TFT/Gamen - the final episode part 3

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.704 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Plaats in dit topic alle vragen, opmerkingen en tips over tft`s en tft`s. Altijd leuk om pictures te posten + ervaring met games i.v.m. ghosting

Hieronder staan wat links naar recente reviews:

hitachi cml174sxw
17" lcd test
15" lcd test

Nog wat links naar de fabrikanten:

Philips
Sony
Eizo
Iiyama
Hitachi
Samsung
Belinea
Ctx
Lg
Nec
Viewsonic
Neovo

Pricewatch:

pricewatch lcd

Andere delen

TFT/Gamen - the final episode
TFT/Gamen - the final episode part 2

Tip bij zoeken naar een bepaalde TFT in deze 2 topics:

Zet bij prefs je posts op 99 en ctrl f om te zoeken op het type nummer. Zo vind je bijna alle posts terug over een bepaalde TFT

Ik heb zelf de knop eindelijk doorgehakt en heb de 172T bestelt :) Levertijd 1 week, maar goed, geen probleem :)

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/172T.jpg

Waarom ik hier voor heb gekozen: Ik wil 17 inch, en ervaringen met games zijn goed met dit TFTtje. Kan niet opboksen tegen de 191T van Koffie, maar goed :+

[ Voor 21% gewijzigd door We Are Borg op 28-01-2003 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:30
Ik heb een dell 1702 FP 2d kwaliteit is super
alleen Reactietijd is volgens mij niet zo goed (d8 50 ms)
Weet iemand dit ?

want wou ik graag weten, voor games is dat namelijk handig. Met dit scherm valt al goed te gamen en ik ga binnenkort een nieuwe kopen, dus als ik een scherm heb met nog een lagere reactietijd weetik dat die goed is

[ Voor 48% gewijzigd door STIMPPYYY op 28-01-2003 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Moet je ff kijken op site van dell. 50 ms is prima zolang je niet gamed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 12:14

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Ik heb zelf de Iiyama AS4315UT, en moet zeggen, heb totaal geen spijt van deze aankoop.
Geen ghosting effect of iets dergelijks, en lekker rustig en stabiel (maar zijn meeste TFT's natuurlijk ;) ).
Heb em zelf gekocht ivm nek-klachten (verschoven wervels), maar had het achteraf veel eerder moeten doen.

Eigenlijk alleen maar lof over deze TFT, er is maar 1 minpuntje, en dat is dat hij ietwat donker beeld geeft, maar das weer in te stellen via windows.

En nog ff een picje dan :)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/PC+TFT.JPG

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76058

Iemand al gehoort van deze van LG-Philips:
De LM201U03 20.1" 16ms etc

Super IPS technology can increase the viewing angle of a large-screen LCD up to 176 degrees from any direction and diminishes gray color shift, permitting screen quality that rivals CRTs, said a company statement. Response time for the new model has been improved by more than 25 percent.

250 cd/m² and a response time of 16 ms. The new model's bezel width is only 9.5 mm (left/right/bottom) and 11 mm (top) -- a 60-percent reduction over previous 20.1-inch displays

http://www.lgphilips-lcd....kinds=movement&pname=news

Hij is al aangekondigt sinds november & men zou een yealed van 90% halen ... Ben echt benieuwt achter dit scherm ... 16ms & verbeterde gray-to-gray snelheid ook (zodus niet meer de gray problemen zoals die nu nog zijn op lcd's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

Afbeeldingslocatie: http://di.dell.com/images/global/topics/vectors/2000-dvi-002.gif

Voor alle mensen die door het DVI single double link bomen het bos niet meer zien.

Op mijn samsung 191T kan ik heel goed gamen, zeker naar een half uurtje opwarmen. En morgen komt m'n DVI-D kabel binnen, wat volgens mij ook nog een beter effect geeft.

Ik zag trouwens dat ze bij Informatique alweer uitverkocht zijn. Toen ik hem vorige week bestelde hadden ze er nog vijftig!!!!!!!!!!!!!!

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 30386 op 28-01-2003 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 14:27
Thunderman_303 schreef op 28 januari 2003 @ 22:15:
Ik heb zelf de Iiyama AS4315UT, en moet zeggen, heb totaal geen spijt van deze aankoop.
Geen ghosting effect of iets dergelijks, en lekker rustig en stabiel (maar zijn meeste TFT's natuurlijk ;) ).
Heb em zelf gekocht ivm nek-klachten (verschoven wervels), maar had het achteraf veel eerder moeten doen.

Eigenlijk alleen maar lof over deze TFT, er is maar 1 minpuntje, en dat is dat hij ietwat donker beeld geeft, maar das weer in te stellen via windows.
Ik heb de mijne aangeschaft omdat ik steeds last had van zere ogen. Altijd vermoeit enzo. Werk nu een paar weken achter mijn 2x 19" AS4821DT-BK ipv 2x 19" FS-67 van Eizo. Maar het scheelt toch enorm hoor. Beeld is veel rustiger en trilt niet. Nu nog een dual DVI videokaart en dan is het helemaal compleet.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

We Are Borg schreef op 28 januari 2003 @ 22:04:
Ik heb zelf de knop eindelijk doorgehakt en heb de 172T bestelt :) Levertijd 1 week, maar goed, geen probleem :)

[afbeelding]

Waarom ik hier voor heb gekozen: Ik wil 17 inch, en ervaringen met games zijn goed met dit TFTtje. Kan niet opboksen tegen de 191T van Koffie, maar goed :+

Hoeft ook niet hoor 8)7
Maareuh .. waarom neem je de 172T en niet de 171N :?
Een van de grootste afwegingen om specifiek de 191T te kopen, was voor mij de zeer smalle omranding.

Nogf ff een vraagje over de Samsung TFT's (en dan met name de 191T voor mij :P)
De TFT heeft 2 inputs, VGA en DVI. Echter ik kan nergens een switch knopje vinden op die monitor :?
Kan ik uberhaupt hebt wel 2 PC's op de monitor aansluiten, en dan switchen tussen de inputs ?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Links onder staat je switch (uiterst links knop, naast de 2 ledjed) ... staat nogtans in je handleiding ...

Je pc moet wel een signiaal sturen voor hij kan switchen anders valt hij terug op de andere input bron waar hij wel een signiaal heeft ..

