TFT/Gamen - the final episode part 3

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.785 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Acer bestaat toch niet meer? Da's nu Benq geworden
die info heb ik inderdaad ook gelezen, maar als ik op de site van acer.nl kijkt dan staat ie er gewoon vrolijk tussen en ook in de prijslijst van 4 feb. 2003 en ook in de pricewatch staat ie vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:09

Exirion

Gadgetfetisjist

shameete schreef op 21 February 2003 @ 10:23:
die info heb ik inderdaad ook gelezen, maar als ik op de site van acer.nl kijkt dan staat ie er gewoon vrolijk tussen en ook in de prijslijst van 4 feb. 2003 en ook in de pricewatch staat ie vermeld
Ik vond met Google net een stukje waarin stond dat alleen een bepaalde divisie van Acer nu Benq heet, en waarschijnlijk verkopen ze bepaalde dingen gewoon onder twee merken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
aleen jammer dat er bij de pricewatch maar 2 leveranciers staan, heb al op de dealerlijst gekeken van Acer en daar staan vobis enzo tussen maar als ik 'm daar gaat halen weet ik zeker da'k de hoofdprijs betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

shameete schreef op 21 February 2003 @ 11:04:
aleen jammer dat er bij de pricewatch maar 2 leveranciers staan, heb al op de dealerlijst gekeken van Acer en daar staan vobis enzo tussen maar als ik 'm daar gaat halen weet ik zeker da'k de hoofdprijs betaal.
Ik snapte trouwens vorig jaar (of is het al weer langer geleden?) helemaal niks van die naamswijziging. Benq klinkt voor mij echt heel eng terwijl Acer toch als een goeie merknaam klinkt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Nu online
ing._Buttje schreef op 21 February 2003 @ 09:24:

Leuke knoepert van 'n TFT Abbadon _/-\o_ .... schuift kennelijk wel lekker, Modje zijn?! 8)

Maar wat je zegt over het ghosting op je TFT bij het verplaatsen van een wit venster ... en dan geen last hebben in games ?? :? Persoonlijk is het volgens mij ook meer een kwestie van "heb ik er last van?" .. dan dat je alles gaat lopen ophangen aan die refreshrate getalletjes ...

[/sub]

Schuift wel lekker ja :+ Ghosting, ja ik keek ook ff op toen ik wat games probeerde maar dat ging gewoon prima. Het is hoogstwaarschijnlijk een kwestie van wennen die vensters op m'n TFT verplaatsen; met name omdat dat echt zonder ghosting op m'n CRT gaat, dan zie je elke vorm van ghosting, hoe klein dan ook als erger dan het daadwerkelijk is.
MUSTIS schreef op 21 February 2003 @ 09:48:
[...]

ik stel de set in op een dualhead (rad 9700), ik neem aan dat dit hetzelfde principe is. (was de 1e head niet sneller ofzo?)
Werkt idd net zo met één kaart :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Die acer monitor met 16 ms lijkt me wat voor mn volgende pc (deze zomer)...
Niemand hier heeft er ervaring mee, ik las wel dat de tft plaat ofzo van hetzelfde merk is als in andere monitoren.
Welke tft monitoren zijn dat dan?
(responsetijd <20 ms)

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

IkBenAlles schreef op 21 February 2003 @ 13:03:
Die acer monitor met 16 ms lijkt me wat voor mn volgende pc (deze zomer)...
Niemand hier heeft er ervaring mee, ik las wel dat de tft plaat ofzo van hetzelfde merk is als in andere monitoren.
Welke tft monitoren zijn dat dan?
(responsetijd <20 ms)
Ik zou zeggen: lees deze topic eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Goed de 191T van samsung na 10 minuten testen. Hij is in ieder geval stukken beter dan die Belinea 101910 die ik eerst had. veel minder veeg effecten maar hij is niet perfect ze zijn er nog wel. En ik heb 2 kappote subpixels in het midden een rode en een blauwe :(
Met echt werk merk je ze echt niet op hoe goed ik ook zoek. Maar op zwarte achtergrond of in unreal2 zie je meteen en die middelste rooie irriteert wel degelijk.

Ik hoordel alleen datje meer dan 2 hele pixels kapot moeten zijn wil je kunnen ruilen :( :(

Verder wel een mooi ding

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

De mensen met een Hitachi, hoe hebben jullie je Brightness, Contrast, Color Temperature e.d. ingesteld. Ik krijg hem NET niet goed. Ook zijn soms de letters NIET helemaal scherp. Vreemd, aangezien ik niet van zithouding verander, maar volgens mij is dat gewoon een kwestie van wennen.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
FL!PNEUS schreef op 21 February 2003 @ 18:27:
De mensen met een Hitachi, hoe hebben jullie je Brightness, Contrast, Color Temperature e.d. ingesteld. Ik krijg hem NET niet goed. Ook zijn soms de letters NIET helemaal scherp. Vreemd, aangezien ik niet van zithouding verander, maar volgens mij is dat gewoon een kwestie van wennen.
brightnes heb ik op 40 staan.
ik heb hem op dvi dus contrast kan ik niet instellen.
Met de letters heb ik soms ook het idee dat ze niet helemaal scherp zijn.
Dat was dus in het begin.
Ik moest ook enorm wennen aan het scherm,vooral de enorme licht opbrengst.
Nu,na een maandje, ben ik er aan gewend.
Voor de rest ben ik er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Hmm, vreemd, op 60 Hz geeft hij sowieso een veel strakker beeld dan op 72 Hz.

Ben benieuwd hoe het is op een DVI cq. nieuwere videokaart, heb het idee dat mijn GeForce3 te "min" is voor dit beeldscherm eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die Acer. Ziet er mooi uit, de specs zijn OK, het heeft een populair paneel en heeft DVI en is van aluminium. En is ook nog eens aan de wand te monteren en hij is heel goedkoop. Wie gaat hem ff uitproberen? hehehe.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 18:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik heb mijn LG op de standaard preset "9300K" staan ... alleen brightness op 15 en contrast op 100, maar met wel/geen daglicht wil ik dat nog wel eens ietsje bijregelen :)

edit: nu is't dus overdag en staan ze op 50 en 100

[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-02-2003 12:45 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
mensen, ik heb de Acer AL732 op een webshop gevonden (www.centralpoint.nl) en daar kost ie €538,09 _/-\o_

krijg 'm alleen niet toegevoegd aan de pricewatch :(

[ Voor 4% gewijzigd door Shanquish op 23-02-2003 21:34 . Reden: Link aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Laatst online: 01-04 12:36
ErikRo schreef op 21 februari 2003 @ 13:46:
Goed de 191T van samsung na 10 minuten testen. Hij is in ieder geval stukken beter dan die Belinea 101910 die ik eerst had. veel minder veeg effecten maar hij is niet perfect ze zijn er nog wel. En ik heb 2 kappote subpixels in het midden een rode en een blauwe :(
Met echt werk merk je ze echt niet op hoe goed ik ook zoek. Maar op zwarte achtergrond of in unreal2 zie je meteen en die middelste rooie irriteert wel degelijk.

Ik hoordel alleen datje meer dan 2 hele pixels kapot moeten zijn wil je kunnen ruilen :( :(

Verder wel een mooi ding
Bij Samsung kan je idd een monitor pas ruilen bij 2 kapotte pixels of bij 5/ 6 kapotte subpixels.

-TheGrimReaper- in "TFT/Gamen - the final episode part 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

shameete schreef op 22 February 2003 @ 18:24:
mensen, ik heb de Acer AL732 op een webshop gevonden (www.centralpoint.com) en daar kost ie €538,09 _/-\o_

krijg 'm alleen niet toegevoegd aan de pricewatch :(
En die link doet het bij mij ook niet.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik wil toch ook maar overstappen op een 17" TFT scherm. Mijn huidige 17" CRT van WYSE is alweer een jaar of 5 oud en ben wel toe aan een nieuwe.

Nu heb ik het topic van onder tot boven doorgelezen en heb veel gelezen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik de Samsung 171N wel een zeer mooi apparaat vindt voor zo'n 594 euro'tjes. Er zit geen DVI aansluiting op, maar aan de meningen van velen te zien is het verschil tussen DVI een een normale VGA aansluiting niet echt groot. Nu heb ik nog wel een paar, specifiek op de 171N, gerichte vragen.

- Hoe zit het met het spelen van games op de 171N met een resolutie van 800x600 en 1024x768? Is het meteen lelijk in die resolutie en wordt je in feite gedwongen om in 1280 x 1024 te spelen? (in dat geval moet ik een nieuwe videokaart gaan kopen want ik heb nu nog een Geforce II V7700 TI 64Mb)

- Hoe zit het met de zwart weergave van dit scherm.

- Is er sprake van ghosting bij dit scherm?

- En is deze leverbaar aangezien er problemen schijnen te zijn met de levering van Samsung schermen. Het liefts koop ik hem niet online, maar gewoon bij een winkel, want ik wil hem wel spelend gezien hebben voordat ik hem aanschaf. Dit omdat ik wil zien of degene die ik aanschaf geen dode pixels bevat.

