TFT/Gamen - the final episode part 3

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.786 views sinds 30-01-2008

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb die prophetview 920DVI in de winkel gezien (alternate)
maar wat ik daar zag beviel me totaal niet, veel te donker en hij ghoste best veel.
en dat terwijl ik 'm zelf bijna had gekocht :(

[ Voor 15% gewijzigd door Shanquish op 27-02-2003 13:13 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57

Exirion

Gadgetfetisjist

shameete schreef op 27 februari 2003 @ 13:12:
maar wat ik daar zag beviel me totaal niet, veel te donker en hij ghoste best veel.
en dat terwijl ik 'm zelf bijna had gekocht :(
Had je 'm wel ingesteld? In de meeste winkels staan monitoren allemaal bezopen slecht afgeregeld. De helderheid van de 920 is prima, de scherpte ook, het contrast opzich ook, maar bij donkere beelden zie je dat de panelverlichting niet echt egaal is. En dat van die ghosting... het valt mij niet op dat de Hitachi veel sneller is. Voor de duidelijkheid: ik heb een Hercules 920 gehad en daarna ben ik op Hitachi overgestapt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Shanquish
  • Niet online
Had je 'm wel ingesteld?
nee, ik ging ervan uit eigenlijk dat hun dat al hebben gedaan, lijkt mij dat als ze zoiets laten zien in belabberde instellingen dat niet veel mensen 'm kopen.
het ding zat trouwes ook helemaal onder het stof, daaraan kun je natuurlijk al zien dat ze er niet veel aan doen om het mooi over te laten komen naar de klanten.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

shameete schreef op 27 February 2003 @ 14:25:
nee, ik ging ervan uit eigenlijk dat hun dat al hebben gedaan
Nooit vanuit gaan :) Als je gaat kijken bij een zaak met 40 TV's op een rek, dan zie je bepaalde modellen eruit springen met een mooi beeld, en je moet TV's/monitoren altijd goed instellen om te kunnen vergelijken. Winkels laten bepaalde merken bewust mooier lijken, of het boeit ze gewoon geen donder.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik heb hier in de winkel zitten quaken ( q3a ) met een iiyama 4314ut en een samsung 171N. Beide schermen gaat perfect ( en ik ben een zeikerd normaal gesproken ).

Vooral op de iiyama is het niet meer van een crt te onderscheiden qua reactietijd, maar ik moet zeggen dat de 171N de mooiste kleuren heeft. Heel erg helder. Ook is de inkijkhoek van de 171N groter. Je kan rustig 45 graden van de zijkant of van boven kijken zonder kleurverandering. ( nou, vrijwel niet dan... ) Met de 171N merk ik heel licht dat het scherm niet zo snel is als de iiyama maar dan ben ik heel erg aant mierenneuken blijkbaar, want meeste mensen lachen me dan uit.

owjah, samsung heeft duidelijk vaker mispixels dan iiyama. Dit geld voornamelijk voor de 15'' schermen. iiyama 1 - 30 een x een mispixel ofzo... samsung 1 - 4 / 5 in de 15" serie en allemaal mooi rood :) ( vooral 152s )

De 17 inches zelden mispixels bij beide schermen. oja, sommige schermen van samsung hebben een extreme brightness die niet te corrigeren is. 152T en 171s zijn de 2 die daar last van hebben. ( in mijn ogen )

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 12:55:
[...]

Wat zit dit scherm er gelikt uit en dan nog in een 16 ms versie. Zijn over dit scherm reeds reviews bekend?
Ja mooi he! Gewoon de mooiste die ik gezien heb en de specificaties liegen er ook niet om. Heb nog geen reviews gezien, maar ik heb in het begin van dit topic gelezen dat het een prima scherm is.

Alleen zoals de LG op de foto staat is ie nergens maar dan ook nergens te krijgen. Ik heb net namelijk met LG gebeld en die weten ook niet waar je die monitor kan kopen. Sterker nog, ze weten niet eens van het bestaan van die volledig zilver kleurige. Bij de webwinkels via de Pricewatch staat volgens mij gewoon een witte met zwarte voet te koop :( .

Als er iemand is die weet waar je die zilvere kunt kopen meldt het me dan. Ik wil hem zelfs uit duitsland halen als dat nodig mocht zijn.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 18:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

jagermeister1 schreef op 26 februari 2003 @ 23:30:
Om nog even op de LG L1710B terug te komen, Hoe weet ik nu welke ik bestel?
Men heeft het in het begin van dit topic over een 20 en een 16ms versie. Ik wil dus die 16ms versie hebben, lijkt me duidelijk.

Op welke webwinkel via de pricewatch ik ook kijk ik zie alleen de LG L1710B terwijl er in dit topic ook wordt gesproken over de LGL1710B(u) welke de 16ms versie zou zijn. Welke is de LG hieronder?
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jvboxel/LGL1710B.jpg
Dit ding is echt om te kwijlen, maar wat me ook opvalt is dat deze een zilvere voet heeft terwijl die webwinkels allemaal de versie met een zwarte voet aanbieden :( . Ook weer zoiets. Wie heeft er meer duidelijkheid voor me?
edit:
sterker nog ik zie dat degene die verkocht worden wit of beige zijn :'( :( Dat is dan helemaal vaag. Hoe kom ik aan die zilvere? :?

Oja nog zoiets, Engelse LG site verkoopt hem zo http://www.lge.co.uk/mod_...uid=2513&category_uid=643 Deze is helemaaaal anders met z'n veel bredere rand! 8)7 :?
Voor mijn gevoel zijn ALLE LG 1710's wel zowat de 16ms uitvoering .. ik denk dat de 20ms d'ruit is :) .. maar dan ga'k op me gevoel af en de TFT's die ik bij Epsilon bekeken heb :D

Ikzelf heb dus de LG 1710B(u) ... dus de luxere uitvoering van de 1710S met DVI-I en USB aansluitingen. Leuk dingetje .. zie een stuk of 4 pagina's terug :)

Mijnes heeft dus een helemaal donkere voet, maar boeiend .. het beeld is SUPERSTRAK .. en GHOSTING 0,0 !!!! _/-\o_ ... m.a.w. supersnelle reactie .. kon mijn CRT niet aan tippen ;)

Eerder ging ik er vanuit dat de 1710B ook nog een roteerbaar scherm had en een 2e scharnier in de voet, zoals de 1510B dat ook heeft .. maar mijn 1710B(u) heeft het niet .. wellicht zit dat um in die (u) maar geen kip die je dát zal kunnen vertellen vrees ik :P

Zijn er dan ook puntjes van kritiek? :?

Jah een paar ... het scherm kun je dus niet roteren, alleen het scherm kun je kantelen want het onderste scharnier scharniert niet :? ... meest storend wellicht het lichte schemeren langs de rand bij een volstrekt zwarte achtergrond :'( ... d'r is mee te leven! :Y)
Een ander minpuntje de verticale inkijkhoek is betrekkelijk klein .. (dus niet de horizontale inkijkhoek!) .. een kwestie van IRL bekijken en checken of jij daar last van hebt! :)

Ultieme pluspunten zijn er ook ... zowel DVI-I als D-sub dus de monitor kun je op 2 PC's tegelijkertijd aansluiten en dan met een knopje switchen .. SUPER UITVINDING !! _/-\o_
Verder supersnel, klein, veel instellingsmogelijkheden, bij analoog D-sub kan ie zichzelf automatische instellen waar was dat toen ik nog me CRT had .. ??
... en natuurlijk SUPER rustig en RETE STRAK beeld :z O+

Imho gewoon kopen en genieten :Y)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ing._Buttje schreef op 27 februari 2003 @ 15:41:
meest storend wellicht het lichte schemeren langs de rand bij een volstrekt zwarte achtergrond :'( ... d'r is mee te leven! :Y)
Een ander minpuntje de verticale inkijkhoek is betrekkelijk klein
Beide punten vond ik bij de Hercules PV920 ook opvallen. Als je iets omhoog ging met je hoofd dan werd het contrast snel minder en de kleuren flets. Verder was de panelverlichting inderdaad vrij onregelmatig. De Hitachi scoort op beide punten behoorlijk beter.

• jagermeister

jagermeister

ing._Buttje schreef op 27 February 2003 @ 15:41:
[...]

Voor mijn gevoel zijn ALLE LG 1710's wel zowat de 16ms uitvoering .. ik denk dat de 20ms d'ruit is :) .. maar dan ga'k op me gevoel af en de TFT's die ik bij Epsilon bekeken heb :D

Ikzelf heb dus de LG 1710B(u) ... dus de luxere uitvoering van de 1710S met DVI-I en USB aansluitingen. Leuk dingetje .. zie een stuk of 4 pagina's terug :)

Mijnes heeft dus een helemaal donkere voet, maar boeiend .. het beeld is SUPERSTRAK .. en GHOSTING 0,0 !!!! _/-\o_ ... m.a.w. supersnelle reactie .. kon mijn CRT niet aan tippen ;)

Eerder ging ik er vanuit dat de 1710B ook nog een roteerbaar scherm had en een 2e scharnier in de voet, zoals de 1510B dat ook heeft .. maar mijn 1710B(u) heeft het niet .. wellicht zit dat um in die (u) maar geen kip die je dát zal kunnen vertellen vrees ik :P

Zijn er dan ook puntjes van kritiek? :?

