TFT/Gamen - the final episode part 3

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.783 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

HenkS schreef op 10 February 2003 @ 14:33:
[...]

ik snap niet dat mensen zich zo blind staren op levertijden...

ten 1e heeft bijna iedereen een scherm voor zijn neus
ten 2e ga je het scherm waarschijnlijk dik 4 jaar gebruiken

wat boeit een lange levertijd dan nog.. heb geduld voor iets goeds, en neem dat niet mee in je afweging om een ander merk te kopen vind ik

just my 2 cents
Ja , je hebt ws wel gelijk

* Raku gaat voor de samsung :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smackers
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik wil ook binnenkort de Samsung 172T aanschaffen. Alleen zag ik net een plaatje van de zwarte versie en die lijkt me nog mooier. :9

Afbeeldingslocatie: http://store1.yimg.com/I/bestmemory_1726_2419170

Weet iemand of deze al in Nederland te krijgen is?

Athlon Xp 1700+, Soyo Dragon Plus, 512 MB ddr, Radeon 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Smackers schreef op 10 February 2003 @ 15:07:
Wat denk je zelf als de gewone uitvoering al nergens leverbaar is? ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:27
iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 10 February 2003 @ 13:25:
euhmz, na dit topic redelijk door gelezen te hebben wil ik een 191T kopen, maar las dat games hier niet zo lkkr op draaiden ivm Ghosting e.d. Wie kan dit bevestigen met ervaring in de praktijk of dit ajb afwijzen :+

Koffie heeft m ook, maar speelt geen games en ik wil beiden doen ;) Dus laat t ff weten! :)
Ik heb er eentje en ik kan je helaas mededelen dat hij wel wat last heeft van ghosting. Ik kan er gelukkig wel aan wennen, maar verwacht niet dat bewegende beelden helemaal strak worden weergegeven.

Ik heb eerder in een van de grote TFT/gamen topics wel mensen gehoord die er geen last van hadden, maar ik heb uiteraard geen zin om 2000+ posts door te spitten om het te bewijzen.

Ook hoor ik kennelijk tot de 'gelukkigen' om drie dode subpixels te hebben. Volgens anderen hier zou 90% van dit type TFT's zonder dode pixels uit de fabriek rollen. Overigens, bij mij leek hij het eerste uur ook helemaal vrij te zijn van dode pixels, ik heb toch behoorlijk goed zitten zoeken direct toen ik hem voor het eerst aan had gezet. Pas later vond ik er drie, misschien dat ze eerder toch niet op waren gevallen, maar ik heb toch het vermoeden dat ze ietsjes later zijn ontstaan. Beetje raar om te zeggen, maar toch baal ik er van dat het er niet nog meer geworden zijn. Dan kon ik hem tenminste terug brengen. Gelukkig zitten de pixels niet op een hele hinderlijke plek.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Lol ik heb net me tft binnen via het bedrijf van me ma.
Ik sluit vol verwachting het scherm aan alles loopt tot nu toe goed :)
Ik ga wat tests doen met het scherm om het optimaal in te stellen. En ineens schiet mijn vrees op het scherm. Ik merk %$&^%# 4 dode pixels op :(

Gelukkig kan ik hem omruilen maar gvd 4 stuks het moest verboden worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:23
Smackers schreef op 10 February 2003 @ 15:07:
Ik wil ook binnenkort de Samsung 172T aanschaffen. Alleen zag ik net een plaatje van de zwarte versie en die lijkt me nog mooier. :9

Ik weet niet of ze te krijgen zijn. Maar zwart is wel mooier dan wit hoor. Ik heb ook 2 zwarte van een ander merk en een zwarte kast. Staat heel tof.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Laatst online: 13:27
gfo schreef op 10 februari 2003 @ 20:48:
Lol ik heb net me tft binnen via het bedrijf van me ma.
Ik sluit vol verwachting het scherm aan alles loopt tot nu toe goed :)
Ik ga wat tests doen met het scherm om het optimaal in te stellen. En ineens schiet mijn vrees op het scherm. Ik merk %$&^%# 4 dode pixels op :(

Gelukkig kan ik hem omruilen maar gvd 4 stuks het moest verboden worden :/
Balen, maar wel mazzel dat je mag ruilen. Wat voor scherm heb je?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
budi schreef op 10 February 2003 @ 21:17:
[...]

Balen, maar wel mazzel dat je mag ruilen. Wat voor scherm heb je?
Ik heb deze Fujistu siemens 3816 F
Het is niet een van de allerbeste maar me ma kreeg hem bij haar nieuwe pc en ze houd liever zelf haar crt. Ik kreeg dus deze _/-\o_

Hij is btw al tweede/lan monitor bedoel want voor games is me gewone 19" goed genoeg :)
Het scherm is ondanks de 35 ms erg fijn om games op te spelen en van ghosting heb ik helemaal geen last :Y) alleen beetje op the dust in counter-strike, maar in unreal 2 etc geen last van ;)

[ Voor 26% gewijzigd door sarlo op 10-02-2003 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op www.pcvergelijk.com zijn TFT schermen van Hitachi en Centenna nu standaard met pixelperfect garantie die hoef je er niet meer bij te kopen zover ik kan zien op de site. Bij alle andere merken moet je deze er wel bij kopen.
Ik zit eraan te denken om een Hitachi 174SWXB te kopen of een Centenna C-170 alleen kan ik van de laatste nergens een review vinden, iemand bekend met dit merk???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 23:12:
Op www.pcvergelijk.com zijn TFT schermen van Hitachi en Centenna nu standaard met pixelperfect garantie die hoef je er niet meer bij te kopen zover ik kan zien op de site. Bij alle andere merken moet je deze er wel bij kopen.
Ik zit eraan te denken om een Hitachi 174SWXB te kopen of een Centenna C-170 alleen kan ik van de laatste nergens een review vinden, iemand bekend met dit merk???
Ik niet, het lijkt me ook geen bijzonder goeie; dan was het ons, of een hardware review site wel opgevallen.

Het is niet zo raar dat ze op Hitachi pixelgarantie geven; dat komt omdat Hitachi zelf die garantie al heeft. Dus in elke winkel kan je een Hitachi kopen zonder bang te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eth3r3al schreef op 10 February 2003 @ 13:56:

Ik zit nu echt met een dillema , heb al pro's en con's opgeschreven... Ik weet het niet meer :( Ik wil graag voor de samsung gaan , maar dies zo slecht leverbaar. Hitachi heeft een contrast ratio van 400:1 etc etc... Maja ik weet het niet meer :( We kan me duidelijkheid verschaffen over de levertijden van samsung op dit moment??

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Hitachi CML174SXW
++
Goede responsetime
Goede kleurweergave

--
Niet in hoogte verstelbaar
Contrast ratio 400:1
Real responsetime lager dan Iiyama , dus zeer 
lichte trailing

Samsung 172T
++
Design
Responsetime
Kleurweergave
Contrast ratio 500:1

--
Slecht leverbaar

Iiyama AS431UT-BK
++
Responsetime
Design
Prijs

--
Lagere brightness/kleurweergave
Okee, om je dilemma nog wat te versterken: leuk en aardig allemaal, die specs, maar het zegt lang niet alles. Neem nu de contrast ratio: het maakt nogal uit of dit wordt gemeten in een pikdonker hol of in een kamer bij daglicht. Niet zo gek dus dat de gemeten contrastwaardes in reviews vaak een stuk lager blijken te zijn dan de getallen die in de folders van de fabrikanten staan.