Ik hoop dat er mensen zijn met dit scherm die mij van al dan niet overtuigende antwoorden kunnen voorzien. Alvast bedankt.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 15-09 18:02

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Damn die Acer brengt me nu weer aan het twijfelen... eigenlijk had ik al besloten tot de Iiyama AS4314UT-BK, mede vanwege het oordeel van T.hg (snelle response, relatief goede kleurweergave) en natuurlijk... de prijs!
Maar ja, die Acer heeft DVI, nog betere response, meer lichtopbrengst en een zo te zien mooie aluminium behuizing... Waar zou dat ding "live" te bezichtigen zijn? Er moet toch iets mee mis zijn ;) Misschien de pixel policy of de kleurweergave... Het wachten is op de eerste mensen die er een geprobeerd hebben (of gekocht).
Anyway, heeft er iemand recentelijk nog zo'n Iiyama gekocht? T.hg had het over de nieuwere (betere) panels van de "G" serie. In een ander (gesloten) topic zag ik dat dat de "Grey" was... en dat alleen die dus dat betere panel zou hebben... maar ik wil de zwarte... Op de site van Iiyama in nederland staan overigens bij de specs van zowel de gewone als de BK (black) de specs van het nieuwere panel (wat volgens T.hg de "G" was). Wat me vertwijfeld achterlaat... welke krijg je nu als je hem koopt?! Vandaar: wie heeft er recentelijk een gekocht en wat was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van een Samsung 172T, naar aanleiding van oa dit topic en andere reviews op het net.

* Ghosting/vegen: Ja, als je van een CRT overstapt ga dit merken. In het begin was het even schrikken, maar in de praktijk valt het mee. Ik heb tot nu toe UT (3d FPS) en IL2 (FlSim) erop gespeeld, en dat is gewoon goed te doen.
Mijn beleving is dat het beeld een beetje onscherp wordt bij snelle bewegingen. Ik kan me voorstellen dat een die hard UT speler dit als hinderlijk ervaard. Ik speel hooguit een paar uur per week UT online, en kan redelijk mee komen.
Zowel in de native resoltie als 1024x768 ziet het er goed uit. Voor mij is er geen reden spelletjes minder te spelen omdat ghosting te erg of storend zou zijn.

* 1 kapotte subpixel. Te weinig om aanspraak te maken op omruilen. De mijne zit in het midden, 5 cm onder de bovenkant en valt alleen op in donkere stukken. Wel een beetje jammer, maar er valt mee te werken. Zeker onder normaal desktop gebruik /surfen en dergelijke is het niet zichtbaar.

* Normaal desktop gebruik. Uitstekend, echt niks op aan te merken. Prima kleuren, helderheid, kontrast, het ziet er gewoon goed uit.

Heb 'm nog niet aangesloten via DVI. De standaard video uitgang is ook erg scherp (asus TI 4200). Heb er 785 voor betaald in de winkel hier om de hoek. Online kopen zag ik niet zo zitten. Hij was een week na de bestelling binnen, lekker vlot dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor er eigelijk nooit klanten over klagen.. ik werk zelf nog gewoon met CRT. Heb dual-monitor en wil hier zeker niet vanaf en tja... dual-monitor met TFT vind ik iets te duur!

Maar over het algemeen denk ik dat zeker de nieuwe TFT met een lage-responcetijd geen probleem zal opleveren bij Games :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

jagermeister1 schreef op 22 February 2003 @ 22:58:
- Hoe zit het met het spelen van games op de 171N met een resolutie van 800x600 en 1024x768? Is het meteen lelijk in die resolutie en wordt je in feite gedwongen om in 1280 x 1024 te spelen? (in dat geval moet ik een nieuwe videokaart gaan kopen want ik heb nu nog een Geforce II V7700 TI 64Mb)

- Hoe zit het met de zwart weergave van dit scherm.

- Is er sprake van ghosting bij dit scherm?

- En is deze leverbaar aangezien er problemen schijnen te zijn met de levering van Samsung schermen. Het liefts koop ik hem niet online, maar gewoon bij een winkel, want ik wil hem wel spelend gezien hebben voordat ik hem aanschaf. Dit omdat ik wil zien of degene die ik aanschaf geen dode pixels bevat.
Is er niemand met dit scherm? Graag hoor ik toch nog effe jullie bevindingen. Oja..ik heb die HITACHI CML174SXWB ook eens nader bekeken en vindt dit ook een pracht scherm. Response tijd is veel lager dan die Samsung. Weten jullie een zaak waar ik ze beiden speelbaar kan zien? Voor welke monitor zouden jullie gaan, want ik ben nu aardig aan het twijfelen gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Ik baal er eigenlijk van dat ik nooit die schermen werkend heb gezien voordat ik mijn Hitachi kocht. De 18.1" tft van mijn vader, die notabene 3 jaar oud is, is in veel opzichten beter. Dit had ik nooit verwacht. Dus bekijk ze voordat je koopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Wat voor 1 heeft je pa dan?

En in welke opzichten is die van hem beter dan?

[ Voor 49% gewijzigd door zimbab op 23-02-2003 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Cubix schreef op 23 February 2003 @ 13:40:
Ik baal er eigenlijk van dat ik nooit die schermen werkend heb gezien voordat ik mijn Hitachi kocht. De 18.1" tft van mijn vader, die notabene 3 jaar oud is, is in veel opzichten beter. Dit had ik nooit verwacht. Dus bekijk ze voordat je koopt!
Ja is idd wel komisch. ik heb nu een 25ms Samsung scherm 191T. Op het werk gebruiken we al twee jaar een Eizo 18inch van 50ms!!!! lcd. Toch merk ik dat die 2 jaar oude 50ms Eizo, het toch net ietsje beter doet op gebied van ghosting/trailing, dan die nieuwe 25ms Samsung.

Ook positief btw is, we hebben op de 60 schermen nooit ook maar één kaoptte pixel of subpixel gevonden bij eizo. Moet je samsung aankomen het lijkt wel of iedereen er minimaal één heeft.

Je dus kunnen zeggen dat die tijden redelijk reletief zijn. Iedereen heeft zijn eigen methode van meten (of overdrijven)

[ Voor 9% gewijzigd door ErikRo op 23-02-2003 15:10 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ErikRo schreef op 23 February 2003 @ 15:08:
[...]

Ja is idd wel komisch. ik heb nu een 25ms samsung scherm 191T. Op het werk gebruiken we al twee jaar een eizo 18inch lcd van 50ms!!!! lcd. Toch merk ik dat die 2 jaar oude 50ms Eizo, het toch net ietsje beter doet op gebied van ghosting/trailing, dan de nieuwe 25ms Samsung.

Ook positief btw we hebben op de 60 schermen nooit ook maar één kaoptte pixel of subpixel gevonden bij eizo. Moet je samsung aankomen het lijkt wel of iedereen er minimaal één heeft.
wel vreemd probleem inderdaad, zelf heb ik de 181T, perfect scherm en nauwelijks tot geen ghosting waarneembaar, ook heb ik gelukkig geen kapotte sub/pixels.
Een maat van mij heeft weer de 191T en daar is de ghosting inderdaad beter tot goed waarneembaar!, het lijkt wel of de electronica in de 191T anders is dan in de 181T.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Hmm, ik heb effe zitten zoeken naar alternatieven voor de Samsung 171N en ik zag toen deze :9~ : http://www.tftscherm.nl/page_special.asp?id=10125
Ik weet niet of deze Eizo al eerder is genoemd in dit topic, maar zijn er mensen die ervaringen met dit ding hebben?

EDIT: De Placeo uitvoering is helemaal :9~ maar kost meteen een euro'tje of 1200 :'( en heeft boviendien een wereldwijde oplage van slechts 3000 stuks.

[ Voor 25% gewijzigd door jagermeister op 23-02-2003 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Homedisc schreef op 23 februari 2003 @ 15:12:
het lijkt wel of de electronica in de 191T anders is dan in de 181T.
Het is gewoon een ander panel wat erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Damn. Weer nix over de Acer...

Wel een "amateur review" gevonden op prad.de: hier. Alleen de voorkant van de Acer is van alu (de achterkant niet), verder is de beste man er wel tevreden over denk ik. Maar ik wil wat meer weten over de kleurweergave...

[ Voor 85% gewijzigd door PowerFlower op 23-02-2003 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
zimbab schreef op 23 February 2003 @ 13:57:
Wat voor 1 heeft je pa dan?

En in welke opzichten is die van hem beter dan?
Een voor die tijd luxe IIyama Pro Lite 46a. Het is een gigantisch ding in vergelijking met de tft's van nu; er zit een rand omheen van 5 cm en een voet met hub en speakers.

Maar het scherm produceert prima kleuren, ook als ze dichtbij zwart komen en de inkijkhoek maakt geen donder uit. Al kijk je onder hoek van 60% anders dan loodrecht; het scherm blijft even fel. Als ik bij m'n Hitachi loodrecht op het beeld kijk merk je al dat het bovenin het scherm donkerder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Cubix schreef op 23 February 2003 @ 18:40:

[...]