Jah een paar ... het scherm kun je dus niet roteren, alleen het scherm kun je kantelen want het onderste scharnier scharniert niet :? ... meest storend wellicht het lichte schemeren langs de rand bij een volstrekt zwarte achtergrond :'( ... d'r is mee te leven! :Y)
Een ander minpuntje de verticale inkijkhoek is betrekkelijk klein .. (dus niet de horizontale inkijkhoek!) .. een kwestie van IRL bekijken en checken of jij daar last van hebt! :)

Ultieme pluspunten zijn er ook ... zowel DVI-I als D-sub dus de monitor kun je op 2 PC's tegelijkertijd aansluiten en dan met een knopje switchen .. SUPER UITVINDING !! _/-\o_
Verder supersnel, klein, veel instellingsmogelijkheden, bij analoog D-sub kan ie zichzelf automatische instellen waar was dat toen ik nog me CRT had .. ??
... en natuurlijk SUPER rustig en RETE STRAK beeld :z O+

Imho gewoon kopen en genieten :Y)
Klinkt goed allemaal en die min punten die je opnoemt...nou daar kan ik wel mee leven denk ik.

Welke kleur heeft jouw omlijsting van het scherm? Wit of zilver? Op de foto die je eerder hebt gepost lijkt het wit te zijn.

Verder zegt LG dat de foto met zilvere voet op een verkeerde manier is belicht! Verkeerd belicht my ass als je het mij vraagt. Volgens mij is het gewoon een andere monitor.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Maurizio schreef op 27 februari 2003 @ 01:38:
Sinds september 2002 ben ik trotse eigenaar van deze Samsung 152T :)
[afbeelding]

Heb geen last van ghosting met 3d games. Speel eerlijk gezegt niet zoveel games maar in bv. Raven Shield is de response goed (25ms volgens samsung). Heeft er iemand misschien ervaring met deze monitor icm met een DVI kabel? is er verschil te zien?
Ja....ik heb hem ook en soms op DVI en soms op D-sub. Er is verschil ja, maar nauwelijks. Met het ene testplaatje dat in deel 1 ofzo staat zie je dat ie bij DVI zo strak als een snaar is en bij VGA er een hele lichte zenuwachtigheid is. Bovendien lijkt het bij mij dat de kleuren iets helderder zijn, maar dat merk ik alleen als ik een hele tijd via D-sub heb gedraaid en dan weer een keer op DVI zit. En dan nog is het verschil heel erg klein (als ik het me al niet inbeeld). Maar goed.....ik heb een DVI aansluiting op mijn videokaart en zo'n gat slaat zo'n DVI-kabel ook weer niet in mijn portomonee en dus heb ik hem maar gekocht. Heb je tenminste het gevoel dat het 'af' is. Anders zit je de hele tijd te twijfelen of je hem nou wel of niet moet halen.
Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 15:23:

O ja, sommige schermen van samsung hebben een extreme brightness die niet te corrigeren is. 152T en 171s zijn de 2 die daar last van hebben. ( in mijn ogen )
Onzin.....ik heb een 152T en die heeft een enorme helderheid op 100% ja (volgens specs. 350cd/m2) maar ik kan hem wel instellen. Heb hem op 60 staan omdat ik sinds ik deze TFT heb toch altijd omgevingslicht heb (alleen voor een filmpje wil ik hem wel eens anders zetten, maar de filmpjes gaan binnenkort toch via de tv-out op een nieuwe tv). Kan hem helemaal op 0 zetten en dan is ie zo helder als een net nieuwe goede CRT schat ik zo.
Exirion schreef op 27 February 2003 @ 14:35:

Nooit vanuit gaan :) Als je gaat kijken bij een zaak met 40 TV's op een rek, dan zie je bepaalde modellen eruit springen met een mooi beeld, en je moet TV's/monitoren altijd goed instellen om te kunnen vergelijken. Winkels laten bepaalde merken bewust mooier lijken, of het boeit ze gewoon geen donder.
Die verkeerde instelling (meestal lopen de TV's op hun tenen) komt meestal af-fabriek om de TV in de winkel het meest op te laten vallen ja. Stond laatst een stukje over in de Homestudio.......kon je ook een bedrijf laten komen om het ding goed te laten calibreren.

[ Voor 38% gewijzigd door zimbab op 27-02-2003 18:06 ]

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Exirion schreef op 27 februari 2003 @ 12:50:
[...]

En waar baseer je dat op? Ik kan je namelijk zeggen dat ie dat zeker niet is.
Laat maar, als mensen perse in het water willen springen gewoon laten springen. Ik heb het al opgegeven.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• jagermeister

jagermeister

Ik heb...jawel.....uiteindelijk de knoop doorgehakt. Ik werd de laatste dagen helemaal ziek van mezelf :r . Ik zat maar te twijfelen. Je wilt toch heel veel voor zo min mogelijk geld he. Dus er zijn aardig wat monitoren die ik bekeken en vergeleken heb alvorens ik tot mijn uiteindelijke keus ben gekomen. De 1 was om te :9~ maar de specs waren niet zo denderend en de ander zag er wat minder eyecatching uit, maar had weer verdomd goede specs en aanbevelingen van gebruikers en weer een ander was nergens te krijgen.

Ik heb gekozen voor de LG L1710B. Wat een prachtscherm is dat zeg _/-\o_ Hij heeft ook nog eens een responsetijd van 16ms en heeft bovendien zowel een DVI als VGA aansluiting. Ook zitten er nog USB poortjes in de voet. Helaas heb ik die met de zilveren voet niet kunnen vinden, maar die met zwarte voet is ook prima joh. Blijft een mooi scherm en dat voor weinig in verhouding tot andere merken. Heb hem besteld bij een zaakje in Capelle aan den IJssel. Als het meezit heb ik hem volgende week.

Verwijderd

jagermeister > weet je misschiewn ook wat meer over die 1800 P van LG?
wat daar de response tijd van is etc? kan ik nl niets over vinden kost trouwens 845 in de pricewatch deze heeft voor zover ik kan zien ook de pivot functie.

Verwijderd

Zo vandaag mijn Hitachi CLM 17 4 SXWB binnen gekregen, wat een prachtscherm zeg en super duidelijk.
Alleen als ik een DVD kijk met donkere beelden dan klopt het beeld helemaal nie lijkt t wel.
Net alsof er te weinig verschil is tussen de grijs/zwart waarden, is hier iets aan te doen of moet ik ermee leren leven?

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 20:29:
jagermeister > weet je misschiewn ook wat meer over die 1800 P van LG?
wat daar de response tijd van is etc? kan ik nl niets over vinden kost trouwens 845 in de pricewatch deze heeft voor zover ik kan zien ook de pivot functie.
Ik weet niet wat de responsetijd is, maar HIER heb je een korte review. Overigens heb ik hier een boekje van LG monitoren voor me liggen en de L1800P staat hier ook in echter er staat geen responsetijd bij, maar ik denk zo'n 16 tot 20ms. Wel een stuk duurder. Ook heeft deze een Pivot (Zwenkbaar).

EDIT: Ik heb de responsetijd gevonden en wel HIER
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 20:37:
Zo vandaag mijn Hitachi CLM 17 4 SXWB binnen gekregen, wat een prachtscherm zeg en super duidelijk.
Alleen als ik een DVD kijk met donkere beelden dan klopt het beeld helemaal nie lijkt t wel.
Net alsof er te weinig verschil is tussen de grijs/zwart waarden, is hier iets aan te doen of moet ik ermee leren leven?
Mee leren leven. Las ergens in een review dat dat 1 van de weinige zwakke punten is van dat apparaat. DVD's gewoon op TV kijken joh.

[ Voor 37% gewijzigd door jagermeister op 27-02-2003 20:45 ]

Verwijderd

jagermeister> dank je voor de moeite :)
maar als ik zo dit zie --->Response time 50ms (Typical)
Rise time 20ms (Typical ) lijkt me het geen erg goede keuze voor games ...

• jagermeister

jagermeister

Nee mij ook niet. Ik zou dan voor een kleiner model gaan of een ander merk welke wel een lage responsetijd biedt op de 18" monitoren.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

jagermeister1 schreef op 27 February 2003 @ 15:58:
[...]

Klinkt goed allemaal en die min punten die je opnoemt...nou daar kan ik wel mee leven denk ik.

Welke kleur heeft jouw omlijsting van het scherm? Wit of zilver? Op de foto die je eerder hebt gepost lijkt het wit te zijn.

Verder zegt LG dat de foto met zilvere voet op een verkeerde manier is belicht! Verkeerd belicht my ass als je het mij vraagt. Volgens mij is het gewoon een andere monitor.
uhuh :) .. mijn idee exactely ...