Ook bleek uit eerdere reacties in dit topic (en in parts 1 & 2) al dat ook schermen met een wat hogere responstijd in de praktijk soms toch heel goed uit de bus komen als het gaat om games en videoweergave. Hoe dat kan? Nou, bijvoorbeeld door het fenomeen dat Sharp hier beschrijft in één van hun whitepapers:
Video response - This often-misunderstood specification is the amount of time it takes to turn a pixel from black to white to black. Unfortunately, real-world images contain millions of colors with different grayscale intensities and the published specification does not tell the complete story. Many LCD technologies can go from black to white or white to black more quickly than they can go between two close shades of gray.
(vervolgens gaan ze door met uitleggen waarom hùn ASV panel superieur is aan de rest, maar dat is weer een ander verhaal. :))

Kortom: staar je niet blind op de specs alleen. Niet dat dat de zaak voor jou eenvoudiger maakt, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Cubix schreef op 10 February 2003 @ 23:27:
Ik niet, het lijkt me ook geen bijzonder goeie; dan was het ons, of een hardware review site wel opgevallen.
Hardware sites valt meestal niks op. Die sites testen alleen de apparatuur die hun voor een review aangeboden wordt door de fabrikant/importeur. Sommige merken zul je zelden of nooit getest zien omdat de fabrikant niet geïnteresseerd is in de doelgroep van die site of omdat ze het risico van een slechte review niet aandurven. Dan bieden ze dus gewoon geen apparaten aan voor een review.
Echt slechte reviews zie je dus ook zelden van een apparaat want alleen hele domme bedrijven bieden een slecht apparaat aan voor een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 23:12:
Zoals iemand al zei: Hitachi geeft zelf die garantie dus het maakt niet uit waar je 'm koopt.
Centenna is een zelfde soort merk als Neovo en het zou me niet verbazen als het op dezelfde techniek is bebaseerd. Ze maken ook allebei van die aparte modellen met muursteunen erbij, glasplaten ervoor, etc. Van Hitachi zul je geen spijt krijgen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het niet ddus ik frot het er maar tussen:
Ik heb een Belinea 101910 (of is het 101901?) 19"TFT gekocht, en ondanks het feit dat het merk zwaar ondervertegenwoordigd is in dit topic, wil ik wel heel even aankaarten dat ik na een lange rij iiyama en Philips schermen niet anders kan dan zeggen dat dit m'n beste scherm ooit is. Hij ghost nauwelijks, nul kapotte pixels, is heerlijk sleepbaar en de helderheid/contrast zijn bijna net zo goed als die van m'n oude 19"iiyama CRT.
En de levertijd is ook nog eens een week.

Tot zo ver de enige online review van een Belinea 19"TFT die ik zo snel vinden kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)
Ik heb zelf 2 Philips Brilliance 180P2M staan waarop o.a. Unreal Tournement perfect draait.
:)
Ze waren wel duur een jaartje terug zijn nu bijn 500 euro (p.er stuk) gezakt al.
om ziek van te worden.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen zich suf staart op de Responcetime
Ik heb nu thuis een tft staan van fujitsu siemens [via moeders werl]
DIe heeft 35 ms en ik kan er perfect op gamenniet echt last van ghosting etc alleen op de_dust 1/2 in counter-strike verder nergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok heb net dvi D kabel gekocht24 pins ZIJDEN Ze!

maar nu zijn het er dus 18 :/ ok ik wist dat er 12 en 24 pins dvi d kabels waren maar 18 ? waarom heeft de mijne 18 ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

gfo schreef op 11 February 2003 @ 11:33:
Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen zich suf staart op de Responcetime
Ik heb nu thuis een tft staan van fujitsu siemens [via moeders werl]
DIe heeft 35 ms en ik kan er perfect op gamenniet echt last van ghosting etc alleen op de_dust 1/2 in counter-strike verder nergens
Nou ik heb al heel wat TFT schermen gezien van Hitachi (heb ik zelf) tot samsung, iiyama, NEC, Compaq, Dell, IBM en nog wel wat. van 16-40ms en ze hebben allemaal enige mate last van ghosting/streaking. Maar ja je zegt het zelf al.. niet echt last van. Je hebt er op de huidige schermen ook niet echt last meer van. Maar het is er. En het zou een mooier/stabieler beeld opleveren als het er niet meer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb de IIyama 17"AS4314UT BK

Met een reactie snelheid van 20 MS is ie sneller dan die special gamer TFT van hercules. Die hebben een reactie tijd van 30 MS op een 15" TFT

Hierbij concludeer ik dus dat IIyama zeker de Beste TFT heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace

Defspace

Administrator

Met een reactie snelheid van 20 MS is ie sneller dan die special gamer TFT van hercules. Die hebben een reactie tijd van 30 MS op een 15" TFT

Omdat die IIyama sneller is dan de Hercules concludeer je dat hij het Beste is ?
Hercules staat er nou niet echt om bekend goede TFT'tjes te maken ook al noemen ze het special gamer TFT. Van wat ik tot nog toe gezien heb (SGI uitgezonderd) is Samsung toch wel 1 van de beste op het 15" TFT gebied. (ik zeg speciaal 1 van de beste want de beste zou ik niet durven zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 17:06:

Er zijn meer dan die 2 schermen... Iiyama heeft zeker een mooi scherm , alleen het beeld doet soms wat raar aan vergeleken met bijvoorbeeld de hitachi. en dat je geen hercules moet nemen is wel duidelijk :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Flexx

This side up

9 Dagen op gewacht bij TFTwinkel.nl

Hitachi CML174SXWB
Klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=56959&size=384
Klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=56958&size=384

Gelukkig geen dode pixels.
Heb hem op de DVI-D kabel aan een Hercules 9700Pro, Hij staat nu naast een Iiyama A902MT waarvan ik het beeld opeens bruin vindt.

Moet nog wel even wennen aan het werken op 2 monitoren en moet nog wat dingen uitzoeken (2 verschillende wallpapers en de startbalk doortrekken) maar wat ik tot nu toe gezien hebt is het een top scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Ik vroeg me af hoeveel scherper het nou moet worden met zo'n dvi-kabel op een tft. Als je naar het plaatje kijkt zie je, vooral bij de letters, dat een pixel gewoon echt een vierkant lampje is. Meer niet, geen schaduw pixels oid. Scherper kan toch niet?
En deze foto is genomen op een GeForce 3, door velen als "niet scherp" betiteld. Hoe zit dat? Lijkt mij juist ultiem scherp zo:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wacht041/closeup.png

[ Voor 4% gewijzigd door Cubix op 12-02-2003 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had vroeger een GeForce4 Ti en als ik deze op analoog 60Hz zette dan had ik schaduw pixels bij letters :( als ik de refresrate op 70 of 75Hz zette dan had ik ze niet (net zo scherp als DVI dus) probeer eens wat te kloten met de refreshrate! :)

Nu heb ik een Radeon 8500 van Gigabyte en op 60Hz analoog geen schaduw pixels :) net zo scherp als DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Cubix schreef op 12 februari 2003 @ 10:04:
Ik vroeg me af hoeveel scherper het nou moet worden met zo'n dvi-kabel op een tft. Als je naar het plaatje kijkt zie je, vooral bij de letters, dat een pixel gewoon echt een vierkant lampje is. Meer niet, geen schaduw pixels oid. Scherper kan toch niet?
En deze foto is genomen op een GeForce 3, door velen als "niet scherp" betiteld. Hoe zit dat? Lijkt mij juist ultiem scherp zo:

[afbeelding]
Bij mij is dat inderdaad ook zo met een Asus 7700 Deluxe (GF2). Ik draai op 60Hz en scherper kan het volgens mij niet. Maar misschien merk ik er toch wat van als ik een DVI videokaart heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind DVI wel iets scherper, maar inderdaad niet een verschil van dag en nacht.
9 Dagen op gewacht bij TFTwinkel.nl
9 dagen is echt erg snel in deze slome TFT wereld :P
Ik verbaas me inderdaad ook dat mensen zich zo storten op levertijden, en nog onbegrijpelijker dat ze dan op de 171P wachten terwijl ik dat echt een lelijk ding vind en ook nog 100 euro duurder dan de Hitachi, terwijl die veel sneller is. Maar ik geloof dat Samsung in een bepaald blad getest werd en die andere schermen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:42
Sinds zaterdag mijn MAGinnovision L865 binnen, een 18" voor maar $500, en ik moet zeggen dat ik er erg over te spreken ben, super strak beeld, en ook ik heb geen (last van) ghosting. Als het er dus al wel is dan kan ik mij er in ieder geval niet aan ergeren. En dat met een refresh rate van "maar" 30ms.
Alleen jammer dat die schermen niet op 1600x1200 draaien tenzij je dus zo'n peperdure gaat kopen, en dat heb ik er nog niet voor over.
Al me al ben ik dus super tevreden :D