Zoals ik zei, lees de manual ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie heeft idd de manual nog niet gelezen :X

Maareuh .. je bedoelt het knopje naast de 2 LED's ? Dat is het 'auto' knopje om de TFT zelf zijn instellingen te laten bepalen.

Eens ff in de manual snuffelen.

=[EDIT]=
GBevonden in de manual, het is niet het AUTO knopje die je moet hebben, maar het EXIT knopje die je moet hebben om te switchen (uiteraard werkt dit alleen als je niet in het OSD zit 8)7 )

[ Voor 32% gewijzigd door Koffie op 29-01-2003 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Koffie schreef op 29 januari 2003 @ 09:50:

[...]

Hoeft ook niet hoor 8)7
Maareuh .. waarom neem je de 172T en niet de 171N :?
Toch niet 8)7 ? Ik neem de 172T omdat die een DVI uitgang heeft en de 171N is alleen analoog. En ja, ik weet het, analoog op een TFT is ook mooi, maar ik wil toch DVI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Aha .. dat had ik nog iet eens gezien |:(
Lastige keuze jah, DVI _of_ smalle lijst.
Dan zou ik idd ook meer voor de technische functionaliteit kiezen.

Wanneer komtie binnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 13:42

GraasGast

Analogue Heaven

Ik ben er ook uit, het is de hitachi cml174 geworden, is al betaald, komt volgende week binnen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.hitachidisplays.com/images/products/cml174b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smackers
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heeft iemand al ervaring met de p82 van sony?

Afbeeldingslocatie: http://www.sony-cp.com/picture_library/lcd/p_professional/pack/p82_p05.jpg

Athlon Xp 1700+, Soyo Dragon Plus, 512 MB ddr, Radeon 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71429

We Are Borg schreef op 29 januari 2003 @ 10:29:
[...]

Toch niet 8)7 ? Ik neem de 172T omdat die een DVI uitgang heeft en de 171N is alleen analoog. En ja, ik weet het, analoog op een TFT is ook mooi, maar ik wil toch DVI :)
Zo dik is die rand van 172T nu ook weer niet. Maar ik dacht dat de specs voor te gamen beter waren voor een 172T dan een 191T (response time is wel hetzelfde volgens fabrikant, maar in de realiteit was dit verschil wel merkbaar: of vergis ik mij :? ).

" - EDIT: ooooops verkeerd gequote. - "

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 71429 op 29-01-2003 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:55

mvds

Totally awesome!

Koffie schreef op 29 januari 2003 @ 10:47:

Wanneer komtie binnen ?
Je bent lekker bezig he? Eerst een standaard RTFM vraag stellen, en dan niet eens iets weten wat pas 10 keer gezegd is (de T heeft DVI, de N niet).

Neem nog een bakkie koffie, koffie :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Koffie schreef op 29 januari 2003 @ 10:47:

Wanneer komtie binnen ?
Maakt niet uit ;). Ik vind het dan geen lastige keuzen, vind het persoonlijk (lees: mening) een mooie monitor ondanks de iets dikke rand. De 171P vind ik bijv weer bijzonder lelijk :). DVI is een must als ik 700 euro uit geef, dus daarom mijn keuze. En ja, wanneer hij binnenkomt:
Geachte heer/mevrouw,

Wij verwachten volgende week dit product weer op voorraad te hebben, de order zal vervolgens direct verzonden worden.

Met vriendelijke groet,
<insert name>
Ik geef ze die tijd, maar volgende week vrijdag _WIL_ ik dat ding binnen hebben. Heb ook meerdere fabrikanten gemaild met levertijd voor de zekerheid :)

Madrox086: Klopt, ik vind de de rand ook wel meevallen, maar het scheelt toch wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
* Flake is trotse bezitter van een peperdure Eizo L565 *D
Beat that Koffie ;).

Ik ben er aardig tevreden over. In het begin wilde hij nog wel eens lage refreshrates hebben, maar na een tijdje opwarmen valt er prima achter te gamen.
Scheelt DVI en D-Sub veel in gamen? Het enige verschil wat voor mij bekend is is dat je bij DVI nóóit meer last hebt dat je hoogte/breedteverhoudingen moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Vash schreef op 29 januari 2003 @ 13:10:
* We Are Borg is trotse bezitter van een peperdure Eizo L565 *D
Beat that Koffie ;).
FF 1 min google werk levert mij:
Eizo Flexscan
L565 17" TFT.
Koffie's TFT
Samsung T191T 19"
Die van koffie is groter 8)7 (ik heb het over de tft :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 16:43
Ik heb mijn 172T nu ook digitaal aangesloten (de bestelde kabel was eindelijk aangekomen) en de kleuren zijn volgens mij wat levendiger, vooral de variaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:23
GraasGast schreef op 29 January 2003 @ 11:07:
Ik ben er ook uit, het is de hitachi cml174 geworden, is al betaald, komt volgende week binnen :)

[afbeelding]
Goede keus ik heb em ook en hij's :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Kapitein Prozac schreef op 29 januari 2003 @ 13:19:
Ik heb mijn 172T nu ook digitaal aangesloten (de bestelde kabel was eindelijk aangekomen) en de kleuren zijn volgens mij wat levendiger, vooral de variaties.
en games ervaring plz, speel je games en hoe gaat het dan met ghosting :) ?

* We Are Borg heeft er ook een DVI kabel bij bestelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De_Bastaard schreef op 29 januari 2003 @ 13:19:
[...]

Goede keus ik heb em ook en hij's :9
Ik heb gehoord dat Hitachi ook al leveringsproblemen had door de grote vraag net als Samsung. :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 16:43
Ik had al eerder melding gemaakt van een klein beetje ghosting in games (o.a. BF1942) en nu met de DVI kabel heb ik nog steeds dat kleine beetje ghosting, maar daar was ik al gewend aan geraakt. Wel zijn de kleuren en kleurvariaties mooier, vooral de overgangen en details. Al met al ben ik dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Anoniem: 71429 schreef op 29 januari 2003 @ 13:37:
[...]

Ik heb gehoord dat Hitachi ook al leveringsproblemen had door de grote vraag net als Samsung. :? |:(
tftwinkel zegt dat ze over een week een nieuwe lading binnen krijgen, dus een paar dagen later zou ik em moeten hebben :)

en met de Hitachi CML174 heb ik straks natuurlijk nooit last van ghosting, met een ubercoole fall-time van 4 msec :*)

[ Voor 12% gewijzigd door GraasGast op 29-01-2003 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Anoniem: 71429 schreef op 29 January 2003 @ 13:37:
[...]

