regelaars van Iiyama niet goed waren?)
ik ga er gewoon mee gamen. dus kleur echtheid is niet echt een vereiste (al zie ik graag wel duidelijk verschil tussen rood en blauw in UT)
ben er zeer tevreden over, bij dvd zie ik geen ghosting, bij quake 3 heel af en toe bij erg grote contrast stukken(dus echt letterlijk een superdonkere textured polygon met schuin erachter een perfect witte polygon in een aantal test maps van me) maar dit zie je in normale games nooit dus ghosting kom je op dit scherm niet snel tegen
Verwijderd
De brightness vind ik wel goed, moest ik zelfs wat lager zetten, maar voor de rest; licht wordt niet goed over het scherm verdeeld, sommige vlakken zijn lichter dan andere. Zwart is niet echt zwart, meer grijs en vanuit de zijkant gloeit er wat wit op. Ook veranderen kleuren als je je hoofd iets op en neer beweegt.. Ow, helemaal vergeten. Met die blokjes test van monitorsdirect.com had ik geen last van ghosting. Helaas kan ik het niet met games testen.. Er zitten drie kapotte pixels op waarvan eentje heel erg irritant opvalt op zwarte/donkere vlakken. Fel groen.
Nja, ik zou m´n geld er niet aan uitgeven vooral vanwege de slechte verdeling van licht dat opvalt bij donkere vlakken.. De eigenaar is echter buitengewoon tevreden over het scherm maar doet er ook slechts tekstverwerken, internetten en emailen en hecht vooral veel waarde aan de ruimtebesparing
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 20:32 ]
nice ik had al van meerdere mensen gehoord dat deze wel aardig wasbolleh schreef op 18 March 2003 @ 20:22:
[...]
ik heb dus 2 van die samsung schermen(ivoor weliswaar)
ben er zeer tevreden over, bij dvd zie ik geen ghosting, bij quake 3 heel af en toe bij erg grote contrast stukken(dus echt letterlijk een superdonkere textured polygon met schuin erachter een perfect witte polygon in een aantal test maps van me) maar dit zie je in normale games nooit dus ghosting kom je op dit scherm niet snel tegen
ik koop em denk ik morgen (ik haat wachten).
laat em wel ff in de winkel testen natuurlijk
nu alleen ff kijken hoe die pixal garantie van samsung werkt... just incase
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
Acer TFT Monitor 17 Inch AL732 of,
HITACHI CML174SXWB
zijn d8 ik beide 16 ms resonse time.
en prijs maakt ook niet veel uit.
Speel vrij veel games en denk dat een lage Response time wel fijn is
Zit nu zelf op een 15 "van 1992 omdat ik me andere scherm is opgeblazen
maar welke van die 2 raden jullie me aan ?
*Edit*
zie nu dat de ADI A715 ook 16 ms is en 100 euro geodkoper
dus nu tussen die 3
*Edit*
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 21:40 ]
Verwijderd
En daar zit ik nu lekker achter/voor te typen.
ik ga nu voor een iets andere. zelfde specs maar iets mooier.
de Samsung syncmaster flexline 152S
moet alleen ff kijken of mediamarkt R'dam em heeft iemand die dat toevallig al weet? scheelt me een rot eind lopen
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
als ik de post van bolleh lees is t juist t omgekeerdeVerwijderd schreef op 19 March 2003 @ 10:08:
Ik hoorde juist veel negatieve dingen over Samsungs in combinatie met games (vooral 3D als Quake en Unreal), ze zien er wel leuk uit altijd (alleen de N en T serie dan de P enzo is echt lelijk), maar gaat toch voornamelijk om games en films en het beeld opzich.
ok hij heeft dan de 151S maar das alleen een andere buitenkant want de specs zijn precies t zelfde. argh was t maar vast half 5...
Bier, Whiskey en Metal!!
Ook ik zit al lange tijd te denken.... en kwam op hetzelfde lijstje van mogelijkheden uit, alleen had ik er nog 1 bij staan:Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 21:29:
Ik zit al een lange tijd te denken aan een tft scherm alleen nu zie ik er eignelijk 2 die me het meeste geschikt lijken voor de prijs die eraan wil uitgeven max 600 euro±
Acer TFT Monitor 17 Inch AL732 of,
HITACHI CML174SXWB
...
*Edit*
zie nu dat de ADI A715 ook 16 ms is en 100 euro geodkoper
dus nu tussen die 3
*Edit*
LG L1710B(u)
Heb jij een reden waarom deze niet in jouw lijstje staat?
Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past
Verwijderd
Met dat verschil dat die LG een mooier design heeft dan die Hitachi.Mikkie001 schreef op 19 maart 2003 @ 12:52:
[...]
Ook ik zit al lange tijd te denken.... en kwam op hetzelfde lijstje van mogelijkheden uit, alleen had ik er nog 1 bij staan:
LG L1710B(u)
Heb jij een reden waarom deze niet in jouw lijstje staat?
Ik ben zeer tevreden over die LG
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 13:24 ]
zoals gezegd heb ik er totaal geen problemen mee, af en toe een beetje ghosting bij hele grote contrast wisselingen zoals bijna zwart > bijna wit icm met een speler die snel loop, maar verder niet hoorVerwijderd schreef op 19 March 2003 @ 10:08:
Ik hoorde juist veel negatieve dingen over Samsungs in combinatie met games (vooral 3D als Quake en Unreal), ze zien er wel leuk uit altijd (alleen de N en T serie dan de P enzo is echt lelijk), maar gaat toch voornamelijk om games en films en het beeld opzich.
ze hangen hier overigens aan een radeon 9700
iemand toevallig een idee hoe je een divx/dvd/vcd over 2 monitor kan spreiden? kennis kan het wel met een geforce 4 4600 maar alleen met powerdvd, bij mij lukt het totaal niet
ACER AL732
Voor: Veel aansluitingen en kabels bijgeleverd.
Tegen: Geen DVI kabel, moeilijk omschakelen tussen DVI/D-sub
Hitachi CML174SXWB
Voor: pixelgarantie
Tegen: Problemen met zwart weergave
ADI A715
Voor: Prijs
Tegen: Slecht leverbaar
LG L1710B(u)
Voor: Built-in adapter, makkelijk switchen tussen DVI/D-sub, DVI kabel meegeleverd
Tegen: Niet in hoogte verstelbaar, kleine verticale kijkhoek(?)
Design is persoonlijk en heb ik niet bij voor/tegen genoemd. Misschien kan iemand dit nog aanvullen?
Wie zei ook al weer "Elk voordeel heeft zijn nadeel" ??
Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door SimonBenson op 19-03-2003 16:19 ]

Raar dat Hitachi zo vreemd doet, ik d8 dat ze er wel trots op zouden zijn op hun garantie.SimonBenson schreef op 19 March 2003 @ 16:18:
Wil je wat meer info over dead pixels policy, lees eens een report van Tom's Hardware.com
Zeer wreed!!apollovenlo schreef op 19 March 2003 @ 16:45:
Zo nu effe een foto van mn nieuwe schermpjuz!! 2x de hitachi cml174sxw b op een leadtek gf4400 ti
[afbeelding]
(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc
Verwijderd
Zeer mooi scherm. Ik kreeg alleen in het begin bij DVI een No Signal melding. Toen analoog geprobeerd, deed het wel. Hoe los ik dit op?
Verder vind ik de tekst in windows zelf niet scherp. Wat kan hier de oorzaak van zijn? En hoe los ik dit op? (of ligt dat gewoon aan het feit dat ik altijd CRT gebruikt heb tot nu toe)
Nog iets: de maximale resolutie die ik kan instellen is 1280x960, dat moet als het goed is 1280x1024 zijn. Hoe los ik dit op?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 18:10 ]
Dat is dus je probleem! De letters zijn niet scherp omdat je scherm een beetje aan de lengte begint te trekken. Probeer eens de drivers die bij je monitor zaten, en de refresh rate aan te passen.Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 18:08:
...
Verder vind ik de tekst in windows zelf niet scherp. Wat kan hier de oorzaak van zijn? En hoe los ik dit op?
Nog iets: de maximale resolutie die ik kan instellen is 1280x960, dat moet als het goed is 1280x1024 zijn. Hoe los ik dit op?
Verwijderd
Heb je wel de drivers wel geinstalleerd?
Verwijderd
En bij refreshrate kan ik alleen 75Hz kiezen.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 18:12 ]
vind je dat lekker werken zoapollovenlo schreef op 19 March 2003 @ 16:45:
Zo nu effe een foto van mn nieuwe schermpjuz!! 2x de hitachi cml174sxw b op een leadtek gf4400 ti
[afbeelding]
ik heb 2 15" maar heb ze eerst ook zo naast elkaar gezet maar nu heb ik ze een stukje naar binnen toe gedraaid, dus als ik mn hoofd naar een scherm draai kijk ik er _recht_ tegenaan, werkt imho lekkerder dan de setup die jij hebt
ik neem aan dat de menus van samsungs vrijwel hetzelfde zijn:Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 18:08:
Ik heb mn samsung 171P![]()
Zeer mooi scherm. Ik kreeg alleen in het begin bij DVI een No Signal melding. Toen analoog geprobeerd, deed het wel. Hoe los ik dit op?