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-07 14:56
Voor diegenen die nog niet weten welke monitor gekocht moet worden:
Hitachi CML174 17'' LCD Plus Samsung 172T Revisted
Vreemd dat Anandtech niet te spreken is over de responsetime van de Samsung.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NJ-
  • Laatst online: 09-12-2024
Vandaag de Samsung 152T mogen ontvangen:

hierbij m'n eerste bevindingen

- beeld staat standaard erg (te) helder ingesteld, draai nu met helderheid en contrast op +/- 25%
- echtheid van de kleuren moet ik nog wat aan wennen - hier valt gelukkig een hoop aan te regelen, hard- en softwarematig
- ghosting: de responsetime van 25ms is meer dan genoeg, heb net een uurtje UT2003 en BF1942 gespeeld: ziet er perfect uit ! ghosting niet kunnen waarnemen, het beeld houdt alle snelle moves prima bij
- tot nu toe nog geen dode pixels (afkloppen maar :) )
- wel ff schrikken als je hem uit de verpakking haalt, w00t!, de 152T is wel errug compact !! (wel mooi overigens, maar in vergelijking met mn vorige 17" CRT....)
- meen op de site van samsung te lezen dat er een DVI kabel meegeleverd wordt... niet dus. Alleen een analoog kabeltje. (tegenvallertje voor die prijs)

samenvattend, tot nu toe zeer positief :)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

SimonBenson schreef op 12 februari 2003 @ 11:39:
Voor diegenen die nog niet weten welke monitor gekocht moet worden:
Hitachi CML174 17'' LCD Plus Samsung 172T Revisted
Het volgende vermoedde ik al toen ik een NEC met dezelfde specs als de Hitachi zag, en ook andere merken hebben dat:
AUO, if you are not familiar, is a merger of Acer Display and Unipac Optoelectronics. Currently, AU Optronics produces the only 16ms response time LCDs on the market. Therefore, every 16ms LCD on the market right now will be some sort of variation on the same AUO screen. The Hitachi CML174 leads the pack in 16ms response time LCDs as far as popularity, but it should be mentioned that the Eizo and ViewSonic 16ms monitors are also manufactured with the same AUO panels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

-NJ- schreef op 12 February 2003 @ 16:32:
En wat voor panel zit er in de Samsung 152T? Roffel roffel...

Nee, geen Samsung ;)

SANYO :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 02:22
Kent iemand deze:
http://www.videoseven.de/.../17_zoll/l17m/details.htm

Specs:
LCD Specification 17" AU

Viewable size 338 mm x 270 mm

Pixel pitch 0.264 mm x 0.264 mm

Contrast 400:1

Brightness 250 cd/m²

Response time 12/4

maximum resolution 1280 x 1024

recommended resolution 1280 x 1024

Color 16.7 Mio.

Horizontal frequency 80 kHz

Vertical frequency 56 - 75 Hz

Adjustment Brightness, Auto-Contrast, H/V Position, H/V Size, Reset, Time, Auto-Calibration, etc.

Resolution 640 x 480 @ 75 Hz

800 x 600 @ 75 Hz

1024 x 768 @ 75 Hz

1280 x 1024 @ 75 Hz

Plug & Play DDC2B

Signal input 15 Pin D-Sub

Power management EPA, NUTEK

Power consumption on: 40; suspend: 3; standby: 3; off: 3

Standards TCO 99, CE, D, S, FI, N, TÜV/GS, ISO 13406-2

Pixel criteria dark ¡Ü 6; bright ¡Ü 6; subpixel total ¡Ü 7

Monitor dimension (W x H x D) 311 x 411.5 x 190 mm

460 x 545 x 130 mm incl. packing

Monitor weight 5.1 kg; 7.0 kg incl. packing

Warranty 3 years onsite service

Features Wallmount optional, speakers, ultraslim, earphone check, beige design

Supply 5 language user's manual, power cable, driver disk, VGA cable, AC/DC cable

Ik ben mezelf nog maar net aan het orienteren op LCD schermen maar weet dat deze volgende week of zo bij de Megapool komt te staan (of misschien staat hij er al). Ik werk bij een distributeur dus kan zo'n scherm voor een redelijke prijs inkopen. Als ik het goed lees zou dit scherm dus voor games wel aardig moeten zijn. Heeft iemand al ervaring hiermee (volgens mij is het in Duitsland al te koop).

• GraasGast
  • Laatst online: 02-09 19:22

GraasGast

Analogue Heaven

Exirion schreef op 12 februari 2003 @ 16:39:
[...]

En wat voor panel zit er in de Samsung 152T? Roffel roffel...

Nee, geen Samsung ;)

SANYO :P
Heey, mijn wekker ook :P

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 18:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

-NJ- schreef op 12 February 2003 @ 16:32:

hierbij m'n eerste bevindingen

[..]

- meen op de site van samsung te lezen dat er een DVI kabel meegeleverd wordt... niet dus. Alleen een analoog kabeltje. (tegenvallertje voor die prijs)

samenvattend, tot nu toe zeer positief :)
Euhmz .. nog niet gezegd volgens mij, maar bij mijn LG 1710B(U) zaten zowel een DVI, analoog en 220V kabeltje :P
tslh schreef op 12 February 2003 @ 23:29:
Kent iemand deze:
http://www.videoseven.de/.../17_zoll/l17m/details.htm

Specs:
LCD Specification 17" AU

Viewable size 338 mm x 270 mm

Pixel pitch 0.264 mm x 0.264 mm

Contrast 400:1

Brightness 250 cd/m²

Response time 12/4

maximum resolution 1280 x 1024

recommended resolution 1280 x 1024

Color 16.7 Mio.

Horizontal frequency 80 kHz

Vertical frequency 56 - 75 Hz

Adjustment Brightness, Auto-Contrast, H/V Position, H/V Size, Reset, Time, Auto-Calibration, etc.

Resolution 640 x 480 @ 75 Hz

800 x 600 @ 75 Hz

1024 x 768 @ 75 Hz

1280 x 1024 @ 75 Hz

Plug & Play DDC2B

Signal input 15 Pin D-Sub

Power management EPA, NUTEK

Power consumption on: 40; suspend: 3; standby: 3; off: 3

Standards TCO 99, CE, D, S, FI, N, TÜV/GS, ISO 13406-2

Monitor dimension (W x H x D) 311 x 411.5 x 190 mm

enzenz ... :z
Vooral dat regeltje ..
.. vinnik "apart" :?

Zoals ik het interpreteer mag dat scherm óf 6 zwarte pixels hebben, óf 6 lichte .. of 7 maffe pixels in totaal !! |:( Kijk, er zullen best wel goeie tussen zitten, maar als dit hun testcriteria zijn, dan kun je evengoed knap de L*L zijn ... niet meer echt van deze tijd lijkt me .. :?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 22:01
Die Videoseven komt volgens mij uit dezelfde fabriek als de Hitachi (Acer Unipac Optronics).
De beeldkwaliteit zal (neem ik aan) wel gelijk zijn aan die van de Hitachi, het verschil zal voornamelijk liggen in de uitvoering (Geen DVI) en service (slechte pixelgarantie).