Ik had mijne de 2 januari besteld, toen kreeg ik een mail van TFTwinkel dat ze geen levertijd wisten, en ik heb em sinds vorige week thuis staan, dacht de 25e oid. Maarja hij is het wachten waard, ookal is dat dan 4weken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben ook van dit principe. Ik ken er hier een paar op deze thread die zitten te klagen van de lange leveringstijden. Ze zeggen dat al 2 maanden aan een stuk dat ze een scherm willen kopen, maar de ze plaatsen de bestelling niet omdat er een leveringstermijn van 3 à 4 weken is. In plaats van er 2 maanden over te zitten zagen, konden ze nu al een maand hun geliefkoosd scherm hebben. Als ik mijn auto had gekocht (Ford Focus) moest ik ook 10 weken er op wachten, maar ik had het ervoor over.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 71429 op 29-01-2003 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thunderman_303 schreef op 28 January 2003 @ 22:15:

En nog ff een picje dan :)
[afbeelding]
Ook een beetje last van ghosting zo te zien :) ;) >:) of is dit je wallpaper :*) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik kreeg wel 'n mail van TFTWinkel, dat ik die witte goedkoper kon krijgen, voor 500euro oid... heb ik neit gedaan, want ik wilde de zwarte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik mijn Samsung aansluit via de DVI kabel, moet ik dan de analoge VGA kabel verwijderen?
lijkt we wel, maar weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anoniem: 30386 schreef op 29 januari 2003 @ 15:04:
Als ik mijn Samsung aansluit via de DVI kabel, moet ik dan de analoge VGA kabel verwijderen?
lijkt we wel, maar weet het niet zeker.

UTFS & RTFM :P
Koffie in "TFT/Gamen - the final episode part 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat snap ik.

Maar ik wil dus allebei de aansluitingen op 1 PC aansluiten, en bij samsung zeggen ze dat je het beste maar een aansluiting kunt gebruiken.(Ik moest die griet bij Samsung wel uitleggen wat een DVI kabel is) Dus nu gebruik ik alleen de DVI aansluiting.

Maar dan kom je niet in de veilige modus bij windows, dus zijn er hier mensen die allebei de aansluitingen op 1 pc in gebruik hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 30386 op 29-01-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:22

Maximus

There is no substitute

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.com/contactus/Picture/as4315ut.jpg

besteld voor mijn paps :) 17,1 inch TFT tje van IIyama

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77104

L.S.,

-Hitachi CML174SXWB 17''
"Dit model heeft 3 jaar garantie op On-Site basis.
1 maand pixelgarantie!"

1)Ik begrijp dat als de meegeleverde monitor dode (sub)pixels bevat deze binnen 30 dagen omgeruild kan worden. Maar wat gebeurt er al het inruilexemplaar van Hitachi óók dode pixels heeft?
2)Geld dan de regel vanaf 5 dode pixels of kan ik in de resterende dagen weer een nieuwe aanvragen.
3)Kunt u me ook vertellen wat de kans is dat het inruilexemplaar ook dode pixels bevat?
4)Zou tftscherm.nl een bestelde TFT monitor van tevoren kunnen controleren op dode pixels voordat deze verzonden word?

Met vriendelijke groet,
Ritesh J.
Geachte heer J.,

Hierbij de antwoorden op uw vragen.

1) De kans hierop is klein, echter geldt dat omgeruild wordt totdat u een scherm zonder dode (sub)pixels heeft.
2) na 1 maand wordt het inderdaad 5, echter onstaan dode pixels nagenoeg nooit na een maand.
3) In principe hebben de inruilexemplaren haast nooit dode pixels, de standaard uiteraard ook niet, anders wordt het een kostbare situatie.
4) De exemplaren met dode pixel worden on-site vervangen door een ander exemplaar, hier heeft u geen kosten aan. De omruil wordt verzorgd door de servicepartner van Hitachi aan huis. Normaal kunnen wij een pixelcheck doen, echter omdat de Hitachi garantie zo goed is doen wij dit uitsluitend in speciale gevallen voor export etc.

Wij gaan er van uit uw vragen beantwoord te hebben.
Toch willen wij u er nog even op wijzen dat de leveringsdatum van de zwarte uitvoering op dit moment nog onbekend is, wij krijgen wel de eerste zending die in Nederland binnen komt van de Importeur. De witte staat gewoon bij ons op voorraad.

Met vriendelijke groeten,

Marco

TFTscherm.nl
Hmm...........vraag 4 ff voor mezelf gedaan, ik hoop dat jullie er misschien iets aan hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 15:25
* bolleh is trotse bezitter van een peperdure Eizo L565 *D
Beat that Koffie ;).
op mn werk werk ik op een eizo L685 :9~ :9~ :9~
verleiding is heeeeeeel groot om em niet ff in een doos te gooien met wat dossiers en te zeggen dat je "wat dossiers mee naar huis neemt" ;)
18.1"
echt een super monitor, €1600 per stuk :D
staan er 2-300 ofzow :D
en nog een gelijk aantal Dell 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Alleen jammer dat die eizo's meestal een response time van 40msec hebben :o

[ Voor 10% gewijzigd door GraasGast op 30-01-2003 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:31

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 77104 schreef op 29 januari 2003 @ 18:40:
Hmm...........vraag 4 ff voor mezelf gedaan, ik hoop dat jullie er misschien iets aan hebben :).
Keurige reactie trouwens van die zaak :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74957