Als ik bij m'n Hitachi loodrecht op het beeld kijk merk je al dat het bovenin het scherm donkerder wordt.
Daar baal ik dus ook stevig van. Dat kan gewoon niet goed zijn. Ik ga morgen even de Hitachi servicedingus bellen, ik heb ook nog eens een dooie subpixel (praktisch in het midden, een groene), dus ik krijg sowieso een nieuw scherm. Hopelijk is dat "belichtingsprobleem" dan ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 20:38

BigBart

Memento Mori

Wat zijn jullie meningen/ervaringen over de tft's van Lite-on, want deze zijn toch best lekker geprijsd. :)

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Op zich is het best wel een grappig topic dit. Eerst iedereen een en al lof over Samsung, ff later gaat het er iets lauwer aan toe en is iedereen laaiend over de Hitachi. Nu beginnen de "mindere" ervaringen over de Hitachi te komen. Moeten we alleen nog een nieuwe ster hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Hmm zeker interessant. Vooral dit stuk:
Let's not beat around the bush though. The 171N has still aged somewhat these last few months. Its screen, though leaner than before, which explains the new reference, is the same as on the first version of the Hercules ProphetView 920.

For while the 171N is physically smaller that the PV920, its performance is the same. This means that afterglow is noticeable in games, at least more so than on the current ones of 20 ms and less. Aware of this problem, Hercules dropped this screen in favor of the one on the Iiyama AS4314UTG. But Samsung hasn't. So the 171N seems a bit expensive when you compare its qualities with those of its rivals at the same price. Its destiny is in the office. For games, you should look elsewhere.
Zit dus gewoon een prophetview panel in. Brengt me nog meer aan het twijfelen :( Is dit bij de 18" en 19" versie ook het geval?

De NEC LCD 1760NX is ook een zeer mooi scherm. Deze was ik niet eerder tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
jagermeister1 schreef op 23 februari 2003 @ 16:12:
Hmm, ik heb effe zitten zoeken naar alternatieven voor de Samsung 171N en ik zag toen deze :9~ : http://www.tftscherm.nl/page_special.asp?id=10125
Ik weet niet of deze Eizo al eerder is genoemd in dit topic, maar zijn er mensen die ervaringen met dit ding hebben?

EDIT: De Placeo uitvoering is helemaal :9~ maar kost meteen een euro'tje of 1200 :'( en heeft boviendien een wereldwijde oplage van slechts 3000 stuks.
Ik heb een Eizo L565 en de Hitachi cml174SXB. Verschil in response: 27 tegen 16 ms, maar merken doe ik het eigenlijk niet. De kleuren van de Eizo zijn standaard wat warmer. Een nadeel van de Hitachi is dat met de DVI aansluiting je de kleuren niet meer kunt bijwerken (dat moet je dan dus in windows doen).
Beide schermen bevallen me overigens prima. Ik zou zo niet een keuze kunnen maken (of eigenlijk wel, maar dat is dan mijn portomonaie.
Ik heb ook nog een Acer FP751. Die heeft een response time van 45ms en dat merk je wel: bewegende beelden (mohaa en zo) worden dan onscherp.

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Bart-01 schreef op 23 februari 2003 @ 20:28:
[...]

Ik heb een Eizo L565 en de Hitachi cml174SXB. Verschil in response: 27 tegen 16 ms, maar merken doe ik het eigenlijk niet. De kleuren van de Eizo zijn standaard wat warmer. Een nadeel van de Hitachi is dat met de DVI aansluiting je de kleuren niet meer kunt bijwerken (dat moet je dan dus in windows doen).
Beide schermen bevallen me overigens prima. Ik zou zo niet een keuze kunnen maken (of eigenlijk wel, maar dat is dan mijn portomonaie.
Ik heb ook nog een Acer FP751. Die heeft een response time van 45ms en dat merk je wel: bewegende beelden (mohaa en zo) worden dan onscherp.
Hmmm dan heb jij ook geld te veel zeker :X :+
Die Eizo lijkt me inderdaad ook erg leuk ja.

Dell heeft ook een monitor die volgens mij hetzelfde is als de Samsung 171N alleen met een Dell logo. Check dit maar. DELL E171FPMidnight grey

[ Voor 22% gewijzigd door jagermeister op 23-02-2003 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Bart-01 schreef op 23 February 2003 @ 20:28:
[...]

Is jouw Hitachi wel egaal verlicht? Ik hoop nl. dat ik een exemplarische fout heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

For while the 171N is physically smaller that the PV920, its performance is the same. This means that afterglow is noticeable in games, at least more so than on the current ones of 20 ms and less. Aware of this problem, Hercules dropped this screen in favor of the one on the Iiyama AS4314UTG.
Dit wil dus zeggen dat in de huidige Hercules PV920 hetzelfde scherm zit als in de Iiayama AS4314UTG. Hoe kan je nu het verschil merken tussen de oude en nieuwe versie (serienr?). Kwestie van zeker te zijn dat je niet opgezadeld wordt met de oude versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ben ik weer :P

Ik was helemaal vergeten dat ik via m'n werkgever mee kan doen met het PC-prive project |:( . Het enige nadeel is dat ik alleen via DELL mag bestellen :( . Nu zag ik deze monitor op de site van DELL: DELL Ultrasharp 1800FP Midnightgrey (18")
Effe googlen leverde deze review op. Ik kan alleen geen responsetijd terug vinden, zowel op de site van DELL en op de site van de reviewer. De reviewer spreekt wel over zeer weinig tot geen ghosting.

Ook levert het volgende me een aantal vraagtekens op:
Display Modes: VGA, 720 x 400 : 31.5 kHz horizontaal, 70.1 Hz verticaal ; VGA, 640 x 480 : 31.5 kHz horizontaal, 59.9 Hz verticaal ; VESA, 800 x 600 : 37.9 kHz horizontaal, 60.3 Hz verticaal ; VESA, 1280 x 1024 : 80.0 kHz horizontaal, 75.0 Hz verticaal
Kan ik spellen nou in 1024x768 en 800x600 draaien via mijn analoge aansluiting :?

Iemand bekend met dit ding?

Niettemin, ik kan hem als het goed is kopen voor ongeveer € 483,-

Eerste keus was eigenlijk gevallen op de NEC MultiSync LCD1760NXBK, maar die kost me € 724,80. Wie kan mij nog effe helpen om een tot een definitief besluit te komen? Geld speelt in principe niet zo'n rol, het is de kwaliteit dat telt. Trouwens k*t dat je niet zo 1, 2, 3 een winkel vindt waar je beide modellen kan testen :( . Dell is zo ie zo nergens te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
FL!PNEUS schreef op 23 February 2003 @ 20:39:
[...]

Is jouw Hitachi wel egaal verlicht? Ik hoop nl. dat ik een exemplarische fout heb.
Wat bedoel je met egaal verlicht?
Ik heb ook een hitachi hij is wel egaal verlicht,maar als ik mijn hoofd op en neer beweeg veranderd het beeld wel iets(dan word ie bovenin iets lichter).
Dit is normaal niet hinderlijk ,behalve in games met veel donkere stukken.
Dat moet me nog wel van het hart, vooral in games met veel donkere stukken vind ik dit scherm niet echt geschikt.
Of kan me iemand vertellen hoe ik dit moet oplossen.
Brightnes opschroeven helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

certefied schreef op 24 February 2003 @ 07:17:
[...]

Nou, hoe ik ook zit, Het is linksbovenin merkbaar donkerder dan linksonderin. Bij een egale achtergrond lijkt het dus echt alsof er een gradient inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Het beste kan je dat bekijken met een volledig zwarte achtergrond in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
certefied schreef op 24 February 2003 @ 07:17:
[...]

Ik heb ook een hitachi hij is wel egaal verlicht,maar als ik mijn hoofd op en neer beweeg veranderd het beeld wel iets(dan word ie bovenin iets lichter).
Dit is normaal niet hinderlijk ,behalve in games met veel donkere stukken.
Dat moet me nog wel van het hart, vooral in games met veel donkere stukken vind ik dit scherm niet echt geschikt.
Of kan me iemand vertellen hoe ik dit moet oplossen.
Brightnes opschroeven helpt niet.
Is niet op te lossen is gewoon het nadeel van dat scherm, maar daar staan weer vele voordelen tegenover. je kan niet alles hebben, nog niet tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

ErikRo schreef op 24 February 2003 @ 23:25:
[...]

Is niet op te lossen is gewoon het nadeel van dat scherm, maar daar staan weer vele voordelen tegenover. je kan niet alles hebben, nog niet tenminste.
Hmm..waarschijnlijk is het voor mij misschien ook nog niet het juiste moment om een TFT scherm aan te schaffen. Heb vele mooie schermen voorbij zien komen in reviews, maar ze mankeren allemaal wel iets dat als een nadeel gezien kan worden. € 700 a € 800 is natuurlijk veel geld en dan moet het scherm natuurlijk wel aan je eisen voldoen. Wat is jullie voorkeur over het algemeen eigenlijk, CRT of TFT?