Dit is de mijne nog es ... pagina 4
ing._Buttje schreef op 01 February 2003 @ 15:05:
Hier nog ff 2 pics van me 1710B(U) ...

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/e.wester/aaaaarrrch/GoT/Lara0005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/e.wester/aaaaarrrch/GoT/Lara0006.jpg

De kleuren op me LCD zijn minder warm dan ze op de foto's lijken ..
O+ O+ O+
jagermeister1 schreef op 27 februari 2003 @ 20:04:
Ik heb...jawel.....uiteindelijk de knoop doorgehakt. Ik werd de laatste dagen helemaal ziek van mezelf :r . Ik zat maar te twijfelen. Je wilt toch heel veel voor zo min mogelijk geld he. Dus er zijn aardig wat monitoren die ik bekeken en vergeleken heb alvorens ik tot mijn uiteindelijke keus ben gekomen. De 1 was om te :9~ maar de specs waren niet zo denderend en de ander zag er wat minder eyecatching uit, maar had weer verdomd goede specs en aanbevelingen van gebruikers en weer een ander was nergens te krijgen.

Ik heb gekozen voor de LG L1710B. Wat een prachtscherm is dat zeg _/-\o_ Hij heeft ook nog eens een responsetijd van 16ms en heeft bovendien zowel een DVI als VGA aansluiting. Ook zitten er nog USB poortjes in de voet. Helaas heb ik die met de zilveren voet niet kunnen vinden, maar die met zwarte voet is ook prima joh. Blijft een mooi scherm en dat voor weinig in verhouding tot andere merken. Heb hem besteld bij een zaakje in Capelle aan den IJssel. Als het meezit heb ik hem volgende week.
Ga'm iig wel even ergens bekijken ... en maak de background ff zwart vanwege dat lichte doorschemeren langs de rand .. en ook ff wat andere kleuren vanwege dode pixels :)

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• jagermeister

jagermeister

ing._Buttje schreef op 27 February 2003 @ 20:58:
[...]

uhuh :) .. mijn idee exactely ...

Dit is de mijne nog es ... pagina 4

[...]

O+ O+ O+

[...]

Ga'm iid geval wel even ergens bekijken ... en maak de background ff zwart vanwege dat lichte doorschemeren langs de rand .. en ook ff wat andere kleuren vanwege dode pixels :)
Ben gaan kijken in Capelle a/d IJssel en was zeer tevreden over de beeldkwaliteit. Echt een mooi ding. Ze houden hem apart totdat mijn werkgever het geld over maakt (PC-Prive) en dan haal ik hem op.

Verwijderd

[b][message=17136813,noline]

Mee leren leven. Las ergens in een review dat dat 1 van de weinige zwakke punten is van dat apparaat. DVD's gewoon op TV kijken joh.
Kheb geen dvd speler voor de tv :'( .
Trouwens wel een perfect scherm, geen één dode (sub)pixel, toppie!!!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 21:57:
[...]

Kheb geen dvd speler voor de tv :'( .
Trouwens wel een perfect scherm, geen één dode (sub)pixel, toppie!!!
TV-out is dan misschien een oplossing voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Hmm , die Acer bevalt me wel. Wel redelijk mooie looks + zelfde scherm als hitachi - de nadelen van de niet verstelbare voet en zow...

* Raku gaat er binnenkort een bestellen alleen weet nog niet zeker wat :P

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Eth3r3al schreef op 28 februari 2003 @ 11:51:
Hmm , die Acer bevalt me wel. Wel redelijk mooie looks + zelfde scherm als hitachi - de nadelen van de niet verstelbare voet en zow...

* jagermeister gaat er binnenkort een bestellen alleen weet nog niet zeker wat :P
Nou suukzes dan maar :+ Ik heb erg veel moeite gehad om tot een keuze te komen. Ze zijn bijna allemaal wel mooi dus dat wordt twijfelen! :P Die Acer is inderdaad ook erg leuk! Zal ik dan toch.......... 8)7 Neeeeh, Ik hou het bij de LG L1710B ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

.. iemand zei ook al dat het TFT-scherm dat ze erin hebben gestopt bij LG, Hitachi en Acer identiek zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Vandaag m'n 21" HP Trinitron monitor verkocht, en een Hercules 920 DVI besteld..... Iets kleiner beeld maakt me niet uit, specs zijn goed, tevens DVI aansluiting, en een composite ingang (kan ik mooi m'n video aansluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

ing._Buttje schreef op 28 February 2003 @ 13:09:
.. iemand zei ook al dat het TFT-scherm dat ze erin hebben gestopt bij LG, Hitachi en Acer identiek zijn ;)
Tja , alle 16 Ms schermpjes waren gelijk. Volgens mij weet Exirion daar meer vanaf (als ik het me goed herinner). Staat ook wel ergens in de vorige pagina's...

[ Voor 7% gewijzigd door Raku op 28-02-2003 13:24 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ja, dat heb ik 'm ook horen zeggen, alle 16 ms schermen komen bij AUoptronics vandaan.
staat op pagina 12:
Acer bestaat toch niet meer? Da's nu Benq geworden, en inderdaad verkopen die meestal wat meer budget-spul. Echter, er zit in dat ding net zo'n panel (AU Optronics) als in de Hitachi en andere 16ms schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 09:15:
Ik denk dat Eizo ook 30 dagen pixelgaranie zal geven aangezien de Eizo schermen door Hitachi worden gemaakt. Eizo staat inderdaad wel voor kwaliteit, meestal is het design niet echt wat, maar design is het minst belangrijk (behalve als je pc in woonkamer hebt) je kijkt namelijk alleen naar het scherm en niet naar de rand. Ook lijkt zwart me beter dan wit of zilver, zwart valt veel minder op (zeker in het donker) dus merk je helemaal niet dat je een rand hebt.
Ik heb het even nagevraagd bij TFTscherm.nl en Eizo hanteerd geven 0-pixel beleid. Er mogen er globaal gezegt 5 in voorkomen afhankelijk van de plaats en soort.
Wel schijnt het dus weinig voor te komen dat er kapotte pixels in zitten. Dit vind ik dan toch wel een heel groot nadeel. Je betaald behoorlijk extra als je een Eizo wilt dan vind ik het niet onterecht om ook 0-kapotte pixels te eisen.

Als we gewoon via internet bestellen kunnen we altijd nog gebruik maken van het feit dat we terug binnen acht dagen als het niet voldoet aan onze wensen (kopen of afstand).

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ik zou hem toch in een winkel proberen te kopen als het enigszins mogelijk is. Kun je vragen of ze hem effe aansluiten. Als je een auto koopt wil je ook eerst een proefrit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit topic eens even doorgeworsteld en ben tot de conclusie gekomen om de Samsung 171 N te gaan kopen. Deze heeft namelijk het mooiste disign (dunne rand om scherm) en is 25 MS (voldoende voor games, hercules is ook 25MS).

Delen jullie deze mening of kan ik beter een LG nemen..... AAAARG DIE KEUZES!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

techless schreef op 28 februari 2003 @ 15:25:
[...]

Je betaald behoorlijk extra als je een Eizo wilt dan vind ik het niet onterecht om ook 0-kapotte pixels te eisen.
De Eizo L565 kost maar 650 euro volgens de p.watch en dat is globaal hetzelfde als de Hitachi/NEC/Samsung waar we het in dit topic over hebben. Dan zou ik toch wel heel graag voor de Eizo gaan. Ik zou er alleen een gamepje op willen spelen om de hoeveelheid ghosting (of het gebrek eraan) te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
een L565 voor 650 euro? Vind je het erg als ik dat niet geloof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 15-09 18:02

PowerFlower

être diable et jouer fleur

shameete schreef op 28 February 2003 @ 13:52:
ja, dat heb ik 'm ook horen zeggen, alle 16 ms schermen komen bij AUoptronics vandaan.
staat op pagina 12:
[...]
Weer een plusje voor de Acer dan... die is het goedkoopste. Maar begin toch steeds meer de verdenking te krijgen dat die het goedkoopst is omdat ze de meest ruime pixeltolerantie hebben (dus misschien wel de afdankertjes van de andere merken) en dat zou weer niet zo mooi zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 16:31:
Ik heb dit topic eens even doorgeworsteld en ben tot de conclusie gekomen om de Samsung 171 N te gaan kopen. Deze heeft namelijk het mooiste disign (dunne rand om scherm) en is 25 MS (voldoende voor games, hercules is ook 25MS).

Delen jullie deze mening of kan ik beter een LG nemen..... AAAARG DIE KEUZES!!!!!
Over de Samsung kan ik je niet zoveel vertellen, maar de LG heeft randen van slechts 1,5 cm en óf 16ms óf 20ms, maar 16ms lijkt meer voor de hand .. boeiuh, hij is gewoon RETESNEL :P

Wil je weten welke beter/mooier is zul je ze toch ff IRL moeten gaan bekijken! ;)

De LG 1710B(U) kostte ca. € 665,- maar ik had € 225,- inruilkorting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

Vash schreef op 28 February 2003 @ 16:42:
Dat is idd net aangepast in de pricewatch.