Ik heb gehoord dat Hitachi ook al leveringsproblemen had door de grote vraag net als Samsung.
Maar nooit zoveel als Samsung denk ik :P 4 maanden bij de meeste winkels, echt niet normaal. Dan is 1 week niks, ik heb het gevoel dat steeds meer merken een langere levertijd krijgen, blijkbaar toch allemaal uit 1 fabriek?? of wordt TFT zo inmens populair in ene? Ik ben in ieder geval meer dan tevreden met mijn Hitachi CML174SXW (was 585 bij www.tftwinkel.nl) ook al wilde ik eigenlijk een zwarte, maar 45 euro minder is toch 100 piekies :), ik hoef nooit meer een CRT, wat trillen die dingen als je een TFT gewend bent. Nu snap ik bij CRT ook waarom ik em hoger dan 75Hz moest zetten :) ik zag het nooit trillen, maar nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 74957 schreef op 30 January 2003 @ 12:52:
ik hoef nooit meer een CRT, wat trillen die dingen als je een TFT gewend bent. Nu snap ik bij CRT ook waarom ik em hoger dan 75Hz moest zetten :) ik zag het nooit trillen, maar nu wel.
Dan had je denk ik toch niet zo'n goeie CRT ;) Ook ik hoef nooit meer wat anders dan TFT omdat het zo lekker plat, scherp en rustig aan je ogen is. Toch is een CRT op 85Hz of hoger absoluut strak en als het goed is trilt het beeld niet. Maar dat hangt natuurlijk wel van de kwaliteit van je monitor af.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Koffie schreef op 29 January 2003 @ 15:14:

[...]

UTFS & RTFM
Koffie in "TFT/Gamen - the final episode part 3"

--------------------------------------------------------------------------------

Ja dat snap ik.

Maar ik wil dus allebei de aansluitingen op 1 PC aansluiten, en bij samsung zeggen ze dat je het beste maar een aansluiting kunt gebruiken.(Ik moest die griet bij Samsung wel uitleggen wat een DVI kabel is) Dus nu gebruik ik alleen de DVI aansluiting.

Maar dan kom je niet in de veilige modus bij windows, dus zijn er hier mensen die allebei de aansluitingen op 1 pc in gebruik hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Jeej ik krijg net een maitje van TFTWinkel.nl dat ze een nieuwe lading CML174SXWB 's binnen hebben. Hij gaat vandaag of uiterlijk morgen op de post :)

[ Voor 16% gewijzigd door GraasGast op 30-01-2003 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb een weekje een 17" Iiyama (kweet niet precies welke, beetje vage nummers altijd :|)tot mn beschikking gehad en ik moet zeggen dat de prestaties bij gamen me erg meevielen. Ik had echt geen last van ghosting oid. Maar toen ik surfen op GoT viel het me meteen op dat je eigenlijk niet goed met zo'n tft kan scrollen ed. De letters blijven een beetje staan zeg maar. Vooral scrollen met de scrollknop ingedrukt (wat ik vaak doe) was niet te doen.

Voor mij dus nog geen tft (heb ik ook geen geld voor :P ), het gamen zit goed, maar juist het surfen/lezen vond ik nix (wel als het stil staat natuurlijk)

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tools -> Internet Options -> Advanced -> Use smooth scrolling UITVINKEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tools -> Internet Options -> Advanced -> Smoot scrolling afzetten!! Scroll probleem opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 10:21

|sWORDs|

vSphere/ESXi

[quote]We Are Borg schreef op 28 januari 2003 @ 22:04:
Plaats in dit topic alle vragen, opmerkingen en tips over tft`s en tft`s. Altijd leuk om pictures te posten + ervaring met games i.v.m. ghosting
...
[/qoute]
Alle vragen? Ik probeer het nog eens. (3e x)

Ik wil een 17"of 19" tft scherm hebben. Na een hele hoop reviews gelezen te hebben, lijkt mij de samsung 171p op 17" de beste keuze en de 191T op 19" de beste keuze (prijs buiten beschouwing gelaten) zie ik nou nog iets over het hoofd of niet? Ik wil namelijk niet bijna 2000 piek uitgeven en binnen twee weken spijt krijgen dat ik toch niet een ander merk/type genomen heb. Punten die voor mij belangrijk zijn:
- Kijkhoek
- Responstijd
- Dunne rand
- Zilver of zwart uiterlijk (niet echt belangrijk, maar heeft wel voorkeur)

Maak ik een goede keuze of niet?
En als het mij eigenlijk niet zoveel uitmaakt of ik nou 7xx of 9xx euro's uit geef zal ik dan de 191T maar bestellen?

[ Voor 5% gewijzigd door |sWORDs| op 30-01-2003 17:55 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie zou voor de 191T gaan, maar ik ben dan ook zwaar bevoordeeld :Y)

Responsetijd kan ik nix over zeggen, want games doe ik simpelweg niet aan. Echter schijnt 'ie een response tijd van 25ms te hebben, wat dat ook mogen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

* Accident is trotse bezitter van een peperdure Eizo L565 *D
Beat that Koffie ;).

Ik ben er aardig tevreden over. In het begin wilde hij nog wel eens lage refreshrates hebben, maar na een tijdje opwarmen valt er prima achter te gamen.
Scheelt DVI en D-Sub veel in gamen? Het enige verschil wat voor mij bekend is is dat je bij DVI nóóit meer last hebt dat je hoogte/breedteverhoudingen moet instellen.
mbt ghosting merk je (ik iig niet) niets ivm analoog maar het beeld is wel mooier
GraasGast schreef op 30 januari 2003 @ 11:16:
die van mij niet de grotere helaas wel...

[ Voor 16% gewijzigd door Accident op 30-01-2003 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 12:14

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Anoniem: 71429 schreef op 29 januari 2003 @ 14:33:
[...]

Ook een beetje last van ghosting zo te zien :) ;) >:) of is dit je wallpaper :*) 8)7
Wallpaper, beetje auto, beetje AMD, beterz ;)

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
* We Are Borg agrees with koffie :Y)

Mooi ding, dat zeker, maar de reviews die je dan hebt gelezen vertellen je ook dat de 191T niet erg geschikt is voor gamen. Ik heb er 7 gelezen over deze TFT en het is een perfecte TFT, maar voor games wat minder. Dan kan je beter de 172T nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
GraasGast schreef op 30 januari 2003 @ 11:16:
Nee hoor, mijne heeft 30ms (15 up, 15 down) en daar valt uitstekend mee te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 17:41
Net mijn 171P binnen gekregen. Hij is pixel-perfect, had ook niet anders verwacht omdat ik dit expliciet had gevraag aan de winkel waar ik hem bestelde. Heb net even unreal tournament 2003 gespeeld en daar zie je wel ghosting (snel draaien). Het kan zijn dat de monitor nog wat koud is (vriest buiten), ga het zo weer even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waslijn schreef op 31 januari 2003 @ 13:12:
Het kan zijn dat de monitor nog wat koud is (vriest buiten), ga het zo weer even proberen.
idd, ghosting is het ergste juist al je je pc opzet... Speel voor 15 min, en je zal merken dat identiek situasie's de ghosting verminder is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59828