FF navraag gedaan en ik kan dus bij iedere willekeurige Computerboer een TFT'tje via pc prive aanschaffen met +- 42% korting >:)

[ Voor 10% gewijzigd door jagermeister op 24-02-2003 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Mijn voorkeur is nu (eerst niet) toch echt een TFT. Ik ben een enorme miereneuker en ergerde me in het begin ook aan het niet helemaal zwart zijn van het zwart, maar dat valt nauwelijks meer op en al helemaal niet als je wat licht in je kamer hebt. Bovendien hebben niet alleen TFTs, maar ook CRTs nadelen. Was laatst bij een vriend die een Samsung 753DFX heeft en schrok toch wel weer ff van het verschil. Was wel redelijk scherp, maar niet vergelijkbaar met mijn TFT. Ook stond dat ding van hem op 100Hz maar toch is het net iets minder rustig dan een TFT, bovendien is hij minder helder (wat ik nu toch echt een flinke pre vind van een TFT) en was ie zo krom als een banaan in de hoeken van het scherm vergeleken met mijnes. Om nog maar ff niet te spreken over het ruimteverschil....daar ga je ook echt aan wennen........kan niet wachten tot de LCD-TV's goedkoper worden.......lekker al die grote kasten uit mun kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

zimbab schreef op 25 February 2003 @ 07:11:
Mijn voorkeur is nu (eerst niet) toch echt een TFT. Ik ben een enorme miereneuker en ergerde me in het begin ook aan het niet helemaal zwart zijn van het zwart, maar dat valt nauwelijks meer op en al helemaal niet als je wat licht in je kamer hebt. Bovendien hebben niet alleen TFTs, maar ook CRTs nadelen. Was laatst bij een vriend die een Samsung 753DFX heeft en schrok toch wel weer ff van het verschil. Was wel redelijk scherp, maar niet vergelijkbaar met mijn TFT. Ook stond dat ding van hem op 100Hz maar toch is het net iets minder rustig dan een TFT, bovendien is hij minder helder (wat ik nu toch echt een flinke pre vind van een TFT) en was ie zo krom als een banaan in de hoeken van het scherm vergeleken met mijnes. Om nog maar ff niet te spreken over het ruimteverschil....daar ga je ook echt aan wennen........kan niet wachten tot de LCD-TV's goedkoper worden.......lekker al die grote kasten uit mun kamer.
Hmm ik denk dat ik gewoon ff moet gaan kijken in een paar shoppies. Ga ik me meer op op het beeld concentreren. De dingen die je zegt zit zeker wat in. Bovendien is mijn huidige CRT al een jaar 5 of 5 oud en ik merk dat het beeld waziger wordt. De ruimte besparing zal voor mij helemaal een uitkomst zijn. Waarschijnlijk binnenkort op mezelf dus een strakke TFT in mijn woonkamer lijkt me wel wat :9~ Ben vandaag vrij dus ik ga nog eens rondkijken. Jullie horen mijn bevindingen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:00

HenkS

Da_king alias HenkS

jagermeister1 schreef op 25 February 2003 @ 10:47:
[...]

Hmm ik denk dat ik gewoon ff moet gaan kijken in een paar shoppies. Ga ik me meer op op het beeld concentreren. De dingen die je zegt zit zeker wat in. Bovendien is mijn huidige CRT al een jaar 5 of 5 oud en ik merk dat het beeld waziger wordt. De ruimte besparing zal voor mij helemaal een uitkomst zijn. Waarschijnlijk binnenkort op mezelf dus een strakke TFT in mijn woonkamer lijkt me wel wat :9~ Ben vandaag vrij dus ik ga nog eens rondkijken. Jullie horen mijn bevindingen wel.
tja rondkijken is vaak onzinnig.. vind maar eens winkels die Hitachi hebben staan, terwijl die toch echt aan te raden is... denk dat goed lezen van dit fora + reviews meer duidelijkheid verschaft.. want in de winkel zie je ook echt niet iemand gamen en dus ghosting enz enz.. en hier is alle info te vinden...

ik type dit op mijn mooie hitachi.. en ff een klein ander vraagje:

hoe maak je zo'n tft het beste schoon? (het beeld dus :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

HenkS schreef op 25 February 2003 @ 11:01:
[...]

tja rondkijken is vaak onzinnig.. vind maar eens winkels die Hitachi hebben staan, terwijl die toch echt aan te raden is... denk dat goed lezen van dit fora + reviews meer duidelijkheid verschaft.. want in de winkel zie je ook echt niet iemand gamen en dus ghosting enz enz.. en hier is alle info te vinden...

ik type dit op mijn mooie hitachi.. en ff een klein ander vraagje:

hoe maak je zo'n tft het beste schoon? (het beeld dus :))
Je hebt daar van die speciale cleaning doekjes voor. Ik heb ze van Ednet en gebruik ze voor mijn laptop. Gekocht bij Mediamarkt.

Ben ik niet met je eens. Ik weet namelijk al ongeveer wat mijn keuze is:

1. NEC LCD1760NX-B
2. SAMSUNG 171N, 171T of 171P
3. HITACHI CML174SXWB

Ga gewoon in meerdere zaken kijken. Nu weet ik namelijk wat goede schermen zijn, maar de uiteindelijke keuze hangt toch af van persoonlijke smaak. Als ik iets koop wil ik het eerst al eens gezien hebben i.p.v. af te gaan op een klein foto'tje. Iedereen heeft waarschijnlijk weer een andere smaak betreft kleuren en helderheid. Dat deze schermen redelijk tot goed zijn m.b.t. games is me al duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ben even bij Correct in Rotterdam geweest en heb daar een aantal zeer aantrekkelijke LCD schermen gezien. 3 stuks welteverstaan die binnen mijn budget passen, alleen de keus blijft moeilijk.

Qua uiterlijk vindt ik de DELL Ultrasharp 1800FP :9~ de mooiste. De dunne zwarte rand en het grote beeld oppervlak (18") spelen hierin mee. Zowel een DVI-D als een VGA connector is mogelijk en dat lijkt me positief. Prijs €830,-

Vervolgens komt de Sony SDM-S71RB 17" (zwart) op de tweede plaats. Deze is eveneens zeer stijlvol vormgegeven. Het nadeel is dat geen reviews van dit scherm heb kunnen lezen en dus weet ik ook niet hoe het met gamen op deze LCD zit :( . Scherm bevat geen DVI-D connector. Prijs €734,-

De minst mooi vormgegeven maar zeker niet lelijke NEC Multisync LCD1760NXBK. Hier kan ik kort over zijn: Mijns insziens de beste specs. Responsetime: 16ms :9~ . Zowel DVI-D als VGA. Ik heb gelezen dat het panel hetzelfde is als in de popie-joopie Hitachi CML174SXW 17", dus dat zit wel goed. Prijs bij Correct: €819,-

Ik weet het niet meer.............. :'( Ik kan niet kiezen. Als ik op schermgrootte af zou gaan zou het zeker de DELL worden, maar ik heb daar nog niet veel over gelezen, alleen dit
Ga ik puur en alleen op specificaties af dan wordt het de NEC, maar de Sony was ook erg mooi en daar wil ik zeker meer over lezen maar er is niets tot weinig over te vinden. Niemand op GOT met zo'n ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een maandje een Hitachi CML190SX-B (19") :9
via DVI op m'n Radeon 9700 pro aangesloten en knallen maar :D

Anyway, ik speel eigenlijk alleen BF1942 (1280x960) en RTCW (1280x1024)
speel alles op 32 bit met alle optie op full, maar aangezien ik een 850e met 1066 rimm op een 3,06 (OC'ed naar 3,2) P4 heb knalt het nog als een tiet :9~

vette framerates dus, maar zie dus wel een beetje ghosting (scherm is 25ms) maar niet echt hinderlijk. UT2003 demo valt ook wel mee, eigenlijk is het spelen niet minder als op mijn oude 19"crt .
had hiervoor wel een samsung 191T kloon (een dell) bij multimediamarkt gekocht maar die had een blauw vlekje rechtsonder erin net alsof iemand er zacht met zijn vinger op drukte. Bleek dat toen ik hem inruilde hij via paralelle import kwam, geen wonder dat ie niet in de pricewatch staat .
Anyway, de 191T was niet leverbaar toen, kon weer niet wachten en ben toen maar voor de Hitachi gegaan.... VET scherm!!! :o

alleen jammer dat ie niet zo'n mooie rand als de samsung heeft. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
ik heb wel de 191t met kleine rand :)
Maar die portrait mode is echt geweldig, voor applicaties en surfen voor mij 90% van de tijd. Hiermee red ik het wel een jaartje of 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
een "vertaalde" review over de Acer AL732
met dank aan mijn vriendin ;-)
Nu heb ik mijn Acer AL 732 eindelijk voor 536 euro na 3 weken te hebben gewacht van zekal erhalten. Hartelijke dank aan het bedrijf van deze site, die mij voor mijn entscheidung (echtscheiding???) goede/belangrijke informatie gegeven heeft. Ook wanneer ik mij niet voor empfohlene Belinea Modell entschieden habe.