Even op een rijtje wat de voordelen zijn van de Eizo L565 tov de 16ms schermen:
* Het is een Eizo :)
* Het heeft een beter kleurenbalans (scherm voor pro's)
* Geen last van gekke lichtflikkeringen
* Volgens een vorige poster die zowel de Eizo als de Hitachi CML174 had geen verschil in ghosting (hij beweerde zelfs helemaal geen verschil naast de prijs)
* Flexibelere inkijkhoek (zowel horizontaal als vertikaal 170 graden)

Nadelen van de L565 tov 16ms schermen (in bijzonder de Hitachi ivm smalle bevel en pixelgarantie)
* De prijs, pricewatch prijzen kunnen fluctueren:) het verschil is toch minimaal 50 euro
* Geen pixelperfect garantie
* De rand is 20,4 mm in tegenstelling tot de 16 mm van de hitachi (boeit als je er twee naast mekaar zet, hetzij niet veel).
* De zwarte uitvoering is 30 euro duurder

Wat merk betreft heb ik in Hitachi heel veel vertrouwen... goede PLC controllers! maarjah PLC controllers dat zijn nog geen beeldschermen. En Eizo ken ik eigenlijk nergens anders van dan EXTREEM goede beeldschermen.

Dat mijn keuze een dezer dagen gaat vallen staat vast en dat het tussen de L565 en CML174 staat ook vrij vast, maar welke het zal worden. Ik slaap er nog zeker een nachtje over :)

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ing._Buttje schreef op 28 February 2003 @ 17:02:
[...]

Over de Samsung kan ik je niet zoveel vertellen, maar de LG heeft randen van slechts 1,5 cm en óf 16ms óf 20ms, maar 16ms lijkt meer voor de hand .. boeiuh, hij is gewoon RETESNEL :P

Wil je weten welke beter/mooier is zul je ze toch ff IRL moeten gaan bekijken! ;)

De LG 1710B(U) kostte ca. € 665,- maar ik had € 225,- inruilkorting :P
De LG kost nu € 599 en de Samsung €585..... en 25 ms of 16 ms zal je het echt merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Vash schreef op 28 February 2003 @ 16:42:
Allemachtig......wat is dit nou weer voor een reactie? Je kan toch ff die twee seconden van je leven opofferen om het ff zelf na te kijken? Duurt maar ietsje langer dan zo'n (onnuttige) post te tikken en posten. Sorry hoor, maar deze post vond ik wel heel erg.
techless schreef op 28 februari 2003 @ 17:23:
[...]

Dat is idd net aangepast in de pricewatch.

* De prijs, pricewatch prijzen kunnen fluctueren:) het verschil is toch minimaal 50 euro
* Geen pixelperfect garantie
* De rand is 20,4 mm in tegenstelling tot de 16 mm van de hitachi (boeit als je er twee naast mekaar zet, hetzij niet veel).
* De zwarte uitvoering is 30 euro duurder
De prijs van Pcvergelijk is niet veel hoger en die staat er al een stuk langer in, die van TFTscherm is een aanbieding, maar eergister was het ook maar 674 of zoiets. Dat de prijs kan fluctueren kan ook bij de andere merken en bij de Hitachi is dat risico groter dan bij de Eizo omdat de Eizo al een iets ouder model is en Hitachi op het moment redelijk populair. Als winkeliers dat in de gaten hebben en er eventueel leveringsproblemen komen zoals bij de 172T zullen daar de prijzen ook van omhoog gaan...bij de Eizo is dat risico imo kleiner. Pixelperfect garantie kun je bij PCvergelijk kopen en bovendien zit je bij Eizo meestal wel goed. Geld....ja Eizo is duurder, maar een BMW is ook duurder dan een Toyota en niet per definitie beter......dat houd je altijd. Ik ga tegenwoordig meer op mijn gevoel (en ratio uiteraard) dan op mijn portomonee, omdat ik anders uiteindelijk toch duurder uit ben. Ik wilde eerst ook de 151s kopen omdat de 152T 80 euro duurder was (176 gulden dus), maar ik weet na heel veel van dat soort aankopen nu wel dat het gewoon bij je blijft knagen dat je eigenlijk die andere wilde en dat ie best wel binnen bereik lag. Heb dat zo vaak gehad en dan verkocht ik na een tijdje toch weer dat goedkopere ding en kocht degene die ik eigenlijk wilde uiteindelijk toch......maar heb er dan in totaal wel flink meer aan uitgegeven. Nu koop ik dus gewoon diegene die ik echt wil, ook al moet ik dan iets langer wachten. Er zijn ook 3 koelers gepasseerd bij mij voordat ik toch maar de Alpha kocht, maar ik was wel flink wat meer geld kwijt uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmmm, Blijkbaar lezen al die LG-adoraten niet alle pagina's GOED door van deze episode. Foei!!!! ;(

Zelf was ik ook in eerste instantie een fan van dit scherm. Veelvuldig heb ik met de salesafdeling van LG gemaild en zelf met hun manager gebeld omtrent de LG L1710 B(U).
Hij was toen net uit in Duitsland en via persberichten werd hiervan gewag gemaakt!

In nederland is hij zogenaamd te krijgen alleen men is niet goed in staat om aan te geven welke versie (16 of 20 ms) het betreft. Incl Fa. Epsilon of die fa. in IJsselstijn (Bij Utrecht ergens).

De versie die afgebeeld wordt door jagermeister1 is GEEN 1710B maar een 18xx-versie!
Inderdaad een scherm dat er heel goed uitziet!
Kijk maar eens goed naar de monitor van ing._Buttje op pagina 17. De onderrand is een stuk breder!!!!!!! LG heeft mij dit destijds aangegeven in een mailtje toen ik ook op het verkeerde been was gebracht door een foto van een duits persbericht zoals jagermeister1 die afbeeld.

Tevens heb ik al eerder gemeld op 1 van de eerdere pagina's over een testje in de c't dat men bij het meten van de response tijd van de LG L1710B(U) absoluut geen 16 ms maar 35 ms heeft gemeten. Dat klopt absoluut niet met de specs!

Heren, Dames tweakers open jullie ogen want hier worden toch echt over feiten gesproken!!!!! Ik verzin dit echt niet.

Ik wordt er niet goed van als de zaken anders worden voorgespiegeld dan ze in werkelijkheid zijn. Natuurlijk zal diegene die al zo'n scherm heeft altijd doen aan cognitieve dissonantie. O-)

Als je alle drie de episode's gevolgt hebt met alle input van onze mede tweakers, dan kom je toch echt wel achter een aantal zaken. Zoals dat er een fabrikant (AU Optronics) is die de 16 ms schermen levert voor ongeloofelijk veel leveranciers.

Mijn advies is: Laat je zelf goed informeren en bekijk eerst een scherm voor je hem koopt. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jagermeister1 schreef op 28 February 2003 @ 07:21:
[...]

TV-out is dan misschien een oplossing voor je.
Kheb ook geen TV-Out op mijn videokaart zitten, alleen ga toch een andere kopen volgende maand denk ik die ik nu heb geeft strepen in het beeld.

En damn!!!, toch 1 kapotte subpixel, alleen vind ik het wel raar.
Op een witte of zwarte ondergrond zie je helemaal niets alleen op een donkere grijze of paars/blauwe achtergrond zie je hem zitten. Niet zo erg dus en m voor die ene subpixel om te ruilen vind ik t nie waard. Makkerlijk mee te leven want je ziet m nauwelijks, alleen als je er echt op gaat letten.
Ik dacht trouwens altijd dat zo'n pixel grote was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 21:36:
Ik dacht trouwens altijd dat zo'n pixel grote was.
Een pixel wel ja, maar een subpixel is 1/3 van een pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 20:23:
Hmmmmm, Blijkbaar lezen al die LG-adoraten niet alle pagina's GOED door van deze episode. Foei!!!! ;(

Zelf was ik ook in eerste instantie een fan van dit scherm. Veelvuldig heb ik met de salesafdeling van LG gemaild en zelf met hun manager gebeld omtrent de LG L1710 B(U).
Hij was toen net uit in Duitsland en via persberichten werd hiervan gewag gemaakt!

In nederland is hij zogenaamd te krijgen alleen men is niet goed in staat om aan te geven welke versie (16 of 20 ms) het betreft. Incl Fa. Epsilon of die fa. in IJsselstijn (Bij Utrecht ergens).