STIMPPYYY schreef op 28 januari 2003 @ 22:12:
Ik heb een dell 1702 FP 2d kwaliteit is super
alleen Reactietijd is volgens mij niet zo goed (d8 50 ms)
Weet iemand dit ?

want wou ik graag weten, voor games is dat namelijk handig. Met dit scherm valt al goed te gamen en ik ga binnenkort een nieuwe kopen, dus als ik een scherm heb met nog een lagere reactietijd weetik dat die goed is
ik heb dezelde dell 1702 FP. Ik speel veel battelield en heb geen last van ghost.
Maar dell is niet helmaal eerlijk in die getallen. bij de gewone 17 inch staat het ook en dat is gewoon een samsung(en die samsung heeft 25 ms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Waslijn schreef op 31 januari 2003 @ 13:12:
Het kan zijn dat de monitor nog wat koud is (vriest buiten), ga het zo weer even proberen.
Eigenlijk moet je electronica nog niet aanzetten als je er net mee binnenkomt. Het beste is om altijd eerst een tijdje op te laten warmen ivm condensvorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Exirion schreef op 31 januari 2003 @ 13:25:
[...]

Eigenlijk moet je electronica nog niet aanzetten als je er net mee binnenkomt. Het beste is om altijd eerst een tijdje op te laten warmen ivm condensvorming.
Ik weet dat het eigenlijk beter is, maar ja wachten is moeilijk :). Ik had nog een vraagje. Zit er geen pivot software bij de monitor? Ook in mijn ati (9500) drivers vind ik geen optie om het beeld te kantelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waslijn schreef op 31 januari 2003 @ 13:34:
[...]
Ik weet dat het eigenlijk beter is, maar ja wachten is moeilijk :). Ik had nog een vraagje. Zit er geen pivot software bij de monitor? Ook in mijn ati (9500) drivers vind ik geen optie om het beeld te kantelen.
Als je ATI Control Panel installeerd zit die functie er normaal bij. Dit is namelijk het geval bij mij 8500, zal normaal ook bij de 9500 zijn. je moet maar eens kijken op http://www.ati.com .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Anoniem: 71429 schreef op 31 januari 2003 @ 14:06:
[...]

Als je ATI Control Panel installeerd zit die functie er normaal bij. Dit is namelijk het geval bij mij 8500, zal normaal ook bij de 9500 zijn. je moet maar eens kijken op http://www.ati.com .
Control panel heb ik al....vreemd.

Edit: Oooops, ga net de doos opruimen, en wat zie ik daar Pivot software :)

[ Voor 11% gewijzigd door waslijn op 31-01-2003 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:45
Ik weet dat t in een van de vorige topics al eenkeer voorbij gekomen is, maar... ik heb niet veel zin die helemaal door te lezen, maar ik heb in het OSD van mn 191t op de brightnss en contrast na alles gelocked en ik krijg hem niet unlocked :) Maar de oplossing zal ik wel weer over het hoofd gezien hebben zoals gewoonlijk maar misschien dat een van jullie het wel weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
6killer schreef op 31 januari 2003 @ 15:29:
Ik weet dat t in een van de vorige topics al eenkeer voorbij gekomen is, maar... ik heb niet veel zin die helemaal door te lezen, maar ik heb in het OSD van mn 191t op de brightnss en contrast na alles gelocked en ik krijg hem niet unlocked :) Maar de oplossing zal ik wel weer over het hoofd gezien hebben zoals gewoonlijk maar misschien dat een van jullie het wel weet :)
Volgens mij kan je dat niet unlocken als hij op DVI is aangesloten. Via een analoge aansluiting kun je wel alles instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Vash schreef op 31 januari 2003 @ 12:05:
[...]
Nee hoor, mijne heeft 30ms (15 up, 15 down) en daar valt uitstekend mee te werken
en welk model heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zag net op www.tftwinkel.nl een 19" TFT scherm van het merk CTX staan voor maar 929 euro, dat is toch niet duur of heb ik het verkeerd?? CTX is ook een goed merk (Ik heb heel lang van hun monitoren genoten, thuis en op werk) er zit Pivot op, multimedia en snelle response, lijkt nog beter dan alle andere merken en ook de looks zien er goed uit. Kent iemand dit type? Ik zie ze nu pas voor het eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Jeeej ik typ dit nu op m'n Hitachi CML174SXWB :)

met een woord: geweldig! prachtig scherm, zit er heel mooi uit, lekker clean design, en de beeldkwaliteit is echt super! ongelofelijk helder, hele mooie kleuren, pixel perfect en geen ghosting! ut2003 draait geweldig, en zelfs bij scrollen blijft de tekst leesbaar :9

Verder m'n complimenten voor www.tftwinkel.nl, voor de snelle levering en de goede service en informatieverstrekking :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door GraasGast op 31-01-2003 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zo, ook ik heb net een Hitachi CML174SXWB besteld! En ook bij www.tftwinkel.nl!
Ze zijn nu wel op, maar de levering is nu wel weer op gang gekomen. Alle orders waren al verwerkt dus ik ben de eerstvolgende die zo'n monitor krijgt.

Ik ben benieuwd wanneer ik dat ding kan ophalen!
(half GoT heeft dadelijk zo'n ding)

[ Voor 8% gewijzigd door Cubix op 31-01-2003 17:39 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

Jeeej ik typ dit nu op m'n Hitachi CML174SXWB
IK OOK!!!

Ik heb hem vandaag binnen gehad!!
Echt prachtig beeld.. Ben ook heel blij :)

Maar ik kan de Driver niet installeren :(
Ik heb (denk ik) daarom ook best wel last van Ghosting. Nog meer dan de 18" 30ms NEC op me werk... Ik heb de mon_inf van hitachi gedownload.. Maar windows wil hem niet installeren. Die zegt dat er geen nieuwere drivers zijn gevonden :?
Iemand wel goede drivers ?

[edit]
Oeps laat maar... Ze waren niet digitaal ondertekend. :(

Maar weet iemand de beste settings voor deze monitor ?