Testbericht Acer Al 732

Lieferumfang:

TFT met staanvoet die eerst montiert werden muss, VGA-Kabel, Audio-Kabel, Video-Kabel, externes Netzteil, Bedienungsanleitung en 3 verschillende Stromkabel voor alle mogelijke landen. (nu kan ik mijn TFT wenigstens ook mee op vakantie nemen )helaas was er geen Treiber-CD bij en op de homepage is de Treiber ook nog niet te vinden. Ik hoop dat dat nog veranderd. Zeer vermisst heb ik allerdings eenDVI-Kabel, dat ik extra bij Reichelt bestellen moest.

5 von 6 Punkten

Verarbeitung:

Der TFT is naar mijn mening nach zeer goed (verwerkt?) verarbeitet. Nichts sitzt locker am Gehäuse en de monitor heeft een zeer vaste stand door zijn zware metalen voet. Allerdings staat op de homepage van Acer, dass das Gerät ein Aluminium-Gehäuse hätte, deze is helaas alleen teilweise der Fall. Nur der vordere Gehäuserahmen is van aluminium. De rest bestaat uit plastic, wat echter niet weiter stört, denn wer schaut den seinen TFT von hinten an. Ik denk, zelfs de standvoet is niet van aluminium maar van een andere zware metaal, wat misschien ook voor de standvastigheid beter is.

4 von 6 Punkten

beeldkwaliteit:

Computer das erste Mal gestartet en volgens mijn vriend een perfekte beeld. Over de beeldkwaliteit kan ik niets anders zeggen als dat het perfect eruit ziet, Die Helligkeitsverteilung ervaar ik als zeer goed, alleen bij de blauwe standaardachtergrond van win xp is het beeld boven iets donkerder dan onder. Het zeldzame is, dat bij blauw des Nokia-Test dit verschiol tussen boven en beneden praktisch niet verstelbaar is. Zu den Blickwinkeln kan ik nog zeggen dass der angegebene horizontale Blickwinkel mit 160 Grad, für mich schon zutreffend ist. Beim vertikalen Blickwinkel von 160 ben ik me dat niet zo zeker. Wenn man van onder af de TFT schaut neemt de contrast erg snel af. Van boven kan men zonder problemen naar de tft kijken.Maar ik ervaar die blickwinkel voor een tn-panel als zeer goed. Mijn monitor heeft een pixelfehler der (standaard?) ständig zwart leuchte wat echter niet verder opvalt.

5 von 6 Punkten

spellen/DVD

Ik heb verschillende dvd’s auf den rechner getest en heb immer maar een scherpe, einwandfreies beeld gezien. Ik zou de TFT als absoluut geeignet für DVDs einstufen.
Anno 1503:
Ook hier ben ik alleen van de scherpe en brillanz van de tft begeistert, maar het spel is ook geen bijzondere anfordung voor een tft.
Counterstrike:
Dit spel is voor mij goed speelbaar, maar het is eindeutif onscherp bij snelle bewegingen te zien. Deze treet alleen bij zeer snelle bewegingen in de buurt van een wand/tegenspeler op. Ook een hardcore zocker zou ik wel zo’n CRT-monitor aanraden.

5 von 6 Punkten

Zusammenfassung:

Ik ben van de Gerät voll und ganz überzeugt, Vooral als je de prijs/leistungsverhältnis bedenkt. Ik denk in de prijsregio dat je niets vergelijksbaar kan vinden
ik ga 'm in elk geval kopen bij centralpoint.nl daar issie € 538,08

[ Voor 1% gewijzigd door Shanquish op 25-02-2003 19:19 . Reden: quotelijntjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik heb zelf sinds 4 dagen mijn nieuwe Dell Dimension 8250 in gebruik en daarbij heb ik gekozen voor de 1702FP 17" TFT. Dit is volgens mij exact dezelfde als de Samsung 172T (die zo moeilijk verkrijgbaar blijkt te zijn ;)) en die bevalt echt uitstekend ! Ik heb hem via de DVI aansluiting aangesloten op een Ati Radeon 9700 Pro en daar valt echt uitstekend mee te gamen (UT2, C&C Generals, Fifa2003) ! Overigens is dit echt veel fijner werken in Windows dan mijn vorige CRT (LG 900B), ontzettend rustig voor de ogen, superhelder en erg strak. Bovendien is het design echt heel mooi van dit scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op 25 februari 2003 @ 19:37:
Ik heb zelf sinds 4 dagen mijn nieuwe Dell Dimension 8250 in gebruik en daarbij heb ik gekozen voor de 1702FP 17" TFT. Dit is volgens mij exact dezelfde als de Samsung 172T (die zo moeilijk verkrijgbaar blijkt te zijn ;)) en die bevalt echt uitstekend ! Ik heb hem via de DVI aansluiting aangesloten op een Ati Radeon 9700 Pro en daar valt echt uitstekend mee te gamen (UT2, C&C Generals, Fifa2003) ! Overigens is dit echt veel fijner werken in Windows dan mijn vorige CRT (LG 900B), ontzettend rustig voor de ogen, superhelder en erg strak. Bovendien is het design echt heel mooi van dit scherm :)
Relax Scherm he!, ik heb hem ook, ben er zoo blij mee! :7 Het was aan het begin wel behoorlijk wennen hoe helder het scherm was ivm mn laptop monitor :P Vrijwel geen ghosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Zo......heb het stukje nog maar eens bewerkt....van Duits/Nederlands naar Nederlands. :)
Na 3 weken te hebben gewacht heb ik mijn Acer AL 732 eindelijk voor 536 euro van Zekal ontvangen. Hartelijke dank aan het bedrijf van deze site, die mij goede informatie gegeven heeft om een beslissing te kunnen nemen. Ook al heb ik niet voor de aan mij aanbevolen Belinia gekozen.

Testbericht Acer Al 732

Leveringsomvang:

TFT met voet die eerst gemonteerd moet worden, VGA-Kabel, Audio-Kabel, Video-Kabel, externe voeding, gebruiksaanwijzing en 3 verschillende netkabels voor alle mogelijke landen. (nu kan ik mijn TFT tenminste ook mee op vakantie nemen ) helaas was er geen driver-CD bij en op de homepage is de driver ook nog niet te vinden. Ik hoop dat dat nog verandert. Een DVI-Kabel heb ik wel erg gemist, die moest ik extra bij Reichelt bestellen.

5 van 6 Punten

"build-quality" (hoe zeg je dat op zun nederlands?):

De TFT is naar mijn mening zeer goed gebouwd. Niets zit los aan de behuizing en de monitor staat erg stabiel door zijn zware metalen voet. Echter staat op de homepage van Acer, dat het apparaat een aluminium-behuizing heeft, dit is helaas slechts gedeeltelijk waar. Alleen het voorste deel is van aluminium. De rest bestaat uit plastic, wat echter niet storend is, want wie kijkt er nu de hele tijd tegen de achterkant van de monitor aan? Ik denk dat zelfs de voet niet van aluminium is maar van een andere zwaardere metaal, wat misschien ook voor de stabiliteit beter is.

4 van 6 Punten

beeldkwaliteit:

Computer voor de eerste keer opgestart en naar mijn welgenoegen straalt mij een perfect beeld tegemoet. Over de beeldkwaliteit kan ik niets anders zeggen dan dat het er perfect uit ziet, de lichtspreiding ervaar ik als zeer goed, alleen bij de blauwe standaardachtergrond van win xp is het beeld boven iets donkerder dan onder. Het rare is, dat bij het blauw van de Nokia-Test dit verschil tussen boven en beneden praktisch niet waarneembaar is. Over de inkijkoeken kan ik nog zeggen dat de aangegeven horizontale kijkhoek met 160 graden, voor mij voldoende is. Bij de verticale kijkhoek van 160 ben ik me dat niet zo zeker. Als je van onder af naar de TFT kijkt neemt het contrast erg snel af. Van boven kan men zonder problemen naar de tft kijken. Maar ik ervaar de kijkhoeken voor een TN-paneel als zeer goed. Mijn monitor heeft een dode pixel die altijd zwart is, maar die verder niet opvalt.

5 van 6 Punken

spellen/DVD

Ik heb verschillende dvd’s op de computer getest en heb altijd een scherp, perfect beeld gezien. Ik zou de TFT aanmerken als perfect geschikt voor DVDs.
Anno 1503:
Ook hier ben ik van de scherpte en helderheid van de tft onder de indruk, maar het spel is ook geen bijzondere uitdaging voor een tft.
Counterstrike:
Dit spel is voor mij goed speelbaar, maar het is wat onscherp bij snelle bewegingen. Dit treedt alleen bij zeer snelle bewegingen in de buurt van een wand/tegenspeler op. Maar een hardcore "fragger" (?) zou ik toch wel een CRT-monitor aanraden.