De versie die afgebeeld wordt door jagermeister1 is GEEN 1710B maar een 18xx-versie!
Kijk maar eens goed naar de monitor van ing._Buttje op pagina 17. De onderrand is een stuk breder!!!!!!! LG heeft mij dit destijds aangegeven in een mailtje toen ik ook op het verkeerde been was gebracht door een foto van een duits persbericht zoals jagermeister1 die afbeeld.
klopt :)
Tevens heb ik al eerder gemeld op 1 van de eerdere pagina's over een testje in de c't dat men bij het meten van de response tijd van de LG L1710B(U) absoluut geen 16 ms maar 35 ms heeft gemeten. Dat klopt absoluut niet met de specs!
... en als je de volgende regel leest zie je dat men nog zegt dat verder aan alle specs wordt voldaan en dat het een nette monitor is :)
En of het nu 16 - 20 - 35ms is ... ik hebbum hier staan en hij is RETESNEL .. 0,0 GHOSTING .. daar gaat het toch om?? :? Hij is SNELLER dan mijn 3 jaar oude LG 775FT CRT!!! Voor mij meeeeeeeeeeeeeeer dan genoeg bewijs O+
Heren, Dames tweakers open jullie ogen want hier worden toch echt over feiten gesproken!!!!! Ik verzin dit echt niet.

Ik wordt er niet goed van als de zaken anders worden voorgespiegeld dan ze in werkelijkheid zijn. Natuurlijk zal diegene die al zo'n scherm heeft altijd doen aan cognitieve dissonantie. O-)
euhmz?? :? ... doe maar weer duur :z
Als je alle drie de episode's gevolgt hebt met alle input van onze mede tweakers, dan kom je toch echt wel achter een aantal zaken. Zoals dat er een fabrikant (AU Optronics) is die de 16 ms schermen levert voor ongeloofelijk veel leveranciers.

Mijn advies is: Laat je zelf goed informeren en bekijk eerst een scherm voor je hem koopt. :7
klopt ... klopt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

ing._Buttje schreef op 28 februari 2003 @ 23:20:

euhmz?? :? ... doe maar weer duur :z
Betekent dat de mensen die die monitor hebben de aankoop hoe dan ook gaan goedpraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Jah dat begreep ik ook wel ;)

Maar ik zei niet dattie perfect was ... hij kan niet 90 graden draaien, poot heeft maar 1 scharnier, verticale inkijkhoek is (te) klein en bij een donkerzwarte achtergrond schemert het langs de rand lichtjes door :|

Verders issie imho prima !! :)

Ieder moet verder voor zichzelf uitmaken of de minpuntjes opwegen tegen de pluspuntjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het roerend eens met Buttje :)

Heb de monitor hier zelf ook staan, ook gekocht bij Epsilon.

Ben er erruuuuuug tevreden mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16
Ik heb laatst een Apple iBook gekocht met een 12,1" scherm. Ik heb hem eigenlijk niet echt voor games gekocht. Maar ik was wel verrast met wat dat ding aankan. Ik heb er WarCraft III op gezet. Het beeldscherm vertoont absoluut geen ghosting en heeft hele mooie kleuren. Ik heb eigenlijk het hele pc gamen afgezworen sinds ik een PS2 heb, maar met zo'n mooi schermpie is het gewoon een lust voor het oog om te gamen, die ATI Radeon 7500 die er in zit helpt natuurlijk ook wel mee in dit geval.

Voor de TS, eigenlijk moet je ook ff een linkje van Apple Studio Displays toevoegen. Dat zijn echt de betere TFT schermen, prijs is er dan ook wel naar.

http://www.apple.com/nl/displays/

[ Voor 18% gewijzigd door tiguan op 01-03-2003 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Wannapuf schreef op 01 March 2003 @ 00:53:
Ik heb er WarCraft III op gezet. Het beeldscherm vertoont absoluut geen ghosting
Da's natuurlijk ook niet echt een spel met hele flitsende snelle animaties enzo, dus geen goeie test :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ok, ik zal er zometeen ff Quake 3 opzetten. Kom ik binnenkort nog wel ff terug op mijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Dan mag je me toch eens vertellen welke 18xx versie er op die afbeelding staat :) . Ik heb hier namelijk een boekje van LG liggen en daar stond dat model dus ook niet in. Ik heb ook verscheidene malen met LG gebeld. Zij konden me ook niet vertellen welke monitor nou precies stond afgebeeld 8)7 :O . Ik ga ervan uit dat die dus ook niet in Nederland te krijgen is aangezien ik hem nog nergens ben tegen gekomen. Hij is idd zeer mooi en heeft een smallere rand dan degene die ik besteld heb. Bovendien heeft ie een zilveren voet (volgens verkoop LG verkeerd belichte foto :X 8)7 )

Bovendien is er volgens mij niet 1 fabrikant die zijn specs voor de volle 100% waarmaakt. Dat Computer Totaal met een reactietijd van 35ms op de proppen komt is idd. een negatief bericht over deze monitor, maar verder schijnen de specs volledig te worden waargemaakt. Zul je dat verschil trouwens echt merken? Als ik kijk naar de beweringen van ing._Buttje en _Ascari die zeggen dat ze 0,0 ghosting ervaren zal dat best meevallen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf in het bezit van een LG L1710B(U), dit scherm heb ik gekocht in België voor 618 €. Het is wel degelijk det 16 ms-versie met dunne randen en USB-hub, maar dan wel met een zwarte voet. Ik ben zeer tevreden over dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 09:50:
[...]

Ik ben zelf in het bezit van een LG L1710B(U), dit scherm heb ik gekocht in België voor 618 €. Het is wel degelijk det 16 ms-versie met dunne randen en USB-hub, maar dan wel met een zwarte voet. Ik ben zeer tevreden over dit scherm.
Ok dan ;) Tevreden bezitter nummer 3 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Wannapuf schreef op 01 March 2003 @ 00:53:

Voor de TS, eigenlijk moet je ook ff een linkje van Apple Studio Displays toevoegen. Dat zijn echt de betere TFT schermen, prijs is er dan ook wel naar.

http://www.apple.com/nl/displays/
Dat valt op zich ook wel mee....dat wordt soms een beetje over-geromantiseerd. Bekijk deze test van ome Tom maar eens: http://www6.tomshardware.com/display/20020322/lcd-01.html

Zit trouwens een LG-panel in. (staat ook in de test)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Wannapuf schreef op 01 maart 2003 @ 00:53:
Ze zijn absoluut goed, maar de prijs heeft vooral met het design te maken. Superieur zijn ze niet. De combinatie van een schitterend design en een mooi plaatje laten je al snel kwijlen, maar het kan beter. Dat heb ik zelf gezien, en blijkt ook regelmatig uit tests van c't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 20:23:

<snip>

Hm, eerst zit je te schrijven dat de LG zijn spec's niet waarmaakt, en vervolgens ga je wel klakkeloos op de specs van de AU Optronics panelen af. Beetje dubbel. Vooral omdat in ditzelfde topic ook wel degelijk nadelen van (o.a.) de Hitachi's worden vermeld. Hier bijvoorbeeld. Topic kennelijk toch niet zo goed gelezen? :?

Of een typisch gevalletje cognitieve dissonantie, kan ook. Geeft niet, kan de besten overkomen. :+
Kijk, dat is nu een goed advies. Dan kun je meteen zien dat de gespecificeerde responstijd lang niet alles zegt over de kwaliteit van het scherm en dat sommige zogenaamd 'trage' schermen in de praktijk veel minder ghosting zullen laten zien dan een aantal zogenaamd 'snelle' schermen. Eén van de verklaringen daarvoor heb ik trouwens ook al eerder in dit topic aangehaald:
Video response - This often-misunderstood specification is the amount of time it takes to turn a pixel from black to white to black. Unfortunately, real-world images contain millions of colors with different grayscale intensities and the published specification does not tell the complete story. Many LCD technologies can go from black to white or white to black more quickly than they can go between two close shades of gray.
(uit een whitepaper van Sharp).

Inderdaad: de enige remedie is om een scherm eerst zelf te gaan bekijken en je niet helemaal blind te staren op de specs en/of de 'xxx ruleZzz :z ' en 'yyy suckxZzZ :Z ' berichten die je zo hier en daar in forums leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Exirion schreef op 01 March 2003 @ 13:11:
[...]

Ze zijn absoluut goed, maar de prijs heeft vooral met het design te maken. Superieur zijn ze niet. De combinatie van een schitterend design en een mooi plaatje laten je al snel kwijlen, maar het kan beter. Dat heb ik zelf gezien, en blijkt ook regelmatig uit tests van c't.
Inderdaad....als je hem in de winkel ziet staan met zo'n transparante behuizing en dan ook nog eens zo'n achtergrond met felle baluw- en groentinten lijkt het al 10 keer beter dan het in werkelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ga vanmiddag mijn schermpje ophalen (LG L1710B)! Ben benieuwd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Nou ik heb net Quake 3 er ff op gespeeld. Perfect gewoon, totaal geen ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MORA, Natuurlijk wordt er veelgerommeld met de specs. Dat weet ik ookwel. ;)

Begrijp me niet verkeerd ook ik vind de LG en Samsung monitoren er heel goed uitzien.
Maar ik wil ook iets kunnen kopen op basis van vertrouwen en daarbij horen juiste specificaties bij. Per slot van rekening kun je niet altijd een winkel in en ze verzoeken om hem even uit te pakken en aan te sluiten. Wij Tweakers willen toch vaak weer net die ander die er net niet staat. Zeker als je al via het internet gaat bestellen zoals de meesten van ons doen, nietwaar?