Zeg: D-Sub of DVI
60Hz of 75Hz
Brightness (uit vorige topic op 40 gezet)
Etc..
Alvast bedankt!

[ Voor 21% gewijzigd door Defspace op 31-01-2003 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Defspace schreef op 31 januari 2003 @ 17:39:
[...]

IK OOK!!!

Ik heb hem vandaag binnen gehad!!
Echt prachtig beeld.. Ben ook heel blij :)

Maar ik kan de Driver niet installeren :(
Ik heb (denk ik) daarom ook best wel last van Ghosting. Nog meer dan de 18" 30ms NEC op me werk... Ik heb de mon_inf van hitachi gedownload.. Maar windows wil hem niet installeren. Die zegt dat er geen nieuwere drivers zijn gevonden :?
Iemand wel goede drivers ?
Is je monitor wel al warm? (>45 minuten aan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27881

Laat ik de vraag nog maar een keer stellen:

Heeft iemand inmiddels al eens een keer een Samsung 172T bij een 'reguliere' (ie fysieke) winkel gezien?? (a la Norrod, Dynabyte, Vobis (shrug), etc) ;) :)

edit:

Ik kom er net achter dat ze de 172T inmiddels ook bij TFTscherm.nl hebben..

Heeft iemand al eens geinformeerd hoe die zijn qua 'dead pixel policy'??

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 27881 op 31-01-2003 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:45
Waslijn schreef op 31 januari 2003 @ 15:52:
[...]
Volgens mij kan je dat niet unlocken als hij op DVI is aangesloten. Via een analoge aansluiting kun je wel alles instellen.
hij is analoog aangesloten :) das t vreemde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeeej ik typ dit nu op m'n Hitachi CML174SXWB

met een woord: geweldig! prachtig scherm, zit er heel mooi uit, lekker clean design, en de beeldkwaliteit is echt super! ongelofelijk helder, hele mooie kleuren, pixel perfect en geen ghosting! ut2003 draait geweldig, en zelfs bij scrollen blijft de tekst leesbaar

Verder m'n complimenten voor www.tftwinkel.nl, voor de snelle levering en de goede service en informatieverstrekking
FOTO'S :) met Lara natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76342

Thunderman_303, hoe kom je aan die achtergrond ?? Die wil ik ook hebben. Wij krijgen maandag nieuwe pc van Dell, meteen even dit TFT scherm erbij besteld : E171 FP ( 17 inch )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Anoniem: 74957 schreef op 31 January 2003 @ 18:05:
[...]

FOTO'S :) met Lara natuurlijk :P
Coming up! :)

edit: waar vind ik die lara wallpaper?

edit2: lamaar, heb ze al

[ Voor 23% gewijzigd door GraasGast op 31-01-2003 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

Cubix schreef op 31 januari 2003 @ 17:40:
[...]

Is je monitor wel al warm? (>45 minuten aan?)
Ondertussen wel.. En nog steeds heb ik, welliswaar minder, last van Ghosting.
Nog steeds meer dan op mijn 30ms NEC van het werk. :(
Dit vind ik wel jammer.. Ik heb al wel UT2003 gespeeld. En er is prima mee te spelen maar toch als je er even op let zie ik best wel wat ghosting.

Voorderest is het echt een prachtig scherm. Haarscherp en een prima kleurechtheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

foto's!

Afbeeldingslocatie: http://80.126.80.166/images/gandalf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://80.126.80.166/images/aj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://80.126.80.166/images/bureau.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Wat is die monitor mooi zeg, ik hoop dat ik hem snel binnenkrijg (heb hem vorige week besteld bij Alternate).

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

edit:
laamaar

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 39835 op 31-01-2003 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Hee cool, dat toetsenbord heb ik ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vash schreef op 31 January 2003 @ 21:48:
Hee cool, dat toetsenbord heb ik ook :+
Laat dit soort HK-replies ajb gewoon voor je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry maar ik moet het ook zeggen: Wat een enorm gaaf toetsenbord welke is dat? en bestaat ie ook draadloos? Het scherm is inderdaad ook erg mooi, top ziet het eruit. Zelf heb ik de witte, maar totaal geen last van ghosting, niet met scrollen en niet met games (speel geen enorme 3D games, maar alle 3D games deden het zonder ghosting zover ik kon zien. Mischien een combinatie videoplank, processorsnelheid en waarschijnlijk geen DVI.

Flipout: Waarom bij ALternate?? hij is daar duurder dan bij anderen en er staat dat ze het speciaal bestellen voor je, m.a.w. geen vaste Hitachi dealer. Kijk eens naar pcvergelijk of tftwinkel ofzo (Digiworld staat wel 1, maar dat is echt een &^$%^ toko, dat zijn echt oplichters, 1 keer ingetrapt in hun lage prijzen, nooit meer, altijd wat met ze (als je uberhaupt geleverd krijgt))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74957 schreef op 31 January 2003 @ 22:03:
Sorry maar ik moet het ook zeggen: Wat een enorm gaaf toetsenbord welke is dat? en bestaat ie ook draadloos? Het scherm is inderdaad ook erg mooi, top ziet het eruit. Zelf heb ik de witte, maar totaal geen last van ghosting, niet met scrollen en niet met games (speel geen enorme 3D games, maar alle 3D games deden het zonder ghosting zover ik kon zien. Mischien een combinatie videoplank, processorsnelheid en waarschijnlijk geen DVI.

Flipout: Waarom bij ALternate?? hij is daar duurder dan bij anderen en er staat dat ze het speciaal bestellen voor je, m.a.w. geen vaste Hitachi dealer. Kijk eens naar pcvergelijk of tftwinkel ofzo (Digiworld staat wel 1, maar dat is echt een &^$%^ toko, dat zijn echt oplichters, 1 keer ingetrapt in hun lage prijzen, nooit meer, altijd wat met ze (als je uberhaupt geleverd krijgt))
Inderdaad, waarom zou je bij Alternate kopen. Wat een rot zaak. Ik heb alleen maar slechte ervaringen met die mensen, wat een service hebben ze daar :( (als je al van service mag spreken.) Ik zou zeer zeker je monitor bij een andere zaak bestellen. Als er niks kapot is met je monitor is er niks aan de hand, maar als je problemen krijgt zou ik niet rekenen op service van Alternate....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Anoniem: 74957 schreef op 31 January 2003 @ 22:03:

Omdat ik tot nu toe altijd goeie ervaringen heb gehad met Alternate. Achteraf een beetje stom, maar goed, ik kan die bestelling nu niet meer terugdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Anoniem: 74957 schreef op 31 januari 2003 @ 22:03:
Tis een cheap-ass target plank, 2.5 jaar geleden gekregen als afscheidskado van m'n ex-baas waar ik stage liep. Ik denk niet dat ze er draadloos zijn, maar hij typt best lekker.
Geen idee ook waar je ze kan halen.