Overigens is het wel een stuk goedkoper dan de Hitachi, de prijs ligt rond de €500 in Duitsland (ik denk dat je m voor die prijs incl. verzendkosten naar Nederland krijgt verzonden, check Geizhals voor prijsvergelijkingen)

[ Voor 35% gewijzigd door MadBear op 13-02-2003 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Laatst online: 09-09 02:22
Ik vraag me nog wat dingen af: misschien dat de wat meer technische tweakers ons onder de antwoorden kunnen beredeneren. Zoals: hoe lang zal een TFT scherm mee gaan in vergelijking met een CRT scherm? Nu ben ik me ervan bewust dat je altijd uitersten hebt maar dat bedoel ik dus niet. Gewoon 's avonds wat internetten en games. Ik heb nu al een aantal CRT schermen gehad maar die houden het altijd minstens een jaar of 6 vol en dan doe ik ze weg. Hetzelfde geldt voor de meeste andere mensen die ik ken.

En als een TFT scherm op zijn einde loopt: gaat het dan geleidelijk slechter (zoals een CRT minder fel kan worden en/of contrast kan verliezen) of gaat zo'n ding meestal in 1 keer stuk?

Ten tweede: hoe belangrijk is die pixelgarantie van bijvoorbeeld 30 dagen eigenlijk? Hoe groot is de kans dat er na die 30 dagen nog pixels kapot gaan? Als ikzelf wat redeneer dan denk ik dat die kans best wel groot moet zijn: waarom geven fabrikanten zoals Hitachi anders niet wat meer dan 30 dagen en zetten dit expliciet in de garantievoorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace

Defspace

Administrator

En als een TFT scherm op zijn einde loopt: gaat het dan geleidelijk slechter (zoals een CRT minder fel kan worden en/of contrast kan verliezen) of gaat zo'n ding meestal in 1 keer stuk?
Om even het scherm van Hitachi als voorbeeld te nemen.
Zijn backlight live = 40.000 uur. Dwz. als je hem 8 uur constant gebruikt per dag gaat alleen je backlight al 5000 dagen mee. Zeg 13 jaar. Je kan er vanuit gaan dat hij na 6-7 jaar nog maar op 75% van zijn kracht zal zitten (zo niet minder). Voorderest zit er in een TFT weinig spannende electronica en kan je er gewoon vanuit gaan dat dit als consumenten electronica functioneerd en dus wel een levensduur van 5-15 jaar heeft. Dat backlight kan je overigens gewoon laten vervangen als hij echt niet helder genoeg meer is, maar tegen die tijd koop je voor veel minder een nieuwe 3x zo grote :)
Ten tweede: hoe belangrijk is die pixelgarantie van bijvoorbeeld 30 dagen eigenlijk? Hoe groot is de kans dat er na die 30 dagen nog pixels kapot gaan? Als ikzelf wat redeneer dan denk ik dat die kans best wel groot moet zijn: waarom geven fabrikanten zoals Hitachi anders niet wat meer dan 30 dagen en zetten dit expliciet in de garantievoorwaarden?
Ik denk dat als er binnen die 30 dagen geen pixels kapot gaan de kans dat er nog pixels kapot gaan kleiner wordt. Na een lange tijd wordt die kan waarschijnlijk wel weer groter.
Maar in mijn geval is die garantie super handig. Ik heb namelijk na 5 dagen een dode subpixel gekregen. En binnenkort komen ze hem omruilen. Heb ik toch weer een nieuwe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Laatst online: 07:16

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Cubix schreef op 12 February 2003 @ 10:04:

[afbeelding]
Die extra scherpte van een TFT scherm via een DVI-aansluiting komt vooral omdat het beeld dan exact op de juiste plaats staat. Via de analoge aansluiting zal je bij een resolutie- of refreshrate-wisseling het TFT-scherm weer moeten afstellen.
Meestal zit er een knop op die het automatisch voor je doet, maar dat zal nooit exact 100% zijn. Eén pixel van je videokaart kan dan bijvoorbeeld een 5% afwijken naar een naastliggende pixel op je scherm, waardoor het beeld ietsje onscherper word.

Via die DVI-aansluiting word het beeld altijd op de beste manier op het TFT scherm gezet. Je hoeft dus nooit iets af te stellen.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Eth3r3al schreef op 10 February 2003 @ 13:56:
Ik zit nu echt met een dillema , heb al pro's en con's opgeschreven... Ik weet het niet meer :( Ik wil graag voor de samsung gaan , maar dies zo slecht leverbaar. Hitachi heeft een contrast ratio van 400:1 etc etc... Maja ik weet het niet meer :( We kan me duidelijkheid verschaffen over de levertijden van samsung op dit moment??

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Hitachi CML174SXW
++
Goede responsetime
Goede kleurweergave

--
Niet in hoogte verstelbaar
Contrast ratio 400:1
Real responsetime lager dan Iiyama , dus zeer lichte trailing

Samsung 172T
++
Design
Responsetime
Kleurweergave

--
Slecht leverbaar

Iiyama AS431UT-BK
++
Responsetime
Design
Prijs

--
Lagere brightness/kleurweergave
Ehhm, ik zie een foutje in je lijst. De Hitachi heeft helemaal geen trailing en/of ghosting hoor. Echt gewoon 0,0! Ik heb er op gelet en ik zie er helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Zoals ik eerder in dit draadje al aangaf, had mijn LG CRT een bijna 7cm lange trail ... mijn nieuwe LG TFT 1710B(U) heeft 0,0 trailing :z

wat dat betreft is't voor me gevoel de 16ms uitvoering :? :P

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb net de Samsung 171P :*) binnengekregen, echt een topmonitor! 8)

een aanrader wat mij betreft.....

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ing._Buttje:

Wat zit er voor tftscherm in je LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Net de samsung 151N gekocht. Perfect ding, op 1 dode subpixel na :| Wat is trouwens de beste frequentie voor een tft? Heb hem nu op 72 hz staan.

[ Voor 37% gewijzigd door Wits op 14-02-2003 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 14-09 18:28
Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 15:40:
[...]

Nog steeds last van ghosting in ut??of is het na het opwarmen van je tft verdwenen?
Na het opwarmen is het wel een stuk minder, maar je merkt dat de monitor trager is dan een gewone crt, zeker wanneer je heel snel om je as draait. UT is voor mij goed speelbaar op het scherm, maar dat is erg persoonlijk. Als je het scherm echt als fanatieke gamer aanschaft, zou ik toch eerst eens ergens gaan testen. Ik zie het meer als bonus dat spelletjes goed gespeeld kunnen worden.

[ Voor 7% gewijzigd door waslijn op 14-02-2003 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje over de Hitachi CML174SXW.

In de review op tomshardware staat dat de grid zichtbaar is: "A rare occurrence, the Hitachi grid is visible. The pixel matrix is visible. This is rather disconcerting at first, but like the wake, you forget about it pretty quickly.".
Heeft iemand ervaring met die monitor, en hoe storend is dat zichtbaar zijn van de grid?

En wordt er een DVI kabel meegeleverd?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 22:30:
Nog een vraagje over de Hitachi CML174SXW.

In de review op tomshardware staat dat de grid zichtbaar is: "A rare occurrence, the Hitachi grid is visible. The pixel matrix is visible. This is rather disconcerting at first, but like the wake, you forget about it pretty quickly.".
Heeft iemand ervaring met die monitor, en hoe storend is dat zichtbaar zijn van de grid?

Ik vond het idd opvallend op mijn 174sxwb, maar niet storend. Als je op meer dan 70cm van je scherm zit zie je het niet meer. Wat ik eerder irritant vond is dat je verticaal goed voor je monitor moet gaan zitten; de kleuren veranderen veel als je je hoofd 20cm naar boven beweegt (met 70cm vanaf scherm).

Verder vind ik de monitor mooi scherp; en ik heb geen last van ghosting. Ik ben er tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 22:30:
Ik begrijp wat Tom bedoelt, maar het is nog veel minder opvallend dan de twee draadjes in een Trinitron/Diamondtron CRT. Lees: het heeft geen invloed op het beeld.
Ja, maar dat was al een paar keer eerder gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Exirion schreef op 14 February 2003 @ 22:39:
[...]