5 van 6 Punken

Samenvatting:

Ik ben erg onder de indruk van het apparaat, zeker als je naar de prijs/kwaliteit-verhouding kijk. Ik denk dat er in de prijsklasse niks vergelijkbaars te vinden is.

[ Voor 8% gewijzigd door zimbab op 25-02-2003 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Zo......heb het stukje nog maar eens bewerkt....van Duits/Nederlands naar Nederlands
tnx ! nu hebben we de (enigste) review in het nederlands :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ik ben trouwens errug benieuwd wat jij er van vindt. Heb je trouwens een digi-cam? Dan kun je ook voor wat betere plaatjes zorgen........ :9

[ Voor 27% gewijzigd door zimbab op 25-02-2003 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ik heb een digicam ja, dan zal ik wel wat plaatjes posten en mijn bevindingen over het scherm uitgebreidt vertellen.
ik ga 'm deze week nog bestellen en dan zal ik 'm in de loop van volgende week wel binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

shameete schreef op 25 February 2003 @ 21:02:
ik heb een digicam ja, dan zal ik wel wat plaatjes posten en mijn bevindingen over het scherm uitgebreidt vertellen.
ik ga 'm deze week nog bestellen en dan zal ik 'm in de loop van volgende week wel binnen hebben.
Doe dat, ben wel benieuwd!

[ Voor 88% gewijzigd door jagermeister op 25-02-2003 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Twas even zoeken, maar zolang we alleen Duitse praktijkervaring met de Acer kunnen posten blijf ik Googlen - maak die foto's shameete :p
De pixel policy van Acer is 4 dode subpixels per miljoen max, waarvan maximaal 1 in het midden (als je het scherm opdeelt in 3 bij 3 vakken, daar de 2e van de 2e rij van). Aangezien er op een 1280x1024 zo'n 3.932.160 subpixels zitten, mogen er dus 11 à 12 dode subpixels in het scherm zitten (waarvan max 1 in het midden). Dat vind ik best wel veel eigenlijk... vandaar misschien de lage prijs? Of is deze policy niet heel veel anders dan die van andere schermen?
Overigens is dit de "algemene" policy die zelfs ook voor laptops geld, misschien dat in de praktijk hun kwaliteitskriteria strenger zijn, maar de garantie iig niet.

[ Voor 16% gewijzigd door PowerFlower op 26-02-2003 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eergisteren een Hitachi CML 174 SXWB besteld. Ik hoop m vandaag te krijgen, was iig wel op voorraad. Kben benieuwd naar de beeldkwaliteit. Zal wel proberen om enkele foto's te maken en mijn bevindingen te posten.
Ik kan niet wachten tot ik naar huis kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 13:06:
Zal wel proberen om enkele foto's te maken en mijn bevindingen te posten.
Foto's van die Hitachi zijn er inmiddels wel genoeg in deze topic ;) Verder zegt zo'n foto geen donder over de beeldkwalitieit dus wat dat betreft heeft het ook geen waarde. Op z'n hoogst als je er een foto van maakt naast een ander scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
De pixel policy van Acer is 4 dode subpixels per miljoen max, waarvan maximaal 1 in het midden (als je het scherm opdeelt in 3 bij 3 vakken, daar de 2e van de 2e rij van). Aangezien er op een 1280x1024 zo'n 3.932.160 subpixels zitten, mogen er dus 11 à 12 dode subpixels in het scherm zitten (waarvan max 1 in het midden). Dat vind ik best wel veel eigenlijk... vandaar misschien de lage prijs? Of is deze policy niet heel veel anders dan die van andere schermen?
over die policy heb ik idd ook gelezen, ik denk dat het afhankelijk is van het merk wat ze als policy hebben.
nu is mijn ervaring als systeembeheerder dat als ik een laptop had (toshiba, Asus, topline, IBM) die een kapotte pixel heeft (wel direct geconstateerd na aanschaf) dat ik die zonder problemen om kon ruilen voor een andere. lijkt mij dat een beetje winkel/leverancier dat als service hebben. anders worden ze genadeloos afgefikt in de shop survey >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je gewoon een Hitachi kopen, die geven wel pixelgarantie.
BTW die foto's gewoon sturen, maar alleen met naakte Lara Croft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:48
GraasGast schreef op 30 January 2003 @ 11:16:
Alleen jammer dat die eizo's meestal een response time van 40msec hebben :o
maarja, ik heb zo het idee dat die 191t's ook niet hun specs nakomen, die eizo's zijn wel gewoon _donders_ strak... 2x DVI-I in, superuitgebreid OSD, strakke rand, gewoon kwaliteit. Alleen wel o zo duur helaas.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Wie kent het merk CORNEA? Ik zag namelijke een hele aantrekkelijk geprijsde 19" monitor van dit merk, de CT1904. Zeer strak design. Prijs €860,- Fabrikant meldt dat de responsetijd van dit scherm 16ms is. 2 jaar garantie.

Zie HIER een grote foto van de voorkant. HIER een foto van de achterkant. En HIER een foto van het zijaanzicht. De homepage van Cornea vindt je HIER

Wie heeft ervaring met deze schermen? Merk lijkt me vaag, maar ik heb ze wel eens zien staan bij Dimension in Rotterdam en dat is een goede zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loial
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
Voor mijn neus staat een Iiyama AU5131DT. Dat is een 20,1" LCD met max resolutie van 1600x1200@60Hz. Echt ideaal! Zowel in X als in console superstrak. Zeker aan te raden aan eenieder. Ik kan me haast niet voorstellen dat DVI nog beter beeld geeft (kheb nu een Asus GF2 GTS).
Het duurt echter wel lang voordat de RANDR (Resolution and Rotation) extensie in XFree86 af is, dan kan ik eindelijk m'n scherm een kwart slag draaien! :'(

Enige nadeel van een LCD:
Iedere keer als ik nu achter een CRT zit heb ik een wel heel klein schermpje wat ook nog ongelooflijk onscherp is :) Gelukkig komt dat nog maar zelden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Nu online
P5ycho schreef op 26 februari 2003 @ 13:30:
[...]

maarja, ik heb zo het idee dat die 191t's ook niet hun specs nakomen, die eizo's zijn wel gewoon _donders_ strak... 2x DVI-I in, superuitgebreid OSD, strakke rand, gewoon kwaliteit. Alleen wel o zo duur helaas.

Afgezien daarvan (wat helemaal klopt overigens, niet normaal wat voor een beeld die dingen geven :P ) weet ik niet wat die 40ms nu daadwerkelijk zegt, in de praktijk is m'n Eizo namelijk gewoon super met game's, niks geen ghosting of wat dan ook als ik een FPS speel. Dus in hoeverre die door de fabrikant opgegeven rise + fall times in de praktijk wat zeggen?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er schijnt in de PCM een artikel over de Hitachi CML174SXW te staan, heeft iemand deze al gezien? En hoe komen ze uit de test? Ik kan op internet niks vinden daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 14:30:
Er schijnt in de PCM een artikel over de Hitachi CML174SXW te staan, heeft iemand deze al gezien? En hoe komen ze uit de test? Ik kan op internet niks vinden daarover.
Moet je dit topic van begin tot eind effe doorlezen, dan vindt je vanzelf meer info. Ook kun je kijken op http://www.tomshardware.com voor een uitgebreide review! Good luck

Heb meteen het een en ander uitgezocht betreffende de Cornea CT1904.
Cornea hanteert een tolerantie van 0 t/m 3 dode pixels wat betreft de garantie. Daarnaast is een DOA (Dead On Arrival) garantie op defecte pixels van 30 dagen in een straal van 5 cm vanuit het hart van het scherm.

Over het algemeen zijn Cornea monitoren van hoge kwaliteit met een lange levensduur. Cornea heeft een solide naam in de TFT markt. Echter, met een responstijd van 25 ms (4/16) is de monitor niet uitermate geschikt voor bijvoorbeeld games.
Lijkt me duidelijk, alleen dat ze niet geschikt zouden zijn voor games lijkt me vreemd. Met de meeste TFT monitoren met een responsetime van 25ms valt toch prima te gamen of niet?

[ Voor 48% gewijzigd door jagermeister op 26-02-2003 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog nooit van Cornea gehoord, mijn meming is, koop altijd een goed scherm, je kijkt er namelijk jaren naar, uiterlijk is leuk, maar kwaliteit het belangrijkst. Met merken als Samsung en Hitachi en Eizo (is van Hitachi schijnt) koop je altijd een goed product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 15:07:
Ik heb nog nooit van Cornea gehoord, mijn meming is, koop altijd een goed scherm, je kijkt er namelijk jaren naar, uiterlijk is leuk, maar kwaliteit het belangrijkst. Met merken als Samsung en Hitachi en Eizo (is van Hitachi schijnt) koop je altijd een goed product.
Je hebt wel gelijk, maar enig zoeken op google levert me vele hits op. Dus het merk is niet geheel onbekend. Ook heb ik Dimension gebeld en gevraagd naar hun ervaringen met dit scherm en die zijn volgens hen goed. Natuurlijk verkopen zij dit product en zullen ze het daardoor niet afvallen, maar zij verkopen dit scherm naast de merken liyama, Samsung, Benq, lite-on en CTX. Niet dat dat zoveel zegt maar toch. Is er dan niemand die deze monitoren kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

LOL... Liyama's, zijn dat niet die beesten in de dierentuin die spugen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

PowerFlower schreef op 26 februari 2003 @ 15:21:
LOL... Liyama's, zijn dat niet die beesten in de dierentuin die spugen? :+
LOL... Nee dat zijn Lama's :+ Had het al gezien en gewijzigd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Oh ok lama dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

GGGGWIEEEK ........... TUFFFFFFFFFFFF..... :r Vieze beesten trouwens.