Ghosting heb ik nog niet gezien, terwijl hij gewoon nog analoog is aangesloten. Gewoon even opletten dat je hem op 60hz zet, en pas oordelen als hij is opgewarmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Een vraagje: Bij videokaarten is er een zichtbaar onderscheid in 2D beeldkwaliteit tussen de verschillende merken, dankzij de kwaliteit van de filters (Matrox staat goed bekend, Nvidia een stuk minder).

Speelt dit verschil ook nog steeds als je de kaart via DVI op een TFT aansluit? DVI is digitaal dus oppervlakkig bekeken zou de kwaliteit van filters geen rol meer mogen spelen. Zie ik dit goed of moet ik toch rekening houden met beeldkwaliteit als ik voor mijn nieuwe TFT straks een kaart met DVI uitgang koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Pollewob schreef op 31 January 2003 @ 21:49:
Laat dit soort HK-replies ajb gewoon voor je..
Isgoed, maar het was wel duidelijk dat ik d'r even de spot mee dreef :)

Het is idd een leuk schermpje, maar zover was je al durf ik te wedden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71693

Ik heb gisteren de LG 1710B (17 inch) aangeschaft bij Epsilon hier in leeuwarden. En ik heb hem hier nu een dagje staan en hij bevalt mij uitstekend! Nog geen last gehad van ghosting met battlefield, en de scherpte op een resolutie van 1024x768 is nouwelijks te onderscheiden van de standaard resolutie. (1280x1024)

Bovendien zijn de 2 USB poorten een erg leuk gemakje voor je toetsenbord en muis :)

Ik zal binnenkort een stel foto's maken, ik heb nu nog geen toegang tot een digicam :(

Afbeeldingslocatie: http://www.battlefield-1942.nl/data/images/nieuws/310401190319.jpg

Edit:

Ik herinner me trouwens iets dat iemand hier zei dat de LG 1710B in 2 verschillende versies is uitgebracht? De 20 ms response tijd variant, en de 16 ms variant?

Ik heb even gezocht op de verschillende sites van LG maar kon hier zo gauw niks over vinden, heeft iemand hier meer informatie over?

ps. Wat tikt een tft toch heerlijk :*)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 71693 op 01-02-2003 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Anoniem: 71693 schreef op 01 februari 2003 @ 09:34:

Heb jij een touchscreen? :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Es ff testen....

*ploink*

Potver3 nu heb ik 5 dode pixels! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71693 schreef op 01 februari 2003 @ 10:28:
Es ff testen....

*ploink*

Potver3 nu heb ik 5 dode pixels! :(
Bij een net nieuwe monitor?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Anoniem: 39835 schreef op 01 februari 2003 @ 10:34:
[...]

Bij een net nieuwe monitor?!
Hij ging testen of hij een touchscreen had en nu heeft'ie vijf dooie pixels. :P.

Moest er zelf ook even over nadenken. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 07-05 20:11

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ROFL :+ was knipoog naar wijlen HK ;)

Ik zal mijn 1710b NU gaan ophalen ... tot over een uurtje voor een update ;)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04 21:36
Ben benieuwd naar de update... De LG staat bij mij ook op de verlanglijst.. En ik heb geen zin om op de Sint te wachten.
Meende trouwens dat die 2 verschillende response-tijden bij de Illiyama was (de extra G op de doos).. :?
Of ben ik gek? Kan me niet herinneren dat LG dat had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Anoniem: 71693 schreef op 01 februari 2003 @ 09:34:
Ik heb gisteren de LG 1710B (17 inch) aangeschaft bij Epsilon hier in leeuwarden. En ik heb hem hier nu een dagje staan en hij bevalt mij uitstekend! Nog geen last gehad van ghosting met battlefield, en de scherpte op een resolutie van 1024x768 is nouwelijks te onderscheiden van de standaard resolutie. (1280x1024)

Bovendien zijn de 2 USB poorten een erg leuk gemakje voor je toetsenbord en muis :)

Ik zal binnenkort een stel foto's maken, ik heb nu nog geen toegang tot een digicam :(

[afbeelding]

Edit:

Ik herinner me trouwens iets dat iemand hier zei dat de LG 1710B in 2 verschillende versies is uitgebracht? De 20 ms response tijd variant, en de 16 ms variant?

Ik heb even gezocht op de verschillende sites van LG maar kon hier zo gauw niks over vinden, heeft iemand hier meer informatie over?

16ms: http://www.old.lgedev.de/...&contentfile=presse67.htm
20ms: http://www.lge.co.uk/mod_...uid=2513&category_uid=643

[ Voor 7% gewijzigd door waslijn op 01-02-2003 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7287

Waslijn heeft ooit op een vraag gereageerd van mij over dit type scherm van LG.
Zie ook TFT/Gamen -the final episode part1 pagina 31. ;)

-----------------------------------------WASLIJN---------------------------------------------------
Volgens lge.co.uk:
1710B
- 250 cdm/2 brightness
- 500:1 contrast ratio
- 20ms response time

Volgens lge.de:
L1710B
http://www.lge.de/cgi-bin...;contentfile=presse67.htm
http://www.lge.de/data/cat_templ/daten/L1710B.pdf
- 250 cdm/2 brightness
- 400:1 contrast ratio
- 16ms response time

Volgens duitse sites:
http://www.computer-nachr...02/lg_flatron_l1710b.html
http://www.inside-mm.de/produkte/peripherie/prod_l1710b.html

Ik denk dat het dus twee versies zijn. Een met een 'L' en een zonder. Want hier staan de specs van de 1710B http://www.flexist.de/pdf/406z233.pdf. Die ziet er ook anders uit. Erg verwarrend.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb meerdere malen gesproken met iemand van de Sales LGE in nederland.
Maar zelfs zij weten niet exact of de 16 ms versie geleverd wordt. Ze kunnen niet aangeven hoe deze te onderscheiden is van de 20 ms versie. Er schijnt laatst een kleine batch geleverd te zijn, maar toen ik deze winkel op aanraden van deze manager LGE belde wist de medewerker van die winkel niet of het inderdaad de 16 ms versie was. Wel had hij het over het type LG L1710B(U), maar of die "u" nu het verschil aangeeft kon hij uit de verpakking en documentatie niet op te maken!