Verder vind ik de tekst in windows zelf niet scherp. Wat kan hier de oorzaak van zijn? En hoe los ik dit op? (of ligt dat gewoon aan het feit dat ik altijd CRT gebruikt heb tot nu toe)
zoek even het menu "image lock" op en verander de waarde van "fine"
dit maakt alles scherper of meer blur achtig, de waarde die je nodig hebt voor scherpte verschilt per videokaart/monitor combo, en zelfs per uitgang(op mn radeon 9700 heb ik bij de 2e schermen een andere waarde). ook je refresh rate is van invloed op de fine waarde(bij mij draaien ze allebei op 60hz bij monitor 1 heb ik een fine waarde van 74 en bij de 2e een waarde van 32)
[ Voor 51% gewijzigd door bolleh op 19-03-2003 18:15 ]
Zonder cleartype zijn de letters juist eerder te scherp, je ziet enorm duidelijk dat letters eigenlijk uit pixels bestaan. Bij een crt monitor is dit niet het geval.Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 18:10:
Tekst niet scherp? Als je windows XP hebt kan je cleartype aanzetten.
Heb je wel de drivers wel geinstalleerd?
Dat is dus geen oplossing voor z'n probleem; z'n max resolutie is te laag.
Ja ik weet maar die pic is van toen ze net uit de doos kwamen maar nu staan ze dus ook iets anders !!bolleh schreef op 19 March 2003 @ 18:11:
[...]
vind je dat lekker werken zo
ik heb 2 15" maar heb ze eerst ook zo naast elkaar gezet maar nu heb ik ze een stukje naar binnen toe gedraaid, dus als ik mn hoofd naar een scherm draai kijk ik er _recht_ tegenaan, werkt imho lekkerder dan de setup die jij hebt

Maar het zijn wel lekkere schermpjuzz moet ik zegge
Ik zou wel een ander toetsenbordje nemen, van jouw type toetsenbord is er ook een zwarte (die ik heb). Maarja, bijzaak.apollovenlo schreef op 19 March 2003 @ 18:15:
[...]
Ja ik weet maar die pic is van toen ze net uit de doos kwamen maar nu staan ze dus ook iets anders !!![]()
Maar het zijn wel lekkere schermpjuzz moet ik zegge
Verwijderd
Ok. maar dan ligt het aan de driversCubix schreef op 19 maart 2003 @ 18:13:
[...]
Zonder cleartype zijn de letters juist eerder te scherp, je ziet enorm duidelijk dat letters eigenlijk uit pixels bestaan. Bij een crt monitor is dit niet het geval.
Dat is dus geen oplossing voor z'n probleem; z'n max resolutie is te laag.
Ik kan dus alleen een vernieuwingsfrequentie kiezen van 75Hz, en de maximale resolutie is 1280x960. Uhm, wat nu?
Ga eens wat proberen zou ik zeggen, dus eerst software matig: drivers van je videokaart vervangen, andere versie van die monitor drivers proberen.Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 18:18:
[...]
Ok. maar dan ligt het aan de drivers![]()
Ik kan dus alleen een vernieuwingsfrequentie kiezen van 75Hz, en de maximale resolutie is 1280x960. Uhm, wat nu?
Probeer toch die refreshrate lager te zetten door dat checkboxje te unvinken dat eronder staat. ("Modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven.")
Als dat echt niet werkt doorgaan met hardware controleren: probeer een andere videokaart (of meteen een andere computer).
Verwijderd
Of em aansluiten op DVICubix schreef op 19 March 2003 @ 18:21:
[...]
Ga eens wat proberen zou ik zeggen, dus eerst software matig: drivers van je videokaart vervangen, andere versie van die monitor drivers proberen.
Probeer toch die refreshrate lager te zetten door dat checkboxje te unvinken dat eronder staat. ("Modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven.")
Als dat echt niet werkt doorgaan met hardware controleren: probeer een andere videokaart (of meteen een andere computer).
edit:
Ik heb net een mailtje gestuurd naar Samsung. Kan alleen wel ff duren voor ik antwoord heb, duurde met een vorige vraag die ik had ook een redelijke tijd.