Man o man, wat is het moeilijk om tot een besluit te komen. Enerzijds is Cornea niet duur, specs zijn goed en heeft een mooi design. Anderzijds zijn er veel meer mensen met bijv een Hitachi of Samsung monitor.
Misschien wel een idee voor Tweakers.net om die monitoren eens aan de tand te voelen in een review.

BTW is 1280x1024 max resolutie voor een 19" niet aan de lage kant?

[ Voor 19% gewijzigd door jagermeister op 26-02-2003 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

jagermeister1 schreef op 26 February 2003 @ 15:31:
[...]
Misschien wel een idee voor Tweakers.net om die monitoren eens aan de tand te voelen in een review.
Zeker. Al met al lopen er hier genoeg bezitters van de verschillende types rond om alle gegevens te verzamelen en foto's te maken... Ik zou daar iig erg in geïnteresseerd zijn, dat artikeltje van Tom is ook al weer achterhaald met al dat 16ms geweld nu (als in andere reviews al gezegd gaat worden dat 25ms te traag is om te gamen is er de afgelopen paar maanden echt veel veranderd op dit vlak!).
Grote pixels krijg je dan idd... wat is het nut van een groter scherm dan nog :? Dat het meer ruimte in neemt ofzo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

jagermeister1 schreef op 26 February 2003 @ 15:31:
Vind ik wel mager ja. Met 19" TFT zou ik zeker 1600x1200 willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:51
Dat snap ik idd ook niet, zelfs op een 17"TFT lijkt me 1600x1200 nog erg goed te doen. (1400x1050 zoals op laptops zou wel idealer zijn). Waarom er zo weinig TFT's met die resolutie(s) zijn, snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
P5ycho schreef op 26 February 2003 @ 13:30:
[...]
Nog een keer want ik schijn chinees te spreken.
De 2 jaar oude eizo 18inch 45 ms op mijn werk is beter! Dan mijn 19inch samsung 191T 25ms. Specs en foto's zeggen geen hol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden met mijn samsung 191T
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wijnh058/images/samsung191T.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 19:40:
[afbeelding]
zow coole achtergrond, zou je die toevallig ergens kunnen hosten aub? :)

Het grootste nadeel van een mooie TFT is als je ergens anders komt waar ze wat oudere crt's hebben staan dat je denkt dat het beeld wazig is enzo :D athans dat heb ik :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 19:40:
[afbeelding]
Zeer lekker scherm. Jammer dat ie slecht te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik ben ook niet ontevreden hoor met mijn samsung.
Alleen jammer dat:
1. die specs nergens op slaan
2. dat ze geen 0 pixle policy hebben
3. dat ze zo duur zijn.

btw iemand nog een leuk adres voor achtergrondplaatjes in portait mode ipv landscape. Mijn lara croft is een beetje uitgerekt op de verkeerde plekken :)

[ Voor 32% gewijzigd door ErikRo op 26-02-2003 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Homedisc schreef op 26 February 2003 @ 19:49:

Het grootste nadeel van een mooie TFT is als je ergens anders komt waar ze wat oudere crt's hebben staan dat je denkt dat het beeld wazig is enzo :D athans dat heb ik :P
Vandaag weer ff op de Uni op wat van die fijne PC's gezeten..... :X :X Wat een beeld zeg..... Philips 105s CRT 15" apparaat en zo'n hele kl***rige muis en toetsenbord erbij. En de stoelen zo dat je wel met je neus op dat trillende scherm moet zitten.....hoofdpijn na een tijdje werken. Heb sommige mensen maar een half mailtje gestuurd met de vermelding dat ik de rest wel 's avonds zou sturen.....werd echt gek van grote lappen tekst schrijven op dat "ding".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Om nog even op de LG L1710B terug te komen, Hoe weet ik nu welke ik bestel?
Men heeft het in het begin van dit topic over een 20 en een 16ms versie. Ik wil dus die 16ms versie hebben, lijkt me duidelijk.

Op welke webwinkel via de pricewatch ik ook kijk ik zie alleen de LG L1710B terwijl er in dit topic ook wordt gesproken over de LGL1710B(u) welke de 16ms versie zou zijn. Welke is de LG hieronder?
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jvboxel/LGL1710B.jpg
Dit ding is echt om te kwijlen, maar wat me ook opvalt is dat deze een zilvere voet heeft terwijl die webwinkels allemaal de versie met een zwarte voet aanbieden :( . Ook weer zoiets. Wie heeft er meer duidelijkheid voor me?
edit:
sterker nog ik zie dat degene die verkocht worden wit of beige zijn :'( :( Dat is dan helemaal vaag. Hoe kom ik aan die zilvere? :?

Oja nog zoiets, Engelse LG site verkoopt hem zo http://www.lge.co.uk/mod_...uid=2513&category_uid=643 Deze is helemaaaal anders met z'n veel bredere rand! 8)7 :?

[ Voor 29% gewijzigd door jagermeister op 27-02-2003 00:52 ]

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

De CORNEA monitor is niet echt een goede keuze.
Deze heb ik een paar weken geleden al getest en de 20ms kon niet overtuigen in vergelijking met mijn 25ms SAMSUNG.
Ook bij games is het scherm gewoon te donker. Hij laat dus niet alle donkere conturen goed zien.

Vandaag heb ik de ACER AL732 getest. Dit is de eerste monitor waarvan ik kan zeggen dat die echt goed is voor het lage bedrag dat deze kost.
Hij heeft dus DVI, VGA, SVHS, COMPOSIET video, AUDIO IN vanaf PC, AUDIO IN vanaf video.
De contrast en brightness is echt helder te noemen. Digitaal is net ietsje scherper dan analoog, maar het scheelt vrijwel niets.
De 16ms zijn ook echt merkbaar. Bij games is er echt niets meer op aan te merken. Niks ghosting of wat voor andere vreemde dingen die er niet horen te zijn.
Het onscreen display is zeer mooi en goed instelbaar.
Enige minpuntje voor deze monitor is dat er geen button aanwezig is om het ingangs-signaal om te schakelen maar ook geen setting in het onscreen menu aanwezig is hiervoor. De monitor schakelt dus zelf om.
Voor de rest een zeer scherp en contrastrijk beeld waar ik niets op aan te merken heb.
De NEC 1760NX-BK is momenteel bestelt. Ik verwacht zelf dat deze nog iets beter is dan de ACER aangezien NEC toch meer een A-merk is dan ACER.
De NEC is ook ietsje duurder, maar niet veel. Zodra ik deze getest heb horen jullie mijn bevindingen hierover.

Oh ja, bij het ACER scherm zitten alle kabels zoals audio 2x, composiet, svhs etc. maar uiteraard weer geen DVI kabel. Ze willen toch nog op iets besparen bij zo'n monitor.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

• jagermeister

jagermeister

Rick2001 schreef op 27 February 2003 @ 00:50:
De CORNEA monitor is niet echt een goede keuze.
Deze heb ik een paar weken geleden al getest en de 20ms kon niet overtuigen in vergelijking met mijn 25ms SAMSUNG.
Ook bij games is het scherm gewoon te donker. Hij laat dus niet alle donkere conturen goed zien.

Vandaag heb ik de ACER AL732 getest. Dit is de eerste monitor waarvan ik kan zeggen dat die echt goed is voor het lage bedrag dat deze kost.
Hij heeft dus DVI, VGA, SVHS, COMPOSIET video, AUDIO IN vanaf PC, AUDIO IN vanaf video.
De contrast en brightness is echt helder te noemen. Digitaal is net ietsje scherper dan analoog, maar het scheelt vrijwel niets.
De 16ms zijn ook echt merkbaar. Bij games is er echt niets meer op aan te merken. Niks ghosting of wat voor andere vreemde dingen die er niet horen te zijn.
Het onscreen display is zeer mooi en goed instelbaar.
Enige minpuntje voor deze monitor is dat er geen button aanwezig is om het ingangs-signaal om te schakelen maar ook geen setting in het onscreen menu aanwezig is hiervoor. De monitor schakelt dus zelf om.
Voor de rest een zeer scherp en contrastrijk beeld waar ik niets op aan te merken heb.
De NEC 1760NX-BK is momenteel bestelt. Ik verwacht zelf dat deze nog iets beter is dan de ACER aangezien NEC toch meer een A-merk is dan ACER.
De NEC is ook ietsje duurder, maar niet veel. Zodra ik deze getest heb horen jullie mijn bevindingen hierover.