Ik begrijp wat Tom bedoelt, maar het is nog veel minder opvallend dan de twee draadjes in een Trinitron/Diamondtron CRT. Lees: het heeft geen invloed op het beeld.
Daar ben ik het niet mee eens; bij sommige blauwe vlakken is het duidelijk zichtbaar. Ik verbaasde me er echt over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Cubix schreef op 14 February 2003 @ 22:46:
Daar ben ik het niet mee eens; bij sommige blauwe vlakken is het duidelijk zichtbaar. Ik verbaasde me er echt over.
Sja, het gaat mij gewoon om de totaalindruk van het beeld. Ik ben er erg tevreden over, ook al is de weergave van de lichtste en donkerste kleuren wat minder goed dan bij Samsung modellen die ik heb gezien. Verder vind ik een scherm met een perfecte prijs/kwaliteitverhouding. En dat raster... sja, het valt mij niet echt op maar ik zit dan ook niet met m'n neus op het scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 21:01:
ing._Buttje:

Wat zit er voor tftscherm in je LG?
geeeeeeeeeeeeeeeen idee .. hoe kom ik daarachter zonder'm open te schroeven ?! :?

Voor mijn gevoel zou het welleens een Hitachi 16ms kunnen zijn, maar dan loop ik stevig te speculeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ing._Buttje schreef op 15 februari 2003 @ 10:29:
Voor mijn gevoel zou het welleens een Hitachi 16ms kunnen zijn, maar dan loop ik stevig te speculeren :D
Het is momenteel heel simpel: alle 16ms schermen, zelfs die van Eizo, hebben een AU Optronics panel zoals de Hitachi heeft. Da's namelijk de enige die momenteel zo'n panel levert. De NEC met 16ms heeft ook zo'n panel en noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 18-08 23:53
Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 11:21:
Ik vind het niet ddus ik frot het er maar tussen:
Ik heb een Belinea 101910 (of is het 101901?) 19"TFT gekocht, en ondanks het feit dat het merk zwaar ondervertegenwoordigd is in dit topic, wil ik wel heel even aankaarten dat ik na een lange rij iiyama en Philips schermen niet anders kan dan zeggen dat dit m'n beste scherm ooit is. Hij ghost nauwelijks, nul kapotte pixels, is heerlijk sleepbaar en de helderheid/contrast zijn bijna net zo goed als die van m'n oude 19"iiyama CRT.
En de levertijd is ook nog eens een week.

Tot zo ver de enige online review van een Belinea 19"TFT die ik zo snel vinden kon.
Die had ik dus ook en die ging meteen weer terug, omdat ik gek werd van de veegeffecten er was gewoon niet mee te werken.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Exirion schreef op 15 februari 2003 @ 12:43:
[...]

Het is momenteel heel simpel: alle 16ms schermen, zelfs die van Eizo, hebben een AU Optronics panel zoals de Hitachi heeft. Da's namelijk de enige die momenteel zo'n panel levert. De NEC met 16ms heeft ook zo'n panel en noem maar op.
Het is trouwens gemiddeld 16ms en zelfs anand zag er nog af en toe veegeffecten op. Vervelender is het dat hij niet alle kleuren weergeeft en dat maakt spellen er weer niet mooier op :(
Bevestigd door Tomshardware en Anandtech

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ErikRo schreef op 15 February 2003 @ 14:27:
Het is trouwens gemiddeld 16ms en zelfs anand zag er nog af en toe veegeffecten op.
Als je schuin voor het scherm ziet dan zie je heel lichtjes wat vloeien. Als je er recht voor zit dan vind ik het heel knap als je hinderlijke effecten kan zien. Een CRT is door nagloeien van de fosforlaag ook niet helemaal vrij van dit soort dingen, en bovendien is de AU Optronics op dit moment gewoon de snelste, afgezien van of de specs nu wel of niet helemaal eerlijk zijn.
Vervelender is het dat hij niet alle kleuren weergeeft en dat maakt spellen er weer niet mooier op :(
Bevestigd door Tomshardware en Anandtech
Ik kan maar 1 ding zeggen: ga zelfs een kijken ipv af te gaan op uitspraken van anderen. Dat van die kleuren is wel waar, want vooral met Photoshopwerk is het merkbaar. Desondanks vind ik het niet echt storend want je krijgt er een heel mooi en strak beeld uit. Als je de prijs in het achterhoofd houdt en het gehele plaatje bekijkt dan is het een topscherm.

Als ie leverbaar was geweest dan had ik waarschijnlijk een 172T genomen, maar ik heb absoluut _geen_ spijt van de aankoop van de Hitachi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus die 16 ms tft-schermen zijn allemaal van de zelfde fabrikant?
Ik heb net in de nieuwe CT van maart 2003 pag. 49 een stukje gelezen over de LG L1710B(U). Ik was van plan om deze serieus in overweging te nemen om te kopen.

Maar....... er staat in deze test dat hij niet eens in de buurt komt van die 16 ms!!!!!! Ze hebben er een test op los gelaten waaruit blijkt dat hij een response time heeft (rise & fall) van 35 ms! :(

Verder vinden ze het een kwalitatief mooi scherm! De rest van de spec worden volgens hun zeggen wel gehaald.

Ik moet zeggen dat ik dit zeeeeeer teleurstellend vind. Ik ben blij dat ik het scherm nog niet hebt gekocht. Niet dat het geen mooi scherm is maar ik wil hem zuiver voor het Gamen!! Maar ook wil ik van die grote bakken af!

Als dit ook zo'n AU Optronics panel is dan zou dat betekenen dat andere hier toch ook last van moeten hebben. Ik denk dat we toch enigzins belazerd worden of niet?????? Qua response time dan.. :?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat in het artikel:

"De L1710B hoort tot de LCD's die met een schakeltijd van slechts 16 ms worden aangeprezen. De tijden werden niet door onze test bevestigd. De display had in onze meetinstelling (100 cd/m2, optimale grijswaardenresolutie) 35 ms nodig voor beide schakelcycli (zwart naar wit en weer terug naar zwart). Ook in de preset was de tijd slechts onbeduidend korter. Afgezien daarvan behaald de monitor alle door de producent gespecificeerde waardes en dat is zeker niet vanzelfsprekend."

Zo.. dat is het dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Die lg dacht natuurlijkmal onze klanten lopen weg laten we maar zeggen dat wij ook een 16ms scherm hebben. Je klanten oplichten is toch niet strafbaar, want printerfabrikanten liegen er al 10 jaar op los. Met hun 30 pagina's per minuuut (in kleur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat hier om het computer totaal! maandblad?
ik kan nl niets vinden,ik zal me vast wel vergissen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, Niet de computer totaal! Maar het maandblad CT. Ik ga er geen reclame voor maken maar volgens mij is dit wel een van de beter bladen! Artikelen gaan erg diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 17:42:
Nee, Niet de computer totaal! Maar het maandblad CT
Dat is hetzelfde. Jij bedoelt c't, oftewel computer techniek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

tslh schreef op 14 February 2003 @ 00:31:
Ik vraag me nog wat dingen af: misschien dat de wat meer technische tweakers ons onder de antwoorden kunnen beredeneren. Zoals: hoe lang zal een TFT scherm mee gaan in vergelijking met een CRT scherm? Nu ben ik me ervan bewust dat je altijd uitersten hebt maar dat bedoel ik dus niet. Gewoon 's avonds wat internetten en games. Ik heb nu al een aantal CRT schermen gehad maar die houden het altijd minstens een jaar of 6 vol en dan doe ik ze weg. Hetzelfde geldt voor de meeste andere mensen die ik ken.