[ Voor 20% gewijzigd door zimbab op 19-03-2003 18:42 ]
Verwijderd
Ok. Meld het hier even als je reactie hebt, wil je? maar goed. Ik heb een oplossing voor mn scherpte van de tekst in windows probleem: Ik heb even de drivers verwijderd. Nu draai ik zonder drivers. Maar ik kan nu kiezen uit 1280x960 en 1280x1024. Die laatste wilde ik dus hebben, en het doet het. De tekst is gelijk veel scherper. Nu is mijn vraag, wat heeft het qua prestaties voor gevolgen als ik de drivers niet installeer?zimbab schreef op 19 March 2003 @ 18:35:
Dat probleem heb ik dus ook bij mijn 152T! Soms pakt ie de DVI helemaal niet. Ik heb nu zowel de digitale als analoge kabel er aan hangen. Maar nu weet ik dus dat het aan de monitor ligt.....zou anders wel heeel toevallig zijn he. Hoef ik niet meer de videokaart met een maat van me te ruilen, maar kan ik meteen met Samsung contact opnemen.
edit:
Ik heb net een mailtje gestuurd naar Samsung. Kan alleen wel ff duren voor ik antwoord heb, duurde met een vorige vraag die ik had ook een redelijke tijd.
Doe ik uiteraard. Het driver-verhaal staat hier (moet je iets naar beneden scrollen)Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 18:47:
[...]
Ok. Meld het hier even als je reactie hebt, wil je? maar goed. Ik heb een oplossing voor mn scherpte van de tekst in windows probleem: Ik heb even de drivers verwijderd. Nu draai ik zonder drivers. Maar ik kan nu kiezen uit 1280x960 en 1280x1024. Die laatste wilde ik dus hebben, en het doet het. De tekst is gelijk veel scherper. Nu is mijn vraag, wat heeft het qua prestaties voor gevolgen als ik de drivers niet installeer?
[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 19-03-2003 19:02 ]
Verwijderd
ECHT SUPER STRAK!!! Ook die kast van je computer is erg gaaf trouwens, welke is dat?? (offtopic)apollovenlo schreef op 19 March 2003 @ 16:45:
Die Hitachi monitoren zien er goed uit, hoe bevallen ze voor de rest
en hijs cool.
in UT2k3 ok niet
Bier, Whiskey en Metal!!
Ja ek vind ze echt wel lekker alleen in het donker (in games) is het soms een beetje erg zwart. Maar ik was een gaare LG crt gewend (kreeg ik altijd hoofdpijn van) das nu echt wel 10 X beterVerwijderd schreef op 19 March 2003 @ 19:06:
[...]
ECHT SUPER STRAK!!! Ook die kast van je computer is erg gaaf trouwens, welke is dat?? (offtopic)
Die Hitachi monitoren zien er goed uit, hoe bevallen ze voor de rest

Enne die kast die staat in m'n sig (vobis kast die hele oude)
Nu ff de handleiding doorlezen hoe je inputs moet selecteren, composite en analoog-in wil ie niet tegelijk, 't is of of, en tussendoor ding uitzetten. Kan niet wisselen, zal wel een knoppie zijn ofzo, moet nu de niet-gebruikte stekker eruit trekken

Edit >> Monitor specs
[ Voor 17% gewijzigd door DouweGNL op 19-03-2003 21:40 ]
Ik had ook problemen om m'n DVI kabel werkend te krijgen (op m'n GF4 4200) en ik heb het (nav dit topic) opgelost door wat rommelen met m'n nView instellingen. Daar stond m'n analoge scherm nl nog als primair scherm ingesteld!Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 18:08:
Ik heb mn samsung 171P![]()
[...]
(heeft wel een klein beetje een off-topic gehalte
Maar de volgende keer de kabeltjes wegstoppen en de schone was in de kast
Zonder gekheid, die Acer ziet er strak uit!!
Je moet even de auto knop inhouden dan switch hij van input.DJSmiley schreef op 19 March 2003 @ 20:51:
Vandaag m'n Acer AL732 gekregen.. Bevalt prima tot nu toe, perfect beeldje. Ook geen ghosting oid. En het blauwe powerledje is wel grappig
Nu ff de handleiding doorlezen hoe je inputs moet selecteren, composite en analoog-in wil ie niet tegelijk, 't is of of, en tussendoor ding uitzetten. Kan niet wisselen, zal wel een knoppie zijn ofzo, moet nu de niet-gebruikte stekker eruit trekken
(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc
(Hitachi, LG, Acer, NEC, ADI, bla bla bla...)
De kleurweergave die hiermee drastisch verminderd...
Nou kan ik mij onder de beeldscherm opties de Nvidia Nview Kleurcorrectie-instellingen herinneren (b.k.a. Digital Vibrance).