Verder als er in de specificaties van een autofabrikant staat dat hij 115 pk heeft wil je toch ook niet met een auto van 90 pk worden afgescheept ondanks dat ze allebei fantastisch rijden en geweldig zitten?

Ik maak het voor mij zelf ook niet makkelijk! Ik ben er nog steeds niet uit welke ik zelf zou moeten aanschaffen. Ik heb al jaren goede ervaring met een 15"LG LCD577LH. Alleen voor Games is hij echt niet geschikt. Response time ca. 45 ms

Ik zit nu te denken aan de NEC 1760NX, maar wie weet, misschien dat er nog meer possitieve berichten komen over de LG 1710B(U).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, Samsung 172T blijft voor mij qua uiterlijk wel de mooiste.
Misschien dat er eind Q2 er inderdaad een nieuwe serie uitkomt en ook gebaseerd is op die 16 ms. 8)

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 17:50:
Oh ja, Samsung 172T blijft voor mij qua uiterlijk wel de mooiste.
Misschien dat er eind Q2 er inderdaad een nieuwe serie uitkomt en ook gebaseerd is op die 16 ms. 8)
Dat hoop ik ook ja.....de 192T staat wel iets over op de frontpage, zou een 12 ms scherm hebben. En de anderen die erna komen ook. Staat hier: nieuws: Samsung 172T LCD-monitor review

Ik hoop dat de dingen weer een erg mooi design krijgen en dat ze een pivot-functie hebben. Nu bij mijn 152T mis ik het niet zo, want anders krijg je 768x1024 en dat internet niet echt lekker, maar als ik van het jaar misschien een grotere ga kopen met 1280x1024 lijkt het me wel ideaal om een pivotfunctie te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 01-03-2003 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ik heb sinds vanmiddag de LG L1710B staan en ik moet zeggen dat ie me tot nu toe uitstekend bevalt! Gelukkig 0,0 dode pixels kunnen ontdekken. Jammer dat ik (nog) geen digicam heb anders had ik ff een foto'tje gepost, maar ja jullie weten allemaal al hoe ie er uitziet.

Gamen gaat ook prima! Ik heb geen last van ghosting tot nu toe dan, maar ik heb alleen Battlefield en Splinter Cell ff snel geprobeerd. Splinter Cell was wel erg donker, maar dat kan aan de scherm instellingen liggen. Moet ik nog ff fine tunen. De witweergave vind ik ook wel aan de felle kant, maar dat zal hier ook wel mee te maken hebben. (meteen even gedaan, Gamma wat lager en het is meteen minder oogverblindend)

Nu nog een kaart met een DVI uitgang en dan ben ik voorlopig weer even klaar.

Er zit een kabel bij met dezelfde pluggen als op een analoge kabel, maar er staat DVI-digital op :? Dacht dat dit een hele andere aansluiting had als een VGA kabel. Ook zit er een kabeltje bij met aan de ene kant een USB aansluiting en aan de anderkant een vierkante aansluiting (weet de naam van die aansluiting niet). Wat moet ik hiermee? Ben ff n00b op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

jagermeister1 schreef op 01 March 2003 @ 20:14:

Er zit een kabel bij met dezelfde pluggen als op een analoge kabel, maar er staat DVI-digital op :? Dacht dat dit een hele andere aansluiting had als een VGA kabel. Ook zit er een kabeltje bij met aan de ene kant een USB aansluiting en aan de anderkant een vierkante aansluiting (weet de naam van die aansluiting niet). Wat moet ik hiermee? Ben ff n00b op dit gebied.
Van die DVI is wel vaag ja.....zit inderdaad een andere aansluiting aan (bij mij althans ;) ) Hoe ziet de DVI-connector op je monitor zelf er dan uit? Er bestaan trouwens wel DVI - VGA kabels zie ik net. Met aan de ene kant VGA en aan de andere DVI.

Die USB-kabel met aan de andere kant een vierkant ding is een USB 2.0 kabel.

[ Voor 14% gewijzigd door zimbab op 01-03-2003 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

zimbab schreef op 01 March 2003 @ 20:21:
[...]

Van die DVI is wel vaag ja.....zit inderdaad een andere aansluiting aan (bij mij althans ;) )

Die USB-kabel met aan de andere kant een vierkant ding is een USB2 kabel.
Tja bij mij is het eigenlijk een gewone VGA kabel maar dan met Cilindervormige tussen stukken aan de kabel van hardplastic :P :?
Die USB 2 kabel, waar gebruik ik die dan voor in combinatie met die monitor?

EDIT: Ik zie het al...of je haalt hem effe uit de verpakking en haalt de plastic kapjes van de aansluitingen (ben een beetje moe :O ). Inderdaad anders dan VGA (beide kanten) Maar waar die USB2.0 nou voor dient? Ooh wacht effe....hiermee laat je de USB aansluitingen in de voet werken zeker |:(

[ Voor 25% gewijzigd door jagermeister op 01-03-2003 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

jagermeister1 schreef op 01 maart 2003 @ 20:25:
[...]

Tja bij mij is het eigenlijk een gewone VGA kabel maar dan met Cilindervormige tussen stukken aan de kabel van hardplastic :P :?
Die USB 2 kabel, waar gebruik ik die dan voor in combinatie met die monitor?
Blijkbaar heb je een USB hub in de voet ofzo waar je ook USB 2.0 apparaten aan kunt hangen. Dan moet je een USB 2.0 kabel van je PC naar je monitor doen (als je usb 2.0 hebt op de pc trouwens) en dan kan je van je monitor een kabel naar b.v. een digicam of camcorder doen. Maar aangezien de meeste daarvan toch geen USB2.0 hebben is het vrij onzinnig. Toetsenbord en muis hebben ook geen zak aan USB2.0, ik heb alleen een USB2.0 scanner, maar die hang je toch gewoon direct aan je pc.
jagermeister1 schreef op 01 March 2003 @ 20:25:
Ooh wacht effe....hiermee laat je de USB aansluitingen in de voet werken zeker |:(
Juist....ik ben niet zo goed in dingen bondig zeggen zoals je ziet :)

Ehm....trouwens.....USB1.1 heeft ook zo'n vierkant ding eraan....denk dan toch dat het 1.1 is.

[ Voor 20% gewijzigd door zimbab op 01-03-2003 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

zimbab schreef op 01 March 2003 @ 20:30:
[...]

Blijkbaar heb je een USB hub in de voet ofzo waar je ook USB 2.0 apparaten aan kunt hangen. Dan moet je een USB 2.0 kabel van je PC naar je monitor doen (als je usb 2.0 hebt op de pc trouwens) en dan kan je van je monitor een kabel naar b.v. een digicam of camcorder doen. Maar aangezien de meeste daarvan toch geen USB2.0 hebben is het vrij onzinnig. Toetsenbord en muis hebben ook geen zak aan USB2.0, ik heb alleen een USB2.0 scanner, maar die hang je toch gewoon direct aan je pc.

[...]

Juist....ik ben niet zo goed in dingen bondig zeggen zoals je ziet :)
LOL..dat zeg ik! Maakt niet uit joh, in iedergeval bedankt voor de zzoeper snelle reactie.
Yep...heb USB 2.0 PCI kaartje in mijn pc 8) Ik heb een webcam, scanner en een USB ADSL modempie (tja ik weet het...verkeerde keuze |:( ) Webcam kan er wel in, is wel handig.

Wel vaag, garantie certificaat is helemaal in het Italiaans :X 8)7

Jagermeister is blij met z'n nieuwe aanwinst :*)

[ Voor 8% gewijzigd door jagermeister op 01-03-2003 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij die LG L1710B(U) zit er zowel VGA -> VGA als DVI-I -> DVI-I kabel bij geleverd, alsook een USB kabeltje als verbinding voor die USB-HUB en een voedingskabel.
Wat ook een pluspunt is dat die LG uitgerust is met een interne voeding.
Nadeel: Scherm is niet in de hoogte verstelbaar, wel kantelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 21:03:
Bij die LG L1710B(U) zit er zowel VGA -> VGA als DVI-I -> DVI-I kabel bij geleverd, alsook een USB kabeltje als verbinding voor die USB-HUB en een voedingskabel.
Wat ook een pluspunt is dat die LG uitgerust is met een interne voeding.
Nadeel: Scherm is niet in de hoogte verstelbaar, wel kantelbaar.
Daar waren we al achter :+

Maaruh....maakt het eigenlijk uit om het scherm uren achterelkaar aan te hebben? Kan het daar tegen of is het daar minder voor geschikt dan een CRT monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

jagermeister1 schreef op 01 March 2003 @ 21:27:
[...]