De levensduur van een TFT = lang. Je zou hem af kunnen schrijven naar aanleiding van de branduren die de lamp mee moet gaan. Dat is (tegenwoordig) normaal 40.000 uur (dat is 4,63 jaar 24x7 (gerekend met 360dagen/jaar)).

Ik kan me voorstellen dat de lamp wat minder fel gaat branden op een gegeven moment, zoals dat ook bij gloeilampen het geval is. Echter als je een 200 Watt gloeilamp slechts een vermogen van 150 Watt laat dissiperen wordt de levensduur zo goed als oneindig (theoretisch, want oneindigheid bestaat niet). Misschien dat je op die manier ook de lamp van je LCD kunt sparen, maar vervangen is ook mogelijk en voor een beetje tweaker een koud kunstje:) (over 4.63 jaar aan een lamp komen die nu in een nieuwe LCD zit zal nog de grootste uitdaging zijn, gok ik).
Waar heb ik het eigenlijk nog over... 4.63 jaar 24x7 dat doet niemand en je vervangt nu schermen na 6 jaar (ik na 3) en dan heb je nog helemaal niks te maken met dit soort dingen. Dus het is niet slechter dan CRT eigenlijk beter, want CRT's gaan vaak nog meer vermogen slurpen naarmate ze ouder worden.

Kapotte pixels worden veroorzaakt bij de fabricage en eventueel door slecht vervoer. Bij normaal gebruik gaan pixels niet stuk en is dus een pixelgarantie van 30 dagen voldoende (tenzij je denkt langer verblind te zijn door de schoonheid van de eerste 172T die je net uit zijn verpakking trekt :o).

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Laatst online: 29-12-2018
GraasGast schreef op 04 February 2003 @ 11:20:
[...]

Unreal Tournament (dus niet 2003) kan namenlijk geen 1280x1024 aan, dus speel ik dat op 1024x768.
is het waar? :P Nou dan moet ik een speciale editie hebben want bij mij werkt dat top. ;)

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace

Defspace

Administrator

Robbeke schreef op 16 februari 2003 @ 19:05:
[...]

is het waar? :P Nou dan moet ik een speciale editie hebben want bij mij werkt dat top. ;)
Gelukkig heb ik ook die speciale editie ;)

Want Graasgast hoe kom jij erbij dat ie dat niet kan ?!
Misschien moet je even met je video driver preferences spelen of desnoods UT opnieuw installeren want UT kan prima in 1280x1024 draaien hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion:
Precies die bedoel ik. _/-\o_ Dus het gaat om de c't. Daar stond dat artikeltje in.

De respons tijd wordt die nu bepaalt door het type tft-scherm of door het type gebruikte elektonische componenten op de printplaten? In het geval dat het type tft-scherm verantwoordelijk is voor de rise & fall dan betekent dit dat die gemeten 35 ms voor andere merken ook weleens zou kunnen gelden. De gebruikte componenten op de printplaten zullen denk ik wel per merk verschillen. Maar of die nu een significante rol hierbij spelen?

Iemand die het weet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Exirion schreef op 15 February 2003 @ 14:35:
[...]

Als je schuin voor het scherm ziet dan zie je heel lichtjes wat vloeien. Als je er recht voor zit dan vind ik het heel knap als je hinderlijke effecten kan zien. Een CRT is door nagloeien van de fosforlaag ook niet helemaal vrij van dit soort dingen, en bovendien is de AU Optronics op dit moment gewoon de snelste, afgezien van of de specs nu wel of niet helemaal eerlijk zijn.

[...]

Ik kan maar 1 ding zeggen: ga zelfs een kijken ipv af te gaan op uitspraken van anderen. Dat van die kleuren is wel waar, want vooral met Photoshopwerk is het merkbaar. Desondanks vind ik het niet echt storend want je krijgt er een heel mooi en strak beeld uit. Als je de prijs in het achterhoofd houdt en het gehele plaatje bekijkt dan is het een topscherm.

Als ie leverbaar was geweest dan had ik waarschijnlijk een 172T genomen, maar ik heb absoluut _geen_ spijt van de aankoop van de Hitachi :)
Heb je op zich gelijk in maar Anandtech en TH zijn er goed en nauwkeurig in hun reviews, dus daar kan ik blind op varen.
Vooral ook omdat hun meningen altijd overeenkomen met mijn eigen ervaringen.

Maarre ik zal hem zeker eens bekijekn want ik zoek nog een snelle game tft al is het alleen maar als tussendoortje tot er 19 inch 10ms schermen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 20:25:
Er staat in het artikel:

"De L1710B hoort tot de LCD's die met een schakeltijd van slechts 16 ms worden aangeprezen. De tijden werden niet door onze test bevestigd. De display had in onze meetinstelling (100 cd/m2, optimale grijswaardenresolutie) 35 ms nodig voor beide schakelcycli (zwart naar wit en weer terug naar zwart). Ook in de preset was de tijd slechts onbeduidend korter. Afgezien daarvan behaald de monitor alle door de producent gespecificeerde waardes en dat is zeker niet vanzelfsprekend."

Zo.. dat is het dus.
Ik heb zelf ook deze monitor 3 weken geleden aangeschaft.
En ik heb 0,0 last van ghosting! De test die op monitorsdirect.com te vinden is, met die 4 witte blokjes. geen enkele trail erachter!

Bovendien heb ik Unreal 2k3 gespeeld, en ook niks te zien over ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wits

Wits

fka Witsflow

Ik heb een paar dagen terug een tft (de samsung 151N) gekocht, maar nu valt het mij op dat ik pas een egaal gekleurd beeld krijg als ik als het ware boven de tft zit en ik er dus schuin naar beneden op kijk. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Uhm.....met mijn 152T heb ik juist dat ik er recht voor moet zitten voor het mooiste beeld.

Wat ik hier dus nog ff wilde vragen (volgens mij heb ik het in deel 2 ook al eens gevraagd): ik heb nogal vaak dat mijn DVI het niet doet. Eerst had ik alleen de DVI kabel er aan hangen en toen kreeg ik soms geen beeld. Nu beide kabels eraan en dan gaat ie soms lekker op analoog. Soms op te lossen door op exit te drukken en soms ook niet. Kan ik altijd controleren in windows; als beide het doen ziet windows dus twee monitoren en anders ziet ie alleen maar de analoge. Weet iemand waar het waarschijnlijk aan zal liggen? De kabel lijkt me vrij sterk (goede net nieuwe DVI kabel die ik niet in vreemde bochten heb zitten), dan blijft dus over de monitor zelf, de videokaart of windows. Windows zou kunnen, maar lijkt me niet het meest waarschijnlijke. Zal het dan aan mijn monitor liggen? Of is de uitgang van de videokaart ook een goede optie? Heeft iemand hier ervaring mee, of er wel eens van gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Kan twee dingen zijn, bij het opstarten word er geen monitor gedetecteerd op je DVI aansluiting, wat dus kan gebeuren doordat je monitor niet een signaal geeft als de PC kijkt of er wat aan je DVI poort hangt, of dat je grafische kaart niet ok is. Wat je dan zou kunnen proberen is om te kijken met een andere monitor te proberen of je dat ook hebt. Maar dan moet je dus wel iemand vinden die een DVI LCD heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

OK...thanx. Ik kan in principe wel met iemand van videokaart ruilen (ATI RAdeon 8500). Kan ik kijken of ik daar dezelfde probs mee houd of dat ik daar geen probs mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Exirion schreef op 15 February 2003 @ 12:43:
[...]

Ziejewel !! ... goed gevoel hebbik hé !? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 20:33:
Exirion:
Precies die bedoel ik. _/-\o_ Dus het gaat om de c't. Daar stond dat artikeltje in.

De respons tijd wordt die nu bepaalt door het type tft-scherm of door het type gebruikte elektonische componenten op de printplaten? In het geval dat het type tft-scherm verantwoordelijk is voor de rise & fall dan betekent dit dat die gemeten 35 ms voor andere merken ook weleens zou kunnen gelden. De gebruikte componenten op de printplaten zullen denk ik wel per merk verschillen. Maar of die nu een significante rol hierbij spelen?