Hiermee kan toch ook makkelijk de 'verloren' kleurweergave gecompenseerd worden,
of heb ik het mis?
Omhoogpompen die Digital Vibrance & problem solved?
Of ligt er een meer 'technische' verklaring achter waarom dit 'niet' mogelijk zou kunnen zijn.
In dat geval is mijn keuze naar de Hitachi snel gemaakt.
(1e keus blijven vooralsnog de Acer 732 & de LG1710(b)
[ Voor 15% gewijzigd door wolface op 19-03-2003 23:33 ]
Verwijderd
dat _kan_Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 00:28:
Hoe zit dat met die dode pixels? stel ik koop een scherm zonder oveleden pixels, gaan die dan vanzelf na een bepaalde tijd dood ofzo
maar je hoort er maar heel weinig van, in zekere zin gaan ze wel dood(je brightness wordt met de tijd minder maar als je hem op 100% gooit krijg je echt een veel te fel beeld) het gebeurd ook weleens dat een pixel weer besluit te gaan leven, maar ook dit hoor je heel weinig
overigens draai ik dus 2048*768 met 2 schermen, dat zijn 1.572.864 pixels oftewel 4.718.592 subpixels...en geeneen daarvan is kapot hier
kan me best voorstellen dat er 1 van die miljoenen kapot zou zijn maargoed das het voordeel van beter wordende productie lijnen
[ Voor 21% gewijzigd door bolleh op 20-03-2003 00:45 ]
Hoe bevalt jullie die Acer voor de rest? Met name bij gamen enzo, speelt dat lekker met dit schermpje (geen ghosting e.d.)?
Waar hebben jullie deze TFT gekocht en (nog belangrijker
weet nog niet precies wanneer ik hem binnen krijg,volgens de verkoper binnen 3 dagen,
ga vandaag even bellen
[ Voor 10% gewijzigd door henksnap op 20-03-2003 09:12 ]
Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc
Ik kreeg er op de TFT van m'n Laptop na 2,5 jaar idd eentje bij. Het scherm werd ook een beetje roze (ipv wit) als ie nog koud was, dat verschijnsel had ik in het begin ook niet!Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 00:28:
Hoe zit dat met die dode pixels? stel ik koop een scherm zonder oveleden pixels, gaan die dan vanzelf na een bepaalde tijd dood ofzo
Thanx Henk, ik hoor graag van je hoe ie bevalt!henksnap schreef op 20 March 2003 @ 09:05:
KillerBeeForEver:Heb die van mij (Acer 732) gisteren besteld bij Plover systems staat in de pricewacht voor €559.00,
weet nog niet precies wanneer ik hem binnen krijg,volgens de verkoper binnen 3 dagen,
ga vandaag even bellen
Verwijderd
Verwijderd
Pcies, dat is eigenlijk het enige wat mij weerhoudt dit scherm te bestellen. Die speakers staan zo oubollig en daarnaast, je hebt er geen f$%K aan!Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 10:22:
Heeft Acer pixelgarantie? En vind je die speakers in het scherm niet zonde? Het geluid is toch altijd kl#te uit zo'n ding, en het kost nog extra ruimte ook, in de voet had mooier geweest, maar ja zo blijft er als echte Nederlander altijd wat om over te zeiken, voor de rest ziet ie er goed uit, maar je kast vind ik mooierDie ADI lijkt trouwens erg veel op de Acer qua specs, maar heeft volgens mij geluid in de voet, en USB hub.
Verwijderd
ik begin hierdoor toch wel erg geinteresseerd te raken in de Hitachi CML174SXW maar ook in de Iiyama AS4314UT 17
het gaat mij dus om die ghosting/trailing shit dat mot ik dus niet hebbuuuuuh
je zou zeggen dat de Hitachi met z'n 12ms + tf: 4ms Typ Response Time is sneller dan de Iiyama met z'n 20 ms response time,de keus lijkt makkelijk, maar aan de andere kant is de Iiyama wel beter in donkere gedeeltes van een game en is er volgens ome tom ook geen ghosting aanwezig terwijl die een langere response tijd heeft...
gek wor je dervan welke van de twee ? ik vind de hitachi mooier om te zien (uiterlijk) maar als die nog ghost in games vind ik het ook nix
Op de Tweakers frontpage staat dus een een link naar review bij 3DNewsNet van de Samsung SyncMaster 191T en die komt er, zoals hier ook al gebleken is, goed vanaf.
Frontpage
Artikel bij 3DNewsNet

Verwijderd
Verwijderd

Dit topic is gesloten.