Ook heb ik nog even gebeld met de fa. Epsilon, ik hoopte dat zij het konden aangeven, maar ook deze verkoper wist het niet!!! M.a.w. This sucks!!!!!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7287

Hee Waslijn!!!! Sorry je was me net voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik mijn LG monitor vergelijk met het plaatje dat op lge.co.uk te zien is, is mijn monitor qwa design toch een stukje anders.

Edit:

Mijn 1710B komt wel overeen met het design op de duitse sites.

ps. Even voor alle duidelijkheid: Nee, op mijn LG monitor zitten geen dode pixels! En het is ook geen touchscreen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 71693 op 01-02-2003 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71693 schreef op 01 februari 2003 @ 13:42:
[...]

Even voor alle duidelijkheid: Nee, op mijn LG monitor zitten geen dode pixels! En het is ook geen touchscreen :)
ok :), ik dacht al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Anoniem: 7287 schreef op 01 februari 2003 @ 12:27:
Waslijn heeft ooit op een vraag gereageerd van mij over dit type scherm van LG.
Zie ook TFT/Gamen -the final episode part1 pagina 31. ;)

-----------------------------------------WASLIJN---------------------------------------------------
Volgens lge.co.uk:
1710B
- 250 cdm/2 brightness
- 500:1 contrast ratio
- 20ms response time

Volgens lge.de:
L1710B
http://www.lge.de/cgi-bin...;contentfile=presse67.htm
http://www.lge.de/data/cat_templ/daten/L1710B.pdf
- 250 cdm/2 brightness
- 400:1 contrast ratio
- 16ms response time

Volgens duitse sites:
http://www.computer-nachr...02/lg_flatron_l1710b.html
http://www.inside-mm.de/produkte/peripherie/prod_l1710b.html

Ik denk dat het dus twee versies zijn. Een met een 'L' en een zonder. Want hier staan de specs van de 1710B http://www.flexist.de/pdf/406z233.pdf. Die ziet er ook anders uit. Erg verwarrend.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Precies .. dat stukkie idd :)
Ik heb meerdere malen gesproken met iemand van de Sales LGE in nederland.
Maar zelfs zij weten niet exact of de 16 ms versie geleverd wordt. Ze kunnen niet aangeven hoe deze te onderscheiden is van de 20 ms versie. Er schijnt laatst een kleine batch geleverd te zijn, maar toen ik deze winkel op aanraden van deze manager LGE belde wist de medewerker van die winkel niet of het inderdaad de 16 ms versie was. Wel had hij het over het type LG L1710B(U), maar of die "u" nu het verschil aangeeft kon hij uit de verpakking en documentatie niet op te maken!

Ook heb ik nog even gebeld met de fa. Epsilon, ik hoopte dat zij het konden aangeven, maar ook deze verkoper wist het niet!!! M.a.w. This sucks!!!!!!! :(
me heeft de 1710B(U) .. is dat dan de 16ms versie ?!?! 8)7 :+

Nah anywayz ... die 20ms en 16ms zouden uitmaken voor ghosting verschijnselen e.d. maar .. BELIEVE_ME ... NO GHOSTING !! :Z :z
.. en ik heb me best gedaan, heb er met me neus op het scherm gezeten B)

Verders ff plus en minpunten:

++
haaaaaaarscherp
supersnelle reactietijd
smalle rand rond het scherm
DVI-D en D-sub aansluiting
2x USB aansluitingen in de voet
direct 220V in de monitor
horizontale inkijkhoek lekker groot
slechts 1 dode pixel ca. 3 cm boven startknop en 1 cm uit de kant _/-\o_

--
geen pivot(?) 90 graden draaibaar
vrij weinig instelmogelijkheden voor de poot
verticale inkijkhoek erg klein :'(
1 dode pixel :(

Nog ff over die ghosting ... me LG 775 FT CRT had wel 10x meer last van Ghosting dan deze LCD !! :P

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/e.wester/aaaaarrrch/GoT/ghostingCRT.gif
Bron: http://www.monitorsdirect.com/toolkit/

De image is bijna op ware grootte .. en de blokjes gaan behoorlijk snel over het scherm, maartog .. het spoor gloeide nog wel ca. 8 cm na !!

Bij deze 1710B(U) helemaal nakkes, nix, noppes :z

Neh .. me is wel blij tot dusver :)
owjah, ik moet DVI-I nog aansluiten, dit is allemaal op D-sub :X |:(

Wordt vervolgt .. ;)

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Even een paar foto's van mij nieuwe aanwinst :) :
Afbeeldingslocatie: http://www.famhageraats.demon.nl/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.famhageraats.demon.nl/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.famhageraats.demon.nl/3.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door waslijn op 01-02-2003 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waslijn schreef op 01 februari 2003 @ 14:16:
Even een paar foto's van mij nieuwe aanwinst :) :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zeer stijlvolle monitoren die Samsungs :P Ik krijg maandag als het goed is mijn Dell 1702FP, daar zal ik ook wel wat foto's van plaatsen. Ben erg benieuwd :)

Die site die hierboven werd genoemd is trouwens erg handig om te kijken of je ghosting hebt enzo..: http://www.monitorsdirect.com/toolkit/ Een echte aanrader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hier nog ff 2 pics van me 1710B(U) ...

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/e.wester/aaaaarrrch/GoT/Lara0005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/e.wester/aaaaarrrch/GoT/Lara0006.jpg

De kleuren op me LCD zijn minder warm dan ze op de foto's lijken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

He, die achtergrond en diezelfde monitor heb ik ook Buttje :)

Alleen me stikkertje zit bij mij rechtsboven ipv rechtsonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ssssssssst .. daar zat ie bij mij ook :X .. von'k nie mooi

edit: ff een pic van me dooie pixel :P

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/e.wester/aaaaarrrch/GoT/dooiepixel.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-02-2003 16:00 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.