Iemand die het weet? :?
Precies .. de C'T magazine .. mooi blad hé?! ... maar zoals de test dus later ook al zegt, is die 16ms geheel terecht!! En ik heb'm dus staan ... en hij is inderdaad belachelijk snel !!! 0,0 ghosting :P om het maar weer eens ff te noemen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wits

Wits

fka Witsflow

Witsflow schreef op 16 February 2003 @ 23:14:
Ik heb een paar dagen terug een tft (de samsung 151N) gekocht, maar nu valt het mij op dat ik pas een egaal gekleurd beeld krijg als ik als het ware boven de tft zit en ik er dus schuin naar beneden op kijk. Is dat normaal?
Net even gezocht, het schijnt dus dat het "normaal" is: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/452214/. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net m'n Samsung Syncmaster 172T binnengekregen.

:9~

Wat een superbeeld zeg.

Ik heb op me werk ook een TFT (SGI 18inch FI800 of zoiets), maar ik vind 't beeld van me Samsung beter (waarschijnlijk omdat ik 'em zelf betaald heb ;)

Zat alleen geen DVI kabel in het pakket, die er volgens mij wel bij hoort. Heb 'm besteld bij 2mComputers btw..zondag besteld, vandaag binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

'k zat ff op www.quote.nl te kijken en zag daar de Samsung 172W. Dat is pas een lekker ding! :9~

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

In eerste instantie denk je Wauw!, maar in tweede instantie denk ik er iets minder over. Je hebt als ik het goed hebt de breedte van een 17" alleen dan met de hoogte van een 15". Maar je moet er wel meer voor lappen dan je voor de 17" (172T) moet. In principe heb je gewoon minder beeld. Bij de 172T zou je gewoon zwarte balken aan de onder- en bovenkant krijgen. Maar hij ziet er inderdaad wel heeel erg mooi uit ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NJ-
  • Laatst online: 09-12-2024
zimbab schreef op 17 February 2003 @ 09:20:
Uhm.....met mijn 152T heb ik juist dat ik er recht voor moet zitten voor het mooiste beeld.

.....
Zimbab, ff een vraagje. Ik heb ook zo'n Samsung 152T TFT scherm, bij mij zat er geen DVI kabel bijgeleverd. (Alleen analoog)
Zat er bij jou wel een DVI kabel bij, of hebbie die los gekocht ??

Als ik deze review lees wordt er standaard zowel een analoge en DVI kabel meegeleverd...

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Hmzzz.....inderdaad. Bij die van mij zat ie ook niet. Heb hem los gekocht. Ik denk dat we in Nederland te weinig zeuren en ze ze daarom er niet bij doen. In Canada zullen ze dan wel veeleisendere klanten hebben ofzo. Bij de 172T wordt ie in Nederland ook niet bijgeleverd heb ik al een aantal keren gelezen. Slechte zaak dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In België wordt er ook geen DVI-kabel meegeleverd, als dit een troost mag zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt me op dat veel (Web)winkels erg traag worden met mail beantwoorden zodra ze je geld binnenhebben. :(

Nog steeds geen reactie op de vraag of er nog een DVI kabel bij mijn 172T moet zitten (waarschijnlijk 'niet' dus...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

2Mcomputers is inderdaad een fantastische zaak zolang ze maar geld los kunnen peuteren. Heb daar eens iets besteld en meteen geld overgemaakt, maar door onvoorziene persoonlijke omstandigheden de volgende dag kon ik het me eigenlijk op dat moment niet veroorloven. Ik wist dat ze het ding nog niet besteld hadden want ze zouden me er nog over bellen. Ikke dus hun bellen en uitgelegd en gevraagd of ik de besteling kon annuleren en mijn geld terug zou mogen. Dat kon. Vervolgens er wel een maand op moeten wachten en al die mailtjes die ik stuurde negeerden ze netjes. Pas toen ik ze voor de tweede (!) keer opbelde en half begon te schelden (nu hebben jullie wel genoeg rente getrokken!) had ik het geld binnen 2 dagen op mijn rekening. Ik had al eerder daar iets besteld en toen antwoorden ze wel netjes op alles.....de bestelling ging toen wel door uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Daarom betaal ik nooit vooraf. Onder rembours is altijd het beste. Tenzij een webshop die optie niet heeft natuurlijk, maar dat komt niet veel voor.

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Zo, OK, bij Alternate bestel ik dus ook NOOIT meer.

Ik maak sowieso altijd verkeerde keuzes bij dit soort dingen, maar goed. Ik had dus vier weken geleden de Hitachi besteld bij Alternate, hij zou besteld worden, ik wachten... Kijk ik vandaag op de site van Alternate, is die Hitachi compleet verdwenen van de prijslijst. :D. Ik bellen, bestelling is dus geannuleerd zonder mij daarover te berichten. Nu heb ik de Hitachi besteld bij TFTwinkel, mijn pa gaat hem dalijk ophalen, dat is pas service, en het scheelt me nog 40 euro ook. :P.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• Abbadon
  • Laatst online: 14:50
Sinds vanmiddag ben ik ook aan de TFT :P (voor het eerst in m'n leven, dus erg weinig ervaring mee). Snel tussen de middag langs het postkantoor geweest om m'n Eizo L665 18.1" op te halen, thuis aan te sluiten en even goed bekeken. Er zit jammer genoeg één dode pixel in ;( Ik dacht dat die pixels altijd kleine stipjes waren maar dit is een heel klein streepje(?) stofje dus :X 8)7

Korte indruk: beeld is grandioos :P kleuren zijn super en ik moest gelijk helderheid en licht terugschroeven naar lagere waardes omdat ik dat niet gewend ben. Er naast staat een 21" Eizo T965 CRT (want dualhead) welke ik altijd superscherp en helder vond; nu dacht ik ff van 'hè, wat is die 21" van me vaag :+ '. Wat me wel opvalt is de ghosting, als ik snel een Windows schermpje (wit van kleur) verplaats dan is ghosting duidelijk te zien op de desktop daar waar m'n 21" CRT niks komma nul qua ghosting laat zien. Dit is blijkbaar normaal?

Ik heb 'm niet voor het gamen gekocht (want 40ms responsetime) maar voor de kleurechtheid en de scherpte. Ik zal vanavond verder testen en wat games draaien om kijken hoe dat gaat (want het is natuurlijk een stuk makkelijker zo'n TFT naar een LAN mee te slepen dan een CRT van 36kg :+, hoewel ik hooguit twee maal per jaar naar een LAN ga, ben niet een gamer namelijk).

Hier een pic:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pictures/tft4.jpg

En check het ruimte verschil tussen een 21" CRT en deze TFT :D

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pictures/tft5.jpg

Om over het verschil in warmte afgifte maar niet te spreken :)

[ Voor 18% gewijzigd door Abbadon op 20-02-2003 20:30 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

ik zelf heb deze en ben er oooow zo tevreden mee! is een sony breedbeeld TFT

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=60751

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Grbml. :(. Moet ik weer hebben. Het beeld wordt van linksbovenin naar rechtsonderin steeds lichter. Ik heb hem nu een half uur aanstaan, trekt dit nog bij of moet ik Hitachi al gaan bellen? Overigens werkt het wel heerlijk, zo'n TFT. O+.

edit:
Ik ga Hitachi nu sowieso bellen, ik heb een defecte subpixel.

[ Voor 16% gewijzigd door FL!PNEUS op 20-02-2003 17:42 ]

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

abbadon, ik neem aan dat je de games op de crt speelt. is dat een beetje makkelijk in te stellen op zon dual systeem en onthouden de spellen dat ze op de 2e monitor moeten openen?

als ik me iiyama moet verkopen verlies ik zoveel en hij werkt nog als vanouds. ik wil dan de iiyama en me nieuwe tft op een soort draaiplateau zodat ik dan beide apparaten recht voor me kan draaien

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 14:48:

[afbeelding]
Het kán aan mij liggen hoor, maar volgens mij heb je helemaal geen breedbeeld monitor.....gewoon een normale.