Daar waren we al achter :+

Maaruh....maakt het eigenlijk uit om het scherm uren achterelkaar aan te hebben? Kan het daar tegen of is het daar minder voor geschikt dan een CRT monitor?
Hij slijt dan wel sneller, maaruh.....hoezo is die vraag aan de orde? Het ding is ervoor om te gebruiken, dus als je hem nodig hebt (ook al is het uren) zet je hem gewoon aan en als je uren weg gaat waarom zou je hem dan aan laten? Ik snap de vraag dus niet helemaal. Een CRT slijt ook, maar minder snel. Je kan er trouwens ook voor zorgen dat je de brightness enzo niet op maximaal hebt staan als je hem heel lang gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Nou, ik zal het effe uitleggen. Mijn PC staat bijna altijd aan, en uit luiheid laat ik hem vaak ook aan als ik tv zit te kijken enzo. Ik bedoel eigenlijk of het beeld niet in het scherm brandt zoals dat bij plasma schermen kan gebeuren (heb ik wel eens gehoord). Of raden jullie een screensaver aan? ( Ik haat die dingen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anders laat je windows het ding uitschakelen als je zoveel minuten weg bent (energie-beheer). Het beste is natuurlijk om zelf te wennen dat ene knopje in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Tja kan ook natuurlijk, maar kan het kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

jagermeister1 schreef op 01 maart 2003 @ 22:17:
Tja kan ook natuurlijk, maar kan het kwaad?
Edit: nah jah, ik zet hem wel ff op auto uitschakelen na een uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

jagermeister1 schreef op 01 March 2003 @ 22:23:
[...]

Edit: nah jah, ik zet hem wel ff op auto uitschakelen na een uurtje.
oeps...had moeten editten ipv quoten |:( Ach het is zaterdagavond...wat maakt het uit.

8)7 8)7 Doe ik het gewoon 2 keer :X |:(

[ Voor 9% gewijzigd door jagermeister op 01-03-2003 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Blij dat jij blij bent met je LG'tje jagermeister1 :)

Ik heb'm als volgt ingesteld:

Brightness: 50 - 80 (afhankelijk van omgevingslicht)
Contrast: 100
Preset: 9300K .. en dan pootjes af van de RGB waarden ;)
Gamma: 50%

En inderdaad ... ingebouwde 220-voeding :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

zimbab schreef op 01 maart 2003 @ 21:56:
Een CRT slijt ook, maar minder snel.
Untrue. De fosforlaag van een CRT slijt sneller dan de backlight van een TFT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

ing._Buttje schreef op 02 maart 2003 @ 01:34:
Blij dat jij blij bent met je LG'tje jagermeister1 :)

Ik heb'm als volgt ingesteld:

Brightness: 50 - 80 (afhankelijk van omgevingslicht)
Contrast: 100
Preset: 9300K .. en dan pootjes af van de RGB waarden ;)
Gamma: 50%

En inderdaad ... ingebouwde 220-voeding :Y)
Zeer blij ing._Buttje ;) Erg strak ding hoor. Ik ga jouw settings als ik thuis ben ook eens proberen, want ik vind wit nog iets te fel en in spellen vind ik het allemaal net iets te donker. Het Beeld staat wel als een huis zeg, echt een strak beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Exirion schreef op 02 maart 2003 @ 02:23:
[...]

damn, dit had ik niet verwacht.
Dat is mooi om te horen :)

Vrienden en familie die mijn TFT zo af en toe eens zien zeggen nog altijd Wauw als ze binnen komen, ondanks dat een paar zelf ook een tft hebben :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Exirion schreef op 02 March 2003 @ 02:23:
[...]

Ow....dat wist ik niet......mooie info, want met mijn CRT heb ik wel lang gedaan (en die doet het nu vrolijk verder bij iemand anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

OMG ik kan door de bomen het bos niet meer zien. Gelukkig heb ik nog een paar maanden de tijd om mijn keuze te bepalen ;)

Ik wil m'n te kopen TFT eigenlijk aan een arm hangen (die ik vastmaak aan de muur of buro). Is er iemand die daar ervaring mee heeft? Wat is een goede (en mooie) arm voor een TFT?
Wat ik me daarbij ook afvraag is hoe dat zit met de schermen die USB etc. in de voet geïntegreerd hebben. Kan dat wel met zo'n scherm? Ik bedoel, heel leuk als zo'n TFT een VESA aansluiting voor een arm aan de achterkant heeft (dat hebben de meeste inmiddels geloof ik wel), maar als je dan de voet er bij moet houden voor de aansluitingen is dat wat lastig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

PowerFlower schreef op 02 March 2003 @ 11:43:
OMG ik kan door de bomen het bos niet meer zien. Gelukkig heb ik nog een paar maanden de tijd om mijn keuze te bepalen ;)

Ik wil m'n te kopen TFT eigenlijk aan een arm hangen (die ik vastmaak aan de muur of buro). Is er iemand die daar ervaring mee heeft? Wat is een goede (en mooie) arm voor een TFT?
Wat ik me daarbij ook afvraag is hoe dat zit met de schermen die USB etc. in de voet geïntegreerd hebben. Kan dat wel met zo'n scherm? Ik bedoel, heel leuk als zo'n TFT een VESA aansluiting voor een arm aan de achterkant heeft (dat hebben de meeste inmiddels geloof ik wel), maar als je dan de voet er bij moet houden voor de aansluitingen is dat wat lastig :p
Is het dan niet een beetje overbodig om de USB aansluitingen te gebruiken als je monitor aan de muur hangt. Wordt er niet mooier op met die snoeren natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door jagermeister op 02-03-2003 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Laatst online: 23-08 08:38

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Zijn er al betaalbare 1600x1200 tft's?

Wat ik zo belachelijk vind is dat een dell notebook met 15" scherm wel 1600x1200 kan weergeven alleen de meeste 18" en 19" tft's niet! 8)7

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik stel deze vraag hier maar even. Ik weet dat heel veel mensen met deze vraag zitten. Waarom kies je voor een samsung 172T of 171P als je uit deze 2 kan kiezen? Ik weet dat dit voor ieder persoonlijk is, maar als mensen de 2 monitoren naast mekaar hebben zien staan kan er een goede mening naar voren komen, en ook in andere gevallen natuurlijk.

Ik heb al een tijdje gezocht in dit topic maar echt antwoord wordt nooit gegeven, dus hoop bij deze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

jagermeister1 schreef op 02 maart 2003 @ 11:56:
[...]

Is het dan niet een beetje overbodig om de USB aansluitingen te gebruiken als je monitor aan de muur hangt. Wordt er niet mooier op met die snoeren natuurlijk.
Dat is het zeker. Die USB poorten in de stands interesseren me dan ook niet. De vraag is meer: kun je bij dat soort TFT's die standaard er wel afhalen dan? Als er allerlei poorten inzitten? Bij welke is dat een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 13:16:
Ok, ik stel deze vraag hier maar even. Ik weet dat heel veel mensen met deze vraag zitten. Waarom kies je voor een samsung 172T of 171P als je uit deze 2 kan kiezen? Ik weet dat dit voor ieder persoonlijk is, maar als mensen de 2 monitoren naast mekaar hebben zien staan kan er een goede mening naar voren komen, en ook in andere gevallen natuurlijk.

Ik heb al een tijdje gezocht in dit topic maar echt antwoord wordt nooit gegeven, dus hoop bij deze wel.
Prijs kan 1 reden zijn, hoewel de prijzen nu wel erg dicht bij elkaar liggen. Design....sommige mensen vinden dat Porsche-design gewoon erg mooi en andere mensen vinden het weer niks. De 172T kan je aan de muur hangen en de 171P niet.....kan ook een reden zijn. De 171P heeft een pivot-functie en die heeft de 172T weer niet. Dan heb je het ook wel weer gehad, want volgens mij zit er hetzelfde paneel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op 02 March 2003 @ 13:30:
[...]

Prijs kan 1 reden zijn, hoewel de prijzen nu wel erg dicht bij elkaar liggen. Design....sommige mensen vinden dat Porsche-design gewoon erg mooi en andere mensen vinden het weer niks. De 172T kan je aan de muur hangen en de 171P niet.....kan ook een reden zijn. De 171P heeft een pivot-functie en die heeft de 172T weer niet. Dan heb je het ook wel weer gehad, want volgens mij zit er hetzelfde paneel in.
Noujah, als je op de details gaat letten kan je zeggen dat die 171P 0.5 miljoen meer kleuren heeft >:)
Maar of dat zoveel uit maakt.....
Die pivot functie, is dat ie 90 graden kan draaien he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 13:40:
[...]

Noujah, als je op de details gaat letten kan je zeggen dat die 171P 0.5 miljoen meer kleuren heeft >:)
Maar of dat zoveel uit maakt.....
Inderdaad....en het is ook nog eens de vraag of het wel echt klopt. Ik neem namelijk toch echt wel aan dat het dezelfde panels zijn....is immers veel goedkoper in de productiekosten en de overige specs zijn ook gelijk.
Die pivot functie, is dat ie 90 graden kan draaien he?
Jep.....errug handig voor internet enzo. Houd je toch lekker 1024 op de horizontale as (en dus perfect voor internet), maar in plaats van de 1024 die je anders op de verticale as had heb je nu 1280.

hier kun je zien wat dat betekent.