Oh ja, bij het ACER scherm zitten alle kabels zoals audio 2x, composiet, svhs etc. maar uiteraard weer geen DVI kabel. Ze willen toch nog op iets besparen bij zo'n monitor.
Hmm bedankt. Toch nog iemand die de Cornea onder handen heeft kunnen nemen. Ik dacht al, niemand die het kent, dat kan toch niet.

Die Acer klinkt wel als een lekkere monitor. Dat je niet kan switchen tussen VGA en DVI zal me niet veel uitmaken denk ik. Die NEC heb ik gisteren toevallig zien staan bij correct. Ik vond hem qua design tegenvallen. Zeker niet lelijk, maar nogal simpel, onafgewerkt en inspiratieloos vergeleken bij de andere TFT's die in omloop zijn. De witte (1760NX) vond ik wel lelijk, gewoon de zelfde monitor hoor, maar zwarte randen doen wonderen. Ik vond die knoppen rechtsonderin niet mooi afgewerkt en het geheel zag er wat goedkoop en onafgewerkt uit. Bij de zwarte zijn die knoppen precies hetzelfde, maar vallen zie niet zo op door de zwarte rand. Ik heb hem helaas niet kunnen uitproberen. Ben zeker benieuwd naar je bevindingen.

• Maurizio
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-04 07:33
Sinds september 2002 ben ik trotse eigenaar van deze Samsung 152T :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mrslagter/images/samsung01.jpg

Heb geen last van ghosting met 3d games. Speel eerlijk gezegt niet zoveel games maar in bv. Raven Shield is de response goed (25ms volgens samsung). Heeft er iemand misschien ervaring met deze monitor icm met een DVI kabel? is er verschil te zien?

[ Voor 14% gewijzigd door Maurizio op 27-02-2003 02:10 ]

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:48
ErikRo schreef op 26 februari 2003 @ 18:56:
[...]

Nog een keer want ik schijn chinees te spreken.
De 2 jaar oude eizo 18inch 45 ms op mijn werk is beter! Dan mijn 19inch samsung 191T 25ms. Specs en foto's zeggen geen hol.
Had even over je eerdere reactie heen gelezen, excuses.
Weet je toevallig wat voor pixelpolicy Eizo er op nahoudt, behalve dan dat het lijkt na jouw eerdere post alsof ze uberhaupt niet aan dode pixels doen? :)

Zit nu achter een Eizo crt, en de kwaliteit druipt er gewoon vanaf... denk dat het toch maar weer een eizo gaat worden binnenkort maar dan plat... tenzij iemand toevallig insider info heeft over een nieuwe generatie Eizo's, waar ik dan graag even op wacht :)

[ Voor 4% gewijzigd door P5ycho op 27-02-2003 03:06 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Ik denk dat Eizo ook 30 dagen pixelgaranie zal geven aangezien de Eizo schermen door Hitachi worden gemaakt. Eizo staat inderdaad wel voor kwaliteit, meestal is het design niet echt wat, maar design is het minst belangrijk (behalve als je pc in woonkamer hebt) je kijkt namelijk alleen naar het scherm en niet naar de rand. Ook lijkt zwart me beter dan wit of zilver, zwart valt veel minder op (zeker in het donker) dus merk je helemaal niet dat je een rand hebt.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 09:15:
Ik denk dat Eizo ook 30 dagen pixelgaranie zal geven aangezien de Eizo schermen door Hitachi worden gemaakt.
Zelfs als ze inderdaad door Hitachi worden gemaakt is dat onzin. EIZO is degene die het merk voert en die de garantie en service biedt, dus die bepaalt de regelingen.

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 09:15:
Ik denk dat Eizo ook 30 dagen pixelgaranie zal geven aangezien de Eizo schermen door Hitachi worden gemaakt. Eizo staat inderdaad wel voor kwaliteit, meestal is het design niet echt wat, maar design is het minst belangrijk (behalve als je pc in woonkamer hebt) je kijkt namelijk alleen naar het scherm en niet naar de rand. Ook lijkt zwart me beter dan wit of zilver, zwart valt veel minder op (zeker in het donker) dus merk je helemaal niet dat je een rand hebt.
Was eergisteren bij Correct in R'dam en daar vertelde een verkoper mij dat een zwarte monitor vermoeiender werkt dan een lichte kleur. Het schijnt dat als je in het donker speelt op een zwarte monitor dat je dan een soort tunneleffect krijgt waardoor het lijkt alsof je in de monitor getrokken wordt (hehe Lijkt wel Poltergeist ofzo :o ) Dit schijnt vermoeidheid eerder op te wekken. Tja ik weet het ook niet! Ik vind een zwarte toch een stuk strakker dan een witte.
offtopic:
zwart toetsenbord vindt ik overigens niet fijn werken in het donker. Je ziet de toetsen slecht. Voor mij is dat lastig want ik moet af en toe effe kijken waar een bep. toetsje zit.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

jagermeister1 schreef op 27 February 2003 @ 11:23:
Was eergisteren bij Correct in R'dam en daar vertelde een verkoper mij dat een zwarte monitor vermoeiender werkt dan een lichte kleur.
Volgens mij is dit gewoon slap verkoopgelul :) Bijna iedereen wil een mooi zwart scherm dus die zijn altijd als eerste uitverkocht. Winkels willen daarom ook hun witte modellen verkopen omdat ze er anders mee blijven zitten.

• jagermeister

jagermeister

Ja zoiets vermoedde ik ook al ja.

Weet niemand dan hoe het nou precies zit met die LG L1710B? Zie een paar posts terug:
Men heeft het in het begin van dit topic over een 20 en een 16ms versie. Ik wil dus die 16ms versie hebben, lijkt me duidelijk.

Op welke webwinkel via de pricewatch ik ook kijk ik zie alleen de LG L1710B terwijl er in dit topic ook wordt gesproken over de LGL1710B(u) welke de 16ms versie zou zijn. Welke is de LG hieronder?
Afbeelding
Dit ding is echt om te kwijlen, maar wat me ook opvalt is dat deze een zilvere voet heeft terwijl die webwinkels allemaal de versie met een zwarte voet aanbieden :( . Ook weer zoiets. Wie heeft er meer duidelijkheid voor me?

Oja nog zoiets, Engelse LG site verkoopt hem zo http://www.lge.co.uk/mod_...uid=2513&category_uid=643 Deze is helemaaaal anders met z'n veel bredere rand! 8)7 :?

[ Voor 95% gewijzigd door jagermeister op 27-02-2003 11:53 ]

• terrapin
  • Niet online
Exirion schreef op 27 February 2003 @ 11:30:
[...]

Volgens mij is dit gewoon slap verkoopgelul :) Bijna iedereen wil een mooi zwart scherm dus die zijn altijd als eerste uitverkocht. Winkels willen daarom ook hun witte modellen verkopen omdat ze er anders mee blijven zitten.
Volgens mij was er een paar maanden een of ander artikel over ergonomie naar aanleiding van een of ander onderzoek waarin inderdaad de conclusie was dat een witte rand van het scherm beter werkt, door het kleinere contrastverschil..
Effect was geloof ik wel marginaal, maar toch..

Stond volgens mij ook ergens op de frontpage

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

Verwijderd

terrapin schreef op 27 February 2003 @ 11:58:
[...]

Volgens mij was er een paar maanden een of ander artikel over ergonomie naar aanleiding van een of ander onderzoek waarin inderdaad de conclusie was dat een witte rand van het scherm beter werkt, door het kleinere contrastverschil..
Effect was geloof ik wel marginaal, maar toch..

Stond volgens mij ook ergens op de frontpage
Hmm kweenie hoor. Ik merk het verschil niet echt. Verder vind ik zo'n zwart of zilver scherm wel een stuk stijlvoller dan zo'n maagdelijk wit :7 scherm..

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:06
Ik gebruik een nFren NF-1500MA (15.1")

Mooie TFT, beeldoppervlak vergelijkbaar met 17" CRT en snel beeld.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/psykoman/nfren.jpg

Ben zeer tevreden over die monitor maar ben toch aan't sparen voor de Hercules ProphetView 920DVI, the ultimate gaming TFT

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/psykoman/hercules.jpg

Een beetje verlies heb je altijd...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

PeGys schreef op 27 February 2003 @ 12:28:
Ben zeer tevreden over die monitor maar ben toch aan't sparen voor de Hercules ProphetView 920DVI, the ultimate gaming TFT
En waar baseer je dat op? Ik kan je namelijk zeggen dat ie dat zeker niet is.

Verwijderd

jagermeister1 schreef op 26 February 2003 @ 23:30:

[afbeelding]
edit:
sterker nog ik zie dat degene die verkocht worden wit of beige zijn :'( :( Dat is dan helemaal vaag. Hoe kom ik aan die zilvere? :?

Wat zit dit scherm er gelikt uit en dan nog in een 16 ms versie. Zijn over dit scherm reeds reviews bekend?
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.