Verwijderd

Ik ben van plan om een LiteOn 170A 17" te gaan kopen. Omdat deze een redelijke prijs heeft en in mijn ogen ook redelijke specs. Nu wil ik graag weten of iemand ervaring heeft met de LiteOn 170A 17" en of je er een beetje op kan game.

• GraasGast
  • Laatst online: 02-09 19:22

GraasGast

Analogue Heaven

zimbab schreef op 20 February 2003 @ 16:38:
[...]

Het kán aan mij liggen hoor, maar volgens mij heb je helemaal geen breedbeeld monitor.....gewoon een normale.
Volgens mij issie gewoon 4:3 inderdaad. Hij lijkt mischien breder, maar dat is optisch bedrog, komt omdat de bevels zo smerig breed zijn (no offense, sjiek ding verder)

• ErikRo
FL!PNEUS schreef op 20 February 2003 @ 16:17:
Grbml. :(. Moet ik weer hebben. Het beeld wordt van linksbovenin naar rechtsonderin steeds lichter. Ik heb hem nu een half uur aanstaan, trekt dit nog bij of moet ik Hitachi al gaan bellen? Overigens werkt het wel heerlijk, zo'n TFT. O+.

edit:
Ik ga Hitachi nu sowieso bellen, ik heb een defecte subpixel.
Daar werd al voor gewaarschuw door anand die had hetzelfde probleem.
ik krijg trouwens morgen de samsung 191t horen jullie wel of het wat is.

Verwijderd

GraasGast schreef op 20 februari 2003 @ 19:53:
[...]

Volgens mij issie gewoon 4:3 inderdaad. Hij lijkt mischien breder, maar dat is optisch bedrog, komt omdat de bevels zo smerig breed zijn (no offense, sjiek ding verder)
nou nu verpesten jullie het :) neh ben toch tevreden komen nog 2x 17inch neoveo naast te staan.. hoop dat het merk wat is.. neoveo heb er geen ervaringen mee

• Abbadon
  • Laatst online: 14:50
Okay games, daar gaat het in dit topic tenslotte om :) Net ff UT2003 en Serieuze Sam getest en dat gaat zowaar uitstekend :) Had eigenlijk met de 40 ms specs ghosting verwacht maar had er geen last van.

MUSTIS schreef op 20 February 2003 @ 16:32:
abbadon, ik neem aan dat je de games op de crt speelt. is dat een beetje makkelijk in te stellen op zon dual systeem en onthouden de spellen dat ze op de 2e monitor moeten openen?

Games worden automatisch opgestart op het primaire beeldscherm :) Da's bij mij het scherm welke aan de snelste grafische kaart hangt (maar natuurlijk :+ ). Maar met twee muisklikken schakel ik scherm nr.2 toch altijd uit als ik een game speel; niet alle games kunnen namelijk goed tegen een actief 2e scherm (muis die 'ontsnapt' naar het 2e scherm bijvoorbeeld).

[ Voor 63% gewijzigd door Abbadon op 20-02-2003 21:56 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ing._Buttje schreef op 17 February 2003 @ 09:51:
[...]

Ziejewel !! ... goed gevoel hebbik hé !? ;)
Jaja! Maar ik had er eerder aangedacht Buttje :P

Ow Btw,

Ik was vanmiddag ff langs homeshopping hier in Leeuwarden om voor een nieuwe case te kijken, en wat zie ik daar in me linker ooghoek?

Jawel! Een samsung 172T, voor een prijsje van 815 euro of iets dergelijks.

Dus voor de mensen die deze monitor nog zoeken, geef dit bedrijf es een belletje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Jah je bent *liev* :>

Leuke knoepert van 'n TFT Abbadon _/-\o_ .... schuift kennelijk wel lekker, Modje zijn?! 8)

Maar wat je zegt over het ghosting op je TFT bij het verplaatsen van een wit venster ... en dan geen last hebben in games ?? :? Persoonlijk is het volgens mij ook meer een kwestie van "heb ik er last van?" .. dan dat je alles gaat lopen ophangen aan die refreshrate getalletjes ...

Gister hier thuis ook nog ff een discussie over gehad ... mijn ouwe CRT gaf in die blokjes-ghostingtest een spoor van bijna 7-8cm (!!) terwijl mijn LG TFT daar 0,0 last van heeft .. "jamaar CRT geeft een ander licht blablabla" ... maargoed, puntje_bij_paaltje zie ik op mijn TFT geen ghosting ... and that's all that matters :z

hoezo "ander licht"?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

Abbadon schreef op 20 februari 2003 @ 21:51:
Games worden automatisch opgestart op het primaire beeldscherm :) Da's bij mij het scherm welke aan de snelste grafische kaart hangt (maar natuurlijk :+ ). Maar met twee muisklikken schakel ik scherm nr.2 toch altijd uit als ik een game speel; niet alle games kunnen namelijk goed tegen een actief 2e scherm (muis die 'ontsnapt' naar het 2e scherm bijvoorbeeld).
ik stel de set in op een dualhead (rad 9700), ik neem aan dat dit hetzelfde principe is. (was de 1e head niet sneller ofzo?)

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 15-09 23:22

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 14:48:
Ik krijg ook een Sony Vaio, met Sony TFT scherm. Welk type heb jij? SDM-S51?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik ben me aan het orienteren om een 17" TFT scherm te kopen
nu heb ik een mooie gezien, de Hercules Prophetview 920DVI
enkelt deze is een beetje boven mijn budget (mag tussen de 500 en 600 euro kosten.)
verder heb ik dan een model gezien die beter in me budget past, namelijk de Acer AL732.

Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/vi/upload/E0Entity3/Acer_AL732_Normal.jpg

die heeft een response-time van 16ms, maar nu schijnt het zo te zijn dat Acer en beetje een B-merk is?
wie heeft er ervaring met deze monitor(en) ?

ik twijfel namelijk heel erg en ik wil zeker weten dat ik een goede aankoop doe.

(deze post had eerst een eigen draadje maar die is op slot gezet omdat deze er al was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

shameete schreef op 21 February 2003 @ 10:06:
[afbeelding]

die heeft een response-time van 16ms, maar nu schijnt het zo te zijn dat Acer en beetje een B-merk is?
Acer bestaat toch niet meer? Da's nu Benq geworden, en inderdaad verkopen die meestal wat meer budget-spul. Echter, er zit in dat ding net zo'n panel (AU Optronics) als in de Hitachi en andere 16ms schermen. Wat dat betreft kun je de gok wagen, maar de kwaliteit hangt natuurlijk niet alleen van het panel af. Vooral met analoge aansluiting is de kwaliteit van de analoog->digitaal omzetter belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
shameete schreef op 21 February 2003 @ 10:06:
ik ben me aan het orienteren om een 17" TFT scherm te kopen
nu heb ik een mooie gezien, de Hercules Prophetview 920DVI
enkelt deze is een beetje boven mijn budget (mag tussen de 500 en 600 euro kosten.)
verder heb ik dan een model gezien die beter in me budget past, namelijk de Acer AL732.

[afbeelding]

ik twijfel namelijk heel erg en ik wil zeker weten dat ik een goede aankoop doe.

(deze post had eerst een eigen draadje maar die is op slot gezet omdat deze er al was)
Ik ben hier ook terecht gekomen via het draadje van shameete.

Ik ben ook wel benieuwd naar deze, en andere Acer monitoren (zoals de AL712 en de AL707). Ze zitten in een lage prijsklasse (AL707 is €397,-!) en de specs zien er redelijk goed uit (<20ms, goed contrast en brightness). :)
Heeft iemand ervraring met een van deze monitoren?

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 21-02-2003 10:18 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.