[ Voor 8% gewijzigd door zimbab op 02-03-2003 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

PowerFlower schreef op 02 maart 2003 @ 13:16:
[...]

Dat is het zeker. Die USB poorten in de stands interesseren me dan ook niet. De vraag is meer: kun je bij dat soort TFT's die standaard er wel afhalen dan? Als er allerlei poorten inzitten? Bij welke is dat een probleem?
Hmm duidelijk. Ik zal vanmiddag (als ik klaar ben met werken _/-\o_ ) effe kijken of ik de voet er af kan halen bij mn LG. Ik zou het namelijk niet weten, er zitten wel USB poorten op. En anders effe met een zaag in de weer :+ Verder heb ik geen clue bij welke monitoren dit mogelijk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op 02 March 2003 @ 13:57:
[...]

Inderdaad....en het is ook nog eens de vraag of het wel echt klopt. Ik neem namelijk toch echt wel aan dat het dezelfde panels zijn....is immers veel goedkoper in de productiekosten en de overige specs zijn ook gelijk.

[...]

Jep.....errug handig voor internet enzo. Houd je toch lekker 1024 op de horizontale as (en dus perfect voor internet), maar in plaats van de 1024 die je anders op de verticale as had heb je nu 1280.

hier kun je zien wat dat betekent.
Denk dat ik voor de 171P ga. Vooral door die pivot-functie. Voor mij is dat ideaal. Ik neem aan dat als je de monitor draait niet het beeld op het scherm vanzelf meedraait. Zit daar dan een programma bij dat je weet die ook meedraait?

Ik wil ook gebruik maken van DVI. Zit er een dvi-kabel bij dat je weet? (ik heb een dvi-aansluiting op mn videokaart)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 14:15:
[...]

Denk dat ik voor de 171P ga. Vooral door die pivot-functie. Voor mij is dat ideaal. Ik neem aan dat als je de monitor draait niet het beeld op het scherm vanzelf meedraait. Zit daar dan een programma bij dat je weet die ook meedraait?

Ik wil ook gebruik maken van DVI. Zit er een dvi-kabel bij dat je weet? (ik heb een dvi-aansluiting op mn videokaart)
Bij de monitor zit software waarmee je dat kan doen, ook in de Nvidea drivers zit die mogelijkheid, of dat ook bij Ati drivers zit ingebouwd weet ik niet.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok. Ging ik wel vanuit eigenlijk van die software. Hopelijk zit er ook een dvi-kabel bij. Weet iemand of die bij de samsung 171P erbij geleverd wordt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 14:30:
ok. Ging ik wel vanuit eigenlijk van die software. Hopelijk zit er ook een dvi-kabel bij. Weet iemand of die bij de samsung 171P erbij geleverd wordt? :)
Ja, als het goed is zit die erbij :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:22

jasjenl

Liab A Tymo

Audi_S2 schreef op 02 maart 2003 @ 12:40:

Wat ik zo belachelijk vind is dat een dell notebook met 15" scherm wel 1600x1200 kan weergeven alleen de meeste 18" en 19" tft's niet! 8)7
Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd, ik heb het zelf eens bij Dell nagevraagd. Hun antwoord was 'dat er geen markt voor zou zijn' :?. Geloof er geen zak van, maar het ziet er voorlopig niet naar uit, dat je een beetje hogere resolutie stand-alone tft's zult krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Audi_S2 schreef op 02 March 2003 @ 12:40:

Mijn Samsung 181T kan met gemak 1600x1200 aan, zelfs 1900xnog wat.
De truuk zit hem in het niet installeren van de monitor drivers, verschil zie je toch niet en je kan wel meer resoluties kiezen :), ideaal :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:19
beetje vreemd, tenslotte heb je maar 1280x1024 fysieke pixels, en ook nog een in een 5:4 verhouding. lijkt me niet echt handig.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Ach, een collega van me draait ook 1600x1200 op z'n 17" CRT. Die heeft ook niet zoveel pixels. Hardwarematige antialiasing en resampling noem ik dat :+ Zelf begrijp ik het voordeel niet zo van een onscherper beeld waar in feite minder op te zien is (ondanks de hogere res.).

[ Voor 4% gewijzigd door PowerFlower op 02-03-2003 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Homedisc schreef op 02 maart 2003 @ 15:20:
[...]

Mijn Samsung 181T kan met gemak 1600x1200 aan, zelfs 1900xnog wat.
De truuk zit hem in het niet installeren van de monitor drivers, verschil zie je toch niet en je kan wel meer resoluties kiezen :), ideaal :P
We hebben het natuurlijk niet over wat je door truken kunt instellen, het gaat erom dat er geen tft schermen zijn van 15/17 inch die een hoger NATIVE resolutie hebben, terwijl er wel laptops zijn die dat hebben.
PowerFlower schreef op 02 March 2003 @ 15:40:
Ach, een collega van me draait ook 1600x1200 op z'n 17" CRT. Die heeft ook niet zoveel pixels. Hardwarematige antialiasing en resampling noem ik dat :+ Zelf begrijp ik het voordeel niet zo van een onscherper beeld waar in feite minder op te zien is (ondanks de hogere res.).
Op een crt kun je nog wel wegkomen met een hogere resolutie dan hij eigenlijk aankan. Een crt heeft geen harde 'native' resolutie. Een TFT wel, alle andere resoluties dan de native resolutie zien er eerlijk gezegd niet uit op een tft scherm..

[ Voor 37% gewijzigd door jasjenl op 02-03-2003 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

jasjenl schreef op 02 March 2003 @ 15:41:
[...]
Op een crt kun je nog wel wegkomen met een hogere resolutie dan hij eigenlijk aankan. Een crt heeft geen harde 'native' resolutie. Een TFT wel, alle andere resoluties dan de native resolutie zien er eerlijk gezegd niet uit op een tft scherm..
Uhm... lees dit artikeltje dan maar even. Hoewel een CRT natuurlijk geen vaste verhouding fosfor pixels / geprojecteerde pixels heeft zoals een TFT, is er natuurlijk wel een maximum aantal pixels dat hij effectief weer kan geven (meer fosfor plekjes zijn er gewoon niet op het scherm). Effectief kan een gemiddelde 25 dpi, 17" CRT niet veel meer dan 1024x768 weergeven. Daarna gaat hij gewoon minder dan 3 fosfor dots per pixel gebruiken en dat wordt wazig. Vandaar mijn commentaar "hardwarematige antialiasing of resampling" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 22:11
Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 14:30:
Hij zit zelfs aan het scherm vast, er komen gewoon 2 kabels uit de achterkant van de voet van het scherm, eentje met een VGA en eentje met een DVI stekker. De transformator is niet ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pc123 schreef op 02 maart 2003 @ 17:46:
[...]

Hij zit zelfs aan het scherm vast, er komen gewoon 2 kabels uit de achterkant van de voet van het scherm, eentje met een VGA en eentje met een DVI stekker. De transformator is niet ingebouwd.
o ok. Iemand had namelijk eens gezegd dat bij een bepaalde tft monitor die gekocht was geen dvi kabel zat. Maar goed. Wat bedoel je precies met de transformator is niet ingebouwd? Welke transformator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 18:14:
Wat bedoel je precies met de transformator is niet ingebouwd? Welke transformator?
Hij bedoelt de voeding. Die is bij veel schermen los. Er zit overigens helemaal geen traditionele transformator in omdat het schakelende voedingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

PowerFlower schreef op 02 March 2003 @ 17:42:
[...]Uhm... lees dit artikeltje dan maar even. Hoewel een CRT natuurlijk geen vaste verhouding fosfor pixels / geprojecteerde pixels heeft zoals een TFT, is er natuurlijk wel een maximum aantal pixels dat hij effectief weer kan geven (meer fosfor plekjes zijn er gewoon niet op het scherm). Effectief kan een gemiddelde 25 dpi, 17" CRT niet veel meer dan 1024x768 weergeven. Daarna gaat hij gewoon minder dan 3 fosfor dots per pixel gebruiken en dat wordt wazig. Vandaar mijn commentaar "hardwarematige antialiasing of resampling" ;)
Wat je al zegt: bij een crt wordt het wazig, omdat het fosfor raster op een gegeven moment grover wordt dan de resolutie. Echter worden er door het scherm nog wel steeds bijv. 1600x1200 pixels door het elektronen kanon op het fosfor afgevuurd, bij een tft daarentegen zie je gewoon altijd exact het aantal pixels dat erop zit: de vaste native resolutie dus. Wil je op een tft een hogere resolutie, dan moet je echt pixels gaan weggooien, of er moet vóór dat de pixels op het scherm worden aangestuurd een bepaalde vorm van resampling gedaan worden. Dat zal er echter nooit mooi uitzien.

Ik heb ook een collega die op z'n 17 inch 1600x1200 draait. Natuurlijk ziet dat er superwazig uit (om maar niet te spreken van de refreshrate :X), maar 't is wel min of meer nog 'leesbaar', op een tft zou je dat volgens mij nooit echt lukken..
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.